abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190190329
Daar gaat Nederland echt niks aan doen.
pi_190212893
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Dat land gaat gebukt onder 't juk van hun dictatoriale regering dus lijkt 't me een goede vraag wanneer we dat land democratie gaan brengen.
Brengen ?
Je bedoelt het land aanvallen , in zijn geheel veroveren, verzet neerslaan
Hoeveel miljoen soldaten moeten dat doen? 10 miljoen of 50 miljoen?
En wil je ook massamoorden plegen door atoomwapens te gebruiken?
En de kosten ? 5000 miljard euro ?
Wat is de inschatting van het aantal doden? 10 miljoen of 100 miljoen ?

Ga jij eens heel rap nuchter en humaan worden. |:(
  zondag 1 december 2019 @ 13:25:56 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190212931
Je kunt net zo goed proberen Amerika aan te vallen. Veel succes.
  maandag 2 december 2019 @ 13:12:09 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190230638
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je kunt net zo goed proberen Amerika aan te vallen. Veel succes.
Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190233042
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2019 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.
China aanvallen is niet te doen hoor. Niet voor Nederland tenminste. Het is veel te groot en heeft best veel technologie inmiddels.
  maandag 2 december 2019 @ 16:13:07 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190233456
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:45 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

China aanvallen is niet te doen hoor. Niet voor Nederland tenminste. Het is veel te groot en heeft best veel technologie inmiddels.
Groot betekend dat het slecht te verdedigen is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 december 2019 @ 19:43:30 #57
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_190236966
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Waarom bemoeien we ons wel met Vezuela?
Omdat het aan de rijksgrenzen ligt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_190237174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Waarom bemoeien we ons wel met Vezuela?
Buiten wat politieke steun geven met woorden doet het buitenland ook niet meer in venezuela hoor. NL is 1 van de landen die wel wat kan doen, omdat Venezuela een buurland is van nederland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190239545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:45 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Nee, we kunnen wel. maar dan met hoge prijs. Bovendien moeten we ook de mensenrechten opzij zetten als we dat ook willen winnen.
Niet realistisch dus.
pi_190240485
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 21:27 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Niet realistisch dus.
Zeker niet.
Maar ik ben alleen bang dat wanneer de derde wereld begint. zal dit mensenrechten steevast overboord gezet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_190240589
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zeker niet.
Maar ik ben alleen bang dat wanneer de derde wereld begint. zal dit mensenrechten steevast overboord gezet.
Mensenrechten zijn een blok aan ons been geworden. We hebben zoveel macht, maar we kunnen er niks mee.
pi_190241858
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 22:10 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn een blok aan ons been geworden. We hebben zoveel macht, maar we kunnen er niks mee.
Juist dat stukje mensenrechten is onze menselijkheid. Hiermee onderscheid wij van de anderen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_190242342
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 23:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Juist dat stukje mensenrechten is onze menselijkheid. Hiermee onderscheid wij van de anderen.
Dan moet men niet zeuren als wij een keer de klappen krijgen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:18:01 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190246282
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:45 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Zelfs voor de VS niet.

China heeft 1,4 miljard man, die ook nog eens allemaal best bereid zijn te vechten voor hun land. (iets wat ik van de VS niet zou durven beweren) Plus gewoon alle moderne shit zoals vliegdekschepen, onderzeeers en nukes.

Misschien in een super all-out war van India, europa en de VS tegen China zou je misschien kunnen winnen, maar ik denk dat dat ook meteen het einde van deze planeet is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_190251477
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Dat land gaat gebukt onder 't juk van hun dictatoriale regering dus lijkt 't me een goede vraag wanneer we dat land democratie gaan brengen. Mensenrechtenschendingen waar Assad van beticht werd gaan daar wel wat verder en op grotere schaal. Net als de massavernietingswapens van Saddam. Of 't reverse religieus fanatisme van Ruhollah.

P.s. olie heeft 't land niet maar dat verandert niets toch?
De Chinezen behandelen de Oeigoeren schandalig slecht, maar Assad gaat/ging echt nog een stuk verder.
Daarnaast weet ik helemaal niet of de meerderheid v/d Chinezen op democratie zit te wachten, hun staatskapitalisme heeft de afgelopen jaren heel wat meer economische groei gerealiseerd dan de westerse democratieën.
Hongkong is anders dan mainland China.

Overigens heeft de VS bv in Irak geen functionele democratie gebracht, maar neoliberaal kapitalisme waarbij vele Irakese staatsbedrijven gesloopt zijn.
(En hebben ze doodleuk allerlei spullen die die staatsbedrijven hadden kunnen produceren geïmporteerd.)

De VS exporteert vooral neoliberale ellende, en wordt daarin ondersteund door oa het IMF en de World Bank.

Ik ben geen fan v/h Chinese systeem, maar dat ze instituties oprichten om met clubs als het IMF en de World Bank te concurreren kan ik alleen maar toejuichen.
De westerse vrijheid is eerst en vooral vrijheid voor het kapitaal, voor mensen zonder geld is de vrijheid heel wat minder groot.

Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_190252839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De Chinezen behandelen de Oeigoeren schandalig slecht, maar Assad gaat/ging echt nog een stuk verder.
Daarnaast weet ik helemaal niet of de meerderheid v/d Chinezen op democratie zit te wachten, hun staatskapitalisme heeft de afgelopen jaren heel wat meer economische groei gerealiseerd dan de westerse democratieën.
Hongkong is anders dan mainland China.

Overigens heeft de VS bv in Irak geen functionele democratie gebracht, maar neoliberaal kapitalisme waarbij vele Irakese staatsbedrijven gesloopt zijn.
(En hebben ze doodleuk allerlei spullen die die staatsbedrijven hadden kunnen produceren geïmporteerd.)

De VS exporteert vooral neoliberale ellende, en wordt daarin ondersteund door oa het IMF en de World Bank.

Ik ben geen fan v/h Chinese systeem, maar dat ze instituties oprichten om met clubs als het IMF en de World Bank te concurreren kan ik alleen maar toejuichen.
De westerse vrijheid is eerst en vooral vrijheid voor het kapitaal, voor mensen zonder geld is de vrijheid heel wat minder groot.

Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Zolang het goed gaat met de burgers, en dat ging het de afgelopen decennia zal de burger niks te klagen hebben. Maar de rek is eruit en dus zullen ook zij geconfronteerd worden met lastige kwesties en wellicht verandering willen hebben. Als je dan geen democratische middelen hebt dan wordt het rellen en een grote opstand. China doet dan wat het al eeuwe doet, hard de opstand onderdrukken. We moeten nog zien hoe China dit gaat doen in deze moderne eeuw. Hong Kong leert ons iig al een hoop.
pi_190252918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zolang het goed gaat met de burgers, en dat ging het de afgelopen decennia zal de burger niks te klagen hebben. Maar de rek is eruit en dus zullen ook zij geconfronteerd worden met lastige kwesties en wellicht verandering willen hebben. Als je dan geen democratische middelen hebt dan wordt het rellen en een grote opstand. China doet dan wat het al eeuwe doet, hard de opstand onderdrukken. We moeten nog zien hoe China dit gaat doen in deze moderne eeuw. Hong Kong leert ons iig al een hoop.
Goed gaan, of steeds een beetje beter gaan?
Hong Kong is niet mainland China, en slecht te vergelijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_190252996
Wij kunnen ons beter bemoeien met onze eigen zorgen en zaken. Ons land en Europa. Hier laat de democratie ook te wensen over. Veel keus hebben we niet. Kwa mensenrechten zijn wij ook erg hypocriet. Kijk maar naar de situatie van Edward Snowden en Julian Assange. Ons bemoeien met andere landen bracht nooit wat goeds. Over de Oekraine zijn 200 Nederlanders uit de lucht geschoten. En zij worden nu gebruikt voor westers politieke agendas.

[ Bericht 6% gewijzigd door imgoddamnugly op 04-12-2019 02:08:42 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190253156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Goed gaan, of steeds een beetje beter gaan?
Hong Kong is niet mainland China, en slecht te vergelijken.
Hong Kong is dan ook een totaal ander geval indd.
pi_190257168
China is mijnsinziens een reus op lemen voeten.

Video: China is in de ban van de vergrijzing
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 4 december 2019 @ 15:19:40 #71
63302 rockstah
New World Disorder
pi_190265505
We zijn al bijna 500 jaar bezig met het brengen van "democratie" naar China. Althans zo zien veel Chinezen het, met als aanvulling dat het vooral ook om het brengen van het christendom ging maar dat is vanuit hun perspectief vaak één en hetzelfde omdat in beide gevallen het afbreken van de confucianistische samenleving vereist is. Ik denk dat daar ook het probleem zit.

Uiteindelijk is er geen consensus over wat democratie is en die discussie kun je terug traceren tot in de oudheid. Als je vaststelt dat beide systemen gebaseerd zijn op het bestaan van een bestuurlijke elite die per mandaat over een volk regeert, dan kun je ook zien dat in een individualistische samenleving het controlemechanisme zich eerder vormt naar zaken als algemeen stemrecht, vrije pers, vrijheid van organisatie e.d., waar een collectivistische samenleving met rigide machtsstructuren meer op het huidige Chinese systeem zal lijken waar niet het individu maar "de partij" de macht controleert, wat op zijn beurt weer leidt tot een focus op algemeen meetbare vormen van prestatie en vooruitgang: technocratie.

Vanuit ons perspectief lijkt dat vooral op onderdrukking en daar kan ik zeker in mee gaan, maar ik kan mee ook voorstellen dat na eeuwen aan ontwrichtende ellende je nu eenmaal meer waarde gaat hechten aan orde aan stabiliteit. Ik ben zeker geen groot bewonderaar, maar denk wel dat het Chinese systeem zo zijn tijd en plek heeft. Democratie is geen panacea.
  donderdag 5 december 2019 @ 03:57:20 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190276865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:47 schreef Hanca het volgende:
Even los van het absurde idee dat wij China iets zouden kunnen opdringen: Is elk land geschikt voor democratie?

China is een land met aardig wat anafalbetisme (heb ik zelf ervaren, de officiële cijfers zeggen wat anders) en natuurlijk enorm groot. Zo zit het ook met Rusland. Dat maakt het lastig.

Maar aan de andere kant heeft India een redelijk goed functionerende democratie, volgens mij. Het kan dus wel.
Met uitzondering van Hong Kong willen de meeste Chinezen helemaal geen democratie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 5 december 2019 @ 04:09:50 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190276871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 03:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met uitzondering van Hong Kong willen de meeste Chinezen helemaal geen democratie.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de gemiddelde mainlander behoefte heeft aan lokale representatie zoals iets als een gemeenteraad. Op dit moment gebeurt er gewoon vanalles met je buurt en je huis en je leven door 1 partij die de ambitie heeft en een handelsoorlog met de VS te winnen en tegelijkertijd aandacht te hebben voor de reparatie van de betonnen trappen naar de tempel om te hoek.

Prioriteiten worden op dit moment gesteld door 1 organisatie. Een organisatie die volgens mij niet zo veel interesse heeft in de voorkeuren van kleine gemeenschappen.. alleen maar in wat goed is voor het bredere volk. Dat schept volgens mij onvrede. De enige reden dat die onvrede geen brede stem heeft gekregen is omdat elke vorm van klachten keihard wordt onderdrukt.

Misschien is mijn analyse verkeerd en dan hoor ik het graag.. maar als dat beeld klopt dan vraag ik me af of je wel kan zeggen dan mainlanders geen behoefte hebben aan democratie. Wat betekent behoefte zelfs binnen een totalitaire context. En als metafoor: kan je behoefte hebben in eten als de staat jou hebt overtuigd dat jouw gevoel van honger niks met eten te maken heeft?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 5 december 2019 @ 04:30:19 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190276892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 04:09 schreef SpecialK het volgende:
Prioriteiten worden op dit moment gesteld door 1 organisatie. Een organisatie die volgens mij niet zo veel interesse heeft in de voorkeuren van kleine gemeenschappen.. alleen maar in wat goed is voor het bredere volk.
Helemaal juist denk ik. China heeft nooit een democratie gehad. Eerst was het op wat uitzonderingen na vrijwel altijd een keizerrijk. Daarna kwam de huidige communistische partij. Om aan de macht te blijven heeft deze partij er enkel belang bij om het overgrote deel van de bevolking inderdaad tevreden te houden. En moet daarbij voorzichtig handelen want met een maar een partij kunnen ze anderen nooit de schuld geven zoals binnen een democratie.

Wat de handelsoorlog aangaat met de VS neemt China wel scherpe woorden in de mond. En ook maatregelen. Maar denk ik dat ze het gewoon afwachten tot de VS een andere president krijgt. Vier jaar of meer overleeft de communistische partij van China wel. Tenzij er echt iets onverwachts gebeurd,.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190282573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 13:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die Chinezen in HK vragen de VS om hulp die ze niet gaan krijgen, Amerikanen weten inmiddels wel beter hoe weinig waarde die vlag heeft als je niet bij de 0.1% hoort.

Ga eens kijken hoe veteranen behandeld worden in de VS.

PS: Amerikaanse rechtsen zijn oerdom, natuurlijk, als ze slim waren hadden ze ervoor gezorgd dat Amerikaanse vlaggen onbrandbaar zijn net als die van de EU :D
Dat is altijd wel leuk ja, dat door EU wetgeving EU vlaggen onbrandbaar zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')