abonnement Unibet Coolblue
pi_190332958


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen

Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)

Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:
pi_190333004
Dat vraag ik mij altijd bij je af kuo, hoe dichtbij de ander bij jou kan komen.
Want hoe meer je de ander toe kunt laten hoe makkelijker je bij jouw eigen gevoel kunt komen.

Heb je iemand waarbij je alles kunt laten gaan?
pi_190333432
Sterkte kuo. Hopelijk voel je je gauw minder rot :*
pi_190334712
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 20:06 schreef scrupuleus het volgende:
Dat vraag ik mij altijd bij je af kuo, hoe dichtbij de ander bij jou kan komen.
Want hoe meer je de ander toe kunt laten hoe makkelijker je bij jouw eigen gevoel kunt komen.

Heb je iemand waarbij je alles kunt laten gaan?

Nee, maar ik probeer wel veel te bespreken dat me dwars zit met hulpverleners. En naar vriendinnen ben ik ook opener geworden de laatste paar jaar. Maar ik heb niet zoveel contact met ze dus dat maakt het iets lastiger.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:27 schreef Pizzapuntje het volgende:
Sterkte kuo. Hopelijk voel je je gauw minder rot :*
Dank je wel.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_190335034
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:21 schreef kuolema het volgende:
Nee, maar ik probeer wel veel te bespreken dat me dwars zit met hulpverleners. En naar vriendinnen ben ik ook opener geworden de laatste paar jaar. Maar ik heb niet zoveel contact met ze dus dat maakt het iets lastiger.
Daar wel in blijven investeren hoe lastig dat ook is.
Het is voor mij onmogelijk geweest om de ander buiten de deur te houden en goed te leven.

Ik merk nu pas nu al mijn gevoel er mag zijn wat voor een impact zaken op mij hebben (gehad), ik kan nu pas de diepte daarvan ervaren.

En het blijft een gedoe, wat ik wil ,wat ik kan en wie daarbij toe te laten..

Wellicht dat meer contact met de medemens ons uit het isolement zal halen, dat vraagt moed en heel veel investering.
pi_190343766
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet.
[..]

Dat klinkt als een goede optie, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Ik durf het niet echt denk ik. En ik weet niet wat ik dan precies moet laten en waar ik mee door moet blijven gaan.
Als je een ranglijst zou moeten maken van leuk naar stom, wat zou je dan op 1 zetten? Wat op 2? Misschien kun je dan wat duidelijkheid scheppen, en niks ligt vast, je kunt altijd dingen wisselen...

Ik heb vandaag een wat mindere dag, erg moe en koud en niet helemaal lekker, maar wel een nieuwe datr gepland. Vrijdag komt ie weer en blijft ie ws ook slapen... *)
S. 2014
J. 2016
pi_190345591
Slapen.. *)
pi_190346418
Morgen mijn prothese ophalen (misschien nog de kleur aanpassen), woensdag gesprek of ik de therapie bij FPP (Forensisch Psychiatrische Polikliniek) wil volgen. Dat doe ik alleen als ik ook op gebied van depressie en verslaving geholpen wordt... De 18e gaan dan de rest van mijn tanden eruit.
Ik weet nog niet wat ik wil, wat ik aankan -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190349144
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 15:31 schreef scrupuleus het volgende:
Slapen.. *)
O-)

Succes deze week Burner.

Ik moet morgen met mn jongste naar het zkh. Woensdag de uitvaart van mijn collega haar zoon, donderdag werken en dan is t alweer vrijdag *O*
S. 2014
J. 2016
pi_190358037
Pff opgestaan met maagpijn... puur stress voor morgen denk ik, morgenmiddag de uitvaart van mn collega haar zoon en het wordt heel erg druk... ws past het allemaal bij lange na niet in de kerk en ik wordt toch wel erg nerveus van zoveel mensen bij elkaar... Moet erheen van mezelf maar vraag me nu nog even af hoe in hemelsnaam... :@ baal van mezelf.

Het gaat op heel veel stukken al zoveel beter naar dit voelt wel als een te grote stap, mja t is wel mn vaste collega, ik twijfel nog even door

[ Bericht 14% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 10-12-2019 07:27:34 ]
S. 2014
J. 2016
pi_190358361
Sterkte GM O+

Je kan altijd nog weggaan als het niet bevalt.
Pak de ruimte die je nodig hebt.
Je kan er ook voor haar zijn zonder over je eigen grenzen te gaan :)
pi_190358744
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:04 schreef scrupuleus het volgende:
Sterkte GM O+

Je kan altijd nog weggaan als het niet bevalt.
Pak de ruimte die je nodig hebt.
Je kan er ook voor haar zijn zonder over je eigen grenzen te gaan :)
Ik heb haar net gebeld en afgesproken dat ik volgende week een bakkie ga doen bij haar. Zij gaat morgen in een roes beleven en niemand heeft er iets aan als ik een paniekaanval krijg tijdens zijn afscheid... ik ook niet want dan zet ik ff een paar grote stappek terug in mn herstel... maar vind t wel dubbel.
S. 2014
J. 2016
pi_190359018
GM, goed voor jezelf gezorgd door het zo af te spreken. En ik denk dat zo'n bakkie volgende week ook heel waardevol kan zijn hoor! Je kan haar zo toch steunen, zonder jezelf uit het oog te verliezen :*
Succes in het ziekenhuis met je jongste.

Succes deze week Burner!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190365292
Donderdag ben ik 2 jaar gescheiden...Ik ga taart eten denk ik... t was een helse rit met een burnout aan t einde maar mn leven is nu al zoveel leuker dan toen ik nog getrouwd was... ik vind mezelf weer terug en ik ben best leuk al zeg ik t zelf :+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:08:54 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190365509
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Donderdag ben ik 2 jaar gescheiden...Ik ga taart eten denk ik... t was een helse rit met een burnout aan t einde maar mn leven is nu al zoveel leuker dan toen ik nog getrouwd was... ik vind mezelf weer terug en ik ben best leuk al zeg ik t zelf :+
Ik ben blij voor je dat je weer je geluk aan het vinden ben. Je bent een goed persoon, heel lief en je helpt mensen graag. Je bent beter af zonder je ex.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190365887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je dat je weer je geluk aan het vinden ben. Je bent een goed persoon, heel lief en je helpt mensen graag. Je bent beter af zonder je ex.
Dank je wel :*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:43:11 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190365956
Ik heb vooral last van verveling en onzekerheid. Te veel vrije tijd, te veel onzekere factoren in mijn leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190366718
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Donderdag ben ik 2 jaar gescheiden...Ik ga taart eten denk ik... t was een helse rit met een burnout aan t einde maar mn leven is nu al zoveel leuker dan toen ik nog getrouwd was... ik vind mezelf weer terug en ik ben best leuk al zeg ik t zelf :+
^O^ geniet van je taart, mooie mijlpaal en je doet t hartstikke goed! :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb vooral last van verveling en onzekerheid. Te veel vrije tijd, te veel onzekere factoren in mijn leven.
Te veel vrije tijd, is er iets wat je zou willen doen met die vrije tijd?

Hier gaat het wel redelijk op het moment. Maar ik heb het gevoel dat het heel wankel is... we zien wel...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:32:04 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190366788
Januari begin ik met een nieuwe baan, 16u per week. Sindskort sport ik twee keer per week en heb ik een Kerkgroep waar ik naartoe ga.

Eigenlijk zeur ik gewoon.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190367863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:27 schreef Nijna het volgende:

[..]

^O^ geniet van je taart, mooie mijlpaal en je doet t hartstikke goed! :*
[..]

Te veel vrije tijd, is er iets wat je zou willen doen met die vrije tijd?

Hier gaat het wel redelijk op het moment. Maar ik heb het gevoel dat het heel wankel is... we zien wel...
Heb je ook extra last van de decemberdrukte?

Je mag altijd even klagen Keep walking, zolang je er maar niet in blijft hangen ;)
S. 2014
J. 2016
pi_190375524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Januari begin ik met een nieuwe baan, 16u per week. Sindskort sport ik twee keer per week en heb ik een Kerkgroep waar ik naartoe ga.

Eigenlijk zeur ik gewoon.
Je zeurt niet!
2x per week sporten en een kerkgroep bezoeken. Klinkt wel alsof je goed bezig bent. Levert dat je ook iets op, vind je het fijn?
Heb je zin in je nieuwe baan?

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb je ook extra last van de decemberdrukte?

De decemberdrukte vind ik wel lastig, het gevoel hebben dat je aan verwachtingen moet voldoen en het proberen goed te doen voor jezelf en voor anderen...
Schoonfamilie doet irritant, althans dat vind ik. Ik vraag om duidelijkheid en het lijkt wel of ik genegeerd wordt. En ik heb die duidelijkheid nodig. En als je die nu niet kan geven, kan je dat natuurlijk ook zeggen. Maar er wordt gewoon niet gereageerd :{ .

En gedoe op het werk van mijn man, die de laatste weken zich daar zorgen over maakt en gisteren na weer een gesprek met een bleek bekkie aan tafel zat. Er gaan dingen veranderen hoe dan ook en hij is bang dat dat ten koste gaat van zijn plezier in zijn werk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190376144
Ik voel mij onstabiel de laatste tijd. De drukte wordt mij teveel, het constant omhoog moeten houden van alle ballen thuis en de vanzelfsprekendheid dat ik het volledige huishouden en 80% van de zorg voor dreumes en peuter op mij neem. Er zit nog zoveel oud zeer wat steeds meer naar boven komt en ik weet niet wat ik ermee aan moet. En ondertussen roept vrouwlief bij elke ruzie dat ik naar de dokter moet om mijn medicatie omhoog te laten schroeven, waarmee ze niets minder zegt dan dat mijn gedrag ongewoon is en zij wordt vrijgepleit van enig aandeel in onze ruzies.

Ik ben het gewoon allemaal even helemaal zat.
pi_190378408
Vandaag mijn behandelaar gesproken, zoals het eruit ziet stoppen we het huidige traject (waar ik al 9 maanden op de wachtlijst sta, maar zij zijn momenteel nog hoofdbehandelaar). Ik krijg een afsluitende brief waarin zij zeggen dat een klinische opname met spoed/op korte termijn (lees: januari) moet komen. Morgen krijg ik uitsluitsel hierover.

Decemberstress heb ik gelukkig niet, want ik doe nergens aan mee. Sinterklaas overgeslagen, kerst sla ik ook over dit jaar.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190378550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:28 schreef Schanu het volgende:
Ik voel mij onstabiel de laatste tijd. De drukte wordt mij teveel, het constant omhoog moeten houden van alle ballen thuis en de vanzelfsprekendheid dat ik het volledige huishouden en 80% van de zorg voor dreumes en peuter op mij neem. Er zit nog zoveel oud zeer wat steeds meer naar boven komt en ik weet niet wat ik ermee aan moet. En ondertussen roept vrouwlief bij elke ruzie dat ik naar de dokter moet om mijn medicatie omhoog te laten schroeven, waarmee ze niets minder zegt dan dat mijn gedrag ongewoon is en zij wordt vrijgepleit van enig aandeel in onze ruzies.

Ik ben het gewoon allemaal even helemaal zat.
Ik snap dat je het zo opvat/voelt maar ik denk eerder dat je vrouw ziet dat je uit evenwicht bent en niet stabiel, daarmee vlakt ze haar aandeel niet uit maar misschien reageer je nu veel eerder op dingen die je normaal zou negeren, dat is geen verwijt maar een stukje herkenning...

Een baaldag mag he.. niks mis mee...
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:02 schreef Burner82 het volgende:
Vandaag mijn behandelaar gesproken, zoals het eruit ziet stoppen we het huidige traject (waar ik al 9 maanden op de wachtlijst sta, maar zij zijn momenteel nog hoofdbehandelaar). Ik krijg een afsluitende brief waarin zij zeggen dat een klinische opname met spoed/op korte termijn (lees: januari) moet komen. Morgen krijg ik uitsluitsel hierover.

Decemberstress heb ik gelukkig niet, want ik doe nergens aan mee. Sinterklaas overgeslagen, kerst sla ik ook over dit jaar.
Hoe sta je er zelf tegenover? Tegen opname bedoel ik.

Ik ben vanmorgen gewoon mn oxazepam vergeten in te nemen... gaat dus goed
S. 2014
J. 2016
pi_190378665
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe sta je er zelf tegenover? Tegen opname bedoel ik.

Ik ben vanmorgen gewoon mn oxazepam vergeten in te nemen... gaat dus goed
Ik heb er zelf op aangestuurd. ik heb tussen juni en augustus 9 weken klinische opname gehad. Alleen mijn na-traject viel in het water. Ik zou een 5-daagse nabehandeling krijgen, maar ze gingen failliet. En de andere instelling had een patientenstop voor mensen met mijn verzekering.
En dan vinden ze het gek dat ik terugval en weer kneiter depressief ben na 3 maanden.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:31:48 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190379652
Verveling. Wat kan ik doen om gelukkig te voelen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190380256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik snap dat je het zo opvat/voelt maar ik denk eerder dat je vrouw ziet dat je uit evenwicht bent en niet stabiel, daarmee vlakt ze haar aandeel niet uit maar misschien reageer je nu veel eerder op dingen die je normaal zou negeren, dat is geen verwijt maar een stukje herkenning...

Een baaldag mag he.. niks mis mee...
Helaas is dat niet het geval, ze roept het echt als verwijt op de momenten dat zij iets doet waar ik emotioneel op reageer. Omdat ze niet inziet hoe zij reageert, althans overkomt, en vind dat ik dan overdreven reageer. Waarna ze dus aangeeft dat ik maar naar de dokter moet voor het bijstellen van mijn medicatie en de ruzie daarmee is afgedaan. Conclusie: het ligt aan mij.
pi_190380346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:31 schreef Keep_Walking het volgende:
Verveling. Wat kan ik doen om gelukkig te voelen?
Van stil zitten gaan bij mij ook altijd mijn gedachten malen, het helpt mij om bezig te blijven. Dat hoeft niet eens lichamelijk te zijn. Wat mij kan helpen:
- Huishouden (ja, echt :'))
- Kasten ordenen
- Sudoko of andere puzzels
- Spelletjes op telefoon
- Een lange wandeling
- Fietsen tegen de wind in
- Koekjes bakken

Iets doen waarbij je je gedachten even naar achteren kan verplaatsen door ergens anders op te focussen. Lezen ontspande mij altijd heel goed maar daar kan ik de rust en de tijd niet meer vinden sinds ik kinderen heb.

Helaas geen recept om gelukkig te worden, maar wel de afleiding die je nodig kan hebben om rust in je hoofd te krijgen en uit een bepaalde cirkel te stappen. Die rust kan al zoveel waard zijn, ook als het je niet zozeer gelukkig maakt.

Kan je hier iets mee of sla ik de plank echt volledig mis?
pi_190380546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:12 schreef Schanu het volgende:

[..]

Helaas is dat niet het geval, ze roept het echt als verwijt op de momenten dat zij iets doet waar ik emotioneel op reageer. Omdat ze niet inziet hoe zij reageert, althans overkomt, en vind dat ik dan overdreven reageer. Waarna ze dus aangeeft dat ik maar naar de dokter moet voor het bijstellen van mijn medicatie en de ruzie daarmee is afgedaan. Conclusie: het ligt aan mij.
Ben je nog ergens in behandeling (dan bedoel ik niet de huisarts)? Ik weet niet of je het al eens gedaan hebt, ik weet ook niet waar je precies last van hebt, maar wat wel kan helpen is je vrouw eens meenemen naar je behandelaar. Als je je behandelaar van te voren op de hoogte stelt, kan die een groot stuk uitleggen over wat er aan de hand is.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 11 december 2019 @ 15:45:31 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190380774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:12 schreef Schanu het volgende:

[..]

Helaas is dat niet het geval, ze roept het echt als verwijt op de momenten dat zij iets doet waar ik emotioneel op reageer. Omdat ze niet inziet hoe zij reageert, althans overkomt, en vind dat ik dan overdreven reageer. Waarna ze dus aangeeft dat ik maar naar de dokter moet voor het bijstellen van mijn medicatie en de ruzie daarmee is afgedaan. Conclusie: het ligt aan mij.
Welke aandoening heb je dan, als ik vragen mag?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 11 december 2019 @ 15:47:02 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190380806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:19 schreef Schanu het volgende:

[..]

Van stil zitten gaan bij mij ook altijd mijn gedachten malen, het helpt mij om bezig te blijven. Dat hoeft niet eens lichamelijk te zijn. Wat mij kan helpen:
- Huishouden (ja, echt :'))
- Kasten ordenen
- Sudoko of andere puzzels
- Spelletjes op telefoon
- Een lange wandeling
- Fietsen tegen de wind in
- Koekjes bakken

Iets doen waarbij je je gedachten even naar achteren kan verplaatsen door ergens anders op te focussen. Lezen ontspande mij altijd heel goed maar daar kan ik de rust en de tijd niet meer vinden sinds ik kinderen heb.

Helaas geen recept om gelukkig te worden, maar wel de afleiding die je nodig kan hebben om rust in je hoofd te krijgen en uit een bepaalde cirkel te stappen. Die rust kan al zoveel waard zijn, ook als het je niet zozeer gelukkig maakt.

Kan je hier iets mee of sla ik de plank echt volledig mis?
Ik ga zo sporten. 17.30u heb ik crossfit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190380980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:31 schreef Keep_Walking het volgende:
Verveling. Wat kan ik doen om gelukkig te voelen?
Dat is voor iedereen anders, zoek iets wat afleiding biedt, wat vind jij leuk?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 december 2019 @ 16:08:12 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381144
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen anders, zoek iets wat afleiding biedt, wat vind jij leuk?
Ik ga zo sporten. Later ga ik naar kerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190381186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke aandoening heb je dan, als ik vragen mag?
Chronische PTSS, chronische depressie, als je dat aandoeningen wil noemen ;)
  woensdag 11 december 2019 @ 16:14:40 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:10 schreef Schanu het volgende:

[..]

Chronische PTSS, chronische depressie, als je dat aandoeningen wil noemen ;)
Is zeker een vervelende diagnose. Heb ik ook gehad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190381874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ga zo sporten. Later ga ik naar kerk.
Als ik zo vrij mag zijn, wat zoek/vind je bij de kerk? :@
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190381893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:10 schreef Schanu het volgende:

[..]

Chronische PTSS, chronische depressie, als je dat aandoeningen wil noemen ;)
Klote combo...
Ik heb Major depression en verslaving.
Heb je EMDR gehad voor je PTSS?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 11 december 2019 @ 17:07:04 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190382030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn, wat zoek/vind je bij de kerk? :@
God haha. Ik ervaar het leven als heel moeilijk, en geen mens kan me helpen. Ik geloof dat God dat wel en ook zal doen.

Daarnaast is het ook gezellig bij de kerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190382228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

God haha. Ik ervaar het leven als heel moeilijk, en geen mens kan me helpen. Ik geloof dat God dat wel en ook zal doen.

Daarnaast is het ook gezellig bij de kerk.
Haha, ok! Naja, ieder zijn ding. God haat mij blijkbaar, dus ik haat hem terug. Works for me..(Ik ben homo)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 11 december 2019 @ 17:25:54 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190382325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:20 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Haha, ok! Naja, ieder zijn ding. God haat mij blijkbaar, dus ik haat hem terug. Works for me..(Ik ben homo)
Kijk, ik heb alle antwoorden ook niet. Ik ben bipolar en daarnaast eenzaam in een vreemd land zonder veel perspectief. Wat ik heb geleerd in de kerk is dat God van ons allemaal houdt, (ook jou), en dat iedereen die in hem gelooft vrede en eeuwig leven zal kennen.

Het werkt voor mij, en ik heb sowieso niks anders. Als het niet voor jou werkt snap ik dat ook. Maar in dit leven kan je niet rekenen op mensen, wat voor kwaad kan het om te rekenen op God?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190382407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kijk, ik heb alle antwoorden ook niet. Ik ben bipolar en daarnaast eenzaam in een vreemd land zonder veel perspectief. Wat ik heb geleerd in de kerk is dat God van ons allemaal houdt, (ook jou), en dat iedereen die in hem gelooft vrede en eeuwig leven zal kennen.

Het werkt voor mij, en ik heb sowieso niks anders. Als het niet voor jou werkt snap ik dat ook. Maar in dit leven kan je niet rekenen op mensen, wat voor kwaad kan het om te rekenen op God?
In een vreemd land?
Nee, voor mij werkt het niet, ik wordt echt te onrustig in een kerk, met al die mensen.
Ik geloof wel in een god, oid, maar niet als DE god.Niet zoals de katholieke kerk hem beschrijft zeg maar.

Maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.. Als jij erin vind wat je nodig hebt, sowieso doen!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:03:19 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190383988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:30 schreef Burner82 het volgende:

[..]

In een vreemd land?
Nee, voor mij werkt het niet, ik wordt echt te onrustig in een kerk, met al die mensen.
Ik geloof wel in een god, oid, maar niet als DE god.Niet zoals de katholieke kerk hem beschrijft zeg maar.

Maar laten we er maar geen theologische discussie van maken.. Als jij erin vind wat je nodig hebt, sowieso doen!
Ik ben geboren en getogen uit Curaçao, dus NL is een vreemd land.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190385233
In het nieuwe jaar ga ik weer starten met een oude hobby; een aquarium. Nu al zin in, gelijk ook een oefening om voor mezelf te kiezen. Vrouwlief vind het namelijk maar niks.. :-)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190386561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
In het nieuwe jaar ga ik weer starten met een oude hobby; een aquarium. Nu al zin in, gelijk ook een oefening om voor mezelf te kiezen. Vrouwlief vind het namelijk maar niks.. :-)
:D ach als jij t bijhoudt...

Ik heb ook voor mezelf gekozen, of beter gezegd, voorkomen dat er over me heen gelopen werd, door mn ex. Hij presteerde t gewoon weer om niet op de afgesproken tijd langs te komen en toen ik na een uur gewoon mn eigen plan trok wilde hij vanavond na t eten ineens langskomen, normaal zou ik ja gezegd hebben omwille van de kinderen maar nu dus niet! Ik zorg 24/7 voor mijn kinderen en hij heeft bij gods gratie 60!! Hele minuten over per week om ze te zien en dan nog verslaapt ie zich.. (hij leeft vooral s'nachts ivm zn canadese verloofde...)

Naja voelt uiteindelijk dus wel goed dat ik voor mezelf koos. EN nog steeds zonder oxazepam! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_190388949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben geboren en getogen uit Curaçao, dus NL is een vreemd land.
Ah, duidelijk.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190389031
Begin van de avond mijn telefoon uitgezet, geen whatsapp meer vandaag. Anders zou ik verkeerde dingen gaan zeggen tegen mensen -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190391289
He burner wat naar, wel verstandige keuze dan, knap van je!

Keep_walking, als het geloof voor jou werkt is dat prima. Ik zou willen dat ik zoiets had waar ik houvast aan zou hebben.

Gewoonmezelf, en terecht dat je voor jezelf koos! You're worth it :*

Schanu, dat is vervelend, zulke ruzies. Met haar hierover in gesprek op een rustig moment (dus wanneer er geen ruzie is) helpt niet?

Hier gaat het wel oké. Leuke dag gehad gister, vandaag even rustig aan en morgen naar de psycholoog. Zondag date 2 (bij mij thuis weer, koken samen + film en spelletjes). Ik ga proberen geen Xanax te nemen van te voren, kan altijd nog nemen als ze er is en het niet gaat.
pi_190391291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
In het nieuwe jaar ga ik weer starten met een oude hobby; een aquarium. Nu al zin in, gelijk ook een oefening om voor mezelf te kiezen. Vrouwlief vind het namelijk maar niks.. :-)
Cool! Zeker als je er van die kleurrijke vissen in doet enzo.
pi_190391888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 02:40 schreef Pizzapuntje het volgende:
He burner wat naar, wel verstandige keuze dan, knap van je!

Keep_walking, als het geloof voor jou werkt is dat prima. Ik zou willen dat ik zoiets had waar ik houvast aan zou hebben.

Gewoonmezelf, en terecht dat je voor jezelf koos! You're worth it :*

Schanu, dat is vervelend, zulke ruzies. Met haar hierover in gesprek op een rustig moment (dus wanneer er geen ruzie is) helpt niet?

Hier gaat het wel oké. Leuke dag gehad gister, vandaag even rustig aan en morgen naar de psycholoog. Zondag date 2 (bij mij thuis weer, koken samen + film en spelletjes). Ik ga proberen geen Xanax te nemen van te voren, kan altijd nog nemen als ze er is en het niet gaat.
Leuk! En idd innemen kan altijd nog!

Burner, vervelend dat t zo liep!

Ik heb te kort geslapen, vannacht tot half 3 aan de telefoon gehangen met O+ . Fijn maar niet handig :')
S. 2014
J. 2016
pi_190398799
Vandaag gaat het wat beter, mijn crush kwam met het voorstel om zaterdag te gaan chillen en film kijken samen *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 12 december 2019 @ 15:00:31 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190398888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:51 schreef Burner82 het volgende:
Vandaag gaat het wat beter, mijn crush kwam met het voorstel om zaterdag te gaan chillen en film kijken samen *O*
Mooi!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190400717
Fijn Burner!

Mijn date komt ws niet morgen... zn opa is vammorgen overleden ;( vind t jammer dat ik zo weinig kan doen om hem te steunen, sta daarvoor nog te ver weg voor mn gevoel...

Maar er was ook goed nieuws vandaag, ik krijg een vast contract *O* *O* heel blij mee en had t niet verwacht na de maanden burnout...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 december 2019 @ 18:17:42 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190401537
Vandaag de halve dag in bed gelegen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190401544
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn Burner!
Ja, zeker, ben ik ook wel aan toe. Hij was gisteren de reden dat ik de telefoon uitzette, we hadden iets van een aanvaring. Maar gelukkig komt hij vanzelf wel weer, als ik niks zeg..
En met de UK-verkiezingen hebben we sowieso weer wat te bepraten. We zijn beide nogal politiek ingesteld.

quote:
Maar er was ook goed nieuws vandaag, ik krijg een vast contract *O* *O* heel blij mee en had t niet verwacht na de maanden burnout...
Dat is zeker goed nieuws! Gefeli!! *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190411335
GM, vast contract, yesss *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190411552
Thanks! Had t echt niet verwacht maar ze zagen geen enkele reden om mijn contract niet om te zetten naar een vaste aanstelling. Komt zeer ws ook nog uitbreiding van uren bij als ik hersteld ben. *O*

De kinderen op mijn werk zijn ook zo blij dat ik er weer ben, echt heel leuk O+

Aan de medicatie gaan is voor mij echt een lifesaver geweest, en gelukkig reageer ik er ook goed op.
S. 2014
J. 2016
pi_190412298
Super GM!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190415814
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 07:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanks! Had t echt niet verwacht maar ze zagen geen enkele reden om mijn contract niet om te zetten naar een vaste aanstelling. Komt zeer ws ook nog uitbreiding van uren bij als ik hersteld ben. *O*

De kinderen op mijn werk zijn ook zo blij dat ik er weer ben, echt heel leuk O+

Aan de medicatie gaan is voor mij echt een lifesaver geweest, en gelukkig reageer ik er ook goed op.
Gefeliciteerd! En idd wat een paar pilletjes kunnen doen.

Vandaag loopt ie iets minder goed, maar komt totaal niet in de buurt van vorige dips!

Dus ben ondanks de mini dip zo mega blij, want dit is weer je level terug hebben.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190418420
Vandaag heeeeeel veel met mijn crush ge-appt *O* Maar, dat was al de verwachting, ivm de verkiezingen in de UK. Het leuke van hem is, is dat je hem wel echt moet kennen, wil je het over politiek kunnen met hem. Hij is nogal, euhm, intens.Ik heb hem eerst een kwartier moeten laten schelden, toen was hij weer aanspreekbaar en enigszins verder aan het denken _O-

Heb vooral zin in filmavond morgen *O* Dat geeft wel energie om weer door te kunnen gaan.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190419218
Klinkt goed Burner, veel plezier morgen ook!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190421220
Nice GM, gefeliciteerd! :*

Veel plezier morgen Burner, lekker van genieten!

Keep_walking, heb je vandaag een beetje een betere dag?

Hier gaat het wel oké. Beetje ziekjes maar rustig. Zondag date, weet nog niet wat ik er van vind, maar dat is vaak zo als het meer dan gewoon casual seks is. Ik ga het gewoon op me af laten komen.
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:19:52 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190421231
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Nice GM, gefeliciteerd! :*

Veel plezier morgen Burner, lekker van genieten!

Keep_walking, heb je vandaag een beetje een betere dag?

Hier gaat het wel oké. Beetje ziekjes maar rustig. Zondag date, weet nog niet wat ik er van vind, maar dat is vaak zo als het meer dan gewoon casual seks is. Ik ga het gewoon op me af laten komen.
Ja, vandaag is wel een goede dag geweest.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190421641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Nice GM, gefeliciteerd! :*

Veel plezier morgen Burner, lekker van genieten!

Keep_walking, heb je vandaag een beetje een betere dag?

Hier gaat het wel oké. Beetje ziekjes maar rustig. Zondag date, weet nog niet wat ik er van vind, maar dat is vaak zo als het meer dan gewoon casual seks is. Ik ga het gewoon op me af laten komen.
Wat gaan jullie doen?

Mijn date komt vandaag toch, had t niet gedacht omdat zijn opa gister is overleden maar hij wil gewoon komen, prima natuurlijk! Hij belt de laatste dagen ook vaak... gaat goed dus :@
S. 2014
J. 2016
pi_190422128
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat gaan jullie doen?

Mijn date komt vandaag toch, had t niet gedacht omdat zijn opa gister is overleden maar hij wil gewoon komen, prima natuurlijk! Hij belt de laatste dagen ook vaak... gaat goed dus :@
Wij gaan samen koken en film kijken en spelletjes doen.

Awh fijn toch! Enjoy :*
  zaterdag 14 december 2019 @ 10:17:19 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190432158
Er is een leegte in mijn leven en ik weet niet hoe ik die moet opvullen
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190433112
Vanavond gaat niet door, hij voelt zich niet goed -O- Hopen dat hij zich morgen beter voelt...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190433260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 11:29 schreef Burner82 het volgende:
Vanavond gaat niet door, hij voelt zich niet goed -O- Hopen dat hij zich morgen beter voelt...
Oh wat vervelend. :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 10:17 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is een leegte in mijn leven en ik weet niet hoe ik die moet opvullen
Hoe ziet jouw dagelijkse routine eruit? Wanneer ervaar je deze leegte het ergst?

Gisteravond was mn date er weer, ging pas weer om half 3 weg. Die jongen is funest voor mn slaap 🤣 krijg alleen totaal geen hoogte, ene moment denk ik "Ja hij vind mij net zo leuk als ik hem" en op andere momenten... geen idee...

Ik ben vandaag wat trillerig... denk door t niet nemen van de oxazepam, probeer het eruit te laten vloeien...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 14 december 2019 @ 12:14:31 #68
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190433653
Ik heb gewoon te veel vrije tijd en gebrek aan energie. Wat ideaal zou zijn is familie dichtbij waar ik op elke moment naartoe kan gaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190433906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:13 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Wij gaan samen koken en film kijken en spelletjes doen.

Awh fijn toch! Enjoy :*
Veel plezier!

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 10:17 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is een leegte in mijn leven en ik weet niet hoe ik die moet opvullen
Hobby? Lid worden van een of andere club?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 11:29 schreef Burner82 het volgende:
Vanavond gaat niet door, hij voelt zich niet goed -O- Hopen dat hij zich morgen beter voelt...
Wat jammer :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 11:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Gisteravond was mn date er weer, ging pas weer om half 3 weg. Die jongen is funest voor mn slaap 🤣 krijg alleen totaal geen hoogte, ene moment denk ik "Ja hij vind mij net zo leuk als ik hem" en op andere momenten... geen idee...

Ik ben vandaag wat trillerig... denk door t niet nemen van de oxazepam, probeer het eruit te laten vloeien...
Half 3, hahaha. Wel gezellig dus ;).

Succes vandaag.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190433967
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 11:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh wat vervelend. :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 12:31 schreef Nijna het volgende:
[..]

Wat jammer :{
Thnx! Wel echt balen, had me er op verheugd -O-

Maar ja, als morgen doorgaat, is het nog wel te doen. Alleen vandaag ff balen, want dat weten we natuurlijk morgen pas.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190440806
En mijn depressieve periode is weer gekomen. Al voel ik me door medicatie niet echt depressief, maar vooral heel kut.
ROBODEMONS..................|:(
pi_190440938
Lijkt wel het datingtopic hier alleen jullie zijn een stuk succesvoller O+
pi_190442205
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:
En mijn depressieve periode is weer gekomen. Al voel ik me door medicatie niet echt depressief, maar vooral heel kut.
Wat vervelend! Zijn het lange periodes?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:00 schreef MCH het volgende:
Lijkt wel het datingtopic hier alleen jullie zijn een stuk succesvoller O+
Sorry :@
S. 2014
J. 2016
pi_190442487
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat vervelend! Zijn het lange periodes?
[..]

Sorry :@
Meestal een paar weken tot misschien 2 maanden. Er is ook helemaal geen reden voor me om depressief te zijn. Het is gewoon iets wat of en toe komt.

Ik heb daarnet wel even gewandeld. Dat is dan wel ontspannen. :)
ROBODEMONS..................|:(
pi_190451897
Gofferdegofferdegoffer -O- :'(
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190451922
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:38 schreef Burner82 het volgende:
Gofferdegofferdegoffer -O- :'(
Is ie nog ziek?
S. 2014
J. 2016
pi_190452040
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is ie nog ziek?
Ja, wordt nu dinsdag pas... Humeur daalt echt onder het vriespunt nu.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190452555
Kun je niet proberen meer geluk uit andere dingen te halen? Lijkt me niet gezond voor jezelf maar ook niet voor een relatie als alles zo van een ander afhangt. Zolang duurt het ook weer niet om tot dinsdag te wachten.
pi_190453069
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:49 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ja, wordt nu dinsdag pas... Humeur daalt echt onder het vriespunt nu.
Das overmorgen he ;) verder wel eens met myraela, een ander kan jouw geluk/,rust niet maken, dat moet je zelf doen.
S. 2014
J. 2016
pi_190453275
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 12:35 schreef Myraela het volgende:
Kun je niet proberen meer geluk uit andere dingen te halen? Lijkt me niet gezond voor jezelf maar ook niet voor een relatie als alles zo van een ander afhangt. Zolang duurt het ook weer niet om tot dinsdag te wachten.
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Das overmorgen he ;) verder wel eens met myraela, een ander kan jouw geluk/,rust niet maken, dat moet je zelf doen.
Ik snap jullie punt, ik ben het er ook mee eens, maar dat lukt me niet op de een of andere manier. Vanaf het moment dat we elkaar leerde kennen, waren we bijna onafscheidelijk. Tot het punt dat ze hem vroegen of we een relatie hadden (wat verboden was in de kliniek, maar toch :P Zo veel/vaak waren samen).
En sinds ik hem ken, spookt hij dag en nacht door mijn hoofd.
We hebben al een aantal keer geprobeerd afstand te nemen van elkaar, maar op de een of andere manier houdt dat nooit lang stand en komen we weer dichter bij elkaar.

Dat we beide depri zijn en teruggevallen in onze verslaving, helpt niet mee natuurlijk. En mij sowieso niet, aangezien ik meer voor hem voel dan andersom.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190453384
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:21 schreef Burner82 het volgende:

[..]


[..]

Ik snap jullie punt, ik ben het er ook mee eens, maar dat lukt me niet op de een of andere manier. Vanaf het moment dat we elkaar leerde kennen, waren we bijna onafscheidelijk. Tot het punt dat ze hem vroegen of we een relatie hadden (wat verboden was in de kliniek, maar toch :P Zo veel/vaak waren samen).
En sinds ik hem ken, spookt hij dag en nacht door mijn hoofd.
We hebben al een aantal keer geprobeerd afstand te nemen van elkaar, maar op de een of andere manier houdt dat nooit lang stand en komen we weer dichter bij elkaar.

Dat we beide depri zijn en teruggevallen in onze verslaving, helpt niet mee natuurlijk. En mij sowieso niet, aangezien ik meer voor hem voel dan andersom.
Ik zou bijna aanraden om juist wat meer afstand te nemen... zeker omdat hij niet hetzelfde voelt, je gaat jezelf op deze manier alleen maar pijn doen.
S. 2014
J. 2016
pi_190454924
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zou bijna aanraden om juist wat meer afstand te nemen... zeker omdat hij niet hetzelfde voelt, je gaat jezelf op deze manier alleen maar pijn doen.
Dat klopt... En we hebben dat al meerdere malen ook gedaan. Dan had hij meer ruimte nodig, dan ik, soms beide... Maar op de een of andere manier houdt dat nooit lang stand en komen we weer samen, als magneten.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190457632
Mijn date is ziek, dus die komt vandaag niet. Weet eigenlijk niet of ik dat wel zo erg vind. En daar raak ik weer van in de war.
pi_190457706
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:09 schreef Pizzapuntje het volgende:
Mijn date is ziek, dus die komt vandaag niet. Weet eigenlijk niet of ik dat wel zo erg vind. En daar raak ik weer van in de war.
Het zal wel heersen :P
Verwarrend gevoel inderdaad. Ik ken het wel. Rest van de dag maar wat leuks proberen te doen?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190457727
"Ruzie met de dingen!" (Verkeerde knopje :P)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190457805
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:09 schreef Pizzapuntje het volgende:
Mijn date is ziek, dus die komt vandaag niet. Weet eigenlijk niet of ik dat wel zo erg vind. En daar raak ik weer van in de war.
Hoezo... soms is niks moeten ook wel lekker toch? Wel een nieuwe afspraak gemaakt?

Ik heb mn date gister verteld wat ik voel...met t idee dat als dit niet wederzijds zou zijn ik dat liever nu weet dan over een paar weken.. maar hij komt vanavond ws weer langs dus begin langzaam te vertrouwen dat t goed zit...

Verder zelf niet helemaal fit, keelpijn en snotterig en dat merk ik gelijk in onrust in mijn lijf. Morgen weer een sessie NLP. Kom daar altijd ontspannen van terug.
S. 2014
J. 2016
pi_190458034
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoezo... soms is niks moeten ook wel lekker toch? Wel een nieuwe afspraak gemaakt?

Ik heb mn date gister verteld wat ik voel...met t idee dat als dit niet wederzijds zou zijn ik dat liever nu weet dan over een paar weken.. maar hij komt vanavond ws weer langs dus begin langzaam te vertrouwen dat t goed zit...
Het zit zoals het zit.
Knap dat je zo open bent.

Maar het is geen verplichting dat het allemaal moet kloppen ofzo.
Hij noemde je zijn vriendin toch?
Probeer te genieten van elkaar, of het op langere termijn stand blijft houden weet je later pas, en ja dat maakt je best wel kwetsbaar..
Openheid zorgt voor kracht.
pi_190458173
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:27 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Het zit zoals het zit.
Knap dat je zo open bent.

Maar het is geen verplichting dat het allemaal moet kloppen ofzo.
Hij noemde je zijn vriendin toch?
Probeer te genieten van elkaar, of het op langere termijn stand blijft houden weet je later pas, en ja dat maakt je best wel kwetsbaar..
Openheid zorgt voor kracht.
Nee noemt me nog niet zn vriendin maar "mag" ook geen andere daten. :P

Komt allemaal goed, voor nu geniet ik van de positieve energie.
S. 2014
J. 2016
pi_190458319
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee noemt me nog niet zn vriendin maar "mag" ook geen andere daten. :P

Komt allemaal goed, voor nu geniet ik van de positieve energie.
Je moet lekker doen wat jij wil ;)
pi_190458372
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:41 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Je moet lekker doen wat jij wil ;)
Daarom de "" ;)

Ik mag alles :P maar wil t zelf niet.
S. 2014
J. 2016
pi_190458420
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Daarom de "" ;)

Ik mag alles :P maar wil t zelf niet.
Ja dat is wel duidelijk.
Ik ga hopen voor je O+
pi_190458425
Merk dat therapie ook wel eea begint te doen. Als ik weer een paar dagen minder stabiel ben is dat makkelijker te accepteren en vind ik wel iets waar ik mee aan de slag kan voor afleiding.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190458637
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
Merk dat therapie ook wel eea begint te doen. Als ik weer een paar dagen minder stabiel ben is dat makkelijker te accepteren en vind ik wel iets waar ik mee aan de slag kan voor afleiding.
Fijn :*
S. 2014
J. 2016
pi_190458712
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee noemt me nog niet zn vriendin maar "mag" ook geen andere daten. :P

Komt allemaal goed, voor nu geniet ik van de positieve energie.
Positieve verliefdheid *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190459103
Ik voel me leeg, koud, donker.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190459526
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:17 schreef Burner82 het volgende:
Ik voel me leeg, koud, donker.
Ik heb t even niet maar heb jij nog therapie/hulp ter overbrugging tot opname?
S. 2014
J. 2016
pi_190459730
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 17:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb t even niet maar heb jij nog therapie/hulp ter overbrugging tot opname?
Nee, en de opname is een droom-scenario.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190460048
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Fijn :*
Het is wel heel dubbel, had gehoopt dat medicatie nog iets meer deed.. Maar aan de andere kant leer ik nu omgaan met m'n klachten en gevoelens.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190460076
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het is wel heel dubbel, had gehoopt dat medicatie nog iets meer deed.. Maar aan de andere kant leer ik nu omgaan met m'n klachten en gevoelens.
Uiteindelijk wil je omgaan met je klachten en gevoelens, en zonder medicatie... Dus lijkt me op zich wel goed?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190460136
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:47 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Nee, en de opname is een droom-scenario.
En nu?
pi_190460168
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 18:06 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

En nu?
Tsja. Geen idee.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190460200
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:08 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Tsja. Geen idee.
Naar de huisarts?
pi_190460242
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 18:09 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Naar de huisarts?
Als het goed is, geeft mijn ex-behandelaar alles door aan de HA, incl brief erbij.. Komende week eens bellen of dat gebeurd is.

Ik hang sowieso al maanden al overal tussen... Geen wonder dat het zo kut gaat -O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190460402
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:11 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Als het goed is, geeft mijn ex-behandelaar alles door aan de HA, incl brief erbij.. Komende week eens bellen of dat gebeurd is.

Ik hang sowieso al maanden al overal tussen... Geen wonder dat het zo kut gaat -O-
Actie is goed O+

Zet jezelf er dan maar tussen :)
pi_190460702
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:03 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Uiteindelijk wil je omgaan met je klachten en gevoelens, en zonder medicatie... Dus lijkt me op zich wel goed?
Zonder medicatie gaat het hem nooit meer worden. Zoals het er nu uit ziet zal de clomipramine voor de rest van m'n leven zijn. De antipsychotica moet er het liefst wel een keer er van af.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190470028
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:32 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zonder medicatie gaat het hem nooit meer worden. Zoals het er nu uit ziet zal de clomipramine voor de rest van m'n leven zijn. De antipsychotica moet er het liefst wel een keer er van af.
Waar slik je de clomipramine voor?
Anti-depressiva was ik snel vanaf, ik reageer er raar op (de 1<1000 in de bijsluiter), de stemmingsregulator/chill effect, heb ik maar lichtjes van de anti-psychotica (in lichte vorm)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190471226
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:11 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Als het goed is, geeft mijn ex-behandelaar alles door aan de HA, incl brief erbij.. Komende week eens bellen of dat gebeurd is.

Ik hang sowieso al maanden al overal tussen... Geen wonder dat het zo kut gaat -O-
Tijd om zelf in actie te komen dan?

Matthijs, als het met medicatie goed gaat waarom daar dan aan sleutelen? Ik kom ivm recidiverende klachten ws ook niet meer van de medicijnen af,maar ik zou ook niet anders willen, zonder medicatie is mijn leven zwaar en donker en met medicatie is t leven veel leuker, geen moeilijke keuze dus.

Gisteravond was t ineens even op, hele avond gejankt en geen idee waarom nou precies... maar goed zal er wel uit moeten. Straks NLP en vanmiddag weer werken.
O+ komt vrijdag pas weer want allebei druk. Is ook wel even goed denk ik.
S. 2014
J. 2016
pi_190476657
Voor het eerst in weken weer eens goed geslapen en uitgeslapen. Ik heb wel een beetje vals gespeeld, wat medicatie gepakt, maar ja :P Voel me wel wat relaxter nu.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190477276
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:59 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Waar slik je de clomipramine voor?
Anti-depressiva was ik snel vanaf, ik reageer er raar op (de 1<1000 in de bijsluiter), de stemmingsregulator/chill effect, heb ik maar lichtjes van de anti-psychotica (in lichte vorm)
Voor ocd en depressie.

quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 07:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Tijd om zelf in actie te komen dan?

Matthijs, als het met medicatie goed gaat waarom daar dan aan sleutelen? Ik kom ivm recidiverende klachten ws ook niet meer van de medicijnen af,maar ik zou ook niet anders willen, zonder medicatie is mijn leven zwaar en donker en met medicatie is t leven veel leuker, geen moeilijke keuze dus.

Gisteravond was t ineens even op, hele avond gejankt en geen idee waarom nou precies... maar goed zal er wel uit moeten. Straks NLP en vanmiddag weer werken.
O+ komt vrijdag pas weer want allebei druk. Is ook wel even goed denk ik.
Heb er totaal geen probleem mee eigenlijk, als ze maar werken hehe. Vandaag al weer beter maar wel een mega dip van een half uur op m'n werk.. Ging weg toen ik nieuwe collega uitleg kon geven en helpen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190478445
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:21 schreef Burner82 het volgende:
Voor het eerst in weken weer eens goed geslapen en uitgeslapen. Ik heb wel een beetje vals gespeeld, wat medicatie gepakt, maar ja :P Voel me wel wat relaxter nu.
Een goede nachtrust is sowieso zeer belangrijk, dus erg is het ook niet als je daarvoor af en toe medicatie gebruikt.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
Heb er totaal geen probleem mee eigenlijk, als ze maar werken hehe. Vandaag al weer beter maar wel een mega dip van een half uur op m'n werk.. Ging weg toen ik nieuwe collega uitleg kon geven en helpen.
Soort van afleiding kan ook wel helpen. Ik had vandaag ook een dip op werk, maar een collega helpen zorgt wel dat het even minder wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_190481976
Pro-tip: als je iets in de frituurpan legt, zorg dat het mandje eerst omhoog is, anders stop je je vingers in hete olie.

(Doet geen pijn meer gelukkig, alleen rond de vingernagels nog een beetje rood :P)

Pijn is wel een fijne afleiding soms.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190482022
Had vanmiddag ook even wat afleiding.. Liep langs een winkel waar een ouder echtpaar met rolater en al naar beneden kwamen zetten op de roltrap..

Kon niet veel helpen anders dan de nood knop indrukken. Maar heeft toch wel wrang gezegd voor flinke afleiding voor moi.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:47 schreef Burner82 het volgende:
Pro-tip: als je iets in de frituurpan legt, zorg dat het mandje eerst omhoog is, anders stop je je vingers in hete olie.

(Doet geen pijn meer gelukkig, alleen rond de vingernagels nog een beetje rood :P)

Pijn is wel een fijne afleiding soms.
Ik dacht dat ik goed was in fuck-ups.. Maar het kan dus nog erger haha
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 17 december 2019 @ 01:50:41 #113
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190488884
Hoe gaan anderen om met de gedachte 'ik heb niets meer om voor te leven'? Rationeel klopt het niet, maar het voelt wel zo. Moet ik mijn ad-dosis verhogen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190490471
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 01:50 schreef Andromache het volgende:
Hoe gaan anderen om met de gedachte 'ik heb niets meer om voor te leven'? Rationeel klopt het niet, maar het voelt wel zo. Moet ik mijn ad-dosis verhogen?
Ga eerst een na waar je gevoel vandaan komt, is er iets gebeurd? Hoelang heb je dit gevoel al? Anders idd overleg met je behandelaar.

Ik heb blijkbaar onbewust weer heel veel spanning in mijn lijf want heb kiespijn door het klemmen... straks maar weer even ontspanningsoefeningen doen als de kinderen op school zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_190491256
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 01:50 schreef Andromache het volgende:
Hoe gaan anderen om met de gedachte 'ik heb niets meer om voor te leven'? Rationeel klopt het niet, maar het voelt wel zo. Moet ik mijn ad-dosis verhogen?
Zelf met je dosering gaan verhogen zou ik niet doen, even overleggen met behandelaar.
Zulk soort gedachten herken ik wel... heb je die gedachten al lang?

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 07:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ga eerst een na waar je gevoel vandaan komt, is er iets gebeurd? Hoelang heb je dit gevoel al? Anders idd overleg met je behandelaar.

Ik heb blijkbaar onbewust weer heel veel spanning in mijn lijf want heb kiespijn door het klemmen... straks maar weer even ontspanningsoefeningen doen als de kinderen op school zijn.
Hopelijk kan je weer een beetje ontspannen.

Ik was van het weekend volgens mij enorm overprikkeld/gestresst, kan heel weinig hebben dan. Moest nog met de jongste naar het centrum, het was druk. Geen goede combi en helaas zijn we niet geslaagd, dus gaan nog eens op herhaling. Maar dan na de feestdagen ;).

Deels weet ik wel wat me zoveel stress geeft, onduidelijkheid over familiebezoek.
Sowieso geeft deze kant van de familie me veel stress, dus ik ben blij als we het gehad hebben. En dan moet de rest van de vakantie nog. Ik zie er best wel tegenop, zeker ook omdat ik na de herfstvakantie een flinke dip had. En ik ben bang voor herhaling.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190491364
Herkenbaar Nijna... ik vind December eigenlijk een vreselijke maand.. :@ kijk uit naar Januari.
S. 2014
J. 2016
pi_190491519
Jammer eigenlijk he... ik heb best wel moeite met dat het met kerst ineens zo hoort dat je samen gaat eten en dat het apart moet zijn en ik weet niet wat.
Naar mijn idee wordt het veel te groot gemaakt allemaal, nu hebben we het denk ik qua kerst wel goed voor elkaar, want we zijn gewoon lekker thuis.
En tussen dat stressvolle bezoek en het volgende bezoek (waar ik meer zin in heb, want daar kan ik meer mezelf zijn) zit denk ik voldoende tijd om op adem te komen. Maar ik ben een stuk beter in mn element als we in de structuur en ritme van school ed zitten.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:48:41 #118
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190491560
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 07:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ga eerst een na waar je gevoel vandaan komt, is er iets gebeurd? Hoelang heb je dit gevoel al? Anders idd overleg met je behandelaar.
Nee, er is niet iets specifieks gebeurd. Het is weer iets van de laatste 2 weken. Heb AD sinds 20-10. Huisarts belt vanmiddag terug wat te doen. Eerste weken met AD was ik zo blij dat ik mezelf terug had, en nu zakt het gevoel weer weg.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190491999
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 01:50 schreef Andromache het volgende:
Hoe gaan anderen om met de gedachte 'ik heb niets meer om voor te leven'? Rationeel klopt het niet, maar het voelt wel zo. Moet ik mijn ad-dosis verhogen?
Proberen leuke/andere dingen te doen, afleiding zoeken etc. AD verhogen is een optie, maar idd wel in overleg.

Ik voel me ook al maanden zo eigenlijk.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190492004
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Herkenbaar Nijna... ik vind December eigenlijk een vreselijke maand.. :@ kijk uit naar Januari.
Ik heb ook een bloedhekel aan december. Mijn oplossing: ik doe nergens aan mee.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190492130
Ik voel me blegh. Date ging dus niet door en ik weet dus niet of ik dat heel erg vind. Nu dit weekend toch een 2e date gepland, maar ik weet het echt niet. Opeens denk ik, oké vind ik haar wel aantrekkelijk en leuk? Heel irritant dit.

Zal wel zien hoe het loopt. Maar ik word er onrustig van dat het zo onduidelijk is in m'n hoofd allemaal.
pi_190492588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:27 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb ook een bloedhekel aan december. Mijn oplossing: ik doe nergens aan mee.
Geen optie met 2 kinderen. :) En ergens hoop ik door mezelf er over heen te zetten ik december weer leuk kan maken... ofzo :')

Pizza, vervelend dat je je zo voelt, wacht de 2e date af en dan kun je daarna beslissen toch?
S. 2014
J. 2016
pi_190493034
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen optie met 2 kinderen. :) En ergens hoop ik door mezelf er over heen te zetten ik december weer leuk kan maken... ofzo :')
Dan is het lastig idd. Ik ben blij dat mijn familie snapt dat ik er gewoon klote aan toe ben en me niet pusht om te komen (dat zou ook alleen maar averechts werken...).
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190493062
Afspraak bij de kaakchirurg van morgen verzet, dat trek ik echt niet.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:23:45 #125
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190494241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:27 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Proberen leuke/andere dingen te doen, afleiding zoeken etc. AD verhogen is een optie, maar idd wel in overleg.

Ik voel me ook al maanden zo eigenlijk.
Dat heb ik afgelopen week elke avond gedaan dus dat biedt geen soelaas.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190494329
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:23 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dat heb ik afgelopen week elke avond gedaan dus dat biedt geen soelaas.
Ik ken het. Iedereen houdt angstvallig vast aan de signaleringsplannen etc, maar na een tijdje ben je wel door je opties heen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:49:39 #127
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190494725
Vanochtend maar even toegegeven aan de depressie. Ik ben hysterisch huilend gaan slapen en heb een kutnacht gehad. In bed voel ik me veilig. Ik had toch geen afspraken. Spelletje doen op de telefoon is een goede afleiding, ook voor zm-gedachten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190496083
Ik heb echt een k*t-dag. Ik had het al opgegeven dat hij zou komen, was gisteren nog ziek. Afspraak met de psycholoog morgen is afgezegd omdat ze ziek is, ik ben moe en depri, wil hij ondanks alles toch langskomen vanavond..Leuk, maar onverwacht.

Edit: hij komt toch niet. wat een k*tdag vandaag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Burner82 op 17-12-2019 16:52:52 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190498757
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:49 schreef Andromache het volgende:
Vanochtend maar even toegegeven aan de depressie. Ik ben hysterisch huilend gaan slapen en heb een kutnacht gehad. In bed voel ik me veilig. Ik had toch geen afspraken. Spelletje doen op de telefoon is een goede afleiding, ook voor zm-gedachten.
Soms kan dat geen kwaad, er even aan toegeven. Morgen is er weer een dag. Moet alleen niet dagen gaan duren.

Vandaag lekker gewerkt, wel iets teveel koffie op haha. Heb een beetje leidende rol in het team, leuk omdat ook weer op te pakken. Wel kut dat mensen je ook weer weten te vinden als er iets fout gaat haha.

Dat is het enige waar ik tijdens herstel en uren opbouwen echt last van hebt... Te weinig tijd dus moet goed prio's stellen en daardoor wel vaak nee zeggen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190499004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Vandaag lekker gewerkt, wel iets teveel koffie op haha. Heb een beetje leidende rol in het team, leuk omdat ook weer op te pakken. Wel kut dat mensen je ook weer weten te vinden als er iets fout gaat haha.

Mijn bekendste quote is: Jongens, als er iets is, mij niet bellen _O- Maar ja, ik had meestal of 2 telefoon, of een telefoon en een porto (buiten mijn eigen telefoon..) Dus niemand trok zich daar wat van aan :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190499660
Gelukkig komt er altijd een nieuwe dag burner!

Hier ook lekker gewerkt, onverwachts maar goed, en donderdag weer extra. Maar dan weer 2 weken vakantie. T is ook wel weer lekker om mee te kunnen draaien.
S. 2014
J. 2016
pi_190499917
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gelukkig komt er altijd een nieuwe dag burner!

Hier ook lekker gewerkt, onverwachts maar goed, en donderdag weer extra. Maar dan weer 2 weken vakantie. T is ook wel weer lekker om mee te kunnen draaien.
Ja idd, gewoon je ding doen. Even kletsen met je collega's en even andere zorgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 17:31 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Mijn bekendste quote is: Jongens, als er iets is, mij niet bellen _O- Maar ja, ik had meestal of 2 telefoon, of een telefoon en een porto (buiten mijn eigen telefoon..) Dus niemand trok zich daar wat van aan :P
Herkenbaar, geen porto maar wel mobiel van de zaak en als die off-line is of bezet dan gaat ie door naar m'n prive mobiel...

Ooit in paniek gebeld door een gebruiker dat er iets plat lag terwijl ik op aan het zwembad in Gran Canaria lag.

Heb trouwens erg veel steun aan dit topic, soms alleen maar om te lezen dat het beter gaat met iemand (geeft hoop) of herkenbare klachten te lezen (ben lang niet de enige..)

[ Bericht 24% gewijzigd door MatthijsDJ op 17-12-2019 18:40:19 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190500989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 18:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ja idd, gewoon je ding doen. Even kletsen met je collega's en even andere zorgen.
[..]

Herkenbaar, geen porto maar wel mobiel van de zaak en als die off-line is of bezet dan gaat ie door naar m'n prive mobiel...

Ooit in paniek gebeld door een gebruiker dat er iets plat lag terwijl ik op aan het zwembad in Gran Canaria lag.

Heb trouwens erg veel steun aan dit topic, soms alleen maar om te lezen dat het beter gaat met iemand (geeft hoop) of herkenbare klachten te lezen (ben lang niet de enige..)

Dan herken je het wel ja.

Gelukkig schakelde die van mij niet door... Ergste was 1 keer, volle paniek ... Via de porto riepen ze mijn naam, ik had 1 manager op de mobiel, een andere supervisor op de vaste telefoon en omdat ze me niet te pakken kregen, begonnen ze me op mijn prive te bellen, terwijl er nog 2 man om me heen stonden met vragen _O- _O- _O-

Klinkt raar, maar op dat soort momenten ben ik wel op mijn best.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190501051
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gelukkig komt er altijd een nieuwe dag burner!
Ik hoop steeds vaker van niet eigenlijk. Dat leuke jongen niet langs komt, ok, was ik wel al op ingesteld, jammer dat het net niet lukte. Zal dit weekend wel gebeuren, dan issie helemaal beter, kunnen we ook de hele film kijken (The Irishman, die duurt 3.5 uur :P Niet handig als je half ziek bent)

Maar morgen de 113-psycholoog niet, is wel een zware streep door de rekening... Die spreek ik 2 januari pas weer. Dat is echt zwaar, zwaaar, zwaaaaaaar balen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190501758

Toch fijn dat muziek soms kan helpen met hoe je je voelt... Alleen zo jammer van die censored versies.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190501920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 19:21 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik hoop steeds vaker van niet eigenlijk. Dat leuke jongen niet langs komt, ok, was ik wel al op ingesteld, jammer dat het net niet lukte. Zal dit weekend wel gebeuren, dan issie helemaal beter, kunnen we ook de hele film kijken (The Irishman, die duurt 3.5 uur :P Niet handig als je half ziek bent)

Maar morgen de 113-psycholoog niet, is wel een zware streep door de rekening... Die spreek ik 2 januari pas weer. Dat is echt zwaar, zwaaar, zwaaaaaaar balen.
Is er niemand die je ter vervanging kan bellen? 113 psych klinkt best heftig voor mij..
S. 2014
J. 2016
pi_190501989
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is er niemand die je ter vervanging kan bellen? 113 psych klinkt best heftig voor mij..
Enige optie is dan via 113 met iemand te praten. Maja, na x keer alles uitgelegd te hebben, ben je er ook wel een beetje klaar mee.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190502616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:05 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Enige optie is dan via 113 met iemand te praten. Maja, na x keer alles uitgelegd te hebben, ben je er ook wel een beetje klaar mee.
Je hebt alleen een psych vanuit 113? Wat.
pi_190502884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:30 schreef aeque het volgende:

[..]

Je hebt alleen een psych vanuit 113? Wat.
Laaaaaang verhaal. Doe maar DM als je het wilt weten.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190503118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Laaaaaang verhaal. Doe maar DM als je het wilt weten.
Net of jij niet van lange verhalen posten houdt. :7

Maar ik bedoelde er meer mee dat zoals je zelf zegt je dan alleen met iemand van 113 kunt praten. Lijkt mij handiger dat je bij een GGZ-instantie aangemeld bent zodat je bij zoiets altijd kunt aankloppen om iemand anders te zien.
pi_190503326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:49 schreef aeque het volgende:

[..]

Net of jij niet van lange verhalen posten houdt. :7

Maar ik bedoelde er meer mee dat zoals je zelf zegt je dan alleen met iemand van 113 kunt praten. Lijkt mij handiger dat je bij een GGZ-instantie aangemeld bent zodat je bij zoiets altijd kunt aankloppen om iemand anders te zien.
Ik hou wel van lange verhalen, maar dan val ik weer in herhaling.
Ik zal je de samenvatting geven, zoek de afkortingen maar op:
Augustus 2018: GGZ oktober: FPP-verwijzing, GGZ: overbruggen tot aan FPP (dus geen behandeling van beide). Fpp: in februari (intake: ART, 9 maanden wachtlijst), April: PAAZ, juni:Verslavingskliniek. Augustus: vervolgtraject verslavingskliniek. Gingen failliet. Andere instantie: patientenstop wegens verzekeringen. GGZ: je zit bij FPP. FPP: we doen niks aan depressie, want verslaving. December: FPP stopt, om ruimte te geven aan GGZ en verslavingszorg. Ik wacht op de brief en de HA.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190503369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:05 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Enige optie is dan via 113 met iemand te praten. Maja, na x keer alles uitgelegd te hebben, ben je er ook wel een beetje klaar mee.
Probeer iig in gesprek te blijven over je gedachten met vrienden, familie of hier tot op een level dat toegestaan is hier.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190503573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Probeer iig in gesprek te blijven over je gedachten met vrienden, familie of hier tot op een level dat toegestaan is hier.
Er is niemand met wie ik over alles kan praten. Dat is ook altijd mijn probleem geweest, ik compartimenteer dingen. A kan ik met 1 bespreken, B met 2, C met 3, soms C met 1, maar nooit met 2.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190503724
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:57 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik hou wel van lange verhalen, maar dan val ik weer in herhaling.
Ik zal je de samenvatting geven, zoek de afkortingen maar op:
Augustus 2018: GGZ oktober: FPP-verwijzing, GGZ: overbruggen tot aan FPP (dus geen behandeling van beide). Fpp: in februari (intake: ART, 9 maanden wachtlijst), April: PAAZ, juni:Verslavingskliniek. Augustus: vervolgtraject verslavingskliniek. Gingen failliet. Andere instantie: patientenstop wegens verzekeringen. GGZ: je zit bij FPP. FPP: we doen niks aan depressie, want verslaving. December: FPP stopt, om ruimte te geven aan GGZ en verslavingszorg. Ik wacht op de brief en de HA.
Samenvatting: er is nu geen overbrugging. Dat gebeurd en is naar, maar waarom stap je dan niet naar de huisarts en vraag je om tijdelijke ondersteuning van een POH-GGZ?
pi_190503852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:13 schreef aeque het volgende:

[..]

Samenvatting: er is nu geen overbrugging. Dat gebeurd en is naar, maar waarom stap je dan niet naar de huisarts en vraag je om tijdelijke ondersteuning van een POH-GGZ?
POH-GGZ is idd aangeraden door FPP. Maar de frequentie zou eens/2 keer per maand zijn, en helaas zit mijn HA niet in de buurt (heb even geen auto meer). Een half uur heen fietsen voor een gesprekje van een half uur, zie ik niet zitten (met half uur terug fietsen..).
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190504373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:18 schreef Burner82 het volgende:

[..]

POH-GGZ is idd aangeraden door FPP. Maar de frequentie zou eens/2 keer per maand zijn, en helaas zit mijn HA niet in de buurt (heb even geen auto meer). Een half uur heen fietsen voor een gesprekje van een half uur, zie ik niet zitten (met half uur terug fietsen..).
Ik weet natuurlijk niet hoe vol zo'n POH zit, maar met een beetje aandringen is er vaak wel wat meer mogelijk. Althans bij mij ooit wel. En ik snap dat je niet een uur onderweg wilt zijn voor een halfuurtje, net zoals ik snap dat je baalt dat een andere hulpverlener dan ook nog uitvalt. Maar ergens moet je ook wel kunnen relativeren dat je er zelf voor kiest om niet naar die POH te gaan.

Al klinkt dat heel erg als 'kom op, stel je niet aan' maar zo bedoel ik het natuurlijk niet. :P
pi_190515846
Kwam toevallig langs de coffeeshop vandaag voor het eerst in jaren.. Twijfelde om wat te gaan halen, maar toch maar niet gedaan....
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 18 december 2019 @ 16:38:35 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190520383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:30 schreef Burner82 het volgende:
Kwam toevallig langs de coffeeshop vandaag voor het eerst in jaren.. Twijfelde om wat te gaan halen, maar toch maar niet gedaan....
Ik heb een xtc probleem. Om de paar maanden neem ik een pilletje. Om dan tijdelijk gelukkig te voelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190520873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een xtc probleem. Om de paar maanden neem ik een pilletje. Om dan tijdelijk gelukkig te voelen.
Eens in de paar maanden, vind ik niet echt een probleem :P Ik heb al 15 jaar of zo niet meer geblowd, maar heb er wel weer eens zin in.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 18 december 2019 @ 19:56:04 #150
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190524125
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:06 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Eens in de paar maanden, vind ik niet echt een probleem :P Ik heb al 15 jaar of zo niet meer geblowd, maar heb er wel weer eens zin in.
Niet doen. Doet meer kwaad dan goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190531938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet doen. Doet meer kwaad dan goed.
Helemaal eens met dit.

Ik twijfel soms ook, maar het idee dat elke joint die ik rook een psychose kan worden (ik heb dit van dichtbij zien gebeuren bij iemand) houdt me tegen. Hoewel ik dol ben op het gevoel van stoned zijn.

Hier gaat het wel redelijk. Mijn venlafaxine (nu 150 mg) gaat omhoog met 75 mg. Even in gaten houden of dat niet té hoog is en ik last blijf houden van bijwerkingen.

Vandaag en morgen even rustig aan, zaterdag ochtend boodschappen (zal wel druk zijn) en dan smiddags/savonds date. Ik ga er gewoon voor en kijk daarna wel wat ik voel enzo, ik moet het iig een kans geven.
pi_190532478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 03:17 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Helemaal eens met dit.

Ik twijfel soms ook, maar het idee dat elke joint die ik rook een psychose kan worden (ik heb dit van dichtbij zien gebeuren bij iemand) houdt me tegen. Hoewel ik dol ben op het gevoel van stoned zijn.

Hier gaat het wel redelijk. Mijn venlafaxine (nu 150 mg) gaat omhoog met 75 mg. Even in gaten houden of dat niet té hoog is en ik last blijf houden van bijwerkingen.

Vandaag en morgen even rustig aan, zaterdag ochtend boodschappen (zal wel druk zijn) en dan smiddags/savonds date. Ik ga er gewoon voor en kijk daarna wel wat ik voel enzo, ik moet het iig een kans geven.
Hopenlijk heb je niet al te veel last van de ophoging en gaat het daarna de gewenste rust geven. Het heeft bij mij wel even geduurd maar nu lijkt het helemaal goed te zijn ingesteld. (Slik nu 30mg fluoxetine sinds 19 oktober)

Zelfs als er niks uit voortkomt heb je toch een leuke middag/avond gehad toch?

Hier gaat t wel oke, de drukte is af en toe een beetje teveel dus even goed opletten. Vandaag weer een hele middag werken, geen idee of dat slim is maar wilde een collega helpen... morgenavond komt O+ weer.
S. 2014
J. 2016
pi_190535557
Ik ga morgenochtend maar boodschappen doen, hopelijk voor de drukte uit...
Goed gesprek gehad vanmorgen, hopelijk kan ik daar even op teren.

Pizza, succes met de verhoging, hopelijk vallen de bijwerkingen mee.

GM, veel plezier met O+ en pas goed op jezelf :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190539289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet doen. Doet meer kwaad dan goed.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 03:17 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Helemaal eens met dit.

Ik twijfel soms ook, maar het idee dat elke joint die ik rook een psychose kan worden (ik heb dit van dichtbij zien gebeuren bij iemand) houdt me tegen. Hoewel ik dol ben op het gevoel van stoned zijn.
Verstandig zou het niet echt zijn idd, bang voor psychoses ben ik niet.
Maar ik sta wel echt op het randje om morgen oid wat te gaan halen, al is het alleen maar om mezelf KO te krijgen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190539317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 03:17 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Hier gaat het wel redelijk. Mijn venlafaxine (nu 150 mg) gaat omhoog met 75 mg. Even in gaten houden of dat niet té hoog is en ik last blijf houden van bijwerkingen.
Bijwerkingen zijn altijd kut, maar gaan over het algemeen wel weg na een aantal weken. Vooral als je al ermee begonnen bent, weet je ongeveer wat je te wachten staat.. Dat scheelt.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190539712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:00 schreef Burner82 het volgende:

[..]


[..]

Verstandig zou het niet echt zijn idd, bang voor psychoses ben ik niet.
Maar ik sta wel echt op het randje om morgen oid wat te gaan halen, al is het alleen maar om mezelf KO te krijgen.
En wat win je er op langere termijn mee dan?
S. 2014
J. 2016
pi_190540106
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En wat win je er op langere termijn mee dan?
1 dag overleefd, is 1 dag overleefd.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190540436
Ik had vandaag mn vuurdoop weer op mn werk... 1 kind raakte compleet over de flip incl agressief gedrag naar collega en mij... heb hem uiteindelijk rustig gekregen *O* en dat allemaal zonder paniek oid. Fijn te weten dat ik t nog kan! ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_190541609
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik had vandaag mn vuurdoop weer op mn werk... 1 kind raakte compleet over de flip incl agressief gedrag naar collega en mij... heb hem uiteindelijk rustig gekregen *O* en dat allemaal zonder paniek oid. Fijn te weten dat ik t nog kan! ^O^
Hoe oud is hij? Wel fijn om te weten dat je het nog kan!

Zo heb ik leuke jongen ook goed leren kennen in de kliniek... Hij ging ergens zitten in een hoekje naast me, maar ik herken pure agressie als ik het zie.... Heb hem verteld dat we NU een rondje gingen lopen. Toen kwam ff een bak agressie en scheldwoorden eruit... Sindsdien O+
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190541793
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:14 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Hoe oud is hij? Wel fijn om te weten dat je het nog kan!

Zo heb ik leuke jongen ook goed leren kennen in de kliniek... Hij ging ergens zitten in een hoekje naast me, maar ik herken pure agressie als ik het zie.... Heb hem verteld dat we NU een rondje gingen lopen. Toen kwam ff een bak agressie en scheldwoorden eruit... Sindsdien O+
8 maar heeft zovaak problemen met zijn emoties dat ik binnenkort een gesprek heb met zijn moeder want dit kereltje moet er hulp bij krijgen

Ik heb wel een flinke blauwe plek op mn been...
S. 2014
J. 2016
pi_190541987
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

8 maar heeft zovaak problemen met zijn emoties dat ik binnenkort een gesprek heb met zijn moeder want dit kereltje moet er hulp bij krijgen

Ik heb wel een flinke blauwe plek op mn been...
Niet lullig bedoeld, maar jij weet wel iig wat voor hulp dat kereltje nodig heeft, en wat er mogelijk is.

Ik heb altijd woede-uitbarstingen gehad, dat gaf mijn ma 1-2 minuten speling om te vragen wat er aan de hand was, daarna was ik weer ijskoud mezelf.

Beterschap voor je blauwe plek :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Burner82 op 19-12-2019 19:44:20 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190542063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:39 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar jij weet wel iig wat voor hulp dat kereltje nodig heeft, en wat er mogelijk is.

Ik heb altijd woede-uitbarstingen gehad, dat gaf mijn ma 1-2 minuten speling om te vragen wat er aan de hand was, daarna was ik weer ijskoud mezelf.
Ik maak me echt zorgen om dat manneke... doet uitspraken die niet normaal zijn voor een 8 jarige..
S. 2014
J. 2016
pi_190542101
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik maak me echt zorgen om dat manneke... doet uitspraken die niet normaal zijn voor een 8 jarige..
Zoals? Mag ook in dm hoor :) (Ik heb/ben wel wat ervaring daarin...)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190542987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:45 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Zoals? Mag ook in dm hoor :) (Ik heb/ben wel wat ervaring daarin...)
Hij is niet goed genoeg
Hij is dom
Hij is raar
Hij moet dood...

En ja dat heb ik natuurlijk allang doorgegeven aan moeder maar weet niet wat zij er verder mee doet
S. 2014
J. 2016
pi_190543116
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij is niet goed genoeg
Hij is dom
Hij is raar
Hij moet dood...

En ja dat heb ik natuurlijk allang doorgegeven aan moeder maar weet niet wat zij er verder mee doet
Als een kind zo denkt, heeft hij niet alleen hulp nodig, maar zijn ouders ook. Dat denk je niet vanzelf.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190543222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:24 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Als een kind zo denkt, heeft hij niet alleen hulp nodig, maar zijn ouders ook. Dat denk je niet vanzelf.
Dat sowieso...
S. 2014
J. 2016
pi_190543418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een xtc probleem. Om de paar maanden neem ik een pilletje. Om dan tijdelijk gelukkig te voelen.
Er van uitgaande dat je medicatie (ad) slikt, is dat niet rete gevaarlijk mbt serotonine syndroom?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:24 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Als een kind zo denkt, heeft hij niet alleen hulp nodig, maar zijn ouders ook. Dat denk je niet vanzelf.
Niet helemaal mee eens, mijn dochtertje doet ook rare uitspraken in die hoek (oké niet dat ze dood wil etc..). Toch heb ik het idee dat het niet door falen in onze opvoeding komt.

Wel hulp aan het zoeken overigens, ben echt heel bang dat ze dezelfde problemen als ik ontwikkel. Wil ik voor zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 19 december 2019 @ 20:42:33 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat je medicatie (ad) slikt, is dat niet rete gevaarlijk mbt serotonine syndroom?
[..]

Niet helemaal mee eens, mijn dochtertje doet ook rare uitspraken in die hoek (oké niet dat ze dood wil etc..). Toch heb ik het idee dat het niet door falen in onze opvoeding komt.

Wel hulp aan het zoeken overigens, ben echt heel bang dat ze dezelfde problemen als ik ontwikkel. Wil ik voor zijn.
Ik slik geen AD.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190543647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, mijn dochtertje doet ook rare uitspraken in die hoek (oké niet dat ze dood wil etc..). Toch heb ik het idee dat het niet door falen in onze opvoeding komt.

Wel hulp aan het zoeken overigens, ben echt heel bang dat ze dezelfde problemen als ik ontwikkel. Wil ik voor zijn.
Feit dat je er al iets mee doet, geeft al aan dat je een goede ouder bent!

Er kunnen natuurlijk veel redenen zijn, maar als je het op 1 grote hoop gooit, zijn het vaak ouders die trauma's op hun kind afreageren (je kunt beter, je moet beter, etc...)

De omgeving/klasgenoten die reageren, om sociaal-economische reden..

En soms, omdat kinderen gewoon kutkinderen zijn.

Maar, al is het niet nodig, en heb ik compleet vertrouwen erin dat je het goed, het feit dat je hulp zoekt, is gewoon al een teken van je best doen en een goede vader zijn.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190543674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik slik geen AD.
Is er een reden dat je het niet slikt?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190543826
Ik heb mijn telefoon uitgezet.. en toch check ik om de 5 minuten ff of ik iets gemist heb... (blijft uit, meer ik grijp er zo vaak naar, ff de foon uit is soms niet slecht :P)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190543978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:44 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Feit dat je er al iets mee doet, geeft al aan dat je een goede ouder bent!

Er kunnen natuurlijk veel redenen zijn, maar als je het op 1 grote hoop gooit, zijn het vaak ouders die trauma's op hun kind afreageren (je kunt beter, je moet beter, etc...)

De omgeving/klasgenoten die reageren, om sociaal-economische reden..

En soms, omdat kinderen gewoon kutkinderen zijn.

Maar, al is het niet nodig, en heb ik compleet vertrouwen erin dat je het goed, het feit dat je hulp zoekt, is gewoon al een teken van je best doen en een goede vader zijn.
Goede hulpverlener zou jij zijn, lekker aannames maken.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:55:44 #173
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:45 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Is er een reden dat je het niet slikt?
Ik heb nooit last gehad van een klinische depressie. Ben af en toe somber, meer niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190544296
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:55 schreef aeque het volgende:

[..]

Goede hulpverlener zou jij zijn, lekker aannames maken.
Wat neem ik aan dan precies? Dat kinderen ontzettend hard kunnen zijn tegen anderen? Of dat het statistisch bewezen is, dat ouders vaak een rol hebben? Of dat ik vind dat hij het goed aanpakt?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190544724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:05 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Wat neem ik aan dan precies? Dat kinderen ontzettend hard kunnen zijn tegen anderen? Of dat het statistisch bewezen is, dat ouders vaak een rol hebben? Of dat ik vind dat hij het goed aanpakt?
Oh nee, niet dat wat je over Matthijs zegt.

Er kan nog zoveel bewezen zijn, je weet nooit wat er in de situatie van dat jochie speelt. Enige juiste is om er open en zonder aannames in te gaan.
pi_190545033
Hallo aeque
pi_190545390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:44 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Feit dat je er al iets mee doet, geeft al aan dat je een goede ouder bent!

Er kunnen natuurlijk veel redenen zijn, maar als je het op 1 grote hoop gooit, zijn het vaak ouders die trauma's op hun kind afreageren (je kunt beter, je moet beter, etc...)

De omgeving/klasgenoten die reageren, om sociaal-economische reden..

En soms, omdat kinderen gewoon kutkinderen zijn.

Maar, al is het niet nodig, en heb ik compleet vertrouwen erin dat je het goed, het feit dat je hulp zoekt, is gewoon al een teken van je best doen en een goede vader zijn.
Thnx, het is ook niet super zorgwekkend wat m'n dochter soms zegt. Ze trekt zich gewoon heel veel de ellende van anderen aan en zou wat beter van zich moeten afbijten.

Maar toch met mijn historie en dwang bijv wel erfelijk lijkt te zijn is het naar mijn mening wel om de mening van een expert te krijgen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190545413
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik maak me echt zorgen om dat manneke... doet uitspraken die niet normaal zijn voor een 8 jarige..
Heftig, wel goed dat je hem weer rustig hebt gekregen zonder paniek!!!
Nu hopen dat zn ouders er iets mee kunnen/gaan doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190545435
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:18 schreef aeque het volgende:

[..]

Oh nee, niet dat wat je over Matthijs zegt.

Er kan nog zoveel bewezen zijn, je weet nooit wat er in de situatie van dat jochie speelt. Enige juiste is om er open en zonder aannames in te gaan.
Klopt. In dit geval is er heel vele gaande in de thuis situatie van het manneke maar het andere kindje in het gezin heeft daar veel minder moeite mee en is minder prikkelgevoelig. Ik zie in hem zoveel boosheid en huilt hartverscheurend... uiteindelijk ging hij rustig naar huis en kon er zelfs een lachje vanaf dus ik hoop dat ik hem voor vandaag weer een stukje vertrouwen heb mogen geven...
S. 2014
J. 2016
pi_190545494
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klopt. In dit geval is er heel vele gaande in de thuis situatie van het manneke maar het andere kindje in het gezin heeft daar veel minder moeite mee en is minder prikkelgevoelig. Ik zie in hem zoveel boosheid en huilt hartverscheurend... uiteindelijk ging hij rustig naar huis en kon er zelfs een lachje vanaf dus ik hoop dat ik hem voor vandaag weer een stukje vertrouwen heb mogen geven...
Zwaar ;( O+
pi_190545521
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klopt. In dit geval is er heel vele gaande in de thuis situatie van het manneke maar het andere kindje in het gezin heeft daar veel minder moeite mee en is minder prikkelgevoelig. Ik zie in hem zoveel boosheid en huilt hartverscheurend... uiteindelijk ging hij rustig naar huis en kon er zelfs een lachje vanaf dus ik hoop dat ik hem voor vandaag weer een stukje vertrouwen heb mogen geven...
Heb het mss gemist, maar werk je in het onderwijs?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190545553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heb het mss gemist, maar werk je in het onderwijs?
Ik ben pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang.
S. 2014
J. 2016
pi_190545675
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ben pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang.
Wow knap dat je dat lukt met je eigen klachten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190545794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Wow knap dat je dat lukt met je eigen klachten.
Een paar maanden terug twijfelde ik heel erg of het nog wel het juiste vak was voor mij maar nu er meer rust in mn hoofd is weet ik weer waarom ik mijn werk zo leuk vind... ik hou van het contact met kinderen, hun eerlijkheid en onbevangenheid.. de semi-serieuze gesprekken met pre pubers en de discussies O+
En zelfs dus gebeurtenissen als vandaag...
S. 2014
J. 2016
pi_190557027
Hoe is t hier?
S. 2014
J. 2016
pi_190557063
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is t hier?
Rustig zo te zien. :P
pi_190557370
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is t hier?
Rustig, beetje spanning in het lichaam maar zoveel minder als eerder.

ACT therapie werkt denk ik dus echt wel voor mij. Gewoon doorgaan is mn eigen advies nu.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190557684
Boodschappen overleefd vanmorgen, het was drukker dan anders op vrijdagochtend, maar ik hoef alleen volgende week nog een paar verse dingen te halen dus dan kan ik mooi op de fiets.

Verder... als we het weekend eerst maar eens door zijn, zo geen zin -O-
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190557756
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:26 schreef aeque het volgende:

[..]

Rustig zo te zien. :P
Schijn kan bedriegen... :P
S. 2014
J. 2016
pi_190558705
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:07 schreef Nijna het volgende:
Boodschappen overleefd vanmorgen, het was drukker dan anders op vrijdagochtend, maar ik hoef alleen volgende week nog een paar verse dingen te halen dus dan kan ik mooi op de fiets.

Verder... als we het weekend eerst maar eens door zijn, zo geen zin -O-
Drukke plannen?

Vanavond komt O+ morgen mn vader zn verjaardag en zondag afgesproken met 2 meiden van fok! En dan begint de kerstvakantie...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:39:49 #191
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190563888
Mijn dosis AD is idd verhoogd naar 2x wat ik had. Hoop dat ik nu minder apathisch op de bank lig van 'ik wil niet meer' en niet meer mezelf in slaap huil. Het gaat elke dag zo wisselend. Ik kan vrolijk opstaan en huilend naar bed en andersom.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190570391
Zo ik stond om 7.55 bij de grote appie voor de gourmet mini's. Gelukkig hadden ze degene die ik wou allemaal!

Nu toch nog even terug m'n bed in, vanmiddag/vanavond date. Nog geen tijd afgesproken hoe laat ze komt naar we koken in ieder geval samen. Wel zin in opzich, ik laat het gewoon weer op me afkomen.
pi_190570753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 09:02 schreef Pizzapuntje het volgende:
Zo ik stond om 7.55 bij de grote appie voor de gourmet mini's. Gelukkig hadden ze degene die ik wou allemaal!

Nu toch nog even terug m'n bed in, vanmiddag/vanavond date. Nog geen tijd afgesproken hoe laat ze komt naar we koken in ieder geval samen. Wel zin in opzich, ik laat het gewoon weer op me afkomen.
Hier ook, al was het wel even achterin graaien naar de goede houdbaarheidsdatum. :D
pi_190570836
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 09:32 schreef aeque het volgende:

[..]

Hier ook, al was het wel even achterin graaien naar de goede houdbaarheidsdatum. :D
Haha ja voor mij is het voor de 27e, dus ik gooi ze in de vriezer! Maar dacht ga nu maar voordat ik straks nog amper keuze heb.
pi_190570996
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 17:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Drukke plannen?

Vanavond komt O+ morgen mn vader zn verjaardag en zondag afgesproken met 2 meiden van fok! En dan begint de kerstvakantie...
Bezoek waar ik erg tegenop zie. Dat je al tijden probeert duidelijk te krijgen wat de bedoeling is, zodat je niet op dat moment overvallen wordt. Maar dat zo goed als onmogelijk gemaakt lijkt te worden, "we zien het wel". En dan ben ik straks weer de zeur en de zeikerd omdat ik niet zo flexibel ben dat ik dolenthousiast wordt als plannen weer omgegooid worden.
Uitleggen heeft geen zin, ze willen of kunnen het niet begrijpen.

Klinkt als goede plannen ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:39 schreef Andromache het volgende:
Mijn dosis AD is idd verhoogd naar 2x wat ik had. Hoop dat ik nu minder apathisch op de bank lig van 'ik wil niet meer' en niet meer mezelf in slaap huil. Het gaat elke dag zo wisselend. Ik kan vrolijk opstaan en huilend naar bed en andersom.
Hopelijk helpt de verhoging! Zal wel even tijd kosten voordat dat ingewerkt is. Sterkte :*

Die gourmetzooi heb ik van de week al gehaald en in de vriezer gemikt, er lag eindelijk wat ik wilde hebben ;).
Dacht alle boodschappen in huis te hebben, kom ik er vanmorgen achter dat de koffiemelk op is :{ zometeen maar even halen nog.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190571262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 09:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bezoek waar ik erg tegenop zie. Dat je al tijden probeert duidelijk te krijgen wat de bedoeling is, zodat je niet op dat moment overvallen wordt. Maar dat zo goed als onmogelijk gemaakt lijkt te worden, "we zien het wel". En dan ben ik straks weer de zeur en de zeikerd omdat ik niet zo flexibel ben dat ik dolenthousiast wordt als plannen weer omgegooid worden.
Uitleggen heeft geen zin, ze willen of kunnen het niet begrijpen.

Klinkt als goede plannen ^O^
[..]

Hopelijk helpt de verhoging! Zal wel even tijd kosten voordat dat ingewerkt is. Sterkte :*

Die gourmetzooi heb ik van de week al gehaald en in de vriezer gemikt, er lag eindelijk wat ik wilde hebben ;).
Dacht alle boodschappen in huis te hebben, kom ik er vanmorgen achter dat de koffiemelk op is :{ zometeen maar even halen nog.
Vervelend dat ze je niet (willen) begrijpen... sterkte.

Gisteravond weer een fijne avond gehad maar tegelijk ben ik zo enorm onzeker dat ik me er niet echt beter van ga voelen... :|W hij heeft enerzijds aan dat ie mij zeker ook ziet zitten (kleine gebaren en bespreken wat hem dwars zit/bang maakt) maar komt t gesprek op "ons" lijkt ie dicht te klappen en moet t allemaal rustig aan... heb ook geen idee wat we nu zijn... scharrels klinkt alsof t niet serieus is, maar voor mij is dat t wel... anyway too much drama in mn kop :') :') voor nu staat er donderdagavond een date gepland
S. 2014
J. 2016
pi_190571301
Uitzoeken wat jij wil gm87 O+
Jij mag dat bepalen zonder afhankelijk te zijn..
pi_190571553
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 10:18 schreef scrupuleus het volgende:
Uitzoeken wat jij wil gm87 O+
Jij mag dat bepalen zonder afhankelijk te zijn..
Ik wil kijken of er een relatie inzit... maar ken mn eigen valkuil dat ik vaak te snel wil en controle wil hebben over wat er gebeurd...en dat gaat gewoon niet als er meerdere mensen en gevoelens in t spel zijn... ben wel duidelijk in wat ik voel, ook naar hem.
S. 2014
J. 2016
pi_190571585
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 10:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik wil kijken of er een relatie inzit... maar ken mn eigen valkuil dat ik vaak te snel wil en controle wil hebben over wat er gebeurd...en dat gaat gewoon niet als er meerdere mensen en gevoelens in t spel zijn... ben wel duidelijk in wat ik voel, ook naar hem.
En ondertussen frequent scharrelen totdat er duidelijkheid is is niet erg?
pi_190572013
¨Ik wil je niet onder druk zetten maar...¨ Heb even duidelijk, doch vriendelijk gezegd dat ik nergens heen ga met kerst.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190572856
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 10:44 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

En ondertussen frequent scharrelen totdat er duidelijkheid is is niet erg?
Mijn opvatting over scharrelen is denk ik t grootste probleem.. meer een seks en opzouten idee maar zo is t dus niet.

Anyway ik moet er denk gewoon niet perse n label op plakken maar gewoon genieten van wat er is..
S. 2014
J. 2016
pi_190572882
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn opvatting over scharrelen is denk ik t grootste probleem.. meer een seks en opzouten idee maar zo is t dus niet.

Anyway ik moet er denk gewoon niet perse n label op plakken maar gewoon genieten van wat er is..
En kijken of dat dichtklappen minder zal worden..
pi_190574924
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 12:14 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

En kijken of dat dichtklappen minder zal worden..
En dat...
S. 2014
J. 2016
pi_190590919
Date was er om 16.30, ging vanochtend om 8.45 weg...

Was het gezellig? Jawel. We hebben paar keer gezoend ook. Maar ik voel me verder niet heel erg aangetrokken. Geen idee waar dat precies aan ligt.

1 uur slaap gehad tot nu toe, dus straks even een dutje.
pi_190590978
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 10:11 schreef Pizzapuntje het volgende:
Date was er om 16.30, ging vanochtend om 8.45 weg...

Was het gezellig? Jawel. We hebben paar keer gezoend ook. Maar ik voel me verder niet heel erg aangetrokken. Geen idee waar dat precies aan ligt.

1 uur slaap gehad tot nu toe, dus straks even een dutje.
Verder nog afspraken gemaakt of gewoon zien hoe t loopt?
S. 2014
J. 2016
pi_190591060
Burner zn post is weggehaald maar vraag me nu wel af of t goed gaat...
S. 2014
J. 2016
pi_190592418
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 10:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Burner zn post is weggehaald maar vraag me nu wel af of t goed gaat...
Dm
pi_190593065
Heb ik iets gemist? Hopelijk alles oké met Burner.
pi_190593072
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 10:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Verder nog afspraken gemaakt of gewoon zien hoe t loopt?
Zie wel hoe het loopt!
pi_190597260
Leuke dagen gehad, morgen weer ff 5 uur werken. Zin in!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 22 december 2019 @ 17:33:56 #211
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190597824
Vandaag een apathische dag met zeer sterke gevoelens/gedachten dat ik er nooit had moeten zijn en schaamte voor waar ik sta in het leven en ook schaamte dat ik dit allemaal überhaupt denk.

Net 113 gebeld, en met hulp een plan voor de avond gemaakt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190598171
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 17:33 schreef Andromache het volgende:
Vandaag een apathische dag met zeer sterke gevoelens/gedachten dat ik er nooit had moeten zijn en schaamte voor waar ik sta in het leven en ook schaamte dat ik dit allemaal überhaupt denk.

Net 113 gebeld, en met hulp een plan voor de avond gemaakt.
Wat rot dat je je zo voelt. Wat is het plan voor vanavond?
S. 2014
J. 2016
pi_190599005
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 17:33 schreef Andromache het volgende:
Vandaag een apathische dag met zeer sterke gevoelens/gedachten dat ik er nooit had moeten zijn en schaamte voor waar ik sta in het leven en ook schaamte dat ik dit allemaal überhaupt denk.

Net 113 gebeld, en met hulp een plan voor de avond gemaakt.
He sterkte O+

Knap dat je gebeld hebt :)
Die negatieve gedachtes zien en in ogenschouw nemen vind ik juist krachtig.
Ze horen nu bij dit moment blijkbaar en je kan ze ook weer laten gaan.

Je mag er zijn O+
pi_190605026
Sterkte andromache!
pi_190605054
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
Leuke dagen gehad, morgen weer ff 5 uur werken. Zin in!
Ah fijn toch, nu hopen dat die goede flow zo door zet!
pi_190607881
@Andromache hoe is het nu met je?

@MatthijsDJ fijn zeg, laat de posiflow maar doorzetten.

Ik ga vandaag met mijn zus en dochter naar de bioscoop... vind het wel een beetje spannend merk ik maar heb er ook wel zin in, vooral omdat mn meisje dit geweldig gaat vinden! We gaan naar frozen 2! Even de drempel over!

Verder zit ik in een lekkere flow... gister goed gesprek gehad met mn date/vriend... hij heeft eindelijk aangegeven dat ie voor mij gaat en zich onzeker voelt omdat hij het zo druk heeft en zo weinig tijd heeft voor mij, en dat ik dan weg zou lopen... vond t moeilijk om me open te stellen maar blij dat ik dat wel gedaan heb. ♡

Fijne dag vandaag
S. 2014
J. 2016
pi_190607928
Mooi 87
Toppers jullie.
pi_190607955
quote:
17s.gif Op maandag 23 december 2019 08:42 schreef scrupuleus het volgende:
Mooi 87
Toppers jullie.
Kwam wel n btj door jouw aansporing... vond dat ik duidelijkheid verdiende dus bedankt daarvoor. :*
S. 2014
J. 2016
pi_190608014
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 08:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kwam wel n btj door jouw aansporing... vond dat ik duidelijkheid verdiende dus bedankt daarvoor. :*
Graag gedaan :*

Onrust mag er zijn, die zal ook wel even blijven maar dat ben jij ook.
Blijven delen en groei alleen of met zn twee O+
  maandag 23 december 2019 @ 10:45:59 #220
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190609260
@gewoonmezelf87 redelijk, gisteravond nog bij een vriendin thee gedronken en dan lijken mijn gedachten volstrekt belachelijk. Vandaag gewoon mijn ding doen, werken, en sporten. Ik ben zo labiel, het kan morgen weer diep donker zijn. Vermoeiend en verwarrend.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190617384
Ik kreeg om half 2 ineens een berichtje van leuke jongen, dat hij van 2 tot 3 een afspraak in de stad had, maar daarna wel langs kon komen... Dus we hebben eindelijk die film gekeken en wat gegeten :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 23 december 2019 @ 20:19:32 #222
399061 kuolema
vermaledijd
pi_190618050
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 17:33 schreef Andromache het volgende:
Vandaag een apathische dag met zeer sterke gevoelens/gedachten dat ik er nooit had moeten zijn en schaamte voor waar ik sta in het leven en ook schaamte dat ik dit allemaal überhaupt denk.

Net 113 gebeld, en met hulp een plan voor de avond gemaakt.
Krijg je ook hulp van de GGZ? Zo ja, wat is dan de reden dat je 113 hebt gebeld en niet de hulpverleners die je kent? Ik ben benieuwd naar wat voor verschil je ervaart tussen beiden.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_190618217
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Krijg je ook hulp van de GGZ? Zo ja, wat is dan de reden dat je 113 hebt gebeld en niet de hulpverleners die je kent? Ik ben benieuwd naar wat voor verschil je ervaart tussen beiden.
Op een zondag zijn die hulpverleners (als ze die heeft) niet te bereiken denk ik zo. ;)
  maandag 23 december 2019 @ 20:28:47 #224
399061 kuolema
vermaledijd
pi_190618251
Ik heb ooit 113 gebeld toen ik dronken was :@ :'). Anders had ik het niet gedurfd. Het was een negatieve ervaring, ik had er echt niets aan. Desondanks heb ik anderhalve week geleden weer overwogen te bellen. Ik heb ook een noodnummer van de GGZ dat ik buiten kantoortijden kan bellen maar dat leek me nog enger omdat dat niet anoniem is. Daarna toch overwogen de GGZ te bellen. Uiteindelijk heb ik geen van beiden gedaan en daar ben ik blij om. Maar ik ben wel benieuwd wat het verschil zou zijn geweest, omdat ik niet weet wat 113 eigenlijk doet.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 23 december 2019 @ 20:29:34 #225
399061 kuolema
vermaledijd
pi_190618268
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef aeque het volgende:

[..]

Op een zondag zijn die hulpverleners (als ze die heeft) niet te bereiken denk ik zo. ;)
Oh ja, ik had niet gelet op de dag. Maar de GGZ is ook buiten kantoortijden te bereiken, en hoewel je die mensen dan niet kent, hebben zij wel toegang tot je persoonlijke dossier en kunnen ze op een andere manier helpen dan een anonieme instantie.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_190618320
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef aeque het volgende:

[..]

Op een zondag zijn die hulpverleners (als ze die heeft) niet te bereiken denk ik zo. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oh ja, ik had niet gelet op de dag.
Via de HAP, kun je eigenlijk altijd de crisisdienst van de GGZ bereiken. Die komen langs dan.

113-doet hetzelfde, maar via chat en anoniem. Wat bij beide voorop staat, is dat je de nacht doorkomt, zonder jezelf wat aan te doen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190618368
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:28 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ooit 113 gebeld toen ik dronken was :@ :'). Anders had ik het niet gedurfd. Het was een negatieve ervaring, ik had er echt niets aan. Desondanks heb ik anderhalve week geleden weer overwogen te bellen. Ik heb ook een noodnummer van de GGZ dat ik buiten kantoortijden kan bellen maar dat leek me nog enger omdat dat niet anoniem is. Daarna toch overwogen de GGZ te bellen. Uiteindelijk heb ik geen van beiden gedaan en daar ben ik blij om. Maar ik ben wel benieuwd wat het verschil zou zijn geweest, omdat ik niet weet wat 113 eigenlijk doet.
Ik chat altijd met 113... Beetje een uitdaging, omdat er niet al te veel vrijwilligers zijn... Maar het is wel vaak fijn om gewoon te kunnen ventileren.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190618651
113 Denk je vaak toch wat eerder aan. Crisis dienst van mijn GGZ zou ik zelf in ieder geval nooit meer bellen. Kreeg eigenlijk 0 hulp en dat langskomen kennen ze daar blijkbaar niet. Paar dagen later had ik 1,5 maand lang een IBT-team elke dag op de bank zitten.
pi_190618807
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:44 schreef aeque het volgende:
113 Denk je vaak toch wat eerder aan. Crisis dienst van mijn GGZ zou ik zelf in ieder geval nooit meer bellen. Kreeg eigenlijk 0 hulp en dat langskomen kennen ze daar blijkbaar niet. Paar dagen later had ik 1,5 maand lang een IBT-team elke dag op de bank zitten.
113 is een stuk toegankelijker idd. Ik moet wel zeggen, dat crisisdienst alleen langskwam, nadat mijn zus de politie had gebeld, en de politie de crisisdienst had gebeld. Dan komen ze wel.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190618889
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 23:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ah fijn toch, nu hopen dat die goede flow zo door zet!
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 08:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
@:andromache hoe is het nu met je?

@:matthijsDJ fijn zeg, laat de posiflow maar doorzetten.

Thnx beide, enige waar ik nog echt last van heb; is het bang zijn dat het slapen niet lukt door m'n oorsuizen.

Kwam er vandaag wel achter dat ik er best lang uit ben geweest op het werk.. Normaal geen probleem om data uit de database te halen.. Maar vandaag een hoop gezoek en graven in m'n geheugen..

Ook weer therapie gehad vandaag (lekker druk dagje dus). Nu gaan werken aan meer het mezelf zijn. Pas me nog teveel aan naar wat andere willen of naar hun meningen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:51 schreef Burner82 het volgende:

[..]

113 is een stuk toegankelijker idd. Ik moet wel zeggen, dat crisisdienst alleen langskwam, nadat mijn zus de politie had gebeld, en de politie de crisisdienst had gebeld. Dan komen ze wel.
Volgens mij hebben die crisis diensten het mega druk en zijn zwaar onder bezet. Deels door besparingen maar ook omdat volgens mij er veel mensen terecht komen die gewoon een bad trip ofzo hebben...

Bij de laatste terugval iets van 3x gebeld.. Kon 1x komen voor beoordeling voor de rest kreeg ik het advies om extra lora te slikken....

Achteraf was het wel goed denk ik, leerde mezelf nu ook uit een crisis te halen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190619001
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Volgens mij hebben die crisis diensten het mega druk en zijn zwaar onder bezet. Deels door besparingen maar ook omdat volgens mij er veel mensen terecht komen die gewoon een bad trip ofzo hebben...
De HAP doet de triage voor de crisisdienst. Ze proberen het meeste telefonisch op te lossen. Maar ja, als de politie belt en zegt: We zijn nu bij Meneer Burner en blijven hier tot jullie er zijn... Kan er veel..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190619082
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Bij de laatste terugval iets van 3x gebeld.. Kon 1x komen voor beoordeling voor de rest kreeg ik het advies om extra lora te slikken....

Achteraf was het wel goed denk ik, leerde mezelf nu ook uit een crisis te halen..
Hoe bedoel je dat je belde voor een terugval?

Bij mij werd er voor me gebeld, omdat er sprake was van een nood-situatie. Daarom dat de politie eerst kwam. Ze hebben zelfs mijn buurman via het balkon laten gaan, en hem de voordeur open laten maken.. (ik woon 8 hoog... Anders hadden ze de brandweer gebeld om de deur te forceren..)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190619141
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:59 schreef Burner82 het volgende:

[..]

De HAP doet de triage voor de crisisdienst. Ze proberen het meeste telefonisch op te lossen. Maar ja, als de politie belt en zegt: We zijn nu bij Meneer Burner en blijven hier tot jullie er zijn... Kan er veel..
Ik bedoel meer de "verwarde" persoon die ze van straat plukken.. Zover ik begrepen heb is een groot gedeelte daarvan in een bad trip; vind dat absoluut geen zaak voor de standaard GGZ maar voor verslavingszorg of een politiecel..

Nu kunnen psychiaters zulke lui nog weigeren, maar met de nieuwe wet kan dat overruled worden door een ambtenaar.. En begreep van één iemand uit de GGZ dat dat dus ook een agent kan zijn..

Krijgen we dus nog minder bedden voor mensen die depri zijn of in een psychose zitten,,,

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:02 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat je belde voor een terugval?

Bij mij werd er voor me gebeld, omdat er sprake was van een nood-situatie. Daarom dat de politie eerst kwam. Ze hebben zelfs mijn buurman via het balkon laten gaan, en hem de voordeur open laten maken.. (ik woon 8 hoog... Anders hadden ze de brandweer gebeld om de deur te forceren..)
Knetter Suicidaal zijn en tot nu toe altijd de hap/huisarts gebeld voor de crisis dienst.

Heb trouwens de afgelopen twee weken de hardstyle plaat "Beat the darkness" grijs gedraaid..\

De Lyrics geven mijn gevecht met o.a. depressie wel goed weerl

quote:
It beats the darkness

Beats the darkness

Your life is your life
Don't let it be clubbed into dank submission
Be on the watch
There are ways out
There is a light somewhere
It may not be much light but
It beats the darkness
Be on the watch
The Gods will offer you chances
Know them, take them
You can't beat death but
You can beat death in life, sometimes
And the more often you learn to do it
The more light there will be

Your life is your life
Know it while you have it
The Gods wait to delight in you. Be on the watch
The gods will offer you chances
Know them, take them

You can't beat death but
You can beat death in life, sometimes
And the more often you learn to do it
The more light there will be

It beats the darkness


[ Bericht 25% gewijzigd door MatthijsDJ op 23-12-2019 21:12:57 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 23 december 2019 @ 21:13:58 #234
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190619411
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Krijg je ook hulp van de GGZ? Zo ja, wat is dan de reden dat je 113 hebt gebeld en niet de hulpverleners die je kent? Ik ben benieuwd naar wat voor verschil je ervaart tussen beiden.
Ik heb een zelfstandig psychotherapeut waar ik nog maar net in intake ben. Geen idee of ze bij een crisisdienst zit. En 113 kan goed praten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190619550
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 21:13 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik heb een zelfstandig psychotherapeut waar ik nog maar net in intake ben. Geen idee of ze bij een crisisdienst zit. En 113 kan goed praten.
Is 1e of 2e lijns psychologe? Als bellen met 113 nodig is zou ik ook wat zwaarder geschut inzetten qua behandelaren...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 23 december 2019 @ 21:18:30 #236
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190619581
Tweedelijns.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190619715
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik bedoel meer de "verwarde" persoon die ze van straat plukken.. Zover ik begrepen heb is een groot gedeelte daarvan in een bad trip; vind dat absoluut geen zaak voor de standaard GGZ maar voor verslavingszorg of een politiecel..

Nu kunnen psychiaters zulke lui nog weigeren, maar met de nieuwe wet kan dat overruled worden door een ambtenaar.. En begreep van één iemand uit de GGZ dat dat dus ook een agent kan zijn..

Krijgen we dus nog minder bedden voor mensen die depri zijn of in een psychose zitten,,,
Die mensen komen meestal op de PAAZ terecht, ze sturen geen 2 man crisisdienst naar iemand in een politiecel of die verward op straat zit. Meestal is het: Politecel/ziekenhuis, dan door naar de PAAZ.

[..]

quote:
Knetter Suicidaal zijn en tot nu toe altijd de hap/huisarts gebeld voor de crisis dienst.

Heb trouwens de afgelopen twee weken de hardstyle plaat "Beat the darkness" grijs gedraaid..\

De Lyrics geven mijn gevecht met o.a. depressie wel goed weerl
[..]
ik kan 113 wel aanraden hoor... Al is het alleen maar om ff stoom af te blazen.
Als ik zelf belde, kwam ik er idd ook niet echt doorheen, dan praat je ff met iemand telefonisch klaar. Maar zelfs na politie-interventie, kwam zij ook niet verder dan 2 pilletjes voor de nacht.

Pas na een crisisinterventie van mijn familie met een -iater, dat ik op de paaz werd opgenomen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190619846
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 21:13 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik heb een zelfstandig psychotherapeut waar ik nog maar net in intake ben. Geen idee of ze bij een crisisdienst zit. En 113 kan goed praten.
In principe heeft iedere HuisArtsenPost beschikking over een crisisdienst.
113 praat wel lekker meestal ja.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190620237
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:21 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Die mensen komen meestal op de PAAZ terecht, ze sturen geen 2 man crisisdienst naar iemand in een politiecel of die verward op straat zit. Meestal is het: Politecel/ziekenhuis, dan door naar de PAAZ.

Volgens mij lang niet altijd, in één van de klinieken waar ik zat maakte de agenten om één of andere reden geen gebruik van de speciale gevallen ingang. Maar kwamen ze gewoon via de lobby van de kliniek binnen met mensen die beoordeeld moest worden. Geen idee of die vanuit een cel kwamen of niet.

Die gevallen houden dus ook de crisis dienst incl crisis psychiater bezig... Nu kan een psychiater ze nog weigeren als ze het geen geval voor de GGZ vinden. Straks dus niet meer en mag iig een Burgemeester overrulen.

Dan krijg je dus gevallen waarbij de burgemeester van een overlast geval af wil en de GGZ dwingt om patiënt op te nemen...

En zo zijn er wel meer dingen heel erg krom aan de nieuwe wet, volg maar is een paar bekende psychiaters op Twitter...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190620350
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:41 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Volgens mij lang niet altijd, in één van de klinieken waar ik zat maakte de agenten om één of andere reden geen gebruik van de speciale gevallen ingang. Maar kwamen ze gewoon via de lobby van de kliniek binnen met mensen die beoordeeld moest worden. Geen idee of die vanuit een cel kwamen of niet.

Die gevallen houden dus ook de crisis dienst incl crisis psychiater bezig... Nu kan een psychiater ze nog weigeren als ze het geen geval voor de GGZ vinden. Straks dus niet meer en mag iig een Burgemeester overrulen.

Dan krijg je dus gevallen waarbij de burgemeester van een overlast geval af wil en de GGZ dwingt om patiënt op te nemen...

En zo zijn er wel meer dingen heel erg krom aan de nieuwe wet, volg maar is een paar bekende psychiaters op Twitter...
Ok, ik heb dus een hele andere ervaring. De GGZ-crisisdienst, staat volledig los van door de politie binnengebrachte personen...

GGZ-crisisdienst wordt door de politie opgeroepen, als de politie je brengt, is het naar de PAAZ (of een kliniek, weet niet waar jij zat natuurlijk).

GGZ-crisisdienst zijn psychologen, geen psychiaters... Als ze medicatie willen verstrekken, zullen ze het moeten gaan halen. Dat is niet nodig als de politie ze naar de PAAZ/kliniek brengt.

Dus er zit wel een groot verschil tussen de crisisdienst en een (verplichte) opname.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190624823
Wat vervelend dat jullie zoveel ervaringen hebben met opnames enz... Dan heb ik eigenlijk geen recht tot klagen. Dikke knuffel voor jullie allemaal. Jullie zijn toppers :*

Ik ben strontverkouden en hoest als een zeehond... merk dat t mn hypochondrie op doet laaien... als in ik zal wel weer een longpleuris oplopen zo met kerst ofzo, druk bezig mezelf te vertellen dat ik gewoon verkouden ben...
S. 2014
J. 2016
pi_190624856
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat vervelend dat jullie zoveel ervaringen hebben met opnames enz... Dan heb ik eigenlijk geen recht tot klagen. Dikke knuffel voor jullie allemaal. Jullie zijn toppers :*

Ik ben strontverkouden en hoest als een zeehond... merk dat t mn hypochondrie op doet laaien... als in ik zal wel weer een longpleuris oplopen zo met kerst ofzo, druk bezig mezelf te vertellen dat ik gewoon verkouden ben...
Jij leeft jouw leven en schijnbaar zijn aspecten daarin zwaar, vergelijken met anderen en denken dat je niet mag klagen/ventileren daarover werkt alleen maar tegen je. Ook jouw klachten mogen er zijn.
pi_190625402
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 08:02 schreef aeque het volgende:

[..]

Jij leeft jouw leven en schijnbaar zijn aspecten daarin zwaar, vergelijken met anderen en denken dat je niet mag klagen/ventileren daarover werkt alleen maar tegen je. Ook jouw klachten mogen er zijn.
Mn terugval in paniekaanvallen lijken zo miniem bij opnames enz maar ik ervaar t wel als erg vervelend... ik zal wel blij zijn als kerst en oud en nieuw geweest zijn..

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met @ChildoftheStars is.
S. 2014
J. 2016
pi_190625501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mn terugval in paniekaanvallen lijken zo miniem bij opnames enz maar ik ervaar t wel als erg vervelend... ik zal wel blij zijn als kerst en oud en nieuw geweest zijn..

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met @:childofthestars is.
Als je het van een afstand en objectief bekijkt dan is het inderdaad ondergeschikt. Maar zo werkt het helaas niet. Als ik mensen in mijn therapiegroep af en toe hoor denk ik het zelf ook wel eens. Maar de feiten dat ik bijv. mijn baan niet meer heb, geen familie, geen vrienden en dat het mijn leven zo beïnvloed maakt het wel vrij duidelijk dat mijn problemen voor mij net zo erg zijn.
pi_190625682
Beterschap GM, nu je het zegt, al lang niks van CoTS gehoord...

Wel ervaring met opnames, vrijwillig. Geen ervaring met crisisdienst, al heeft het nummer hier wel een tijd op het bord gehangen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190628375
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mn terugval in paniekaanvallen lijken zo miniem bij opnames enz maar ik ervaar t wel als erg vervelend... ik zal wel blij zijn als kerst en oud en nieuw geweest zijn..

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met @:childofthestars is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:21 schreef aeque het volgende:

[..]

Als je het van een afstand en objectief bekijkt dan is het inderdaad ondergeschikt. Maar zo werkt het helaas niet. Als ik mensen in mijn therapiegroep af en toe hoor denk ik het zelf ook wel eens. Maar de feiten dat ik bijv. mijn baan niet meer heb, geen familie, geen vrienden en dat het mijn leven zo beïnvloed maakt het wel vrij duidelijk dat mijn problemen voor mij net zo erg zijn.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb tijdens mijn opnames, is het wel dat klachten/problemen/verslavingen niet met elkaar te vergelijken zijn.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190629249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:02 schreef Burner82 het volgende:

[..]

[..]

Als er 1 ding is dat ik geleerd heb tijdens mijn opnames, is het wel dat klachten/problemen/verslavingen niet met elkaar te vergelijken zijn.
Situaties zijn nooit 1 op 1 hetzelfde en dus niet te vergelijken, als de een bij windkracht 3 niet meer kan fietsen, maar een ander bij windkracht 8 niet meer kan, kan je niet zeggen dat de een het zwaarder heeft dan de ander. Want niet iedereen ervaart dingen hetzelfde en gaat het hetzelfde mee om. Nou ja, jullie snappen het wel ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190629300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Situaties zijn nooit 1 op 1 hetzelfde en dus niet te vergelijken, als de een bij windkracht 3 niet meer kan fietsen, maar een ander bij windkracht 8 niet meer kan, kan je niet zeggen dat de een het zwaarder heeft dan de ander. Want niet iedereen ervaart dingen hetzelfde en gaat het hetzelfde mee om. Nou ja, jullie snappen het wel ;).
Het komt zelden voor dat iemand mijn post ondersteunt, het met me eens is en uitlegt, in een langere post _O-
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190631144
Ik heb mezelf maar een kerstcadeautje gegeven.... En ben naar de shop geweest.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190631510
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mn terugval in paniekaanvallen lijken zo miniem bij opnames enz maar ik ervaar t wel als erg vervelend... ik zal wel blij zijn als kerst en oud en nieuw geweest zijn..

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met @:childofthestars is.
Hey lief dat je het vraagt. Hier gaat het eigenlijk wel goed. Stabiel, snel getriggerd waardoor ik hier minder vaak kom. Soms wat last van randpsychoses, maar na mijn laatste poging probeer ik dingen te negeren. In het kort; goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190632131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:23 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb mezelf maar een kerstcadeautje gegeven.... En ben naar de shop geweest.
Ben nog op zoek naar het cadeau voor mezelf van mn 13e maand. Iig stukje auto afbetalen hehe.

Vandaag weer lekker gewerkt, nu twee dagen vrij. Gamen en kerst plechtigheden af gaan..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190632381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hey lief dat je het vraagt. Hier gaat het eigenlijk wel goed. Stabiel, snel getriggerd waardoor ik hier minder vaak kom. Soms wat last van randpsychoses, maar na mijn laatste poging probeer ik dingen te negeren. In het kort; goed
Take care :*
S. 2014
J. 2016
pi_190632398
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Take care :*
Thnx :*

Misschien kom ik terug als ik stabieler ben, maar momenteel gewoon niet zo slim. Zit net een beetje lekker in mijn vel, maar er hoeft maar dit te gebeuren en ik lig er weer uit. Zodoende. Beetje zwakte van mijn kant
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190632431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Thnx :*

Misschien kom ik terug als ik stabieler ben, maar momenteel gewoon niet zo slim. Zit net een beetje lekker in mijn vel, maar er hoeft maar dit te gebeuren en ik lig er weer uit. Zodoende. Beetje zwakte van mijn kant
Helemaal niet. Juist heel sterk dat je t inziet en dan voor jezelf kiest! Ik wens je een mooie stabiele kerst!

Voor jullie allemaal mooie kerstdagen!
Hier morgen familiebezoek en donderdag pyjamadag/filmdag met de kinderen. En s'avonds komt O+ . Nu hopen dat de verkoudheid snel oprot ;)
S. 2014
J. 2016
pi_190636265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:22 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Het komt zelden voor dat iemand mijn post ondersteunt, het met me eens is en uitlegt, in een langere post _O-
:+ O-) *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Thnx :*

Misschien kom ik terug als ik stabieler ben, maar momenteel gewoon niet zo slim. Zit net een beetje lekker in mijn vel, maar er hoeft maar dit te gebeuren en ik lig er weer uit. Zodoende. Beetje zwakte van mijn kant
Verstandig, wel fijn om even te horen dat het wel aardig gaat. Pas goed op jezelf, is geen zwakte!

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Juist heel sterk dat je t inziet en dan voor jezelf kiest! Ik wens je een mooie stabiele kerst!

Voor jullie allemaal mooie kerstdagen!
Hier morgen familiebezoek en donderdag pyjamadag/filmdag met de kinderen. En s'avonds komt O+ . Nu hopen dat de verkoudheid snel oprot ;)
Beterschap! En veel plezier met O+

Allemaal rustige kerstdagen, wij zijn lekker thuis. Geen verplichtingen, geen gedoe, dus alles op ons dooie gemak.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190639695
Fijne kerst
pi_190639728
Merry X-mas! Mijn cadeau is 1 of andere helse verkoudheid met benauwdheid... maar goed vandaag overleven en morgen lamballen! Hoera voor pcm! *O*

Fijne dag allemaal O+
S. 2014
J. 2016
pi_190639732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 17:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Thnx :*

Misschien kom ik terug als ik stabieler ben, maar momenteel gewoon niet zo slim. Zit net een beetje lekker in mijn vel, maar er hoeft maar dit te gebeuren en ik lig er weer uit. Zodoende. Beetje zwakte van mijn kant
:*
pi_190640191
Verkeerde topic :')
S. 2014
J. 2016
pi_190641553
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 07:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Merry X-mas! Mijn cadeau is 1 of andere helse verkoudheid met benauwdheid... maar goed vandaag overleven en morgen lamballen! Hoera voor pcm! *O*

Fijne dag allemaal O+
Beterschap!
En pas goed op jezelf!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190642532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:07 schreef Nijna het volgende:

[..]

Beterschap!
En pas goed op jezelf!
Komt goed. Gewoon veel spanning door kerst en verplicht gedoe... extra oxazepam en genieten van mn kids

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_190642590
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Komt goed. Gewoon veel spanning door kerst en verplicht gedoe... extra oxazepam en genieten van mn kids

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zien er sjiek uit!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190642656
Ik ben blij dat ik alles heb afgezegd en ga wrs sowieso heel weinig meekrijgen van kerst. (gisteravond is me goed bevallen.)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 25 december 2019 @ 13:33:43 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190645022
Fijne kerst, mensen.

Waar ik altijd mee zit is Dario niks kan. Dat ik altijd futloos en moe ben. Hoe moet ik me staande houden en voor mezelf zorgen, laat staan een ander?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190645678
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Komt goed. Gewoon veel spanning door kerst en verplicht gedoe... extra oxazepam en genieten van mn kids

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leukies, mooi in de kerstoutfit!
:*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190645690
Fijne kerst allemaal
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190645957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Fijne kerst, mensen.

Waar ik altijd mee zit is Dario niks kan. Dat ik altijd futloos en moe ben. Hoe moet ik me staande houden en voor mezelf zorgen, laat staan een ander?
Negeer de vermoeidheid, doe wat je altijd leuk vind. Accepteren van je klachten is de stap naar herstel.

Zo blij dat het er echt op lijk dat ik kerst kan vieren met geliefden. Gisteren was het precies een jaar geleden dat m'n laatste opname begon.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_190646185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Fijne kerst, mensen.

Waar ik altijd mee zit is Dario niks kan. Dat ik altijd futloos en moe ben. Hoe moet ik me staande houden en voor mezelf zorgen, laat staan een ander?
Ik deel wel een beetje van waar jij mee zit, ik ben ook futloos, niet moe, maar gewoon ook echt nergens zin in.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190656872
Hey, ik kom me melden.
Het gaat niet goed. Gisteren zo grote paniekaanval gehad. Zo moe. Ik wil graag slapen en dat het dan februari is. Dan pas wakker worden. Dan is alle stress van die feestdagen voorbij.
Stiefvader ligt op de intensive care. Het gaat wel goed inmiddels met hem maar toch.
Twiddel
pi_190656879
Sterkte bird :*
pi_190657983
Sterkte summer!

Survived 1e kerstdag *O* nu lekker met de kinderen op een opblaasbed films kijken in de woonkamer
S. 2014
J. 2016
pi_190658764
Sterkte summer2bird! :*

GM, film kijk ze! Hoe is het met je verkoudheid?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190658794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:41 schreef Nijna het volgende:
Sterkte summer2bird! :*

GM, film kijk ze! Hoe is het met je verkoudheid?
Aanwezig.. loopneus en enorm aan t hoesten maar voel me in elk geval niet ziek meer :D

Vanavond komt O+ dus goede timing!

Hoe is t met jou?
S. 2014
J. 2016
pi_190663392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Aanwezig.. loopneus en enorm aan t hoesten maar voel me in elk geval niet ziek meer :D

Vanavond komt O+ dus goede timing!

Hoe is t met jou?
Fijn dat je je niet ziek meer voelt! Goed getimed, veel plezier met O+

Het houdt niet over hier, maar t is niet anders.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 26 december 2019 @ 16:49:02 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190664427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 08:13 schreef summer2bird het volgende:
Hey, ik kom me melden.
Het gaat niet goed. Gisteren zo grote paniekaanval gehad. Zo moe. Ik wil graag slapen en dat het dan februari is. Dan pas wakker worden. Dan is alle stress van die feestdagen voorbij.
Stiefvader ligt op de intensive care. Het gaat wel goed inmiddels met hem maar toch.
Hé Summer2bird, wat naar allemaal weer. Ben je een beetje tot rust gekomen vandaag?
Ik voel me ook verre van goed en al deze dagen met gedoe helpen niet mee. Zelfs als ik me afsluit voor verwachtingen van anderen, blijft het extra onrustig.
  donderdag 26 december 2019 @ 17:59:07 #276
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190665332
Ik kan van niks genieten, leven zo is niks waard
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190665503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 16:49 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hé Summer2bird, wat naar allemaal weer. Ben je een beetje tot rust gekomen vandaag?
Ik voel me ook verre van goed en al deze dagen met gedoe helpen niet mee. Zelfs als ik me afsluit voor verwachtingen van anderen, blijft het extra onrustig.
Hey Luchtbel, gaat alweer een stuk beter. Mijn moeder was nog even langsgekomen en dat was ontzettend fijn.

Mijn stiefvader ligt op de intensive care dus de hele kerst liep op niks uit, en daar had ik moeite mee. Maar inmiddels gaat het een stuk beter met hem, en dat is een grote opluchting.
Verder heb ik vandaag nog wat gaan bakken tegen de eenzaamheid en dat was erg fijn :)
Het nieuwe spanningsmoment na de kerst is bij mij altijd oud en nieuw. Vind daar zo niks aan. Al die knallen en dat verplichte wakker zijn tot 00:00 en dan iedereen zoenen, met je handen in je oren verplicht buiten staan en dan om 00:30 eindelijk naar bed mogen ritueel :')
Ik weet dat ik gewoon nee kan zeggen maar ben nogal een enorme pushover. Mijn ruggengraat is van pudding gemaakt :')
Ik ben altijd erg blij als sinterkerstennieuw voorbij zijn.

Ik hoop dat het voor jou ook beter wordt. Ben je alleen of met familie/vrienden? :*
Twiddel
  donderdag 26 december 2019 @ 20:48:26 #278
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_190667127
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 18:12 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hey Luchtbel, gaat alweer een stuk beter. Mijn moeder was nog even langsgekomen en dat was ontzettend fijn.

Mijn stiefvader ligt op de intensive care dus de hele kerst liep op niks uit, en daar had ik moeite mee. Maar inmiddels gaat het een stuk beter met hem, en dat is een grote opluchting.
Verder heb ik vandaag nog wat gaan bakken tegen de eenzaamheid en dat was erg fijn :)
Het nieuwe spanningsmoment na de kerst is bij mij altijd oud en nieuw. Vind daar zo niks aan. Al die knallen en dat verplichte wakker zijn tot 00:00 en dan iedereen zoenen, met je handen in je oren verplicht buiten staan en dan om 00:30 eindelijk naar bed mogen ritueel :')
Ik weet dat ik gewoon nee kan zeggen maar ben nogal een enorme pushover. Mijn ruggengraat is van pudding gemaakt :')
Ik ben altijd erg blij als sinterkerstennieuw voorbij zijn.

Ik hoop dat het voor jou ook beter wordt. Ben je alleen of met familie/vrienden? :*
Goed dat het weer wat beter gaat (ook met je stiefvader) En dat er wat afleiding was. Het is ook moeilijk om nee te zeggen bij zulke dingen. Voor veel mensen is het ook een beetje dubbel denk ik, als het je al snel te veel is eigenlijk niet willen maar vanuit een ander perspectief toch ook niet alleen willen zijn. Succes met oud en nieuw. Het is al bijna voorbij.

Ik heb extra last van dissociatieve problemen (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) en herbelevingen als ik zulke stress heb. Ik zoek daarom niemand op, wel ben ik vandaag en morgen een paar uur bij mijn vrijwilligerswerk. Maar dan voel ik me weer bang dat ik fouten maak doordat ik die klachten nu extra heb. Dat is gelukkig nog niet voorgekomen. Alleen rond oud en nieuw durf ik daar ook niet heen, dat maakt het wel lastig want het houdt me juist een beetje in de dag zeg maar. Eind volgende week staan ook nog twee activiteiten gepland waar ik wel oké genoeg voor “moet” zijn dus ik hoop dat het dan een beetje bijgedraaid is weer.
pi_190673947
Blegh! Blij dat kerst voorbij is... nu nog oud en nieuw en dan wordt alles weer rustig..
S. 2014
J. 2016
pi_190674459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik kan van niks genieten, leven zo is niks waard
herkenbaar gevoel. Is er wel iets dat je door de dag heen sleept?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_190674480
Het ging de hele kerst goed, tot gisteravond, kreeg ik een berichtje van mijn pa: "we hebben je gemist deze kerst..." Zucht.
Nogmaals aangegeven dat ik kerst wilde overslaan... Zegt hij: maar we bedoelen dat we het fijn gevonden hadden, als je er was geweest....

Welk onderdeel van: ik sla kerst over, is zo moeilijk te snappen....

Zo een pleurishekel eraan als mensen je een schuldgevoel proberen aan te praten...

[ Bericht 56% gewijzigd door Burner82 op 27-12-2019 11:54:59 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:15:06 #282
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190674747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 09:52 schreef Burner82 het volgende:

[..]

herkenbaar gevoel. Is er wel iets dat je door de dag heen sleept?
Ik voel me vandaag wat beter, ik ga zo weer naar huis en ga daar mijn rust pakken
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190677005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:48 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Goed dat het weer wat beter gaat (ook met je stiefvader) En dat er wat afleiding was. Het is ook moeilijk om nee te zeggen bij zulke dingen. Voor veel mensen is het ook een beetje dubbel denk ik, als het je al snel te veel is eigenlijk niet willen maar vanuit een ander perspectief toch ook niet alleen willen zijn. Succes met oud en nieuw. Het is al bijna voorbij.

Ik heb extra last van dissociatieve problemen (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) en herbelevingen als ik zulke stress heb. Ik zoek daarom niemand op, wel ben ik vandaag en morgen een paar uur bij mijn vrijwilligerswerk. Maar dan voel ik me weer bang dat ik fouten maak doordat ik die klachten nu extra heb. Dat is gelukkig nog niet voorgekomen. Alleen rond oud en nieuw durf ik daar ook niet heen, dat maakt het wel lastig want het houdt me juist een beetje in de dag zeg maar. Eind volgende week staan ook nog twee activiteiten gepland waar ik wel oké genoeg voor “moet” zijn dus ik hoop dat het dan een beetje bijgedraaid is weer.
ah vervelend, succes met de activiteiten.
Wel knap dat je naar vrijwilligerswerk bent gegaan ^O^
Twiddel
pi_190690081
Iedereen weer een beetje bijgekomen van de kerst? Ik heb vandaag alle kerst zooi opgeruimd, en mn huis is nu weer heerlijk schoon en ruim! Zat mezelf verder gigantisch in de weg dus ben vanmiddag met de kinderen weggegaan, nieuwe vissen wezen kopen.

SPOILER: dategedoe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_190691395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 09:53 schreef Burner82 het volgende:
Het ging de hele kerst goed, tot gisteravond, kreeg ik een berichtje van mijn pa: "we hebben je gemist deze kerst..." Zucht.
Nogmaals aangegeven dat ik kerst wilde overslaan... Zegt hij: maar we bedoelen dat we het fijn gevonden hadden, als je er was geweest....

Welk onderdeel van: ik sla kerst over, is zo moeilijk te snappen....

Zo een pleurishekel eraan als mensen je een schuldgevoel proberen aan te praten...
De hele wereld draait niet om jou. Het is niet heel gek dat een ouder dit zegt, heeft weinig te maken met een schuldgevoel aanpraten.
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:21:18 #286
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190692501
Nou met dubbele AD-dosis slaap ik als een blok en voel ik me helemaal de bom. Okeee....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_190692553
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:21 schreef Andromache het volgende:
Nou met dubbele AD-dosis slaap ik als een blok en voel ik me helemaal de bom. Okeee....
Hey! Het mag ook wel eens meezitten toch? :*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:54:04 #288
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190693621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik kan van niks genieten, leven zo is niks waard
Wat ging er vandaag goed?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:59:26 #289
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190693828
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:54 schreef Andromache het volgende:

[..]

Wat ging er vandaag goed?
Veel. Afgesproken met vrienden, geen depressie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190694717
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:39 schreef aeque het volgende:

[..]

De hele wereld draait niet om jou. Het is niet heel gek dat een ouder dit zegt, heeft weinig te maken met een schuldgevoel aanpraten.
^
Intentie vs. perceptie. Goed om je eigen percepties te blijven bevragen, zeker wanneer je weet dat je last hebt van depressie die alles besmet.

Ik ken de situatie niet, maar als je uit de situatie stapt en er wat afstandelijker naar kijkt, denk je (Burner) dan echt dat je vader bedoelde dat je je schuldig moet voelen omdat je er niet was? Of voel jij je schuldig omdat je vader aangeeft dat hij je er liever wel bij had gehad en jij het niet kunt opbrengen?

Zoals je het nu omschrijft klinkt het niet alsof hij je kwalijk neemt dat je er niet was, alleen dat hij je aanwezigheid miste.

Waarom dat was kun je alleen maar naar raden, maar het zou mij niet verbazen als hij wenste dat (vooral voor jou) de situatie zo was dat je er wel bij had kunnen zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_190694722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Veel. Afgesproken met vrienden, geen depressie.
Als je van niks kan genieten, is dat geen depressie? Word je ook voor depressie behandeld?
  vrijdag 27 december 2019 @ 23:32:26 #292
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190694838
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 23:28 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Als je van niks kan genieten, is dat geen depressie? Word je ook voor depressie behandeld?
Vandaag genot ik wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 27 december 2019 @ 23:51:29 #293
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190695366
Heb je een diagnose @Keep_Walking ? Kan ook dysthymie zijn?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 28 december 2019 @ 08:42:07 #294
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190699777
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 23:51 schreef Andromache het volgende:
Heb je een diagnose @:Keep_Walking ? Kan ook dysthymie zijn?
Bipolair
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190723853
Na lang twijfelen ga ik maandag toch maar eens even bellen met mijn depressie psycholoog om te kijken of ik daar weer kan beginnen. In mijn huidige therapie voor persoonlijkheidsstoornissen is daar gewoonweg te weinig ruimte voor en ik merk dat ik weer in oude gewoontes terugval en dus de verkeerde kant op ga. :')
pi_190730091
Fijn aeque
pi_190730469
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 23:10 schreef aeque het volgende:
Na lang twijfelen ga ik maandag toch maar eens even bellen met mijn depressie psycholoog om te kijken of ik daar weer kan beginnen. In mijn huidige therapie voor persoonlijkheidsstoornissen is daar gewoonweg te weinig ruimte voor en ik merk dat ik weer in oude gewoontes terugval en dus de verkeerde kant op ga. :')
Goede keuze dan!

Ik lees momenteel heel veel dat 2020 een jaar van transformatie gaat zijn, ik ben benieuwd en gun jullie allemaal een heel positief 2020!
S. 2014
J. 2016
pi_190730906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 23:10 schreef aeque het volgende:
Na lang twijfelen ga ik maandag toch maar eens even bellen met mijn depressie psycholoog om te kijken of ik daar weer kan beginnen. In mijn huidige therapie voor persoonlijkheidsstoornissen is daar gewoonweg te weinig ruimte voor en ik merk dat ik weer in oude gewoontes terugval en dus de verkeerde kant op ga. :')
Goed idee!

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 08:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Goede keuze dan!

Ik lees momenteel heel veel dat 2020 een jaar van transformatie gaat zijn, ik ben benieuwd en gun jullie allemaal een heel positief 2020!
We zullen het zien... gisteren best een leuke dag gehad, dat trekt me dan wel weer een beetje omhoog ofzo. Maar andere momenten vind ik er niet zoveel aan.
En ik heb het idee dat mijn angst aanweziger is en daar ben ik me hard tegen aan het verzetten, kan echt allemaal bedenken hoe irreeël het is, maar het helpt weinig. :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190734936
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 09:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goed idee!
[..]

We zullen het zien... gisteren best een leuke dag gehad, dat trekt me dan wel weer een beetje omhoog ofzo. Maar andere momenten vind ik er niet zoveel aan.
En ik heb het idee dat mijn angst aanweziger is en daar ben ik me hard tegen aan het verzetten, kan echt allemaal bedenken hoe irreeël het is, maar het helpt weinig. :{
En als je je nu eens niet verzet? Ja dat klinkt heel raar maar mijn therapeut heeft me geleerd de angst als "vriend" te zien die mij wil waarschuwen voor iets... dat iets is in mijn geval vaak overprikkeling of overvraging van mezelf...

Werkt lang niet altijd maar vaak ook wel, even nakijken en voelen waar het spaak loopt. Angst en paniek zijn vaak niet reëel maar daardoor niet minder belemmerend.
S. 2014
J. 2016
pi_190735140
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 08:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Goede keuze dan!

Ik lees momenteel heel veel dat 2020 een jaar van transformatie gaat zijn, ik ben benieuwd en gun jullie allemaal een heel positief 2020!
Zit de operatie voor een geslachtsverandering toevallig vanaf 2020 in het basispakket? :+
pi_190735414
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 12:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En als je je nu eens niet verzet? Ja dat klinkt heel raar maar mijn therapeut heeft me geleerd de angst als "vriend" te zien die mij wil waarschuwen voor iets... dat iets is in mijn geval vaak overprikkeling of overvraging van mezelf...

Werkt lang niet altijd maar vaak ook wel, even nakijken en voelen waar het spaak loopt. Angst en paniek zijn vaak niet reëel maar daardoor niet minder belemmerend.
Overprikkeling kan natuurlijk best in deze tijd, ik heb het gevoel dat ik constant overprikkeld ben op het moment. En ik snap ook wel een deel van mijn angst, want ik wil controle houden (en dat zal ook samenhangen met die overprikkeling).

En ik weet in hoeverre loslaten helpt, maar goed komende week afspraak bij poh, dus dan maar over hebben.

Ach ja...

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:57 schreef aeque het volgende:

[..]

Zit de operatie voor een geslachtsverandering toevallig vanaf 2020 in het basispakket? :+
Geen idee, maar ik vrees van niet...
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')