Daarin heb je ergens wel gelijk, hoor. Het bedrijf werkt als aparte eilandjes, met elk hun eigen budget en kwaliteits-eisen, maar fouten druppelen wel door het systeem. De fouten van sorteren komen op het bordje van voorbereiden, de fouten van voorbereiden komen op het bordje van bezorgen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 00:18 schreef V__L_N het volgende:
Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.quote:Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.
Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.
Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
Dit is landelijk. Hier hangt de versie van december 2018 bij ieder team in het zicht. De enige wijziging/aanvulling sinds die tijd gaat over dat kleine (Chinese) pakjes onder de elastiek mogen, ondanks dat ze dikker zijn dan 1,5 cm.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.
Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
dat is al oude techniek dynalogic heeft het al tijdenquote:Op dinsdag 26 november 2019 22:18 schreef zerebus het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien
Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.
https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US
Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
Ik gebruik het. Het klopt bijna altijd. Een enkele keer staat iets er eerder in dan dat je het krijgt. Maar volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Dat hoeft niet eens vertraging te betekenen, maar het is wel een mogelijkheid. Op basis van die app klagen over late post is niet terecht. Maar omdat het bijna altijd klopt denken mensen dat het 100% moet kloppen.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast?
Oude sticker proberen? Wij hebben nog niet eens nieuwe gekregen, en mogen de oude tot nader order blijven gebruiken. Dat kun jij dus ook doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
Stel je dit nu voor met bakken vol kerstkaarten volgende maand.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Uniequote:Op woensdag 27 november 2019 21:36 schreef ophaling10 het volgende:
er is weer een nieuwe editie
https://www.rodemorgen.nl(...)ember%202019-web.pdf
Gansch het raderwerk staat stil, als uw machtige arm dat wil.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.quote:Op zondag 1 december 2019 12:37 schreef V__L_N het volgende:
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.quote:Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Dat was om de problemen met de versie van 11 november op te lossen, dat is te zien aan de reviews in de Play Store niet helemaal gelukt.quote:Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android
ja 26 nov was de laatste update voor Androidquote:Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.
Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo.
Neeh. Ik app hem af en toe voor extra tijd. Dat voegt ie toe zonder commentaar verder. Van de week kwam ie stikkers brengen. Toen hebben we het er 2 seconden over gehad. Dat ik vooral niet moet vergeten wel te checken of er een update is. Hij kan er verder ook niks mee. De melding ligt bij de it. Die moeten het oplossen.quote:Op zondag 1 december 2019 13:09 schreef Globetrottertje2 het volgende:
[..]
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
Ja, hij loopt vaak vast bij het verversen. En als je 'm dan afsluit en weer opnieuw opstart word je naar mijnpostnl.nl gestuurd en moet je een nieuwe pincode aanmaken.quote:Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Zo eentje hebben we hier ook gehad, heel stom. Ik heb gelukkig tot nu toe geen problemen met de app.quote:Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.quote:Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)quote:Op maandag 2 december 2019 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.
Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.
Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!quote:Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Mijn TL heeft zelfs liever dat je met de telefoon scant ipv met de scanner, omdat er bij scannen met de scanner relatief vaak dingen mis gaan.quote:Op maandag 2 december 2019 14:16 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
Ik ga echt niet zomaar voor de postnl weer een nieuwe telefoon kopen hoor. Laat ze iets fatsoenlijks bouwen.quote:Op maandag 2 december 2019 13:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
Je hebt geen internet nodig om te scannen. Je kan gewoon alles thuis synchroniserenquote:Op maandag 2 december 2019 20:20 schreef V__L_N het volgende:
ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Was paar dagen terug wel iets in het nieuws dat er een storing was. Kan goed daar een gevolg van zijn.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
de uitzondering die de regel bevestigt!quote:Op woensdag 4 december 2019 20:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier doet ie het gewoon hoor, mijn werk.
Hier ook. Het is al meermaals gebeurd. Ik heb niet de indruk dat de nieuwe sticker beter werkt dan de oude.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier ook retourpost teruggekregen in de wijk.
Er wordt doodleuk weer de code van het verzendadres erop gezet.
Heb over de appquote:Op woensdag 4 december 2019 22:34 schreef V__L_N het volgende:
Hebben we het nou over de app of over de website? Want de website doet het hier, maar de app al 3 weken niet.
Heb ik ook een tijd gedaan maar dan krijg je elke keer zo'n vervelende pop-up met "er is een update beschikbaar", die je dan weer moet wegklikken. En ik word nu al temmes van iedere keer "er is geen internetverbinding" of "kan GPS-positie niet bepalen".quote:Op woensdag 4 december 2019 22:10 schreef zerebus het volgende:
Mijn advies is ook altijd om de updates te laten zitten als de app gewoon goed werkt. Ik heb zelf ook vaak genoeg gehad dat hij het na een update ineens niet meer doet
via mobiele apllicatie werkt het welquote:Op donderdag 5 december 2019 18:36 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik kan de laatste weken mijn rooster niet meer bevestigen via de website. Na klikken op bevestigen krijg ik wel de lijst met tijden, maar de pop-up waar je nog een keer op "Ok" moet drukken verschijnt niet. Meer mensen daar last van?
Ja hier werkt dat op de pc ook niet meer zie ik, wilde bezwaar maken maar hij gaat ook meteen naar die lijst met tijden. In de app kun je niet per dag bezwaar invullen, dus ze hadden het hier liever via de pc. Dan maar even in de app kijken straks..quote:Op donderdag 5 december 2019 18:36 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik kan de laatste weken mijn rooster niet meer bevestigen via de website. Na klikken op bevestigen krijg ik wel de lijst met tijden, maar de pop-up waar je nog een keer op "Ok" moet drukken verschijnt niet. Meer mensen daar last van?
It had geen bericht gestuurd dat het was opgelostquote:
In plaats van een klacht in te dienen zou je misschien de collega in kwestie rechtstreeks kunnen aanspreken.quote:Op zaterdag 7 december 2019 13:22 schreef bmp80 het volgende:
* bmp80 bromt
Collega of niet, nog 1x een verkeerde brief in dus bus, of een goede brief niet in de bus, en ik dien een klacht in. En als ze de hele wijk zo lopen als bij mij dan mogen ze wel ff met de teamcoach praten of ze dit werk wel kunnen.
hier zowat alle dagen(wel 40 soms)(per wijk) bijna alles wordt er bij ons geplaatst lijkt welquote:Op dinsdag 10 december 2019 15:54 schreef Abdoe het volgende:
Vandaag 21 scanpakjes in 1 wijk, dat heb ik nog niet eerder gehad.
Dat lijkt me wel wat veel. Met de Chinazooi en overige troep erbij had ik 4 tassen pakketten voor die wijk (+ 3 tassen post). Het komt in jouw gebied regelmatig voor dat elke wijk 8 tassen pakketten oid heeft?quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier zowat alle dagen(wel 40 soms)(per wijk) bijna alles wordt er bij ons geplaatst lijkt wel
het is af en toe verschrikkelijk hierquote:Op dinsdag 10 december 2019 19:31 schreef Abdoe het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat veel. Met de Chinazooi en overige troep erbij had ik 4 tassen pakketten voor die wijk (+ 3 tassen post). Het komt in jouw gebied regelmatig voor dat elke wijk 8 tassen pakketten oid heeft?
Bij elke postwijk (zeg maar postcodegebied) hoort een vast afhaalpunt, er is een afspraak met de uitbater van zo'n afhaalpunt dat pakketten uit die wijk daar worden afgeleverd (voor het afhaalpunt is het verwerken van pakketten een bron van inkomsten). Als je aan de rand van je postwijk woont dan kan het voorkomen dat je dichter bij het afhaalpunt van een naastliggende wijk woont dan bij het afhaalpunt van je eigen wijk.quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:30 schreef Eendjes het volgende:
Heb jullie misschien een idee hoe er bepaald wordt naar welk PostNL punt je pakketje gaat als je niet thuis bent?
M’n pakketje ligt nu in een vaag winkeltje paar straten verderop die elke dag om 18:00 sluit, dan ben ik nog niet thuis vanuit m’n werk. Terwijl ik 100 meter van een Spar woon die elke dag tot 22:00 geopend is. Nu moet ik tot zaterdag wachten
Had gehoopt dat ik hem via de app naar de spar kon leiden voordat ze bij m’n huis stonden (wist al dat ik op het bezorgmoment niet thuis was) maar dat was niet mogelijk. Snap sowieso niet wanneer dat wel kan en wanneer niet eigenlijk.
Ik wil liever een bon. Dan weet je tenminste zeker dat je er ook echt iets voor krijgt wat bedrag x waard is, en niet een doos vol meuk die minder waard is. Zeker die voedselpakketten van PostNL uit het verleden waren niet al te best. Wat zoutjes, goedkope zure wijn, beschimmelde sinaasappels. Nee, bedankt.quote:Op dinsdag 10 december 2019 18:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nu.nl/werk/60(...)duurzaam-cadeau.html
hoe wil je het anders doen?quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:48 schreef V__L_N het volgende:
Vorige week konden ze dat binnen ook niet. Daarom is er blijkbaar besloten dat vanaf morgen alle aanleveringen 30 minuten naar achteren gaan. Toch altijd fijn dat ze het probleem binnen weer afschuiven op de flexibiliteit van de bezorgers.
Als de post ná het uiterste aanlevermoment komt, gewoon plussen. En als jij andere verplichtingen hebt en niet zomaar een half uur langer door kunt gaan, dan moet je admi maar een oplossing zoeken. Kom je hierdoor niet aan je contracturen? Jammer dan, voor postnl.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:48 schreef V__L_N het volgende:
Vorige week konden ze dat binnen ook niet. Daarom is er blijkbaar besloten dat vanaf morgen alle aanleveringen 30 minuten naar achteren gaan. Toch altijd fijn dat ze het probleem binnen weer afschuiven op de flexibiliteit van de bezorgers.
Tijd om aan de bel te trekken, lijkt me. Ik herinner me dat met nrp1 de belofte is gedaan dat álle depots uiterlijk om 12 uur beleverd worden.quote:Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij hen kwam de post nu ook standaard later. (Vanaf half 1)
Dat ze zich realiseren dat we midden in de kortste dagen van het jaar zitten en dat naar achteren schuiven de oplossing niet is?quote:
Ze kunnen geen mensen vinden en ik heb een TL die prima inspringt en wijken zet etcquote:Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Meer mensen en misschien kan een teamleider binnen af en toe inspringen.
Binnen is de Sandd post al belachelijk en dus wordt dat gelopen door PostNL mensen..... Mede daardoor is de chaos compleet, meer post minder mensen...en zoek het maar uit, bij ons beginnen veel mensen al om 4 uur, nog eerder kan niet want dan is er nog niks gedraaitquote:Op woensdag 11 december 2019 07:37 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik zag afgelopen week een bezorger met al Sandd post erbij zitten. De bezorger van Sandd daar was al gestopt en die wijk kreeg zij en een collega er al bij. Waren best zware combibundels.
Klinkt allemaal wel leuk, maar dan trekken ze maar een blik uitzendkrachten of kantoorpersoneel open. Buiten zijn de extremen bijna niet weg te lopen door het gerommel binnen. Gisteren had ik 7 tassen. Vandaag een stapeltje van 10/15 cm. Morgen heb vermoedelijk net als vorige week 8 of 9 tassen. Beter verdelen leverd ook tijdwinst op.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:16 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ze kunnen geen mensen vinden en ik heb een TL die prima inspringt en wijken zet etc
[..]
Binnen is de Sandd post al belachelijk en dus wordt dat gelopen door PostNL mensen..... Mede daardoor is de chaos compleet, meer post minder mensen...en zoek het maar uit, bij ons beginnen veel mensen al om 4 uur, nog eerder kan niet want dan is er nog niks gedraait
Coolblue bonquote:Op woensdag 11 december 2019 00:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik wil liever een bon. Dan weet je tenminste zeker dat je er ook echt iets voor krijgt wat bedrag x waard is, en niet een doos vol meuk die minder waard is. Zeker die voedselpakketten van PostNL uit het verleden waren niet al te best. Wat zoutjes, goedkope zure wijn, beschimmelde sinaasappels. Nee, bedankt.
Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmatquote:Op woensdag 11 december 2019 16:05 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Coolblue bon
Ik kies al jaren voor bonnen
kreeg m vandaag, nog niet gekeken....quote:Op woensdag 11 december 2019 16:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmat
Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt?twitter:xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @PostNL @Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Het is wel stom om er een foto van te maken, maar het is niet bepaald een visitekaartje zo.quote:Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt?twitter:xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Tjonge wat een vergrijp, echt de moeite waard om er een foto van te verspreiden.quote:Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt?twitter:xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
Nee, wat er ook gebeurdquote:Op woensdag 11 december 2019 16:53 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Het lijkt er wel op. Of ze probeert het. Postnl reageert er wel goed op.
Grappige is dat die "xxIloonxx" "Heb elkaar lief. Wat er ook gebeurt." bij haar profiel heeft staan.
nisschien kan Ilona even helpen,is ze eerder klaarquote:Op woensdag 11 december 2019 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:Is hier nou iemand aan het klagen over een bezorger die even een (rook)pauze houdt?twitter:xxIloonxx twitterde op woensdag 11-12-2019 om 15:57:19 Fijn gezicht zo in de wijk 🤔 @:PostNL @:Gem_Maassluis Ze zat het niet naar d'r zin hebben denk ik.... #PostNL #postbezorger #rokendopdestoep https://t.co/Xx7jGfvzPJ reageer retweet
komt de post aan met z n bon van een gelequote:Op woensdag 11 december 2019 16:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar krijgen we nog een kerstpakket dit jaar? Meestal lag die brief net na Sinterklaas wel op je deurmat
Wow!quote:Op woensdag 11 december 2019 19:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
komt de post aan met z n bon van een gele
https://www.ad.nl/ad-werk(...)d5ueBPZupNgpgAyzonYA
Oh Got! Hahahaquote:Op woensdag 11 december 2019 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, wat er ook gebeurd
Hopelijk komt het vandaag aan.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:42 schreef Ori het volgende:
Wat gebeurt er als een pakketje verstuurd is als brievenbuspakketje, maar mogelijk toch niet paste?
Tracking zegt gewoon 'bezorgd' en 'Zending in brievenbus'
Er ligt geen briefje in de bus met info over bezorging bij buren of een afhaalpunt
Ik zie hier nu iig scenario heel druk. Donderdag waren er ook al 6 tassen voor die wijk waar mijn collega veeeeel werk aan had, dus het zal me benieuwen. Wel blij dat ik alleen die wijk heb nuquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:25 schreef V__L_N het volgende:
Dinsdag 8 tassen. Woensdag alleen 15 cm machinepost. Donderdag afgebroken, 5 tassen post. Vrijdag 10 cm machinepost en pakjes... Waarom ben ik bang voor zaterdag???
Vorig jaar was dat inderdaad zo, maar ik kan mij dit jaar geen bericht met een dergelijke strekking herinneren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:46 schreef Ranunculus het volgende:
Hebben jullie zaterdag en volgende week dinsdag de gewone looptijd op jullie rooster? Ik meen me een bericht te herinneren dat 14 en 17 december extra druk worden en dat we op voorhand extra tijd erbij zouden krijgen. Het omgekeerde van het zomerdal zeg maar.
Op het moment dat voorbereiding gaat schuiven met post dan kunnen die scenario's al de prullenbak in. En sinds Sandd erbij is gebeurt dat nogal vaak.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik zie hier nu iig scenario heel druk. Donderdag waren er ook al 6 tassen voor die wijk waar mijn collega veeeeel werk aan had, dus het zal me benieuwen. Wel blij dat ik alleen die wijk heb nu
Hier waren de daldagen trouwens ook wel redelijk druk, op mijn X wijken. Wel had collega laatst alleen machinepost en vandaag zo te zien ook voor sommige wijken. Gaat lekker
Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat inderdaad zo, maar ik kan mij dit jaar geen bericht met een dergelijke strekking herinneren.
Nu zie ik het ook. Nou, dat hebben ze dus niet gedaan bij ons. Nou ja, ik weet de plusknop gelukkig wel te vinden. Wel weer typisch PostNL. Ze zullen nou nooit eens vergeten om in de zomer tijd van je loop af te halen, maar tijd erbij doen, zelfs als ze het toezeggen, vergeten ze 9 van de 10 keer. Wat dat betreft ben ik blij dat we van de hah af zijn, want elke keer als we dat op donderdag hadden "vergaten" ze ook om extra basistijd te geven.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:48 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:
" Op zaterdag 14 en dinsdag 17 december worden de dallopen zwaarder. De verwachte extra looptijd voor deze dagen voegen we bij op de basistijd. Dinsdag 31 december worden de Y-lopen zwaarder dan normaal. Voor deze lopen gelden de looptijden van de woensdag."
Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:48 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Het bericht staat bij ons nog in mijnwerk. Van Sipke, geplaatst op 17 oktober, met titel Extra werken - in de kerstperiode:
" Op zaterdag 14 en dinsdag 17 december worden de dallopen zwaarder. De verwachte extra looptijd voor deze dagen voegen we bij op de basistijd. Dinsdag 31 december worden de Y-lopen zwaarder dan normaal. Voor deze lopen gelden de looptijden van de woensdag."
Dan hebben jullie je laten naaien. Ik heb op zaterdag net zo veel tijd als op dinsdag (donderdag 10 minuten meer)quote:Op zondag 15 december 2019 10:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.
En die drie minuten had je al nodig om alle berichtjes te lezen dat je wel moest minnen, als dat mogelijk was.quote:Op zondag 15 december 2019 07:15 schreef Globetrottertje2 het volgende:
En dan kregen we er op donderdag wel 3 hele! minuten bij als we hah hadden.
Ja, al viel de horror me mee als ik zag wat er op donderdag stond. Het was qua aantal tassen niet veel, al doe je er met die kaarten wel langer over. Maar hier is op alle X wijken ook flink gekort op die zaterdag idd, bij veel grotere wijken is er zoveel afgegaan dat het sowieso al totaal niet haalbaar is.quote:Op zondag 15 december 2019 10:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier vergeten ze ook even dat de X wijken op zaterdag ook veel minder tijd hebben dan op di en do. Terwijl gister met Makro, Kpn en natuurlijk kerstkaarten een stuk drukker was dan de gemiddelde piekdag.
Bij ons wilden ze ook op zaterdag eventjes 40% van de looptijd van wijken afhalen toen het hah er af ging. Wijken gingen van 2 uur naar 1.15. Ik heb daar bij mijn wijken gelukkig een stokje voor kunnen steken, maar er zijn genoeg mensen die het gewoon hebben laten gebeuren.quote:Op zondag 15 december 2019 11:22 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan hebben jullie je laten naaien. Ik heb op zaterdag net zo veel tijd als op dinsdag (donderdag 10 minuten meer)
Nee. Er blijkt een technisch iets te zijn waardoor de scenarios (te) traag worden geladen/ingelezen of zoiets. Alleen blijken sommigen uiteindelijk wél scenarios (en de X of Y aanduiding) te zien, maar anderen niet. Hoe dat zit, geen idee.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zijn de scenario's weer afgeschaft?
Gokje: Sandd gooit alle zegelpost al over de schutting naar postnl. Volgens mij bezorgen de sanddbezorgers op dit moment alleen nog zakelijke post. De zegelpost was voor hun altijd al zeer verliesgevend, want aanzienlijk lastiger bij collectie en sorteren.quote:Op dinsdag 17 december 2019 20:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja die sandd kaarten vallen wel erg op. Dat zijn echt niet alleen kaarten die verkeerd in de bus zijn gegaan. Eigenlijk vind ik dat verkeerd, beetje cheapo's belonen met goede bezorging. Die krengen moesten ze gewoon bewaren tot na de kerst.
App is hier nog steeds stuk...
Opzich is dat minnen nogal vreemd. Aangezien je minimaal de looptijd nou eenmaal voor de post gereserveerd hebt. Als je je hele wijk gaat minnen zit je in feite met onbetaald verlof.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.
Ja, dat ben ik sowieso dus eigenlijk al niet van plan. Plus dat ik (net toegevoegd ) ook nog tijd kwijt ben geweest alsnogquote:Op woensdag 18 december 2019 14:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Opzich is dat minnen nogal vreemd. Aangezien je minimaal de looptijd nou eenmaal voor de post gereserveerd hebt. Als je je hele wijk gaat minnen zit je in feite met onbetaald verlof.
Nee, je hoeft niet te minnen. Jij bent vorige week met dit rooster met deze uren akkoord gegaan. Dat kan postnl nu niet eenzijdig wijzigen. Uiteraard moet je wel gedurende die uren beschikbaar zijn, eventueel voor alternatief werk (andere wijk).quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.
Om hier nog even aan toe te voegen: kwam pas op het depot erachter dat mijn wijken er niet waren, er was toen ook niemand aanwezig die hulp kon gebruiken. Heb nog tot een bepaald tijdstip bij een bekende in de buurt gewacht, omdat ze nog op zoek waren naar de post. Hier hebben ze niet expliciet om verzocht maar er was wel aangegeven dat we tot die tijd nog wat konden horen. Tot die tijd heb ik dus nog.. standby gestaan, zo zie ik dat iig. Woon ook wat verder van het depot af dan de rst, had niet veel trek in nog eens heen en weer te moeten.
Er is het eea geinventariseerd, maar nog geen overleg geweest. En dus ook nog altijd geen beslissing. Ik begin daar nu een beetje van te balen, want ik hoor verder van iedereen dat alles allang goedgekeurd is. Al mijn andere verlof was ook begin december al akkoord.quote:Indien het totaal van de vakantie verzoeken voor een bepaalde periode groter is dan het vastgestelde maximum, dan:
1.Zal bezien worden of er nog ruimte is binnen de bezetting van andere (uitwisselbare) eenheden;
2.Indien het vastgestelde maximum in gevraagde periode op andere (uitwisselbare) eenheden nog niet is bereikt, dan wordt deze ruimte benut om de vakantie verzoek d.m.v. in-en uitlenen van medewerker(s) te honoreren;
3.Indien echter op andere (uitwisselbare) eenheden ook het maximum is bereikt, dan zal de 1elijns leidinggevende z.s.m. in overleg treden met de betrokken medewerkers.Zolang er geen alternatieven mogelijk zijn, worden alle verzoeken van die eenheid tot maandag 16 december 2019 aangehouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
Yep, hoop wel dat ik mezelf niet in de nesten heb gewerkt door aan te bieden een tas over te nemen van een collega morgen. Ik zie ze er wel voor aan om te zeggen dat ze die tijd dan wel verrekenen met de niet gewerkte tijd van gister . Ben van plan om gewoon alles te plussen idd. Normaal geef ik wel netjes mintijd door als daar sprake van is, dus imo hebben ze weinig te klagen. Genoeg die het niet doen.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:48 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Dus vandaag niet minnen. En als je morgen dubbel zoveel hebt, dan gewoon plussen wat je aan extra tijd nodig hebt.
whut? Wie meldt dat er gemind moet worden? In zo'n geval zou ik in staat zijn om terug te sturen: min jij die tijd dan ook gelijk even bij jouzelf?quote:Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Aantal wijken niet geleverd, ze willen dat we minnen ik wil dat eigenlijk niet. Dat hoef ik toch ook niet zomaar te doen? Ze hebben me niet gevraagd om een andere wijk te bezorgen. Alleen in het algemeen aangegeven dat je eventueel een ander zou kunnen helpen.
Om hier nog even aan toe te voegen: kwam pas op het depot erachter dat mijn wijken er niet waren, er was toen ook niemand aanwezig die hulp kon gebruiken. Heb nog tot een bepaald tijdstip bij een bekende in de buurt gewacht, omdat ze nog op zoek waren naar de post. Hier hebben ze niet expliciet om verzocht maar er was wel aangegeven dat we tot die tijd nog wat konden horen. Tot die tijd heb ik dus nog.. standby gestaan, zo zie ik dat iig. Woon ook wat verder van het depot af dan de rst, had niet veel trek in nog eens heen en weer te moeten.
Als je extra tijd on die reden afgekeurd wordt: berichtje aan de procesmanager. En als die ook moeilijk doet, oranje kaart (gaat nog een laagje hoger). Aan hen om aan te tonen dat je geclaimde tijd níet correct is - en dat kunnen ze niet. Ze weten immers niet hoe lang jij vandaag "klusjes" gedaan hebt.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:59 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yep, hoop wel dat ik mezelf niet in de nesten heb gewerkt door aan te bieden een tas over te nemen van een collega morgen. Ik zie ze er wel voor aan om te zeggen dat ze die tijd dan wel verrekenen met de niet gewerkte tijd van gister . Ben van plan om gewoon alles te plussen idd. Normaal geef ik wel netjes mintijd door als daar sprake van is, dus imo hebben ze weinig te klagen. Genoeg die het niet doen.
quote:Op woensdag 18 december 2019 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog even iets anders.. er staat nog een verlofaanvraag open van mij voor 2020 (de zomerperiode). In de vakantie/verlofregeling voor 2020 staat:
[..]
Er is het eea geinventariseerd, maar nog geen overleg geweest. En dus ook nog altijd geen beslissing. Ik begin daar nu een beetje van te balen, want ik hoor verder van iedereen dat alles allang goedgekeurd is. Al mijn andere verlof was ook begin december al akkoord.
Wat meer info, want ik vraag me ook sterk af of eea wel eerlijk verlooptindienen en twee weken niks horen is toch automatisch goedgekeurd volgens de CAO? ik bedoel dan hadden ze moeten afkeuren .... dat niet doen is automatisch een JASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet volgens de CAO. Volgens de wet. In de interne vakantieregeling is met de OR afgesproken dat - uitsluitend in de aanvraagperiode voor het komende kalenderjaar - de periode eenmalig met 2 weken verlengd mag worden. Dat moest dan wel vóór 2 december aan je zijn meegedeeld. Maar ook die verlengde periode is inmiddels verstreken.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:16 schreef liedetector het volgende:
[..]
indienen en twee weken niks horen is toch automatisch goedgekeurd volgens de CAO? ik bedoel dan hadden ze moeten afkeuren .... dat niet doen is automatisch een JA
Collega's hebben dat doorgekregen van de TL, waarschijnlijk toen ze contact gezocht hebben ivm missende wijken. Ik heb persoonlijk niets gehoord hierover vanuit PostNL, dus ik heb de tijd gewoon laten staan. Netjes gemeld bij de admi dat mijn lopen er ook niet bij zaten, en die zei hier niets over. Ongetwijfeld ga ik daar nog wel over horen tenzij ze het over het hoofd zien misschienquote:Op woensdag 18 december 2019 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
whut? Wie meldt dat er gemind moet worden? In zo'n geval zou ik in staat zijn om terug te sturen: min jij die tijd dan ook gelijk even bij jouzelf?
Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iigquote:Op donderdag 19 december 2019 02:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Meh, cadeau die ik wilde is weg..
Ja het schijnt dat de admi niet heel erg goed op de hoogte gebracht wordt van wat er allemaal gebeurt bij voorbereiden. Of die post er vandaag wel of niet tussen zit konden ze ook niet zeggen, want ze weten het niet gisteren ontbraken er ook veel meer wijken dan waar ze al melding van gemaakt hadden bij ons. Dat wist de admi dus blijkbaar ook nog niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:06 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Eerder zei je dat ze nog op zoek waren naar de post. Interne communicatie is ook mogelijk.
Wat er speelt is dat er een hoeveelheid post is die door ongeveer 30 man gedaan moet worden per unit, maar een unit is niet meer groter dan 15 man en meer kasten zijn er ook niet..... en tijd gaat voor volledigheid, dus moet het afgestiekt en mee....anders dan ligt het niet op tijd op een depotquote:Op donderdag 19 december 2019 11:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien zou het handig zijn als de TL zich er mee bemoeit, want die kan tenminste gaan kijken bij voorbereiden wat er nou allemaal speelt.
Ja.. misschien verwoordde ik het verkeerd ik doelde er meer op dat er niet voldoende bekend is wat er wel en niet geleverd wordt, en of de resterende post er bijv nu wel bij zit. Als de TL gaat informeren bij voorbereiden neem ik aan dat daar een antwoord op zou kunnen komen? De situatie binnen wordt daar niet anders van, maar voor ons is het nu maar afwachten of we een extra lading post er bij gaan krijgen. Vorige week is zonder enige vorm van overleg of communicatie ook gewoon post van een piekdag op een daldag er bij gekomen. Toen de wijk ontbrak wisten de admi en TL ook van niksquote:Op donderdag 19 december 2019 11:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
Wat er speelt is dat er een hoeveelheid post is die door ongeveer 30 man gedaan moet worden per unit, maar een unit is niet meer groter dan 15 man en meer kasten zijn er ook niet..... en tijd gaat voor volledigheid, dus moet het afgestiekt en mee....anders dan ligt het niet op tijd op een depot
Als er 150 wijken in een unit zitten en er zijn 19 units dan wordt het heel ingewikkeld om dat bij te houden, volgens mij weet eigenlijk niemand precies wat er wel een niet meegaat...soms is de voorgesorteerde kleine post die om bv half 9 weg moet zijn pas om half 10 in een unit.... met VOSsen wordt er al het nodige aan de kant gezet...kortom totaal geen overzicht voor niemand nietquote:Op donderdag 19 december 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja.. misschien verwoordde ik het verkeerd ik doelde er meer op dat er niet voldoende bekend is wat er wel en niet geleverd wordt, en of de resterende post er bijv nu wel bij zit. Als de TL gaat informeren bij voorbereiden neem ik aan dat daar een antwoord op zou kunnen komen? De situatie binnen wordt daar niet anders van, maar voor ons is het nu maar afwachten of we een extra lading post er bij gaan krijgen. Vorige week is zonder enige vorm van overleg of communicatie ook gewoon post van een piekdag op een daldag er bij gekomen. Toen de wijk ontbrak wisten de admi en TL ook van niks
Dat ze verzuipen in het werk en het belangrijker is dat het op tijd de deur uit gaat, dat weet ik idd. Zal ook wel een flinke werkdruk zijn voor de medewerkers
Dat kan je gewoon doen. Het is sowieso zo dat lopen na 17:00 vrijwillig is. En daarnaast kunnen ze je nooit verplichten om veel langer te werken dan je contracturen.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien moeten collega's met zware diensten dan op een bepaald tijdstip ook maar gewoon zeggen, sorry krijg het niet af. Zou wel zo eerlijk zijn. Hier gaan de mensen met flinke wijken gewoon door tot 19.00 want de post moet weggebracht worden. Gelukkig speelt dit voor mij nu niet zo, iedereen is aanwezig dus voor mij is er juist minder te doen. Daarom ook aangeboden iemand te helpen
Daar is de postverdeler toch voor om dat bij te houden? Met van die schuifbordjes?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:33 schreef liedetector het volgende:
[..]
Als er 150 wijken in een unit zitten en er zijn 19 units dan wordt het heel ingewikkeld om dat bij te houden, volgens mij weet eigenlijk niemand precies wat er wel een niet meegaat...soms is de voorgesorteerde kleine post die om bv half 9 weg moet zijn pas om half 10 in een unit.... met VOSsen wordt er al het nodige aan de kant gezet...kortom totaal geen overzicht voor niemand niet
Wijnpakket (rood + wit + rosé)quote:Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig
quote:Op donderdag 19 december 2019 19:12 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Wijnpakket (rood + wit + rosé)
met die schuifbordjes weet je toch niet of de rode bak mee gaat of alle post? laat staan dat je van 150 wijken weet hoeveel tassen elke wijk heeftquote:Op donderdag 19 december 2019 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar is de postverdeler toch voor om dat bij te houden? Met van die schuifbordjes?
Vorig jaar was er ook al zo'n regeling. De punten die nu ook in de communicatie naar ons staan, waren toen (en de jaren daarvoor geloof ik ook) alleen aan de leidinggevenden gemeld. Maar die werd niet door alle teamcoaches nageleefd - vandaar dat wij het nu ook te zien krijgen, zodat je weet wat je rechten zijn.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig
Weten jullie eigenlijk of zo'n document met verlofregeling met al deze bepalingen er eerder ook al was? Ik zie een hoop dingen die eerdere jaren wel gedaan werden, maar volgens deze regeling niet mogen. Zoals voorrang geven aan mensen die een hele week vrij willen ipv maar 1 dag. En hier stonden specifieke deadlines in, terwijl wij eerder wel eens tot januari hebben moeten wachten op een overleg mbt het verlof.
uit de pdf:quote:Op donderdag 19 december 2019 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat snel.. wat wilde je hebben dan? Dat is wel heel erg balen iig
Weten jullie eigenlijk of zo'n document met verlofregeling met al deze bepalingen er eerder ook al was? Ik zie een hoop dingen die eerdere jaren wel gedaan werden, maar volgens deze regeling niet mogen. Zoals voorrang geven aan mensen die een hele week vrij willen ipv maar 1 dag. En hier stonden specifieke deadlines in, terwijl wij eerder wel eens tot januari hebben moeten wachten op een overleg mbt het verlof.
Ze spreken hier ook over eenheden.. ik heb wel eens vernomen dat de bezettingsgraad ging over alle pbz in een bepaald gebied, maar het lijkt mij meer of ze hier met een eenheid een depot (of voorbereidingsteam oid) bedoelen. Mag toch aannemen dat een paar flexibelen niet gezien worden als een aparte eenheid he?
Ze zeggen namelijk dat bij knelpunten dan alle verlofaanvragen van een eenheid aangehouden worden, lijkt me sterk dat dat van het hele gebied is? Hier is alles ook altijd per depot geregeld. Ze spreken wel ook over uitwisselen van mensen tussen eenheden.
Zal hem er ook nog even bij pakken, toevallig via de bvpp gevonden had het met iemand over het feit dat ze mensen lokken met kadootjes etc.. en toen vond ik dit:
https://www.bvpp.nl/f/fil(...)-operations-2020.pdf
Ja okee, dat klinkt ook wel weer logisch al zal het in de praktijk niet altijd gaan zoals formeel omschreven.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:31 schreef Ranunculus het volgende:
Voor de verlofpercentages wordt inderdaad uitgegaan van het hele gebied dat onder jouw teamleider valt. Dat zijn dus meerdere depots, en vaak ook meerdere plaatsen. Dat kan dus betekenen dat op jouw depot niemand vrij kan krijgen, omdat op andere depots al teveel mensen vrij zijn. Dat lijkt krom, maar is lastig anders te formaliseren. Want als je het per depot/plaats zou doen, kom je in de knel met kleine depots/plaatsen. Daar zou dan bijna nooit iemand vrij kunnen krijgen. (4 bezorgers, 80% bezetting vereist)
quote:Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef gelestipjes het volgende:
Oh, en we kregen te horen dat de 30ste toch geen werkdag wordt.
komt omdat de machine post dan veel te laat geleverd wordt in de unit en we toch proberen die mee te krijgen...door de combi bundel denken ze dan dat dat wel kan door nog een keer vlak voordat het naar een depot moet mee te geven (anders moet het opnieuw gedraait en krijg je dus de post van een piek op een dal en dus missende kaarten etc...kortom idd drama)quote:Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef gelestipjes het volgende:
Grote en kleine post worden nu in veel gevallen al in aparte tassen aangeleverd,
Haha das wel een goeie streek. Ik heb ook wel eens aangebeld voor niks. Hoi pakketje... voor een ander adres. Tot ziens!quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:21 schreef Orion_in_space het volgende:
Oke nu wil ik het weten ook: wie was dit?
KLB / Kut PostNL bezorger komt aanbellen voor niks
Dat vind ik maar niks. Hier gaat de teamleider op bezoek bij klachten.quote:Op vrijdag 20 december 2019 19:56 schreef Globetrottertje2 het volgende: Als wij een klacht aan de broek kregen konden we zelf bij de klager aanbellen en excuses maken.
die app bestaat al even maar tegenwoordig totaal onbetrouwbaar.... als ik zie wat er per dag aan 24uurs post blijft staanquote:Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.
Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
soms is het 1/2 dagen vertraagd,pakketten staan er ook als foto in vind het zelf werelds werkenquote:Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.
Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
Ja, ervaring mee. Heb hierdoor kunnen zien, dat twee brieven uit eind oktober en 1 van begin december nog steeds niet bezorgd zijn, klantenservice neemt de klacht echter niet aan, want....ben niet de opdrachtgever.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.
Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
Ik gebruik die app ook. Je ziet dan foto's van de post die je gaat krijgen. Maar de datums zijn verwachte datums, en dat staan er ook bij. Met kerst is het niet gek dat post meer vertraagd is dan anders.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een boze bewoner op m'n dak gekregen. Ze liet een app zien waar je brieven kan 'volgen'.
Ze miste die en die brief op bepaalde datums. Jullie ervaring mee? Naar mijn weten zijn van de pbz alleen de scanpakjes te volgen.
Nou het was gewoon zeg maar post voor mij die door de verkeerde ontvanger weer op de bus is gedaan. En die had dat er op geschreven. Dus daarom stond dat er op toen ik het voor de tweede keer in de app zag. Het is geen opmerking van de post of zo.quote:Op zondag 22 december 2019 12:16 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Dat van dat "verkeerd bezorgd" wist ik niet.
Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:quote:Op maandag 23 december 2019 11:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik lees in een appgroepje dat het hier veel is vandaag. Blij dat ik gewoon lekker mijn vrije dagen heb gehouden
twitter:PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
Maar even rekening mee houden als ik mijn rooster krijg.quote:Bezorgen
In verband met de volumeverdeling op dinsdag 31 december zal er gewerkt worden als een woensdag.
Dit betekent dat dinsdag 31 december alle X lopen dal-lopen worden in plaats van piek-lopen. Alle Y lopen worden piek-lopen in plaats van dal-lopen.
Jep. Ik heb normaal gesproken 2 y-middagwijken. Dat ga ik dus volgende week echt niet doen.quote:Op maandag 23 december 2019 14:42 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Maar even rekening mee houden als ik mijn rooster krijg.
Hier ook voornamelijk kaarten en makro. Maar toch behoorlijk veel - tussen piek en dal in. Ik heb vooral genoten van géén pakjes. Jemig, dat scheelt een hoop tijd en ergernis.quote:Op maandag 23 december 2019 13:19 schreef V__L_N het volgende:
Hier stelde het niks voor. Wat kerstkaarten en makro gidsen.
het loopt ook zo lekker langs elkaar heen in het bedrijfquote:Op maandag 23 december 2019 14:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:twitter:PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @:WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
Officieel afsteken vanaf 6 uur. Maar ja, de verkoop begint 3 (dit jaar 4) dagen van te voren. Dus vanaf dat moment is het hier een compleet oorlogsgebied. Echt, dat spul mogen ze verbieden.quote:Op maandag 23 december 2019 17:05 schreef bmp80 het volgende:
De 31ste is altijd het leukst omdat je dan dwars door het vuurwerk moet lopen en alle pijlen moet ontwijken.
Wat slecht. Kom je helemaal vrijwillig op je vrije dag werken, zeggen ze dat je dan een dag te laat bent.quote:Op maandag 23 december 2019 14:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar volgens de altijd goed geïnformeerde klantenservice werken we vandaag helemaal niet:twitter:PostNL twitterde op maandag 23-12-2019 om 11:49:39 @:WoutervdW Pakketten bezorgen we altijd op maandag. Briefpost inderdaad niet. Gaat het hier om briefpost? Soms gebeurt het bij grote drukte dat een postbode ervoor kiest om op een ander tijdstip wat in te halen. reageer retweet
tv gidsen pas volgende week, meerdere waren een 2 weken editiequote:Op dinsdag 24 december 2019 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier iig niets van tijdschriften gezien nog..
Hier ook niet. Ik vrees dat het vrijdag Sanomadag wordt.quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier iig niets van tijdschriften gezien nog..
De Y wijk waar ik gisteren 1 tas voor had, had vandaag ook maar 1 tas. Dat was wel zeer rustig. Zelf had ik 7 tassen. Meeste waren kerstkaarten met datum stempels van 17/18/19. Dus verwacht na de kerst nog wel wat kaarten.quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maandag al weer zeldzaam slecht georganiseerd. Veel wijken waren niet geleverd, dus konden de bezorgers onverricht ter zake weer naar huis. Vandaag zogenaamd "zeer rustig" in de Y-wijken, maar met die Peter Hahn, Makro, Privé en Wooster-mailing (om nog maar te zwijgen van de enorme berg pakjes) viel dat reuze tegen.
dat hebben ze vast voor de folderfigurenquote:Op dinsdag 24 december 2019 22:31 schreef blijevis het volgende:
Valt het jullie ook op dat we steeds vaker moeten aankloppen omdat de bel niet werkt?
die zitten nu tussen de bundel drama dusquote:Op dinsdag 24 december 2019 08:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
Heb ook 7 jaar bij de post gewerkt in het verleden. Waar ik met kerst altijd zo'n hekel aan had waren die kaarten ter grootte van een postzegel. Dit vielen er dan weer tussenuit en kon je weer teruglopen
Vooral in wijken met veel kleine kinderen. Dan heb je af en toe een rijtje waar ze bijna allemaal een briefje hebben hangen dat de bel uitstaat. Of hij doet het gewoon niet zonder dat ze dat melden.quote:Op dinsdag 24 december 2019 22:31 schreef blijevis het volgende:
Valt het jullie ook op dat we steeds vaker moeten aankloppen omdat de bel niet werkt?
easy, geen bel geen bestelquote:Op woensdag 25 december 2019 08:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Vooral in wijken met veel kleine kinderen. Dan heb je af en toe een rijtje waar ze bijna allemaal een briefje hebben hangen dat de bel uitstaat. Of hij doet het gewoon niet zonder dat ze dat melden.
wat is er mis met even kloppen?quote:Op woensdag 25 december 2019 10:29 schreef bmp80 het volgende:
[..]
easy, geen bel geen bestel
ze halen het maar op
Oh, ik klop wel hoor. Maar je loopt een grotere kans dat ze je niet horen. En als alle buren dan ook nog zo'n briefje hebben ga ik het daar niet meer proberen.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:29 schreef bmp80 het volgende:
[..]
easy, geen bel geen bestel
ze halen het maar op
ik hoorde er woensdag voor het eerst iets overquote:Op zaterdag 28 december 2019 11:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraag me af hoe lang van te voren dat bekend was.
Dus... kwam je de honderdduizend brengen?quote:Op zondag 29 december 2019 12:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Van meerdere loterijen zowel voor de leden als 'aan de bewoners van' en in allebei mijn wijken daar bovenop nog enveloppen 'van harte gefeliciteerd!'.. dus prijzen gewonnen.
Ja vastquote:Op zondag 29 december 2019 12:33 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dus... kwam je de honderdduizend brengen?
Precies. Nog afgezien van het feit dat foto's niets zeggen. Ik kan wel een foto maken van 5 tassen, maar het aantal tassen zegt niet alles. Bovendien doet de ene voorbereider de tassen tot de rand vol, terwijl de ander ze amper tot de helft doet. Dus tenzij je al je tassen op het depot gaat uitpakken, en elke bundel apart fotograferen, geven foto's geen goed beeld. Daarnaast weten TC's zelf donders goed of het druk is of niet en welke mailings er zijn, en zo niet, dan kunnen ze zo navraag doen bij voorbereiden. Dit is gewoon weer het zoveelste trucje om plussen te ontmoedigen.quote:Op zondag 29 december 2019 23:34 schreef V__L_N het volgende:
Het blijft bijzonder hoe sommige tl's hun eigen regels bedenken. Foto's maken bij veel uitloop... Wat een bs.
Gelukkig wel erg rustig volgens de appquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn de X wijken iig niet bepaald dal voor bijna elk adres post.. NPL, Douglas, kerstkaarten
Ach, er staan voor mij vandaag scan pakketjes in de app...quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:33 schreef VixenFromHell het volgende:
https://mobile.twitter.com/gderaaij/status/1212031226057543682
Deze conversatie is zeker dezelfde medewerker die zei dat we 2 januari niet werken.
Bij mij ook, 4 stuks. Die zaten dinsdag niet in de tasquote:Op woensdag 1 januari 2020 18:51 schreef the_X het volgende:
[..]
Ach, er staan voor mij vandaag scan pakketjes in de app...
het gaat gewoon door. Misschien dan maar gewoon lekker thuisblijven vandaag...twitter:PostNL twitterde op donderdag 02-01-2020 om 10:50:36 @Boelens258 We gaan vandaag weer sorteren Chris. vanaf morgen leveren we weer post. reageer retweet
Ik heb enkel een telefoonnummer van hem en de oude manager. Ik zal de or mailen. Is de tl hetzelfde als de floormanager?quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:34 schreef V__L_N het volgende:
Dit verhaal met details als namen en data mailen naar de or van de postnl. Verder een melding maken in je app (en als je mail adres hebt van je tl /manager daar ook heen mailen). Daarin duidelijk zetten dat je beschikbaar bent om te werken en dat je graag wil weten wanneer en op welke plek ze je willen inzetten. En als ze je wel op staande voet willen ontslaan dat je graag je dossier wil inzien.
Wat een verhaal. Ik neem aan dat je in de proeftijd zit. Dan is het niet echt ontslaan en dan mogen ze dit denk ik wel doen. Je eigen teamleider zou hier misschien nog een stukje voor kunnen steken, zeker als er allemaal misverstanden in het spel zijn. Kun je hem echt niet bereiken? Of eventueel zijn leidinggevende, de procesmanager? Ik moet wel zeggen dat de vestiging die jij beschrijft echt vreselijk klinkt. Ik weet niet of ik wel terug zou willen komen als ik zo behandeld werd.quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:56 schreef Ranunculus het volgende:
Geef ook direct - per mail of brief - aan dat je beschikbaar bent voor werk.
ik heb heel veel gelezen(de laatste tijd) ook die reviews(her en der)met de wettelijke regels nemen ze het niet zo nauw,en iemand die ziek is kan nooit zomaar ontslagen worden,je kan wel opgeroepen worden door een arbodienst(hier moet je wel aan meewerken)quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:10 schreef Iskek het volgende:
Hmm. Ik wou hier al de hele tijd enthousiast mee komen doen; maar nu ben ik helaas ontslagen. Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen. Mogelijk hebben jullie tips; aangezien velen er waarschijnlijk al langer werken.
Ik werkte er nog niet zo lang als postsorteerder; en vind het werk echt geweldig. Supertoffe collega's, en het sorteren vind ik héérlijk om te doen. Ik helemaal blij en zag me dit wel voor eeuwig doen. Ik ben aangenomen door een manager, die nu volgens mij ziek thuis of vakantie heeft sinds een week. Geen idee; we zijn er niet over ingelicht en iemand anders is kennelijk nu de manager. Hier kwam ik achter doordat hij me maandag belde waar ik bleef; en ik moest aangeven dat ik nooit op maandagen werk. Er heerst een griepgolf. Er verdwijnen de hele tijd collega's. Via roddels had ik gehoord dat zij ontslagen werden bij ziekmelding met griep. Ik heb de griep ook opgelopen; en ben uit angst dat die roddels waar waren dinsdag toch maar met griep gaan werken. Woensdag immers vrij; dan kan ik dan uitzieken. Nieuwjaarsnacht ziek in bed gelegen. Helaas nog steeds niet beter. Ik heb me woensdag ziek gemeld aan de nieuwe manager. Hij heeft vanochtend gebeld dat ik ontslagen ben "want hij wil het risico niet lopen". Hij stelde nog een paar vragen/maakte wat opmerkingen waar uit bleek dat hij niet weet wie ik ben en me verwart met iemand anders. Waarvan een dat ik een jongen ben..en dat hij dinsdag heeft gezien dat ik ook veel te langzaam werkte.. wat niet kan; ik stond niet in zijn unit die dag..hij is 2 seconden langs gekomen om aan te geven dat hij me gister probeerde te bellen maar ik niet opnam (?? we hebben toen een gesprek gehad??) en waarom ik er niet was..voor de rest heb ik hem niet gezien. Maar dat klonk mij toch ook een beetje in de oren dat hij dat er wat na gooide omdat je iemand niet mag ontslaan voor griep.
Ik weet dus niet of hij me met iemand verwart, of dat dit een normale gang van zaken is daar, iemand ontslaan bij griep. Heeft het nut om de vorige manager te contacteren; of mogelijk morgen langs de nieuwe manager te gaan als mijn griep is afgenomen om met hem te praten en te vragen of ik alsjeblieft terug mag komen werken? Ik ken de bedrijfscultuur/structuur niet goed genoeg om te weten of dit nut heeft. Is er ook iemand boven hem o.i.d. waar ik naar toe kan als hij geen gesprek met me wil hebben? Het lijkt me sterk dat het al het plan was om mensen te ontslaan na de drukke kerstperiode..want we hebben al zo'n groot tekort aan personeel dat we nog post van 2 weken geleden aan het verwerken zijn; en er komt binnenkort ook alles van Sandd bij.
Op internet vind ik bij reviews wel eens terug dat men niet zo goed met personeel omgaat bij postnl en dit wel eens vaker gebeurd; maar de meeste reviews zijn erg positief; en zo heb ik deze plek ook ervaren. Erg begaan met hun personeel juist. Dus ik neig toch erg naar een persoonsverwarring. En ik mis het nu al
Enfin; wat is een goede manier om dit aan te pakken binnen dit bedrijf. Ik heb voorheen enkel met 1 baas gewerkt; en geen meerdere tussenlagen. Van mijn floormanager heb ik geen contactgegevens. En het is me niet helemaal duidelijk wie überhaupt allemaal onder en boven en naast wie zit.
Dankjewel voor eventuele tips. Hopelijk tot snel weer als collega's.
dit dus en allemaal voor amper 8eu/uur drama dusquote:Op donderdag 2 januari 2020 16:35 schreef Abdoe het volgende:
Tja ik zou ook zeggen: wees blij dat je daar weg bent. Ik vond sorteren ook altijd leuk en gezellig met de collega's. Totdat de CVL's kwamen die ingericht werden als werkkampen. Er is al veel gesaneerd in de managers en degenen die er nog zitten hebben niet overleefd omdat ze zo begaan met het personeel zijn, die mensen zijn keihard en geven geen fuck. Dat straalt af op de zaal, want teamcoaches worden enorm onder druk gezet, terwijl ze helemaal niet de capaciteiten hebben om leiding te geven in stress-situaties. Gevolg: veel geschreeuw op de werkvloer en een volledig verpeste sfeer. Niemand kan het ook meer iets schelen dan wat er met de post gebeurd. 50 wijken die blijven staan? Tassen naar verkeerde depots? Alles door elkaar gegooid in de tassen? Prima joh, laat ze het uitzoeken, denkt iedereen. Ik zou voor geen goud meer terug willen.
Afgezien van of je er nog wil werken (voor hetzelfde - weliswaar weinige - geld kun je het treffen met de werksfeer op jouw werkplek, direct om je heen), ik zou het wel even goed uitgezocht willen hebben, want dit klopt van geen kanten. Volgens mij snapt je leidinggevende, hoe het dan ook mag heten, er zelf ook geen jota van.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:42 schreef Iskek het volgende:
Ik weet niet zeker of ik in mijn proeftijd zit. Ik heb net een nieuw contract gekregen. Omdat mijn vorige contract na een maand niet bleek te kloppen; ze hadden mijn gegevens..je raad het nooit...met die van iemand anders verward (kennelijk ben ik een uniek niet-onthoudbaar persoon haha!). Waardoor ik het loon van een jongen die daar werkte kreeg; en vice versa. Om dit recht te zetten hebben ze een nieuw contract opgesteld. Dit heb ik echter nog niet gekregen of anderzijds onder ogen gekregen; dus wie weet zijn ze wéér begonnen met een nieuwe maand proeftijd.
Ik begrijp dus dat je er al langer dan een maand werkte? Had je een contract voor maximaal een jaar? In dat geval was je proeftijd al voorbij, en had je niet zomaar ontslagen mogen worden. Als ik jou was zou ik meteen contact opnemen met het juridisch loket en het ontslag aanvechten.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:42 schreef Iskek het volgende:
Ik weet niet zeker of ik in mijn proeftijd zit. Ik heb net een nieuw contract gekregen. Omdat mijn vorige contract na een maand niet bleek te kloppen; ze hadden mijn gegevens..je raad het nooit...met die van iemand anders verward (kennelijk ben ik een uniek niet-onthoudbaar persoon haha!). Waardoor ik het loon van een jongen die daar werkte kreeg; en vice versa. Om dit recht te zetten hebben ze een nieuw contract opgesteld. Dit heb ik echter nog niet gekregen of anderzijds onder ogen gekregen; dus wie weet zijn ze wéér begonnen met een nieuwe maand proeftijd.
Ik heb het enkel telefonisch mede gedeeld gekregen. Wel via whatsapp bevestiging gekregen dat de reden de ziekmelding van griep was.
Maar mogelijk is het wel beter zo. Als ik Abdoe zijn verhaal lees; er is wel soms knallende ruzie tussen leidinggevenden. Wat een teken kan zijn van een onprettige werksfeer. Die ik nu nog niet echt zie; ik ben te naïef denk ik doordat ik enkel in hele kleine bedrijven heb gewerkt of als ZZP'er voor mijn eigen bedrijf. Al die termen voor velen lagen leidinggevende; en ik weet absoluut niet wie nou wie is; en wie die mensen zijn/betekenen voor mij. Bij wie ik voor wat moet zijn. En als dit opgelost zou kunnen worden en ik terug mag komen; denk ik dat ik mogelijk door die naïviteit weer in de problemen zou kunnen komen. Mogelijk is zo'n groot bedrijf niks voor mij. En ik besef me nu ook; dat ik ook niet weet welk gedrag wél of niet normaal is. Ik denk bij alles door mijn gebrek aan ervaring in een groot bedrijf "Dat zal wel zo horen". Eigenlijk zo typend en lezend; merk ik dat ik veel niet weet; maar zo van ver af kijkend; eigenlijk wél verwacht dat een werkgever dat uitlegt. Ik verwacht netjes ingewerkt te worden. Ik wil graag dat ze mijn naam kunnen onthouden/mijn persoon. Kennelijk is er een dossier heb ik hier geleerd; waar men je functioneren in bijhoud; lijkt me niet echt werken als je je werknemers niet kent. Ik weet van deze man bijvoorbeeld zijn functie en achternaam niet eens. Hij heeft zich niet voorgesteld. Er is geen moment geweest dat nu duidelijk werd gezegd "Dit zijn jouw leidinggevenden; dit is hun functie, zo heten ze, en bij hen kun je terecht met vragen". Ik weet wat dat betreft niet eens of ik moet vragen of ik naar het toilet mag..of gewoon mag gaan.. en ook niet aan wie ik dat kan vragen.
Dus mogelijk gewoon geen match. Maar erg jammer vind ik dat wel. Mogelijk te naïef; maar zeer gemotiveerd en er oprecht ook veel plezier er in. Ik denk dat ik alsnog OR contacteer. Van de 40 mensen waar ik mee ben begonnen 2 maanden geleden; zijn er nu 9 over. "we kunnen niemand vinden" wil soms ook zeggen dat er iets anders aan de hand is dan "dat mensen gewoonweg niet willen". Mogelijk kan dit bij andere mensen in de toekomst dan voorkomen worden als OR een beter beeld krijgt wat er op de werkvloer gebeurd.
Boo.. nu nog lukken die ontzettende zin uit mijn hoofd te krijgen om morgen lekker naar mijn werk te gaan
Die is inderdaad al ruim een jaar verdwenen. Niet vanwege te weinig populair, maar vanwege te duur. Die post moet immers ergens achtergehouden worden, vaak was dat op het sorteercentrum of de vbl.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Kom er nu ook pas achter dat PostNL gestopt is met de bewaarservice. Zag al dat collega weer hele stapels post aan het bewaren is voor een school die nu 2 weken geen brievenbus heeft. Zelf ook paar adressen tegen gekomen waar de bus nog dicht geplakt zat, mja sorry maar dat gaat nu wel retour. Op oudjaarsdag wil ik het nog wel 'herstellen' maar ik blijf niet bezig. Van die bewaarservice werd blijkbaar te weinig gebruik gemaakt, hier is het wel elk jaar gedonder met kleinere winkels en de scholen die dicht zijn en geen bus hebben of weghalen, maar er blijft wel post komen zouden ze nu door moeten laten zenden zo te zien. Zie nu dat het ergens achter in 2018 al afgeschaft is
Dit! Niet zomaar accepteren, het kan forse gevolgen hebben voor je recht op een uitkering (ontslag op staande voet = verwijtbaar werkeloos).quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat je er al langer dan een maand werkte? Had je een contract voor maximaal een jaar? In dat geval was je proeftijd al voorbij, en had je niet zomaar ontslagen mogen worden. Als ik jou was zou ik meteen contact opnemen met het juridisch loket en het ontslag aanvechten.
Ja, dat was de uitleg vd webcare waar nu ook al weer meerdere keren is gezegd dat we 2 januari niet bezorgd hebben en pas vandaag weer beginnenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:22 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Die is inderdaad al ruim een jaar verdwenen. Niet vanwege te weinig populair, maar vanwege te duur. Die post moet immers ergens achtergehouden worden, vaak was dat op het sorteercentrum of de vbl.
Iedereen die er gebruik van maakte is uitgebreid ingelicht dat het zou stoppen en dat ze konden overstappen op de doorzendservice. Ik zie hier ook veel scholen die dat niet gedaan hebben (zuinigheid?) en wel een hek op slot doen, zodat de bus onbereikbaar is. Alles gaat retour afzender. Dan moeten ze maar een bus aan het hek hangen. Ik ben geen bewaarservice.
Ik heb nog gevraagd aan mijn leidinggevende; of we die er wel bij moesten doen, want die komen 2 januari pas aan.. ja hoor gewoon er bij.quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
In nauw contact met hun postbezorgers? Dat is een flinke leugen. Ik heb nog niet een bericht over deze hele toestand voorbij zien komen.quote:PostNL meldt aan NU.nl veiligheidsmaatregelen te nemen, maar kan hier niet te veel over uitweiden. Het postbedrijf staat in nauw contact met de politie en hun postbezorgers.
Ik doe hetzelfde werk en ik ben redelijk tevreden. Maar ik weet ook dat er veel verschil tussen de vestigingen zit, en in hoe serieus je zelf alles neemt.quote:
Bij mij is die maandag de 23e niet meegeteld. Er stond ergens iets in een bericht dat ze de uren van die maandagen niet zouden gebruiken om eventuele minuren van de weken daarvoor weg te werken. Dus wellicht is het een administratief trucje om dat te voorkomen. Maar ik houd mijn loonstrookje goed in de gaten.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 21:01 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn bij jullie de uren van kerst ook niet bij de totale overuren van de maand geboekt? De uren van de hele week zelf kloppen gewoon maar ze zijn niet in de totaaltijd (+ uren die uitbetaald worden op je salaris) meegenomen.
dat is alvast voor dec 2020quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:17 schreef blijevis het volgende:
Vandaag (2 januari) heel veel kaartjes van de Postcodeloterij bezorgd.
Met de boodschap dat je kans maakt op een miljoen als je voor 1 januari 02:00 een lot koopt ...
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Moet de admi dat niet doen @:VLN? Geen idee of een tl dat überhaubt kan of mag.
Als ik iets had qua overuren dan mailde ik de admi en dan boekte zij het terplekke bij en mailde een screenshotje terug dat ze het geboekt had.
Misschien beter dat jouw admi dat nog ter stond regelt, zodat je het in januari nog uitbetaald krijgt.
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)quote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn admi. Ik app tegenwoordig foto's van mijn pakketjes naar mijn tl en vraag dat meteen extra tijd. Mijn collega (van wie de app ook niet werkt) doet het ook zo.
Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt En dat gaat niet zonder die app.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 12:13 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Als de app niet werkt, kun je ook extra tijd doorgeven via de website (mijnwerk.postnl.nl)
Onder het rooster staat in het oranje "meer of minder tijd doorgeven". Dat wordt op dezelfde manier verwerkt als meertijd via de app.
Da's knap waardeloos. heb je geen oude reservetelefoon waar je voor de vorm de app op kunt zetten? Dan zodra je thuis bent start/stop en plussen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Om die knop tevoorschijn te toveren moet je wel eerst je wijk hebben gestopt En dat gaat niet zonder die app.
Sowieso is heel die app een wanproduct, maar goed je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:15 schreef V__L_N het volgende:
Wat sebastiaan zegt. Postnl heeft de boel zo geschreven dat je niks kan zonder die app. En vervolgens hebben ze de update van de eeuw gedaan die hem heeft gesloopt... En na 3 maanden weten ze nog niet hoe op te lossen.
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.quote:
Bedankt!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:22 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bedoeld voor bedrijven die op zaterdag dicht zijn. Maar ik zie op Twitter heel vaak klachten dat er opeens zo'n verklaring op het adres staat. De klantenservice doet altijd alsof ze van niks weten. Maar het gebeurt zo vaak dat het niet toevallig kan zijn. De klantenservice kan de geslotenverklaring wel weer van je adres afhalen. Ik zou daar dus contact mee opnemen, anders krijg je het de volgende keer weer.
edit: o ik zie dat je dat hebt gedaan. goed zo
Dit gaat over pakketten. Maar er zijn ook scholen en bedrijven waar de post nog van op de vestiging wordt bewaard op zaterdag. Bij het bezorgen is volgens mij de richtlijn dat het retour moet als je het niet kan afleveren (geen brievenbus).quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:56 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Meerdere bedrijven (en scholen!) die op zaterdag dicht zijn en waarvoor we wel post hebben. Die bewaren we soms op het depot - mag niet maar je moet toch wat - en anders gaat het retour afzender wegens geen brievenbus. Maar die bedrijven/scholen kunnen dus toch een soort mini-bewaarservice regelen? Of geldt dat alleen voor pakketten?
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vandaag kreeg ik nog een kerstkaart, verstuurd een week voor kerst
Adres is helemaal goed geschreven, toch zit er een sticker op met Herstel/retour huisadres en dan is herstel aan geadresseerde aangekruist. Rechtsonder zit er nog een sticker met mijn adres.
Grote vraag: Waarom?
En dat moet dan 3 weken duren?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:39 schreef the_X het volgende:
[..]
Dan heeft ie waarschijnlijk in een verkeerde wijk gezeten en is de kaart nog een keer het systeem doorgegaan.
PostNL faalt, Schiffmacher baalt: begrafenis Deelder niet gehaald
Al was ie van je buurman, dan kan de kaart nog half Nederland door zijn gegaan. Lulliger vind ik dat ik er helemaal niet meer van opkijk, drie weken over een kerstkaart.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het meest lullige is eigenlijk nog wel dat de afzender de kaart 20 km hiervandaan de kaart op de post heeft gedaan.
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Helaas blijkbaar wel... Het is niet dat de bezorgers daar blij mee zijn. Het is een gevolg van de overdigitalisering van de postnl. Soms is de postbezorger de enige die het poststuk ook echt leest. Alle stappen daarvoor worden gelezen door een machine of computer. Die deden het de eerste keer fout, maar vaak de tweede keer (of derde) ook.
Grootste frustratie van ons het werkvolk...
Ik heb ook het idee dat die nieuwe herstel/retoursticker het probleem verergert. Die mag je i.t.t. de oude sticker absoluut NIET over de codeerregel plakken, maar wat nou als de machine een op zich correct adres verkeerd gelezen heeft en er dus een foute codeerregel op geprint heeft? Dan plak je de herstelsticker linksonder, gooi je de brief in de oranje bus, zit ie er de volgende dag (bij kerstkaarten de volgende week) weer tussen.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:15 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Te genant voor woorden inderdaad. Twitter staat ook vol met dit soort verhalen. Als de machine het adres de eerste keer verkeerd gelezen heeft - en daardoor een verkeerde code heeft geprint - dan blijft zo'n poststuk soms eindeloos rondgaan. Want zodra er een code is gegegenereerd is dat het enige dat door de machine gelezen wordt. Doorstrepen helpt niet.
Ik hoor ook heel veel over post van ruim vóór kerst die nu pas aankomt. Met stempel 12-13 december. We zijn wel gewend dat post vanaf de week voor kerst er heel (lees: heeeeeeeel) erg lang over kan doen. Maar inmiddels moet je je kaartjes dus al voor sinterklaas op de bus doen om enigszins zekerheid te hebben dat ze er voor kerst zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |