abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190111760
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, normale rechtse Nederlanders stemmen tegenwoordig op het FVD.

De VVD heeft zichzelf gediskwalificeerd.
De normale rechtse Nederlander heeft eigenlijk niet eens belang bij rechts beleid en stemt eigenlijk structureel tegen zijn of haar eigen belang in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_190111868
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De normale rechtse Nederlander heeft eigenlijk niet eens belang bij rechts beleid en stemt eigenlijk structureel tegen zijn of haar eigen belang in.
Ja, maar dus lang niet iedereen stemt gelukkig met eigen belang voor ogen. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_190111885
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dus lang niet iedereen stemt gelukkig met eigen belang voor ogen. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant.
Klopt, maar laat ik het zo zeggen; in mijn ogen is een stevige middenklasse belangrijk voor de stabiliteit van een samenleving en economie.

In mijn ogen is structureel overwegend rechts stemmen, zoals in Nederland gebeurd, niet goed voor de stabiliteit van de middenklasse.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 25 november 2019 @ 08:38:00 #129
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190111958
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Je draait erom heen. Ik had het over jouw bewering dat de PvdA op een of andere manier gefucked is. Maar volgens mij hebben ze vooral zichzelf gefucked. Daar heeft Pim Fortuyn weinig mee te maken.

Ik zie verder niet in wat er zo potsierlijk is om dat te benoemen. Wees liever boos op Samsom en Asscher die de arbeider gefaald hebben.
Waarom? Die maken al tijdenlang de dienst niet meer uit, er zit nu een liberale graaier op die plek die niet faalt maar de arbeider expres met willens en wetens het leven zuur maakt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 25 november 2019 @ 08:49:20 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112082
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed. Minder goed is dat ze daarbij een verkeerd beeld voor ogen hebben.

https://www.volkskrant.nl(...)emt-rechts~b28d5eb3/

Verdeling vermogen Nederland

Onder invloed van de miljardairsmedia (John de Mol, Van Thilo en door de VVD bezette publieke omroep) heeft het publiek een heel verkeerd beeld van Nederland. Buitenlanders, criminaliteit en files worden overdreven, terwijl bijvoorbeeld het aantal ongelukken op het werk worden weggemoffeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190112373
Dat plaatje gaat nog alleen over geld, zo belangrijk is geld nou ook weer niet.

En mensen vinden zelf files nou eenmaal belangrijk, omdat ze er elke dag in staan. Dat is concreet. Uiteindelijk heeft de overheid op het inkomen vaak maar een marginale invloed, werk vinden, hoger op komen in je werk of een andere baan heeft veel meer effect dan die enkele procentjes elk jaar. Dus het inkomensbeleid is niet zo concreet.

Maar ja, jij voelt je fijn als je lekker boos kunt zijn op de media, dat blijkt altijd in elk topic (volgens rechts is de media te links, volgens links te rechts, ik denk dat we dus redelijk goed zitten).

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 25-11-2019 09:24:14 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 25 november 2019 @ 09:42:54 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112619
Nog een klassiek voorbeeld

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 november 2019 @ 09:45:46 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190112644
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een klassiek voorbeeld

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gezien de omvang van de fraude is de belastingdruk in Nederland kennelijk te hoog. :)
  maandag 25 november 2019 @ 09:46:20 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112648
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 09:17 schreef Hanca het volgende:

En mensen vinden zelf files nou eenmaal belangrijk, omdat ze er elke dag in staan. Dat is concreet. Uiteindelijk heeft de overheid op het inkomen vaak maar een marginale invloed, werk vinden, hoger op komen in je werk of een andere baan heeft veel meer effect dan die enkele procentjes elk jaar. Dus het inkomensbeleid is niet zo concreet.

Maar ja, jij voelt je fijn als je lekker boos kunt zijn op de media, dat blijkt altijd in elk topic (volgens rechts is de media te links, volgens links te rechts, ik denk dat we dus redelijk goed zitten).
Het beeld van een linkse media is geschapen door diezelfde media. Datzelfde proces hebben we in de VS gezien. Zit een strategie achter.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 november 2019 @ 09:48:53 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112669
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gezien de omvang van de fraude is de belastingdruk in Nederland kennelijk te hoog. :)
Het is juist andersom, ons fiscale stelsel helpt massale criminaliteit in de hand. De Italianen snappen dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190112720
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is juist andersom, ons fiscale stelsel helpt massale criminaliteit in de hand. De Italianen snappen dat.
Daarom wil bijvoorbeeld CU veel minder toeslagen. Dat helpt pas echt. Grondslag verbreden, percentages om laag. Dat help het best.

Bij die 'uitkeringsfraude' zitten trouwens ook de mensen die door de belastingdienst of de uitkeringsinstantie onterecht als fraude worden aangemerkt, het lijkt me niet meer dan terecht dat er veel meer aandacht is voor criminele activiteiten als witwassen (van vaak geld uit de zware criminaliteit) dan voor zulke gevallen.

Ik zie trouwens niet zo zeer wat hier links of rechts aan is, beide kanten willen geen enkele vorm van fraude. Doen alsof de VVD of Mark Rutte voor fraude is, is echt te lachwekkend voor woorden.
  maandag 25 november 2019 @ 09:54:06 #137
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_190112726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Omdat er weinig serieuze alternatieven zijn.
Dit denk ik ja. De grote groep middenklassen voelt zich door niemand vertegenwoordigd en de VVD doet in elk geval nog een poging deze groep te paaien (om diezelfde groep vervolgens keihard te nemen)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 25 november 2019 @ 09:54:56 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112738
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

www.volkskrant.nl/columns(...)n-in-napels~b3e90a15

https://www.theatlantic.c(...)-haven-curse/491411/

https://www.theguardian.c(...)nal-financial-sector

https://www.imf.org/exter(...)ax-havens-shaxon.htm

Verder is de belastingdruk hier helemaal niet zo hoog. Zie deze tweet.

thomasforth twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 11:44:06 There's something about the simplicity of @PickardJE's quick snap from the printed @thetimes that makes this even better. My favourite bit of it is that, despite the big range, the UK and France at either end have identically strong economies (GDP). https://t.co/Xr1SdgBCEw reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 november 2019 @ 09:56:21 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112757
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 09:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doen alsof de VVD of Mark Rutte voor fraude is, is echt te lachwekkend voor woorden.
Ze zijn er in daad in elk geval niet tegen. Niet tegen de grote jongens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190112790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:00 schreef babylon het volgende:

[..]

Liever stemmen op een partij die je leegzuigt dan één van de andere partijen. Tsja. Ik vind dat wat masochistisch.
een woord: sigrid aag.
pi_190112806
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze zijn er in daad in elk geval niet tegen. Niet tegen de grote jongens.
Jawel, maar het gaat me niet lukken jou daar van te overtuigen, dus ik ga er niet te veel moeite in steken. Wel wil ik je er op wijzen dat dit kabinet bijvoorbeeld gewoon de belastingontwijkingswet van GL heeft overgenomen en nu zelf gaat verdedigen, 1-op-1 een GL wet.
  maandag 25 november 2019 @ 10:01:57 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112810
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 09:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daarom wil bijvoorbeeld CU veel minder toeslagen. Dat helpt pas echt. Grondslag verbreden, percentages om laag. Dat help het best.

Bij die 'uitkeringsfraude' zitten trouwens ook de mensen die door de belastingdienst of de uitkeringsinstantie onterecht als fraude worden aangemerkt, het lijkt me niet meer dan terecht dat er veel meer aandacht is voor criminele activiteiten als witwassen (van vaak geld uit de zware criminaliteit) dan voor zulke gevallen.

Ik zie trouwens niet zo zeer wat hier links of rechts aan is, beide kanten willen geen enkele vorm van fraude. Doen alsof de VVD of Mark Rutte voor fraude is, is echt te lachwekkend voor woorden.
Het hele toeslagencircus is trouwens ook een mooi staaltje van oppositie voeren tegen jezelf. Dat heeft de VVD zelf zo ingevoerd rond 2005. De PvdA was tegen, de VVD voor, want het bezuinigt zo lekker. Je kunt zo lekker een groep wegzetten als steuntrekkers en er makkelijk aan draaien. Ondertussen werd het ook nog eens gebruikt om de marktlonen te matigen of zelfs in de min te zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 25 november 2019 @ 10:03:15 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112819
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, maar het gaat me niet lukken jou daar van te overtuigen, dus ik ga er niet te veel moeite in steken. Wel wil ik je er op wijzen dat dit kabinet bijvoorbeeld gewoon de belastingontwijkingswet van GL heeft overgenomen en nu zelf gaat verdedigen, 1-op-1 een GL wet.
Je gaat me inderdaad niet overtuigen dat ze veel werk maken van faillissementsfraude. De strafblad partij.

Ik log nu uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190112823
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 10:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het hele toeslagencircus is trouwens ook een mooi staaltje van oppositie voeren tegen jezelf. Dat heeft de VVD zelf zo ingevoerd rond 2005. De PvdA was tegen, de VVD voor, want het bezuinigt zo lekker. Je kunt zo lekker een groep wegzetten als steuntrekkers en er makkelijk aan draaien. Ondertussen werd het ook nog eens gebruikt om de marktlonen te matigen of zelfs in de min te zetten.
PvdA was helemaal niet tegen, je verdraait de feiten. Vraag maar aan Nijboer, die geeft dat zelf toe.
  maandag 25 november 2019 @ 10:15:07 #145
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_190112938
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 09:17 schreef Hanca het volgende:
Ga dat eens vertellen aan de werkende armen in dit land. Hun aandeel stijgt al sinds 1990.
https://www.scp.nl/Nieuws(...)_Denemarken_en_Belgi
Of aan het ziekenhuispersoneel en de leraren die staken o.a. omdat hun loon niet meer in verhouding staat tot wat ze maatschappelijk bijdragen.
En je zou ook andersom kunnen redeneren. Als geld niet zo belangrijk is wat weerhoud je dan van nivellerende maatregelen?
  maandag 25 november 2019 @ 10:19:40 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190112985
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

PvdA was helemaal niet tegen, je verdraait de feiten. Vraag maar aan Nijboer, die geeft dat zelf toe.
Ik verdraai helemaal niks. De toenmalig woordvoerder Heemskerk (niet Nijboer...) gaf duidelijk aan sceptisch te zijn, en bij de eerstvolgende verkiezingen stond in het PvdA programma dat de toeslagen moesten stoppen. Je bent een rechtsmens in vermomming.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190113013
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 10:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Ga dat eens vertellen aan de werkende armen in dit land. Hun aandeel stijgt al sinds 1990.
https://www.scp.nl/Nieuws(...)_Denemarken_en_Belgi
Of aan het ziekenhuispersoneel en de leraren die staken o.a. omdat hun loon niet meer in verhouding staat tot wat ze maatschappelijk bijdragen.
En je zou ook andersom kunnen redeneren. Als geld niet zo belangrijk is wat weerhoud je dan van nivellerende maatregelen?
Ik leef zelf met mijn gezin rond de armoedegrens, dus dat hoef je mij niet te vertellen. Maar nog is het belang van de overheid op je inkomen echt relatief.

Trouwens: het aantal werkende armen neemt al sinds 2013 af: https://digitaal.scp.nl/a(...)niet-werkende-armen/
Natuurlijk is het wel nog steeds te hoog.

Ik ben trouwens zelf voor (iets) meer nivellering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 25-11-2019 10:35:59 ]
pi_190117550
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, mensen vergeten dat je ook recht hebt op toeslagen als je werkt.

Pas als je in één keer een enorme sprong maakt in inkomen kan het inderdaad in sommige gevallen zo zijn dat je er qua inkomen niets mee opschiet omdat dan het recht op toeslagen vervalt.

Maar werken levert eigenlijk altijd meer op dan de Bijstand.
Het probleem is vooral opgeschoven: https://debalie.nl/artikelen/meer-werken-loont-nog-steeds-niet/
  maandag 25 november 2019 @ 15:43:30 #149
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190117803
quote:
Logisch, aangezien de koopkracht van het minimumloon al 20 jaar stil staat of zelfs is gedaald.

Het is dezelfde VVD die de armoedeval in stand houdt. Ze trappen zowel de uitkeringsgerechtigden als laagverdienenden naar beneden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190118286
quote:
Ze rekenen hier nog met een harde grens op de huursubsidie, dat is sinds prinsjesdag achterhaald.

https://www.woonbond.nl/n(...)nmerking-huurtoeslag
https://financieel.infonu(...)nzen-verdwijnen.html

Dat men op dit POL gedeelte de politiek zo slecht volgt verbaast me wel telkens weer, dit is een behoorlijk bekende maatregel uit het meest recente belastingplan.

Kortom: de armoedeval is weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')