SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Beter zal het vast zijn maar niets voor mijquote:Op donderdag 28 november 2019 10:22 schreef BE het volgende:
Waarom zou je dat niet doen dan?
Beter toch gewoon altijd matigen?
Wel lekker!
Nouja er kan best wel een dag van 3500kcal tussen zitten hoor maar vind dat geen probleem.quote:Op donderdag 28 november 2019 12:04 schreef BE het volgende:
Ah ok, ik dacht even dat je volledig los wilde gaan.
Hoe dan? Heb alleen een oven en magnetron tot m'n beschikking momenteel.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:33 schreef Myraela het volgende:
Ook zonder inductieplaat kun je natuurlijk prima gezond koken.
Stuk zalm, zooi groenten met dropje olijfolie, zout en peper erop in de oven en je bent er alquote:Op vrijdag 29 november 2019 16:35 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Hoe dan? Heb alleen een oven en magnetron tot m'n beschikking momenteel.
Weet je dat ik al die dingen die je opnoemt serieus niet zelf had bedacht.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Stuk zalm, zooi groenten met dropje olijfolie, zout en peper erop in de oven en je bent er al
Groenten grillen, saus koud laten en vegetarische lasagne maken die iets langer in de oven moet (omdat de saus ook nog moet garen)
Waterkoker vullen, water over diepvries erwtjes heen flikkeren tot ze heet zijn.
Aardappeltjes of gnocchi met drupje olijfolie in de oven bakken en ernaast een stukje kip, of worstje of weet ik wat
Venkel in plakken met beetje olijfolie, beetje parmezaanse kaas eroverheen en dat met wat brood ofzo eten.
Er kan zoveel in de oven, en magnetron ook maar dat vind ik doorgaans ranziger worden
Wat eet je nu dan?
Gewoon hier vragen, zat mensen die met je mee willen denken qua menuutjes/recepten denk ik zoquote:Op vrijdag 29 november 2019 16:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Weet je dat ik al die dingen die je opnoemt serieus niet zelf had bedacht.
Nu is het kant en klaar magnetron, af en toe een diepvries pizza, brood en tosti en maaltijdsalades. En dat komt allemaal m'n neus uit.
Een heel kleintje waar net 1 boterham in past haha. Maar, hoe doe je dat dan, want ik heb maar 1 oven?quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:57 schreef Myraela het volgende:
Als je tosti's bakt, ga ik er vanuit dat je ook een tosti-ijzer of elektrische grill oid hebt? Daar kun je ook prima een kipfiletje oid in bakken. Gegrilde groenten, couscous met wat gekookt water wellen. Prima gezond maaltijdje.
Geroosterde broccoli vind ik ook lekker. Of wortels uit de oven. Zoete aardappel frietjes erbij. Omelet uit de oven is ook lekker. Je hebt ook gewoon voorgekookte rijst voor in de magnetron. Hele vis uit de oven, citroen, tomaten en courgette erbij.
Ja dat is waar!quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon hier vragen, zat mensen die met je mee willen denken qua menuutjes/recepten denk ik zo
Hoe hoe je wat? Je kunt het toch gewoon in de oven gooien. Als het verschillende losse dingen zijn dan hou je het gewoon apart met wat aluminiumfolie.quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:02 schreef Pizzapuntje het volgende:
Een heel kleintje waar net 1 boterham in past haha. Maar, hoe doe je dat dan, want ik heb maar 1 oven?
Dat verschillende dingen inderdaad. Maar die kun je dus ff warm houden met aluminium folie? Want niet les zou in 1 keer in de oven kunnen denk ikquote:Op vrijdag 29 november 2019 19:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe hoe je wat? Je kunt het toch gewoon in de oven gooien. Als het verschillende losse dingen zijn dan hou je het gewoon apart met wat aluminiumfolie.
Weet niet hoe groot je oven is en hoeveel je eet, maar dat moet denk ik toch wel allemaal in één keer in de oven kunnen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 19:47 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Dat verschillende dingen inderdaad. Maar die kun je dus ff warm houden met aluminium folie? Want niet les zou in 1 keer in de oven kunnen denk ik
Dat is slim. Er past maar 1 schaal in, zat meer met het feit dat het 1 misschien langer en andere temperatuur moet. Maar zoals jij het zegt kan het inderdaad!quote:Op vrijdag 29 november 2019 19:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet niet hoe groot je oven is en hoeveel je eet, maar dat moet denk ik toch wel allemaal in één keer in de oven kunnen.
Desnoods zaken die korter hoeven te garen er later bij doen of eerder uithalen (verschillende bakblikken of op apart stukje bakpapier)
Gewoon eens proberen
Ja precies, zat zoals gezegd meer met langere tijden en andere temperaturen. Ik gebruik de oven wel eens voor vlees of aardappeltjes hoor, maar dan gaat de rest op het fornuis.quote:Op vrijdag 29 november 2019 19:55 schreef Myraela het volgende:
Warm houden weet ik niet, maar je kunt het eventueel gewoon apart bakken en daarna alleen nog even samen opwarmen. Maar voor 1 persoon zal het meeste toch wel passen?
Jij bent lang toch, zei je in het vorige topic? Dan is ‘onder de 2000’ toch gewoon heel prima en niet echt iets wat met een balansdag oid gecompenseerd hoeft te worden?quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:38 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een vreetdag. En die eindigde bij dat ik mijn avondeten voor 16:00 uur al op had. Was eigenlijk bang dat ik daardoor in de avond nog meer zou gaan eten, maar eigenlijk zat ik gewoon de hele avond vol.En als ik dan zo even terugreken, was het geen goede dag, maar ook geen rampzalige dag. Denk dat ik nog gewoon onder de 2000 zit. Het was meer dat ik gewoon hele andere dingen ben gaan eten dan de bedoeling was en dat ik veel te snel achter elkaar heb gegeten.
O: Banaan - Boterham met smeerkaas en gebakken ei
L: Veel gebakken aardappeltjes, zak tomatensoep
T: Boterham Nutella
T: Zakje Pombar
D: Iglo Ping & Klaar gegrilde kip, rosti en sperziebonen
Dit weekend naar Maastricht. Kan na het vreet-gevoel van vandaag even niet inschatten of ik daar wel wat zelfbeheersing en structuur erin kan houden. Hoeft niet heel streng, maar een beetje met mate mag wel.
Compenseer ook niet voor gisteren. Wil gewoon sowieso wat mate in mijn eten houden als ik een weekendje weg ben. Wel lekker uiteten, maar niet overal mijn gezicht inhangen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:23 schreef BE het volgende:
[..]
Jij bent lang toch, zei je in het vorige topic? Dan is ‘onder de 2000’ toch gewoon heel prima en niet echt iets wat met een balansdag oid gecompenseerd hoeft te worden?
Zo. Goede dag.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:15 schreef Nanuke het volgende:
O: crackers met pindakaas, cracker met smeerkaas
T: smoothie
L: 2x zelfgebakken kaadui bol 2 boterhammen leverworst
A: volkoren wraps met sla, kip, komkommer, paprika, yoghurtdressing
Bevalt dat Les Mills on demand? Ik vond het altijd erg leuk, maar bij mijn huidige sportschool zijn de instructeurs niet zo goed (timing van de oefeningen op de muziek is belabberd) en dat werkt niet voor mij. Zijn er veel verschillende opties om uit te kiezen?quote:Op zaterdag 30 november 2019 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeh, @:Myraela, dat klinkt goed. Zowel je avondeten als de brunch morgen! Leuke stad, Maastricht, voor een weekendje weg!
Ik had ook een prima dag
Ik sta wat gewicht betreft al even stil, maar cm's gaan (heel langzaam) wel nog steeds naar beneden. En ben wel fijne sportlesjes aan het doen dus hoop dat nu weer te doorbreken. Fitchannel heb ik opgezegd, vond de lessen niet leuk genoeg. Doe nu Les Mills on demand. Deed bij de sportschool toen ik daar nog heen ging regelmatig Les Mills lessen, maar wist helemaal niet dat dit bestond. Lang leve Facebook advertenties, haha. Dus nu een step van marktplaats gehaald en een halter en wat (lichte) schijven gekocht en nu lesjes als BodyCombat, bodystep, bodypump, grit strength en grit cardio aan het doen. Véél leuker dan fitchannel.
Lijstje vandaag:
O/L: half 'rustiek wit' stokbrood, waarvan de helft met truffelmayonaise, pesto, carpaccio en parmezaan, een kwart met truffelmayonaise en rauwe ham en een kwart met 1/3 avocado en een plakje gerookte kipfilet
D: rijst, gebakken kipfilet in paprika marinade en paprika's
B: half uur bodypump, half uur bodystep
T: drie happen kwark voor het idee
Klinkt ook goedquote:Op zondag 1 december 2019 17:02 schreef BE het volgende:
Vandaag, voor nu...
O: yoghurt m granola
L: 2 kh arme boterhammen, 2 gekookte eieren, 1 avocado
D: slowcooker pulled chicken met koolsalade met stokbrood
Echt, mijn D! Het water loopt me in de mond en het ruikt zó lekker thuis! ❤
Ik heb het maar gewoon aangeschaft, minstens voor de eerste 14 dagen. Net al staan zweten op een half uurtje body artsen en daarna een hele release van body balance. Zo far erg leuk!quote:Op zondag 1 december 2019 15:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier @:Isabeau @:Nanuke
14.95 inderdaad per maand, en ik geloof normaal 13.67 per maand als je een jaarabonnement afsluit. En er is nu ivm black friday/cyber monday een deal dat je bij afsluiten van een jaarabonnement je 14 dagen free trial hebt en daarna 9 maanden betaalt en 3 maanden gratis krijgt (134,55 voor een jaar, klik; volgens mij wel maar tm vandaag of morgen).
Ik vind het echt heel leuk. Je kunt bodystep, BodyCombat, bodyattack, bodybalance, grit strength, grit cardio, grit plyo, cx worx, sh'bam, barre en wat dingen voor op een fiets doen, uit m'n hoofd. Maar je kunt hier ook rondkijken wat ze precies allemaal hebben! Er zitten ook een paar 'free content' dingen bij. De releases lopen wel wat achter op die in de sportschool, ongeveer half jaar. Wel blijven de oude releases er ook op, dus je kunt wel verschillende releases met elkaar afwisselen.
Je kunt sowieso 14 dagen gratis proberen als je niet eerder lid bent geweest, zowel als je maandabonnement af wil sluiten als wanneer je jaarabonnement wil, dus als je twijfelt zou ik zeker dat doen! Je kan overigens ook nu die jaar-deal doen en als je na een week dan bedenkt dat je toch liever per maand betaalt en niet aan een jaar vast zit, dan kun je dat gewoon omzetten in je account (of als dat niet lukt, cancelen in je account en met ander mailadres nieuw account maken en daar maandelijks abbo op nemen).
Ik vind het vooral heel fijn dat ik zelf kan kiezen wat ik wanneer wil doen, grit strength vind ik bv heel leuk maar had mijn sportschool alleen op woensdag van 20.00-20.30 en dat vind ik echt een rottijd. En grit cardio vind ik ook leuk en dat gaven ze helemaal niet. Nu kan ik dat gewoon doen als ik er zin in heb (of als het me uitkomt en ik weet dat ik achteraf blij ben als ik het gedaan heb haha, want ik heb ook echt niet altijd zin)
Hoe heb je de pulled chicken en koolsalade gemaakt? Klinkt echt goed!quote:Op zondag 1 december 2019 17:02 schreef BE het volgende:
Vandaag, voor nu...
O: yoghurt m granola
L: 2 kh arme boterhammen, 2 gekookte eieren, 1 avocado
D: slowcooker pulled chicken met koolsalade met stokbrood
Echt, mijn D! Het water loopt me in de mond en het ruikt zó lekker thuis! ❤
https://www.culy.nl/recep(...)-wraps-met-coleslaw/quote:Op maandag 2 december 2019 08:22 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hoe heb je de pulled chicken en koolsalade gemaakt? Klinkt echt goed!
ik zat vanmorgen voor de 3e dag op rij onder de 72, dus nu geloof ik het. Hebben jullie ook dat alcohol drinken enorme impact heeft op jullie gewicht? Vorige weekend bij het uit eten gaan alcohol gedronken en mijn gewicht had bijna een week nodig om weer terug te zakken. Dit weekend dus maar alcoholvrij bier genomen.
Thanks! Ik ga het eens proberen!quote:Op maandag 2 december 2019 08:53 schreef BE het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recep(...)-wraps-met-coleslaw/
Gespannen gelopen?quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Gisteren hardlooptraining en nu heb ik wonderlijk genoeg last van mijn schouder.
Zou kunnen, het tempo lag wat aan de hoge kant. Al is het ook m'n muis-kant, dus ik sluit niet uit dat het een kantoorblessure is.quote:
Ahh ja dat herken ik nog van mijn scriptieperiode.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zou kunnen, het tempo lag wat aan de hoge kant. Al is het ook m'n muis-kant, dus ik sluit niet uit dat het een kantoorblessure is.
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 4 december 2019 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Lijstje:
S/B: uurtje Ring Fit. Ik zie daarna wel of ik het als B of S zie.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 4 december 2019 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Your best weight is the one you reach when you live the healthiest life you can actually enjoy
Dat is wel hoe ik het laatste 1,5 jaar er in sta.
Daarom, mooi zinnetje.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Your best weight is the one you reach when you live the healthiest life you can actually enjoy
Eens!quote:Op woensdag 4 december 2019 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Zekerquote:Op woensdag 4 december 2019 12:41 schreef Isabeau het volgende:
Dat is al moeilijk genoeg, zonder extreem te doen
Voorlopig B, maar het is grappig! Mooi voor tussendoor dus.quote:
En dat 'voor altijd' is hier gewoon niet een optie, dat weet ik gewoon. En nee, dat is niet mezelf vanaf het begin af aan saboteren, dat is gewoon realisme.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:41 schreef Isabeau het volgende:
Als je aan een dieet/veel sporten begint waarvan je direct al weet dat je dat niet langer dan een paar weken kan volhouden, dan is het afvallen imo korte termijn. Je moet namelijk je gedrag veranderen. Voor de toekomst. Voor altijd.
Dat is al moeilijk genoeg, zonder extreem te doen
Ditquote:Op donderdag 5 december 2019 17:41 schreef Isabeau het volgende:
En Doe Normaal kan je niet voor altijd? Dat betekent niet dat je nooit meer koekjes of chips of patat mag, maar dat je dat dus soms neemt. En als het eens een dagje te veel was je schouders ophalen en de volgende dag weer over op Doe Normaal. Of in ieder geval zo snel als het je lukt, want ik snap de strijd.
Heel hard mijn best doen het vol te houden .quote:Op donderdag 5 december 2019 17:41 schreef Isabeau het volgende:
En Doe Normaal kan je niet voor altijd? Dat betekent niet dat je nooit meer koekjes of chips of patat mag, maar dat je dat dus soms neemt. En als het eens een dagje te veel was je schouders ophalen en de volgende dag weer over op Doe Normaal. Of in ieder geval zo snel als het je lukt, want ik snap de strijd.
Wat ben je dan van plan na 'Doe Normaal'?
Maar dat is niet erg. Beter dan van crash dieet naar crash dieet naar crash dieet eigenlijk steeds zwaarder worden.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:44 schreef Sarabi het volgende:
Ditheb nog vaak zat dagen van 3000 of 4000 kcal er tussen zitten.
Inderdaad schouders op halen en weer door.
Maar dan val je geen kilo's per maand af, je moet wel tegen langzaam afvallen kunnen.
Zo sta ik er inquote:Op donderdag 5 december 2019 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is niet erg. Beter dan van crash dieet naar crash dieet naar crash dieet eigenlijk steeds zwaarder worden.
Maar dat is dan toch voor de rest van je leven? Dat je het probeert? Het normaal doen. Je dieetplanquote:Op donderdag 5 december 2019 17:45 schreef BE het volgende:
Heel hard mijn best doen het vol te houden .
Ik ben het niet per se oneens met je hoor, maar ik vind het tijdelijk je gewichtsverlies even boosten met het een of het ander ook niet per se slecht.
Had jij niet ook eens ergens ooit gelezen dat het niet zo heel veel uit maakt hoe je af valt, het er af houden blijft hoe dan ook gruwelijk moeilijk. Zoiets?
Bijvoorbeeld op zo'n dag als vandaag. Waar ik 1. ongesteld ben 2. in de trein de gekregen bak strooigoed eraan moest geloven en 3. ik na een kop soep en broodje als avondeten nu de neiging heb om een pizza te halen.quote:Op donderdag 5 december 2019 17:55 schreef Myraela het volgende:
Het volhouden blijft hoe dan ook het lastigste.
Ik hoop het ook. Het zou mooi zijn.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:02 schreef Nanuke het volgende:
Ik weet het niet BE. Ik denk dat als je geen extreme manieren gebruikt om af te vallen maar steeds (met tussenpozen) werkt aan de goede gewoontes, dat het uiteindelijk wel makkelijk wordt om het 'gewoon doen' aan te houden. En dat dus de tussenpozen minder lang duren en de uitschieters minder heftig zijn. Tenminste, dat hoop ik.
Klopt, maar nu een week of 2-3 totaal de kluts kwijt. Nu proberen met normaal doen en op tijd slapen het weer een beetje terug te vinden.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:54 schreef Nanuke het volgende:
Er zijn nog genoeg drempels (weer) om te overwinnen, maar langzaam komt er weer wat vorm in en dat is fijn om te merken.Hopelijk vind jij ook snel weer je draai, je was een tijd goed bezig met kha toch?
Nice!quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:
De eerste kickstart kilo is eraf. Finally
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Dealquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:10 schreef BE het volgende:
[..]
Toch een stuk beter dan 22, toch?
Ik doe met je mee, mooi doel!
Baby-steps!quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dealik zou met 11 ook heeeeeeeel blij zijn.
Goeie vondst!quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:50 schreef Myraela het volgende:
Mochten er hier meer mensen zijn die niet goed zijn in porties inschatten. Ik heb dus al babybakjes die perfect zijn voor een kwart bak B&J ijs. En nu heb ik dressingbakjes die perfect zijn voor een portie nootjes. Heel blij mee.
[ afbeelding ]
Slimquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:50 schreef Myraela het volgende:
Mochten er hier meer mensen zijn die niet goed zijn in porties inschatten. Ik heb dus al babybakjes die perfect zijn voor een kwart bak B&J ijs. En nu heb ik dressingbakjes die perfect zijn voor een portie nootjes. Heel blij mee.
[ afbeelding ]
Handig!quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:50 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit? Want het klinkt als iets wat ik wil hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:19 schreef BE het volgende:
T: 2 van die chocolade-melk-kinder toetje-repen :’)
De weegschaal zei het vanochtend weer. Ik begin het te geloven. Jeetje. Nog maar 4 ons van mijn jaardoel af.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:08 schreef Myraela het volgende:
De weegschaal zei vanochtend -1,1 kilo, dat geloof ik niet. Dus ik kom morgen wel weer terug.
Dat zijn de beste kilo's!quote:
Wat goed zeg! Heerlijk gevoel!quote:Op zondag 8 december 2019 09:18 schreef Myraela het volgende:
Hier is de -20 vandaag een feit.![]()
![]()
![]()
Dat is wel een flinke drop de laatste week (1,5 kilo) maar ik geef de halve week obstipatie en het eind van mijn ongesteldheid de schuld. Zal vast wel weer een beetje omhoog schommelen. Maar de eerste keer -20 kilo op de weegschaal moet ik gewoon wel meteen vieren.
quote:Op zondag 8 december 2019 16:35 schreef Tuindier het volgende:
Les mills update: ik heb de logeerkamer nu zo ingericht dat ik direct met de chromecast kan casten, en direct kan beginnen zonder spullen te hoeven verschuiven. Heb al regelmatig 30-45 minuten staan hupsen. Nu nog zorgen dat het niet ten koste gaat van de spinningles op de sportschool. Enige dilemma is dat ik het aan de koude kant vind voor body balance, maar dat is dus prima voor body attack en shbam.
Nice! Dat was via die videolessen toch?quote:Op zondag 8 december 2019 16:35 schreef Tuindier het volgende:
Les mills update: ik heb de logeerkamer nu zo ingericht dat ik direct met de chromecast kan casten, en direct kan beginnen zonder spullen te hoeven verschuiven. Heb al regelmatig 30-45 minuten staan hupsen. Nu nog zorgen dat het niet ten koste gaat van de spinningles op de sportschool. Enige dilemma is dat ik het aan de koude kant vind voor body balance, maar dat is dus prima voor body attack en shbam.
Supernetjes!quote:Op woensdag 11 december 2019 08:35 schreef Luke83 het volgende:
Drop van 0.5, betekent nu een BMI van onder de 35! Ik begon op bijna 41, dus weer een mooie mijlpaal!
Vind ik minder lekker, maar een blik opentrekken tijdens het werken is ook gewoon makkelijker.quote:Op woensdag 11 december 2019 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Je gaat lekker myr!
Vraagje: waarom maak je de tomatensoep niet lekker zelf?
Dat is ook echt niets eigenlijk, netjes!quote:Hier na de wintersport eerst op +2 en nu,2 dagen later nog maar op +0.2![]()
Hah, net terug van hardlopen met Evyquote:Op woensdag 11 december 2019 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Je gaat lekker myr!
Vraagje: waarom maak je de tomatensoep niet lekker zelf?
Hier na de wintersport eerst op +2 en nu,2 dagen later nog maar op +0.2![]()
Wel weer werken deze week.. maar ik ga eens kijken of ik van de kh's weer een halve schep van kan nemen (ipv 2) en meer groente toe kan voegen.. hangt een beetje van de (fantasie van de) kok af,maar we gaan het meemaken. Tevens gister in de decathlon wat sportkleding gekocht zodat mn sportkleding op het werk kan blijven liggen..
EN.. in juni is er weer een mini-triatlon waar ik aan mee wil doen, dus er moet weer begonnen worden met hardloop training.. dus Evy gaat weer mee op pad..
Zal het je laten weten! Ik heb hem vanavond ook voor het eerst.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Is die vega rookworst lekker, Myraela? Ik wilde ook zuurkoolstamppot maken vanavond.
Ben benieuwd. Misschien schuif ik het plan voor zuurkoolstamppot dan even naar morgenquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:18 schreef Myraela het volgende:
Zal het je laten weten! Ik heb hem vanavond ook voor het eerst.
Nope, de rookworst was niet lekker. Maar misschien is het van een ander merk wel beter. Ik had deze vegan rookworst van de AH: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.dsquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Misschien schuif ik het plan voor zuurkoolstamppot dan even naar morgen
Jammer. Ik had het anders ook graag geprobeerd.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:28 schreef Myraela het volgende:
Nope, de rookworst was niet lekker. Maar misschien is het van een ander merk wel beter. Ik had deze vegan rookworst van de AH: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ik wil er nog wel eentje van een ander merk proberen, maar als die ook niets is, dan schrijf ik de vega rookworsten af en ga ik maar iets anders bij stamppot eten. Het is wel jammer. Sommige dingen kunnen ze wel echt goed namaken en vind ik soms zelfs lekkerder, maar deze zeker niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Jammer. Ik had het anders ook graag geprobeerd.
Hier vanavond nu een hamburger met sperziebonen en aardappeltjes uit de oven.
Ja, zuurkool is aan de ene kant wel gezond, maar aan de andere kant ook heel erg zout.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:56 schreef Myraela het volgende:
Ik wil er nog wel eentje van een ander merk proberen, maar als die ook niets is, dan schrijf ik de vega rookworsten af en ga ik maar iets anders bij stamppot eten. Het is wel jammer. Sommige dingen kunnen ze wel echt goed namaken en vind ik soms zelfs lekkerder, maar deze zeker niet.
Stamppotje zelf was wel simpel en lekker.Moet eigenlijk echt vaker zuurkool eten, volgens mij is dat supergezond.
Ahja, zout is natuurlijk ook niet goed. Moet eerlijk zeggen dat ik op best wel een hoop dingen probeer te letten, maar zout op dit moment nog niet zo. Ik moet toch ergens iets van smaak uit halen als ik al geen spekjes, kaas of whatever gebruik.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Ja, zuurkool is aan de ene kant wel gezond, maar aan de andere kant ook heel erg zout.
Er is volgens mij wel erg goede 'nep bacon' te krijgen.
Ik zou je sowieso de tip willen geven om je maten op te nemen. Dan kun je toch nog een beetje bijhouden hoe je lichaam veranderd als dat niet in gewicht is.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:11 schreef Pinuts het volgende:
Hey. Ik ben voor de miljoenste keer bezig met afvallen, maar heb dit keer serieus het gevoel dat ik er goed in sta. Motivatie is hoog en nog niet echt moeilijkheden gehad.
Nu zit ik met een dilemma. Ik boks momenteel 3x per week en vind dit erg leuk om te doen. Daarnaast doe ik krachttraining, 3x per week. Zwaar, dus zeg maar meeste 5x5 en dan oefeningen als bench press, squat, militairy press etc.
Echter merk ik ik dat ik qua gewicht niet echt omlaag ga. Ik weet dat dit kan omdat ik spieren op kan bouwen, maar toch werkt het niet echt motiverend. Ik kan immers niet echt tracken of dit het geval is of dat ik gewoon iets verkeerd doe.
Daarnaast vind ik het niet echt heel leuk om te doen. Dus nu overweeg ik om 4x per week te gaan boksen en dan 2 dagen wat hard te lopen en thuis wat krachtoefeningen doen (push up, squat, lunge) etc.
Wat denken jullie?
Ga doen wat je leuk vindt. Boksen is een prima manier om "allround" te trainen, veel functionele kracht en cardio erbij. KT kan je ernaast doen, maar bij 4x per week denk ik niet dat het enorm nodig is.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:11 schreef Pinuts het volgende:
Hey. Ik ben voor de miljoenste keer bezig met afvallen, maar heb dit keer serieus het gevoel dat ik er goed in sta. Motivatie is hoog en nog niet echt moeilijkheden gehad.
Nu zit ik met een dilemma. Ik boks momenteel 3x per week en vind dit erg leuk om te doen. Daarnaast doe ik krachttraining, 3x per week. Zwaar, dus zeg maar meeste 5x5 en dan oefeningen als bench press, squat, militairy press etc.
Echter merk ik ik dat ik qua gewicht niet echt omlaag ga. Ik weet dat dit kan omdat ik spieren op kan bouwen, maar toch werkt het niet echt motiverend. Ik kan immers niet echt tracken of dit het geval is of dat ik gewoon iets verkeerd doe.
Daarnaast vind ik het niet echt heel leuk om te doen. Dus nu overweeg ik om 4x per week te gaan boksen en dan 2 dagen wat hard te lopen en thuis wat krachtoefeningen doen (push up, squat, lunge) etc.
Wat denken jullie?
Lijkt me dan inderdaad helemaal netjes. Hoe meten ze dat? Mijn weegschaal geeft het ook aan, maar dat zal wel niet nauwkeurig zijn. Maar ach, zolang het naar beneden gaat, ben ik tevreden.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:34 schreef Pinuts het volgende:
Afgelopen week voor het eerst mijn vetpercentage laten opmeten. 31.2%. Een 'gezonde' vrouw zat tussen de 20 en 30% werd mij verteld. Dus dan valt me dit reuze mee. Nu iedere 3 a 4 weken terug om het te laten meten. Zegt vaak een stuk meer dan de weegschaal
4 punts meting met zo'n tang. Maar belangrijkste is inderdaad dat het naar beneden gaat, niet of dat getalletje helemaal klopt.quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lijkt me dan inderdaad helemaal netjes. Hoe meten ze dat? Mijn weegschaal geeft het ook aan, maar dat zal wel niet nauwkeurig zijn. Maar ach, zolang het naar beneden gaat, ben ik tevreden.
Enig idee waardoor het nu zo moeilijk gaat?quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:48 schreef BE het volgende:
Het gaat hier ronduit kut. :’)
#viesdik #vadsig #kortademig #younameit
Dus ja, mezelf kennende hoop ik het tij te keren na de jaarwisseling. Vaak lukt me dat rond maart.![]()
Nee.quote:Op zaterdag 21 december 2019 09:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Enig idee waardoor het nu zo moeilijk gaat?
Mooie veranderingenquote:Op zaterdag 21 december 2019 09:19 schreef Myraela het volgende:
Ik ben echt superblij na de weegschaal vanochtend. Ik wist dat ik het niet slecht had gedaan, maar 1.2 kilo lichter dan afgelopen maandag had ik niet verwacht. Ik heb toch ook gewoon een burger, schnitzel, worst, aardappelpannenkoekjes en whatever allemaal op.
Paar dingen die ik wel heb gedaan is bijvoorbeeld altijd ontbeten met alleen een banaan. Op de kerstmarkt alles samen gedeeld ipv een eigen portie en voornamelijk water en thee gedronken. En veel gelopen natuurlijk. Oh, en dingen laten staan. Dus wel een schnitzel bestellen, maar de in vet doorweekte aardappels laten liggen.
Wel echt enorme veranderingen met hoe vakanties vroeger zouden gaan. Dan zouden we alles eten wat we tegenkwamen, maar ook op de hotelkamer nog chips en chocolade hebben liggen. Nu hebben we de hele week gedaan met 1 zakje kinderchocolaatjes.
Dat was ruim een jaar geleden. Inmiddels zit ik op 72,2 kilo en is mijn *jaikweetdathetnietalleszegt* BMI op 22,3>quote:Op donderdag 8 november 2018 08:39 schreef Messina het volgende:
Ik heb een nieuw doel, want mijn oude is bereikt.![]()
Voor het eerst in 10 jaar onder de 80 kilo(Ik ben 1.80
)
Op de zwemband na ben ik blij. Maar wil ik de zwemband eraf zal er toch nog meer gewicht af moetenquote:
Kant en klaarquote:Op zaterdag 28 december 2019 17:29 schreef Molo het volgende:
Maak je een vlamtosti zelf of is dat zo'n kant en klaar ding?
Either way, klinkt als goed antikatervoer
Oh dat is altijd leukquote:Op zaterdag 28 december 2019 21:32 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik ging vandaag galajurken passen en koos iets in mn normale kledingmaat
Verkoopmevrouw: oh nee dat is veel te groot, ik haal even 1 of 2 maten kleiner
Eensch! Valt altijd tegen.quote:
Hier ook last van maag en darmen. Geen kerstdiner gehad dusquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:44 schreef senesta het volgende:
Niets aangekomen tijdens de feestdagen.
Wel wat dingetjes gegeten op eerste kerstdag die nu normaal niet meer in mijn dieet zitten. Stokbroodje en wat salade. Maar goed dag erna tot nu mijn maag en darmen over de rel. Of dat toeval is of wel omdat mijn lijf er nu op reageerde weet ik niet maar was wel meteen afstraffing.
Ik heb mezelf wel een oliebol beloofd met oud en nieuw dus dat beloofd wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 december 2019 12:27 schreef Studiotje het volgende:
Lieve mensjes hier, dank voor de tipjes die jullie elkaar gaven en die ik mocht jatten terwijl ik aan het lurken washierdoor wat extra tipjes gehad die werkten en de eet tips gebruikt. Op naar een mooi én gezond 2020
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Lieve mensjes hier, dank voor de tipjes die jullie elkaar gaven en die ik mocht jatten terwijl ik aan het lurken washierdoor wat extra tipjes gehad die werkten en de eet tips gebruikt. Op naar een mooi én gezond 2020
Lekker gewerkt !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wauw, wat super! Goed gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's better to regret something you did than something you didn't do
Holy shit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat ongelofelijk knap zeg!
En dit natuurlijk ook! Echt superknap!quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:07 schreef Luke83 het volgende:
Laatste weegmoment van 2019 gehad. Score dit jaar -19.3 kilo! Hopelijk blijft het komend jaar lekker zo doorgaan. Vandaag geen lijstje. Fijn uiteinde allemaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wow zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat goed joh! Je zakt nog steeds verder!quote:Op dinsdag 31 december 2019 11:17 schreef Blues het volgende:
Ik kom ook nog een keertje bedanken hier. Want inmiddels vanaf de zomer/ziekteperiode in het totaal bijna 12k afgevallenDankzij tips en trucs hier gaat het gestaag naar benee.
Gisteren op weegschaal 86.2![]()
Fijne jaarwisseling allemaal!
Wat goed! Wel naar van verkoudheid, maar als je beter bent dan alsnog geld aan een training-iets uitgeven!quote:Op woensdag 1 januari 2020 00:32 schreef BE het volgende:
Daar gaan we gewoon voor!
Ik had mezelf beloofd dat als ik weer een melding had, dat ik dan geld aan een trainings-iets uit mocht geven. En die melding kwam vanmorgen.
Ben alleen mega-verkouden en nog meer kortademig dan alleen een slechte conditie dus sporten voelt nu als een heel slecht idee.
Dit!quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:54 schreef Myraela het volgende:
Eerste dag van het jaar maar meteen met een lijstje beginnen.
O: Van die mini brunchbroodjes (3 mini broodjes, 1 mini croissant) twee gekookte eieren en witte bonen in tomatensaus
L: Twee geroosterde boterhammen met hummus, wortel, komkommer, tomaat en koriander
D: Bloemkoolpizza met olijven en rucola
Ik vind het stiekem wel lekker dat de feestdagen nu echt achter de rug zijn. En alles wat we aan lekkers hadden, is ook gewoon op. Helemaal prima, nu weer lekker door met waar we mee bezig waren.
Denk dat dit m'n meest constructieve post is geweest van 2019, en een goede om 2020 mee te beginnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
BMR is dan ook niet iets waarnaar je moet kijken om aankomen na het afvallen te vermijden.
Het staat ook wel in het onderzoek waarnaar jij linkte.
[..]
Een verhoogde insulineresistentie draai je niet terug met gewichtsverlies. Je verkleint de kans dat het uitgroeit tot diabetes wel maar het voorkomt dus niet dat je lichaam nog steeds slecht met overvloed kan omgaan.
Dus als je ooit te dik bent geweest en daardoor een verhoogde insulineresistentie hebt zit je daar aan vast tenzij je meer doet dan alleen afvallen.
Elke keer dat je dan weer overgewicht krijgt verhoogt ook weer de insulineresistentie en de enige reden dat jojo-ers minder snel diabetes krijgen dan iemand die constant dik is, zijn de tussenpozen van geen overgewicht.
Als je dan kijkt naar hoe je wel je insulineresistentie verlaagt is er maar 1 antwoord en dat is intensief sporten. Niet normaal, niet bovengemiddeld, maar intensief sporten.
[..]
Afvallen heeft dus niets te maken met voorkomen dat je snel aankomt. Want je kunt ook afvallen door alleen minder te eten, het probleem is dan alleen dat je harder zult aankomen bij een overschot aan kcal dan iemand met precies dezelfde lichaamssamenstelling die geen verhoogde insulineresistentie heeft.
Zelfs al heb je dezelfde BMR, of zelfs een hogere. Want BMR kent geen overschot en overschot plus hoe je lichaam daarmee omgaat is het probleem.
Des te hoger je dus ooit je insulineresistentie hebt opgebouwd, des te meer zul je dat moeten tegengaan om weer op het niveau te komen van iemand die nooit die resistentie heeft opgebouwd.
Dus leuk zo'n onderzoek naar bruin vet en hoe je BMR dan 200kcal hoger komt te liggen. Dan kun je uiteindelijk een boterham meer per dag eten maar zodra je over je verbruik heen gaat telt dat nog steeds zwaarder aan als je insulineresistentie niet verlaagd is.
Dat ze een boekje proberen te verkopen zegt eigenlijk al weer genoeg
quote:
Zitten overal op te wachten. Ze zullen je echt dankbaar zijnquote:Op woensdag 1 januari 2020 17:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]is een goede, maar zitten die echt te wachten op kaasstengels, kaasdip, XXL zoutstengels? Dacht dat dat meer voor voedzame dingen was.
Ook open verpakkingen?quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Zitten overal op te wachten. Ze zullen je echt dankbaar zijn![]()
Ik ruim eens in de 6 maanden alle kasten op, en dan gaat alles wat dicht bij de THT datum is daarheen. Dat is echt van chips tot kruiden, ze zijn blij met alles!
Volgens mij niet, maar dat kan per gemeente verschillen. Hier iig niet ivm hygiëne. Open pak luiers namen ze dan wel weer dankbaar aan (waren te klein voor mijn reusje).quote:
Toch vind ik het nogal een idioot idee om ongezond voer wat niks toevoegt qua voedingstoffen te schenken aan de voedselbank.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Zitten overal op te wachten. Ze zullen je echt dankbaar zijn![]()
Ik ruim eens in de 6 maanden alle kasten op, en dan gaat alles wat dicht bij de THT datum is daarheen. Dat is echt van chips tot kruiden, ze zijn blij met alles!
Lekker! Recept?quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:35 schreef Molo het volgende:
Hier aan de rode linzensoep met gekookte kipdijfilet, had er erg behoefte aan.
Gezond voer en wat minder vet dan de afgelopen weken
Ik vind IF best wel boeiend en aantrekkelijk klinken, maar ook uh... intimiderend. Het helpt ook niet dat de box-eigenaar het sinds een tijdje doet (zelfs 1 meal a day) en maar blijft preken. En opdringen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:56 schreef BE het volgende:
Nice!
Hier gisteren de eerste echt nette dag. Ik ga weer voor IF in combinatie met gezonder eten.
Nieuw boek gekocht, dat motiveert altijd wel en bij de lidl nog twee kookboeken.
Boek heeft ook een 4wk plan met recepten.
https://www.bol.com/nl/f/intermittent-fasting/9200000115140335/
En nog maar weer een app erbij, altijd leuk om grafisch te zien hoe goed je bezig bent.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:12 schreef SQ het volgende:
Hoi schatjes, niet teruggelezen, maar ik ben weer dik door een aantal factoren en ben er echt wel weer klaar mee, dus ik kom weer meedoen.
Dus maandag gaan we weer knallen want dan is de vakantie voorbij en ben ik hopelijk ook een beetje uitgebloed.
Ik doe het ook, alleen zonder app en ik houd me niet precies aan 16/8, eerder 15/9.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind IF best wel boeiend en aantrekkelijk klinken, maar ook uh... intimiderend. Het helpt ook niet dat de box-eigenaar het sinds een tijdje doet (zelfs 1 meal a day) en maar blijft preken. En opdringen.Jeukzone x 1000.
Weet je ook wat hij dan bijvoorbeeld als maaltijd eet? Dat moet dan toch best veel zijn?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind IF best wel boeiend en aantrekkelijk klinken, maar ook uh... intimiderend. Het helpt ook niet dat de box-eigenaar het sinds een tijdje doet (zelfs 1 meal a day) en maar blijft preken. En opdringen.Jeukzone x 1000.
Oh, preachers zijn altijd irritant.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je verzadigingsgevoel kan veranderen, je maag zelf krimpt nietquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik doe het ook, alleen zonder app en ik houd me niet precies aan 16/8, eerder 15/9.
Ik ontbijt niet, en de enige 'snack' die ik neem is 's avonds een beetje kwark (en in het weekend weleens een stukje kaas of worst).
Dus om 12:00 uur een broodje, dan om 17:10 uur avondeten, en 's avonds rond 21:00 uur een bakje kwark.
Ik let niet op WAT ik op brood eet of hoeveel avondeten ik opschep. Gewoon waar ik trek in heb en hoeveel ik wil.
Een tijdje na het stoppen met ontbijten begint je maag echt te krimpen, dus schep je 's avonds automatisch minder op.
box is een term die binnen de CrossFit gebruikt wordt voor 'sportschool'. Sorryquote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:12 schreef Molo het volgende:
Wie of wat is de boxeigenaar?
En succes gewenst iedereen!
Tenzij hij Hans heet standaard antwoorden met 'ok Hans'quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
box is een term die binnen de CrossFit gebruikt wordt voor 'sportschool'. Sorry
Maar hij is dus 9 weken geleden, na een seminar, begonnen met IF en is sindsdien aan het preachen. Want het is de ENIGE MANIER. Dat ik 40 kg afviel door gewoon minder te eten (maar wel gewoon, gedurende de dag) deed er niet toe want IF IS DE ENIGE MANIER.
Ha, nou iig minder honger idd. Minder weg kunnen proppenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Je verzadigingsgevoel kan veranderen, je maag zelf krimpt niet
Hardnekkige fabel
En dat is zeker erg fijn jaquote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Ha, nou iig minder honger idd. Minder weg kunnen proppen
Ik vind mensen die denken dat toevallig de manier waar ze nu even heel enthousiast over zijn DE MANIER is om af te vallen echt zo vreselijkquote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:
box is een term die binnen de CrossFit gebruikt wordt voor 'sportschool'. Sorry
Maar hij is dus 9 weken geleden, na een seminar, begonnen met IF en is sindsdien aan het preachen. Want het is de ENIGE MANIER. Dat ik 40 kg afviel door gewoon minder te eten (maar wel gewoon, gedurende de dag) deed er niet toe want IF IS DE ENIGE MANIER.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:58 schreef Isabeau het volgende:
(ik heb ook noooooit begrepen waarom mensen 6-8 kleine maaltijden verspreid over de dag aanraden, want dan hebben al die maaltijden weinig kcal en heb ik goddomme de héle dag honger)
Ik vind dat dus juist weer wel fijn. Ik vind het niet fijn om zonder iets te eten 's ochtends te vertrekken. Dus rond half 7 eet ik altijd een banaan. Dan begint inderdaad mijn trek al. En de kleine tussendoortjes stillen dat elke keer lang genoeg tot het volgende eetmoment.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:58 schreef Isabeau het volgende:(ik heb ook noooooit begrepen waarom mensen 6-8 kleine maaltijden verspreid over de dag aanraden, want dan hebben al die maaltijden weinig kcal en heb ik goddomme de héle dag honger)
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:39 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dat dus juist weer wel fijn. Ik vind het niet fijn om zonder iets te eten 's ochtends te vertrekken. Dus rond half 7 eet ik altijd een banaan. Dan begint inderdaad mijn trek al. En de kleine tussendoortjes stillen dat elke keer lang genoeg tot het volgende eetmoment.
Ik vind het juist moeilijk om grotere of rijkere maaltijden te eten, en dan niet teveel te gaan eten.
Als ik niet alsnog oplet dan kan ik in 8 uur (hell, 1 uur!) echt achterlijk veel kcal wegstouwen jaquote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:02 schreef Holyme het volgende:
@:Isabeau zo had ik een collega wiens IF methode holy grail was, en dan hoefde ik nooooit meer kcal te tellen. Ik dacht alleen maarjij onderschat mijn vreetberen acties.
Dat is ook de reden dat mijn beste vriendin niet afvalt. Die doet aan IF, maar zegt dan: "Dan mag ik in die 8 uur alles eten". Ja doos, maar geen avondeten, een zak chips EN een hele pizza naast alle regular cola die je wegtankt...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik niet alsnog oplet dan kan ik in 8 uur (hell, 1 uur!) echt achterlijk veel kcal wegstouwen ja
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:21 schreef Messina het volgende:
Dat is ook de reden dat mijn beste vriendin niet afvalt. Die doet aan IF, maar zegt dan: "Dan mag ik in die 8 uur alles eten". Ja doos, maar geen avondeten, een zak chips EN een hele pizza naast alle regular cola die je wegtankt...
Helaas. En dan ook roepen: "Ik snap niet dat het jou wél lukt" en "Ik eet echt niet veel meer dan jij". Lieve, lieve schat, ik krijg misschien één pizzapuntje weg. Vette troep.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]dit is niet echt, toch? dat ze denkt dat IF haar kan helpen met afvallen terwijl ze alles eet waar ze zin in heeft?
If only.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]dit is niet echt, toch? dat ze denkt dat IF haar kan helpen met afvallen terwijl ze alles eet waar ze zin in heeft?
5 handen rode (split)linzenquote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat mijn beste vriendin niet afvalt. Die doet aan IF, maar zegt dan: "Dan mag ik in die 8 uur alles eten". Ja doos, maar geen avondeten, een zak chips EN een hele pizza naast alle regular cola die je wegtankt...
Oh, dat ziet er inderdaad nog wel snel te maken uit! Lekker, ga het eens proberen. Hou erg van linzen en van soep dus dat kan niet missenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
5 handen rode (split)linzen
1,5 liter kippenbouillon
400 ml passata
Peper
5 theelepels of iets meer ajvar (mild)
4 gekookte kipdijfilets in stukjes gesneden
Kipdijfilet koken in gewoon water tot gaar. Dan in stukjes snijden.
Linzen koken in kippenbouillon, wanneer gaar er passata bij doen, even goed doorwarmen.
Peper, ajvar en kip erbij en klaar
Snel, gezond en lekker
Noem jij mij nou een kneus?quote:Op zondag 5 januari 2020 14:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil niet zo'n kneus zijn die in het nieuwe jaar weer begint, maar ja... here we are![]()
![]()
IK WEET NIET EENS WIE JIJ BENT JAquote:
quote:Op zondag 5 januari 2020 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
IK WEET NIET EENS WIE JIJ BENT JA![]()
![]()
Uurtje nogquote:
53 minutennnnnquote:Op maandag 6 januari 2020 08:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uurtje nogMijn weekend was meh.
Vandaag iig:
O: krentenbolletje met smeerkaas
L: restje paella
D: vissoep.
Ik doe eigenlijk half IF, want mijn ontbijt is vaak pas laat (uur of 10), alleen ik hou na het avondeten niet op met eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |