abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 00:34:03 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190410534
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:46:34 #52
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_190418543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.

QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
[..]

De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.

[ afbeelding ]
A350. _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:37:09 #54
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190421510
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Op de valreep wat positieve PR in 2019 had ze niet slecht uitgekomen denk ik... en dit is wel een project met de nodige media exposure.
pi_190423987
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190484106
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 december 2019 @ 21:16:25 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190484341
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190484590
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Als ze dan nog bestaan.
Wie dit leest is gek
pi_190484789
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als ze dan nog bestaan.
Nou nou nou, niet zo dramatisch :P
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 21:35:21 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190484824
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
dat kost drie tot vijf jaar. Kun je beter voor de korte termijn de problemen bij de MAX oplossen en daarna in stilte werken aan een opvolger die er toch moet komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:00:47 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190485498
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190485529
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :o
Als ik het goed heb 42 per maand zelfs.
pi_190485598
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten? :O
42 per maand komen er nog steeds bij.
De onderdelenstroom staat niet van de ene op de andere dag stil en er staan 7000 man op de loonlijst in Renton.
Als die ander werk gaan zoeken kan het wel een jaar duren voordat je weer up en running bent.
Als ze de productie gaan afstoppen duurt dat maanden en het personeel zal massaal ander werk gaan zoeken
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:09:07 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190485716
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.

Ik zat daar niet graag op de engineering :7 Zijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 22:10:41 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190485756
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.

Ik zat daar niet graag op de engineering :7 Zijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.

Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 22:22:30 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190486114
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 22:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.

Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 23:21:32 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190487460
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt :P
Je wilt dat ze een Airbus 737 bouwen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 23:25:29 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190487555
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Sterker nog, Boeing staakt vanaf volgende maand voorlopig de productie van de 737 MAX, zo is zojuist bekend geworden

https://boeing.mediaroom.(...)g-737-MAX-Production
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190492613
De 3e en laatste Project Sunrise testvlucht is al een uur of 7 onderweg vanuit New York naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA7879/2336480a



En vanaf oktober 2020, met het begin van het winterseizoen keert Singapore Airlines weer terug met de Boeing 777-300ER op de route naar Amsterdam.
Op 10 mei 2016 ruilde de maatschappij juist de 777 in voor de nieuwe A350-900. Het was de 3e keer dat er een A350 op Schiphol landde (Finnair kwam tweemaal eerder) en de eerste reguliere lijnvluchten met de A350 naar Amsterdam en de eerste long haul bestemming voor de Singapore A350's.

De 777-300ER heeft 4 first class, 48 business, 28 premium economy en 184 economy stoelen.
De huidige A350-900 heeft 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen.
Vooral een upgrade voor premium stoelen en cargo.
De A350 werd destijds naar Amsterdam ingezet juist omdat deze geen First class had...
pi_190520878
Weer een AF-KLM order voor Airbus:

AIR FRANCE-KLM TEKENT DEFINITIEF VOOR ZESTIG AIRBUS A220'S
quote:
TOULOUSE - De Air France-KLM Group heeft een definitieve order geplaatst voor niet minder dan zestig Airbus A220-300’s. De toestellen gaan bij Air France de vloot Airbus A318’s en A319’s vervangen en komen in 2021 in dienst.

Voor Airbus is de order de grootste bestelling voor de A220 door een Europese luchtvaartmaatschappij. Air France-KLM heeft een optie om in een later stadium nog eens dertig A220’s bij te bestellen.

Air France plaatste vorige week ook al een aanvullende order voor tien A350-900's. Die vervangen de overgebleven A380's bij de Franse luchtvaartmaatschappij.
pi_190528114
De laatst gebouwde (pax) Boeing 737NG is onderweg naar Amsterdam:
https://www.flightradar24.com/KLM9870/233bac2e

pi_190532940
Zo te zien hadden ze weer flinke wind in de rug want ze zijn in 1 keer naar AMS gevlogen.
pi_190535349
A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
pi_190535799
Surinam Airways' A340-300 PZ-TCR is net na 12 uur naar Spanje vertrokken voor ontmanteling en sloop.
https://www.flightradar24.com/SLM3001/233d3828

De A340 stond sinds 27 oktober opgeslagen op Schiphol-Oost.

  donderdag 19 december 2019 @ 13:01:51 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190535988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:44 schreef Iemand91 het volgende:
[...]voor ontmanteling en sloop.
Hadden ze dat niet beter vorig jaar al kunnen doen?

Ik weet dat de lease tot november dit jaar liep, maar met alle kosten die gemaakt zijn voor het onderhoud en het gedoe met het landingsgestel waren imho alle partijen beter af als ze een jaar geleden de stekker er al uit getrokken hadden.
So we just called him Fred
  donderdag 19 december 2019 @ 13:10:24 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190536059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @:Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
[ afbeelding ]
"Dames en heren, welkom op de luchthaven van Frankfurt. Let op bij het openen van de bagagerekken, deze kunnen verschoven zijn."

Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
So we just called him Fred
pi_190536234
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:10 schreef Fred het volgende:
Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
Ene bron zegt dat niemand gewond is geraakt, een ander zegt weer dat iemand kleine verwondingen aan heeft overgehouden. Maar lijkt in ieder geval niet iets heel ernstigs.

En Qantas maakt een hele heisa over 3 bijna lege 787 testvluchten voor Project Sunrise; maar momenteel maakt een van hun A380's (VH-OQH) even een non-stop (ferry) vlucht van Dresden naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA6016/233c1e1a

Hemelsbreed toch 90 kilometer langer dan New York JFK - Sydney en een kleine 800 kilometer langer dan de - huidige - langste non-stop vluchten Newark - Singapore.



Toestel stond overigens in Dresden voor een nieuw interieur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2019 13:39:41 ]
pi_190569112
17e 787 en 4e 787-10 voor KLM is onderweg vanuit Charleston, PH-BKF "Sneeuwklokje / Snowdrop".
https://www.flightradar24.com/KLM9878/23428ba5

pi_190605525
Het zal weer eens niet. Cabinepersoneel van LH heeft weer aangekondigd te staken.

"Vanaf ieder moment behalve op 24, 25 en 26 december. Zal je net zien dat mijn vlucht op de 27e wordt gecanceled. :')

Gaat beginnen te lijken op Franse praktijken. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190611283
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.

Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.

KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2019 13:29:37 ]
pi_190611557
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:22 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.

Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.

[ link | afbeelding ]KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)
:W O+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190611572
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Wie dit leest is gek
pi_190616399
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 13:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190616604
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
Wie dit leest is gek
  maandag 23 december 2019 @ 19:57:42 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190617504
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
Omdat die voor geen meter verkocht. LH had er een paar aangeschaft en wat freighters geloof ik, maar verder?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 december 2019 @ 20:04:52 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190617667
Muilenberg is exit bij Boeing. Ik ben benieuwd of de nieuwe CEO als een soort van tussenpaus voor een frisse wind kan zorgen.

Naast de problemen bij de 737 Max is er nog de 777X die vertraging opgelopen heeft. Daarnaast zit het bedrijf te dubben over een opvolger voor de 757 of dat ze in moeten zetten op een opvolger voor de 737.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 20:10:29 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190617824
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 december 2019 @ 20:23:04 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190618125
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
De meest logische naam is de 797, alleen wat voor vliegtuig moet het worden? Een directe opvolger voor de 737 waarbij het nieuwe vliegtuig hoger op de poten staat? Of juist iets meer voor de middellange afstanden dat het gat tussen de 737 en 787 vult.

In ieder geval moet de nieuweling wel geschikt zijn om containers te laden om zo de omkeertijd te bekorten. Een iets bredere narrowbody, waardoor het gangpad net ietsje breder kan zijn, zou iets kunnen zijn. Het is alleen wel zo dat die oplossing dan weer net wat meer brandstof kost dan een smaller vliegtuig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190618340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.

Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:22:09 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_190628628
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Bij de overname van McDonnell Douglas heeft Boeing ook de ontwerpen in handen gekregen van de MD-12: een volledig dubbeldeks toestel. Uiteindelijk nooit gebouwd, als ik het goed heb onthouden omdat Boeing liever met de 747 de concurrentie aan wilde gaan met de A380

Ook van de originele 747 is een dubbeldeks variant overwogen:


In de jaren '60 durfde ze het nog niet aan. Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
So we just called him Fred
pi_190653388
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.

Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Dat is ook wel zo, maar ik doelde meer op het het punt dat met het verwdijnen van de drie en viermotorige widebody's het wel allemaal op elkaar begint te lijken.

Rationeel gezien natuurlijk top, maar emotioneel voor luchtvaartliefhebbers toch eerder flop.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 26 december 2019 @ 10:04:38 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658084
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.

Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 10:12:35 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190658192
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:

Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Hmmm waar hebben we dat nog meer gezien :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190658582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
Blijkbaar is het: hoe dikker de motor, hoe zuiniger dus dat is zo.
Maar voor de herkenbaarheid is een stuk bovendek voldoende.
Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.
Dan kan de situatie wat betreft het aantal motoren wel weer eens heel anders worden.
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 10:39:19 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658723
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Is maar goed ook. Het hele Airbus 380 programma heeft Airbus alleen maar geld gekost. Boeing heeft de juiste beslissing genomen door in te zetten op zuinige twins.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 december 2019 @ 10:50:24 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190658978
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.

Electrisch? Hoe zie je dat voor je?

En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190659085
Gewoon elk toestel een mini kernreactor.

Kan niet mis gaan ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190659160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Electrisch? Hoe zie je dat voor je?

En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 10:58:17 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190659180
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 11:12:47 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190659449
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')