Ik heb er inmiddels al 2 gehad en zit momenteel middenin vruchtbaar slijm. Heel gek, want voor de zwangerschap deed mijn cyclus nogal anders.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:38 schreef elamanilo het volgende:
Overigens nu eigenlijk geen cyclus. Ik heb 1 keer m'n maan gehad na de geboorte van de tweeling, maar sindsdien niet meer. Bij m'n eenlingen pas na 14/15 maanden weer een cyclus.
Die zorgde bij mij juist dat ik continu bloedde. Het aantal hormonen was te weinig om mn cyclus stil te zetten maar genoeg om de boel totaal te ontregelen. Zowel kyleena als mirena doen dat bij mij.quote:Op vrijdag 15 november 2019 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een Kyleena spiraaltje. Bevat minder hormonen dan een mirena en hij bevalt me prima
We hebben allebei een 7 persoons auto. Ik een 2e handsje en J een nieuwe. Daar past alles in, maar voor vakantie is er geen ruimte voor bagage en gaat er een dakkoffer op.quote:Op vrijdag 15 november 2019 08:01 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mag ik heel even een vraag stellen aan jou
Hoe doen jullie het qua wonen en vervoer als jullie met zn allen op stap gaan? Delen sommige kinderen bijvoorbeeld hun kamer of wonen jullie groot? En vakanties? Is dat niet enorm duur?
Ik ben me alvast aan het verdiepen, want wil zelf het liefst 3 kinderen en heb ook nog een stiefkind die tegenwoordig vooral bij ons woont.
Het wordt écht gemakkelijkerquote:Op woensdag 13 november 2019 12:12 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb heel veel respect voor tweelingmama's en alleenstaande moeders ook. Want ik vind mijn eigen situatie echt al enorm zwaar en weet soms echt niet hoe ik de dagen door moet komen van vermoeidheid.
Na 2 icsi trajecten en tig terugplaatsingen hier dus ook 2 spontane zwangerschappen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:46 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier niets. Als ik spontaan zwanger wordt dan is dat wel een verrassing, maar enorm gewenst. Dat betekent dat het ons gegund is om een tweede kindje te krijgen en hier geen icsi-traject voor nodig is. Het was wel een schok geweest hoor, als ik nu alweer zwanger was geraakt. Maar we namen en nemen bewust dat risico.
Het risico acht ik miniem, met onze zeer beperkte vruchtbaarheid, het ingekakte seksleven wat we nu hebben, van een cyclus is niets te bekennen en ik geef borstvoeding.
Herkenbaar, ik dacht ook 'ach, na die helse zwangerschap kan het alleen maar meevallen en ik vind baby's echt heel leuk en ik ga gewoon borstvoeding geven en...' en toen kwam ik met een pikzwarte wolk thuis en duurde het best een tijdje voor die alsnog roze werd. Ik heb zo vaak geroepen 'ik kan dit niet, ik kan dit niet, ik kan dit niehiehiehiehiet'... Echt, het wordt makkelijker!quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:16 schreef -Mellow- het volgende:
Oja ontzwangeren... echt geen moment nog aan gedacht dat dat ook nog moet gebeuren
Nouja, het geeft wel steun te horen dat het makkelijker wordt![]()
Ik heb mezelf echt weer eens enorm overschat. Moederschap? Ach dat doe ik wel ff. Maar ondertussen al n paar keer zitten brullen " ik kan dit niehieettt"
Hmm, ja zou je gelijk in kunnen hebben. Maar ik heb ook wel t idee dat ik nog niet zo veel van zo'n kleine baby moet verwachten. Ik vond t nu wel fijn dat er in ieder geval een andere manier was om te slapen. Dat ze ook went aan nieuwe dingen zeg maar.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Het kutste vind ik dat je gewoon niet je eigen lijf meteen terug hebt. Borstvoeding ok, maar je hele lijf lijkt vaak nog lang niet wat het was. Daar voel ik me dan best klote onder. Slappe buik, alle extra opslag op mn heupen, ik voel me gewoon totaal niet aantrekkelijk zeg maar.
Mellow fijn dat ze uiteindelijk in slaap viel. Maar alle moeite die je nu toepast, zo kun je wel in de valkuil vallen om de ene slaapassociatie die je wilt afleren te vervangen door 1 waar je straks ook niet blij mee bent (oneindige slaapliedjes zingen , wiegen, uit bed halen). Hopelijk heeft ze gewoon snel door hoe ze zelf in slaap kan vallen.
Ik heb daar geen last van, van m’n lijf bedoel ik. En ik ben nu, 9 maanden later, nog steeds 15 kilo zwaarder. Gaat er nu wel af trouwens, eerder totaal nog niet. Bij de eerste precies zo, alsof m’n lijf nu een beetje doorheeft dat het die vetjes niet meer vast hoeft te houden. Maar daar heb ik me dus totaal geen zorgen over gemaakt, had vooral last van het mentale. dat je je gewoon nog steeds niet jezelf vóelt was zo kut.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Het kutste vind ik dat je gewoon niet je eigen lijf meteen terug hebt. Borstvoeding ok, maar je hele lijf lijkt vaak nog lang niet wat het was. Daar voel ik me dan best klote onder. Slappe buik, alle extra opslag op mn heupen, ik voel me gewoon totaal niet aantrekkelijk zeg maar.
Mellow fijn dat ze uiteindelijk in slaap viel. Maar alle moeite die je nu toepast, zo kun je wel in de valkuil vallen om de ene slaapassociatie die je wilt afleren te vervangen door 1 waar je straks ook niet blij mee bent (oneindige slaapliedjes zingen , wiegen, uit bed halen). Hopelijk heeft ze gewoon snel door hoe ze zelf in slaap kan vallen.
Mijn hele verhaal staat in het bevallingsverhalentopic, maar de korte samenvatting is: ik wist precies hoe laat het was, de weeën deden de eerste 40 uur niks, daarna braken - na het nieuws dat we de inleiding zouden stoppen en ik slaapmedicatie had gekregen voor de nacht - spontaan mijn vliezen vanaf dat moment heeft het nog een uur of 7 geduurd. Die eerste 40 uur waren absoluut niet relaxed, maar de zeker de eerst 30 kon ik prima terugpraten, een spelletje doen, rondjes lopen, enzovoorts. Dus geen heftige weeën.quote:Op maandag 18 november 2019 13:53 schreef elamanilo het volgende:
Wow Tink, zo lang weeën opvangen! Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat lijkt me ook heel gek. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Had je ook dat je zelf wel in een tijdsvacuüm zat? Of was je je tijdens de bevalling ook erg bewust van de tijd?
Ik had bij mijn bevallingen telkens dat ik totaal in een tijdsvacuüm zat en echt geen notie van tijd had. Maar die bevallingen duurde 11, 5 en minder dan 3 uur, dus dat is van heel ander kaliber wellicht. Bij m'n tweede bevalling vroeg ik trouwens wel echt precies elk uur hoe laat het was, maar dat was vooral om me te helpen omdat ik van te voren een sterk gevoel had van de geboortetijd en ik was telkens benieuwd of ik er al bijna was.Het was geen besef van tijd had, ik was echt alleen bezig met weeën opvangen en ontspannen in het moment.
Team langbaardersquote:Op maandag 18 november 2019 13:28 schreef Tink89 het volgende:
En jongens, een jaar geleden was ik al een uur of 7 bezig met puffen. Little did I know dat ik nog 40 uur te gaan had
Ja het gaat zo ontzettend hard. Traktaties voor het kdv liggen klaar, het taartrecept is uitgewerkt, de uitnodigingen al lang verstuurd. Ben zo benieuwd hoe ze het vindt... En in de tussentijd heeft ze weer oorontsteking, slapen we allemaal voor geen meter en zijn we een verbouwing aan het voorbereiden én een huis aan het verkopen en heb ik misschien een pietsie beetje te veel hooi op mijn vork genomen...quote:Op maandag 18 november 2019 14:10 schreef douche-eendje het volgende:
Voor mijn lichaam heb ik momenteel alleen maar respect. Als ik zie wat ik 4 maanden geleden kon en wat nu, hoeveel verschil er al in zit. Hoe het allemaal terug aan het veren is, bizar hoe sterk je lichaam is. Gewichttechnisch zitten er nog 6kg aan en dan nog wat andere kilo's die teveel zijnmaar dat komt ooit ook wel weer goed. Heb net eerste gesprek gehad bij psycholoog, vorige week eerste keer fysiotherapie gehad. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed. Bas is een fantastisch hoopje liefde in de vorm van een heerlijke schattige baby met spekbenen en de meest schattige lach die mogelijk is, kan mij mijn leven niet meer zonder indenken
.
[..]
Team langbaarders![]()
. Maar jeetje Tink, prul bijna 1
Heb jij veel huid over op je buik of veel onderhuidse scheuren?quote:Op maandag 18 november 2019 13:43 schreef elamanilo het volgende:
De eerste twee keren veerde mijn lichaam heel prima terug, maar na de tweeling heb ik wel een hele andere huid op mijn buik. Plus dat mijn bekken het zwaar hadden en dat ik daar nog echt van herstellende ben. Mijn borsten geven al 6 jaar borstvoeding en zijn anders dan vroeger, maar nog steeds wel gewoon mooi. Niet slappe theezakjes of zo. Bij m'n moeder zijn ze na borstvoeding gewoon weer langzaamaan teruggeveerd.
Geestelijk duurde het bij mijn eerste kindje wel bijna 1,5 jaar voordat ik me weer stabiel voelde. Bij m'n tweede ging het juist heel vlug, met een maand of 4-5 moest ik mezelf af en toe terugroepen omdat ik dan aan mijn lichaam merkte dat ik 'nog maar net' bevallen was, maar geestelijk ging dat vanaf dag 1 van een leien dakje.
Nu heb ik met een maand of 2-4 een best instabiele periode gehad, maar die is nu weer aan de opklarende kant. Ik voel me best wel heel goed. Ook al ben ik nu wel meer onzeker over mijn lichaam (m'n buik met name dus), mijn lief is echt zo lief voor mij en vertelt me hoe mooi hij mij vindt, en ik durf wel gewoon me bloot te geven naar hem toe. Ik ben benieuwd wanneer ik me hormonaal stabieler voel dit keer, want soms zwiept het nu nog wel alle kanten op.Maar over de algehele linie gaat het best oké.
Ik geef mezelf in ieder geval de tijd, dat heb ik bij baby 1 en 2 ook gedaan. Ik ben bij m'n oudste pas na een jaar weer gaan werken. Bij de middelste dus al vanaf een maand of 4 weer. En nu probeer ik soms wel een beetje iets te doen, maar ik merkte toen al vlug dat dat nog niet echt gaat nu. Dus ik dring mezelf niets op, alleen wanneer het vanuit plezier kan, dan doe ik iets. Maar ik stel nog geen deadlines en zo.De eerste bevalling staat gepland voor februari. Ook van een tweeling
Lijkt me zo tof om dat nu ook te mogen gaan fotograferen!
Zo mooi hoe ze dan ook verschillen he. Bas is echt wel van het knuffelen en veel bij je zijn, vooral nu hij verkouden is. Maar omrollen en pogingen doen tot tijgeren/kruipen is hier echt al een paar weken de grote hit. Als ik hem op de grond op een boxkleed neerleg vind ik hem na 5 minuten op de grond terug.quote:Op maandag 18 november 2019 15:57 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nu is mijn baby met vijf maanden ook echt geen kleine baby meer. Hij wil (met hulp) staan en zitten en ligt alleen als hij moe is nu rustig tegen ons aan. En dan gaat het nog een stuk rustiger dan bij sommige vijfmaanders (die van ela bijvoorbeeld.. al gaan zitten en kruipen) de mijne ligt nog lekker passief op zijn rug
Ik ben nu net bezig met het schrijven in zo'n invulboek. Dat is ook wel een trip down memorylane zeg. Ik ben helemaal niet zo goed in dingen bijhouden. Maandelijks een foto en een verhaaltje was zo leuk geweest. Maargoed, met behulp van de vragen in het boek staat er toch aardig wat informatie over de zwangerschap/geboorte/het eerste jaar bij elkaar.
Houden jullie dat soort dingen ook bij? Of zijn jullie al bezig met fotoalbums?
Omdat ik al sinds de rondleiding in mijn zwangerschap een goed gevoel bij deze opvang heb, viel het me voor die paar uurtjes (Denk dat het nu netto ruim een uur was) reuze mee. Denk dat ik bij een van de andere organisaties waar we destijds ook hadden gekeken meer een knoop in mijn maag had gehad.quote:Op maandag 18 november 2019 23:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh ja, Keroppi, wat fijn dat het goed ging op de opvang. Het slapen, daar wennen ze gauw genoeg aan. Hoe vind jij het om je baby achter te laten? Hoeveel ga je werken?
Ik ga van 36 naar 32 uur en blijkbaar is dat reden genoeg dat men het wilt hebben over de inhoud van mijn functie nu ik part time ga werken. Man man man.quote:Op dinsdag 19 november 2019 02:04 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Omdat ik al sinds de rondleiding in mijn zwangerschap een goed gevoel bij deze opvang heb, viel het me voor die paar uurtjes (Denk dat het nu netto ruim een uur was) reuze mee. Denk dat ik bij een van de andere organisaties waar we destijds ook hadden gekeken meer een knoop in mijn maag had gehad.
Ik ga van 40 naar 32 uur. Eerste maand wel nog een extra middag vrij. Heel benieuwd hoe dat zal zijn want heb een heel fysieke en bij tijden ook stressvolle functie (Wat ik er juist leuk aan vind).
Op zich niet raar toch? Je zult wrs een taak of twee moeten laten vallen?quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga van 36 naar 32 uur en blijkbaar is dat reden genoeg dat men het wilt hebben over de inhoud van mijn functie nu ik part time ga werken. Man man man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |