abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189952315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:38 schreef elamanilo het volgende:
Overigens nu eigenlijk geen cyclus. Ik heb 1 keer m'n maan gehad na de geboorte van de tweeling, maar sindsdien niet meer. Bij m'n eenlingen pas na 14/15 maanden weer een cyclus.
Ik heb er inmiddels al 2 gehad en zit momenteel middenin vruchtbaar slijm. Heel gek, want voor de zwangerschap deed mijn cyclus nogal anders.

Net als CaVaBien gebruik ik ook Clue. Fijne makkelijke app.
pi_189952388
Ik heb een Kyleena spiraaltje. Bevat minder hormonen dan een mirena en hij bevalt me prima :)
pi_189952478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een Kyleena spiraaltje. Bevat minder hormonen dan een mirena en hij bevalt me prima :)
Die zorgde bij mij juist dat ik continu bloedde. Het aantal hormonen was te weinig om mn cyclus stil te zetten maar genoeg om de boel totaal te ontregelen. Zowel kyleena als mirena doen dat bij mij.

Koper werkt dan wel even, maar zo na een jaar dan krijg ik hele heftige menstruaties. Ook van de gynefix.

Ik heb al zoveel geprobeerd, niks werkt behalve geen sex. En nu heb ik 5 kinderen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189952559
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:01 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Mag ik heel even een vraag stellen aan jou :)

Hoe doen jullie het qua wonen en vervoer als jullie met zn allen op stap gaan? Delen sommige kinderen bijvoorbeeld hun kamer of wonen jullie groot? En vakanties? Is dat niet enorm duur?

Ik ben me alvast aan het verdiepen, want wil zelf het liefst 3 kinderen en heb ook nog een stiefkind die tegenwoordig vooral bij ons woont.
We hebben allebei een 7 persoons auto. Ik een 2e handsje en J een nieuwe. Daar past alles in, maar voor vakantie is er geen ruimte voor bagage en gaat er een dakkoffer op.

Vakanties: wij houden enorm van rust en huren dus vaak een vakantiehuis met zwembad in the middle of nowhere. Zoiets kost je tussen de 600 en 1000 eu per week, maar net waar je heen wilt of je ook genoegen neemt met zelf afwassen. We huren toch al vaak 8 persoonshuizen vanwege de ruimte.

Ik denk dat wij per jaar zo tussen de 4 en 6 duizend euro aan vakanties besteden. Dan gaan we 2x met het gezin en afgelopen jaar ben ik bijvoorbeeld op wintersport geweest.
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:09:51 #205
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189953276
Ik hou al een paar jaar mijn vruchtbare dagen bij als anticonceptie, met een niet heel regelmatige cyclus, De vruchtbare periode neem ik ruim en dan gebruiken we condooms. Het werkt al jaren prima en de twee keer dat ik zwanger werd kwam omdat we totaal onvoorzichtig waren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:34:56 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189953634
Edit: laat maar
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189962089
Hier niets. Als ik spontaan zwanger wordt dan is dat wel een verrassing, maar enorm gewenst. Dat betekent dat het ons gegund is om een tweede kindje te krijgen en hier geen icsi-traject voor nodig is. Het was wel een schok geweest hoor, als ik nu alweer zwanger was geraakt. Maar we namen en nemen bewust dat risico.
Het risico acht ik miniem, met onze zeer beperkte vruchtbaarheid, het ingekakte seksleven wat we nu hebben, van een cyclus is niets te bekennen en ik geef borstvoeding.
pi_189962156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 12:12 schreef -Mellow- het volgende:

Ik heb heel veel respect voor tweelingmama's en alleenstaande moeders ook. Want ik vind mijn eigen situatie echt al enorm zwaar en weet soms echt niet hoe ik de dagen door moet komen van vermoeidheid.
Het wordt écht gemakkelijker O+ Ik zag tijdens mijn verlof ook enorm op tegen weer gaan werken bijvoorbeeld. En nu is het best te doen. We slapen meestal door. De baby kan zich gemakkelijk een uur in de box vermaken. En je krijgt meer energie - dat ontzwangeren kost ook best wat tijd. Alleen dat maakt het al zo'n stuk gemakkelijker!
pi_189962521
:Y ontzwangeren wordt echt zooo onderschat! T. is nu 9 maanden en ik merk bij mezelf ècht een verschil. Afgelopen 9 maanden enorm last van PMS, tijdens ovulatie èn menstruatie en mijn cyclus is maar 26-28 dagen dus dat is best veel. Rond 7 maanden was het zó ernstig dat ik zelfs aan pmdd dacht. Maar sinds die keer is het eigenlijk heel erg meegevallen :o ik voel me een totaal ander mens!
pi_189966994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:46 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier niets. Als ik spontaan zwanger wordt dan is dat wel een verrassing, maar enorm gewenst. Dat betekent dat het ons gegund is om een tweede kindje te krijgen en hier geen icsi-traject voor nodig is. Het was wel een schok geweest hoor, als ik nu alweer zwanger was geraakt. Maar we namen en nemen bewust dat risico.
Het risico acht ik miniem, met onze zeer beperkte vruchtbaarheid, het ingekakte seksleven wat we nu hebben, van een cyclus is niets te bekennen en ik geef borstvoeding.
Na 2 icsi trajecten en tig terugplaatsingen hier dus ook 2 spontane zwangerschappen.

Wel andere man, maar goed perfecte embryo’s bleven ook bij mij evengoed niet plakken.
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:16:29 #211
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189967060
Oja ontzwangeren... echt geen moment nog aan gedacht dat dat ook nog moet gebeuren :D

Nouja, het geeft wel steun te horen dat het makkelijker wordt :)
Ik heb mezelf echt weer eens enorm overschat. Moederschap? Ach dat doe ik wel ff. Maar ondertussen al n paar keer zitten brullen " ik kan dit niehieettt"
:')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:24:43 #212
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189967118
Vannacht is m'n baby voor het eerst "zelf" in slaap gevallen :)
Het kostte twee uur, twee keer terugleggen en weer wakker worden, twee hele lege borsten, slaapliedjes tig keer herhalen, maar nadat ik haar heel strak had ingestopt en ze heel lang tegen het plafond heeft liggen kletsen, viel ze eindelijk zonder tepel in haar mond in slaap.

Twee uur later werd ze wel weer waker helaas.
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:37:52 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189967221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:16 schreef -Mellow- het volgende:
Oja ontzwangeren... echt geen moment nog aan gedacht dat dat ook nog moet gebeuren :D

Nouja, het geeft wel steun te horen dat het makkelijker wordt :)
Ik heb mezelf echt weer eens enorm overschat. Moederschap? Ach dat doe ik wel ff. Maar ondertussen al n paar keer zitten brullen " ik kan dit niehieettt"
:')
Herkenbaar, ik dacht ook 'ach, na die helse zwangerschap kan het alleen maar meevallen en ik vind baby's echt heel leuk en ik ga gewoon borstvoeding geven en...' en toen kwam ik met een pikzwarte wolk thuis en duurde het best een tijdje voor die alsnog roze werd. Ik heb zo vaak geroepen 'ik kan dit niet, ik kan dit niet, ik kan dit niehiehiehiehiet'... Echt, het wordt makkelijker!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189967865
Het kutste vind ik dat je gewoon niet je eigen lijf meteen terug hebt. Borstvoeding ok, maar je hele lijf lijkt vaak nog lang niet wat het was. Daar voel ik me dan best klote onder. Slappe buik, alle extra opslag op mn heupen, ik voel me gewoon totaal niet aantrekkelijk zeg maar.

Mellow fijn dat ze uiteindelijk in slaap viel. Maar alle moeite die je nu toepast, zo kun je wel in de valkuil vallen om de ene slaapassociatie die je wilt afleren te vervangen door 1 waar je straks ook niet blij mee bent (oneindige slaapliedjes zingen , wiegen, uit bed halen). Hopelijk heeft ze gewoon snel door hoe ze zelf in slaap kan vallen.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:22:55 #215
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189970293
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Het kutste vind ik dat je gewoon niet je eigen lijf meteen terug hebt. Borstvoeding ok, maar je hele lijf lijkt vaak nog lang niet wat het was. Daar voel ik me dan best klote onder. Slappe buik, alle extra opslag op mn heupen, ik voel me gewoon totaal niet aantrekkelijk zeg maar.

Mellow fijn dat ze uiteindelijk in slaap viel. Maar alle moeite die je nu toepast, zo kun je wel in de valkuil vallen om de ene slaapassociatie die je wilt afleren te vervangen door 1 waar je straks ook niet blij mee bent (oneindige slaapliedjes zingen , wiegen, uit bed halen). Hopelijk heeft ze gewoon snel door hoe ze zelf in slaap kan vallen.
Hmm, ja zou je gelijk in kunnen hebben. Maar ik heb ook wel t idee dat ik nog niet zo veel van zo'n kleine baby moet verwachten. Ik vond t nu wel fijn dat er in ieder geval een andere manier was om te slapen. Dat ze ook went aan nieuwe dingen zeg maar.
Maar zoals ik eerder zei, ik heb eigenlijk geen idee wat ik doe. Ik weet alleen dat bijv. slaaptraining niks voor ons is.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:25:14 #216
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189970313
Trouwens, ik wil de borst als slaapmiddel niet per se afleren. Ik vind t wel handig juist.
Maar als ze dan vol zit en in haar halfslaap alleen nog maar halfslachtig sabbelt, daar kan ik na lange tijd heel prikkelbaar van worden.
pi_189970815
Ik weet er ook weinig van verder. Ik doe maar wat en ik denk nu bij 4 en 5 dat ik een beetje doorheb hoe babies min of meer werken.

Maar bv gister moesten we de meiden wegbrengen, gaan ze dus uit ritme. Uiteindelijk te moe om goed te drinken en dus de hele nacht in de weer.

Ik las ook laatst, als je baby in slaap valt tijdens het naar bed brengen of binnen 2 minuten al slaapt ben je eigenlijk al te laat met naar bed brengen.

Slaaptraining is ook niks voor mij, maar ik denk dat als de echt in een negatieve spiraal terecht bent gekomen dat je uit eindelijk bereid bent alles te proberen. Ik heb wat uren naast Jen dr bed gezeten.
pi_189972238
Hier nu ook een boventand door en de andere onder- en boventand loeren ook door het laatste beetje tandvlees. Ze slaat zich er bijzonder goed doorheen!

Kijk nou wat een droppie. O+

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189972250
Oké vet vaag dat die foto gedraaid is. Dat is hij nergens. Klein bugje Fok? En dan doel ik niet op mijn bug haha.
  zaterdag 16 november 2019 @ 17:45:54 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189972561
Knapperd!!

Hier is de foto gewoon goed trouwens
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189972643
Wat een mooi kind is bug zeg! Die ogen! Uithuwelijken met mijn spruit? ;) O+
pi_189973228
Twee kamelen en een gouden tand en we hebben een deal. :P
pi_189973677
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:27 schreef Ticootje het volgende:

Ik heb daar geen last van, van m’n lijf bedoel ik. En ik ben nu, 9 maanden later, nog steeds 15 kilo zwaarder. Gaat er nu wel af trouwens, eerder totaal nog niet. Bij de eerste precies zo, alsof m’n lijf nu een beetje doorheeft dat het die vetjes niet meer vast hoeft te houden. Maar daar heb ik me dus totaal geen zorgen over gemaakt, had vooral last van het mentale. dat je je gewoon nog steeds niet jezelf vóelt was zo kut.
pi_189985211
Wat een knappe Rebubbled O+
pi_190002947
Mijn lijf is wel weer goed terug geveerd ^O^ Gelukkig. Zonder enige moeite naar mijn oude gewicht. Mijn borsten daarentegen.. die zijn wel blijvend veranderd: zwaarder, hangen meer, veel striae. Nu naar een maand of 5 ben ik daar wat meer aan gewend. In het begin vond ik dat echt niet tof, maar ja - je doet er weinig aan.

Wat een schatje Rebubbled! O+
  maandag 18 november 2019 @ 13:28:33 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190004038
Mijn lijf is prima teruggeveerd voor zo ver dat nog ging, ik was ooit 50 kilo zwaarder, dus had sowieso al vel over op mijn buik en armen en mijn borsten hingen ook al maar mentaal heeft het echt wel dik 9 maanden geduurd voor ik me weer mezelf voelde. Dat vond ik bij vlagen echt zwaar, dat hormonale, onredelijke, overemotionele... en dat bovenop mijn toch al stuiterige persoonlijkheid.

En jongens, een jaar geleden was ik al een uur of 7 bezig met puffen. Little did I know dat ik nog 40 uur te gaan had :{w
pi_190004427
De eerste twee keren veerde mijn lichaam heel prima terug, maar na de tweeling heb ik wel een hele andere huid op mijn buik. Plus dat mijn bekken het zwaar hadden en dat ik daar nog echt van herstellende ben. Mijn borsten geven al 6 jaar borstvoeding en zijn anders dan vroeger, maar nog steeds wel gewoon mooi. Niet slappe theezakjes of zo. Bij m'n moeder zijn ze na borstvoeding gewoon weer langzaamaan teruggeveerd.

Geestelijk duurde het bij mijn eerste kindje wel bijna 1,5 jaar voordat ik me weer stabiel voelde. Bij m'n tweede ging het juist heel vlug, met een maand of 4-5 moest ik mezelf af en toe terugroepen omdat ik dan aan mijn lichaam merkte dat ik 'nog maar net' bevallen was, maar geestelijk ging dat vanaf dag 1 van een leien dakje.

Nu heb ik met een maand of 2-4 een best instabiele periode gehad, maar die is nu weer aan de opklarende kant. Ik voel me best wel heel goed. Ook al ben ik nu wel meer onzeker over mijn lichaam (m'n buik met name dus), mijn lief is echt zo lief voor mij en vertelt me hoe mooi hij mij vindt, en ik durf wel gewoon me bloot te geven naar hem toe. Ik ben benieuwd wanneer ik me hormonaal stabieler voel dit keer, want soms zwiept het nu nog wel alle kanten op. ;) Maar over de algehele linie gaat het best oké.

Ik geef mezelf in ieder geval de tijd, dat heb ik bij baby 1 en 2 ook gedaan. Ik ben bij m'n oudste pas na een jaar weer gaan werken. Bij de middelste dus al vanaf een maand of 4 weer. En nu probeer ik soms wel een beetje iets te doen, maar ik merkte toen al vlug dat dat nog niet echt gaat nu. Dus ik dring mezelf niets op, alleen wanneer het vanuit plezier kan, dan doe ik iets. Maar ik stel nog geen deadlines en zo. :) De eerste bevalling staat gepland voor februari. Ook van een tweeling O+ Lijkt me zo tof om dat nu ook te mogen gaan fotograferen!
pi_190004647
Wow Tink, zo lang weeën opvangen! Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat lijkt me ook heel gek. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Had je ook dat je zelf wel in een tijdsvacuüm zat? Of was je je tijdens de bevalling ook erg bewust van de tijd?

Ik had bij mijn bevallingen telkens dat ik totaal in een tijdsvacuüm zat en echt geen notie van tijd had. Maar die bevallingen duurde 11, 5 en minder dan 3 uur, dus dat is van heel ander kaliber wellicht. Bij m'n tweede bevalling vroeg ik trouwens wel echt precies elk uur hoe laat het was, maar dat was vooral om me te helpen omdat ik van te voren een sterk gevoel had van de geboortetijd en ik was telkens benieuwd of ik er al bijna was. :D Het was geen besef van tijd had, ik was echt alleen bezig met weeën opvangen en ontspannen in het moment.
  maandag 18 november 2019 @ 13:56:28 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190004697
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:53 schreef elamanilo het volgende:
Wow Tink, zo lang weeën opvangen! Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat lijkt me ook heel gek. Kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Had je ook dat je zelf wel in een tijdsvacuüm zat? Of was je je tijdens de bevalling ook erg bewust van de tijd?

Ik had bij mijn bevallingen telkens dat ik totaal in een tijdsvacuüm zat en echt geen notie van tijd had. Maar die bevallingen duurde 11, 5 en minder dan 3 uur, dus dat is van heel ander kaliber wellicht. Bij m'n tweede bevalling vroeg ik trouwens wel echt precies elk uur hoe laat het was, maar dat was vooral om me te helpen omdat ik van te voren een sterk gevoel had van de geboortetijd en ik was telkens benieuwd of ik er al bijna was. :D Het was geen besef van tijd had, ik was echt alleen bezig met weeën opvangen en ontspannen in het moment.
Mijn hele verhaal staat in het bevallingsverhalentopic, maar de korte samenvatting is: ik wist precies hoe laat het was, de weeën deden de eerste 40 uur niks, daarna braken - na het nieuws dat we de inleiding zouden stoppen en ik slaapmedicatie had gekregen voor de nacht - spontaan mijn vliezen vanaf dat moment heeft het nog een uur of 7 geduurd. Die eerste 40 uur waren absoluut niet relaxed, maar de zeker de eerst 30 kon ik prima terugpraten, een spelletje doen, rondjes lopen, enzovoorts. Dus geen heftige weeën.
pi_190004931
Voor mijn lichaam heb ik momenteel alleen maar respect. Als ik zie wat ik 4 maanden geleden kon en wat nu, hoeveel verschil er al in zit. Hoe het allemaal terug aan het veren is, bizar hoe sterk je lichaam is. Gewichttechnisch zitten er nog 6kg aan en dan nog wat andere kilo's die teveel zijn :+ maar dat komt ooit ook wel weer goed. Heb net eerste gesprek gehad bij psycholoog, vorige week eerste keer fysiotherapie gehad. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed. Bas is een fantastisch hoopje liefde in de vorm van een heerlijke schattige baby met spekbenen en de meest schattige lach die mogelijk is, kan mij mijn leven niet meer zonder indenken O+.

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:28 schreef Tink89 het volgende:
En jongens, een jaar geleden was ik al een uur of 7 bezig met puffen. Little did I know dat ik nog 40 uur te gaan had :{w
Team langbaarders *O* :'). Maar jeetje Tink, prul bijna 1 :o
  FOK!fossiel maandag 18 november 2019 @ 14:21:14 #231
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190005073
Vandaag hadden we intake en 2 wen-uurtjes op de opvang. Gelukkig voelde het heel goed. Ze heeft er misschien maar 10 minuten geslapen, terwijl ze moe was, maar dat heeft ze daarna bij mij op de bank ingehaald ;)
Chick on a mission
  maandag 18 november 2019 @ 14:39:51 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190005343
quote:
17s.gif Op maandag 18 november 2019 14:10 schreef douche-eendje het volgende:
Voor mijn lichaam heb ik momenteel alleen maar respect. Als ik zie wat ik 4 maanden geleden kon en wat nu, hoeveel verschil er al in zit. Hoe het allemaal terug aan het veren is, bizar hoe sterk je lichaam is. Gewichttechnisch zitten er nog 6kg aan en dan nog wat andere kilo's die teveel zijn :+ maar dat komt ooit ook wel weer goed. Heb net eerste gesprek gehad bij psycholoog, vorige week eerste keer fysiotherapie gehad. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed. Bas is een fantastisch hoopje liefde in de vorm van een heerlijke schattige baby met spekbenen en de meest schattige lach die mogelijk is, kan mij mijn leven niet meer zonder indenken O+.
[..]

Team langbaarders *O* :'). Maar jeetje Tink, prul bijna 1 :o
Ja het gaat zo ontzettend hard. Traktaties voor het kdv liggen klaar, het taartrecept is uitgewerkt, de uitnodigingen al lang verstuurd. Ben zo benieuwd hoe ze het vindt... En in de tussentijd heeft ze weer oorontsteking, slapen we allemaal voor geen meter en zijn we een verbouwing aan het voorbereiden én een huis aan het verkopen en heb ik misschien een pietsie beetje te veel hooi op mijn vork genomen...
pi_190005878
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:43 schreef elamanilo het volgende:
De eerste twee keren veerde mijn lichaam heel prima terug, maar na de tweeling heb ik wel een hele andere huid op mijn buik. Plus dat mijn bekken het zwaar hadden en dat ik daar nog echt van herstellende ben. Mijn borsten geven al 6 jaar borstvoeding en zijn anders dan vroeger, maar nog steeds wel gewoon mooi. Niet slappe theezakjes of zo. Bij m'n moeder zijn ze na borstvoeding gewoon weer langzaamaan teruggeveerd.

Geestelijk duurde het bij mijn eerste kindje wel bijna 1,5 jaar voordat ik me weer stabiel voelde. Bij m'n tweede ging het juist heel vlug, met een maand of 4-5 moest ik mezelf af en toe terugroepen omdat ik dan aan mijn lichaam merkte dat ik 'nog maar net' bevallen was, maar geestelijk ging dat vanaf dag 1 van een leien dakje.

Nu heb ik met een maand of 2-4 een best instabiele periode gehad, maar die is nu weer aan de opklarende kant. Ik voel me best wel heel goed. Ook al ben ik nu wel meer onzeker over mijn lichaam (m'n buik met name dus), mijn lief is echt zo lief voor mij en vertelt me hoe mooi hij mij vindt, en ik durf wel gewoon me bloot te geven naar hem toe. Ik ben benieuwd wanneer ik me hormonaal stabieler voel dit keer, want soms zwiept het nu nog wel alle kanten op. ;) Maar over de algehele linie gaat het best oké.

Ik geef mezelf in ieder geval de tijd, dat heb ik bij baby 1 en 2 ook gedaan. Ik ben bij m'n oudste pas na een jaar weer gaan werken. Bij de middelste dus al vanaf een maand of 4 weer. En nu probeer ik soms wel een beetje iets te doen, maar ik merkte toen al vlug dat dat nog niet echt gaat nu. Dus ik dring mezelf niets op, alleen wanneer het vanuit plezier kan, dan doe ik iets. Maar ik stel nog geen deadlines en zo. :) De eerste bevalling staat gepland voor februari. Ook van een tweeling O+ Lijkt me zo tof om dat nu ook te mogen gaan fotograferen!
Heb jij veel huid over op je buik of veel onderhuidse scheuren?

Qua scheuren ben ik er wel goed vanaf gekomen maar ik heb nog steeds een bolletje.
pi_190006186
Ik heb zo’n mooi flapje onderaan m’n buik :+

En mijn bevalling voelde alsof ‘ie uren duurde _O- Dat het achteraf ‘maar’ 9 uren waren snap ik nog steeds niet.
pi_190006345
Tink, beetje rustiger aan doen! :o Wat vliegt zo'n jaar voorbij he. Ik werd daar zo'n twee weken na de geboorte heel emotioneel van. Toen zag ik dat hij veranderde, en dat die trein de rest van mijn leven door zou denderen vond ik zo'n heftig idee. Prul is gewoon al bijna geen baby meer!
Nu is mijn baby met vijf maanden ook echt geen kleine baby meer. Hij wil (met hulp) staan en zitten en ligt alleen als hij moe is nu rustig tegen ons aan. En dan gaat het nog een stuk rustiger dan bij sommige vijfmaanders (die van ela bijvoorbeeld.. al gaan zitten en kruipen :o ) de mijne ligt nog lekker passief op zijn rug :+

Ik ben nu net bezig met het schrijven in zo'n invulboek. Dat is ook wel een trip down memorylane zeg. Ik ben helemaal niet zo goed in dingen bijhouden. Maandelijks een foto en een verhaaltje was zo leuk geweest. Maargoed, met behulp van de vragen in het boek staat er toch aardig wat informatie over de zwangerschap/geboorte/het eerste jaar bij elkaar.
Houden jullie dat soort dingen ook bij? Of zijn jullie al bezig met fotoalbums?
  maandag 18 november 2019 @ 15:58:42 #236
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190006355
Mijn bevalling duurde 21 uur, van gebroken vliezen tot geboorte, maar echte weeën begonnen pas later dus gevoelsmatig duurde het zo'n 8 uur.
En daarvan twee uur geperst, het is me enorm meegevallen.
Maar ik had dan ook wat horrorverhalen gelezen en ben van het ergste uitgegaan, dus dan valt het al snel mee :D
Vond het wel een heftig dagje, ik denk er nog iedere dag aan en het heeft ook wel echt moeten landen allemaal, ondanks dat het een hele fijne bevalling was.

Ik heb zo'n invulboek, ook tijdens de zwangerschap een bijgehouden, omdat ik dingen heel snel weer vergeet.
Mocht er een tweede komen dan kan ik precies zien hoe dat ook alweer ging met Koert.
Ik ga een fotoboek laten afdrukken als Koert een jaar oud is, maar uiteraard nog niet aan begonnen dus dat wordt nog wat.
  FOK!fotograaf maandag 18 november 2019 @ 16:28:56 #237
148247 taxibabe
pi_190006797
Bij mij duurde het vanaf de eerste weeën ongeveer 26 uur, tussen de weeën door ook nog wel wat kunnen 'slapen'. Door de pijnstilling duurde de laatste 3 uur voor mijn gevoel maar een uur en de persweeën duurde 1 uur en voor mijn gevoel maar een half uur. Soms denk ik nog na over die uren en vraag ik mijn lief ook nog wel wat er nu precies is gebeurd, want ik heb echt veel niet meegekregen. Zoals wat de verpleegkundigen en de artsen aan het doen waren tijdens die uren.

Ik heb niet zo'n invulboek, maar ik heb zelf een plakboek bijgehouden met echo-foto's en foto's van mijn buik etc. Daar heb ik nu ook de geboortefoto's Thomas ingeplakt (niet van tijdens de bevalling hoor, maar als hij net op mijn borst ligt :P ) en het geboortekaartje. Ik wil hier ook alle foto's van zijn eerste jaar in gaan plakken met verhaaltjes erbij.
pi_190007352
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 15:57 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nu is mijn baby met vijf maanden ook echt geen kleine baby meer. Hij wil (met hulp) staan en zitten en ligt alleen als hij moe is nu rustig tegen ons aan. En dan gaat het nog een stuk rustiger dan bij sommige vijfmaanders (die van ela bijvoorbeeld.. al gaan zitten en kruipen :o ) de mijne ligt nog lekker passief op zijn rug :+

Ik ben nu net bezig met het schrijven in zo'n invulboek. Dat is ook wel een trip down memorylane zeg. Ik ben helemaal niet zo goed in dingen bijhouden. Maandelijks een foto en een verhaaltje was zo leuk geweest. Maargoed, met behulp van de vragen in het boek staat er toch aardig wat informatie over de zwangerschap/geboorte/het eerste jaar bij elkaar.
Houden jullie dat soort dingen ook bij? Of zijn jullie al bezig met fotoalbums?
Zo mooi hoe ze dan ook verschillen he. Bas is echt wel van het knuffelen en veel bij je zijn, vooral nu hij verkouden is. Maar omrollen en pogingen doen tot tijgeren/kruipen is hier echt al een paar weken de grote hit. Als ik hem op de grond op een boxkleed neerleg vind ik hem na 5 minuten op de grond terug.

Ik heb een zwangerschapsdagboek bijgehouden en heb als kraamcadeau van iemand 'Mam, vertel eens' gekregen. Ben ik aan begonnen, maar dat boek loopt door tot ver voorbij pubertijd dus ik heb nog even :+

Over duur van bevalling, uhm ja. Lang :').
pi_190008123
Woow rebubbled wat een mooi meisje is bug! Ze heeft echt prachtige oogjes O+

Wat gaat de tijd snel Tink! Alweer bijna een jaar. M is ook al 7,5 maanden. Ik vind het geweldig om haar te zien ontwikkelen, maar aan de andere kant wil ik de tijd stopzetten en haar zo klein houden :P

Ik heb zo'n zwangerschapsboek bijgehouden Bobby en heb nu ook het boek 'mijn eerste jaar' van de Hema. Ik geloof dat ik alleen de eerste maand heb bijgehouden (oeps). Ik was het eigenlijk alweer vergeten. Binnenkort maar aanvullen met nieuwe info :P
pi_190008272
Ik ben best wel trots op mijn lichaam. Ondanks dat er wel een paar kilootjes zijn blijven plakken, heb ik niet echt een heel ander lichaam gekregen.

Ik heb geen striae, geen scheurtjes en geen overgewicht. M is dysmatuur geboren en met 37 weken, dus misschien wel daardoor.

Ik ben wel bang dat ik uiteindelijk theezakjes ga krijgen. Ik heb kleine borsten, nu wat groter vanwege borstvoeding. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ermee stop.

Ondanks dat mijn lichaam niet echt is veranderd, voel ik me wel heel anders. Niet meer aantrekkelijk inderdaad.

Voor de zwangerschap verzorgde ik me tiptop, inclusief make-up en mooie kleding. Tegenwoordig ben ik al blij als ik een crème heb kunnen smeren op mijn gezicht en loop de hele dag in mijn joggingsbroek(en).
pi_190008750
Thnx voor de complimenten. Bug is bijna een exacte kopie van mij, dus ik voel me vereerd haha. :P

Wat mooi al die verschillende ervaringen en al die liefde voor de babietjes. Wat een levensverandering is een klein mensje hè.

Hier 2 dagen gebroken vliezen, gevolgd door 30 uur weeën, waarvan 1,5 uur persen, wat eindigde in een knip en een vacuumpomp omdat ik volledig uitgeput was. Ik heb totaal geen besef van tijd gehad, niet gegeten, amper gedronken. Toen om 6.45 de gordijnen open werden getrokken nadat Bug net eruit was, was ik volledig verbijsterd door het zonlicht. Ik dacht dat het nog 01u 's nachts was. De laatste paar uur kreeg ik remifentanil en weeënopwekkers, in de hoop dat ik wat zou slapen en de weeën harder door zouden knallen. Ze lieten namelijk steeds langer op zich wachten, soms 20 minuten. En als ze dan kwamen dan duurde een wee 7 minuten per keer.. En ik maar hypnobirthen voor mijn leven. :')

Mentaal is hier wel bekend, 2 weken postpartum zat ik bij de psycholoog met een depressie en ptss. Dat is nu echt weg. Energetisch ben ik nog niet helemaal waar ik was en ik kan me slechter focussen dan hiervoor. Qua lichaam zit er 10 kg extra aan en een buik vol strepen, 2 cupjes extra. Ach, ik heb maar gewoon nieuwe kleding aangeschaft, want ik was de joggingspaklook wel weer zat. Ik maak me weer steeds vaker op, naar de kapper geweest ivm de teruggroeiende babyharen. Ik voel me prima in mijn veranderde vel. En de rest van de wereld doet het er maar mee.

Het ergste vind ik dat ik van maat 38 naar 38,5 ben gegaan en ik al mijn leuke schoenen niet meer pas. :(
  maandag 18 november 2019 @ 19:19:28 #242
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190009391
Mijn buik is ook goed teruggeveerd en de rest van mijn lijf is nog hetzelfde. Alleen mijn navel ziet er wat anders uit en het buikvel is geloof ik een beetje losser, maar ik vermoed dat dat nog meer hersteld nadat ik weer een tijdje gesport heb. Hoeveel ik weeg weet ik niet. Mijn borsten zijn wel enorm en hangen wat meer, dat vind ik niet mooi en het formaat onhandig, maar daartegenover vind ik borstvoeden iets reuze moois. En sowieso vind ik het alleen maar tof wat mijn lijf allemaal kan, al heb ik wel nog steeds een moeilijk gevoel over hoe de bevalling is verlopen (placenta die er niet uit wilde waardoor na de geboorte halsoverkop naar het ziekenhuis en dus de eerste bijzondere uren van mijn kind gemist, en daarbij een totaal ruptuur). Hoe dan ook, ik ben nog steeds blij met mijn lijf en het zal me op dit moment eigenlijk een zorg zijn of het er anders uitziet dan vroeger.
Ik voel me sinds de bevalling niet bepaald aantrekkelijk, maar dat komt meer omdat ik naar zure melk ruik en geen tijd meer heb om mijn haren te kammen :')

Gelukkig heb ik toch al verkering :P

En ja Rebubbled, een zeer mooi babietje heb je daar :Y
pi_190009905
Fijn wel zoveel herkenning.
  maandag 18 november 2019 @ 20:07:40 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190010151
Hier 34 uur bezig geweest met vrijwel geen weeën. Wel volop weeën opwekkers gehad (twee keer de volle lading), maar dit deed ook vrij weinig. Bleef steken op 9 cm en voor ik daar was.... Uiteindelijk (gelukkig) een keizersnede. Mede ivm ontsteking waardes die gevonden waren.

Qua gewicht was ik maar 7kg aangekomen en dat was vooral vocht van de laatste twee weken. Nu weeg ik minder dan voor de zwangerschap, dus daar mag ik niet over klagen.

Ik heb zo’n zwangerschap boek bijgehouden. Naja... Achteraf vooral bij gewerkt haha. En ik wil er eentje voor het eerste jaar bestellen. Anders ga ik het toch niet bijhouden. Heb afgelopen week wel veel foto’s geprint om in de boeken te plakken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel maandag 18 november 2019 @ 22:48:54 #245
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190013320
Ik heb haar best veel van die zwangerschapsinvulboeken gekeken, maar ze spraken me niet zo aan. Voornamelijk omdat ze bijna allemaal uit het 'perspectief' van de baby worden geschreven.

"Mijn mama en papa dachten bij de eerste echo..."

Past niet zo bij me :) Ik heb wel zelf een fotoboek met foto's gemaakt.
Chick on a mission
pi_190014269
Oh ja, Keroppi, wat fijn dat het goed ging op de opvang. Het slapen, daar wennen ze gauw genoeg aan. Hoe vind jij het om je baby achter te laten? Hoeveel ga je werken?
  FOK!fossiel dinsdag 19 november 2019 @ 02:04:20 #247
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190015870
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh ja, Keroppi, wat fijn dat het goed ging op de opvang. Het slapen, daar wennen ze gauw genoeg aan. Hoe vind jij het om je baby achter te laten? Hoeveel ga je werken?
Omdat ik al sinds de rondleiding in mijn zwangerschap een goed gevoel bij deze opvang heb, viel het me voor die paar uurtjes (Denk dat het nu netto ruim een uur was) reuze mee. Denk dat ik bij een van de andere organisaties waar we destijds ook hadden gekeken meer een knoop in mijn maag had gehad.

Ik ga van 40 naar 32 uur. Eerste maand wel nog een extra middag vrij. Heel benieuwd hoe dat zal zijn want heb een heel fysieke en bij tijden ook stressvolle functie (Wat ik er juist leuk aan vind :) ).
Chick on a mission
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:27:38 #248
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190020326
Mijn baby viel net zomaar in de box in slaap, uit zichzelf :o *O*
Moest alleen heel eventjes haar armpjes tegenhouden voor gezwaai.
pi_190020398
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 02:04 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Omdat ik al sinds de rondleiding in mijn zwangerschap een goed gevoel bij deze opvang heb, viel het me voor die paar uurtjes (Denk dat het nu netto ruim een uur was) reuze mee. Denk dat ik bij een van de andere organisaties waar we destijds ook hadden gekeken meer een knoop in mijn maag had gehad.

Ik ga van 40 naar 32 uur. Eerste maand wel nog een extra middag vrij. Heel benieuwd hoe dat zal zijn want heb een heel fysieke en bij tijden ook stressvolle functie (Wat ik er juist leuk aan vind :) ).
Ik ga van 36 naar 32 uur en blijkbaar is dat reden genoeg dat men het wilt hebben over de inhoud van mijn functie nu ik part time ga werken. Man man man.
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:38:38 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190020542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ga van 36 naar 32 uur en blijkbaar is dat reden genoeg dat men het wilt hebben over de inhoud van mijn functie nu ik part time ga werken. Man man man.
Op zich niet raar toch? Je zult wrs een taak of twee moeten laten vallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')