Daarin heb je ergens wel gelijk, hoor. Het bedrijf werkt als aparte eilandjes, met elk hun eigen budget en kwaliteits-eisen, maar fouten druppelen wel door het systeem. De fouten van sorteren komen op het bordje van voorbereiden, de fouten van voorbereiden komen op het bordje van bezorgen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 00:18 schreef V__L_N het volgende:
Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.quote:Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.
Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.
Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
Dit is landelijk. Hier hangt de versie van december 2018 bij ieder team in het zicht. De enige wijziging/aanvulling sinds die tijd gaat over dat kleine (Chinese) pakjes onder de elastiek mogen, ondanks dat ze dikker zijn dan 1,5 cm.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.
Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
dat is al oude techniek dynalogic heeft het al tijdenquote:Op dinsdag 26 november 2019 22:18 schreef zerebus het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien
Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.
https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US
Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
Ik gebruik het. Het klopt bijna altijd. Een enkele keer staat iets er eerder in dan dat je het krijgt. Maar volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Dat hoeft niet eens vertraging te betekenen, maar het is wel een mogelijkheid. Op basis van die app klagen over late post is niet terecht. Maar omdat het bijna altijd klopt denken mensen dat het 100% moet kloppen.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast?
Oude sticker proberen? Wij hebben nog niet eens nieuwe gekregen, en mogen de oude tot nader order blijven gebruiken. Dat kun jij dus ook doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
Stel je dit nu voor met bakken vol kerstkaarten volgende maand.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Uniequote:Op woensdag 27 november 2019 21:36 schreef ophaling10 het volgende:
er is weer een nieuwe editie
https://www.rodemorgen.nl(...)ember%202019-web.pdf
Gansch het raderwerk staat stil, als uw machtige arm dat wil.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.quote:Op zondag 1 december 2019 12:37 schreef V__L_N het volgende:
Die wil bij mij al 3 weken niet aan. Scheelt bakken met tijd trouwens.
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.quote:Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werksinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Dat was om de problemen met de versie van 11 november op te lossen, dat is te zien aan de reviews in de Play Store niet helemaal gelukt.quote:Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android
ja 26 nov was de laatste update voor Androidquote:Op zondag 1 december 2019 13:39 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Android of iOS? Volgens mij is er vorige week een update geweest voor Android, iOS nog niet. In ieder geval melden bij IT, dat kan ook online op een moment dat het jou uitkomt.
Er wordt door een groep postbezorgers getest in de week voordat een nieuwe versie uitkomt, maar daarin zijn lang niet alle type telefoons/OSversies/netwerken vertegenwoordigd. Bovendien gebeurt het helaas regelmatig dat testers wel (individuele) problemen melden, maar dat IT beslist de update toch door te laten gaan. Bedrijfsbelang boven werkgemak en zo.
Neeh. Ik app hem af en toe voor extra tijd. Dat voegt ie toe zonder commentaar verder. Van de week kwam ie stikkers brengen. Toen hebben we het er 2 seconden over gehad. Dat ik vooral niet moet vergeten wel te checken of er een update is. Hij kan er verder ook niks mee. De melding ligt bij de it. Die moeten het oplossen.quote:Op zondag 1 december 2019 13:09 schreef Globetrottertje2 het volgende:
[..]
Heb je geen last van je TC? Die van mij hing meteen aan de telefoon bij het minste of geringste.
Ja, hij loopt vaak vast bij het verversen. En als je 'm dan afsluit en weer opnieuw opstart word je naar mijnpostnl.nl gestuurd en moet je een nieuwe pincode aanmaken.quote:Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef Anonymousz het volgende:
Hebben jullie ook problemen met de app van mijn werksinds dat het geupdated was valt het steeds uit
Zo eentje hebben we hier ook gehad, heel stom. Ik heb gelukkig tot nu toe geen problemen met de app.quote:Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.quote:Op maandag 2 december 2019 11:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Bij een klacht moesten wij zelf naar de klant toe en daar aanbellen en persoonlijk excuses aanbieden. De tl hing ook altijd meteen aan de telefoon als we niet met het scanapparaat, maar met de mobiel hadden gescanned. Heel vervelend waren die dingen.
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)quote:Op maandag 2 december 2019 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De twee keer dat ik een klacht had in mijn adressen is ie er zelf heen gegaan. 1 keer om een nieuw binnenklepje te plaatsen en 1 keer om uit te leggen dat ik een sleutel echt niet had gejat.
Maar dit was zo'n meetpunt ding. Hij heeft geen idee of het mijn wijk is of die van mijn collega, of uit het autobedrijf... Dus ja, wat wil je er verder mee.
Naar scannen met je mobiel of scanner kijken ze hier echt niet hoor. Dat is echt de grootste flauwekul.
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!quote:Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 13:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gebruiken van je scanner zien ze,doordat er wel/geen vinkje bij scandevice used staat(salesforce)
Mijn TL heeft zelfs liever dat je met de telefoon scant ipv met de scanner, omdat er bij scannen met de scanner relatief vaak dingen mis gaan.quote:Op maandag 2 december 2019 14:16 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Dat zal vast wel, maar ik heb dat ding nog nooit gebruikt en niemand die er ooit over heeft geklaagd. Nieuwe medewerkers hier krijgen geen scanner, echt belangrijk kan het dan toch niet zijn.
Ik ga echt niet zomaar voor de postnl weer een nieuwe telefoon kopen hoor. Laat ze iets fatsoenlijks bouwen.quote:Op maandag 2 december 2019 13:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
steeds meer mensen die een "bedrijfstelefoon"hebben omdat toen verplicht scannen..... Oude versie android en een bundel met 150 Mb ofzo..... daar is de app nu echt wel stuk hoor! Ik geef ze als advies (remember de handscanner die na een week in de hoek lag?) om gewoon maar een ineuwe telefoon aan te vragen!
Je hebt geen internet nodig om te scannen. Je kan gewoon alles thuis synchroniserenquote:Op maandag 2 december 2019 20:20 schreef V__L_N het volgende:
ruim voldoende als je de scanner gebruikt. Dan kan je namelijk vertraagd uploaden. Voor de scanner had ik vaak het probleem dat er in mijn wijk op sommige plekken geen berijk is en dat ik dan niet kon scannen. Met de handscanner lukt dat altijd wel.
Was paar dagen terug wel iets in het nieuws dat er een storing was. Kan goed daar een gevolg van zijn.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Is er iets mis met jullie track&trace? Ik had iets besteld, dat was op zondagmiddag bij jullie sorteercentrum. Volgens het volgsyteem lag het daar gisterenavond nog. Ik kijk daarnet en ineens is het maandagmiddag om 14.00 al afgeleverd bij het post.nl punt? Raar....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |