abonnement Unibet Coolblue
pi_190072906
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190074903
Zin in kerst? Mwah... Heb er niet zoveel mee
Katten? Ja, twee
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190075074
Zin in kerst? Mwoah, zolang het niet bij ons thuis wordt gevierd. Heb geen zin om uitgebreid te moeten koken :P

Katten? Nee, wel een tijgerende baby die alles wil aanraken.
  vrijdag 22 november 2019 @ 22:37:04 #4
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190076041
Koortslip nu al weer weg :o ik wist niet dat dat kon. Nu twijfel ik of t er een was, al leek er gister geen twijfel mogelijk. Nouja, paniekerige moedermodus kan weer uit :')

Zin in kerst. Ja. Wij vieren het de laatste jaren met mijn familie bij mijn schoonouders thuis. Supergezellig altijd en vast nog meer met de baby. Al vrees ik n beetje voor overprikkeling voor haar met twee oma's die constant boven haar hangen wartaal uit te slaan.

En ik wou dat ik een kat had.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 22 november 2019 @ 23:49:12 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190077376
Fijn Mellow! Mijn man kreeg er een een paar weken na de bevalling, dat was echt niet leuk.
Hopelijk blijft het voorlopig weg.

Hier wel zin in kerst en een kat, maar sinds de bevalling kan ik niet zoveel van hem hebben :@ ;(
Sowieso een dipje op 't moment -O- hopelijk ook snel weer over.
pi_190090378
Ah balen Ceviche. Wel herkenbaar. Als de baby dan eindelijk op bed ligt, wil de kat eindeloos geknuffeld terwijl ik wel een beetje uitgeknuffeld ben. Maar ja, wil ook niet dat ze jaloers wordt en ik moest zonodig een baby in huis halen, kan het poezebeest niets aan doen. Dus ze ligt nu op mijn schoot geplakt terwijl ik graag een muffin zou willen pakken. :'(
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zondag 24 november 2019 @ 08:03:37 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190093788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 22:37 schreef -Mellow- het volgende:

...
Supergezellig altijd en vast nog meer met de baby. Al vrees ik n beetje voor overprikkeling voor haar met twee oma's die constant boven haar hangen wartaal uit te slaan.

...
Zoiets had ik gisteren bij een familiebezoek. We hebben toen met mijn oma en moeder een '4 generaties' foto gemaakt ( O+ Heb die ook van toen ik een baby was). Maar omdat ze altijd heel vrolijk is en veel contact maakt, blijft iedereen maar tegen haar praten etc. Ik zie haar ondertussen doodvermoeid raken. Maar de rest ziet het niet want op het moment dat er weer tegen haar gepraat wordt gaan haar ogen wijd open en begint ze te lachen. En als ik dan aangeef dat ze rust nodig heeft, dan is het van: "Nee joh! Kijk hoe wakker ze nog is!"

}:|

Gelukkig werd toen taart geserveerd en was iedereen afgeleid, heb ik in een hoek van de kamer even rustig met haar gezeten en daarna in haar reiswiegje gelegd. Ze was binnen no-time vertrokken, zo moe.


(Ik heb hele lieve familie hoor, en ik vind het al lastig om vermoeidheidssignalen bij haar te zien. Maar als ik zeg dat ze moe is, dan is ze moe :( )

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 24-11-2019 08:25:18 ]
Chick on a mission
pi_190094898
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb jij veel huid over op je buik of veel onderhuidse scheuren?

Qua scheuren ben ik er wel goed vanaf gekomen maar ik heb nog steeds een bolletje.
De eerste twee keren veerde mijn huid gewoon normaal terug/veranderde er niets aan. Maar dit keer is m'n huid echt uitgerekt en heel erg verandert! Het lijkt op iemand die heel veel af is gevallen, zo is m'n huid nu zeg maar... Ik moet er echt heel erg aan wennen. Het voelt ook heel raar om aan te raken. :{ In de zwangerschap was niets raars te zien. Ik had niet echt veel scheuren of zo.

Ik denk dat dat bolletje nog wel goed komt bij jou. :)
pi_190094921
Hier twee katten en wel zin in kerst. Mijn oudste houdt er zoveel van, van al die lichtjes en zo, dat helpt wel mee dat ik het ook heel leuk vind. Niet per se dat ik sta te springen om (verplichte) familieaangelegenheden, maar er blijft gelukkig genoeg tijd over om zelf thuis extreem te chillen. :D

Ik zie wel op tegen januari en februari... zo grijs en saai, weinig te doen, koud, geen gezellige lichtjes meer overal bij de huizen en winkels en zo.
pi_190108449
Sinds een aantal weken rolt Bug tijdens het slapen op haar buik. Daar ben ik dus niet blij mee. Iemand tips? Ze kan van buik naar rug rollen, maar doet dit heel zelden. Dat maakt dat ik twijfel of ze het slapend wel zou doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190109582
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
Sinds een aantal weken rolt Bug tijdens het slapen op haar buik. Daar ben ik dus niet blij mee. Iemand tips? Ze kan van buik naar rug rollen, maar doet dit heel zelden. Dat maakt dat ik twijfel of ze het slapend wel zou doen.
Hier dezelfde situatie met M. Ze slaapt in een slaapzak, maar draait toch. Ik probeerde haar steeds terug te draaien, maar dan wordt ze wakker.
Dus ik laat haar nu zo slapen.

Ik lees even mee voor tips :)
  maandag 25 november 2019 @ 06:32:49 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190111385
Lekker laten liggen... Wij hebben bij prul ook weleens geprobeerd te draaien, maar het helpt ongeveer tien seconden. Als ze sterk genoeg zijn om hun hoofdjes te draaien, kan het in principe geen kwaad.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190111528
T. is ook een notoire buikslaper, ik zou haar gewoon laten liggen als ze zo fijn slaapt. Zelf slaap ik ook niet lekker op m’n rug.

Mijn kat kan ik met moeite nog tolereren sinds de bevalling van de oudste, terwijl hij daarvoor čcht m’n poezenkind was :')

Kerst heb ik heel erg zin in, alleen zit wel met die boom ja. Vooral vanwege tijgerende/kruipende baby en het feit dat ik net twee jaar terug al m’n plastic ballen heb verruild voor mooie glazen kerstballen :+
  maandag 25 november 2019 @ 11:57:15 #14
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190114142
Mijn baby slaapt ook al een paar maand op haar buik en ze kan nog helemaal niet omrollen. De gangbare adviezen zijn dat dat gevaarlijk is, maar als de nekspieren sterk genoeg zijn dan kan er echt weinig aan misgaan denk ik. Op de rug slapen voelt heel kwetsbaar omdat dan al je organen "bloot" liggen. Ik ervaar dat zelf ook zo. Kan echt niet goed ontspannen op mijn rug.

Ik zou het gewoon lekker laten Rebubbled :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190114845
Het risico op SIDS is het grootst tussen 1 en 4 maanden. Daarna wordt het risico heel rap minder groot. Ik zou ze dus lekker laten liggen. Helemaal als je andere risicofactoren wel vermijdt, omdat je borstvoeding geeft en je kind bij je op de kamer slaapt.
pi_190114905
Hier ook een kat. We maakten ons voor de geboorte wel zorgen, want de kat heeft een hekel aan kinderen. Blazen, hoge rug, alles.. altijd als er kindjes bij ons op bezoek waren. Tot onze opluchting gaat het echter heel goed. Kat negeert de baby volledig en is iets meer boven / op zichzelf.
Het is niet zo'n kroelkat, en sinds de geboorte van ons jongetje zit ze bijna niet meer op schoot. Dus ik heb er niet zo'n last van dat de kat me teveel is :) Ze komt wel regelmatig een kopje geven en dat vind ik erg gezellig.
pi_190114928
En: wel zin in kerst, maar kind zal wel volledig overprikkeld zijn. We hebben een grote familie met veel kinderen en iedereen is dol op hem O+ Nouja.. dat hoort er dan maar even bij. We hebben vakantie dus we kunnen het wel opvangen als hij wat meer troost nodig heeft of slechter slaapt.
  maandag 25 november 2019 @ 12:47:41 #18
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190114999
Zo. Eerst bezoekje aan het consultatiebureau gehad. Meneer is vandaag één maand en hij is helemaal goed gekeurd. Hij is bijna 1kg aangekomen, dus de borstvoeding gaat goed :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 25 november 2019 @ 14:17:38 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190116294
Fijn dat het zo lekker loopt, automatic! Zijn ze ook op huisbezoek geweest?

Bobby, fijn hoor zo'n liefhebbende familie O+

Ik heb m'n draagzak weer afgestoft, in de warme maanden niet gedragen en daarna was Koert een aantal kilo zwaarder en was ik bang dat het ineens erg tegen zou vallen.
Maar niet dus w/ zo gezellig O+ nu ben ik voornemens om elke dag even een wandeling te maken. Voor iedereen goed denk ik.
Koert is nu 6,5 maand, nog geen tandjes, wel weer obstipatie en nu 69.6 cm en 7,735 gram. Favoriete speelgoed momenteel is een pakje billendoekjes :D
pi_190119112
Ik wandel elke dag tussen de 10 en 14 km, met de doek merk ik dat ik niet flink op tempo lan lopen helaas.

Maar de jongetjes vinden het wel fijn, dus ze gaan straks zeker wat vaker in de doek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190120235
Kerst O+, maar dan zonder kat want die hebben we niet. Wij proppen de hele familie op één dag, dan kan mijn schoonmoeder kletsen mijn haar goede vriendin (mijn oma) en dan zit ze wat minder op mijn huid.

De kleuter staat al te springen om een kerstboom te halen en ik vermoed dat hij 6 december direct naar de kerstbomenman wil gaan. We hebben allerlei stoffen versieringen in de boom, dus ik maak me geen zorgen over breekbare dingen. We laten Frits helpen en het ding is daardoor niet echt woonbladwaardig.

Fred slaapt al maanden het liefste op zijn buik, maar ik kan me voorstellen dat het spannend is als je het niet gewend bent. Hij slaapt ook het liefste tegen mij aan, dus de cosleeper staat een beetje voor spek en bonen naast het bed.

Fred is nu acht maanden en heeft precies nul tanden. Hij heeft al wat wat updates gedraaid en kan nu ontzettend snel kruipen, staan en langs de tafel schuifelen en zelfstandig zitten. Hij kan ook ontzettend hard mama huilen als ik de kamer verlaat, dus ik ga tegenwoordig door het huis met een baby aan mijn been.
pi_190157329
Is er al iemand aan het oefenen met water drinken? Bug heeft het redelijk onder de knie na vier dagen. Wel nog een alternatieve manier die erg lijkt op drinken aan de borst (tong half naar buiten onder het bekertje). Nu begon een collega over de miracle 360 cup en ik vroeg me af hoe logopedisch verantwoord dat is (logopedisch is vast geen woord :') ). Maar google verteld me niks zo snel. Ze drinkt nu van een gewoon open babybekertje.

Hier worden nu grote mensen drollen gepoept trouwens. Zo gek na al die maanden gele smurrie met brokjes. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190157526
Volgens mij is het de meest verantwoorde anti-lekbeker die er is. Ik geloof persoonlijk ook niet dat het ook maar een klein beetje de spraakontwikkeling of wat dan ook tegen houdt, aangezien ze er uit drinken als uit een normale beker.

Ik wissel het zelf een beetje af, de munchkin 360 heeft ie de hele dag tot zijn beschikking en tijdens ontbijt/lunch in de kinderstoel mag ie uit een normaal glas drinken. Overigens is het ding niet 100% anti-lek hoor, vooral niet als ie hard op de grond gegooid wordt :')
pi_190157799
Wij hebben die 360 beker, maar don’t be fooled: als ze er maar hard genoeg mee slaan wordt je tafel/vloer/kind alsnog zeiknat :')

Principe vind ik goed, hij snapt nu ook hoe het werkt en krijgt af en toe een slok. Maar blijft lastig: te weinig water betekent dat hij die beker te ver omhoog moet tillen = lastig, en te veel water betekent dat de beker te zwaar is om op te tillen waardoor hij er alsnog niks uitkrijgt. In de praktijk moet ik ‘m altijd helpen dus :P Overweeg om alsnog een rietjesbeker te halen, voor structureel door-de-dag heen gebruik.


Edit: spuit 11 :')
pi_190158851
Ik heb een rietjesbeker, maar hoe de hel leer ik nu weer een baby door een rietje zuigen? :') Dat leek me onmogelijker dan uit een glas. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190158988
Hier deed een knijpfruitje de truuk bij allebei de kinderen, @Rebubbled Dan kun je een beetje knijpen aan de onderkant en die twee van mij hadden het binnen 1 zakje door :') Zo'n breaker-unit met yoghurt kan ook.
pi_190159023
N. Bijna 2 die drinkt eigenlijk alleen uit rietjes bekers, die kan namelijk niet uit een beker drinken. :')
  woensdag 27 november 2019 @ 22:31:21 #28
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190160030
We geven hier gewoon water uit een fles (met speen), van de week een tuitbeker geprobeerd maar dat lukte gek genoeg nog niet :+
Was wel leuk om te zien, dat wel :D
pi_190160397
Ik voel me vandaag 10 jaar ouder van alle stress en schuldgevoel.

Mijn baby lag met haar papa en mij in bed. Mijn lief was half aan het slapen en ik was bezig met M. En toen moest ik naar het toilet. Ik zei dat ik even naar het toilet was en hij mompelde is goed.

Nou was dus helemaal niet goed, want hij is in slaap gevallen en mijn baby is uit bed gevallen.
Ik deed net de badkamerdeur dicht en hoorde BOEM gevolgd door een keihard huilende baby.

Ze werd snel rustig en liet zich goed troosten, maar de pijn die ik voelde kan ik niet omschrijven. Ik heb langer gehuild dan zij.

Even langs de huisartsenpost geweest. Lijkt gelukkig niets aan de hand, behalve een kleine bult op haar hoofd. We moeten haar elke 2/3 uur wekken.

En ik zit nu half getraumatiseerd op de bank.
  woensdag 27 november 2019 @ 22:53:39 #30
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190160628
Niet schuldig voelen hoor, Cavabien. Het gebeurt nou eenmaal en de baby is het allang weer vergeten. Wel fijn dat je wat geruststelling hebt kunnen krijgen van de hap.
Volgens mij is dit wel een standaard dingetje in het leven van een baby, als ik de verhalen mag geloven tenminste.
Veel succes met het wekadvies, hebben jullie daar nog een soort verdeling in gemaakt?
pi_190161094
@Ceviche ik was er zo bang voor en deed altijd voorzichtig, maar ja soms gebeurt het toch.
Ik voel me zo rot. Kan het mezelf niet vergeven.

We gaan haar om en om wekken. In principe kwam ze normaal zelf elke 3 uur om te drinken, dus als alles goed gaat, wordt ze uit zichzelf al wakker.

Bedankt trouwens :)
pi_190162961
Oh cava, wat naar ;(

If it helps: Vanochtend gebeurde bij ons bijna exact hetzelfde :')
En ons bed heeft maar 30% vrije randen, what are the odds. Ze kruipt zooo snel ineens.
Hier geen wekadvies trouwens :o

Vanmiddag viel ook de kleuter van een stoel, zo headfirst. Wat een dag :{

[edit] gisteren dus

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 28-11-2019 07:31:31 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190163053
Och CaVa :* Wat schrikken. Niet schuldig voelen hoor, dit soort situaties gebeuren nu eenmaal met een baby. Je kan niet alles voorkomen. :*
Throwback naar toen m’n oudste als baby van de commode viel, terwijl ik er nota bene naast stond. :X
pi_190163742
Kus voor alle schuldige mama’s hier.

Hier ook dingen als met kind van de trap vallen, gelukkig houden ze er meestal niks van over.

Dat komt wel als ze gaan gymmen en fietsen en rolschaatsen. Ik heb wat keren bij de dokter gezeten om een kind weer te laten plakken / hechten. :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190164238
Ik had gisteren Thomas iets te enthousiast weer van het verschoonkussen opgetild en stootte hij zijn hoofdje tegen de lamp.. ging gelukkig niet hard en hij trok een verbaasde kop 'huh wat was dat'.

Hij is trouwens de hele morgen al aan het brabbelen, zoo schattig O+ O+
  donderdag 28 november 2019 @ 09:43:41 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190164355
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 06:00 schreef pinquit het volgende:
Oh cava, wat naar ;(

If it helps: Vanochtend gebeurde bij ons bijna exact hetzelfde :')
En ons bed heeft maar 30% vrije randen, what are the odds. Ze kruipt zooo snel ineens.
Hier geen wekadvies trouwens :o

Vanmiddag viel ook de kleuter van een stoel, zo headfirst. Wat een dag :{

[edit] gisteren dus
Kruipt ze al? :o
Koert heeft niet zo'n behoefte om ergens heen te gaan, die rolt af en toe eens om maar vindt het niet zo belangrijk om daar een gewoonte van te maken. We proberen het met speelgoed enzo wel te stimuleren maar na een keer heeft hij het wel gezien en als hij toch iets wil hebben gaat hij huilen. En dan geven we het meestal maar gewoon aan dus dat zal ook niet echt helpen :')
Hij grijpt wel ineens dingen van de tafel enzo als we niet opletten, of als hij op schoot zit gooit hij zichzelf een gewenste kant op, dus misschien komt die interesse op de grond ook nog wel binnenkort.
pi_190164380
Hier ook wel eens met de kop tegen een deurkozijn of kozijn van de auto bij het in het stoeltje zetten ;(
pi_190165228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:43 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Kruipt ze al? :o
Koert heeft niet zo'n behoefte om ergens heen te gaan, die rolt af en toe eens om maar vindt het niet zo belangrijk om daar een gewoonte van te maken. We proberen het met speelgoed enzo wel te stimuleren maar na een keer heeft hij het wel gezien en als hij toch iets wil hebben gaat hij huilen. En dan geven we het meestal maar gewoon aan dus dat zal ook niet echt helpen :')
Hij grijpt wel ineens dingen van de tafel enzo als we niet opletten, of als hij op schoot zit gooit hij zichzelf een gewenste kant op, dus misschien komt die interesse op de grond ook nog wel binnenkort.
;( ja, en ze wil nog veel meer.
Mijn oudste kon met 10mnd kruipen, mijn twee jongsten hebben zo extreem veel haast.


Box is inmiddels omlaag :')


O+





Grote baby
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 november 2019 @ 11:53:31 #39
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190165902
Wat een droppie O+ zelfs qua haar loopt ze voor _O-
Bij de gastouder is Koert ook veel actiever, gewoon doordat daar nog twee dreumesen/peuters rondlopen. Nodigt blijkbaar uit :)

Hier een kleine mijlpaal, een badje zonder huilen 8-) Koert kan een beetje zitten (met ondersteuning) en een badboekje was genoeg afleiding.
Alleen jammer dat hij het huilen daarna ruimschoots heeft ingehaald :')
pi_190166069
Ooooh pinq wat een heerlijk kind toch O+
pi_190166341
Wat droppie Pinq!
2 weken geleden konden we bij de supermarkt een fotoshoot doen en Thomas was heel mooi wakker bij de shoot, echt superleuk! Vandaag staat de fotografe er weer met de resultaten, dus we gaan straks kijken. Sowieso krijgen we 1 foto gratis, ben zo benieuwd!
  donderdag 28 november 2019 @ 16:42:27 #42
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190169398
aah CaVaBien wat sneu, voor jou vooral.
Hier is nog niks gebeurd, maar ik heb wel regelmatig angstige gedachten over haar van de trap laten kukelen of iets anders naars.

En pinquit, echt weer smelten hier bij je foto's O+

Mijn baby is zojuist na een beetje brabbelen in de box prompt uit zichzelf in slaap gevallen. Ik ben zo opgelucht dat het slapen steeds makkelijker wordt. Ik had er een tijdje echt een hard hoofd in, helemaal omdat ik dan andere ouders hoorde over kleine babietjes die ze makkelijk weg konden leggen en die dan 5 uur achtereen slaapt.

Verder is ze al de hele dag aan het lachen. Het is zooo gezellig :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190170054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:42 schreef -Mellow- het volgende:
aah CaVaBien wat sneu, voor jou vooral.
Hier is nog niks gebeurd, maar ik heb wel regelmatig angstige gedachten over haar van de trap laten kukelen of iets anders naars.

En pinquit, echt weer smelten hier bij je foto's O+

Mijn baby is zojuist na een beetje brabbelen in de box prompt uit zichzelf in slaap gevallen. Ik ben zo opgelucht dat het slapen steeds makkelijker wordt. Ik had er een tijdje echt een hard hoofd in, helemaal omdat ik dan andere ouders hoorde over kleine babietjes die ze makkelijk weg konden leggen en die dan 5 uur achtereen slaapt.

Verder is ze al de hele dag aan het lachen. Het is zooo gezellig :)
Ja ben ook altijd bang om met haar van trap te vallen. Als ik een keer vergeet me vast te houden, word ik ook weer boos op mezelf :')
  FOK!fossiel donderdag 28 november 2019 @ 18:57:20 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190171428
Pfff een tijdje terug schreef ik over dat onze dochter overdag prima slaapt, maar in de avond aan het 'spoken' is. Ze wil dan niet in haar bedje slapen en alleen maar bij ons zijn. Dus valt ze dan maar bij ons in slaap, tegen alle adviezen van de 'deskundigen' in.

Het leek eerst iets beter te gaan maar sinds twee dagen wordt ze compleet hysterisch als we haar (moe) op bed leggen. Echt compleet in paniek, tot we haar weer oppakken en bij ons houden.

Maar nu begon dit ook al 's middags en dat baart me zo zorgen. Ik ben echt bang gemaakt doordat overal wordt gezegd dat fout gedrag zorgt dat het van kwaad tot erger zal gaan, en uiteindelijk onze nachtrust (die nu best prima is) eraan gaat.

Ik zou echt willen dat ik er relaxed in kon staan en kon denken "Ah joh, we zien wel hoe het loopt." Of "Komt wel goed." Maar het lukt gewoon niet :'(
Chick on a mission
pi_190172038
@Keroppi, hier gaat dat in faaaaaases. Phi heeft een paar maanden supergoed en probleemloos geslapen, zomaar ineens. En ook zomaar ineens hield dat op en was het exact wat jij beschrijft: blinde paniek. Dan gingen we lekker met haar knuffelen en kroelden en wiegden haar in slaap. En wederom zomaar ineens konden we haar weer gewoon wakker wegleggen. En dat zal ook wel weer overgaan :') (waarschijnlijk vandaag, dankzij de fokwet :') )

Je baby knuffelen en troosten is nooit "fout gedrag", imho :) Maar sterkte, het is echt pittig en voelt eindeloos en hopeloos als je erin zit.
pi_190172567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:57 schreef Keroppi het volgende:
Pfff een tijdje terug schreef ik over dat onze dochter overdag prima slaapt, maar in de avond aan het 'spoken' is. Ze wil dan niet in haar bedje slapen en alleen maar bij ons zijn. Dus valt ze dan maar bij ons in slaap, tegen alle adviezen van de 'deskundigen' in.

Het leek eerst iets beter te gaan maar sinds twee dagen wordt ze compleet hysterisch als we haar (moe) op bed leggen. Echt compleet in paniek, tot we haar weer oppakken en bij ons houden.

Maar nu begon dit ook al 's middags en dat baart me zo zorgen. Ik ben echt bang gemaakt doordat overal wordt gezegd dat fout gedrag zorgt dat het van kwaad tot erger zal gaan, en uiteindelijk onze nachtrust (die nu best prima is) eraan gaat.

Ik zou echt willen dat ik er relaxed in kon staan en kon denken "Ah joh, we zien wel hoe het loopt." Of "Komt wel goed." Maar het lukt gewoon niet :'(
Dit zijn faaaaaases, alles is een fase en niet elke fase is even leuk :* Da’s makkelijker gezegd dan gedaan, maar is wel echt zo. Er zijn ongetwijfeld heel veel slaaptrainingdingen die je kunt proberen, maar mijn ervaring is dat zoiets alleen frustraties oplevert en een heel verdrietige baby. Ik vind zelf dat luisteren naar je kind echt het beste is wat je kan doen, ook voor jezelf :*

Uiteindelijk slapen ze echt in hun eigen bed. Of dat volgende week, volgende maand, volgend jaar of over 3 jaar is.
pi_190173190
CaVa :* Hoe is het nu met jullie?

Pinq ze is zo ontzettend leuk O+

Keroppi, ga gewoon met je gevoel mee. Alle 'deskundigen' zijn uiteindelijk niet degene die jouw kind 's nachts troosten. Maar ik merk ook dat het mij niet zo heel veel meer doet aan opmerkingen, over het samen slapen/niet doorslapen etc. Wij hebben een manier die voor ons als gezin perfect werkt met slapen en dat wil ik graag zo houden, dus als Bas niet meer in de cosleeper past gaat het ledikant maar mooi naar onze kamer toe.
pi_190174007
Bij ons was het ook 2 weken lang elke avond in slaap wiegen en sinds 3 dagen ineens weer gewoon in slaap vallen. Heel apart.
pi_190174394
Ik mag me hier ook eindelijk melden met onze grote kleine man O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 28 november 2019 @ 21:45:43 #50
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190175402
Voor mij is het verzorgen van een baby geen redelijk iets. Ik geloof echt dat naar je gevoel luisteren hierin het beste is en ik denk dat we een aangeboren instinct hebben die ervoor zorgt dat we "juist" kunnen handelen. Het is niet voor niets dat we huilende baby's ondraaglijk vinden, dat kleine baby's constant bij je willen zijn en dat moeders hun baby's willen troosten. Daarbij is elk kind ook gewoon anders en kunnen behoeftes veranderen. Generaliserende regels toepassen is daarom denk ik niet de manier.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190175555
Bedankt voor de geruststelling dames (en heren?) O+

Leuke foto's pinq! Wat wordt ze al groot!

D-E bedankt voor het vragen. Het gaat gelukkig beter. Met M ging het gelijk al goed na een paar minuten huilen en de bult is inmiddels weggetrokken. En ik ben ook al een beetje bijgekomen van de schrik :)
pi_190176156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:45 schreef -Mellow- het volgende:
Voor mij is het verzorgen van een baby geen redelijk iets. Ik geloof echt dat naar je gevoel luisteren hierin het beste is en ik denk dat we een aangeboren instinct hebben die ervoor zorgt dat we "juist" kunnen handelen. Het is niet voor niets dat we huilende baby's ondraaglijk vinden, dat kleine baby's constant bij je willen zijn en dat moeders hun baby's willen troosten. Daarbij is elk kind ook gewoon anders en kunnen behoeftes veranderen. Generaliserende regels toepassen is daarom denk ik niet de manier.
En vaders ook hoor :P
pi_190176175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:59 schreef June. het volgende:
Ik mag me hier ook eindelijk melden met onze grote kleine man O+
Gefeliciteerd!!
  FOK!fossiel donderdag 28 november 2019 @ 22:32:55 #54
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190176574
@ Iedereen - Thanks voor jullie lieve woorden O+

Wat uiteindelijk werkte was de co-sleeper (die we meer als wiegje gebruiken) tegen het bed te zetten met het hekje omlaag. Vervolgens ben ik naast haar op bed gaan liggen en zodra ze mijn hand (nouja vinger ;) ) kon vasthouden werd ze snel rustig en viel ze relatief vlot in slaap.
Chick on a mission
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:29:51 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190178293
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:18 schreef Peejtur het volgende:

[..]

En vaders ook hoor :P
Ja! Sorry :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190181915
Pinq, je knappe kind! O+

Welkom June! Hoe is het met jullie?

Mellow, fijn dat het slapen makkelijker gaat! En je lachende baby O+

Cavabien, wat een schrik joh! :*

Mijn baby is alweer een maand, hoe dan :o Gister naar het consultatiebureau geweest, 57 cm en 5200g. Reusje O+
pi_190182171
Oh Pinq wat is het toch een dotje. En wat is ze sterk!

Cava, hier lazerde bug van de toilet af tijdens het tanden poetsen. Schijnbaar had ik haar te dicht op de rand en dat had ik door de slaapzak niet gezien. Vallen en opstaan hoort erbij. Het maakt het er alleen niet leuker op.

Welkom June! Daar ben je dan! En Ono wat een beer van een baby al joh! Wow.

Vandaag met bug naar de huisarts geraced. Na het eten van wat roerei als ontbijt werd haar gezicht waar het ei had gezeten helemaal rood. En toen dik. En tegen de tijd dat we bij de huisarts zaten sprongen de galbulten erin. We hebben een drankje gekregen en ze ligt nu prinsheerlijk te slapen op me. Arm schaap. Ze heeft ook al een ontzettende loopneus en hoest.

Iemamd ervaring met deze allergie? Dit betekent ook dat ik geen ei meer mag hč? :') FML. Daaagg muffins, daaagg pannenkoeken, daaaagg verjaardagstaart die ik 6 maanden van te voren al aan het plannen was. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 29 november 2019 @ 12:02:19 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190183000
Welkom June! Heb je een fijne kraamweek?

Rebubbled, wat schrikken! :o geen idee wat het verder inhoudt, heeft de huisarts verder geen adviezen of waarschuwingen gegeven?
Zoiets verwacht je niet. Fijn dat ze nu lekker ligt te slapen :)

Ono, wat gaat het snel en wat een groterd :D
pi_190183174
De huisarts (nog niet lang afgestudeerd) was zelf ook helemaal in de actiestand met een adrenalinespuit in zijn hand. Besloot toch even te overleggen met een collega (want zo'n prik is nogal wat). In alle hectiek hebben we er beide niet aan gedacht over hoe nu verder denk ik. :') Hij belt tussen nu en 14u voor een update, dan zal ik even overleggen. Alleen zijn tips van ervaringsdeskundigen altijd veel waard is mijn ervaring.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 29 november 2019 @ 12:24:32 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190183293
Wat schrikken Rebubbled; het zoontje van mijn nichtje heeft het. Althans, ze zijn nu bezig met een second opinion in het ziekenhuis. Eerst zou hij een ernstige vorm hebben, maar nu toch iets minder (dacht ik). Althans, hij heeft een bloedtest en allergie test gehad maar daar moest hij een jaar voor zijn ofzo. In juni (8mnd was hij) had hij de eerste aanval en oktober die testen.

Misschien toch even bij HA vragen om er verder naar te laten kijken / te onderzoeken.

Ik weet eigenlijk niet wat er uit is gekomen, want volgens mij heeft ze de uitslag gehad toen ik net bevallen was. Dit bedenk ik mij nu :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190183419
Welkom June! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:32 schreef Keroppi het volgende:
@ Iedereen - Thanks voor jullie lieve woorden O+

Wat uiteindelijk werkte was de co-sleeper (die we meer als wiegje gebruiken) tegen het bed te zetten met het hekje omlaag. Vervolgens ben ik naast haar op bed gaan liggen en zodra ze mijn hand (nouja vinger ;) ) kon vasthouden werd ze snel rustig en viel ze relatief vlot in slaap.
Wat fijn ^O^ Heerlijk toch, een co-sleeper O+
pi_190183465
Wat eng Rebubbled! Hoe ging het eerder dan, je eet toch al maanden gewoon ei? Nooit iets gemerkt van een allergische reactie?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:43 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Kruipt ze al? :o
Koert heeft niet zo'n behoefte om ergens heen te gaan, die rolt af en toe eens om maar vindt het niet zo belangrijk om daar een gewoonte van te maken.
Haha, het is alsof je mijn zoon beschrijft. Die is één keer omgerold, vorige week zondag. Ik leg speeltjes vaak net wat buiten zijn bereik. Dan maait hij er een paar keer naar, geeft het dan op, en vermaakt zich met dingen dichterbij. Wat ook zijn eigen kleding of zijn eigen handen kunnen zijn.

Voor de geīnteresseerden: ik ga zo eens een poging doen om mijn bevallingsverhaal in het daarvoor bestemde topic te zetten. Moet de versie die ik nu heb nog wel wat inkorten :+
  vrijdag 29 november 2019 @ 13:12:50 #63
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190183936
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat eng Rebubbled! Hoe ging het eerder dan, je eet toch al maanden gewoon ei? Nooit iets gemerkt van een allergische reactie?
[..]

Haha, het is alsof je mijn zoon beschrijft. Die is één keer omgerold, vorige week zondag. Ik leg speeltjes vaak net wat buiten zijn bereik. Dan maait hij er een paar keer naar, geeft het dan op, en vermaakt zich met dingen dichterbij. Wat ook zijn eigen kleding of zijn eigen handen kunnen zijn.

Voor de geīnteresseerden: ik ga zo eens een poging doen om mijn bevallingsverhaal in het daarvoor bestemde topic te zetten. Moet de versie die ik nu heb nog wel wat inkorten :+
Ja precies, doe je zo je best, is ineens z'n linkermouw superinteressant |:(
Hij is nu wel veel op z'n zij aan het rollen, helemaal vrijwillig :') dus misschien gaat hij binnenkort ook helemaal de kamer door.
Ik ben benieuwd naar je verhaal!
pi_190185961
Vitamine D paniek: https://nos.nl/l/2312549

Uiteraard heb ik die :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190186060
June welkom *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:52 schreef CaVaBien het volgende:
D-E bedankt voor het vragen. Het gaat gelukkig beter. Met M ging het gelijk al goed na een paar minuten huilen en de bult is inmiddels weggetrokken. En ik ben ook al een beetje bijgekomen van de schrik :)
Fijn dat jullie beiden weer zijn bijgekomen van de schrik :*
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:32 schreef Keroppi het volgende:
@ Iedereen - Thanks voor jullie lieve woorden O+

Wat uiteindelijk werkte was de co-sleeper (die we meer als wiegje gebruiken) tegen het bed te zetten met het hekje omlaag. Vervolgens ben ik naast haar op bed gaan liggen en zodra ze mijn hand (nouja vinger ;) ) kon vasthouden werd ze snel rustig en viel ze relatief vlot in slaap.
Cosleepers O+ Bas vind het ook heerlijk om 's nachts mijn vingers/hand/arm te voelen.

Oef Rebubbled, dat is niet fijn zo'n reactie :o. Dat drankje wat ze heeft gehad is vast anti-histamine? Ik kan daar nogal suf/slaperig & misselijk van worden als ik dat nodig heb. Heb zelf een voedselallergie, maar dat is een hele andere en pas op latere leeftijd ineens gekregen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Haha, het is alsof je mijn zoon beschrijft. Die is één keer omgerold, vorige week zondag. Ik leg speeltjes vaak net wat buiten zijn bereik. Dan maait hij er een paar keer naar, geeft het dan op, en vermaakt zich met dingen dichterbij. Wat ook zijn eigen kleding of zijn eigen handen kunnen zijn.

Zo grappig hoe ze allemaal gewoon op hun eigen manier ontwikkelen he. Bas is retefanatiek aan het omrollen en inmiddels lukt het hem om zijn benen onder zijn kont te krijgen, waardoor hij als een rupsje nu vooruit weet te komen. Tempo is 20 cm in 30 minuten, maar een lol dat hij heeft O+.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 november 2019 @ 16:29:40 #67
148247 taxibabe
pi_190186214
Wij hebben gisteren de foto's opgehaald!! O+ O+
Echt prachtige foto's (vind ik dan :P ) en een mooie canvas!
1 heb ik al in een lijst en de canvas:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 november 2019 @ 16:36:30 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190186285
Ahhh leuk!! Wij hebben ook de foto’s ontvangen van de newborn shoot O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190186558
Wij zijn ontslagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190187505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn ontslagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat alles Oké? :o
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:52:20 #71
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190188276
Ahh leuk, Taxi!
pi_190188846
Het enige wat we merkte was dat ze de afgelopen tijd wat pieperiger was en sneller uit haar hum. Maar dat wijd je dan uiteraard aan de tandjes. :P Direct ei heeft ze hiervoor 2x gehad. Dit was de eerste keer dat het rond haar mond zat en de reactie dus ook goed zichtbaar was. Mijn lactatiekundige raadt mij ook af ei te eten. Fun. We zijn er twee weken geleden namelijk ook achter gekomen dat mijn vriend allergisch is voor knoflook. :') Een leven zonder ei en knoflook. Echt top. Zin in. Wow.

Ze is de hele dag al slaperiger dan anders inderdaad DE. Arm poppie. Alle slaapjes ook op ons gedaan.

Tico, waarom liepen jullie bij het ziekenhuis? Heb ik even gemist.
En Taxi wat een schatje zo!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190189922
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:00 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Gaat alles Oké? :o
Ja helemaal goed.

5720 en 5850 gr nu. Allebei op de goede lijntjes dus heel saai allemaal.

We waren nog bij de kinderarts omdat de tweeling prematuur geboren is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190191318
Fijn Tico ^O^
Saai is goed.
pi_190196277
Oh wauw. Maat 56 is alweer te strak aan het worden :') hij is net 4 weken je groeit te snel, kleine spruit... :X
pi_190197142
Brrr Rebubbled, wat eng :o En vervelend, ei zit in zoveel.. Hopelijk hoort bug bij de kindjes die met de tijd over de allergie heen groeien :*

Mooi taxi! Die knuistjes vind ik zo lief altijd bij mini baby's O+

Goed zo Tico! Wat Bobby al zegt, saai is goed :)

Jij ook al zo'n beer Bella!

Wij hebben vannacht 5 uur achter elkaar geslapen, eerste keer dat hij er zo lang tussen liet. Lekker! Ter compensatie daarna 3x om het uur een spuitluier, dus ben ik alsnog vrij brak. Maar het begin is er :+
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:47:10 #77
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190197776
Nu al 5 uur achtereen onomatopee, wat n geluk! Ik benijd je want hier is het max 4 uur maar meestal 2 of 3 :O

Gisteren was het inslapen weer strijd. Eerst in slaap vallen aan de borst, nog voor t wegleggen klaarwakker worden. Andere borst liggend leegdrinken, steeds bijna wegvallen maar toch echt vechten tegen de slaap. Dan zit ze de hele tijd haar hoofdje heen en weer te schudden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:51:08 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190197824
Daartegenover hebben we nog geen spuitluiers gehad.
En sowieso nog maar weinig poepluiers want ze laat heel goed merken wanneer ze moet poepen en dan houden we haar boven het potje.
Scheelt enorm veel plooitjes poetsen en luierwas :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190198086
Hier was het vannacht 6 uur O+
Alleen ik was zelf om 2 uur ziek :{ Dus heb er niet echt van genoten haha.

Wow Bella en Ono, wat een grote!

K. was gisteren 5 weken en past qua shirtjes prima in 56, maar qua broeken ligt het erg aan de broek.
Maatje 50 is wel klaar.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 30 november 2019 @ 18:46:02 #80
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190203272
Hier lijken tandjes door te komen, maar het enige wat we echt kunnen zien is een wit hard puntje bij een hoektand en wat vaags bij een ondertand, maar kan dat wel? Dat een hoektand eerst doorkomt?
We verwachtten al zoiets met al het gekwijl enzo dus misschien zijn we iets te gefixeerd :D
pi_190203656
Tuurlijk kan dat :) volgens mij is er wel een bepaalde volgorde waarin tanden en kiezen meestal doorkomen, maar er zijn altijd uitzonderingen en dat is niet erg. Uiteindelijk komen ze allemaal wel een keer door ;)
pi_190206206
quote:
Ohh gemist! Ik was er zo benieuwd naar. :*
pi_190206634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier lijken tandjes door te komen, maar het enige wat we echt kunnen zien is een wit hard puntje bij een hoektand en wat vaags bij een ondertand, maar kan dat wel? Dat een hoektand eerst doorkomt?
We verwachtten al zoiets met al het gekwijl enzo dus misschien zijn we iets te gefixeerd :D
Het kan ook een talgkliertje zijn. Hier zien de nieuwe tandjes eruit als streepjes net onder het tandvlees. Maar het kan wel. Mijn neef had dat, aldus mijn tante.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 1 december 2019 @ 00:01:42 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190207311
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 22:52 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Het kan ook een talgkliertje zijn. Hier zien de nieuwe tandjes eruit als streepjes net onder het tandvlees. Maar het kan wel. Mijn neef had dat, aldus mijn tante.
De ondertand lijkt een soort streepje (maar wel echt heel licht, het is dat ik weet hoe het er eerder uitzag anders zou ik het niet eens zien) en de hoektand is een hard, wit puntje. We houden de optie nog open dat dat geen echte tand is :D maar verder heeft hij wel tandjesklachten zeg maar, dus ergens komt er wel wat.

@Aure dat is ook wel zo, maar soms wil je ook gewoon graag dingen zien en dan ga je het zelf geloven :X dus fijn om te weten dat het in ieder geval kan :)
  zondag 1 december 2019 @ 07:53:37 #85
208890 June.
Seriously?
pi_190209795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:20 schreef automatic_ het volgende:
Hier was het vannacht 6 uur O+
Alleen ik was zelf om 2 uur ziek :{ Dus heb er niet echt van genoten haha.

Wow Bella en Ono, wat een grote!

K. was gisteren 5 weken en past qua shirtjes prima in 56, maar qua broeken ligt het erg aan de broek.
Maatje 50 is wel klaar.
Wat fijn automatic. Hier past maar 50 alleen als het wat groter valt. Denk dat maat 56 binnen 2-3 weken wel klaar is.

Vandaag 1 week oud. Wat gaat het snel. O+
Shine bright like a diamond.
pi_190211212
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 00:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]

De ondertand lijkt een soort streepje (maar wel echt heel licht, het is dat ik weet hoe het er eerder uitzag anders zou ik het niet eens zien) en de hoektand is een hard, wit puntje. We houden de optie nog open dat dat geen echte tand is :D maar verder heeft hij wel tandjesklachten zeg maar, dus ergens komt er wel wat.

@:Aure dat is ook wel zo, maar soms wil je ook gewoon graag dingen zien en dan ga je het zelf geloven :X dus fijn om te weten dat het in ieder geval kan :)
Een licht streepje is het begin inderdaad. Hij komt echt precies achter bug aan hč hahaha. Succes met de borstvoeding mocht je dat nog geven.. Kleine bijtbeestjes.

June, hoe voel je je verder? Went het moederschap een beetje? Geldt ook voor auto, ono, taxi en alle andere nieuwe aanwas. (Alhoewel ono, jij had er al een toch?)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190211627
Woow Rebubbled, dat is schrikken. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik hoop dat het een lichte variant is en dat ze er overheen groeit.

Oei Ceviche, merken jullie nog iets van het tandjesleed? Hier is M ook al een tijdje aan het kwijlen, maar er komt maar niets door :P

Wij hadden gisteren sinterklaasviering bij mij op werk. Helaas moest ik daarvoor werken, dus ik kon M niet zelf klaarmaken. Sommige collega's zouden haar voor het eerst zien en dan vind ik het wel leuk om haar extra schattig/mooi aan te kleden.
Ik gaf dus instructies aan mijn man en zei dat hij haar het gele jurkje moest aandoen of iets anders leuks.

Komen ze aan, heeft hij haar een wijde paarse broek en een roze trui aangedaan. Op de roze trui pompoenvlekken, omdat hij haar onderweg eten heeft gegeven zonder slabbetje. Ze had sokken aan die minstens 2 maten te groot waren. Ik dacht echt :')

Uiteraard is mijn baby altijd mooi en schattig, maar zelfs als ik instructies geef hoe ze eruit moet zien, verzint hij de raarste combinaties.

Ik heb er maar niets van gezegd en we hebben in ieder geval mooie foto's van haar met de roetveegpieten ;)
  zondag 1 december 2019 @ 11:51:04 #88
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190211701
Haha Cavabien, herkenbaar. Ik zoek ook altijd heel zorgvuldig haar kleertjes uit maar mijn vriend pakt wat ie t makkelijkst vind om aan te trekken :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190211729
Daarom leg ik spullen gewoon klaar als anderen gaan aankleden.

Dat geldt voor alle kinderen btw. Zeker als ik in het buitenland zit, dan liggen er x sets klaar.

Ik leg nog net niet J zn kleding klaar, behalve bij echt speciale gelegenheden waar ik het hele gezin qua kleur op elkaar afstem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190211747
Haha ja wilde ik eigenlijk ook doen voordat ik naar werk ging, maar had me helaas verslapen, dus heb daar geen tijd meer voor gehad.

Voortaan echt maar klaarzetten, want combineren is dus blijkbaar echt lastig voor hem :')
  zondag 1 december 2019 @ 12:39:19 #91
208890 June.
Seriously?
pi_190212250
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:59 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Een licht streepje is het begin inderdaad. Hij komt echt precies achter bug aan hč hahaha. Succes met de borstvoeding mocht je dat nog geven.. Kleine bijtbeestjes.

June, hoe voel je je verder? Went het moederschap een beetje? Geldt ook voor auto, ono, taxi en alle andere nieuwe aanwas. (Alhoewel ono, jij had er al een toch?)
Het gaat steeds beter. Herstel van de keizersnede vind ik echt pittig. Ook een soort extra falen dat de combi van opstaan, voeden en verschonen nog teveel is.. Maar het gaat wel elke dag beter en fijn dat de kraamzorg er nog 2 dagen extra is.

Gelukkig gaat de borstvoeding wel als een tierelier, nauwelijks stuwing en hij zit al bijna weer op zijn geboortegewicht.
Shine bright like a diamond.
pi_190212468
Mijn baby is nu bijna 5 weken oud en overdag ligt die nog in zn puckababy slaapzak, omdat die zich zelf anders helemaal open krabt en hij zich zelf wakker houdt. Ik weet niet meer hoe ik dat bij N heb gedaan, wanneer baker je hem niet meer in s"middags? :@
  zondag 1 december 2019 @ 14:32:25 #93
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190214184
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:59 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Een licht streepje is het begin inderdaad. Hij komt echt precies achter bug aan hč hahaha. Succes met de borstvoeding mocht je dat nog geven.. Kleine bijtbeestjes.

June, hoe voel je je verder? Went het moederschap een beetje? Geldt ook voor auto, ono, taxi en alle andere nieuwe aanwas. (Alhoewel ono, jij had er al een toch?)
:D ja inderdaad, vandaar dat ik er al alert op was :7 ik geef nog borstvoeding, maar ik hoop dat het meevalt met het bijten (zal wel niet). Wat vindt Bug leuk qua speelgoed?
Ik weet nooit zo goed wat Koert leuk zou vinden, of wat eigenlijk al te kinderachtig is, en dan ineens vindt hij iets heel tof waarvan ik dan zou denken dat hij nog te klein is. Hij speelt nu vooral met een vormenstoof (met de blokjes, het deksel en de bak afzonderlijk, maar het is leuk genoeg om ervoor om te rollen), een keyboard is ook leuk, en dingen die geen speelgoed zijn zoals billendoekjes en de afstandsbediening van de tv.
Werd er gisteren ineens gezapt, bleek Koert de dader te zijn :') :')
Niet dat we nog niet genoeg speelgoed hebben maar ik ben benieuwd wat Bug zoal leuk vindt.

Cavabien veel kwijlen, aanhankelijk (op schoot willen spelen maar niet op de grond), slecht slapen, veel in de mond stoplen, en erop kauwen, ik geloof dat Koert ook zure poep heeft maar hij poept niet zo vaak, ik kan me niet zo goed herinneren hoe het normaal ruikt :+
En dat van de kleren is herkenbaar, hier laat man altijd de pyjama aan }:| op zich maakt het natuurlijk niet uit maar hij heeft zoveel leuke kleertjes waar hij zo uitgroeit. En dan wordt z'n pyjama vies en dan moet ik 's avonds weer bedenken wat qua temperatuur passend is }:|
Het ligt ook allemaal netjes opgevouwen op maat gesorteerd in de kast, maar op de een of andere manier moet alles dan weer overhoop gegooid worden. Soms kan ik daar heel slecht tegen. Z'n eigen kast ziet er ook zo uit, ik leg zijn kleding gewoon bovenop de berg :X
Gelukkig is dat het en is hij verder heel lief O+
pi_190214345
:W Hoi hoi,

ik kom ook eens aanwaaien. Ons Protje (heeft ie zelf gekozen, man man hij kan wat produceren :X ) is nu 2.5 week oud. Overmorgen is pas mijn UD, voelt gek.
We hebben even een moeilijke start gehad. Drinken deed hij niet zo goed (eerste paar minuten wel, dan te moe. En geen enkele prikkel werkte). Gelukkig was het de eerste dagen genoeg zodat hij niet veel afviel. Na de kraamweek bleek hij flink geelzucht te hebben, zelfs boven de grens van wisseltransfusie. Gelukkig is het met lichttherapie snel genoeg gezakt zodat dat niet nodig was. Uiteindelijk hebben we een dikke week in het ziekenhuis gelegen. En daarna thuis nog 2 dagen in een UV slaapzak. Morgen weer prikken, ben benieuwd :{
Nu drinkt hij nog hoofdzakelijk fles (met gekolfde melk) en ervoor maar een paar minuten borst. Met die geelzucht was de prio even zoveel mogelijk vocht erin krijgen. Hij heeft ook een tijdje een sonde gehad. Nu kunnen we proberen hem meer aan de borst te krijgen maar dat gaat even duren. We zitten nu pas op een niveau dat hij de fles op een aanvaardbaar tempo leegdrinkt.
pi_190216995
June, blijf scherp op dat gevoel van falen, dat het niet teveel blijft hangen. Heb ik ook enorm gehad. En je hebt helemaal niets gefaald. Je hebt een kind op de wereld gezet en je verzorgd hem ondanks de enorme procedure ook nog naar je maximale kunnen (en zoals elke moeder daar nog net wat overheen). Fijn dat de kraamzorg iets langer blijft. Hadden wij ook.

Ceviche, speelgoed is hier stom en voor baby's, aldus Buggems. Verschillende soorten pasta op de bakplaat van de oven of een klein laagje water erin om mee te spetteren zijn hits. Pollepels, afstandsbedieningen inderdaad, neusspray, het touwtje van het licht, bakjes met iets erin en alles waar haar pincetgreep mee geoefend kan worden zijn feest. Ze verstopt zich graag onder en achter dingen om dan triomfantelijk tevoorschijn te komen zodat we kiekeboe roepen. De kat is nog steeds het beste ooit. Ze stopt zelden iets in haar mond, de orale fase blijft dus afwezig. Oordopjes waren ook fascinerend, initeel de slierterigheid en daarna het feit dat er muziek uitkwam. Met een keukerol kartonnetje in het ene oor en dan het andere oor fluisteren terwijl je voor haar zit vind ze ook leuk. Merci chocolade papiertjes of andere snoeppapiertjes zijn interessant. In mijn tepel knijpen met haar pincetgrip is een hobby. Make up kwasten, mijn haarborstel en elektrische tandenborstel zijn fascinerend. Eigenlijk alles, behalve speelgoed.

Jeetje Bottems wat heftig! Wel fijn dat de behandeling zo goed is aangeslagen. Hier begreep Bug pas bij week 8 hoe borstvoeding werkte. Tot dan toe heb ik alles gekolfd. Ook toen moest ze leren effectief te drinken.

Een tip aan iedereen trouwens, blijf oefenen met flesjes geven. Bug was een flesweigeraaar nadat we haar 2 maanden geen fles hadden gegeven omdat ik helemaal klaar was met kolven na die eerste tijd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190217854
Wij waren vandaag naar de kerstmarkt in Essen, ik had vanmorgen wat melk gekolfd en had 2 flessen van 120cc bij me.
Zonder problemen dronken ze het beiden op en hadden honger naar meer. :D

De melk had ik lekker warm gehouden op mn lichaam, dus geen problemen met opwarmen ofzo.

De reden dat ik flessen meenam is omdat het bijzonder lastig is om 2 tegelijk te voeden an publiek. Maar natuurlijk konden ze vandaag weer wel prima even wachten. :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2019 @ 22:15:38 #97
148247 taxibabe
pi_190223218
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:59 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Een licht streepje is het begin inderdaad. Hij komt echt precies achter bug aan hč hahaha. Succes met de borstvoeding mocht je dat nog geven.. Kleine bijtbeestjes.

June, hoe voel je je verder? Went het moederschap een beetje? Geldt ook voor auto, ono, taxi en alle andere nieuwe aanwas. (Alhoewel ono, jij had er al een toch?)
Ik vind het nog steeds bijzonder dat ik moeder ben, en natuurlijk is Thomas de schattigste en mooiste baby van de hele wereld! :P O+ . Hij is ook al een tijdje bezig met geluidjes maken en zijn stem aan het uitproberen, zooo schattig! O+ Ik ben nog steeds superverliefd op mijn ventje!
Maar ben soms ook nog wel onzeker hoor, bv als hij zijn huiluurtjes 's avonds heeft en niet wil slapen en het mij niet goed lukt om hem troosten. En soms voel ik mij schuldig wanneer ik ff wat anders wil doen en hij in de box ligt, dat ik hem dan geen aandacht geef of wanneer ik manlief vraag om de luier te verschonen omdat ik er echt ff geen zin in heb.

Maar ik geniet enorm van zijn babybabbels en zijn lachende gezichtje, het borstvoeden, zijn gaapjes en het schattige uitrekken als hij wakker wordt. Dat maakt mij een enorm gelukkige moeder en kan ik mij geen leven zonder hem meer voorstellen. O+
  zondag 1 december 2019 @ 22:36:40 #98
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190223670
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:15 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds bijzonder dat ik moeder ben, en natuurlijk is Thomas de schattigste en mooiste baby van de hele wereld! :P O+ . Hij is ook al een tijdje bezig met geluidjes maken en zijn stem aan het uitproberen, zooo schattig! O+ Ik ben nog steeds superverliefd op mijn ventje!
Maar ben soms ook nog wel onzeker hoor, bv als hij zijn huiluurtjes 's avonds heeft en niet wil slapen en het mij niet goed lukt om hem troosten. En soms voel ik mij schuldig wanneer ik ff wat anders wil doen en hij in de box ligt, dat ik hem dan geen aandacht geef of wanneer ik manlief vraag om de luier te verschonen omdat ik er echt ff geen zin in heb.

Maar ik geniet enorm van zijn babybabbels en zijn lachende gezichtje, het borstvoeden, zijn gaapjes en het schattige uitrekken als hij wakker wordt. Dat maakt mij een enorm gelukkige moeder en kan ik mij geen leven zonder hem meer voorstellen. O+
Ha, +1 op alles wat je zegt :)

en dat uitrekken bij het wakker worden ja. En daarna een enorme glimlach vanwege blijdschap je te zien O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190225587
Zijn er hier nog meer mama's met iets 'oudere' baby's, die nog steeds niet doorslapen?

We zijn hier 8 maanden en slapen nog steeds niet door. Mama zou al blij zijn als ze zo'n 4 a 5 uur kan doorslapen, maar helaas worden we elke 3 uur wakker om te drinken.

Ik ben nu ook nog eens ziek (en M dus ook), waardoor ik nog minder energie heb dan ik al had. Heb behoefte aan vakantie (en slaap!). Ik zit echt in een overleefmodus.
  maandag 2 december 2019 @ 06:59:14 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190226122
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 01:55 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier nog meer mama's met iets 'oudere' baby's, die nog steeds niet doorslapen?

We zijn hier 8 maanden en slapen nog steeds niet door. Mama zou al blij zijn als ze zo'n 4 a 5 uur kan doorslapen, maar helaas worden we elke 3 uur wakker om te drinken.

Ik ben nu ook nog eens ziek (en M dus ook), waardoor ik nog minder energie heb dan ik al had. Heb behoefte aan vakantie (en slaap!). Ik zit echt in een overleefmodus.
:W
Nog geen nacht doorgeslapen hier, het maximale is denk ik 4,5 uur. Bijna elke nacht heb ik twee nachtvoedingen (tussen 22:30 en 06:30). Baby is ook ziek, dus nu nog slechtere nachten. :O
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_190226138
Die van mij ging pas echt beter slapen rond 11 maanden en ik weet er genoeg die na het jaar nog niet doorslapen..
pi_190226648
Weet niet hoe dat zit met BV (wij geven KV), maar wij gingen als frum wakker werd de 1e keer (rond uur of 23:30, ze sliep om 19:00) haar in slaap wiegen i.p.v fles geven, op een gegeven moment raakte ze daaraan gewend en sliep ze wel redelijk door.
Als ze echt honger had hoorde je dat wel en gaven we de fles uiteraard, maar ze werd eerst ook elke 3 uur wakker en we wilden dat patroon doorbreken. Maar ik weet dus niet hoe dat zit met borstvoeding.
  maandag 2 december 2019 @ 08:32:09 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190226729
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 01:55 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier nog meer mama's met iets 'oudere' baby's, die nog steeds niet doorslapen?

We zijn hier 8 maanden en slapen nog steeds niet door. Mama zou al blij zijn als ze zo'n 4 a 5 uur kan doorslapen, maar helaas worden we elke 3 uur wakker om te drinken.

Ik ben nu ook nog eens ziek (en M dus ook), waardoor ik nog minder energie heb dan ik al had. Heb behoefte aan vakantie (en slaap!). Ik zit echt in een overleefmodus.
Ik lurk hier nog steeds stiekem. Mijn netjariggeweestedreumes slaapt ook niet door. Vannacht weer elke drie uur. Op heel goede dagen (dus: geen tandjesleed, geen poep die dwarszit, geen oortjesgedoe, niet verkouden, enz...) slaapt ze wel langer, maar ze heeft nog nooit een hele nacht gedaan zonder voeding of twee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190227533
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 01:55 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier nog meer mama's met iets 'oudere' baby's, die nog steeds niet doorslapen?

We zijn hier 8 maanden en slapen nog steeds niet door. Mama zou al blij zijn als ze zo'n 4 a 5 uur kan doorslapen, maar helaas worden we elke 3 uur wakker om te drinken.

Ik ben nu ook nog eens ziek (en M dus ook), waardoor ik nog minder energie heb dan ik al had. Heb behoefte aan vakantie (en slaap!). Ik zit echt in een overleefmodus.
Zou een slokje water werken? Zovaak hebben ze echt geen honger maar kun je het meer zien als een associatie met kunnen inslapen.

Je frustreren over geen slaap kan ook energie vreten dus het is meer aan jou om een keuze te maken. Of je erbij neerleggen of bijvoorbeeld je partner eens aan de gang zetten om de associatie te doorbreken.

Ik heb me er bij alle kinderen altijd bij neergelegd, Bovendien sliepen kinderen altijd tot een jaar of 2 bij mij en vanaf daar sliepen ze wel redelijk door.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190227584
Oh en ik ben ook totaal verrast wat de tweeling dus doet, die drinken bij bed ritueel rond 18-19, dan willen ze een slokje als ik naar bed ga rond 23 en dan komen ze 1x in de nacht meestal zo tussen 2 en 3.

En dan is het om 6 uur gewoon tijd want dan staan we sowieso allemaal op. Vanmorgen vielen ze nog in slaap en heb ik Robin om half 9 gewoon maar eens wakker gemaakt om te gaan aankleden. :D (en een schone luier, want zelfs een maatje groter lekt toch op een gegeven moment wel door)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190227830
Bedankt dames, voelt toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Van collega's en vrienden hoor ik alleen maar succesverhalen en dat hun baby al doorsliep vanaf een week/een maand. Ik dacht even dat mijn situatie abnormaal was, maar dat is dus niet zo.

Hier klagen heeft trouwens geholpen, want ze sliep van 1 tot 6 uur. Daarna weer tot 8 uur en ze slaapt nu nog steeds, terwijl ik al wakker ben sinds 8 uur.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2019 @ 10:29:50 #107
148247 taxibabe
pi_190228008
Net weer terug van het CB, Thomas is 520 gram aangekomen (in 2 weken) en weegt nu 5220 gram en is ook weer 1,5 cm gegroeid, 58 cm!

Wij proberen Thomas ook rond 19.00 naar bed te krijgen, maar dat lukt voor geen meter, hij heeft echt 's avonds zijn huiluurtje en clusteren. En ik ben niet van plan om elke 10 minuten naar boven te gaan om hem te troosten. Dus hij is gewoon maar beneden totdat wij ook naar bed gaan rond 23.00 uur en dan krijgt hij nog een voeding, meestal komt hij dan weer rond 4.00 uur om daarna eerst een half uur klaarwakker te zijn met bijbehorende babybabbels.
pi_190228221
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 10:16 schreef CaVaBien het volgende:
Bedankt dames, voelt toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Van collega's en vrienden hoor ik alleen maar succesverhalen en dat hun baby al doorsliep vanaf een week/een maand. Ik dacht even dat mijn situatie abnormaal was, maar dat is dus niet zo.

Hier klagen heeft trouwens geholpen, want ze sliep van 1 tot 6 uur. Daarna weer tot 8 uur en ze slaapt nu nog steeds, terwijl ik al wakker ben sinds 8 uur.
5 a 6 uur achter elkaar slapen telt officieel als doorslapen ;)

Mijn ervaring is dat je de doorslaapverhalen uit de omgeving met een korreltje zout mag nemen.
pi_190228383
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 10:29 schreef taxibabe het volgende:
Net weer terug van het CB, Thomas is 520 gram aangekomen (in 2 weken) en weegt nu 5220 gram en is ook weer 1,5 cm gegroeid, 58 cm!

Wij proberen Thomas ook rond 19.00 naar bed te krijgen, maar dat lukt voor geen meter, hij heeft echt 's avonds zijn huiluurtje en clusteren. En ik ben niet van plan om elke 10 minuten naar boven te gaan om hem te troosten. Dus hij is gewoon maar beneden totdat wij ook naar bed gaan rond 23.00 uur en dan krijgt hij nog een voeding, meestal komt hij dan weer rond 4.00 uur om daarna eerst een half uur klaarwakker te zijn met bijbehorende babybabbels.
Wij gingen ze op bed leggen toen we door kregen dat ze heel onrustig bleven in de avond. Eerder lukte het ook niet idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190228491
:W Fred slaapt niet door. Ongeveer iedere drie uur wordt hij wakker. Frits sliep door toen hij drie was, maar hij wordt minstens twee keer per week wakker. Nu vind ik het niet echt een probleem. Ik voed halfslapend, ik word maar twee keer per nacht echt wakker.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2019 @ 11:42:30 #111
148247 taxibabe
pi_190229079
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij gingen ze op bed leggen toen we door kregen dat ze heel onrustig bleven in de avond. Eerder lukte het ook niet idd.
Zolang hij bij ons op de arm ligt slaapt hij redelijk snel in, maar zodra je hem in zijn wieg legt is hij binnen 5 minuten weer wakker en schreeuwt hij zijn longen uit zijn lijf. Ik heb ook al wel een paar keer geprobeerd om hem boven te voeden en eerst samen een half uur op bed te liggen zodat hij goed slaapt, maar ook dan is hij binnen no-time weer wakker. Geen ritme is ook een ritme zegt men toch? :P We proberen het volgende week gewoon weer, dan is hij al weer 2 maanden en lukt het hopelijk wel.
  maandag 2 december 2019 @ 12:52:41 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190230249
Hier ook een krijser als we hem slapend (vanaf de arm) in bed leggen. Beetje dezelfde dingen geprobeerd als junior. We warmen nu z'n bedje toch nog even op met een kruik en dat gaat beter. Anders gaat hij van een warme papa/mama naar een koud bedje. Overdag heeft hij er minder last van.

K. (5 weken) slaapt ook nog in z'n Puckababy Piep. Eerst alleen in de nacht maar nu ook als hij in de middag naar z'n bedje gaat. Hij mept zichzelf ook wakker en slaat ook tegen de spijlen. Ik heb de opvolger slaapzak ook al, maar voorlopig blijft hij hier nog even in. Soms is hij minder onrustig en dan doe ik hem in de middag niet aan.

Na 4 spenen gisteren eentje gevonden die hij wel pakt en blijft vast houden.

En 5 tot 6 uur is doorslapen? Dan slaapt meneer hier door :o Althans, de afgelopen 3 nachten. Vannacht zal dan misschien drama zijn :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 2 december 2019 @ 12:54:14 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190230281
Koert sliep door vanaf dat hij zes weken oud was, maar de afgelopen zes weken wordt hij wel weer wakker. Laatste week zo om de twee uur.
Dus hij sliep echt een tijd door (dus succesverhaal) maar nu niet meer. Maar dat zeggen al die ouders er niet bij :+
Ik knijp me maar in m'n handjes met de slaap die we hebben gehad. Hij belandt ook elke nacht in ons bed nu.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2019 @ 15:01:57 #114
148247 taxibabe
pi_190232469
Ik zie bij een aantal dat jullie baby gewoon bij je in bed slaapt. Dat lijkt mij ook superfijn, maar ik durf dat niet goed. Ik ban bang dat ik in mijn slaap het dekbed ofzo over hem heen trek.. Hij slaapt nu in zijn wiegje aan mijn kant, ik kan dan gewoon zijn handje vasthouden.
  maandag 2 december 2019 @ 15:28:44 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190232864
Cosleeper is ook fijn taxi!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190232905
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:01 schreef taxibabe het volgende:
Ik zie bij een aantal dat jullie baby gewoon bij je in bed slaapt. Dat lijkt mij ook superfijn, maar ik durf dat niet goed. Ik ban bang dat ik in mijn slaap het dekbed ofzo over hem heen trek.. Hij slaapt nu in zijn wiegje aan mijn kant, ik kan dan gewoon zijn handje vasthouden.
Heb ik ook, alleen ik val eigenlijk altijd in slaap tijdens het voeden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel maandag 2 december 2019 @ 15:52:52 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190233141
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:01 schreef taxibabe het volgende:
Ik zie bij een aantal dat jullie baby gewoon bij je in bed slaapt. Dat lijkt mij ook superfijn, maar ik durf dat niet goed. Ik ban bang dat ik in mijn slaap het dekbed ofzo over hem heen trek.. Hij slaapt nu in zijn wiegje aan mijn kant, ik kan dan gewoon zijn handje vasthouden.
Ik heb een co-sleeper maar moet zeggen dat ik niet durf te slapen met het hekje omlaag. Toch bang dat er iets gebeurt.

Wel grappig om te zien dat meer baby's graag een hand vasthouden O+

Vandaag eerste werkdag / eerste hele dag opvang. Ik moet opletten dat ik niet de hele tijd in de app ga spieken of ze al geslapen heeft ;)

Was wel leuk dat in de kantine slingers waren opgehangen en "Welkom terug <mijn voornaam>" groot op de muur was geplakt O+
Chick on a mission
pi_190233160
Ik lig met mijn hoofd lager in het bed dan het hoofd van de baby, dan trek ik het dekbed niet over hem heen. Ik ben er niet bang voor, maar als het niet goed voelt dan moet je het zeker niet doen.
pi_190233941
Hoi :W
Na tijdens de zwangerschap lurken in Z&G nu toch maar een account aangemaakt om mee te praten met de baby’s. Ik heb nu al veel uit dit topic gehaald en zo’n baby roept veel meer vragen op dan die zwangerschap bij mij :@

Onze babysaurus (FOKnaam Saar, bij geboorte bijna negen pond en 55 cm :o) is nu 8 weken oud. Nog steeds lekker helemaal boven in de curve en groeit als kool op de bv.

Herkenning hier: Saar komt zowel overdag als ‘s nachts elke 3-4 uur voor voeding. Ze heeft last van reflux/veel modjes terug geven dus na elke voeding moet ik haar nog een tijdje overeind houden voor ik haar weer terug kan leggen dus ik kom niet aan veel slaap :Z Maar ik ben allang blij dat ze een beetje in haar bedje slaapt, tot een week terug lukte het maar niet om haar weg te leggen en sliep ze alleen maar half rechtop op mij. En wat taxibabe schrijft, ik vind dat ook eng, toch bang dat er iets gebeurd waardoor ik wel wat sliep met haar op mn buik maar heel licht.
pi_190234601
Al mijn baby's sliepen tussen de 4 en 8 weken zo goed als door: Late voeding om 22 en dan weer rond 6-7 uur 's ochtends. Maar vanaf een week of 8 komen ze dan toch steeds weer wat vaker 's nachts...

Op dit moment drinken ze als ze zelf in bed gaan, rond 19:30, daarna als ik in bed ga rond 22:30-23 uur en dan 's nachts 2 keer, ik gok rond 2 uur en 5-6 uur, maar kijk nooit op de klok. 's Ochtends rond half 9 worden ze dan wakker. Oh, elke 3 uur ongeveer dus hier ook ja. ;) :D

Het patroon doorbreken hebben we bij onze vorige kinderen wel eens gedaan, omdat dat dan zo uit kwam. Bijv omdat ik 's nachts weg was of omdat ik het echt even nodig had om wat meer uren te slapen. Mijn lief troostte ze dan 's nachts als ze gingen pruttelen. Maar als ik dan weer in de buurt was of beschikbaar, dan was de borst toch telkens weer de snelste en makkelijkste oplossing. Nu vind ik het niet erg, ik ben er allang en breed aangewend om 's nachts te voeden.

De vorige twee sliepen door zodra ik weer zwanger werd en de melkproductie minder werd. Met 2,5 jaar dus. Ik denk dat ik wel eerder patroon had kunnen doorbreken. Maar daar hadden we niet per se behoefte aan. En nu ook niet. Als je het echt zwaar hebt met nachtvoedingen, dan is het zeker een optie om er tijd in te steken. Het gebeurd niet in 1 nacht natuurlijk, dus je zult wel een paar nachten bezig zijn en het zal ook misschien niet telkens in 5 minuten al lukken om je kindje te troosten zonder borst.

Voor de lichamelijke ontwikkeling is het overigens wel relaxed, de hersenen groeien fijn bij een zo'n beetje constante toevoer van melk, dag en nacht. En in de eerste jaar verdrievoudigen de hersenen in volume! En de eerste drie jaar ontwikkelen de hersenen zich het meest. Dus op zich helemaal niet vreemd dat kleintjes nachtvoedingen willen de eerste tijd, zeker het eerste jaar. (Ook niet ernstig als ze wel doorslapen, ze kunnen ook best 6-8 uur zonder voeding op een gegeven moment! Je kunt die tijd ook overdag incalculeren, als je werkt, en dan dus juist wel voor nachtvoedingen kiezen zodat je minder hoeft te kolven!).

Mijn baby's zijn zo verschillend! En ze wegen echt precies hetzelfde nu :D hahaha de enige overeenkomst tussen ze denk ik!
  maandag 2 december 2019 @ 17:31:18 #121
208890 June.
Seriously?
pi_190234604
Soms lukt het wel om meteen in de cosleeper te leggen, maar hier ook vaak huilen als hij merkt dat hij niet bij ons is. Maar aan de andere kant, hij is nog zo kleim. Mag je dat al verwachten? Hier geef ik er dus maar lekker aan toe.

Slapen in bed vind ik ook eng, maar het is wel fijn om toch ook wat slaap te pakken. Hier gaf de kraam nog als tip om een aankleedkussenhoes om een voedingskussen te doen en de baby op zijn rug erin te leggen. En zorgen dat we zelf wat meer onderin het bed gaan liggen: zo trek je nooit de deken over de baby heen.

Het is niet ideaal, maar voor nood vind ik dit wel fijn.
Shine bright like a diamond.
pi_190236559
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 17:31 schreef June. het volgende:
Soms lukt het wel om meteen in de cosleeper te leggen, maar hier ook vaak huilen als hij merkt dat hij niet bij ons is. Maar aan de andere kant, hij is nog zo kleim. Mag je dat al verwachten? Hier geef ik er dus maar lekker aan toe.

Slapen in bed vind ik ook eng, maar het is wel fijn om toch ook wat slaap te pakken. Hier gaf de kraam nog als tip om een aankleedkussenhoes om een voedingskussen te doen en de baby op zijn rug erin te leggen. En zorgen dat we zelf wat meer onderin het bed gaan liggen: zo trek je nooit de deken over de baby heen.

Het is niet ideaal, maar voor nood vind ik dit wel fijn.
Je kunt ook bakjes kopen voor tussenin. Snuggle nest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190239878
Bug slaapt momenteel de meeste nachten door, als in van 1u tot 8u, ze gaat om 21u slapen. Soms om 4u nog een voeding. Momenteel is ze verkouden, hoesten en een tandje en vannacht was ze van 00.30u tot 3.30u wakker. Dus ik hou mijn hart vast voor vannacht. Korte onderbrekingen trek ik wel, maar uren wakker zijn terwijl je net 2 uur lag te slapen vind ik echt vreselijk. Gelukkig nog maar een enkele keer voorgekomen.

Hier hielp het om niet bij haar op de kamer te slapen met al mijn lekkere melkgeur om haar heen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:21:37 #124
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190246324
Mijn baby is ook elke 2 a 3 uur wakker voor een voeding. Het eerste deel van de nacht ligt ze in de cosleeper en slaapt ze soms ook 4 uur achtereen. Misschien omdat ze dan altijd op haar buik ligt.
Vanaf de eerste nachtvoeding leg ik haar bij mij in bed. Ze ligt dan in haar slaapzakje op mijn dekbed (een wollen deken in een overtrek), dat ik tot aan mijn borst heb opgetrokken. Ik heb dan een shirt met lange mouwen aan tegen de kou. Ik lig op mijn zij en mijn baby ligt dan in mijn oksel zeg maar. En op deze manier kan ze niet onder de deken terecht komen.

Ik ben nooit bang geweest om op haar te rollen. Ik vertrouw er echt op dat (moeder)instinct dat voorkomt. Ondanks dat er zo voor gewaarschuwd wordt, weet ik gewoon dat het mij niet zou gebeuren. Ik ben zo alert op haar en slaap sowieso niet meer zo diep. Ik weet niet onder welke omstandigheden die dingen gebeuren, maar ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.

Na mijn thuisbevalling moest ik naar het ziekenhuis wegens vastzittende placenta en in de paar uur dat we daar hebben doorgebracht heb ik er nogal van langs gekregen door de verpleegsters omtrent dit onderwerp. Ik lag op bed met mijn verse baby, een beetje te doezelen, terwijl mijn vriend op de sofa sliep. Opeens rukte een verpleegster de deken van mij af om mij op enorme betuttelende wijze te vertellen dat "we dat niet doen", en dat ik dat thuis ook niet mag (pardon?). Afgezien van dat ik mijn ogen open deed bij elke zuchtje of knorretje dat mijn kindje maakte, stond het hoofdeind van het bed ook nog eens een stuk omhoog en was mijn onderkant zo aan gort dat ik me echt niet zomaar kon bewegen. Ik lag met mijn baby in mijn armen en ging echt geen kant op. Ik heb haar nadrukkelijk gevraagd of ze ons alsjeblieft met rust wilde laten.

Vervolgens kwamen de andere verpleegsters excuses aanbieden voor haar gedrag, maar wel met de mededeling dat ik daar onder hun zorg ben en dat zij het slapen met baby in bed niet toestaan. Ze waren sowieso de hele tijd al aan het aandringen haar in het wiegje te doen. Maar dat voelde echt niet goed. Ik wilde mijn verse baby gewoon dicht bij mij hebben! Daarbij had ik de eerste uren van haar leven gemist en dat vond ik heel erg.

Nouja, we slapen dus al vanaf het begin samen. Die eerste weken "sliep" ik soms zelfs even met mijn baby op mijn buik. Het heeft wel even geduurd voordat ik er mijn draai in vond en zelf ook kon slapen met mijn baby in bed, maar tot nu toe werkt dit wel het beste. Ik hoef er 's nachts niet uit en mijn slaap wordt ook niet echt onderbroken. Ik denk wel dat de borstvoedingshormonen er goed aan bijdragen dat ik weer vrij makkelijk in slaap kom. Ik heb ook wel eens geprobeerd haar weer in haar cosleeper te leggen, maar dan moet ik eerst wachten tot ze goed diep in slaap is en dan ben ik zelf zo uit m'n slaap dat het mij niet meer rust oplevert uiteindelijk.

Maar ook al vind ik het samen slapen heel erg knus, ideaal is het ook niet. Ik word regelmatig wakker met zere armen nadat ik zo lang op mijn zij heb gelegen en ik mis mijn favoriete slaaphouding (plat op mijn buik met gespreide ledematen).

Ik heb wel het geluk dat ik vanaf vijf uur mijn vriend mag wakker maken zodat hij haar van mij overneemt. Dan gaat hij met haar naar beneden en slaapt ze bij hem verder in de draagdoek. Zo heb ik in ieder geval nog een paar uurtjes dat ik wat dieper kan slapen, want dat lukt me echt niet met haar in de buurt. Maar zelfs dan heb ik het gevoel dat ik lang niet meer zo goed kan slapen als vroeger. Kan niet meer goed de juiste houding vinden. Het is een beetje alsof ik opnieuw moet leren slapen ofzo.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190246835
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 15:01 schreef taxibabe het volgende:
Ik zie bij een aantal dat jullie baby gewoon bij je in bed slaapt. Dat lijkt mij ook superfijn, maar ik durf dat niet goed. Ik ban bang dat ik in mijn slaap het dekbed ofzo over hem heen trek.. Hij slaapt nu in zijn wiegje aan mijn kant, ik kan dan gewoon zijn handje vasthouden.
Lees even de “richtlijnen” die zijn opgesteld door McKenna.
Liggen in de maternale houding, je deken schuin opmaken etc.

Wij slapen samen sinds dag 1. Heb nooit het dekbed over hem heen getrokken of op hem gerold.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190246871
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 17:31 schreef June. het volgende:
Hier gaf de kraam nog als tip om een aankleedkussenhoes om een voedingskussen te doen en de baby op zijn rug erin te leggen.
Die tip gaf mijn kv ook, maar dat is gevaarlijk ivm rebreathing..
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:08:39 #127
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190246930
Oja, nog een voordeel van samen slapen is ook dat niet alleen jijzelf, maar ook je kindje niet écht wakker hoeft te worden bij honger. Zodra mijn baby begint te woelen of pruttelen leg ik haar aan en ze drinkt dan in haar halfslaap weer een borst leeg. Ze hoeft er zo dus nooit om te huilen zeg maar, omdat ze zo dicht bij ligt en ik haar signalen direct merk.

Voor wat betreft slaapassociaties, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ze kan door mij niet echt in slaap gewiegd worden (tenzij in de draagdoek), maar door mijn vriend wel. Ik vind het op zich geen punt dat de borst een slaapmiddel is, maar ik weet niet of ik daar in de toekomst anders over denk. Het is soms wel zo, dat als het inslapen in de avond lang duurt, en ze al heel lang aan de borst heeft gezeten en alleen nog maar sabbelt, dat ik er wel eens prikkelbaar van kan worden en het mij te veel energie kost om haar zo in slaap te krijgen. Dan werkt het uiteindelijk ook wel als ik naast haar blijf liggen en soms haar armpjes vast hou. Maar dat kan dan wel echt heel lang duren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 3 december 2019 @ 14:15:43 #128
208890 June.
Seriously?
pi_190248540
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Die tip gaf mijn kv ook, maar dat is gevaarlijk ivm rebreathing..
Wat is dat?
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 3 december 2019 @ 15:24:54 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190249345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 14:15 schreef June. het volgende:

[..]

Wat is dat?
Dat je baby steeds dezelfde lucht inademt (omdat die lucht in het voedingskussen/de bedbumper/het knuffelbeest/iets anders zachts blijft hangen) en dus uiteindelijk geen zuurstof meer krijgt en stikt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 december 2019 @ 17:04:40 #130
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190251025
Hoe ziet de ‘slaap dag’ er verder uit van jullie kindjes...?
K. is bijna 6 weken en doordat hij in de nacht langer slaapt, schuift alles op.
Tussen 22.00 en 23.00 slaapt hij, dan komt hij tussen 4.00 en 5.00 (vannacht 5.15 uur). Uurtje later slaapt hij dan weer en dan wordt hij tussen 9.00 & 10.00 uur wakker. Dan houdt hij het even vol (of ik neem hem mee op pad) en slaapt hij in de middag vlot tot 16.00/17.00 uur.

Twijfel dan alleen of ik hem op een gegeven moment “moet” wakker maken of gewoon moet laten liggen tot hij zelf wakker wordt. Momenteel slaapt hij nog (hij lag om half 2 op bed want we hadden een klein luier ongelukje *) )...
Ben daarom een beetje benieuwd naar jullie indelingen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190251814
Die eerste maanden verandert het slaapritme nog de hele tijd.
De eerste weken sliepen ze hier constant tussen de voedingen door. Na een paar weken werden ze steeds iets langer wakker tussen de voedingen. Met 4 maanden kregen ze meer last van de omgeving en gingen ze overdag op een rustig plekje slapen (daarvoor sliepen ze overdag in de draagdoek en 's avonds op schoot op de bank bij ons). Ze waren toen max. 1.5 uur wakker tussen de slaapjes.

Nu zijn ze 6 maanden en zijn ze 2 uur wakker tussen de slaapjes, overdag. Slaapcycli duren ca. 45 minuten. Soms doen ze er 1 per keer, soms 2 of een veelvoud. Het slaapritme overdag verschilt dus wel eens. Sommige dagen slapen ze precies gelijk, andere dagen precies uit fase.

Inmiddels is er wel een 'avond bedtijd' ontstaan. Ze gaan rond 19:30 in bed. Ik houd daarbij rekening dat ik ze dus max. 17:30 uit bed pluk, zodat ze nog 2 uur wakker kunnen zijn. Anders kunnen ze niet slapen rond half 8. ;)

's Ochtends worden ze rond 8 uur wakker. Soms half 8, soms half 9 of zelfs 9 uur. Maar ergens omstreeks. Ze zijn dan 2 uur wakker en gaan dan slapen.
We proberen ze de laatste tijd tegelijk te laten slapen overdag, door ze elkaar wakker te laten maken na een slaapje. ;) Maar heel soms slaapt de ander stug door en gaan ze uit fase.

Ze slapen nu soms in de draagdoek overdag, als we iets te doen hebben. Als we thuis zijn, slapen ze eigenlijk overdag altijd in het bed boven.

Twee dingen die ik dus soms manipuleer zijn de laatste middagslaap wakkerwordt tijd, zodat ze rond een vast tijdstip voor de avond naar bed kunnen. En dat ik ze elkaar soms wakker laat maken overdag zodat ik ze dan tegelijk op heb. Inmiddels is dat namelijk wel het fijnst! Een klein poosje was uit fase juist handig, want dan hoefde ik mijn lief minder om hulp te vragen. Maar nu spelen ze een gedeelte van de tijd zelf en is het gezellig als ze samen wakker zijn.
pi_190252039
Saar (8 weken) wordt tegen 9 uur echt goed wakker tot half elf/elf uur. Ze wisselt daarna meestal blokken van 1-2 uur wakker en 1-2 uur slapen af, nogal afhankelijk van waar ze slaapt en wanneer ze honger krijgt. De avonden zijn hier niet zo best qua slapen: we hebben geprobeerd haar vroeg naar bed te brengen maar dat is meestal een paar uur huilen. We houden haar nu dus meestal beneden tot ze rond negen uur moe wordt. Dan is het alsnog vaak lastig om haar in bed in slaap te krijgen, ze slaapt meestal pas echt rond elf uur. Ze komt s nachts dan nog een keer voor voeding maar die drinkt ze halfslapend, en rond 5-6 uur waarna ze vaak door krampjes even wakker is, daarna slaapt ze door tot negen uur.

Het slapen is rommelig omdat ze vaak niet op haar rug weggelegd wil worden in de wieg of box, dan wordt ze binnen 15 min weer kreunend wakker. Door reflux? of iets anders? Pas s avonds laat slaapt ze denk ik diep genoeg, dan ligt ze wel in de wieg, verder gaat het nu wel iets beter maar slaapt ze toch veel op schoot of in de draagdoek.

Saar slaapt dus nooit zo lang overdag, als ze lang achter elkaar zou slapen zou ik haar laten liggen maar dat is omdat het zo’n uitzondering is :')

Over baby in bed slapen: wij hadden omdat Saar in het begin alleen maar op onze borst sliep s nachts van de vlk nog het advies gekregen om dan zelf half overeind te zitten en je te stutten met kussens om draaien te voorkomen en je armen te ondersteunen. Dekbed tot haar voetjes en haar eigen deken over baby heen. Dat werkte voor mij ook wel, hoewel ik dan wel heel licht slaap.
pi_190252163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:44 schreef elamanilo het volgende:
Met 4 maanden kregen ze meer last van de omgeving en gingen ze overdag op een rustig plekje slapen (daarvoor sliepen ze overdag in de draagdoek en 's avonds op schoot op de bank bij ons). Ze waren toen max. 1.5 uur wakker tussen de slaapjes.
Fijn te lezen dat meer baby’s dat zo doen, ik vind het ook wel logisch dat een kleine baby op mama of papa slaapt maar volgens het CB was dit echt dramatisch want ‘zo leert ze het nooit’ }:|
pi_190255945
@ automatic, schema is hier nog niet heel erg stabiel. Vaak is het zoiets:

07:30 voeden, wassen & aankleden
09:30: kort slaapje
10ish: voeding
11: korte of lange slaap*
12:30: voeding
14:00 korte of lange slaap*
16:00 voeding
17:30: kort slaapje
en rond 19:30 naar bed.

Hij heeft vaak 1x per dag een lange slaap van een uur of 2, en dat is dan of in de ochtend of in de middag. Daardoor kan een dag best wel schuiven in slaapjes. Merk ook wel verandering nu ik 2 ochtenden in de week werk en Bas 1 dag in de week in op het KDV is. Meer prikkels, meer geschuif aan uren en hij slaapt niet altijd overdag even geweldig. Behalve op de opvang, daar slaapt hij fantastisch :') . En daardoor kan het er over 2 dagen aan tijden ineens anders uitzien. Maar we volgen Bas vooral in zijn eet&slaap-behoefte, dat werkt het best.

Verder slaapt Bas in de co-sleeper naast mij en ik ben bang voor de dag dat hij te groot/zwaar is voor dat ding. Een ledikant ombouwen zien we nog niet helemaal zitten, bij mij in bed durf ik niet helemaal aan. Maar vind het zo gezellig, fijn en praktisch.

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 03-12-2019 21:25:34 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:26:27 #135
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_190256131
Hier slaapt de baby ook bij ons in bed, sinds de cosleeper weg is. Ik vind dat niet spannend, bij de eerste deden we dat ook al. We volgen hierbij de richtlijnen voor bedsharing-richtlijnen van McKenna.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:06:50 #136
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190256863
Mijn baby slaapt overdag erg weinig en er zit totaal geen regelmaat in. Meestal zijn het slaapjes van 45 minuten en ze kan uren achter elkaar wakker zijn. Ik kijk nauwelijks op de klok en volg haar gewoon. Vaste bedtijden vind ik lastig omdat we 's middags en / of 's avonds ook wel geregeld op pad gaan. Gelukkig is ze erg fan van de draagdoek en slaapt ze daarin prima. Ik hoop zo dat dat nog lang blijft O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190257421
Jemig wat veel nieuwe aanwas hier ineens! :D ik kan het allemaal niet meer bijhouden. :@ zeker in deze drukke maand niet :X

Samen slapen: ja, maar wij deden dat met cosleeper. Eerste weken ook wel eens bij ons in bed, dan lag hij met z’n rug tegen het voedingskussen aan dat tussen de cosleeper en ons matras lag. Ik dan op m’n zij ernaast en m’n arm boven z’n hoofd langs ofzo? Dat ging best goed, alleen inderdaad stijve spieren van zo spastisch in een houding slapen.

Ritme overdag is hier pas écht sinds zes maanden. Nu begint hij weer te schuiven met z’n slaapjes, maar echt veel slaapt hij niet. Hij gaat nu zelfs al richting één slaapje overdag. Niet klaar voor!

Verder een update: bijna tien maanden, hij trekt zich op, stapt af en toe aan de hand, is enorm ondernemend, eet als een bootwerker, wijst naar alles O+ zwaait, zegt mama en papa (volledig random trouwens), is niet meer te verschonen en gebaart ‘eten’ O+ zo dol op hem en deze leeftijd is ook zķ leuk en tegelijkertijd zo verdrietig dat die mini tijd niet meer terugkomt ;(
pi_190257641
Hier tot 4 maanden geen vaste slaaptijden gehad. Vaak viel ze ook pas om 01u in slaap voor de nachtslaap. Dat hebben we langzaamaan teruggebracht naar 21u. Ook de slaapjes overdag stabiliseerde met 4 maanden. Haar schema ziet er nu zo uit:

08:00 wakker, wassen, aankleden
08:30 voeden
09:30 ontbijt
10:30 voeden, slapen
11:30 wakker
13:00 lunch
14:00 voeden, slapen
15:00 wakker
17:30 voeden, slapen
18:00 wakker
19:00 avondeten
20:30 pyjama aan, tandje poetsen, voeden, slapen
01:00 of 04:00 nachtvoeding

Hoe gaat het eten bij de andere? Zijn er dingen echt favoriet? Hier zijn de grote winnaars een linzensoepje, een kip/zoete aardappelstoofpotje, courgette/tomaat/aardappel uit de oven, pasta met paprika/kip roomsausje, yoghurt met havermout/fruit en gewoon kaal brood.

Ik probeer zoveel mogelijk een babyvariant op ons avondeten te maken, want die groente heb ik al geschild en gesneden. Ik merk dat de textuur ook langzaam iets grover kan. Er wordt minder gekokhalst als er eens een stukje inzit.

We hebben toch een doorverwijzing naar een kinderallergoloog gekregen trouwens, nadat ik ca. 20 vragen had gemaild aan mijn huisarts die hij 'dan wel even na zou vragen' voor me. In de doorverwijzing staat dat de geconsulteerde kinderarts een doorverwijzing belangrijk vond, omdat een kippenei allergie best complex is en ze willen onderzoeken wat het precies is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 4 december 2019 @ 09:39:14 #139
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190261284
Dank jullie wel voor de reacties! We gaan het hier zien, haha. Soms denk ik dat ik hem teveel laat slapen en voel ik mij schuldig (ofzo) dat we dan geen ‘contact’ hebben. Weet niet goed hoe te verwoorden. Al snap ik ook wel dat slapen een groooooot deel van z’n leven is (en stiekem is het ook fijn dat je dan iets kan doen haha).

@ela; tot 17.30 uur (max) had ik gisteren ook maar even gedaan, dat ging goed.

@Rebubbled; kindje van mijn nichtje had gisteren de uitlok test in het ZKH. Hij reageerde alleen meteen, dus nu weer een nieuwe / vervolg test.
Wel fijn dat je een doorverwijzing hebt!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190264748
Lekker laten slapen Auto. Bug sliep de eerste weken soms de hele dag. Echt 24 uur klokje rond. Moest ik haar wakker maken om te voeden. Is goed voor de groei joh.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190265137
Dat ‘contact’ komt vanzelf automatic! Lekker laten slapen :Y

Fijn van de doorverwijzing rebubbled! Althans, ik zou het fijn vinden wat meer zekerheid te hebben en contact met een deskundige daarover. :)

Wij bieden eten aan a la rapley, dus hij eet alles met de pot mee. In sommige gevallen (als ik het zelf wil kruiden met zout) haal ik zijn portie uit de pan voor ik de rest kruidt. Gister viel ineens op dat hij z’n sperzieboontjes véél lekkerder vond dan de aardappel en het gehakt :D Verder is vooral banaan echt een grote hit.

Met Sinterklaas had ‘ie ook z’n eerste pepernoot te pakken :') Zat in z’n mond voor ik er erg in had _O- Hij vond ‘m héérlijk, maar we hebben het toch bij die ene gehouden :')
pi_190267223
Vandaag zijn check up gehad bij het CB en hij woog 4990gr en zn lengte was 60cm ons kleine reusje! O+
Hij heeft helaas net als zn grote zus last van zijn keeltje arme schat :{
pi_190272657
Rebubbled, fijn dat je bent doorverwezen!

Bella wat een reus! Zo lang! :o

Bas is vandaag voor het eerst bij de huisarts geweest. Natuurlijk is hij sinds de 2e dag op het KDV snotterig en verkouden :') , maar gisteren ook een piepende ademhaling erbij die vanmorgen nog erger was en heel veel hoesten. Huisarts heeft ventolin gegeven, na 20 minuten nog eens geluisterd of daar verschil mee te horen en merken was, dus dat hebben we nu in huis ^O^. Alleen is het kapje wel vreselijk volgens Bas. Maar hopen dat hij snel opknapt, m'n wurmpie ;(
  woensdag 4 december 2019 @ 22:25:58 #144
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190273883
Beterschap D-E! Hopelijk is Bas er gauw weer bovenop.

Bella, hij groeit hard! Lijkt me lastig met een grotere broer/zus in huis, dan zijn ze een stuk sneller/vaker ziek lijkt het. Maar wat een minireusje :D

Krijgertje, Koert had van de week ineens een slagroomsoesje te pakken gekregen. Ik vond dat soesje ook echt terug met een natte plek, half open. Blijkbaar beviel het niet zo goed als een pepernoot :+
pi_190277284
:D _O-
pi_190280894
Koert toch _O-

Bas heeft koorts erbij, dus moest weer bellen -O- . Nu nog aankijken, als het erger gaat worden weer contact op nemen.
  donderdag 5 december 2019 @ 15:05:27 #147
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190282894
ah wat rot douche-eendje. Drinkt ie wel nog goed?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190283075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:05 schreef -Mellow- het volgende:
ah wat rot douche-eendje. Drinkt ie wel nog goed?
Ja, gelukkig wel. Merk wel dat hij een stuk minder effectief drinkt dan normaal dus het duurt langer, maar hij zit nu op 4 voedingen. Ook moet hij zijn mond&keel spoelen (een baby, hoe dan? :') ) na de ventolin dus dan bied ik hem 10 ml gekolfde melk via fles aan, dus hij krijgt zelfs nog wat extra binnen. Plasluiers zijn ook goed nat.
pi_190288200
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 14:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Dat ‘contact’ komt vanzelf automatic! Lekker laten slapen :Y

Fijn van de doorverwijzing rebubbled! Althans, ik zou het fijn vinden wat meer zekerheid te hebben en contact met een deskundige daarover. :)

Wij bieden eten aan a la rapley, dus hij eet alles met de pot mee. In sommige gevallen (als ik het zelf wil kruiden met zout) haal ik zijn portie uit de pan voor ik de rest kruidt. Gister viel ineens op dat hij z’n sperzieboontjes véél lekkerder vond dan de aardappel en het gehakt :D Verder is vooral banaan echt een grote hit.

Met Sinterklaas had ‘ie ook z’n eerste pepernoot te pakken :') Zat in z’n mond voor ik er erg in had _O- Hij vond ‘m héérlijk, maar we hebben het toch bij die ene gehouden :')
Aah, ga je meeschrijven in het Rapley-topic? Ik ben daar nu zo eenzaam ;) en zou graag wel ervaringen willen uitwisselen.
pi_190288285
Naar DE, zo'n zieke baby :{ Dat is echt een nadeel aan de opvang vind ik. Ons jonkje had ook een fikse verkoudheid te pakken, met een piepende ademhaling. Ik heb nog getwijfeld of ik de huisarts zou bellen maar hij sliep goed, dronk goed, was vrolijk.. gelukkig gaat het nu ook weer beter. Beterschap voor Bas!

Mijn baby is een half jaar :o wat zijn de afgelopen maanden voorbij gevlogen ;( ik vind het echt jammer dat de babytijd zo snel voorbij gaat. Maar wat is het een leuk jongetje O+ En zes maanden borstvoeding *O* Ook dat wordt steeds leuker. Gezellig een wapperend armpje om naar mijn gezicht te grijpen tijdens het voeden enzo O+

Morgen naar het consultatiebureau. Ik denk dat hij wel weer wat extra gegroeid is.
pi_190289891
Beterschap voor Bas, douche-eendje!

Hier is Saar vandaag twee maanden. Ergens vind ik het jammer dat mijn kleine baby geen kleine baby blijft, maar ze is nu zo veel aan het leren en ontwikkelen, zo leuk om te zien O+ Ik ben nu vooral heel nieuwsgierig hoe ze zich verder gaat ontwikkelen en wat voor kindje het gaat worden.
pi_190290140
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:46 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Aah, ga je meeschrijven in het Rapley-topic? Ik ben daar nu zo eenzaam ;) en zou graag wel ervaringen willen uitwisselen.
Ohhh die heb ik wel opgezocht maar was niet actief toch? :D Zal ‘m nog eens opsnorren, haha!
pi_190290156
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 22:31 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ohhh die heb ik wel opgezocht maar was niet actief toch? :D Zal ‘m nog eens opsnorren, haha!
Staat nu ergens bovenaan ^O^
  donderdag 5 december 2019 @ 23:06:45 #154
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190290586
Ik vind het borstvoeden steeds minder leuk eigenlijk, over het algemeen vind ik het nog wel gezellig maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ik m'n lijf elke drie uur moet delen ofzo. En dan wordt er ook steeds in je gezicht geslagen en aan je haar getrokken of aan je tepel getrokken :') of zo'n dag dat alles interessanter is en er geen focus is en het zo lang duurt soms.
Of dat je 's nachts altijd de sjaak bent. En ik wist van tevoren ook echt niet dat het lichamelijk letterlijk vermoeiend is. En dan ook nog gedoe tijdens de ovulatie, gevoelige tepels en matige productie en kolven...
Ik wil nog helemaal niet stoppen hoor, want er zitten ook een hoop voordelen aan, maar soms ben ik er weleens klaar mee.

Oh of dat m'n eczeem opspeelt en ik m'n hormoonzalf niet kan gebruiken. Loop je tijden met je huid te klooien terwijl het met die zalf binnen no time weg is :X
pi_190293020
Mag die zalf echt niet? Heb je m opgezocht op de medicatielijst?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190293158
Hydrocortison en triamcinolon mag! Ik voed ook nog, en gebruik de triamcinolon op de ergste plekken.
  vrijdag 6 december 2019 @ 07:31:31 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190293229
Ik zou toch zweren dat ik het heb opgezocht en dat het niet mocht |:(
Loop ik voor niks erbij als een panda :')

Nou ja. Bedankt ^O^
pi_190294432
Ik heb ook een hormoonzalf omdat ik allergisch ben voor muggenbeten, maar nooit bedacht dat het eventueel niet zou mogen. Ik heb het laatst ook gewoon op mn 9 jarige gesmeerd die met een hele allergische reactie op het een of ander bij haar vader vandaan kwam. 1x smeren en het was weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 december 2019 @ 09:51:31 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190294442
Ik ben zoooo moe ;( niet van te weinig slaap, dat zit wel goed. Maar van de hele dag niks kunnen.

N is al een tijdje zo ver dat ze gaat staan. Met behulp van tafels, kasten, stoelpoten, stoeltjes, box, alllllles. Probleem is dat het nog niet perfect gaat, dus ze valt eigenlijk elke keer bijna wel.
Ik moet constant op scherp staan en achter d'r aan hobbelen, om d'r evt op te vangen als 't goed misgaat. Ze pakt ook bij voorkeur de hoeken van de tafel enzo :X
Zelfs de box is niet veilig, want daar valt ze gewoon recht achterover op dr achterhoofd.

Grootste probleem is nog wel dat ze overdag niet slaapt, tenzij op mij. Geen probleem als je verder niks wil doen en geen andere kinderen hebt, maar in dit geval nogal onmogelijk :') ook draagdoek doet 't goed, maar ja, ik heb ook nog een herrieschopper thuis rondlopen.

Dussss, 's avonds ben ik vaak zo kapot dat ik met haar tegelijk ga slapen (en ook omdat ik bang ben dat ze weer wakker wordt).
Het huis is dus een teringzooi, de was blijft maar stapelen en ik kan niet echt meer normaal eten :') ;(

Kapottttt en zo klaar met dit :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190294475
En verder herken ik het gevoel dat je enkel en alleen in dienst staat van de melkfabriek.

Ik kreeg het daar soms heel benauwd van, tot nu toe nog geen last van.

Ik weet ook dat dat gevoel heel erg afnam bij de introductie van vast voedsel. Het gevoel dat ik niet de enige bron van voedsel meer was vond ik wel fijn.


Man nog maar een maandje en dan moet ik ook weer werken en kolven. En daar maak ik me dan wat druk om, krijg ik het wel bij elkaar? Aan de andere kant zijn ze dan 4 maanden, ik heb voorraad dus mocht ik het echt niet bij elkaar krijgen dan kunnen we altijd nog met een maand of 5 eens wat fruit gaan geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190294523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 09:51 schreef pinquit het volgende:
Ik ben zoooo moe ;( niet van te weinig slaap, dat zit wel goed. Maar van de hele dag niks kunnen.

N is al een tijdje zo ver dat ze gaat staan. Met behulp van tafels, kasten, stoelpoten, stoeltjes, box, alllllles. Probleem is dat het nog niet perfect gaat, dus ze valt eigenlijk elke keer bijna wel.
Ik moet constant op scherp staan en achter d'r aan hobbelen, om d'r evt op te vangen als 't goed misgaat. Ze pakt ook bij voorkeur de hoeken van de tafel enzo :X
Zelfs de box is niet veilig, want daar valt ze gewoon recht achterover op dr achterhoofd.

Grootste probleem is nog wel dat ze overdag niet slaapt, tenzij op mij. Geen probleem als je verder niks wil doen en geen andere kinderen hebt, maar in dit geval nogal onmogelijk :') ook draagdoek doet 't goed, maar ja, ik heb ook nog een herrieschopper thuis rondlopen.

Dussss, 's avonds ben ik vaak zo kapot dat ik met haar tegelijk ga slapen (en ook omdat ik bang ben dat ze weer wakker wordt).
Het huis is dus een teringzooi, de was blijft maar stapelen en ik kan niet echt meer normaal eten :') ;(

Kapottttt en zo klaar met dit :')
:D !

Komt wel weer goed. Morgen is het weekend, zet baby bij partner en race ff uurtje door het huis en klaar ben je.

Ik kan me er soms ook enorm druk om maken en omdat je thuis bent erger je je ook nog eens aan de troep die je niet kan opruimen. Maar hier is het meestal een kwestie van een uurtje werk en alles is weer aan kant.

Misschien heb je een goede band met je moeder of schoonmoeder en app je ff of ze vandaag anders komt helpen? Mijn moeder wordt heel gelukkig van een emmer sop en de stofzuiger volgens mij, die zou me zo komen helpen als ik er doorheen zou zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:47:22 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190295072
Oh Pinq ik herken dat wel, terwijl Koert nog steeds nauwelijks rolt laat staan dat hij kruipt of staat.
Was ik gisteren even in de keuken terwijl hij op een kleed speelde, hoorde ik een bonk, heeft hij een tafeltje over zich heen getrokken. Toevallig stond er niks op en was het over hem heen gevallen en niet op hem maar echt hoor. Laat staan als ze zichzelf kunnen voortbewegen :X
En de hele dag in een huis met zooi, en volgens mij ben ik hormonaal ook een zooitje :( ik geef hem vaak maar aan man als die thuis is, dat helpt wel.
Wat is ze snel trouwens :o

Tico, ik krijg het niet voor elkaar. Ik kolf op een werkdag nog geen twee voedingen bij elkaar gekolfd en ik had echt geen zin meer in thuis kolven (niet dat het hielp) dus ik geef ook regelmatig flesvoeding mee naar de gastouder. Een voorraadje is wel fijn :) ik heb overigens wel het gevoel dat vast voedsel geen invloed heeft op de melkbehoefte, de mijne kan na een potje gerust vragen om de borst. Maar dat zal ook wel weer per baby verschillen.
pi_190295213
Ik laat T. eigenlijk gewoon vallen :') :@ Ik heb ook niet de tijd om achter hem aan te gaan, als ik eten kook bijvoorbeeld. Hij valt, ik troost en zet ‘m weer ergens anders neer tot het ritueel zich weer herhaald :D Gaat nu al wel een stuk beter trouwens dan een paar weken geleden. Moet nu echt beginnen met babyproofen want de planten, kaarsenhouders en andere accessoires worden vakkundig omver getrokken :X Hij komt dus overal aan, maar laat de kerstboom wel keurig met rust :D
  vrijdag 6 december 2019 @ 12:32:21 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190296316
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik laat T. eigenlijk gewoon vallen :') :@ Ik heb ook niet de tijd om achter hem aan te gaan, als ik eten kook bijvoorbeeld. Hij valt, ik troost en zet ‘m weer ergens anders neer tot het ritueel zich weer herhaald :D Gaat nu al wel een stuk beter trouwens dan een paar weken geleden. Moet nu echt beginnen met babyproofen want de planten, kaarsenhouders en andere accessoires worden vakkundig omver getrokken :X Hij komt dus overal aan, maar laat de kerstboom wel keurig met rust :D
Ik laat d'r ook vaak gaan, daar leert ze ook weer van balanceren enzovoorts, maar met d'r gezicht in de punt van de houten tafel vind ik minder geslaagd ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 6 december 2019 @ 12:33:18 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190296326
Van rechtopstaand plat achterover vallen vind ik overigens ook niet heel leuk hoor. 't is echt hard van zo'n hoogte
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190297142
Boks, Pinq! Hier lijkt het om uiteenlopende redenen alsof er iemand alles overhoop heeft gehaald tijdens een inbraak. Was, nog meer was, speelgoed, tassen, alles. Morgen hebben we hopelijk eindelijk tijd om weer wat orde op zaken te stellen. Nu zou ik het liefste gaan slapen tot morgenochtend. :O
pi_190297652
De curve van ons jongetje buigt weer verder af. Hij is afgelopen maand maar 145 gram gegroeid. Ik geef borstvoeding, overdag nog wel om de drie uur. Hij slaapt 's nachts soms door - maar niet elke nacht. Meestal komt hij sowieso 's avonds laat nog wel.
Hebben jullie tips?
pi_190297707
Zouden er allergieën kunnen spelen, Bobby? Wat een vervelend gevoel zal het geven. :*
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:34:31 #169
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190297767
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:25 schreef BobbyMcGee het volgende:
De curve van ons jongetje buigt weer verder af. Hij is afgelopen maand maar 145 gram gegroeid. Ik geef borstvoeding, overdag nog wel om de drie uur. Hij slaapt 's nachts soms door - maar niet elke nacht. Meestal komt hij sowieso 's avonds laat nog wel.
Hebben jullie tips?
Hoe oud is hij nu? Koert was tussen 4 mnd en 5,5 maand ook maar zo'n 150 gram aangekomen, bleek de welbekende 4 maandendip. Toen extra gaan aanbieden, na het drinken toch nog even aanleggen aan de andere borst, grotere flessen mee naar de opvang, en sindsdien groeit hij gewoon weer goed.
Ik zou even extra aanbieden en volgende week/over twee weken weer even wegen/meten.
pi_190297770
Nee, hij lijkt niet allergisch. Hij is ook vrolijk en ontwikkelt zich verder prima.
Op het consultatiebureau maakten ze zich niet erge zorgen maar zeiden wel dat ik het in de gaten moest houden en wat calorierijkere bijvoeding moet gaan geven. Nu vind ik dat op zich prima, maar aangezien we de rapley-methode aanhouden krijgt hij van bijvoeding nog bijna niets binnen. Ik zou zeggen dat ik vaak genoeg voed, dus ik vind het wel vervelend dat mijn melk niet voldoende lijkt te zijn.

Hij is 6 maanden. De viermaanden-dip ken ik, maar die houdt nu inmiddels twee maanden aan. Het zou fijn zijn als het nu weer wat bij trekt.

Wat extra aanbieden, ook op opvangdagen, is wel een idee.
Hoeveel borstvoeding drinken jullie kindjes op een opvangdag? Van 8.30 - 17.00 uur? A. drinkt dan twee flessen, meestal één van 180 ml en één van 150 ml.
pi_190297872
Je kunt misschien ook een combi van rapley en geprakt doen? En dan dus af en toe wat calorierijk geprakte bijvoeding geven?
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:44:51 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_190297907
Oh vervelend Bobby. Maak je je zorgen?
Was hij vorige keer ook weinig aangekomen? Als antwoord op je vraag: hier krijgt de baby 3 x 150 ml. Dat is ook wat ik kolf tijdens mijn werkdagen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:45:08 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190297911
Avocado rapleyen? Of brood met roomboter?

In principe moet hij het nog op volledig bv kunnen doen.. Hij is waarschijnlijk ook een stuk actiever geworden weer

[ Bericht 1% gewijzigd door pinquit op 06-12-2019 15:34:13 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190297955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:34 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nee, hij lijkt niet allergisch. Hij is ook vrolijk en ontwikkelt zich verder prima.
Op het consultatiebureau maakten ze zich niet erge zorgen maar zeiden wel dat ik het in de gaten moest houden en wat calorierijkere bijvoeding moet gaan geven. Nu vind ik dat op zich prima, maar aangezien we de rapley-methode aanhouden krijgt hij van bijvoeding nog bijna niets binnen. Ik zou zeggen dat ik vaak genoeg voed, dus ik vind het wel vervelend dat mijn melk niet voldoende lijkt te zijn.

Hij is 6 maanden. De viermaanden-dip ken ik, maar die houdt nu inmiddels twee maanden aan. Het zou fijn zijn als het nu weer wat bij trekt.

Wat extra aanbieden, ook op opvangdagen, is wel een idee.
Hoeveel borstvoeding drinken jullie kindjes op een opvangdag? Van 8.30 - 17.00 uur? A. drinkt dan twee flessen, meestal één van 180 ml en één van 150 ml.
Hoelang buigt hij nu af en wat krijgt hij erbij? Kan het een intolerantie zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190298239
Zou je een intolerantie ook niet aan andere dingen moeten merken? Buikpijn oid?

Toen hij ongeveer vier maanden was viel het me op dat hij wat dunner werd. Bij de meting met 5 maanden was hij ook niet veel gegroeid, een halve kg in twee maanden tijd. Nu is hij bij 6 maanden nog verder gezakt op de curve.
Op de WHO curve als volgt: 3.1 maand - 58e percentiel, 4.9 maand - 35e percentiel, 6.1 maand - 23e percentiel.

In eerste instantie maakte ik me geen zorgen, want hij groeide ook wel erg hard, dus ik zat al te wachten op de 4 maanden dip. Hij ging met 4 maanden ook voor het eerst naar de opvang, en werd vaker afgeleid tijdens het drinken. Volkomen verklaarbaar dus.
Nu had ik eigenlijk verwacht dat hij weer goed gegroeid zou zijn, dus valt het me wat rauw op mijn dak. Ik heb de afgelopen maand wel er op gelet regelmatig te voeden en goed te kijken naar hongersignalen. Als hij afgeleid was wat vaker in afzondering voeden of wat later er echt goed de tijd voor nemen bijvoorbeeld. Ook op de opvang had hij in het begin wat moeite met de fles maar dronk hij de laatste maand standaard zo'n 330 ml. Dus, dit vind ik niet zo verklaarbaar en dat zit me wel een beetje dwars.
Maar hij ziet er nog steeds gezond uit hoor. Als het nu weer bij trekt dan is het prima.
Ik ben wel zoekende naar wat ik het beste kan doen om hem nu wat meer te geven, zonder te pushen/proppen.

Heb net brood met roomboter aangeboden en wat avocado's gekocht. Hopelijk helpt dat.
pi_190298330
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:42 schreef Aure het volgende:
Je kunt misschien ook een combi van rapley en geprakt doen? En dan dus af en toe wat calorierijk geprakte bijvoeding geven?
Ja, dat ga ik eens overwegen. Baby Led Weaning kan tenslotte ook prima met een lepeltje.
  vrijdag 6 december 2019 @ 15:22:14 #177
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190298384
Koert drinkt zo'n 7-8 keer per dag aan de borst (ik weet dan niet hoeveel maar ik vermoed zo'n 100-150 ml ofzo) en naar de opvang geef ik 180 ml afgekolfde melk mee, of flesvoeding 180/6 (dus zo'n 200 ml). Hij krijgt ongeveer om de drie uur.
Hij drinkt het ook allemaal op, tenzij hij erg moe is, of last heeft van tandjes of obstipatie ofzo. Als hij ineens de helft laat staan kan ik meestal de reden wel herleiden zeg maar.
Ik geef trouwens ook een lepeltje pindakaas, om allergie te voorkomen, dat zal ook wel helpen denk ik.
pi_190305049
Bug drinkt bij de gastouder 2x 170 ml. Daarnaast eet ze 's ochtends wat yoghurt met havermout en een beetje fruit erdoor, 's middags een broodje met boter/appelstroop/hutenkase/avocado/baby hummus of een soepje erbij. 's Avonds de gepureerde versie van wat wij eten. Helaas is ze nog steeds niet van dingen in haar mond stoppen. Helemaal niks. En dan 's ochtends, 's avonds en 's nachts nog een voeding van beide borsten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 6 december 2019 @ 23:06:11 #179
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190305093
Hebben jullie ook last van volslagen vreemden die het normaal vinden om zomaar aan je baby te zitten?

Ik sta regelmatig totaal perplex.

Van de week een caissičre die d'r hand al bijna op t hoofd van mijn baby in draagdoek had, ik kon nog net achteruit leunen, terwijl ze zei "oooh slaapt ze?" :{

Meestal zeg ik net iets te beleefd dat ze niet aan mogen zitten, of ik draai met een halve glimlach van ze weg. Maar vandaag trok ik t echt ff niet.
Ik had mijn baby vast en iemand achter mij had opeens het handje van mijn kind vast. Ik zei vrij boos dat ze moest afblijven omdat ze een volslagen vreemde voor haar en voor mij is. Toen werd die vrouw boos op mij en zei "dan laat je haar toch thuis!" -O-

Ik weet dat ik best beschermend ben, maar ik geloofde mijn oren haast niet.
Met kennisen die aan haar gezicht gaan zitten of zelfs kusjes heb ik eigenlijk ook al moeite, maar dan begrijp ik t nog. Maar zo veel vreemden die denken dat baby's publiek bezit zijn ofzo. }:|
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 7 december 2019 @ 01:08:07 #180
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190306998
Je baby thuislaten omdat wildvreemden er anders aan mogen zitten :') misschien voor de zekerheid met een boogje om mensen heenlopen, mochten ze een stap in je richting doen kun je er nog gauw vandoor.

Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad van wildvreemden.
Lijkt me echt bloedirritant.
Wel ineens een hoop mensen die een praatje aanknopen maar dat vind ik meestal wel gezellig.
Die blijven van m'n baby af, dat wel.
pi_190307827
Herkenbaar hoor mellow, ik weet eigenlijk ook nooit zo goed wat ik in zo’n situatie moet doen. Altijd met m’n bek vol tanden, ik ben daarin toch een stuk minder mondig dan jij. Bij m’n oudste (die een hoofd vol krullen heeft) aaiden totale vreemden bijvoorbeeld altijd over haar hoofd? Wtf? :') Blijf gewoon van andere mensen af..
  zaterdag 7 december 2019 @ 09:45:53 #182
208890 June.
Seriously?
pi_190308866
Bizar Mellow. Vond dat tijdens mijn zwangerschap al vreemd, gelukkig bleef het toen alleen beperkt tot goede vriendinnen en familie. Ben benieuwd straks..

Hopelijk vandaag voor het eerst naar buiten als het even stopt met regenen O+
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:53:07 #183
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190309637
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 06:31 schreef krijgerrtje het volgende:
Herkenbaar hoor mellow, ik weet eigenlijk ook nooit zo goed wat ik in zo’n situatie moet doen. Altijd met m’n bek vol tanden, ik ben daarin toch een stuk minder mondig dan jij. Bij m’n oudste (die een hoofd vol krullen heeft) aaiden totale vreemden bijvoorbeeld altijd over haar hoofd? Wtf? :') Blijf gewoon van andere mensen af..
Noujaa zeg, inderdaad -O-

Ik vind dat je daar zeker wat van mag zeggen, aangezien je kind haar grenzen nog niet zelf kan bewaken. Maar ik snap dat dat op zo'n moment niet altijd lukt. Dat had ik dus ook de hele tijd, maar de maat was nu vol en dus had ik me voorgenomen op mijn strepen te gaan staan als het nog een keer zou gebeuren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 7 december 2019 @ 11:04:46 #184
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190309764
Mijn baby deed gisteren ook allemaal nieuwe dingen.

Ontroostbaar huilen opeens. Dat had ze nog nooit zo gedaan. Zelfs de borst hielp niet en toen moest ik zelf ook bijna huilen :') Uiteindelijk moest ze poepen en toen lachte ze weer dus ik denk dat ze buikpijn had.

De rest van de avond heeft ze zitten schaterlachen als nooit tevoren. Ze bleef maar in een scheur liggen. Het was zoooooo schattig en ontroerend.

En toen rolde ze voor het eerst van buik naar rug.

s'nachts begon duidelijk de vier maanden slaapregressie. Toen ik eindelijk in slaap begon te vallen werd ze wakker om te poepen. Daarna heeft ze iets van twee uur lang een soort kreunend/grommend geluid gemaakt. Geen idee of ze lol had of ongemak. Uiteindelijk viel ze in de vroege ochtend voor het eerst op haar buik in slaap vanuit wakkerliggen in die positie. Gelukkig kon ik toen ook nog even 2,5 uur slapen :O
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190313768
Menstruatie :W :9
pi_190319977
Nu al weer Bella? Arme jij!
Alhoewel ik het nu wel weer leuk zou vinden om een normale cyclus te krijgen. Maar dat is meer vanwege vruchtbaarheidsproblemen.

Hier weinig mensen die aan mijn kind zitten. Bij wildvreemden zou ik het ook niet zo waarderen. Maar over het algemeen is het goed bedoeld toch? Ik wil mijn kind enerzijds meegeven dat hun grens gerespecteerd wordt, en anderzijds dat de meeste mensen goede intenties hebben. Bovendien kan mijn kind zijn grens al heel aardig aangeven: hij wendt zijn hoofd dan af of deinst terug met zijn lijfje (dat doet hij tegenwoordig ook als ik hem kusjes wil geven :+ ). Als hij iemand echt eng vindt zet hij het op een brullen en kruipt in me. En als hij zo non-verbaal communiceert, zorg ik er voor dat iemand niet aandringt/zijn signalen negeert.
pi_190320268
:W vandaag is onze kleine meid al weer een week oud! Ik ga proberen mee te schrijven, meelezen doe ik al een hele tijd :D

Juul doet het zo ontzettend goed! Drinkt super aan de borst, is sinds gister zelfs al terug op haar geboortegewicht. Ze is echt een heerlijk tevreden meisje O+ Wij genieten enorm!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190320424
Ik vind het ook niet fijn als vreemden aan M zitten, maar ik geloof ook wel dat mensen dat niet met slechte bedoelingen doen. Over het algemeen zijn het oudere omaatjes die dat doen en om nou te schreeuwen tegen zo'n oma vind ik wat te ver gaan.

Mijn moeder is daar een voorbeeld van. Al zeg ik heel vaak dat ze dat niet moet doen, omdat niet iedereen dat kan waarderen. (Ze is Turks dus heel warmbloedig en andere normen en waarden gewend).
pi_190322041
Nachtvoedinggggg!
Juno is inmiddels alweer 6wk (bizar)
En het gaat hartstikke goed! Tevreden zolang ze maar op tijd haar eten krijgt want ze heeft echt 0 geduld en een enorm bereik 😅 Dat is echt nieuw voor me want de andere 3 waten vrij zacht, kalm en passief.
We hadden wel een moeizame start wbt voeding (slecht drinken, kort tongriempje, klieven, donormelk, borstweigeren etc. Etc. Uiteindelijk 5wk gekolfd en nu ben ik gestopt omdat ik 2a 3 keer moest kolven voor 1 voeding en ik niet knettergek ben en nu kV geef.
Dat was nogal een moeilijke stap voor me na 3 fulltime bv koters (en lang ook!)
Maar goed. Het biggetje groeit hard en is adorable!
En kaal! Ook mijn eerste kale larf 😂😂😂
  zondag 8 december 2019 @ 07:20:25 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190322318
:* @Kleurdoos

Wat een heftige eerste 5 weken voor jullie! Thank God voor KV dan hoor, en hulde aan G die je waarschijnlijk over de streep trok, wat een moeilijke keuze!
Maar zo blijft er iig ook nog wat van jou over.

Fijn dat je kale larf 't zo goed doet O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190322601
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 07:20 schreef pinquit het volgende:
:* @:Kleurdoos

Wat een heftige eerste 5 weken voor jullie! Thank God voor KV dan hoor, en hulde aan G die je waarschijnlijk over de streep trok, wat een moeilijke keuze!
Maar zo blijft er iig ook nog wat van jou over.

Fijn dat je kale larf 't zo goed doet O+
Idd, ik kreeg een smeekbede van G. Of ik alsjeblieft wilde stoppen. Ik zat ook de nachten ieder uur te kolven. En in de kraamweek ieder halfuur. Mijn vk heeft serieus aan mijn bed zitten huilen toen ze me zag. (Het was met Halloween, je had me zo voor de deur kunnen leggen met die kolfset op mijn tieten en ik was het mijn angstaanjagende spook ever geweest 😆
pi_190322762
KD :'( ;( Wat een strijd, joh! Wat goed van je partner, was je anders zelf nog zo door gegaan? En kale baby's zijn tha bomb O+
  zondag 8 december 2019 @ 09:41:00 #193
208890 June.
Seriously?
pi_190322985
Oh @Kleurdoos wat een strijd! Wat knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden. Ik heb maar 4 dagen zo gezeten en werd al knettergek..
Shine bright like a diamond.
  zondag 8 december 2019 @ 10:35:20 #194
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190323737
Oh kan me voorstellen dat dat heel moeilijk accepteren is als bv niet lukt. En de hele tijd kolven terwijl je eigenlijk van je kind wil genieten :'(
Wat n geluk dan dat het met kv wel kan.

@bella jee wat snel al weer een cyclus of niet? Hoe oud is je baby nu?
Wat mij betreft blijft de menstruatie nog heel lang uit.

Mijn baby blijft maar verbazen dit weekend. Ze kan nu beide kanten op omrollen en vannacht sliep ze voor het eerst door :o van 12 tot 9 met alleen een voeding om 5 uur. Wel d'r hele pyama nat van de plas, want normaal krijgt ze een luierwissel rond 5 of 6 uur.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190324755
Kleurdoos :*

Mellow spruit is bijna 6 weken. Bij N. was ik ookal zo weer..
pi_190324779
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:35 schreef -Mellow- het volgende:
Oh kan me voorstellen dat dat heel moeilijk accepteren is als bv niet lukt. En de hele tijd kolven terwijl je eigenlijk van je kind wil genieten :'(
Wat n geluk dan dat het met kv wel kan.

@:Bella jee wat snel al weer een cyclus of niet? Hoe oud is je baby nu?
Wat mij betreft blijft de menstruatie nog heel lang uit.

Mijn baby blijft maar verbazen dit weekend. Ze kan nu beide kanten op omrollen en vannacht sliep ze voor het eerst door :o van 12 tot 9 met alleen een voeding om 5 uur. Wel d'r hele pyama nat van de plas, want normaal krijgt ze een luierwissel rond 5 of 6 uur.
Ik heb voor de nacht een luiermaat groter aangeschaft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190325289
Poeh wat een heftige eerste weken KD, goed dat je de stap naar kv hebt gemaakt. Kan me voorstellen dat dat wel wat tranen gekost heeft ja, zeker na 3 kids al fulltime bv gegeven te hebben :*

Sicilia, jouw meisje ook alweer een week oud, klinkt fijn allemaal O+ Hoe vinden de andere 3 het?

Bella, stom he, die menstruaties die snel weer op gang komen. Vorige keer was ik stipt 4 wk na de geboorte weer ongesteld, deze keer na 5 wk. We gaan wel goed gelijk op, mijn reusje is ook bijna helemaal kaal ondanks volle bos bij geboorte ;)

Mellow, wauw van 12 tot 9, lekker! :o

Hier een baby die gister élke romper ondergepoept had, dus maar door met maat 62 terwijl de wasmachine stond te draaien. Verder aan het genieten van deze koude/natte/donkere dagen. Ben zo blij dat we de verbouwing tijdens de zwangerschap hebben doorgezet, de keuken en eetkamer zijn nu bij elkaar getrokken en dat maakt de ruimte grappig genoeg veel knusser. Gister stonden peuter en manlief samen een brownie te bakken terwijl ik met baby in de doek wat zat te studeren aan tafel, dat kan nu gewoon in 1 ruimte. Oh en de kerstboom staat ook al, het voelde een ware colonne met kerstboom op de fiets, peuter op de step en ik achter de kinderwagen :D Lekker saaie burgerlijkheid O+

Ik moet er alleen wel aan wennen dat alles weer megatraag gaat, kleine dingen als boodschappen doen of even een frisse neus halen.. Gister wilde ik met twee kindjes even brood kopen voor de lunch, 45 min later en met klotsende oksels stonden we dan éindelijk buiten voor een wandeling van max 10 minuten ofzo :')
pi_190325417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 23:06 schreef -Mellow- het volgende:
Hebben jullie ook last van volslagen vreemden die het normaal vinden om zomaar aan je baby te zitten?

Ik sta regelmatig totaal perplex.

Van de week een caissičre die d'r hand al bijna op t hoofd van mijn baby in draagdoek had, ik kon nog net achteruit leunen, terwijl ze zei "oooh slaapt ze?" :{

Meestal zeg ik net iets te beleefd dat ze niet aan mogen zitten, of ik draai met een halve glimlach van ze weg. Maar vandaag trok ik t echt ff niet.
Ik had mijn baby vast en iemand achter mij had opeens het handje van mijn kind vast. Ik zei vrij boos dat ze moest afblijven omdat ze een volslagen vreemde voor haar en voor mij is. Toen werd die vrouw boos op mij en zei "dan laat je haar toch thuis!" -O-

Ik weet dat ik best beschermend ben, maar ik geloofde mijn oren haast niet.
Met kennisen die aan haar gezicht gaan zitten of zelfs kusjes heb ik eigenlijk ook al moeite, maar dan begrijp ik t nog. Maar zo veel vreemden die denken dat baby's publiek bezit zijn ofzo. }:|
Pff wat brutaal joh, zowel de cassiere bij de baby in draagdoek als de tweede vrouw :{
  zondag 8 december 2019 @ 13:56:54 #199
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190327286
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb voor de nacht een luiermaat groter aangeschaft.
Oja. Ik hoop eigenlijk binnenkort ook in de nacht weer over te stappen op wasbare luier. Nu doen we alleen 's nachts wegwerp. Gaat altijd hele nacht goed omdat ze dus nooit tot 9 uur slaapt. Ze gaf het na haar nachtvoeding ook wel aan omdat we al vanaf geboorte bzc doen, maar ik was zo slaperig en heb haar signalen genegeerd in de hoop dat ze weer zou slapen :@ Terwijl ik me er eigenlijk niet goed bij voel om haar in een volle luier te laten voor mijn eigen gemak.
Normaal neemt papa het rond die tijd over, hangt haar dan boven t potje, en dan een nieuwe luier. Maar ik ben de hele week alleen met haar.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 9 december 2019 @ 13:28:11 #200
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190343149
Hmmz de vpk op het consultatiebureau denkt dat Koert misschien een koemelk allergie/intolerantie oid heeft.
Nog steeds problemen met de ontlasting wat eigenlijk niet wil verbeteren en hij heeft nu ook wat plekjes op z'n gezicht wat lijkt op eczeem (en wat erger wordt ondanks smeren) dus nu gaan we proberen of dat beter gaat zonder koemelk.
Ben benieuwd. Dat nutrilon pepti kost wel een godsvermogen zeg :')
  maandag 9 december 2019 @ 13:35:02 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190343298
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:28 schreef Ceviche het volgende:
Hmmz de vpk op het consultatiebureau denkt dat Koert misschien een koemelk allergie/intolerantie oid heeft.
Nog steeds problemen met de ontlasting wat eigenlijk niet wil verbeteren en hij heeft nu ook wat plekjes op z'n gezicht wat lijkt op eczeem (en wat erger wordt ondanks smeren) dus nu gaan we proberen of dat beter gaat zonder koemelk.
Ben benieuwd. Dat nutrilon pepti kost wel een godsvermogen zeg :')
Die krijg je vergoed als het goed is... even om een recept van je arts vragen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 13:52:40 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190343580
Je krijgt het pas vergoed als je bewijs hebt na provocatie als k het goed begreep van @Flav
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 december 2019 @ 13:55:10 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190343623
Maar vooral: shit Ceviche, dat zou niet tof zijn :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 december 2019 @ 14:09:14 #204
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190343872
Ja de apotheek zei dat het pas vergoed wordt na zo'n provocatietest (en terecht imho) maar zo'n blik kost gewoon 30 euro :X
En eigenlijk alleen voor bij de gastouder :') maar goed, de vpk zei dat als hij echt intolerant (of allergisch of whatever) is, dat je dan ook bepaalde voeding eerder moet introduceren of later, en dan kunnen we langs een diëtist, dus ik denk dat het wel handig is om uit te zoeken ondanks de matige klachten die Koert dan zou hebben.
Alleen heb ik de melk voor morgen al aan het ontdooien, dus we beginnen woensdag :@

Ik ging in de supermarkt op zoek naar een lunchoptie zonder melk (ik eet kwark), ik kwam er niet uit :')
  maandag 9 december 2019 @ 14:17:29 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190344004
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 14:09 schreef Ceviche het volgende:
Ja de apotheek zei dat het pas vergoed wordt na zo'n provocatietest (en terecht imho) maar zo'n blik kost gewoon 30 euro :X
En eigenlijk alleen voor bij de gastouder :') maar goed, de vpk zei dat als hij echt intolerant (of allergisch of whatever) is, dat je dan ook bepaalde voeding eerder moet introduceren of later, en dan kunnen we langs een diëtist, dus ik denk dat het wel handig is om uit te zoeken ondanks de matige klachten die Koert dan zou hebben.
Alleen heb ik de melk voor morgen al aan het ontdooien, dus we beginnen woensdag :@

Ik ging in de supermarkt op zoek naar een lunchoptie zonder melk (ik eet kwark), ik kwam er niet uit :')
Soja- of kokosyoghurt, brood met beleg, crackers, beschuiten, soep... (lactose-intolerant hier)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 december 2019 @ 15:30:01 #206
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190345561
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Soja- of kokosyoghurt, brood met beleg, crackers, beschuiten, soep... (lactose-intolerant hier)
Ik ben maar gegaan voor fruit en smoothies, witbrood zou melk bevatten (ik lust geen bruin brood), cup-a-soup ook, beschuit zou wel kunnen (maar dan volgt er wel een zoektocht naar beleg) en er was zoveel yoghurt/kwark dat ik daar maar niet aan begonnen ben :@ ook geen idee hoe streng je daarin zou moeten zijn, dus misschien denk ik nu te lastig.
Het is voor nu gewoon even kijken en proberen en mocht het effect hebben (en een allergie waarschijnlijk zijn) dan kunnen we naar een diëtiste.
Maar zo ver is het nog lang niet.
pi_190345602
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 14:09 schreef Ceviche het volgende:
Ja de apotheek zei dat het pas vergoed wordt na zo'n provocatietest (en terecht imho) maar zo'n blik kost gewoon 30 euro :X
En eigenlijk alleen voor bij de gastouder :') maar goed, de vpk zei dat als hij echt intolerant (of allergisch of whatever) is, dat je dan ook bepaalde voeding eerder moet introduceren of later, en dan kunnen we langs een diëtist, dus ik denk dat het wel handig is om uit te zoeken ondanks de matige klachten die Koert dan zou hebben.
Alleen heb ik de melk voor morgen al aan het ontdooien, dus we beginnen woensdag :@

Ik ging in de supermarkt op zoek naar een lunchoptie zonder melk (ik eet kwark), ik kwam er niet uit :')
Heb je facebook? Je kan lid worden van de groep “koemelkallergie” en “borstvoeding aan baby’s met voedselintolleranties/allergieen”. Daar staan veel tips. En je mag mij dm’en voor vragen mbt melkvervangers/opties die je wel mag eten zonder kme.

Edit:
Uiteraard moet je erg streng zijn met yoghurt en kwark! Dat is immers allemaal koemelk. Qua witbrood is deze koemelkvrij:
https://www.ah.nl/product(...)heel-vers-ingevroren
Of deze
https://www.jumbo.com/jum(...)NbRkThsaAsjEEALw_wcB

En zo is er nog wel meer witbrood dat koemelkvrij is. Afbakbroodjes zijn vaak kme-vrij.

Kipfilet:
https://www.jumbo.com/jum(...)t-ca-110g/320200KGR/

https://www.ah.nl/product(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Verder kan je het jezelf ook makkerlijker maken door een veganproduct te pakken. AH heeft nu overal kaartjes hangen bij de veganproducten! (Wel altijd even het etiket lezen).

@Ceviche

[ Bericht 16% gewijzigd door arvensis op 09-12-2019 16:09:20 ]
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 9 december 2019 @ 15:32:44 #208
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190345628
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 15:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb je facebook? Je kan lid worden van de groep “koemelkallergie” en “borstvoeding aan baby’s met voedselintolleranties/allergieen”. Daar staan veel tips. En je mag mij dm’en voor vragen mbt melkvervangers/opties die je wel mag eten zonder kme.
Ah top, dank je wel ^O^ ik stuur je even een DM.
  maandag 9 december 2019 @ 15:38:57 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190345779
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 15:30 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik ben maar gegaan voor fruit en smoothies, witbrood zou melk bevatten (ik lust geen bruin brood), cup-a-soup ook, beschuit zou wel kunnen (maar dan volgt er wel een zoektocht naar beleg) en er was zoveel yoghurt/kwark dat ik daar maar niet aan begonnen ben :@ ook geen idee hoe streng je daarin zou moeten zijn, dus misschien denk ik nu te lastig.
Het is voor nu gewoon even kijken en proberen en mocht het effect hebben (en een allergie waarschijnlijk zijn) dan kunnen we naar een diëtiste.
Maar zo ver is het nog lang niet.
Witbrood bevat niet allemaal melk (bolletjes en tijgerbrood meestal wel), cup-a-soup ook niet allemaal (de gewone tomaat bijvoorbeeld niet), en beleg is goed te doen: houmous, kalkoenfilet oid (even de verpakking checken), jam, pindakaas, de basic witbruine chocopasta van AH, pure hagelslag...

Als het nodig is, kijk ik met liefde met je mee. Geef dan maar een gil :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190359341
Oei mellow, mensen die zomaar je baby aanraken :o . Ik zou ook echt niet blij daarvan worden! Hier is dat nog nooit gebeurd, wellicht door mijn resting bitch face maar hey... ik zou er ook zeker nogal fel op reageren.

Kleurdoos :* Wat een doorzettingsvermogen heb je gehad met de bv zeg, jeetje.

Bellaa, hier ook :{. 3e keer inmiddels na bevalling, echt hoe dan?

Ceviche, dat is ook niet tof zeg :o .

Bas is vandaag een half jaar O+ en jeetje wat gaat het ontzettend rap. Hij is zo vrolijk! Vorige week zijn we begonnen met wat vast voedsel introduceren en hij vind het echt geweldig, vooral omdat hij het zelf mag doen. Banaan is echt topfavoriet hier, maar witlof en snijbonen kon hij ook wel waarderen. Peer was gekke bekken trekken. Hij is nog bezig met willen kruipen, krijgt inmiddels ook zijn buik los van de grond en zijn benen gaan alle kanten op.

En een keer, omdat het kan. Gelieve niet te quoten, haal hem straks weer weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 10-12-2019 22:33:25 ]
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 10:45:40 #211
447051 crew  Peejtur
pi_190359808
Wat een heerlijke blijhoofd :D
pi_190359929
Ah D-E wat een droppie!

Ja mensen, laten we Baby Foto Dinsdag weer leven in blazen! Er zijn zoveel nieuwe babietjes bijgekomen en niets zo cute als zo'n mini. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:07 #213
148247 taxibabe
pi_190360049
Wat schatjes DE en Rebubbled! Ik doe mee met de babyfotodinsdag! Thomas was gisteren alweer 2 maandjes oud. Hij begint echt al te 'babyen' met brabbels en stemvolume testen O+
Hij lijkt kaal op de foto, maar hij heeft nog een bos haar op zijn koppie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190360103
O D-E wat een heerlijk blij jongetje heb je daar O+

En Rebubbled wat is jouw meisje toch een knapperd, haar ogen, wauw!

Vreemde mensen die de baby aanraken heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, dat lijkt me echt super vreemd! Wie doet nou zoiets?!

En KD wat klinkt dat zwaar die borstvoeding zo. Heel begrijpelijk dat je daar mee gestopt bent, ik had het zo lang niet volgehouden geloof ik!

Ongesteld zijn, ben benieuwd wanneer dat hier weer gaat komen. Na de vorige bevallingen was ik iedere keer na 5 weken weer ongesteld, maar dit keer geef ik borstvoeding dus wellicht heeft dat invloed op mijn cyclus. We gaan het meemaken!

Ik ben zo blij dat ik voor borstvoeding ben gegaan dit keer. Wat een ervaring! Ik vind het heel bijzonder. Ik heb nog wel last van mijn borst En, ze lopen zo snel vol en ik heb idee dat Juul ze ook nog niet helemaal leeg krijgt, maar hey, ze is pas 11 dagen, komt over een paar weekjes vast wel goed :D

Het is zo een tevreden meisje, heerlijk! Ik geniet me suf! We gaan zo meteen ons eerst echte uitstapje maken samen, we gaan op visite bij mijn moeder O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190360109
Taxi, jij hebt ook al zo een knappe blije baby O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190360190
Ik zie super schattige baby's O+

Wat een blije en schattige baby d-e!

Super mooie foto's Rebubbled. Ik ga jouw idee stelen en binnenkort ook zulke foto's maken met de kerstboom. Leuk om later te laten zien dat dat haar eerste kerst was :)

Woow taxi, alweer twee maanden! Wat gaat het snel zeg. En ook zo'n blije baby O+

Aah sicilia, wat lief en klein is ze nog. Heerlijk zulke verse baby's O+

Wij doen ook maar eens een keer mee:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190361371
Oh wat een ontzettende leukerds! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:01:16 #218
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190361407
Aaaw wat een schatjes allemaal.

En Sicilia, ik was al weer vergeten hoe klein ze zijn in het begin :o O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:12:13 #219
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190361569
Ahh wat een leuke baby's hier O+
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:15:40 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190361606
O+ O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:26:20 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190361772
Kusjes van little miss underchin O+

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190361793
O+ O+ O+
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:06:49 #223
208890 June.
Seriously?
pi_190363182
Al die foto's O+ O+
Shine bright like a diamond.
pi_190367294
Wát een lekker ding DE! O+ Om op te vreten O+

Rebubbled, wat zoet zo :D en ik dacht dat bug niets in haar mond stopte?

taxi ik dacht bijna dat jouw baby bij mijn jonkje op de opvang zit. Hij lijkt precies op Tom, een opvanggenootje, maar die is wat ouder ;)

Het kleintje van Sicilia *;

Cava wat een popje heb je O+

En de kuiltjes in de wangen van pinq's dametje ^O^
pi_190367614
Jullie baby’s geven me mega rammelende eierstokken O+ Srsly :')
pi_190367935
Heerlijke baby's O+ O+
pi_190368393
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Jullie baby’s geven me mega rammelende eierstokken O+ Srsly :')
Nou, dit!!! O+ O+ O+
Wat een schatjes, stuk voor stuk! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190369232
We zijn sinds twee avonden bezig om A. in zijn wieg op zijn eigen kamer in slaap te laten vallen en het gaat wonderlijk goed :o
Eerder wiegden we hem in onze armen slaap terwijl we heen en weer liepen. Maar de laatste weken leverde dat steeds meer frustratie op omdat hij (vooral na opvangdagen) moeilijk in slaap kwam, zich soms in eerste instantie boos overstrekte - waar wij niet zo het geduld meer voor hebben na een werkdag - en vaak wakker werd zodra we hem in slaap weg probeerden te leggen.
Nu leggen we hem in bed, gaan we weg en zodra hij begint te piepen gaan we naast hem zitten. De wieg kan daadwerkelijk wiegen :+ dus dan kunnen we hem in slaap wiegen terwijl we zingen/neurieën. Als hij dat wil mag hij een pink of een hand op zijn wang. Tot nu toen reageert hij daar erg goed op, soms blijft hij even piepen maar hij gaat niet huilen (dan zouden we hem er uit halen en troosten op schoot), en hij sliep vanavond in een kwartier *O*
Gevolg is wel dat als hij door zou gaan slapen, hij niet meer naast me ligt 's nachts :o ;( Tot nu toe wordt hij echter nog rond 12 uur wakker voor een voeding en dan mag hij weer lekker naast mij O+ want dan valt hij altijd vrij snel weer in slaap.
pi_190378100
Bobby wat goed! Ik begin er ook wel een beetje klaar mee te raken dat ik haar 45 minuten in slaap moet voeden.

En over de kerstbal die wel in haar mond gaat, alles wat borstvormig is wordt wel hard op gesabbeld in de hoop dat er melk komt denk ik. Een pluche bal, het hoofd van de muziekrups, kerstballen :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190385377
Ik denk dat spruit eczeem heeft.. iemand tips wat ik erop kan smeren? Smeer al vasaline wat het CB zei maar het lijkt erger te worden :{
  FOK!fotograaf woensdag 11 december 2019 @ 20:08:51 #231
148247 taxibabe
pi_190385687
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik denk dat spruit eczeem heeft.. iemand tips wat ik erop kan smeren? Smeer al vasaline wat het CB zei maar het lijkt erger te worden :{
Ik weet niet of het bij Thomas eczeem was, maar hij had een ruw plekje bij zijn wenkbrauw. Daar had ik een paar keer calendulazalf op gesmeerd, maar dat werkte niet. Toen heb ik er een druppel moedermelk op gesmeerd en warempel was het 's avonds weg. (Maar ik weet niet of jij nog bv geeft?)
  woensdag 11 december 2019 @ 20:11:11 #232
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190385757
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik denk dat spruit eczeem heeft.. iemand tips wat ik erop kan smeren? Smeer al vasaline wat het CB zei maar het lijkt erger te worden :{
Havermoutbadje en sheabutter smeren. Is t enige wat bij mij de boel verzachtte. Met hormoonzalf is het zo weg, maar mijn ervaring is dat het terug komt zodra je stopt met smeren. En t is hardnekkig spul dat je wellicht niet op je baby wil smeren.
Verder wordt eczeem vaak geassocieerd met een lactose intolerantie.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190386454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:08 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik weet niet of het bij Thomas eczeem was, maar hij had een ruw plekje bij zijn wenkbrauw. Daar had ik een paar keer calendulazalf op gesmeerd, maar dat werkte niet. Toen heb ik er een druppel moedermelk op gesmeerd en warempel was het 's avonds weg. (Maar ik weet niet of jij nog bv geeft?)
Ik had het laatst bij een prutoogje, proberen schoon te maken met gekookt water enzo. Toen heb ik Koos maar in zn oog gespoten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190386917
@taxibabe ik geef nog borstvoeding. Regelmatig komt een straal tsr in zn gezicht en dan smeer ik het uit. Maar het doet hem niets. Het zit bij hem ook tussen zn wenkbrauw en erin zijn wangen ook en in zn nek ook. En allemaal bultjes op zn buik en armen, best hardnekkig dus! Is die zalf gewoon bij de drogist te krijgen? Of moet ik hem bestellen ergens?

@-Mellow- hormoon zalf wil ik inderdaad nog niet.. Maar ik ga je tips proberen Dankje wel!

O+
  woensdag 11 december 2019 @ 21:15:06 #235
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_190387051
Hoi ik zal kijken even voorstellen. Ik ben Venus fly trap, 28 jaar jong woonachtig regio Amsterdam en sinds maart moeder van V. Inmiddels ruim 8 maanden, hij kan goed zitten (al een paar keer gelopen met de fiets, volgende week ene klein stukje fietsen) en krijgt nog steeds borstvoeding. Dit wordt steeds lastiger doordat hij is afgeleid, tandjes krijgt en gewoon minder interesse heeft. Hij groeit verder hartstikke goed, langer dan gemiddeld terwijl mijn man en ik mooi gemiddeld zijn. Onze zoon heeft 3x een oorontsteking gehad waarvan de laatste afgelopen vrijdag op de huisartsenpost is ontdekt. De arme jongen had met Sinterklaas gewoon 40 graden koorts!

Goed, lang verhaal daar mag een foto bij van mijn lieverd met zijn favoriete speelgoed dat hij met Sinterklaas heeft gekregen.



[ Bericht 9% gewijzigd door VenusFlyTrap op 11-12-2019 21:18:49 (Foto deed het niet ) ]
pi_190387533
Bekende trein!

Welkom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190387586
Vandaag was weer prikjes dag. :(
Koos heeft het echt uitgegild, terwijl hij echt zelden huilt en als hij huilt dan is het meer een soort roepen en geen krijsen.

Hij bleef krijsend huilen tot ver in de middag dus uiteindelijk maar gewoon paracetamol gegeven.

Beiden meneren zijn meer dan een kilo aangekomen in de afgelopen 4 weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 december 2019 @ 21:49:53 #238
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190387841
Welkom VFT! Jij hebt ook meegeschreven in het zwangertopic, toch? Mooie 8 maanden gehad?
Wat een schattige foto :)

Wauw Tico, ze groeien lekker dan :D vervelend dat Koos zo overstuur was :{ sneu.

Bella, ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Krijg je ook meteen goede creme/zalf. Maar ik ben daar sowieso wel makkelijk in, denk ik.
pi_190388048
Wat super lief was, er was een andere dame met haar moeder voor het eerst. Die “oma” kwam me even een helpende hand bieden.

Die mensen bestaan dus!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190393041
Hi Ceviche klopt!
We hadden een lastige start door de complicaties van de bevalling want mijn bv kwam moeilijk op gang. Goed het was niet zo erg als bij KD (wat fijn je hier te zien ❤❤❤)
De kraamweek vond ik heel zwaar. Maar ook wel grappig: lag ik in bed keek ik naar de baby, kussen helemaal nat want ik had een toeschietreflex.
Het nacht zweten, niet slapen...
Maar goed we willen er misschien een kindje bij als V een jaar is. Dus het was zwaar maar te doen.
Privé gedoe in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V is een ontzettend vrolijk mannetje. O wat ben in toch verliefd. Van ‘s ochtends aan mijn haar trekken en mijn gezicht krabben tot uit het niets lachen om van alles. Ik herken zoveel van mijn man en mijzelf terug in hem!

Tico wat fijn dat je hulp kreeg van een vreemde. Hoe vaak gebeurt het dat je hulp nodig hebt en mensen alleen maar kijken en staren naar je

[ Bericht 3% gewijzigd door VenusFlyTrap op 12-12-2019 11:28:17 ]
pi_190393238
Hey VFT, wat leuk je hier weer te zien :W . Wat is hij al groot O+
  donderdag 12 december 2019 @ 13:49:09 #242
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190397744
Lastig van je werk, VFT. Zo vervelend als dat zo'n gepuzzel is elke keer.
Gelukkig is het tijdelijk en niet de rest van je leven (gepuzzel met het kdv dan).
Ik was er al helemaal klaar mee toen ik erachter kwam dat de opvang hier pas half 8 opengaat (enige kdv, in een dorp, geen auto, voor werk moet ik 06:45 weg; hoe dan), maar gelukkig konden we terecht bij een gastouder. Die biedt trouwens ook flexibele opvang.

Ah, de kraamweek O+ vooral melk in het beddengoed en badend in het zweet wakker worden :') en ik was ook behoorlijk boos op iedereen (behalve m'n man, de baby en de kraamzorg) en het gevoel dat Koert er altijd al geweest was. En buikbaby missen.
Ik snap wel dat je het zwaar vond, lijkt me heel lastig met bv en complicaties. Maar wat zijn ze leuk hč O+

Ik had vanochtend m'n eerste gezichtsaanraker }:|
pi_190401354
Wat is ie groot geworden zeg, VFT O+
pi_190402600
M heeft helaas ook eczeem (in best wel ernstige vorm). We hebben nu een vaselinecreme gekregen via de huisarts en een lichte variant hormoonzalf.

Tips waren zo min mogelijk zeep gebruiken, katoenen kleding die niet te nauw zit, goed blijven insmeren met vaseline en niet te vaak/niet te warm in bad.

Leuke foto VTF!
  donderdag 12 december 2019 @ 19:17:31 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190402664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:14 schreef CaVaBien het volgende:
M heeft helaas ook eczeem (in best wel ernstige vorm). We hebben nu een vaselinecreme gekregen via de huisarts en een lichte variant hormoonzalf.

Tips waren zo min mogelijk zeep gebruiken, katoenen kleding die niet te nauw zit, goed blijven insmeren met vaseline en niet te vaak/niet te warm in bad.

Leuke foto VTF!
Ik ontlurk even: mijn man heeft ernstig eczeem en heeft veel baat bij neutraal wasmiddel, geen wasverzachter, droogdeppen ipv afdrogen, zemelbadjes (haverzemelen in een hydrofiel washandje en dat in je bad gooien/je mee inzepen) en dermalex eczeemcreme. Misschien heb je er nog iets aan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190402892
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ontlurk even: mijn man heeft ernstig eczeem en heeft veel baat bij neutraal wasmiddel, geen wasverzachter, droogdeppen ipv afdrogen, zemelbadjes (haverzemelen in een hydrofiel washandje en dat in je bad gooien/je mee inzepen) en dermalex eczeemcreme. Misschien heb je er nog iets aan.
Ooh bedankt! We gebruiken inderdaad al geen wasverzachter en neutral wasmiddel, maar dat droogdeppen en die zemelbadjes ga ik zeker uitproberen.
  donderdag 12 december 2019 @ 19:31:05 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190403041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ooh bedankt! We gebruiken inderdaad al geen wasverzachter en neutral wasmiddel, maar dat droogdeppen en die zemelbadjes ga ik zeker uitproberen.
Die zemelbadjes helpen ook enorm goed bij de waterpokken. Je kunt ze ook kant en klaar kopen in een flesje van de kruidvat ofzo, maar ik vind dat zemelen in een washandje beter werken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 13 december 2019 @ 16:06:10 #248
148247 taxibabe
pi_190419245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Die zemelbadjes helpen ook enorm goed bij de waterpokken.
Je kunt ze ook kant en klaar kopen in een flesje van de kruidvat ofzo, maar ik vind dat zemelen in een washandje beter werken.
In de nieuwsbrief van de zwangerschapsyoga stond iets over een havermoutbadje voor waterpokken en jeuk.

Ff een vraag: Vanaf welke leeftijd leg je je baby onder bv een babygym? Meneer is aan reiken naar de muziekmobiel in de box.. Ik ben maar begonnen een diy babygym te maken. Eens kijken wat hij daarmee gaat doen.
pi_190420052
Vanaf 3,5 maand zouden ze daadwerkelijk echt naar dingen moeten gaan grijpen las ik.

Wij hebben nog niks qua baby gym. Denk ook niet dat ik er 1 aanschaf. Misschien heeft mn moeder er nog 1 ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 december 2019 @ 17:33:45 #250
148247 taxibabe
pi_190420519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:08 schreef Ticootje het volgende:
Vanaf 3,5 maand zouden ze daadwerkelijk echt naar dingen moeten gaan grijpen las ik.

Wij hebben nog niks qua baby gym. Denk ook niet dat ik er 1 aanschaf. Misschien heeft mn moeder er nog 1 ofzo.
3,5 maand.. Dan is hij of erg vroeg of het leek alsof hij aan het reiken was naar de mobiel.
Ik schaf zelf ook niets aan, we hebben genoeg in huis liggen om er zelf 1 te maken.
pi_190420542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:33 schreef taxibabe het volgende:

[..]

3,5 maand.. Dan is hij of erg vroeg of het leek alsof hij aan het reiken was naar de mobiel.
Ik schaf zelf ook niets aan, we hebben genoeg in huis liggen om er zelf 1 te maken.
Proberen kan nooit kwaad toch? ;)
pi_190421211
Het zijn allemaal gemiddelden he.

Die van mij grijpen nog niet gericht. Ze houden wel iets vast als ik ze help en dat brengen ze naar hun mond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:23:38 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190421284
K. grijpt ook weleens, maar die is vandaag 7 weken dus is vooral toeval gok ik. Al is zojuist wel de gym van zolder gehaald, haha. Had ik gekregen van een collega :)
Leuk dat je er eentje gaat maken Taxi! Ideaal als je toch een hoop spullen hebt.

Meneer heeft vannacht van 22.15 tot 6.30 uur geslapen :o Overdag had hij weinig geslapen dus daar zal het wellicht mee te maken hebben :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190421728
Oh lekker zeg Automatic. Hier begint meneer er nu in de nacht 4 uur tussen te laten. Go away FoK!wet. :W
  zaterdag 14 december 2019 @ 21:02:21 #255
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190443267
Koert zegt nu mamma :D niet dat hij mij dan bedoelt maar het klinkt wel heel schattig O+
pi_190446273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:02 schreef Ceviche het volgende:
Koert zegt nu mamma :D niet dat hij mij dan bedoelt maar het klinkt wel heel schattig O+
Herkenbaar. En ik telkens maar roepen 'Dat ben ik! Ik ben mama! Jij bent Bug. Ik ben mama! Mama!' Verder niet obsessief ofzo.

Buggems bounced tegenwoordig, als ze op je zit, zittend op de vloer, op handen en voeten, als je haar draagt, de hele dag wordt er gebounced. Inclusief ritmische hhnnngg hnnggg hnngg geluiden erbij. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:30:43 #257
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190447065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Herkenbaar. En ik telkens maar roepen 'Dat ben ik! Ik ben mama! Jij bent Bug. Ik ben mama! Mama!' Verder niet obsessief ofzo.

Buggems bounced tegenwoordig, als ze op je zit, zittend op de vloer, op handen en voeten, als je haar draagt, de hele dag wordt er gebounced. Inclusief ritmische hhnnngg hnnggg hnngg geluiden erbij. :')
:D ben benieuwd of wij dat in januari krijgen :D
Zit je daar als een halve gare 'mmmmmmmmaaaaammmmmmmmmmmmmaaaaaaaaa' naar je kind uit te spreken :')
Hij geeft ook kusjes (plant z'n lippen op je wang, alsof hij een hap uit je wang wil nemen) en geeft knuffels O+
Leuke leeftijd.
Helaas nog steeds zoveel last van obstipatie ;(
  FOK!fotograaf zondag 15 december 2019 @ 11:13:26 #258
148247 taxibabe
pi_190451680
Ik kan niet wachten tot Thomas kusjes gaat geven! Lijkt mij zoo schattig! O+

De babygym is af! Het lijkt een groot succes :D Hij ligt breeduit te lachen naar de speeltjes, heeft ze al dan niet per ongeluk aangeraakt, eerst volgt er een verbazing van de beweging en daarna een grote lach! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190451775
Aliexpres?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 15 december 2019 @ 11:25:22 #260
148247 taxibabe
pi_190451785
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Aliexpres?
Nee, zelf gemaakt met hout en speeltjes wat we in huis hadden. Het rechtse hangertje is een speenkoord die te zwaar is voor Thomas
  zondag 15 december 2019 @ 11:34:18 #261
208890 June.
Seriously?
pi_190451850
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Aliexpres?
Haha ik heb ze daar ook gezien. Misschien bestel ik wel het houten frame en hang ik er zelf wat speeltjes aan tzt. Onze draak is er nu nog wat klein voor.

Gisteren met kraamvisite van die knisperblokken gekregen, super leuk. Iemand nog meer tips voor beginnend speelgoed of boxmobiel? Er is zoveel keus.

Tot nu toe nog weinig gekocht. Heb veel in pastel omdat dat het mooist staat in de woonkamer, maar begreep van vriendinnen al: hoe feller de kleur hoe beter :D
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf zondag 15 december 2019 @ 11:39:22 #262
148247 taxibabe
pi_190451904
Er zijn hele makkelijke diy's te vinden! Ik heb deze gebruikt: https://acupoflife.nl/diy-babygym/
  zondag 15 december 2019 @ 11:49:17 #263
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190452039
Wat een leuk ding, taxibabe!
Mooi hč, om hun reactie dan te zien O+

June, hier is al maanden een knisperboekje favoriet. En rammelaars.
We hebben van CZ een knuffelsmartphone gekregen, met een rammel en knisper erin, dat is ook een groot succes.
pi_190452198
Toffe babygym taxi!

June, hier waren in het begin vooral knuffeldoekjes en rammelaars interessant. Het eerste waar Bas ongeveer mee speelde was de olifant van Tikiri, daar mepte hij telkens tegenaan en dan hoorde hij het belletje wat erin zit. Momenteel is zijn speen favoriet speelgoed :P en je merkt dat hij wat voorkeuren heeft voor bepaalde knuffels/doekjes en rammelaars. Ook heeft hij net de kralengrijper van Grimms ontdekt ^O^
  zondag 15 december 2019 @ 12:46:37 #265
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190452696
Super leuk gedaan @taxibabe! Ook handig dat je hem kunt opklappen.

@june; ik ben niet zo van de felle kleuren maar ze zijn inderdaad favoriet, dus de felle kleuren nemen het huis over haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190452832
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:34 schreef June. het volgende:
Iemand nog meer tips voor beginnend speelgoed of boxmobiel
Wat betreft een boxmobiel steekt tiny love er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Geen vals gepingel, niet tig keer het muziekdoosje opwinden en het muziekgedeelte kan veel langer worden gebruikt (is nog steeds in gebruik voor mijn dreumes van 1,5). kijk dus niet alleen welke er leuk uit ziet maar vooral welke muziekjes je mooi vindt.
Ik was stiekem blij toen bleek dat de gekregen opwindboxmobiel kapot uit de doos kwam, zelf wat geld bijgelegd en een tiny love uitgezocht.

Over kleuren, in het begin zien ze vooral grote contrasten dus naast felle kleuren doet zwart/wit doet het ook goed. Pastelkleuren inderdaad wat minder.
Er zijn hele leuke zwart/wit babyboekjes.
pi_190453966
Team Tiny Love *O* Ik heb er voor de liedhebber nog een liggen die voor weinig weg mag (tientje). Zonder afstandsbediening, dat wel. Rustig plassen *O* Warm eten *O*
pi_190454602
Tiny Love *O*. We hebben de kleine versie en dat is echt een bazending in de auto. Nu is het geen optie meer trouwens, want Fred kan bij de beestjes en dan verandert het muziekje in tik-tik-tik.
  zondag 15 december 2019 @ 15:36:20 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190456700
Ik heb nog een tiny love over! Nog zgan, voor 25euro is ie voor jou!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 15 december 2019 @ 15:37:04 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190456717
Oh haha jentin deed ook al de verkooptruc :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190458674
Wel opvallend dat iedereen ineens van de Tiny Love af wilt :P . Ik heb de Confetti van Bloomingville, zonder muziek, batterijen of wat dan ook.
  zondag 15 december 2019 @ 17:36:39 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190459467
Haha ja als hij niet meer gebruikt wordt ligt ie wel in de weg :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190460582
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:36 schreef pinquit het volgende:
Haha ja als hij niet meer gebruikt wordt ligt ie wel in de weg :')
Of neem nog een baby, dan kan je hem weer gebruiken :D
pi_190464115
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 16:55 schreef douche-eendje het volgende:
Wel opvallend dat iedereen ineens van de Tiny Love af wilt :P . Ik heb de Confetti van Bloomingville, zonder muziek, batterijen of wat dan ook.
Ik ben uitgebaard, de kinderen die ik heb zijn er te groot voor en mijn man wil er niet onder :+
pi_190464384
Je hebt het wel geprobeerd Jentin?
  zondag 15 december 2019 @ 20:58:51 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_190464496
Ik droom nog steeds wel eens dat muziekje van tiny love in mijn slaap ;(
disclaimer
pi_190465303
Haha ik ben vrijdag voor het eerst met de auto op pad geweest met Juul, een Tinylove ophalen die ik via marktplaats heb gekocht :D
Heb ik bij de andere 3 met zeer veel plezier gebruikt, maar we hadden de onze verkocht. Ze ligt nu sinds een paar dagen zo lekker wakker te zijn in de box, dus ik dacht, die kan maar vast in huis zijn weer!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190465784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:30 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:D ben benieuwd of wij dat in januari krijgen :D
Zit je daar als een halve gare 'mmmmmmmmaaaaammmmmmmmmmmmmaaaaaaaaa' naar je kind uit te spreken :')
Hij geeft ook kusjes (plant z'n lippen op je wang, alsof hij een hap uit je wang wil nemen) en geeft knuffels O+
Leuke leeftijd.
Helaas nog steeds zoveel last van obstipatie ;(
Ahhh! Super cute. Dat doet die van ons nog niet. Ze zwaait wel. En vandaag snugglede ze tegen me aan en dat vond ik echt te cute. Eten gaat nog steeds rampzalig.. Poepen gaat wel goed. :P Is Koert zijn tand al door?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 15 december 2019 @ 23:49:32 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190469202
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:39 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ahhh! Super cute. Dat doet die van ons nog niet. Ze zwaait wel. En vandaag snugglede ze tegen me aan en dat vond ik echt te cute. Eten gaat nog steeds rampzalig.. Poepen gaat wel goed. :P Is Koert zijn tand al door?
Ahh zwaaien O+ bedoel je hapjes? Of melk? Jij maakt alles vers klaar, toch? Koert eet liever fruitpotjes dan vers fruit, heb ik het idee. Ik heb ook het idee dat al die potjes naar appelmoes smaken :s) dat eten komt vast vanzelf wel :)
Fijn dat het poepen goed gaat :D
Ja, 1 ondertand is echt door. Die zouden we eigenlijk moeten poetsen, maar ja, wanneer doe je dat? En gebruik je dan tandpasta? Kan ik na het poetsen nog voeden?
Ik ga morgen maar weer een afspraak maken bij de huisarts, want eigenlijk zijn we al maanden aan het aanmodderen maar wordt het alleen maar erger.
Gewoon sneu.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 06:09:20 #280
447051 crew  Peejtur
pi_190471011
Wij poetsen na het flesje in avond voor naar bed gaan.
  maandag 16 december 2019 @ 08:42:21 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190471631
Wij poetsen voor de laatste voeding voor de nacht (volgens de tandarts beter dan erna, anders poets je de suiker erin, zegtie) met een erwtje kindertandpasta. Woezel en Pip is vies, aldus prul. De knalblauwe van de prodent ofzo lust ze wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 december 2019 @ 10:20:02 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190472511
Ohja, even een tandenborsteltje kopen! Hier ook twee tandjes door inmiddels
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190472516
Hapjes ja. Ze heeft wel een aantal dingen die ze oké vindt gelukkig. Maar als ik andere babys en eten zie dan gaan ze bijna huilen als je het eten weer weghaald. En bug haar eerste reactie op een lepeltje is eerst achteruit deinzen in afschuw tot ze een klein beetje van haar lip heeft gelikt en dan gaat er vorzichtig een kiertje mond open. Als die drie kruimels dan ook meevallen, wil ze nog wel een tweede hapje nemen. Maar als dat niet bevalt is het direct klaar en zover mogelijk achterover hangen in de stoel. Allemaal heel dramatisch, aangezien we geenszins aandringen. :')

Ik heb al mijn poetsvragen destijds in het dreumestopic gesteld. Poetsen doen wij als bug helemaal is verschoond, omgekleed en ready voor bed, dan poetsen we en daarna voed ik haar in slaap. Borstmelk kan gewoon. Ik gebruik een babytandpasta, de eerste beste die ik tegenkwam, geen idee welk merk. Een half erwtje op zo'n mini borsteltje en poetsen maar. Ik neem al het tandvlees mee zodat ze nu meteen al went aan alles poetsen en de meeste bacterieen weg zijn. Anders kruipen ze in mijn fantasie gewoon weer op haar tandje. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 16 december 2019 @ 10:54:09 #284
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190472849
Bedankt voor de tips ^O^
Gelukkig heb ik al tandpasta en drie tandenborstels dankzij die gratis babydozen :')
Rebubbled, ik denk dat haar eetlust nog wel komt. Of niet maar dan houdt ze op een dag tenminste wel op met de stervende zwaan :D

Heb maar een afspraak gemaakt bij de huisarts, was gisterenavond huilen vanwege het poepen :{
pi_190474824
Nog 3 weken in dit topic. Thor heeft weer een luchtweginfectie te pakken, maar verder, wow wat is dit jaar tot nu toe snel gegaan...echt bizar!

Recente updates:

• Klap eens in je handjes

• Waar is je auto? Dan kruipt hij erheen en pakt em ;)
pi_190475378
Wieksel wat een knapperd! Zo leuk die interactie hč.

Ik zag vandaag ook dat er allemaal jeukende droge vlekken op bug haar benen en armen zitten. Toen ik er Naif op smeerde begon ze te mekkeren, krabben en met haar benen over de badstoffen aankleedkussenhoes te wrijven. Dus meteen uitgekleed en onder de douche om het eraf te spoelen. Net meteen maar naar de winkel gegaan om neutral te halen en een grote tube bepanthene om haar mee in te smeren. Is er een andere zalf beter voor eczeem? Cava jij weet vast wel iets? Binnenkort ook maar een zemelenbadje doen. Woensdag ook de afspraak bij de allergoloog. Mijn huisarts had aangegeven dat het geen kwaad kon als ik kippenei at, maar daar twijfel ik echt wel aan nu. Ik heb het hooguit via een bitterbal en een klodder frietsaus gehad, voor de rest er enorm op gelet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 16 december 2019 @ 13:28:59 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190475439
Bepanthen is goed vet. Je kan ook cetomacrogol halen bij kruidvat, die smeert ook fijn voor eczeem.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 december 2019 @ 13:30:02 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190475462
Sowieso alles zonder geur aub. Naif is niet heel parfumvrij zegmaar :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 december 2019 @ 13:42:57 #289
208890 June.
Seriously?
pi_190475703
Nog even over het tandenpoetsen. Ik had nog een lastminute afspraak bij de tandarts toen ik zwanger was en zij gaf een aantal tips: vanaf moment dat baby tanden krijgt kun je gaan poetsen (1x per dag), het is niet erg als je daarna nog bv of fles geeft. Belangrijk om de fles niet mee in bed te geven, dan kan de baby elke keer kleine beetjes drinken en dat is funest voor de tanden omdat er in de nacht minder speekselproductie is.

Vanaf 2 jaar naar tandarts dan ook 2x per dag poetsen. In begin kan de baby met je eigen controle mee. Bij de baby hoeft er dan toch niet zoveel, maar dan went hij/zij er wel aan hopelijk.

Maar misschien is bovenstaande allemaal spuit11 dan heb ik niets gezegd ;)
Shine bright like a diamond.
  maandag 16 december 2019 @ 13:52:20 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190475964
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:26 schreef Rebubbled het volgende:
Wieksel wat een knapperd! Zo leuk die interactie hč.

Ik zag vandaag ook dat er allemaal jeukende droge vlekken op bug haar benen en armen zitten. Toen ik er Naif op smeerde begon ze te mekkeren, krabben en met haar benen over de badstoffen aankleedkussenhoes te wrijven. Dus meteen uitgekleed en onder de douche om het eraf te spoelen. Net meteen maar naar de winkel gegaan om neutral te halen en een grote tube bepanthene om haar mee in te smeren. Is er een andere zalf beter voor eczeem? Cava jij weet vast wel iets? Binnenkort ook maar een zemelenbadje doen. Woensdag ook de afspraak bij de allergoloog. Mijn huisarts had aangegeven dat het geen kwaad kon als ik kippenei at, maar daar twijfel ik echt wel aan nu. Ik heb het hooguit via een bitterbal en een klodder frietsaus gehad, voor de rest er enorm op gelet.
Dermalex is ook erg fijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 december 2019 @ 14:51:08 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190477162
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:42 schreef June. het volgende:
Nog even over het tandenpoetsen. Ik had nog een lastminute afspraak bij de tandarts toen ik zwanger was en zij gaf een aantal tips: vanaf moment dat baby tanden krijgt kun je gaan poetsen (1x per dag), het is niet erg als je daarna nog bv of fles geeft. Belangrijk om de fles niet mee in bed te geven, dan kan de baby elke keer kleine beetjes drinken en dat is funest voor de tanden omdat er in de nacht minder speekselproductie is.

Vanaf 2 jaar naar tandarts dan ook 2x per dag poetsen. In begin kan de baby met je eigen controle mee. Bij de baby hoeft er dan toch niet zoveel, maar dan went hij/zij er wel aan hopelijk.

Maar misschien is bovenstaande allemaal spuit11 dan heb ik niets gezegd ;)
Nee hoor, heel fijn om te lezen ^O^

Wieksel, wat leuk dat hij dat al kan! Hij is wel vaak ziek geweest, of niet? Hopelijk verloopt z'n dreumestijd soepeler. En wat gaat het snel inderdaad ;(

Ah Rebubbled, niet tof -O- misschien heeft nog een andere overgevoeligheid behalve ei? Hopelijk groeit ze er overheen.
pi_190478122
Wij gebruiken een vaselinecreme via de huisarts Rebubbled (met 10% vaseline erin). En ik gebruik tegenwoordig geen zeep en was haar met alleen water met beetje kokosolie erin.

We hebben ook een lichte variant hormoonzalf gekregen. Bij echt ernstige jeuk/ uitslag smeer ik dat 1 tot 2 keer om het te verzachten.
pi_190480826
Thnx voor de tips. Ik wist dat Naif niet geurvrij is. Ik kan echt wel de hele dag aan de baby snuffelen als ik dat heb opgesmeerd, zo lekker, maar dat moet ik dan maar op mezelf smeren. Ik heb geen idee of ze nog andere overgevoeligheden heeft. We gaan het onderzoeken hoop ik.

Thnx Taxi goede tips. Ik was al van plan om haar mee te nemen naar mijn tandartsafspraak. Mijn tandarts en ik waren tegelijk zwanger, dus ik denk dat ze wel goed zal zijn met baby's.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190516234
Conclusie allergoloog, geen kippenei en een opbouwschema voor pinda aangezien dat nu het grootste risico is. Cetomacrogolzalf gekregen en drie keer daags insmeren. Ook een lichte hormoonzalf, mocht de vette zalf niet voldoende zijn. Elk half jaar terug en tussen de 2 en 3 jaar doen we een provocatietest in het ziekenhuis. Vaccinaties blijken geen probleem.

En een tip voor iedereen van de allergoloog, zo vroeg (4 maanden) en vaak mogelijk de acht hoofd allergenen geven. Des te groter de kans dat je kind niet allergisch wordt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190518003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:44 schreef Rebubbled het volgende:
Conclusie allergoloog, geen kippenei en een opbouwschema voor pinda aangezien dat nu het grootste risico is. Cetomacrogolzalf gekregen en drie keer daags insmeren. Ook een lichte hormoonzalf, mocht de vette zalf niet voldoende zijn. Elk half jaar terug en tussen de 2 en 3 jaar doen we een provocatietest in het ziekenhuis. Vaccinaties blijken geen probleem.

En een tip voor iedereen van de allergoloog, zo vroeg (4 maanden) en vaak mogelijk de acht hoofd allergenen geven. Des te groter de kans dat je kind niet allergisch wordt.
Ah!
Ik vroeg het de kinderarts, zij was nog echt van 6 maanden is vroeg zat.
Nu is een intolerantie wellicht anders dan een allergie. Ik ga het overleggen met het cb. Want bv gluten introductie hoeft maar een korreltje te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190518646
Bijzonder dat de allergoloog 4 maand zegt. Ben benieuwd op welk onderzoek dat is gebaseerd.

De nieuwste onderzoeken zeggen starten tussen de 4 en 8 of 11 maand. Dat is in de media terecht gekomen als "vanaf 4 maand" wat vervolgens is verdraaid tot "met 4 maand". Terwijl volgens de onderzoeken waarnaar wordt verwezen introductie vanaf 6 maand, wanneer de darmen voldoende zijn gerijpt, ook gewoon prima zou moeten zijn.
  woensdag 18 december 2019 @ 17:54:00 #297
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190521853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:44 schreef Rebubbled het volgende:
Conclusie allergoloog, geen kippenei en een opbouwschema voor pinda aangezien dat nu het grootste risico is. Cetomacrogolzalf gekregen en drie keer daags insmeren. Ook een lichte hormoonzalf, mocht de vette zalf niet voldoende zijn. Elk half jaar terug en tussen de 2 en 3 jaar doen we een provocatietest in het ziekenhuis. Vaccinaties blijken geen probleem.

En een tip voor iedereen van de allergoloog, zo vroeg (4 maanden) en vaak mogelijk de acht hoofd allergenen geven. Des te groter de kans dat je kind niet allergisch wordt.
Ik las eens dat er in sommige vaccins arachide olie (pinda) zit. Maar weet het niet meer precies..
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190535316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:26 schreef Elleska het volgende:
Bijzonder dat de allergoloog 4 maand zegt. Ben benieuwd op welk onderzoek dat is gebaseerd.

De nieuwste onderzoeken zeggen starten tussen de 4 en 8 of 11 maand. Dat is in de media terecht gekomen als "vanaf 4 maand" wat vervolgens is verdraaid tot "met 4 maand". Terwijl volgens de onderzoeken waarnaar wordt verwezen introductie vanaf 6 maand, wanneer de darmen voldoende zijn gerijpt, ook gewoon prima zou moeten zijn.
Dat is dan toch helemaal niet bijzonder? 8 allergenen in een weekmenu voor een baby stoppen is nogal een klus. Pinda moet dagelijks aldus het opbouwschema. Dan blijft er weinig over voor de rest in het begin. Des te eerder je begint des te vaker je iets kunt geven in die 4 tot 8 maanden. Maar ja, ik ga sowieso blind uit van de expertise van mijn kinderarts met phd en 10 jaar werkervaring als specialist in allergieen als je het niet erg vind.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190536516
Pinda zit in sommige vitamine druppels ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 19 december 2019 @ 14:37:27 #300
148247 taxibabe
pi_190537089
Poeh Rebubbled, dat lijkt mij best moeilijk allemaal, zeker die allergenenopbouw..

Ik heb hier te doen met Thomas :'( Hij heeft maandag voor het laatst gepoept en sinds gisteren bijna constant last van krampjes en ontzettende stinkscheten. Hij is nu ff vrolijk maar dat kan ook zo weer over zijn als er weer een krampje komt. Ik vind het zo sneu voor hem, hij is dan zo moeilijk te troosten. Buikje masseren, warm kruikje, badderen, dragen .. het helpt allemaal maar tijdelijk ;(
pi_190537099
Onze allergie-kinderarts was ook voor het introduceren van pinda en hazelnoot, liefst met 4 maanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')