Brengen ?quote:Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Dat land gaat gebukt onder 't juk van hun dictatoriale regering dus lijkt 't me een goede vraag wanneer we dat land democratie gaan brengen.
Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.quote:Op zondag 1 december 2019 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je kunt net zo goed proberen Amerika aan te vallen. Veel succes.
China aanvallen is niet te doen hoor. Niet voor Nederland tenminste. Het is veel te groot en heeft best veel technologie inmiddels.quote:Op maandag 2 december 2019 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.
Groot betekend dat het slecht te verdedigen is.quote:Op maandag 2 december 2019 15:45 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
China aanvallen is niet te doen hoor. Niet voor Nederland tenminste. Het is veel te groot en heeft best veel technologie inmiddels.
Omdat het aan de rijksgrenzen ligt.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waarom bemoeien we ons wel met Vezuela?
Buiten wat politieke steun geven met woorden doet het buitenland ook niet meer in venezuela hoor. NL is 1 van de landen die wel wat kan doen, omdat Venezuela een buurland is van nederland.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Waarom bemoeien we ons wel met Vezuela?
Niet realistisch dus.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nee, we kunnen wel. maar dan met hoge prijs. Bovendien moeten we ook de mensenrechten opzij zetten als we dat ook willen winnen.
Zeker niet.quote:
Mensenrechten zijn een blok aan ons been geworden. We hebben zoveel macht, maar we kunnen er niks mee.quote:Op maandag 2 december 2019 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Zeker niet.
Maar ik ben alleen bang dat wanneer de derde wereld begint. zal dit mensenrechten steevast overboord gezet.
Juist dat stukje mensenrechten is onze menselijkheid. Hiermee onderscheid wij van de anderen.quote:Op maandag 2 december 2019 22:10 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Mensenrechten zijn een blok aan ons been geworden. We hebben zoveel macht, maar we kunnen er niks mee.
Dan moet men niet zeuren als wij een keer de klappen krijgen.quote:Op maandag 2 december 2019 23:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Juist dat stukje mensenrechten is onze menselijkheid. Hiermee onderscheid wij van de anderen.
Zelfs voor de VS niet.quote:Op maandag 2 december 2019 15:45 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
China aanvallen is niet te doen hoor. Niet voor Nederland tenminste. Het is veel te groot en heeft best veel technologie inmiddels.
De Chinezen behandelen de Oeigoeren schandalig slecht, maar Assad gaat/ging echt nog een stuk verder.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Dat land gaat gebukt onder 't juk van hun dictatoriale regering dus lijkt 't me een goede vraag wanneer we dat land democratie gaan brengen. Mensenrechtenschendingen waar Assad van beticht werd gaan daar wel wat verder en op grotere schaal. Net als de massavernietingswapens van Saddam. Of 't reverse religieus fanatisme van Ruhollah.
P.s. olie heeft 't land niet maar dat verandert niets toch?
Zolang het goed gaat met de burgers, en dat ging het de afgelopen decennia zal de burger niks te klagen hebben. Maar de rek is eruit en dus zullen ook zij geconfronteerd worden met lastige kwesties en wellicht verandering willen hebben. Als je dan geen democratische middelen hebt dan wordt het rellen en een grote opstand. China doet dan wat het al eeuwe doet, hard de opstand onderdrukken. We moeten nog zien hoe China dit gaat doen in deze moderne eeuw. Hong Kong leert ons iig al een hoop.quote:Op dinsdag 3 december 2019 17:28 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De Chinezen behandelen de Oeigoeren schandalig slecht, maar Assad gaat/ging echt nog een stuk verder.
Daarnaast weet ik helemaal niet of de meerderheid v/d Chinezen op democratie zit te wachten, hun staatskapitalisme heeft de afgelopen jaren heel wat meer economische groei gerealiseerd dan de westerse democratieën.
Hongkong is anders dan mainland China.
Overigens heeft de VS bv in Irak geen functionele democratie gebracht, maar neoliberaal kapitalisme waarbij vele Irakese staatsbedrijven gesloopt zijn.
(En hebben ze doodleuk allerlei spullen die die staatsbedrijven hadden kunnen produceren geïmporteerd.)
De VS exporteert vooral neoliberale ellende, en wordt daarin ondersteund door oa het IMF en de World Bank.
Ik ben geen fan v/h Chinese systeem, maar dat ze instituties oprichten om met clubs als het IMF en de World Bank te concurreren kan ik alleen maar toejuichen.
De westerse vrijheid is eerst en vooral vrijheid voor het kapitaal, voor mensen zonder geld is de vrijheid heel wat minder groot.
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Goed gaan, of steeds een beetje beter gaan?quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:45 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zolang het goed gaat met de burgers, en dat ging het de afgelopen decennia zal de burger niks te klagen hebben. Maar de rek is eruit en dus zullen ook zij geconfronteerd worden met lastige kwesties en wellicht verandering willen hebben. Als je dan geen democratische middelen hebt dan wordt het rellen en een grote opstand. China doet dan wat het al eeuwe doet, hard de opstand onderdrukken. We moeten nog zien hoe China dit gaat doen in deze moderne eeuw. Hong Kong leert ons iig al een hoop.
Hong Kong is dan ook een totaal ander geval indd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:51 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Goed gaan, of steeds een beetje beter gaan?
Hong Kong is niet mainland China, en slecht te vergelijken.
Met uitzondering van Hong Kong willen de meeste Chinezen helemaal geen democratie.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:47 schreef Hanca het volgende:
Even los van het absurde idee dat wij China iets zouden kunnen opdringen: Is elk land geschikt voor democratie?
China is een land met aardig wat anafalbetisme (heb ik zelf ervaren, de officiële cijfers zeggen wat anders) en natuurlijk enorm groot. Zo zit het ook met Rusland. Dat maakt het lastig.
Maar aan de andere kant heeft India een redelijk goed functionerende democratie, volgens mij. Het kan dus wel.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de gemiddelde mainlander behoefte heeft aan lokale representatie zoals iets als een gemeenteraad. Op dit moment gebeurt er gewoon vanalles met je buurt en je huis en je leven door 1 partij die de ambitie heeft en een handelsoorlog met de VS te winnen en tegelijkertijd aandacht te hebben voor de reparatie van de betonnen trappen naar de tempel om te hoek.quote:Op donderdag 5 december 2019 03:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met uitzondering van Hong Kong willen de meeste Chinezen helemaal geen democratie.
Helemaal juist denk ik. China heeft nooit een democratie gehad. Eerst was het op wat uitzonderingen na vrijwel altijd een keizerrijk. Daarna kwam de huidige communistische partij. Om aan de macht te blijven heeft deze partij er enkel belang bij om het overgrote deel van de bevolking inderdaad tevreden te houden. En moet daarbij voorzichtig handelen want met een maar een partij kunnen ze anderen nooit de schuld geven zoals binnen een democratie.quote:Op donderdag 5 december 2019 04:09 schreef SpecialK het volgende:
Prioriteiten worden op dit moment gesteld door 1 organisatie. Een organisatie die volgens mij niet zo veel interesse heeft in de voorkeuren van kleine gemeenschappen.. alleen maar in wat goed is voor het bredere volk.
Dat is altijd wel leuk ja, dat door EU wetgeving EU vlaggen onbrandbaar zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die Chinezen in HK vragen de VS om hulp die ze niet gaan krijgen, Amerikanen weten inmiddels wel beter hoe weinig waarde die vlag heeft als je niet bij de 0.1% hoort.
Ga eens kijken hoe veteranen behandeld worden in de VS.
PS: Amerikaanse rechtsen zijn oerdom, natuurlijk, als ze slim waren hadden ze ervoor gezorgd dat Amerikaanse vlaggen onbrandbaar zijn net als die van de EU
Tuurlijk niet. Logistiek gezien niet te doen. En meer wapens dan burgers+burgers die bereid zijn de wapens op te pakken.quote:Op maandag 2 december 2019 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.
O dus in Irak is nu democratiequote:Op donderdag 28 november 2019 20:39 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Dat was er ook niet voor Iraq-war dus waarom is dat een issue?
Vraag het de Oeigoeren eensquote:Op donderdag 5 december 2019 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus in Irak is nu democratie
China functioneert perfect waarom heeft men daar democratie nodig ?
Even een domme vraag. Hoe zou jij meten of een volk gelukkig is met de leiding en gekozen richting als er 1 dude of partij is die zonder tegenspraak lekker zijn ding doet?quote:Op donderdag 5 december 2019 14:59 schreef Jantje2k het volgende:
Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat democratie iets goeds is? Uiteindelijk is gewoon één persoon die het beste voor heeft misschien wel even goed in sommige landen / werelddelen.
Als zij zich daar gelukkig bij voelen moeten zij dat gewoon zelf weten toch?
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar in Irak hadden ze het beter voordat wij er zijn geweest. Dan kunnen we de vraag stellen of het wel slim is om onze gedachten overal heen te exporterenquote:Op donderdag 5 december 2019 17:29 schreef SpecialK het volgende:
Even een domme vraag. Hoe zou jij meten of een volk gelukkig is met de leiding en gekozen richting als er 1 dude of partij is die zonder tegenspraak lekker zijn ding doet?
Gezien de best leefbare landen op deze aardkloot toevalligerwijs democratieen zijnquote:Op donderdag 5 december 2019 14:59 schreef Jantje2k het volgende:
Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat democratie iets goeds is? Uiteindelijk is gewoon één persoon die het beste voor heeft misschien wel even goed in sommige landen / werelddelen.
Als zij zich daar gelukkig bij voelen moeten zij dat gewoon zelf weten toch?
En witte muur is beter voor mijn planten dan een donkerbruine muur. Dat is een feit.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:30 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar in Irak hadden ze het beter voordat wij er zijn geweest. Dan kunnen we de vraag stellen of het wel slim is om onze gedachten overal heen te exporteren
Ja, misschien zei ik het niet goed inderdaad. Ik bedoelde voornamelijk te zeggen dat het raar is van ons om ergens een rommel van te maken en dan zeggen dat wij daar de "democratie" voor hen gebracht hebben.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En witte muur is beter voor mijn planten dan een donkerbruine muur. Dat is een feit.
De vraag die jij nu stelt is... is het handig om mijn kamer wit te verven door witte verf te drinken en de muren onder te pissen.
Dat zijn moslimsquote:
en Lybie, Egypte en Irak diepe ellendequote:Op donderdag 5 december 2019 18:49 schreef imgoddamnugly het volgende:
Democratie brachten het middenoosten, zuid amerika en Oekraine alleen maar oorlog
Fixed.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Lybie, Egypte en Irak diepe ellende
sommige landen doen het niet als democratie In sommige landen zijn er machtige types die liever geen democratie hebben.
maar die zijn ook gekozen door de lokale bevolking in hun regioquote:Op donderdag 5 december 2019 18:05 schreef rockstah het volgende:
Er is helemaal geen sprake van één persoon die alles beslist, het land wordt in feite geregeerd door het centrale comité, zo'n 300 man in totaal.
Ohja helemaal vergeten. Het zijn maar moslims. Dan mag je er volgens menig fokker alles mee uitvreten wat er in je ziekelijke brein opkomtquote:
Dit heeft allemaal eerder te maken met de actieve inmenging van het westen in andermanse verkiezingen. Iran en Oekraine zijn hiervan bekende voorbeelden (geen complot theorie). Je kunt niet anders concluderen dan dat het westen in al deze landen opzettelijk de orde wilde verstoren. En opzettelijk oorlogen wilde creeëren. Wat best bizar is om je te realiseren. Maar vrede heeft het westen nooit gebracht in deze landen dus dat is dan een trend. Opzet. Dit moet toch een keer uit de taboesfeer komen. En zal toch een keer moeten worden besproken. Want de feiten zijn er.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Lybie, Egypte en Irak diepe ellende
sommige landen doen het niet als democratie
China functioneert helemaal niet perfect.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus in Irak is nu democratie
China functioneert perfect waarom heeft men daar democratie nodig ?
De rest van China heeft niet te maken met jihadistische terroristische moslims en is de ligging ook totaal anders. Als China niet zo had opgetreden, dan had Xinjang nog veel meer problemen gehad en kon je daar als Han-Chinees niet meer veilig over straat lopen.quote:Op zondag 8 december 2019 16:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik hoop voor de rest van China dat hen dat bespaard blijft, en dat Xi niet de nieuwe Mao wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |