De normale rechtse Nederlander heeft eigenlijk niet eens belang bij rechts beleid en stemt eigenlijk structureel tegen zijn of haar eigen belang in.quote:Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, normale rechtse Nederlanders stemmen tegenwoordig op het FVD.
De VVD heeft zichzelf gediskwalificeerd.
Ja, maar dus lang niet iedereen stemt gelukkig met eigen belang voor ogen. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant.quote:Op maandag 25 november 2019 08:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De normale rechtse Nederlander heeft eigenlijk niet eens belang bij rechts beleid en stemt eigenlijk structureel tegen zijn of haar eigen belang in.
Klopt, maar laat ik het zo zeggen; in mijn ogen is een stevige middenklasse belangrijk voor de stabiliteit van een samenleving en economie.quote:Op maandag 25 november 2019 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dus lang niet iedereen stemt gelukkig met eigen belang voor ogen. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant.
Waarom? Die maken al tijdenlang de dienst niet meer uit, er zit nu een liberale graaier op die plek die niet faalt maar de arbeider expres met willens en wetens het leven zuur maakt.quote:Op vrijdag 22 november 2019 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Je draait erom heen. Ik had het over jouw bewering dat de PvdA op een of andere manier gefucked is. Maar volgens mij hebben ze vooral zichzelf gefucked. Daar heeft Pim Fortuyn weinig mee te maken.
Ik zie verder niet in wat er zo potsierlijk is om dat te benoemen. Wees liever boos op Samsom en Asscher die de arbeider gefaald hebben.
Dat is inderdaad goed. Minder goed is dat ze daarbij een verkeerd beeld voor ogen hebben.quote:Op maandag 25 november 2019 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dus lang niet iedereen stemt gelukkig met eigen belang voor ogen. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant.
Gezien de omvang van de fraude is de belastingdruk in Nederland kennelijk te hoog.quote:Op maandag 25 november 2019 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een klassiek voorbeeld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het beeld van een linkse media is geschapen door diezelfde media. Datzelfde proces hebben we in de VS gezien. Zit een strategie achter.quote:Op maandag 25 november 2019 09:17 schreef Hanca het volgende:
Dat plaatje gaat nog alleen over geld, zo belangrijk is geld nou ook weer niet.
En mensen vinden zelf files nou eenmaal belangrijk, omdat ze er elke dag in staan. Dat is concreet. Uiteindelijk heeft de overheid op het inkomen vaak maar een marginale invloed, werk vinden, hoger op komen in je werk of een andere baan heeft veel meer effect dan die enkele procentjes elk jaar. Dus het inkomensbeleid is niet zo concreet.
Maar ja, jij voelt je fijn als je lekker boos kunt zijn op de media, dat blijkt altijd in elk topic (volgens rechts is de media te links, volgens links te rechts, ik denk dat we dus redelijk goed zitten).
Het is juist andersom, ons fiscale stelsel helpt massale criminaliteit in de hand. De Italianen snappen dat.quote:Op maandag 25 november 2019 09:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Gezien de omvang van de fraude is de belastingdruk in Nederland kennelijk te hoog.
Daarom wil bijvoorbeeld CU veel minder toeslagen. Dat helpt pas echt. Grondslag verbreden, percentages om laag. Dat help het best.quote:Op maandag 25 november 2019 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is juist andersom, ons fiscale stelsel helpt massale criminaliteit in de hand. De Italianen snappen dat.
Dit denk ik ja. De grote groep middenklassen voelt zich door niemand vertegenwoordigd en de VVD doet in elk geval nog een poging deze groep te paaien (om diezelfde groep vervolgens keihard te nemen)quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Omdat er weinig serieuze alternatieven zijn.
www.volkskrant.nl/columns(...)n-in-napels~b3e90a15quote:Op maandag 25 november 2019 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is juist andersom, ons fiscale stelsel helpt massale criminaliteit in de hand. De Italianen snappen dat.
twitter:thomasforth twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 11:44:06There's something about the simplicity of @PickardJE's quick snap from the printed @thetimes that makes this even better. My favourite bit of it is that, despite the big range, the UK and France at either end have identically strong economies (GDP). https://t.co/Xr1SdgBCEw reageer retweet
Ze zijn er in daad in elk geval niet tegen. Niet tegen de grote jongens.quote:Op maandag 25 november 2019 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof de VVD of Mark Rutte voor fraude is, is echt te lachwekkend voor woorden.
een woord: sigrid aag.quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:00 schreef babylon het volgende:
[..]
Liever stemmen op een partij die je leegzuigt dan één van de andere partijen. Tsja. Ik vind dat wat masochistisch.
Jawel, maar het gaat me niet lukken jou daar van te overtuigen, dus ik ga er niet te veel moeite in steken. Wel wil ik je er op wijzen dat dit kabinet bijvoorbeeld gewoon de belastingontwijkingswet van GL heeft overgenomen en nu zelf gaat verdedigen, 1-op-1 een GL wet.quote:Op maandag 25 november 2019 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze zijn er in daad in elk geval niet tegen. Niet tegen de grote jongens.
Het hele toeslagencircus is trouwens ook een mooi staaltje van oppositie voeren tegen jezelf. Dat heeft de VVD zelf zo ingevoerd rond 2005. De PvdA was tegen, de VVD voor, want het bezuinigt zo lekker. Je kunt zo lekker een groep wegzetten als steuntrekkers en er makkelijk aan draaien. Ondertussen werd het ook nog eens gebruikt om de marktlonen te matigen of zelfs in de min te zetten.quote:Op maandag 25 november 2019 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom wil bijvoorbeeld CU veel minder toeslagen. Dat helpt pas echt. Grondslag verbreden, percentages om laag. Dat help het best.
Bij die 'uitkeringsfraude' zitten trouwens ook de mensen die door de belastingdienst of de uitkeringsinstantie onterecht als fraude worden aangemerkt, het lijkt me niet meer dan terecht dat er veel meer aandacht is voor criminele activiteiten als witwassen (van vaak geld uit de zware criminaliteit) dan voor zulke gevallen.
Ik zie trouwens niet zo zeer wat hier links of rechts aan is, beide kanten willen geen enkele vorm van fraude. Doen alsof de VVD of Mark Rutte voor fraude is, is echt te lachwekkend voor woorden.
Je gaat me inderdaad niet overtuigen dat ze veel werk maken van faillissementsfraude. De strafblad partij.quote:Op maandag 25 november 2019 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, maar het gaat me niet lukken jou daar van te overtuigen, dus ik ga er niet te veel moeite in steken. Wel wil ik je er op wijzen dat dit kabinet bijvoorbeeld gewoon de belastingontwijkingswet van GL heeft overgenomen en nu zelf gaat verdedigen, 1-op-1 een GL wet.
PvdA was helemaal niet tegen, je verdraait de feiten. Vraag maar aan Nijboer, die geeft dat zelf toe.quote:Op maandag 25 november 2019 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het hele toeslagencircus is trouwens ook een mooi staaltje van oppositie voeren tegen jezelf. Dat heeft de VVD zelf zo ingevoerd rond 2005. De PvdA was tegen, de VVD voor, want het bezuinigt zo lekker. Je kunt zo lekker een groep wegzetten als steuntrekkers en er makkelijk aan draaien. Ondertussen werd het ook nog eens gebruikt om de marktlonen te matigen of zelfs in de min te zetten.
Ga dat eens vertellen aan de werkende armen in dit land. Hun aandeel stijgt al sinds 1990.quote:Op maandag 25 november 2019 09:17 schreef Hanca het volgende:
Dat plaatje gaat nog alleen over geld, zo belangrijk is geld nou ook weer niet.
Ik verdraai helemaal niks. De toenmalig woordvoerder Heemskerk (niet Nijboer...) gaf duidelijk aan sceptisch te zijn, en bij de eerstvolgende verkiezingen stond in het PvdA programma dat de toeslagen moesten stoppen. Je bent een rechtsmens in vermomming.quote:Op maandag 25 november 2019 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA was helemaal niet tegen, je verdraait de feiten. Vraag maar aan Nijboer, die geeft dat zelf toe.
Ik leef zelf met mijn gezin rond de armoedegrens, dus dat hoef je mij niet te vertellen. Maar nog is het belang van de overheid op je inkomen echt relatief.quote:Op maandag 25 november 2019 10:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ga dat eens vertellen aan de werkende armen in dit land. Hun aandeel stijgt al sinds 1990.
https://www.scp.nl/Nieuws(...)_Denemarken_en_Belgi
Of aan het ziekenhuispersoneel en de leraren die staken o.a. omdat hun loon niet meer in verhouding staat tot wat ze maatschappelijk bijdragen.
En je zou ook andersom kunnen redeneren. Als geld niet zo belangrijk is wat weerhoud je dan van nivellerende maatregelen?
Het probleem is vooral opgeschoven: https://debalie.nl/artikelen/meer-werken-loont-nog-steeds-niet/quote:Op zondag 24 november 2019 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen vergeten dat je ook recht hebt op toeslagen als je werkt.
Pas als je in één keer een enorme sprong maakt in inkomen kan het inderdaad in sommige gevallen zo zijn dat je er qua inkomen niets mee opschiet omdat dan het recht op toeslagen vervalt.
Maar werken levert eigenlijk altijd meer op dan de Bijstand.
Logisch, aangezien de koopkracht van het minimumloon al 20 jaar stil staat of zelfs is gedaald.quote:Op maandag 25 november 2019 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is vooral opgeschoven: https://debalie.nl/artikelen/meer-werken-loont-nog-steeds-niet/
Ze rekenen hier nog met een harde grens op de huursubsidie, dat is sinds prinsjesdag achterhaald.quote:Op maandag 25 november 2019 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is vooral opgeschoven: https://debalie.nl/artikelen/meer-werken-loont-nog-steeds-niet/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |