abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 november 2019 @ 10:22:48 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189920278
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:26:55 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189920329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.
BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.
Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft.
Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:28:24 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189920352
Foutje
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189920412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten.
Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft.
Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij :')
Klootzakken :( ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken ;( ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee.
Facts don't care about your feelings
pi_189920442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:

ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken
Goeie grap :D
  woensdag 13 november 2019 @ 11:18:50 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189921077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Klootzakken :( ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken ;( ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee.
Ik weet dat bij BMW er echt nog wel werk in wordt gestoken om de kwaliteit hoog te houden, maar met idiote klimaat eisen krijg je ook idiote maatregelen/ "oplossingen".

- Als je de opschakelindicator van de Ford Transit Custom (handbak)van m'n schoonpa volgt val je elke keer terug in het turbogat :')
- De Tiguan van schoonmoeders rijdt ook 50 in zijn 6. Heerlijk, 4 versnellingen terug voor de rotonde, waar de auto niet op anticipeert en dus altijd te laat is. Door accelereren naar 80 gaat ten koste van je krukaslagers, of met meer gas weer wachten op terug schakelen :') Ding verbruikt meer olie als benzine.
De Suzuki van m'n ouders werkt in vergelijking nog het beste, maar die heeft dan ook een CVT erin liggen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 13 november 2019 @ 11:56:38 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189921617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten.
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 november 2019 @ 12:19:30 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189921902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.
100 is bij onze 2,5 liter 6 cilinder zo'n kantelpunt van 5 naar 6. Kan wel als je constant rijdt, maar wat doortrekken kan geen kwaad. Evenals 70 in 4/5.
Ik houd hem tegenwoordig boven de 2200 toeren (benzine) want daaronder krijg ik een engine lampje na verloop van tijd :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189930750
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?” :P
pi_189930899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:58 schreef itchycoo het volgende:
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?” :P
Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had. :')

Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper _O-

Maar ik kon wel lekker doorijdden :@
pi_189931171
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had. :')

Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper _O-

Maar ik kon wel lekker doorijdden :@
Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.
pi_189933539
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar.
Idd :+ ik moest over het stuur klimmen om de bumper te zien en ik had 2 seconde afstand :')
pi_189972022
Gisteren op de A7 vlakbij Groningen reed het langzamer vlak bij het Julianaplein.
Ik reed op de rechterrijstrook met zo'n 50/60 km/h en op de linkerstrook reed een busje met een autoambulance er achter. Hier reed ik dus schuin achter op een normale afstand van mijn voorligger.
Komt er via de linkerstrook iemand aanvliegen die de afslag moest hebben, met een groot snelheidsverschil gooit hij de auto vlak voor hij bij het busje met aanhanger was naar rechts en zou mij aan de voorkant geraakt hebben als ik niet geremd had.
Gefeliciteerd met het halen van je afslag maar als je weet dat die afslag er aan zit te komen, kun je dan niet beter iets eerder rechts gaan rijden ipv als een complete staatsmongool gevaarlijke situaties te veroorzaken?
  zaterdag 16 november 2019 @ 17:44:49 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189972541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.

50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen.
Huilen dan.
pi_189973386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Bij 100 in 6 loopt de mijne denk ik iets van 1700 toeren (een diesel). En dat dreunt onprettig, je voelt dat het te laag is en de motor onnodig te verduren heeft (lagers, drijfstangen).
100 in 5 is 2100 toeren, net als 120 in 6.

Dus als dat hele 100km/u verhaal doorgaat is de aanpassing simpel: gewoon net zo rijden als voorheen maar dan in de 5 ipv in de 6. :+
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:46:31 #16
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_189976868
Scooter met een voorlicht als achterlicht. Dat was wat verwarrend :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:20 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189977010
Net eerst een auto zonder licht en daarna een auto die vol, maar dan ook vol door rood reed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 17 november 2019 @ 02:40:47 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_189981932
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen.

50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen.
De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.
Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 november 2019 @ 09:28:17 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190000610
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2019 02:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit.
Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig.
Leerlauf=stationair?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190015107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen.

(Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ;) )
Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190017657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 00:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij.
M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/u ;( dat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen :') )

Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven.
Facts don't care about your feelings
pi_190018030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/u ;( dat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen :') )

Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven.
60+ gaat idd prima af in 5.

Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:15:30 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190018137
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

60+ gaat idd prima af in 5.

Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120.
Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt :o
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190018159
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt :o
Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiënter gaat rijden op hogere snelheden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:20:49 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190018182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiënter gaat rijden op hogere snelheden.
Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel ;)
Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')