abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190144265
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa,
* PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
* Zilverberk (ovb)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190144501
Fipo
pi_190144612
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 01:03 schreef scrupuleus het volgende:
Fipo
Meid. Dat is erg belangrijk voor je? Nou, gefeliciteerd hoor, :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190144716
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2019 01:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Meid. Dat is erg belangrijk voor je? Nou, gefeliciteerd hoor, :W
:')
pi_190145062
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_190145073
Wat een kut nacht ..
Nagenoeg niet geslapen ,want mn hoofd stond steeds " aan" }:| }:|

En dan moet ik vandaag de hele dag leren voor een examen morgen.. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190145129
Hmm goedemorgen

Wakker worden met dat de storing van gister nog niet is afgemeld..
eerst maar eens in de telefoon geklommen en nu maar eens aankleden.
pi_190145289
Goeiemorgen.
Gemist dus geen idee... Maar sterkte Vanyel! :*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190145295
Balnen.. voel me beetje mwoah vandaag. En heb vnv zo'n leuk optreden die ik al 12 jaar doe!
Kijk t nog even aan.
  woensdag 27 november 2019 @ 07:35:38 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190145320
Mogguh. Geen DM ontvangen.
@Lucky_Strike, dankjewel.
pi_190145376
Poeh Barrel, succes daarmee dan maar! :* Om wat voor soort examen gaat het?

Berk op de meet! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_190145391
He jullie waren uit myAT -O-

Vanyel, niet gezien dus, maar veel sterkte :*

Hier al 2 nachten compleet ruk geslapen door flink hoesten kind, vervolgens mocht ik 't kind met 39.3 ophalen bij de opvang. Vannacht na een heel arsenaal aan maatregelen (zetpil, ventolin, babyvicks) wel beter geslapen ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Aure op 27-11-2019 07:52:36 ]
pi_190145401
Awww, beterschap voor de uk, @Aure!
pi_190145403
Slapen blijft een ding hier in de SC.
Ook bij mij.
Vannacht niesbuien en 2 spontane bloedneuzen. Weinig geslapen daardoor }:|
pi_190145420
Overigens serieus mijn eerste gedachte bij het wakker worden: "ik moet nog drie avonden Uitgekookt :{ "
Maar misschien valt de rest mee! :7 Vanavond vervolg.
  woensdag 27 november 2019 @ 07:50:40 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190145428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:44 schreef minilot het volgende:
Poeh Barrel, succes daarmee dan maar! :* Om wat voor soort examen gaat het?

Berk op de meet! *O*
Vca-vol..
Op zich niet zo moeilijk ( het meeste weet ik uit mn dagelijkse werk) maar ik moet wel " even" dat boek doorploegen.. nou ja.. daar heb ik de dag voor... zo eerst scooter op laten halen en wachten op de reparatie.. kan ik mooi even slapen lezen ^O^

Oeh aure jouw nachten klinken ook niet zo fijn... hopelijk gaat het vanaf nu beter met hem!
pi_190145431
Wow @Bloes! Ik heb geloof ik nog nooit een bloedneus gehad - zomaar spontaan middenin de nacht klinkt mij zeer matig in de oren! :* Enig idee hoe het komt?
pi_190145479
Vca vol is zowat het makkelijkste examen ever ooit :7

Moggeh. Gordijnen zijn net al geleverd. Vroeg.

En ik had zondagnacht ook een random bloedneus tijdens t slapen. Heb t ieder jaar wel in de winter.
pi_190145546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:51 schreef minilot het volgende:
Wow @:Bloes! Ik heb geloof ik nog nooit een bloedneus gehad - zomaar spontaan middenin de nacht klinkt mij zeer matig in de oren! :* Enig idee hoe het komt?
Nog nooit bloedneus-boks.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 27 november 2019 @ 08:09:03 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190145569
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:49 schreef minilot het volgende:
Overigens serieus mijn eerste gedachte bij het wakker worden: "ik moet nog drie avonden Uitgekookt :{ "
_O-
pi_190145576
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nog nooit bloedneus-boks.
Zullen we die boks eens IRL op de neus doen en dan samen eerste keer ervaren? O+
pi_190145583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Zullen we die boks eens IRL op de neus doen en dan samen eerste keer ervaren? O+
Dat is een prachtig idee O+
  woensdag 27 november 2019 @ 08:11:05 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190145585
@Aure, fijn dat je terug bent. DerLudolf was ons ook al een tijdje kwijt, het is blijkbaar een bug in fok.

En fijn dat alle maatregelen hebben geleid tot een rustige nacht. *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 08:11:29 #24
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190145587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Niet op de meet graag. :7
pi_190145631
quote:
Ohh volgens mij moet ik even teruglezen :D
pi_190145654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:51 schreef minilot het volgende:
Wow @:Bloes! Ik heb geloof ik nog nooit een bloedneus gehad - zomaar spontaan middenin de nacht klinkt mij zeer matig in de oren! :* Enig idee hoe het komt?
Mijn broertjes vroeger heel vaak..
en die hadden dan vaak niet genoeg aan een theedoek ook. Of sliepen door en werden dan wakker in een bloedbad.

Nu ze groot en volwassen zijn gebeurd het eigenlijk nooit meer.

Enige voordeel is dus dat ik nooit meer schrik van een bloedneus :)

Wakker worden wil nog niet zo lukken ondanks dat ik inmiddels zowel klant, leverancier als collega’s heb gesproken.
pi_190145784
quote:
Echt, je bent de laatste bij wie ik zou denken aan Uitgekookt!
De foto’s doen mij denken aan de magnetronmaaltijden van de sch,ouwechies.
Ik zeg het niet gauw: het was nIet te vreten. (wij kregen ze mee, omdat sch.ma van schrik zelf weer ging “koken”).

En bloedneuzen had mijn opa (en mijn broer) een dag of wat voordat het ging sneeuwen! Afwachten dan misschien.

Goeiemorgen allemaal: vies weertje buiten. Nu dan Herfst?!
Succes ook vandaag na de gebroken nachten.
pi_190145816
Goedemorgen.. Ook een waardeloze machte. Met zo'n hoofdpijn die bij iedere draai door je hoofd gonst.

Kaatje is heel goed in ontmaskeren. Die had mij de eerste week al op Facebook gevonden _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 27 november 2019 @ 08:44:28 #29
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190145835
Spontaan uit de neus bloeden was vroeger een van mijn superpowers, maar sinds de KNO-arts wat heeft dichtgelast komt het veel minder vaak voor.

Die behandeling ging niet helemaal soepel. Om goed te kunnen bepalen waar het probleem zat, moest het eerst bloeden. De arts kneep in mijn neus en het gutste eruit. En toen kwam er een spoedbehandeling tussendoor, waardoor ik met m'n haast onstopbare bloedneus from hell ergens in een wachtruimte plaats kon gaan nemen, tot er weer een behandeling vrij was. :').
pi_190145843
Mogge allen. Was al om 8 uur op kantoor, had gehoopt de regen te ontlopenfietsen, helaas niet helemaal gelukt. Maar heul rustig hier, best lekker opstarten zo.

Bloedneus, zelden, meestal bij erge verkoudheid. En ach de arm Jip (en z'n ouders natuurlijk).
Barrel, enig idee waarom je zo slecht sliep? Ik tel momenteel mn zegeningen, nu een periode dat ik heel goed slaap, kan zo maar afgelopen zijn.

@Thinkk-Pinkk, dat kwam door Loebes, niet door jou _O- En toen bleek daar voor mij een hele bekende naam aan te hangen
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 27 november 2019 @ 08:47:17 #31
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_190145857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:44 schreef Vork het volgende:
Spontaan uit de neus bloeden was vroeger een van mijn superpowers, maar sinds de KNO-arts wat heeft dichtgelast komt het veel minder vaak voor.

Die behandeling ging niet helemaal soepel. Om goed te kunnen bepalen waar het probleem zat, moest het eerst bloeden. De arts kneep in mijn neus en het gutste eruit. En toen kwam er een spoedbehandeling tussendoor, waardoor ik met m'n haast onstopbare bloedneus from hell ergens in een wachtruimte plaats kon gaan nemen, tot er weer een behandeling vrij was. :').
Bij mij deden ze het al niet meer. Ik lijk er ook overheen gegroeid te zijn. Heel sporadisch komt het nog voor.
pi_190145873
Hé Vork: zijn jullie gewend nu in A’dam en heb je weer leuke tracks gevonden om hard te lopen?
Toch eens een keer uitleggen hoe het is gelukt om te verhuizen en daarna van werk te veranderen.
Het klinkt als een goed uitgevallen “gok”, gezien huizen- en banenmarkt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 november 2019 @ 08:54:23 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190145925
Uitgekookt is eens maar nooit weer. Ik had gisteren nog de macaroni. Nou.... Een magnetronmaaltijd van de Appie is lekkerder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190145956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:44 schreef Vork het volgende:

:o
pi_190145959
Veel plezier in Ouddorp, Bluezz en Golfer! Mijn vader woont er tegenwoordig tijdelijk, ik vind het er leuk. Eens een weekend zoeken dat we in zijn huisje kunnen, als hij bij m'n moeder is....

Hier ging de kleinste wekker ook om 5.30. De grootste sliep door tot 7.10, gelukkig....
pi_190145962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:54 schreef borisz het volgende:
Uitgekookt is eens maar nooit weer. Ik had gisteren nog de macaroni. Nou.... Een magnetronmaaltijd van de Appie is lekkerder.
;( Hoeveel moet je er nog?
pi_190145965
Ah, DM van blues :+

Wat een matige slapers hier, vervelend is dat. Ik ben ook duf maar dat is eigen schuld, want veel te laat naar bed gegaan.
En nu koud, want ik wilde eens wat zuiniger doen en de verwarming op kantoor op 19 graden zetten. :N Staat nu weer op de vertrouwde en toasty 20 (waarbij iedereen die binnenkomt klaagt over de muur van warmte die op ze af komt). Huisbaas moet echt eens beter gaan isoleren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190145974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Misschien moet dat Uitgekookt topic er toch komen. Als lotgenotencontact O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190145996
vanavond rode kool met appeltjes, aardappelpuree en een schouderkarbonade. Nu al zin in! Ben benieuwd of ik de kool zo lekker krijg als uit een potje...
pi_190146004
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 00:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Trust! Ik zou ook moeten van slapen eigenlijk. :O
dat is nou de derde keer :o Het is "Truste" :P zonder sneakylink :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190146007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:03 schreef Jagärtrut het volgende:
vanavond rode kool met appeltjes, aardappelpuree en een schouderkarbonade. Nu al zin in! Ben benieuwd of ik de kool zo lekker krijg als uit een potje...
Nomnom! Ik heb ook rode kool klaarstaan. Aardappeltjes en een schnitzel erbij. En zelfgemaakte appel-perenmoes :9 Is het al avond?
pi_190146010
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat is nou de derde keer :o Het is "Truste" :P zonder sneakylink :P

Sneakylink heeft mijn uitspraak gejat :(

Mogguh!
Edit: Ah, die mag nog wel :')
pi_190146048
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sneakylink heeft mijn uitspraak gejat :(

Mogguh!
Edit: Ah, die mag nog wel :')
Jeeej *O* Mogguh! :s)
pi_190146051
quote:
Neeeeeeeeee, niet jij ook. :D
pi_190146062
quote:
Een klein blikje appelmoes door de rode kool, was de tip (van een pro) om smeuïg te maken.

Op mijn fb tijdlijn...onder elkaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#een boriszje.
  woensdag 27 november 2019 @ 09:12:19 #46
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190146093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:49 schreef AnneX het volgende:
Hé Vork: zijn jullie gewend nu in A’dam en heb je weer leuke tracks gevonden om hard te lopen?
Toch eens een keer uitleggen hoe het is gelukt om te verhuizen en daarna van werk te veranderen.
Het klinkt als een goed uitgevallen “gok”, gezien huizen- en banenmarkt.
Ja, nouja de tracks zijn wel iets minder mooi hier, maar ik heb wel een toffe groep gevonden waar ik 2 keer per week mee kan trainen (een keer een rondje door de stad en eten na afloop en een keer een intervaltraining met bier na afloop).

En wat betreft verhuizen, ja de woning was een buitenkansje, connecties en zo. Van werk veranderen leek me minder lastig, de banenmarkt is best ok en inmiddels ben ik met mijn cv ook niet meer zo kansloos. Toch heeft me dat al met al nog wel zo'n 4 maanden gekost voordat ik echt ergens anders kon beginnen. Gelukkig ben ik er wel qua niveau, uitdaging en salaris flink op vooruit gegaan. Dat kon ook bijna niet anders, ik heb echt een mega achterstand wat dat betreft enigszins in kunnen lopen door een hele grote stap te nemen.
pi_190146099
Ik ben begonnen aan de missie om mijn vriezer leeg te eten zodat ik in het nieuwe jaar fris kan beginnen. Liggen echt nog teveel maaltijden in die ik vergeten was. :') Dus vanavond heb ik stoofvlees, met een spaghettipompoen erbij. Kwam ook nog een zak chili tegen waarvan ik eerst dacht dat het pastasaus was, maar helaas. Even wat bloemkoolrijst halen, dan is dat ook weer voor een avond eten.

Voortaan ook maar beginnen met labelen. :') Ik denk altijd dat ik het wel herken, maar als het er wat langer in ligt, vergeet ik het gewoon.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 november 2019 @ 09:12:57 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190146101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Op. Vulling is het juiste woord bij die pasta. Ik vond de Noedels, groenten & gebakken biefstukreepjes nog wel te doen. Maar ik had ook maaltijden met krieltjes. Krieltjes oppiepen moet je sowieso ooit doen.
Voortaan als ik makkelijk ga doen gewoon weer een magnetronmaaltijd bij de Appie, Deen of evt Marqt.
pi_190146107
Top, Vork. w/
pi_190146116
Gordijnen hangen :7 kwam op ieder gordijn net 1 oogje tekort natuurlijk. Naja, het valt niet op :+
pi_190146117
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:09 schreef AnneX het volgende:

[..]

Een klein blikje appelmoes door de rode kool, was de tip (van een pro) om smeuïg te maken.

Op mijn fb tijdlijn...onder elkaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#een boriszje.
Vond deze ook wel leuk

SPOILER
pi_190146135
Ik las net dit :o

quote:
Katten ongecontroleerd naar buiten laten gaan, is illegaal. Dat stellen juristen Arie Trouwborst en Han Somsen van Tilburg Universiteit. Zij baseren zich daarbij op Europese regels voor natuurbescherming.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-eu-regels~a23186c5/

Licht kansloos wel :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 27 november 2019 @ 09:17:21 #53
13783 Anthraxx
pi_190146140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vond deze ook wel leuk

SPOILER
Ik snap echt daar het probleem niet van. Gebruik maken van een regeling. Er zijn ergere problemen op dit moment waar ze zich maar druk over maken, zoals het continu achterhouden van informatie :')
pi_190146190
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik snap echt daar het probleem niet van. Gebruik maken van een regeling. Er zijn ergere problemen op dit moment waar ze zich maar druk over maken, zoals het continu achterhouden van informatie :')
Het is dan wel een bestaande regeling, maar voor 4 weken minister geweest te zijn, is dit verhipte goed betaald en zijn uitspraak "ik heb er voor gewerkt". Het andere deel, aanvulling tot niveau staatsecretaris, soit, da's prima. Maar aanvulling naar minister niveau is idioot.
pi_190146213
Je kunt je ook afvragen met welk doel die regeling ooit ingesteld is. En of het ooit een ander doel dan zelfverrijking gehad heeft. Want voor ordinaire stervelingen is er ook gewoon WW en dat soort dingen.
  woensdag 27 november 2019 @ 09:26:13 #56
13783 Anthraxx
pi_190146222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het is dan wel een bestaande regeling, maar voor 4 weken minister geweest te zijn, is dit verhipte goed betaald en zijn uitspraak "ik heb er voor gewerkt". Het andere deel, aanvulling tot niveau staatsecretaris, soit, da's prima. Maar aanvulling naar minister niveau is idioot.
Ik vind het echt een schijntje voor de hoeveelheid schijt die ze elke dag over hun heen krijgen, lange dagen en verantwoordelijkheden die ze hebben.
pi_190146259
In eerdere situaties over wachtgeld (= ww voor ambtenaren) dat onterecht lijkt door het giga bedrag:
blijkbaar kán men het niet eens weigeren.

Ik weet wel dat het mooi verrekend werd - in mijn situatie - en dat ik het kon terug betalen in de jaren daarna, omdat ik zelf mijn inkomen had verdiend.
( dus moest het wel in mijn eigen potje renderen toen rente nog leuk was, voordat het teruggestort kon/ moest worden).
pi_190146268
Aaah, wat is routine toch een geinig iets. In de twee uur zwemles + boodschappen van J. en Günther op woensdagochtend krijg ik intussen standaard voor elkaar:
- drie verdiepingen + trappen stofzuigen
- benedenverdieping afstoffen
- salontafel boenen en inwrijven met Pledge
- benedenverdieping (keuken, speelmat, toilet) dweilen
- badkamermeubel + spiegel schoonmaken
- toiletten boven en beneden schoonmaken

Zelfs als alles op huishoudelijk vlak de rest van de week in de soep loopt (wat nogal eens gebeurt, want kluns en ADHD) dan zijn hiermee wat basics in elk geval eenmaal per week afgedekt. Minus de douche. Die moet ik er toch eens in zien te frotten..

</liefdagboek>
pi_190146272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:26 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het echt een schijntje voor de hoeveelheid schijt die ze elke dag over hun heen krijgen, lange dagen en verantwoordelijkheden die ze hebben.
Meer dan een modaal jaarsalaris erbij voor 4 weken een (takke) baan? En dit is toch echt wel iets waar je zelf, samen met je gezin instapt, hier rol je niet in.
pi_190146273
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Neeeeeeeeee, niet jij ook. :D
Zelfs ik! :'(
pi_190146285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:30 schreef minilot het volgende:
Aaah, wat is routine toch een geinig iets. In de twee uur zwemles + boodschappen van J. en Günther op woensdagochtend krijg ik intussen standaard voor elkaar:
- drie verdiepingen + trappen stofzuigen
- benedenverdieping afstoffen
- salontafel boenen en inwrijven met Pledge
- benedenverdieping (keuken, speelmat, toilet) dweilen
- badkamermeubel + spiegel schoonmaken
- toiletten boven en beneden schoonmaken

Zelfs als alles op huishoudelijk vlak de rest van de week in de soep loopt (wat nogal eens gebeurt, want kluns en ADHD) dan zijn hiermee wat basics in elk geval eenmaal per week afgedekt. Minus de douche. Die moet ik er toch eens in zien te frotten..

</liefdagboek>
oh, da's het enige jammere aan mijn huidige meubels, hoeven niet meer "gepledged" te worden. Dat ruikt zo lekker
  woensdag 27 november 2019 @ 09:35:21 #62
13783 Anthraxx
pi_190146328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Meer dan een modaal jaarsalaris erbij voor 4 weken een (takke) baan? En dit is toch echt wel iets waar je zelf, samen met je gezin instapt, hier rol je niet in.
Staatssecretaris, Minister voor een x aantal weken, het wordt allemaal op een hoop gegooid en is zo ondoorzichtig als wat in die regeling wat je nou krijgt en waarom. Leuk dat er ook politici zijn die weigeren, maar waarom zorgen ze niet voor verandering van die wet als ze het er niet mee eens zijn?

Daarnaast, je kiest er wellicht zelf voor. Maar je kiest er niet voor om jaren lang aan een (digitale) schandpaal genageld te worden door verschillende kanten. Ook niet door dit soort plaatjes (die ik persoonlijk niet eens grappig vind).

Ik vind het vooral een hoop ruis in een tijd waarbij er grotere problemen zijn. Waarbij een overheidsinstantie moedwillig gezinnen kapot maakt en blijkbaar boven de wet staat. Er blijkbaar burgerdoden verzwegen worden en als het boven tafel komt verschuilt iedereen zich weer achter "ik wist er niets van".
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 09:41:27 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vond deze ook wel leuk

SPOILER
Jij vind alles wat enigszins tegen rechts en en matig grappig, hilarisch...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 09:42:30 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik las net dit :o
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-eu-regels~a23186c5/

Licht kansloos wel :{
Je kat de hele dag miauwend voor de deur laten staan omdat ie naar buiten wil mag wel zeker? :P

Maar het slaat dus alleen op het naar buiten gaan. Als ik de deur open doe, of je hebt een kattenluik met chip, dan is er sprake van controle.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 09:46:09 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Vca-vol..

Hmm, dan moet je wel een beetje weten. VCA-basis is echt een dagje aanhoren...

Ben je oudjaarsdag thuis? Wordt gezellig bij jou denk ik, de vreugdevuren hebben nog geen vergunning _O-
pi_190146488
Ik vind katten heel lief. Maar ik heb echt een hekel aan dat geschijt bij mij in de tuin.
pi_190146502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:35 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het vooral een hoop ruis in een tijd waarbij er grotere problemen zijn. Waarbij een overheidsinstantie moedwillig gezinnen kapot maakt en blijkbaar boven de wet staat. Er blijkbaar burgerdoden verzwegen worden en als het boven tafel komt verschuilt iedereen zich weer achter "ik wist er niets van".
Maar daar hoor je hem niet over. Ik zou het eerlijk gezegd van anderen een minder groot probleem vinden, maar juist hij.
pi_190146512
Ik vind het prima dat het wachtgeld er is. Ik vind de salarissen van politici prima. Ik vind het niet prima om wachtgeld te ontvangen als je al een nieuwe functie hebt. Het is er omdat ze geen recht hebben op ww en omdat ze in veel gevallen moeilijk aan een baan kunnen komen.
Spoilers!
pi_190146519
Stomme vraag misschien, maar als jullie thuis je wc('s) schrobben, hoe dan precies, qua handelingen, producten, volgorde..?
Wellicht steek ik er nog wat van op! :)
pi_190146552
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:48 schreef minilot het volgende:
Stomme vraag misschien, maar als jullie thuis je wc('s) schrobben, hoe dan precies, qua handelingen, producten, volgorde..?
Chloorvrije bruistablet in de pot, wc borstel er in. Even laten staan en dan de borstel er door. Verder gewoon een sopje van Blue Wonder voor de rest. Bovenaan beginnen, pot, knop, lichtknop en deurklink als laatste.
Spoilers!
pi_190146572
quote:
Product: iets ecologisch, geen idee hoe het heet. Dat onder de rand en in laten werken. Ondertussen de vloer met water en alles reiniger, en ook de buitenkant van de pot. Schoon water/allesreiniger voor bril en deksel. En dan met de borstel de binnenkant schrobben. Zo doe ik het, hoe mijn hulp het doet weet ik niet.
Een vriendin vroeger deed dit iedere dag, en die maakte ook alle tegels schoon met een chloormengsel. Dat doe ik niet. Ik doe het zelf iedere 4-5 dagen, tenzij een flink aantal wc gangers op bezoek, met name heren met wiebelpiemels
pi_190146588
quote:
Ik gooi er eerst wc eend in. Dan kan dat inwerken terwijl ik de rest doe.

Ik gebruik een microvezel doek en blue wonder voor de rest. Ik begin met het muurtje en de spoelknop, onderkant pot, deksel en dan de bril, rand van de pot en dan met een borstel de binnenkant van de pot. Doortrekken klaar.
pi_190146618
Lichtknoppen en dweilen enzo zitten bij mij in een ander ronde trouwens. Net als de wasbak.
pi_190146644
quote:
Ik vind potjes altijd lekkerder :X Enige wat ik zelf niet zo lekker krijg als ik een potje. Zelfgemaakt smaakt....verser/gezonder, maar niet zo lekker.

En over verser gesproken: borisz óók al aan de Uitgekookt _O- Moest wel lachen om de foto van minilot. Mensen hier die aangaven dat het er ook niet zo smakelijk uitzag in zo'n bakkie en dat een bord zou helpen. Nou....nee dus als je naar mini's foto keek :D Het lijkt mij gewoon echt niet lekker en het lijkt wel of het steeds erger wordt. Die van Blues en golfer vielen nog wel mee. Of ze zijn gewoon beter in foto's van eten maken *)

Nog even een welgemeende knuffel voor Vanyel. Sterkte met z'n allen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 09:57:48 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind potjes altijd lekkerder :X Enige wat ik zelf niet zo lekker krijg als ik een potje. Zelfgemaakt smaakt....verser/gezonder, maar niet zo lekker.
+1
Vorige week nog een poging gedaan, maar nee. Gisteravond uit een potje was ie toch lekkerder.
Die van hak, met stukjes peer :9
  woensdag 27 november 2019 @ 09:59:43 #76
13783 Anthraxx
pi_190146714
quote:
Droge theedoek pakken, allesreiniger ofzo om de toiletpot en bril schoon te maken met een doekje. Dikbleek onder de rand en schrobben met de borstel. Bleek laten zitten. Theedoek gebruiken om de pot droog te maken en niet meer gebruiken om je borden af te drogen.

Ik heb wel de indruk dat de WC schoner blijft door het gebruik van een toiletreiniger van Witte Reus. Maar dan kan de slinkse marketing zijn en dat ze gewoon blauwe kleurstof toe hebben gevoegd om ons te misleiden :+
  woensdag 27 november 2019 @ 10:02:31 #77
13783 Anthraxx
pi_190146764
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het prima dat het wachtgeld er is. Ik vind de salarissen van politici prima. Ik vind het niet prima om wachtgeld te ontvangen als je al een nieuwe functie hebt. Het is er omdat ze geen recht hebben op ww en omdat ze in veel gevallen moeilijk aan een baan kunnen komen.
Daar ben ik het mee eens. Maar als je er gebruik van kan maken, omdat de regeling het toelaat, dan zou ik dat ook gewoon doen. Echter, die maas zouden ze moeten dichten (wat ze vast niet gaan doen, maar dat terzijde).

Zo zijn er wel meer mazen te vinden. Ik ken mensen die wat huizen hebben (om te verhuren). Doordat er een hypotheek op zit en ergens onder vermogen valt, krijgen ze een negatief jaarinkomen. Gevolg is dat ze recht hebben op elke toeslag die er maar te bedenken valt. En dat mag van de wet. Ben ik het er mee eens? Nee. Zou ik het ook gebruiken: Ja. Maar het betekent wel weer een uitzondering op het toch al zo complexe belastingstelsel.
pi_190146773
In ieder geval never nooit niet een schuurmiddel gebruiken.
Het geeft nano scheurtjes in het glazuur, Guess :X

En werken van zg. schoon (van buiten) naar vuiler (pot).
pi_190146779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je kat de hele dag miauwend voor de deur laten staan omdat ie naar buiten wil mag wel zeker? :P

Maar het slaat dus alleen op het naar buiten gaan. Als ik de deur open doe, of je hebt een kattenluik met chip, dan is er sprake van controle.
Die van mij zitten altijd binnen want vijf hoog. En nee, het gaat over je kat buiten laten lopen want ze doden teveel dieren en dat mag niet van de EU. Wel ff verder lezen.
pi_190146795
quote:
Interieurverzorgster :Y)
pi_190146808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat idd :Y Maar de diepvries Rode Kool van AH Basic was toch het lekkerst :@
pi_190146813
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef PdeHoog het volgende:
En nee, het gaat over je kat buiten laten lopen want ze doden teveel dieren en dat mag niet van de EU. Wel ff verder lezen.
Wat overigens ook een kutverhaal is.
  woensdag 27 november 2019 @ 10:04:46 #83
13783 Anthraxx
pi_190146816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die van mij zitten altijd binnen want vijf hoog. En nee, het gaat over je kat buiten laten lopen want ze doden teveel dieren en dat mag niet van de EU. Wel ff verder lezen.
Die paar muizen die ze hier vangen kan ik niet echt rouwig om zijn. Vogels vangen snappen ze niet :+. Ze blijven gek genoeg in de tuin. Kunnen tig weilanden en bos door, maar blijkbaar is een hek van 1m hoog al te hoog voor ze. En een beek van 40cm breed kun je niet overheen. Ofzo.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 10:05:09 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146824
WC schoonmaken
-dikke bleek in pot, laten intrekken
-spoelknop, tegeltjes, deur(kozijn) schoonmaken met sopje met chloor
-Verse emmer met schoon heet water pakken, dat gebruiken voor de res.
Beginnende met de bril, die is dan het schoonste
-Dan deksel, bovenkant van de pot, onderkant en vloer.
Oja tussendoor nog ergens met een borstel door de pot en dat doorspoelen. Meestal voordat ik aan de pot zelf begin.
pi_190146829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
Theedoek gebruiken om de pot droog te maken en niet meer gebruiken om je borden af te drogen.
Kut, doe ik dat fout :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 november 2019 @ 10:06:37 #86
13783 Anthraxx
pi_190146847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik gebruik meestal een theedoek die ik voor andere dingen al heb gebruikt om droog te maken. Maar ik moet er gek genoeg wel op letten dat ik de volgorde niet omdraai (uit gemakzucht ofzo). Dus eerst de keuken, badkamer en daarna pas de toiletten.
pi_190146849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Anthraxx het volgende:

Die paar muizen die ze hier vangen kan ik niet echt rouwig om zijn. Vogels vangen snappen ze niet :+. Ze blijven gek genoeg in de tuin. Kunnen tig weilanden en bos door, maar blijkbaar is een hek van 1m hoog al te hoog voor ze. En een beek van 40cm breed kun je niet overheen. Ofzo.
Kat van mijn ouders heeft denk ik in zijn eentje de hele vogelpopulatie in de wijk gedecimeerd :X Maar het helpt ook tegen de muizen.
pi_190146862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook daarna niet meer je borden afdrogen met die doek.

Ik laat de poets mijn toiletten doen. En als die een week niet kan laat ik het een nachtje weken in WC eend, en doekje over bril en spoelknop. /lui
pi_190146870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat overigens ook een kutverhaal is.
Mee eens :Y

Ik ben voor de EU maar we kunnen ook overdrijven met de regelzucht zeg maar. En het feit dat een paar onderzoekers dit gevonden / bedacht hebben betekent ook dat ze teveel tijd over hebben die ze blijkbaar niet aan nuttige zaken hoeven te besteden.
  woensdag 27 november 2019 @ 10:07:57 #90
13783 Anthraxx
pi_190146873
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D
pi_190146877
ik moet toch eens een nieuwe poets gaan regelen.
pi_190146878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kat van mijn ouders heeft denk ik in zijn eentje de hele vogelpopulatie in de wijk gedecimeerd :X Maar het helpt ook tegen de muizen.
En ratten... kikkers... libelles...
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 10:08:08 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190146881
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Chloor lijkt me wel goed tegen blaasontstekking trouwens :Y
pi_190146889
Over wachtgeld niet echt een mening. Als je er recht op hebt zou ik het ook aannemen. Dus laten we nou niet hypocriet net doen alsof we allemaal zoveel geld zouden laten liggen om een soort sociaal statement te maken. Wat als een spettertje op de gloeiende plaat van overheidsuitgaven is.
pi_190146892
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Schrompelblaasje kan niet meer ontsteken dan ^O^
pi_190146901
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
En ratten... kikkers... libelles...
:Y en mollen, ook al mee zien slepen :')
pi_190146907
mmm als ik dit zo zie kan ik m'n schoonmaakfrequentie toch wel iets verminderen. Ligt er bij mij ook aan hoeveel ik thuis ben. Maak m ook wel eens een week niet schoon als ik er nauwelijks ben.
  woensdag 27 november 2019 @ 10:10:26 #98
13783 Anthraxx
pi_190146921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Onze oude kat was daar erg efficiënt in. Bleef net zo lang wachten bij verschillende hopen tot hij er 1 te pakken kreeg. Die heeft er al menig wat gevangen :).
pi_190146932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En konijnen! Liefst groter dan ze zelf zijn. Mijn ouders waren wat dat betreft maar wat blij met onze eigen katten en de boerderijkatten van de buren.
pi_190146945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mee eens :Y

Ik ben voor de EU maar we kunnen ook overdrijven met de regelzucht zeg maar. En het feit dat een paar onderzoekers dit gevonden / bedacht hebben betekent ook dat ze teveel tijd over hebben die ze blijkbaar niet aan nuttige zaken hoeven te besteden.
Wel vaker onderzoeken gelezen over hoe huiskatten echt de duivel zijn omdat ze met veel meer op een kleine oppervlakte wonen dan de kleinedierenpopulatie aankan. Kun je sarcastisch over doen als je liever een kat in huis hebt dan een vogel (of willekeurig ander klein dier) in de tuin, maar doe mij die vogel maar.

Als er wat minder huiskatten worden gehouden, houden ze misschien ook eens op met in mijn tuin schijten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_190146948
Ik kon er vorige week net geen foto van maken, maar de Diva's zaten gezusterlijk (komt zelden voor) op een krabpaal naar buiten te kijken naar vogels die af en aan vlogen naar het voer. En beiden met zo'n geluidje en optrekkende lippen (kattenbezitters kennen dat vast wel). Maar net toen ik m'n camera pakten keken ze op en sprongen weg.
pi_190146952
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

En konijnen! Liefst groter dan ze zelf zijn. Mijn ouders waren wat dat betreft maar wat blij met onze eigen katten en de boerderijkatten van de buren.
:o dat deed de kat van mijn opa en oma! Die kwam dan telkens weer met zo'n babykonijntje aanzetten en we hadden geen idee waar dat nest was wat zij terroriseerde. Kat van ouders nog niet met konijnen gezien.

Onze kat moet het doen met bromvliegen en zo. Is hij ook heel fanatiek in.
pi_190146976
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef Vanyel het volgende:

Wel vaker onderzoeken gelezen over hoe huiskatten echt de duivel zijn omdat ze met veel meer op een kleine oppervlakte wonen dan de kleinedierenpopulatie aankan. Kun je sarcastisch over doen als je liever een kat in huis hebt dan een vogel in de tuin, maar doe mij die vogel maar.

Als er wat minder huiskatten worden gehouden, houden ze misschien ook eens op met in mijn tuin schijten.
Ja, klopt hoor :y Er zijn veel te veel katten in woonwijken en zo. Ze hebben het niet over die twee katten op een boerderij in de middle of nowhere die uiterst nuttig zijn tegen muizen en zo nu en dan een vogel vangen. Ze hebben het over de gemiddelde straat in een stat/dorp waar tig katten wonen.
pi_190146990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o dat deed de kat van mijn opa en oma! Die kwam dan telkens weer met zo'n babykonijntje aanzetten en we hadden geen idee waar dat nest was wat zij terroriseerde. Kat van ouders nog niet met konijnen gezien.

Onze kat moet het doen met bromvliegen en zo. Is hij ook heel fanatiek in.
Babykonijntjesbuffet :Y
Ooit werd ook een poging gewaagd met net uitvliegende koolmeesbaby’s (voor die bedreigde diersoort werden), maar daar hebben we toch een stokje (lees: achterdeur) voor gestoken tot de uitvlieg klaar was.
pi_190146997
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor :y Er zijn veel te veel katten in woonwijken en zo. Ze hebben het niet over die twee katten op een boerderij in de middle of nowhere die uiterst nuttig zijn tegen muizen en zo nu en dan een vogel vangen. Ze hebben het over de gemiddelde straat in een stat/dorp waar tig katten wonen.
Waarschijnlijk had ik het ook van jou. Mijn enige bron van informatie :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_190147000
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kon er vorige week net geen foto van maken, maar de Diva's zaten gezusterlijk (komt zelden voor) op een krabpaal naar buiten te kijken naar vogels die af en aan vlogen naar het voer. En beiden met zo'n geluidje en optrekkende lippen (kattenbezitters kennen dat vast wel). Maar net toen ik m'n camera pakten keken ze op en sprongen weg.
Mekkeren O+
pi_190147003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Er landde hier een ekster (pica pica) voor het raam terwijl Poes op de vensterbank zat. Hij wist niet hoe snel hij weg moest vluchten _O- en daarna kwam hij nieuwsgierig toch voorzichtig kijken, maar de vogel was gevlogen.
pi_190147023
Heel lang geleden, kennissen van mij gingen verhuizen van een flat naar een huis met een tuin aan de rand van een gebied met veel boerderijen. Katten netjes laten wennen, 6 weken thuis, toen aan een bandje in de tuin, vervolgens los in de tuin, toen laten wennen aan een kattenluik en op een gegeven moment ging het allemaal goed, de katten wisten weg te gaan en ook weer thuis te komen.
Komt dat stel op een ochtend beneden, allemaal bloed, veren en 2 dooie kippen in huis :o
Ze hebben meteen 's nachts het kattenluikje dichtgedaan.
pi_190147025
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mekkeren O+
Actieshot:
pi_190147029
quote:

[..]

Dat is zeker waar. Ik kon de meeste van mijn ramen in het vorige huis niet open doen vanwege de lucht van kattenpoep.

Ik zal, in het kader van de poetspraat, straks de voorraad van mijn Duitse schoonmaakproducten weer eens bekijken.
Spoilers!
pi_190147042
quote:

[..]

In deze wijk zijn het er ook wel echt veel. Zelf vind ik het in de zomer wel gezellig als ze langs komen in de tuin maar dat schijten.....
Sommige mensen hebben gedreigd om de katten naar het asiel te brengen.
pi_190147055
In de straat hebben heeeeeel veel mensen katten. Maar ik zie er maar weinig op straat, denk dat 75% van alle katten in de straat binnenkatten zijn. :Y
pi_190147059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel lang geleden, kennissen van mij gingen verhuizen van een flat naar een huis met een tuin aan de rand van een gebied met veel boerderijen. Katten netjes laten wennen, 6 weken thuis, toen aan een bandje in de tuin, vervolgens los in de tuin, toen laten wennen aan een kattenluik en op een gegeven moment ging het allemaal goed, de katten wisten weg te gaan en ook weer thuis te komen.
Komt dat stel op een ochtend beneden, allemaal bloed, veren en 2 dooie kippen in huis :o
Ze hebben meteen 's nachts het kattenluikje dichtgedaan.
_O-

Die van mij zitten ‘s nachts ook achter slot en grendel in hun kattenkamer. Kunnen ze wel de tuin in maar de lijken blijven beperkt tot die ene kamer.
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Actieshot:
[ afbeelding ]
Oeh yeah *O*
pi_190147064
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:14 schreef Vanyel het volgende:

Waarschijnlijk had ik het ook van jou. Mijn enige bron van informatie :@
Paar jaar geleden iets over geschreven in de slowchat, klopt. Was nav een lang artikel wat ik had gelezen over de lijdende vogelpopulatie door de enorme hoeveelheid katten in bebouwd gebied. Ik was altijd enorm voorstander van buiten vrij lopende katten, heb ze zelf ook gewoon gehad. Maar soms moet je even stilstaan bij de gevolgen van wat je blijkbaar heel normaal vindt.
pi_190147070
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:16 schreef Lonaa het volgende:

Actieshot:
[ afbeelding ]
O+ woah, mooi!
pi_190147090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

O+ woah, mooi!
Vogels vinden ze hier echt heel gaaf. Ook Dora. Dora vindt vogels fan-tas-tisch. Ze kijkt ze buiten allemaal na. :')

3 huizen verderop is de buurman begonnen met het houden duiven. Feest.
pi_190147098
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik kon de meeste van mijn ramen in het vorige huis niet open doen vanwege de lucht van kattenpoep.

Ik zal, in het kader van de poetspraat, straks de voorraad van mijn Duitse schoonmaakproducten weer eens bekijken.
Dat is dus een van de redenen dat mijn katten in de tuin blijven.
Andere reden is combinatie domme kat en verkeer.

Ik vind het gewoon prettig dat ik ze altijd snel kan vinden. Die keer dat er eentje niet meteen aan komt rennen als ik thuis kom (omdat geen zin, slaap, lui of schijten) heb ik dan ook een halve hartverzakking.
pi_190147131
Mijn kat ligt gewoon de hele dag in haar tipi te slapen. De ander boven op bed. Die 18 uur slapen op een dag is zo'n beetje enige echte kattengedrag dat er nog in zit. :')
pi_190147154
quote:

[..]

Paar jaar geleden iets over geschreven in de slowchat, klopt. Was nav een lang artikel wat ik had gelezen over de lijdende vogelpopulatie door de enorme hoeveelheid katten in bebouwd gebied. Ik was altijd enorm voorstander van buiten vrij lopende katten, heb ze zelf ook gewoon gehad. Maar soms moet je even stilstaan bij de gevolgen van wat je blijkbaar heel normaal vindt.
Dat weer ik nog ja. Isegrim was ook fel tegenstander van buitenkatten.

Piep gaat niet naar buiten. We weten niet of we volgende katten naar buiten zouden laten. Het zou wel heel makkelijk zijn om niet zo neurotisch meer met de deuren bezig te zijn. Maar we wonen dan ook niet in een woonwijk.
Spoilers!
pi_190147158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:20 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat ligt gewoon de hele dag in haar tipi te slapen. De ander boven op bed. Die 18 uur slapen op een dag is zo'n beetje enige echte kattengedrag dat er nog in zit. :')
En in de nacht wordt de tent afgebroken? Hier eentje die overdag best actief is. De ander slaapt alleen maar, bij voorkeur op schoot. Maar zo rond een uur of tien in de avond begint ze rond te trippelen. Tof man, die donkere, koude natte tuin in :')
pi_190147167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:20 schreef Myraela het volgende:
Als ze maar aan een lijntje slapen dan mag het van Europa :Y
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 10:24:35 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190147200
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Isegrim was ook fel tegenstander van buitenkatten.
die was tegen alles
pi_190147209
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
En in de nacht wordt de tent afgebroken? Hier eentje die overdag best actief is. De ander slaapt alleen maar, bij voorkeur op schoot. Maar zo rond een uur of tien in de avond begint ze rond te trippelen. Tof man, die donkere, koude natte tuin in :')
Ze zijn vaak van 4 uur 's middags totdat we gaan slapen 'actief'. Als we gaan slapen ligt er eentje in ieder geval de hele nacht mijn benen uit bed te duwen.
pi_190147211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

die was tegen alles
Deed een klein grinnikje.
pi_190147237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze zijn vaak van 4 uur 's middags totdat we gaan slapen 'actief'. Als we gaan slapen ligt er eentje in ieder geval de hele nacht mijn benen uit bed te duwen.
Sterke poezzzz :D
  woensdag 27 november 2019 @ 10:27:53 #126
13783 Anthraxx
pi_190147260
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

pi_190147308
Zeg heeft er hier niemand werk te doen!? :(

Ik wel eigenlijk :')
pi_190147309
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

pi_190147324
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Laatste hand aan een rapport aan het leggen :+
pi_190147327
Ik heb de parels van deze SC wel gemist volgens mij. :D
  woensdag 27 november 2019 @ 10:31:39 #131
13783 Anthraxx
pi_190147332
quote:

Het voordeel als programmeur:
pi_190147335
quote:

Ondertussen doe ik best veel
pi_190147340
...maar bedenk me net dat ik te vlug op bestellen heb gedrukt bij Conrad.

Uiteraard hetgeen ik wilde bestellen vergeten.
pi_190147342
quote:

Ben bezig met stamboomprobleem. Wat is de kans op twee huwelijken in zelfde dorpje in zelfde tijdsperiode waarbij de mannen en de vrouwen allemaal exact dezelfde naam hebben. Ik geloof dat ik die heb gevonden :{

Verder geen werk te doen. Woensdag is mijn standaard vrije dag.
pi_190147348
quote:

ja ik ook :W
pi_190147351
Ik heb geen zin. :{w
pi_190147367
En ik voer een interne discussie of ik zo zoete aardappels ga kopen omdat ik vanavond verse worst wil eten, of dat ik dat niet doe en vanavond wraps eet. Dan moet ik morgen boodschappen doen. Heftige dingen hoor. :Y
pi_190147383
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ondertussen doe ik best veel
^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:32 schreef FranticDJ het volgende:
...maar bedenk me net dat ik te vlug op bestellen heb gedrukt bij Conrad.

Uiteraard hetgeen ik wilde bestellen vergeten.
Wijf _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ben bezig met stamboomprobleem. Wat is de kans op twee huwelijken in zelfde dorpje in zelfde tijdsperiode waarbij de mannen en de vrouwen allemaal exact dezelfde naam hebben. Ik geloof dat ik die heb gevonden :{

Verder geen werk te doen. Woensdag is mijn standaard vrije dag.
Lol! Niet handig (en wellicht ook niet zo gezond?). Vrije dagen FTW.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja ik ook :W
:W

quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb geen zin. :{w
+1

Maar nu toch maar eens aan de slag.
pi_190147391
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:33 schreef Lonaa het volgende:
En ik voer een interne discussie of ik zo zoete aardappels ga kopen omdat ik vanavond verse worst wil eten, of dat ik dat niet doe en vanavond wraps eet. Dan moet ik morgen boodschappen doen. Heftige dingen hoor. :Y
Je had toch een weekmenu!?
pi_190147397
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je had toch een weekmenu!?
Ik had eten voor 3 dagen. :7
pi_190147495
Ik heb m’n stagiair goed opgevoed.

SPOILER
pi_190147509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:41 schreef FranticDJ het volgende:

SPOILER
Hij oefent voor zeemeeuw?
Spoilers!
pi_190147514
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hij oefent voor zeemeeuw?
Nee, zonder lawaai meeuwen van dek jagen :+ moeten wel een beetje aan de verf denken.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 10:47:06 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190147569
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee, zonder lawaai meeuwen van dek jagen :+ moeten wel een beetje aan de verf denken.
Waarom zou je geen lawaai mogen maken?
pi_190147576
quote:

Ik niet. :)
pi_190147577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom zou je geen lawaai mogen maken?
Slapende mensen enzo
pi_190147578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:41 schreef FranticDJ het volgende:

SPOILER
haha schijterds :D
pi_190147589
(Ben zodadelijk wel tassen vol flessen naar de glasbak aan het slepen, telt dat?)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 10:48:40 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190147592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:47 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Slapende mensen enzo
Ach, tuurlijk ;)
pi_190147603
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach, tuurlijk ;)
Als je de Hoorn gebruikt zit je rechtop in je kooi.
pi_190147629
pff, zeer interessante vacature. Maar, na zolang uit de roulatie geweest te zijn is het mezelf verkopen en in mezelf geloven wel moeilijk, zeg.

Plus, vacature voor voltijd, en ik wil eigenlijk geen voltijd werken. Maar dat is hier erg moeilijk.
pi_190147672
Hoe ieder wil werken moet ieder voor zich weten, snap de motivatie voor part time werken heel goed. Ik werk zelf ook t liefst zo min mogelijk.
Maar vond het wel een interessant artikel dat als alle part timers 2u/week meer zouden werken er geen tekorten voor zorg/onderwijs zouden zijn.

Goed, altijd nog een verschil tussen theorie en praktijk natuurlijk.
  woensdag 27 november 2019 @ 10:56:32 #153
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:54 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe ieder wil werken moet ieder voor zich weten, snap de motivatie voor part time werken heel goed. Ik werk zelf ook t liefst zo min mogelijk.
Maar vond het wel een interessant artikel dat als alle part timers 2u/week meer zouden werken er geen tekorten voor zorg/onderwijs zouden zijn.

Dat zijn dan ook wel de 2 sectoren waar part-time werken het meest geaccepteerd lijkt te zijn..
pi_190147711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook wel de 2 sectoren waar part-time werken het meest geaccepteerd lijkt te zijn..
Dit ging over de hele band, iedere part timer 2u meer.

Achja ik word ook als part timer gezien bij de club waar ik werk. Omdat ik 6 maanden/jaar werk ipv 8.
pi_190147736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:56 schreef Barreltje het volgende:

Daar werken ook veel meer vrouwen dan mannen en het is nog steeds domweg zo dat de zorg voor gezin en huishouden vooral op de schouders van de vrouw rust. Dus ook niet zo gek dat die niet fulltime willen/kunnen werken.
pi_190147751
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar doe jij die chloor dan?
pi_190147754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar werken ook veel meer vrouwen dan mannen en het is nog steeds domweg zo dat de zorg voor gezin en huishouden vooral op de schouders van de vrouw rust. Dus ook niet zo gek dat die niet fulltime willen/kunnen werken.
Klopt, en Nederland heeft veruit de meeste part timers van Europa.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:00:39 #158
13783 Anthraxx
pi_190147757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:54 schreef FranticDJ het volgende:

Je kan best wat mensen overhalen om meer te werken d.m.v. bepaalde prikkels. Het voorstel van de SP en GroenLinks bijvoorbeeld over 3 dagen gratis kinderopvang (of meer, voor de mensen die minder te besteden hebben). Wat een prima voorstel is en je daardoor toch ook meer mensen krijgt die langer gaan werken. Voor veel mensen is de kinderopvang ook gewoon echt duur.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:00:41 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dit ging over de hele band, iedere part timer 2u meer.
Mia.. als bij ons de 10 (van de 250 personen dus zo'n 4 %) parttimers 2 uur meer gaan werken dan schiet je daar op zich niet veel mee op..

In het onderwijs werkt zowat 80 % part-time heb ik het idee (volledig nergens op gebaseerd) als die 2 uur er bij gaan draaien DAN heb je inderdaad een beweging...
pi_190147767
Ik ook parttimer. Ik kan simpelweg geestelijk niet meer aan om parttime te werken naast het huishouden. Daar heeft die tweede keer een burn-out er iets teveel voor ingehakt.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:01:56 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In nederl and is het vooral willen..
Wereldwijd is het veel meer geaccepteerd dat je als vrouw 5 dagen blijft werken.. wij vinden dat als nl-ers alleen "not done" .. da's een cultuur issue..
  woensdag 27 november 2019 @ 11:03:17 #162
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je kan best wat mensen overhalen om meer te werken d.m.v. bepaalde prikkels. Het voorstel van de SP en GroenLinks bijvoorbeeld over 3 dagen gratis kinderopvang (of meer, voor de mensen die minder te besteden hebben). Wat een prima voorstel is en je daardoor toch ook meer mensen krijgt die langer gaan werken. Voor veel mensen is de kinderopvang ook gewoon echt duur.
Hier ook zeker mee eens! Als ik lees hoeveel de kinderopvang kost dan is het in sommige gevallen echt werken voor de kosten van de kinderopvang.. dat lijkt me echt zwaar demotiverend .
pi_190147819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Klopt, en Nederland heeft veruit de meeste part timers van Europa.
Ik vind het toch wel prettig dat dat een optie is.

Zeker als je niet al te veel verdiend... is ondanls de toeslagen enzo... geen kinderopvang en thuis blijven.. nog weleens goedkoper dan wel kinderopvang en werken.

Maar goed.. ik werk 32 uur omdat het kan.
Niet omdat het moet.
En omdat ik denk dat het voor een kind fijn is om na school gewoon naar huis te kunnen.
pi_190147839
Maar het is niet alleen niet willen omdat het not-done is. Wij kunnen de kinderopvang prima betalen, en de kinderen zouden rustig 5 dagen in de week van 8.30-18.00 naar de opvang kunnen, praktisch gezien. Maar, ik wil het voor de kinderen niet. Ik wil dat ze opgroeien in een omgeving waar ze ook tijd thuis hebben, om met hun eigen speelgoed in een veel rustigere omgeving te spelen.

Ik vind het een heel lastig dilemma, want ik zou ook graag een carrière willen, voor mijn eigen geluk en ontwikkeling. En dat is reuze belangrijk, maar is het belangrijker dan de kinderen rust en een thuis bieden? De duutser kan wellicht wat minder gaan werken, maar dan is het nog steeds heel moeilijk.

Dit is echt waar ik 's nachts van wakker lig....En natuurlijk verandert dat als ze groter zijn en meer zelfstandig zijn, maar dat duurt nog best even....
  woensdag 27 november 2019 @ 11:04:55 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ook parttimer. Ik kan simpelweg geestelijk niet meer aan om parttime te werken naast het huishouden. Daar heeft die tweede keer een burn-out er iets teveel voor ingehakt.
No judgement.. :*

Hoe werkt dat dan ? Wat is er zo belastend aan het huishouden dat dat zoveel energie kost dat je niet fulltime kan werken ?
  woensdag 27 november 2019 @ 11:07:03 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190147880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar het is niet alleen niet willen omdat het not-done is. Wij kunnen de kinderopvang prima betalen, en de kinderen zouden rustig 5 dagen in de week van 8.30-18.00 naar de opvang kunnen, praktisch gezien. Maar, ik wil het voor de kinderen niet. Ik wil dat ze opgroeien in een omgeving waar ze ook tijd thuis hebben, om met hun eigen speelgoed in een veel rustigere omgeving te spelen.

Ik vind het een heel lastig dilemma, want ik zou ook graag een carrière willen, voor mijn eigen geluk en ontwikkeling. En dat is reuze belangrijk, maar is het belangrijker dan de kinderen rust en een thuis bieden? De duutser kan wellicht wat minder gaan werken, maar dan is het nog steeds heel moeilijk.

Dit is echt waar ik 's nachts van wakker lig....En natuurlijk verandert dat als ze groter zijn en meer zelfstandig zijn, maar dat duurt nog best even....
Mia.. dat is echt een typisch "nederlands" dilemma.. want ik Frankrijk bijvoorbeeld gaan de kinderen gewoon 5 dagen naar de opvang.. geen probleem mee.. in Amerika moet men in sommige gevallen zelfs 2 banen hebben dus helemaal geen tijd voor de kinderen..
Het is wel een luxe probleem hoor.. dat je ervoor KAN kiezen om thuis te zijn voor je kinderen..
pi_190147897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mia.. dat is echt een typisch "nederlands" dilemma.. want ik Frankrijk bijvoorbeeld gaan de kinderen gewoon 5 dagen naar de opvang.. geen probleem mee.. in Amerika moet men in sommige gevallen zelfs 2 banen hebben dus helemaal geen tijd voor de kinderen..
Het is wel een luxe probleem hoor.. dat je ervoor KAN kiezen om thuis te zijn voor je kinderen..
absoluut, helemaal van bewust dat het een luxe probleem is. Maar het is toch een enorm probleem voor mij op het moment...
pi_190147991
Ik werk 32 uur en ik zou niet anders willen. Ik vind het heerlijk om een dag met Jip te hebben doordeweeks. En als andere moeders wel fulltime willen werken moeten ze dat helemaal zelf weten :P
pi_190148009
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Wraps met verse worst.
pi_190148052
Ik werk 34 uur. Het kan, qua werk net, en qua inkomen prima. Vind het heerlijk om 1x per 2 weken een lange(r) weekend te hebben. En vanmiddag vrij. Iedereen weet het en ik hoef ook nauwelijks vrij te nemen voor dokter/tandarts etc. Dat plan ik waar mogelijk op die dagen.
Als het nodig is neem ik m'n laptop mee naar huis, maar niet te vaak.
pi_190148064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

In nederl and is het vooral willen..
Wereldwijd is het veel meer geaccepteerd dat je als vrouw 5 dagen blijft werken.. wij vinden dat als nl-ers alleen "not done" .. da's een cultuur issue..
Ik moet er niet aan denken om 5 dagen te werken. Ik heb ook nooit begrepen waarom iemand dat zou doen als het financieel niet strikt noodzakelijk is. Volledig verstoorde work-life balance in mijn ogen. 4 om 3 is prima. Nu 3 om 4 wegens dingen, da's wat lastiger.
pi_190148098
Ik vind zelfs zonder kinderen fulltime werken eigenlijk maar zonde als invulling van mijn leven. Wat dat betreft werk ik toch gewoon om zelf leuk rond te komen en niet vanuit een soort maatschappelijk belang oid.

Maar ik ben nu nog zo jong en aan het opbouwen in mijn leven dat ik het wel gewoon doe.
pi_190148118
quote:

[..]

Dit kun je natuurlijk ook omdraaien, is maar net wat je kiest.

"Het is wel pure armoede hoor, als je kinderen hun ouders nooit zien. Gelukkig hebben wij de Nederlandse luxe om wel een relatie met ze op te bouwen."
pi_190148122
quote:

[..]

hmm dat het normaal is.. maakt het niet automatisch goed natuurlijk.

en een luxePROBLEEM vind ik het ook niet :)

vind het namelijk heerlijk.. en dochterlief houdt helemaal niet van de bso..
die vond het er vreselijk... dus tja.. dan is de keuze snel gemaakt.
en stiekem zie ik mijn kind OOK graag.... heel gek :)
pi_190148125
Ik werk als één van de laatste Nederlanders nog steeds 40 uur per week :{ Zou natuurlijk liever wat minder willen, maar dan zou ik voor allerlei leuke dingen geen geld meer hebben, en dat is toch ook wel best belangrijk... Single life kicks back -O-
pi_190148155
Ik heb wel met de gedachte gespeeld om weer ‘traditioneel’ te gaan varen.. scheelt zomaar 15k onder de streep op jaarbasis. Maar goed, ben ondertussen nogal gehecht aan m’n verlof :@ en ik trek die 3 maanden weg gewoon steeds slechter. Niet zozeer als in t weg zijn van huis, maar meer het bovenop elkaars lip zitten.
pi_190148158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik werk als één van de laatste Nederlanders nog steeds 40 uur per week :{ Zou natuurlijk liever wat minder willen, maar dan zou ik voor allerlei leuke dingen geen geld meer hebben, en dat is toch ook wel best belangrijk... Single life kicks back -O-
Daarom ga ik ook niet terug naar 32. Scheelde bij mij echt wel veel.
pi_190148183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik werk 34 uur. Het kan, qua werk net, en qua inkomen prima. Vind het heerlijk om 1x per 2 weken een lange(r) weekend te hebben. En vanmiddag vrij. Iedereen weet het en ik hoef ook nauwelijks vrij te nemen voor dokter/tandarts etc. Dat plan ik waar mogelijk op die dagen.
Als het nodig is neem ik m'n laptop mee naar huis, maar niet te vaak.
same here inderdaad...
ik ben 2 middagen (vanaf 14.00 vrij) en om de week op vrijdagmiddag ook.
inmiddels heb ik een brugpieper dus zijn die tijden wat minder strak.
maar ik vind het nog steeds fijn om op die dagen vroeg thuis te zijn.

ook al gaan ze doorgaans op aan boodschappen, doktersbezoeken, dingen voor school etc..
dat zou anders in het weekend moeten.. dus per saldo hou ik er toch tijd door over.
tijd die ik zowel met als zonder dochter.. aan leuke dingen kan besteden.
(of aan het huishouden.. want daar heb ik chronisch te weinig tijd voor merk ik)
pi_190148197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb wel met de gedachte gespeeld om weer ‘traditioneel’ te gaan varen.. scheelt zomaar 15k onder de streep op jaarbasis. Maar goed, ben ondertussen nogal gehecht aan m’n verlof :@ en ik trek die 3 maanden weg gewoon steeds slechter. Niet zozeer als in t weg zijn van huis, maar meer het bovenop elkaars lip zitten.
Wat doe je eigenlijk in een vakantie of zo? Ga je dan kamperen? of in een hotel of zo? Blijf je op 1 plek of maak je een rondreis? Zat er ineens aan te denken omdat je in een vakantie (denk ik) juist wilt breken met je dagelijkse gewoontes. Maar jij hebt zowel je vaste plek om je heen altijd (boot), als elke dag een andere omgeving (plek op aarde) :?
pi_190148206
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

"Het is wel pure armoede hoor, als je kinderen hun ouders nooit zien. Gelukkig hebben wij de Nederlandse luxe om wel een relatie met ze op te bouwen."
precies dit.

ik heb altijd tegen mijn ex gezegd: ga OOK 32 uur werken
maar die wilde dat nooit.. want slecht voor de carriere.

keuzes zegmaar.

(ex woont nu in een huis dat 3x zo duur is dan ik kan betalen... maar ik eh.. ben denk ik gelukkiger :) )
pi_190148254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

No judgement.. :*

Hoe werkt dat dan ? Wat is er zo belastend aan het huishouden dat dat zoveel energie kost dat je niet fulltime kan werken ?
Het is niet alleen het huishouden he. Het is en 24 uur per week werken en zorgen dat het huis netjes blijft. En daarnaast ook nog de energie willen hebben voor een sociaal leven.

Ik ben gewoon wat sneller overprikkeld dan een gemiddeld mens. En op deze manier is het allemaal mooi in balans.

En we hebben het jaren op alleen het salaris van mijn man gedaan dus we (ik) zit gelukkig in de luxe positie dat het niet nodig is om meer te werken. En ik ben daar erg dankbaar voor want ik ben best iemand die behoefte heeft aan die sociale dingen in het weekend.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 november 2019 @ 11:35:16 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190148277
Ik werk ook 36uur en dat is lekker. :)

In de parttime-discussie hebben we ook nog het belastingtechnische aspect. Er is er ook geen reden om meer te gaan werken. Tussen 20k en 35k bruto zit maar 1000e verschil netto. Waarom zou je dan ook meer gaan werken...
pi_190148301
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:23 schreef Vanyel het volgende:

^O^ eens!
pi_190148302
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk in een vakantie of zo? Ga je dan kamperen? of in een hotel of zo? Blijf je op 1 plek of maak je een rondreis? Zat er ineens aan te denken omdat je in een vakantie (denk ik) juist wilt breken met je dagelijkse gewoontes. Maar jij hebt zowel je vaste plek om je heen altijd (boot), als elke dag een andere omgeving (plek op aarde) :?
Ik verdeel m’n tijd tussen m’n huis in Nederland en ons appartement in Zweden. Ik heb in m’n verlof nog andere werkzaamheden waarvoor ik in NL moet zijn. Als ik m’n werkplaats + werkzaamheden makkelijk naar Zweden zou kunnen verplaatsen weet ik niet of ik m’n huis in NL nog lang aan zou houden. Probeer daar nu zoveel mogelijk te zijn. Geniet ook best wel veel van het gewoon ‘thuis’ zijn en eens niks echt te moeten. En ben dan bezig met oa het ‘Honey-do’ lijstje en Hobbyen.
Maar goed we gaan ook best wel vaak dagjes of weekendjes weg.voor mij voelt Zweden een beetje als ‘op vakantie’ en thuis zijn tegelijk en E. Heeft dat in Nederland. We Willen binnenkort wel weer eens echt op vakantie, dat is er tot op heden door omstandigheden nog niet van gekomen.

Wel zijn we aan het kijken naar een soort woonboerderij achtig iets waar ik m’n werkplaats kan neerzetten en waar E. Haar paard kan houden. Maar goed, we moeten maar net iets tegenkomen.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:37:47 #185
13783 Anthraxx
pi_190148310
quote:
Ik werk 40 uur met een 36 uur contract. Dus ik heb enorm veel vrije dagen.
pi_190148324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

^O^ eens!
ja, ik vind ook dat het de basis moet zijn, dat ouders een aantal uur per dag met hun kinderen samen kunnen zijn. Stel dat onze kinderen elke dag van 08.30 tot 17.00 (optimistisch) op de opvang zouden zijn, dan zouden we 's morgens wat tijd hebben, en 's avonds 2 uurtjes, en c'est tout.

Maar goed, een carrière, interessante dingen en financiële onafhankelijkheid zijn ook belangrijk. De vraag is wat belangrijker is,. en hoe het gecombineerd kan worden...
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 11:43:07 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:36 schreef FranticDJ het volgende:

Wel zijn we aan het kijken naar een soort woonboerderij achtig iets waar ik m’n werkplaats kan neerzetten en waar E. Haar paard kan houden. Maar goed, we moeten maar net iets tegenkomen.
Dat soort plekken zijn in Zweden best betaalbaar volgens mij :Y
pi_190148416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, ik vind ook dat het de basis moet zijn, dat ouders een aantal uur per dag met hun kinderen samen kunnen zijn. Stel dat onze kinderen elke dag van 08.30 tot 17.00 (optimistisch) op de opvang zouden zijn, dan zouden we 's morgens wat tijd hebben, en 's avonds 2 uurtjes, en c'est tout.

Maar goed, een carrière, interessante dingen en financiële onafhankelijkheid zijn ook belangrijk. De vraag is wat belangrijker is,. en hoe het gecombineerd kan worden...
Dat zijn dank denk ik ook precies de uren waarin van alles moet. Opstaan, aankleden, douchen, eten, tanden poetsen, etc.
Spoilers!
pi_190148436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat soort plekken zijn in Zweden best betaalbaar volgens mij :Y
Gebouwen zijn best betaalbaar, maar we willen in principe een ‘instapklaar’ huis. Bijgebouwen kunnen we zelf wel zetten.
pi_190148441
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zijn dank denk ik ook precies de uren waarin van alles moet. Opstaan, aankleden, douchen, eten, tanden poetsen, etc.
toch vind ik sochtends samen opstaan wel echt heel gezellig altijd

maarja.. het is dan ook niet het enige stukje van de dag
en bovendien.. het is leuker nu ze ouder word
toen ze kleiner was was ik vooral heel druk :)
pi_190148447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

jup, dat zijn niet de uren waar je kunt spelen of boekjes voorlezen. Tenzij nu met de jongste, want die knoopt er nog wat uren aan vast door standaard om 5 wakker te worden....Dat geeft natuurlijk extra Quality time...
  woensdag 27 november 2019 @ 11:46:45 #192
13783 Anthraxx
pi_190148461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

toch vind ik sochtends samen opstaan wel echt heel gezellig altijd

maarja.. het is dan ook niet het enige stukje van de dag
en bovendien.. het is leuker nu ze ouder word
toen ze kleiner was was ik vooral heel druk :)
Ik vind het geweldig om hem uit bed te halen en op bed te leggen. Hij lacht als je hem komt halen en hij lacht als je hem op bed legt. Vrolijk kereltje O+
pi_190148488
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken... toch? :)

En dan bedoel ik niet dat je werken niet leuk mag vinden; toen ik in het ZH werkte en bij de dierenklinieken was ik er ook niet weg te slaan. En het laatste jaar, toen ik ernaast nog die vakken probeerde te halen en dus minder uren vond, vond ik het jammer dat ik zoveel miste van wat er speelde.

Maar zeker met kinderen en gezondheid, lijkt me dat toch belangrijker dan zoveel uren maken omdat iemand ooit bedacht heeft dat dat moet... want waarom? Als je geen tijd hebt om je geld uit te geven, en het enkel op de bank kunt zetten? Leuk....?

In stamverbanden zie je dat mensen veel minder uren aan werk besteden. (Nee die hebben misschien geen Ipad. Maar zijn niet per se ongelukkiger dan wij)
En het zou de werkeloosheid trouwens enorm naar beneden kunnen brengen, als het aantal uren eerlijker verdeeld zou worden.
Natuurlijk is dit wel sector/baanafhankelijk. Het aantal hartchirurgen is beperkt. Maar er zijn zat banen en werkplekken waarin we elkaar vooral bezig proberen te houden. En hoeveel uur is iedereen per dag nu écht productief? (Dat zijn er dacht ik maar 4..... in plaats van 8...) Scheelt ook weer een hoop burn-outs.

En ja, ik ben voorstander van het basisinkomen ;)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 11:51:50 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:47 schreef Candaasje het volgende:
(Dat zijn er dacht ik maar 4..... in plaats van 8...)
Ik vind dat zo lastig voor te stellen. Ik bedoel, ook al ben je 's middags niet meer 100% productief, je verzet nog wel iets. En ook in de laatste twee uur doe je nog wel iets.

Ligt misschien ook aan de functie en dergelijke. Zullen vast ook genoeg suffe kantoorbaantjes zijn die vooral druk zijn met elkaar bezig houden :')
pi_190148559
quote:
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken... toch? :)

En dan bedoel ik niet dat je werken niet leuk mag vinden; toen ik in het ZH werkte en bij de dierenklinieken was ik er ook niet weg te slaan. En het laatste jaar, toen ik ernaast nog die vakken probeerde te halen en dus minder uren vond, vond ik het jammer dat ik zoveel miste van wat er speelde.

Maar zeker met kinderen en gezondheid, lijkt me dat toch belangrijker dan zoveel uren maken omdat iemand ooit bedacht heeft dat dat moet... want waarom? Als je geen tijd hebt om je geld uit te geven, en het enkel op de bank kunt zetten? Leuk....?

In stamverbanden zie je dat mensen veel minder uren aan werk besteden. (Nee die hebben misschien geen Ipad. Maar zijn niet per se ongelukkiger dan wij)
En het zou de werkeloosheid trouwens enorm naar beneden kunnen brengen, als het aantal uren eerlijker verdeeld zou worden.
Natuurlijk is dit wel sector/baanafhankelijk. Het aantal hartchirurgen is beperkt. Maar er zijn zat banen en werkplekken waarin we elkaar vooral bezig proberen te houden. En hoeveel uur is iedereen per dag nu écht productief? (Dat zijn er dacht ik maar 4..... in plaats van 8...) Scheelt ook weer een hoop burn-outs.

En ja, ik ben voorstander van het basisinkomen ;)
helemaal mee eens.
behalve met die laatste zin dan :)
pi_190148606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind dat zo lastig voor te stellen. Ik bedoel, ook al ben je 's middags niet meer 100% productief, je verzet nog wel iets. En ook in de laatste twee uur doe je nog wel iets.

Ligt misschien ook aan de functie en dergelijke. Zullen vast ook genoeg suffe kantoorbaantjes zijn die vooral druk zijn met elkaar bezig houden :')
Dit ja. Als ik de oceaan 6-8u per dag op de brug zit voelt het ook onproductief, er gebeurd vaak niks. Maar je moet er wel zijn en alles in de gaten blijven houden.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:55:11 #197
13783 Anthraxx
pi_190148607
Een basisinkomen wordt geschat qua kosten op 300 miljard euro, voor 1500 euro per maand. We hebben 365 miljard euro aan belastinginkomsten per jaar (ongeveer). Ik zie echt niet hoe je daarmee dat hele feest gaat kunnen betalen, als we ook nog allerlei andere zaken moeten financieren.

Maar ik zal wel te dom zijn om het te begrijpen ofzo.
pi_190148627
quote:

[..]

Ja is denk ik wel functie-afhankelijk. En ook wel hoe de werkdag is ingedeeld. :)
Maar als je de werkeloosheid naar beneden wil krijgen, dan kan het soms best een optie zijn het werk meer te verdelen.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:00:39 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148695
quote:
zo hoog is de werkloosheid nou ook niet. Denk dat je grofweg een aantal groepen kunt onderscheiden: mensen die niet willen, die niet kunnen, mensen die heel graag zouden willen werken en de tja, mensen die incapabel zijn ofzo.

Mijn ma zit in het welzijnswerk, bij zo'n club die door gemeenten wordt betaald. Hoeveel verloop van personeel daar is, niet normaal. Best veel mensen die gewoon geen vast contract krijgen omdat ze dikke lapzwansen zijn. Afspraken niet nakomen, bijzonder arrogante houding, bepaalde dingen gewoon niet snappen en dan de "leuke dingen" doen (dus niet vragen om hulp), totdat het op verslaglegging van die leuke dingen aan komt, zich te goed voelen om 's avonds es naar een vergadering te gaan/je gezicht te tonen (als 'buurtwerker' is het op zich wel handig dat de buurt je enigszins kent)

De groep mensen die wel heel graag zou willen werken is denk ik niet erg groot. Maar kan er naast zitten.
pi_190148698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:55 schreef Anthraxx het volgende:
Een basisinkomen wordt geschat qua kosten op 300 miljard euro, voor 1500 euro per maand. We hebben 365 miljard euro aan belastinginkomsten per jaar (ongeveer). Ik zie echt niet hoe je daarmee dat hele feest gaat kunnen betalen, als we ook nog allerlei andere zaken moeten financieren.

Maar ik zal wel te dom zijn om het te begrijpen ofzo.
Nouja, het scheelt een hoop heen en weer schuiven met uitkeringen en toeslagen, en het enorme UWV apparaat. En het maakt voor mensen de weg vrij naast een eventuele parttime baan, voor kinderen/huis/ouders/buren te zorgen. Of ander belangrijk maatschappelijke taken te kunnen vervullen. Of geldzorgen; mensen die in armoede leven, schijnen echt veel minder in staat te zijn het overzicht te kunnen houden en storten zich daardoor in bijvoorbeeld schulden of maken ander minder verstandige beslissingen. (Ook met betrekking op het maken van beslissingen over gezond eten e.d.)
Dus dat alles kunnen verminderen, scheelt de maatschappij ook weer kosten.

Althans, dat is wat ik ervan begreep. Ik dacht dat in Canada (?) er behoorlijk succesvolle experimenten mee waren gedaan.

Er zitten natuurlijk wel haken en ogen aan. En het zal ook echt niet 1, 2-3 zo geregeld zijn. Maar het idee erachter vond ik wel goed klinken. :)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:01:47 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:55 schreef Anthraxx het volgende:
Maar ik zal wel te dom rechts zijn om het te begrijpen ofzo.
ftfy
pi_190148732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

zo hoog is de werkloosheid nou ook niet. Denk dat je grofweg een aantal groepen kunt onderscheiden: mensen die niet willen, die niet kunnen, mensen die heel graag zouden willen werken en de tja, mensen die incapabel zijn ofzo.

Mijn ma zit in het welzijnswerk, bij zo'n club die door gemeenten wordt betaald. Hoeveel verloop van personeel daar is, niet normaal. Best veel mensen die gewoon geen vast contract krijgen omdat ze dikke lapzwansen zijn. Afspraken niet nakomen, bijzonder arrogante houding, bepaalde dingen gewoon niet snappen en dan de "leuke dingen" doen (dus niet vragen om hulp), totdat het op verslaglegging van die leuke dingen aan komt, zich te goed voelen om 's avonds es naar een vergadering te gaan/je gezicht te tonen (als 'buurtwerker' is het op zich wel handig dat de buurt je enigszins kent)

De groep mensen die wel heel graag zou willen werken is denk ik niet erg groot. Maar kan er naast zitten.
In Nederland niet nee. Maar in veel andere landen wel. (Kijk naar Spanje).
En ik denk echt dat juist het part time werken van Nederlanders, dus helpt om het werk meer te verdelen :)

(Sorry, had ik even niet duidelijk gezegd)
  woensdag 27 november 2019 @ 12:02:44 #203
13783 Anthraxx
pi_190148739
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ftfy
Oh, nu ben ik ook al rechts :D.

Ik weet nooit zo goed in welk hokje ik val. Ik stem al jaren D66 :+.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:04:30 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:55 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dit ja. Als ik de oceaan 6-8u per dag op de brug zit voelt het ook onproductief, er gebeurd vaak niks. Maar je moet er wel zijn en alles in de gaten blijven houden.
Met overwerken heb ik juist het gevoel dat het later op de avond juist weer heel lekker gaat. Zeg maar zo rond het avondeten even een dip. De laatste anderhalf uur gaan dan weer erg lekker :Y
pi_190148768
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, het scheelt een hoop heen en weer schuiven met uitkeringen en toeslagen, en het enorme UWV apparaat. En het maakt voor mensen de weg vrij naast een eventuele parttime baan, voor kinderen/huis/ouders/buren te zorgen. Of ander belangrijk maatschappelijke taken te kunnen vervullen. Of geldzorgen; mensen die in armoede leven, schijnen echt veel minder in staat te zijn het overzicht te kunnen houden en storten zich daardoor in bijvoorbeeld schulden of maken ander minder verstandige beslissingen. (Ook met betrekking op het maken van beslissingen over gezond eten e.d.)
Dus dat alles kunnen verminderen, scheelt de maatschappij ook weer kosten.

Althans, dat is wat ik ervan begreep. Ik dacht dat in Canada (?) er behoorlijk succesvolle experimenten mee waren gedaan.

Er zitten natuurlijk wel haken en ogen aan. En het zal ook echt niet 1, 2-3 zo geregeld zijn. Maar het idee erachter vond ik wel goed klinken. :)
Zo klinkt het wel heel mooi, maar dan zou wel iedereen meer voor anderen moeten zorgen en daar zie ik het mis gaan.

Volgens mij is een proef in Finland stopgezet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:05:28 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:02 schreef Anthraxx het volgende:
Oh, nu ben ik ook al rechts :D.

Ik weet nooit zo goed in welk hokje ik val. Ik stem al jaren D66 :+.
Dan ben je vanuit SP oogpunt tegen het fascisme aan ;)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:05:50 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148796
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij is een proef in Finland stopgezet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Volgens mij ook. En niet vanwege het succes.
pi_190148816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met overwerken heb ik juist het gevoel dat het later op de avond juist weer heel lekker gaat. Zeg maar zo rond het avondeten even een dip. De laatste anderhalf uur gaan dan weer erg lekker :Y
Ik vind het juist wel fijn om 's ochtends flink wat werk te verzetten. Zoals vandaag, de hele directie is foetsie, heb me toch een partij werk kunnen verzetten. Morgen iedereen weer terug en dan komt het er niet van. Maar het is voor mij niet handig om vroeg te beginnen, werk momenteel veel met de USA en dat komt qua tijd niet lekker uit om om 8 uur op kantoor te zitten. Vroeger had ik veel meer met Azie van doen, dat ging wel lekker.
pi_190148818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:

Het zou een carriere eigenlijk niet in de weg mogen staan om een paar jaar wat minder te werken ten behoeve van onze volgende generaties. En of de moeder nu minder werkt of de vader of beiden dat maakt me verder niet uit. En ja, ook goede en betaalbare (gesubsidieerde) kinderopvang vind ik belangrijk, zodat meer willen werken ook geen probleem hoeft te zijn. Keuzes, zo fijn O+
pi_190148831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Na 6u is de concentratie er wel af.

Maar ik werk verdeeld over 2 tijdsblokken per dag. En ik slaap twee keer per dag 8-)
pi_190148834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zo klinkt het wel heel mooi, maar dan zou wel iedereen meer voor anderen moeten zorgen en daar zie ik het mis gaan.

Ja, er is wel het gevaar voor een 'participatiemaatschappij'
Maar eigenlijk is dat hier nu ook al het geval; alleen moet mijn moeder het nu náást haar baan doen, de zorg voor mijn oma op zich nemen.
En de rest van de tijd is het dan maar hopen dat oma niet te ver dwaalt door Utrecht.

Ik denk niet het basisinkomen opeens alle problemen oplost hoor, maar wellicht wel veel, en nu is het ook al verre van ideaal :)
  woensdag 27 november 2019 @ 12:08:18 #212
13783 Anthraxx
pi_190148849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zou een carriere eigenlijk niet in de weg mogen staan om een paar jaar wat minder te werken ten behoeve van onze volgende generaties. En of de moeder nu minder werkt of de vader of beiden dat maakt me verder niet uit. En ja, ook goede en betaalbare (gesubsidieerde) kinderopvang vind ik belangrijk, zodat meer willen werken ook geen probleem hoeft te zijn. Keuzes, zo fijn O+
Op zich hebben ze dat hier wel aardig opgelost met Ouderschapsverlof. Naar eigen inzicht op te nemen. En als het aantal uren op zijn, val je terug naar je oorspronkelijke contracturen.

Maar ik ben het verder gewoon met je eens :)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:09:01 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het juist wel fijn om 's ochtends flink wat werk te verzetten.
Ja dat is ook heerlijk :Y
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:10:45 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190148888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:07 schreef FranticDJ het volgende:
Na 6u is de concentratie er wel af.
Nja, beetje kalm aan, wat ouwehoeren, tussendoor iets doen, hapje eten. En dan gaat het na het eten weer lekker :Y

Niet 100% productief, maar je doet meer dan in 6 uur werken.

Zal het ook niet deels tussen de oren zitten. Dat je met 6u werken, na 5u al wat kalmer aan gaat doen?
pi_190148912
quote:
12s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nja, beetje kalm aan, wat ouwehoeren, tussendoor iets doen, hapje eten. En dan gaat het na het eten weer lekker :Y

Niet 100% productief, maar je doet meer dan in 6 uur werken.

Zal het ook niet deels tussen de oren zitten. Dat je met 6u werken, na 5u al wat kalmer aan gaat doen?
Nee, want kalm aan doen en wat ouwehoeren enzo is er niet echt bij ;)
pi_190148919
Oh jongens, ik moet even zin maken om te studeren...

De lamasaga continues...

SPOILER
pi_190148954
quote:

[..]

Je smeert hetzelfde werk gewoon uit over meer uur. Als je weet dat je 6 uur hebt (volgens mij zijn het er 6 en geen 4), kun je je die 6u vol inzetten en goed concentreren. Moet je er 8, moet je ook je energie gaan conserveren omdat 8u op deze snelheid en focus als die eerste 6 ws niet kan. Dus 8u rustigjes doorklussen, best, maar 8u echt goed presteren, nee.
pi_190148956
Even tussendoor heeft er iemand van jullie al eens bakplaten laten maken?

Wil wat aluminium platen op maat laten snijden en die als bakplaat gebruiken. Heb namelijk alleen een klein ovenrooster en een steen hier. Hoorde Cees Holtkamp er wel over in z’n filmpjes om t zo te doen met alu platen. Twijfel alleen over de dikte.
pi_190148970
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je smeert hetzelfde werk gewoon uit over meer uur. Als je weet dat je 6 uur hebt (volgens mij zijn het er 6 en geen 4), kun je je die 6u vol inzetten en goed concentreren. Moet je er 8, moet je ook je energie gaan conserveren omdat 8u op deze snelheid en focus als die eerste 6 ws niet kan. Dus 8u rustigjes doorklussen, best, maar 8u echt goed presteren, nee.
Precies dit is de reden dat ik mijn mensen ik de basis met veel meer werk opzadel dan ze in 1 dag af kunnen krijgen.

Als ik ze minder werk opgeef gaan ze gelijk veel rustiger aan doen en gaat de productie keihard omlaag.
pi_190148971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan ben je vanuit SP oogpunt tegen het fascisme aan ;)
Oh ja maar jij bent zo'n rooie communistenrat dus dat telt ook niet :P
pi_190149002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Precies dit is de reden dat ik mijn mensen ik de basis met veel meer werk opzadel dan ze in 1 dag af kunnen krijgen.

Als ik ze minder werk opgeef gaan ze gelijk veel rustiger aan doen en gaat de productie keihard omlaag.
Ik snap wat je bedoelt, maar krijg je daar niet enorm veel (te) gestreste mensen van?
Hoe lang houden ze dat vol? :)
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:19:22 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:14 schreef FranticDJ het volgende:

Wil wat aluminium platen op maat laten snijden en die als bakplaat gebruiken. Heb namelijk alleen een klein ovenrooster en een steen hier. Hoorde Cees Holtkamp er wel over in z’n filmpjes om t zo te doen met alu platen. Twijfel alleen over de dikte.
Ja, een van de laatste klusjes in de plaatwerkerij. Heb 2mm rvs gepakt. Da's redelijk overkill. 1,5mm was ook al sterk zat geweest.

Heb ze precies op maat laten maken voor een grote horeca oven. 4 stuks voor ¤50

Maar wil jij gewoon vlakke platen als ik het goed begrijp? Denk dat 2mm wel mooi is, afhankelijk van wat je er op zet.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:20:26 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar krijg je daar niet enorm veel (te) gestreste mensen van?
Dat ligt ook aan de persoon. Gewoon zo veel mogelijk proberen te doen, morgen weer een dag, volgende week weer een week.
pi_190149045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga verder niet zitten pushen dat het allemaal af moet (tenzij dat wel het geval is, maar dan geef je minder andere jobs op). En het is een cultuurdingetje dat ze stress niet kennen.
pi_190149067
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan de persoon. Gewoon zo veel mogelijk proberen te doen, morgen weer een dag, volgende week weer een week.
Ja ok, maar ik zou er echt heel gestrest van worden. Want ik ben perfectionistisch, en wil niemand teleurstellen. Dus ik zou mezelf echt compleet over de kop werken. Met als gevolg dat ik na 3 maanden niet meer functioneer door de migraine-aanvallen.
pi_190149070
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, een van de laatste klusjes in de plaatwerkerij. Heb 2mm rvs gepakt. Da's redelijk overkill. 1,5mm was ook al sterk zat geweest.

Heb ze precies op maat laten maken voor een grote horeca oven. 4 stuks voor ¤50
Hmm vanwaar de keuze voor rvs? Ipv bijvoorbeeld alu?
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:23:00 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:22 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hmm vanwaar de keuze voor rvs? Ipv bijvoorbeeld alu?
Omdat we dat niet hadden :P
pi_190149100
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga verder niet zitten pushen dat het allemaal af moet (tenzij dat wel het geval is, maar dan geef je minder andere jobs op). En het is een cultuurdingetje dat ze stress niet kennen.
Ah ok, dat scheelt. Maar ik zou er dus niet mee overweg kunnen. (Maar misschien stem je dit ook per persoon af? :) )
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 12:24:46 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik zou er echt heel gestrest van worden. Want ik ben perfectionistisch, en wil niemand teleurstellen. Dus ik zou mezelf echt compleet over de kop werken. Met als gevolg dat ik na 3 maanden niet meer functioneer door de migraine-aanvallen.
Ik ben soms misschien iets te makkelijk :P
pi_190149125
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat we dat niet hadden :P
Ah :p nja horeca formaat, tja, ga ik niet echt rekening mee houden. Wil wel ooit mogelijk een rofco Ofzo. Bak nu toch 80% van m’n brood zelf. Maar voor die kosten van wat metaalplaat ga ik me daar nu nog niet druk om maken.
pi_190149145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dan kan je beter op standje 85% werken en goed werk afleveren wat misschien niet perfect is :7
pi_190149151
Hmpf, morgen dus rondje Nederland doen. Eerst Haarlem voor een uitvaart, dan Leiden iemand's nieuwe woning bekijken en dan nog over Rotterdam naar het Havenziekenhuis en weer terug naar Drenthe.

En waarom in hemelsnaam 1500 euro basisinkomen als een uitkering al onder de 1000 euro is? Dan kan 1000 euro toch ook prima. Scheelt weer 30% :P Overigens was er een enorm geslaagde proef in Canada met veel positieve gevolgen. Ook minder ziekte, met name geestelijke problemen = ook weer minder zorgkosten. En mensen gingen veel meer werken. Had het uitgezocht voor een kennis die zo voor mijn moeder aan de slag kon, maar was maar 2 dagen in de week en dat werd van uitkering afgetrokken (100%) en dus wilde ze niet 8)7 Met een basisinkomen loont elk uur werken en krijg je veel meer mensen die dan toch die baan van 1 dag per week accepteren en misschien rollen ze dan door naar meer uren of een andere baan. Win-win.
pi_190149211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ok, dat scheelt. Maar ik zou er dus niet mee overweg kunnen. (Maar misschien stem je dit ook per persoon af? :) )
Dat laatste niet per se, maar dat heeft ook te maken met het soort mens wat voor mijn vakgebied kiest en het soort werkzaamheden waar we op dat moment mee bezig zijn.

Met sommige operaties duld ik bijvoorbeeld geen weerwoord. Terwijl het bij sommige andere operaties juist welkom is. Wij werken vaak met hele grote gewichten/krachten/spanningen enzo. Tja dan gaat het op mijn manier en is er geen ruimte voor een weerwoord behalve een stop
Commando wat iedereen ten alle tijde uit mag spreken. Uiteraard gaat dit gepaard met voor en nabesprekingen waar dan weer wel ruimte is voor feedback.
  woensdag 27 november 2019 @ 12:29:49 #234
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190149212
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2019 10:31 schreef Anthraxx het volgende:

[ afbeelding ]
dit, maar dan met de laatste Windows update #drama
pi_190149218
Ik begrijp nooit zo goed hoe het basisinkomen werkt voor mensen die nu gewoon goed verdienen. Korten we die inkomens dan gewoon zodat ze als ze evenveel blijven werken ook evenveel blijven verdienen? Of is het de bedoeling dat we die aanmoedigen om juist minder te gaan werken?
pi_190149269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:30 schreef Myraela het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed hoe het basisinkomen werkt voor mensen die nu gewoon goed verdienen. Korten we die inkomens dan gewoon zodat ze als ze evenveel blijven werken ook evenveel blijven verdienen? Of is het de bedoeling dat we die aanmoedigen om juist minder te gaan werken?
Ik geloof dat er ook een hogere belasting bij moet komen en dan verdien je gewoon wat minder per uur, maar wel zeg +1000 euro per maand zonder te werken. Niet dat het er ooit gaat komen :D En zeker niet in Calvinistisch Nederland waarbij gratis geld een soort zonde is.
pi_190149310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:32 schreef Isabeau het volgende:
En zeker niet in Calvinistisch Nederland waarbij gratis geld een soort zonde is.
Dat is een punt wat veel meer negatieve invloed heeft dan je denkt, op alles. Dat obligate zelfbeperkende van het Calvinisme -O- Heb ik zelf gewoon ook veel last van.
pi_190149342
quote:

[..]

Ik geloof dat er ook een hogere belasting bij moet komen en dan verdien je gewoon wat minder per uur, maar wel zeg +1000 euro per maand zonder te werken. Niet dat het er ooit gaat komen :D En zeker niet in Calvinistisch Nederland waarbij gratis geld een soort zonde is.
Ik kwam pas in dit topic er achter hoe diep dat in Nederland zit.
pi_190149381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:37 schreef Sarabi het volgende:

Ik kwam pas in dit topic er achter hoe diep dat in Nederland zit.
Volgens mij heeft Brabant er ook minder last van *O*
pi_190149392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:26 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dan kan je beter op standje 85% werken en goed werk afleveren wat misschien niet perfect is :7
Ja, nee, dat kan ik vaak niet. En in mijn werkveld is dat ook vaak niet handig. Krijg je het tuchtcollege op je dak enzo :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:29 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dat laatste niet per se, maar dat heeft ook te maken met het soort mens wat voor mijn vakgebied kiest en het soort werkzaamheden waar we op dat moment mee bezig zijn.

Met sommige operaties duld ik bijvoorbeeld geen weerwoord. Terwijl het bij sommige andere operaties juist welkom is. Wij werken vaak met hele grote gewichten/krachten/spanningen enzo. Tja dan gaat het op mijn manier en is er geen ruimte voor een weerwoord behalve een stop
Commando wat iedereen ten alle tijde uit mag spreken. Uiteraard gaat dit gepaard met voor en nabesprekingen waar dan weer wel ruimte is voor feedback.
Hm, ja dat is natuurlijk wel een heel ander vakgebied ja. :Y
pi_190149405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, morgen dus rondje Nederland doen. Eerst Haarlem voor een uitvaart, dan Leiden iemand's nieuwe woning bekijken en dan nog over Rotterdam naar het Havenziekenhuis en weer terug naar Drenthe.

En waarom in hemelsnaam 1500 euro basisinkomen als een uitkering al onder de 1000 euro is? Dan kan 1000 euro toch ook prima. Scheelt weer 30% :P Overigens was er een enorm geslaagde proef in Canada met veel positieve gevolgen. Ook minder ziekte, met name geestelijke problemen = ook weer minder zorgkosten. En mensen gingen veel meer werken. Had het uitgezocht voor een kennis die zo voor mijn moeder aan de slag kon, maar was maar 2 dagen in de week en dat werd van uitkering afgetrokken (100%) en dus wilde ze niet 8)7 Met een basisinkomen loont elk uur werken en krijg je veel meer mensen die dan toch die baan van 1 dag per week accepteren en misschien rollen ze dan door naar meer uren of een andere baan. Win-win.
Ja toch hè, ik wist niet helemaal zeker meer of het in Canada was. :)
pi_190149435
quote:
Ik ben ook geen fan van gratis geld uitdelen aan mensen die daar ook gewoon zelf voor zouden kunnen werken. Maar dat doen we nu ook al, maar dan met een systeem waarin we het mensen juist onaantrekkelijk maken om een baan te zoeken.
pi_190149465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Brabant er ook minder last van *O*
Ja misschien ook wel een beetje.
pi_190149482
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja misschien ook wel een beetje.
Ik weet niet waarom, maar opeens heb ik nu Guus Meeuwis - Brabant in mijn hoofd _O-
pi_190149501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom, maar opeens heb ik nu Guus Meeuwis - Brabant in mijn hoofd _O-
Arme jij :D
  woensdag 27 november 2019 @ 12:47:21 #246
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190149504
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_
pi_190149517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Arme jij :D
Het blijft ook zo lekker hangen :')
pi_190149579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 07:48 schreef Blues het volgende:
Slapen blijft een ding hier in de SC.
Ook bij mij.
Vannacht niesbuien en 2 spontane bloedneuzen. Weinig geslapen daardoor }:|
oei? bed schoon gebleven?

Jemig, heb even lunchpauze en weer zowat heel topic vol. Echt niet bij te houden zo voor mij -O-
  woensdag 27 november 2019 @ 12:53:11 #249
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190149603
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:16 schreef Aure het volgende:
Ik werk 32 uur en ik zou niet anders willen. Ik vind het heerlijk om een dag met Jip te hebben doordeweeks. En als andere moeders wel fulltime willen werken moeten ze dat helemaal zelf weten :P
Ik heb het 2 jaar gedaan.

Echt iederéén is daarop tegen en weinig hebben het fatsoen hun mond dicht te houden. :X

Spuit elf waarschijnlijk, stiekeme bijlees op het werk.
pi_190149614
Ik vind dat uitgekookt best wel duur. De verse stamppotten van AH (die ik best lekker en goed vind) zijn goedkoper. Dan liever gewoon uit de supermarkt.
pi_190149648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

oei? bed schoon gebleven?

Jemig, heb even lunchpauze en weer zowat heel topic vol. Echt niet bij te houden zo voor mij -O-
Nee dat heb ik ook :D
Probeer te lezen maar niet te doen :B

Ik zie vanavond wel hoe bloederig het eruit ziet.
net weer niezen en hop een bloederrrrrrrrrrrr aan de balie :+ :(
pi_190149655
Mijn aussiekind heeft vanochtend weer zijn pa gebeld O+
Vlg keer belt ie mij O+ *O*
pi_190149658
quote:
Precies dit!
pi_190149668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:57 schreef Blues het volgende:
Oooh contact met Aussie zoon O+
Altijd goed nieuws O+
  woensdag 27 november 2019 @ 12:58:14 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190149672
quote:
Yay! :*
The love you take is equal to the love you make.
pi_190149675
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb het 2 jaar gedaan.

Echt iederéén is daarop tegen en weinig hebben het fatsoen hun mond dicht te houden. :X

Spuit elf waarschijnlijk, stiekeme bijlees op het werk.
Ik snap dat commentaar nooit, ieder zijn ding toch! Heerlijk juist dat we allemaal onze eigen keuzes mogen maken O+
pi_190149681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh dan is er echt iets kapot. En best goed ook, want neus zou snel moeten genezen.
pi_190149683
quote:
Wat fijn zeg O+ hoe oud is hij nu eigenlijk?
pi_190149692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Ex-collegaatje appte laatst dit:

SPOILER
pi_190149703
quote:
*O*
pi_190149706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER
Wordt geblockt op het werk hier :')
pi_190149717
quote:

[..]

SPOILER
_O_

Zo te zien aan de muur naast de tafel, ging al het bloed niet alleen neerwaarts.
Spoilers!
  woensdag 27 november 2019 @ 13:02:12 #263
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190149724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:14 schreef FranticDJ het volgende:

Ik heb een uitschuifbare bakplaat bij de kringloop op de kop getikt. Werkt prima, schuift stoef genoeg om per ongeluk inschuiven te voorkomen.
pi_190149728
quote:

[..]

SPOILER
Godverdomme :o
pi_190149731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O_

Zo te zien aan de muur naast de tafel, ging al het bloed niet alleen neerwaarts.
Ik vermoed dat hij of zij moest niezen :')
pi_190149745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:02 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb een uitschuifbare bakplaat bij de kringloop op de kop getikt. Werkt prima, schuift stoef genoeg om per ongeluk inschuiven te voorkomen.
Nja heb aan 1 bakplaat niet genoeg. Wil er 6 :7
pi_190149802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:58 schreef Aure het volgende:

[..]

Wat fijn zeg O+ hoe oud is hij nu eigenlijk?
35

quote:

[..]

SPOILER
gezien op mobiel :o :D
pi_190149828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind dat uitgekookt best wel duur. De verse stamppotten van AH (die ik best lekker en goed vind) zijn goedkoper. Dan liever gewoon uit de supermarkt.
Jaaaa, als we echt geen zin hebben om te koken en niet al te ongezond/duur willen doen dan wil ik altijd z'n stamppot :Y Prima te eten!
pi_190149844
quote:
*O* alles goed waar hij woont wbt die branden? Daar was je toch bezorgd over?
pi_190149902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:43 schreef Myraela het volgende:

Ik ben ook geen fan van gratis geld uitdelen aan mensen die daar ook gewoon zelf voor zouden kunnen werken. Maar dat doen we nu ook al, maar dan met een systeem waarin we het mensen juist onaantrekkelijk maken om een baan te zoeken.
Dat is toch te gek voor woorden? Werk zoeken moet aantrekkelijk zijn! Bijscholen idem :Y

Kende iemand die heel graag opleiding dierenartsassistente wilde doen. Iemand in haar familie wilde dat wel financieren. Ze stond bij de sociale dienst in de boeken als iemand die niet hoefde te solliciteren wegens psychische problemen. Opleiding was Verboten. Mocht ab-so-luut niet met dreiging tot korting van uitkering |:(

Ze had er lak aan. Deed de opleiding stiekem. Heeft nu een betaalde baan bij de dierenbescherming dóór die opleiding 8)7 Achterlijk gedoe.
pi_190149915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*O* alles goed waar hij woont wbt die branden? Daar was je toch bezorgd over?
Ja! Wel veel mist gezien en geolpen met een paar mensen die moesten evacueren.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 13:16:22 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149929
Maar krijg je met een basisinkomen dan niet de situatie dat iemand die een uitkering heeft en een dag in de week werkt meer heeft dan een schilder die 40u werkt?
pi_190149931
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:15 schreef Blues het volgende:
Ja! Wel veel mist gezien en geolpen met een paar mensen die moesten evacueren.
Enorme ellende als je daar echt midden in zat. Maar fijn dat hij er zelf goed vanaf is gekomen.
pi_190149940
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Maar krijg je met een basisinkomen dan niet de situatie dat iemand die een uitkering heeft en een dag in de week werkt meer heeft dan een schilder die 40u werkt?
Nee natuurlijk niet. Die schilder met zijn 40 uur krijgt ook dat basisinkomen en dan betaalt voor 40 uur. Die ander krijgt basisinkomen + betaalt voor 8 uur.
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 13:20:46 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190149977
En met een basisinkomen ook geen huursubsidie en zorgtoeslag meer?
pi_190149988
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Nee, dat zou dan allemaal worden afgeschaft.
pi_190149994
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Het idee is juist om dat soort dingen dan allemaal af te schaffen. Al dat geld van potje naar potje overhevelen kost ook klauwen vol met geld.
Spoilers!
pi_190149999
Nu denk ik aan Piet met zijn vlaktax.
Spoilers!
pi_190150018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

Het idee is juist om dat soort dingen dan allemaal af te schaffen. Al dat geld van potje naar potje overhevelen kost ook klauwen vol met geld.
En alle mensen werkend bij alle instanties die zich daar mee bezig houden, incl mensen die mensen moeten controleren of ze zich wel aan de regels houden en alle gebouwen die daarbij komen kijken etc etc. Dat zou dan allemaal overbodig zijn. Dat scheelt weer heel wat geld.

Maar het gaat toch never nooit gebeuren in Nederland, dat weet ik 100% zeker. Dus het is een leuk idee/ballonnetje, maar het lijkt mij onder de streep nog steeds onbetaalbaar.
  woensdag 27 november 2019 @ 13:27:38 #280
13783 Anthraxx
pi_190150059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En alle mensen werkend bij alle instanties die zich daar mee bezig houden, incl mensen die mensen moeten controleren of ze zich wel aan de regels houden en alle gebouwen die daarbij komen kijken etc etc. Dat zou dan allemaal overbodig zijn. Dat scheelt weer heel wat geld.

Maar het gaat toch never nooit gebeuren in Nederland, dat weet ik 100% zeker. Dus het is een leuk idee/ballonnetje, maar het lijkt mij onder de streep nog steeds onbetaalbaar.
De kosten om onze instantie draaiend te houden in zijn geheel is ongeveer hetzelfde als 30km snelweg aanleggen. Dat vind ik dus behoorlijk meevallen.
pi_190150082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Dat is toch te gek voor woorden? Werk zoeken moet aantrekkelijk zijn! Bijscholen idem :Y

Kende iemand die heel graag opleiding dierenartsassistente wilde doen. Iemand in haar familie wilde dat wel financieren. Ze stond bij de sociale dienst in de boeken als iemand die niet hoefde te solliciteren wegens psychische problemen. Opleiding was Verboten. Mocht ab-so-luut niet met dreiging tot korting van uitkering |:(

Ze had er lak aan. Deed de opleiding stiekem. Heeft nu een betaalde baan bij de dierenbescherming dóór die opleiding 8)7 Achterlijk gedoe.
Ik snap niet helemaal dat ze iemand verbieden om een opleiding te doen terwijl ze die gewoon door haar familie betaald krijgt. Maarrrrr, ergens is het natuurlijk ook vreemd dat iemand volledig is vrijgesteld van sollicitatieplicht, en uiteindelijk wel gewoon (gedeeltelijk?) blijkt te kunnen werken. Dan zou je ook kunnen zeggen dat die korting ook terecht geweest zou zijn. Zeker met een eventuele studiefinanciering zoals elke andere student.
  woensdag 27 november 2019 @ 13:28:55 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150083
Dan raken al die mensen van die instanties weer werkeloos.. weet je wat DAT kost?? :o

Ik wil er best 1000 euro bij hoor.. :+ krijg nu toch alleen maar hra. En da's een berg minder dan die 1000 eur
pi_190150110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:57 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Oooh contact met Aussie zoon O+
Altijd goed nieuws O+
*O* *O* *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 13:30:57 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150118
En *O* voor contact met de andere kant van de wereld O+
  woensdag 27 november 2019 @ 13:31:44 #285
13783 Anthraxx
pi_190150129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef Barreltje het volgende:
Dan raken al die mensen van die instanties weer werkeloos.. weet je wat DAT kost?? :o

Ik wil er best 1000 euro bij hoor.. :+ krijg nu toch alleen maar hra. En da's een berg minder dan die 1000 eur
1000 euro erbij, maar dan krijg je ook geen HRA meer ;)
  woensdag 27 november 2019 @ 13:32:52 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150138
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

1000 euro erbij, maar dan krijg je ook geen HRA meer ;)
Da's toch mooi 750 euro "winst" ^O^
pi_190150150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Doe die 900 maar
  woensdag 27 november 2019 @ 13:34:42 #288
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Doe die 900 maar
Huh :?
pi_190150161
Maandelijkse 'oh het loon is er nog niet'-moment is hier nog aan de gang. *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 13:36:39 #290
13783 Anthraxx
pi_190150175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik denk overigens niet dat het daarbij blijft. Gezien dat je ook nog dingen hebt als arbeidskorting e.d. Het zou mij niet verbazen dat als je alles er af haalt en die 1000 euro er bij dat je niet bijzonder veel winst overhoudt.

Maar goed, daarnaast voorzie ik een heel ander probleem namelijk dat het nog wel jaren duurt om het (technisch) te implementeren, als het door zou gaan. Zoveel systemen die aangepast moeten worden....
  woensdag 27 november 2019 @ 13:37:49 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150190
Arbeidskorting :?

Waarom zou die dan afgeschaft worden we blijven toch ook nog steeds belasting betalen?
pi_190150197
Ik krijg volgende week mijn laatste salaris van het uitzendbureau. Als het goed is, zit daar ook meteen de eindrekening bij. Dus dat is een lekker extra potje van vakantiegeld en nog iets van 100 vakantie-uren. :9
  woensdag 27 november 2019 @ 13:39:04 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:38 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg volgende week mijn laatste salaris van het uitzendbureau. Als het goed is, zit daar ook meteen de eindrekening bij. Dus dat is een lekker extra potje van vakantiegeld en nog iets van 100 vakantie-uren. :9
Hoe lang ben je al in vaste dienst dan ?
  woensdag 27 november 2019 @ 13:39:22 #294
13783 Anthraxx
pi_190150208
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:37 schreef Barreltje het volgende:
Arbeidskorting :?

Waarom zou die dan afgeschaft worden we blijven toch ook nog steeds belasting betalen?
Ja, maar het is een belastingkorting die je krijgt als je werkt. Waarom zou je die houden, als je het hele belastingsysteem compleet op de schop wilt hebben? Als je alle voordelen, toeslagen e.d. vervangt door een basis inkomen, dan hoef je ook geen kortingen meer te geven. Zo zijn er nog wel een paar trouwens, zoals de combinatie korting e.d.
pi_190150222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:39 schreef Barreltje het volgende:
Hoe lang ben je al in vaste dienst dan ?
Huh? Nog niet, daarom krijg ik nog een salaris van het uitzendbureau. Vanaf volgende week ga ik in dienst.
  woensdag 27 november 2019 @ 13:41:00 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150228
Hier beginnen de vette maanden.. in december 13e maand, januari persoonlijke bonussen,februari company performance bonus, maart afrekening van offshore toeslagen ^O^

Ik heb al een tijdje geen idee meer wat nou mijn salaris is.. iedere maand iets anders op mn rekening..
  woensdag 27 november 2019 @ 13:41:31 #297
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh? Nog niet, daarom krijg ik nog een salaris van het uitzendbureau. Vanaf volgende week ga ik in dienst.
Ahh! Ik begreep het al niet.. Ik dacht dat je al even in vaste dienst was..
pi_190150238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:36 schreef Anthraxx het volgende:

Ik denk overigens niet dat het daarbij blijft. Gezien dat je ook nog dingen hebt als arbeidskorting e.d. Het zou mij niet verbazen dat als je alles er af haalt en die 1000 euro er bij dat je niet bijzonder veel winst overhoudt.

Maar goed, daarnaast voorzie ik een heel ander probleem namelijk dat het nog wel jaren duurt om het (technisch) te implementeren, als het door zou gaan. Zoveel systemen die aangepast moeten worden....
Er zitten veel te veel haken en ogen aan. Inkomen/belasting/toeslagen/subsidies is al complexe materie, met een basisinkomen zou het nog veel complexer worden om er toch voor te zorgen dat mensen wel rond kunnen komen als ze niet werken en ook voelen dat werken loont als ze wel werken (wat nú vaak al scheef is :{ )
pi_190150239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:41 schreef Barreltje het volgende:
Hier beginnen de vette maanden.. in december 13e maand, januari persoonlijke bonussen,februari company performance bonus, maart afrekening van offshore toeslagen ^O^

Ik heb al een tijdje geen idee meer wat nou mijn salaris is.. iedere maand iets anders op mn rekening..
Jouw normale salaris is ook al een vette maand. :D
pi_190150244
Altijd wel beetje jaloers op mensen die nu alle extra's krijgen. Hier is het vooral a) feestdagen, b) APK en dan in februari de gemeentelijke belastingen.

Ben altijd blij als het mei is want vakantiegeld. :')
  woensdag 27 november 2019 @ 13:42:57 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190150250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:39 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, maar het is een belastingkorting die je krijgt als je werkt. Waarom zou je die houden, als je het hele belastingsysteem compleet op de schop wilt hebben? Als je alle voordelen, toeslagen e.d. vervangt door een basis inkomen, dan hoef je ook geen kortingen meer te geven. Zo zijn er nog wel een paar trouwens, zoals de combinatie korting e.d.
Wat is combinatie korting? :@

Maar dan moeten ze ook maar het hele systeem van de verschillende belasting groepen afschaffen.. iedereen gewoon hetzelfde belasting tarief.. gelijke monniken gelijke kappen.. iedereen basis inkomen; iedereen dezelfde belasting betalen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')