Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 20:08 |
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen | |
ESF1Gamer | zondag 1 december 2019 @ 20:09 |
Doe het nou niet. Straks ben ik enige vrouw hier die moet dealen met al die mannen hier | |
beantherio | zondag 1 december 2019 @ 20:10 |
NEEHEEEHEEE!!!! GA NIET WEG!!!! | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 20:10 |
Ik gooi hier even een geheel gemeende in. | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 20:10 |
Tot februari. | |
Weltschmerz | zondag 1 december 2019 @ 20:11 |
Voor haar posts kan het niet veel uitmaken of ze nou wel kijkt of niet. Dus ik denk van niet. | |
4-elements | zondag 1 december 2019 @ 20:11 |
Politiek en intriges, het hoort nou eenmaal bij de F1. | |
Sinister-D- | zondag 1 december 2019 @ 20:11 |
beloofd? | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:13 |
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race. | |
beantherio | zondag 1 december 2019 @ 20:13 |
Ik wil Ferrari graag iets verwijten want ik ben zeker geen fan van ze met hun veto en hun ijdele gedoe. Maar in dit geval gaat het me niet lukken: dit is veel minder spannend dan sommigen het maken. | |
potjecreme | zondag 1 december 2019 @ 20:13 |
...oke | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:14 |
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje? | |
ESF1Gamer | zondag 1 december 2019 @ 20:15 |
Jij bent ook nog Maar wel weinig vrouwen in dit subforum | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:15 |
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet? En het verbruik verbergen door foute data op te geven. | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:16 |
Dan is je auto te licht na afloop van de race en hang je. | |
Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 20:17 |
Aan de hoeveelheid drama Queens in dit topic te zien, zou je toch anders verwachten | |
Weltschmerz | zondag 1 december 2019 @ 20:17 |
Klopt, zonder complottheorie blijft er heel weinig over van de overtreding. Leclerc is met een legale auto aan de start verschenen. Het is me overigens ontgaan waarom de FIA zou moeten weten hoeveel brandstof er is getankt. Is dat voor de veiligheid bij het bergen van wrakken of zo? Feit is dat de regel niet goed is nageleefd en dan moet er een gepaste sanctie volgen. | |
Weltschmerz | zondag 1 december 2019 @ 20:18 |
Coureur wordt ook gewogen dus dat maakt niet uit. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:18 |
Nee want je auto was bij de start zwaarder dan opgegeven | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:19 |
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen. | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 20:20 |
Oef... | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:20 |
Ja en erachter zijn gekomen dat Ferrari weer probeerde te kloten. Dat is het hele punt he? | |
Sinister-D- | zondag 1 december 2019 @ 20:22 |
[Alu-hoedje]gewoon lichtere velgen monteren voor het verlaten van de pits richting grid, en de laatste stop de standaard velgen er op [/alu-hoedje] | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:22 |
Nogmaals, hoe wil je meer verbruiken als voor en na elke sessie de auto wordt gewogen? Leclerc heeft dan toch alleen maar nadeel bij die extra kilo’s. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 20:23 |
Wat is dit voor anti Ferrari onzin.... Natuurlijk kun je dan nergens mee sjoemelen..... Doe niet zo dom zeg. Het is toch puur administratief? Ze hebben een verkeerd aantal doorgegeven. Wat heeft dat in vredesnaam te maken met fuel flow? Dat is een heel andere meter. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:23 |
En die 5 kg mag toch gewoon gebruikt worden? Want de maximale hoeveelheid wordt niet overgeschreden? | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:23 |
50k triest | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:24 |
Auto’s worden gewogen met “travel wheels” meende ik. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:24 |
Er wordt niet elke sessie gemeten. Na de race en steekproefgewijs voor de race, | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 20:24 |
Gast.... Daar heb je toch fuel flow meters voor.... En dan valt het toch exact op dat aantal alsnog niet klopt? Dus slaat helemaal nergens op wat je allemaal kletst. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 20:25 |
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden? Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen? Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg. Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1. | |
S95Sedan | zondag 1 december 2019 @ 20:26 |
Ja leuk, alleen dan moet die sensor wel de goede waardes geven. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 20:26 |
? | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 20:26 |
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:27 |
ja en die discussie over de extra sensor is gewoon aan komen waaien, | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:27 |
Nee niks. | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:27 |
Dit vond ik
| |
pmponer | zondag 1 december 2019 @ 20:28 |
- FB - [ Bericht 93% gewijzigd door Nattekat op 01-12-2019 20:29:32 ] | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:28 |
Dat maakt het eigenlijk nog achterlijk ofniet? In die tussentijd is er dus 5kg bij gekieperd. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:28 |
Ze hebben dus 2 tot 4 uur de tijd om te sjoemelen | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:29 |
Zat maar 5 sec. achter Vettel vandaag. | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:30 |
Ja, of een andere motor erin | |
S95Sedan | zondag 1 december 2019 @ 20:30 |
Natuurlijk wel, je kan veel meer brandstof inspuiten, betere koeling+meer performance. Het is dat het nu afgevangen is maar wie zegt dat dit niet vaker gedaan is. Als je elke race ipv 100, 105kg meeneemt dan geeft dat gewoon een aanzienlijk voordeel. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:31 |
F1 gaat dezelfde kant op als de Tour de France | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:31 |
Ja joh, dat gaat heel makkelijk. https://www.google.nl/amp(...)-checks/4339766/amp/ | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:36 |
Kan je rommelen met de fuel flow? Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:37 |
Deze mis ik even. Wat bedoel je? | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:37 |
Valsspelen | |
S95Sedan | zondag 1 december 2019 @ 20:37 |
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:39 |
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt. Daarnaast: Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft. Wat was er ook alweer met Ferrari en die ffm? | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:39 |
Verplicht stellen va seizoen 2020. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:40 |
Owzo. Nou ik weet niet of je andere soorten kijkt, maar daar wordt niet minder valsgespeeld. | |
TjjWester | zondag 1 december 2019 @ 20:40 |
Rb en vele racesfans zijn zeer tevreden over hem. Vergeet niet zonder het incident met HAM had hij vorige race gewoon op het podium gestaan. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:41 |
Nee. Red Bull heeft minstens 11 verschillende engine modes hoorden we vandaag weer. Allemaal hebben ze een partymode en ze kunnen vanuit de pits enginebraking bijstellen. Maar ik denk dat fuelflow bijstellen veel te ingewikkeld is voor de teams. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:42 |
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast. Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:42 |
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:42 |
Is ook zo...maar de tour is gewoon echt verneukt door al die doping | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:43 |
Wel de regels... | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:43 |
Tsja. Ondertussen verzin jij iets en maak jij je daar druk om. Dat is zonde | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:44 |
Waarom zou je dan uberhaupt nog wegen. Leve de sensor | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:44 |
Als dat kon zou de FIA dat doen voor Hamilton / Mercedes / Ferrari | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:44 |
Ja vast. Regels mbt wat je erin gooit en wat je opgeeft zijn er voor de lol.. | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:44 |
Die boete was ook verzonnen? Auto was legaal toch. | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:45 |
LEC. En ze doen het ook. Qua regels dan. | |
opreis | zondag 1 december 2019 @ 20:45 |
Hard op gelachen | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:46 |
En die (belachelijke) boete is voor wat precies? | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:46 |
Ik ken geen enkele sport waar de scheidsrechter zoveel vrijheid heeft. Ze moeten gewoon standaardsancties invoeren. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:46 |
Het is dat Max nog een beetje mee kan komen anders was ik allang klaar geweest met F1 | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:46 |
Het staat notabene uitgelegd in de link van Tja. Je gaat niet voor de grap met een zwaardere auto rijden | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:46 |
Hardop dan toch. En ik meen het. Dit wordt met elke seconde meer een grotere farce. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:47 |
Ben ik het mee oneens. Nu ben ik een fanatiek Tour de France volger en ben ik dus behoorlijk subjectief. Maar in onze favoriete sport voetbal, daar wordt massaal doping gebruikt en dat kom bijna nooit naar buiten. Dus als iets wel nep is, dan is het voetbal wel. Alleen vinden wij kijkers dat geen probleem, want we worden niet geconfronteerd met vals spel. Dus willen wij denken dat er geen vals spel is. Robben bekende in het begin van zijn carrière in een interview dat hij pijnstillers in zijn knie gespoten kreeg. Met een naald. Niks aan de hand. Een wielrenner was direct voor twee jaar geschorst. Robben niet want voetbal. Die Engelse teams zijn niet voor niks zo enorm fit. | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:47 |
Ik ben er nu best wel klaar mee. Dit is de druppel. | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 20:48 |
Het opgegeven gewicht zal random gecheckt worden. Maar zal Ferrari het risico durven te lopen na alle perikelen over die ffm de laatste weken? Daarnaast wordt de auto voor en na elke sessie gewogen. Wat voor nu heeft het dan dat de auto voor de race 5 kg. zwaarder is door het teveel aan brandstof (wat nog binnen de limiet bleef)? Als het na de race niet meer dan 110 kg. lichter is? | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:48 |
Nee, dat doe je alleen als je er voordeel bij hebt. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:48 |
Wel een paar druppels denk ik | |
opreis | zondag 1 december 2019 @ 20:49 |
Dan kijk je toch niet? Ik denk niet dat er iemand om maalt dat Whiskers2009 geen F1 meer kijkt. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:49 |
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo? | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:50 |
Naald............ | |
Whiskers2009 | zondag 1 december 2019 @ 20:50 |
Ik ook niet. Maar ik wil wel gezegd hebben dat dit de druppel is. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:50 |
Niet als je daarvan harder of langer kan rijden lijkt mij | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:51 |
Het probleem van de F1 is dat de jury veel te veel vrijheid heeft. Als je bij voetbal iemand vastpakt weet je dat je er in principe een gele kaart voor krijgt. In de F1 kan het zijn dat je er mee wegkomt, kan het zijn dat je een boete krijgt, kan het zijn dat je 10 seconde krijgt. Of zelfs een DT. Dat werkt willekeur in de hand. Je moet de sanctie per overtreding gewoon strakker vastleggen. Desnoods met een bandbreedte of een zware en een lichte variant. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:51 |
Ja die no-needle policy geldt niet in het voetbal. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:52 |
Ze moeten gewoon echte straffen uitdelen zoals volgende race niet mee mogen doen ofzo | |
ShaoliN | zondag 1 december 2019 @ 20:53 |
Die extra kg zal indien onopgemerkt dus gebruikt kunnen worden om op momenten de toegestane flow te overschrijden. Met die 2e sensor zal dat hopelijk niet meer werken. Waarom? Goede vraag. Waarom lopen ze nu tegen de lamp? Omdat ze ondanks een half miljard aan computers een administratief of rekenfoutje maakten? Gaat er niet in bij mij. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 20:53 |
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:53 |
Echt? Maar voor cortisonen moet er wel een attest zijn, toch? Ach | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 20:54 |
Ook dat ja..complete willekeur | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 20:58 |
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest? Het is toch puur een administratieve fout geweest of wat mis ik? | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 21:00 |
Overtredingen van technische aard zijn in principe DSQ. | |
HiDiHo | zondag 1 december 2019 @ 21:00 |
Ik weet er ook het fijne niet van maar als er opzet in het spel was moeten de straffen gewoon hoger..echt straffen en geen geld boete | |
tja77 | zondag 1 december 2019 @ 21:09 |
Aannames, Ferrari heeft gezien de ffm perikelen de schijn tegen. Zouden die nu echt bewust 5kg. extra in die auto willen pompen zodat die meer kan verbruiken? Juist nu de focus zo op Ferrari ligt? Terwijl ook Ferrari weet dat er steekproeven genomen worden, en de bolides voor en na elke sessie gewogen worden. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ferrari is daar dit seizoen ERG goed in geweest. Verkeerde keuzes, pitstops die fout gingen, bijna elke race was er wel wat. Het klungelende Ferrari zie ik eerder een fout maken dan een gigantisch risico lopen, dat zeer waarschijnlijk toch wel was uitgekomen. | |
opreis | zondag 1 december 2019 @ 21:11 |
Een F1 team maakt geen fout van 5kg. Er was een random weging van de FIA en daaruit bleek dat Ferrari 5kg meer meenam dan ze zeiden. Dat doen ze niet zomaar. | |
OscarMopperkont | zondag 1 december 2019 @ 21:33 |
Alleen een boete FIA is laf Gelukkig is het seizoen voorbij | |
Predator40 | zondag 1 december 2019 @ 21:47 |
het probleem is dat Ferrari veel teveel invloed heeft binnen de F1....en daardoor de jury beïnvloed. | |
Predator40 | zondag 1 december 2019 @ 21:51 |
ja, dat werd gedaan ..... allemaal "toeval" niks aan het handje ook toeval dat Ferarri de laatste races geen poles meer pakt en hun racepace aanzienlijk minder is geworden en dus ook geen overwinningen meer. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 21:53 |
Houdt ook in dat je zwaarder bent. Dus nou wat een voordeel... Daarnaast naast het aantal kilo's wat je opgeeft (wat nu dus niet klopte met het feitelijke aantal) wat gecontroleerd wat de fuel flow is. Dus daar kun je niet mee sjoemelen. Wat een onzin. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 21:54 |
''Toeval''. Vandaar dat Ferrari begin van het seizoen ook gewoon pruts was ondanks het zogenaamd valsspelen. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 21:55 |
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend. Wat een Ferrari haat zeg. Nergens relevant voor. Dit was administratief. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 21:56 |
Waardoor je een effectieve handhaving van voorschriften onmogelijk maakt. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 21:59 |
Dan zijn die paar die tevreden over hem zijn blind. Zit standaard minstens een halve seconde of zelfs een seconde achter Max qua racepace. Faalt in quali altijd flink. Crasht bijna elk weekend wel een keer. Doet nooit iets bijzonders. Nooit zie je iets bijzonders van hem. Geen bijzondere inhaalacties, geen bijzondere prestaties. Hij haalt die degelijke posities steeds maar dat is alles. Bottas komt van helemaal achterin hem nog voorbij vliegen vandaag. En is gewoon altijd het kneusje van de topteams. Zwemt overal maar wat tussen. RBR wil toch een 2e coureur die ze goed punten kan brengen? Doet Albon geen enkele keer. Zit gewoon ver achter Max en brengt normaal niet meer dan P6. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 21:59 |
En het punt van dit issss.......??? Blijft administratief? | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 22:01 |
Dat op (mogelijk) verhullen gewoon dezelfde sanctie hoort te staan. Zie bijvoorbeeld de situatie bij het missen van de weegbrug in de pitstraat. Dat is ook zonder pardon een pitlanestart. | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 22:02 |
Ferrari had in België ineens de dominante snelheid en die snelheid was zoals die ineens aanwezig was ook ineens weer weg. Het gebeurde wel rond dezelfde tijd als dat er een TD werd uitgesproken. Maar dat is blijkbaar puur toeval | |
OscarMopperkont | zondag 1 december 2019 @ 22:07 |
Ferrari komt al het hele seizoen met van alles weg. Paar keer dubbele standaard qua straffen.... Volgend jaar zal het mij niet meer boeien in ieder geval. Als het bijvoorbeeld Red Bull was geweest kon je er donder op zeggen dat Max een dsq had gekregen. De FIA is gewoon een laffe kut organisatie met inconsistente straffen en stewards. | |
Tuttebella | zondag 1 december 2019 @ 22:08 |
Heeft leclerc nog straf gehad naar aanleiding van teveel brandstof? | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 22:08 |
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit. Daar kun je gewoon eventueel bewust iets illegaals willen hebben verbergen wat niet meer bekeken kan worden. Dit gaat alleen maar dat Ferrari zei 100 en dat bij de check het 105 was. Nou big deal zeg. Ze hadden verkeerde getal opgeschreven. | |
Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 22:09 |
Zie TT | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 22:10 |
Mwah. Het internet was te klein toen Vettel in Canada vijf seconden tijdstraf kreeg. De inconsequente straffen zijn vooral van voorgaande jaren. Ik heb op dit moment alleen Leclerc in het hoofd die alleen een geldboete kreeg voor zijn unsafe release, maar dat is daarna aangepast. | |
Tuttebella | zondag 1 december 2019 @ 22:11 |
Wordt tijd dat het veranderd , allemaal gelijk niets Ferrari meer als een ander. | |
bianconeri | zondag 1 december 2019 @ 22:11 |
Die dominante snelheid is er het hele seizoen geweest. De resultaten niet. Dus dat is ook niet waar. Waarom vanaf Belgie ineens wel? Tja. Ach hou op met dat anti Ferrari gejank zeg. Kun je je Japan nog herinneren? Waar RBR (want Honda) alle geluk had. Of Canada waar Vettel genaaid is. Max heeft niets te klagen ook over de FIA. Het is echt onzin dat de FIA Ferrari erg beschermd. Ja natuurlijk hebben ze extra dingen voor Ferrari, is maar beter ook voor zo'n geweldig team. Die wil je niet kwijt. Maar ze krijgen geen extra bescherming in de races. | |
Tuttebella | zondag 1 december 2019 @ 22:12 |
Is dat alles? Had liever 5 schorsingen gezien voor nieuw raceseizoen 2020 bij leclerc. | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:13 |
Ja, godverdomme, de TT is te lang Dan maar zo | |
Vliegbaard | zondag 1 december 2019 @ 22:14 |
Je kunt het allemaal wel verdedigen maar in een sport waarin een half miljard wordt uitgegeven is ¤50.000 een belachelijke straf. Als er in de regels staat dat men exact het aantal kgs brandstof op moet geven dan vind ik een afwijking van 5% best fors. Jij kunt het afdoen als een administratieve fout maar dat is het gewoon niet. | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:14 |
Oh, burger is stuk | |
Tuttebella | zondag 1 december 2019 @ 22:15 |
Bij Ferrari hebben ze wel een beetje veel vals gespeeld. Tot dat ze gesnapt werden daarna was het over met de pret. En kon Max 3e worden in het algemeen klassement . | |
opgebaarde | zondag 1 december 2019 @ 22:15 |
Zegt me even niks | |
OscarMopperkont | zondag 1 december 2019 @ 22:16 |
Doe je rode oogkleppen ff af Maar goed, voor mij geen F1 meer.... niet alleen vanwege dit, maar ook gewoon dat vele geneuzel qua inconsistentie van straffen en dergelijke. | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:17 |
Ok, dag, we zullen je missen, tot 15 maart | |
OscarMopperkont | zondag 1 december 2019 @ 22:18 |
Dag kut mod | |
Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 22:19 |
Hij was gewoon goed Nu heb je me burger gesloopt voor een NB tag | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:20 |
Ik zal het mobiel proberen | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:20 |
Dag mopperkont | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:22 |
Geen hamburger ? | |
Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 22:22 |
Copy-paste dan 🍔 | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:23 |
Ik krijg gewoon een vraagteken als ik invoer | |
Cheeseburgert | zondag 1 december 2019 @ 22:24 |
Hij doet het weer | |
Nattekat | zondag 1 december 2019 @ 22:25 |
Niet in topiclist | |
TjjWester | zondag 1 december 2019 @ 22:25 |
Teveel brandstof meenemen is toch juist nadelig, zodat het team een praktische straf krijgt. | |
trein2000 | zondag 1 december 2019 @ 22:30 |
Wat je ook kunt doen als je iets illegaals wil verbergen. Zo simpel is het. | |
TheFreshPrince | zondag 1 december 2019 @ 23:50 |
Het kan ook in je voordeel zijn, je kan langer in een hogere engine mode draaien dan je concurrentie omdat je minder brandstof hoeft te sparen. | |
tja77 | maandag 2 december 2019 @ 06:19 |
Zucht, dan zou je meer brandstof gebruiken dan is toegestaan. En dan is je auto meer dan 110 kg. lichter dan voor de race. En dan ben je nat. | |
ender_xenocide | maandag 2 december 2019 @ 07:34 |
*complotmodus* Denk dat een engineer terug is gekomen van ziekte, die nog niet op de hoogte was gebracht van de nieuwe technical directives en hij zich dus nog aan de oude protocollen hield. | |
ShaoliN | maandag 2 december 2019 @ 07:48 |
Ja toen verloren ze in de bochten stukken 5 tienden en wonnen ze er 2 op het rechte stuk. Die nieuwe ffsensor gaf ze 0,8 tienden op het rechte stuk. Kleinigheidje die ze kwijt waren na nieuwe technical directives. | |
ShaoliN | maandag 2 december 2019 @ 07:51 |
Jezus. | |
nils7 | maandag 2 december 2019 @ 07:55 |
Heel slecht van Ferrari dit. Als je in deze situatie zit met brandstof gesjoemel wil je niet dat bekend wordt dat je niet kan berekenen hoeveel er in de auto is gegaan. (of had moeten gaan voor dat extra vermogen). | |
KingRadler | maandag 2 december 2019 @ 08:58 |
Fer. moet echt het hele team gaan doorlichten. Er zijn veel menselijke fouten gemaakt dit seizoen. Een fout maken is menselijk maar dit was gewoon optelsom van fouten. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 2 december 2019 @ 09:13 |
Ehm je bent hier nogal wat uit je duim aan het zuigen? Het verschil was "significant", niemand heeft het over 100 en dan 105, alleen jij. Maar blijkbaar volg jij de F1 totaal niet, want zelfs die 5 kilo verschil (minimum is trouwens 105 kilo dus gewicht zal wel een stukje hoger gelegen hebben) kan een zeer groot verschil maken in een sport waar het gaat om tiendes van seconden. Tel daarbij op het zeer opvallende terugvallen van Ferrari sinds die regeloplegging van de FIA waardoor meer brandstof meenemen wel weer koren op de molen is voor de mensen die denken dat Ferrari valsspeelt. De brandstof wat ze extra in die motorspuiten zal immers ergens vandaan gehaald moeten worden. En laat toevallig net Leclerc een nieuwere motor hebben, die alleen nog maar die race mee moest en vol open gedraaid zou kunnen worden. Riccardo kreeg recent nog straf voor een "illegale" auto, Raikonen dit seizoen ook al mits ik mij niet vergis. En de jongen, die vertegenwoordigd wordt door de zoon van de grote baas bij de FIA, die op zijn beurt weer een zwaar Ferrari verleden heeft krijgt geen straf maar zijn team krijgt een boete. Wat ook weer voor het eerst is, maar ja die boete bij een unsafe release eerder dit seizoen was ook al uniek gezien Bottas, Max en recent nog Kubica er een tijdstraf voor kregen, welke coureur was dat ook alweer? | |
sasquatsch | maandag 2 december 2019 @ 09:51 |
Het maximum is 105 kg, dus hoger kan niet aangezien ze dan aantoonbaar illegaal bezig waren. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 2 december 2019 @ 09:53 |
Maximum is 110 kg dit seizoen. Dus zeggen dat je 100 bij je hebt terwijl je 110 bij je hebt is nogal een verschil. | |
THEFXR | maandag 2 december 2019 @ 09:53 |
of FER heeft een BAR tankje | |
sasquatsch | maandag 2 december 2019 @ 09:54 |
Oh, ja. Dat was al weer verhoogd dit jaar. | |
Weltschmerz | maandag 2 december 2019 @ 09:56 |
Niet waar. Niet waar. | |
Dazalbest | maandag 2 december 2019 @ 10:04 |
Dit... en dan met name de straffen die andere krijgen en waar voor leclerc opeens andere regels/straffen zouden gelden. Walgelijk en hoop dat de teams dat het volgend jaar ook niet meer accepteren. Wel mooi dat Max ondanks dat gewoon netjes 3e is geworden [ Bericht 0% gewijzigd door Dazalbest op 02-12-2019 10:39:49 ] | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 11:04 |
Ik ben geneigd om het BNW topic omhoog te kicken... | |
Dazalbest | maandag 2 december 2019 @ 11:29 |
Omdat mensen een andere mening hebben dan jij? | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 11:30 |
Omdat er nogal wilde theorieën voorbij komen | |
Donderkonijn | maandag 2 december 2019 @ 11:37 |
Wat een lelijke jaarclip van Ziggo he. Alsof er een stagiair met alle effecten is losgegaan. | |
THEFXR | maandag 2 december 2019 @ 11:52 |
link jaarclip sky om de held van 2019 te worden. | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2019 @ 12:09 |
Dat is toch juist waar Ferrari al die tijd al van verdacht was; de kabeltjesaffaire? | |
Sinister-D- | maandag 2 december 2019 @ 12:10 |
voor de duidelijk: ze hadden 4.88kg aan brandstof extra bij zich. Maar hadden 105kg opgegeven aan de FIA, daarom zaten ze dus niet over de maximum (en dus illegale) hoeveelheid peut. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 2 december 2019 @ 12:12 |
Maar waarom zou je zeggen dat je 105 bij je hebt, terwijl je 109,88 bij je hebt? | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2019 @ 12:35 |
Eigenlijk best bijzonder... we hebben een Nederlander in de F1 die regelmatig op het podium staat, races wint en het de "groten" der Formule 1 regelmatig zeer moeilijk maakt. En het went, want je wil meer | |
Mano_ | maandag 2 december 2019 @ 12:36 |
Dan kan je meer verstoken als je de flow meter kan omzeilen | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 2 december 2019 @ 12:46 |
Bron van die 4.88 kilo extra? Dus ze hadden 105 opgegeven en 109.88 bij zich? Dat is voor de F1 een zeer flink verschil, hadden ze dat niet geconstateerd dan had Leclerc bijna 5 kilo extra brandstof kunnen gebruiken. | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 12:57 |
Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen die jaarclip... manmanman Die special effect verpesten het compleet. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 december 2019 @ 12:58 |
Nou durf ik niet meer te kijken. . | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 13:04 |
Gewoon doen, kunnen we collectief teleurgesteld zijn. | |
tja77 | maandag 2 december 2019 @ 13:08 |
En wat dan nog? Want je mag 110 kg. brandstof verbruiken. | |
Sinister-D- | maandag 2 december 2019 @ 13:10 |
zowat elke beetje fatsoenlijke nieuwssite staat dat.... Maar hier, omdat Google soms wat teveel is voor sommige: https://www.motorsport.co(...)k-abu-dhabi/4605643/ | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 2 december 2019 @ 13:26 |
Google teveel? Nou nou, beetje frustratie zo te merken. Wat ik ook lees is het volgende: Komt die fuel-flow meter toch weer terug, een onderwerp die we de laatste races toch wel verdacht vaak horen? Maar gelukkig dat nu alles bij iedereen bekend is De aanname die enkelen hier doen over een "administratieve fout" is evenveel bewijs voor als voor "valsspelen" met als groot verschil dat de geruchten en toevalligheden mbt. het valsspelen al een tijdje spelen. Maar als mensen willen blijven geloven dat dit een oprecht foutje is in de F1, een sport waarbij elke ze tijd proberen te winnen door onderdelen een paar gram lichter te maken en een foutje van bijna 5 kg over hun hoofd zien dan mogen die mensen dat geloven. Een sport waarin ze op de milliseconde alles berekenen, maar zo'n fout kan altijd natuurlijk. En dan die domme boete van maar liefst 50k voor een administratieve fout, en dan 5k voor een unsafe release waarmee ze andere coureurs in gevaar brengen. | |
Tarado | maandag 2 december 2019 @ 13:32 |
we wachten nog met smart op de smaad rechtszaak tegen Verstappen , Ferrari heeft iig de twijfel dat ze gesjoemeld hebben niet weg kunnen nemen | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 2 december 2019 @ 13:35 |
Zand in de ogen gooien van de concurrentie, Ferrari was er alles aan gelegen om die laatste 3 races na die regelaanpassing niet door de mand te vallen. Zeer toevallig voeren ze de eerst volgende race een kleinere achtervleugel in, wat voor minder downforce zorgt maar een stuk meer topsnelheid. Een zeer bijzondere actie voor de snelste auto op de rechte stukken? Nja, tot voor die regelwijziging, want opeens zijn ze zelfs met nog minder downforce een heel stuk langzamer. Merc en RB zien ook dat Ferrari 105kg bij zich heeft op papier en zien in de praktijk dat die auto langer vol open kan staan en op papier verbruikt die helemaal niet zoveel benzine. Die politieke spelletjes zijn heel belangrijk in de F1 om teams op het verkeerde spoor te zetten, zo heb ik de valse vleugeltjes en sidepods ook al voorbij zien komen. | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2019 @ 14:21 |
Maar die moet je dan wel van tevoren opgeven. Juist als je 5 kilo meer meeneemt en ook nog eens verdacht bent van teveel brandstof verbruiken om je prestaties op te krikken maakt dat dubbel verdacht. | |
Sabata | maandag 2 december 2019 @ 14:42 |
Hij is niet te licht bevonden, hij is twee keer in het diepe gegooid en niet verzopen. Als Ticktum dispensatie had gekregen in november 2018 gewoon was Albon gewoon naar de FE gegaan, maar toen de Fia en British Automobile club niet over hun hart streken en Ticktum in Azië implodeerde moest er toch iemand in die auto, dus hallo Albon. Hij heeft gewoon de taken uitgevoerd die hij kreeg, namelijk de punten scoren die Gasly had laten liggen met zijn voortdurend mislukkende inhaalpogingen. Tuurlijk is Albon geen supertalent, hij is een rijder die zich specialiseert in het 'blijven rijden' als andere domme fouten maken en hij liet zien over meer lef dan Gasly te beschikken: (zie twee wielen door het gras op Kemmel bij zijn inhaalactie op Perez en natuurlijk zijn herstart in Brazilië waar hij twee Ferrari's voor gek zette). Op deze twee halve seizoenen kan je geen pijl trekken vind ik. Volgend jaar juni wordt de balans opgemaakt met evt. weer een wissel dat Albon het dan echt verkloot heeft. | |
Tijn | maandag 2 december 2019 @ 14:44 |
Waar komt die haat richting Albon vandaan? Hij doet het toch prima? Veel beter dan Gasly in elk geval. | |
TAV74 | maandag 2 december 2019 @ 14:51 |
Hij doet het beter dan Gasly en je kunt je afvragen wat je van hem mocht verwachten dit seizoen, maar ik vind 'prima' wel iets te positief als je zijn tijden naast die van Verstappen zet. Dat moet volgend jaar wel echt een heel stuk beter lijkt me. | |
habitue | maandag 2 december 2019 @ 14:54 |
De enigen die een beetje in de buurt van zijn tijden zouden komen, dat zijn Hamilton en Leclerc. | |
Tijn | maandag 2 december 2019 @ 14:55 |
Volgens mij verwacht helemaal niemand dat de teamgenoot van Verstappen vergelijkbare tijden zet. Red Bull wil van Max de wereldkampioen maken. De tweede rijder moet gewoon minstens P6 rijden en waar mogelijk Max helpen. Net zoals Bottas bij Mercedes zeg maar. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 december 2019 @ 14:56 |
Albon is een rookie hè. Die zich amper aangepast aan de auto alweer een nieuwe mocht aanmeten. | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 14:59 |
Er is hier maar één persoon aan het haten is op Albon, en die persoon kan ik bijna niet meer serieus nemen. | |
THEFXR | maandag 2 december 2019 @ 15:02 |
zelfde geldt voor Kubica | |
Tarado | maandag 2 december 2019 @ 15:03 |
verschil is wel wat groter in Q dan Ham vs Bot
| |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 15:04 |
Die presteert precies zoals ik verwacht had; niet. | |
Tijn | maandag 2 december 2019 @ 15:18 |
Dat is ook zo. Maar toen Max in 2016 mid-season in die Red Bull werd gezet was-ie ook niet gelijk sneller dan Ricciardo tijdens de kwalificaties. Geef het een jaartje en die 4 tienden verschil zijn misschien teruggebracht tot de helft. Dan doet Albon het helemaal niet verkeerd. | |
Tarado | maandag 2 december 2019 @ 15:22 |
dat is misschien wel zo maar tactisch in de race kan je hem niet zo gebruiken als Mercedes met Bottas doet bijvoorbeeld, tenzij hij sprongen gaat maken. | |
franklop | maandag 2 december 2019 @ 15:29 |
Verschil is natuurlijk wel dat Bottas in een veel superieure auto zit tov RB en Ferrari. Dan kan hij veel meer uitrichten dan een Albon. | |
Monolith | maandag 2 december 2019 @ 16:20 |
De tweede rijder moet wel een beetje aanhaken. Idealiter verlang je dat wanneer Max gemakkelijk naar P1 rijdt, de tweede rijder gewoon op gepaste afstand tweede of misschien derde wordt. Consequent 6e worden als je teamgenoot continu podiumplaatsen rijdt is te mager. Zeker als de strijd tussen teams enigszins spannend wordt, wil je dat je teamgenoot punten afsnoept van de concurrentie. | |
sasquatsch | maandag 2 december 2019 @ 16:29 |
Omdat Leclerc tegen niemand op reed en de rest wel? Daarom is er ook daarna besloten altijd een tijdstraf te geven voor een unsafe release. Zodat de schijn dat Ferrari voorgetrokken wordt te vermijden. | |
tja77 | maandag 2 december 2019 @ 16:46 |
Verdacht, maar je maakt je niet per definitie schuldig aan een te groot verbruik van brandstof. Sterker nog, met 109,88 kg. aan boord kon dat geeneens. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 december 2019 @ 16:51 |
Huh? Die 110kg heeft niets te maken met de discussie. Die verviel op het moment dat Ferrari aangaf er maar 105 in te hebben. Waren ze niet gecontroleerd hadden ze die dus kunnen verbranden of waren na de race door de mand gevallen. | |
Tarado | maandag 2 december 2019 @ 16:57 |
ja maar als je om een titel kan vechten ga ik er ook meteen vanuit dat je daar de auto voor hebt | |
Tijn | maandag 2 december 2019 @ 17:00 |
Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik denk niet dat Red Bull op dit moment een coureur van dat kaliber in huis heeft. En het wordt ook heel moeilijk om zoiemand te vinden, want wie heeft er zin om naast Max te rijden en gegarandeerd in de schaduw te staan? Het probleem met Gasly was dat-ie niet eens gegarandeerd in de punten reed. Vergeleken daarmee is Albon een verademing. Maar ik denk ook niet dat het waar is dat Albon nooit beter dan P6 bereikt trouwens. Hij heeft al een paar keer laten zien ook best een inhaalactie op een Ferrari succesvol uit te kunnen voeren. Als-ie in Brazilië niet was gepootjehaakt, was-ie waarschijnlijk op het podium beland. Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar voorlopig vind ik dat-ie zich best goed stand houdt. | |
THEFXR | maandag 2 december 2019 @ 17:40 |
Monolith | maandag 2 december 2019 @ 17:49 |
Oh zeker, ik denk ook wel dat hij kan uitgroeien tot een degelijke tweede rijder. Maar WK word je niet alleen door de punten die je zelf haalt, maar vooral ook door de punten die je tegenstanders niet halen. Dan is zorgen dat het materiaal heel blijft prio 1, maar ook je teamgenoot tussen jezelf en je concurrenten hebben scheelt toch weer 3 puntjes als je eerste wordt. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 december 2019 @ 17:49 |
Lando is voor mij toch wel het hoogtepunt van het jaar. Wat een aanwinst voor F1. Zowel op de baan als ernaast. . Like, forever? . | |
vosss | maandag 2 december 2019 @ 17:53 |
Toffe peer inderdaad. | |
tja77 | maandag 2 december 2019 @ 17:54 |
Die 110 kg. is de maximaal te verbruiken hoeveelheid brandstof. Alles wat de auto meer meeneemt dan dat deze verbruikt is nadelig (balast). Door de mand vallen wanneer je 109 kg. brandstof hebt verbruikt? Dat mag dus gewoon. Het was dus een administratieve fout, niet een technische. Want ze hadden niet teveel brandstof aan boord, alleen meer dan opgegeven (wat nog binnen de limiet was). Nogmaals, een storm in een glas water. Had Ferrari namelijk gezegd, er zit 109 kg. brandstof in die auto, dan was er niks aan de hand. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 december 2019 @ 18:10 |
Zucht. Laatste poging dan. Ferrari geeft aan maar 105 liter aan boord te hebben. Dan mogen ze maximaal 104 liter verbruiken want er moet een liter overblijven ter controle. Punt. Dat 110 theoretisch de Max is doet er dan niet meer toe. | |
Donderkonijn | maandag 2 december 2019 @ 18:13 |
Dacht je dat ik het uit mijn duim zoog? D'r is echt een stagiair los gegaan met adobe premiere of sony vegas oid of hoe ever het equivalent van macintosh heet. | |
Nattekat | maandag 2 december 2019 @ 18:22 |
Negen van de tien keer als iemand mij dat vertelt, valt het uiteindelijk reuze mee. Geef me eens ongelijk om dat met een korreltje zout te nemen | |
sasquatsch | maandag 2 december 2019 @ 18:38 |
Natuurlijk wel. Zolang ze niet meer dan 110 kg aan boord hadden valt er niet te bewijzen dat ze illegaal bezig wilden zijn. Zeker niet aangezien dit al voor de race bekend was. Dus ja, terechte straf voor een administratieve fout, want meer valt er (ondanks de mogelijke intenties) niet van te maken. Al zie ik niet in wat voor voordeel ze eruit hadden kunnen halen. Misschien een paar keer hogere fuel flow om in te halen, maar of dat op weegt tegen de penalty van een zwaardere auto waag ik te betwijfelen. | |
Dazalbest | maandag 2 december 2019 @ 18:41 |
Ja inderdaad..... gister ook weer... Hij:Are you crying? Dan eerst kei hard lachen hahahahahahaha Stilte.... I Think i'm crying | |
Dazalbest | maandag 2 december 2019 @ 18:41 |
Uh foutje oeps | |
Sinister-D- | maandag 2 december 2019 @ 18:42 |
Ja. Altijd dat geroep om bron, terwijl het evenveel moeite is om het in te typen op Google ipv Fok! Even ter verduidelijking: dit is niet op jou persoonlijk gericht, maar in het algemeen in dit topic. | |
XL | maandag 2 december 2019 @ 18:50 |
Beste rookie! | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2019 @ 19:15 |
100% | |
opgebaarde | maandag 2 december 2019 @ 19:28 |
Zucht. Op welke manier zou Leclerc hier met vijf kg extra aan gewicht ook nog eens voordeel uit gehaald moeten hebben? Als je probeert aan te geven dat Ferrari nog steeds de FFM kan manipuleren, dan kan je dat beter direct zeggen in plaats van te zuchten. | |
TheFreshPrince | maandag 2 december 2019 @ 19:30 |
Als er nog steeds fraude met de fuel flow meter mogelijk is, door meer brandstof te verbruiken tijdens de race dan toegestaan. En daarvoor moet je wel extra brandstof mee hebben, anders sta je in de laatste ronden stil. Maar goed, het kan ook gewoon héél slordig zijn van het team. | |
Marcoss | maandag 2 december 2019 @ 19:50 |
Brazilië was hij wel sterk in het laatste deel inderdaad, maar hij kreeg die kans wel vooral door de Safety Car, daardoor kwam hij in de positie om in te halen bij Vettel. | |
Yashaaaaa | maandag 2 december 2019 @ 19:55 |
Yep, echt een super leuke gozer. Komt verder ook helemaal niet over als rijkeluis zoontje, en heeft gelukkig ondanks dat wel gewoon echt talent. | |
mikieu | maandag 2 december 2019 @ 20:10 |
Wel grappig dat iedereen lijkt te vergeten dat de RB na de zomer gewoon veel beter is geworden. Misschien was Gasly daar ook wel makkelijker mee naar voren gekomen.. Ferrari al DSQ voor alle wedstrijden waar ze meer dan 106kg brandstof mee hadden? | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2019 @ 21:56 |
Slipstream Goden! | |
TAV74 | maandag 2 december 2019 @ 22:12 |
Volgens mij ben jij vergeten dat rb aanvankelijk helemaal niet zo goed uit de zomer kwam en Albon het toen ook al beter deed dan Gasly. | |
Cheeseburgert | maandag 2 december 2019 @ 22:29 |
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63 Na de break heeft Max er 97 gereden en Albon 76 (94 als Hamilton hem er in Brazilië niet afgebeukt had) Max heeft in zijn 2e helft van het seizoen, maar grofweg de helft van de punten behaald die hij in de eerste helft had. Terwijl Albon er een stuk meer haalde dan Gasly in de 1e helft deed. Dus als de RB beter is geworden, dan reed Max minimaal 2 keer zo slecht. Of Albon is gewoon beter dan Gasly... [ Bericht 6% gewijzigd door Cheeseburgert op 02-12-2019 22:40:33 ] | |
aesop | maandag 2 december 2019 @ 22:51 |
Maar Gasly deed het in de toro rosso weer stukken beter dan Albon.... | |
Monolith | maandag 2 december 2019 @ 22:57 |
2 DNFs en grid penalties hielpen ook niet voor het aantal punten van Verstappen in de tweede seizoenshelft dus helemaal eerlijk is dat vergelijk ook niet. | |
mikieu | maandag 2 december 2019 @ 23:48 |
Dan nog zat Ferrari daar ineens voor, verdacht snel, wat ineens weer weg is. Ten opzichte van het middenveld heb ik wel het idee dat die auto flink verbeterd is. Als je keek hoe Max in Bahrein moeite had die auto op de baan te houden in de beginfase.. | |
Tijn | maandag 2 december 2019 @ 23:50 |
Toen zat er iets fout in de aero. Dat was tegen de tijd dat ze in Canada waren wel opgelost. | |
M.Melandri | dinsdag 3 december 2019 @ 02:01 |
En Kubica heeft meer punten gehaald dan Russel! | |
tja77 | dinsdag 3 december 2019 @ 06:17 |
Hey rekenwonder. Voor de zomerstop waren er ook meer races dan na de zomerstop. Dus als Max na de zomerstop ook nog een keer pech hebt (of onderdelen moet wisselen en een gridpenalty moet slikken) dan wordt het wel verdomd lastig om net zoveel punten te pakken. | |
Nattekat | dinsdag 3 december 2019 @ 10:36 |
F1 / Nabeschouwing seizoen 2019 Hier verder |