Alleen zitten ze bij de VVD dan echter verkeerd.quote:Op zondag 24 november 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
En mensen die vooral voor een kleine overheid, veel vrijheid, opkomen voor ondernemers, e.d. zijn, zijn er nog steeds. Niet voor niets komen er genoeg mensen bij de VVD uit via de stemwijzer.
Het is de PvdA en CDA geweest die de WAO heeft hervormd. De VVD maakte er pas later een puinhoop van.quote:Op zondag 24 november 2019 15:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In de jaren 80/90, als reactie op luilekkerland Nederland waar iedereen die zijn een vinger kneusde een levenslange uitkering kreeg. Het liberale uitgangspunt van de VVD was toch wel een nodig contragewicht.
Ja, maar die stemwijzer klopt dus niet. Althans - die stemwijzer komt overeen met wat er in het VVD verkiezingsprogramma staat. Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.quote:Op zondag 24 november 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:
En mensen die vooral voor een kleine overheid, veel vrijheid, opkomen voor ondernemers, e.d. zijn, zijn er nog steeds. Niet voor niets komen er genoeg mensen bij de VVD uit via de stemwijzer.
Dit is politiek breedquote:Op zondag 24 november 2019 16:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
Je moet eveneens naar het stemgedrag kijken van de partij in de parlementen. Dat is niet zo heel moeilijk meer.quote:Op zondag 24 november 2019 16:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, maar die stemwijzer klopt dus niet. Althans - die stemwijzer komt overeen met wat er in het VVD verkiezingsprogramma staat. Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
Tja, de VVD sluit ook compromissen. Denken dat 100% van het verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd als je op een partij stemt is sowieso niet waar. Bijvoorbeeld de verlaging van het hoogste tarief van de inkomstenbelasting en de verlaging van het laagste tarief van de winstbelasting komen toch echt uit hun verkiezingsprogramma (en dat zijn 2 simpele voorbeelden uit het meeste recente belastingplan).quote:Op zondag 24 november 2019 16:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, maar die stemwijzer klopt dus niet. Althans - die stemwijzer komt overeen met wat er in het VVD verkiezingsprogramma staat. Helaas is dat echter totaal iets anders dat het beleid dat de VVD-bewindslieden vervolgens uitvoeren.
Het zijn niet de compromissen die me storen. Maar het beleid dat gewoon haaks staat op wat de normale (rechtse) Nederlander wil.quote:Op zondag 24 november 2019 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de VVD sluit ook compromissen. Denken dat 100% van het verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd als je op een partij stemt is sowieso niet waar. Bijvoorbeeld de verlaging van het hoogste tarief van de inkomstenbelasting en de verlaging van het laagste tarief van de winstbelasting komen toch echt uit hun verkiezingsprogramma (en dat zijn 2 simpele voorbeelden uit het meeste recente belastingplan).
Tja, rutte 1 was natuurlijk zeer kort. Rutte 2 was met een linkse partij en afhankelijk van eerst de C3 en daarna D66+GL, Rutte 3 is met CU en D66 en nu afhankelijk van GL. Volledig rechts beleid verwachten is dan gewoon onrealistisch.quote:Op zondag 24 november 2019 18:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het zijn niet de compromissen die me storen. Maar het beleid dat gewoon haaks staat op wat de normale (rechtse) Nederlander wil.
Wie is precies de "normale rechtse Nederlander"?quote:Op zondag 24 november 2019 18:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het zijn niet de compromissen die me storen. Maar het beleid dat gewoon haaks staat op wat de normale (rechtse) Nederlander wil.
De top van de VVD heeft inderdaad andere prioriteiten dan het kiezersvolk, daar ben ik wel mee eens. Datzelfde fenomeen zien we in Amerika en de VK.quote:Op zondag 24 november 2019 18:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De domme rechtse loonslaafquote:Op zondag 24 november 2019 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, rutte 1 was natuurlijk zeer kort. Rutte 2 was met een linkse partij en afhankelijk van eerst de C3 en daarna D66+GL, Rutte 3 is met CU en D66 en nu afhankelijk van GL. Volledig rechts beleid verwachten is dan gewoon onrealistisch.
Maar ik weet ook niet zo goed waar je op doelt. Als je doelt op het immigratiebeleid is dat al extreem streng, zeer rechts. En als je doelt op klimaatbeleid: dat is niet zo zeer links of rechts, ook aan de rechterkant is gelukkig tegenwoordig bijna iedereen er van overtuigd dat er klimaatmaatregelen moeten worden genomen. Dat zijn de 2 punten waar het meeste kritiek op is van de rechterkant, maar misschien heb jij andere punten.
Ja, maar die mocht de kliniek niet uit.quote:
Wat bedoel je? Ik ben niet rechts, geen loonslaaf en zeker geen VVD stemmer. Maar ik vind dat overtrokken geroep dat ze heel andere dingen doen dan ze beloven gewoon overdreven. Ze beloven met name lagere belastingen voor de middengroepen (loonbelasting hoogste schijf gaat omlaag) en lagere belasting voor het MKB (vennootschapsbelasting het laagste tarief gaat omlaag). Dat zijn de beloftes die ze altijd het hardste doen en volgens mij doet dit kabinet dat ook, terwijl het echt niet de eerste punten zijn waar D66 en CU aan denken.quote:
Ach ze hebben het denk ik eerder over 1000 euro, geen geld naar Griekenland en geen aanpak van de HRA.quote:Op zondag 24 november 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik ben niet rechts, geen loonslaaf en zeker geen VVD stemmer. Maar ik vind dat overtrokken geroep dat ze heel andere dingen doen dan ze beloven gewoon overdreven. Ze beloven met name lagere belastingen voor de middengroepen (loonbelasting hoogste schijf gaat omlaag) en lagere belasting voor het MKB (vennootschapsbelasting het laagste tarief gaat omlaag). Dat zijn de beloftes die ze altijd het hardste doen en volgens mij doet dit kabinet dat ook, terwijl het echt niet de eerste punten zijn waar D66 en CU aan denken.
Tja, het stomme is dat bijna heel Nederland die 1000 euro in die kabinetsperiode gewoon gehad heeft via de verhoging van de heffingskorting. Alleen de grote verdieners en de niet werkenden niet.quote:Op zondag 24 november 2019 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach ze hebben het denk ik eerder over 1000 euro, geen geld naar Griekenland en geen aanpak van de HRA.
Maar als je voor dat soort onnozele standpunten stemt verdien je het ook belazerd te worden.
Ja, ik geef toe, dat is een pleonasme.quote:Op zondag 24 november 2019 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie is precies de "normale rechtse Nederlander"?
De gemiddelde VVD stemmer heeft hele andere prioriteiten dan de gemiddelde SGP stemmer. Dus vertel wat bedoel je? Of zie jij jezelf als dat stereotype?quote:Op zondag 24 november 2019 21:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ik geef toe, dat is een pleonasme.
Die normale rechtse Nederlanders stemmen toch uit eigener beweging op dwaze slaven? Hebben zij dan hun ogen dicht? Men ziet toch al van ver de vele rimpels van het vele lachen op de gezichten van degene welke zich verkiesbaar stellen?quote:Op zondag 24 november 2019 18:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, die prioriteiten van VVD (op papier) en SGP liggen niet ver uit elkaar. Het probleem is vooral dat de VVD onder leiding van Rutte een stel graaiers is geworden, die geen bezwaar hebben hun ziel aan de linkse kerk te verkopen, als het maar geld oplevert.quote:Op zondag 24 november 2019 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De gemiddelde VVD stemmer heeft hele andere prioriteiten dan de gemiddelde SGP stemmer. Dus vertel wat bedoel je? Of zie jij jezelf als dat stereotype?
Nee, normale rechtse Nederlanders stemmen tegenwoordig op het FVD.quote:Op zondag 24 november 2019 22:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Die normale rechtse Nederlanders stemmen toch uit eigener beweging op dwaze slaven? Hebben zij dan hun ogen dicht? Men ziet toch al van ver de vele rimpels van het vele lachen op de gezichten van degene welke zich verkiesbaar stellen?
Ben ik het niet mee eens. Rechts bestaat uit nationalisten, conservatieven en (neo) liberalen. De FvD is voor een groot deel van die laatste twee groepen te nationalistisch.quote:Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, normale rechtse Nederlanders stemmen tegenwoordig op het FVD.
De VVD heeft zichzelf gediskwalificeerd.
FvD stemmen en normaal in 1 zin, daar moest ik toch even goed naar kijken. FvD stemmen lijkt me nooit normaal, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De normale rechtse Nederlanders krijgen toch geen andere beleid van de lachebekjes zoals Rutte en zijn inmiddels vele makkers.quote:Op zondag 24 november 2019 23:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |