Die krijg je vergoed als het goed is... even om een recept van je arts vragen.quote:Op maandag 9 december 2019 13:28 schreef Ceviche het volgende:
Hmmz de vpk op het consultatiebureau denkt dat Koert misschien een koemelk allergie/intolerantie oid heeft.
Nog steeds problemen met de ontlasting wat eigenlijk niet wil verbeteren en hij heeft nu ook wat plekjes op z'n gezicht wat lijkt op eczeem (en wat erger wordt ondanks smeren) dus nu gaan we proberen of dat beter gaat zonder koemelk.
Ben benieuwd. Dat nutrilon pepti kost wel een godsvermogen zeg
Soja- of kokosyoghurt, brood met beleg, crackers, beschuiten, soep... (lactose-intolerant hier)quote:Op maandag 9 december 2019 14:09 schreef Ceviche het volgende:
Ja de apotheek zei dat het pas vergoed wordt na zo'n provocatietest (en terecht imho) maar zo'n blik kost gewoon 30 euro![]()
En eigenlijk alleen voor bij de gastoudermaar goed, de vpk zei dat als hij echt intolerant (of allergisch of whatever) is, dat je dan ook bepaalde voeding eerder moet introduceren of later, en dan kunnen we langs een diëtist, dus ik denk dat het wel handig is om uit te zoeken ondanks de matige klachten die Koert dan zou hebben.
Alleen heb ik de melk voor morgen al aan het ontdooien, dus we beginnen woensdag
Ik ging in de supermarkt op zoek naar een lunchoptie zonder melk (ik eet kwark), ik kwam er niet uit![]()
Ik ben maar gegaan voor fruit en smoothies, witbrood zou melk bevatten (ik lust geen bruin brood), cup-a-soup ook, beschuit zou wel kunnen (maar dan volgt er wel een zoektocht naar beleg) en er was zoveel yoghurt/kwark dat ik daar maar niet aan begonnen benquote:Op maandag 9 december 2019 14:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Soja- of kokosyoghurt, brood met beleg, crackers, beschuiten, soep... (lactose-intolerant hier)
Heb je facebook? Je kan lid worden van de groep “koemelkallergie” en “borstvoeding aan baby’s met voedselintolleranties/allergieen”. Daar staan veel tips. En je mag mij dm’en voor vragen mbt melkvervangers/opties die je wel mag eten zonder kme.quote:Op maandag 9 december 2019 14:09 schreef Ceviche het volgende:
Ja de apotheek zei dat het pas vergoed wordt na zo'n provocatietest (en terecht imho) maar zo'n blik kost gewoon 30 euro![]()
En eigenlijk alleen voor bij de gastoudermaar goed, de vpk zei dat als hij echt intolerant (of allergisch of whatever) is, dat je dan ook bepaalde voeding eerder moet introduceren of later, en dan kunnen we langs een diëtist, dus ik denk dat het wel handig is om uit te zoeken ondanks de matige klachten die Koert dan zou hebben.
Alleen heb ik de melk voor morgen al aan het ontdooien, dus we beginnen woensdag
Ik ging in de supermarkt op zoek naar een lunchoptie zonder melk (ik eet kwark), ik kwam er niet uit![]()
Ah top, dank je welquote:Op maandag 9 december 2019 15:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Heb je facebook? Je kan lid worden van de groep “koemelkallergie” en “borstvoeding aan baby’s met voedselintolleranties/allergieen”. Daar staan veel tips. En je mag mij dm’en voor vragen mbt melkvervangers/opties die je wel mag eten zonder kme.
Witbrood bevat niet allemaal melk (bolletjes en tijgerbrood meestal wel), cup-a-soup ook niet allemaal (de gewone tomaat bijvoorbeeld niet), en beleg is goed te doen: houmous, kalkoenfilet oid (even de verpakking checken), jam, pindakaas, de basic witbruine chocopasta van AH, pure hagelslag...quote:Op maandag 9 december 2019 15:30 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben maar gegaan voor fruit en smoothies, witbrood zou melk bevatten (ik lust geen bruin brood), cup-a-soup ook, beschuit zou wel kunnen (maar dan volgt er wel een zoektocht naar beleg) en er was zoveel yoghurt/kwark dat ik daar maar niet aan begonnen benook geen idee hoe streng je daarin zou moeten zijn, dus misschien denk ik nu te lastig.
Het is voor nu gewoon even kijken en proberen en mocht het effect hebben (en een allergie waarschijnlijk zijn) dan kunnen we naar een diëtiste.
Maar zo ver is het nog lang niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |