quote:Bij Democraten klinkt de roep steeds luider om een afzettingsprocedure te beginnen tegen president Trump. Zelfs de Democratische leider Nancy Pelosi, die tot nu niets moest weten van een impeachmentprocedure, lijkt langzaam te draaien.
Aanleiding is de waarschuwing van een klokkenluider van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Die had bij een interne waakhond zijn zorgen geuit over een telefoongesprek van Trump met een buitenlandse leider. De waakhond concludeerde dat de klokkenluider terecht aan de bel had getrokken en sprak van een "urgent concern".
Aanvankelijk was niet duidelijk met wie Trump had gesproken en wat de inhoud van het gesprek was. Later bleek het om een telefoongesprek te gaan met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. The Wall Street Journal onthulde vorige week dat Trump Zelensky meerdere malen had gevraagd om een corruptieonderzoek te beginnen naar zijn rivaal, de Democratische presidentskandidaat Joe Biden.
Financiële steun stopzetten
Vandaag melden verschillende Amerikaanse media dat een paar dagen vóór het telefoongesprek, Trump de opdracht heeft gegeven om 391 miljoen dollar aan financiële steun voor Oekraïne te bevriezen. Het bedrag maakt onderdeel uit van een breder pakket aan militaire steun voor Oekraïne dat de VS heeft ingesteld nadat Rusland in 2014 de Krim had geannexeerd.
Trump ontkende aanvankelijk alles, maar hij heeft inmiddels toegegeven dat hij met de Oekraïense president heeft gesproken over Biden en corruptie. Hij ontkent dat hij Zelensky onder druk heeft gezet door financiële steun stop te zetten. "Ik had druk kunnen zetten, als ik dat wilde", zegt Trump. "Maar dat deed ik niet."
De Amerikaanse president wil dat Oekraïne een onderzoek begint naar Joe Biden en zijn zoon Hunter. Toen Biden nog vice-president was onder Obama, werkte Hunter Biden voor een Oekraïens energiebedrijf. Vice-president Biden had er bij de Oekraïense regering op aangedrongen om de toenmalige openbaar aanklager Viktor Shokin te ontslaan, die corruptie bij het energiebedrijf wilde onderzoeken. Biden dreigde zelfs financiële steun van Amerika te ontzeggen.
Volgens Trump heeft de voormalige vice-president zich hiermee schuldig gemaakt aan corruptie. Maar die beschuldiging is ongefundeerd. Er is geen enkel bewijs dat Biden Oekraïne onder druk heeft gezet om het onderzoek naar het bedrijf van zijn zoon stop te zetten. Het onderzoek naar het energiebedrijf van Hunter Biden lag bovendien al stil voordat Biden met zijn eis kwam.
Bron: NOSquote:Amerika en andere Europese landen wilden Viktor Shokin al langer weg hebben, omdat die zelf corrupt was. Ook het IMF had gedreigd financiële steun aan Oekraïne stop te zetten, zolang de openbaar aanklager in functie was. Een maand later stemde een meerderheid van het Oekraïense parlement voor het ontslag van Viktor Shokin.
Democraten in het Congres eisen inzage in het transcript van het gesprek tussen Trump en de Oekraïense president Zelensky. Na het oordeel van de interne waakhond was het Witte Huis verplicht die informatie door te geven aan het Congres, maar Trump weigert dat vooralsnog te doen.
Afzettingsprocedure krijgt meer steun
De Democratische leider Nancy Pelosi heeft de voorzitters van de belangrijkste parlementaire commissies bijeengeroepen voor spoedoverleg. Pelosi heeft zich tot nu toe verzet tegen een impeachmentprocedure, omdat ze weet dat elke poging sneuvelt in de Senaat, waar Republikeinen een meerderheid hebben. Bovendien is ze bang dat het Trump kan helpen bij zijn herverkiezing.
Maar volgens Amerikaanse media begint Pelosi steeds meer te draaien. Ze moet ook wel. De afgelopen dagen sprak het ene na het andere Democratische Congreslid steun uit voor een afzettingsprocedure. De overgrote meerderheid van de Democratische fractie in het Huis van Afgevaardigden is nu voorstander van impeachment. Een simpele meerderheid in het Huis van Afgevaardigden is voldoende om zo'n impeachmentprocedure te beginnen.
Heb je ook maar enig bewijs voor die beschuldigingen? Juist, dat heb je niet.quote:Op zondag 24 november 2019 11:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je dit domme narratief op blijf jutten, maar Joe Biden is een corrupte swamp creature die met de Amerikaanse leengaranties en andere USAID aan de haal ging.
Ik kom met feiten, jij komt met samenzweringstheorieën uit de krochten van het internet. Zoals altijd, dus het was al weer dom om op je te reageren. Het is als praten tegen een muur.quote:Op zondag 24 november 2019 11:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je dit domme narratief op blijf jutten, maar Joe Biden is een corrupte swamp creature die met de Amerikaanse leengaranties en andere USAID aan de haal ging.
Jouw "feiten" zijn BS van een dom narratief dat het motief van dit alles Donald Trump Oekraïne, of all places, nodig zou hebben om van demente sleepy Joe Biden te winnen in 2020.quote:Op zondag 24 november 2019 12:18 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik kom met feiten, jij komt met samenzweringstheorieën uit de krochten van het internet. Zoals altijd, dus het was al weer dom om op je te reageren. Het is als praten tegen een muur.
Dat is het mooie van feiten: het maakt niet uit wat het narratief erachter is, iedereen kan ze zelf waarnemen. Het maakt dus niet uit of ik denk dat Trump het nodig had om Biden te verslaan. Wat we zien is dat Trump de belangen van de VS direct heeft tegengewerkt door militaire steun te onthouden aan Oekraïne omdat hij persoonlijk wat gedaan wilde krijgen van dat land.quote:Op zondag 24 november 2019 12:28 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jouw "feiten" zijn BS van een dom narratief dat het motief van dit alles Donald Trump Oekraïne, of all places, nodig zou hebben om van demente sleepy Joe Biden te winnen in 2020.
Lololol
Waar haal je dit nou weer vandaan?quote:Op zondag 24 november 2019 12:28 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jouw "feiten" zijn BS van een dom narratief dat het motief van dit alles Donald Trump Oekraïne, of all places, nodig zou hebben om van demente sleepy Joe Biden te winnen in 2020.
Lololol
Dit wat ik aanvoer is een feit dat nota bene uit het monoloog van de voorzitter van de Intelligence Committee kwam.quote:Op zondag 24 november 2019 12:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is het mooie van feiten: het maakt niet uit wat het narratief erachter is, iedereen kan ze zelf waarnemen. Het maakt dus niet uit of ik denk dat Trump het nodig had om Biden te verslaan. Wat we zien is dat Trump de belangen van de VS direct heeft tegengewerkt door militaire steun te onthouden aan Oekraïne omdat hij persoonlijk wat gedaan wilde krijgen van dat land.
Dat is precies wat ik zeg: wat ik er verder over denk is oninteressant, de feiten spreken voor zich. Ik ben blij dat je het met me eens bent.quote:Op zondag 24 november 2019 12:34 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit wat ik aanvoer is een feit dat nota bene uit het monoloog van de voorzitter van de Intelligence Committee kwam.
Wat jij wel of niet hierover denkt vind ik reuze oninteressant.
Ik zal het nooit eens worden met delusional anti-Trump Orange man bad gezever.quote:Op zondag 24 november 2019 12:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg: wat ik er verder over denk is oninteressant, de feiten spreken voor zich. Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Je doelt op Nunes? Volgens jou is het een 'feit' omdat Nunes ongefundeerd om zich heen loopt te schreeuwen?quote:Op zondag 24 november 2019 12:34 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit wat ik aanvoer is een feit dat nota bene uit het monoloog van de voorzitter van de Intelligence Committee kwam.
Wat jij wel of niet hierover denkt vind ik reuze oninteressant.
Inderdaad. Trump is een heilige die nooit iets verkeerds doet. Jezus wie?quote:Op zondag 24 november 2019 12:44 schreef dellipder het volgende:
Drie jaar lang opjutten dat Donald Trump een marionet is van Vladimir Putin en ervan overtuigd zijn geweest dat hij de Kerst 2017 niet zou halen en uit het Witte Huis gesleept zou worden.
Er vallen een heleboel mensen af wat betreft integriteit, betrouwbaarheid en autoriteit over dit onderwerp.
Cohen went to Prague...
Laat me niet lachen!!
OK, Hans.quote:Op zondag 24 november 2019 14:06 schreef wickedmen030 het volgende:
[..]
Inderdaad. Trump is een heilige die nooit iets verkeerds doet. Jezus wie?
Sorry. Ik probeerde dit met goed sarcasme te onderbouwen, maar voor iemand als Trump is dat best lastig, zeker voor iemand die entertainment bedrijft op het hoogste niveau, die het misschien niet eens door heeft.
Bljif nou eens ontopic. Niemand is geïnteresseerd in je ideetjes over Hunter Biden, open er je eigen draadje over als je er zo nodig feitenvrij over wil dooremmeren.quote:Op zondag 24 november 2019 11:01 schreef dellipder het volgende:
Volgens mij kan Hunter Biden gewoon in de Raad van het Bestuur zitten van een corrupte buitenlandse ondernemening. Er bestaat geen wet die dit verbiedt.
Hier stond verder een hoop gezwets dat de pixels van het beeldscherm niet waard is.
Bemoei je eens met je eigen zaken!quote:Op zondag 24 november 2019 14:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bljif nou eens ontopic. Niemand is geïnteresseerd in je ideetjes over Hunter Biden, open er je eigen draadje over als je er zo nodig feitenvrij over wil dooremmeren.
Voor de duizendste keer: dit gaat over de afzettingsprocedure tegen Trump. Wat een van de Bidens doet, is niet relevant dus begin er dan ook niet de hele tijd over.
Bemoei je er niet mee en rot op!quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat zou Biden moeten weten over wat Trump al dan niet gedaan heeft?
Jij zit hier dit topic te vervuilen met wat gekopieerde flauwekul over een ander onderwerp, daar mag best wat van gezegd worden. Als het dan nog inhoudelijk de moeite waard zou zijn geweest, maar veel verder dan wat Amerikaanse kreten achter elkaar plakken lijk je ook niet te komen. Dus echt, open je eigen draadje over de zaak tegen Biden en zet daar gewoon al je 'gedachtegangen' lekker in een rits posts achter elkaar.quote:Op zondag 24 november 2019 14:21 schreef dellipder het volgende:
[..]
Bemoei je eens met je eigen zaken?
Ik reageerde op een vraag die gesteld werd door een mede-user:
[..]
Bemoei je er niet mee en rot op!
Als je consequent was had je dit vooraan de thread bij de andere user gelegd, die de vraag hierover stelde. Nu is het een zielige poging wat virtuele deugpuntjes te scoren voor je Orange man bad bingokaart, maar mij imponeer je allerminst.quote:Op zondag 24 november 2019 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij zit hier dit topic te vervuilen met wat gekopieerde flauwekul over een ander onderwerp, daar mag best wat van gezegd worden. Als het dan nog inhoudelijk de moeite waard zou zijn geweest, maar veel verder dan wat Amerikaanse kreten achter elkaar plakken lijk je ook niet te komen. Dus echt, open je eigen draadje over de zaak tegen Biden en zet daar gewoon al je 'gedachtegangen' lekker in een rits posts achter elkaar.
Dit draadje gaat over de impeachmentprocedure ingezet tegen de president van de Verenigde Staten vanwege ernstig diplomatiek machtsmisbruik, met als doel om een politiek tegenstander zwart te maken. Daar gaat het om. Niet om Hunter Biden, die is namelijk geen president van de Verenigde Staten.
Ik zeg dit al 30x tegen jou omdat jij als het meest hardnekkig niet in staat bent om überhaupt te praten over de acties van Trump.quote:Op zondag 24 november 2019 14:27 schreef dellipder het volgende:
[..]
Als je consequent was had je dit vooraan de thread bij de andere user gelegd,
Jeetje, wat een beperkte woordenschat heb je eigenlijk als je nu al weer moet vervallen in dit soort kansloze termen.quote:die de vraag hierover stelde. Nu is het een zielige poging wat virtuele deugpuntjes te scoren
Of dit dan. Hahaha. Bedenk je wel eens je eigen zinnen, of neem je ze echt allemaal van Breitbart over?quote:voor je Orange man bad bingokaart,
Ik hoef in principe ook geen verstokte Trumpadepten te imponeren. Dus.quote:maar mij imponeer je allerminst.
Maar Trump dus, hoe vind jij dat nou, dat hij als president schermt met overheidsgeld om zijn politieke rivalen dwars te zitten?quote:Ga heen, man!
![]()
Lastig he als het inhoudelijk wordt.quote:
Dit is niet wat er aan de hand is.quote:Op zondag 24 november 2019 14:32 schreef VoMy het volgende:
Maar Trump dus, hoe vind jij dat nou, dat hij als president schermt met overheidsgeld om zijn politieke rivalen dwars te zitten?
bronquote:Justice Department officials took less than a month to abandon an inquiry into President Trump’s communications with his Ukrainian counterpart about investigating former vice president Joe Biden — reigniting concerns among Democrats and legal observers that the law enforcement agency is serving as a shield for the commander in chief.
Just weeks after intelligence leaders asked the Justice Department and FBI to consider examining a summer phone call between Trump and Ukrainian President Volodymyr Zelensky, the head of the department’s criminal division determined there was not sufficient cause to even launch an investigation, senior Justice Department officials said.
Het over mijn ondertitel hebben is wel inhoudelijk, probeer je nu te verkopen.quote:Op zondag 24 november 2019 14:32 schreef wickedmen030 het volgende:
[..]
Lastig he als het inhoudelijk wordt.
Iemand die een meme in zijn ondertitel heeft is ook veelzeggend. Ik snap het best als iemand een corporate als Trump verdedigd. Maar al die domme arme mensen die in het verdeel en heers spelletje van Trump trappen, dan ben je ook wel een hele simpele.
Verklaar.quote:
Ik vind dat jij sowieso bij deze claim wat substantie moet aanvoeren.quote:Op zondag 24 november 2019 14:51 schreef wickedmen030 het volgende:
[..]
Verklaar.
Jij denkt dat de democraten zomaar Trump vervolgen? Een man die voor vele dingen is vervolgd.
Iemand die elke dag harder schreeuwt zegt genoeg; die man is schuldig. Elke dag schreeuwen maakt een man schuldig. Dit is wat jij hier aanvoert.quote:Dat Trump elke dag steeds harder schreeuwt zegt ook wel genoeg. De man is zo schuldig als maar kan zijn. Maar goed onschuldig tot het tegendeel bewezen is (ik ben geen fan van trial by media).
https://thehill.com/homen(...)s-risk-for-democratsquote:According to the FiveThirtyEight average of national polls, support for impeachment has shrunk from 50.3 percent in mid-October to 46.3 presently, while opposition has risen from 43.8 to 45.6.
Among independents in the FiveThirtyEight average, support for impeachment topped out at 47.7 percent in late October but has sunk to 41 percent over the past three weeks.
YouGov is among the polls registering that decline, with independent support for impeachment dropping from 39 percent earlier this month to 35 percent now, and opposition increasing from 35 percent to 40 percent.
An Emerson University survey found an even more extreme flip among independents.
In October, independents supported impeachment 48 percent to 35 percent in Emerson’s polling. In the new poll released this week, independents opposed it by a 49 percent to 34 percent margin. In that time, overall support for impeaching Trump swung from 48 percent in favor and 44 percent against, to 45 percent in opposition to impeachment and 43 percent in favor.
The latest Morning Consult survey was the third poll released this week to register a flip among independents. That survey also registered a new low among all voters in favor of impeachment, at 48 percent.
But perhaps most alarming for Democrats is a new survey of Wisconsin from Marquette University. In Wisconsin, a key swing state in next year’s election, Marquette found that 40 percent supported impeaching trump and removing him from office, while 53 percent opposed it. In October, before the hearings began, support was at 44 percent and opposition was 51 percent.
The Marquette survey found Trump leading in Wisconsin against three top Democratic challengers after trailing all of them in the previous poll.
quote:The latest Morning Consult survey was the third poll released this week to register a flip among independents. That survey also registered a new low among all voters in favor of impeachment, at 48 percent.
But perhaps most alarming for Democrats is a new survey of Wisconsin from Marquette University. In Wisconsin, a key swing state in next year’s election, Marquette found that 40 percent supported impeaching trump and removing him from office, while 53 percent opposed it. In October, before the hearings began, support was at 44 percent and opposition was 51 percent.
Keer op keer zeer pijnlijke cijfers voor anti-trump deugmensjes, zowel in Amerika als hier in Nederland.quote:Op zondag 24 november 2019 15:51 schreef dellipder het volgende:
Steun voor impeachment neemt af. Helemaal onder independents en in swing states.
Dit is niet waar de Democrats op hebben gehoopt.
[..]
Yep, benieuwd hoe anti Trump dit gaat spinnen.quote:Op zondag 24 november 2019 15:24 schreef Sjemmert het volgende:
Misschien moet de TT aangepast worden ?
Steun voor impeachment zakt, met name onder de independent voters.
Van de week werd het nog gebagatelliseerd met als argument dat het slechts 1 poll betrof (oke, fair). Echter komen er steeds meer polls uit die deze trend bevestigen.
[..]
https://thehill.com/homen(...)s-risk-for-democrats
Wat is 'pijnlijk'?quote:Op zondag 24 november 2019 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Keer op keer zeer pijnlijke cijfers voor anti-trump deugmensjes, zowel in Amerika als hier in Nederland.
Democraten hadden verwacht dat ze breeduit steun zouden krijgen voor impeachment en dit zover zouden weten te rekken tot de volgende verkiezingen zodat ze daar op konden kapitaliseren. Nu het tegenovergestelde aan de hand is, verwacht ik dat het volgende week nog meer paniek gaat komen en we wat hele rare sprongen gaan krijgen van de Democraten.quote:
Dit is compleet verzonnen onzin.quote:Op zondag 24 november 2019 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Democraten hadden verwacht dat ze breeduit steun zouden krijgen voor impeachment en dit zover zouden weten te rekken tot de volgende verkiezingen zodat ze daar op konden kapitaliseren.
Ik denk dat het vrij pijnlijk is dat gezever en gedram niets oplevert voor de zeveraars en de drammers.quote:
Uit de verklaringen van de getuigen die tot dusver zijn gehoord, blijkt al dat er een hoop mis is.quote:Op zondag 24 november 2019 17:36 schreef IndoorKite het volgende:
Zolang een paar procent daling van een paar polls het sterkste argument is van Trump supporters, hebben Democraten weinig te vrezen. Door al de nieuwe bevindingen zullen er genoeg schoothondjes van Trump ondervraagd en nader onderzocht moeten worden wat hun bijdrage was. Kan nog wel een tijdje duren, dus nu gaan peaken is sowieso niet handig.
Genoeg shit van Trump, dat is overduidelijk.Gaat wel wat tijd in zitten.quote:Op zondag 24 november 2019 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit de verklaringen van de getuigen die tot dusver zijn gehoord, blijkt al dat er een hoop mis is.
Alle getuigen bevestigen dat werd aangestuurd op een onderzoek naar Burisma/de Biden's en dat Zelensky een persconferentie moest houden om te start ervan aan te kondigen. Volgens Sondland wisten alle betrokkenen dat er sprake was van quid pro quo. Dat was bepaald geen geheim, zei hij. Sondland heeft het Trump alleen niet letterlijk horen zeggen.
Voldoende aanknopingspunten om kopstukken zoals Pompeo, Pence, Giuliani, Perry, Bolton en Trump te bevragen. Maar het Witte Huis doet alles om dat te voorkomen. Waarom zou dat zijn? Vermoedelijk niet omdat hun verklaring de president vrijpleit.
Donald Trump heeft inderdaad beslist Oekraïne nodig om demente sleepy Joe Biden in 2020 te verslaan.quote:Joe Biden hints at female VP — but can’t remember any prospects’ names
Biden then ran through a list of four prominent Democrats — without using any of their names.
“The former assistant attorney general who got fired who was just in Delaware,” he began, an apparent reference to Sally Yates, who President Trump fired in 2017 when she refused to enforce his travel ban.
“The leader of the, uh, the woman who should’ve been the governor of Georgia, the African American woman,” he continued — meaning Stacey Abrams, who lost a governor’s race in 2018.
“The two senators from the state of New Hampshire,” he concluded. That would be Democratic Sens. Jeanne Shaheen and Maggie Hassan.
Geen idee of Trump hulp nodig heeft om Biden te verslaan (al loopt The Donald wel flink achter in de peilingen). Dat doet verder ook niet ter zake. Feit is nou eenmaal dat Trump Zelensky heeft gevraagd de Biden's te onderzoeken, dat staat immers zwart op wit in het transcript dat is vrijgegeven door het Witte Huis.quote:Op maandag 25 november 2019 08:34 schreef dellipder het volgende:
[..]
Donald Trump heeft inderdaad beslist Oekraïne nodig om demente sleepy Joe Biden in 2020 te verslaan.![]()
Niet verbazingwekkend dat de steun voor impeachment ook onder House Democrats afneemt.
Het is een daling na zorgvuldig door Schiff voorbereide en geregisseerde sessies. Na weken van eenzijdig, ongefundeerd en leugenachtig lekken. Het is een daling waar de Republikeinen niet eena fatsoenlijk in de tegenaanval gingen. Het is een daling omdat de zaak zelf zo niet-bestaand is, dat eenzijdigheid en de Lügenpresse er gewoon niks van kunnen maken. En het zal alleen nog maar harder de afgrond in gaan voor de Democraten, wanneer duidelijk wordt dat het de partij van corruptie, criminaliteit en racisme is.quote:Op zondag 24 november 2019 17:36 schreef IndoorKite het volgende:
Zolang een paar procent daling van een paar polls het sterkste argument is van Trump supporters, hebben Democraten weinig te vrezen. Door al de nieuwe bevindingen zullen er genoeg schoothondjes van Trump ondervraagd en nader onderzocht moeten worden wat hun bijdrage was. Kan nog wel een tijdje duren, dus nu gaan peaken is sowieso niet handig.
Er zijn gegronde redenen voor dat verzoek om corruptie te onderzoeken. Dementerende Democratische presidentskandidaten (alhoewel Bidens handelingen hem totaal niet op een presidentskandidaat laten lijken) staan niet boven de wet. Het favoriete riedeltje wat we tijdens de Russia-hoax hebben gehoord. En dan is er ook nog het verdrag tussen de VS en Owkraine om corruptie te onderzoeken en aan te pakken. Het zou erger zijn geweest als Trump de corrupte Bidens had genegeerd.quote:Op maandag 25 november 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee of Trump hulp nodig heeft om Biden te verslaan (al loopt The Donald wel flink achter in de peilingen). Dat doet verder ook niet ter zake. Feit is nou eenmaal dat Trump Zelensky heeft gevraagd de Biden's te onderzoeken, dat staat immers zwart op wit in het transcript dat is vrijgegeven door het Witte Huis.
Probleem is echter dat argument dat Trump dat verzoek omdat hij corruptie wenst te bestrijden, geen stand houdt. Uit de verklaringen van de getuigen die tot dusver zijn gehoord blijkt dat deze regering geen ene reet geeft om corruptie in Oekraïne, laat staan de bestrijding ervan. En dan dringt Trump heel toevallig aan op een onderzoek naar een politieke tegenstander? Kom op, wees niet zo naïef. Dat gelooft toch mens?quote:Op maandag 25 november 2019 10:35 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Er zijn gegronde redenen voor dat verzoek om corruptie te onderzoeken. Dementerende Democratische presidentskandidaten (alhoewel Bidens handelingen hem totaal niet op een presidentskandidaat laten lijken) staan niet boven de wet. Het favoriete riedeltje wat we tijdens de Russia-hoax hebben gehoord. En dan is er ook nog het verdrag tussen de VS en Owkraine om corruptie te onderzoeken en aan te pakken. Het zou erger zijn geweest als Trump de corrupte Bidens had genegeerd.
En volgens mij ging het verzoek over Burisma, niet de Bidens, maar heb op dit moment geen zin om het te verifieren. Voel je vrij ernaar te linken. Bovendien maakt het niet uit, voor beide partijen zijn er gegronde redenen om een onderzoek te starten danwel hervatten.
En de reden dat werd aangedrongen op het ontslag van Shokin, was omdat die niets deed om corruptie de kop in te drukken, integendeel.quote:The United States and other Western nations had for months called for the ousting of Mr. Shokin, who was widely criticized for turning a blind eye to corrupt practices and for defending the interests of a venal and entrenched elite.
Bron
quote:There's a lot of talk about Biden's son, that Biden stopped the prosecution and a lot of people want to find out about that so whatever you can do with the Attorney General would be great. Biden went around bragging that he stopped the prosecution so if you can look into it... It sounds horrible to me.
Verklaringen van getuigen. Meningen van zure beroepsambtenaren met alles te verliezen... Ik zou daar niet zo veel waarde aan hechten. De door de Democraten (en enkele RINO's) georganiseerde corruptie in Oekraine kost de Amerikaanse belastingbetaler vele miljarden; het is gewoon diefstal van het volk. En Trumps is iemand die voor het belasting betalende volk opkomt. En Biden is geen politiek tegenstander van Trump. Biden weet niet eens waar hij is. Hij vertelt zelfs mensen die naar hem luisteren op Trump te stemmen!quote:Op maandag 25 november 2019 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is echter dat argument dat Trump dat verzoek omdat hij corruptie wenst te bestrijden, geen stand houdt. Uit de verklaringen van de getuigen die tot dusver zijn gehoord blijkt dat deze regering geen ene reet geeft om corruptie in Oekraïne, laat staan de bestrijding ervan. En dan dringt Trump heel toevallig aan op een onderzoek naar een politieke tegenstander? Kom op, wees niet zo naïef. Dat gelooft toch mens?
Goh, corrupte globaliste die samenwerken om van het volk te stelen? Imagine my shock!quote:Bovendien is allang aangetoond dat Biden niet op eigen houtje handelde inzake Oekraine. Hij sprak namens de Amerikaanse regering en die van meerdere Europese landen. Een artikel uit 2016:
[..]
En de opvolger van Shokin vond 0,0 corruptie bij Shokin? Hmmmmm. Iedereen die voor het wegwerken van Shokin was, heeft duidelijk een hoop te verbergen. Goede reden om hun handelingen in Oekrsine te onderzoeken.quote:En de reden dat werd aangedrongen op het ontslag van Shokin, was omdat die niets deed om corruptie de kop in te drukken, integendeel.
Een onderzoek naar de rol van Biden bij het ontslag van een onschuldige aanklager. En het was gewoon een verzoek. Geen afpersing, geen omkoping, geen quid pro quo. Wat is het probleem beste Koos?quote:Wat betreft het transcript van het gesprek met Zelensky. Trump vraagt letterlijk om een onderzoek naar de Biden's.
[..]
Dus je hecht geen waarde aan de verklaringen van direct betrokkenen, maar anderzijds moet ik jou op je woord geloven omdat je simpelweg wat boude beweringen de wereld in slingert die je helemaal nergens op baseert?quote:Op maandag 25 november 2019 11:14 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Verklaringen van getuigen. Meningen van zure beroepsambtenaren met alles te verliezen... Ik zou daar niet zo veel waarde aan hechten. De door de Democraten (en enkele RINO's) georganiseerde corruptie in Oekraine kost de Amerikaanse belastingbetaler vele miljarden; het is gewoon diefstal van het volk. En Trumps is iemand die voor het belasting betalende volk opkomt. En Biden is geen politiek tegenstander van Trump. Biden weet niet eens waar hij is. Hij vertelt zelfs mensen die naar hem luisteren op Trump te stemmen!
Toon mij aan dat Shokin z'n werk naar behoren deed. Ik gok overigens dat jij Oekraïne een corrupt boevennest noemde ten tijde van het Geenpeil-referendum (de periode dat Shokin actief was als openbare aanklager).quote:Goh, corrupte globaliste die samenwerken om van het volk te stelen? Imagine my shock!
Voor alle duidelijkheid: Shokin was allang gestopt met onderzoek naar Burisma, toen Biden aandrong op zijn vertrek: Timeline in Ukraine Probe Casts Doubt on Giuliani’s Biden Claimquote:En de opvolger van Shokin vond 0,0 corruptie bij Shokin? Hmmmmm. Iedereen die voor het wegwerken van Shokin was, heeft duidelijk een hoop te verbergen. Goede reden om hun handelingen in Oekrsine te onderzoeken.
Of er sprake was van quid pro quo, wordt momenteel onderzocht. Maar het is natuurlijk al ernstig (en impeach-waardig) om een buitenlandse regering te verzoeken een politieke tegenstander te onderzoeken.quote:Een onderzoek naar de rol van Biden bij het ontslag van een onschuldige aanklager. En het was gewoon een verzoek. Geen afpersing, geen omkoping, geen quid pro quo. Wat is het probleem beste Koos?
Dezelfde polls die allemaal voorspelden dat Hillary in 2016 Trump zou verpletteren?quote:Op maandag 25 november 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens staat Biden in vrijwel alle polls een straatlengte voor op Trump: Astu
De zin "has been long dormant" vind je terug in letterlijk elk artikel of media dat Biden probeert te zuiveren. Maar dormant betekent niet dat de zaak gesloten is, en long betekent in dit geval een week of 3-4.quote:Op maandag 25 november 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: Shokin was allang gestopt met onderzoek naar Burisma, toen Biden aandrong op zijn vertrek: Timeline in Ukraine Probe Casts Doubt on Giuliani’s Biden Claim
Hillary stond ook zo hoog in de polls 3 jaar geleden, er was met 95% zekerheid te zeggen dat ze ging winnenquote:Op maandag 25 november 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je hecht geen waarde aan de verklaringen van direct betrokkenen, maar anderzijds moet ik jou op je woord geloven omdat je simpelweg wat boude beweringen de wereld in slingert die je helemaal nergens op baseert?
Overigens staat Biden in vrijwel alle polls een straatlengte voor op Trump: Astu
[..]
Oja, het onderzoek naar Burisma / Zlochevsky was inactief. Wel gek dat de Oekrainse justitie in 2016 nog beslag legde op zijn landhuis en Rolls Royce. Dat was zeker vanwege openstaande verkeersboetes?quote:Op maandag 25 november 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: Shokin was allang gestopt met onderzoek naar Burisma, toen Biden aandrong op zijn vertrek: Timeline in Ukraine Probe Casts Doubt on Giuliani’s Biden Claim
quote:Op maandag 25 november 2019 12:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dezelfde polls die allemaal voorspelden dat Hillary in 2016 Trump zou verpletteren?
Dit is ook een eigen leven gaan leiden.quote:Op maandag 25 november 2019 12:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Hillary stond ook zo hoog in de polls 3 jaar geleden, er was met 95% zekerheid te zeggen dat ze ging winnen![]()
![]()
Drain the swamp.
Wil jij eens heel rap on-topic gaan!!quote:Op maandag 25 november 2019 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook een eigen leven gaan leiden.
[ afbeelding ]
Clinton won de popular vote overigens met 48.2% - 46.1%, dus zo onnauwkeurig was het allemaal niet. Maar kiesmannen he.
Hoe zou dat komen denk je ?quote:Op maandag 25 november 2019 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook een eigen leven gaan leiden.
[ afbeelding ]
Clinton won de popular vote overigens met 48.2% - 46.1%, dus zo onnauwkeurig was het allemaal niet. Maar kiesmannen he.
quote:The project estimates that if the election had been held at the end of last week, Democratic candidate Hillary Clinton had at least a 95 percent chance of winning enough states to reach the minimum 270 Electoral College votes needed to become the next president, based on polling between Sept. 30 and Oct. 7.
Those odds had steadily grown from about 60 percent on Sept. 15 to almost 90 percent on Sept 30. In the last four weeks, her estimated margin of victory has grown from about 14 votes to 118, according to the project.
Statistical analysis outfit FiveThirtyEight, for example, put Clinton’s chance of victory in the election at about 55 percent three weeks ago. Currently, they estimate the odds of a Clinton win at 82 percent. In the same period, the New York Times’ estimates of the odds of a Clinton victory have also increased, from about 70 percent to 84 percent.
Inderdaad. Als 16% (100%-84%), zo goed als onmogelijk is, is russische roulette spelen wel verstandig.quote:
Of het is uiteindelijk het 5% scenario geworden.quote:Op maandag 25 november 2019 15:26 schreef Ensiferum het volgende:
Tsja, Clinton had volgens de polls inderdaad een gigantische kans om te winnen. Het probleem was alleen dat de polls het niet voor elkaar kregen om de sentimenten juist de peilen. Slechts Rasmussen had het bij het juiste eind. De rest leefde in een ander Amerika. Polls heb je vrij weinig aan als ze niet de juiste data verzamelen.
Ik denk dat het vooral die paar duizend stemmen in een aantal key states waren. Had bij wijze van spreken de wind die dag de andere kant op gestaan had je zomaar Clinton als president gehad.quote:Op maandag 25 november 2019 15:26 schreef Ensiferum het volgende:
Tsja, Clinton had volgens de polls inderdaad een gigantische kans om te winnen. Het probleem was alleen dat de polls het niet voor elkaar kregen om de sentimenten juist de peilen. Slechts Rasmussen had het bij het juiste eind. De rest leefde in een ander Amerika. Polls heb je vrij weinig aan als ze niet de juiste data verzamelen.
Rasmussen gaf Clinton +2, dus je bent weer eens onzin aan het vertellen.quote:Op maandag 25 november 2019 15:26 schreef Ensiferum het volgende:
quote:Op maandag 25 november 2019 10:28 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Het is een daling na zorgvuldig door Schiff voorbereide en geregisseerde sessies. Na weken van eenzijdig, ongefundeerd en leugenachtig lekken. Het is een daling waar de Republikeinen niet eena fatsoenlijk in de tegenaanval gingen. Het is een daling omdat de zaak zelf zo niet-bestaand is, dat eenzijdigheid en de Lügenpresse er gewoon niks van kunnen maken. En het zal alleen nog maar harder de afgrond in gaan voor de Democraten, wanneer duidelijk wordt dat het de partij van corruptie, criminaliteit en racisme is.
Aan de ene kant zou ik alle anti-Trumpers aanraden om zich zorgen te maken, maar aan de andere kant weet ik ook dat ze de realiteit niet accepteren. Dus gewoon meer liegen en jezelf voor de gek houden!
De polls waren ook gewoon goed. Jij bent alleen te dom om ze te snappen.quote:Op maandag 25 november 2019 12:46 schreef QAnonn het volgende:
Hillary stond ook zo hoog in de polls 3 jaar geleden, er was met 95% zekerheid te zeggen dat ze ging winnen![]()
![]()
Drain the swamp.
quote:Op maandag 25 november 2019 12:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Oja, het onderzoek naar Burisma / Zlochevsky was inactief. Wel gek dat de Oekrainse justitie in 2016 nog beslag legde op zijn landhuis en Rolls Royce. Dat was zeker vanwege openstaande verkeersboetes?
https://en.interfax.com.ua/news/general/322395.html
Dat ging blijkbaar om zijn activiteiten als minister, toen hij schuldig zou maken aan zelfverrijking.quote:At the end of 2014, Zlochevsky fled Ukraine amid allegations of unlawful self enrichment and legalization of funds (Article 368-2, Criminal Code of Ukraine) during his tenure in public office.[13] At the end of 2016 the Central Criminal Court in London released $23 million that were blocked on accounts of Zlochevsky.[13][14] The Serious Fraud Office stated that the funds were released due to inadequate evidence.[13]
Bron
Dit zeg je altijd als je feiten voorgeschoteld krijgt, wannabe modje.quote:Op maandag 25 november 2019 13:06 schreef dellipder het volgende:
Wil jij eens heel rap on-topic gaan!!
Dat weet ik zo net niet. Het blokkeren van de bankrekeningen gebeurde vanuit de UK. Zowel de UK als Oekraine zelf onderzochten hem en zijn bedrijf. Als er lokaal beslag wordt gelegd op onroerend goed en voertuigen, lijkt mij dat een lokale zaak.quote:Op maandag 25 november 2019 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Dat ging blijkbaar om zijn activiteiten als minister, toen hij schuldig zou maken aan zelfverrijking.
Onderzoek naar Burisma werd pas afgerond in december 2017, blijkt uit dezelfde bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |