Och, mijn collega moest maandag naar de vs, ruim op tijd vertrokken richting Schiphol, alles stond vast, vliegtuig gemist.quote:Op donderdag 12 december 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je rekenen...
Wel kut. Volgende keer bedenk je je wel te keer of je de trein neemt
Toevallig Vrienden van de Olifant?quote:Op donderdag 12 december 2019 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och, mijn collega moest maandag naar de vs, ruim op tijd vertrokken richting Schiphol, alles stond vast, vliegtuig gemist.
En met eerst 9/11 en later met die uitbarsting van die vulkaan op IJsland, was het ook best een uitdaging om iedereen terug te krijgen. T is klote.
Het is de dag van leuke post.
Kreeg net een kerstkaart van een meneer uit Engeland. Een veteraan die ooit eens bij m’n ouders in huis is geweest tijdens de herdenkingen. Ik heb m nooit ontmoet maar na het overlijden van mijn vader krijg ik ieder jaar een kaart met heel veel lieve wensen. De man moet ondertussen bijna 100 zijn.
En ik maak al jaren een eigen kalender met foto’s die ik in de loop can het jaar maakte, maar doordat ik niet veel wandelingen kon maken heb ik niet veel bijzonders om te gebruiken
Dus een kalender besteld van een organisatie die jonge verweesde olifanten opvangt. Zulke schattige foto’s van die kleine olifantjes
Nee, het is David Sheldrick wildlife trust. Volg ze al jaren. Ik kan ook niet kiezen om te adopteren dus geef ik gewoon maar geld. Kon wel janken toen een olifantje die ik al jaren volgde en bezig was “wilde” olifant te worden, door leeuwen was gedood.quote:Op donderdag 12 december 2019 18:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Toevallig Vrienden van de Olifant?![]()
(ik wist ook geen cadeau voor mijn vriend, sindsdien is 'ie peetvader. Alleen ons weesje stierf onverwachts...en nu hebben we al jaren geen 'eigen' weesolifantje, want ik kan niet kiezen)
Ahw, wel een beetje hetzelfde idee denk ikquote:Op donderdag 12 december 2019 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, het is David Sheldrick wildlife trust. Volg ze al jaren. Ik kan ook niet kiezen om te adopteren dus geef ik gewoon maar geld. Kon wel janken toen een olifantje die ik al jaren volgde en bezig was “wilde” olifant te worden, door leeuwen was gedood.
Ja, ik vond het wel tof omdat mijn vriend niet van 'spullen' houdt, en ik zo toch een cadeautje kon geven, waar anderen ook wat aan hebbenquote:Op donderdag 12 december 2019 19:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm zo kregen wij ooit bij een boek over wolven... folders over een organisatie waar je wolven kunt adopteren... gek genoeg nog niet gedaan.
Misschien leuk voor kerst wel.
In de basis wel denk ik. Paar weken geleden kwamen weer 2 wildliving orphans naar een van de opvang locaties met hun pasgeborenen. Die laten ze dan aan de verzorgers zien. Zo mooiquote:Op donderdag 12 december 2019 19:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, wel een beetje hetzelfde idee denk ik
[..]
Ja, ik vond het wel tof omdat mijn vriend niet van 'spullen' houdt, en ik zo toch een cadeautje kon geven, waar anderen ook wat aan hebben.
Mja dochter is gek op wolven.. de schrijver van haar favoriete boeken ook...quote:Op donderdag 12 december 2019 19:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, wel een beetje hetzelfde idee denk ik
[..]
Ja, ik vond het wel tof omdat mijn vriend niet van 'spullen' houdt, en ik zo toch een cadeautje kon geven, waar anderen ook wat aan hebben.
Ah tof!quote:Op donderdag 12 december 2019 19:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dochter is gek op wolven.. de schrijver van haar favoriete boeken ook...
Dus toen ik de “boxset” kocht.. zaten er allemaal wolvenspulletjes bij. Ketting, armbandjes, thee... en dus die folders.
Toch wel leuk
Eerst nog Harry Potter en de Vuurbeker uit-voorlezen (laatste tiental bladzijden) en de vaat wegwerken. En dan heet douchen en naar bed ja.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Oef, minder fiets. Licht uit en snel naar bed?
Ai, niet fijn. Lekker naar bed zo, evt paracetamol zodat de hoofdpijn je niet uit de slaap kan houden.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:00 schreef fietsie het volgende:
Pfff thuis gekomen met een hoofdpijn waar je een auto op kunt parkeren, of wellicht ook wel een vrachtwagen...
Ik zou die vaat even lekker laten voor wat 'ie is. Eerst even aan jezelf denken.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eerst nog Harry Potter en de Vuurbeker uit-voorlezen (laatste tiental bladzijden) en de vaat wegwerken. En dan heet douchen en naar bed ja.
Heb je ook dat je dan zo'n vaag gevoel van "ik ben misselijk maar ik hoef niet te spugen" erbij?quote:Op donderdag 12 december 2019 20:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel met je mee, fiets. Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een aura. Normaalgesproken heb ik daarna milde hoofdpijn die niet zo lang aanhoudt. Maar nu al 1,5 dag flinke hoofdpijn en meh. Vroeg naar bed maar weer en gelukkig bijna weekend.
Heb je dat er ook nog bij? Wat vervelend allemaal. Maar goed dat je hebt besloten om morgen uit te zieken.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:22 schreef Blues het volgende:
Steekt venijnige hoofdpijnvinger op![]()
Sterkte medepijners.
Met zo'n duizelig-achtig gevoel.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je ook dat je dan zo'n vaag gevoel van "ik ben misselijk maar ik hoef niet te spugen" erbij?
Wat heb je bij een deja-vu?quote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook weleens van die hoofdpijn na wat ik het noem een dejavu.. Echt nasty is dat. En niks helpt.
Jack london is wel geniaal ja.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah tof!
Nu moet ik denken aan 'Wolvensaga' van Käthe Recheis. Dat boek heb ik ooit verslonden.
En de Jack London Omnibus ook
Raar gevoel wat door mijn lijf trekt. Dan krijg ik een.. Dit heb ik al eens meegemaakt gevoel.. En daarna misselijk. Is echt een heel naar gevoel. Het schijnt iets te zijn dat de linker en de rechterhelft van je hersenen even uit de pas lopen ofzo.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat heb je bij een deja-vu?
Ik vind zo'n aura echt heel stom. Je ziet geen klap, wordt er draaierig van en weet niet wanneer het weer stopt. Hoofd
Ja, het is wel een soort jaren 80 frenzyquote:Op donderdag 12 december 2019 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik had dinsdag tijdens het sporten een migraine aura. Ik geniet meestal maar gewoon van alle glitter en lichtjes en kleuren(moet er wel bij gaan zitten, want staan lukt niet meer) Ik moet er wel even bij zeggen dat ik vervolgens nog nooit hoofdpijn heb gekregen.
Ik vind de glitter oprecht wel geinig en idd een enorme 80's vibequote:Op donderdag 12 december 2019 20:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, het is wel een soort jaren 80 frenzyIk vind het weinig kunnen zien naar erbij en hoewel ik geen echte migraine krijg is het ook niet jofel. Wetende dat dat gaat komen helpt niet zo. Ik krijg trouwens geen hoofdpijn als ik direct ga slapen bij een aura, maar de timing is maar zelden ideaal
Dat klinkt inderdaad niet prettig. Mal wat een lijf kan doen dan opeens.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Raar gevoel wat door mijn lijf trekt. Dan krijg ik een.. Dit heb ik al eens meegemaakt gevoel.. En daarna misselijk. Is echt een heel naar gevoel. Het schijnt iets te zijn dat de linker en de rechterhelft van je hersenen even uit de pas lopen ofzo.
Ik denk dat het ook een deel psychisch is. Ik heb het gekregen na een periode van ontzettend veel stress.
Een keer, vandaar dat ik weet dat het werktquote:Op donderdag 12 december 2019 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de glitter oprecht wel geinig en idd een enorme 80's vibe
Alleen kan ik dan niet zo veel meer. Op de fiets moet ik onmiddelijk afstappen. En soms word ik heel beroerd. Maar godzijdank geen hoofdpijn.
Wel handig dat je weet dat direct naar bed gaan helpt. Alleen ben ik meestal niet thuis als ik het krijg en juist druk bezig. Jij krijgt het vast ook niet in alle rust thuis op de bank.
Die kennis had je an sich niet hoeven delen van mij.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:59 schreef Clubsoda het volgende:
Een keer, vandaar dat ik weet dat het werktGisteren zat ik in de bus, op weg naar de bioscoop voor Frozen II, dus dat slaapt wel ongelukkig
Ik leerde trouwens gisteren ook dat je met aura's een verhoogd risico hebt op een ischemisch CVA. Goed om te weten, kun je niets aan doen
Weet niet waar je zit. Maar de afgelopen avonden waren ze met f16 tussen Eindhoven en volkol aan het oefenen. Misschien nu ook op andere luchthavens. Het was hier ook flinke herrie. Nu vandaag eindelijk eens rustig hahaquote:Op donderdag 12 december 2019 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Hey, @:DerLudolf is er een luchtmachtbasis in de buurt aan het oefenen of zo?? Al de hele avond herrie.
nvm, ik heb het al gevonden. Nachtoefeningen met F16's tot max 23.00quote:Op donderdag 12 december 2019 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Hey, @:DerLudolf is er een luchtmachtbasis in de buurt aan het oefenen of zo?? Al de hele avond herrie.
Niks van gemerkt.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Volgens plaatje op defensie.nl ook in jouw buurt.quote:
Een tornado valt wel mee. Een harrier of beter gezegd een herrieer is veel luidruchtiger. Die krengen stonden in Weeze en kwamen met regelmaat over Groesbeek heen op niet al te veel hoogte.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Vind het hier nog wel meevallen. In/rondom Nordhorn me wel eens de pleuris geschrokken als een Tornado op 300m hoogte over vloog.
https://de.m.wikipedia.or(...)%C3%9Fplatz_Nordhorn
Vond het nog steeds een flinke bak lawaai. Die Harrier is ook wel wat ouder...quote:Op donderdag 12 december 2019 21:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Een tornado valt wel mee. Een harrier of beter gezegd een herrieer is veel luidruchtiger. Die krengen stonden in Weeze en kwamen met regelmaat over Groesbeek heen op niet al te veel hoogte.
Ja ze zijn aan het buitenspelen waarbij de nieuwe F35 ook af en toe mag meedoen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
nvm, ik heb het al gevonden. Nachtoefeningen met F16's tot max 23.00
Leeuwarden hier.
ooooh! Ik was buiten en de lucht trilde er bijna van. Inderdaad laag frequente herrie.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:
Ja ze zijn aan het buitenspelen waarbij de nieuwe F35 ook af en toe mag meedoen.
En die veroorzaakt enorm laagfrequente bromgeluiden in en om huis als ie snel wendt.
Hier een combo'tje van 1 ibu en 1 paracetamolletje verder, een uurtje voorlezen en het gevoel is weer een beeeetje normaal. Nu nog slechts lichte hoofdpijn achter mijn ogen, als een grondig koutje.
Wat ik er van begrepen heb is dat 1 van de doelen van de huidige oefeningen is om vast te stellen wat ze moeten veranderen aan de jarenlang ingesleten F16 oefengewoonten.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ooooh! Ik was buiten en de lucht trilde er bijna van. Inderdaad laag frequente herrie.
Oh, ik dacht dat het FWIT was.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:56 schreef fietsie het volgende:
Wat ik er van begrepen heb is dat 1 van de doelen van de huidige oefeningen is om vast te stellen wat ze moeten veranderen aan de jarenlang ingesleten F16 oefengewoonten.
Op t werk kregen we te horen dat er vooral wat interferentie met die gele heli's kon zijn in de avond.quote:
Die rotdingen hebben een tijdje bij ons landingen gedaan toen er gedoe was met de oude gele toestellen.quote:
2 keer per dag 3 dagen per weekquote:Op donderdag 12 december 2019 22:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die rotdingen hebben een tijdje bij ons landingen gedaan toen er gedoe was met de oude gele toestellen.
Allemachtig wat een bak herrie als die tussen bebouwing moeten landen...
Probleem is meer de voortstuwing. Om horizontaal te kunnen landen moet de uitlaat 90 graden gedraaid worden en een zooi water in de motoren gespoten. Hierdoor zijn er wat andere dingen opgeofferd. Bij een "normale" jet kan de uitgaande lucht met minimale hinder en verstrooiing het toestel verlaten. Bij de Harrier zit hier nog wat ijzerwerk in de weg.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vond het nog steeds een flinke bak lawaai. Die Harrier is ook wel wat ouder...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |