Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiėren.quote:Op zondag 12 april 2020 20:32 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat KLM met reisklasse niet economy of business bedoelt, maar de specifieke boekingsklasse, Y, K L, M, Q etc binnen economy. Dan komt het neer op geen overboekingskosten.
Dan heeft Miro gelijk mbt na 1 december 2020 is. Jij voor 1 decemberquote:Op zondag 12 april 2020 20:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiėren.
Is uw nieuwe reisdatum voor of op 30 november 2020? U kunt uw reisdatum wijzigen als dezelfde reisklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is
Als uw nieuwe reisdatum op of na 1 december 2020 is, kunt u de datum wijzigen als dezelfde boekingsklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is. Als u wijzigt naar een andere boekingsklasse, moet u mogelijk het tariefverschil betalen.
Is dat zo? Want gezien het aantal vouchers wat ik heb en het heilige geloof als ik de grafieken zie dat er toch wel iets van een verlichting zal komen in reisrestricties bied dit natuurlijk wel wat mogelijkheden.quote:Op zondag 12 april 2020 20:36 schreef exelletor het volgende:
Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiėren.
De voucher is de oorspronkelijke waarde van de vlucht. Inmiddels heb ik een bonte verzameling.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
Dan rijst de vraag, is een voucher voor de bestemming of slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket en niet meer aan de bestemming gekoppeld? Ik weet het niet want ik boekte mijn laatste intercontinentale vlucht In maart om naar een eerdere datum en de meerkosten op verschillende dagen varieerden van nul tot 1500 euro bijbetalen, al zal die laatste op een zondag BKK-AMS wel een business class seat geweest zijn.
Bij Turkish airlines was de voucher enkel voor de oorspronkelijke bestemming of een der bestemmingen uit het rijtje van.....in mijn geval allerlei plaatsen in het midden oosten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
Dan rijst de vraag, is een voucher voor de bestemming of slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket en niet meer aan de bestemming gekoppeld? Ik weet het niet want ik boekte mijn laatste intercontinentale vlucht In maart om naar een eerdere datum en de meerkosten op verschillende dagen varieerden van nul tot 1500 euro bijbetalen, al zal die laatste op een zondag BKK-AMS wel een business class seat geweest zijn.
Staan ze het onder hetzelfde boekingsnummer als je inlogt op de website van KLM?quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Deze tickets zijn in 1x geboekt via KLM, wordt dit dan ook gezien als een retourvlucht of 2 enkeltjes?
Yes, uiteindelijk na heel lang in de wacht staan er doorheen gekomen. En ze worden gezien als retour dus dat is wel chill. Dan valt met mooi nog binnen de huidige regeling dat je kan ruilen voor een voucher als de reis maar voor 3 juli begint.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Staan ze het onder hetzelfde boekingsnummer als je inlogt op de website van KLM?
Afgelopen week nog uitstekend te woord gestaan via Whatsapp door KLM.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Aangezien KLM tot nu toe compleet onbereikbaar is kan hier misschien iemand helpen.
WhatsApp of Facebook Messenger werkt vrij goed inderdaadquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog uitstekend te woord gestaan via Whatsapp door KLM.
Aangezien je je aansluiting mist, grote kans dat ze je omboeken en dat je niet via Manchester, maar bijvoorbeeld via Parijs, Londen of Atlanta vliegt. In de huidige tijd kan het wel een tijdje duren voordat je omgeboekt wordt en vaak heb je geen mogelijkheid om dat zelf te doen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Aangezien KLM tot nu toe compleet onbereikbaar is kan hier misschien iemand helpen.
Nieuwe vlucht Amsterdam-Manchester komt aan om 10:25
Vlucht van Manchester-Las Vegas vertrekt om 9:20
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:34 schreef Sunri5e het volgende:
Onze vlucht met Ryanair is gecanceld en nu krijgen we een mail dat we kunnen kiezen tussen een voucher en het geld terug. De link naar de voucher staat heel duidelijk in beeld maar om je geld terug te krijgen is een kleine link. Echter als je op dit link klikt wijst alles weer op het verkrijgen van een voucher met een geldigheid van 1 jaar. Echter is mijn vriendin sinds kort zwangere en wij verwachten aankomend jaar niet meer te vliegen dus wij willen gewoon het geld terug. Echter kunnen we nergens vinden hoe we dit nu moeten doen. Iemand een idee?
Ik heb nog steeds geen reactie of geld ontvangen. Duurt dit altijd zo lang?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.
Je hebt toch zo een rookhok bij dat lunchtentjequote:Op donderdag 14 mei 2020 20:38 schreef static het volgende:
Mag je nu helemaal niet meer roken op Schiphol? Ook niet in de Ierse pub?
Is opgeheven die naast het casino/eettentje. nu overal verbodenquote:Op donderdag 14 mei 2020 20:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je hebt toch zo een rookhok bij dat lunchtentje
Is het niet dat het geld van die voucher na een jaar automatisch terug wordt gestort?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.
Klanten van mij die vastzaten in Argentiniė door de coronacrisis konden uiteindelijk nog net de laatste 2 BC tickets voor de Air France vlucht kopen, voor zo'n 3000 euro op. Maar op het vliegveld lounges dicht, iedereen gewoon in dezelfde rij bij het inchecken en geen extra service of beter eten tijdens de vlucht, allemaal vanwege de corona protocollen. Dus ik hoop voor je dat je de kleine lettertjes gelezen hebtquote:Op dinsdag 19 mei 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Sydney - Doha - Amsterdam met Qatar voor 850 euro enkele reis.
paar dagen later kregen we een aanbod om te upgraden naar een Qsuite ( business class ) voor 700 euro extra voor beide vluchten ( 22 uur ) , we hebben het toch maar gedaan.
once in a lifetime zeg maar
Air france/KLM zijn met hun service echt compleet ruk tijdens de coronacrisis had ik al gehoord.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Klanten van mij die vastzaten in Argentiniė door de coronacrisis konden uiteindelijk nog net de laatste 2 BC tickets voor de Air France vlucht kopen, voor zo'n 3000 euro op. Maar op het vliegveld lounges dicht, iedereen gewoon in dezelfde rij bij het inchecken en geen extra service of beter eten tijdens de vlucht, allemaal vanwege de corona protocollen. Dus ik hoop voor je dat je de kleine lettertjes gelezen hebt
(Nah, voor dat relatief lage bedrag van jullie tickets zou ik ook bijbetalen voor een fatsoenlijke stoel, ook zonder de extra service)
Afgelopen zomer kregen we een gratis upgrade naar een Q/suite voor het stukje Doha-Brussel. Het was inderdaad veel fijner dan de gemiddelde business class, maar ik kan wel veel betere manieren bedenken om 1400 euro te besteden aan mijn vakantie. Ieder zijn ding,quote:Op zaterdag 23 mei 2020 07:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Air france/KLM zijn met hun service echt compleet ruk tijdens de coronacrisis had ik al gehoord.
wij hebben uitzonderlijke vluchten gehad, die Qsuites zijn echt geniaal.
Pyama en slippers gekregen
A la carte menu, eten en drinken wanneer je wilt en wat je wilde vanaf het menu
( zelf een high tea beschikbaar !! )
o.a zalm, kaviaar
Champagne, uitgebreide wijnkaart, grey goose vodka, 20 jaar oude whiskey etc etc
al het personeel had volledige PPE aan, maskers, bril, en een pak.
De beste 1400 euro (extra) die ik ooit heb uitgegeven.
sws hebben wij altijd een andere checkin en boarding ivm de rolstoel dus daar kan ik niet over oordelen maar volgens mij was er wel gewoon priority checkin en boarding voor business class en sws een aparte sluis/ingang op Sydney en Doha.
op Doha hadden we recht op de First class lounge die open was maar helaas een te korte overstop
voor ons was het bijna 15 uur vliegen van Sydney naar Doha en nog eens 6 uur van Doha naar Amsterdam, het was 700 p.p extra en het geld dubbel en dwars waard voor zo lang vliegen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Afgelopen zomer kregen we een gratis upgrade naar een Q/suite voor het stukje Doha-Brussel. Het was inderdaad veel fijner dan de gemiddelde business class, maar ik kan wel veel betere manieren bedenken om 1400 euro te besteden aan mijn vakantie. Ieder zijn ding,
Vlucht Brussel-Barcelona 2x110 euro (zaterdag ochtend heen, maandag rond de middag terug)quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor ons was het bijna 15 uur vliegen van Sydney naar Doha en nog eens 6 uur van Doha naar Amsterdam, het was 700 p.p extra en het geld dubbel en dwars waard voor zo lang vliegen.
naar een luxe restaurant kost al meer meer per uur dan dit.
1183 euro voor 1 weekendje wegquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:10 schreef miro86 het volgende:
[..]
Vlucht Brussel-Barcelona 2x110 euro (zaterdag ochtend heen, maandag rond de middag terug)
2 nachten 5* hotel incl ontbijt 489 euro
tasting menu in een 1* restaurant incl wijn 2x 97euro
3x gewone maaltijd voor twee 3x70euro
Museum bezoek (Articket) 2x35 euro
Totaal = 1183 euro
(de overige 220 euro kun je uitgeven aan transport van/naar de luchthaven, openbaar vervoer en aan koffietjes/drankjes)
Just saying, ieder zijn ding.
Ik wou er iets van maken dat je zou kunnen vergelijken, qua gevoel, met 48uur business class. Persoonlijk hoef ik geen 5* hotel bijvoorbeeld en kan ik op een paar van die andere posten besparen (bijv geen warm eten 's middags). Een restaurant met een Michelinster kost eenmaal wat.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1183 euro voor 1 weekendje weg
dan geef ik het nog steeds liever uit aan 22 uur business class
juist ieder zijn ding
Inderdaad, ieder zijn ding en dan kan het vanaf hier weer over vliegen gaanquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:09 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik wou er iets van maken dat je zou kunnen vergelijken, qua gevoel, met 48uur business class. Persoonlijk hoef ik geen 5* hotel bijvoorbeeld en kan ik op een paar van die andere posten besparen (bijv geen warm eten 's middags). Een restaurant met een Michelinster kost eenmaal wat.
Er zijn bepaalde OTA's waar geen reactie kwam op mijn aanvragen, of waar wel een reactie kwam maar waar de vergoeding zelf uiteindelijk niet volgde.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hebben meer mensen dit ? Dat de refund nogal op zich laat wachten, en volgens Turkish Airlines is dit de reden ?
In line with your feedback, pursuant to the additional regulations added to the Civil Aviation Passenger Rights Regulation, it has been decided to refund the tickets of the flights canceled by the airline companies due to the Coronavirus, two months after lifting of the flight ban.
Doen meer airlines dit ? En tellen we dan wanneer de flight ban van de route die ik heb gekocht is gelift ?
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:44 schreef MCH het volgende:
Is het normaal dat KLM er al drie maanden over doet om mijn voucher uit te schrijven? Op de website stond dat het enkele weken moet duren. Dit is de status nu van iets wat ik begin april heb aangevraagd nadat mijn vlucht werd gecanceld:
Deze boeking is niet meer actief, omdat u een reisvoucher heeft aangevraagd. We zijn uw verzoek aan het verwerken. Vanwege het grote aantal aanvragen kan dit meerdere weken duren. Zodra we hebben gecontroleerd of u in aanmerking komt voor de voucher, informeren we u via e-mail.
Bedankt vriendquote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar.
Moet je nagaan hoe geduldig klanten van KLM eigenlijk zijn.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:36 schreef APK het volgende:
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.
Bij Fin air lopen ze nog 115.000 aanvragen achter en elke dag komen er weer 1500 bij.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:08 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe geduldig klanten van KLM eigenlijk zijn.
Het maken van die vouchers duurt trouwens enkel en alleen zolang omdat ze je geld zolang mogelijk vast willen houden.
Ze moeten ook wel, KLM heeft bij lange na niet voldoende financiėle middelen om vouchers te laten zetten voor nieuwe vluchten of te laten verzilveren door klanten
Welnee, dat gaat gewoon met wat automatisering. Een paar drukken op de knop en je hebt voor 1500 man een voucher.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:23 schreef RipCity het volgende:
Bij Fin air lopen ze nog 115.000 aanvragen achter en elke dag komen er weer 1500 bij.
Ook een personeels dingetje.
Hoe lang wacht je al bij Ryanair? Ik wacht hier al sinds eind april....quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Ik heb het advies van mijn vriend @Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:36 schreef APK het volgende:
[..]
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.
Af en toe wat druk zetten helpt, na een bericht via Whatsapp had ik opeens binnen 1 uur 5 vouchers.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 20:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb het advies van mijn vriend @:Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.
Heb hetzelfde en met tussenpozen van een aantal weken het via Whatsapp geprobeerd, telkens zelfde antwoord en ook al een kleine 3 maanden aan het wachten...quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 20:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb het advies van mijn vriend @:Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.
Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 23:05 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft iemand ervaring met betaalde upgrades naar Business Class? Ik haat vliegen, vind het uiterst oncomfortabel.
Ik twijfel om Business Class te boeken, maar de meerprijs is +- 1500 (retour).
Als ik economy boek en er zijn business class stoelen over, zijn upgrades dan veel goedkoper bij online inchecken? Dit zou overigens waarschijnlijk gaan om Klm naar Japan.
Dank, heb toevallig een QC25. Ik voel mij (soms) echt niet lekker in een vliegtuig. Het Lijkt denk ik een beetje op claustrofobie, het is een gevoel van benauwdheid en voel mij ook echt fysiek niet goed er door.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 23:49 schreef egelhond het volgende:
[..]
Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.
Heb je wel eens business gevlogen, om het beoordelen te kunnen. Ik ben het deels met je eens hoor, maar 250 euro druk ik direct af als ik daarmee een long distance nachtvlucht van economy naar business kan upgraden. Dan heb je niet een alleen een betere zitplek, maar ook betere slaap, beter eten en betere service. Je komt gewoon een stuk fitter aan en ik kan me voorstellen dat je jezelf er minder opgesloten voelt, doordat je niet de schouder van je buurman voelt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 23:49 schreef egelhond het volgende:
[..]
Mijn tip: koop een noice canceling koptelefoon (bv bose qc25) en je hebt een upgrade op je vlucht. Heerlijk om alleen je muziek te horen en niet jankende kinderen of de motor van het vliegtuig om je heen. Persoonlijk zou ik nooit meer betalen om wat luxer te gaan zitten. Kom een keer buseniss bijboeken voor enkel terugreis voor 250 euro. Niet gedaan voor die 10 uurtjes vliegen. Besteed het geld liever voor leuke dingen.
Op zich is het bij KLM tegenwoordig wel zo dat je bij het begin van online inchecken de mogelijkheid hebt, indien plaatsen beschikbaar, om tegen betaling dan een business klasse zitplaats te kopen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:30 schreef Fogel het volgende:
Gewoon de klasse boeken die je wil vliegen. Hopen op upgrades, zeker als je geen frequent flyer status hebt, zal normaal gesproken vergeefs zijn. Bij biedingen voor upgrades weet je ook nooit zeker of het lukt.
Is economy plus/extra/comfort een optie? Dan heb je iets meer ruimte (en het scheelt een klasse bij evt upgradebieding) en dat kan al genoeg zijn.
Kijk ook eens naar andere maatschappijen voor prijzen in de betere klasses. Of check of je de reis kan delen in twee kortere etappes, bv door met Qatar of Emirates te vliegen.
Genoeg mogelijkheden
Hier heb ik wat aan, bedankt. Ik vind 1500 euro meerprijs om gelijk een business class ticket te boeken net te duur. Maar als er plek is en de upgrade van economy naar business class kost bijvoorbeeld maar 500 euro (enkele reis) dan doe ik het.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op zich is het bij KLM tegenwoordig wel zo dat je bij het begin van online inchecken de mogelijkheid hebt, indien plaatsen beschikbaar, om tegen betaling dan een business klasse zitplaats te kopen.
De prijs hiervan is lager dan als je een business klasse ticket zou kopen. De kans als niet frequent flyer op een upgrade is inderdaad nul, ik krijg deze nog wel eens, maar dan hebben we het echt over 1 upgrade per 20-30 vluchten, nu maak ik er een stuk of 150 per jaar, ook in corona tijden, maar het houdt niet over.
Maar zekerheid op het kopen van een upgrade heb je niet omdat je vooraf niet weet of er plekken beschikbaar zijn, nu waren er routes, bijvoorbeeld naar Kuala Lumpur waar er altijd beschikbaarheid is en op de Singapore / Bali route dan weer bijna nooit. Het hangt heel erg van het soort bestemming af.
Ik wist dat 250 euro erg goedkoop was. Maar toch vond ik het onnodig voor die 10 uur vliegen. Ik loop wel een rondje, maak een praatje met andere reizigers en kijk een filmpje. Leuk om het 1 malig te doen maar dan zullen al m'n vluchten daarna kut zijn omdat die ene vlucht zo relax was.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 06:55 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je wel eens business gevlogen, om het beoordelen te kunnen. Ik ben het deels met je eens hoor, maar 250 euro druk ik direct af als ik daarmee een long distance nachtvlucht van economy naar business kan upgraden. Dan heb je niet een alleen een betere zitplek, maar ook betere slaap, beter eten en betere service. Je komt gewoon een stuk fitter aan en ik kan me voorstellen dat je jezelf er minder opgesloten voelt, doordat je niet de schouder van je buurman voelt bijvoorbeeld.
Maar goed… 1500 naar Tokyo is 150 euro per uur… dat is heftig voor mij omdat het alternatief voor mij niet oncomfortabel is
Ik moet zeggen dat ik het ook niet zou doen, maar dat komt meer omdat ik over het algemeen al de beste plekken in Economy heb en het idee heb dat ik dit beter aan een goed hotel kan besteden dan de vlucht. Normaliter zijn dit soort upgrades rond de ¤ 500 enkele reis trouwens.quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:16 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik wist dat 250 euro erg goedkoop was. Maar toch vond ik het onnodig voor die 10 uur vliegen. Ik loop wel een rondje, maak een praatje met andere reizigers en kijk een filmpje. Leuk om het 1 malig te doen maar dan zullen al m'n vluchten daarna kut zijn omdat die ene vlucht zo relax was.
Daarom een noice canceling koptelefoon. Geen krijsende kinderen maar gewoon muziek of filmgeluid. M'n beste maatje op reis.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
Cattleclass will be cattleclass, al is comfort wel (marginaal) beter.. maar business is wel een ékte upgrade.
Voor een langere vlucht (>5 uur) echt wel het overwegen waard.. Weg van krijsende kutkinderen en baby's.. oh yeah . Pas ook weer 4 uur naar een huil(krijs)baby mogen luisteren, mijn comfort upgrade had me precies op de rij voor ze geparkeerd; nice, anders had ik tail &midseat gezeten, ik dacht effe slim te zijn
Dan had het ding serieus goed moeten zijn om een krijsend kind op een meter afstand weg te frommelen.. werkt dat echt zo goed?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 21:46 schreef egelhond het volgende:
[..]
Daarom een noice canceling koptelefoon. Geen krijsende kinderen maar gewoon muziek of filmgeluid. M'n beste maatje op reis.
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan had het ding serieus goed moeten zijn om een krijsend kind op een meter afstand weg te frommelen.. werkt dat echt zo goed?
Nieuwe vliegtuigen zijn gelukkig ook al een heel stuk stiller, in een A350 had ik mijn noise cancelling koptelefoon meer af dan op. Maar ik zat wel in business class, voorin, en dus een eind van de motoren af, dat helpt natuurlijk ook wel wat mee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:35 schreef egelhond het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.
al diverse keren gehad, en het is behoorlijk irritant kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:35 schreef egelhond het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit 100% maar je komt een heel eind. En een meter geen idee heb nooit een jankende baby dichtbij in het vliegtuig gehad Maar voor alleen al de motor van het vliegtuig weg te filteren is het me al waard want dat hoor je de hele reis continue.
Vloog laatst met de nieuwe Embraer 195 E2. Ik was helemaal verbaasd hoe stil dat ding was. Prima te doen zonder koptelefoon :-Dquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie die problemen eig nooit zo met economy.
Is prima te doen ook op lange vluchten. Goede stoelen, veel ruimte.
Eten is ach ja. Maar zeker nu ook echt niet bomvol ofzo.
Al die herrie vind ik altijd wel meevallen.
Hoe en waar vind jij business en economy tickets voor nagenoeg dezelfde prijs?quote:Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef Fogel het volgende:
Dan vind ik het niet zo heel lastig kiezen (afgezien van de pijs, maar die was in mijn geval nagenoeg gelijk in dit geval). Ik lig liever helemaal plat als ik ga slapen, al kan ik ook zittend slapen, daar niet van. Economy plus, of soms zelfs gewone economy, is vaak voldoende ja, maar als het even kan dan zit/lig ik toch echt liever in business.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |