https://www.volkskrant.nl(...)cht-kl-685~b8c8a683/quote:Op donderdag 28 november 2019 21:19 schreef tripel7 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM685/2300e0f2
Ja, nee, toch maar niet 😂
Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug?quote:Op donderdag 28 november 2019 21:19 schreef tripel7 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM685/2300e0f2
Ja, nee, toch maar niet 😂
Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..quote:Op donderdag 28 november 2019 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug?
Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..
quote:Op donderdag 28 november 2019 21:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan
https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Vergeet de DC10 niet.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu?quote:Op donderdag 28 november 2019 21:34 schreef Peter het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.
Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.quote:Op vrijdag 29 november 2019 00:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu?
quote:Een KLM-vlucht van Schiphol naar Mexico-Stad is donderdag boven Canada omgekeerd en is op de terugweg naar Nederland. Doordat de vulkaan Popocatépetl in het midden van Mexico is uitgebarsten, moest het toestel uitwijken. Een landing in de buurt was volgens de KLM geen optie, omdat het vliegtuig ook 24 paarden aan boord heeft.
Vlucht KL685 steeg donderdagmiddag om 14.50 op vanaf vluchthaven Schiphol met als eindbestemming Mexico-Stad. Aan boord bevinden zich naast 257 personen ook 24 paarden.
Volgens een woordvoerder van de KLM was terugkeren de beste optie, omdat geen enkel vliegveld in de buurt de paarden kan afhandelen.
Ook een overweging van de KLM was dat het vliegtuig niet kon landen in een gebied waarvoor de passagiers niet het juiste visum hebben.
Ter hoogte van de Canadese stad Quebec keerde het vliegtuig om. Het toestel is rond 2.30 uur in de nacht van donderdag op vrijdag weer geland op Schiphol.
De Popocatépetl is een actieve vulkaan die donderdagochtend uitbarstte. Tot 1,5 kilometer hoogte spuwde de vulkaan gloeiende as uit.
Duidelijkquote:Op vrijdag 29 november 2019 00:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.quote:Op vrijdag 29 november 2019 00:39 schreef nattermann het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)icaanse-vulkaan.html
Cargo door is iets wat de media er van gemaakt hebben, geeft de Seattle Times zelf toe:quote:Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
quote:Boeing 777X’s fuselage split dramatically during September stress test
That then caused secondary damage: The photos show that the fuselage skin split part of the way up the side of the airplane, along with areas of bent and twisted structure that extended through the area around a passenger door.
A day after the incident, based on incomplete information, The Seattle Times and other media outlets incorrectly reported that a cargo door had blown out.
Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:26 schreef shiz het volgende:
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.
- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
Denk dat die paarden meer een probleem zijn dan visa eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:41 schreef artm het volgende:
[..]
Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
Dan maar naar Bonaire, zelfde land en ze hebben een ezel-opvang waar vast ook paarden passenquote:Op vrijdag 29 november 2019 15:53 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.
Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
KLM vliegt dagelijks met een 747 naar Curaçao, dus een crew moet er wel te vinden zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef OEM het volgende:
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.
twitter:airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
Wauw.twitter:chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01@airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
bron
De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.
En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434
Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.quote:
Mag toch hopen dat dat in ieder geval een mooi feestje wordt daar op Schiphol.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
Die zouden in november en december 2020 geleverd moeten worden, dus nog voor het begin/eind van zomerseizoen 2021.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met logistieke planning (en kosten). Waarom zou je een kist, bemanning, uch honderd psgrs en een kudde paarden ergens op een random luchthaven willen neerzetten, als je niet eens weet of je uberhaupt door kan naar bestemming? Je wil die kist dan liever terug op je home base, de bemanning lekker thuis en de paarden veilig in het dierenhotel. Of terug naar de eigenaar. Voor een deel van de psgrs geldt dat die ook naar huis kunnen en voor een ander deel maakt het eigenlijk niet uit; die willen niet op Amsterdam terug zijn, maar ook niet in bv Toronto.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Het hangt met heel veel dingen samen. De groei van de Dreamliner-vloot zal een grotere impact hebben. Er moeten nog vijf 10's en zes 9's (van Air France) komen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
twitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08The last @Boeing 737NG built (-800) goes to @KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @AeroimagesChris @brandonsblog @flightradar24 @KLM_press @luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijkenquote:Op maandag 9 december 2019 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.[ afbeelding ]twitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08The last @:Boeing 737NG built (-800) goes to @:KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @:AeroimagesChris @:brandonsblog @:flightradar24 @:KLM_press @:luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
Ziet eruit als een opgezette coyote. Ik gok als vogelverschrikkerquote:Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken![]()
quote:Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken![]()
quote:PARIJS - Air France heeft bij Airbus een bestelling geplaatst voor tien extra A350-900’s. Daarmee komt het totale aantal van deze toestellen dat de Franse luchtvaartmaatschappij kocht op 38 exemplaren. De A350’s moeten op termijn de overgebleven A340's en A380’s gaan vervangen.
De Airbus A350 telt bij Air France in totaal 324 stoelen, verdeeld over 34 in Business, 24 in Premium Economy en 266 in Economy Class.
Eind september ontving Air France de eerste A350. Inmiddels telt de vloot drie exemplaren. Het type wordt op verre vluchten ingezet naar bestemmingen in Azië, Afrika en Noord-Amerika.
Air France wil de komende jaren uitsluitend met de Airbus A330 en A350 en de Boeing 777 en 787 Dreamliner op lange afstanden vliegen, terwijl KLM op de Boeing 777 en 787 steunt. Air France-KLM neemt geleidelijk afscheid van de Airbus A340, A380 en Boeing 747.
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.quote:• Airbus A350 selected as preferred aircraft (no order placed)
• Deadline for confirming delivery slots extended by one month
• Regulatory support for ultra long haul routes, pending formal application
• Discussions with pilots ongoing
Qantas is today announcing several important developments for Project Sunrise ahead of a final go/no go decision, which will now take place in March 2020.
AIRCRAFT SELECTION
After detailed evaluation of the Boeing 777X and Airbus A350, Qantas has selected the A350-1000 as the preferred aircraft if Sunrise proceeds. This aircraft uses the Rolls Royce Trent XWB engine, which has a strong reliability record after being in service with airlines for more than two years. Airbus will add an additional fuel tank and slightly increase the maximum takeoff weight to deliver the performance required for Sunrise routes.
No orders have been placed but Qantas will work closely with Airbus to prepare contract terms for up to 12 aircraft ahead of a final decision by the Qantas Board.
Airbus has agreed to extend the deadline to confirm delivery slots from February 2020 to March 2020. This provides additional time to negotiate an industrial agreement without impacting the planned start date of Project Sunrise flights in the first half of calendar 2023.
A350.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.
QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
[..]
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.
[ afbeelding ]
Op de valreep wat positieve PR in 2019 had ze niet slecht uitgekomen denk ik... en dit is wel een project met de nodige media exposure.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Nicequote:
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...quote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Als ze dan nog bestaan.quote:Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
dat kost drie tot vijf jaar. Kun je beter voor de korte termijn de problemen bij de MAX oplossen en daarna in stilte werken aan een opvolger die er toch moet komen.quote:Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?quote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Als ik het goed heb 42 per maand zelfs.quote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?
42 per maand komen er nog steeds bij.quote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.quote:Op maandag 16 december 2019 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.
Ik zat daar niet graag op de engineeringZijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijntquote:Op maandag 16 december 2019 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.
Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Je wilt dat ze een Airbus 737 bouwen?quote:Op maandag 16 december 2019 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt
Sterker nog, Boeing staakt vanaf volgende maand voorlopig de productie van de 737 MAX, zo is zojuist bekend gewordenquote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
quote:TOULOUSE - De Air France-KLM Group heeft een definitieve order geplaatst voor niet minder dan zestig Airbus A220-300’s. De toestellen gaan bij Air France de vloot Airbus A318’s en A319’s vervangen en komen in 2021 in dienst.
Voor Airbus is de order de grootste bestelling voor de A220 door een Europese luchtvaartmaatschappij. Air France-KLM heeft een optie om in een later stadium nog eens dertig A220’s bij te bestellen.
Air France plaatste vorige week ook al een aanvullende order voor tien A350-900's. Die vervangen de overgebleven A380's bij de Franse luchtvaartmaatschappij.
twitter:A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
Hadden ze dat niet beter vorig jaar al kunnen doen?quote:
"Dames en heren, welkom op de luchthaven van Frankfurt. Let op bij het openen van de bagagerekken, deze kunnen verschoven zijn."quote:Op donderdag 19 december 2019 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @:Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
Ene bron zegt dat niemand gewond is geraakt, een ander zegt weer dat iemand kleine verwondingen aan heeft overgehouden. Maar lijkt in ieder geval niet iets heel ernstigs.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:10 schreef Fred het volgende:
Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
quote:Op maandag 23 december 2019 13:22 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.
Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.
[ link | afbeelding ]KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!quote:Op maandag 23 december 2019 13:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.quote:Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Omdat die voor geen meter verkocht. LH had er een paar aangeschaft en wat freighters geloof ik, maar verder?quote:Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
De meest logische naam is de 797, alleen wat voor vliegtuig moet het worden? Een directe opvolger voor de 737 waarbij het nieuwe vliegtuig hoger op de poten staat? Of juist iets meer voor de middellange afstanden dat het gat tussen de 737 en 787 vult.quote:Op maandag 23 december 2019 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.quote:Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Bij de overname van McDonnell Douglas heeft Boeing ook de ontwerpen in handen gekregen van de MD-12: een volledig dubbeldeks toestel. Uiteindelijk nooit gebouwd, als ik het goed heb onthouden omdat Boeing liever met de 747 de concurrentie aan wilde gaan met de A380quote:Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Dat is ook wel zo, maar ik doelde meer op het het punt dat met het verwdijnen van de drie en viermotorige widebody's het wel allemaal op elkaar begint te lijken.quote:Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.quote:Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Hmmm waar hebben we dat nog meer gezienquote:Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Blijkbaar is het: hoe dikker de motor, hoe zuiniger dus dat is zo.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
Is maar goed ook. Het hele Airbus 380 programma heeft Airbus alleen maar geld gekost. Boeing heeft de juiste beslissing genomen door in te zetten op zuinige twins.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Electrisch? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.
Ik heb geen idee.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Electrisch? Hoe zie je dat voor je?
En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Anders. Maar electrisch is by far de minst aannemelijke optie.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:22 schreef Piles het volgende:
[..]
120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
Klop. Maar hij is er wel.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Dit.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Bezwaard gemoed of niet, voorlopig vliegen ze nog wel.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Gewoon het hele accupakket swappen.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Dat is een grote illusie.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Paar jaar geleden was men enthousiast over een koolstof materiaal voor de opslag van energie, wat bij initiele testen een relatief grote hoeveel energie kon opslaan in een klein en licht stukje koolstof. Als dat soort techniek kan worden doorontwikkeld dan is het maar een kwestie van tijd voor traditionele accu's in auto's EN vliegtuigen daar gebruik van gaan maken. En dan is het gewicht probleem in één klap opgelost.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Nee joh, Gran Gardaniaquote:Op donderdag 26 december 2019 12:28 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
Bezwaard vliegen doet op dit moment vrijwel niemand. De enige manier om de 'echte' kosten van het vliegen duidelijk te maken is van overheidswege (lees: Europa) forse belastingen op vliegen in te voeren.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.quote:
Ik heb al ruim 13 jaar een reisorganisatie die dure reizen verkoopt en ik heb welgeteld 0,0 keer iemand horen vragen naar CO2 compensatie...quote:Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Roken vergelijken met het gebruiken van een transportmethodequote:Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Wat is er preciesquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:13 schreef DeeBee het volgende:
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja.
Je hebt je ondertitel veranderdquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er preciesaan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Och, de kerosine is niet al te fijn nee, maar het is wel bizar om 7 nieuwe kisten van een maatschappij tegelijk in de lucht te zien.quote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er preciesaan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.quote:Op zondag 29 december 2019 06:51 schreef DeeBee het volgende:
Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakkenquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er preciesaan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Ze hadden er voor kunnen kiezen om ze niet heen en weer te vliegen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Er zit hier een bedrijf in (landbouw)banden. Elk jaar tussen kerst en oud en nieuw liggen er weer een zootje Michelin 1050/50r32 banden. Dat zijn banden van meer als ¤10.000 per stuk.quote:Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Al die goederen bestaan ook wel maar het eerder of later binnen boeken dan de daadwerkelijke leverdatum met als doel om belasting te ontwijken is iets wat je beslist niet moet willen. Multinationals hebben vaak toch al tientallen financieel juristen in dienst om de winsten zo te verdelen dat ze zo min mogelijk afdragen.quote:Op zondag 29 december 2019 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
quote:Op woensdag 20 november 2019 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
TARMAC Aerosave is klaar met het ontmantelen van de eerste Airbus A380 in Tarbes, Frankrijk.
De (alle/meeste) bruikbare onderdelen zijn nu verwijderd van de ex-Singapore Airlines kist.
Er wordt nergens specifiek aangegeven wat ze nu met de rest/romp gaan doen; maar dat valt op zich wel te raden...
twitter:SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42Ghostly how little of the first production @Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
Zonde wel!quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42Ghostly how little of the first production @:Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @:SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
Ff driften tochtwitter:TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:30 schreef Iemand91 het volgende:
De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Vandaag hebben ze het even dunnetjes over gedaan; 52 F-35's.quote:Op dinsdag 20 november 2018 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Ook gisteren; 's werelds eerste Elephant Walk met de Lockheed Martin-F-35 Lightning II:
twitter:388fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 19:47:59The 388th and Reserve @419fw conducted a Combat Power Exercise with 52 aircraft @HAFB, Utah, today. The exercise, which was planned for months, demonstrated their ability to employ a large force of F-35As.We are now at full warfighting capability ⚡⚡📸: R. Nial Bradshaw https://t.co/LCZ2jUeJNP reageer retweet
twitter:419fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 20:11:14Today we launched about 50 F-35s in rapid succession. Part of a long-planned combat power exercise with @388fw, we pushed the boundaries and tested our Airmen’s ability to deploy @thef35 en masse. We’re ready to fly, fight, and win. @usairforce @USAFReserve @USAF_ACC https://t.co/QskjR6lsch reageer retweet
Pilote is Nederlands.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 20:36 schreef TigerXtrm het volgende:
Ff driften tochtwitter:TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Een failure - ja. duidelijk...quote:Op zondag 5 januari 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
En toch waren er ook toen al tekenen dat de luchtvaart zich niet zou ontwikkelen in de richting 'bigger is better'.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 05:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een failure - ja. duidelijk...
Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
en hoge operationele kosten, naast het feit dat je het vliegtuig natuurlijk gevuld moet krijgen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Straks om 20:30 uur op RTL5.quote:We zien hoe op Schiphol een vliegtuig binnenste buiten wordt gekeerd tijdens een controle. Het werk van hondengeleider Lia en drugshond Pepsi wordt extra lastig gemaakt door recreatieve drugsgebruikers.
Juist bij een hub-spoke netwerk wil je je klant liefst meerdere tijdstippen per dag aanbieden. Dus de A380 past daar niet in. En een oplossing voor het tekort aan slots is het niet, want je zal toch een minimale beladingsgraad moeten halen om je vluchten rendabel te maken.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.
Het gemiddelde charterveld is niet geschikt voor de A380 en gaat dat ook nooit worden. De A380 gaat verdwijnen en dat is prima.quote:Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Een 737-800 gebouwd in 2016, ben benieuwd wat de achtergrond van deze tragische crash istwitter:flightradar24 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 06:04:19ADS-B data and aircraft information regarding #PS752. https://t.co/JMpj7igNHtPS752 was operated by a 737-800 (not a MAX) registered UR-PSR. Delivered new to Ukraine International Airlines in 2016. https://t.co/eMhnBtpQP6 reageer retweet
Populaire bestemmingen als Antalya en Gran Canaria hebben hem als eens te gast gehad.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...
• Hoeveel populaire vakantiebestemmingen beschikken over de infrastructuur om een A380 af te kunnen handelen? Je hebt het hier toch vaak over de meer lokale vliegvelden zonder de (financiële) middelen van de grote hubs.
Dat is nog wel een dingetje idd.quote:• Een maatschappij moet dat ding dan wel door het jaar heen kunnen vullen, en niet alleen in het hoogseizoen. Want dan wordt het wel een heel duur geintje om 'm 7 maanden per jaar in de woestijn te parkeren. Dan kan je 'm beter bij HiFly leasen, en dat loopt ook geen storm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |