Air france/KLM zijn met hun service echt compleet ruk tijdens de coronacrisis had ik al gehoord.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Klanten van mij die vastzaten in Argentinië door de coronacrisis konden uiteindelijk nog net de laatste 2 BC tickets voor de Air France vlucht kopen, voor zo'n 3000 euro op. Maar op het vliegveld lounges dicht, iedereen gewoon in dezelfde rij bij het inchecken en geen extra service of beter eten tijdens de vlucht, allemaal vanwege de corona protocollen. Dus ik hoop voor je dat je de kleine lettertjes gelezen hebt
(Nah, voor dat relatief lage bedrag van jullie tickets zou ik ook bijbetalen voor een fatsoenlijke stoel, ook zonder de extra service)
Afgelopen zomer kregen we een gratis upgrade naar een Q/suite voor het stukje Doha-Brussel. Het was inderdaad veel fijner dan de gemiddelde business class, maar ik kan wel veel betere manieren bedenken om 1400 euro te besteden aan mijn vakantie. Ieder zijn ding,quote:Op zaterdag 23 mei 2020 07:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Air france/KLM zijn met hun service echt compleet ruk tijdens de coronacrisis had ik al gehoord.
wij hebben uitzonderlijke vluchten gehad, die Qsuites zijn echt geniaal.
Pyama en slippers gekregen
A la carte menu, eten en drinken wanneer je wilt en wat je wilde vanaf het menu
( zelf een high tea beschikbaar !! )
o.a zalm, kaviaar
Champagne, uitgebreide wijnkaart, grey goose vodka, 20 jaar oude whiskey etc etc
al het personeel had volledige PPE aan, maskers, bril, en een pak.
De beste 1400 euro (extra) die ik ooit heb uitgegeven.
sws hebben wij altijd een andere checkin en boarding ivm de rolstoel dus daar kan ik niet over oordelen maar volgens mij was er wel gewoon priority checkin en boarding voor business class en sws een aparte sluis/ingang op Sydney en Doha.
op Doha hadden we recht op de First class lounge die open was maar helaas een te korte overstop
voor ons was het bijna 15 uur vliegen van Sydney naar Doha en nog eens 6 uur van Doha naar Amsterdam, het was 700 p.p extra en het geld dubbel en dwars waard voor zo lang vliegen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Afgelopen zomer kregen we een gratis upgrade naar een Q/suite voor het stukje Doha-Brussel. Het was inderdaad veel fijner dan de gemiddelde business class, maar ik kan wel veel betere manieren bedenken om 1400 euro te besteden aan mijn vakantie. Ieder zijn ding,
Vlucht Brussel-Barcelona 2x110 euro (zaterdag ochtend heen, maandag rond de middag terug)quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor ons was het bijna 15 uur vliegen van Sydney naar Doha en nog eens 6 uur van Doha naar Amsterdam, het was 700 p.p extra en het geld dubbel en dwars waard voor zo lang vliegen.
naar een luxe restaurant kost al meer meer per uur dan dit.
1183 euro voor 1 weekendje wegquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:10 schreef miro86 het volgende:
[..]
Vlucht Brussel-Barcelona 2x110 euro (zaterdag ochtend heen, maandag rond de middag terug)
2 nachten 5* hotel incl ontbijt 489 euro
tasting menu in een 1* restaurant incl wijn 2x 97euro
3x gewone maaltijd voor twee 3x70euro
Museum bezoek (Articket) 2x35 euro
Totaal = 1183 euro
(de overige 220 euro kun je uitgeven aan transport van/naar de luchthaven, openbaar vervoer en aan koffietjes/drankjes)
Just saying, ieder zijn ding.
Ik wou er iets van maken dat je zou kunnen vergelijken, qua gevoel, met 48uur business class. Persoonlijk hoef ik geen 5* hotel bijvoorbeeld en kan ik op een paar van die andere posten besparen (bijv geen warm eten 's middags). Een restaurant met een Michelinster kost eenmaal wat.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1183 euro voor 1 weekendje weg
dan geef ik het nog steeds liever uit aan 22 uur business class
juist ieder zijn ding
Inderdaad, ieder zijn ding en dan kan het vanaf hier weer over vliegen gaanquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:09 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik wou er iets van maken dat je zou kunnen vergelijken, qua gevoel, met 48uur business class. Persoonlijk hoef ik geen 5* hotel bijvoorbeeld en kan ik op een paar van die andere posten besparen (bijv geen warm eten 's middags). Een restaurant met een Michelinster kost eenmaal wat.
Er zijn bepaalde OTA's waar geen reactie kwam op mijn aanvragen, of waar wel een reactie kwam maar waar de vergoeding zelf uiteindelijk niet volgde.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hebben meer mensen dit ? Dat de refund nogal op zich laat wachten, en volgens Turkish Airlines is dit de reden ?
In line with your feedback, pursuant to the additional regulations added to the Civil Aviation Passenger Rights Regulation, it has been decided to refund the tickets of the flights canceled by the airline companies due to the Coronavirus, two months after lifting of the flight ban.
Doen meer airlines dit ? En tellen we dan wanneer de flight ban van de route die ik heb gekocht is gelift ?
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:44 schreef MCH het volgende:
Is het normaal dat KLM er al drie maanden over doet om mijn voucher uit te schrijven? Op de website stond dat het enkele weken moet duren. Dit is de status nu van iets wat ik begin april heb aangevraagd nadat mijn vlucht werd gecanceld:
Deze boeking is niet meer actief, omdat u een reisvoucher heeft aangevraagd. We zijn uw verzoek aan het verwerken. Vanwege het grote aantal aanvragen kan dit meerdere weken duren. Zodra we hebben gecontroleerd of u in aanmerking komt voor de voucher, informeren we u via e-mail.
Bedankt vriendquote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar.
Moet je nagaan hoe geduldig klanten van KLM eigenlijk zijn.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:36 schreef APK het volgende:
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.
Bij Fin air lopen ze nog 115.000 aanvragen achter en elke dag komen er weer 1500 bij.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:08 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe geduldig klanten van KLM eigenlijk zijn.
Het maken van die vouchers duurt trouwens enkel en alleen zolang omdat ze je geld zolang mogelijk vast willen houden.
Ze moeten ook wel, KLM heeft bij lange na niet voldoende financiële middelen om vouchers te laten zetten voor nieuwe vluchten of te laten verzilveren door klanten
Welnee, dat gaat gewoon met wat automatisering. Een paar drukken op de knop en je hebt voor 1500 man een voucher.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:23 schreef RipCity het volgende:
Bij Fin air lopen ze nog 115.000 aanvragen achter en elke dag komen er weer 1500 bij.
Ook een personeels dingetje.
Hoe lang wacht je al bij Ryanair? Ik wacht hier al sinds eind april....quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Ik heb het advies van mijn vriend @Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:36 schreef APK het volgende:
[..]
Eigenlijk absurd dat je blijkbaar de beste kans maakt om iets gedaan te krijgen via dat soort informele shit-apps.
Af en toe wat druk zetten helpt, na een bericht via Whatsapp had ik opeens binnen 1 uur 5 vouchers.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 20:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb het advies van mijn vriend @:Citizen.Erased opgevolgd en ze gecontact via Facebook. Daar zeiden ze eerst het duurt nog een paar weken maar een paar uur later was daar opeens mijn voucher Ik geloof dus helemaal in de redenering van Fred2 wat eigenlijk belachelijk is.
Heb hetzelfde en met tussenpozen van een aantal weken het via Whatsapp geprobeerd, telkens zelfde antwoord en ook al een kleine 3 maanden aan het wachten...quote:Op maandag 6 juli 2020 22:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Neem contact op via Whatsapp of Facebook messenger. Tegenwoordig de beste manier om een antwoord te krijgen daar. En ja, het duurt blijkbaar zo lang. Heb zelf wel al geld terug voor een aantal vluchten bij KLM.
Bij Ryanair ben ik ook nog steeds aan het wachten maar daar had ik niet anders verwacht dat ze het onmogelijk maken om je geld terug te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |