abonnement Unibet Coolblue
pi_190627200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vriendin is nu ruim 39 weken.

Paar dagen geleden had ze behoorlijk wat kramp onderin haar buik in de nacht (ook van 21:00 tot 05:00 daardoor niet kunnen slapen), dus we hoopte dat het begonnen zou zijn. Vals alarm helaas.

Nou, dan maar na kerst. :9
Spannend! Nog even geduld dan maar...
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:41:54 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_190628054
Gefeliciteerd B.ertha! Mooi ventje met dito naam :).

Fok is echt uit m'n systeem merk ik :@, maar zal eens proberen wat vaker aan te haken. Mag ook wel in de OP, m'n ud is 13 april, 2e paasdag oO<.

Inmiddels 24 weken, gaat vooralsnog goed. NIPT en 20w echo waren allemaal prima in orde. We weten inmiddels ook dat we weer een dame gaan krijgen O+. Gisteren suikertest gedaan, de dame van de bloedafname mocht niks zeggen, maar m'n waardes waren prima, dus zal wel goed zitten.

Merk wel dat het langzaam wat zwaarder begint te worden. Al een flinke buik en als ik niet regelmatig met m'n benen omhoog zit heb ik 's avonds geen enkels meer :'). En heeeeel veel last van luchtjes, constant kokhalzen enzo. Kamertje is gelukkig al een eind op weg. Meubeltjes hadden we nog en zitten weer in elkaar.

Binnenkort eens oriënteren op een draagconsult. Onze dochter vond het niks in de manduca, maar uit praktische overwegingen wil ik nu wel actief gaan dragen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_190628376
Oeh en een meisje voor madam-april, en ook een voor XcUZ_Me O+ Super leuk :D

B.ertha fijn dat jullie weer lekker thuis zijn en het goed gaat O+
pi_190629674
Haha wie weet Lenny, krijgen jullie wel een kerstkindje! Spannende tijden zo.

Ik ben nu 3 dagen vrij achter elkaar, heerlijk. Echt even nodig. Gelukkig was het gisteren ook niet zo druk als verwacht (had een oproepkracht opgetrommeld), dus ik heb de hele dag in mijn kantoor achterstallig onderhoud aan de administratie zitten doen. Had ‘s avonds eindelijk ook eens géén last van mijn bekken, dus blijkbaar doe ik normaalgesproken echt nog teveel (afgelopen weken elke avond last, soms tot janken aan toe). Dus ik ga vanaf nu echt nog een tandje terugschakelen, het helpt blijkbaar.

Vandaag wel weer te druk geweest want ik voel ‘m nu al behoorlijk. Laatste kerstinkopen gedaan vanochtend en daarna druk geweest met peuterlief.. die zetten we straks maar even aan de knutsel of desnoods een filmpje, dan hoef ik er even niet meer achteraan te hobbelen de hele tijd 😅

Mijn UD is ook 11-3 net als Aurum! En er komt een meisje bij 😀 Mag wel in de op!
pi_190631949
Spannend Lenny! Succes met de laatste loodjes voor je vrouw.

Wat leuk XCuz, een meisje. Fijn dat alles goed gaat!

Justme; Oei dat klinkt niet goed van je bekkenpijn ‘s avonds. Rustig aan hè? Denk aan jezelf en aan je kleine.


Ik ben vandaag 24+5. Vandaag weer voor een groeiecho geweest en die kleine doet het heel goed. Beentjes en buikomtrek waren keurig op de curve, het hoofdje heel iets eronder maar dat was minimaal. Dus dat is goed nieuws! Ook ben ik nu helemaal over naar het academisch ziekenhuis. Ik hoop dat de volgende ervaringen beter zijn want ik had een gynaecoloog met wie het niet zo klikte, om het maar netjes te zeggen.. Maar de baby doet het goed en dat is wat telt! 🥰
pi_190631987
Gefeliciteerd met jullie knappe zoon B.ertha!

Lees een hoop over kwaaltjes, sterkte allemaal!
Ik heb tot nu toe nog nergens last van en hoop dat dat voorlopig zo blijft want er komt een drukke tijd met veel leuke dingen aan op mijn werk.

Zijn hier eigenlijk (toekomstige) moeders die fulltime of 4 dagen van 9 uur werken?
pi_190632424
Jep, ik werk 4x9. Op zich prima te doen hoor. Onze dochter gaat 1 dag naar opa en oma en 3 naar de opvang. Van die 3 dagen halen andere opa en oma haar 1 dag rond 17;00 op, de andere dagen haalt mijn man haar op tegen sluit (18:30). Soms moet ik zelf racen en dan moet ik echt wel op tijd weg van mijn werk. Ik breng haar zelf weg en heb het geluk dat ik laat kan beginnen.

Moet zeggen dat ik een tijdje het niet trok en gelukkig kon ik toen een paar maanden 3 dagen werken. Ik merkte alleen dat ik dan weer het gevoel had op mijn werk achter de feiten aan te lopen. Echt leidinggeven was er ook niet meer bij want de helft van de tijd was er iemand anders die ‘leiding gaf’ en ook nog eens heel anders dan hoe ik het zou doen, dus op een gegeven moment wilde ik toch weer naar 4 dagen.
pi_190633410
Ik mag in de OP, doe eerst maar 6 augustus. Datum wordt over paar weken nog extra bekend. Vandaag kloppend hartje gezien! Opgelucht.

HG had ik bij vorige zoon ook helaas en kans was iets van 70% dat ik weer zou krijgen. Had gister emesafene gekregen maar hielp niets. Nu gelukkig primperan door goede afspraken met huisarts dus dat loopt dit keer vloeiend. Net al kinderpizza en cola naar binnen gewerkt. Ja niet goed maar voor mij is het heel wat en vocht. Andere dagen doe ik dit niet hoor. Ik leef op meloen. Aan werken moet ik niet denken nu. Volgende week zou ik pas weer moeten en nu kan ik alleen maar slapen dus dan zal ik ziek moeten melden. Zien we dan wel weer. Nu eerst ontspannen.
  dinsdag 24 december 2019 @ 19:56:23 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_190633946
Fijn van het hartje hilmo! En balen van de HG ;( Ik hoop een beetje voor je dat het toch later in de zwangerschap wat afneemt :*
En ik denk niet dat iemand je zal veroordelen op pizza en cola hoor. Eten is eten, fijn dat je iets binnen houdt !
disclaimer
pi_190634663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 19:11 schreef Hilmo het volgende:
Ik mag in de OP, doe eerst maar 6 augustus. Datum wordt over paar weken nog extra bekend. Vandaag kloppend hartje gezien! Opgelucht.

HG had ik bij vorige zoon ook helaas en kans was iets van 70% dat ik weer zou krijgen. Had gister emesafene gekregen maar hielp niets. Nu gelukkig primperan door goede afspraken met huisarts dus dat loopt dit keer vloeiend. Net al kinderpizza en cola naar binnen gewerkt. Ja niet goed maar voor mij is het heel wat en vocht. Andere dagen doe ik dit niet hoor. Ik leef op meloen. Aan werken moet ik niet denken nu. Volgende week zou ik pas weer moeten en nu kan ik alleen maar slapen dus dan zal ik ziek moeten melden. Zien we dan wel weer. Nu eerst ontspannen.
Primperan werkt wel fijn idd. Je merkt gewoon zodra het begint uit te werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190636956
Heftig, HG! Wel heel bijzonder dat je dan zulke uitgesproken smaken als pizza en cola wel binnenhoudt, maar inderdaad, eten is eten!

Lenny al papa?

En leuk, allemaal meisjes erbij O+
pi_190637487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:56 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Jep, ik werk 4x9. Op zich prima te doen hoor. Onze dochter gaat 1 dag naar opa en oma en 3 naar de opvang. Van die 3 dagen halen andere opa en oma haar 1 dag rond 17;00 op, de andere dagen haalt mijn man haar op tegen sluit (18:30). Soms moet ik zelf racen en dan moet ik echt wel op tijd weg van mijn werk. Ik breng haar zelf weg en heb het geluk dat ik laat kan beginnen.

Moet zeggen dat ik een tijdje het niet trok en gelukkig kon ik toen een paar maanden 3 dagen werken. Ik merkte alleen dat ik dan weer het gevoel had op mijn werk achter de feiten aan te lopen. Echt leidinggeven was er ook niet meer bij want de helft van de tijd was er iemand anders die ‘leiding gaf’ en ook nog eens heel anders dan hoe ik het zou doen, dus op een gegeven moment wilde ik toch weer naar 4 dagen.
Goed om te horen. Mijn werk is ook erg flexibel dus wat dat betreft geen probleem. Helaas lijken de mensen om mij heen er wel problemen mee te hebben dat ik niet van plan ben 24 uur te gaan werken...
pi_190640236
Fijne kerst allemaal! ~:)

Wij hebben alvast een hele fijne kerstavond gehad met de hele familie en heerlijk eten, zoonlief sliep heerlijk (het was bij mijn tante die ook gastouder voor hem is O+ ) en met gisteravond is ook mijn verlof/ziektewet ingeluid. Het was mega hectisch op de laatste dag op het werk gister wat dan wel deze beslissing bevestigde, het is goed zo O+
Broeden maar oO<
pi_190640695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:55 schreef B.ertha het volgende:
Heftig, HG! Wel heel bijzonder dat je dan zulke uitgesproken smaken als pizza en cola wel binnenhoudt, maar inderdaad, eten is eten!

Lenny al papa?

En leuk, allemaal meisjes erbij O+
Alles nog rustig hier. Geen kerstkindje dus (althans niet eerste kerstdag). Vannacht wel weer wat gerommel, maar niet zoveel als de laatste keer.

Volgens de verloskundige was het allemaal prima. Lichaam is zich blijkbaar wel klaar aan het maken. En door gerommel/krampen nu al kan het straks juist wat sneller gaan. Prima. :)

Ik hoop nu op 28/29 december. Mooi zo tussen kerst en oudjaar. :9
pi_190640721
Jullie trouwens al voor een nieuwe verzekering aan het kijken?

Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.

Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8.

Hebben de zwangeren hier het al verder uitgezocht? Waar gaan jullie bij? :)
  woensdag 25 december 2019 @ 09:31:31 #191
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190641007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jullie trouwens al voor een nieuwe verzekering aan het kijken?

Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.

Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8.

Hebben de zwangeren hier het al verder uitgezocht? Waar gaan jullie bij? :)
Lenny er is een speciaal topic over zwangerschap en verzekeren. Je moet goed kijken of zo'n grote aanvullende verzekering wel nodig is. Ik had zelf een 2 sterren pakket gekozen. Het bleek alleen handig voor extra geïndiceerde uren voor mijn kraamzorg. De rest is allemaal vergoed uit de basis. Achteraf vond ik het niet waard, om die aanvullende verzekering te nemen.

OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190644110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jullie trouwens al voor een nieuwe verzekering aan het kijken?

Mijn vriendin heeft nu een enorm uitgebreide via Nationale Nederlanden (aanvullend pakket iets van 75 euro per maand). Deze kon je gedurende het jaar aanpassen, dus die staat pas aan vanaf september.

Voor 2020, mocht onze dochter pas in januari geboren worden, ben ik nu bij CZ uitgekomen. Zij hebben een relatief goedkoop aanvullende verzekering die gunstig is voor zwangere vrouwen. Zie ook https://www.cz.nl/-/media(...)ief-met-gezinnen.pdf pagina 8.

Hebben de zwangeren hier het al verder uitgezocht? Waar gaan jullie bij? :)
Het voordeel van nationale Nederlanden is dat je de aanvullende verzekering kunt aan- en uitzetten bij bepaalde omstandigheden waaronder zwangerschap en bevalling. De meegroeiservice heet dat.
pi_190647440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 09:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Lenny er is een speciaal topic over zwangerschap en verzekeren. Je moet goed kijken of zo'n grote aanvullende verzekering wel nodig is. Ik had zelf een 2 sterren pakket gekozen. Het bleek alleen handig voor extra geïndiceerde uren voor mijn kraamzorg. De rest is allemaal vergoed uit de basis. Achteraf vond ik het niet waard, om die aanvullende verzekering te nemen.

OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
Ik zit bij nn (voorheen delta lloyd), aanvullend pakket Start oid. Alleen al voor de anticonceptie die ik gebruik haal ik de premie er al uit, daar zit 200 eur vergoeding bij terwijl de premie iets van ¤13 per jaar is. Ik snap dat dit niet de hoofdreden is in dit topic maar voor mij persoonlijk wel handig 😉 Verder zit er volgens mij poliklinisch bevallen bij in (ook op niet-medische grond dus). En een vergoeding voor de eigen bijdrage kraamzorg. Bij dochter 3 jr terug kreeg ik alle kraamzorg, dat is geloof ik wel iets veranderd. En een zwangerschapscursus a 200 euro ofzo mag ik ook declareren. En 6 fysio behandelingen.. maar inderdaad, ander topic eigenlijk 👍🏻

Fijne dagen allemaal! Mijn ouders komen lekker hier steengrillen, dit jaar extra prima want ik voel me niet zo lekker opeens. Dochter heeft ook opeens de rochelhoest. Morgen wel de hele dag opzitten bij schoonouders, maargoed dat overleef ik wel 😀
pi_190647520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:31 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Goed om te horen. Mijn werk is ook erg flexibel dus wat dat betreft geen probleem. Helaas lijken de mensen om mij heen er wel problemen mee te hebben dat ik niet van plan ben 24 uur te gaan werken...
Ze verwachten dat je minder gaat werken dus? Lekker laten kletsen! Dat je moeder wordt is toch geen reden om je carriere te laten verslonsen? Wat als er ooit iets gebeurt en je jezelf moet redden, dan is het toch ook fijn als je een mooi cv hebt? En trouwens ik moet er echt niet aan denken om alleen maar met de kids bezig te zijn. Voor het geld hoef ik niet te werken maar zou echt niet zonder willen (ja zonder mn huidige werk wel maar niet zonder werk 😜).

Ik vind 5 dagen wel echt teveel. Ik vind het ook wel heel fijn om een dag met mijn kind (straks kinderen) alleen te hebben. Die ene dag vind ik trouwens minstens zo zwaar als een dag werken 😂
  Moderator woensdag 25 december 2019 @ 16:44:37 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190647892
Gefeliciteerd B.ertha met de geboorte van je mooie spookje O+ Moet toch maar vaker meelezen hier :D :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_190651015
Hilmo, wat heftig weer HG. Hopelijk helpen de voorzorgsmaatregelen je de dagen door.

Justme, ik vind je wel wat kort door de bocht met je reactie. Niet in alle sectoren (meer niet dan wel?) verslons je je carrière door minder (24 uur) te gaan werken. Ook met 24 uur kun je een prima salaris hebben en een mooi CV is bij mij niet afhankelijk van 24 of 36 uur werken.
Ik vind de keuze van het aantal uur dat je werkt gewoon heel persoonlijk. Ik kan er een mening over hebben wat een ander doet, maar hou die lekker voor mezelf. Ik vind het belangrijk dat je als moeder doet wat voor jou en je kinderen goed voelt/is.
pi_190656676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 21:20 schreef Nolita het volgende:
Hilmo, wat heftig weer HG. Hopelijk helpen de voorzorgsmaatregelen je de dagen door.

Justme, ik vind je wel wat kort door de bocht met je reactie. Niet in alle sectoren (meer niet dan wel?) verslons je je carrière door minder (24 uur) te gaan werken. Ook met 24 uur kun je een prima salaris hebben en een mooi CV is bij mij niet afhankelijk van 24 of 36 uur werken.
Ik vind de keuze van het aantal uur dat je werkt gewoon heel persoonlijk. Ik kan er een mening over hebben wat een ander doet, maar hou die lekker voor mezelf. Ik vind het belangrijk dat je als moeder doet wat voor jou en je kinderen goed voelt/is.
Heb je gelijk in, zo heb ik het niet bedoeld. In de meeste sectoren waarin ik en mijn vrienden ons begeven is het echter wel lastig om minder te werken, het kan wel maar dan wordt het wel echt een heel andere functie vind ik. Eerlijk gezegd vind ik zelf wel dat het lastig leiddinggeven is als je de helft van de tijd niet aanwezig bent, maar dat is mijn persoonlijke ervaring en niet iedereen hoeft leiding te geven natuurlijk.

Natuurlijk moet iedereen doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. Ik kreeg echter de indruk dat CosPhi zelf ook liever niet minder werkt maar het een beetje opgedrongen wordt? En daar krijg ik dan weer de kriebels van. Als je als moeder 4 of 5 dagen wílt werken is dat joúw keus en dan moet dat gewoon kunnen. Toch?
pi_190660397
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 07:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, zo heb ik het niet bedoeld. In de meeste sectoren waarin ik en mijn vrienden ons begeven is het echter wel lastig om minder te werken, het kan wel maar dan wordt het wel echt een heel andere functie vind ik. Eerlijk gezegd vind ik zelf wel dat het lastig leiddinggeven is als je de helft van de tijd niet aanwezig bent, maar dat is mijn persoonlijke ervaring en niet iedereen hoeft leiding te geven natuurlijk.

Natuurlijk moet iedereen doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. Ik kreeg echter de indruk dat CosPhi zelf ook liever niet minder werkt maar het een beetje opgedrongen wordt? En daar krijg ik dan weer de kriebels van. Als je als moeder 4 of 5 dagen wílt werken is dat joúw keus en dan moet dat gewoon kunnen. Toch?
Dat klopt, ik stoor mij er aan dat veel mensen vinden dat als je als vrouw fulltime of 36 uur wilt werken je maar niet aan kinderen had moeten beginnen, terwijl als de man fulltime werkt dat de normaalste zaak van de wereld is.
Nou wordt het niet direct opgedrongen maar iedereen vraagt hoe we het gaan regelen met werk en als ik dan aangeef dat ik niet van plan was minder te werken wordt er afkeurend gereageerd.

Daarnaast is mijn inkomen het hoogst en zou het gunstiger zijn als mijn vriend minder zou gaan werken. Helaas zien ze het op zijn werk wel als een probleem als hij een dag minder gaat werken. Dat maakt de keuze nog lastiger.
  donderdag 26 december 2019 @ 12:16:08 #199
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190660630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:03 schreef CosPhi het volgende:

[..]


Nou wordt het niet direct opgedrongen maar iedereen vraagt hoe we het gaan regelen met werk en als ik dan aangeef dat ik niet van plan was minder te werken wordt er afkeurend gereageerd.
Ik bekijk deze reactie even van de andere kant. Alle momenten die je met je kindje gaat beleven, zijn intens waardevol. Dat je niet achteraf het gevoel moet hebben van: 'had ik maar'. Ik ben toen ik na mijn zwangerschapsverlof terugkeerde van 40 naar 28 gegaan en mijn man ging van zijn 40 (5x8) naar 36 uur (4x9). Het waren hele waardevolle en fijne momenten die wij samen ondernamen met onze dochter. Daarna ging het even een beetje heel erg mis in ons leven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Succes met het nemen van een goed te overwegen keuze. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190660807
Na mijn eerste ben ik mijn uren contract blijven werken (30 uur). In het begin had ik het er zwaar mee en dat liet ik ook blijken op mijn werk. Ik had toentertijd een hele lieve leidinggevende die mij 3 zondagen in de maand gunde (dubbele uren) waardoor ik doordeweeks meer thuis was. Het kwam erop neer dat ik zo 2 dagen doordeweeks werkte en 1 in het weekend. Ideaal en ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Straks als nummer 2 geboren is wil ik ouderschapsverlof opnemen. Moet me er nog even in verdiepen, maar dat is wel het plan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')