abonnement Unibet Coolblue
pi_190133578


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_190134621
Vandaag in 1 klein stukje straat de postbezorger van Cycloon,Postservice(Sandd) en ik dus tegelijk aan het bezorgen
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:36:48 #3
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190134893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 00:18 schreef V__L_N het volgende:

Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.
Daarin heb je ergens wel gelijk, hoor. Het bedrijf werkt als aparte eilandjes, met elk hun eigen budget en kwaliteits-eisen, maar fouten druppelen wel door het systeem. De fouten van sorteren komen op het bordje van voorbereiden, de fouten van voorbereiden komen op het bordje van bezorgen.

Voor de invoering van de codeerregel kon je op ieder punt in het proces een fout maken, maar ook een fout herstellen. Sinds de codeerregel kan je nog steeds op ieder punt in het proces een fout maken, maar is het voor voorbereiders een stuk lastiger om fouten te herkennen.

Sinds de invoering van NRP zou het aantal fouten wel sterk teruggedrongen moeten zijn, maar als laatste schakel in de keten, houdt de bezorger dus de belangrijkste taak om fouten te herkennen en herstellen.

De invoering van de nieuwe sticker zorgt er juist voor dat de verantwoordelijkheid voor het herstellen van fouten weer een verdieping hoger gelegd wordt. En het lezen van adressen gebeurt echt niet volledig machinaal, daar komen ook mensen bij aan te pas.

Voorbereiders gaan trouwens niet altijd vrijuit als ze baggerkwaliteit leveren. Die worden hier persoonlijk op aangesproken, vaak naar aanleiding van klachten van postbezorgers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bebop op 26-11-2019 16:49:27 ]
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:48:01 #4
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190135052
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.

Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.

Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:48:31 #5
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190135063
Geen nieuwe sticker gezien hier, ook geen aankondiging. Is niks van bekend.
pi_190135084
Stuk of 15x taak aangemaakt door scan 8)7 kap er dan gewoon mee....

En hier ook nog geen nieuwe stickers idd. Wel al lekker druk met 2 tassen vol pakjes <O)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190135406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.

Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.

Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.

Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:20:37 #8
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190135515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.

Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
Dit is landelijk. Hier hangt de versie van december 2018 bij ieder team in het zicht. De enige wijziging/aanvulling sinds die tijd gaat over dat kleine (Chinese) pakjes onder de elastiek mogen, ondanks dat ze dikker zijn dan 1,5 cm.

Met grote post wordt gewoon het onderscheid gemaakt tussen de machinepost (kleine bundel) en de SVP (grote bundel), daar moet je niet teveel waarde aan hechten.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190141829
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien

Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.

https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US

Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
pi_190144532
Waarom heb je GPS nodig? Zodra een pakket wordt gescand weet je precies waar de bezorger zich bevindt, tenzij het op een verkeerd adres wordt bezorgd.
pi_190145245
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:18 schreef zerebus het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien

Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.

https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US

Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
dat is al oude techniek dynalogic heeft het al tijden
pi_190148165
Hm, mijn buspakje waar ik me op zat te verheugen is nog niet gesorteerd -O- het leven is hard :'(

Vorige topic stond ook een opmerking over die PostNL app waar mensen in kunnen zien welke briefpost er komt, die mag van mij ook wel weg. Word steeds vaker aangesproken door mensen die willen weten waar een bepaalde brief of china pakje is. Ik heb daar geen antwoord op. Mensen denken nogal snel dat de bezorger wel iets gejat zal hebben ook :X
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast? Krijg zelf haast nooit briefpost en ik heb de app gekoppeld aan het adres van mijn ouders ivm pakketjes die daar komen, dus ik gebruik die optie zelf verder niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190150112
Ik heb de app en krijg inderdaad een bericht met plaatje van het poststuk dat ik die dag zou moeten ontvangen. Maar... er staat ook bij dat de dag van ontvangst kan afwijken vanwege vertraging en dat je dat poststuk tot 3 dagen later kunt ontvangen.

Veel mensen zullen dat niet lezen.
pi_190150714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast?
Ik gebruik het. Het klopt bijna altijd. Een enkele keer staat iets er eerder in dan dat je het krijgt. Maar volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Dat hoeft niet eens vertraging te betekenen, maar het is wel een mogelijkheid. Op basis van die app klagen over late post is niet terecht. Maar omdat het bijna altijd klopt denken mensen dat het 100% moet kloppen.
pi_190155364
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.

Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
pi_190155608
No way dat ik die nummers ga bellen iig :N doet bij ons ook wel iemand, maar ik ga dat echt niet doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190156154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.

Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
Oude sticker proberen? Wij hebben nog niet eens nieuwe gekregen, en mogen de oude tot nader order blijven gebruiken. Dat kun jij dus ook doen. O-)

En anders een foto maken, aan je teamleider doorgeven (maak het zijn probleem) en opnieuw retour. De aanhouder wint.
pi_190163473
Hm mijn dinsdag verzonden bestelling, die ook nog dinsdag ontvangen was bij PostNL, is nog niet gesorteerd volgens de T&T. Benieuwd hoe lang dit er over gaat doen. Heeft verder geen haast hoor ;)

Zag dat de 'Black Friday' deals bij sommige winkels vorig weekend al gestart zijn :') hebben we volgend jaar een BFSKNJ?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190164324
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190164636
Zuur. Maar hij heeft niet zoveel te miepen denk ik. Als hij er eenmaal zit, kan hij denk ik vast wel meer krijgen bij goed functioneren.

Ik denk dat de bezorgers en rest van personeel van onderaannemers een veel groter probleem hebben.

Hier staan trouwens wel aardig wat vacatures open. En niet alleen bij Postnl.
pi_190165659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Stel je dit nu voor met bakken vol kerstkaarten volgende maand.
pi_190166548
Mijn pakket zat in een verkeerde wijk en is terug op de bus gegaan. Zou me niks verbazen als ie volgende week pas komt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190167807
quote:
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_190169690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie :D
Gansch het raderwerk staat stil, als uw machtige arm dat wil. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 1 december 2019 @ 10:18:17 #26
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190210850
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 1 december 2019 @ 12:37:28 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190212207
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190212731
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 12:37 schreef V__L_N het volgende:
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
pi_190213176
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.

Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo. :N
pi_190213760
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android
Dat was om de problemen met de versie van 11 november op te lossen, dat is te zien aan de reviews in de Play Store niet helemaal gelukt.
  zondag 1 december 2019 @ 16:38:49 #31
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190216618
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.

Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo. :N
ja 26 nov was de laatste update voor Android
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 1 december 2019 @ 23:38:26 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190224643
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:09 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
Neeh. Ik app hem af en toe voor extra tijd. Dat voegt ie toe zonder commentaar verder. Van de week kwam ie stikkers brengen. Toen hebben we het er 2 seconden over gehad. Dat ik vooral niet moet vergeten wel te checken of er een update is. Hij kan er verder ook niks mee. De melding ligt bij de it. Die moeten het oplossen.

Overigens heb ik gewoon een goeie tl hoor. Werk al 9 jaar voor hem. Doet niet moeilijk, zie hem verder ook bijna nooit. Maar als er een probleem is dat regelt ie het wel, maar hij komt verder ook niet aan mijn hoofd zeuren. Vorige week was er een klacht in mijn gebied. Weten ze alleen het postcode. Dat meld ie me, maar meer is het ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190227241
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Ja, hij loopt vaak vast bij het verversen. En als je 'm dan afsluit en weer opnieuw opstart word je naar mijnpostnl.nl gestuurd en moet je een nieuwe pincode aanmaken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190229170
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
pi_190229586
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
Zo eentje hebben we hier ook gehad, heel stom. Ik heb gelukkig tot nu toe geen problemen met de app.

En mijn pakje was er toch nog vrijdag, dat viel me nog mee qua snelheid ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 2 december 2019 @ 12:27:10 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190229854
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.

Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.

Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190231176
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 12:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.

Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.

Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
pi_190231259
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
pi_190231798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
pi_190232479
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 14:16 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
Mijn TL heeft zelfs liever dat je met de telefoon scant ipv met de scanner, omdat er bij scannen met de scanner relatief vaak dingen mis gaan.

Ik heb trouwens ook, toen ik problemen had met het koppelen van de scanner aan mijn telefoon, te horen gekregen van de IT Desk dat het gebruik van de scanner niet langer verplicht was, precies vanwege de talloze communicatieproblemen tussen scanner en telefoon. Daarom krijgen nieuwe medewerkers ook geen scanner meer, en als jouw scanner stuk is en je meldt dat bij de IT-desk, dan krijg je een oud exemplaar terug van iemand die bijv. uit dienst is gegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190233753
Kijk, dit is dan wel weer handig van het echte Track&Trace: https://www.gelderlander.(...)k-en-trace~aedf7b4a/
  maandag 2 december 2019 @ 20:20:12 #43
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190237900
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
Ik ga echt niet zomaar voor de postnl weer een nieuwe telefoon kopen hoor. Laat ze iets fatsoenlijks bouwen.

Die bundel is trouwens ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190238954
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 20:20 schreef V__L_N het volgende:
ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Je hebt geen internet nodig om te scannen. Je kan gewoon alles thuis synchroniseren ;)
pi_190239663
Ik gebruik nu gewoon mijn oude telefoon om te scannen. Gaat aan als ik op het depot ben, en uit zodra ik mijn tijd doorgegeven heb na het lopen ;) goedkoop prepaid internet kaartje erin en klaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 4 december 2019 @ 08:56:44 #46
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190260811
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
pi_190260895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
Was paar dagen terug wel iets in het nieuws dat er een storing was. Kan goed daar een gevolg van zijn.
  woensdag 4 december 2019 @ 16:41:06 #48
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190266946
Mijn werk heeft een landelijke storing we krijgen een mail als het is opgelost
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_190268687
Hier ook retourpost teruggekregen in de wijk.

Er wordt doodleuk weer de code van het verzendadres erop gezet.
pi_190271647
Hier doet ie het gewoon hoor, mijn werk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190272220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 20:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier doet ie het gewoon hoor, mijn werk.
de uitzondering die de regel bevestigt!
pi_190272611
Bij mij werkt de huidige app wel, maar het synchroniseren duurt erg lang. Bij twee van m'n collega's werkt het wel normaal. Ik heb versie 19.5 maar weer teruggezet.
pi_190273570
Mijn advies is ook altijd om de updates te laten zitten als de app gewoon goed werkt. Ik heb zelf ook vaak genoeg gehad dat hij het na een update ineens niet meer doet
pi_190274069
Hebben we het nou over de app of over de website? Want de website doet het hier, maar de app al 3 weken niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190274294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier ook retourpost teruggekregen in de wijk.

Er wordt doodleuk weer de code van het verzendadres erop gezet.
Hier ook. Het is al meermaals gebeurd. Ik heb niet de indruk dat de nieuwe sticker beter werkt dan de oude.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 5 december 2019 @ 05:36:57 #56
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190276961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:34 schreef V__L_N het volgende:
Hebben we het nou over de app of over de website? Want de website doet het hier, maar de app al 3 weken niet.
Heb over de app
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_190277975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:10 schreef zerebus het volgende:
Mijn advies is ook altijd om de updates te laten zitten als de app gewoon goed werkt. Ik heb zelf ook vaak genoeg gehad dat hij het na een update ineens niet meer doet
Heb ik ook een tijd gedaan maar dan krijg je elke keer zo'n vervelende pop-up met "er is een update beschikbaar", die je dan weer moet wegklikken. En ik word nu al temmes van iedere keer "er is geen internetverbinding" of "kan GPS-positie niet bepalen".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190285901
Goh, een nieuwsbericht over de nieuwe herstelsticker. Deze zou toch niet goed werken. (Ja joooohhh). Maar het ligt niet aan de stickers maar aan de machine. Die is nu opnieuw afgesteld, en nu zou het beter moeten gaan. Ik wacht het af, met de broodnodige scepsis.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190286053
Ik kan de laatste weken mijn rooster niet meer bevestigen via de website. Na klikken op bevestigen krijg ik wel de lijst met tijden, maar de pop-up waar je nog een keer op "Ok" moet drukken verschijnt niet. Meer mensen daar last van?
pi_190286472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:36 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik kan de laatste weken mijn rooster niet meer bevestigen via de website. Na klikken op bevestigen krijg ik wel de lijst met tijden, maar de pop-up waar je nog een keer op "Ok" moet drukken verschijnt niet. Meer mensen daar last van?
via mobiele apllicatie werkt het wel
pi_190294989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:36 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik kan de laatste weken mijn rooster niet meer bevestigen via de website. Na klikken op bevestigen krijg ik wel de lijst met tijden, maar de pop-up waar je nog een keer op "Ok" moet drukken verschijnt niet. Meer mensen daar last van?
Ja hier werkt dat op de pc ook niet meer zie ik, wilde bezwaar maken maar hij gaat ook meteen naar die lijst met tijden. In de app kun je niet per dag bezwaar invullen, dus ze hadden het hier liever via de pc. Dan maar even in de app kijken straks..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190302887
Nieuw bericht in Mijn Werk. Ze erkennen dat die nieuwe sticker niet goed werkt. Maar een update binnenkort gaat alles oplossen.
pi_190311288
* bmp80 bromt
Collega of niet, nog 1x een verkeerde brief in dus bus, of een goede brief niet in de bus, en ik dien een klacht in. En als ze de hele wijk zo lopen als bij mij dan mogen ze wel ff met de teamcoach praten of ze dit werk wel kunnen.
  zaterdag 7 december 2019 @ 20:50:36 #64
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190317638
App doet het weer *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Anonymousz op 07-12-2019 23:49:18 ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_190319736
Wie zegt dat?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:49:05 #66
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190320339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:06 schreef V__L_N het volgende:
Wie zegt dat?
It had geen bericht gestuurd dat het was opgelost

Doet het bij jou nog steeds niet?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 8 december 2019 @ 11:47:35 #67
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190325073
Gisteren niet nee. Vandaag niet gekeken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190334178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:22 schreef bmp80 het volgende:
* bmp80 bromt
Collega of niet, nog 1x een verkeerde brief in dus bus, of een goede brief niet in de bus, en ik dien een klacht in. En als ze de hele wijk zo lopen als bij mij dan mogen ze wel ff met de teamcoach praten of ze dit werk wel kunnen.
In plaats van een klacht in te dienen zou je misschien de collega in kwestie rechtstreeks kunnen aanspreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 08-12-2019 21:07:00 ]
pi_190339192
Zaterdag 7 december regende het nog black friday reclame hier (aanbieding tot 2 dec..).

De app synchroniseert hier ook slecht, gescande pakketjes komen niet altijd door. Verder regent het best veel in ons opdrogende klimaat ;)

Een slecht bezorgende bode op mijn thuisadres spreek ik inderdaad eerst aan, het blijft een collega.
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:54:57 #71
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190363827
Vandaag 21 scanpakjes in 1 wijk, dat heb ik nog niet eerder gehad.
pi_190365773
Heb jullie misschien een idee hoe er bepaald wordt naar welk PostNL punt je pakketje gaat als je niet thuis bent?
M’n pakketje ligt nu in een vaag winkeltje paar straten verderop die elke dag om 18:00 sluit, dan ben ik nog niet thuis vanuit m’n werk. Terwijl ik 100 meter van een Spar woon die elke dag tot 22:00 geopend is. Nu moet ik tot zaterdag wachten :(
Had gehoopt dat ik hem via de app naar de spar kon leiden voordat ze bij m’n huis stonden (wist al dat ik op het bezorgmoment niet thuis was) maar dat was niet mogelijk. Snap sowieso niet wanneer dat wel kan en wanneer niet eigenlijk.
pi_190366035
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:54 schreef Abdoe het volgende:
Vandaag 21 scanpakjes in 1 wijk, dat heb ik nog niet eerder gehad.
hier zowat alle dagen(wel 40 soms)(per wijk) bijna alles wordt er bij ons geplaatst lijkt wel
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:31:27 #75
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190366777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

hier zowat alle dagen(wel 40 soms)(per wijk) bijna alles wordt er bij ons geplaatst lijkt wel
Dat lijkt me wel wat veel. :P Met de Chinazooi en overige troep erbij had ik 4 tassen pakketten voor die wijk (+ 3 tassen post). Het komt in jouw gebied regelmatig voor dat elke wijk 8 tassen pakketten oid heeft?
pi_190366781
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_190371520
2of 3 tassen met pakjes voor m'n wijk, dat gebeurd nog wel eens. Maar meer echt niet, dat kunnen ze binnen niet bolwerken.

Vorige week konden ze dat binnen ook niet. Daarom is er blijkbaar besloten dat vanaf morgen alle aanleveringen 30 minuten naar achteren gaan. Toch altijd fijn dat ze het probleem binnen weer afschuiven op de flexibiliteit van de bezorgers.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190371668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:31 schreef Abdoe het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat veel. :P Met de Chinazooi en overige troep erbij had ik 4 tassen pakketten voor die wijk (+ 3 tassen post). Het komt in jouw gebied regelmatig voor dat elke wijk 8 tassen pakketten oid heeft?
het is af en toe verschrikkelijk hier :)
pi_190373294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:30 schreef Eendjes het volgende:
Heb jullie misschien een idee hoe er bepaald wordt naar welk PostNL punt je pakketje gaat als je niet thuis bent?
M’n pakketje ligt nu in een vaag winkeltje paar straten verderop die elke dag om 18:00 sluit, dan ben ik nog niet thuis vanuit m’n werk. Terwijl ik 100 meter van een Spar woon die elke dag tot 22:00 geopend is. Nu moet ik tot zaterdag wachten :(
Had gehoopt dat ik hem via de app naar de spar kon leiden voordat ze bij m’n huis stonden (wist al dat ik op het bezorgmoment niet thuis was) maar dat was niet mogelijk. Snap sowieso niet wanneer dat wel kan en wanneer niet eigenlijk.
Bij elke postwijk (zeg maar postcodegebied) hoort een vast afhaalpunt, er is een afspraak met de uitbater van zo'n afhaalpunt dat pakketten uit die wijk daar worden afgeleverd (voor het afhaalpunt is het verwerken van pakketten een bron van inkomsten). Als je aan de rand van je postwijk woont dan kan het voorkomen dat je dichter bij het afhaalpunt van een naastliggende wijk woont dan bij het afhaalpunt van je eigen wijk.
Suggesties:
- misschien kun je het pakket 's ochtends ophalen voor je gaat werken.
- misschien kun je toekomstige pakketten naar je werkadres laten sturen.

[ Bericht 3% gewijzigd door blijevis op 11-12-2019 10:12:26 ]
pi_190373570
quote:
Ik wil liever een bon. Dan weet je tenminste zeker dat je er ook echt iets voor krijgt wat bedrag x waard is, en niet een doos vol meuk die minder waard is. Zeker die voedselpakketten van PostNL uit het verleden waren niet al te best. Wat zoutjes, goedkope zure wijn, beschimmelde sinaasappels. Nee, bedankt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190374314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:48 schreef V__L_N het volgende:
Vorige week konden ze dat binnen ook niet. Daarom is er blijkbaar besloten dat vanaf morgen alle aanleveringen 30 minuten naar achteren gaan. Toch altijd fijn dat ze het probleem binnen weer afschuiven op de flexibiliteit van de bezorgers.
hoe wil je het anders doen?
pi_190374710
Meer mensen en misschien kan een teamleider binnen af en toe inspringen. Maar dit zal wel niet lukken allebei. Vanaf februari zal het nog wel erger worden denk ik.

Ik zag afgelopen week een bezorger met al Sandd post erbij zitten. De bezorger van Sandd daar was al gestopt en die wijk kreeg zij en een collega er al bij. Waren best zware combibundels. Veel dik spul tussen de vingers en op de arm.

Bij hen kwam de post nu ook standaard later. (Vanaf half 1)

[ Bericht 1% gewijzigd door Globetrottertje2 op 11-12-2019 07:47:20 ]
pi_190374831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:48 schreef V__L_N het volgende:

Vorige week konden ze dat binnen ook niet. Daarom is er blijkbaar besloten dat vanaf morgen alle aanleveringen 30 minuten naar achteren gaan. Toch altijd fijn dat ze het probleem binnen weer afschuiven op de flexibiliteit van de bezorgers.
Als de post ná het uiterste aanlevermoment komt, gewoon plussen. En als jij andere verplichtingen hebt en niet zomaar een half uur langer door kunt gaan, dan moet je admi maar een oplossing zoeken. Kom je hierdoor niet aan je contracturen? Jammer dan, voor postnl.
pi_190374847
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:

Bij hen kwam de post nu ook standaard later. (Vanaf half 1)
Tijd om aan de bel te trekken, lijkt me. Ik herinner me dat met nrp1 de belofte is gedaan dat álle depots uiterlijk om 12 uur beleverd worden.
pi_190376150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 03:33 schreef liedetector het volgende:

[..]

hoe wil je het anders doen?
Dat ze zich realiseren dat we midden in de kortste dagen van het jaar zitten en dat naar achteren schuiven de oplossing niet is?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190377787
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Meer mensen en misschien kan een teamleider binnen af en toe inspringen.
Ze kunnen geen mensen vinden en ik heb een TL die prima inspringt en wijken zet etc
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik zag afgelopen week een bezorger met al Sandd post erbij zitten. De bezorger van Sandd daar was al gestopt en die wijk kreeg zij en een collega er al bij. Waren best zware combibundels.
Binnen is de Sandd post al belachelijk en dus wordt dat gelopen door PostNL mensen..... Mede daardoor is de chaos compleet, meer post minder mensen...en zoek het maar uit, bij ons beginnen veel mensen al om 4 uur, nog eerder kan niet want dan is er nog niks gedraait
pi_190379672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:16 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ze kunnen geen mensen vinden en ik heb een TL die prima inspringt en wijken zet etc
[..]

Binnen is de Sandd post al belachelijk en dus wordt dat gelopen door PostNL mensen..... Mede daardoor is de chaos compleet, meer post minder mensen...en zoek het maar uit, bij ons beginnen veel mensen al om 4 uur, nog eerder kan niet want dan is er nog niks gedraait
Klinkt allemaal wel leuk, maar dan trekken ze maar een blik uitzendkrachten of kantoorpersoneel open. Buiten zijn de extremen bijna niet weg te lopen door het gerommel binnen. Gisteren had ik 7 tassen. Vandaag een stapeltje van 10/15 cm. Morgen heb vermoedelijk net als vorige week 8 of 9 tassen. Beter verdelen leverd ook tijdwinst op.
Ik heb massel, nu is het dan aanleveren om half 11. Maar ik heb ook collega's die nu pas om half 1 kunnen beginnen. Als je dan 5 uur aan het lopen bent dan zit je in het donker (en ben je kapot).

Postnl wist dat dit er aan kwam, dan hadden ze er ook wat aan kunnen doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190381083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 00:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik wil liever een bon. Dan weet je tenminste zeker dat je er ook echt iets voor krijgt wat bedrag x waard is, en niet een doos vol meuk die minder waard is. Zeker die voedselpakketten van PostNL uit het verleden waren niet al te best. Wat zoutjes, goedkope zure wijn, beschimmelde sinaasappels. Nee, bedankt.
Coolblue bon *O*

Ik kies al jaren voor bonnen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190381119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:05 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Coolblue bon *O*

Ik kies al jaren voor bonnen :)
Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmat ;)
pi_190381180
Ik had hem vandaag binnen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190381211
Dan komt ie hier pas morgen of overmorgen... Post vertraging :D
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190381227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmat ;)
kreeg m vandaag, nog niet gekeken....
pi_190381624
xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @PostNL @Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt? :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190381834
Het lijkt er wel op. Of ze probeert het. Postnl reageert er wel goed op. :')

Grappige is dat die "xxIloonxx" "Heb elkaar lief. Wat er ook gebeurd." bij haar profiel heeft staan. _O-

#doeslief!

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje2 op 11-12-2019 20:02:21 ]
pi_190382223
Een niet normaal zware Y wijk vandaag. Met alle zware Sannd post erbij.. Ging bijna door m'n rug :(
pi_190382814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:
xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt? :')
Het is wel stom om er een foto van te maken, maar het is niet bepaald een visitekaartje zo.
pi_190383352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:
xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt? :')
Tjonge wat een vergrijp, echt de moeite waard om er een foto van te verspreiden. :(
pi_190383904
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:53 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Het lijkt er wel op. Of ze probeert het. Postnl reageert er wel goed op. :')

Grappige is dat die "xxIloonxx" "Heb elkaar lief. Wat er ook gebeurt." bij haar profiel heeft staan. _O-
Nee, wat er ook gebeurd ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190383924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:
xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt? :')
nisschien kan Ilona even helpen,is ze eerder klaar
pi_190385244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmat ;)
komt de post aan met z n bon van een gele

https://www.ad.nl/ad-werk(...)d5ueBPZupNgpgAyzonYA
pi_190385283
Misschien kan "Iloon" even een kom erwtensoep aanbieden. Dan kan ze meteen haar excuses maken. :')
pi_190385590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

komt de post aan met z n bon van een gele

https://www.ad.nl/ad-werk(...)d5ueBPZupNgpgAyzonYA
Wow!
pi_190392887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, wat er ook gebeurd ;)
Oh Got! Hahaha _O-
pi_190406962
Wat gebeurt er als een pakketje verstuurd is als brievenbuspakketje, maar mogelijk toch niet paste?
Tracking zegt gewoon 'bezorgd' en 'Zending in brievenbus'
Er ligt geen briefje in de bus met info over bezorging bij buren of een afhaalpunt
pi_190411564
Ben jij de afzender @Ori?

Ik denk dat de bezorger aangebeld heeft, het pakje gescanned en afgegeven heeft.

Toevallig kreeg mijn dochter gisteren een pakje dat net niet paste. En ze had dezelfde melding.
pi_190412053
Hebben jullie zaterdag en volgende week dinsdag de gewone looptijd op jullie rooster? Ik meen me een bericht te herinneren dat 14 en 17 december extra druk worden en dat we op voorhand extra tijd erbij zouden krijgen. Het omgekeerde van het zomerdal zeg maar.
pi_190414240
Ik dacht dat dat voornamelijk om de Y wijken ging, maar die heb ik dan niet. Collega merkte volgens mij al wel op zaterdag geen tijd erbij te hebben.

Heb wel nee gezegd tegen nog een extra wijk morgen, ik verwacht sowieso drukte. De wat grotere X wijken hadden gisteren 5 of 6 tassen :X de wijk die ik al had staan voor zaterdag kost sowieso al wel 2,5 uur en dan zou er eentje van nog wel 2 uur bij komen. Heb al uren zat, dus nope ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 13 december 2019 @ 12:25:59 #108
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190415559
Dinsdag 8 tassen. Woensdag alleen 15 cm machinepost. Donderdag afgebroken, 5 tassen post. Vrijdag 10 cm machinepost en pakjes... Waarom ben ik bang voor zaterdag???
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190415629
Collega die het vest gebruikt, had trouwens ook al moeite met die kleine rot kerstkaartjes, die in de bundel 'grote' post komen. Zie je in dat vak dan gewoon niet zitten zo onderin :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190416180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:42 schreef Ori het volgende:
Wat gebeurt er als een pakketje verstuurd is als brievenbuspakketje, maar mogelijk toch niet paste?
Tracking zegt gewoon 'bezorgd' en 'Zending in brievenbus'
Er ligt geen briefje in de bus met info over bezorging bij buren of een afhaalpunt
Hopelijk komt het vandaag aan.
pi_190433049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 12:25 schreef V__L_N het volgende:
Dinsdag 8 tassen. Woensdag alleen 15 cm machinepost. Donderdag afgebroken, 5 tassen post. Vrijdag 10 cm machinepost en pakjes... Waarom ben ik bang voor zaterdag???
Ik zie hier nu iig scenario heel druk. Donderdag waren er ook al 6 tassen voor die wijk waar mijn collega veeeeel werk aan had, dus het zal me benieuwen. Wel blij dat ik alleen die wijk heb nu :P

Hier waren de daldagen trouwens ook wel redelijk druk, op mijn X wijken. Wel had collega laatst alleen machinepost en vandaag zo te zien ook voor sommige wijken. Gaat lekker :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 14 december 2019 @ 15:11:04 #112
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190437135
Ik zie natuurlijk geen scenario's. Toen ik aankwam stond er 1,5 tas post. Dat klopte niet. Dus best boos tl gebeld. Die het uitzoeken, kwamen er nog ergens 2 tassen vandaan. Weet niet of ik alles had. Maar in iedergeval de Donald Duck's en wat andere tijdschriften van donderdag waren er wel. Daar wordt toch het meeste over geklaagd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190439366
Die scenario's zeggen niets. Ik heb op zaterdag altijd "heel druk". Vandaag bleek het toevallig te kloppen. Ik denk dat Voorbereiden niet meer het verschil tussen X en Y weet, want gisteren had ik veel post voor mijn X-wijk en vandaag voor mijn Y-wijk. Veel kerstkaarten en een bijna hah mailing van de Staatsloterij. Ook veel kerstkaarten met Sandd-kerstzegel. Vreemd dat die dit jaar nog verkocht worden. Ik dacht trouwens dat er gezegd was dat men de kerstkaarten zoveel mogelijk op piekdagen ging meegeven. Zijn ze zeker weer vergeten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190439425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:46 schreef Ranunculus het volgende:
Hebben jullie zaterdag en volgende week dinsdag de gewone looptijd op jullie rooster? Ik meen me een bericht te herinneren dat 14 en 17 december extra druk worden en dat we op voorhand extra tijd erbij zouden krijgen. Het omgekeerde van het zomerdal zeg maar.
Vorig jaar was dat inderdaad zo, maar ik kan mij dit jaar geen bericht met een dergelijke strekking herinneren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190440376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik zie hier nu iig scenario heel druk. Donderdag waren er ook al 6 tassen voor die wijk waar mijn collega veeeeel werk aan had, dus het zal me benieuwen. Wel blij dat ik alleen die wijk heb nu :P

Hier waren de daldagen trouwens ook wel redelijk druk, op mijn X wijken. Wel had collega laatst alleen machinepost en vandaag zo te zien ook voor sommige wijken. Gaat lekker :')
Op het moment dat voorbereiding gaat schuiven met post dan kunnen die scenario's al de prullenbak in. En sinds Sandd erbij is gebeurt dat nogal vaak.
pi_190441796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vorig jaar was dat inderdaad zo, maar ik kan mij dit jaar geen bericht met een dergelijke strekking herinneren.
Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:

" Op zaterdag 14 en dinsdag 17 december worden de dallopen zwaarder. De verwachte extra looptijd voor deze dagen voegen we bij op de basistijd. Dinsdag 31 december worden de Y-lopen zwaarder dan normaal. Voor deze lopen gelden de looptijden van de woensdag."
pi_190444193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:48 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:

" Op zaterdag 14 en dinsdag 17 december worden de dallopen zwaarder. De verwachte extra looptijd voor deze dagen voegen we bij op de basistijd. Dinsdag 31 december worden de Y-lopen zwaarder dan normaal. Voor deze lopen gelden de looptijden van de woensdag."
Nu zie ik het ook. Nou, dat hebben ze dus niet gedaan bij ons. Nou ja, ik weet de plusknop gelukkig wel te vinden. Wel weer typisch PostNL. Ze zullen nou nooit eens vergeten om in de zomer tijd van je loop af te halen, maar tijd erbij doen, zelfs als ze het toezeggen, vergeten ze 9 van de 10 keer. Wat dat betreft ben ik blij dat we van de hah af zijn, want elke keer als we dat op donderdag hadden "vergaten" ze ook om extra basistijd te geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190450087
En dan kregen we er op donderdag wel 3 hele! minuten bij als we hah hadden. :+
pi_190451058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:48 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:

" Op zaterdag 14 en dinsdag 17 december worden de dallopen zwaarder. De verwachte extra looptijd voor deze dagen voegen we bij op de basistijd. Dinsdag 31 december worden de Y-lopen zwaarder dan normaal. Voor deze lopen gelden de looptijden van de woensdag."
Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.
  zondag 15 december 2019 @ 11:22:36 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190451770
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.
Dan hebben jullie je laten naaien. Ik heb op zaterdag net zo veel tijd als op dinsdag (donderdag 10 minuten meer)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190452341
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 07:15 schreef Globetrottertje2 het volgende:
En dan kregen we er op donderdag wel 3 hele! minuten bij als we hah hadden. :+
En die drie minuten had je al nodig om alle berichtjes te lezen dat je wel moest minnen, als dat mogelijk was.
pi_190452810
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.
Ja, al viel de horror me mee als ik zag wat er op donderdag stond. Het was qua aantal tassen niet veel, al doe je er met die kaarten wel langer over. Maar hier is op alle X wijken ook flink gekort op die zaterdag idd, bij veel grotere wijken is er zoveel afgegaan dat het sowieso al totaal niet haalbaar is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190454065
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dan hebben jullie je laten naaien. Ik heb op zaterdag net zo veel tijd als op dinsdag (donderdag 10 minuten meer)
Bij ons wilden ze ook op zaterdag eventjes 40% van de looptijd van wijken afhalen toen het hah er af ging. Wijken gingen van 2 uur naar 1.15. Ik heb daar bij mijn wijken gelukkig een stokje voor kunnen steken, maar er zijn genoeg mensen die het gewoon hebben laten gebeuren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 15 december 2019 @ 15:56:17 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190457276
Bij mij ging er toen 5 kwartier af. Uiteindelijk compromie. Er ging nog maar 35 minuten af. Zaterdag is wel iets rustiger dan dinsdag. Maar meer pakjes, meer aanbellen en meer gelul onderweg. Dus netto scheelt het niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190491280
Zijn de scenario's weer afgeschaft?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190491562
Ik zie ze iig ook niet meer. Ben heel benieuwd met wat voor hoeveelheden we te maken krijgen, zeker op de daldagen. Heb wel X wijken vd week. Begreep dat ze hier wel collega's gevraagd hebben om te komen werken terwijl ze normaal niet lopen op daldagen.

Heb morgen eind vd ochtend ergens een afspraak en kan dus niet vroeg beginnen, dus ik hoop dat het toch niet AL te druk is. Als dat wel zo is dan wordt het een latertje -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190497641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zijn de scenario's weer afgeschaft?
Nee. Er blijkt een technisch iets te zijn waardoor de scenarios (te) traag worden geladen/ingelezen of zoiets. Alleen blijken sommigen uiteindelijk wél scenarios (en de X of Y aanduiding) te zien, maar anderen niet. Hoe dat zit, geen idee.

Ach, de scenarios boeien me niet. Die zorgden alleen voor irritatie.
pi_190498388
De laatste update van de app lijkt veel problemen te hebben met laden van nieuwe berichten, doorgeven van einde loop etc. Moet nu elke keer thuis de telefoon herstarten om de lopen op gereed te krijgen.
Het was verder een erg drukke dag: de piekloop had een drie-bundel systeem met twee machinebundels per keer. Apart, maar hopelijk maar eenmalig. Pakjestas zoek die pas na mijn tweede loop gevonden werd dus nog een rondje. Toen een aangenomen wijk die op een daldag vier tassen vol met post had, ipv 1.10 een dikke twee uur zoet geweest. Veel kerstpost van sandd, terwijl de sandd bezorger nog gewoon door mijn wijk fietste. Al met al een dikke vijf uur in een overigens heerlijke temperatuur gelopen.
pi_190500368
6:30 gelopen, wat een drukte ;(
  dinsdag 17 december 2019 @ 20:18:09 #130
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190502315
Ja die sandd kaarten vallen wel erg op. Dat zijn echt niet alleen kaarten die verkeerd in de bus zijn gegaan. Eigenlijk vind ik dat verkeerd, beetje cheapo's belonen met goede bezorging. Die krengen moesten ze gewoon bewaren tot na de kerst.

App is hier nog steeds stuk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190505561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja die sandd kaarten vallen wel erg op. Dat zijn echt niet alleen kaarten die verkeerd in de bus zijn gegaan. Eigenlijk vind ik dat verkeerd, beetje cheapo's belonen met goede bezorging. Die krengen moesten ze gewoon bewaren tot na de kerst.

App is hier nog steeds stuk...
Gokje: Sandd gooit alle zegelpost al over de schutting naar postnl. Volgens mij bezorgen de sanddbezorgers op dit moment alleen nog zakelijke post. De zegelpost was voor hun altijd al zeer verliesgevend, want aanzienlijk lastiger bij collectie en sorteren.
  dinsdag 17 december 2019 @ 23:17:49 #132
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190507049
Ik zie onze werkgever er ook wel toe om te zeggen, breng het nu maar vast. Dat scheelt nu in betalen van bezorgers bij sandd.(dat kapitaal is al van postnl he) Plus de leftovers zouden toch in januari door ons bezorgd worden (net als vorig jaar). Dat scheelt in januari weer extra uitbetalen.

Bovendien vermoed ik dat ze heel januari nodig hebben om alle sandd post geschikt te maken voor onze machines en dat ze er nu vast mee infdraaien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190515007
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen :') ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.

Om hier nog even aan toe te voegen: kwam pas op het depot erachter dat mijn wijken er niet waren, er was toen ook niemand aanwezig die hulp kon gebruiken. Heb nog tot een bepaald tijdstip bij een bekende in de buurt gewacht, omdat ze nog op zoek waren naar de post. Hier hebben ze niet expliciet om verzocht maar er was wel aangegeven dat we tot die tijd nog wat konden horen. Tot die tijd heb ik dus nog.. standby gestaan, zo zie ik dat iig. Woon ook wat verder van het depot af dan de rst, had niet veel trek in nog eens heen en weer te moeten.

[ Bericht 43% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2019 14:05:11 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190516775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen :') ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.
Opzich is dat minnen nogal vreemd. Aangezien je minimaal de looptijd nou eenmaal voor de post gereserveerd hebt. Als je je hele wijk gaat minnen zit je in feite met onbetaald verlof.
pi_190516803
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 14:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Opzich is dat minnen nogal vreemd. Aangezien je minimaal de looptijd nou eenmaal voor de post gereserveerd hebt. Als je je hele wijk gaat minnen zit je in feite met onbetaald verlof.
Ja, dat ben ik sowieso dus eigenlijk al niet van plan. Plus dat ik (net toegevoegd ;)) ook nog tijd kwijt ben geweest alsnog
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 18 december 2019 @ 14:19:12 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190517121
Als mijn wijk niet geleverd wordt, dan min ik ook niet. Nooit wat van gehoord verder ook. Behalve dat je beschikbaar moet blijven tot X-tijd om hem te lopen dan.

Het zou toch eens leuk zijn als de vakbond ofzo over dat minnen eens een toetsing zou laten uitvoeren. Volgens mij mag het wettelijk gezien niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190522932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen :') ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.

Om hier nog even aan toe te voegen: kwam pas op het depot erachter dat mijn wijken er niet waren, er was toen ook niemand aanwezig die hulp kon gebruiken. Heb nog tot een bepaald tijdstip bij een bekende in de buurt gewacht, omdat ze nog op zoek waren naar de post. Hier hebben ze niet expliciet om verzocht maar er was wel aangegeven dat we tot die tijd nog wat konden horen. Tot die tijd heb ik dus nog.. standby gestaan, zo zie ik dat iig. Woon ook wat verder van het depot af dan de rst, had niet veel trek in nog eens heen en weer te moeten.
Nee, je hoeft niet te minnen. Jij bent vorige week met dit rooster met deze uren akkoord gegaan. Dat kan postnl nu niet eenzijdig wijzigen. Uiteraard moet je wel gedurende die uren beschikbaar zijn, eventueel voor alternatief werk (andere wijk).

Dus vandaag niet minnen. En als je morgen dubbel zoveel hebt, dan gewoon plussen wat je aan extra tijd nodig hebt.

Die "verloren" tijd van vandaag is het ondernemersrisico van postnl. Als op het hoofdkantoor de elektra uitvalt, of het brandalarm afgaat, en men niet kan werken, dan gaan ze daar toch ook geen tijd "minnen" (of het kandoorequivalent: vakantieuren opnemen)?
pi_190523042
Nog even iets anders.. er staat nog een verlofaanvraag open van mij voor 2020 (de zomerperiode). In de vakantie/verlofregeling voor 2020 staat:

quote:
Indien het totaal van de vakantie verzoeken voor een bepaalde periode groter is dan het vastgestelde maximum, dan:
1.Zal bezien worden of er nog ruimte is binnen de bezetting van andere (uitwisselbare) eenheden;
2.Indien het vastgestelde maximum in gevraagde periode op andere (uitwisselbare) eenheden nog niet is bereikt, dan wordt deze ruimte benut om de vakantie verzoek d.m.v. in-en uitlenen van medewerker(s) te honoreren;
3.Indien echter op andere (uitwisselbare) eenheden ook het maximum is bereikt, dan zal de 1elijns leidinggevende z.s.m. in overleg treden met de betrokken medewerkers.Zolang er geen alternatieven mogelijk zijn, worden alle verzoeken van die eenheid tot maandag 16 december 2019 aangehouden
Er is het eea geinventariseerd, maar nog geen overleg geweest. En dus ook nog altijd geen beslissing. Ik begin daar nu een beetje van te balen, want ik hoor verder van iedereen dat alles allang goedgekeurd is. Al mijn andere verlof was ook begin december al akkoord.

Wat meer info, want ik vraag me ook sterk af of eea wel eerlijk verloopt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190523111
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:48 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dus vandaag niet minnen. En als je morgen dubbel zoveel hebt, dan gewoon plussen wat je aan extra tijd nodig hebt.
Yep, hoop wel dat ik mezelf niet in de nesten heb gewerkt door aan te bieden een tas over te nemen van een collega morgen. Ik zie ze er wel voor aan om te zeggen dat ze die tijd dan wel verrekenen met de niet gewerkte tijd van gister :'). Ben van plan om gewoon alles te plussen idd. Normaal geef ik wel netjes mintijd door als daar sprake van is, dus imo hebben ze weinig te klagen. Genoeg die het niet doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 december 2019 @ 19:04:08 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190523180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen :') ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.

Om hier nog even aan toe te voegen: kwam pas op het depot erachter dat mijn wijken er niet waren, er was toen ook niemand aanwezig die hulp kon gebruiken. Heb nog tot een bepaald tijdstip bij een bekende in de buurt gewacht, omdat ze nog op zoek waren naar de post. Hier hebben ze niet expliciet om verzocht maar er was wel aangegeven dat we tot die tijd nog wat konden horen. Tot die tijd heb ik dus nog.. standby gestaan, zo zie ik dat iig. Woon ook wat verder van het depot af dan de rst, had niet veel trek in nog eens heen en weer te moeten.
whut? Wie meldt dat er gemind moet worden? In zo'n geval zou ik in staat zijn om terug te sturen: min jij die tijd dan ook gelijk even bij jouzelf? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190523224
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:59 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Yep, hoop wel dat ik mezelf niet in de nesten heb gewerkt door aan te bieden een tas over te nemen van een collega morgen. Ik zie ze er wel voor aan om te zeggen dat ze die tijd dan wel verrekenen met de niet gewerkte tijd van gister :'). Ben van plan om gewoon alles te plussen idd. Normaal geef ik wel netjes mintijd door als daar sprake van is, dus imo hebben ze weinig te klagen. Genoeg die het niet doen.
Als je extra tijd on die reden afgekeurd wordt: berichtje aan de procesmanager. En als die ook moeilijk doet, oranje kaart (gaat nog een laagje hoger). Aan hen om aan te tonen dat je geclaimde tijd níet correct is - en dat kunnen ze niet. Ze weten immers niet hoe lang jij vandaag "klusjes" gedaan hebt.
pi_190523395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog even iets anders.. er staat nog een verlofaanvraag open van mij voor 2020 (de zomerperiode). In de vakantie/verlofregeling voor 2020 staat:
[..]

Er is het eea geinventariseerd, maar nog geen overleg geweest. En dus ook nog altijd geen beslissing. Ik begin daar nu een beetje van te balen, want ik hoor verder van iedereen dat alles allang goedgekeurd is. Al mijn andere verlof was ook begin december al akkoord.

Wat meer info, want ik vraag me ook sterk af of eea wel eerlijk verloopt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
indienen en twee weken niks horen is toch automatisch goedgekeurd volgens de CAO? ik bedoel dan hadden ze moeten afkeuren .... dat niet doen is automatisch een JA
pi_190523516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:16 schreef liedetector het volgende:

[..]

indienen en twee weken niks horen is toch automatisch goedgekeurd volgens de CAO? ik bedoel dan hadden ze moeten afkeuren .... dat niet doen is automatisch een JA
Niet volgens de CAO. Volgens de wet. In de interne vakantieregeling is met de OR afgesproken dat - uitsluitend in de aanvraagperiode voor het komende kalenderjaar - de periode eenmalig met 2 weken verlengd mag worden. Dat moest dan wel vóór 2 december aan je zijn meegedeeld. Maar ook die verlengde periode is inmiddels verstreken.

Maak een screenshot. Je verlof is nu van rechtswege goedgekeurd. Stel dat je admi of teamcoach besluit het alsnog af te keuren dan heb je bewijs dat ze te laat zijn.

Ik heb ook nog een open, en dus goedgekeurde, aanvraag (laatste week december 2020).
pi_190523553
Mocht het toch gedoe opleveren, stuur dan je verhaal door naar de OR. Die hebben deze regeling immers met het bedrijf afgesproken. Dan mogen zij je teamleider op het matje roepen.
pi_190523933
quote:
11s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

whut? Wie meldt dat er gemind moet worden? In zo'n geval zou ik in staat zijn om terug te sturen: min jij die tijd dan ook gelijk even bij jouzelf? :P
Collega's hebben dat doorgekregen van de TL, waarschijnlijk toen ze contact gezocht hebben ivm missende wijken. Ik heb persoonlijk niets gehoord hierover vanuit PostNL, dus ik heb de tijd gewoon laten staan. Netjes gemeld bij de admi dat mijn lopen er ook niet bij zaten, en die zei hier niets over. Ongetwijfeld ga ik daar nog wel over horen :P tenzij ze het over het hoofd zien misschien ;)

Wat betreft het verlof, dan heb ik iig een poot om op te staan als er gedoe komt. Ik had meteen al aangeboden om een klein beetje te schuiven (ik twijfelde toch al welke weken..), dus dat aanbod blijft dan wel gewoon staan. Als ik me toen gerealiseerd had dat mensen mogelijk voorgetrokken zijn zou ik dat waarschijnlijk niet gedaan hebben, maar goed ;). Dat is verder ook niet zo erg, ik had geen specifieke voorkeur voor echt die weken. Maar meer dan mijn voorstel wil ik ook niet schuiven, dus dat kan nog een puntje worden misschien.

Vond het al wel zo knap dat alles verder zo snel rond leek en er geen overleg met het hele depot nodig was :')

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 19-12-2019 10:59:00 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190531763
Meh, cadeau die ik wilde is weg.. -O-
pi_190534064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 02:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Meh, cadeau die ik wilde is weg.. -O-
Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig :{

Weten jullie eigenlijk of zo'n document met verlofregeling met al deze bepalingen er eerder ook al was? Ik zie een hoop dingen die eerdere jaren wel gedaan werden, maar volgens deze regeling niet mogen. Zoals voorrang geven aan mensen die een hele week vrij willen ipv maar 1 dag. En hier stonden specifieke deadlines in, terwijl wij eerder wel eens tot januari hebben moeten wachten op een overleg mbt het verlof.

Ze spreken hier ook over eenheden.. ik heb wel eens vernomen dat de bezettingsgraad ging over alle pbz in een bepaald gebied, maar het lijkt mij meer of ze hier met een eenheid een depot (of voorbereidingsteam oid) bedoelen. Mag toch aannemen dat een paar flexibelen niet gezien worden als een aparte eenheid he? :')

Ze zeggen namelijk dat bij knelpunten dan alle verlofaanvragen van een eenheid aangehouden worden, lijkt me sterk dat dat van het hele gebied is? Hier is alles ook altijd per depot geregeld. Ze spreken wel ook over uitwisselen van mensen tussen eenheden.

Zal hem er ook nog even bij pakken, toevallig via de bvpp gevonden :P had het met iemand over het feit dat ze mensen lokken met kadootjes etc.. en toen vond ik dit:

https://www.bvpp.nl/f/fil(...)-operations-2020.pdf
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190534499
Hier waren de wijken waarschijnlijk ook niet kwijt, maar afgebroken. Stuk of 10 wijken alleen al op ons depot, gewoon niet geleverd (of met een handjevol stukken) omdat ze het in de voorbereiding niet af kregen.. really? :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190534576
Eerder zei je dat ze nog op zoek waren naar de post. Interne communicatie is ook mogelijk.

Een aantal weken geleden was een van mijn wijken zoek. Toen hij terecht was is mijn TL daarover nooit geïnformeerd, die was dat ook best pissig over.
pi_190534638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:06 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Eerder zei je dat ze nog op zoek waren naar de post. Interne communicatie is ook mogelijk.
Ja het schijnt dat de admi niet heel erg goed op de hoogte gebracht wordt van wat er allemaal gebeurt bij voorbereiden. Of die post er vandaag wel of niet tussen zit konden ze ook niet zeggen, want ze weten het niet :X gisteren ontbraken er ook veel meer wijken dan waar ze al melding van gemaakt hadden bij ons. Dat wist de admi dus blijkbaar ook nog niet.
De communicatie binnen PostNL is wel een drama -O-

Bezorgers moeten maar weer zien wat er straks op het depot staat.

Misschien zou het handig zijn als de TL zich er mee bemoeit, want die kan tenminste gaan kijken bij voorbereiden wat er nou allemaal speelt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190534730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien zou het handig zijn als de TL zich er mee bemoeit, want die kan tenminste gaan kijken bij voorbereiden wat er nou allemaal speelt.
Wat er speelt is dat er een hoeveelheid post is die door ongeveer 30 man gedaan moet worden per unit, maar een unit is niet meer groter dan 15 man en meer kasten zijn er ook niet..... en tijd gaat voor volledigheid, dus moet het afgestiekt en mee....anders dan ligt het niet op tijd op een depot
pi_190534877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

Wat er speelt is dat er een hoeveelheid post is die door ongeveer 30 man gedaan moet worden per unit, maar een unit is niet meer groter dan 15 man en meer kasten zijn er ook niet..... en tijd gaat voor volledigheid, dus moet het afgestiekt en mee....anders dan ligt het niet op tijd op een depot
Ja.. misschien verwoordde ik het verkeerd ;) ik doelde er meer op dat er niet voldoende bekend is wat er wel en niet geleverd wordt, en of de resterende post er bijv nu wel bij zit. Als de TL gaat informeren bij voorbereiden neem ik aan dat daar een antwoord op zou kunnen komen? De situatie binnen wordt daar niet anders van, maar voor ons is het nu maar afwachten of we een extra lading post er bij gaan krijgen. Vorige week is zonder enige vorm van overleg of communicatie ook gewoon post van een piekdag op een daldag er bij gekomen. Toen de wijk ontbrak wisten de admi en TL ook van niks :N

Dat ze verzuipen in het werk en het belangrijker is dat het op tijd de deur uit gaat, dat weet ik idd. Zal ook wel een flinke werkdruk zijn voor de medewerkers ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190534950
Misschien moeten collega's met zware diensten dan op een bepaald tijdstip ook maar gewoon zeggen, sorry krijg het niet af. Zou wel zo eerlijk zijn. Hier gaan de mensen met flinke wijken gewoon door tot 19.00 want de post moet weggebracht worden. Gelukkig speelt dit voor mij nu niet zo, iedereen is aanwezig dus voor mij is er juist minder te doen. Daarom ook aangeboden iemand te helpen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190534975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja.. misschien verwoordde ik het verkeerd ;) ik doelde er meer op dat er niet voldoende bekend is wat er wel en niet geleverd wordt, en of de resterende post er bijv nu wel bij zit. Als de TL gaat informeren bij voorbereiden neem ik aan dat daar een antwoord op zou kunnen komen? De situatie binnen wordt daar niet anders van, maar voor ons is het nu maar afwachten of we een extra lading post er bij gaan krijgen. Vorige week is zonder enige vorm van overleg of communicatie ook gewoon post van een piekdag op een daldag er bij gekomen. Toen de wijk ontbrak wisten de admi en TL ook van niks :N

Dat ze verzuipen in het werk en het belangrijker is dat het op tijd de deur uit gaat, dat weet ik idd. Zal ook wel een flinke werkdruk zijn voor de medewerkers ;(
Als er 150 wijken in een unit zitten en er zijn 19 units dan wordt het heel ingewikkeld om dat bij te houden, volgens mij weet eigenlijk niemand precies wat er wel een niet meegaat...soms is de voorgesorteerde kleine post die om bv half 9 weg moet zijn pas om half 10 in een unit.... met VOSsen wordt er al het nodige aan de kant gezet...kortom totaal geen overzicht voor niemand niet
pi_190535047
Hm.. ja dat klinkt wel erg onoverzichtelijk idd :X overal gewoon drama dus. De admi geeft ook al steeds aan dat ze compleet plat gebeld worden de hele tijd, dat is natuurlijk het aanspreekpunt voor de bezorgers. En zij kunnen ook niets vertellen.. en dan zijn mensen gefrustreerd dat ze niets weten. Heb maar aan collega's doorgegeven dat de admi ook niets weet. Al baal ik dan soms ook wel als ze aangeven dat ik al de zoveelste ben die ergens over belt. Ik vind dat niet zo gek als de bezorgers allemaal totaal niet weten waar ze aan toe zijn, ja dan gaan mensen bellen om meer info te krijgen. Het lijkt erop dat het gewoon voor iedereen in de organisatie zwaar ruk is :( behalve de top dan :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190539022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien moeten collega's met zware diensten dan op een bepaald tijdstip ook maar gewoon zeggen, sorry krijg het niet af. Zou wel zo eerlijk zijn. Hier gaan de mensen met flinke wijken gewoon door tot 19.00 want de post moet weggebracht worden. Gelukkig speelt dit voor mij nu niet zo, iedereen is aanwezig dus voor mij is er juist minder te doen. Daarom ook aangeboden iemand te helpen ;)
Dat kan je gewoon doen. Het is sowieso zo dat lopen na 17:00 vrijwillig is. En daarnaast kunnen ze je nooit verplichten om veel langer te werken dan je contracturen.
pi_190539062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:33 schreef liedetector het volgende:

[..]

Als er 150 wijken in een unit zitten en er zijn 19 units dan wordt het heel ingewikkeld om dat bij te houden, volgens mij weet eigenlijk niemand precies wat er wel een niet meegaat...soms is de voorgesorteerde kleine post die om bv half 9 weg moet zijn pas om half 10 in een unit.... met VOSsen wordt er al het nodige aan de kant gezet...kortom totaal geen overzicht voor niemand niet
Daar is de postverdeler toch voor om dat bij te houden? Met van die schuifbordjes?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190541574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig :{

Wijnpakket (rood + wit + rosé)
pi_190541603
Het was hier iig zoals te verwachten teringdruk. Collega was wel blij met de hulp :)

Hm.. veel mensen die van een wijntje houden dan zeker? :P Maar vind het toch wel stom dat dingen vrij snel al op zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:12 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Wijnpakket (rood + wit + rosé)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190541638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar is de postverdeler toch voor om dat bij te houden? Met van die schuifbordjes?
met die schuifbordjes weet je toch niet of de rode bak mee gaat of alle post? laat staan dat je van 150 wijken weet hoeveel tassen elke wijk heeft
pi_190541857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig :{

Weten jullie eigenlijk of zo'n document met verlofregeling met al deze bepalingen er eerder ook al was? Ik zie een hoop dingen die eerdere jaren wel gedaan werden, maar volgens deze regeling niet mogen. Zoals voorrang geven aan mensen die een hele week vrij willen ipv maar 1 dag. En hier stonden specifieke deadlines in, terwijl wij eerder wel eens tot januari hebben moeten wachten op een overleg mbt het verlof.

Vorig jaar was er ook al zo'n regeling. De punten die nu ook in de communicatie naar ons staan, waren toen (en de jaren daarvoor geloof ik ook) alleen aan de leidinggevenden gemeld. Maar die werd niet door alle teamcoaches nageleefd - vandaar dat wij het nu ook te zien krijgen, zodat je weet wat je rechten zijn.

Voor de verlofpercentages wordt inderdaad uitgegaan van het hele gebied dat onder jouw teamleider valt. Dat zijn dus meerdere depots, en vaak ook meerdere plaatsen. Dat kan dus betekenen dat op jouw depot niemand vrij kan krijgen, omdat op andere depots al teveel mensen vrij zijn. Dat lijkt krom, maar is lastig anders te formaliseren. Want als je het per depot/plaats zou doen, kom je in de knel met kleine depots/plaatsen. Daar zou dan bijna nooit iemand vrij kunnen krijgen. (4 bezorgers, 80% bezetting vereist)
pi_190541943
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig :{

Weten jullie eigenlijk of zo'n document met verlofregeling met al deze bepalingen er eerder ook al was? Ik zie een hoop dingen die eerdere jaren wel gedaan werden, maar volgens deze regeling niet mogen. Zoals voorrang geven aan mensen die een hele week vrij willen ipv maar 1 dag. En hier stonden specifieke deadlines in, terwijl wij eerder wel eens tot januari hebben moeten wachten op een overleg mbt het verlof.

Ze spreken hier ook over eenheden.. ik heb wel eens vernomen dat de bezettingsgraad ging over alle pbz in een bepaald gebied, maar het lijkt mij meer of ze hier met een eenheid een depot (of voorbereidingsteam oid) bedoelen. Mag toch aannemen dat een paar flexibelen niet gezien worden als een aparte eenheid he? :')

Ze zeggen namelijk dat bij knelpunten dan alle verlofaanvragen van een eenheid aangehouden worden, lijkt me sterk dat dat van het hele gebied is? Hier is alles ook altijd per depot geregeld. Ze spreken wel ook over uitwisselen van mensen tussen eenheden.

Zal hem er ook nog even bij pakken, toevallig via de bvpp gevonden :P had het met iemand over het feit dat ze mensen lokken met kadootjes etc.. en toen vond ik dit:

https://www.bvpp.nl/f/fil(...)-operations-2020.pdf

uit de pdf:
Binnen het bedrijf wordt gestreefd naar een evenwichtige werkbelasting

daar is momenteel geen sprake meer van.
pi_190541992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:39 schreef VixenFromHell het volgende:
:( behalve de top dan :')
:( behalve de top dan :')

die heeft het te druk met elsevier
pi_190544633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:31 schreef Ranunculus het volgende:

Voor de verlofpercentages wordt inderdaad uitgegaan van het hele gebied dat onder jouw teamleider valt. Dat zijn dus meerdere depots, en vaak ook meerdere plaatsen. Dat kan dus betekenen dat op jouw depot niemand vrij kan krijgen, omdat op andere depots al teveel mensen vrij zijn. Dat lijkt krom, maar is lastig anders te formaliseren. Want als je het per depot/plaats zou doen, kom je in de knel met kleine depots/plaatsen. Daar zou dan bijna nooit iemand vrij kunnen krijgen. (4 bezorgers, 80% bezetting vereist)
Ja okee, dat klinkt ook wel weer logisch :) al zal het in de praktijk niet altijd gaan zoals formeel omschreven.

Ze zullen toch echt niet alle verlofaanvragen van mijn hele gebied (onder mijn TL een stuk of 100 bezorgers geloof ik) aangehouden hebben voor die 2 weken waar hier op het depot een 'knelpunt' zit :P vermoed nogal dat veruit het meeste juist allang goedgekeurd is. Qua timing is dit elk jaar een hot spot qua vakantieaanvragen. Maar in het overleg zijn maar weinig mensen betrokken....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190548603
Het is wel echt weer een drama deze kerst. Vorige kerst ging redelijk ok, maar nu is het om te janken. Ze hebben de boel echt totaal niet onder controle. Grote en kleine post worden nu in veel gevallen al in aparte tassen aangeleverd, van sommige wijken komt gewoon meerdere dagen op rij alleen machinepost. Van sommige wijken komt uberhaupt niks. Bij sommige depots wordt nagebracht maar als daarvoor een order wordt ingeschoten hebben ze 3 uur de tijd om het op te pakken dus dan is het half 2/ 2 uur of zo voor het er is.

Oh, en we kregen te horen dat de 30ste toch geen werkdag wordt.
pi_190554166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef gelestipjes het volgende:

Oh, en we kregen te horen dat de 30ste toch geen werkdag wordt.
_O-

Onze TL snapte al niet zo waarom ze toch weer maandagen wilden gaan werken en dan ook nog na kerst. Vorige keer was er op maandag ook al zowat geen post hoorde ik.

Hier laat ondertussen de goedkeuring vd plustijd toch wel langer op zich wachten dan normaal o|O
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190556249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef gelestipjes het volgende:
Grote en kleine post worden nu in veel gevallen al in aparte tassen aangeleverd,
komt omdat de machine post dan veel te laat geleverd wordt in de unit en we toch proberen die mee te krijgen...door de combi bundel denken ze dan dat dat wel kan door nog een keer vlak voordat het naar een depot moet mee te geven (anders moet het opnieuw gedraait en krijg je dus de post van een piek op een dal en dus missende kaarten etc...kortom idd drama)
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:46:00 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190556544
Had net de planner aan de lijn, die had helemaal nog niet gehoord van de problemen. (Leugenaar). Ik heb bezorg hier nu post van 4 dagen geleden. Pakketjes van mezelf besteld op zondag missen nog steeds. Maar goed, er is geen probleem. Woensdag en vrijdag alleen machinepost. Maar waar is toch die prive. Mensen die 2 tv-gidsen tegelijk krijgen, van vorige week en deze week. We zijn er met z'n alle wel van overtuigd dat het probleem binnen zit en niet buiten.

Overigens vroeg ik de planner juist of ze mijn X-wijk niet ook nog op maandag er bij kon zetten. Maar dat willen ze niet. Dus die Y-wijk wel, maar een X-wijk niet. Alsof die niet druk zijn met 8 tassen op een piekdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 20 december 2019 @ 16:21:02 #170
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_190557923
Oke nu wil ik het weten ook: wie was dit?

KLB / Kut PostNL bezorger komt aanbellen voor niks
pi_190558169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:21 schreef Orion_in_space het volgende:
Oke nu wil ik het weten ook: wie was dit?

KLB / Kut PostNL bezorger komt aanbellen voor niks
Haha das wel een goeie streek. Ik heb ook wel eens aangebeld voor niks. Hoi pakketje... voor een ander adres. Tot ziens!
pi_190561785
Als je wilt weten wie het was, moet je een klacht indienen bij de klantenservice. Die geven het door aan de teamleider. De teamleider legt de klacht dan neer bij de bezorger. Als het om een postbezorger met een belpakje gaat. Als wij een klacht aan de broek kregen konden we zelf bij de klager aanbellen en excuses maken.

Geen idee hoe het gaat bij de pakketbezorgers. Die zijn er hier geloof ik niet. En ik denk dat het geen postbezorger, maar een pakketbezorger is geweest. Was hij met een busje? Of gewoon met een fiets met post?

Maar inderdaad, wel een hele knullige actie. Ik had als ik de bezorger was het pakje gewoon aan u gegeven.
pi_190570156
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:56 schreef Globetrottertje2 het volgende: Als wij een klacht aan de broek kregen konden we zelf bij de klager aanbellen en excuses maken.
Dat vind ik maar niks. Hier gaat de teamleider op bezoek bij klachten.
pi_190571417
Gebeurt bij onze vaste TL ook, die gaat zelf :Y in het verleden is het vooral met vervangers wel eens gebeurd dat we het zelf maar even moesten doen.

Inmiddels is hier wel weer alle tijd akkoord. Volgende week wordt wel wat denk ik. Nou weet ik dat de scenario's vaak niet kloppen.. er staat vrijdag Heel Rustig en zaterdag Heel Druk. Het lijkt mij slim om wat vaste donderdagpartijen naar de vrijdag te doen en niet alles op zaterdag. Al vrees ik dat ze wel zoveel mogelijk doorschuiven naar de eerstvolgende piekdag. Mag hopen dat Y wijken ook niet alles op vrijdag krijgen, al loop ik die zelf volgende week niet.

Ik krijg het idee dat ze gewoon geen extra piekdagen weer in willen lassen, al is dat in mijn ogen eigenlijk wel gewoon nodig zeker als je ivm feestdagen werkdagen mist. Tot nu toe zijn de daldagen hier ook steeds toch meer piekdagen ivm al de kaarten etc, maar officieel is het nog gewoon een daldag :N dat zorgt hier bij bezorgers voor veel irritatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 21-12-2019 11:26:22 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190573446
Wie weet wanneer Sanoma valt volgende week? Dinsdag? Vrijdag? En wordt er verschil gemaakt tussen x en y?
pi_190573623
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar.

Mijn Y wijk heeft vandaag een drukke piekdag iig :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190576120
Mijn Y-wijk had een HaH-mailing van de gemeente, wat een lol.
pi_190579352
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.

Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
pi_190579578
Met de PostNL-app kun je ook zien welke post er wordt verwacht. Dat dat niet wil zeggen dat de post niet een dagje vertraagd kan zijn willen de mensen niet altijd snappen.
pi_190579615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.

Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
die app bestaat al even maar tegenwoordig totaal onbetrouwbaar.... als ik zie wat er per dag aan 24uurs post blijft staan
pi_190579626
Je kunt in de app je reguliere de post zien die je die dag zou moeten krijgen.
Er staat wel heel duidelijk bij dat de daadwerkelijke bezorging later kan zijn. Bij mij stonden er voor vandaag 2 Kerstkaarten en een ander poststuk in met plaatje van de envelop. Ik heb ze vandaag niet ontvangen. Zullen er dinsdag of iets later wel bij zitten.
pi_190579654
https://twitter.com/search?q=postnl%20app%20post&s=09

Tja.. heel fijn die app.

Vandaag X en Y wijk die ongeveer even groot zijn, allebei ook even veel en even lang over gedaan. Toch weer even 2 plusuren :') meer dan ik ingepland stond.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190580230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.

Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
soms is het 1/2 dagen vertraagd,pakketten staan er ook als foto in vind het zelf werelds werken
  zaterdag 21 december 2019 @ 20:05:22 #184
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190581282
Die app zorgt hier al weken voor onrust. Ik duw alle klachten door aan de klantenservice. Zoek het uit, ik vond het om te beginnen al een dom idee.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190589275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.

Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
Ja, ervaring mee. Heb hierdoor kunnen zien, dat twee brieven uit eind oktober en 1 van begin december nog steeds niet bezorgd zijn, klantenservice neemt de klacht echter niet aan, want....ben niet de opdrachtgever. :'(

Verder dat er een of twee dagen vertraging in kan zitten staat er duidelijk in vermeld. Begrijp niet zo goed, dat mensen dat ‘over het hoofd zien’
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_190590193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.

Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
Ik gebruik die app ook. Je ziet dan foto's van de post die je gaat krijgen. Maar de datums zijn verwachte datums, en dat staan er ook bij. Met kerst is het niet gek dat post meer vertraagd is dan anders.
Ik vind het wel handig omdat je bijv ook kan zien dat er 'verkeerd bezorgd' op je verwachte post geschreven wordt en dat het er 5 dagen later weer in staat.
pi_190592163
Dat van dat "verkeerd bezorgd" wist ik niet.
pi_190592337
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 12:16 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Dat van dat "verkeerd bezorgd" wist ik niet.
Nou het was gewoon zeg maar post voor mij die door de verkeerde ontvanger weer op de bus is gedaan. En die had dat er op geschreven. Dus daarom stond dat er op toen ik het voor de tweede keer in de app zag. Het is geen opmerking van de post of zo.
pi_190597904
Ah duidelijk!
pi_190609933
Ik lees in een appgroepje dat het hier veel is vandaag. Blij dat ik gewoon lekker mijn vrije dagen heb gehouden :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 23 december 2019 @ 13:19:41 #191
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190611250
Hier stelde het niks voor. Wat kerstkaarten en makro gidsen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190611864
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik lees in een appgroepje dat het hier veel is vandaag. Blij dat ik gewoon lekker mijn vrije dagen heb gehouden :P
Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:
PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
:P
pi_190612370
quote:
Bezorgen

In verband met de volumeverdeling op dinsdag 31 december zal er gewerkt worden als een woensdag.

Dit betekent dat dinsdag 31 december alle X lopen dal-lopen worden in plaats van piek-lopen. Alle Y lopen worden piek-lopen in plaats van dal-lopen.
Maar even rekening mee houden als ik mijn rooster krijg.

En de 30e werken gaat idd landelijk niet door.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190612503
Er waren jaren dat je de 31e heel vroeg thuis zat. Met een y wijk ben je nu wel even bezig. Zeker als je wijk al aardig wat achterstand heeft.
  maandag 23 december 2019 @ 14:55:02 #195
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190612529
Wel prettig voor mensen die een X loop hebben. Die zijn namelijk met kerstavond namelijk al het bokje.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190614694
De 31ste is altijd het leukst omdat je dan dwars door het vuurwerk moet lopen en alle pijlen moet ontwijken.
pi_190615255
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 14:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Maar even rekening mee houden als ik mijn rooster krijg.

Jep. Ik heb normaal gesproken 2 y-middagwijken. Dat ga ik dus volgende week echt niet doen.
pi_190615324
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:19 schreef V__L_N het volgende:
Hier stelde het niks voor. Wat kerstkaarten en makro gidsen.
Hier ook voornamelijk kaarten en makro. Maar toch behoorlijk veel - tussen piek en dal in. Ik heb vooral genoten van géén pakjes. Jemig, dat scheelt een hoop tijd en ergernis.
pi_190615994
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 14:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:
PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @:WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
:P
het loopt ook zo lekker langs elkaar heen in het bedrijf
  maandag 23 december 2019 @ 23:12:23 #200
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190622413
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 17:05 schreef bmp80 het volgende:
De 31ste is altijd het leukst omdat je dan dwars door het vuurwerk moet lopen en alle pijlen moet ontwijken.
Officieel afsteken vanaf 6 uur. Maar ja, de verkoop begint 3 (dit jaar 4) dagen van te voren. Dus vanaf dat moment is het hier een compleet oorlogsgebied. Echt, dat spul mogen ze verbieden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190624176
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 14:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:
PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @:WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
:P
Wat slecht. Kom je helemaal vrijwillig op je vrije dag werken, zeggen ze dat je dan een dag te laat bent.
pi_190624884
Heb ook 7 jaar bij de post gewerkt in het verleden. Waar ik met kerst altijd zo'n hekel aan had waren die kaarten ter grootte van een postzegel. Dit vielen er dan weer tussenuit en kon je weer teruglopen :')
pi_190626270
Het is weer heerlijk postbodeweer, sterkte met de kerstpost!
pi_190627276
Ik hoop wel op een kleine dienst de 31e, aanlevering wordt niet vervroegd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190630774
Hier iig niets van tijdschriften gezien nog..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190633978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier iig niets van tijdschriften gezien nog..
tv gidsen pas volgende week, meerdere waren een 2 weken editie
pi_190634249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier iig niets van tijdschriften gezien nog..
Hier ook niet. Ik vrees dat het vrijdag Sanomadag wordt.
pi_190634727
Maandag al weer zeldzaam slecht georganiseerd. Veel wijken waren niet geleverd, dus konden de bezorgers onverricht ter zake weer naar huis. Vandaag zogenaamd "zeer rustig" in de Y-wijken, maar met die Peter Hahn, Makro, Privé en Wooster-mailing (om nog maar te zwijgen van de enorme berg pakjes) viel dat reuze tegen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190634935
Op mijn depot zag ik opeens weer 2 rollen oude herstel/retour stickers. Weet niet of we dat weer terug moeten gebruiken..

[ Bericht 4% gewijzigd door Thomas-sama op 24-12-2019 21:21:37 ]
pi_190636155
Op ons depot liggen ook nog rollen oude stickers. De nieuwe waren met al die fout gesorteerde post snel op, dus moeten we noodgedwongen weer de oude gebruiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190636490
Valt het jullie ook op dat we steeds vaker moeten aankloppen omdat de bel niet werkt?
  dinsdag 24 december 2019 @ 22:46:35 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190636792
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maandag al weer zeldzaam slecht georganiseerd. Veel wijken waren niet geleverd, dus konden de bezorgers onverricht ter zake weer naar huis. Vandaag zogenaamd "zeer rustig" in de Y-wijken, maar met die Peter Hahn, Makro, Privé en Wooster-mailing (om nog maar te zwijgen van de enorme berg pakjes) viel dat reuze tegen.
De Y wijk waar ik gisteren 1 tas voor had, had vandaag ook maar 1 tas. Dat was wel zeer rustig. Zelf had ik 7 tassen. Meeste waren kerstkaarten met datum stempels van 17/18/19. Dus verwacht na de kerst nog wel wat kaarten.
Sommige gewone tijdschriften hebben trouwens ook geen week 52 editie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190636945
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:31 schreef blijevis het volgende:
Valt het jullie ook op dat we steeds vaker moeten aankloppen omdat de bel niet werkt?
dat hebben ze vast voor de folderfiguren
pi_190638328
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 08:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
Heb ook 7 jaar bij de post gewerkt in het verleden. Waar ik met kerst altijd zo'n hekel aan had waren die kaarten ter grootte van een postzegel. Dit vielen er dan weer tussenuit en kon je weer teruglopen :')
die zitten nu tussen de bundel drama dus
pi_190640408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:31 schreef blijevis het volgende:
Valt het jullie ook op dat we steeds vaker moeten aankloppen omdat de bel niet werkt?
Vooral in wijken met veel kleine kinderen. Dan heb je af en toe een rijtje waar ze bijna allemaal een briefje hebben hangen dat de bel uitstaat. Of hij doet het gewoon niet zonder dat ze dat melden.
pi_190641952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 08:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vooral in wijken met veel kleine kinderen. Dan heb je af en toe een rijtje waar ze bijna allemaal een briefje hebben hangen dat de bel uitstaat. Of hij doet het gewoon niet zonder dat ze dat melden.
easy, geen bel geen bestel
ze halen het maar op
pi_190641990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:29 schreef bmp80 het volgende:

[..]

easy, geen bel geen bestel
ze halen het maar op
wat is er mis met even kloppen?
pi_190642393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:29 schreef bmp80 het volgende:

[..]

easy, geen bel geen bestel
ze halen het maar op
Oh, ik klop wel hoor. Maar je loopt een grotere kans dat ze je niet horen. En als alle buren dan ook nog zo'n briefje hebben ga ik het daar niet meer proberen.
pi_190642600
Ik klop als er geen bel is of als er een briefje hangt. Als de bel stuk is of uit staat, maar geen briefje dan is het jammer.

Vd zomer ergens waar de bel eraf gesloopt was, en ik kon zien dat ze in de achtertuin zaten. Die hoorden mijn geklop dus ook niet, ja pech dan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190682512
Ik vraag me af hoe druk die dal x-wijken dinsdag nu zullen zijn. De tijd is doodleuk op een normale daldag gezet, maar o.a. die tv-gidsen zullen toch een keer meegaan. De Y-wijken hebben op dinsdag ook altijd wel meer tijd dan dat ze vroeger op daldagen hadden.
pi_190702264
Ik heb dinsdag 2 X wijken, zal mij benieuwen. Eerst stond er maar 1, maar ik had het rooster nog niet bevestigd en nu staan er 2. Die 2 zijn allebei wel kleiner dan degene die er eerst op stond, komt neer op 2 uurtjes werk als het idd dal is. In ieder geval niet 2 Y wijken :P
Tot nu toe zijn alle daldagen op mijn X wijken rustige piekdagen geweest met vooral veel kerstkaartjes. Heel benieuwd wat ik zo aantref, heb zo een middelgrote en een behoorlijk grote X wijk. Ik vrees dat we nog niet klaar zijn met de kerstkaarten ;( ga dus vandaag ook maar een stuk eerder starten. Het leek er hier ook op dat ze het rooster van volgende week alvast vooruit hadden gemaakt ivm kerst en nog dingen aan hebben moeten passen oa om die wisseling van piek/dal woensdag. Vraag me af hoe lang van te voren dat bekend was.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190704803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraag me af hoe lang van te voren dat bekend was.
ik hoorde er woensdag voor het eerst iets over
pi_190714877
Misschien had ik naar mijn eigen advies moeten luisteren :')

12.30 op depot, nu net thuis. Half uurtje pauze tussendoor. Was nog niet eens 3 uur ingeroosterd .. teringdruk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 29 december 2019 @ 00:04:53 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190725913
Inderdaad... Maar er stonden bijna geen kerstkaarten meer melde onze planner vrolijk dinsdag...Oogkleppen zeker. Had voor m'n eigen adres er alleen al 9 en ik was niet de enige.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190734430
Qua kerstkaartjes viel het mij gister op zich nog wel mee. Zaten er alsnog wel aardig wat bij (zeker zo NA kerst), maar niet zoveel als ik verwacht had. Maar wel veeeeel loterij meuk. Van meerdere loterijen zowel voor de leden als 'aan de bewoners van' en in allebei mijn wijken daar bovenop nog enveloppen 'van harte gefeliciteerd!'.. dus prijzen gewonnen. Qua tijdschriften had ik het idee dat ik nog wel wat miste. Heb wel de Libelle, Margriet en Donald Duck gezien, maar volgens mij heeft niet elke abonnee er nu netjes eentje gehad deze week. Daar waren het er volgens mij te weinig voor :X

Beide wijken meer dan een uur uitloop, ik verwacht dus nog wel nagebeld te gaan worden. Eigenlijk zien ze graag dat je dan vast foto's maakt van hoe druk het is en die stuurt, maar daar heb ik niet zoveel trek in. Ze weten zelf toch ook wel dat die loterijmeuk etc er bij zou zitten, neem ik aan. Al maakt dat voor het bellen niet uit, zelfs als ze weten dat het door een bepaalde partij heel druk was moeten ze alsnog nabellen als er teveel geplust is. Maar het idee dat ik dan met foto's 'moet' laten zien hoe en wat staat me sowieso erg tegen.

Bij bepaalde dingen doe ik het soms wel hoor. Foto's maken dan, sturen alleen als er naar gevraagd zou worden. Als ik bijv ineens meerdere tassen vol pakjes heb, dat soort dingen weten ze dan ook niet zo per wijk. Maar een tijd terug met die bol boekjes, dat weten ze en ga ik echt niet op de foto zetten voor ze. Om maar een voorbeeld te noemen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190734573
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Van meerdere loterijen zowel voor de leden als 'aan de bewoners van' en in allebei mijn wijken daar bovenop nog enveloppen 'van harte gefeliciteerd!'.. dus prijzen gewonnen.
Dus... kwam je de honderdduizend brengen?
pi_190734643
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:33 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dus... kwam je de honderdduizend brengen?
:P Ja vast

Zo te zien... een hema cadeaukaart. In dat hele postcodegebied. En natuurlijk hele grote kans op prijzen voor mensen als ze lid worden!!! ;)

Mijn verlof staat ook nog altijd open, alweer 2 weken sinds de laatste communicatie hierover is geweest. Ik vermoed dat maar besloten is om dit maar tot na de KNJ te laten liggen, maar daar heb ik weinig boodschap aan. Ben er ondertussen helemaal klaar mee. De rest heeft zijn/haar vakanties al zowat een maand geleden akkoord gekregen, dus men bekijkt het maar :W

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 29-12-2019 13:02:53 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190737113
Ik kwam als flexibele altijd als laatste aan de beurt wat vakantie betreft omdat de mensen met een vaste wijk eerst vakantie kregen en ik stand-by moest blijven staan omdat ik in de zomer als reserve stond. Dus als alle vakanties bekend waren van alle anderen, dan werd bekeken of ik mocht en wanneer. De eerste twee jaren werden mijn zomervakanties afgekeurd. Ik heb toen een hoop stampij gemaakt. Het derde en vierde jaar werden mijn weken gelukkig goedgekeurd, al moest ik het derde jaar een week eerder beginnen omdat iemand met een vaste wijk met de airborne mee wilde doen.

Zo oneerlijk zoals het bij ons ging.
  zondag 29 december 2019 @ 23:34:33 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190756900
Het blijft bijzonder hoe sommige tl's hun eigen regels bedenken. Foto's maken bij veel uitloop... Wat een bs.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190757693
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 23:34 schreef V__L_N het volgende:
Het blijft bijzonder hoe sommige tl's hun eigen regels bedenken. Foto's maken bij veel uitloop... Wat een bs.
Precies. Nog afgezien van het feit dat foto's niets zeggen. Ik kan wel een foto maken van 5 tassen, maar het aantal tassen zegt niet alles. Bovendien doet de ene voorbereider de tassen tot de rand vol, terwijl de ander ze amper tot de helft doet. Dus tenzij je al je tassen op het depot gaat uitpakken, en elke bundel apart fotograferen, geven foto's geen goed beeld. Daarnaast weten TC's zelf donders goed of het druk is of niet en welke mailings er zijn, en zo niet, dan kunnen ze zo navraag doen bij voorbereiden. Dit is gewoon weer het zoveelste trucje om plussen te ontmoedigen.

Ik snap ook niet waarom men dit blijft accepteren. Waarom trekken bezorgers niet en masse aan de bel bij vakbond, OR of procesmanager? Gewerkte tijd is betaalde tijd, dus plustijd moet sowieso worden goedgekeurd, en je hoeft helemaal geen foto's te maken. Je moet alleen een reden aangeven voor de uitloop, en als die reden "calamiteiten" is of "kwaliteit sortering" dan mag een TC wel van je verlangen dat je een melding doet waarin je dit toelicht. Maar meer ook niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190767324
Onze TC was heel fanatiek wat betreft foto's. Meer dan 10 minuten plustijd nodig? Bewijs het maar. Kon je dat niet, dan werd je gebeld.
  maandag 30 december 2019 @ 12:31:40 #232
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190767424
Prima joh, maar gewerkte tijd is betaalde tijd. 10 minuten is dwaas trouwens, 1 tripje naar de retailer en je gaat daar al overheen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190767910
Ja het is niet echt moeten dus he, maar dan wordt het wel sneller/makkelijker goedgekeurd. Nou ja, tenzij het echt iets bijzonders is begin ik daar niet aan. Dat nabellen heeft iedereen hier wel ook een gruwelijke hekel aan, dat je uit mag gaan leggen waarom het dan meer post was precies.

Zo erg als het was bij Globetrottertje, zowel met dit als dat verlof, zo is het bij ons (nog?) niet. Al lijkt het erop dat ze daar qua verlof nu mogelijk wel mee beginnen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190768123
Pff, gelukkig valt dat hier allemaal nog wel mee. Als er echt iets bijzonders is, een HaH-mailing onlangs op een daldag, maak ik wel een melding, maar er is nog nooit moeilijk gedaan over extra tijd.
pi_190776006
Als ik het zo lees mag ik mijn handen dichtknijpen met de TC's die ik tot nu toe gehad heb. Uitloop wordt hier zonder morren goedgekeurd, alleen als je echt veel uitloop hebt (zeg maar 3,5 uur gedaan over een wijk van 2 uur, en dan buiten de SKNJ), willen ze wel graag een kort mailtje of appje met uitleg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190776487
Het zou trouwens wel handig zijn als er gewoon een optie overig was bij het claimen van meer tijd. En daar dan een tekstvak waar je het kort kan toelichten. Soms heb je van die dagen dat de post te laat is, het meer post is, en je naar de retailer moet na eerst tig keer te hebben aangebeld. Bij elkaar tikt dat aardig aan qua tijd. Maar dat moet je toch kiezen wat je als reden voor de extra tijd gaat opgeven.
  dinsdag 31 december 2019 @ 12:49:54 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190802877
Wijk niet geleverd... Of ik dan niet even een andere (piek)wijk wil lopen. Nou nee dus... Ik ga voor het eerst in 9 jaar eens op een normale tijd aanschuiven bij oud- en nieuw ipv pas om 7 uur.

Fijne jaarwisseling collega's :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190803623
Hier zijn de X wijken iig niet bepaald dal :X voor bijna elk adres post.. NPL, Douglas, kerstkaarten :r
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190804223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn de X wijken iig niet bepaald dal :X voor bijna elk adres post.. NPL, Douglas, kerstkaarten :r
Gelukkig wel erg rustig volgens de app _O-
  dinsdag 31 december 2019 @ 16:00:05 #240
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190808362
Heel Rustig idd, terwijl er een uur minder voor staat dan normaal op dinsdag. Het is gewoon net zo druk als op een piekdag inclusief Makro's en weet ik het wat voor zooi allemaal, het enige verschil is dat het gebundeld is als daldag. :') Levert lekker handzame bundels op ook. Dat uur komt er dus gewoon weer bij, en als een of andere halve gare om toelichting vraagt voor die plustijd kan ie een foto van m'n middelvinger krijgen.
pi_190809438
Zat hier nog over de basistijd van de dinsdag heen, maar die tijden staan toch al te krap. Ik baal er gewoon echt van dat ze zeggen dat het een daldag wordt en dan deze ongein. Wel mooi dat er dan ook nog scenario heel rustig bij stond idd, maar dat dat niet zou kloppen was ik al wel vanuit gegaan :')

Die NPL mailing moeten ze ook al van te voren geweten hebben en die was heel specifiek voor vandaag. En dan nog roepen dat het een daldag wordt :r zaten er wel een boel verkeerd en die zijn dus allemaal bij de supermarkt in de oranje bus gegaan :W

[ Bericht 36% gewijzigd door VixenFromHell op 31-12-2019 16:58:42 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190829177
https://mobile.twitter.com/gderaaij/status/1212031226057543682

Deze conversatie :') is zeker dezelfde medewerker die zei dat we 2 januari niet werken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190829407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:33 schreef VixenFromHell het volgende:
https://mobile.twitter.com/gderaaij/status/1212031226057543682

Deze conversatie :') is zeker dezelfde medewerker die zei dat we 2 januari niet werken.
Ach, er staan voor mij vandaag scan pakketjes in de app...
pi_190830291
Had gister ook een flinke berg van die NPL rommel, ook veel fouten die ik niet kwijt kon, want de bus zat dicht, hetzelfde voor een stapeltje van die troep die ze over het hoofd gezien hadden, alsof ik dat er even tussen ga zetten 8)7Nou ja, gooi ik morgen wel weer in de bus :Wjammer voor ze dat het maar tot 2 uur afgelopen nacht geldig was. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als we die spam klant kwijt zouden raken :W

Hier zit overigens een TC die steeds andere dingen beweert en de boel bij elkaar loopt te liegen. Heb van meerdere mensen gehoord dat ze niet automatisch tijd hebben gekregen voor het vergaderen of bespreken van uiteenlopende zaken. Dat zou volgens hem ook niet onder werktijd vallen. Ook wordt bij werkoverleg reistijd van de locatie naar het depot niet automatisch vergoed. Ik vraag er niet eens meer om en plus alles gewoon zelf maar bij, desnoods over meerdere dagen :Y

Verder zijn er hier ook mensen die niet meer dan een uur bij willen plussen omdat ze anders gebeld worden, en dat bij wijken waar hooguit de helft van de tijd die je nodig hebt voor staat.

[ Bericht 9% gewijzigd door zerebus op 01-01-2020 19:53:08 ]
pi_190836913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:51 schreef the_X het volgende:

[..]

Ach, er staan voor mij vandaag scan pakketjes in de app...
Bij mij ook, 4 stuks. Die zaten dinsdag niet in de tas :P
pi_190840662
PostNL twitterde op donderdag 02-01-2020 om 10:50:36 @Boelens258 We gaan vandaag weer sorteren Chris. vanaf morgen leveren we weer post. reageer retweet
_O- het gaat gewoon door. Misschien dan maar gewoon lekker thuisblijven vandaag...
Andere medewerkers geven trouwens wel gewoon aan dat dingen vandaag bezorgd gaan worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190841531
De plus- minuren van vorig tijdvak tellen de uren van maandag de 23e niet mee. Vorig jaar ging dat ook al fout in december.... Of dat moet komen omdat ze die uren van maandag niet gebruikten om je minuren van de weken daarvoor weg te poetsen. Maar in ieder geval een reden om het loonstrookje goed in de gaten te houden.
pi_190842475
Hmm. Ik wou hier al de hele tijd enthousiast mee komen doen; maar nu ben ik helaas ontslagen. Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen. Mogelijk hebben jullie tips; aangezien velen er waarschijnlijk al langer werken.

Ik werkte er nog niet zo lang als postsorteerder; en vind het werk echt geweldig. Supertoffe collega's, en het sorteren vind ik héérlijk om te doen. Ik helemaal blij en zag me dit wel voor eeuwig doen. Ik ben aangenomen door een manager, die nu volgens mij ziek thuis of vakantie heeft sinds een week. Geen idee; we zijn er niet over ingelicht en iemand anders is kennelijk nu de manager. Hier kwam ik achter doordat hij me maandag belde waar ik bleef; en ik moest aangeven dat ik nooit op maandagen werk. Er heerst een griepgolf. Er verdwijnen de hele tijd collega's. Via roddels had ik gehoord dat zij ontslagen werden bij ziekmelding met griep. Ik heb de griep ook opgelopen; en ben uit angst dat die roddels waar waren dinsdag toch maar met griep gaan werken. Woensdag immers vrij; dan kan ik dan uitzieken. Nieuwjaarsnacht ziek in bed gelegen. Helaas nog steeds niet beter. Ik heb me woensdag ziek gemeld aan de nieuwe manager. Hij heeft vanochtend gebeld dat ik ontslagen ben "want hij wil het risico niet lopen". Hij stelde nog een paar vragen/maakte wat opmerkingen waar uit bleek dat hij niet weet wie ik ben en me verwart met iemand anders. Waarvan een dat ik een jongen ben..en dat hij dinsdag heeft gezien dat ik ook veel te langzaam werkte.. wat niet kan; ik stond niet in zijn unit die dag..hij is 2 seconden langs gekomen om aan te geven dat hij me gister probeerde te bellen maar ik niet opnam (?? we hebben toen een gesprek gehad??) en waarom ik er niet was..voor de rest heb ik hem niet gezien. Maar dat klonk mij toch ook een beetje in de oren dat hij dat er wat na gooide omdat je iemand niet mag ontslaan voor griep.

Ik weet dus niet of hij me met iemand verwart, of dat dit een normale gang van zaken is daar, iemand ontslaan bij griep. Heeft het nut om de vorige manager te contacteren; of mogelijk morgen langs de nieuwe manager te gaan als mijn griep is afgenomen om met hem te praten en te vragen of ik alsjeblieft terug mag komen werken? Ik ken de bedrijfscultuur/structuur niet goed genoeg om te weten of dit nut heeft. Is er ook iemand boven hem o.i.d. waar ik naar toe kan als hij geen gesprek met me wil hebben? Het lijkt me sterk dat het al het plan was om mensen te ontslaan na de drukke kerstperiode..want we hebben al zo'n groot tekort aan personeel dat we nog post van 2 weken geleden aan het verwerken zijn; en er komt binnenkort ook alles van Sandd bij.

Op internet vind ik bij reviews wel eens terug dat men niet zo goed met personeel omgaat bij postnl en dit wel eens vaker gebeurd; maar de meeste reviews zijn erg positief; en zo heb ik deze plek ook ervaren. Erg begaan met hun personeel juist. Dus ik neig toch erg naar een persoonsverwarring. En ik mis het nu al :'(

Enfin; wat is een goede manier om dit aan te pakken binnen dit bedrijf. Ik heb voorheen enkel met 1 baas gewerkt; en geen meerdere tussenlagen. Van mijn floormanager heb ik geen contactgegevens. En het is me niet helemaal duidelijk wie überhaupt allemaal onder en boven en naast wie zit.

Dankjewel voor eventuele tips. Hopelijk tot snel weer als collega's. :)
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:34:57 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190842733
Dit verhaal met details als namen en data mailen naar de or van de postnl. Verder een melding maken in je app (en als je mail adres hebt van je tl /manager daar ook heen mailen). Daarin duidelijk zetten dat je beschikbaar bent om te werken en dat je graag wil weten wanneer en op welke plek ze je willen inzetten. En als ze je wel op staande voet willen ontslaan dat je graag je dossier wil inzien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190842790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:34 schreef V__L_N het volgende:
Dit verhaal met details als namen en data mailen naar de or van de postnl. Verder een melding maken in je app (en als je mail adres hebt van je tl /manager daar ook heen mailen). Daarin duidelijk zetten dat je beschikbaar bent om te werken en dat je graag wil weten wanneer en op welke plek ze je willen inzetten. En als ze je wel op staande voet willen ontslaan dat je graag je dossier wil inzien.
Ik heb enkel een telefoonnummer van hem en de oude manager. Ik zal de or mailen. Is de tl hetzelfde als de floormanager?
Wat heb ik aan mijn dossier? Wat staat daar in? En wat kan ik daarmee?

Dankjewel voor de tips.
pi_190843277
Ik zou op zijn minst even nagaan wat officieel nu precies de reden is dat je ontslagen bent. Vanwege een ziekmelding alleen kunnen ze je niet ontslaan.

In je dossier kun je zien of er eventuele aantekeningen zijn gemaakt over je functioneren.
Ga in elk geval niet smeken om je baan terug te krijgen. Dan hebben ze je namelijk echt te pakken. Dat plezier moet je ze niet gunnen.
pi_190843741
Ik mis een hoop informatie in je bericht.

* wat bedoel je met "ontslagen"? Op staande voet / in je proeftijd / tijdelijk contract wordt niet verlengd?
* sinds wanneer werk je bij PostNL?
* ben je uitzendkracht of heb je een contract (tijdelijk/vast)?
* heb je dit alleen mondeling gehoord of ook op schrift?

Ontslaan vanwege ziekte mag niet, ontslaan (of contract niet verlengen) tijdens ziekte mag wel. Tijdens je proeftijd mag zowel jij als de werkgever zonder opgave van redenen het contract per direct beëindigen.

Voor ontslag op staande voet is veel meer nodig dan een ziekmelding, ook als die onterecht zou zijn. Bovendien kan dat laatste alleen door de bedrijfsarts vastgesteld worden.

Maar, hoe zuur dat ook is, (veelvuldig) ziekteverzuim is voor een werkgever een zeer goede reden om iemand tijdens de proeftijd weer weg te sturen of een contract niet te verlengen. Je bent dan immers een potentiële grote kostenpost.

Ben je lid van een vakbond? Dan nu direct bellen en om juridische ondersteuning vragen. Geef ook direct - per mail of brief - aan dat je beschikbaar bent voor werk. Niet mailen, dat duurt te lang.

Je kunt ook de OR bellen, maar die doen niet aan individuele belangenbehartiging. Ze kunnen je wel de regels en afspraken uitleggen, en helpen om binnen het bedrijf te escaleren.Ook hier: niet mailen, dat duurt te lang.
pi_190843939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:10 schreef Iskek het volgende:

Wat een verhaal. Ik neem aan dat je in de proeftijd zit. Dan is het niet echt ontslaan en dan mogen ze dit denk ik wel doen. Je eigen teamleider zou hier misschien nog een stukje voor kunnen steken, zeker als er allemaal misverstanden in het spel zijn. Kun je hem echt niet bereiken? Of eventueel zijn leidinggevende, de procesmanager? Ik moet wel zeggen dat de vestiging die jij beschrijft echt vreselijk klinkt. Ik weet niet of ik wel terug zou willen komen als ik zo behandeld werd.

Als je er wil blijven is dit idd wel belangrijk:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:56 schreef Ranunculus het volgende:
Geef ook direct - per mail of brief - aan dat je beschikbaar bent voor werk.


[ Bericht 9% gewijzigd door bmp80 op 02-01-2020 16:21:01 ]
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:35:10 #254
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190844272
Tja ik zou ook zeggen: wees blij dat je daar weg bent. Ik vond sorteren ook altijd leuk en gezellig met de collega's. Totdat de CVL's kwamen die ingericht werden als werkkampen. Er is al veel gesaneerd in de managers en degenen die er nog zitten hebben niet overleefd omdat ze zo begaan met het personeel zijn, die mensen zijn keihard en geven geen fuck. Dat straalt af op de zaal, want teamcoaches worden enorm onder druk gezet, terwijl ze helemaal niet de capaciteiten hebben om leiding te geven in stress-situaties. Gevolg: veel geschreeuw op de werkvloer en een volledig verpeste sfeer. Niemand kan het ook meer iets schelen dan wat er met de post gebeurd. 50 wijken die blijven staan? Tassen naar verkeerde depots? Alles door elkaar gegooid in de tassen? Prima joh, laat ze het uitzoeken, denkt iedereen. Ik zou voor geen goud meer terug willen.
pi_190845746
Kom er nu ook pas achter dat PostNL gestopt is met de bewaarservice. Zag al dat collega weer hele stapels post aan het bewaren is voor een school die nu 2 weken geen brievenbus heeft. Zelf ook paar adressen tegen gekomen waar de bus nog dicht geplakt zat, mja sorry maar dat gaat nu wel retour. Op oudjaarsdag wil ik het nog wel 'herstellen' maar ik blijf niet bezig. Van die bewaarservice werd blijkbaar te weinig gebruik gemaakt, hier is het wel elk jaar gedonder met kleinere winkels en de scholen die dicht zijn en geen bus hebben of weghalen, maar er blijft wel post komen :X zouden ze nu door moeten laten zenden zo te zien. Zie nu dat het ergens achter in 2018 al afgeschaft is :')

Hier zijn trouwens ook meerdere mensen tijdens hun proeftijd eruit gegooid ivm ziekmelden. Bij 1 ging het wel om iets dat langer zou gaan duren, bij een ander was het iets dat waarschijnlijk wel van korte duur zou zijn maar ze willen geen risico lopen idd. Eentje hoefde van onze TL niet weg maar het moest toch. Zijn ze keihard in..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190845842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:10 schreef Iskek het volgende:
Hmm. Ik wou hier al de hele tijd enthousiast mee komen doen; maar nu ben ik helaas ontslagen. Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen. Mogelijk hebben jullie tips; aangezien velen er waarschijnlijk al langer werken.

Ik werkte er nog niet zo lang als postsorteerder; en vind het werk echt geweldig. Supertoffe collega's, en het sorteren vind ik héérlijk om te doen. Ik helemaal blij en zag me dit wel voor eeuwig doen. Ik ben aangenomen door een manager, die nu volgens mij ziek thuis of vakantie heeft sinds een week. Geen idee; we zijn er niet over ingelicht en iemand anders is kennelijk nu de manager. Hier kwam ik achter doordat hij me maandag belde waar ik bleef; en ik moest aangeven dat ik nooit op maandagen werk. Er heerst een griepgolf. Er verdwijnen de hele tijd collega's. Via roddels had ik gehoord dat zij ontslagen werden bij ziekmelding met griep. Ik heb de griep ook opgelopen; en ben uit angst dat die roddels waar waren dinsdag toch maar met griep gaan werken. Woensdag immers vrij; dan kan ik dan uitzieken. Nieuwjaarsnacht ziek in bed gelegen. Helaas nog steeds niet beter. Ik heb me woensdag ziek gemeld aan de nieuwe manager. Hij heeft vanochtend gebeld dat ik ontslagen ben "want hij wil het risico niet lopen". Hij stelde nog een paar vragen/maakte wat opmerkingen waar uit bleek dat hij niet weet wie ik ben en me verwart met iemand anders. Waarvan een dat ik een jongen ben..en dat hij dinsdag heeft gezien dat ik ook veel te langzaam werkte.. wat niet kan; ik stond niet in zijn unit die dag..hij is 2 seconden langs gekomen om aan te geven dat hij me gister probeerde te bellen maar ik niet opnam (?? we hebben toen een gesprek gehad??) en waarom ik er niet was..voor de rest heb ik hem niet gezien. Maar dat klonk mij toch ook een beetje in de oren dat hij dat er wat na gooide omdat je iemand niet mag ontslaan voor griep.

Ik weet dus niet of hij me met iemand verwart, of dat dit een normale gang van zaken is daar, iemand ontslaan bij griep. Heeft het nut om de vorige manager te contacteren; of mogelijk morgen langs de nieuwe manager te gaan als mijn griep is afgenomen om met hem te praten en te vragen of ik alsjeblieft terug mag komen werken? Ik ken de bedrijfscultuur/structuur niet goed genoeg om te weten of dit nut heeft. Is er ook iemand boven hem o.i.d. waar ik naar toe kan als hij geen gesprek met me wil hebben? Het lijkt me sterk dat het al het plan was om mensen te ontslaan na de drukke kerstperiode..want we hebben al zo'n groot tekort aan personeel dat we nog post van 2 weken geleden aan het verwerken zijn; en er komt binnenkort ook alles van Sandd bij.

Op internet vind ik bij reviews wel eens terug dat men niet zo goed met personeel omgaat bij postnl en dit wel eens vaker gebeurd; maar de meeste reviews zijn erg positief; en zo heb ik deze plek ook ervaren. Erg begaan met hun personeel juist. Dus ik neig toch erg naar een persoonsverwarring. En ik mis het nu al :'(

Enfin; wat is een goede manier om dit aan te pakken binnen dit bedrijf. Ik heb voorheen enkel met 1 baas gewerkt; en geen meerdere tussenlagen. Van mijn floormanager heb ik geen contactgegevens. En het is me niet helemaal duidelijk wie überhaupt allemaal onder en boven en naast wie zit.

Dankjewel voor eventuele tips. Hopelijk tot snel weer als collega's. :)
ik heb heel veel gelezen(de laatste tijd) ook die reviews(her en der)met de wettelijke regels nemen ze het niet zo nauw,en iemand die ziek is kan nooit zomaar ontslagen worden,je kan wel opgeroepen worden door een arbodienst(hier moet je wel aan meewerken)
pi_190845869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:35 schreef Abdoe het volgende:
Tja ik zou ook zeggen: wees blij dat je daar weg bent. Ik vond sorteren ook altijd leuk en gezellig met de collega's. Totdat de CVL's kwamen die ingericht werden als werkkampen. Er is al veel gesaneerd in de managers en degenen die er nog zitten hebben niet overleefd omdat ze zo begaan met het personeel zijn, die mensen zijn keihard en geven geen fuck. Dat straalt af op de zaal, want teamcoaches worden enorm onder druk gezet, terwijl ze helemaal niet de capaciteiten hebben om leiding te geven in stress-situaties. Gevolg: veel geschreeuw op de werkvloer en een volledig verpeste sfeer. Niemand kan het ook meer iets schelen dan wat er met de post gebeurd. 50 wijken die blijven staan? Tassen naar verkeerde depots? Alles door elkaar gegooid in de tassen? Prima joh, laat ze het uitzoeken, denkt iedereen. Ik zou voor geen goud meer terug willen.
dit dus en allemaal voor amper 8eu/uur drama dus
pi_190845928
Ik weet niet zeker of ik in mijn proeftijd zit. Ik heb net een nieuw contract gekregen. Omdat mijn vorige contract na een maand niet bleek te kloppen; ze hadden mijn gegevens..je raad het nooit...met die van iemand anders verward (kennelijk ben ik een uniek niet-onthoudbaar persoon haha!). Waardoor ik het loon van een jongen die daar werkte kreeg; en vice versa. Om dit recht te zetten hebben ze een nieuw contract opgesteld. Dit heb ik echter nog niet gekregen of anderzijds onder ogen gekregen; dus wie weet zijn ze wéér begonnen met een nieuwe maand proeftijd.

Ik heb het enkel telefonisch mede gedeeld gekregen. Wel via whatsapp bevestiging gekregen dat de reden de ziekmelding van griep was.

Maar mogelijk is het wel beter zo. Als ik Abdoe zijn verhaal lees; er is wel soms knallende ruzie tussen leidinggevenden. Wat een teken kan zijn van een onprettige werksfeer. Die ik nu nog niet echt zie; ik ben te naïef denk ik doordat ik enkel in hele kleine bedrijven heb gewerkt of als ZZP'er voor mijn eigen bedrijf. Al die termen voor velen lagen leidinggevende; en ik weet absoluut niet wie nou wie is; en wie die mensen zijn/betekenen voor mij. Bij wie ik voor wat moet zijn. En als dit opgelost zou kunnen worden en ik terug mag komen; denk ik dat ik mogelijk door die naïviteit weer in de problemen zou kunnen komen. Mogelijk is zo'n groot bedrijf niks voor mij. En ik besef me nu ook; dat ik ook niet weet welk gedrag wél of niet normaal is. Ik denk bij alles door mijn gebrek aan ervaring in een groot bedrijf "Dat zal wel zo horen". Eigenlijk zo typend en lezend; merk ik dat ik veel niet weet; maar zo van ver af kijkend; eigenlijk wél verwacht dat een werkgever dat uitlegt. Ik verwacht netjes ingewerkt te worden. Ik wil graag dat ze mijn naam kunnen onthouden/mijn persoon. Kennelijk is er een dossier heb ik hier geleerd; waar men je functioneren in bijhoud; lijkt me niet echt werken als je je werknemers niet kent. Ik weet van deze man bijvoorbeeld zijn functie en achternaam niet eens. Hij heeft zich niet voorgesteld. Er is geen moment geweest dat nu duidelijk werd gezegd "Dit zijn jouw leidinggevenden; dit is hun functie, zo heten ze, en bij hen kun je terecht met vragen". Ik weet wat dat betreft niet eens of ik moet vragen of ik naar het toilet mag..of gewoon mag gaan.. en ook niet aan wie ik dat kan vragen.

Dus mogelijk gewoon geen match. Maar erg jammer vind ik dat wel. Mogelijk te naïef; maar zeer gemotiveerd en er oprecht ook veel plezier er in. Ik denk dat ik alsnog OR contacteer. Van de 40 mensen waar ik mee ben begonnen 2 maanden geleden; zijn er nu 9 over. "we kunnen niemand vinden" wil soms ook zeggen dat er iets anders aan de hand is dan "dat mensen gewoonweg niet willen". Mogelijk kan dit bij andere mensen in de toekomst dan voorkomen worden als OR een beter beeld krijgt wat er op de werkvloer gebeurd.

Boo.. nu nog lukken die ontzettende zin uit mijn hoofd te krijgen om morgen lekker naar mijn werk te gaan :'(
pi_190845961
https://www.destentor.nl/(...)eroorzaken~ad5eba8f/

Kwam ik dit ook net nog tegen.... :X bombrieven
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 2 januari 2020 @ 19:37:48 #260
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190846622
Wel iets grappigs vandaag, op het eind van mijn route heb ik een paar afgelegen boerderijen waar je geen hond ziet normaal gesproken. Zag ik daar zo'n grote PostNL trailer staan met een uitgestapte chauffeur die ontredderd om zich heen keek in the middle of nowhere. Ff gepraat met die kerel, hij was al weet ik het hoe lang op zoek naar het sorteercentrum voor pakketten maar kon geen wijs worden uit zijn navigatie. Ik ben nog nooit op dat centrum geweest maar weet wel ongeveer waar het is, zo'n 20 km verderop schat ik en geen idee hoe je daar komt verder, het ligt ergens aan de snelweg voor zover ik weet. Bleek dat zijn navigatie op 'fietsen' stond en dus allerlei tussendoor- en landweggetjes aangaf, en hij al een uur aan het kloten was met dat ding van 12 meter lang ofzo. :D Heb het even gefikst voor hem, en toen werd ie idd rechtsomkeert naar de snelweg gestuurd, wel een stukje makkelijker. :P
pi_190847253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:42 schreef Iskek het volgende:
Ik weet niet zeker of ik in mijn proeftijd zit. Ik heb net een nieuw contract gekregen. Omdat mijn vorige contract na een maand niet bleek te kloppen; ze hadden mijn gegevens..je raad het nooit...met die van iemand anders verward (kennelijk ben ik een uniek niet-onthoudbaar persoon haha!). Waardoor ik het loon van een jongen die daar werkte kreeg; en vice versa. Om dit recht te zetten hebben ze een nieuw contract opgesteld. Dit heb ik echter nog niet gekregen of anderzijds onder ogen gekregen; dus wie weet zijn ze wéér begonnen met een nieuwe maand proeftijd.

Afgezien van of je er nog wil werken (voor hetzelfde - weliswaar weinige - geld kun je het treffen met de werksfeer op jouw werkplek, direct om je heen), ik zou het wel even goed uitgezocht willen hebben, want dit klopt van geen kanten. Volgens mij snapt je leidinggevende, hoe het dan ook mag heten, er zelf ook geen jota van.

Je weet niet eens of je een lopend contract hebt maar je bent/was wel aan het werk? Proberen ze soms, door dat griepje, dat nieuwe contract niet te laten bestaan? Heb je daar misschien iets anders van zwart of wit staan, ook van die naamsverwarring? Zomaar een nieuwe proeftijd in laten gaan mag niet, na het einde van de proeftijd erop terugkomen ook niet. Vervelende situatie zeg en lekker onpersoonlijk.

Ik had ook zo'n geklooi, toen ik weer tijdelijk in dienst kwam, voor de KNJ. Door een typfoutje in mijn mailadres (van hen, want het webformulier werkte niet) was mijn contract in cyberspace verdwenen. Of ik niet even anders wilde heten en daarbij dat foute mailadres aanmaken? Ja dag *O*
Na een maand gerotzooi zei ik: laat maar zitten hoor, als het teveel moeite is. Kwam mijn teamcoach aan de deur of ik niet heel alsjeblieft toch een paar maanden wilde komen werken. Nou best, maar ik ga niet hun fouten oplossen.

Maar goed, ik zou ook niet weten bij wie je daarvoor aan moet kloppen, want even mailen of bellen lukte als bezorger niet zonder registratienummer. Ik hoop dat je in elk geval duidelijkheid krijgt.
pi_190847683
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:42 schreef Iskek het volgende:
Ik weet niet zeker of ik in mijn proeftijd zit. Ik heb net een nieuw contract gekregen. Omdat mijn vorige contract na een maand niet bleek te kloppen; ze hadden mijn gegevens..je raad het nooit...met die van iemand anders verward (kennelijk ben ik een uniek niet-onthoudbaar persoon haha!). Waardoor ik het loon van een jongen die daar werkte kreeg; en vice versa. Om dit recht te zetten hebben ze een nieuw contract opgesteld. Dit heb ik echter nog niet gekregen of anderzijds onder ogen gekregen; dus wie weet zijn ze wéér begonnen met een nieuwe maand proeftijd.

Ik heb het enkel telefonisch mede gedeeld gekregen. Wel via whatsapp bevestiging gekregen dat de reden de ziekmelding van griep was.

Maar mogelijk is het wel beter zo. Als ik Abdoe zijn verhaal lees; er is wel soms knallende ruzie tussen leidinggevenden. Wat een teken kan zijn van een onprettige werksfeer. Die ik nu nog niet echt zie; ik ben te naïef denk ik doordat ik enkel in hele kleine bedrijven heb gewerkt of als ZZP'er voor mijn eigen bedrijf. Al die termen voor velen lagen leidinggevende; en ik weet absoluut niet wie nou wie is; en wie die mensen zijn/betekenen voor mij. Bij wie ik voor wat moet zijn. En als dit opgelost zou kunnen worden en ik terug mag komen; denk ik dat ik mogelijk door die naïviteit weer in de problemen zou kunnen komen. Mogelijk is zo'n groot bedrijf niks voor mij. En ik besef me nu ook; dat ik ook niet weet welk gedrag wél of niet normaal is. Ik denk bij alles door mijn gebrek aan ervaring in een groot bedrijf "Dat zal wel zo horen". Eigenlijk zo typend en lezend; merk ik dat ik veel niet weet; maar zo van ver af kijkend; eigenlijk wél verwacht dat een werkgever dat uitlegt. Ik verwacht netjes ingewerkt te worden. Ik wil graag dat ze mijn naam kunnen onthouden/mijn persoon. Kennelijk is er een dossier heb ik hier geleerd; waar men je functioneren in bijhoud; lijkt me niet echt werken als je je werknemers niet kent. Ik weet van deze man bijvoorbeeld zijn functie en achternaam niet eens. Hij heeft zich niet voorgesteld. Er is geen moment geweest dat nu duidelijk werd gezegd "Dit zijn jouw leidinggevenden; dit is hun functie, zo heten ze, en bij hen kun je terecht met vragen". Ik weet wat dat betreft niet eens of ik moet vragen of ik naar het toilet mag..of gewoon mag gaan.. en ook niet aan wie ik dat kan vragen.

Dus mogelijk gewoon geen match. Maar erg jammer vind ik dat wel. Mogelijk te naïef; maar zeer gemotiveerd en er oprecht ook veel plezier er in. Ik denk dat ik alsnog OR contacteer. Van de 40 mensen waar ik mee ben begonnen 2 maanden geleden; zijn er nu 9 over. "we kunnen niemand vinden" wil soms ook zeggen dat er iets anders aan de hand is dan "dat mensen gewoonweg niet willen". Mogelijk kan dit bij andere mensen in de toekomst dan voorkomen worden als OR een beter beeld krijgt wat er op de werkvloer gebeurd.

Boo.. nu nog lukken die ontzettende zin uit mijn hoofd te krijgen om morgen lekker naar mijn werk te gaan :'(
Ik begrijp dus dat je er al langer dan een maand werkte? Had je een contract voor maximaal een jaar? In dat geval was je proeftijd al voorbij, en had je niet zomaar ontslagen mogen worden. Als ik jou was zou ik meteen contact opnemen met het juridisch loket en het ontslag aanvechten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190849132
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 02-01-2020 22:40:29 ]
  donderdag 2 januari 2020 @ 23:27:15 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190850271
Die moesten we er hier uitvissen. Mooi laagje in het krat gegooid.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190852384
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Kom er nu ook pas achter dat PostNL gestopt is met de bewaarservice. Zag al dat collega weer hele stapels post aan het bewaren is voor een school die nu 2 weken geen brievenbus heeft. Zelf ook paar adressen tegen gekomen waar de bus nog dicht geplakt zat, mja sorry maar dat gaat nu wel retour. Op oudjaarsdag wil ik het nog wel 'herstellen' maar ik blijf niet bezig. Van die bewaarservice werd blijkbaar te weinig gebruik gemaakt, hier is het wel elk jaar gedonder met kleinere winkels en de scholen die dicht zijn en geen bus hebben of weghalen, maar er blijft wel post komen :X zouden ze nu door moeten laten zenden zo te zien. Zie nu dat het ergens achter in 2018 al afgeschaft is :')
Die is inderdaad al ruim een jaar verdwenen. Niet vanwege te weinig populair, maar vanwege te duur. Die post moet immers ergens achtergehouden worden, vaak was dat op het sorteercentrum of de vbl.
Iedereen die er gebruik van maakte is uitgebreid ingelicht dat het zou stoppen en dat ze konden overstappen op de doorzendservice. Ik zie hier ook veel scholen die dat niet gedaan hebben (zuinigheid?) en wel een hek op slot doen, zodat de bus onbereikbaar is. Alles gaat retour afzender. Dan moeten ze maar een bus aan het hek hangen. Ik ben geen bewaarservice.
pi_190852408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat je er al langer dan een maand werkte? Had je een contract voor maximaal een jaar? In dat geval was je proeftijd al voorbij, en had je niet zomaar ontslagen mogen worden. Als ik jou was zou ik meteen contact opnemen met het juridisch loket en het ontslag aanvechten.
Dit! Niet zomaar accepteren, het kan forse gevolgen hebben voor je recht op een uitkering (ontslag op staande voet = verwijtbaar werkeloos).
Heb je nu al contact gehad met OR, vakbond, jurist? Dit kun je niet rustig een paar dagen laten liggen, jij zult direct in actie moeten komen.
pi_190853606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 08:22 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Die is inderdaad al ruim een jaar verdwenen. Niet vanwege te weinig populair, maar vanwege te duur. Die post moet immers ergens achtergehouden worden, vaak was dat op het sorteercentrum of de vbl.
Iedereen die er gebruik van maakte is uitgebreid ingelicht dat het zou stoppen en dat ze konden overstappen op de doorzendservice. Ik zie hier ook veel scholen die dat niet gedaan hebben (zuinigheid?) en wel een hek op slot doen, zodat de bus onbereikbaar is. Alles gaat retour afzender. Dan moeten ze maar een bus aan het hek hangen. Ik ben geen bewaarservice.
Ja, dat was de uitleg vd webcare ;) waar nu ook al weer meerdere keren is gezegd dat we 2 januari niet bezorgd hebben en pas vandaag weer beginnen :')

Maar sommige scholen maakten ook al geen gebruik vd bewaarservice. Waarom zou je ook als de bezorger zelf wel alles op het depot gaat bewaren he :X heb zelf ook wel eens richting het einde vd zomer een hele stapel post voor een winkel gehad met allemaal herstelstickers erop. Is toch ook geen oplossing.. gewoon retour doen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190854852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
Ik heb nog gevraagd aan mijn leidinggevende; of we die er wel bij moesten doen, want die komen 2 januari pas aan.. ja hoor gewoon er bij.

En er is een hier een megaprijs gevallen...zit je als buur al te huilen dat je nou nét geen lot heb gekocht dit jaar en 5 ton aan je snuitje voorbij is gegaan.. krijg je nog even op 2 januari zo'n herinnering binnen haha.
pi_190856610
Incassobedrijf Rotterdam heeft bombrief gekregen die retour was gestuurd
quote:
PostNL meldt aan NU.nl veiligheidsmaatregelen te nemen, maar kan hier niet te veel over uitweiden. Het postbedrijf staat in nauw contact met de politie en hun postbezorgers.
In nauw contact met hun postbezorgers? Dat is een flinke leugen. Ik heb nog niet een bericht over deze hele toestand voorbij zien komen.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:18:04 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190857155
Er staan nu wel een bericht in mijnpostnl. Verder wel nutteloos kwa informatie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190857250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:42 schreef Iskek het volgende:
Ik doe hetzelfde werk en ik ben redelijk tevreden. Maar ik weet ook dat er veel verschil tussen de vestigingen zit, en in hoe serieus je zelf alles neemt.

Ik zou er wel goed achteraan gaan. De OR kan je niet zo weer terug aan het werk helpen. Daar moet je echt voor bij je teamleider zijn. Dat is jouw leidinggevende. Daarboven is een procesmanager. Je hebt eigenlijk alleen met je teamleider te maken. Maar als die op vakantie is, en zijn vervanger zijn boekje te buiten gaat, en zelfs denkt dat je iemand anders bent, moet je misschien toch bij de procesmanager zijn om het verhaal uit te leggen zodat het rechtgezet kan worden.

Uit je verhaal maak ik op dat je uit de proeftijd bent. Dan moeten ze het toch echt met je doen. Geef duidelijk aan dat je nog steeds voor werk beschikbaar bent. Kom desnoods gewoon op je werk. Je kan daar ook om de procesmanager vragen.
pi_190863769
Zijn bij jullie de uren van kerst ook niet bij de totale overuren van de maand geboekt? De uren van de hele week zelf kloppen gewoon maar ze zijn niet in de totaaltijd (+ uren die uitbetaald worden op je salaris) meegenomen.
pi_190863851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 21:01 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn bij jullie de uren van kerst ook niet bij de totale overuren van de maand geboekt? De uren van de hele week zelf kloppen gewoon maar ze zijn niet in de totaaltijd (+ uren die uitbetaald worden op je salaris) meegenomen.
Bij mij is die maandag de 23e niet meegeteld. Er stond ergens iets in een bericht dat ze de uren van die maandagen niet zouden gebruiken om eventuele minuren van de weken daarvoor weg te werken. Dus wellicht is het een administratief trucje om dat te voorkomen. Maar ik houd mijn loonstrookje goed in de gaten.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 22:27:48 #274
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190865489
Mijn tl moet m'n overuren vanaf de 21ste nog invoeren. Begint me danig te ergeren. Heb het nu 4 keer gevraagd. Kan het zelf niet. Maar kan zo ook niet controleren straks of het klopt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190869711
Moet de admi dat niet doen @VLN? Geen idee of een tl dat überhaubt kan of mag.

Als ik iets had qua overuren dan mailde ik de admi en dan boekte zij het terplekke bij en mailde een screenshotje terug dat ze het geboekt had.

Misschien beter dat jouw admi dat nog ter stond regelt, zodat je het in januari nog uitbetaald krijgt.
pi_190869863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
dat is alvast voor dec 2020 :)
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:56:49 #277
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190870246
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Moet de admi dat niet doen @:VLN? Geen idee of een tl dat überhaubt kan of mag.

Als ik iets had qua overuren dan mailde ik de admi en dan boekte zij het terplekke bij en mailde een screenshotje terug dat ze het geboekt had.

Misschien beter dat jouw admi dat nog ter stond regelt, zodat je het in januari nog uitbetaald krijgt.
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190871881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.

Het grote voordeel van zelf doen is immers dat het op dinsdag automatisch wordt goedgekeurd als je teamcoach het is vergeten.
pi_190872886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.

Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt ;) En dat gaat niet zonder die app.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:15:27 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190872955
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190874992
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt ;) En dat gaat niet zonder die app.
Da's knap waardeloos. heb je geen oude reservetelefoon waar je voor de vorm de app op kunt zetten? Dan zodra je thuis bent start/stop en plussen?
pi_190875568
Ik dacht dat iemand ze gecorrigeerd had, maar ze blijven ook vandaag volhouden dat 2-1 geen (officiele?) bezorgdag was :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190875665
Zijn ze daar bij de klantenservice echt zo dom? Ja dus!

En dan die popie jopietaal naar klanten toe. Lekker professioneel.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:49:44 #284
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190876023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:15 schreef V__L_N het volgende:
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Sowieso is heel die app een wanproduct, maar goed je moet roeien met de riemen die je hebt.

Wat bij updateproblemen erg vaak werkt, is om in de instellingen van je telefoon op zoek te gaan naar de back-upinstellingen en daar "automatisch herstellen" of "automatisch terugzetten" uit te schakelen. Vervolgens die app verwijderen, opnieuw installeren en weer inloggen.

Daarna zou ik die instelling trouwens wel weer inschakelen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:34:37 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190876507
Als ze een nieuwe werkende update uitbrengen kan ie zo op mijn telefoon. Maar de voor laatste update heeft hem gesloopt. En de update daarna heeft er een permanente foutmelding opgezet. Dus nu doet ie helemaal niks. En de postnl boeit het blijkbaar niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:19:34 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190877035
Mag ik iets vragen.
Hoe komt er een “gesloten verklaring” op je adres?
Op ons adres staat nu ineens een gesloten verklaring. Waardoor er gisteren en vandaag een pakje niet bezorgd kon worden. Als het goed is is de verklaring opgeheven door PostNL. Maar ik heb geen idee hoe die er op is gekomen, wij zijn ook geen bedrijf. Kan de pakketbezorger dat gedaan hebben? En is hij daar dan bevoegd toe?
pi_190877078
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:19 schreef amaranta het volgende:

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:39:42 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190877332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Bedankt!
Ja, als het goed is is die opgeheven (+- 3 werkdagen) Maar ik snap dus niet hoe die er op is gekomen. En ik weet ook niet voor welke dagen die gesloten verklaring erop staat. In ieder geval de vrijdag en de zaterdag dus aangezien ze gisteren en vandaag niet “konden” bezorgen.
Bezorgen staat nu voor maandag gepland, maar ja voor het zelfde geld zijn we dan ook “gesloten”
Beetje vreemde situatie wel.
pi_190877630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
pi_190878115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
Dit gaat over pakketten. Maar er zijn ook scholen en bedrijven waar de post nog van op de vestiging wordt bewaard op zaterdag. Bij het bezorgen is volgens mij de richtlijn dat het retour moet als je het niet kan afleveren (geen brievenbus).
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:18:57 #291
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190880052
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst 8)7
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.

Grote vraag: Waarom?
pi_190880503
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst 8)7
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.

Grote vraag: Waarom?
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.


PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:57:22 #293
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190880873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:39 schreef the_X het volgende:

[..]

Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.


PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
En dat moet dan 3 weken duren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fietsertje70 op 05-01-2020 00:18:55 ]
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:49:02 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190882070
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.

Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 5 januari 2020 @ 00:20:12 #295
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190883782
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
pi_190886126
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 00:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
Al was ie van je buurman, dan kan de kaart nog half Nederland door zijn gegaan. Lulliger vind ik dat ik er helemaal niet meer van opkijk, drie weken over een kerstkaart.
pi_190886375
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.

Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet. :N

Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
pi_190886908
Het ergste vind ik nog dat dit bedrijf iedereen gedemotiveerd krijgt keer op keer en week in week uit dezelfde fouten blijft maken zonder er ooit van te leren. Als zelfs de teamleiders het niks meer interesseert als er rouwpost te laat word bezorgd hoe motiveer je dan je eigen personeel? Zeker in de kerstperiode verwacht je dat we allemaal extra stappen zetten en kijk dan ook altijd enorm uit naar deze periode waarin het bedrijf zijn visitekaartje kan en hoort af te geven, Maar het is nog nooit zo een puinzooi geweest en het word elke week erger. Ik kan 100 fouten herstellen op een dag om post op tijd bij de klant te krijgen en nog is er niemand die het interesseert en is het een speld in een hooiberg als je ziet hoeveel herstelstickers er doorheen gaan.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:53:24 #299
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_190888832
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:15 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet. :N

Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
Ik heb ook het idee dat die nieuwe herstel/retoursticker het probleem verergert. Die mag je i.t.t. de oude sticker absoluut NIET over de codeerregel plakken, maar wat nou als de machine een op zich correct adres verkeerd gelezen heeft en er dus een foute codeerregel op geprint heeft? Dan plak je de herstelsticker linksonder, gooi je de brief in de oranje bus, zit ie er de volgende dag (bij kerstkaarten de volgende week) weer tussen.

Een ander probleem is dat de machine ook moeite lijkt te hebben met het verschil tussen herstel en retour. Ik heb al diverse poststukken retour afzender zien gaan terwijl duidelijk het vakje "herstellen" was aangekruist.

Wat ook niet meehelpt is dat het opgerekte servicekader (72 uur) voor kerstpost in feite geldt voor alles wat in de oranje bus gegooid wordt. Dus alle foutlopers die wij daarin gooien zijn nog eens 3 werkdagen extra onderweg, dus dat betekent dat een verkeerd gesorteerde kerstkaart al minstens 6 werkdagen onderweg is, en als de herstelsticker in eerste instantie ook nog eens fout wordt gelezen worden dat er minstens 9.

Ik kan mij herinneren dat je voorheen tijdens de KNJ ook geen herstelpost in de oranje bus mocht gooien, maar dat het op het depot in een rode bak moest en dat een chauffeur het dan kwam ophalen. Maar dat gaat tegenwoordig niet meer zo. Zal wel teveel geld kosten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190888989
De kwaliteit wordt steeds slechter,door al die nutteloze kostenbesparingen en de bezorger wordt er door de klant op aangesproken.
  maandag 6 januari 2020 @ 12:50:32 #301
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190903558
1 miljoen gebruikers voor de mijn post app.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')