Daarin heb je ergens wel gelijk, hoor. Het bedrijf werkt als aparte eilandjes, met elk hun eigen budget en kwaliteits-eisen, maar fouten druppelen wel door het systeem. De fouten van sorteren komen op het bordje van voorbereiden, de fouten van voorbereiden komen op het bordje van bezorgen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 00:18 schreef V__L_N het volgende:
Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.quote:Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:48 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ik heb het speciaal even voor je opgezocht. Het staat in de Standaard procesinstructie Voorbereiden.
Onder het kopje "Maken combibundel en inpakken tas":
*Is combibundel groter dan handzaam (ca. 8 tot 10 cm) dan alleen stapel grote post splitsen, onderste deel apart afbundelen en als eerste in de tas plaatsen, daarna andere deel combibundel in tas plaatsen.
Dit staat er hier al zeker sinds december 2018 in.
Dit is landelijk. Hier hangt de versie van december 2018 bij ieder team in het zicht. De enige wijziging/aanvulling sinds die tijd gaat over dat kleine (Chinese) pakjes onder de elastiek mogen, ondanks dat ze dikker zijn dan 1,5 cm.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb nog nooit van dit document gehoord. Op Mijn Werk is het ook niet terug te vinden. Ik ken enkel het Detailontwerp Bezorgen, de laatste versie hiervan dateert van juni 2019, en omvat de afspraken die PostNL met de OR heeft gemaakt, onder andere over de wijze waarop de post moet worden voorbereid. Zo staat er bijv. ook expliciet in dat tijdschriften met de dichte kant naar boven moeten zitten.
Het lijkt mij dat zo'n procesinstructie niet in strijd mag zijn met de afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft. Is dit een officieel landelijk document, of gewoon iets wat een plaatselijke leidinggevende in elkaar gedraaid heeft? Het valt me namelijk ook op dat ze de samenvoegpost abusievelijk aanduiden als "grote post", terwijl SVP natuurlijk zowel groot als klein kan zijn.
dat is al oude techniek dynalogic heeft het al tijdenquote:Op dinsdag 26 november 2019 22:18 schreef zerebus het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)s-van-bezorgers-zien
Ze zouden de GPS (nog) niet gebruiken, ik geloof er niks van.
https://play.google.com/s(...)exa.fakegps&hl=en_US
Wel leuk als iedereen dan dit gaat gebruiken, is de bezorger steeds in het buitenland
Ik gebruik het. Het klopt bijna altijd. Een enkele keer staat iets er eerder in dan dat je het krijgt. Maar volgens mij kan dat gewoon gebeuren. Dat hoeft niet eens vertraging te betekenen, maar het is wel een mogelijkheid. Op basis van die app klagen over late post is niet terecht. Maar omdat het bijna altijd klopt denken mensen dat het 100% moet kloppen.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebruiken mensen hier die functie? Klopt het over het algemeen een beetje of zit het er vaak naast?
Oude sticker proberen? Wij hebben nog niet eens nieuwe gekregen, en mogen de oude tot nader order blijven gebruiken. Dat kun jij dus ook doen.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Begrijp het wel een beetje: chinees pakje (denk telefoonhoes) met alleen een naam en een postcode.
De postcode is te herleiden naar twee flats maar op de naamkaartjes daar geen vergelijkbare naam en ook geen post voor die naam (loop die wijk niet altijd).
Nu kan ik overservice gaan bieden door het telefoonnummer op het pakje te gaan bellen, maar vind dat eigenlijk niks. Vroeger wel gedaan en het kan probleemloos werken maar ook late terugbellers en studenten die denken dat je alles van hun post weet (not).
Dus lijkt mijn enige optie retour. Sterker nog dat had een bezorger voor me ook al geconcludeerd. De nieuwe sticker erop levert gewoon volgende dag in de bundel op. Iemand enige ideeën?
Stel je dit nu voor met bakken vol kerstkaarten volgende maand.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:07 schreef Bezorgertje het volgende:
Heb mijn eerste nieuwe sticker alweer terug, waar de bedoeling retour was.
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Uniequote:Op woensdag 27 november 2019 21:36 schreef ophaling10 het volgende:
er is weer een nieuwe editie
https://www.rodemorgen.nl(...)ember%202019-web.pdf
Gansch het raderwerk staat stil, als uw machtige arm dat wil.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijkt net een of ander propaganda blaadje uit de Sovjet-Unie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |