abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190133578


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_190134621
Vandaag in 1 klein stukje straat de postbezorger van Cycloon,Postservice(Sandd) en ik dus tegelijk aan het bezorgen
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:36:48 #3
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190134893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 00:18 schreef V__L_N het volgende:

Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.
Daarin heb je ergens wel gelijk, hoor. Het bedrijf werkt als aparte eilandjes, met elk hun eigen budget en kwaliteits-eisen, maar fouten druppelen wel door het systeem. De fouten van sorteren komen op het bordje van voorbereiden, de fouten van voorbereiden komen op het bordje van bezorgen.

Voor de invoering van de codeerregel kon je op ieder punt in het proces een fout maken, maar ook een fout herstellen. Sinds de codeerregel kan je nog steeds op ieder punt in het proces een fout maken, maar is het voor voorbereiders een stuk lastiger om fouten te herkennen.

Sinds de invoering van NRP zou het aantal fouten wel sterk teruggedrongen moeten zijn, maar als laatste schakel in de keten, houdt de bezorger dus de belangrijkste taak om fouten te herkennen en herstellen.

De invoering van de nieuwe sticker zorgt er juist voor dat de verantwoordelijkheid voor het herstellen van fouten weer een verdieping hoger gelegd wordt. En het lezen van adressen gebeurt echt niet volledig machinaal, daar komen ook mensen bij aan te pas.

Voorbereiders gaan trouwens niet altijd vrijuit als ze baggerkwaliteit leveren. Die worden hier persoonlijk op aangesproken, vaak naar aanleiding van klachten van postbezorgers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bebop op 26-11-2019 16:49:27 ]
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:48:01 #4
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190135052
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.

Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.

Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:48:31 #5
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_190135063
Geen nieuwe sticker gezien hier, ook geen aankondiging. Is niks van bekend.
pi_190135084
Stuk of 15x taak aangemaakt door scan 8)7 kap er dan gewoon mee....

En hier ook nog geen nieuwe stickers idd. Wel al lekker druk met 2 tassen vol pakjes <O)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190135406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.

Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.

Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.

Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:20:37 #8
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190135515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.

Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
Dit is landelijk. Hier hangt de versie van december 2018 bij ieder team in het zicht. De enige wijziging/aanvulling sinds die tijd gaat over dat kleine (Chinese) pakjes onder de elastiek mogen, ondanks dat ze dikker zijn dan 1,5 cm.

Met grote post wordt gewoon het onderscheid gemaakt tussen de machinepost (kleine bundel) en de SVP (grote bundel), daar moet je niet teveel waarde aan hechten.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190141829
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien

Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.

https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US

Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
pi_190144532
Waarom heb je GPS nodig? Zodra een pakket wordt gescand weet je precies waar de bezorger zich bevindt, tenzij het op een verkeerd adres wordt bezorgd.
pi_190145245
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:18 schreef zerebus het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien

Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.

https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US

Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
dat is al oude techniek dynalogic heeft het al tijden
pi_190148165
Hm, mijn buspakje waar ik me op zat te verheugen is nog niet gesorteerd -O- het leven is hard :'(

Vorige topic stond ook een opmerking over die PostNL app waar mensen in kunnen zien welke briefpost er komt, die mag van mij ook wel weg. Word steeds vaker aangesproken door mensen die willen weten waar een bepaalde brief of china pakje is. Ik heb daar geen antwoord op. Mensen denken nogal snel dat de bezorger wel iets gejat zal hebben ook :X
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast? Krijg zelf haast nooit briefpost en ik heb de app gekoppeld aan het adres van mijn ouders ivm pakketjes die daar komen, dus ik gebruik die optie zelf verder niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190150112
Ik heb de app en krijg inderdaad een bericht met plaatje van het poststuk dat ik die dag zou moeten ontvangen. Maar... er staat ook bij dat de dag van ontvangst kan afwijken vanwege vertraging en dat je dat poststuk tot 3 dagen later kunt ontvangen.

Veel mensen zullen dat niet lezen.
pi_190150714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast?
Ik gebruik het. Het klopt bijna altijd. Een enkele keer staat iets er eerder in dan dat je het krijgt. Maar volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Dat hoeft niet eens vertraging te betekenen, maar het is wel een mogelijkheid. Op basis van die app klagen over late post is niet terecht. Maar omdat het bijna altijd klopt denken mensen dat het 100% moet kloppen.
pi_190155364
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.

Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
pi_190155608
No way dat ik die nummers ga bellen iig :N doet bij ons ook wel iemand, maar ik ga dat echt niet doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190156154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.

Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
Oude sticker proberen? Wij hebben nog niet eens nieuwe gekregen, en mogen de oude tot nader order blijven gebruiken. Dat kun jij dus ook doen. O-)

En anders een foto maken, aan je teamleider doorgeven (maak het zijn probleem) en opnieuw retour. De aanhouder wint.
pi_190163473
Hm mijn dinsdag verzonden bestelling, die ook nog dinsdag ontvangen was bij PostNL, is nog niet gesorteerd volgens de T&T. Benieuwd hoe lang dit er over gaat doen. Heeft verder geen haast hoor ;)

Zag dat de 'Black Friday' deals bij sommige winkels vorig weekend al gestart zijn :') hebben we volgend jaar een BFSKNJ?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190164324
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190164636
Zuur. Maar hij heeft niet zoveel te miepen denk ik. Als hij er eenmaal zit, kan hij denk ik vast wel meer krijgen bij goed functioneren.

Ik denk dat de bezorgers en rest van personeel van onderaannemers een veel groter probleem hebben.

Hier staan trouwens wel aardig wat vacatures open. En niet alleen bij Postnl.
pi_190165659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Stel je dit nu voor met bakken vol kerstkaarten volgende maand.
pi_190166548
Mijn pakket zat in een verkeerde wijk en is terug op de bus gegaan. Zou me niks verbazen als ie volgende week pas komt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190167807
quote:
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_190169690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie :D
Gansch het raderwerk staat stil, als uw machtige arm dat wil. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 1 december 2019 @ 10:18:17 #26
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190210850
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 1 december 2019 @ 12:37:28 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190212207
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190212731
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 12:37 schreef V__L_N het volgende:
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
pi_190213176
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.

Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo. :N
pi_190213760
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android
Dat was om de problemen met de versie van 11 november op te lossen, dat is te zien aan de reviews in de Play Store niet helemaal gelukt.
  zondag 1 december 2019 @ 16:38:49 #31
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190216618
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.

Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo. :N
ja 26 nov was de laatste update voor Android
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 1 december 2019 @ 23:38:26 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190224643
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 13:09 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
Neeh. Ik app hem af en toe voor extra tijd. Dat voegt ie toe zonder commentaar verder. Van de week kwam ie stikkers brengen. Toen hebben we het er 2 seconden over gehad. Dat ik vooral niet moet vergeten wel te checken of er een update is. Hij kan er verder ook niks mee. De melding ligt bij de it. Die moeten het oplossen.

Overigens heb ik gewoon een goeie tl hoor. Werk al 9 jaar voor hem. Doet niet moeilijk, zie hem verder ook bijna nooit. Maar als er een probleem is dat regelt ie het wel, maar hij komt verder ook niet aan mijn hoofd zeuren. Vorige week was er een klacht in mijn gebied. Weten ze alleen het postcode. Dat meld ie me, maar meer is het ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190227241
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werk :{ sinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Ja, hij loopt vaak vast bij het verversen. En als je 'm dan afsluit en weer opnieuw opstart word je naar mijnpostnl.nl gestuurd en moet je een nieuwe pincode aanmaken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190229170
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
pi_190229586
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
Zo eentje hebben we hier ook gehad, heel stom. Ik heb gelukkig tot nu toe geen problemen met de app.

En mijn pakje was er toch nog vrijdag, dat viel me nog mee qua snelheid ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 2 december 2019 @ 12:27:10 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190229854
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.

Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.

Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190231176
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 12:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.

Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.

Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
pi_190231259
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
pi_190231798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
pi_190232479
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 14:16 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
Mijn TL heeft zelfs liever dat je met de telefoon scant ipv met de scanner, omdat er bij scannen met de scanner relatief vaak dingen mis gaan.

Ik heb trouwens ook, toen ik problemen had met het koppelen van de scanner aan mijn telefoon, te horen gekregen van de IT Desk dat het gebruik van de scanner niet langer verplicht was, precies vanwege de talloze communicatieproblemen tussen scanner en telefoon. Daarom krijgen nieuwe medewerkers ook geen scanner meer, en als jouw scanner stuk is en je meldt dat bij de IT-desk, dan krijg je een oud exemplaar terug van iemand die bijv. uit dienst is gegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190233753
Kijk, dit is dan wel weer handig van het echte Track&Trace: https://www.gelderlander.(...)k-en-trace~aedf7b4a/
  maandag 2 december 2019 @ 20:20:12 #43
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190237900
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
Ik ga echt niet zomaar voor de postnl weer een nieuwe telefoon kopen hoor. Laat ze iets fatsoenlijks bouwen.

Die bundel is trouwens ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190238954
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 20:20 schreef V__L_N het volgende:
ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Je hebt geen internet nodig om te scannen. Je kan gewoon alles thuis synchroniseren ;)
pi_190239663
Ik gebruik nu gewoon mijn oude telefoon om te scannen. Gaat aan als ik op het depot ben, en uit zodra ik mijn tijd doorgegeven heb na het lopen ;) goedkoop prepaid internet kaartje erin en klaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 4 december 2019 @ 08:56:44 #46
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190260811
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
pi_190260895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
Was paar dagen terug wel iets in het nieuws dat er een storing was. Kan goed daar een gevolg van zijn.
  woensdag 4 december 2019 @ 16:41:06 #48
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_190266946
Mijn werk heeft een landelijke storing we krijgen een mail als het is opgelost
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_190268687
Hier ook retourpost teruggekregen in de wijk.

Er wordt doodleuk weer de code van het verzendadres erop gezet.
pi_190271647
Hier doet ie het gewoon hoor, mijn werk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')