Oh ja? Leukquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren bij Glow was er ook nog een bijrol voor de rubiks kubus
quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Die bovenste kan trouwens niet. Groen en blauw kunnen nooit aan hetzelfde blokje zitten. Geel en wit ook niet
Wel lief.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bweh ik ben verschillende maaltijden aan het maken voor mijn vader voor de komende week morgen gaat daar de keuken eruit en gaan ze heel de boel verbouwen. Ze zitten dus twee weken zonder keuken.
Mijn moeder komt bij ons logeren zolang. Want dat gaat echt niet met haar en al die bouw mensen.
Volgende week mag dit nog een meer joy
Wat liefquote:Op vrijdag 15 november 2019 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik zag dat iemand je heeft genomineerd voor beste/leukste crewlid op heel FOK!
Nja ik snap het ook niet. De Iglo Ping & Klaar maaltijden zijn voor de helft van de prijs veel smakelijker. En worden ook gratis thuisgebracht.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb toch menig kant en klaar prutje gegeten, maar van jouw eten wordt ik ook niet enthousiast Fles.
Oh ja is wel fijn als ze dan toch kunnen douchen he.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel lief.
Hier komen mijn ouders de komende 2 weken bij ons douchen omdat ze een nieuwe badkamer krijgen.
Fijn als je zo je ouders kan helpenquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja is wel fijn als ze dan toch kunnen douchen he.
Mijn ouders wonen aan de andere kant van Brabant dus probeer ze op deze manier te helpen en mijn vader zijn handen vrij te maken door ons mam in huis te nemen...
Oh wauw dat is dichtbij.. Is dat soms niet te dicht bij?quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn als je zo je ouders kan helpen
Mijn ouders wonen 3 huizen verderop dus dat is helemaal makkelijk.
Nee, want ze durven niet zo maar langs te komenquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wauw dat is dichtbij.. Is dat soms niet te dicht bij?
Onee, dat willen wij echt niet en dat snappen ze goed.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah dat scheelt wel weer.
Mijn schoonouders wonen aan de andere kant van het dorp en vooral mijn schoonvader heeft er een handje van om soms ineens op de stoep te staan.. Ik hekel dat echt.
Snieklaas is ook nog niet in het landquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:59 schreef Barreltje het volgende:
Gedicht is klaar.. de letters liggen ook klaar.. alleen heeft niet iedereen zn schoen neergezet..
Mijn moeder is te oud om nog een kind te krijgen hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Gratis oppas om de hoek kan handig zijn
Klopt.. hij vaart vannacht langs..quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Snieklaas is ook nog niet in het land
Ja preciesquote:Op vrijdag 15 november 2019 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou Ik snap je wel hoor. Het is fijn om bij je ouders in de buurt te wonen als ze wat gaan mankeren. Mijn moeder heeft behoorlijk wat zorg nodig en mijn vader heeft het daar best wel zwaar mee.
Nee dat is Frantic. Met z'n gloeiende staf in de nachtquote:Op vrijdag 15 november 2019 21:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Klopt.. hij vaart vannacht langs..
quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn moeder is te oud om nog een kind te krijgen hoor.
Waarmee gebroken is, tochquote:Op vrijdag 15 november 2019 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Wij hebben er met de keuze van onze woonplaats ook wel rekening mee gehouden dat er ooit voor ouders gezorgd moet worden. 37 Minuten bij mijn ouders vandaan,
Ben ik heel egoīstisch dat ik daar nog geen seconde over na zou denken of ook maar rekening mee zou houden? Ik verlang dat dan ook absoluut niet van mijn kind(eren).quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Wij hebben er met de keuze van onze woonplaats ook wel rekening mee gehouden dat er ooit voor ouders gezorgd moet worden. 37 Minuten bij mijn ouders vandaan, 22 bij mijn schoonmoeder.
Bij het kopen van het huis nog niet, he?quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarmee gebroken is, toch
Overigens heeft het bij het uitzoeken van woningen nooit bij ons een rol gespeeld waar de ouders woonden.
We huren en in het verleden ook nooit toen ik ooit gekocht had. Nee, dat is echt nooit in mijn overwegingen geweest.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:51 schreef Lonaa het volgende:
Bij het kopen van het huis nog niet, he?
Je verwacht het niet, aan de Marathonweg.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:29 schreef borisz het volgende:
Gegeten bij Cafe Marathonweg. Eten goed. Helaas iets te veel Amsterdam-Zuid.
Ik had het over de ouders van LS...quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:52 schreef golfer het volgende:
[..]
We huren en in het verleden ook nooit toen ik ooit gekocht had. Nee, dat is echt nooit in mijn overwegingen geweest.
Ik heb er ook niet bij nagedacht, daarnaast willen wij niet dat mijn ouders (of die van Anna) permanente oppas zijn. We regelen het zelf wel. Incidenteel passen ze op. Als het niet anders kan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben ik heel egoīstisch dat ik daar nog geen seconde over na zou denken of ook maar rekening mee zou houden? Ik verlang dat dan ook absoluut niet van mijn kind(eren).
Nooit over nagedacht zelfs...
Mooi streven, maar ik heb genoeg voor anderen gezorgd in mijn leven.
Je quote mijn post.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:51 schreef Lonaa het volgende:
Bij het kopen van het huis nog niet, he?
Yup ik ben/wil ook geen vaste oppas (zijn).quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:53 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb er ook niet bij nagedacht, daarnaast willen wij niet dat mijn ouders (of die van Anna) permanente oppas zijn. We regelen het zelf wel. Incidenteel passen ze op. Als het niet anders kan.
Ik vind dat niet egoistisch.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben ik heel egoīstisch dat ik daar nog geen seconde over na zou denken of ook maar rekening mee zou houden? Ik verlang dat dan ook absoluut niet van mijn kind(eren).
Nooit over nagedacht zelfs...
Mooi streven, maar ik heb genoeg voor anderen gezorgd in mijn leven.
Toen mijn moeder nog "goed" was belde we ook iedere dag.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:57 schreef golfer het volgende:
Ik sprak/belde mijn ouders, toen ze nog leefden, ca. 1x per maand.
Maar ik hoor ook wel eens van kinderen en ouders die elkaar dagelijks meerdere keren per dag bellen/spreken.
Ditquote:Op vrijdag 15 november 2019 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh en iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten mijn ouders waren en zijn altijd heel goed voor mij geweest. En hebben altijd alles gedaan wat voor ze mogelijk was.
En nu ze mij nodig hebben Is het voor mij niet meer dan normaal om dat terug te doen.
Ik hoef niet stoer te zijn als het om mijn ouders gaat. Want mijn ouders zijn gewoon echt heel erg tofquote:Op vrijdag 15 november 2019 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
En het is vast stoerder om te zeggen dat je er geen reet om geeft maar vind dit gewoon wel een fijn idee.
Is ook maar een invulling.quote:
Er niet bij nadenken betekent niet dat je er geen reet om geeft.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
En het is vast stoerder om te zeggen dat je er geen reet om geeft maar vind dit gewoon wel een fijn idee.
Klopt.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er niet bij nadenken betekent niet dat je er geen reet om geeft.
Ik bedoelde het ook niet zo.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wilde helemaal geen vervelende discussie starten ofzo.
Iedereen moet zijn leven leiden zoals diegene wil. En of je dan dichtbij je ouders gaat wonen ja of te nee. Moet jij weten toch![]()
Ik sprak daarom ook expliciet over hoe het voor mij is.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik bedoelde het ook niet zo.
Dus iedereen ga vooral door over CUL discussies.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:52 schreef futiledevices het volgende:
[..]
Je verwacht het niet, aan de Marathonweg.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klopt.
Zo bedoelde ik het ook niet.
Ik heb kokosjoghurt-in-wording op de verwarming staan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eten
Ik ga nog even een cracker met kaas pakken.
Tja, het zal wel komen doordat mijn ouders zulke eikels zijn dat ik als het er echt op aankomt geen eikel wil zijn. Nu bescherm ik mezelf tegen hen maar als zij echt zwaar ziek zijn moet er toch iemand zijn die de boel regelt. Ik zal nooit gezellig op bezoek gaan maar coordineren met thuiszorg e.d. is dus wel een optie.quote:
Dat de jongste broer van mijn vader op jonge leeftijd opeens doodziek was en ik ben enigst kind heeft wel wat dingen verandert.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik maak mij best zorgen om mijn ouders hoor. Verschillende redenen. Dat ze nu zonder zorgen op een kleinkind kunnen passen is alleen maar leuk, voor ze. Maar ik ben altijd zelfstandig geweest en heb mijzelf altijd gered. Ik regel alles zelf wel.
Als ze hulp nodig hebbben krijgen ze dat ook. Afstand boeit niet.
sperziebonen. De kat.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Meer huisdieren gek op boerenkool?
Ik heb sinds groep 8 geen boerenkool meer gegeten (we kregen het altijd met carnaval op school)quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vind Loebes ook lekker. Maar echt hij stond gewoon te kwijlenquote:
Mjum mjum boerenkoolquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb sinds groep 8 geen boerenkool meer gegeten (we kregen het altijd met carnaval op school)dus de katten krijgen ook geen kans.
We hadden een kat die augurken vrat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Dat eerst snap ikquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Eerste kat was dol op southern comfort en koffie
Onze konijnenquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:35 schreef Zilverberk het volgende:
Mijn ma heeft ook voor haar moeder gezorgd, maandenlang. Toen begon ze al dat ik dat later *dus* ook voor haar zou doen.
Ik was 12 ofzo.Dat is toch lomp, je kind zo claimen/ verplichten?
Oh ja dat herken ik wel. Als mijn vader belt zit mijn hart al in de keel. Hij belt namelijk nooit dus als hij het eens doetquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het nog altijd een “geluk” dat toen mijn vader begin te kwakkelen (augustus) hij door diverse gebeurtenissen in januari in een verzorgingshuis kwam. In oktober is hij overleden. Dat laatste jaar had ik m beter/fijner gegund, gewoon op een ochtend niet meer wakker worden. Maar de rust die over ons kwam toen we niet meer hoefden te zorgen ( wat we trouwens graag deden) was enorm. Geen zorgen meer maken, niet meer schrikken bij een telefoontje van het verzorgingshuis, niet meer het aftakelen wat ik zo erg voor m vond te hoeven zien.
Pfff nou nogal.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:35 schreef Zilverberk het volgende:
Mijn ma heeft ook voor haar moeder gezorgd, maandenlang. Toen begon ze al dat ik dat later *dus* ook voor haar zou doen.
Mijn vader had op donderdagmiddag gesprek met de huisarts over actieve euthanasie, die zou er werk van maken. Pa is ‘s avonds naar bed gegaan en niet meer wakker geworden. Hij had rust geloof ik nog altijdquote:Op vrijdag 15 november 2019 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja dat herken ik wel. Als mijn vader belt zit mijn hart al in de keel. Hij belt namelijk nooit dus als hij het eens doet![]()
Mijn oma heef zich daar trouwens heel lang schuldig om gevoeld om zoiets als wat jij nu beschrijft. Mijn opa was terminaal en de artsen zeiden hooguit 2/3 maanden. Vraag niet hoe maar het werd bijna 2 jaar.. Was echt een helse leidensweg . Laatste week is hij naar het ziekenhuis gebracht. Toen stierf hij. En mijn oma heeft het zichzelf altijd kwalijk genomen hem niet thuis gehouden te hebben die week. Maar eerlijk wij denken dat als hij thuis gebleven was dat het nog langer had geduurd .. Dat klinkt heel cru maar wij hoopte op een gegeven moment dat hij zou gaan want dit gunde je niemand.
Oh wauw.. Wat "fijn" dat het dan uiteindelijk niet nodig is geweest.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader had op donderdagmiddag gesprek met de huisarts over actieve euthanasie, die zou er werk van maken. Pa is ‘s avonds naar bed gegaan en niet meer wakker geworden. Hij had rust geloof ik nog altijd
Ja dat is lomp ja. Bij ons is er eigenlijk nooit over gesproken, maar aangezien mijn zus geëxcommuniceerd is (kort: ouders pruimen haar relatiekeuze niet) zal het tzt waarschijnlijk wel allemaal op mij neerkomen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:35 schreef Zilverberk het volgende:
Wat een vooruitzicht zeg.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is lomp ja. Bij ons is er eigenlijk nooit over gesproken, maar aangezien mijn zus geëxcommuniceerd is (kort: ouders pruimen haar relatiekeuze niet) zal het tzt waarschijnlijk wel allemaal op mij neerkomen.
Ja hoi. Mijn oma naar mijn ouders.quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:35 schreef Zilverberk het volgende:
Voornamelijk schadelijk voor de ouder-kind-band.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja hoi. Mijn oma naar mijn ouders.
Al waren die toen al een eind in de 40.
Bij een 12 jarige is het echt lomp, zelfs schadelijk
Ja, precies.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Voornamelijk schadelijk voor de ouder-kind-band.
Ik zou mijn ma het liefst nķg minder vaak zien. Maar dan gaat ze zaniken, dus 8 keer per jaar is blijkbaar het optimum.
Ja hoor, met de aftakeling van beschikbare zorg zijn kangaroe-woningen weer helemaal in.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:06 schreef Zilverberk het volgende:
Maar gebeurt dat vandaag de dag nog, dat hulpbehoevende ouderen bij hun kinderen intrekken?
Volgens mij is dat écht vreselijk, zo op elkaars lip. Mijn schoonmoeder heeft t meegemaakt en die heeft er ook geen goed woord voor over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Been there, done that. Maar als oma meent dat ze altijd binnen mag wandelen en avonden erbij zitten, terwijl wij soms gewoon met het gezin samen wilden zijn, dan maakt het geen bal uit of je een tuin en/of ingang al dan niet deelt.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou dat enkel willen als ik op een boerderij zou zitten waar je echt twee huizen hebt. Op hetzelfde erf.. Liever ook niet aan elkaar vast....
Ieder een eigen tuin enzo.
Mantelzorg woning er bij aan bouwen. Ken een gevalletje.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:06 schreef Zilverberk het volgende:
Maar gebeurt dat vandaag de dag nog, dat hulpbehoevende ouderen bij hun kinderen intrekken?
Volgens mij is dat écht vreselijk, zo op elkaars lip. Mijn schoonmoeder heeft t meegemaakt en die heeft er ook geen goed woord voor over.
Oh wauw dat is echt niet relaxed en kan ook eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Been there, done that. Maar als oma meent dat ze altijd binnen mag wandelen en avonden erbij zitten, terwijl wij soms gewoon met het gezin samen wilden zijn, dan maakt het geen bal uit of je een tuin en/of ingang al dan niet deelt.
Ik zat toen nog niet hier, maar jij hebt het volgens mij ook geleefd he?quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:15 schreef AnneX het volgende:
Na 22 jaar Mantelzorg laat ik het onderwerp even aan mij voorbijgaan.
Uit Liefde, uit fatsoen ...ik gun het niemand: de Zorgers en de Ontvangers niet.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja hoor, met de aftakeling van beschikbare zorg zijn kangaroe-woningen weer helemaal in.
Om ons onverklaarbare redenen heeft een neef dat ook gedaan. Ouderlijk huis verbouwd, unit voor de ouders erbij.
Oom en tante hebben een slecht huwelijk, neef leeft vooral voor zichzelf en zijn vrouw kan slecht opschieten met schoonvader (wat ik best snap, want lompe boer).Je weet niet of dat zo is natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LS zegt ook wel dr ding te gaan doen ondanks verslechterde verstandhouding.
Kranplätze müssen verdichtet sein
En zeg dat maar eens tegen je (schoon)moeder, dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh wauw dat is echt niet relaxed en kan ook eigenlijk niet.
Met mijn schoonouders zou dit ook niet kunnen hoor dan zou je dezelfde taferelen krijgen.. Zijn lieve mensen maar vooral schoonvader ziet dat niet ofzo haha.
En dat terwijl mij verzekerd is dat al het geld opgemaakt wordtquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je weet niet of dat zo is natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:15 schreef AnneX het volgende:
Uit Liefde, uit fatsoen ...ik gun het niemand: de Zorgers en de Ontvangers niet.
Ik ken mijn neef en ik denk LS inmiddels een beetje te kennen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je weet niet of dat zo is natuurlijk.
Dat is ook een hele lastige situatie. Lijkt mij heel rot voor je ouders. En je vader zat in een heel lastig parket.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En zeg dat maar eens tegen je (schoon)moeder, dat dat niet kan.
Die jou (mijn vader) heeft grootgebracht, en haar schoonouders tot aan de dood heeft verzorgd.
Oma ging er vanuit dat haar kinderen voor haar gingen zorgen, iets anders was onbespreekbaar.
Met de huidige generatie is dat denk ik wat makkelijker, al zijn er natuurlijk uitzonderingen.
Tegenwoordig zijn het meer de kinderen die afstand nemen, te lang afwachten met voorzieningen treffen en als het slechter gaat met ouders te veel bij de thuiszorg leggen. En dat is ook niet goed, want die kwetsbare en machteloze ouderen komen dan in de knel.
Zorgen voor goede, toegankelijke en veilige huisvesting (had ik al gezegd dat ik zo blij ben dat mijn ouders middenin de stad in een gelijkvloers appartement wonen?), regelen van betrouwbare hulp en een systeem van bij voorbeeld maaltijdvoorziening kan iemands leven zoveel makkelijker maken. Waarmee ik niet zeg dat een oudere zich daardoor minder eenzaam voelt.
Ja, ontzettend lastig. Eenzaamheid is zo persoonlijk. En zeker als het om gemis van naasten of gezondheid gaat is het niet op te lossen. Want dat kun je niet meer als vanouds maken.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is ook een hele lastige situatie. Lijkt mij heel rot voor je ouders. En je vader zat in een heel lastig parket.
Die eenzaamheid is ook zo'n dingetje ja. Mijn moeder heeft daar een beetje last van. Maar weet niet goed hoe op te lossen ze is een tijdje naar een dagbesteding geweest maar dat vond ze verschrikkelijk.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ondertussen 14 1 persoon maaltijden in ziplock zakken zitten. Het gaat om nasi, pasta en boerenkool dus dan kan dat. Scheelt veel! Ruimte in de vriezer. Nu nog 7 stukken vlees aan het braden daarna de jus afmaken en dan ben ik er wel klaar mee. Moet morgen ochtend om 09:00 in West Brabant staan... Dus kwart voor 8 uiterlijk weg, hond uitlaten...
Mijn moeder is altijd gek geweest op motor rijden. Maar dat mag ze niet meer. Ze mag helemaal niet meer rijden. Ze is 100% afgekeurd dus werken mag ze ook niet meer. En in het begin komt iedereen langs.. Maar uiteindelijk word dat steeds minder.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, ontzettend lastig. Eenzaamheid is zo persoonlijk. En zeker als het om gemis van naasten of gezondheid gaat is het niet op te lossen. Want dat kun je niet meer als vanouds maken.
Ja, en als je het dan in je eentje niet leuk kunt maken (al dan niet met partner), wordt het moeilijk.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn moeder is altijd gek geweest op motor rijden. Maar dat mag ze niet meer. Ze mag helemaal niet meer rijden. Ze is 100% afgekeurd dus werken mag ze ook niet meer. En in het begin komt iedereen langs.. Maar uiteindelijk word dat steeds minder.
Ik wist wel dat het lang was maar zo lang.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:15 schreef AnneX het volgende:
Mijn vader werkt naast zijn mantelzorg werk ook nog gewoon 40 uur per weekquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, en als je het dan in je eentje niet leuk kunt maken (al dan niet met partner), wordt het moeilijk.
Wat een klusquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ondertussen 14 1 persoon maaltijden in ziplock zakken zitten. Het gaat om nasi, pasta en boerenkool dus dan kan dat. Scheelt veel! Ruimte in de vriezer. Nu nog 7 stukken vlees aan het braden daarna de jus afmaken en dan ben ik er wel klaar mee. Moet morgen ochtend om 09:00 in West Brabant staan... Dus kwart voor 8 uiterlijk weg, hond uitlaten...
Jouw moeder is jong dement, toch? Lastige groep om zinvolle dagbesteding voor te vinden. Vaak wat meer uitgesproken in karakter en hun NAH. En kleine groep door hun jonge hun leeftijd. Als je die mensen tussen de 80+ zet werkt het vaak niet. Logisch ook. Een 60 jarige heeft een ander leven geleid dan een 80 jarige.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn vader werkt naast zijn mantelzorg werk ook nog gewoon 40 uur per week![]()
Mijn ouders zijn 60 en 61 dus nog niet zo heel oud.
De kans dat ik dat doe is verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ken mijn neef en ik denk LS inmiddels een beetje te kennen.
Dat zijn totaal verschillende personen.
Maar het, als ik ernaast zit wat betreft mijn familie is dat alleen maar mooi.
Als LS geen rechtszaken aanspant tegen een familielid staat ze al voor op mijn familie
Mijn moeder heeft een hersenbloeding gehad en daardoor of door de operatie die daarop volgde (ze weten het niet) heeft zij onder andere geen korte termijn geheugen meer.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jouw moeder is jong dement, toch? Lastige groep om zinvolle dagbesteding voor te vinden. Vaak wat meer uitgesproken in karakter en hun NAH. En kleine grote door hun jonge hun leeftijd. Als je die mensen tussen de 80+ zet werkt het vaak niet.
Ja is niet voor alleen mijn vader hoor. Maar ik heb ook een jonger nog thuiswonend broertje.quote:
Nee, zijn ouders (A) tegen een andere oom en tante.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De kans dat ik dat doe is verwaarloosbaar.
Jouw neef heeft een zaak aangespannen tegen dezelfde mensen als die hij nu in huis neemt?
Ja, pfff... is gespecialiseerd en lastig te vinden. Ik neem aan dat hulpverleners in je regio ook al hebben meegedacht?quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft een hersenbloeding gehad en daardoor of door de operatie die daarop volgde (ze weten het niet) heeft zij onder andere geen korte termijn geheugen meer.
Wat wel te vergelijken is met dementerende ja. Ze zat ook het eerste half jaar in een geriatrisch revalidatie centrum. Met oude mensen die dementerend zijn. Ze werd daar kei gek. Als het aan de artsen had gelegen had ze in een verzorgingshuis gezeten nu trouwens.. Dat hebben e maar niet gedaan.
Maarja zie er maar eens een dagbesteding voor te vinden. Ik vind het heel erg lastig en breek er ook vaak mijn hoofd over..
Ik weet dat het niet meer zo werkt als vroeger maar een soort sociale werkplaats, bestaat dat nog?,quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft een hersenbloeding gehad en daardoor of door de operatie die daarop volgde (ze weten het niet) heeft zij onder andere geen korte termijn geheugen meer.
Wat wel te vergelijken is met dementerende ja. Ze zat ook het eerste half jaar in een geriatrisch revalidatie centrum. Met oude mensen die dementerend zijn. Ze werd daar kei gek. Als het aan de artsen had gelegen had ze in een verzorgingshuis gezeten nu trouwens.. Dat hebben e maar niet gedaan.
Maarja zie er maar eens een dagbesteding voor te vinden. Ik vind het heel erg lastig en breek er ook vaak mijn hoofd over..
Oh man dat doet me denken aan mijn bruiloft. Bij ons ligt ook de hele familie met elkaar overhoop en wij zijn de enige die nog net iedereen praten.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, zijn ouders (A) tegen een andere oom en tante.
En voor de fun gingen weer een andere oom en tante een zaak aanspannen tegen oom en tante A. Driehoek rond.![]()
Letterlijk ook. De drie koppels wonen in een driehoek van 500 meter.![]()
![]()
Niet de kant van de familie waarvan oma bij ons woonde trouwens. Al in al was dat een goed mens.
Moeder van de rechtszaken-aanspanners heeft een zwaar leven gehad en het zichzelf maar zeker ook de mensen om haar heen niet makkelijk gemaakt. Dus dat daar wat van afwreef op een paar kinderen (ze had er zat om uit te kiezen) was eigenlijk niet zo vreemd. Die kant van de familie is nu ingewikkeld bij feestjes, want bepaalde combinaties willen elkaar nooit meer zien. Ik vind het knap hoe mijn ouders daar doorheen laveren, want die hebben met de meesten geen ruzie.
Bizar zeg.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, zijn ouders (A) tegen een andere oom en tante.
En voor de fun gingen weer een andere oom en tante een zaak aanspannen tegen oom en tante A. Driehoek rond.![]()
Letterlijk ook. De drie koppels wonen in een driehoek van 500 meter.![]()
![]()
Niet de kant van de familie waarvan oma bij ons woonde trouwens. Al in al was dat een goed mens.
Moeder van de rechtszaken-aanspanners heeft een zwaar leven gehad en het zichzelf maar zeker ook de mensen om haar heen niet makkelijk gemaakt. Dus dat daar wat van afwreef op een paar kinderen (ze had er zat om uit te kiezen) was eigenlijk niet zo vreemd. Die kant van de familie is nu ingewikkeld bij feestjes, want bepaalde combinaties willen elkaar nooit meer zien. Ik vind het knap hoe mijn ouders daar doorheen laveren, want die hebben met de meesten geen ruzie.
Precies! Mijn ouders nodigen iedereen uit waarvan ze willen dat die komt maar de ruziemakers moeten onderling regelen wie wanneer komt. Samen komen mag ook. Zolang de sfeer op het feestje maar goed blijft.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh man dat doet me denken aan mijn bruiloft. Bij ons ligt ook de hele familie met elkaar overhoop en wij zijn de enige die nog net iedereen praten.
Dus de ene kwam bij de ceremonie want dan hoefde ze niet naar het feest anders zouden ze die zien... echt ik had zoiets van jullie doen je best maar
Hmm zo had ik een oom...quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader had op donderdagmiddag gesprek met de huisarts over actieve euthanasie, die zou er werk van maken. Pa is ‘s avonds naar bed gegaan en niet meer wakker geworden. Hij had rust geloof ik nog altijd
Ja al van alles maar mijn moeder kan best een lastige tante zijn hoor haha. Probleem is ook dat ze zelf niet doorheeft dat ze wat mankeert.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, pfff... is gespecialiseerd en lastig te vinden. Ik neem aan dat hulpverleners in je regio ook al hebben meegedacht?
Kan me daar niks bij voorstellenquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een familietoestanden zeg! Rechtzaken aanspannen tegen eige familie
De vrouw van J's vriend kreeg een case manager die hielp met dat soort dingen. Volgens mij vanuit de zorgverzekering maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, pfff... is gespecialiseerd en lastig te vinden. Ik neem aan dat hulpverleners in je regio ook al hebben meegedacht?
Nee dat kan niet. En zo'n dagbesteding hebben we al geprobeerd. Mij lijkt het prachtig de hele dag tussen de dieren op een boerderij.. Maar ze wilde niet meer. Ook nog een andere in de buurt geprobeert maar dat wilde ze ook niet meer.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet meer zo werkt als vroeger maar een soort sociale werkplaats, bestaat dat nog?,
Zeker.quote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen ik kan m’n ogen niet meer open houden. Trusten en tot morgen
Wat heftig voor je moeder en jullie zegquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hebt weinig keuze... mijn opa kon eigenlijk niks meer... (maar dat deed dat natuurlijk wel met de nodige valpartijen tot gevolg)quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
De verzorgingsstaat is wel zodanig uitgekleed dat het tegenwoordig bijna als normaal/verplicht wordt gezien dat familie als mantelzorgers gaat optreden.
Tijdje geleden was er op de TV een serie over (Zorg uit handen van omroep Max).
BN-ers die een week lang de taak van mantelzorgers (die dan even met vakantie mochten) overnamen. Dan zag je hoe zwaar die taak vaak is.
En dat dus voornamelijk omdat de professionele hulp aan alle kanten is uitgehold en wegbezuinigd.
Mijn tante belde me laatst op om te zeggen dat ik niet welkom op haar verjaardag was omdat mijn ouders al zouden komen. Ik snap haar wel maar het kwam best hard aan.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Precies! Mijn ouders nodigen iedereen uit waarvan ze willen dat die komt maar de ruziemakers moeten onderling regelen wie wanneer komt. Samen komen mag ook. Zolang de sfeer op het feestje maar goed blijft.
NAH bij jonge mensen levert vaak een uitgesproken karakter op ja. Maakt het niet makkelijker om aansluiting te vinden. En zonder korte termijn geheugen al helemaal. Zal ook pittig zijn voor je vader zeg!quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja al van alles maar mijn moeder kan best een lastige tante zijn hoor haha. Probleem is ook dat ze zelf niet doorheeft dat ze wat mankeert.
Ik zal de komende weken eens vissen wat haar leuk lijkt. Maar meestal is dat.. Thuis candy crush spelen enzo
Pfff ja... zeker als dat de woordkeuze is.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn tante belde me laatst op om te zeggen dat ik niet welkom op haar verjaardag was omdat mijn ouders al zouden konen. Ik snap haar wel maar het kwam best hard aan.
Zou zo maar tussen mijn oudste zus/broer en andere broer kunnen gebeuren. Die zijn zo klaar met elkaar dat sowieso verzoening er nooit meer in zal zitten, ze kunnen niet eens normaal bij elkaar in 1 ruimte zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een familietoestanden zeg! Rechtzaken aanspannen tegen eige familie
Dat is voor sommige mensen en situaties natuurlijk moeilijker dan voor andere mensen/situaties.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Precies! Mijn ouders nodigen iedereen uit waarvan ze willen dat die komt maar de ruziemakers moeten onderling regelen wie wanneer komt. Samen komen mag ook. Zolang de sfeer op het feestje maar goed blijft.
Voor mijn vader is het best pittig ja. Heeft ook een tijd thuis gezeten van zijn werk. Compleet overspannend. Maarja hij krijgt nu ook psychische hulp. Hopelijk helpt dat.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
NAH bij jonge mensen levert vaak een uitgesproken karakter op ja. Maakt het niet makkelijker om aansluiting te vinden. En zonder korte termijn geheugen al helemaal. Zal ook pittig zijn voor je vader zeg!
Wow, dus de keuze is dan gemaakt. Toch is het ook 'haar probleem' nu en moet zij kiezen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn tante belde me laatst op om te zeggen dat ik niet welkom op haar verjaardag was omdat mijn ouders al zouden komen. Ik snap haar wel maar het kwam best hard aan.
Ik blijf het roepen: je kunt niet alles voorkomen, maar regel je zaken op tijd!quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
De verzorgingsstaat is wel zodanig uitgekleed dat het tegenwoordig bijna als normaal/verplicht wordt gezien dat familie als mantelzorgers gaat optreden.
Tijdje geleden was er op de TV een serie over (Zorg uit handen van omroep Max).
BN-ers die een week lang de taak van mantelzorgers (die dan even met vakantie mochten) overnamen. Dan zag je hoe zwaar die taak vaak is.
En dat dus voornamelijk omdat de professionele hulp aan alle kanten is uitgehold en wegbezuinigd.
Mijn moeder heeft een tumor in haar hoofd zitten. En ze was de jaren voor jaar hersenbloeding echt niet te genieten echt je mag het niet zeggen maar een feeks was het eigenlijk. En sinds die hersenbloeding is ze eigenlijk gewoon weer heel lief enzo. Gewoon weer hoe ze was dus wij denken dat er al langer iets zat te wringen wij dachten alleen dat het die tumor in haar hoofd is. Maarja dat zou nu anders nog steeds moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
NAH bij jonge mensen levert vaak een uitgesproken karakter op ja. Maakt het niet makkelijker om aansluiting te vinden. En zonder korte termijn geheugen al helemaal. Zal ook pittig zijn voor je vader zeg!
Zeker. En mensen die dat moeilijk vinden zijn welkom voor koffie en vlaai op een andere dag of ander moment van de dag.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is voor sommige mensen en situaties natuurlijk moeilijker dan voor andere mensen/situaties.
Oh dat is ook rot zeg. Iig duidelijk hoe de kaarten liggen. Maar wel heel rotquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn tante belde me laatst op om te zeggen dat ik niet welkom op haar verjaardag was omdat mijn ouders al zouden komen. Ik snap haar wel maar het kwam best hard aan.
Ik vind het al best lef om überhaupt zoiets te durven zeggen eigenlijkquote:Op vrijdag 15 november 2019 23:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, lastig. Want door hun ruzie dwingen ze je tot het organiseren van twee ontmoetingen. Terwijl j dat wellicht niet wil.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow, dus de keuze is dan gemaakt. Toch is het ook 'haar probleem' nu en moet zij kiezen.
Dat is zo rot, dat heb ik nog met mijn oudste zus en andere broer (oudste broer ook geen contact mee) die kunnen/willen niet ergens samen zijn dus ik moet altijd kiezen, vind ik nog steeds heel lastig en gelukkig vier ik verder onze verjaardagen niet maar dit is echt heel vervelend
Mijn zus het meest, broer minder maar wel contact. Maar zou niet kunnen 'kiezen' ze zijn me allebei even lief.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, lastig. Want door hun ruzie dwingen ze je tot het organiseren van twee ontmoetingen. Terwijl j dat wellicht niet wil.
Zie je ze vaak?
Ik weet dat ze het niet zo bedoelde, maar het voelt wel alsof ze voor hen kiest.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pfff ja... zeker als dat de woordkeuze is.
Was het dat ook, dat ze kiest voor je ouders? Want je zou toch op een ander moment kunnen langskomen, lijkt me?
Wat naarquote:Op zaterdag 16 november 2019 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet dat ze het niet zo bedoelde, maar het voelt wel alsof ze voor hen kiest.
Ik snap het wel. Ze is net zo conflictmijdend als mijn vader. Mijn moeder is een enorm sterke persoonlijkheid en heeft iedereen, inclusief mijn vader en tante, de gekste verhalen over mij verteld de afgelopen 38 jaar. Niemand gaat er van uit dat een moeder leugens verspreidt over haar dochter dus waarom zouden mensen aan haar woorden twijfelen?
En ik denk niet dat het toeval is dat we niets voor J's verjaardag hebben gekregen. Dat was een week na de verjaardag van mijn tante. Ze stort altijd een paar 100 euro, ook al vieren we geen verjaardag. Mijn moeder zal haar versie van het meest recente conflict in onze tuin wel hebben verteld. Maar goed, allemaal speculatie. Het zal wel.
Nee, dit is niet ok. Maar ik weet nog niet wat ik er mee moet. Het is het enige familielid dat ik heb.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat naar![]()
En is het voor jou oké het zo te laten? Of zou je iets met die situatie willen?
Oi dat zet de boel wel op scherp jaquote:Op zaterdag 16 november 2019 00:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is het enige familielid dat ik heb.
Ik doe dat met als jouw ouders.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zeker. En mensen die dat moeilijk vinden zijn welkom voor koffie en vlaai op een andere dag of ander moment van de dag.
Hun ruzie, hun probleem en niet dat van mijn ouders.
Dat je het snapt... maakt het niet leuker.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet dat ze het niet zo bedoelde, maar het voelt wel alsof ze voor hen kiest.
Ik snap het wel. Ze is net zo conflictmijdend als mijn vader. Mijn moeder is een enorm sterke persoonlijkheid en heeft iedereen, inclusief mijn vader en tante, de gekste verhalen over mij verteld de afgelopen 38 jaar. Niemand gaat er van uit dat een moeder leugens verspreidt over haar dochter dus waarom zouden mensen aan haar woorden twijfelen?
En ik denk niet dat het toeval is dat we niets voor J's verjaardag hebben gekregen. Dat was een week na de verjaardag van mijn tante. Ze stort altijd een paar 100 euro, ook al vieren we geen verjaardag. Mijn moeder zal haar versie van het meest recente conflict in onze tuin wel hebben verteld. Maar goed, allemaal speculatie. Het zal wel.
Ik heb nog veel meer officiele familie. Maar die ken ik niet want mijn moeder had daar conflicten mee. Het begint steeds meer te steken dat ze me dat ontnomen heeft om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oi dat zet de boel wel op scherp ja
Wat ook weer apart is, als je erover nadenkt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oi dat zet de boel wel op scherp ja
Het staat je natuurlijk vrij om te proberen als jezelf daar wat aan te veranderenquote:Op zaterdag 16 november 2019 00:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog veel meer officiele familie. Maar die ken ik niet want mijn moeder had daar conflicten mee. Het begint steeds meer te steken dat ze me dat ontnomen heeft om eerlijk te zijn.
Maar goed, zoals TP al zei, ieder huisje heeft zijn kruisje enzo.
Dat was mijn reactie ook toen ze belde. Dat ik niet wil dat ze ergens tussen in staat en dat ik er expres weinig over zeg tegen haar.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien kun je eens een gesprek aangaan met je tante. Met dat je het rot vind en dat je weet dat ze er tussenin staat maar dat je om haar geeft en niet graag zou zien dat het contact verbroken word?
Ik zou niet met modder gaan smijten richting je ouders.. Misschien beter om daar boven te staan. Dan word het misschien wat minder lastig voor je tante. Wat je ouders doen is gewoon ronduit raar.
Oh nee hoor, ik heb eigenlijk nooit wat gehad met ongeveer ALLES van mijn vaderlijke helft van de familie. Mijn vader heeft 3 zussen, allemaal getrouwd en kinderen en de één nog strenger griffo dan de ander. Maar één nichtje mocht ik altijd wel graag. En juist die is dus om onduidlijke redenen door haar ouders geëxcommuniceerd. Sterker nog, haar hele bestaan wordt gewoon ontkend. Doodjammer, maar goed, dan donder lekker op, dan allemaal niet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat ook weer apart is, als je erover nadenkt.
Vrienden kies je, familie krijg je ongevraagd. Maar toch geeft dat eigen bloed een extra dimensie aan de relatie waardoor het moeilijk en haast onacceptabel lijkt die relatie te verbreken. Voor anderen maar vaak ook voor jezelf.
Ik heb daar eigenlijk weinig mee. Redelijk goede band met de familie, maar bij een conflict denk ik niet dat ik de relatie koste wat kost zou willen aanhalen.
Ik weet nog dat mijn broer deemoedig bij me kwam toen schoonzus zwanger was van de eerste: hij wilde twee goede vrienden vragen als peetouders en hoe ik dat vond. Alsof ik daar wat van te vinden heb. Hun kind, hun keuze en daarin moeten ze vooral doen wat voor hen goed voelt.
Dat ik wel werd gevraagd bij de tweede was fijn en een eer, maar als ze dat niet hadden gedaan had ik daar echt niet wakker van gelegen.
Heb je ook geen contact met dat nichtje?quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb eigenlijk nooit wat gehad met ongeveer ALLES van mijn vaderlijke helft van de familie. Mijn vader heeft 3 zussen, allemaal getrouwd en kinderen en de één nog strenger griffo dan de ander. Maar één nichtje mocht ik altijd wel graag. En juist die is dus om onduidlijke redenen door haar ouders geëxcommuniceerd. Sterker nog, haar hele bestaan wordt gewoon ontkend. Doodjammer, maar goed, dan donder lekker op, dan allemaal niet.
Je moeder klinkt als een fijn mens.. Mijn hemel..quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was mijn reactie ook toen ze belde. Dat ik niet wil dat ze ergens tussen in staat en dat ik er expres weinig over zeg tegen haar.
Maar het is echt wel een naar idee dat mijn ouders zulke rare dingen zeggen over mij tegen iedereen die het maar wil (of niet wil) horen. Mijn tante heeft geen idee dat er tegen haar wordt gelogen. Dat heeft niemand. Mensen denken de gekste dingen over mij.
Ik denk dat we gewoon moeten afspreken en over koetjes en kalfjes moeten praten. Het allerliefst zou ik mijn tante de waarheid vertellen. Dat mijn vader regelmatig uitgescholden wordt met haar naam. Dat zij, haar vader en haar moeder dagelijks voor van alles worden uitgemaakt om mijn vader een rotgevoel te geven. Hoe intens mijn tante gehaat en geminacht wordt. Maar ja. Ik wil haar geen pijn doen.
En is je eigen pijn minder belangrijk dan die van je tante?quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was mijn reactie ook toen ze belde. Dat ik niet wil dat ze ergens tussen in staat en dat ik er expres weinig over zeg tegen haar.
Maar het is echt wel een naar idee dat mijn ouders zulke rare dingen zeggen over mij tegen iedereen die het maar wil (of niet wil) horen. Mijn tante heeft geen idee dat er tegen haar wordt gelogen. Dat heeft niemand. Mensen denken de gekste dingen over mij.
Ik denk dat we gewoon moeten afspreken en over koetjes en kalfjes moeten praten. Het allerliefst zou ik mijn tante de waarheid vertellen. Dat mijn vader regelmatig uitgescholden wordt met haar naam. Dat zij, haar vader en haar moeder dagelijks voor van alles worden uitgemaakt om mijn vader een rotgevoel te geven. Hoe intens mijn tante gehaat en geminacht wordt. Maar ja. Ik wil haar geen pijn doen.
Nee. Ik had ooit haar broer en zus op Facebook, en rondom de begrafenis van oma (de enige reden dat ik die mensen eens per jaar nog onder ogen moest komen) heb ik nogeens een balletje opgegooid. Of zij me niet aan een contactpunt konden helpen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je ook geen contact met dat nichtje?
Bizarquote:Op zaterdag 16 november 2019 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Ik had ooit haar broer en zus op Facebook, en rondom de begrafenis van oma (de enige reden dat ik die mensen eens per jaar nog onder ogen moest komen) heb ik nogeens een balletje opgegooid. Of zij me niet aan een contactpunt konden helpen.
Volgende ochtend werd ik gebeld door mijn pa die gebeld was door zijn zus. Hele familie daar in paniek omdat ik de naam van $nichtje had durven noemen etc.
Nou dan hou het lekker joh en verdwijn alsjeblieft voor goed en voor altijd uit mijn leven [ afbeelding ]
quote:
Oh dat is ook naarquote:Op zaterdag 16 november 2019 00:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar toen dacht ik aan het nichtje met psychische problemen die haar ouders na de meest afschuwelijke , nooit bewezen beschuldigingen heeft verstoten.Uiteindelijk is die ook opgenomen in een instelling omdat ze een gevaar voor zichzelf werd en na een paar jaar is ze overleden.
Ik wil mijn tante niet dwingen om te kiezen. Door de waarheid te vertellen doe ik haar pijn. En ik schiet er waarschijnlijk nauwelijks iets mee op.quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En is je eigen pijn minder belangrijk dan die van je tante?
En hoe gaat het voor tante zijn als de waarheid aan het licht komt? Want ik kan me lastig voorstellen dat je moeder de faįade de rest vsn je leven vol kan houden (puur praktisch, omdat zij waarschijnlijk eerder overlijdt).
Niet om je te dwingen tot een keuze, maar wellicht iets om over na te denken. Voor zover je dat al niet deed natuurlijk.
Wow...quote:Op zaterdag 16 november 2019 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Ik had ooit haar broer en zus op Facebook, en rondom de begrafenis van oma (de enige reden dat ik die mensen eens per jaar nog onder ogen moest komen) heb ik nogeens een balletje opgegooid. Of zij me niet aan een contactpunt konden helpen.
Volgende ochtend werd ik gebeld door mijn pa die gebeld was door zijn zus. Hele familie daar in paniek omdat ik de naam van $nichtje had durven noemen etc.
Nou dan hou het lekker joh en verdwijn alsjeblieft voor goed en voor altijd uit mijn leven [ afbeelding ]
Ja nou ja, dingen gebeuren. Ik begrijp ook niet alles.quote:
Wat een leuk ouderwets woord uit mijn jeugd. Gebruiken jullie jonkies dat nog?quote:
Mja zo af en toe dusquote:Op zaterdag 16 november 2019 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat een leuk ouderwets woord uit mijn jeugd. Gebruiken jullie jonkies dat nog?
#Aldus de nozem.
Ik vind koken niet erg..quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hou je wel een beetje van koken.. of eten natuurlijk?
De meeste mensen zeggen "tja, het is nou eenmaal een moeilijke vrouw" en doen het hele verhaal daarmee af. De echte schadelijke gevolgen voor mijn vader en mij zijn echt niet zo zichtbaar voor de meeste mensen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 07:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik niet snap van de tante (en de rest van de familie) waarom niemand zich afvraagt waarom een vrouw al jaren haar eigen kind afkraakt
Wat verdrietigquote:Op zaterdag 16 november 2019 08:32 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik vind koken niet erg..
Experimenteren doe ik iig niet.
Voedsel binnen krijgen is een noodzaak, niet zozeer een luxe.
Maar dan nog blijft het onbegrijpelijk dat iemand haar eigen kind afkraakt, zeker zo’n ukkie. Als nou op latere leeftijd een doorgewinterde crimineel was geworden, maar een kindquote:Op zaterdag 16 november 2019 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De meeste mensen zeggen "tja, het is nou eenmaal een moeilijke vrouw" en doen het hele verhaal daarmee af. De echte schadelijke gevolgen voor mijn vader en mij zijn echt niet zo zichtbaar voor de meeste mensen.
Als iemand steeds klaagt dat haar kind maar niet luistert, vroeg niemand in die tijd of het kind dat qua hersenontwikkeling wel kon op dat moment. Er worden door haar altijd situaties gecreeërd waarin je haar wel teleur moet stellen. Het is lastig uit te leggen. En heel lastig te doorgronden voor anderen. Je moet de situatie heel goed kennen, over veel mensenkennis beschikken en tegelijkertijd een bepaalde afstand hebben. En daarbij komt dat er geen echt kritische mensen in de omgeving worden geduld.
Er worden ook constant andere mensen als bewijs aangedragen. De blokfluitmeester, de juf, alle ouders van andere kinderen, ooms tantes. Iedereen was het met haar eens zei ze. Afhankelijk van de gesprekspartner precies die mensen waarvan niet gecontroleerd kon worden of ze dat echt zeiden. Net als hoe Trump spreekt. Everybody says so, you know it's true, it's a fact.
Ik zie ook nu pas in dat overal waar mijn moeder zich niet mee bemoeide, geen problemen ontstonden. Ze bemoeide zich helaas met bijna alles. En ik zie ook nu pas dat er in heel veel situaties geen echte problemen waren. Het had alleen voordelen voor haar dat ik me onzeker voelde over contacten met anderen.
Maar goed, het zal allemaal wel weer. Wij gaan lekker knallen vandaag. We huren een kantoor en dat gaan we herinrichten en schoonmaken vandaag.
Dat zal ook wel weer meevallenquote:
Ik deed dat ook nooit.. tot ik iemand tegen kwam die hield van koken en ik ineens allerhande andere dingen at dan hollandse potquote:Op zaterdag 16 november 2019 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zal ook wel weer meevallenMaar ik vind het wel verdrietig als mensen niet van eten kunnen genieten. Er is zo veel lekkers op de wereld. Je doet het elke dag meermaals, dan kan je er maar beter van genieten.
Tja. Het gaat geleidelijk he? In eerste instantie is het gewoon een moeder die het moederschap zwaar vindt. Dat wordt vervolgens een moeder die een kind heeft dat moeilijk eet terwijl alle kinderen in hun omgeving prima eten. En zo steeds verder.quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dan nog blijft het onbegrijpelijk dat iemand haar eigen kind afkraakt, zeker zo’n ukkie. Als nou op latere leeftijd een doorgewinterde crimineel was geworden, maar een kind![]()
En vertel..kantoor???
Toch zijn er ook genoeg moeders waarbij het zwaar gaat.. en de uitkomst heel anders is.quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja. Het gaat geleidelijk he? In eerste instantie is het gewoon een moeder die het moederschap zwaar vindt. Dat wordt vervolgens een moeder die een kind heeft dat moeilijk eet terwijl alle kinderen in hun omgeving prima eten. En zo steeds verder.
We hebben al sinds we hier wonen een kantoor. Mijn werkplek is al een tijd geleden ontmanteld. Er is voor mij geen noodzaak om daar naartoe te rijden.
Het staat stampvol met IT spul en dat willen we grotendeels verkopen of naar de metaalhandel brengen. En het bureau moet worden verplaatst.
Ik begin die mentaliteit anders ook wel een beetje te krijgen. Alsin, ik wil nog steeds soms wel van lekker eten genieten. Maar het hoeft niet meer elke maaltijd feest te zijn.quote:
Wil ik.quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:53 schreef minilot het volgende:
WeekendontbijtWentelteefjes van suikerbrood
Ah, ik dacht een nieuw kantoor dat opgeruimd moest worden om daar te gaan werkenquote:Op zaterdag 16 november 2019 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja. Het gaat geleidelijk he? In eerste instantie is het gewoon een moeder die het moederschap zwaar vindt. Dat wordt vervolgens een moeder die een kind heeft dat moeilijk eet terwijl alle kinderen in hun omgeving prima eten. En zo steeds verder.
We hebben al sinds we hier wonen een kantoor. Mijn werkplek is al een tijd geleden ontmanteld. Er is voor mij geen noodzaak om daar naartoe te rijden.
Het staat stampvol met IT spul en dat willen we grotendeels verkopen of naar de metaalhandel brengen. En het bureau moet worden verplaatst.
Als ik zou krijgen wat mijn moeder heeft: doe maar enkeltje verpleeghuis voor mij. Ik ga daar mijn familie en zeker Jross niet mee opzadelen. Uit liefde.quote:Op vrijdag 15 november 2019 23:15 schreef AnneX het volgende:
Meh. En terwijl ik dat zeg, had ik een heerlijk weekendsontbijtje met ei.quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:29 schreef Myraela het volgende:
Ik begin die mentaliteit anders ook wel een beetje te krijgen. Alsin, ik wil nog steeds soms wel van lekker eten genieten. Maar het hoeft niet meer elke maaltijd feest te zijn.
Mooi is zoiets. Je hoort ook steeds meer over “Knarrenhof”. Daar wonen ook oudere mensen in een nieuw gebouwd hof bij elkaar. Huizen die leeftijtsbestendig zijn, mensen die elkaar kunnen helpen, de een met de tuin, de ander met het koken van een extra maaltijd. Mooi systeem. Ik ga er echt wel serieus naar kijken als er zoiets in de buurt opgezet gaat worden. De eerste poging is gestrand omdat er geen locatie was, maar de gemeente schijnt er nu toch het voordeel van in te zienquote:Op zaterdag 16 november 2019 09:46 schreef sigme het volgende:
Tot zo'n drie jaar terug woonde mijn moeder in haar eentje, vrij afgelegen, in een héél groot huis met een grote tuin. Verkopen van dat huis viel niet mee, maar uiteindelijk is het gelukt.
Mijn moeder heeft toen zich een huisje veroverd in de Middelhorst, in het dorp Haren.
Haren heeft veel grote villa's, maar dit buurtje staat bekend als het kabouterdorp vanwege de kleine huisjes.
[ afbeelding ]
In de meeste huisjes past eigenlijk maar 1 persoon, de hoofdbewoner moet minstens 50 zijn. Kortom, allemaal krakkemikkige zelfstandig wonende ouderen bij elkaar. Ideaal! Er is altijd volk, er is altijd buurhulp te vinden, iedereen woont klein en de tuintjes zijn ook klein.
Ik ben echt erg blij dat mijn moeder nu daar woont. Net nadat ze verhuisde raakte ze ietwat slecht ter been, dat was echt rampzalig geweest op haar vorige adres. Nu was het erg lastig, en erg lastig is bij lange na niet rampzalig.
Mooiquote:Op zaterdag 16 november 2019 09:46 schreef sigme het volgende:
Tot zo'n drie jaar terug woonde mijn moeder in haar eentje, vrij afgelegen, in een héél groot huis met een grote tuin. Verkopen van dat huis viel niet mee, maar uiteindelijk is het gelukt.
Mijn moeder heeft toen zich een huisje veroverd in de Middelhorst, in het dorp Haren.
Haren heeft veel grote villa's, maar dit buurtje staat bekend als het kabouterdorp vanwege de kleine huisjes.
[ afbeelding ]
In de meeste huisjes past eigenlijk maar 1 persoon, de hoofdbewoner moet minstens 50 zijn. Kortom, allemaal krakkemikkige zelfstandig wonende ouderen bij elkaar. Ideaal! Er is altijd volk, er is altijd buurhulp te vinden, iedereen woont klein en de tuintjes zijn ook klein.
Ik ben echt erg blij dat mijn moeder nu daar woont. Net nadat ze verhuisde raakte ze ietwat slecht ter been, dat was echt rampzalig geweest op haar vorige adres. Nu was het erg lastig, en erg lastig is bij lange na niet rampzalig.
Dat lijkt me ook het beste, eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:06 schreef derLudolf het volgende:
Zulke 55+ huisjes staan hier tegenover ook. Geen aparte wijk dus, "gewoon" tussen de mensen.
Yup, dat kan natuurlijk! Ik vind, zoals gisterenochtend, gestoomde groenten met eidooier en goeie sambal ķķk gewoon heel lekker. En, bijvoorbeeld, simpel vers fruit.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:05 schreef Myraela het volgende:
Ik merk met iets soberder eten vooral dat ik daar ķķk gewoon al van kan genieten. Maar misschien is dat vooral omdat mijn 'genieten' iets teveel doorsloeg naar alles bedolven onder kaas, room of andere zoute en vette dingen.
Ditquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, dat kan natuurlijk! Ik vind, zoals gisterenochtend, gestoomde groenten met eidooier en goeie sambal ķķk gewoon heel lekker. En, bijvoorbeeld, vers fruit.
Het hoeft geen berg baconkaasslagroom te zijn, al heb ik daar ook helemaal geen bezwaar tegen
De laatste jaren van mijn moeder waren in een prettig kleinschalig verpleeghuis, n.b. de gesloten afdeling vanwege 24-uurs zorg, 8 min. rijden.quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik zou krijgen wat mijn moeder heeft: doe maar enkeltje verpleeghuis voor mij. Ik ga daar mijn familie en zeker Jross niet mee opzadelen. Uit liefde.
Goedemorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ sigme...leuke bekende huisjes zijn dat! Hier in het dorp zijn ze platgegooid.
Inmiddels wel weer een rijtje nieuw gebouwd.
[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 16-11-2019 10:22:25 ]
Daar kan nog best spek bijquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:19 schreef minilot het volgende:
Intochtdag. Eens kijken wat ik belangrijker vind straks: de omvang van mijn kont of kikkers&muizen&pepernoot
Al saboteert J. de boel natuurlijk sowieso al door vandaag een lasagne te maken met worstvlees, drie soorten kaas en een béchamel van jerseymelk + slagroom.
quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:14 schreef AnneX het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik begrijp dat zo goed. En al dat 'gedoe' ook. Ik regel alle administratie en oh boy wat een gedoe toch altijd weer. Soms lijkt het wel of niets kan gaan zoals je hoopt dat het gaat.
Desalniettemin hoop ik dat mijn moeder nog heel oud wordt, want ik kan nog niet zonder haar
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Gezien je diner zou ik al te veel kikkers & muizen even latenquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:19 schreef minilot het volgende:
Intochtdag. Eens kijken wat ik belangrijker vind straks: de omvang van mijn kont of kikkers&muizen&pepernoot
Al saboteert J. de boel natuurlijk sowieso al door vandaag een lasagne te maken met worstvlees, drie soorten kaas en een béchamel van jerseymelk + slagroom.
Ik ken iemand die er bij zweert... geen vegetarier ook zegmaarquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier wel eens kroketten van de Vegetarische Slager op? Is dat wat?
Sowieso, want kikkers en muizen, brrrrrrquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gezien je diner zou ik al te veel kikkers & muizen even laten
Omdat ik iets zoek voor in de frituurpan zonder vlees. En ik ben geen fan van kaassoufflé's. Alles kaas is fijn maar soufflé's vind ik matig.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ken iemand die er bij zweert... geen vegetarier ook zegmaar
Maar ik mis het concept van een vegetarische slager een beetje
Waarom nepvlees eten als er zo veel ander lekkers is.
Bestaan er geen champignon kroketten.?quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat ik iets zoek voor in de frituurpan zonder vlees. En ik ben geen fan van kaassoufflé's. Alles kaas is fijn maar soufflé's vind ik matig.
Oh nee! Er is niets beter dan kikkers & muizen wat sinterklaasvoedsel betreftquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Sowieso, want kikkers en muizen, brrrrrr
Maar die lasagne
Mora vega bitterballen zijn prima te doen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat ik iets zoek voor in de frituurpan zonder vlees. En ik ben geen fan van kaassoufflé's. Alles kaas is fijn maar soufflé's vind ik matig.
Nietquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh nee! Er is niets beter dan kikkers & muizen wat sinterklaasvoedsel betreft
Er bestaan niet eens goede chocoladeletters. Allemaal inferieure chocolade. Marsepein en borstplaat lijken altijd lekker, maar vallen altijd (met name marsepein) tegen. Voor mij dan hčquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet
Ik vind daar echt weinig aan. Net als pepernoten trouwens.
Maar goede chocolade lettersmarsepein
en vooral
![]()
borstplaat
![]()
Nomnomnom!
Dat was behoorlijkquote:Op zaterdag 16 november 2019 08:16 schreef borisz het volgende:
In het kader van nieuwe dingen doen straks een lesje Body Balance![]()
Is dat de Les Mills variant van yoga, borisz? Lang geleden dat ik die lessen deed.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:45 schreef borisz het volgende:
Dat was behoorlijk![]()
*note to self ook dagelijks wat meer oefeningen doen.
Kijk. Zij weetquote:
Maar jij bent ook geen vegetarier die kennelijk graag iets wil dat lijkt op vlees.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies ditquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:30 schreef Myraela het volgende:
Kikkers en muizen zijn zo vies, maar ook zo lekker. Soort van, ik wil het niet eten zo belachelijk zoet dat het is, maar ik kan ook weer niet stoppen met eten want het smelt zo lekker.
quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:55 schreef Myraela het volgende:
Kun je je vent niet een schop geven en een tosti laten bakken.
Die ligt in bed te meuren. Alweer. Nog steeds.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:55 schreef Myraela het volgende:
Kun je je vent niet een schop geven en een tosti laten bakken.
+hij welquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die ligt in bed te meuren. Alweer. Nog steeds.
Wat ga je halen?quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ga zo nog een boodschapje doen, want ik zou eigenlijk lunchen op m'n vrijwilligerswerk, maar dat is verplaatst. Dus nu heb ik wel wat lekkers voor de lunch nodig. Weet alleen nog niet wat. En waarschijnlijk doet het na een paar happen weer pijn en ben ik het weer zat. Dus misschien moet ik maar gewoon niets halen.Toch fijn dat ik jullie meeneem in deze gedachtengang en gewoon alles typ dat in mijn hoofd zit.
Wat is een speekselsteen eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 16 november 2019 10:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ga zo nog een boodschapje doen, want ik zou eigenlijk lunchen op m'n vrijwilligerswerk, maar dat is verplaatst. Dus nu heb ik wel wat lekkers voor de lunch nodig. Weet alleen nog niet wat. En waarschijnlijk doet het na een paar happen weer pijn en ben ik het weer zat. Dus misschien moet ik maar gewoon niets halen.Toch fijn dat ik jullie meeneem in deze gedachtengang en gewoon alles typ dat in mijn hoofd zit.
Dat vroeg ik me ook af. En toen vroeg ik me af of ik het wel wil weten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat is een speekselsteen eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoord
Een verstopping in een speekselklier door een plotseling ontstaan kalksteentje. Doet veel pijn voor en tijdens het eten, omdat je dan dus speeksel aanmaakt. Dan zwelt de klier ook helemaal op. Hopen dat het er vanzelf weer uit komt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is een speekselsteen eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoord
Zit dat op je tong? Want daar heb ik ook wel eens iets wat jij beschrijftquote:Op zaterdag 16 november 2019 11:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een verstopping in een speekselklier door een plotseling ontstaan kalksteentje. Doet veel pijn voor en tijdens het eten, omdat je dan dus speeksel aanmaakt. Dan zwelt de klier ook helemaal op. Hopen dat het er vanzelf weer uit komt.
Niet bovenop je tong. Je hebt verschillende, maar bij is het er eentje onder mijn tong. Daar zitten normaal twee kleine gaatjes naast het midden. Bij mij is er daar eentje van nu rood en een beetje gezwollen. En de zwelling voel je dan ook achter je kin in je hals aan 1 kant. Maar zolang het niet ontsteekt, is dat dus alleen rond het eten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Zit dat op je tong? Want daar heb ik ook wel eens iets wat jij beschrijft
Ah, ellendig (bij mij zit er dan een bolletje op het puntje van mijn tong, da’s dus wat anders). Maar je hebt dit dus vaker gehad? Hoe komt het, en nog meer hoe kom je er vanaf?quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet bovenop je tong. Je hebt verschillende, maar bij is het er eentje onder mijn tong. Daar zitten normaal twee kleine gaatjes naast het midden. Bij mij is er daar eentje van nu rood en een beetje gezwollen. En de zwelling voel je dan ook achter je kin in je hals aan 1 kant. Maar zolang het niet ontsteekt, is dat dus alleen rond het eten.
Wel een érg lange straf ja.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Oh, dat is inderdaad vervelend, Myra. Hopelijk gaat het vanzelf over.
Ik zit Killer Women met Piers Morgan te kijken op Netflix. Gaat over vrouwelijke moordenaars. Ik vind aflevering 3 wel een beetje buiten die boot vallen. Meisje, 19 jaar. Lokt man via social website naar plek om wiet te kopen. Die man willen ze (2 mannelijke vrienden) beroven. Zij laat hem zien waar hij moet zijn, gaat zelf niet mee. Slachtoffer verzet zich en wordt dood geschoten.
Zij heeft niet geschoten. Ze was er niet eens bij. Ze kon van te voren niet weten dat hij zou worden vermoord. Levenslang in de gevangenis zonder kans op vrijlating. Wow. Beetje heftige straf imho.
Ik zou dolgraag over een paar jaar, als we echt oud en krakkemikkig worden, naar zo'n soort huisje willen verkassen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 09:46 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Florida US. Als een beroving eindigt in een moord wordt iedereen betrokken bij die beroving berecht alsof ze allemaal die moord gepleegd hebben. Dat is de wet daar. Ook als je alleen maar het afspraakje geregeld hebt. Want dat is op zich alles wat ze heeft gedaan.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:04 schreef Blues het volgende:
Wel een érg lange straf ja.
Voorbeeldstraf of zo? Welk land? Engeland?
Rare Muricansquote:Op zaterdag 16 november 2019 12:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Florida US. Als een beroving eindigt in een moord wordt iedereen betrokken bij die beroving berecht alsof ze allemaal die moord gepleegd hebben. Dat is de wet daar. Ook als je alleen maar het afspraakje geregeld hebt. Want dat is op zich alles wat ze heeft gedaan.
En er was sprake van een plea bargain voor 25 jaar, maar haar advocaat vond dat te veel en dacht dat hij met een rechtzaak er max 10 jaar gevangenisstraf uit zou kunnen slepen. Dat werd dus levenslang
Het voelt niet als recht. Niemand is hier bij gebaat. Ze hééft domweg geen moord gepleegd. Was ze fatsoenlijk als mens? Neuh. Een gevangenisstraf was niet helemaal onterecht. Maar niet lang en met kans op een normaal leven er na. Nu ontneem je een mens haar hele leven. Eigenlijk is zij nu ook gewoon dood voor de maatschappij. Prettig opgesloten. Hoeveel van dit soort mensen zitten er wel niet in Amerikaanse gevangenissen?quote:
Jup. Beetje afwisselen met de apparaten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat de Les Mills variant van yoga, borisz? Lang geleden dat ik die lessen deed.
En die gevangenissen maar overvol zitten...quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het voelt niet als recht. Niemand is hier bij gebaat. Ze hééft domweg geen moord gepleegd. Was ze fatsoenlijk als mens? Neuh. Een gevangenisstraf was niet helemaal onterecht. Maar niet lang en met kans op een normaal leven er na. Nu ontneem je een mens haar hele leven. Eigenlijk is zij nu ook gewoon dood voor de maatschappij. Prettig opgesloten. Hoeveel van dit soort mensen zitten er wel niet in Amerikaanse gevangenissen?
Ja, dat dus! Bizar. Ik kan er met mijn verstand niet bij.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
En die gevangenissen maar overvol zitten...
Echt bizar, het wereldbeeld van die maatschappij. Scheldwoorden op tv wegbliepen, over de rooie gaan als er een tepel op tv wordt getoond en intussen kun je legaal makkelijk aan een wapen komen en word je levenslang opgesloten voor het kleine aandeel wat je had in een misdaad.
Maakt geen reet uit. De stoomtrein met de sint is zojuist stipt punctueel vertrokken naar Apeldoornquote:Op zaterdag 16 november 2019 12:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Soepje check. Bloemetjes in de vaas check. Lunchsalade check. Borstplaat check.
Laat de goede Sint maar komen![]()
Maar wat hoor ik nu!? Boot stuk én Amerigo met pensioen!?
Wat leukquote:Op zaterdag 16 november 2019 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt geen reet uit. De stoomtrein met de sint is zojuist stipt punctueel vertrokken naar ApeldoornEn ik was erbij
![]()
Welke taal?quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:33 schreef Barreltje het volgende:
Cool fles! Waar is dat?
Tevens ben in op zoek naar een cursus programmeren voor dummies.. het liefst iet van een Loi/Ncoi of iets dergelijks.. (Ik ben een beetje slecht met YouTube cursussen) iemand tips??
In Deventer he, 200 meter lopen van mijn huisquote:
Booooh! *jaloers*quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt geen reet uit. De stoomtrein met de sint is zojuist stipt punctueel vertrokken naar ApeldoornEn ik was erbij
![]()
Eerst maar eens de basis?quote:
Tof! En mazzel van de tip.. waren er nog meer spotters?quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Deventer he, 200 meter lopen van mijn huisIk was getipt door een treinenboii uit PTA
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |