abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190150039




Bron: Parool
pi_190150554
De 200e en laatst gebouwde McDonnell Douglas MD-11 is met pensioen.
D-ALCN voor Lufthansa was de allerlaatste MD-11 die in Long Beach Californië van de assembly line rolde in 2000.

31 oktober maakte ze haar laatste commerciële vlucht van Novosibirsk naar Frankfurt en gistermiddag maakte ze haar allerlaatste vlucht van Frankfurt naar Victorville:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-alcn#22fa8dd0

D-ALCN was overigens niet de laatst geleverde MD-11; dat was haar zusterschip D-ALCM
(de een na laatst gebouwde MD-11) die op 22 februari 2001 aan Lufthansa Cargo was geleverd;
D-ALCN werd iets eerder op 25 januari 2001 geleverd.
D-ALCM ging vorige maand naar Victorville: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #50

D-ALCN nog in de fabriek. De roll-out volgde op 14 september.



Eerste vlucht op 9 november 2000:




25 januari 2001; de laatste delivery van een MD-11 en daarmee ook de laatste delivery van een McDonnell Douglas wide-body toestel:



Laatste takeoff voor de laatste MD-11, gisteren in Frankfurt:

pi_190174822
https://www.flightradar24.com/KLM685/2300e0f2
Ja, nee, toch maar niet 😂
pi_190174885
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190174900
Mexino
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190174924
quote:
Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190174962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 november 2019 @ 21:31:49 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190175067
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190175075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190175128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.

Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peter op 28-11-2019 22:01:46 ]
dag
pi_190175919
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190177936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Vergeet de DC10 niet.

Zolang die deur naar buiten blijft draaien blijft het zwak punt. Op dit punt geldt voor alle airlines dat geld belangrijker is dan veiligheid; een veiligere, naar binnen draaiende deur vindt men te duur omdat er dan minder cargo mee kan.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 00:06:52 #13
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190178181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.
Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
pi_190178203
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
dag
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:39:41 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_190178352
https://www.nu.nl/buitenl(...)icaanse-vulkaan.html

quote:
Een KLM-vlucht van Schiphol naar Mexico-Stad is donderdag boven Canada omgekeerd en is op de terugweg naar Nederland. Doordat de vulkaan Popocatépetl in het midden van Mexico is uitgebarsten, moest het toestel uitwijken. Een landing in de buurt was volgens de KLM geen optie, omdat het vliegtuig ook 24 paarden aan boord heeft.

Vlucht KL685 steeg donderdagmiddag om 14.50 op vanaf vluchthaven Schiphol met als eindbestemming Mexico-Stad. Aan boord bevinden zich naast 257 personen ook 24 paarden.

Volgens een woordvoerder van de KLM was terugkeren de beste optie, omdat geen enkel vliegveld in de buurt de paarden kan afhandelen.

Ook een overweging van de KLM was dat het vliegtuig niet kon landen in een gebied waarvoor de passagiers niet het juiste visum hebben.

Ter hoogte van de Canadese stad Quebec keerde het vliegtuig om. Het toestel is rond 2.30 uur in de nacht van donderdag op vrijdag weer geland op Schiphol.

De Popocatépetl is een actieve vulkaan die donderdagochtend uitbarstte. Tot 1,5 kilometer hoogte spuwde de vulkaan gloeiende as uit.


[ Bericht 72% gewijzigd door nattermann op 29-11-2019 13:06:06 ]
Tics van je petten.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 06:32:39 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190179438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
Duidelijk ^O^
pi_190180496
quote:
Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:26:18 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190180724
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:20:59 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190182366
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Cargo door is iets wat de media er van gemaakt hebben, geeft de Seattle Times zelf toe:

quote:
Boeing 777X’s fuselage split dramatically during September stress test

That then caused secondary damage: The photos show that the fuselage skin split part of the way up the side of the airplane, along with areas of bent and twisted structure that extended through the area around a passenger door.

A day after the incident, based on incomplete information, The Seattle Times and other media outlets incorrectly reported that a cargo door had blown out.
pi_190183501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:26 schreef shiz het volgende:
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 12:53:57 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190183648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Denk dat die paarden meer een probleem zijn dan visa eerlijk gezegd...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190185574
Voor het eerst in ruim 5 jaar is er weer een gloednieuwe Boeing 777-200LR van de productielijn gerold.
4K-AZ01 als regeringstoestel voor Azerbeidzjan.
Deze nieuwe -200LR werd op 24 oktober 2018 besteld, de eerste order voor een -200LR sinds april 2013.
Zie mijn post hier: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #46

Laatste 777-200LR hiervoor was P4-SKN die onder dezelfde rol voor Equatoriaal-Guinea rondvliegt en in 2014 de hal uit reed.
Sindsdien heeft Turkmenistan Airlines in juni ook nog een order voor 1 -200LR geplaatst.
Totaal aantal orders voor de -200LR staat nu op 61 waarvan dus 59 geleverd.


pi_190185794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:41 schreef artm het volgende:

[..]

Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
So we just called him Fred too
pi_190185984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
Dan maar naar Bonaire, zelfde land en ze hebben een ezel-opvang waar vast ook paarden passen :+
dag
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 17:27:57 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190186962
Ik zag afgelopen week iets op tv over Kluivert dog rescue op Curaçao. Integere vakmensen, kunnen vast ook wel iets met paarden :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:33:24 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190187979
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.

In februari 2017 heeft KLM een zo'n feest noodgedwongen moeten ondergaan met een vlucht van Amsterdam naar New York die gestopt is in New Foundland (hartaanval captain). Die paarden hebben naar t schijnt 31 uur in het vliegtuig gestaan.
pi_190198737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef OEM het volgende:
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.
KLM vliegt dagelijks met een 747 naar Curaçao, dus een crew moet er wel te vinden zijn.
Dan nog is het de vraag of de vulkaan wel snel genoeg rustig is om überhaupt verder te vliegen.
So we just called him Fred too
pi_190256796




Er staat momenteel een Supermarine Spitfire op Lelystad Airport.
G-IRTY is 5 augustus vertrokken vanaf Goodwood Aerodrome in Engeland en vliegt de hele wereld rond.
Gistermiddag is ze aangekomen in Lelystad.

Donderdag zal de "Silver Spitfire" haar laatste leg maken terug naar Goodwood Aerodrome.
Alles is te volgen op hun website: https://www.silverspitfire.com/



De in 1943 gebouwde Spitfire heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog 51 gevechtsmissies uitgevoerd en na de oorlog werd ze verkocht aan Nederland waar ze enkele jaren bij de Koninklijke Luchtmacht werd gevlogen.
Daarna kwam ze terecht in het Aviodome op Schiphol (foto hieronder) en later in het Aviodrome op Lelystad.
In 2006 werd ze verkocht en werd naar Duxford gebracht om haar weer vliegwaardig te maken.
Een tiental jaar later werd hier door een nieuwe eigenaar aan begonnen.
Op 27 juni dit jaar maakte ze na tientallen jaren weer haar eerste vlucht.

MJ271_Aviodome_1991_1200 by Jelle Hieminga, on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-12-2019 22:18:01 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:13:28 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190257001
Vewy pwetty
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190259588
Dan moet je toch een zekere hekel aan het leven hebben, om in zo’n machine de wereld rond te willen vliegen. Of een rotsvast vertrouwen in je beschermengel.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 december 2019 @ 06:34:54 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190259951
airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44 In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01 @airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wauw. :D
pi_190263116


Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:



Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:









[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2019 20:19:05 ]
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 20:52:06 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190272129
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190301271

bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
pi_190301675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
pi_190301891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
pi_190305404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
Mag toch hopen dat dat in ieder geval een mooi feestje wordt daar op Schiphol.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190309854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
So we just called him Fred too
pi_190318207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Die zouden in november en december 2020 geleverd moeten worden, dus nog voor het begin/eind van zomerseizoen 2021.
Maar het hangt inderdaad wel allemaal samen.

En zojuist is de laatste KLM 747 vlucht naar Seoul vertrokken en is op weg naar de startbaan:
https://www.flightradar24.com/KLM855/231bd183
De vlucht wordt uitgevoerd door PH-BFI.
Zij voerde gisteravond ook de allerlaatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong uit.

PH-BFG staat op het punt te landen in Toronto:
https://www.flightradar24.com/KLM31/231abfde
Over ongeveer 3 uur vertrekt -BFG terug naar Amsterdam voor haar laatste vlucht met passagiers.

Hier bij vertrek vanmorgen op Schiphol:



Bron en meer foto's hier
191207 PH-BFG B744 KLM (100 years sticker) will be leaving the fleet soon by mzunguwamap, on Flickr

-BFG zal in Toronto zich voegen bij haar zuster -BFH, want daar gebeurde dit mee gistermiddag:


pi_190336146
Dat was het dan..


Bron

In een weekend 1 747 en 2 747-bestemmingen minder.
Betekent ook dat ik hier niet meer 's avonds die kenmerkende 747's hoor overgaan richting Hong Kong en Seoul. Die kon je toch wel oppikken tussen de rest...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 08-12-2019 22:50:34 ]
  maandag 9 december 2019 @ 05:01:56 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met logistieke planning (en kosten). Waarom zou je een kist, bemanning, uch honderd psgrs en een kudde paarden ergens op een random luchthaven willen neerzetten, als je niet eens weet of je uberhaupt door kan naar bestemming? Je wil die kist dan liever terug op je home base, de bemanning lekker thuis en de paarden veilig in het dierenhotel. Of terug naar de eigenaar. Voor een deel van de psgrs geldt dat die ook naar huis kunnen en voor een ander deel maakt het eigenlijk niet uit; die willen niet op Amsterdam terug zijn, maar ook niet in bv Toronto.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 december 2019 @ 05:27:08 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Het hangt met heel veel dingen samen. De groei van de Dreamliner-vloot zal een grotere impact hebben. Er moeten nog vijf 10's en zes 9's (van Air France) komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190343467
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @Boeing 737NG built (-800) goes to @KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @AeroimagesChris @brandonsblog @flightradar24 @KLM_press @luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
  maandag 9 december 2019 @ 14:45:52 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190344596
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @:Boeing 737NG built (-800) goes to @:KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @:AeroimagesChris @:brandonsblog @:flightradar24 @:KLM_press @:luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
[ afbeelding ]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190345734
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ziet eruit als een opgezette coyote. Ik gok als vogelverschrikker ;)
A mind with a heart of it's own
  maandag 9 december 2019 @ 15:38:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190345755
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190386773
AIR FRANCE BESTELT TIEN EXTRA AIRBUS A350'S
quote:
PARIJS - Air France heeft bij Airbus een bestelling geplaatst voor tien extra A350-900’s. Daarmee komt het totale aantal van deze toestellen dat de Franse luchtvaartmaatschappij kocht op 38 exemplaren. De A350’s moeten op termijn de overgebleven A340's en A380’s gaan vervangen.

De Airbus A350 telt bij Air France in totaal 324 stoelen, verdeeld over 34 in Business, 24 in Premium Economy en 266 in Economy Class.

Eind september ontving Air France de eerste A350. Inmiddels telt de vloot drie exemplaren. Het type wordt op verre vluchten ingezet naar bestemmingen in Azië, Afrika en Noord-Amerika.

Air France wil de komende jaren uitsluitend met de Airbus A330 en A350 en de Boeing 777 en 787 Dreamliner op lange afstanden vliegen, terwijl KLM op de Boeing 777 en 787 steunt. Air France-KLM neemt geleidelijk afscheid van de Airbus A340, A380 en Boeing 747.
pi_190410382
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
quote:
• Airbus A350 selected as preferred aircraft (no order placed)
• Deadline for confirming delivery slots extended by one month
• Regulatory support for ultra long haul routes, pending formal application
• Discussions with pilots ongoing

Qantas is today announcing several important developments for Project Sunrise ahead of a final go/no go decision, which will now take place in March 2020.

AIRCRAFT SELECTION

After detailed evaluation of the Boeing 777X and Airbus A350, Qantas has selected the A350-1000 as the preferred aircraft if Sunrise proceeds. This aircraft uses the Rolls Royce Trent XWB engine, which has a strong reliability record after being in service with airlines for more than two years. Airbus will add an additional fuel tank and slightly increase the maximum takeoff weight to deliver the performance required for Sunrise routes.

No orders have been placed but Qantas will work closely with Airbus to prepare contract terms for up to 12 aircraft ahead of a final decision by the Qantas Board.

Airbus has agreed to extend the deadline to confirm delivery slots from February 2020 to March 2020. This provides additional time to negotiate an industrial agreement without impacting the planned start date of Project Sunrise flights in the first half of calendar 2023.
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 00:34:03 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190410534
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:46:34 #52
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_190418543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
[..]

De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

[ afbeelding ]
A350. _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:37:09 #54
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190421510
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Op de valreep wat positieve PR in 2019 had ze niet slecht uitgekomen denk ik... en dit is wel een project met de nodige media exposure.
pi_190423987
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190484106
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 december 2019 @ 21:16:25 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190484341
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190484590
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Als ze dan nog bestaan.
Wie dit leest is gek
pi_190484789
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als ze dan nog bestaan.
Nou nou nou, niet zo dramatisch :P
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 21:35:21 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190484824
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
dat kost drie tot vijf jaar. Kun je beter voor de korte termijn de problemen bij de MAX oplossen en daarna in stilte werken aan een opvolger die er toch moet komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:00:47 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190485498
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190485529
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :o
Als ik het goed heb 42 per maand zelfs.
pi_190485598
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :O
42 per maand komen er nog steeds bij.
De onderdelenstroom staat niet van de ene op de andere dag stil en er staan 7000 man op de loonlijst in Renton.
Als die ander werk gaan zoeken kan het wel een jaar duren voordat je weer up en running bent.
Als ze de productie gaan afstoppen duurt dat maanden en het personeel zal massaal ander werk gaan zoeken
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:09:07 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190485716
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.

Ik zat daar niet graag op de engineering :7 Zijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 22:10:41 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190485756
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.

Ik zat daar niet graag op de engineering :7 Zijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.

Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:22:30 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190486114
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 22:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.

Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 23:21:32 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190487460
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt :P
Je wilt dat ze een Airbus 737 bouwen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 23:25:29 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190487555
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Sterker nog, Boeing staakt vanaf volgende maand voorlopig de productie van de 737 MAX, zo is zojuist bekend geworden

https://boeing.mediaroom.(...)g-737-MAX-Production
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190492613
De 3e en laatste Project Sunrise testvlucht is al een uur of 7 onderweg vanuit New York naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA7879/2336480a



En vanaf oktober 2020, met het begin van het winterseizoen keert Singapore Airlines weer terug met de Boeing 777-300ER op de route naar Amsterdam.
Op 10 mei 2016 ruilde de maatschappij juist de 777 in voor de nieuwe A350-900. Het was de 3e keer dat er een A350 op Schiphol landde (Finnair kwam tweemaal eerder) en de eerste reguliere lijnvluchten met de A350 naar Amsterdam en de eerste long haul bestemming voor de Singapore A350's.

De 777-300ER heeft 4 first class, 48 business, 28 premium economy en 184 economy stoelen.
De huidige A350-900 heeft 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen.
Vooral een upgrade voor premium stoelen en cargo.
De A350 werd destijds naar Amsterdam ingezet juist omdat deze geen First class had...
pi_190520878
Weer een AF-KLM order voor Airbus:

AIR FRANCE-KLM TEKENT DEFINITIEF VOOR ZESTIG AIRBUS A220'S
quote:
TOULOUSE - De Air France-KLM Group heeft een definitieve order geplaatst voor niet minder dan zestig Airbus A220-300’s. De toestellen gaan bij Air France de vloot Airbus A318’s en A319’s vervangen en komen in 2021 in dienst.

Voor Airbus is de order de grootste bestelling voor de A220 door een Europese luchtvaartmaatschappij. Air France-KLM heeft een optie om in een later stadium nog eens dertig A220’s bij te bestellen.

Air France plaatste vorige week ook al een aanvullende order voor tien A350-900's. Die vervangen de overgebleven A380's bij de Franse luchtvaartmaatschappij.
pi_190528114
De laatst gebouwde (pax) Boeing 737NG is onderweg naar Amsterdam:
https://www.flightradar24.com/KLM9870/233bac2e

pi_190532940
Zo te zien hadden ze weer flinke wind in de rug want ze zijn in 1 keer naar AMS gevlogen.
pi_190535349
A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
pi_190535799
Surinam Airways' A340-300 PZ-TCR is net na 12 uur naar Spanje vertrokken voor ontmanteling en sloop.
https://www.flightradar24.com/SLM3001/233d3828

De A340 stond sinds 27 oktober opgeslagen op Schiphol-Oost.

  donderdag 19 december 2019 @ 13:01:51 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190535988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:44 schreef Iemand91 het volgende:
[...]voor ontmanteling en sloop.
Hadden ze dat niet beter vorig jaar al kunnen doen?

Ik weet dat de lease tot november dit jaar liep, maar met alle kosten die gemaakt zijn voor het onderhoud en het gedoe met het landingsgestel waren imho alle partijen beter af als ze een jaar geleden de stekker er al uit getrokken hadden.
So we just called him Fred
  donderdag 19 december 2019 @ 13:10:24 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190536059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @:Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
[ afbeelding ]
"Dames en heren, welkom op de luchthaven van Frankfurt. Let op bij het openen van de bagagerekken, deze kunnen verschoven zijn."

Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
So we just called him Fred
pi_190536234
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:10 schreef Fred het volgende:
Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
Ene bron zegt dat niemand gewond is geraakt, een ander zegt weer dat iemand kleine verwondingen aan heeft overgehouden. Maar lijkt in ieder geval niet iets heel ernstigs.

En Qantas maakt een hele heisa over 3 bijna lege 787 testvluchten voor Project Sunrise; maar momenteel maakt een van hun A380's (VH-OQH) even een non-stop (ferry) vlucht van Dresden naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA6016/233c1e1a

Hemelsbreed toch 90 kilometer langer dan New York JFK - Sydney en een kleine 800 kilometer langer dan de - huidige - langste non-stop vluchten Newark - Singapore.



Toestel stond overigens in Dresden voor een nieuw interieur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2019 13:39:41 ]
pi_190569112
17e 787 en 4e 787-10 voor KLM is onderweg vanuit Charleston, PH-BKF "Sneeuwklokje / Snowdrop".
https://www.flightradar24.com/KLM9878/23428ba5

pi_190605525
Het zal weer eens niet. Cabinepersoneel van LH heeft weer aangekondigd te staken.

"Vanaf ieder moment behalve op 24, 25 en 26 december. Zal je net zien dat mijn vlucht op de 27e wordt gecanceled. :')

Gaat beginnen te lijken op Franse praktijken. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190611283
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.

Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.

KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2019 13:29:37 ]
pi_190611557
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:22 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.

Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.

[ link | afbeelding ]KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)
:W O+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190611572
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Wie dit leest is gek
pi_190616399
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 13:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190616604
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
Wie dit leest is gek
  maandag 23 december 2019 @ 19:57:42 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190617504
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
Omdat die voor geen meter verkocht. LH had er een paar aangeschaft en wat freighters geloof ik, maar verder?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 december 2019 @ 20:04:52 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190617667
Muilenberg is exit bij Boeing. Ik ben benieuwd of de nieuwe CEO als een soort van tussenpaus voor een frisse wind kan zorgen.

Naast de problemen bij de 737 Max is er nog de 777X die vertraging opgelopen heeft. Daarnaast zit het bedrijf te dubben over een opvolger voor de 757 of dat ze in moeten zetten op een opvolger voor de 737.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 20:10:29 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190617824
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 december 2019 @ 20:23:04 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190618125
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
De meest logische naam is de 797, alleen wat voor vliegtuig moet het worden? Een directe opvolger voor de 737 waarbij het nieuwe vliegtuig hoger op de poten staat? Of juist iets meer voor de middellange afstanden dat het gat tussen de 737 en 787 vult.

In ieder geval moet de nieuweling wel geschikt zijn om containers te laden om zo de omkeertijd te bekorten. Een iets bredere narrowbody, waardoor het gangpad net ietsje breder kan zijn, zou iets kunnen zijn. Het is alleen wel zo dat die oplossing dan weer net wat meer brandstof kost dan een smaller vliegtuig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190618340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.

Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:22:09 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190628628
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Bij de overname van McDonnell Douglas heeft Boeing ook de ontwerpen in handen gekregen van de MD-12: een volledig dubbeldeks toestel. Uiteindelijk nooit gebouwd, als ik het goed heb onthouden omdat Boeing liever met de 747 de concurrentie aan wilde gaan met de A380

Ook van de originele 747 is een dubbeldeks variant overwogen:


In de jaren '60 durfde ze het nog niet aan. Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
So we just called him Fred
pi_190653388
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.

Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Dat is ook wel zo, maar ik doelde meer op het het punt dat met het verwdijnen van de drie en viermotorige widebody's het wel allemaal op elkaar begint te lijken.

Rationeel gezien natuurlijk top, maar emotioneel voor luchtvaartliefhebbers toch eerder flop.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 26 december 2019 @ 10:04:38 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658084
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.

Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 10:12:35 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190658192
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:

Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Hmmm waar hebben we dat nog meer gezien :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190658582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
Blijkbaar is het: hoe dikker de motor, hoe zuiniger dus dat is zo.
Maar voor de herkenbaarheid is een stuk bovendek voldoende.
Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.
Dan kan de situatie wat betreft het aantal motoren wel weer eens heel anders worden.
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 10:39:19 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658723
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Is maar goed ook. Het hele Airbus 380 programma heeft Airbus alleen maar geld gekost. Boeing heeft de juiste beslissing genomen door in te zetten op zuinige twins.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 december 2019 @ 10:50:24 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658978
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.

Electrisch? Hoe zie je dat voor je?

En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190659085
Gewoon elk toestel een mini kernreactor.

Kan niet mis gaan ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190659160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Electrisch? Hoe zie je dat voor je?

En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 10:58:17 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190659180
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 11:12:47 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190659449
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190659640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
  donderdag 26 december 2019 @ 11:24:48 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190659689
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:22 schreef Piles het volgende:

[..]

120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
Anders. Maar electrisch is by far de minst aannemelijke optie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190659930
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Klop. Maar hij is er wel.
Anders zouden er niet zo veel gebouwd en gekocht worden.
Bovendien wordt het vliegen ook gesubsidieerd door belastingvoordeel op kerosine.
Wie dit leest is gek
pi_190660098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Wie dit leest is gek
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 11:45:45 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190660109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 december 2019 @ 11:46:17 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190660116
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 december 2019 @ 11:48:16 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190660148
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Bezwaard gemoed of niet, voorlopig vliegen ze nog wel.

Maar daar gaat het niet om; technologisch gezien is het een zeer onaannemelijk verhaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190660821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Gewoon het hele accupakket swappen.

Uitdaging is nog wel het gewicht van de accu's tov de payload.
So we just called him Fred too
pi_190660882
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
So we just called him Fred too
pi_190661817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Paar jaar geleden was men enthousiast over een koolstof materiaal voor de opslag van energie, wat bij initiele testen een relatief grote hoeveel energie kon opslaan in een klein en licht stukje koolstof. Als dat soort techniek kan worden doorontwikkeld dan is het maar een kwestie van tijd voor traditionele accu's in auto's EN vliegtuigen daar gebruik van gaan maken. En dan is het gewicht probleem in één klap opgelost.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 26 december 2019 @ 17:31:04 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190664976
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 december 2019 @ 17:45:03 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190665157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:28 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
Nee joh, Gran Gardania :+
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Bezwaard vliegen doet op dit moment vrijwel niemand. De enige manier om de 'echte' kosten van het vliegen duidelijk te maken is van overheidswege (lees: Europa) forse belastingen op vliegen in te voeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190666022
IBM is bezig met superbatterijen. Daar verwacht ik binnen een jaar of 5-8 wel een revolutie van.
dag
pi_190667476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:31 schreef flipsen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 21:33:04 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190667724
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Ik heb al ruim 13 jaar een reisorganisatie die dure reizen verkoopt en ik heb welgeteld 0,0 keer iemand horen vragen naar CO2 compensatie...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190671347
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Roken vergelijken met het gebruiken van een transportmethode :')

Echt, als het aan sommige mensen ligt gaan we met z'n allen terug naar het steentijdperk, alles om het zielige milieu te sparen :')
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 27 december 2019 @ 06:52:30 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190673334
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190675695
Gistermiddag maakte PH-BFI haar laatste commerciële vlucht en landde gistermiddag op Schiphol vanuit Mexico-Stad.

Nu vertrekt ze naar Teruel: https://www.flightradar24.com/KLM747/2352fcab

De KLM 747 pax vloot is nu gekrompen naar 8 toestellen.


https://www.facebook.com/(...)nk/2583960391693096/
  zaterdag 28 december 2019 @ 16:35:33 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190709787


Dat deed de piloot best netjes _O_ Vanochtend, hier in de buurt. 9 man aan boord (6 pax, 3 bemanning), iedereen ongedeerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 18:05:35 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190713089
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190719183

De 7 Qatar 787-9's op een rij op Paine Field.

Een ietwat bizar tafereel deze dagen.

Qatar heeft bij Boeing een order staan voor 30 787-9's. (Ze hebben ook al 30 787-8's in de vloot).
Op 26 december heeft de maatschappij de eerste 4 787-9's in ontvangst genomen op Paine Field
(A7-BHA, -BHB, -BHD en -BHE).
Deze vlogen op 26-27 december achter elkaar aan naar Doha, een vlucht van 13 uur en 40 minuten.
Binnen 7-9 uur vlogen ze echter weer terug naar Victorville; vluchten van ruim 16 uur.

Ondertussen waren op Paine Field nog eens 3 787-9's geleverd (-BHC, -BHF en -BHG).
Op het moment dat de eerste 4 aan hun vlucht terug begonnen, begonnen deze 3 aan hun vlucht naar Doha.
Deze staan nu in Doha maar zullen ook terugvliegen naar Victorville.

Dan krijg je dus deze taferelen. De eerste 4 toestellen onderweg van Everett naar Doha:



En weer terug naar Victorville. Ondertussen zijn de 3 nieuwe toestellen ook onderweg naar Doha en die komen elkaar dus halverwege tegen:



De reden van dit alles?
De nieuwe Qsuites zijn nog niet klaar. Maar het lijkt erop dat Boeing de toestellen voor het einde van 2019 nog geleverd wilde hebben. Dus voor 31 december nog de 7 toestellen leveren.
En de reden van heen en weer vliegen? Waarschijnlijk juridische/fiscale redenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-12-2019 22:23:33 ]
pi_190721623
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja. _O_

Standaard Q-suite die op de A350 en 777 zit past inderdaad niet door de breedte van de 787, aangepaste versie wordt inderdaad geplaatst in de nieuwe 789's.
Jack does it in real time...
pi_190723162
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:13 schreef DeeBee het volgende:
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja. _O_
Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
So we just called him Fred too
  zondag 29 december 2019 @ 00:04:42 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190725909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Je hebt je ondertitel veranderd :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190730167
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Och, de kerosine is niet al te fijn nee, maar het is wel bizar om 7 nieuwe kisten van een maatschappij tegelijk in de lucht te zien.

Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.

Etihad parkeerde onlangs ook al direct nieuwe kisten (al om een hele andere reden), al vlogen die niet eerst naar UAE geloof ik.
Jack does it in real time...
  zondag 29 december 2019 @ 10:56:41 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190732493
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 06:51 schreef DeeBee het volgende:
Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 10:57:13 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732504
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 december 2019 @ 10:58:38 #128
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190732531
quote:
15s.gif Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
Ze hadden er voor kunnen kiezen om ze niet heen en weer te vliegen.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 11:02:51 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732614
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:19:24 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732896
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Er zit hier een bedrijf in (landbouw)banden. Elk jaar tussen kerst en oud en nieuw liggen er weer een zootje Michelin 1050/50r32 banden. Dat zijn banden van meer als ¤10.000 per stuk. :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2019 @ 14:45:06 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190737961
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
Al die goederen bestaan ook wel maar het eerder of later binnen boeken dan de daadwerkelijke leverdatum met als doel om belasting te ontwijken is iets wat je beslist niet moet willen. Multinationals hebben vaak toch al tientallen financieel juristen in dienst om de winsten zo te verdelen dat ze zo min mogelijk afdragen.
Wie dit leest is gek
pi_190805965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
TARMAC Aerosave is klaar met het ontmantelen van de eerste Airbus A380 in Tarbes, Frankrijk.
De (alle/meeste) bruikbare onderdelen zijn nu verwijderd van de ex-Singapore Airlines kist.

Er wordt nergens specifiek aangegeven wat ze nu met de rest/romp gaan doen; maar dat valt op zich wel te raden...


SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
pi_190841041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @:Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @:SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
[ afbeelding ]
Zonde wel!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190848282
Nog een andere foto van de Singapore A380:

2-DRPA Airbus A380 Dr. Peters Group ex Singapore by @Eurospot, on Flickr

Nadat het begin december op Malta is om gespoten heeft de eerste A380 van Air France nog t/m oudjaarsdag commerciële vluchten gemaakt; de laatste was vanuit Shanghai.

Vanmorgen is ze overgevlogen naar Dresden en zal later worden overhandigd aan de Dr. Peters Group.
De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.

Aankomst in Dresden vanmorgen:

  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:51:16 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190856764
Het is snel gegaan met de A380 sinds de introductie inderdaad, ben benieuwd hoeveel er over tien jaar nog van rondvliegen...
pi_190863196
TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Ff driften toch :P
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:18:40 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190895857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:30 schreef Iemand91 het volgende:

De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190913255
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Ook gisteren; 's werelds eerste Elephant Walk met de Lockheed Martin-F-35 Lightning II:


Vandaag hebben ze het even dunnetjes over gedaan; 52 F-35's.

388fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 19:47:59 The 388th and Reserve @419fw conducted a Combat Power Exercise with 52 aircraft @HAFB, Utah, today. The exercise, which was planned for months, demonstrated their ability to employ a large force of F-35As.We are now at full warfighting capability ⚡⚡📸: R. Nial Bradshaw https://t.co/LCZ2jUeJNP reageer retweet


En achter elkaar de lucht in hier:
419fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 20:11:14 Today we launched about 50 F-35s in rapid succession. Part of a long-planned combat power exercise with @388fw, we pushed the boundaries and tested our Airmen’s ability to deploy @thef35 en masse. We’re ready to fly, fight, and win. @usairforce @USAFReserve @USAF_ACC https://t.co/QskjR6lsch reageer retweet
pi_190913637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:36 schreef TigerXtrm het volgende:
TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Ff driften toch :P
Pilote is Nederlands. :s)
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 05:44:09 #140
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_190914665
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
Een failure - ja. duidelijk...

Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_190915300
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:23:36 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190916863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 05:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Een failure - ja. duidelijk...

Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
En toch waren er ook toen al tekenen dat de luchtvaart zich niet zou ontwikkelen in de richting 'bigger is better'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:28:39 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190916914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 januari 2020 @ 18:32:21 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190922810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
en hoge operationele kosten, naast het feit dat je het vliegtuig natuurlijk gevuld moet krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190922878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.

Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
So we just called him Fred too
  dinsdag 7 januari 2020 @ 19:31:23 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190923762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...

• Hoeveel populaire vakantiebestemmingen beschikken over de infrastructuur om een A380 af te kunnen handelen? Je hebt het hier toch vaak over de meer lokale vliegvelden zonder de (financiële) middelen van de grote hubs.
• Een maatschappij moet dat ding dan wel door het jaar heen kunnen vullen, en niet alleen in het hoogseizoen. Want dan wordt het wel een heel duur geintje om 'm 7 maanden per jaar in de woestijn te parkeren. Dan kan je 'm beter bij HiFly leasen, en dat loopt ook geen storm.
pi_190924498
Zal wel weinig opzienbarends zijn (er zijn al ontelbaar aantal programma's hierover), maar misschien toch wel geinig omdat het deze keer op Schiphol is:

De Douane in Actie
quote:
We zien hoe op Schiphol een vliegtuig binnenste buiten wordt gekeerd tijdens een controle. Het werk van hondengeleider Lia en drugshond Pepsi wordt extra lastig gemaakt door recreatieve drugsgebruikers.
Straks om 20:30 uur op RTL5.

  woensdag 8 januari 2020 @ 07:37:56 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190931160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:

Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.
Juist bij een hub-spoke netwerk wil je je klant liefst meerdere tijdstippen per dag aanbieden. Dus de A380 past daar niet in. En een oplossing voor het tekort aan slots is het niet, want je zal toch een minimale beladingsgraad moeten halen om je vluchten rendabel te maken.

quote:
Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Het gemiddelde charterveld is niet geschikt voor de A380 en gaat dat ook nooit worden. De A380 gaat verdwijnen en dat is prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190931496
Oekraïens passagiersvliegtuig met 176 mensen neergestort bij Teheran

https://nos.nl/l/2317731

flightradar24 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 06:04:19 ADS-B data and aircraft information regarding #PS752. https://t.co/JMpj7igNHtPS752 was operated by a 737-800 (not a MAX) registered UR-PSR. Delivered new to Ukraine International Airlines in 2016. https://t.co/eMhnBtpQP6 reageer retweet
Een 737-800 gebouwd in 2016, ben benieuwd wat de achtergrond van deze tragische crash is :{

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2020 08:27:11 ]
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 15:57:36 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190965200
https://nos.nl/artikel/23(...)_HE_eQ4808yQ5ErbWK8A

737NG's worden nog geld waard denk ik (als in: maatschappijen die willen uitbreiden of een vervangend toestel zoeken)

Zal de 737MAX dit jaar nog vliegen? Of nooit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190965630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...

• Hoeveel populaire vakantiebestemmingen beschikken over de infrastructuur om een A380 af te kunnen handelen? Je hebt het hier toch vaak over de meer lokale vliegvelden zonder de (financiële) middelen van de grote hubs.
Populaire bestemmingen als Antalya en Gran Canaria hebben hem als eens te gast gehad.

Kost natuurlijk wel meer tijd om het vliegtuig weer klaar te krijgen om terug te vliegen, maar het is niet onmogelijk.
quote:
• Een maatschappij moet dat ding dan wel door het jaar heen kunnen vullen, en niet alleen in het hoogseizoen. Want dan wordt het wel een heel duur geintje om 'm 7 maanden per jaar in de woestijn te parkeren. Dan kan je 'm beter bij HiFly leasen, en dat loopt ook geen storm.
Dat is nog wel een dingetje idd.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')