A350.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Qantas lijkt de keus gemaakt te hebben qua toestelkeuze voor Project Sunrise; de Airbus A350-1000.
QANTAS UPDATE ON PROJECT SUNRISE
[..]
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.
[ afbeelding ]
Op de valreep wat positieve PR in 2019 had ze niet slecht uitgekomen denk ik... en dit is wel een project met de nodige media exposure.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf!
Zou dit nog weer pijn doen voor Boeing? Gekozen worden voor dergelijke lange vluchten is wel een prestige dingetje lijkt me.
Nicequote:
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...quote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Als ze dan nog bestaan.quote:Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
dat kost drie tot vijf jaar. Kun je beter voor de korte termijn de problemen bij de MAX oplossen en daarna in stilte werken aan een opvolger die er toch moet komen.quote:Op maandag 16 december 2019 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Boeing zou er goed aan doen om dit moment nu aan te grijpen om hun shorthaul volledig te moderniseren. Ze zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?quote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
Als ik het goed heb 42 per maand zelfs.quote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?
42 per maand komen er nog steeds bij.quote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werden die nog steeds beter gemaakt? Elke week kwamen er een paar vliegtuigen bij die de lucht niet in mochten?
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.quote:Op maandag 16 december 2019 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Dan zullen er wel een kleine 400 vliegtuigen staan inmiddels. Met elke gebouwde kist wordt de behoefte het softwarematig op te lossen dus groter.
Ik zat daar niet graag op de engineering Zijn er al grote orders afgezegd ten faveure van Airbus?
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijntquote:Op maandag 16 december 2019 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eentje van 50 kisten geloof ik waarvan al twijfelachtig was of die door zou gaan.
Probleem is dat Airbus ook een gigantische backlog heeft en niet opeens de productie op kan schroeven.
Je wilt dat ze een Airbus 737 bouwen?quote:Op maandag 16 december 2019 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Boeing komt wat personeel vrij schijnt
Sterker nog, Boeing staakt vanaf volgende maand voorlopig de productie van de 737 MAX, zo is zojuist bekend gewordenquote:Op maandag 16 december 2019 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nieuws van de dag is dat Boeing vermoedelijk zal gaan beslissen om voorlopig te stoppen met de 737 MAX productie.
Misschien dat ze met deze geruchten nog een keer de FAA onder druk willen zetten, maar die zijn eerder zo genaaid door Boeing dat ze daar niet aan zullen toegeven denk ik.
quote:TOULOUSE - De Air France-KLM Group heeft een definitieve order geplaatst voor niet minder dan zestig Airbus A220-300’s. De toestellen gaan bij Air France de vloot Airbus A318’s en A319’s vervangen en komen in 2021 in dienst.
Voor Airbus is de order de grootste bestelling voor de A220 door een Europese luchtvaartmaatschappij. Air France-KLM heeft een optie om in een later stadium nog eens dertig A220’s bij te bestellen.
Air France plaatste vorige week ook al een aanvullende order voor tien A350-900's. Die vervangen de overgebleven A380's bij de Franse luchtvaartmaatschappij.
twitter:A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
Hadden ze dat niet beter vorig jaar al kunnen doen?quote:
"Dames en heren, welkom op de luchthaven van Frankfurt. Let op bij het openen van de bagagerekken, deze kunnen verschoven zijn."quote:Op donderdag 19 december 2019 12:06 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:A350Blog twitterde op donderdag 19-12-2019 om 01:03:09 Incident: LATAM #A350 MSN48 just after landing at Franckfort, interior luggage monument / panel fell down on a passenger with minor damages.via @:Aeroflap https://t.co/I7t2IVmkGX reageer retweet
Ene bron zegt dat niemand gewond is geraakt, een ander zegt weer dat iemand kleine verwondingen aan heeft overgehouden. Maar lijkt in ieder geval niet iets heel ernstigs.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:10 schreef Fred het volgende:
Volgens mij schrik je je het apelazarus als zo'n bak op je hoofd dondert. Zou de passagier onder de bak er nog iets aan over hebben gehouden?
quote:Op maandag 23 december 2019 13:22 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste dagen voor alweer een KLM 747. PH-BFI "City of Jakarta" zal komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken.
Momenteel hangt ze iets net ten westen van Ierland als KL686 vanuit Mexico City en land over ongeveer een uur op Schiphol.
Morgen vertrekt ze als KL601 naar Los Angeles.
Woensdagmorgen komt ze weer terug en vertrekt ze weer als KL685 naar Mexico.
Donderdagmiddag landt ze om 15:10 uur voor het laatst op Schiphol.
Vrijdagmorgen vertrekt ze naar Teruel voor ontmanteling en sloop.
*wijzigingen voorbehouden.
[ link | afbeelding ]KLM | Boeing 747-400M | PH-BFI | Hong Kong International by Dennis Lau, on Flickr
(Hier afgebeeld bij vertrek uit Hong Kong op 7 december; de allerlaatste KLM 747 vlucht vanuit Hong Kong)
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!quote:Op maandag 23 december 2019 13:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gelukkig weer zo'n kerosineslurper minder
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.quote:Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Omdat die voor geen meter verkocht. LH had er een paar aangeschaft en wat freighters geloof ik, maar verder?quote:Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Maar ik heb het idee dat ze het na de 747-800 wel mooi vonden.
De meest logische naam is de 797, alleen wat voor vliegtuig moet het worden? Een directe opvolger voor de 737 waarbij het nieuwe vliegtuig hoger op de poten staat? Of juist iets meer voor de middellange afstanden dat het gat tussen de 737 en 787 vult.quote:Op maandag 23 december 2019 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Het 737 platform zit aan de max en de naam is besmet. Dus dan kunnen ze een opvolger die waarschijnlijk meer op een 757 lijkt, ook beter zo noemen, toch?
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.quote:Op maandag 23 december 2019 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jaaa, lekker terug naar de eenheidsworst. Joecheee!
Bij de overname van McDonnell Douglas heeft Boeing ook de ontwerpen in handen gekregen van de MD-12: een volledig dubbeldeks toestel. Uiteindelijk nooit gebouwd, als ik het goed heb onthouden omdat Boeing liever met de 747 de concurrentie aan wilde gaan met de A380quote:Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Dat is ook wel zo, maar ik doelde meer op het het punt dat met het verwdijnen van de drie en viermotorige widebody's het wel allemaal op elkaar begint te lijken.quote:Op maandag 23 december 2019 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eh, in praktische zin heeft zo'n bult op de bovenkant van een vliegtuig natuurlijk weinig nut voor passagier vervoer. Leuk als een 747 volledig voor vracht geconfigureerd was en je toch wat mensen mee wil nemen, maar in de praktijk is een gestroomlijnde body waarschijnlijk gewoon efficiënter.
Wat dat betreft wel opvallend dat Boeing nooit met een eigen dubbeldekker is gekomen.
Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.quote:Op maandag 23 december 2019 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er is niemand die Boeing verbiedt een gloednieuwe hypermoderne variant te bouwen.
Hmmm waar hebben we dat nog meer gezienquote:Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Blijkbaar is het: hoe dikker de motor, hoe zuiniger dus dat is zo.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ze zullen nooit een 4-motorige variant kunnen bouwen die zuiniger is dan een 2-motorig toestel. Dus daarom verdwijnen alle 4-motorige toestellen.
Is maar goed ook. Het hele Airbus 380 programma heeft Airbus alleen maar geld gekost. Boeing heeft de juiste beslissing genomen door in te zetten op zuinige twins.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:22 schreef Fred het volgende:
Daarna is het er niet meer van gekomen, aangezien Boeing altijd voor de goedkopere optie is gegaan om het bestaande ontwerp aan te passen.
Electrisch? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ook zal er ooit overgeschakeld moeten worden naar electrische- of waterstofaandrijving.
Ik heb geen idee.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Electrisch? Hoe zie je dat voor je?
En waterstof gaat het voorlopig ook niet worden (de komende 25 jaar, of zo). Al is het alleen al omdat waterstof niet in de vleugels maar in de romp 'moet' worden opgeslagen.
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Er is wel een enorme markt voor. Dat zie je aan de grote automerken die nu volledig meegaan in de vraag naar elektrisch aangedreven auto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |