Hoe lekker?quote:Op zondag 8 december 2019 16:58 schreef Barreltje het volgende:
Die Vietnamese loempias zijn de e ice lekkeredie Chinese units zijn smerige deeg dingen
Beetje fantasie gebruikenquote:
Oh dat stelt me wel gerustquote:Op zondag 8 december 2019 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Komt wel goed, Monstera's zijn echt supersterk. Mijn Monstera was ook een enorme chaos, dus toen heb ik er twee planten van gemaakt. 1 plant bestaat nu uit allemaal lossen en gestekte takken en de ander is de 'basis'plant maar heeft wel de kleinere bladeren. Uit die tweede plant nu dus weer een groot stekje gehaald. Beide doen het prima, terwijl ze niet op de beste plekken staan en ik ze ook best nog wel eens vergeet.
Oh wow.quote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh dat stelt me wel gerust
Ik heb eindelijk een imgur workaround gevonden. Dit was voor:
[ afbeelding ]
Dit is na:
[ afbeelding ]
gaaf!quote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Aure het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is na:
[ afbeelding ]
ik vind dit 100x leuker dan een overdrven boom met 150 grote ballen en veel glitter.. leukquote:Op zondag 8 december 2019 17:26 schreef Aure het volgende:
Het zijn van die houten engeltjes enzomet wat glazen ballen/druppels van de dille en kamille. We hebben nu al 3 jaar dezelfde versiering, maar het verveelt nog steeds niet
Ik heb al 15 jaar dezelfde versiering.quote:Op zondag 8 december 2019 17:26 schreef Aure het volgende:
Het zijn van die houten engeltjes enzomet wat glazen ballen/druppels van de dille en kamille. We hebben nu al 3 jaar dezelfde versiering, maar het verveelt nog steeds niet
nee het zegt vooral dat je geen avontuurlijke katten in huis hebt bvquote:Op zondag 8 december 2019 17:32 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb al 15 jaar dezelfde versiering.Is dat raar?
Woon wel aan een groot parkquote:Op zondag 8 december 2019 15:06 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Kan je niet een laurier in een gemeenteperk/park planten, stiekem? Af en toe effies een blad knippen...
Ziet er goed uit. Kan je die stammen ergens kopen?quote:Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Aure het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is na:
[ afbeelding ]
K. heeft gelijkquote:Op zondag 8 december 2019 17:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet nog niet of we een boom hebben dit jaar.. K. vind een boom sowieso stom ( partypooper) en ik moet ook nog werken..
Dat is een mosstok, kun je gewoon bij een tuincentrum vinden.quote:Op zondag 8 december 2019 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Kan je die stammen ergens kopen?
Op een van de kerstmarkten waren ook stekjes te koop maar ik had van alles al een exemplaar van @:lonaa gekregen.
Ah ok. Dat heb ik denk ik ook ergens voor nodig.quote:Op zondag 8 december 2019 17:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is een mosstok, kun je gewoon bij een tuincentrum vinden.
Ja deze komt van de praxis: https://www.praxis.nl/tui(...)k-kokos-90cm/5309647quote:Op zondag 8 december 2019 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Kan je die stammen ergens kopen?
Op een van de kerstmarkten waren ook stekjes te koop maar ik had van alles al een exemplaar van @:lonaa gekregen.
gelukkig niet, op een puntje na...ik vind altijd dat je eerder nar rechts kan..... en het argument is dan ik haal bijna wat in en dat is onveilig want meer bewegingen... maar verder zelfde manier van lekker doorrijden en toch afstand houden en goed kijken...dus nee niet echtquote:Op zondag 8 december 2019 17:39 schreef Barreltje het volgende:
Ergeren jullie je trouwens ook zo aan de rijstijl van jullie partner?
Wij hebben allebei een totaal andere rijstijl.. en dat levert nogal eens onenigheid op..![]()
Hoop ook dat dat goed komt. Zou er leuk uitzien in dat glas. Bij Lonaa geweest en nu wil ik ook meer kamerplantenquote:Op zondag 8 december 2019 16:44 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een stekje Monstera in een hele grote vaas gezet. Wil hem eigenlijk zo laten staan en dat je dan al die wortels kunt blijven zien. Hopelijk gaat die het goed doen, ondanks dat dit niet de ideale periode is. Had hier eerst een ander plantje op water in, maar die wortels deden niet veel.
[ afbeelding ]
Die hele gave is trouwens een Philodendron Squamiferum.quote:Op zondag 8 december 2019 17:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoop ook dat dat goed komt. Zou er leuk uitzien in dat glas. Bij Lonaa geweest en nu wil ik ook meer kamerplanten
@:blues Het begon met niet meer auto rijden. Daarna liever niet meer in auto's zitten, vooral niet op lange afstanden. Vooral niet op snelwegen. Op het ergst durfde ii niet meer te lopen of fietsen op wegen waar auto's reden. Dat laatste werd me te gortig en ben ik, bang, weer gaan doen. Nu soms op de fiets nog beetje eng.
Flash, wat lief van je om iets voor de pakketbezorger te maken. Goed idee! Die van mij heet Marjan en verdient ook wel wat leuks.
Even bij een tuincentrum binnen wippen dus.quote:Op zondag 8 december 2019 17:58 schreef Lonaa het volgende:
Die hele gave is trouwens een Philodendron Squamiferum.
hahhah oww wat erg, mensen die de hele tijd sturen of idd van snelheid wisselen wordt ik gek van (of gewoon misselijk)quote:Op zondag 8 december 2019 17:53 schreef Barreltje het volgende:
K. kan geen constante snelheid aanhouden... 120-125-120-125-120-125 ....![]()
![]()
Of hij gaat versnellen als je af moet remmen.. 90-100-70![]()
En als ik pech heb en er staat een nummer op wat ie goed vind dan versnellen we op de maat van de muziek....
Ik voer ze altijd aan de muizen.. die zijn gek op paardebloemblad.quote:Op zondag 8 december 2019 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik hoorde altijd dat paardebloemen giftig zijn
quote:Op zondag 8 december 2019 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Even bij een tuincentrum binnen wippen dus.
Doen we een stekjes-dagquote:Op zondag 8 december 2019 18:02 schreef Lonaa het volgende:
En anders wil ik m van het voorjaar wel toppen, hij wordt wat groot
Doen. Wij eten pizza.quote:Op zondag 8 december 2019 18:05 schreef Isabeau het volgende:
De reisinfo in de trein van blauwnet uit Enschede vertelt me dat er over 20 min een trein vanuit zwolle naar enschede gaat. Mocht ik me bedenken en direct terug willen.
En toch ziet de mijne er de laatste tijd bar sneu uit. Toen ik hem net kreeg gaf ik hem te veel water en daar werd hij sneu van, maar nu heb ik hem kennelijk een tijd weer veel te weinig gegeven, want de grond was helemaal gekrompen zo droog. Zijn grote oude bladeren worden geel en gaan ervanaf, maar hij heeft wel drie meterslange slierten gemaakt die ik maar van mijn kast af heb laten hangen. Is er een idee over wat men hoort te doen met dat soort uitlopers?quote:Op zondag 8 december 2019 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Komt wel goed, Monstera's zijn echt supersterk. Mijn Monstera was ook een enorme chaos, dus toen heb ik er twee planten van gemaakt. 1 plant bestaat nu uit allemaal lossen en gestekte takken en de ander is de 'basis'plant maar heeft wel de kleinere bladeren. Uit die tweede plant nu dus weer een groot stekje gehaald. Beide doen het prima, terwijl ze niet op de beste plekken staan en ik ze ook best nog wel eens vergeet.
Zijn het luchtwortels? In dat geval gewoon lekker laten hangen. Je kunt ze weer terug in de grond stoppen. Of je kan een stukje onder waar de luchtwortel begint het blad eraf knippen en daar een stekje van maken.quote:Op zondag 8 december 2019 18:08 schreef Tele6 het volgende:
En toch ziet de mijne er de laatste tijd bar sneu uit. Toen ik hem net kreeg gaf ik hem te veel water en daar werd hij sneu van, maar nu heb ik hem kennelijk een tijd weer veel te weinig gegeven, want de grond was helemaal gekrompen zo droog. Zijn grote oude bladeren worden geel en gaan ervanaf, maar hij heeft wel drie meterslange slierten gemaakt die ik maar van mijn kast af heb laten hangen. Is er een idee over wat men hoort te doen met dat soort uitlopers?
Nee, de luchtwortels van mijne zijn korter dan dat en bruinig. Dit zijn lange groene slierten met hier en daar een blaadje en hier en daar een luchtwortel.quote:Op zondag 8 december 2019 18:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn het luchtwortels? In dat geval gewoon lekker laten hangen. Je kunt ze weer terug in de grond stoppen. Of je kan een stukje onder waar de luchtwortel begint het blad eraf knippen en daar een stekje van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |