abonnement Unibet Coolblue
pi_190659640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
  donderdag 26 december 2019 @ 11:24:48 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190659689
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:22 schreef Piles het volgende:

[..]

120 jaar geleden dacht men nooit te kunnen vliegen, kijk waar we nu staan. Wie weet hoe de (vlieg)wereld er over 100 jaar uitziet.
Anders. Maar electrisch is by far de minst aannemelijke optie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190659930
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Elektrische auto's zijn een kunstmatig gecreëerde markt door subsidies en belastingvoordelen. Milieuvriendelijker is het niet.
Klop. Maar hij is er wel.
Anders zouden er niet zo veel gebouwd en gekocht worden.
Bovendien wordt het vliegen ook gesubsidieerd door belastingvoordeel op kerosine.
Wie dit leest is gek
pi_190660098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Wie dit leest is gek
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 11:45:45 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190660109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen markt voor electrische Airliners....want die bestaan niet en gaan er zo goed als zeker ook nooit komen.
Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 december 2019 @ 11:46:17 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190660116
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 december 2019 @ 11:48:16 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190660148
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Bezwaard gemoed of niet, voorlopig vliegen ze nog wel.

Maar daar gaat het niet om; technologisch gezien is het een zeer onaannemelijk verhaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190660821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:
Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Gewoon het hele accupakket swappen.

Uitdaging is nog wel het gewicht van de accu's tov de payload.
So we just called him Fred too
pi_190660882
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
So we just called him Fred too
pi_190661817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan er niet komen. Een sector waar gewicht, weliswaar minder als in de luchtvaart, een rol speelt is de agrarische sector. Er zijn wel eens ontwerpen gemaakt van een elektrische trekker met rond de 300pk waarmee je 12uur kon werken. Het accupakket zou volgens mij iets van 7 ton wegen en bijna 2m³ ruimte innemen. Te zwaar, teveel ruimte en dan is de accuduur ook nog te kort.

Bij een vliegtuig is dat nog belangrijker en het opladen moet ook binnen een uur...
Paar jaar geleden was men enthousiast over een koolstof materiaal voor de opslag van energie, wat bij initiele testen een relatief grote hoeveel energie kon opslaan in een klein en licht stukje koolstof. Als dat soort techniek kan worden doorontwikkeld dan is het maar een kwestie van tijd voor traditionele accu's in auto's EN vliegtuigen daar gebruik van gaan maken. En dan is het gewicht probleem in één klap opgelost.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 26 december 2019 @ 17:31:04 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190664976
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 december 2019 @ 17:45:03 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190665157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:28 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat is een grote illusie.
Transport van mens en goederen is per definitie belastend voor het milieu. Dus als die mensen zich zo bezwaard voelen dan wordt het voortaan vakantie in Hintergarden of Balkonia.
Nee joh, Gran Gardania :+
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Grote delen van de westerse bevolking gaan met een bezwaard gemoed vliegen omdat ze weten dat de CO2 uitstoot gigantisch is. Die betalen van harte 100 - 150 euro meer voor een retourtje Malaga als dat zonder CO2 kan.
Ook zullen de grote bedrijven, die hun mensen toch al peperduur business class laten vliegen, er op aangesproken worden als ze niet een e-plane pakken voor hun zakenvluchten.
Bezwaard vliegen doet op dit moment vrijwel niemand. De enige manier om de 'echte' kosten van het vliegen duidelijk te maken is van overheidswege (lees: Europa) forse belastingen op vliegen in te voeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190666022
IBM is bezig met superbatterijen. Daar verwacht ik binnen een jaar of 5-8 wel een revolutie van.
dag
pi_190667476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:31 schreef flipsen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 december 2019 @ 21:33:04 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190667724
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Ik heb al ruim 13 jaar een reisorganisatie die dure reizen verkoopt en ik heb welgeteld 0,0 keer iemand horen vragen naar CO2 compensatie...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190671347
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niks sarcasm. Maar tokkies blijf je altijd houden. Die krijg je alleen met forse belastingverhogingen klein. Zoals nu met het roken gebeurt.
Roken vergelijken met het gebruiken van een transportmethode :')

Echt, als het aan sommige mensen ligt gaan we met z'n allen terug naar het steentijdperk, alles om het zielige milieu te sparen :')
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 27 december 2019 @ 06:52:30 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190673334
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190675695
Gistermiddag maakte PH-BFI haar laatste commerciële vlucht en landde gistermiddag op Schiphol vanuit Mexico-Stad.

Nu vertrekt ze naar Teruel: https://www.flightradar24.com/KLM747/2352fcab

De KLM 747 pax vloot is nu gekrompen naar 8 toestellen.


https://www.facebook.com/(...)nk/2583960391693096/
  zaterdag 28 december 2019 @ 16:35:33 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190709787


Dat deed de piloot best netjes _O_ Vanochtend, hier in de buurt. 9 man aan boord (6 pax, 3 bemanning), iedereen ongedeerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 18:05:35 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190713089
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190719183

De 7 Qatar 787-9's op een rij op Paine Field.

Een ietwat bizar tafereel deze dagen.

Qatar heeft bij Boeing een order staan voor 30 787-9's. (Ze hebben ook al 30 787-8's in de vloot).
Op 26 december heeft de maatschappij de eerste 4 787-9's in ontvangst genomen op Paine Field
(A7-BHA, -BHB, -BHD en -BHE).
Deze vlogen op 26-27 december achter elkaar aan naar Doha, een vlucht van 13 uur en 40 minuten.
Binnen 7-9 uur vlogen ze echter weer terug naar Victorville; vluchten van ruim 16 uur.

Ondertussen waren op Paine Field nog eens 3 787-9's geleverd (-BHC, -BHF en -BHG).
Op het moment dat de eerste 4 aan hun vlucht terug begonnen, begonnen deze 3 aan hun vlucht naar Doha.
Deze staan nu in Doha maar zullen ook terugvliegen naar Victorville.

Dan krijg je dus deze taferelen. De eerste 4 toestellen onderweg van Everett naar Doha:



En weer terug naar Victorville. Ondertussen zijn de 3 nieuwe toestellen ook onderweg naar Doha en die komen elkaar dus halverwege tegen:



De reden van dit alles?
De nieuwe Qsuites zijn nog niet klaar. Maar het lijkt erop dat Boeing de toestellen voor het einde van 2019 nog geleverd wilde hebben. Dus voor 31 december nog de 7 toestellen leveren.
En de reden van heen en weer vliegen? Waarschijnlijk juridische/fiscale redenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-12-2019 22:23:33 ]
pi_190721623
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja. _O_

Standaard Q-suite die op de A350 en 777 zit past inderdaad niet door de breedte van de 787, aangepaste versie wordt inderdaad geplaatst in de nieuwe 789's.
Jack does it in real time...
pi_190723162
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:13 schreef DeeBee het volgende:
Ze waren eerder vanavond alle 7 in de lucht ja. _O_
Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
So we just called him Fred too
  zondag 29 december 2019 @ 00:04:42 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190725909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Je hebt je ondertitel veranderd :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190730167
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
Och, de kerosine is niet al te fijn nee, maar het is wel bizar om 7 nieuwe kisten van een maatschappij tegelijk in de lucht te zien.

Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.

Etihad parkeerde onlangs ook al direct nieuwe kisten (al om een hele andere reden), al vlogen die niet eerst naar UAE geloof ik.
Jack does it in real time...
  zondag 29 december 2019 @ 10:56:41 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190732493
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 06:51 schreef DeeBee het volgende:
Sowieso raar die technicalities rond de aflevering, je zou zeggen op papier is dit te regelen zonder een retourtje US, maar blijkbaar niet.
Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 10:57:13 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732504
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:52 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat is er precies _O_ aan om 14 keer zinloos kerosine te verbranden?
idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 december 2019 @ 10:58:38 #128
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190732531
quote:
15s.gif Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

idd. Het is jammer dat er geen instantie is om dit soort onzin aan te pakken
Ze hadden er voor kunnen kiezen om ze niet heen en weer te vliegen.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 11:02:51 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732614
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:19:24 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732896
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als de belastingdiensten dat zouden toestaan is het hek van de dam.
Dan gaat ieder bedrijf dat de winst nog even wil afromen goederen of diensten bestellen en gelijk inboeken.
Er zit hier een bedrijf in (landbouw)banden. Elk jaar tussen kerst en oud en nieuw liggen er weer een zootje Michelin 1050/50r32 banden. Dat zijn banden van meer als ¤10.000 per stuk. :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 december 2019 @ 14:45:06 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190737961
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De goederen moeten wel bestaan en dat is met vliegtuigen wat makkelijker dan met andere dingen.
Al die goederen bestaan ook wel maar het eerder of later binnen boeken dan de daadwerkelijke leverdatum met als doel om belasting te ontwijken is iets wat je beslist niet moet willen. Multinationals hebben vaak toch al tientallen financieel juristen in dienst om de winsten zo te verdelen dat ze zo min mogelijk afdragen.
Wie dit leest is gek
pi_190805965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
TARMAC Aerosave is klaar met het ontmantelen van de eerste Airbus A380 in Tarbes, Frankrijk.
De (alle/meeste) bruikbare onderdelen zijn nu verwijderd van de ex-Singapore Airlines kist.

Er wordt nergens specifiek aangegeven wat ze nu met de rest/romp gaan doen; maar dat valt op zich wel te raden...


SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
pi_190841041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

SpaethFlies twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 13:43:42 Ghostly how little of the first production @:Airbus #A380 is now left at Tarbes near Lourdes. Very likely I flew on this one at or around its world premiere with @:SingaporeAir SIN-SYD Oct. 25, 2007. Distant memories... #avgeek (photo Jamie Price) https://t.co/BS3BJ9uOHv reageer retweet
[ afbeelding ]
Zonde wel!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190848282
Nog een andere foto van de Singapore A380:

2-DRPA Airbus A380 Dr. Peters Group ex Singapore by @Eurospot, on Flickr

Nadat het begin december op Malta is om gespoten heeft de eerste A380 van Air France nog t/m oudjaarsdag commerciële vluchten gemaakt; de laatste was vanuit Shanghai.

Vanmorgen is ze overgevlogen naar Dresden en zal later worden overhandigd aan de Dr. Peters Group.
De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.

Aankomst in Dresden vanmorgen:

  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:51:16 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190856764
Het is snel gegaan met de A380 sinds de introductie inderdaad, ben benieuwd hoeveel er over tien jaar nog van rondvliegen...
pi_190863196
TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Ff driften toch :P
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:18:40 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190895857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:30 schreef Iemand91 het volgende:

De kist heeft net geen 10 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190913255
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Ook gisteren; 's werelds eerste Elephant Walk met de Lockheed Martin-F-35 Lightning II:


Vandaag hebben ze het even dunnetjes over gedaan; 52 F-35's.

388fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 19:47:59 The 388th and Reserve @419fw conducted a Combat Power Exercise with 52 aircraft @HAFB, Utah, today. The exercise, which was planned for months, demonstrated their ability to employ a large force of F-35As.We are now at full warfighting capability ⚡⚡📸: R. Nial Bradshaw https://t.co/LCZ2jUeJNP reageer retweet


En achter elkaar de lucht in hier:
419fw twitterde op maandag 06-01-2020 om 20:11:14 Today we launched about 50 F-35s in rapid succession. Part of a long-planned combat power exercise with @388fw, we pushed the boundaries and tested our Airmen’s ability to deploy @thef35 en masse. We’re ready to fly, fight, and win. @usairforce @USAFReserve @USAF_ACC https://t.co/QskjR6lsch reageer retweet
pi_190913637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:36 schreef TigerXtrm het volgende:
TheSun twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:30:00 Pilot lands plane sideways in heavy crosswinds at Bristol Airport 👏✈️ https://t.co/ReZK5yMyZ5 reageer retweet
Ff driften toch :P
Pilote is Nederlands. :s)
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 05:44:09 #140
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_190914665
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je dan bedenkt dat de gemiddelde B747 een slordige 30 jaar heeft gevlogen, dan is de A380 wel een blunder gebleken.
Een failure - ja. duidelijk...

Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_190915300
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:23:36 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190916863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 05:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Een failure - ja. duidelijk...

Maar een blunder suggereert toch wel dat het een stomme keuze was waarvan op dat moment al duidelijk had kunnen/moeten zijn dat het niet goed zou uitpakken - en dat lijkt me niet.
En toch waren er ook toen al tekenen dat de luchtvaart zich niet zou ontwikkelen in de richting 'bigger is better'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:28:39 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190916914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 januari 2020 @ 18:32:21 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190922810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat uiteindelijk ook. Voor de A380 zijn er toch ook wel wat afhandelingsrestricties die hem alleen geschikt maken voor grote, moderne luchthavens. Dat gaat ten koste van de inzet-flexibiliteit voor luchtvaartmaatschappijen. En passagiers vinden het ook fijn als ze meer keuze hebben in het tijdstip dat ze kunnen vliegen. Dus 2 Dreamliners op een dag naar een bepaalde bestemming sluit beter aan bij de wensen van de klant dan 1 A380 op een dag.
en hoge operationele kosten, naast het feit dat je het vliegtuig natuurlijk gevuld moet krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190922878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is uiteindelijk de downfall van de A380 geweest dan? Te hoog verbruik ten opzichte van het aantal passagiers?
Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.

Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
So we just called him Fred too
  dinsdag 7 januari 2020 @ 19:31:23 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190923762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Ik zie dat eerlijk gezegd niet helemaal voor me. Wel vanuit het oog op slot restricties op vakantievluchten vanuit een hub als Schiphol, maar...

• Hoeveel populaire vakantiebestemmingen beschikken over de infrastructuur om een A380 af te kunnen handelen? Je hebt het hier toch vaak over de meer lokale vliegvelden zonder de (financiële) middelen van de grote hubs.
• Een maatschappij moet dat ding dan wel door het jaar heen kunnen vullen, en niet alleen in het hoogseizoen. Want dan wordt het wel een heel duur geintje om 'm 7 maanden per jaar in de woestijn te parkeren. Dan kan je 'm beter bij HiFly leasen, en dat loopt ook geen storm.
pi_190924498
Zal wel weinig opzienbarends zijn (er zijn al ontelbaar aantal programma's hierover), maar misschien toch wel geinig omdat het deze keer op Schiphol is:

De Douane in Actie
quote:
We zien hoe op Schiphol een vliegtuig binnenste buiten wordt gekeerd tijdens een controle. Het werk van hondengeleider Lia en drugshond Pepsi wordt extra lastig gemaakt door recreatieve drugsgebruikers.
Straks om 20:30 uur op RTL5.

  woensdag 8 januari 2020 @ 07:37:56 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190931160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef Fred2 het volgende:

Hij was te laat voor het hub-spoke principe en te vroeg voor het tekort aan slots op de drukste luchthavens in Europa.
Juist bij een hub-spoke netwerk wil je je klant liefst meerdere tijdstippen per dag aanbieden. Dus de A380 past daar niet in. En een oplossing voor het tekort aan slots is het niet, want je zal toch een minimale beladingsgraad moeten halen om je vluchten rendabel te maken.

quote:
Ik zie nog steeds een leven voor de A380 als high density vakantiecharter. Al was het maar te voorkomen dat er vanaf Lelystad gevlogen moet worden bijvoordbeeld.
Het gemiddelde charterveld is niet geschikt voor de A380 en gaat dat ook nooit worden. De A380 gaat verdwijnen en dat is prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190931496
Oekraïens passagiersvliegtuig met 176 mensen neergestort bij Teheran

https://nos.nl/l/2317731

flightradar24 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 06:04:19 ADS-B data and aircraft information regarding #PS752. https://t.co/JMpj7igNHtPS752 was operated by a 737-800 (not a MAX) registered UR-PSR. Delivered new to Ukraine International Airlines in 2016. https://t.co/eMhnBtpQP6 reageer retweet
Een 737-800 gebouwd in 2016, ben benieuwd wat de achtergrond van deze tragische crash is :{
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 15:57:36 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190965200
https://nos.nl/artikel/23(...)_HE_eQ4808yQ5ErbWK8A

737NG's worden nog geld waard denk ik (als in: maatschappijen die willen uitbreiden of een vervangend toestel zoeken)

Zal de 737MAX dit jaar nog vliegen? Of nooit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')