abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190099643
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

En mensen die vooral voor een kleine overheid, veel vrijheid, opkomen voor ondernemers, e.d. zijn, zijn er nog steeds. Niet voor niets komen er genoeg mensen bij de VVD uit via de stemwijzer.
Alleen zitten ze bij de VVD dan echter verkeerd.

De VVD is alleen voor een kleinere overheid in woorden.

De regeldruk onder de VVD is alleen maar toegenomen, en zo voor vrijheid (liberale waarden) zijn ze ook niet meer.

Last nut niet least heeft de gemiddelde MKB-er ook niets bij de VVD te zoeken, aangezien de VVD vooral de belangen van multinationals behartigd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 24 november 2019 @ 15:50:21 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190100065
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 15:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In de jaren 80/90, als reactie op luilekkerland Nederland waar iedereen die zijn een vinger kneusde een levenslange uitkering kreeg. Het liberale uitgangspunt van de VVD was toch wel een nodig contragewicht.
Het is de PvdA en CDA geweest die de WAO heeft hervormd. De VVD maakte er pas later een puinhoop van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190101278
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:
En mensen die vooral voor een kleine overheid, veel vrijheid, opkomen voor ondernemers, e.d. zijn, zijn er nog steeds. Niet voor niets komen er genoeg mensen bij de VVD uit via de stemwijzer.
Ja, maar die stemwijzer klopt dus niet. Althans - die stemwijzer komt overeen met wat er in het VVD verkiezingsprogramma staat. Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
pi_190102330
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
Dit is politiek breed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 november 2019 @ 17:52:00 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190102738
Bovendien, als je willens en wetens in domme verkiezingsbeloften van de VVD trapt dan verdien je het om belazerd te worden.
  zondag 24 november 2019 @ 17:56:21 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_190102826
Door de HRA subsidie en de afschaffing van de dividendbelasting
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 november 2019 @ 17:57:50 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190102841
quote:

[..]

Ja, maar die stemwijzer klopt dus niet. Althans - die stemwijzer komt overeen met wat er in het VVD verkiezingsprogramma staat. Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
Je moet eveneens naar het stemgedrag kijken van de partij in de parlementen. Dat is niet zo heel moeilijk meer.

Wat je de media wel kwalijk kunt nemen, is dat ze (doelbewust) de Stemwijzer en CPB doorrekeningen veel te veel gewicht mee geven, en het daadwerkelijke stemgedrag veel te weinig. Ook zie je, sinds RTL daarmee is begonnen in de jaren 90, dat de media meer en meer aandacht geven aan 'wie is de grootste' en de zogeheten 'horse race'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190103055
quote:

[..]

Tja, de VVD sluit ook compromissen. Denken dat 100% van het verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd als je op een partij stemt is sowieso niet waar. Bijvoorbeeld de verlaging van het hoogste tarief van de inkomstenbelasting en de verlaging van het laagste tarief van de winstbelasting komen toch echt uit hun verkiezingsprogramma (en dat zijn 2 simpele voorbeelden uit het meeste recente belastingplan).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_190103194
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, de VVD sluit ook compromissen. Denken dat 100% van het verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd als je op een partij stemt is sowieso niet waar. Bijvoorbeeld de verlaging van het hoogste tarief van de inkomstenbelasting en de verlaging van het laagste tarief van de winstbelasting komen toch echt uit hun verkiezingsprogramma (en dat zijn 2 simpele voorbeelden uit het meeste recente belastingplan).
Het zijn niet de compromissen die me storen. Maar het beleid dat gewoon haaks staat op wat de normale (rechtse) Nederlander wil.
pi_190103597
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het zijn niet de compromissen die me storen. Maar het beleid dat gewoon haaks staat op wat de normale (rechtse) Nederlander wil.
Tja, rutte 1 was natuurlijk zeer kort. Rutte 2 was met een linkse partij en afhankelijk van eerst de C3 en daarna D66+GL, Rutte 3 is met CU en D66 en nu afhankelijk van GL. Volledig rechts beleid verwachten is dan gewoon onrealistisch.

Maar ik weet ook niet zo goed waar je op doelt. Als je doelt op het immigratiebeleid is dat al extreem streng, zeer rechts. En als je doelt op klimaatbeleid: dat is niet zo zeer links of rechts, ook aan de rechterkant is gelukkig tegenwoordig bijna iedereen er van overtuigd dat er klimaatmaatregelen moeten worden genomen. Dat zijn de 2 punten waar het meeste kritiek op is van de rechterkant, maar misschien heb jij andere punten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 24 november 2019 @ 18:36:34 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190103670
quote:

[..]

Wie is precies de "normale rechtse Nederlander"?
  zondag 24 november 2019 @ 18:38:24 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190103702
quote:

[..]

De top van de VVD heeft inderdaad andere prioriteiten dan het kiezersvolk, daar ben ik wel mee eens. Datzelfde fenomeen zien we in Amerika en de VK.

Ze zijn er ook goed in om oppositie te voeren tegen zichzelf, en gebruik te maken van de door hen geschapen onvrede
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 24 november 2019 @ 19:32:30 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_190104704
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, rutte 1 was natuurlijk zeer kort. Rutte 2 was met een linkse partij en afhankelijk van eerst de C3 en daarna D66+GL, Rutte 3 is met CU en D66 en nu afhankelijk van GL. Volledig rechts beleid verwachten is dan gewoon onrealistisch.

Maar ik weet ook niet zo goed waar je op doelt. Als je doelt op het immigratiebeleid is dat al extreem streng, zeer rechts. En als je doelt op klimaatbeleid: dat is niet zo zeer links of rechts, ook aan de rechterkant is gelukkig tegenwoordig bijna iedereen er van overtuigd dat er klimaatmaatregelen moeten worden genomen. Dat zijn de 2 punten waar het meeste kritiek op is van de rechterkant, maar misschien heb jij andere punten.
De domme rechtse loonslaaf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190104797
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 15:22 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Heeft die überhaupt bestaan?
Ja, maar die mocht de kliniek niet uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190104831
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De domme rechtse loonslaaf
Wat bedoel je? Ik ben niet rechts, geen loonslaaf en zeker geen VVD stemmer. Maar ik vind dat overtrokken geroep dat ze heel andere dingen doen dan ze beloven gewoon overdreven. Ze beloven met name lagere belastingen voor de middengroepen (loonbelasting hoogste schijf gaat omlaag) en lagere belasting voor het MKB (vennootschapsbelasting het laagste tarief gaat omlaag). Dat zijn de beloftes die ze altijd het hardste doen en volgens mij doet dit kabinet dat ook, terwijl het echt niet de eerste punten zijn waar D66 en CU aan denken.
  zondag 24 november 2019 @ 19:52:33 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190105045
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik ben niet rechts, geen loonslaaf en zeker geen VVD stemmer. Maar ik vind dat overtrokken geroep dat ze heel andere dingen doen dan ze beloven gewoon overdreven. Ze beloven met name lagere belastingen voor de middengroepen (loonbelasting hoogste schijf gaat omlaag) en lagere belasting voor het MKB (vennootschapsbelasting het laagste tarief gaat omlaag). Dat zijn de beloftes die ze altijd het hardste doen en volgens mij doet dit kabinet dat ook, terwijl het echt niet de eerste punten zijn waar D66 en CU aan denken.
Ach ze hebben het denk ik eerder over 1000 euro, geen geld naar Griekenland en geen aanpak van de HRA.

Maar als je voor dat soort onnozele standpunten stemt verdien je het ook belazerd te worden.
pi_190105265
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach ze hebben het denk ik eerder over 1000 euro, geen geld naar Griekenland en geen aanpak van de HRA.

Maar als je voor dat soort onnozele standpunten stemt verdien je het ook belazerd te worden.
Tja, het stomme is dat bijna heel Nederland die 1000 euro in die kabinetsperiode gewoon gehad heeft via de verhoging van de heffingskorting. Alleen de grote verdieners en de niet werkenden niet.

https://www.volkskrant.nl(...)1-000-euro~b667c80b/
pi_190106700
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie is precies de "normale rechtse Nederlander"?
Ja, ik geef toe, dat is een pleonasme.
pi_190106972
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ik geef toe, dat is een pleonasme.
De gemiddelde VVD stemmer heeft hele andere prioriteiten dan de gemiddelde SGP stemmer. Dus vertel wat bedoel je? Of zie jij jezelf als dat stereotype?
pi_190108237
quote:

[..]

Die normale rechtse Nederlanders stemmen toch uit eigener beweging op dwaze slaven? Hebben zij dan hun ogen dicht? Men ziet toch al van ver de vele rimpels van het vele lachen op de gezichten van degene welke zich verkiesbaar stellen?
pi_190109703
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De gemiddelde VVD stemmer heeft hele andere prioriteiten dan de gemiddelde SGP stemmer. Dus vertel wat bedoel je? Of zie jij jezelf als dat stereotype?
Nee, die prioriteiten van VVD (op papier) en SGP liggen niet ver uit elkaar. Het probleem is vooral dat de VVD onder leiding van Rutte een stel graaiers is geworden, die geen bezwaar hebben hun ziel aan de linkse kerk te verkopen, als het maar geld oplevert.
pi_190109732
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Die normale rechtse Nederlanders stemmen toch uit eigener beweging op dwaze slaven? Hebben zij dan hun ogen dicht? Men ziet toch al van ver de vele rimpels van het vele lachen op de gezichten van degene welke zich verkiesbaar stellen?
Nee, normale rechtse Nederlanders stemmen tegenwoordig op het FVD.

De VVD heeft zichzelf gediskwalificeerd.
pi_190111594
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Rechts bestaat uit nationalisten, conservatieven en (neo) liberalen. De FvD is voor een groot deel van die laatste twee groepen te nationalistisch.
pi_190111638
quote:

[..]

FvD stemmen en normaal in 1 zin, daar moest ik toch even goed naar kijken. FvD stemmen lijkt me nooit normaal, eerlijk gezegd.
pi_190111730
quote:

[..]

De normale rechtse Nederlanders krijgen toch geen andere beleid van de lachebekjes zoals Rutte en zijn inmiddels vele makkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')