abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 november 2019 @ 20:12:42 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189992344
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:05 schreef -Chakotay- het volgende:
nu.nl brengt de racistische spreekkoren tijdens FC Den B osch en Excelsior in samenhang met zwarte piet :')

Tyfus site

Racistische spreekkoren waarin Zwarte Piet geroepen wordt. Dus blijkbaar zijn er hooligans die als onderdeel van hun spreekkoren de symbolische figuur Zwarte Piet aanhalen.

Het verband is er. In dit geval hebben de hooligans Zwarte Piet en racisme aan elkaar gekoppeld. Waarom is nu.nl dan een tyfus site als ze daarover schrijven? En besef jij wel dat nu.nl voornamelijk ANP persberichten publiceert?
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 20:16:56 #52
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189992463
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:05 schreef LXIV het volgende:
Binnen nu en vijf jaar valt er een dode tijdens de intocht
Triest, doch niet onwaarschijnlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 november 2019 @ 20:22:35 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189992588
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 20:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Racistische spreekkoren waarin Zwarte Piet geroepen wordt. Dus blijkbaar zijn er hooligans die als onderdeel van hun spreekkoren de symbolische figuur Zwarte Piet aanhalen.

Het verband is er. In dit geval hebben de hooligans Zwarte Piet en racisme aan elkaar gekoppeld. Waarom is nu.nl dan een tyfus site als ze daarover schrijven? En besef jij wel dat nu.nl voornamelijk ANP persberichten publiceert?
Nu.nl=>anp=>soros
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189992628
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:09 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

de vraag stellen is hem beantwoorden :)
Heb je daar ook argumenten voor of ben je nog aan het schuimbekken ?
Telegraaf en RTL zijn overigens nu dus ook tyfussites.
pi_189992644
Halsema zet in op iedereen te laten verheidenen


Joulupukki, the Finnish Santa

De 81ste intocht van Sinterklaas in Amsterdam lijkt misschien op die van andere jaren, maar heeft vanaf dit jaar een extra opdracht meegekregen: kinderen en ouders die niet met Sinterklaas zijn grootgebracht mee laten vieren. Expats, statushouders en families met een oorsprong van Marokko tot India. Probeer ze te betrekken bij het Sinterklaasfeest.

>
https://www.parool.nl/ams(...)-het-feest~b123ae34/

totaal inclusief
dus ook die van de finnen
shift-knop defekt
pi_189992678
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik bedoelde de zeurpieten, niet de zwarte pieten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen verborgen agenda is.
De dekolonisatie/herstelbetalingen opperdrammer en de man achter de KOZP strategie, Sandew Hira, was ook aanwezig bij de KOZP manifestatie in Den Haag. Gezellig een kopje thee drinken vermoed ik....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189992709
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 20:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Racistische spreekkoren waarin Zwarte Piet geroepen wordt. Dus blijkbaar zijn er hooligans die als onderdeel van hun spreekkoren de symbolische figuur Zwarte Piet aanhalen.

Het verband is er. In dit geval hebben de hooligans Zwarte Piet en racisme aan elkaar gekoppeld. Waarom is nu.nl dan een tyfus site als ze daarover schrijven? En besef jij wel dat nu.nl voornamelijk ANP persberichten publiceert?
Je hebt gelijk, het zijn diep trieste kut tokkies die ik liever op een onbewoond eiland zie. Maar het feit blijft dat je dit soort onderontwikkelde paupers hebt. Nuu.nl is vervolgens bezig met stemmingmakerij. Het punt is dat nu.nl een foto plaatst bij dit nieuwsbericht van supporters met een zwarte piet spandoek. M-Side loves zwarte piet.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ze dit doen? Het ene heeft totaal geen reet met het andere te maken. Ronduit misplaatst
  zondag 17 november 2019 @ 20:28:24 #58
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189992734
Eerder vanmiddag stond er een filmpje op de site van het Brabants Dagblad waar ze enkele pro-zwarte pieters van onze plaatselijke voetbalclub( FC Den Bosch dus) aan het woord lieten. Jammer genoeg kan ik het nu niet meer vinden, laat ik maar erover zeggen dat ze met drieën samen nog geen 100 punten voor de IQ-test zouden halen.
  zondag 17 november 2019 @ 20:33:02 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189992864
Pro-Zwarte Piet zijn is inderdaad geen pretje met zulke medestanders.
  zondag 17 november 2019 @ 20:39:15 #60
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189993038
Dat spandoek met M-side is voor zwarte Piet is vanmiddag in de binnenstad bij de intocht ook al te zien geweest. Toen zongen ze ook al liedjes van Henk&Henk.
  zondag 17 november 2019 @ 20:45:06 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189993189
De zwarte-pietdiscussie is een achterhoede gevecht van een cultuur die zelfstandig zijn eigen graf in aan het springen is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 november 2019 @ 20:47:18 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189993241
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 20:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Racistische spreekkoren waarin Zwarte Piet geroepen wordt. Dus blijkbaar zijn er hooligans die als onderdeel van hun spreekkoren de symbolische figuur Zwarte Piet aanhalen.

Het verband is er. In dit geval hebben de hooligans Zwarte Piet en racisme aan elkaar gekoppeld. Waarom is nu.nl dan een tyfus site als ze daarover schrijven? En besef jij wel dat nu.nl voornamelijk ANP persberichten publiceert?
KOZP heeft de hooligans uitgelegd waar je donkere mensen het meest mee kan kwetsen, die hebben het verband gelegd.
Voorheen had je de ondubbelzinnig racistische apengeluiden maar dat is nu niet hip meer kennelijk.
pi_189993468
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 20:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP heeft de hooligans uitgelegd waar je donkere mensen het meest mee kan kwetsen, die hebben het verband gelegd.
Voorheen had je de ondubbelzinnig racistische apengeluiden maar dat is nu niet hip meer kennelijk.
Dit is niet echt nieuw - sinds Gerda Havertong haar anti-Pieten tirade in Sesamstraat deed (1987) vind men het "grappig" om als zij binnenkomt "toevallig" sinterklaasliedjes op te hebben staan.
  zondag 17 november 2019 @ 20:59:30 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189993533
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 20:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP heeft de hooligans uitgelegd waar je donkere mensen het meest mee kan kwetsen, die hebben het verband gelegd.
Voorheen had je de ondubbelzinnig racistische apengeluiden maar dat is nu niet hip meer kennelijk.
Hou toch op, man. KOZP heeft dit gedrag aan de kaak gesteld omdat het allang bestond. Zwarte mensen worden al tientallen jaren voor Zwarte Piet uitgemaakt, soms door onschuldige lieve kinderen en soms door een stel racistische eikels.

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 18:39 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ah deze 'supporters' zijn slachtoffers van Kozp.

En deze dan. Deze is van voor de oprichting van Kozp[ afbeelding ]

Er is gewoon meer tuig in Nederland dan dat je dacht, zo simpel is het.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:00:39 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189993561
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit is niet echt nieuw - sinds Gerda Havertong haar anti-Pieten tirade in Sesamstraat deed (1987) vind men het "grappig" om als zij binnenkomt "toevallig" sinterklaasliedjes op te hebben staan.
Ja, het is een tuthola eerste klas en als je weet waar je haar het hardst kunt raken doe je dat.
Of denk je dat de mensen die dat doen ècht in de veronderstelling zijn dat ze dan pepernoten krijgen?
  zondag 17 november 2019 @ 21:01:33 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189993582
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, het is een tuthola eerste klas en als je weet waar je haar het hardst kunt raken doe je dat.
Of denk je dat de mensen die dat doen ècht in de veronderstelling zijn dat ze dan pepernoten krijgen?
Waarom is Gerda Havertong een tuthola eerste klas?
Resistance is futile.
pi_189993584
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, het is een tuthola eerste klas en als je weet waar je haar het hardst kunt raken doe je dat.
Of denk je dat de mensen die dat doen ècht in de veronderstelling zijn dat ze dan pepernoten krijgen?
Nee, ik bedoelde dus dat dit soort pestgedrag verre van nieuw is.
Daarom klaagt KOZP er ook over :P
pi_189993618
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 20:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP heeft de hooligans uitgelegd waar je donkere mensen het meest mee kan kwetsen, die hebben het verband gelegd.
Voorheen had je de ondubbelzinnig racistische apengeluiden maar dat is nu niet hip meer kennelijk.
Kijk, het is de manier van zeggen en de context waarin iets gezegd wordt. Ik kan mij indenken dat zwarte piet in combinatie met katoenplukker en kanker zwarte, in zijn geheel als racistisch is. Laat ik het zo zeggen "het is racistisch"!!

Zelfs al zeggen ze enkel zwarte piet tegen een kleurling. Je zegt zoiets met de intentie om iemand te kwetsen. Vooral als je in je eentje als zwarte in een stadion vol blanken zit, komt dit hard aan. Het zou hetzelfde zijn als ik als blanke voetballer in een stadion vol zwarte toeschouwers, 90 minuten kaaskop te horen zou krijgen. Dat is simpelweg gewoon kwetsend!

Maar dan is de vraag, gaan we dan vervolgens kaas verbieden? Of kaas zwarte maken?

Zwarte piet als fenomeen, heeft simpelweg niks met racisme te maken. 95% (zo niet meer) van de Nederlanders zijn geen racisten en hebben het sinterklaasfeest nooit in context gebracht met racisme of andere kwade bedoelingen.
Wederzijdse tolerantie is de bakermat voor wederzijdse acceptatie . Tolerantie ga je niet krijgen als je dingen gaat verbieden en geforceerd een primaire cultuur gaat omvormen.
  zondag 17 november 2019 @ 21:03:52 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189993636
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 20:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hou toch op, man. KOZP heeft dit gedrag aan de kaak gesteld omdat het allang bestond. Zwarte mensen worden al tientallen jaren voor Zwarte Piet uitgemaakt, soms door onschuldige lieve kinderen en soms door een stel racistische eikels.
[..]

Is dat omdat die mensen donker zijn, of omdat het irritante figuren zijn die je keihard wilt kwetsen vanwege hun gedrag?

En doen die kinderen dat uit racisme?
  zondag 17 november 2019 @ 21:04:31 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189993652
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dus dat dit soort pestgedrag verre van nieuw is.
Daarom klaagt KOZP er ook over :P
Je kunt net zo goed tegen een betonnen muur praten. Hij weigert te geloven dat KOZP een reactie op racisme is, en hij rechtvaardigt dit door te zeggen dat racisme eeb reactie is op KOZP.
Resistance is futile.
pi_189993773
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:24 schreef TomLuny het volgende:
Halsema zet in op iedereen te laten verheidenen
Die heidense dingen zijn overigen wel veel cooler dan onze saaie sinterklaas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 17 november 2019 @ 21:09:04 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189993794
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is dat omdat die mensen donker zijn, of omdat het irritante figuren zijn die je keihard wilt kwetsen vanwege hun gedrag?

En doen die kinderen dat uit racisme?
Nee, die kinderen doen dat niet uit racistische motieven. Ik zeg ook absoluut niet dat Zwarte Piet racistisch is, maar er zijn gewoon teveel randmongolen die het voor hun eigen racistische doeleinden misbruikt hebben, en dit in alle hevigheid doorzetten nu het actueel is. En daarmee is Zwarte Piet door racisten (en NIET door KOZP) ineens verheven tot de swastika van deze tijd.
Resistance is futile.
pi_189993803
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is dat omdat die mensen donker zijn, of omdat het irritante figuren zijn die je keihard wilt kwetsen vanwege hun gedrag?
Beide.

quote:
En doen die kinderen dat uit racisme?
Veel wel ja. Of dat erg is is een 2e.
pi_189993807
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom is Gerda Havertong een tuthola eerste klas?
Omdat ze heeft gezegd dat ze zwarte Piet niet leuk vindt en dan is blijkbaar alles geoorloofd om haar kapot te maken.
  zondag 17 november 2019 @ 21:10:41 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189993853
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 20:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hou toch op, man. KOZP heeft dit gedrag aan de kaak gesteld omdat het allang bestond. Zwarte mensen worden al tientallen jaren voor Zwarte Piet uitgemaakt, soms door onschuldige lieve kinderen en soms door een stel racistische eikels.
[..]

Is dat omdat die mensen donker zijn, of omdat het irritante figuren zijn die je keihard wilt kwetsen vanwege hun gedrag?

En doen die kinderen dat uit racisme?
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dus dat dit soort pestgedrag verre van nieuw is.
Daarom klaagt KOZP er ook over :P
Alleen jammer dat als zwarte piet weggetreitert is, ze dan gewoon weer voor zwarte apen uitgescholden worden. Tokkies gonna tokkie, en ze zouden er beter aan doen om dat racisme en de daders aan te pakken dan een algemeen iets als het Sinterklaasfeest dat voor de meeste mensen helemaal niks met racisme te maken heeft, maar die worden nu wel het meest gestraft.
pi_189993909
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

ben jij pro of anti zwarte piet?
  zondag 17 november 2019 @ 21:15:09 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189994002
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:45 schreef LXIV het volgende:
De zwarte-pietdiscussie is een achterhoede gevecht van een cultuur die zelfstandig zijn eigen graf in aan het springen is.
Als iemand onze cultuur aan het vernielen is dan zijn het alt-right figuren die Zwarte Piet gekaapt hebben om zieltjes te winnen.
  zondag 17 november 2019 @ 21:15:31 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189994022
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, die kinderen doen dat niet uit racistische motieven. Ik zeg ook absoluut niet dat Zwarte Piet racistisch is, maar er zijn gewoon teveel randmongolen die het voor hun eigen racistische doeleinden misbruikt hebben, en dit in alle hevigheid doorzetten nu het actueel is. En daarmee is Zwarte Piet door racisten (en NIET door KOZP) ineens verheven tot de swastika van deze tijd.
Artis afschaffen dan maar? Aangezien "zwarte aap" heel vaak voorkomt (in tegenstelling tot "zwarte piet" heb ik "zwarte aap" regelmatig gehoord en gelezen).

0:45
pi_189994037
Ach, niet iedereen is agressief, hoe graag mensen daar ook op inzoomen.

Je kunt namelijk ook een huildeken gebruiken en zeikies sparen bij Dick.

  zondag 17 november 2019 @ 21:17:07 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994079
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:03 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Kijk, het is de manier van zeggen en de context waarin iets gezegd wordt. Ik kan mij indenken dat zwarte piet in combinatie met katoenplukker en kanker zwarte, in zijn geheel als racistisch is. Laat ik het zo zeggen "het is racistisch"!!

Zelfs al zeggen ze enkel zwarte piet tegen een kleurling. Je zegt zoiets met de intentie om iemand te kwetsen. Vooral als je in je eentje als zwarte in een stadion vol blanken zit, komt dit hard aan. Het zou hetzelfde zijn als ik als blanke voetballer in een stadion vol zwarte toeschouwers, 90 minuten kaaskop te horen zou krijgen. Dat is simpelweg gewoon kwetsend!

Maar dan is de vraag, gaan we dan vervolgens kaas verbieden? Of kaas zwarte maken?

Zwarte piet als fenomeen, heeft simpelweg niks met racisme te maken. 95% (zo niet meer) van de Nederlanders zijn geen racisten en hebben het sinterklaasfeest nooit in context gebracht met racisme of andere kwade bedoelingen.
Wederzijdse tolerantie is de bakermat voor wederzijdse acceptatie . Tolerantie ga je niet krijgen als je dingen gaat verbieden en geforceerd een primaire cultuur gaat omvormen.
Er is toch een mooi alternatief? Roetveegpiet past perfect binnen het sinterklaas verhaal. Ik was bij de intocht in Apeldoorn, de kinderen zelf zien het verschil niet eens. Dus waarom zou je dan vasthouden aan een zwarte piet, dan hou je dus willens en wetens vast aan het kwetsen van een minderheid.

En daar zit dus de kern van het probleem. Er zijn best wel wat pro-pieten die stiekem toch wel bang zijn dat de Nederlandse cultuur verloren gaat. Nou heb ik nieuws voor je: cultuur en tradities zijn ALTIJD aan verandering onderhevig. Als een niet-racistisch sprookjesfiguur misbruikt wordt door een racistische minderheid, dan moet je daar niet trots op zijn, maar los laten.

Dat gezegd hebbende, er mag best een verdwaalde zwarte piet meedoen wat mij betreft, zolang ze maar niet allemaal zwart zijn met rode lippen als de achterlijke knechtjes van de goede sint, met dat stereotype ben ik groot geworden in de jaren '80.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:18:07 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189994108
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat ze heeft gezegd dat ze zwarte Piet niet leuk vindt en dan is blijkbaar alles geoorloofd om haar kapot te maken.
Nee, omdat ze een pedante racist is die wat graag de excuustruus wil spelen.
pi_189994122
Ooit een neger gezien met rode make-up in pagepak en oorbellen terwijl de kapper op hem wacht. Hij bestaat niet eens

Simpel volk hier.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 17 november 2019 @ 21:20:46 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994172
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Artis afschaffen dan maar? Aangezien "zwarte aap" heel vaak voorkomt (in tegenstelling tot "zwarte piet" heb ik "zwarte aap" regelmatig gehoord en gelezen).

0:45
Artis is geen product van de Nederlandse cultuur. Zwarte aap in racistische context kan je niet linken aan Artis, want dierentuinen bestaan overal ter wereld. Zwarte Piet alleen in Nederland. Blackface zie je elders in de wereld ook niet meer.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:22:05 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994206
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als iemand onze cultuur aan het vernielen is dan zijn het alt-right figuren die Zwarte Piet gekaapt hebben om zieltjes te winnen.
Hartgrondig eens.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:23:55 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189994261
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:16 schreef luxerobots het volgende:
Ach, niet iedereen is agressief, hoe graag mensen daar ook op inzoomen.

Je kunt namelijk ook een huildeken gebruiken en zeikies sparen bij Dick.

Afgaande op dit filmpje denk ik dat die badslippers afgeschaft moeten worden. Zelfs al trek je een huildeken over je hoofd, het blijft een stereotyp van een lichtgetintiër.
Doe die slippers aan en maak die bevolkingsgroep belachelijk.

quote:
Vind ik niet kunnen.
pi_189994280
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:
Dus waarom zou je dan vasthouden aan een zwarte piet, dan hou je dus willens en wetens vast aan het kwetsen van een minderheid.

En daar zit dus de kern van het probleem.
Er is niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden.

Als we het zo gaan spelen. Dan kan het offerfeest ook heel kwetsend zijn. Mensen vieren feest met het doden van een onschuldig lammetje.

Een toneelstuk of iets negatiefs over Mohamed? Heel kwetsend. Zo kunnen we ook films, tekeningen en toneelstukken verbieden.

Waar leg je de grens? Wie mag wel gekwetst worden en wie niet?
  zondag 17 november 2019 @ 21:28:45 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189994394
Overigens ben ik zelf nog altijd pro Zwarte Piet. Omdat ik vind dat als je met iedereen die ergens aanstoot aan neemt rekening moet gaan houden, dat we verworden tot een hele vervelende samenleving waarbij alles een slappe, zoutloze brei zonder enige pit wordt. Bovendien moeten mensen zich minder druk maken om onzin.

Maargoed ik beschouw de discussie om Zwarte Piet als verloren en heb er ook niet zoveel trek ik het nog te gaan verdedigen gezien het maar een feest is. Dus leg me erbij neer dat we naar roetveegpieten gaan.
  zondag 17 november 2019 @ 21:29:00 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189994403
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als iemand onze cultuur aan het vernielen is dan zijn het alt-right figuren die Zwarte Piet gekaapt hebben om zieltjes te winnen.
Zwarte Piet is uiteindelijk maar een detail.
Maar ZP is niet tot discussiepunt gemaakt door alt-right. Dat is toch echt gebeurt door Links.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 november 2019 @ 21:30:25 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189994441
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:

Dus waarom zou je dan vasthouden aan een zwarte piet, dan hou je dus willens en wetens vast aan het kwetsen van een minderheid.
Je gekwetst voelen is een keuze.
  zondag 17 november 2019 @ 21:30:58 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189994463
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zwarte Piet is uiteindelijk maar een detail.
Maar ZP is niet tot discussiepunt gemaakt door alt-right. Dat is toch echt gebeurt door Links.
En die discussie had gewonnen kunnen worden als we niet in een team gespeeld hadden met allerlei medespelers die voortdurend eigen doelpunten maken.
  zondag 17 november 2019 @ 21:31:07 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994468
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden.

Als we het zo gaan spelen. Dan kan het offerfeest ook heel kwetsend zijn. Mensen vieren feest met het doden van een onschuldig lammetje.

Een toneelstuk of iets negatiefs over Mohamed? Heel kwetsend. Zo kunnen we ook films, tekeningen en toneelstukken verbieden.

Waar leg je de grens? Wie mag wel gekwetst worden en wie niet?
Ik heb het niet over het recht om niet gekwetst te worden. En ik zeg ook niet dat Zwarte Piet racistisch is. Ik zeg alleen dat ik het niet persé nodig vind om door te gaan als het duidelijk als kwetsend ervaren wordt door een deel van de bevolking. Dat is geen recht, maar ik vind het domweg niet nodig.

Net als Mohammed cartoons, die zijn ook niet nodig. Moeten we dat 100% afschaffen? Nee, hoeft van mij ook niet.
Resistance is futile.
pi_189994498
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zwarte Piet is uiteindelijk maar een detail.
Maar ZP is niet tot discussiepunt gemaakt door alt-right. Dat is toch echt gebeurt door Links.
Klopt, zag dan de demonstranten van kozp, allemaal blank langharig werkschuw tuig.

Nu bemoeit kim Kardashian zich ermee en dat betekend einde oefening voor zp.
Roetveegpiet musst sein.
Maakt me eigenlijk geen klap uit maar vrees wel wat het volgende word.
Vakman pur sang
  zondag 17 november 2019 @ 21:32:40 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189994520
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En die discussie had gewonnen kunnen worden als we niet in een team gespeeld hadden met allerlei medespelers die voortdurend eigen doelpunten maken.
Tja. Van die domme medespelers is door de media handig gebruik gemaakt om de voorstanders van ZP in een kwaad daglicht te stellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 november 2019 @ 21:32:55 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994526
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je gekwetst voelen is een keuze.
100% met je eens, maar dat betekent niet dat je de gekwetste gevoelens van je medemens maar moet negeren.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:34:33 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189994570
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Klopt, zag dan de demonstranten van kozp, allemaal blank langharig werkschuw tuig.

Nu bemoeit kim Kardashian zich ermee en dat betekend einde oefening voor zp.
Roetveegpiet musst sein.
Maakt me eigenlijk geen klap uit maar vrees wel wat het volgende word.
Ik denk dat #metoo weer op gaat leven.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2019 @ 21:35:58 #96
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189994603
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Klopt, zag dan de demonstranten van kozp, allemaal blank langharig werkschuw tuig.

Nu bemoeit kim Kardashian zich ermee en dat betekend einde oefening voor zp.
Roetveegpiet musst sein.
Maakt me eigenlijk geen klap uit maar vrees wel wat het volgende word.

Blank langharig werkschuw tuig? Ik ben bang dat je een beetje kleurenblind bent
pi_189994661
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:35 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blank langharig werkschuw tuig? Ik ben bang dat je een beetje kleurenblind bent
Hey die negroïde meneer met zonnebril en baard is een ouderwetse geweldspleger.

https://www.geenstijl.nl/5145163/rigtersrellen/
pi_189994675
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 21:17 schreef Seven. het volgende:

Dat gezegd hebbende, er mag best een verdwaalde zwarte piet meedoen wat mij betreft, zolang ze maar niet allemaal zwart zijn met rode lippen als de achterlijke knechtjes van de goede sint, met dat stereotype ben ik groot geworden in de jaren '80.
Je beseft wel dat Zwarte Piet meer Blackface is zonder rode lippen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 17 november 2019 @ 21:42:43 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189994750
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja. Van die domme medespelers is door de media handig gebruik gemaakt om de voorstanders van ZP in een kwaad daglicht te stellen.
Gezien hun enorme aanwezigheid op allerlei social media heb je de media daar niet voor nodig.
  zondag 17 november 2019 @ 21:42:51 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189994753
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je beseft wel dat Zwarte Piet meer Blackface is zonder rode lippen?
In dat Engelse filmpje van Scheer zag je duidelijk dat bij diverse "pieten" dat rood bloed moet voorstellen, bij sommigen droop het over de kin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')