abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2019 @ 14:45:12 #76
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_190282616
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2019 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat dat prima te doen is, maar er valt in die bananenrepubliek niets te halen.
Tuurlijk niet. Logistiek gezien niet te doen. En meer wapens dan burgers+burgers die bereid zijn de wapens op te pakken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_190282818
Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat democratie iets goeds is? Uiteindelijk is gewoon één persoon die het beste voor heeft misschien wel even goed in sommige landen / werelddelen.

Als zij zich daar gelukkig bij voelen moeten zij dat gewoon zelf weten toch?
  donderdag 5 december 2019 @ 16:25:46 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190284134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:39 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dat was er ook niet voor Iraq-war dus waarom is dat een issue?
O dus in Irak is nu democratie

China functioneert perfect waarom heeft men daar democratie nodig ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 december 2019 @ 17:28:04 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190285003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vraag het de Oeigoeren eens
  donderdag 5 december 2019 @ 17:29:40 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190285026
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:59 schreef Jantje2k het volgende:
Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat democratie iets goeds is? Uiteindelijk is gewoon één persoon die het beste voor heeft misschien wel even goed in sommige landen / werelddelen.

Even een domme vraag. Hoe zou jij meten of een volk gelukkig is met de leiding en gekozen richting als er 1 dude of partij is die zonder tegenspraak lekker zijn ding doet?

Want zo'n proces om daar achter te komen komt al er vrij dicht bij democratie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_190285038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:29 schreef SpecialK het volgende:
Even een domme vraag. Hoe zou jij meten of een volk gelukkig is met de leiding en gekozen richting als er 1 dude of partij is die zonder tegenspraak lekker zijn ding doet?

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar in Irak hadden ze het beter voordat wij er zijn geweest. Dan kunnen we de vraag stellen of het wel slim is om onze gedachten overal heen te exporteren
  donderdag 5 december 2019 @ 17:34:21 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190285097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:59 schreef Jantje2k het volgende:

Gezien de best leefbare landen op deze aardkloot toevalligerwijs democratieen zijn

Die wijze alwetende feilloze persoon waar jij het over hebt wordt namelijk nooit ergens geboren. Dus altijd goed dat niemand absolute macht heeft.
  donderdag 5 december 2019 @ 17:34:24 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190285098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:30 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar in Irak hadden ze het beter voordat wij er zijn geweest. Dan kunnen we de vraag stellen of het wel slim is om onze gedachten overal heen te exporteren
En witte muur is beter voor mijn planten dan een donkerbruine muur. Dat is een feit.

De vraag die jij nu stelt is... is het handig om mijn kamer wit te verven door witte verf te drinken en de muren onder te pissen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_190285126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En witte muur is beter voor mijn planten dan een donkerbruine muur. Dat is een feit.

De vraag die jij nu stelt is... is het handig om mijn kamer wit te verven door witte verf te drinken en de muren onder te pissen.
Ja, misschien zei ik het niet goed inderdaad. Ik bedoelde voornamelijk te zeggen dat het raar is van ons om ergens een rommel van te maken en dan zeggen dat wij daar de "democratie" voor hen gebracht hebben.

Ik bedoel niet dat we hier in Nederland of ergens in Europa een democratie moeten willen :P
  donderdag 5 december 2019 @ 18:05:25 #85
63302 rockstah
New World Disorder
pi_190285588
Er is helemaal geen sprake van één persoon die alles beslist, het land wordt in feite geregeerd door het centrale comité, zo'n 300 man in totaal.
  donderdag 5 december 2019 @ 18:21:04 #86
63302 rockstah
New World Disorder
pi_190285837
Bedenk ook dat er vooral op decentraal bestuur wordt ingezet, als je een probleem hebt met het beleid wordt je geacht naar je lokale partijsecretaris te gaan en niet gelijk naar Bejing te wijzen.
Die partijsecretaris wordt aangesteld voor 5 jaar, met checkpoints in het eerste, tweede en 5e jaar en krijgt bepaalde targets die hij moet halen, maar is in principe vrij om zelf met beleid te experimenteren. Als de resultaten slecht zijn vliegt hij of zij eruit, en anders promoveren ze door na 5 jaar. Als je dit voor het gros van je leven vol weet te houden kom je uiteindelijk in de partijtop terecht.
pi_190286249
Democratie brachten het middenoosten, zuid amerika en Oekraine alleen maar oorlog :N
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  donderdag 5 december 2019 @ 19:42:06 #88
323876 michaelmoore
pi_190287088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vraag het de Oeigoeren eens
Dat zijn moslims
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 december 2019 @ 19:43:15 #89
323876 michaelmoore
pi_190287110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:49 schreef imgoddamnugly het volgende:
Democratie brachten het middenoosten, zuid amerika en Oekraine alleen maar oorlog :N
en Lybie, Egypte en Irak diepe ellende

sommige landen doen het niet als democratie
pi_190287312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zijn moslims
Ja dus?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190287324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sommige landen doen het niet als democratie In sommige landen zijn er machtige types die liever geen democratie hebben.
Fixed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 5 december 2019 @ 21:55:28 #92
323876 michaelmoore
pi_190289492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:05 schreef rockstah het volgende:
Er is helemaal geen sprake van één persoon die alles beslist, het land wordt in feite geregeerd door het centrale comité, zo'n 300 man in totaal.
maar die zijn ook gekozen door de lokale bevolking in hun regio
  donderdag 5 december 2019 @ 23:33:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190290957
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja dus?
Ohja helemaal vergeten. Het zijn maar moslims. Dan mag je er volgens menig fokker alles mee uitvreten wat er in je ziekelijke brein opkomt
pi_190292180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sommige landen doen het niet als democratie
Dit heeft allemaal eerder te maken met de actieve inmenging van het westen in andermanse verkiezingen. Iran en Oekraine zijn hiervan bekende voorbeelden (geen complot theorie). Je kunt niet anders concluderen dan dat het westen in al deze landen opzettelijk de orde wilde verstoren. En opzettelijk oorlogen wilde creeëren. Wat best bizar is om je te realiseren. Maar vrede heeft het westen nooit gebracht in deze landen dus dat is dan een trend. Opzet. Dit moet toch een keer uit de taboesfeer komen. En zal toch een keer moeten worden besproken. Want de feiten zijn er.

[ Bericht 4% gewijzigd door imgoddamnugly op 06-12-2019 02:03:28 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190329643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China functioneert helemaal niet perfect.
De Oeigoeren hebben terechte klachten over omvolking.
In Xinjiang lijkt het wel een nieuwe culturele revolutie.
Ik hoop voor de rest van China dat hen dat bespaard blijft, en dat Xi niet de nieuwe Mao wordt.

Wat is eigenlijk de hedendaagse Chinese doctrine?
Is de kat zwart, of wit?
En blijft zij muizen vangen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 08-12-2019 16:46:03 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_190331146
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 16:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik hoop voor de rest van China dat hen dat bespaard blijft, en dat Xi niet de nieuwe Mao wordt.

De rest van China heeft niet te maken met jihadistische terroristische moslims en is de ligging ook totaal anders. Als China niet zo had opgetreden, dan had Xinjang nog veel meer problemen gehad en kon je daar als Han-Chinees niet meer veilig over straat lopen.

Xi Jinping is de nieuwe keizer van het nieuwe China, heeft dus niks met Mao te maken.
  zondag 8 december 2019 @ 19:46:00 #97
323876 michaelmoore
pi_190332702
Ik vind dat China het prima doet ook in de rest van de wereld , met name in delen van Afrca en Azie met landbouw opleidingen in landen die het vertikken om zelfvoorzienend te zijn

Hier een voorbeeld van chinese graancirkels in Gambia

pi_190342464
Ik vind het ook wel een beetje raar, de bevolking van China is best slim toch ?
Die zouden democratie wel aankunnen denk ik zo.
Ik vraag me af of de echte communisten nu wel zo blij zijn met de communistische partij van China
  maandag 9 december 2019 @ 16:02:00 #99
63302 rockstah
New World Disorder
pi_190346294
^Denk dat dat ook deel van het probleem is, toen Deng zijn hervormingen door wou voeren had hij ook te maken met een enorme hoeveelheid burgers die nog steeds overtuigd communistisch waren en in veel gevallen zelfs familieleden aangegeven hadden tijdens de culturele revolutie ed. Onder een democratisch systeem had hij geen enkele kans gehad, de elite van Bejing beweert dat het nog steeds een meerderheid van de bevolking is die de maoïstische leer wil blijven volgen al is die langzaam slinkende.

Nu mag dat natuurlijk geen argument zijn wanneer het om wel of geen democratie gaat, maar het is wel iets om over na te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')