abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 december 2019 @ 06:34:54 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190259951
airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44 In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01 @airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wauw. :D
pi_190263116


Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:



Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:









[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2019 20:19:05 ]
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 20:52:06 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190272129
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190301271

bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
pi_190301675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
pi_190301891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
pi_190305404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
Mag toch hopen dat dat in ieder geval een mooi feestje wordt daar op Schiphol.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190309854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
So we just called him Fred too
pi_190318207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Die zouden in november en december 2020 geleverd moeten worden, dus nog voor het begin/eind van zomerseizoen 2021.
Maar het hangt inderdaad wel allemaal samen.

En zojuist is de laatste KLM 747 vlucht naar Seoul vertrokken en is op weg naar de startbaan:
https://www.flightradar24.com/KLM855/231bd183
De vlucht wordt uitgevoerd door PH-BFI.
Zij voerde gisteravond ook de allerlaatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong uit.

PH-BFG staat op het punt te landen in Toronto:
https://www.flightradar24.com/KLM31/231abfde
Over ongeveer 3 uur vertrekt -BFG terug naar Amsterdam voor haar laatste vlucht met passagiers.

Hier bij vertrek vanmorgen op Schiphol:



Bron en meer foto's hier
191207 PH-BFG B744 KLM (100 years sticker) will be leaving the fleet soon by mzunguwamap, on Flickr

-BFG zal in Toronto zich voegen bij haar zuster -BFH, want daar gebeurde dit mee gistermiddag:


pi_190336146
Dat was het dan..


Bron

In een weekend 1 747 en 2 747-bestemmingen minder.
Betekent ook dat ik hier niet meer 's avonds die kenmerkende 747's hoor overgaan richting Hong Kong en Seoul. Die kon je toch wel oppikken tussen de rest...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 08-12-2019 22:50:34 ]
  maandag 9 december 2019 @ 05:01:56 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met logistieke planning (en kosten). Waarom zou je een kist, bemanning, uch honderd psgrs en een kudde paarden ergens op een random luchthaven willen neerzetten, als je niet eens weet of je uberhaupt door kan naar bestemming? Je wil die kist dan liever terug op je home base, de bemanning lekker thuis en de paarden veilig in het dierenhotel. Of terug naar de eigenaar. Voor een deel van de psgrs geldt dat die ook naar huis kunnen en voor een ander deel maakt het eigenlijk niet uit; die willen niet op Amsterdam terug zijn, maar ook niet in bv Toronto.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 december 2019 @ 05:27:08 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Het hangt met heel veel dingen samen. De groei van de Dreamliner-vloot zal een grotere impact hebben. Er moeten nog vijf 10's en zes 9's (van Air France) komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190343467
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @Boeing 737NG built (-800) goes to @KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @AeroimagesChris @brandonsblog @flightradar24 @KLM_press @luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
  maandag 9 december 2019 @ 14:45:52 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190344596
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @:Boeing 737NG built (-800) goes to @:KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @:AeroimagesChris @:brandonsblog @:flightradar24 @:KLM_press @:luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
[ afbeelding ]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190345734
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ziet eruit als een opgezette coyote. Ik gok als vogelverschrikker ;)
A mind with a heart of it's own
  maandag 9 december 2019 @ 15:38:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190345755
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190386773
AIR FRANCE BESTELT TIEN EXTRA AIRBUS A350'S
quote:
PARIJS - Air France heeft bij Airbus een bestelling geplaatst voor tien extra A350-900’s. Daarmee komt het totale aantal van deze toestellen dat de Franse luchtvaartmaatschappij kocht op 38 exemplaren. De A350’s moeten op termijn de overgebleven A340's en A380’s gaan vervangen.

De Airbus A350 telt bij Air France in totaal 324 stoelen, verdeeld over 34 in Business, 24 in Premium Economy en 266 in Economy Class.

Eind september ontving Air France de eerste A350. Inmiddels telt de vloot drie exemplaren. Het type wordt op verre vluchten ingezet naar bestemmingen in Azië, Afrika en Noord-Amerika.

Air France wil de komende jaren uitsluitend met de Airbus A330 en A350 en de Boeing 777 en 787 Dreamliner op lange afstanden vliegen, terwijl KLM op de Boeing 777 en 787 steunt. Air France-KLM neemt geleidelijk afscheid van de Airbus A340, A380 en Boeing 747.
pi_190410382
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
quote:
• Airbus A350 selected as preferred aircraft (no order placed)
• Deadline for confirming delivery slots extended by one month
• Regulatory support for ultra long haul routes, pending formal application
• Discussions with pilots ongoing

Qantas is today announcing several important developments for Project Sunrise ahead of a final go/no go decision, which will now take place in March 2020.

AIRCRAFT SELECTION

After detailed evaluation of the Boeing 777X and Airbus A350, Qantas has selected the A350-1000 as the preferred aircraft if Sunrise proceeds. This aircraft uses the Rolls Royce Trent XWB engine, which has a strong reliability record after being in service with airlines for more than two years. Airbus will add an additional fuel tank and slightly increase the maximum takeoff weight to deliver the performance required for Sunrise routes.

No orders have been placed but Qantas will work closely with Airbus to prepare contract terms for up to 12 aircraft ahead of a final decision by the Qantas Board.

Airbus has agreed to extend the deadline to confirm delivery slots from February 2020 to March 2020. This provides additional time to negotiate an industrial agreement without impacting the planned start date of Project Sunrise flights in the first half of calendar 2023.
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 00:34:03 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190410534
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:46:34 #52
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_190418543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
[..]

De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

[ afbeelding ]
A350. _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:37:09 #54
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190421510
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Op de valreep wat positieve PR in 2019 had ze niet slecht uitgekomen denk ik... en dit is wel een project met de nodige media exposure.
pi_190423987
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190484106
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 december 2019 @ 21:16:25 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190484341
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190484590
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Als ze dan nog bestaan.
Wie dit leest is gek
pi_190484789
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als ze dan nog bestaan.
Nou nou nou, niet zo dramatisch :P
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 21:35:21 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190484824
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
dat kost drie tot vijf jaar. Kun je beter voor de korte termijn de problemen bij de MAX oplossen en daarna in stilte werken aan een opvolger die er toch moet komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')