abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_190150039
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
pi_190150554
De 200e en laatst gebouwde McDonnell Douglas MD-11 is met pensioen.
D-ALCN voor Lufthansa was de allerlaatste MD-11 die in Long Beach Californië van de assembly line rolde in 2000.

31 oktober maakte ze haar laatste commerciële vlucht van Novosibirsk naar Frankfurt en gistermiddag maakte ze haar allerlaatste vlucht van Frankfurt naar Victorville:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-alcn#22fa8dd0

D-ALCN was overigens niet de laatst geleverde MD-11; dat was haar zusterschip D-ALCM
(de een na laatst gebouwde MD-11) die op 22 februari 2001 aan Lufthansa Cargo was geleverd;
D-ALCN werd iets eerder op 25 januari 2001 geleverd.
D-ALCM ging vorige maand naar Victorville: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #50

D-ALCN nog in de fabriek. De roll-out volgde op 14 september.

3LJ8fJs.jpg

Eerste vlucht op 9 november 2000:

rwNwPzt.jpg
dPZJsII.jpg

25 januari 2001; de laatste delivery van een MD-11 en daarmee ook de laatste delivery van een McDonnell Douglas wide-body toestel:

39MPaYD.jpg

Laatste takeoff voor de laatste MD-11, gisteren in Frankfurt:

EKVsb_EWsAEASSM.jpg
pi_190174822
https://www.flightradar24.com/KLM685/2300e0f2
Ja, nee, toch maar niet 😂
pi_190174885
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
https://www.volkskrant.nl(...)cht-kl-685~b8c8a683/

Weer de 685? _O-
pi_190174900
Mexino
The ripple effect starts with making a splash ~ shiz
  donderdag 28 november 2019 @ 21:24:49 #6
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_190174924
quote:
Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
pi_190174962
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 november 2019 @ 21:31:49 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190175067
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190175075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.
pi_190175128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.
klm685-28-11-19.png
Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peter op 28-11-2019 22:01:46 ]
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  donderdag 28 november 2019 @ 22:07:08 #11
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_190175919
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
pi_190177936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Vergeet de DC10 niet.

Zolang die deur naar buiten blijft draaien blijft het zwak punt. Op dit punt geldt voor alle airlines dat geld belangrijker is dan veiligheid; een veiligere, naar binnen draaiende deur vindt men te duur omdat er dan minder cargo mee kan.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 00:06:52 #13
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190178181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.
Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_190178203
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:39:41 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_190178352
https://www.nu.nl/buitenl(...)icaanse-vulkaan.html

quote:
Een KLM-vlucht van Schiphol naar Mexico-Stad is donderdag boven Canada omgekeerd en is op de terugweg naar Nederland. Doordat de vulkaan Popocatépetl in het midden van Mexico is uitgebarsten, moest het toestel uitwijken. Een landing in de buurt was volgens de KLM geen optie, omdat het vliegtuig ook 24 paarden aan boord heeft.

Vlucht KL685 steeg donderdagmiddag om 14.50 op vanaf vluchthaven Schiphol met als eindbestemming Mexico-Stad. Aan boord bevinden zich naast 257 personen ook 24 paarden.

Volgens een woordvoerder van de KLM was terugkeren de beste optie, omdat geen enkel vliegveld in de buurt de paarden kan afhandelen.

Ook een overweging van de KLM was dat het vliegtuig niet kon landen in een gebied waarvoor de passagiers niet het juiste visum hebben.

Ter hoogte van de Canadese stad Quebec keerde het vliegtuig om. Het toestel is rond 2.30 uur in de nacht van donderdag op vrijdag weer geland op Schiphol.

De Popocatépetl is een actieve vulkaan die donderdagochtend uitbarstte. Tot 1,5 kilometer hoogte spuwde de vulkaan gloeiende as uit.


[ Bericht 72% gewijzigd door nattermann op 29-11-2019 13:06:06 ]
Tics van je petten.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 06:32:39 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190179438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
Duidelijk ^O^
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:07:02 #17
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_190180496
quote:
Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:26:18 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190180724
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
The ripple effect starts with making a splash ~ shiz
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:20:59 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190182366
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Cargo door is iets wat de media er van gemaakt hebben, geeft de Seattle Times zelf toe:

quote:
Boeing 777X’s fuselage split dramatically during September stress test

That then caused secondary damage: The photos show that the fuselage skin split part of the way up the side of the airplane, along with areas of bent and twisted structure that extended through the area around a passenger door.

A day after the incident, based on incomplete information, The Seattle Times and other media outlets incorrectly reported that a cargo door had blown out.
pi_190183501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:26 schreef shiz het volgende:
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 12:53:57 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190183648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Denk dat die paarden meer een probleem zijn dan visa eerlijk gezegd...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190185574
Voor het eerst in ruim 5 jaar is er weer een gloednieuwe Boeing 777-200LR van de productielijn gerold.
4K-AZ01 als regeringstoestel voor Azerbeidzjan.
Deze nieuwe -200LR werd op 24 oktober 2018 besteld, de eerste order voor een -200LR sinds april 2013.
Zie mijn post hier: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #46

Laatste 777-200LR hiervoor was P4-SKN die onder dezelfde rol voor Equatoriaal-Guinea rondvliegt en in 2014 de hal uit reed.
Sindsdien heeft Turkmenistan Airlines in juni ook nog een order voor 1 -200LR geplaatst.
Totaal aantal orders voor de -200LR staat nu op 61 waarvan dus 59 geleverd.

EKSDQ2PU0AAndiU.jpg
EKSDQ2PUEAMPAI-.jpg
pi_190185794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:41 schreef artm het volgende:

[..]

Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
So we just called him Fred too
pi_190185984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
Dan maar naar Bonaire, zelfde land en ze hebben een ezel-opvang waar vast ook paarden passen :+
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 17:27:57 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190186962
Ik zag afgelopen week iets op tv over Kluivert dog rescue op Curaçao. Integere vakmensen, kunnen vast ook wel iets met paarden :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:33:24 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190187979
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.

In februari 2017 heeft KLM een zo'n feest noodgedwongen moeten ondergaan met een vlucht van Amsterdam naar New York die gestopt is in New Foundland (hartaanval captain). Die paarden hebben naar t schijnt 31 uur in het vliegtuig gestaan.
pi_190198737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef OEM het volgende:
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.
KLM vliegt dagelijks met een 747 naar Curaçao, dus een crew moet er wel te vinden zijn.
Dan nog is het de vraag of de vulkaan wel snel genoeg rustig is om überhaupt verder te vliegen.
So we just called him Fred too
pi_190256796
EK4KVJ_XYAAydCy.jpg
EK4KVKCWkAADZSr.jpg
Silver-Spitfire-Lelystad-IMG_8454.jpg

Er staat momenteel een Supermarine Spitfire op Lelystad Airport.
G-IRTY is 5 augustus vertrokken vanaf Goodwood Aerodrome in Engeland en vliegt de hele wereld rond.
Gistermiddag is ze aangekomen in Lelystad.

Donderdag zal de "Silver Spitfire" haar laatste leg maken terug naar Goodwood Aerodrome.
Alles is te volgen op hun website: https://www.silverspitfire.com/

map?P=QUG-NCL-lmo-fae-kef-kus-sfj-yfb-yvp-ykl-ymt-ynd-bed-cdw-bfp-bwg-mlu-htv-5TE0-elp-lsv-smo-vny-mhv-bfl-sts-mdj-pae-ywl-yxj-yye-yqh-yxy-fai-ome-dyr-swv-gdx-oho-nli-uus-cts-hna-ngo-koj-oka-rmq-hkg-dad-ubp-dmk-rgn-mdl-ccu-nag-jdh-amd-khi-psi-gwd-azi-bah-kwi-aqj-muh-her-ath-psr-qpa-fdh-aoc-qxh-ley&MS=bm&MP=polar&MX=540x540&PM=*

De in 1943 gebouwde Spitfire heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog 51 gevechtsmissies uitgevoerd en na de oorlog werd ze verkocht aan Nederland waar ze enkele jaren bij de Koninklijke Luchtmacht werd gevlogen.
Daarna kwam ze terecht in het Aviodome op Schiphol (foto hieronder) en later in het Aviodrome op Lelystad.
In 2006 werd ze verkocht en werd naar Duxford gebracht om haar weer vliegwaardig te maken.
Een tiental jaar later werd hier door een nieuwe eigenaar aan begonnen.
Op 27 juni dit jaar maakte ze na tientallen jaren weer haar eerste vlucht.

44684395002_2eff8b6227_c.jpgMJ271_Aviodome_1991_1200 by Jelle Hieminga, on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-12-2019 22:18:01 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:13:28 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190257001
Vewy pwetty
The ripple effect starts with making a splash ~ shiz
pi_190259588
Dan moet je toch een zekere hekel aan het leven hebben, om in zo’n machine de wereld rond te willen vliegen. Of een rotsvast vertrouwen in je beschermengel.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 december 2019 @ 06:34:54 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190259951
airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44 In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01 @airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wauw. :D
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_190263116
EK7LRelVUAA7SfW.jpg

Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:

map?P=syd-jnb,+syd-hnd,+syd-scl&MS=bm&MR=1800&MX=720x360&PM=*

Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:

EK6MylEVUAAcqnY.jpg
EK6MyipU0AA_wZH.jpg
EK66GpSU4AAh3ql.jpg
EK6uQXUWoAMuD7x.jpg
EK6wyYxWwAE02I9.jpg
EK6nb3zXUAIa5T3.jpg
EK66HFmUUAA6wSJ.jpg

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2019 20:19:05 ]
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 20:52:06 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190272129
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')