abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190150039




Bron: Parool
pi_190150554
De 200e en laatst gebouwde McDonnell Douglas MD-11 is met pensioen.
D-ALCN voor Lufthansa was de allerlaatste MD-11 die in Long Beach Californië van de assembly line rolde in 2000.

31 oktober maakte ze haar laatste commerciële vlucht van Novosibirsk naar Frankfurt en gistermiddag maakte ze haar allerlaatste vlucht van Frankfurt naar Victorville:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-alcn#22fa8dd0

D-ALCN was overigens niet de laatst geleverde MD-11; dat was haar zusterschip D-ALCM
(de een na laatst gebouwde MD-11) die op 22 februari 2001 aan Lufthansa Cargo was geleverd;
D-ALCN werd iets eerder op 25 januari 2001 geleverd.
D-ALCM ging vorige maand naar Victorville: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #50

D-ALCN nog in de fabriek. De roll-out volgde op 14 september.



Eerste vlucht op 9 november 2000:




25 januari 2001; de laatste delivery van een MD-11 en daarmee ook de laatste delivery van een McDonnell Douglas wide-body toestel:



Laatste takeoff voor de laatste MD-11, gisteren in Frankfurt:

pi_190174822
https://www.flightradar24.com/KLM685/2300e0f2
Ja, nee, toch maar niet 😂
pi_190174885
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190174900
Mexino
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190174924
quote:
Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190174962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wauw, ze moeten ook echt weer helemaal terug? :')
Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 november 2019 @ 21:31:49 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190175067
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190175075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Zoveel brandstof hebben ze toch niet aan boord? Of nu nog net wel..
Volgens Google gaan ze idd terug naar AMS..

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190175128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Brandstof zit wel goed, met dank aan de jetstreams.

Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peter op 28-11-2019 22:01:46 ]
dag
pi_190175919
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Een Boeing 777X is tijdens het testen behoorlijk stuk gegaan :D

https://www.airliners.net(...)cd8c459fa3#p21820243
Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190177936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Vergeet de DC10 niet.

Zolang die deur naar buiten blijft draaien blijft het zwak punt. Op dit punt geldt voor alle airlines dat geld belangrijker is dan veiligheid; een veiligere, naar binnen draaiende deur vindt men te duur omdat er dan minder cargo mee kan.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 00:06:52 #13
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190178181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Lijkt alsof ze vanacht met een ander toetel alsnog vliegen.. nadat ze terug zijn.
Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
pi_190178203
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon weer naar Mexico nu? :?
Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
dag
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:39:41 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_190178352
https://www.nu.nl/buitenl(...)icaanse-vulkaan.html

quote:
Een KLM-vlucht van Schiphol naar Mexico-Stad is donderdag boven Canada omgekeerd en is op de terugweg naar Nederland. Doordat de vulkaan Popocatépetl in het midden van Mexico is uitgebarsten, moest het toestel uitwijken. Een landing in de buurt was volgens de KLM geen optie, omdat het vliegtuig ook 24 paarden aan boord heeft.

Vlucht KL685 steeg donderdagmiddag om 14.50 op vanaf vluchthaven Schiphol met als eindbestemming Mexico-Stad. Aan boord bevinden zich naast 257 personen ook 24 paarden.

Volgens een woordvoerder van de KLM was terugkeren de beste optie, omdat geen enkel vliegveld in de buurt de paarden kan afhandelen.

Ook een overweging van de KLM was dat het vliegtuig niet kon landen in een gebied waarvoor de passagiers niet het juiste visum hebben.

Ter hoogte van de Canadese stad Quebec keerde het vliegtuig om. Het toestel is rond 2.30 uur in de nacht van donderdag op vrijdag weer geland op Schiphol.

De Popocatépetl is een actieve vulkaan die donderdagochtend uitbarstte. Tot 1,5 kilometer hoogte spuwde de vulkaan gloeiende as uit.


[ Bericht 72% gewijzigd door nattermann op 29-11-2019 13:06:06 ]
Tics van je petten.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 november 2019 @ 06:32:39 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190179438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Het is nu een stippellijn, dus een schatting van een computermodel (diep op de oceaan is geen radar). De terugvlucht uit Mexico is wel al geannuleerd... Ik denk dat de kist zo weer aan deze kant van de oceaan opduikt.. en dat dan de site dat corrigeert. Anders is het wel erg vreemd.
Duidelijk ^O^
pi_190180496
quote:
Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:26:18 #18
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_190180724
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:20:59 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190182366
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Cargo door latch... daar zijn in een ver verleden twee Boeings door neergestort. Wel zorgwekkend te noemen dat dit bijna 30 jaar later blijkbaar nog steeds een ding is.
Cargo door is iets wat de media er van gemaakt hebben, geeft de Seattle Times zelf toe:

quote:
Boeing 777X’s fuselage split dramatically during September stress test

That then caused secondary damage: The photos show that the fuselage skin split part of the way up the side of the airplane, along with areas of bent and twisted structure that extended through the area around a passenger door.

A day after the incident, based on incomplete information, The Seattle Times and other media outlets incorrectly reported that a cargo door had blown out.
pi_190183501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:26 schreef shiz het volgende:
Denk dat iedereen liever weer in Amsterdam is dan in Goose Bay ofzo.

- oh je bedoelt natuurlijk Zuid America, lol. Joah. Geen idee hoe ver daar 't luchtruim dicht is en alle andere uitwijkluchthavens zullen dan vrij vol zitten en met buurlanden zit je dan idd met Visas e.d. .
Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 12:53:57 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190183648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat lijkt me flink klote als je daar aan boord zit. Complete overmacht natuurlijk, maar wel heel extreem dat men dan echt nergens anders in de buurt kan landen. Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Denk dat die paarden meer een probleem zijn dan visa eerlijk gezegd...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190185574
Voor het eerst in ruim 5 jaar is er weer een gloednieuwe Boeing 777-200LR van de productielijn gerold.
4K-AZ01 als regeringstoestel voor Azerbeidzjan.
Deze nieuwe -200LR werd op 24 oktober 2018 besteld, de eerste order voor een -200LR sinds april 2013.
Zie mijn post hier: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #46

Laatste 777-200LR hiervoor was P4-SKN die onder dezelfde rol voor Equatoriaal-Guinea rondvliegt en in 2014 de hal uit reed.
Sindsdien heeft Turkmenistan Airlines in juni ook nog een order voor 1 -200LR geplaatst.
Totaal aantal orders voor de -200LR staat nu op 61 waarvan dus 59 geleverd.


pi_190185794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:41 schreef artm het volgende:

[..]

Curacao had misschien dan een betere optie geweest? Lijkt me dat er daar geen extra visa eisen zijn omdat ze onderdeel zijn van het koninkrijk der nederlanden?
Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
So we just called him Fred too
pi_190185984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat de inzittenden allemaal de Nederlandse nationaliteit of geldig (Schengen)Visum hebben.

Vraag me af of Curaçao wel de juiste faciliteiten heeft voor paarden.
Dan maar naar Bonaire, zelfde land en ze hebben een ezel-opvang waar vast ook paarden passen :+
dag
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 17:27:57 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190186962
Ik zag afgelopen week iets op tv over Kluivert dog rescue op Curaçao. Integere vakmensen, kunnen vast ook wel iets met paarden :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:33:24 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190187979
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.

In februari 2017 heeft KLM een zo'n feest noodgedwongen moeten ondergaan met een vlucht van Amsterdam naar New York die gestopt is in New Foundland (hartaanval captain). Die paarden hebben naar t schijnt 31 uur in het vliegtuig gestaan.
pi_190198737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef OEM het volgende:
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.
KLM vliegt dagelijks met een 747 naar Curaçao, dus een crew moet er wel te vinden zijn.
Dan nog is het de vraag of de vulkaan wel snel genoeg rustig is om überhaupt verder te vliegen.
So we just called him Fred too
pi_190256796




Er staat momenteel een Supermarine Spitfire op Lelystad Airport.
G-IRTY is 5 augustus vertrokken vanaf Goodwood Aerodrome in Engeland en vliegt de hele wereld rond.
Gistermiddag is ze aangekomen in Lelystad.

Donderdag zal de "Silver Spitfire" haar laatste leg maken terug naar Goodwood Aerodrome.
Alles is te volgen op hun website: https://www.silverspitfire.com/



De in 1943 gebouwde Spitfire heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog 51 gevechtsmissies uitgevoerd en na de oorlog werd ze verkocht aan Nederland waar ze enkele jaren bij de Koninklijke Luchtmacht werd gevlogen.
Daarna kwam ze terecht in het Aviodome op Schiphol (foto hieronder) en later in het Aviodrome op Lelystad.
In 2006 werd ze verkocht en werd naar Duxford gebracht om haar weer vliegwaardig te maken.
Een tiental jaar later werd hier door een nieuwe eigenaar aan begonnen.
Op 27 juni dit jaar maakte ze na tientallen jaren weer haar eerste vlucht.

MJ271_Aviodome_1991_1200 by Jelle Hieminga, on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-12-2019 22:18:01 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:13:28 #29
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_190257001
Vewy pwetty
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190259588
Dan moet je toch een zekere hekel aan het leven hebben, om in zo’n machine de wereld rond te willen vliegen. Of een rotsvast vertrouwen in je beschermengel.
Jesus saves but death prevails.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 december 2019 @ 06:34:54 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190259951
airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44 In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01 @airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wauw. :D
pi_190263116


Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:



Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:









[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2019 20:19:05 ]
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 20:52:06 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190272129
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190301271

bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
pi_190301675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
bron

De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.

En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434

Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
pi_190301891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
pi_190305404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
Mag toch hopen dat dat in ieder geval een mooi feestje wordt daar op Schiphol.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190309854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
So we just called him Fred too
pi_190318207
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Die zouden in november en december 2020 geleverd moeten worden, dus nog voor het begin/eind van zomerseizoen 2021.
Maar het hangt inderdaad wel allemaal samen.

En zojuist is de laatste KLM 747 vlucht naar Seoul vertrokken en is op weg naar de startbaan:
https://www.flightradar24.com/KLM855/231bd183
De vlucht wordt uitgevoerd door PH-BFI.
Zij voerde gisteravond ook de allerlaatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong uit.

PH-BFG staat op het punt te landen in Toronto:
https://www.flightradar24.com/KLM31/231abfde
Over ongeveer 3 uur vertrekt -BFG terug naar Amsterdam voor haar laatste vlucht met passagiers.

Hier bij vertrek vanmorgen op Schiphol:



Bron en meer foto's hier
191207 PH-BFG B744 KLM (100 years sticker) will be leaving the fleet soon by mzunguwamap, on Flickr

-BFG zal in Toronto zich voegen bij haar zuster -BFH, want daar gebeurde dit mee gistermiddag:


pi_190336146
Dat was het dan..


Bron

In een weekend 1 747 en 2 747-bestemmingen minder.
Betekent ook dat ik hier niet meer 's avonds die kenmerkende 747's hoor overgaan richting Hong Kong en Seoul. Die kon je toch wel oppikken tussen de rest...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 08-12-2019 22:50:34 ]
  maandag 9 december 2019 @ 05:01:56 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met logistieke planning (en kosten). Waarom zou je een kist, bemanning, uch honderd psgrs en een kudde paarden ergens op een random luchthaven willen neerzetten, als je niet eens weet of je uberhaupt door kan naar bestemming? Je wil die kist dan liever terug op je home base, de bemanning lekker thuis en de paarden veilig in het dierenhotel. Of terug naar de eigenaar. Voor een deel van de psgrs geldt dat die ook naar huis kunnen en voor een ander deel maakt het eigenlijk niet uit; die willen niet op Amsterdam terug zijn, maar ook niet in bv Toronto.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 december 2019 @ 05:27:08 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190338649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Het hangt met heel veel dingen samen. De groei van de Dreamliner-vloot zal een grotere impact hebben. Er moeten nog vijf 10's en zes 9's (van Air France) komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190343467
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @Boeing 737NG built (-800) goes to @KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @AeroimagesChris @brandonsblog @flightradar24 @KLM_press @luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
  maandag 9 december 2019 @ 14:45:52 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190344596
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.

AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @:Boeing 737NG built (-800) goes to @:KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @:AeroimagesChris @:brandonsblog @:flightradar24 @:KLM_press @:luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
[ afbeelding ]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190345734
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
Ziet eruit als een opgezette coyote. Ik gok als vogelverschrikker ;)
A mind with a heart of it's own
  maandag 9 december 2019 @ 15:38:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190345755
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken :? _O-
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190386773
AIR FRANCE BESTELT TIEN EXTRA AIRBUS A350'S
quote:
PARIJS - Air France heeft bij Airbus een bestelling geplaatst voor tien extra A350-900’s. Daarmee komt het totale aantal van deze toestellen dat de Franse luchtvaartmaatschappij kocht op 38 exemplaren. De A350’s moeten op termijn de overgebleven A340's en A380’s gaan vervangen.

De Airbus A350 telt bij Air France in totaal 324 stoelen, verdeeld over 34 in Business, 24 in Premium Economy en 266 in Economy Class.

Eind september ontving Air France de eerste A350. Inmiddels telt de vloot drie exemplaren. Het type wordt op verre vluchten ingezet naar bestemmingen in Azië, Afrika en Noord-Amerika.

Air France wil de komende jaren uitsluitend met de Airbus A330 en A350 en de Boeing 777 en 787 Dreamliner op lange afstanden vliegen, terwijl KLM op de Boeing 777 en 787 steunt. Air France-KLM neemt geleidelijk afscheid van de Airbus A340, A380 en Boeing 747.
pi_190410382
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
quote:
• Airbus A350 selected as preferred aircraft (no order placed)
• Deadline for confirming delivery slots extended by one month
• Regulatory support for ultra long haul routes, pending formal application
• Discussions with pilots ongoing

Qantas is today announcing several important developments for Project Sunrise ahead of a final go/no go decision, which will now take place in March 2020.

AIRCRAFT SELECTION

After detailed evaluation of the Boeing 777X and Airbus A350, Qantas has selected the A350-1000 as the preferred aircraft if Sunrise proceeds. This aircraft uses the Rolls Royce Trent XWB engine, which has a strong reliability record after being in service with airlines for more than two years. Airbus will add an additional fuel tank and slightly increase the maximum takeoff weight to deliver the performance required for Sunrise routes.

No orders have been placed but Qantas will work closely with Airbus to prepare contract terms for up to 12 aircraft ahead of a final decision by the Qantas Board.

Airbus has agreed to extend the deadline to confirm delivery slots from February 2020 to March 2020. This provides additional time to negotiate an industrial agreement without impacting the planned start date of Project Sunrise flights in the first half of calendar 2023.
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')