Oke, dan zal ik iets vaker wat van me laten horen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef SQ het volgende:
[..]
We hebben best een paar fanatieke vaders gehad hoor, hier! ToT, nicolasjoy en peejtur recentelijk allemaal!
Maar over kwaaltjes meepraten wordt m dan natuurlijk niet
Wanneer is de uitgerekende datum?
Dát zou pas leuk zijn! Persen met vuurwerk, het is weer eens wat anders. :’)quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of de allereerste baby van 2020 in Nederland!
Daar vragen ze ook zelf om hoor. Ik had een campingbed van daar dat niet meer in elkaar ging, ook niet handig. Ik bellen “ja, kom er maar mee langs”.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:QuattroF Dan wel op hoge poten en dat er niks van deugt hè?@:SQ had zo'n geval toen zij daar werkte, kwam iemand verhaal halen met uitgeklapt campingbed en al.
Die uit het verhaal van SQ kwam met een aanhangwagen dacht ik, voor een campingbed dat niet kapot was.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:43 schreef silliegirl het volgende:
Daar vragen ze ook zelf om hoor. Ik had een campingbed van daar dat niet meer in elkaar ging, ook niet handig. Ik bellen “ja, kom er maar mee langs”.
Eeeeh. Ja. Hoe dan? Dat ding is nogal groot zo.
Mijn nicht had een paar jaar geleden de eerste baby van het jaar in de gemeente. De burgemeester kwam langs met een cadeau!quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of de allereerste baby van 2020 in Nederland!
Jij hebt echt een olifantengeheugen hequote:Op vrijdag 13 december 2019 13:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die uit het verhaal van SQ kwam met een aanhangwagen dacht ik, voor een campingbed dat niet kapot was.Diegene wist gewoon niet in welke volgorde het ding weer in elkaar moest.
Been there, done that.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:41 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Dát zou pas leuk zijn! Persen met vuurwerk, het is weer eens wat anders. :’)
Haha wauw klinkt als een bijzondere bevalling! Qua verjaardag lijkt het me inderdaad minder leuk, dat is waar.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef maily het volgende:
[..]
Been there, done that.
Dat de hele buurt op straat staat want nieuwjaar en vuurwerk en ze hebben allemaal de auto van de VK zien staan en weten dat jij aan het bevallen bent.
Ben wel heel snel daarna gefeliciteerd
Qua verjaardag vieren vind ik het geen feest ....
Als jou dringend wordt aangeraden om in het ziekenhuis te bevallen is het een poliklinisch met plaatsindicatie. Die indicatie moet wel vooraf worden aangevraagd maar dan wordt alles vergoed en kan je gewoon met eigen VK in het ziekenhuis bevallen. Je VK kan je daar vast meer over vertellen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:39 schreef Hilmo het volgende:
Ik had gesprek met gyn vandaag over HG. Ik word dringend aangeraden in ziekenhuis te bevallen. Ik zei dus medisch? Nee niet per definitie. Maar hoe zit dat dan verzekeringen technisch? Poliklinisch is hoge eigen bijdrage want ik ging uit dat ik medisch ben... Ik kan wel kiezen voor gyn erbij, in overleg met VK. Dan wel medisch. Pff. Verder moet ik groei echo's, en suikertest van gyn dus kan ik me op voorbereiden op die laatste.
Hahaha geweldigquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die uit het verhaal van SQ kwam met een aanhangwagen dacht ik, voor een campingbed dat niet kapot was.Diegene wist gewoon niet in welke volgorde het ding weer in elkaar moest.
Proficiat!quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:11 schreef madam-april het volgende:
Hoi allemaal,
ik kom mij hier ook even melden. Ik ben morgen 12 weken zwanger van baby nummer 3. Deze zwangerschap was nogal een verrassing, aangezien ik een spiraaltje had. Gelukkig was de kleine boven mijn spiraaltje ingenesteld en heeft de vruchtzak mijn spiraaltje eruit geduwd. Ondertussen zijn we al wel aan het idee gewend, al heb ik nog steeds af en toe wel momenten dat ik het nauwelijks kan geloven. Maar dan kijk ik even naar mijn buik en dan is het toch wel heel erg duidelijk dat ik echt weer zwanger ben. Ik zie er namelijk uit alsof ik al 20 weken ben.Gelukkig ben ik nu niet meer zo misselijk, de eerste weken kon ik echt alleen maar in bed liggen door de misselijkheid. (Zo kwam ik er ook achter dat ik zwanger was, want ik was zo ontzettend misselijk en ik rook alles heel sterk ineens. Dus toen voor de zekerheid toch maar een testje gedaan en die was dus positief.)
23 december staat mijn geslachtsecho gepland, ben heel erg benieuwd wat het wordt. Ik hoop stiekem wel een beetje dat het een jongetje is, we hebben namelijk al 2 meiden (oudste is 6, jongste 4). Maar een meisje zou ik ook heel leuk vinden (en ook makkelijk want voor een meisje hebben we alles nog in huis).
Haha nou we hebben nogal wat roze spullen, bijvoorbeeld de voetenzak voor de Maxi-Cosi, dus dat soort dingen zouden we wel moeten vervangen als het een jongetje is. Maar de grote dingen kunnen inderdaad prima voor zowel een jongen als een meisje.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:22 schreef SQ het volgende:
Voor een jongensbaby heb je vast geen andere spullen nodig toch?
Gefeliciteerd!
Dankjequote:
Daar heb je natuurlijk gelijk inquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:42 schreef SQ het volgende:
Ah, maar da's geen moeten, da's willenmijn zoon heeft in elk geval geen schade overgehouden aan zijn roze slaapzakken en boxkleed
quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke, dan zal ik iets vaker wat van me laten horen.
30-12. Dus het zou prima zijn als ze nu al komt.
Dat weet je nog nietquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:42 schreef SQ het volgende:
Ah, maar da's geen moeten, da's willenmijn zoon heeft in elk geval geen schade overgehouden aan zijn roze slaapzakken en boxkleed
Thanksquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:23 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet![]()
Gefeliciteerd @:madam-april
En jij ook!quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:54 schreef CosPhi het volgende:
Gefeliciteerd madam-april!
Ik zit nu bijna op 14 weken maar ben nog steeds niet aan het idee gewend (ben er wel heel blij mee overigens). Stel het ook steeds uit om het op mijn werk te vertellen maar dat zal komende of volgende week niet meer zo makkelijk zijn..
Ja, hopelijk heb ik wel nog meer dan genoeg opslagcapaciteit over en zit mijn hoofd straks niet vol met dit soort nuttige info.quote:
Dankjequote:Op vrijdag 13 december 2019 21:49 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Madam! Leuk, een derde!
Ja primaquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:52 schreef SQ het volgende:
Wil je trouwens in de OP? Vullen we die ook weer een beetje!
Dankjequote:Op vrijdag 13 december 2019 21:54 schreef CosPhi het volgende:
Gefeliciteerd madam-april!
Ik zit nu bijna op 14 weken maar ben nog steeds niet aan het idee gewend (ben er wel heel blij mee overigens). Stel het ook steeds uit om het op mijn werk te vertellen maar dat zal komende of volgende week niet meer zo makkelijk zijn..
Wat is je UD?quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Ja prima
[..]
Dankje![]()
Ik kan er echt niet meer om heen, iedereen weet het ook echt al een aantal weken omdat mijn buik al zo groot is. Zal wel komen doordat het mijn derde is denk ik. 😅
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:04 schreef madam-april het volgende:
Dit is 3weken geleden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wow!
disclaimer
Dit is 3weken geleden..WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij mij is nog niets te zien.. wel mijn eerste en was al maat 42 dus valt het minder op denk ik :’)
Bij mijn eerste viel het ook echt nog niet zo op hoor. Komt echt doordat mijn lichaam al 'weet' wat het moet doen..quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:11 schreef CosPhi het volgende:
[..]
WauwBij mij is nog niets te zien.. wel mijn eerste en was al maat 42 dus valt het minder op denk ik :’)
Fijn wel dat je lichaam je de eerste keer wat langer laat wennen danquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:15 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bij mijn eerste viel het ook echt nog niet zo op hoor. Komt echt doordat mijn lichaam al 'weet' wat het moet doen..
Bij mijn 3e kon ik het nog prima verbergen tot zo’n 18 weken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:15 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bij mijn eerste viel het ook echt nog niet zo op hoor. Komt echt doordat mijn lichaam al 'weet' wat het moet doen..
Gefeliciteerd met je zwangerschap!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:16 schreef _aurum_ het volgende:
Suikertest is toch standaard Hilmo? Of moet jij 'm vaker? Snap het ff niet
Kan iemand mij ook in de lijst zetten, ben 11 maart uitgerekend (hoorde van de verloskundige dat 4% van de mensen op de due date bevalt, dus misschien een datumrange opgeven)
Vervelend, beterschap!quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:14 schreef Hilmo het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!!
Ik ben nu super verkouden en ook ziek. Bijna gespuugd en eten smaakt niet en voelt niet goed. Door volle neus kan ik niet slapen. Toch maar neusspray gebruikt vannacht maar slapen lukte niet. Hebben jullie tips voor inslapen? Gaat laatste weken zo lastig.
Grappig hoe dat kan verschillen hèquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij mijn 3e kon ik het nog prima verbergen tot zo’n 18 weken.
Bij mn laatste zwangerschap moest ik bij 11 weken al zwangerschapsbroeken aanschaffen.
Dankje, hele grote en mooie verrassing inderdaadquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd madame-april, wat een verrassing!![]()
En ik snap dat verbergen niet meer gingdat is zo’n beetje mijn formaat met 28 weken denk ik
Dankjequote:Op zaterdag 14 december 2019 07:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier net zo hoor. Mijn buik vloog ook vooruit (hier ook mijn derde).
Dankje.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
11 maart was ook onze UD. Maar U. kwam pas op de 17e.
En @:madam-april ook gefeliciteerd! Wat een prachtige bol! Nu al.![]()
Haha ja groot hè?!quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:madam-april holy crap wat een buik!
Mijn voornaamste zwangerschapskwaaltje: dorst. Heul veel dorst. Terwijl ik normaal totaal geen drinker ben, ik moet me er soms zelfs aan herinneren dat ik echt even wat moet drinken. Vooral smorgens als ik uit bed kom.... Het voelt net alsof ik half uitgedroogd uit bed kom! Ik had dit trouwens ook bij de vorige zwangerschap
Jupquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:41 schreef madam-april het volgende:
Dat is helemaal naar.. Krijg je ook zo'n grafsmaak van in je mond..
Dit is 3weken geleden..Gefeliciteerd! Leuk, en veel geluk ook met innesteling en vruchtzak. Meant to beSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ga je de voortgang posten in het buikentopic?
Resistance is futile.
Veel geluk met innesteling en vruchtzak?quote:Op maandag 16 december 2019 00:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Leuk, en veel geluk ook met innesteling en vruchtzak. Meant to be. Ga je de voortgang posten in het buikentopic?
Bizar hè! Nee, dat is helaas niet gelukt. Maar als hij niet eerder komt, dan is vrijdag ook niet zo erg.quote:Op maandag 16 december 2019 10:39 schreef Chan het volgende:
B.ertha is het gelukt je afspraak te vervroegen in het ziekenhuis? Je mag gewoon al bevallen!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
JAHAAA, ik zie 'm! Gefeliciteerd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shhht. 5 x voor NOD. Die waren allemaal negatief (duh). Deze is NOD+1. (Denk ik, sinds de bevalling van U. schommel ik een dag).quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:27 schreef SQ het volgende:
Jazeker DUMAN, ik zie hem! Gefeliciteerd!
Hoeveel dagen voor NOD heb je zitten testen?
Yes, maar ga er vanavond of morgen weer een test tegen aan gooien.quote:
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeft niet nee, maar het moet natuurlijk érgens mee beginnenquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:50 schreef B.ertha het volgende:
Ik had vannacht en vanochtend heel lichte menstruatiepijn...
Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen
Thanks! Mijn broertje is de 17e jarig, dus ik hoop dat 't iig een andere datum wordtquote:Op zaterdag 14 december 2019 11:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd!
11 maart was ook onze UD. Maar U. kwam pas op de 17e.
En @:madam-april ook gefeliciteerd! Wat een prachtige bol! Nu al.![]()
Geen ervaring, maar hou er rekening mee dat je dan de hele hoogzomer een baby tegen je aan geplakt kan hebben, baby's kunnen pas met een maand of 7-8 in een wandelwagen. En ik verzeker je, dat is WARMMM. Voor een kort stukje niet zo erg, voor een dagje er op uit misschien welquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:02 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Thanks! Mijn broertje is de 17e jarig, dus ik hoop dat 't iig een andere datum wordt
Jij ook gefeliciteerd!
Ik ga morgen de kinkhoestvaccinatie halen, hoop dat ik niet teveel bijwerkingen krijgWe hebben vandaag de ladekast en kledingkast gekregen, die mag manlief de komende periode in elkaar zetten.
Dan wieg/ledikant en stoel/fauteuil om met de beeb neer te kunnen ploffen.
Ik twijfel serieus of we een echte kinderwagen moeten halen en niet gewoon een buggy+draagdoek. Zijn er mensen met ervaring met 't laatste?
Nee, alles is weer rustig.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:03 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bertha, nog steeds krampen?
Zo-is-dat, succes met de prik zo! Ik ga hem in januari ook halen
Verder hier alles goed, alweer 26 weken (geloof ik, ik ben de tel kwijt). Ik merk nu dat het zwaarder wordt, fysiek gezien. Veters strikken wordt lastig en slapen is al enige tijd niet meer te doen. En ik ben zo moe! We hebben een uitputtende november en december gehad (iedereen in huis griep, hond drie keer geopereerd, schoonvader die al enige tijd ziek is maar en nu achteruit gaat, vervelende tegenvallers in huis). Ik ben toe aan een heel rustig 2020. Oké, met een rustige januari en februari ben ik ook al blij
Dat zou mooi zijn want het consultatiebureau is hier lekker dichtbij. Goed om te weten! Ik ga het dinsdag vragen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:54 schreef OliviaIsTaken het volgende:
QF, ik kreeg een foldertje mee van de verloskundige, en moest via het consultatiebureau een afspraak maken. Maar kan me inderdaad voorstellen dat het per regio verschilt. Ik kreeg ook een url mee, 22wekenprik.nl of iets dergelijks.
Fijn dat de baby al goed schopt! Die is ondertussen gewoon lekker aan het groeien en aan het trainenZijn jullie al wat meer tot rust gekomen?
Ik heb nooit een kinderwagen gehad. Bij de eerste twee sowieso niet. Toen de derde geboren was moest het eigenlijk wel, omdat ik geen 2 kinderen te gelijk wilde dragen. Luus was nog te klein om te lopen. Dus voor haar een wandelwagen gekocht en Silas altijd gedragen. Nu wissel ik af.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:02 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik twijfel serieus of we een echte kinderwagen moeten halen en niet gewoon een buggy+draagdoek. Zijn er mensen met ervaring met 't laatste?
Whaaa. Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hoop idd dat het daarbij blijft, ik ga 'm vanmiddag laten zettenquote:Op woensdag 18 december 2019 11:17 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat fijn Nolita! En hoe leuk het met kerst kunnen vertellen![]()
Hier toch wel een pijnlijke bovenarmmaar ja, is vast zo weer over
Zo begon het bij mijn 2e ook. Ik vond timen toen juist wel helpend, omdat ik toen doorkreeg dat er regelmaat inzat. Timen mag dus, niks moet!quote:Op donderdag 19 december 2019 20:12 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb veel harde buiken en ze zijn oncomfortabel zeurderig, maar niet pijnlijk. Moet ik die al timen? Ik zou het nog geen weeën noemen.
Ooh spannend! Timen hoeft niet, maar mag wel. Wat silli ook zegt, het kan wel fijn zijn om te doen om te merken of er regelmaat in zit.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:12 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb veel harde buiken en ze zijn oncomfortabel zeurderig, maar niet pijnlijk. Moet ik die al timen? Ik zou het nog geen weeën noemen.
Lastig dilemma!quote:Op donderdag 19 december 2019 23:25 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Spannend, B.ertha! Kan je helaas geen tips geven. Zou gewoon even timen, dan weet je een beetje of er regelmaat inzit.
Bij mij is de kinkhoestprik vorige week vrijdag gezet, toch door een collega artsenpraktijk om de hoek. Hoefde ik niet heen en weer naar woonplaats te rijden, fijn! Heb wel aantal dagen zere arm gehad, verder niks, gelukkig.
Ik snap niet hoe je zonder kinderwagen kunt 😳 heerlijk vond ik dat ding, uren achter gelopen, boodschapjes lekker onderin.. we hebben wel een tula maar die heb ik nooit gebruikt. Manlief heeft wel veel gedragen, wel grappig die verdeling.
Ik zag nog nieuwe aanwas! Gefeliciteerd Duman, leuk! En madam-april met je mooie bolletje!
Fijn dat je nu iets hebt waardoor je makkelijker 'nee' kunt zeggen op het werk.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:32 schreef Zo-is-dat het volgende:
Spannend B.ertha, hopelijk een fijn gesprek en dito planning vanmiddag, veel geluk!
Ik had vanochtend (eindelijk, ben 2,5 week niet gewend nu) weer controle. Alles was goed op zich! Alleen ik brak in duizend stukjes inclusief very ugly crynu de 32 weken zo dichtbij komen, neemt de spanning flink toe en maak ik me erg druk over of ik er wel alles aan doe om deze kleine meid wél te voldragen. Ik heb nu het advies gekregen te stoppen met werken en deze stok achter de deur had ik echt nodig om nu echt nee te zeggen op het werk.
Rationeel weet ik wel dat nu nog steeds geregeld overwerken en gister nog een koe te staan rollen en steken (a la dr. Pol zeg maar) niet een erg goed plan is maar ja, nee zit niet echt vooraan in m’n vocabulaire, zelfs nu dus niet
![]()
Ik moet nog even een urine onderzoek afwachtten op blaasontsteking maar dan moet ik vanmiddag toch maar echt het werk gaan bellenwish me luck
Succes met je belletjequote:Op vrijdag 20 december 2019 11:32 schreef Zo-is-dat het volgende:
u de 32 weken zo dichtbij komen, neemt de spanning flink toe en maak ik me erg druk over of ik er wel alles aan doe om deze kleine meid wél te voldragen. Ik heb nu het advies gekregen te stoppen met werken en deze stok achter de deur had ik echt nodig om nu echt nee te zeggen op het werk.
Rationeel weet ik wel dat nu nog steeds geregeld overwerken en gister nog een koe te staan rollen en steken (a la dr. Pol zeg maar ) niet een erg goed plan is maar ja, nee zit niet echt vooraan in m’n vocabulaire, zelfs nu dus niet
Ik moet nog even een urine onderzoek afwachtten op blaasontsteking maar dan moet ik vanmiddag toch maar echt het werk
Dankje voor je berichtje! dat is het in ieder geval niet, heb al een tijd ook een pijnlijk gevoel downunder, ik dacht dat dat door mijn bekken kwam. Misschien toch maar maandag even vragen of de huisarts even wil checken of alles nog zit zoals het hoort.. maak me nog niet heel erg zorgen, baby is lekker druk, maar toch is het vreemd.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ach wat een tegenvaller Justme![]()
En heel herkenbaar dat over je eigen grenzen gaan, bij heeft het dus geholpen dat en arts doen grens voor me heeft getrokken.
Belletje ging best goed, uiteindelijk heel begripvol en het komt dus vast allemaal goed![]()
Geen blaasontsteking ook![]()
Justme dat roze, heb je nog sex gehad gisteren ofzo? Misschien een vaatje in je baarmoedermond maar als je het niet vertrouwd of je hebt ook buikpijn ofzo dan zou ik zeker even bellen!
Er zat een flinke dikke rode plek op m’n arm maar hij begint nu weg te trekken.quote:Op zaterdag 21 december 2019 10:39 schreef Chan het volgende:
Zo-is-dat de pijn in je arm alweer weg? Ik had er maar een dag of twee een beetje last van, verder niks van die prik gemerkt. Qua werk: doe echt vooral wat goed is voor jezelf hoor, rust nemen waar nodig. Werken kun je je hele leven nog... Fijn dat ze begripvol waren, stop je dan voor nu helemaal met werken?
Hier is het een beetje op aan het raken. Ben zwaar verkouden, was niet helemaal waar ik nog op zat te wachten zo op het eind. Maar tegelijkertijd doet de rust me erg goed. En ik begin echte nesteldrang te krijgenWaar ik dus niks mee kan omdat ik bij elke beweging die ik maak me meer en meer walvis voel
![]()
Ik heb geen idee wat voor zaak het betreft, maar als je hem overneemt gaan de huidige eigenaren eruit per 1-4? Wellicht kan je overwegen de zaak dan gesloten te houden tot na je verlof? En daarna dus weer openen? Of tijdelijk personeel/familie/vrienden erin? Niet ideaal, dat snap ik; maar als het je droom is.. waar een wil is, is wel vaak een weg..quote:Op zaterdag 21 december 2019 10:51 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Solliciteren heb ik wel gedaan, maar het was duidelijk dat het echt per 1-4 is. Het gaat om overname van een eigen zaan dus ik begrijp ook wel dat ze daar niet mee gaan wachten. Ik kan nog hopen dat ze geen geschikte andere kandidaat vinden, maar het gaat om centraal nederland dus ik verwacht dat er nog 10 in de rij staan. Echt eeuwig zonde want ik had serieus kans gemaakt als ik niet in deze situatie zat. En wie wil er geen eigen zaak op 10 min fietsen van huis?! Echt wel even flink van gebaald.
Gaan ze me straks weer bellen voor Tilburg en maastricht ofzo. Dat is gewoon out of the question, maar dat begrijpen ze dan niet. Al is het maar omdat manlief in Amsterdam werkt en 5x zoveel verdient als ik en die niet nóg langer gaat reizen naar zijn werk.. en we hebben net een huis gekocht voor een flinke som, waar ik dan voorlopig dus ook niet meer weg wil als we er straks eindelijk wonen!
Echt een once in a lifetime kans. zonde. Ik heb zelfs de gedachte : ik wilde niet eens kinderen! Door mijn hoofd laten gaan. Die moest ik echt even wegduwen, want ik ben super blij met ons meisje en tweede onderweg. Maar zo hard baal ik dus blijkbaar. Zucht...
Kon dat maar.. het gaat om een apotheek, die houd je niet dicht. En dat bedrijf via wie het loopt is echt keihard helaas.. Misschien dat ik volgende week de huidige eigenaar nog eens bel, om te vragen of alles al definitief is, en of ie niet zelf 2 mnd langer kan blijven.. maar weet niet of ik dat durf haha. Ik werk in de regio, ken hem wel van telefonisch contact en een keer ergens een bijeenkomst maar dat is allemaal maar vaag natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor zaak het betreft, maar als je hem overneemt gaan de huidige eigenaren eruit per 1-4? Wellicht kan je overwegen de zaak dan gesloten te houden tot na je verlof? En daarna dus weer openen? Of tijdelijk personeel/familie/vrienden erin? Niet ideaal, dat snap ik; maar als het je droom is.. waar een wil is, is wel vaak een weg..
Dat zou ik zeker wagen, niet geschoten is sowieso mis..quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:14 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Kon dat maar.. het gaat om een apotheek, die houd je niet dicht. En dat bedrijf via wie het loopt is echt keihard helaas.. Misschien dat ik volgende week de huidige eigenaar nog eens bel, om te vragen of alles al definitief is, en of ie niet zelf 2 mnd langer kan blijven.. maar weet niet of ik dat durf haha. Ik werk in de regio, ken hem wel van telefonisch contact en een keer ergens een bijeenkomst maar dat is allemaal maar vaag natuurlijk.
Dit! Anders blijf je je ook altijd afvragen of het misschien tóch had gekund.quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:23 schreef silliegirl het volgende:
Dat zou ik zeker wagen, niet geschoten is sowieso mis..
Dát is denk ik wel waar! Kan wel wachten tot ze niemand gevonden hebben maar stel dat ze dat in april zeggen, dan kan ik nog niet direct komen want k zit helaas met concurrentiebeding.. ik zou nu direct moeten opzeggen als ik in juni zou willen beginnen bij deze nieuwe functie.. dat maakt het ook wel lastig maar was niet onoverkomelijk geweest.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit! Anders blijf je je ook altijd afvragen of het misschien tóch had gekund.
[ Bericht 13% gewijzigd door B.ertha op 21-12-2019 19:42:07 ]
Vluchttas, daar zeg je me wat...quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:53 schreef BE het volgende:
@:chan Stop een neusspray in je vluchttas!
Bij O zat ik ook helemaal dicht en kon daardoor mijn ademhaling heel slecht onder controle krijgen bij de bevalling.
Toen hebben ze ergens uit de ziekenhuisapotheek neusspray voor me opgeduikeld!
quote:Op zaterdag 21 december 2019 19:52 schreef Chan het volgende:
[..]
Vluchttas, daar zeg je me wat...bij mn oudste heeft zn vader dat ingepakt omdat ik het niet voor elkaar kreeg, ik geloof dat ik dat nu toch echt zelf eens moet gaan doen. En dank voor de tip
Dankje, zelf gemaaktquote:Op zaterdag 21 december 2019 19:59 schreef SQ het volgende:
Ooh Bertha wat een dotje! En wat een briljant pakje
Doe mij ook maar op 1 Augustusquote:Op zaterdag 21 december 2019 20:07 schreef SQ het volgende:
Chan op 1
Justme, zal ik jou ook maar in de OP zetten? Het is zo leeg anders
Ja, afgelopen donderdagquote:Op zaterdag 21 december 2019 21:50 schreef SQ het volgende:
Leuk, sun! Heb jij al een echo gehad trouwens?
Ah, fijn! Volgens mij had je dat nog niet verteld. 9 januari dan termijnecho?quote:Op zaterdag 21 december 2019 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, afgelopen donderdagHet was allemaal goed. 9 januari is de volgende.
Klopt!quote:Op zaterdag 21 december 2019 21:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah, fijn! Volgens mij had je dat nog niet verteld. 9 januari dan termijnecho?
Er gaan momenteel ook echt allerlei spuug-virusjes rond... misschien is dat het bij jou ook nu? Dan gaat het wellicht met een paar dagen weer wat beter..quote:Op zondag 22 december 2019 09:11 schreef Hilmo het volgende:
Zo het een en ander gemist zie ik well. B.ertha wat een prachtig kindje en gefeliciteerd!
Ik lees over tula, heb ik genoteerd, lijkt me iets voor ons. Mocht het een kleine baby worden dan moet ik op zoek naar iets wat daarvoor kan en knopen wil mijn man sowieso niet. Iemand nog een idee?
Sun, wat goed nieuws en leuk van het vertellen!
Hier is de HG begonnen helaas. Vrijdag ineens, bijna 8 weken. Gister alles eruit gespuugd hele dag en lust ook niets meer. Kan alleen maar slapen, dan voel ik tenminste niks. Net weer bijna gespuugd maar ging net goed en nu beschuitje en half kopje thee. Maandag meteen emesefane regelen, die zou klaar liggen volgens mijn noodplan. Kerst schrappen we gedeeltelijk want ik kan niet tegen etensgeuren en mijn verjaardag schrap ik ook. Dan mijn vader maar gewoon bellen.
Lijkt me waardeloos, zo lamlendig voelen :/ Ik heb er (nog) geen last van, al voel ik wel aan mijn lichaam dat ik me anders voel dan anders. Ik heb vrij intensief werk op lichamelijk vlak en op vrijdag werk ik altijd van 6 tot 15. Ik merk dat ik zo'n lange dag veel minder makkelijk trek dan normaal.quote:Op zondag 22 december 2019 09:11 schreef Hilmo het volgende:
Zo het een en ander gemist zie ik well. B.ertha wat een prachtig kindje en gefeliciteerd!
Ik lees over tula, heb ik genoteerd, lijkt me iets voor ons. Mocht het een kleine baby worden dan moet ik op zoek naar iets wat daarvoor kan en knopen wil mijn man sowieso niet. Iemand nog een idee?
Sun, wat goed nieuws en leuk van het vertellen!
Hier is de HG begonnen helaas. Vrijdag ineens, bijna 8 weken. Gister alles eruit gespuugd hele dag en lust ook niets meer. Kan alleen maar slapen, dan voel ik tenminste niks. Net weer bijna gespuugd maar ging net goed en nu beschuitje en half kopje thee. Maandag meteen emesefane regelen, die zou klaar liggen volgens mijn noodplan. Kerst schrappen we gedeeltelijk want ik kan niet tegen etensgeuren en mijn verjaardag schrap ik ook. Dan mijn vader maar gewoon bellen.
quote:Op zaterdag 21 december 2019 19:33 schreef B.ertha het volgende:
*meldt met baby uit buik
Bij de intake gisteren besloten dat het een keizersnede zou worden. Vanwege volle OK's zouden ze daar maandag een datum voor voorstellen tussen 30 december en 5 januari.
Onze zoon (O+) dacht daar anders over! Om 1 uur 's nachts had ik de eerste wee, om kwart over twee begon het echt, om half 4 ben ik gaan timen en om just over 5 waren we in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting. Spoedkeizersnede gehad en om 07.20 was hij erGefeliciteerd en wat een knapperd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
*meldt met baby uit buik
Bij de intake gisteren besloten dat het een keizersnede zou worden. Vanwege volle OK's zouden ze daar maandag een datum voor voorstellen tussen 30 december en 5 januari.
Onze zoon (O+) dacht daar anders over! Om 1 uur 's nachts had ik de eerste wee, om kwart over twee begon het echt, om half 4 ben ik gaan timen en om just over 5 waren we in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting. Spoedkeizersnede gehad en om 07.20 was hij erGefeliciteerd!! Wat een prachtig mannetje en wat een leuke naam!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier een update, vandaag geslachtsecho gehad en het is een meisjeMr-april gaat het zwaar krijgen met 3 dochters
![]()
Fijn om te horen!quote:Op maandag 23 december 2019 17:43 schreef B.ertha het volgende:
Bedankt allemaal
Wij zijn nu een paar uurtjes thuis. De kleine man doet het fantastisch en met mij gaat het ook best aardig. Wel moet ik uiteraard veel rust pakken, maar de wond geneest goed
*meldt met baby uit buik
Onze zoon (O+) dacht daar anders over! Om 1 uur 's nachts had ik de eerste wee, om kwart over twee begon het echt, om half 4 ben ik gaan timen en om just over 5 waren we in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting. Spoedkeizersnede gehad en om 07.20 was hij erFeli B.!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Spannend! Nog even geduld dan maar...quote:Op dinsdag 24 december 2019 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vriendin is nu ruim 39 weken.
Paar dagen geleden had ze behoorlijk wat kramp onderin haar buik in de nacht (ook van 21:00 tot 05:00 daardoor niet kunnen slapen), dus we hoopte dat het begonnen zou zijn. Vals alarm helaas.
Nou, dan maar na kerst.
Primperan werkt wel fijn idd. Je merkt gewoon zodra het begint uit te werken.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:11 schreef Hilmo het volgende:
Ik mag in de OP, doe eerst maar 6 augustus. Datum wordt over paar weken nog extra bekend. Vandaag kloppend hartje gezien! Opgelucht.
HG had ik bij vorige zoon ook helaas en kans was iets van 70% dat ik weer zou krijgen. Had gister emesafene gekregen maar hielp niets. Nu gelukkig primperan door goede afspraken met huisarts dus dat loopt dit keer vloeiend. Net al kinderpizza en cola naar binnen gewerkt. Ja niet goed maar voor mij is het heel wat en vocht. Andere dagen doe ik dit niet hoor. Ik leef op meloen. Aan werken moet ik niet denken nu. Volgende week zou ik pas weer moeten en nu kan ik alleen maar slapen dus dan zal ik ziek moeten melden. Zien we dan wel weer. Nu eerst ontspannen.
Goed om te horen. Mijn werk is ook erg flexibel dus wat dat betreft geen probleem. Helaas lijken de mensen om mij heen er wel problemen mee te hebben dat ik niet van plan ben 24 uur te gaan werken...quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:56 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Jep, ik werk 4x9. Op zich prima te doen hoor. Onze dochter gaat 1 dag naar opa en oma en 3 naar de opvang. Van die 3 dagen halen andere opa en oma haar 1 dag rond 17;00 op, de andere dagen haalt mijn man haar op tegen sluit (18:30). Soms moet ik zelf racen en dan moet ik echt wel op tijd weg van mijn werk. Ik breng haar zelf weg en heb het geluk dat ik laat kan beginnen.
Moet zeggen dat ik een tijdje het niet trok en gelukkig kon ik toen een paar maanden 3 dagen werken. Ik merkte alleen dat ik dan weer het gevoel had op mijn werk achter de feiten aan te lopen. Echt leidinggeven was er ook niet meer bij want de helft van de tijd was er iemand anders die ‘leiding gaf’ en ook nog eens heel anders dan hoe ik het zou doen, dus op een gegeven moment wilde ik toch weer naar 4 dagen.
Alles nog rustig hier. Geen kerstkindje dus (althans niet eerste kerstdag). Vannacht wel weer wat gerommel, maar niet zoveel als de laatste keer.quote:Op dinsdag 24 december 2019 22:55 schreef B.ertha het volgende:
Heftig, HG! Wel heel bijzonder dat je dan zulke uitgesproken smaken als pizza en cola wel binnenhoudt, maar inderdaad, eten is eten!
Lenny al papa?
En leuk, allemaal meisjes erbij
Lenny er is een speciaal topic over zwangerschap en verzekeren. Je moet goed kijken of zo'n grote aanvullende verzekering wel nodig is. Ik had zelf een 2 sterren pakket gekozen. Het bleek alleen handig voor extra geïndiceerde uren voor mijn kraamzorg. De rest is allemaal vergoed uit de basis. Achteraf vond ik het niet waard, om die aanvullende verzekering te nemen.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jullie trouwens al voor een nieuwe verzekering aan het kijken?
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.
Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8.
Hebben de zwangeren hier het al verder uitgezocht? Waar gaan jullie bij?
Het voordeel van nationale Nederlanden is dat je de aanvullende verzekering kunt aan- en uitzetten bij bepaalde omstandigheden waaronder zwangerschap en bevalling. De meegroeiservice heet dat.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jullie trouwens al voor een nieuwe verzekering aan het kijken?
Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.
Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8.
Hebben de zwangeren hier het al verder uitgezocht? Waar gaan jullie bij?
Ik zit bij nn (voorheen delta lloyd), aanvullend pakket Start oid. Alleen al voor de anticonceptie die ik gebruik haal ik de premie er al uit, daar zit 200 eur vergoeding bij terwijl de premie iets van ¤13 per jaar is. Ik snap dat dit niet de hoofdreden is in dit topic maar voor mij persoonlijk wel handig 😉 Verder zit er volgens mij poliklinisch bevallen bij in (ook op niet-medische grond dus). En een vergoeding voor de eigen bijdrage kraamzorg. Bij dochter 3 jr terug kreeg ik alle kraamzorg, dat is geloof ik wel iets veranderd. En een zwangerschapscursus a 200 euro ofzo mag ik ook declareren. En 6 fysio behandelingen.. maar inderdaad, ander topic eigenlijk 👍🏻quote:Op woensdag 25 december 2019 09:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Lenny er is een speciaal topic over zwangerschap en verzekeren. Je moet goed kijken of zo'n grote aanvullende verzekering wel nodig is. Ik had zelf een 2 sterren pakket gekozen. Het bleek alleen handig voor extra geïndiceerde uren voor mijn kraamzorg. De rest is allemaal vergoed uit de basis. Achteraf vond ik het niet waard, om die aanvullende verzekering te nemen.
OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
Ze verwachten dat je minder gaat werken dus? Lekker laten kletsen! Dat je moeder wordt is toch geen reden om je carriere te laten verslonsen? Wat als er ooit iets gebeurt en je jezelf moet redden, dan is het toch ook fijn als je een mooi cv hebt? En trouwens ik moet er echt niet aan denken om alleen maar met de kids bezig te zijn. Voor het geld hoef ik niet te werken maar zou echt niet zonder willen (ja zonder mn huidige werk wel maar niet zonder werk 😜).quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:31 schreef CosPhi het volgende:
[..]
Goed om te horen. Mijn werk is ook erg flexibel dus wat dat betreft geen probleem. Helaas lijken de mensen om mij heen er wel problemen mee te hebben dat ik niet van plan ben 24 uur te gaan werken...
Heb je gelijk in, zo heb ik het niet bedoeld. In de meeste sectoren waarin ik en mijn vrienden ons begeven is het echter wel lastig om minder te werken, het kan wel maar dan wordt het wel echt een heel andere functie vind ik. Eerlijk gezegd vind ik zelf wel dat het lastig leiddinggeven is als je de helft van de tijd niet aanwezig bent, maar dat is mijn persoonlijke ervaring en niet iedereen hoeft leiding te geven natuurlijk.quote:Op woensdag 25 december 2019 21:20 schreef Nolita het volgende:
Hilmo, wat heftig weer HG. Hopelijk helpen de voorzorgsmaatregelen je de dagen door.
Justme, ik vind je wel wat kort door de bocht met je reactie. Niet in alle sectoren (meer niet dan wel?) verslons je je carrière door minder (24 uur) te gaan werken. Ook met 24 uur kun je een prima salaris hebben en een mooi CV is bij mij niet afhankelijk van 24 of 36 uur werken.
Ik vind de keuze van het aantal uur dat je werkt gewoon heel persoonlijk. Ik kan er een mening over hebben wat een ander doet, maar hou die lekker voor mezelf. Ik vind het belangrijk dat je als moeder doet wat voor jou en je kinderen goed voelt/is.
Dat klopt, ik stoor mij er aan dat veel mensen vinden dat als je als vrouw fulltime of 36 uur wilt werken je maar niet aan kinderen had moeten beginnen, terwijl als de man fulltime werkt dat de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op donderdag 26 december 2019 07:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, zo heb ik het niet bedoeld. In de meeste sectoren waarin ik en mijn vrienden ons begeven is het echter wel lastig om minder te werken, het kan wel maar dan wordt het wel echt een heel andere functie vind ik. Eerlijk gezegd vind ik zelf wel dat het lastig leiddinggeven is als je de helft van de tijd niet aanwezig bent, maar dat is mijn persoonlijke ervaring en niet iedereen hoeft leiding te geven natuurlijk.
Natuurlijk moet iedereen doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. Ik kreeg echter de indruk dat CosPhi zelf ook liever niet minder werkt maar het een beetje opgedrongen wordt? En daar krijg ik dan weer de kriebels van. Als je als moeder 4 of 5 dagen wílt werken is dat joúw keus en dan moet dat gewoon kunnen. Toch?
Ik bekijk deze reactie even van de andere kant. Alle momenten die je met je kindje gaat beleven, zijn intens waardevol. Dat je niet achteraf het gevoel moet hebben van: 'had ik maar'. Ik ben toen ik na mijn zwangerschapsverlof terugkeerde van 40 naar 28 gegaan en mijn man ging van zijn 40 (5x8) naar 36 uur (4x9). Het waren hele waardevolle en fijne momenten die wij samen ondernamen met onze dochter. Daarna ging het even een beetje heel erg mis in ons leven.quote:Op donderdag 26 december 2019 12:03 schreef CosPhi het volgende:
[..]
Nou wordt het niet direct opgedrongen maar iedereen vraagt hoe we het gaan regelen met werk en als ik dan aangeef dat ik niet van plan was minder te werken wordt er afkeurend gereageerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Succes met het nemen van een goed te overwegen keuze.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Ik haak even aan. Ik werkte altijd 32 uur, en dat wilde ik toen ik zwanger was, na de geboorte van mijn oudste, ook blijven doen. Was mijn werkgever het ook niet helemaal mee eens en uiteindelijk koos ik voor 28 uur gemiddeld (ene week 24, andere week 32). Maar eh. Toen de oudste er eenmaal was werd dat toch even anders. Tranen met tuiten heb ik gehuild in de weken dat ik 32 uur maakte.. Uiteindelijk ben ik daarom 24 uur gaan werken en dat voelde veel beter. Je weet soms echt niet hoe je erin staat tot het zover is..quote:Op donderdag 26 december 2019 12:03 schreef CosPhi het volgende:
[..]
Dat klopt, ik stoor mij er aan dat veel mensen vinden dat als je als vrouw fulltime of 36 uur wilt werken je maar niet aan kinderen had moeten beginnen, terwijl als de man fulltime werkt dat de normaalste zaak van de wereld is.
Nou wordt het niet direct opgedrongen maar iedereen vraagt hoe we het gaan regelen met werk en als ik dan aangeef dat ik niet van plan was minder te werken wordt er afkeurend gereageerd.
Daarnaast is mijn inkomen het hoogst en zou het gunstiger zijn als mijn vriend minder zou gaan werken. Helaas zien ze het op zijn werk wel als een probleem als hij een dag minder gaat werken. Dat maakt de keuze nog lastiger.
Ik ging wel minder werken, maar ik krijg toch mijn contracteren uitbetaald vanwege de dubbele uren op zondagquote:Op donderdag 26 december 2019 14:10 schreef SQ het volgende:
Op mijn werk heeft trouwens iederéén liever dat ik gewoon weer naar 40 uur ga. Krijg nog steeds meerdere malen per week (En dat dus al vijf jaar) te horen hoe lastig het is om dingen te plannen met al die osv dagen van iedereen. Ik vind het fascinerend om te lezen dat er kennelijk werkgevers bestaan die willen dat je mínder gaat werken.
Geen nieuws hier. Een beetje hetzelfde als bij jou. Af en toe een oefenwee en dat is het.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:22 schreef Chan het volgende:
Lenny_Leonard al nieuws?
Justme ook een meisjefijn dat je een paar daagjes vrij bent!
QuattroF wat fijn om te lezen dat jullie baby'tje het goed doet!!![]()
Hilmo een kloppend hartje![]()
Zo-is-dat ik hoop dat je nog lekker lang kunt broedenGoed dat je de stap gezet hebt!
Ik ben vandaag 37 wekenaf en toe een oefenwee geloof ik, sinds gisteravond. Stelt verder niet veel voor, maar had ze bij oudste nooit.
Thanks voor de uitleg!quote:Op donderdag 26 december 2019 14:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sunhine je hebt er recht op tot je kind 8 is. Stel je werkt 40 en wil naar 32, dan mag je 26x40 uur opnemen. Dat moet dan wel voor de 8e verjaardag van je kind. Je kunt de ouderschapsverlofdagen voor beide kinderen achter elkaar plakken, waardoor je eerst de dagen van oudste op maakt en daarna nog van de jongste. Bij 2 kinderen zou je in mijn voorbeeld dan 52x40 uur ouderschapsverlof hebben.
Gefeliciteerd met je doek! Ik ben zelf meer van de draagzak, maar je baby dragen is sowieso prachtigquote:Op vrijdag 27 december 2019 20:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn gewonnen draagdoek is al binnen!en hij is mooi!
oudroze, niet te zoet
Vandaag is de intake van de kraamverzorgster geweest, een tweede vinkje op de lijst van dingen die ik bij nummer 1 niet heb gehaald![]()
We hebben een zzp’er en ze is heel leuk, ze bracht heilwolle mee in het pakketje met papierenVolgens mij zitten we heel erg op een lijn, heb bij haar ook een bevalbad gehuurd
het zou toch wat zijn als het werkelijk lukt daar voldragen en wel gebruik van te maken
![]()
Lenny_leonard geen kerstkindje dus! Misschien wel fijn de verjaardag niet te hoeven delen met een feestdag.
Over werken, iedereen moet natuurlijk doen wat goed voelt. Ik vind het wel altijd een beetje een gevaar dat het zo anders kan voelen als je eenmaal mama bent als wat je vantevoren bedenkt. Niet bij iedereen natuurlijk maar het komt toch geregeld voor dat vrouwen toch liever wat minder werken als ze eerst gedacht hadden. Ik zou proberen daar een beetje een open vizier in te houden. Ook andersom trouwens, er zijn er natuurlijk ook die misschien drie dagen ofzo bedacht hadden en waar dat juist tegenvalt en je liever meer gaat werken.
Hier na de eerste een tijd 1 lange en 1 normale dag gewerkt en dat was erg fijn om even rustig te wennen (ook aan een nieuwe baan begonnen direct uit mijn verlof) maar nu alweer sinds vorig jaar november 2 normale en 1 lange dag (28 uur) en dat ga ik deze keer zo houden.
Ja, inclusief je plinten die echt echt echt stofvrij en steriel moeten zijnquote:Op zondag 29 december 2019 19:21 schreef _aurum_ het volgende:
Klopt het dat als de kraamzorg komt voor intake ze ook het kamertje gaan controleren of alles ok is en of je alles hebt?
Volgens mij is dat alleen als ze binnenkomen in een huis waar de woonkamer reden tot twijfel is. Bij ons hoefde ze ook niet te kijken (wel gedaan op ons verzoek omdat we een vraag hadden) en we kregen sterk het gevoel dat dat was omdat we een nette woonkamer hebben, de box al stond, we al vanalles in huis hadden, etc.quote:Op zondag 29 december 2019 19:21 schreef _aurum_ het volgende:
Klopt het dat als de kraamzorg komt voor intake ze ook het kamertje gaan controleren of alles ok is en of je alles hebt?
Als je een beetje handig bent, kun je voor je eigen jas een reserverits kopen en er een stuk stof tussen zetten, dat werkte voor mij heel goed.quote:Op zondag 29 december 2019 21:32 schreef _aurum_ het volgende:
ok, thanks! Ik vond het al zo apart, dus ik denk ik check het even
Hebben jullie nog tips qua winterjas, want de mijne krijg ik 's ochtends nog dicht maar 's avonds kan ik het vergeten.
Ik shop niet zo vaak in NL, als ik in het buitenland kleding haal ben ik een L/XL (maatje 42/44), nu had ik bij die online wat jassen besteld in die maat en ik zwem erin....tot grote lol van mijn manIk werd er een beetje droevig van
De jassen zijn me te lang (ben 1.64) en schijnbaar moet ik maat M hebben...
Lang verhaal kort, wat doen jullie qua winterjas?
Ik had deze besteld op bonprix:quote:Op zondag 29 december 2019 21:32 schreef _aurum_ het volgende:
ok, thanks! Ik vond het al zo apart, dus ik denk ik check het even
Hebben jullie nog tips qua winterjas, want de mijne krijg ik 's ochtends nog dicht maar 's avonds kan ik het vergeten.
Ik shop niet zo vaak in NL, als ik in het buitenland kleding haal ben ik een L/XL (maatje 42/44), nu had ik bij die online wat jassen besteld in die maat en ik zwem erin....tot grote lol van mijn manIk werd er een beetje droevig van
De jassen zijn me te lang (ben 1.64) en schijnbaar moet ik maat M hebben...
Lang verhaal kort, wat doen jullie qua winterjas?
Kan nog steeds op een feestdag.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Lenny_leonard geen kerstkindje dus! Misschien wel fijn de verjaardag niet te hoeven delen met een feestdag.
Mij niet. Mijn oudste is met nieuwjaar geboren (00.35 uur)quote:Op maandag 30 december 2019 12:00 schreef SQ het volgende:
Jarig zijn met nieuwjaar lijkt me nou best vet. Altijd feest.
En je oudste, wat vindt die?quote:Op dinsdag 31 december 2019 00:03 schreef maily het volgende:
[..]
Mij niet. Mijn oudste is met nieuwjaar geboren (00.35 uur)
Ik vond het nooit zo'n feest ...
Ik zal het wel gaan merkenquote:
Die weet natuurlijk niet beter. Maar die viert het twee keer; oudjaarsavond met vrienden en nieuwjaarsdag met de familiequote:
Zo is dat!quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
Iedereen een hele fijne jaarwisseling!
2020 brengt ons onze kindjes!![]()
Is de baby nog buiten komen spieken naar al het vuurwerk?quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is dat wachten toch ellendig.
Ik hoop toch wel echt dat ze deze week komt. Geen zin om over de 41 weken te gaan.
Nog steeds niet. Gisteren nog voor controle in het ziekenhuis geweest. Alles zag er goed uit. Zelfs al een paar cm ontsluiting. Vervolgens ook meteen gestript waardoor het nu 3cm ontsluiting is.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:12 schreef Chan het volgende:
[..]
Is de baby nog buiten komen spieken naar al het vuurwerk?
Allemaal een heel mooi 2020 gewenst, mét kleine baby'tjes
Fijn dat het er goed uitzag! Hopelijk begint het nu toch nog vlot, de eerste 3 cm is vast binnenquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog steeds niet. Gisteren nog voor controle in het ziekenhuis geweest. Alles zag er goed uit. Zelfs al een paar cm ontsluiting. Vervolgens ook meteen gestript waardoor het nu 3cm ontsluiting is.
Ze heeft nu veel slijmverlies, maar verder nog geen weeën.
Iedereen gelukkig nieuwjaar en succes met baby's krijgen.
Mijn moeder vindt het vreselijkquote:Op maandag 30 december 2019 12:00 schreef SQ het volgende:
Jarig zijn met nieuwjaar lijkt me nou best vet. Altijd feest.
Dat is zo, ik ben midden in de zomer jarig en dan is iedereen op vakantiequote:Op woensdag 1 januari 2020 15:10 schreef SQ het volgende:
Ja, maar zo is er voor iedere verjaardagsdatum wel wat. Deze discussie is trouwens héél vaak gevoerd al in OUD
Ik ben overigens op een doodnormale dag jarig, maar mijn huis staat ook nooit bol van de visite verder. En al helemaal niet als je verjaardag op maandag valt ofzoDenk dat de verjaardagen van de kerstkinderen die ik ken doorgaans het drukst bezocht zijn van allemaal
Straks duurt het nog een maandquote:Op dinsdag 31 december 2019 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is dat wachten toch ellendig.
Ik hoop toch wel echt dat ze deze week komt. Geen zin om over de 41 weken te gaan.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:10 schreef Duvel het volgende:
13 april: XcUZ_Me (meisje) -> ***____***
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 januari 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Onze dochter is afgelopen nacht geboren.
Totaal niet zoals gepland. We gingen voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis.
Er kwam vanaf het begin (letterlijk de eerste wee) een enorme weeëngolf (om de 2 minuten). Na een uur al 7 centimeter ontsluiting. In de auto was geen optie meer, dus het plan was thuis bevallen geworden. Anderhalf uur geperst, maar het wilde niet echt vlotten. Vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis en daar bevallen van een prachtige gezonde dochter.
Gefeliciteerd! 💕quote:Op donderdag 2 januari 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Totaal niet zoals gepland. We gingen voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis.
Er kwam vanaf het begin (letterlijk de eerste wee) een enorme weeëngolf (om de 2 minuten). Na een uur al 7 centimeter ontsluiting. In de auto was geen optie meer, dus het plan was thuis bevallen geworden. Anderhalf uur geperst, maar het wilde niet echt vlotten. Vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis en daar bevallen van een prachtige gezonde dochter.
Of 4quote:Op donderdag 2 januari 2020 12:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
En Chan 38 weken!mijlpaal! Wie weet tik je er nog wel 2 weken bij
Dat zou wat zijnquote:Op donderdag 2 januari 2020 15:31 schreef Chan het volgende:
[..]
Of 4![]()
Hoe is het bij jou? Alles nog rustig?
Gefeliciteerd! Wat leuk zeg. 🎉 Wat is de verwachting wanneer jullie erin kunnen?quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Vandaag getekend voor ons huis!![]()
nu zijn we grootgrondbezitters
er moet heeeeeel veel verbouwd worden dus voorlopig wonen we er nog niet maar het is nu wel van ons
Op zn vroegst eind zomer verwachten wequote:Op donderdag 2 januari 2020 18:34 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat leuk zeg. 🎉 Wat is de verwachting wanneer jullie erin kunnen?
Ik voel me de laatste dagen telkens niet fit. Ik heb er niet continu last van, maar +/- 2 keer per dag een soort ‘aanval’. Dunne ontlasting, opvliegers, tijdens zo’n opvlieger ook een hele hoge hartslag (110 ongeveer), bleeegh. Dinsdag mag ik weer voor een groeiecho dus als het dan niet weg is ga ik het zeker even bespreken.
Dat duurt inderdaad nog wel even. Maar wel een Superleuk vooruitzicht! Hopelijk gaat alles voorspoedig met de vergunningen en kunnen jullie snel aan de slag.quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:46 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Op zn vroegst eind zomer verwachten weer moeten eerst een aantal vergunningen geregeld worden, de duimen draaien dat dat allemaal voorspoedig gaat en zoals we het het liefst zouden willen. Voorlopig kan er nog geen schop in de grond dus. Wel wat rustiger zo in deze spannende tijden, dat is een flink voordeel!
Wat vervelend van je aanvallen, is het misschien een lage bloeddruk plotseling, ik heb dat ook een paar keer gehad, ook een soort opvlieger en erg misselijk ineens. Ik duim dat het snel over is, maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen, heb ik toen ook gedaan en mocht even komen. Ijzer gecheckt en bloeddruk enzo, was toch een geruststelling
Voelt het alsof een strakke band omheen zit? Dat is een symptoom van zwangerschapsvergiftiging namelijk. Even alert zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Nolita!
Zoisdat, spannend zo'n project zeg. Hele grondige renovatie dus?
Quattro, klinkt niet fijn... Zou het zeker ff bespreken.
aurum, je krijgt met zo'n eigenwijsje als ik. Ik heb die van ons ook nog nooit en profil gezien, ze ligt altijd verstopt met d'r gezicht
.
Hier vlot het kamertje ook. Muren zijn voorzien van een nieuwe kleur en de meubeltjes zitten in elkaar. Er staan nu heel veel dozen met kleding voor mij klaar om uit te zoeken.
Lichamelijk gaat het hier ff iets minder. De rand tussen borsten en buik doet zo'n zeer. Elke keer gevoel als een slapend been erin, of heel branderig. M'n buik is ook zo zwaar voor m'n gevoel. En ik ontdekte de eerste striae op m'n buik. Bij N. niets, maar nu dus wel helaas. Zo maar eens proberen of een lekker warm bad wat verlichting geeft.
Helemaal niks nog...quote:
Nee, het is ook niet rondom. Alleen onder m'n borst. Heb het sinds ik een zichtbare buik heb. Soms paar dagen niet. En vooral als ik rechtop/voorover zit. Branderige pijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:33 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Voelt het alsof een strakke band omheen zit? Dat is een symptoom van zwangerschapsvergiftiging namelijk. Even alert zijn.
Goed! We hadden wat opstartproblemen met de borstvoeding en daardoor heel erg gebroken nachten maar dat lijkt nu de goede kant op te gaan. Hij zit net weer op zijn geboortegewicht. Mijn herstel gaat ook heel voorspoedigquote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:41 schreef Chan het volgende:
[..]
Helemaal niks nog...
Hoe is het met jullie? Ik spiekte al even in het babytjestopic maar zag je nog niet voorbij komen daar![]()
Fijn dat het de goede kant op gaat met baby en met jou.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:38 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Goed! We hadden wat opstartproblemen met de borstvoeding en daardoor heel erg gebroken nachten maar dat lijkt nu de goede kant op te gaan. Hij zit net weer op zijn geboortegewicht. Mijn herstel gaat ook heel voorspoedig
Ik wil eigenlijk liever minder met mijn telefoon bezig zijn dus ik twijfel of ik overstap naar het babytopic of stop met Fok..
Ik heb dat ook, bij mijn vorige 2 had ik dat ook. Wat bij mij enigzins verlichting geeft is plat liggen, dan heeft alles net wat meer ruimte ofzo, ik heb ‘t gevoel dat er iets in de verdrukking zit. Verder geen tips, het is over als je bevallen bentquote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, het is ook niet rondom. Alleen onder m'n borst. Heb het sinds ik een zichtbare buik heb. Soms paar dagen niet. En vooral als ik rechtop/voorover zit. Branderige pijn.
Het is überhaupt een flinke meisjes-OP! Ik ben ook heel benieuwd of wij dat gaan compenseren met jongens of dat we gezellig meedoen met de rest. 😅quote:Op zondag 5 januari 2020 18:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik zie nu pas dat maart nogal een meisjesmaand is, volgens de OP. Ben inmiddels echt nieuwsgierig naar wat er in mijn buik groeit...
Bij mijn eerste was er echt een jongens-OP,quote:Op zondag 5 januari 2020 18:26 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Het is überhaupt een flinke meisjes-OP! Ik ben ook heel benieuwd of wij dat gaan compenseren met jongens of dat we gezellig meedoen met de rest. 😅
Klopt, wij hebben ervoor gekozen het een verrassing te laten tot de bevalling. Wat leuk dat je al een jongen en meisje hebt! Heb je zelf een voorgevoel of het een jongen of meisje is?quote:Op zondag 5 januari 2020 19:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bij mijn eerste was er echt een jongens-OP,
toen is compenseren mij niet gelukt, haha.
Jij weet dus ook nog niet wat je krijgt? Ik wist het bij mijn eerste (jongen) en tweede (meisje) wel, maar nu dus voor het eerst niet. En eerlijk gezegd vind ik het best een gedoe ook, 2 namen verzinnen (zijn we hier niet zo goed in), op zoek naar neutrale pakjes...
Was twee jaar geleden ook zo, U. was één van de weinige jongens.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik zie nu pas dat maart nogal een meisjesmaand is, volgens de OP. Ben inmiddels echt nieuwsgierig naar wat er in mijn buik groeit...
Ik herken het ook wel. Vooral bij M, die lag vrij hoog en dan kwam er eea in verdrukking of zo. Had het vooral als ik zat. Ging wel beter toen hij wat lager kwam te liggen (en kwam weer terug rond de 40 weken).quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, het is ook niet rondom. Alleen onder m'n borst. Heb het sinds ik een zichtbare buik heb. Soms paar dagen niet. En vooral als ik rechtop/voorover zit. Branderige pijn.
Mijn oudste is 4 geworden afgelopen november!quote:Op zondag 5 januari 2020 19:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ben ook heel benieuwd wat e in je bui zit, Sillie! Heb je een voorgevoel? Volgens mij zijn onze oudsten even oud, ik kan me herinneren dat er toen veel jongetjes werden geboren inderdaad.
Ja, dat is ook zo hoor. Aan de ene kant krijg ik de kriebels dat het nog niet gedaan is en aan de andere kant heb ik er nog he-le-maal geen zin in 😱 Komt vast nog wel 😬quote:Op zondag 5 januari 2020 22:18 schreef Chan het volgende:
Justme je bent nog ruim op tijd toch? Wij zijn van de week pas aan het geboortekaartje begonnen, is nog niet af ook. En kleertjes ook pas een paar weken geleden... nu die verdraaide ziekenhuistas nog
Aaww sillie... die kleuterlogica..
Zo ging dat hier ook. Bij mijn eerste was allesquote:Op zondag 5 januari 2020 22:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo hoor. Aan de ene kant krijg ik de kriebels dat het nog niet gedaan is en aan de andere kant heb ik er nog he-le-maal geen zin in 😱 Komt vast nog wel 😬
Gefeliciteerd Lennyquote:Op donderdag 2 januari 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn oudste is van september maar was eind oktober uitgerekend, dus dan klopte mijn ideequote:Op zondag 5 januari 2020 21:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn oudste is 4 geworden afgelopen november!
Herkenbaar hoor, de pittige dagen. Mijn kleuterpuber is de laatste tijd soms echt brutaal, vind dat dodelijk vermoeiend soms... En mijn jongste, of middelste eigenlijk, zit in de dreumes-driftbui-fase, dus ik ben soms na de ochtend al gesloopt![]()
Ik heb geen voorgevoel eigenlijk. Volgens oudste wordt het een meisje, maar wel zijn broertje![]()
Ik heb al tig pogingen gedaan om uit te leggen dat dat niet zo werkt, maar, zijn logica is dat hij al een zusje heeft, dus dit wordt zijn broertje.
Sowieso is kleuterslogica soms briljant. Zo vroeg hij pas, in tranen, of we zijn “baby zusje” gingen weggooien. Dus ik: “nee joh! Hoe kom je daar bij?”
Ja want mama je krijgt een nieuwe baby. Dus dan moeten we de oude weggooien (![]()
). Ik uitleggen dat dat met baby’s anders werkt. Hij nadenken. Zegt ‘ie na een paar minuten zichtbaar denken: “oooh! Ik snap het mama! We doen nieuwe batterijtjes in baby zusje! Dan doet ze het weer! Niet kapot! Hoeven niet weg te gooien!”
![]()
![]()
Wacht eens, met 6,5 jaar zijn die buien dus nog steeds aanwezig? Dan hebben we nog even te gaan!quote:Op maandag 6 januari 2020 09:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn oudste is 6,5 en ik had ook gehoopt dat de buien minder zouden worden tijdens de kerstvakantie, maar op sommige dagen kwam ik behang tekort. Brutaal, gillen, drammen, etc. Maar, je krijgt er zoooooveeeel voor terug
.
Geboortekaartje nog niet mee bezig geweest, dozen met kleren moet ik ook nog uitzoeken, maar ik heb nog geen zin. Maar ik ben vandaag 'pas' 26 weken, dus ik heb nog héééééééééééél lang. Ik kreeg wel al een mailtje dat mijn kraampakket een dezer dagen bezorgd gaat worden. Jongens, daar ben ik nog niet aan toe hoor
.
Je moet er toch echt binnenkort aan gelovenquote:Op maandag 6 januari 2020 09:11 schreef Chan het volgende:
Ik ben nog steeds niet toe aan dat kraampakket...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |