120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Anders. Maar electrisch is by far de minst aannemelijke optie.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:22 schreef Piles het volgende:
[..]
120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
Klop. Maar hij is er wel.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Dit.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Bezwaard gemoed of niet, voorlopig vliegen ze nog wel.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Gewoon het hele accupakket swappen.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Dat is een grote illusie.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Paar jaar geleden was men enthousiast over een koolstof materiaal voor de opslag van energie, wat bij initiele testen een relatief grote hoeveel energie kon opslaan in een klein en licht stukje koolstof. Als dat soort techniek kan worden doorontwikkeld dan is het maar een kwestie van tijd voor traditionele accu's in auto's EN vliegtuigen daar gebruik van gaan maken. En dan is het gewicht probleem in één klap opgelost.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Nee joh, Gran Gardaniaquote:Op donderdag 26 december 2019 12:28 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
Bezwaard vliegen doet op dit moment vrijwel niemand. De enige manier om de 'echte' kosten van het vliegen duidelijk te maken is van overheidswege (lees: Europa) forse belastingen op vliegen in te voeren.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.quote:
Ik heb al ruim 13 jaar een reisorganisatie die dure reizen verkoopt en ik heb welgeteld 0,0 keer iemand horen vragen naar CO2 compensatie...quote:Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Roken vergelijken met het gebruiken van een transportmethodequote:Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Wat is er precies aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?quote:Op zaterdag 28 december 2019 22:13 schreef DeeBee het volgende:
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja.
Je hebt je ondertitel veranderdquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er precies aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Och, de kerosine is niet al te fijn nee, maar het is wel bizar om 7 nieuwe kisten van een maatschappij tegelijk in de lucht te zien.quote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er precies aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.quote:Op zondag 29 december 2019 06:51 schreef DeeBee het volgende:
Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakkenquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat is er precies aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Ze hadden er voor kunnen kiezen om ze niet heen en weer te vliegen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Er zit hier een bedrijf in (landbouw)banden. Elk jaar tussen kerst en oud en nieuw liggen er weer een zootje Michelin 1050/50r32 banden. Dat zijn banden van meer als ¤10.000 per stuk.quote:Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Al die goederen bestaan ook wel maar het eerder of later binnen boeken dan de daadwerkelijke leverdatum met als doel om belasting te ontwijken is iets wat je beslist niet moet willen. Multinationals hebben vaak toch al tientallen financieel juristen in dienst om de winsten zo te verdelen dat ze zo min mogelijk afdragen.quote:Op zondag 29 december 2019 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
quote:Op woensdag 20 november 2019 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
TARMAC Aerosave is klaar met het ontmantelen van de eerste Airbus A380 in Tarbes, Frankrijk.
De (alle/meeste) bruikbare onderdelen zijn nu verwijderd van de ex-Singapore Airlines kist.
Er wordt nergens specifiek aangegeven wat ze nu met de rest/romp gaan doen; maar dat valt op zich wel te raden...
twitter:SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
Zonde wel!quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @:Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @:SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
Ff driften tochtwitter:TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:30 schreef Iemand91 het volgende:
De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Vandaag hebben ze het even dunnetjes over gedaan; 52 F-35's.quote:Op dinsdag 20 november 2018 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Ook gisteren; 's werelds eerste Elephant Walk met de Lockheed Martin-F-35 Lightning II:
twitter:388fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 19:47:59 The 388th and Reserve @419fw conducted a Combat Power Exercise with 52 aircraft @HAFB, Utah, today. The exercise, which was planned for months, demonstrated their ability to employ a large force of F-35As.We are now at full warfighting capability ⚡⚡📸: R. Nial Bradshaw https://t.co/LCZ2jUeJNP reageer retweet
twitter:419fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 20:11:14 Today we launched about 50 F-35s in rapid succession. Part of a long-planned combat power exercise with @388fw, we pushed the boundaries and tested our Airmen’s ability to deploy @thef35 en masse. We’re ready to fly, fight, and win. @usairforce @USAFReserve @USAF_ACC https://t.co/QskjR6lsch reageer retweet
Pilote is Nederlands.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 20:36 schreef TigerXtrm het volgende:Ff driften tochtwitter:TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Een failure - ja. duidelijk...quote:Op zondag 5 januari 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
En toch waren er ook toen al tekenen dat de luchtvaart zich niet zou ontwikkelen in de richting 'bigger is better'.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 05:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een failure - ja. duidelijk...
Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
en hoge operationele kosten, naast het feit dat je het vliegtuig natuurlijk gevuld moet krijgen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Straks om 20:30 uur op RTL5.quote:We zien hoe op Schiphol een vliegtuig binnenste buiten wordt gekeerd tijdens een controle. Het werk van hondengeleider Lia en drugshond Pepsi wordt extra lastig gemaakt door recreatieve drugsgebruikers.
Juist bij een hub-spoke netwerk wil je je klant liefst meerdere tijdstippen per dag aanbieden. Dus de A380 past daar niet in. En een oplossing voor het tekort aan slots is het niet, want je zal toch een minimale beladingsgraad moeten halen om je vluchten rendabel te maken.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.
Het gemiddelde charterveld is niet geschikt voor de A380 en gaat dat ook nooit worden. De A380 gaat verdwijnen en dat is prima.quote:Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Een 737-800 gebouwd in 2016, ben benieuwd wat de achtergrond van deze tragische crash istwitter:flightradar24 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 06:04:19 ADS-B data and aircraft information regarding #PS752. https://t.co/JMpj7igNHtPS752 was operated by a 737-800 (not a MAX) registered UR-PSR. Delivered new to Ukraine International Airlines in 2016. https://t.co/eMhnBtpQP6 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |