abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190401886
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je rekenen...
Wel kut. Volgende keer bedenk je je wel te keer of je de trein neemt :')
Och, mijn collega moest maandag naar de vs, ruim op tijd vertrokken richting Schiphol, alles stond vast, vliegtuig gemist.
En met eerst 9/11 en later met die uitbarsting van die vulkaan op IJsland, was het ook best een uitdaging om iedereen terug te krijgen. T is klote.

Het is de dag van leuke post.
Kreeg net een kerstkaart van een meneer uit Engeland. Een veteraan die ooit eens bij m’n ouders in huis is geweest tijdens de herdenkingen. Ik heb m nooit ontmoet maar na het overlijden van mijn vader krijg ik ieder jaar een kaart met heel veel lieve wensen. De man moet ondertussen bijna 100 zijn.
En ik maak al jaren een eigen kalender met foto’s die ik in de loop can het jaar maakte, maar doordat ik niet veel wandelingen kon maken heb ik niet veel bijzonders om te gebruiken
Dus een kalender besteld van een organisatie die jonge verweesde olifanten opvangt. Zulke schattige foto’s van die kleine olifantjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_190402065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Och, mijn collega moest maandag naar de vs, ruim op tijd vertrokken richting Schiphol, alles stond vast, vliegtuig gemist.
En met eerst 9/11 en later met die uitbarsting van die vulkaan op IJsland, was het ook best een uitdaging om iedereen terug te krijgen. T is klote.

Het is de dag van leuke post.
Kreeg net een kerstkaart van een meneer uit Engeland. Een veteraan die ooit eens bij m’n ouders in huis is geweest tijdens de herdenkingen. Ik heb m nooit ontmoet maar na het overlijden van mijn vader krijg ik ieder jaar een kaart met heel veel lieve wensen. De man moet ondertussen bijna 100 zijn.
En ik maak al jaren een eigen kalender met foto’s die ik in de loop can het jaar maakte, maar doordat ik niet veel wandelingen kon maken heb ik niet veel bijzonders om te gebruiken
Dus een kalender besteld van een organisatie die jonge verweesde olifanten opvangt. Zulke schattige foto’s van die kleine olifantjes
Toevallig Vrienden van de Olifant? O+
(ik wist ook geen cadeau voor mijn vriend, sindsdien is 'ie peetvader. Alleen ons weesje stierf onverwachts...en nu hebben we al jaren geen 'eigen' weesolifantje, want ik kan niet kiezen :P )
pi_190402255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Toevallig Vrienden van de Olifant? O+
(ik wist ook geen cadeau voor mijn vriend, sindsdien is 'ie peetvader. Alleen ons weesje stierf onverwachts...en nu hebben we al jaren geen 'eigen' weesolifantje, want ik kan niet kiezen :P )
Nee, het is David Sheldrick wildlife trust. Volg ze al jaren. Ik kan ook niet kiezen om te adopteren dus geef ik gewoon maar geld. Kon wel janken toen een olifantje die ik al jaren volgde en bezig was “wilde” olifant te worden, door leeuwen was gedood.
pi_190402388
Hm zo kregen wij ooit bij een boek over wolven... folders over een organisatie waar je wolven kunt adopteren... gek genoeg nog niet gedaan.

Misschien leuk voor kerst wel.
pi_190402458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, het is David Sheldrick wildlife trust. Volg ze al jaren. Ik kan ook niet kiezen om te adopteren dus geef ik gewoon maar geld. Kon wel janken toen een olifantje die ik al jaren volgde en bezig was “wilde” olifant te worden, door leeuwen was gedood.
Ahw, wel een beetje hetzelfde idee denk ik :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm zo kregen wij ooit bij een boek over wolven... folders over een organisatie waar je wolven kunt adopteren... gek genoeg nog niet gedaan.

Misschien leuk voor kerst wel.
Ja, ik vond het wel tof omdat mijn vriend niet van 'spullen' houdt, en ik zo toch een cadeautje kon geven, waar anderen ook wat aan hebben :) .
pi_190402590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik vond het wel tof omdat mijn vriend niet van 'spullen' houdt, en ik zo toch een cadeautje kon geven, waar anderen ook wat aan hebben :) .
In de basis wel denk ik. Paar weken geleden kwamen weer 2 wildliving orphans naar een van de opvang locaties met hun pasgeborenen. Die laten ze dan aan de verzorgers zien. Zo mooi
pi_190403191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Mja dochter is gek op wolven.. de schrijver van haar favoriete boeken ook...

Dus toen ik de “boxset” kocht.. zaten er allemaal wolvenspulletjes bij. Ketting, armbandjes, thee... en dus die folders.
Toch wel leuk
pi_190403661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja dochter is gek op wolven.. de schrijver van haar favoriete boeken ook...

Dus toen ik de “boxset” kocht.. zaten er allemaal wolvenspulletjes bij. Ketting, armbandjes, thee... en dus die folders.
Toch wel leuk
Ah tof!

Nu moet ik denken aan 'Wolvensaga' van Käthe Recheis. Dat boek heb ik ooit verslonden.
En de Jack London Omnibus ook O+
pi_190403838
Pfff thuis gekomen met een hoofdpijn waar je een auto op kunt parkeren, of wellicht ook wel een vrachtwagen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190403999
Oef, minder fiets. Licht uit en snel naar bed?
pi_190404039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Oef, minder fiets. Licht uit en snel naar bed?
Eerst nog Harry Potter en de Vuurbeker uit-voorlezen (laatste tiental bladzijden) en de vaat wegwerken. En dan heet douchen en naar bed ja.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190404175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:00 schreef fietsie het volgende:
Pfff thuis gekomen met een hoofdpijn waar je een auto op kunt parkeren, of wellicht ook wel een vrachtwagen...
Ai, niet fijn. Lekker naar bed zo, evt paracetamol zodat de hoofdpijn je niet uit de slaap kan houden.
pi_190404206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Eerst nog Harry Potter en de Vuurbeker uit-voorlezen (laatste tiental bladzijden) en de vaat wegwerken. En dan heet douchen en naar bed ja.
Ik zou die vaat even lekker laten voor wat 'ie is. Eerst even aan jezelf denken.
pi_190404282
Ik voel met je mee, fiets. Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een aura. Normaalgesproken heb ik daarna milde hoofdpijn die niet zo lang aanhoudt. Maar nu al 1,5 dag flinke hoofdpijn en meh. Vroeg naar bed maar weer en gelukkig bijna weekend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190404358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel met je mee, fiets. Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een aura. Normaalgesproken heb ik daarna milde hoofdpijn die niet zo lang aanhoudt. Maar nu al 1,5 dag flinke hoofdpijn en meh. Vroeg naar bed maar weer en gelukkig bijna weekend.
Heb je ook dat je dan zo'n vaag gevoel van "ik ben misselijk maar ik hoef niet te spugen" erbij?
pi_190404388
Bij flinke hoofdpijn heb ik dat wel eens ja. Nasty.
pi_190404526
Steekt venijnige hoofdpijnvinger op }:|
Sterkte medepijners.
pi_190404876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:22 schreef Blues het volgende:
Steekt venijnige hoofdpijnvinger op }:|
Sterkte medepijners.
Heb je dat er ook nog bij? Wat vervelend allemaal. Maar goed dat je hebt besloten om morgen uit te zieken.
pi_190404931
Ik heb ook weleens van die hoofdpijn na wat ik het noem een dejavu.. Echt nasty is dat. En niks helpt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190404985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je ook dat je dan zo'n vaag gevoel van "ik ben misselijk maar ik hoef niet te spugen" erbij?
Met zo'n duizelig-achtig gevoel. :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190405053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook weleens van die hoofdpijn na wat ik het noem een dejavu.. Echt nasty is dat. En niks helpt.
Wat heb je bij een deja-vu?

Ik vind zo'n aura echt heel stom. Je ziet geen klap, wordt er draaierig van en weet niet wanneer het weer stopt. Hoofd :r
pi_190405155
Ik had dinsdag tijdens het sporten een migraine aura. Ik geniet meestal maar gewoon van alle glitter en lichtjes en kleuren 8-) (moet er wel bij gaan zitten, want staan lukt niet meer) Ik moet er wel even bij zeggen dat ik vervolgens nog nooit hoofdpijn heb gekregen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190405185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah tof!

Nu moet ik denken aan 'Wolvensaga' van Käthe Recheis. Dat boek heb ik ooit verslonden.
En de Jack London Omnibus ook O+
Jack london is wel geniaal ja.

Dit was wel een iets ander type hoor.
Gaat over een meisje dat een of ander serum ingespoten krijgt waardoor ze in een wolf kan veranderen.

Young adult.. best wel spannend.
Mijn gup las het eerste deel toen ze 8 was...
het 2e deel een week later...
de schrijfster kreeg een hartaanval toen ze het hoorde...
En deel 3 staat hier dus inmiddels ook in de kast.
pi_190405327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat heb je bij een deja-vu?

Ik vind zo'n aura echt heel stom. Je ziet geen klap, wordt er draaierig van en weet niet wanneer het weer stopt. Hoofd :r
Raar gevoel wat door mijn lijf trekt. Dan krijg ik een.. Dit heb ik al eens meegemaakt gevoel.. En daarna misselijk. Is echt een heel naar gevoel. Het schijnt iets te zijn dat de linker en de rechterhelft van je hersenen even uit de pas lopen ofzo.

Ik denk dat het ook een deel psychisch is. Ik heb het gekregen na een periode van ontzettend veel stress.
pi_190405341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik had dinsdag tijdens het sporten een migraine aura. Ik geniet meestal maar gewoon van alle glitter en lichtjes en kleuren 8-) (moet er wel bij gaan zitten, want staan lukt niet meer) Ik moet er wel even bij zeggen dat ik vervolgens nog nooit hoofdpijn heb gekregen.
Ja, het is wel een soort jaren 80 frenzy :+ Ik vind het weinig kunnen zien naar erbij en hoewel ik geen echte migraine krijg is het ook niet jofel. Wetende dat dat gaat komen helpt niet zo. Ik krijg trouwens geen hoofdpijn als ik direct ga slapen bij een aura, maar de timing is maar zelden ideaal ;)
pi_190405395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:53 schreef Clubsoda het volgende:

Ja, het is wel een soort jaren 80 frenzy :+ Ik vind het weinig kunnen zien naar erbij en hoewel ik geen echte migraine krijg is het ook niet jofel. Wetende dat dat gaat komen helpt niet zo. Ik krijg trouwens geen hoofdpijn als ik direct ga slapen bij een aura, maar de timing is maar zelden ideaal ;)
Ik vind de glitter oprecht wel geinig en idd een enorme 80's vibe 8-)
Alleen kan ik dan niet zo veel meer. Op de fiets moet ik onmiddelijk afstappen. En soms word ik heel beroerd. Maar godzijdank geen hoofdpijn.

Wel handig dat je weet dat direct naar bed gaan helpt. Alleen ben ik meestal niet thuis als ik het krijg en juist druk bezig. Jij krijgt het vast ook niet in alle rust thuis op de bank.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190405407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Raar gevoel wat door mijn lijf trekt. Dan krijg ik een.. Dit heb ik al eens meegemaakt gevoel.. En daarna misselijk. Is echt een heel naar gevoel. Het schijnt iets te zijn dat de linker en de rechterhelft van je hersenen even uit de pas lopen ofzo.

Ik denk dat het ook een deel psychisch is. Ik heb het gekregen na een periode van ontzettend veel stress.
Dat klinkt inderdaad niet prettig. Mal wat een lijf kan doen dan opeens.
pi_190405418
Zo’n aura heb ik, afkloppen, al zeker eenhalf jaar niet meer gehad. Maar genieten van dat geschitter en kleuren doe ik echt niet. Zwaar irritant dat je niets goed ziet, lezen gaat niet, maar fietsen durf ik ook niet
pi_190405485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de glitter oprecht wel geinig en idd een enorme 80's vibe 8-)
Alleen kan ik dan niet zo veel meer. Op de fiets moet ik onmiddelijk afstappen. En soms word ik heel beroerd. Maar godzijdank geen hoofdpijn.

Wel handig dat je weet dat direct naar bed gaan helpt. Alleen ben ik meestal niet thuis als ik het krijg en juist druk bezig. Jij krijgt het vast ook niet in alle rust thuis op de bank.
Een keer, vandaar dat ik weet dat het werkt :D Gisteren zat ik in de bus, op weg naar de bioscoop voor Frozen II, dus dat slaapt wel ongelukkig :+

Ik leerde trouwens gisteren ook dat je met aura's een verhoogd risico hebt op een ischemisch CVA. Goed om te weten, kun je niets aan doen :P
pi_190405511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:59 schreef Clubsoda het volgende:

Een keer, vandaar dat ik weet dat het werkt :D Gisteren zat ik in de bus, op weg naar de bioscoop voor Frozen II, dus dat slaapt wel ongelukkig :+

Ik leerde trouwens gisteren ook dat je met aura's een verhoogd risico hebt op een ischemisch CVA. Goed om te weten, kun je niets aan doen :P
Die kennis had je an sich niet hoeven delen van mij.
pi_190405551
Sorry ;(
pi_190405584
Migraineboks. Want deze week was nog helemaal niet klote gelukkig.
Spoilers!
pi_190405607
:*
pi_190405824
Hey, @derLudolf is er een luchtmachtbasis in de buurt aan het oefenen of zo?? Al de hele avond herrie.
pi_190405882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Hey, @:DerLudolf is er een luchtmachtbasis in de buurt aan het oefenen of zo?? Al de hele avond herrie.
Weet niet waar je zit. Maar de afgelopen avonden waren ze met f16 tussen Eindhoven en volkol aan het oefenen. Misschien nu ook op andere luchthavens. Het was hier ook flinke herrie. Nu vandaag eindelijk eens rustig haha
pi_190405890
quote:
Hey, @:DerLudolf is er een luchtmachtbasis in de buurt aan het oefenen of zo?? Al de hele avond herrie.
nvm, ik heb het al gevonden. Nachtoefeningen met F16's tot max 23.00
Leeuwarden hier.
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 21:15:24 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190405968
quote:
Niks van gemerkt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190405980
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:15 schreef derLudolf het volgende:

Niks van gemerkt.
Volgens plaatje op defensie.nl ook in jouw buurt.
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 21:17:26 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190406049
Vind het hier nog wel meevallen. In/rondom Nordhorn me wel eens de pleuris geschrokken als een Tornado op 300m hoogte over vloog.

https://de.m.wikipedia.or(...)%C3%9Fplatz_Nordhorn
  donderdag 12 december 2019 @ 21:30:30 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_190406610
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Vind het hier nog wel meevallen. In/rondom Nordhorn me wel eens de pleuris geschrokken als een Tornado op 300m hoogte over vloog.

https://de.m.wikipedia.or(...)%C3%9Fplatz_Nordhorn
Een tornado valt wel mee. Een harrier of beter gezegd een herrieer is veel luidruchtiger. Die krengen stonden in Weeze en kwamen met regelmaat over Groesbeek heen op niet al te veel hoogte.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 21:47:33 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190407131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Een tornado valt wel mee. Een harrier of beter gezegd een herrieer is veel luidruchtiger. Die krengen stonden in Weeze en kwamen met regelmaat over Groesbeek heen op niet al te veel hoogte.
Vond het nog steeds een flinke bak lawaai. Die Harrier is ook wel wat ouder...
pi_190407327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nvm, ik heb het al gevonden. Nachtoefeningen met F16's tot max 23.00
Leeuwarden hier.
Ja ze zijn aan het buitenspelen waarbij de nieuwe F35 ook af en toe mag meedoen.
En die veroorzaakt enorm laagfrequente bromgeluiden in en om huis als ie snel wendt.

Hier een combo'tje van 1 ibu en 1 paracetamolletje verder, een uurtje voorlezen en het gevoel is weer een beeeetje normaal. Nu nog slechts lichte hoofdpijn achter mijn ogen, als een grondig koutje.
pi_190407392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:

Ja ze zijn aan het buitenspelen waarbij de nieuwe F35 ook af en toe mag meedoen.
En die veroorzaakt enorm laagfrequente bromgeluiden in en om huis als ie snel wendt.

Hier een combo'tje van 1 ibu en 1 paracetamolletje verder, een uurtje voorlezen en het gevoel is weer een beeeetje normaal. Nu nog slechts lichte hoofdpijn achter mijn ogen, als een grondig koutje.

ooooh! Ik was buiten en de lucht trilde er bijna van. Inderdaad laag frequente herrie.
pi_190407414
En hoofdpijn is kut :*
pi_190407425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ooooh! Ik was buiten en de lucht trilde er bijna van. Inderdaad laag frequente herrie.
Wat ik er van begrepen heb is dat 1 van de doelen van de huidige oefeningen is om vast te stellen wat ze moeten veranderen aan de jarenlang ingesleten F16 oefengewoonten.
pi_190407460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:56 schreef fietsie het volgende:

Wat ik er van begrepen heb is dat 1 van de doelen van de huidige oefeningen is om vast te stellen wat ze moeten veranderen aan de jarenlang ingesleten F16 oefengewoonten.
Oh, ik dacht dat het FWIT was.
pi_190407527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het FWIT was.
Op t werk kregen we te horen dat er vooral wat interferentie met die gele heli's kon zijn in de avond.
  donderdag 12 december 2019 @ 22:03:36 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190407596
Morgen ochtend komt hier nog wel een grommende aw139 langs.. :+

Verder stormt het.. nu lekker slapen want hopelijk morgen de boot.

Oh! En ik krijg 3 dagen een leerling"schilder" die mag ik gaan entertainen O+

Verder :* voor alle hoofdpijnen.. die zijn hier een stuk zeldzamer sinds ik steunzolen en bepaalde oefeningen heb _O_
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190407624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:03 schreef Barreltje het volgende:
aw139
Die rotdingen hebben een tijdje bij ons landingen gedaan toen er gedoe was met de oude gele toestellen.

Allemachtig wat een bak herrie als die tussen bebouwing moeten landen...
  donderdag 12 december 2019 @ 22:06:11 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190407659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die rotdingen hebben een tijdje bij ons landingen gedaan toen er gedoe was met de oude gele toestellen.

Allemachtig wat een bak herrie als die tussen bebouwing moeten landen...
2 keer per dag 3 dagen per week
*;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 12 december 2019 @ 22:06:42 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_190407676
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vond het nog steeds een flinke bak lawaai. Die Harrier is ook wel wat ouder...
Probleem is meer de voortstuwing. Om horizontaal te kunnen landen moet de uitlaat 90 graden gedraaid worden en een zooi water in de motoren gespoten. Hierdoor zijn er wat andere dingen opgeofferd. Bij een "normale" jet kan de uitgaande lucht met minimale hinder en verstrooiing het toestel verlaten. Bij de Harrier zit hier nog wat ijzerwerk in de weg.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')