abonnement Unibet Coolblue
pi_192350790
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Als ik die logo niet zag zou ik denken dat het een horloge zou zijn van paar honderd euro.
JLC behoort anders tot de creme de la creme van de horlogemerken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192350990
Vind m nog niet eens zo heel duur hoor. Voor rond de 7k heb je echt een tophorloge met die JLC.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aethereal op 30-03-2020 10:51:07 ]
Play hard, go pro.
pi_192351094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik droeg ze vroeger ook. Paar jaar geleden flinke blessure gehad aan de pols wat nog altijd zijn neerslag heeft. Achja, ik ben toch meer van de dresswatches dan van de duikers.

Tevens: :9

[ afbeelding ]
Ik heb zijn broertje en wordt er nog iedere dag blij van als ik erop kijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192351236
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Als ik die logo niet zag zou ik denken dat het een horloge zou zijn van paar honderd euro.
En bedankt 😊, al is het wel een van de redenen dat ik voor JLC heb gekozen niemand ziet dat je een horloge van 8000 euro draagt. Dat is met Rolex en Breitling wel anders dan denkt iedereen kijk hem nou. Bij mij duurde het een half jaar voordat mijn omgeving doorhad dat ik iets nieuws had gekocht.
Misschien heeft JLC niet de status van de grote 3 maar wat mij betreft is dat toch onterecht gezien hun geschiedenis en het feit dat de grote 3 in het verleden bij JLC aanklopte voor hun kennis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192351799
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb zijn broertje en wordt er nog iedere dag blij van als ik erop kijk.
Small seconds?
Play hard, go pro.
pi_192352521
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

En bedankt 😊, al is het wel een van de redenen dat ik voor JLC heb gekozen niemand ziet dat je een horloge van 8000 euro draagt. Dat is met Rolex en Breitling wel anders dan denkt iedereen kijk hem nou. Bij mij duurde het een half jaar voordat mijn omgeving doorhad dat ik iets nieuws had gekocht.
Misschien heeft JLC niet de status van de grote 3 maar wat mij betreft is dat toch onterecht gezien hun geschiedenis en het feit dat de grote 3 in het verleden bij JLC aanklopte voor hun kennis.
Welke heb jij?
Met foto uiteraard :Y

JLC is een prachtig merk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192352896
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Welke heb jij?
Met foto uiteraard :Y

JLC is een prachtig merk.
Reserve de marche ultra thin. Geen idee hoe je hier foto's upload.

https://www.google.com/se(...)imgrc=ax5VXtrCwQgkiM
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192352913
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Reserve de marche ultra thin. Geen idee hoe je hier foto's upload.

https://www.google.com/se(...)imgrc=ax5VXtrCwQgkiM
Die is wel heel erg mooi :9~
Helemaal met blauwe wijzerplaat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192352969
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

En bedankt 😊, al is het wel een van de redenen dat ik voor JLC heb gekozen niemand ziet dat je een horloge van 8000 euro draagt. Dat is met Rolex en Breitling wel anders dan denkt iedereen kijk hem nou. Bij mij duurde het een half jaar voordat mijn omgeving doorhad dat ik iets nieuws had gekocht.
Misschien heeft JLC niet de status van de grote 3 maar wat mij betreft is dat toch onterecht gezien hun geschiedenis en het feit dat de grote 3 in het verleden bij JLC aanklopte voor hun kennis.
Horloge koop je voor jezelf maar als ik zo’n investering zou maken dan zou ik willen dat mensen dat kunnen zien. Ik ben wat aan de jonge kant. Als je ouder bent dan kijk je daar ook anders naar denk ik. Dan wil je inderdaad geen aandacht.
pi_192353004
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:08 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Horloge koop je voor jezelf maar als ik zo’n investering zou maken dan zou ik willen dat mensen dat kunnen zien. Ik ben wat aan de jonge kant. Als je ouder bent dan kijk je daar ook anders naar denk ik. Dan wil je inderdaad geen aandacht.
Ga er maar vanuit dat het nagenoeg niemand opvalt. 99,9% van de mensen boeit horloges niet.

Wellicht een gouden of vol met diamanten maar een stalen Rolex is ook praktisch onzichtbaar.
pi_192353435
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het nagenoeg niemand opvalt. 99,9% van de mensen boeit horloges niet.

Wellicht een gouden of vol met diamanten maar een stalen Rolex is ook praktisch onzichtbaar.
Ik zie wel vaak mensen naar mijn horloge kijken en het is nog geen eens een dure. Het is een Casio Protrek. Hangt van je horloge af denk ik.
pi_192354163
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:36 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Ik zie wel vaak mensen naar mijn horloge kijken en het is nog geen eens een dure. Het is een Casio Protrek. Hangt van je horloge af denk ik.
Ik heb er bij mij (gelukkig) nog nooit iemand op kunnen betrappen.
pi_192354331
Ik denk dat er vooral liefhebbers van horloges kijken naar wat iemand om de pols heeft.
Het overgrote merendeel van de mensen boeit dat echt helemaal niks.

Als ik een peperduur horloge zou dragen, zou ik juist zo min mogelijk willen opvallen daarmee. Voor je het weet trek je de aandacht van lieden met snode plannen.

Je koopt zoiets gewoon puur voor jezelf, al zul je altijd wel mensen houden die gevoelig zijn voor 'status' en wat andere mensen van je vinden en dat soort onzinnig geneuzel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192354508
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat er vooral liefhebbers van horloges kijken naar wat iemand om de pols heeft.
Het overgrote merendeel van de mensen boeit dat echt helemaal niks.

Als ik een peperduur horloge zou dragen, zou ik juist zo min mogelijk willen opvallen daarmee. Voor je het weet trek je de aandacht van lieden met snode plannen.

Je koopt zoiets gewoon puur voor jezelf, al zul je altijd wel mensen houden die gevoelig zijn voor 'status' en wat andere mensen van je vinden en dat soort onzinnig geneuzel.
Mijn ervaring is anders. Ik heb mensen gehad die niks met horloges hebben en zelf geen horloge hebben mij vragen wat voor horloge het is. En dan is het nog geen eens zo oppervlakkig qua interesse maar ze vragen ook door. De gene die dat vroeg kocht toen een vergelijkbaar horloge. In de sportschool heb ik ook paar keer gezien dat mensen keken. Ook paar keer dames die keken. Als je een saaie horloge hebt dan kijken ze niet nee. Dit heeft niks met het prijskaartje te maken. De meeste mensen zien dat niet. Uit mijn ervaring kijken vrouwen veel eerder naar details en wat je draagt / welke schoenen je hebt en wat voor horloge je draagt.
pi_192354589
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die is wel heel erg mooi :9~
Helemaal met blauwe wijzerplaat.
Ja ik kocht de mijne net te vroeg als de blauwe wijzerplaat er toen al geweest was.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192354817
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die is wel heel erg mooi :9~
Helemaal met blauwe wijzerplaat.
Ja ik kocht de mijne net te vroeg als de blauwe wijzerplaat er toen al geweest was.
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:08 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Horloge koop je voor jezelf maar als ik zo’n investering zou maken dan zou ik willen dat mensen dat kunnen zien. Ik ben wat aan de jonge kant. Als je ouder bent dan kijk je daar ook anders naar denk ik. Dan wil je inderdaad geen aandacht.
Ik heb hem ook voor mezelf gekocht mij maakt het ook weinig uit wat een ander draagt. En ik vind de aandacht ook niet erg zo lang het maar niet uit afgunst is. Ik vond het model wat ik heb al heel lang mooi. Nu nog iets wat wat robuster is want ik heb hem al een paar omgehad waar ik achteraf van dacht misschien is dat niet zo handig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:24:14 #242
67670 Skv
Cynist.
pi_192368907
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Reserve de marche ultra thin. Geen idee hoe je hier foto's upload.

https://www.google.com/se(...)imgrc=ax5VXtrCwQgkiM
Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.

Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:


Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-


Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-


Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-

Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.

Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.

Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.

De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO

Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom. :+

Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:25:01 #243
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192368922
lol, die verdraaide sjienezen verkopen ook stainless steel casings om je Casioak nog sterker op een Royal Oak te laten lijken. _O-

Hilarieus. :T
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:27:23 #244
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192368959
@Skv daar ik die andere twee niet eens zou willen dragen (maar gelukkig dat smaken verschillen) gaat mijn vote naar de Yachtmaster. Now that's a stunner. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:28:17 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_192368975
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef shiz het volgende:
@:Skv daar ik die andere twee niet eens zou willen dragen (maar gelukkig dat smaken verschillen) gaat mijn vote naar de Yachtmaster. Now that's a stunner. :7
Ja, en direct ook de duurste van het stel. Grootste weerstand die ik hiertegen heb is de fragiele bezel en de polished center links. Denk dat dat horloge relatief snel aftakelt. En de YM is niet heel courant als ik door zou willen verkopen valt me op.

Nog een variabele is dat ik al een Rolex heb, wat dat betreft leuker om een JLC toe te voegen. Ben die blauwe echter nog nergens gebruikt tegengekomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:30:22 #246
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192369003
Ik krijg daar dus Jacques Lemans vibes van. :@ ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192369017
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.

Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:

[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-

[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-

[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-

Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.

Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.

Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.

De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO

Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom. :+

Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Leuk ik heb hem even om gehad toen hij net uit was en het blauw is echt heel mooi. Het nadeel voor jouw is dat hij pas in 2017 is uitgekomen dus gebruikt voor minder dan 5000 zal lastig worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:32:38 #248
67670 Skv
Cynist.
pi_192369031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:31 schreef vipergts het volgende:

[..]

Leuk ik heb hem even om gehad toen hij net uit was en het blauw is echt heel mooi.
Welke.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_192369079
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke.
De blauwe reserve de marche
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192369112
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.

Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:

[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-

[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-

[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-

Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.

Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.

Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.

De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO

Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom. :+

Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Die JLC is echt :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:10 #251
67670 Skv
Cynist.
pi_192376989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:36 schreef vipergts het volgende:

[..]

De blauwe reserve de marche
O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_192378240
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.

Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:

[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-

[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-

[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-

Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.

Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.

Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.

De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO

Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom. :+

Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Die JLC knalt eruit :9~

Heb je wel al eens een Grand Seiko omgehad? Ik had er ook eentje in overweging (Snowflake) maar vond em in het echt afgezien van de wijzerplaat wat tegen vallen. YM is mij te druk

Eentje die er imho ook tussen valt qua stijl is de Oyster Perpetual 39 met blauwe wijzerplaat.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:33:51 #253
67670 Skv
Cynist.
pi_192378989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die JLC knalt eruit :9~

Heb je wel al eens een Grand Seiko omgehad? Ik had er ook eentje in overweging (Snowflake) maar vond em in het echt afgezien van de wijzerplaat wat tegen vallen. YM is mij te druk

Eentje die er imho ook tussen valt qua stijl is de Oyster Perpetual 39 met blauwe wijzerplaat.
Op vind ik saai. En ik wil wel graag een datum!

Heb nog geen GS omgehad nee. Toch maar eens doen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_192379332
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Op vind ik saai. En ik wil wel graag een datum!

Heb nog geen GS omgehad nee. Toch maar eens doen..
Zeker doen idd,

dat titanium en de band deden het niet voor mij
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:21:08 #255
67670 Skv
Cynist.
pi_192381140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zeker doen idd,

dat titanium en de band deden het niet voor mij
De sbga375 is gewoon van staal hoor. Vind alleen de band wat minder mooi. Lijkt wel wat op zo'n lelijke speedie band. Titanium horloges begin ik niet aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_192381396
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

De sbga375 is gewoon van staal hoor. Vind alleen de band wat minder mooi. Lijkt wel wat op zo'n lelijke speedie band. Titanium horloges begin ik niet aan.
Oh dan zat ik nog even teveel met de 211 in gedachte
  zondag 5 april 2020 @ 16:05:21 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192463376
Van de week deze Longines weer ongedaan. Mooi horloge, maar ik draag hem toch wat te weinig, dus deze gaat in de verkoop.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192464011
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef GSbrder het volgende:
Van de week deze Longines weer ongedaan. Mooi horloge, maar ik draag hem toch wat te weinig, dus deze gaat in de verkoop.

[ afbeelding ]
hoeveel mm is deze?
  zondag 5 april 2020 @ 17:04:25 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192464155
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:54 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

hoeveel mm is deze?
38.5mm
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192480219
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet fris? Je betaalt een heel stuk minder dan voor een Patek, maar krijgt kwaliteit die Patek wel aardig benadert. Relatief gezien zijn JLC's behoorlijk betaalbaar voor de kwaliteit! Ik snap daarom je reactie niet. Of bedoel je wat anders met 'niet fris'?
Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.
Wel maakt jlc echt fraaie horloges inderdaad. Helaas wel met gevoelige uurwerken en bijbehorende servicekosten.
  maandag 6 april 2020 @ 16:53:54 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192480459
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.
Wel maakt jlc echt fraaie horloges inderdaad. Helaas wel met gevoelige uurwerken en bijbehorende servicekosten.
Zou A. Lange & Söhne qua finish/afwerking wel in dezelfde league als PP scharen. Zelfs boven andere merken van de Holy Trinity. JLC zit daar niet op, dat ben ik met je eens.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192480958
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou A. Lange & Söhne qua finish/afwerking wel in dezelfde league als PP scharen. Zelfs boven andere merken van de Holy Trinity. JLC zit daar niet op, dat ben ik met je eens.
Ik had lange ook genoemd in het rijtje. Ik zie JLC eigenlijk meer als een sjiekere IWC als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zijn wel een aantal merken die PP evenaren of zelfs overtreffen. Een merk dat PP zeker overtreft is Duffour.
Een 3 wijzer met centrale seconde van Moser is qua afwerking echt wel te vergelijken met een PP calatrava. En dat voor minder geld.
  maandag 6 april 2020 @ 18:33:22 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192482243
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik had lange ook genoemd in het rijtje. Ik zie JLC eigenlijk meer als een sjiekere IWC als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zijn wel een aantal merken die PP evenaren of zelfs overtreffen. Een merk dat PP zeker overtreft is Duffour.
Een 3 wijzer met centrale seconde van Moser is qua afwerking echt wel te vergelijken met een PP calatrava. En dat voor minder geld.
Ik las 'm andersom. Dat JLC meer in het rijtje van Lange zou staan, in plaats van in het rijtje van PP. Snap nu wat je bedoelde.
Dufour, maar ook Voutilainen of bijv. Grönefeld (uit Nederland) hebben echt een bizar kwaliteitsniveau.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192484757
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 18:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik las 'm andersom. Dat JLC meer in het rijtje van Lange zou staan, in plaats van in het rijtje van PP. Snap nu wat je bedoelde.
Dufour, maar ook Voutilainen of bijv. Grönefeld (uit Nederland) hebben echt een bizar kwaliteitsniveau.
Er zijn best veel kleinere merken zoals de 3 die je noemt die hele mooie dingen maken. Ik weet niet of je weleens naar basel world geweest bent, maar daar hebben ze ook altijd een afdeling met kleinere merken. Daar zitten technisch heel mooie merken tussen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:29:54 #265
67670 Skv
Cynist.
pi_192504605
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.
Wel maakt jlc echt fraaie horloges inderdaad. Helaas wel met gevoelige uurwerken en bijbehorende servicekosten.
Fair enough, er zit wel redelijk wat tussen beiden. Alsnog is JLC goed afgewerkt voor de prijs. Wat ik lees heb je nog veel meer waar voor je geld met een Moser. Dat sportmodel vind ik wel stoer. Maar te groot met 42 mm.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_192505693
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Fair enough, er zit wel redelijk wat tussen beiden. Alsnog is JLC goed afgewerkt voor de prijs. Wat ik lees heb je nog veel meer waar voor je geld met een Moser. Dat sportmodel vind ik wel stoer. Maar te groot met 42 mm.
Zeker, een moser ziet er fris en modern uit met de afwerking op niveau van Patek. Ik vind het sportmodel overigens de minst fraaie.
Als er iets stuk gaat aan zoiets gaat het wel flink centen kosten.
  donderdag 9 april 2020 @ 11:36:20 #267
67670 Skv
Cynist.
pi_192530749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Zeker, een moser ziet er fris en modern uit met de afwerking op niveau van Patek. Ik vind het sportmodel overigens de minst fraaie.
Als er iets stuk gaat aan zoiets gaat het wel flink centen kosten.
Ik vind de blauwe plaat met name mooi. De varianten met rood, bruin en groen spreken me wat minder aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 9 april 2020 @ 23:59:52 #268
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_192546623
Ik werd net via een of andere reclamelink op de website van Spinnaker watches.
Had ze vroeger wel eens zien passeren omdat ze er nogal goedkoop uitzagen (en waren) maar het lijkt dat ze een trapje of 2-3 omhoog zijn gegaan, ook de prijzen zijn flink naar boven gegaan,

Iemand ervarigen met de nieuwe modellen, bouwkwaliteit enzo,

[ Bericht 0% gewijzigd door mrPanerai op 10-04-2020 07:56:43 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 00:34:03 #269
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192547009
Ik moest alleen al een kwartier (sterk overdreven) zoeken om uit te vinden waar ze überhaupt vandaan komen. Dan kom je erachter dat ze uit Londen komen en onder Darthmouth Brands schuilen: https://www.dartmouthbrands.co.uk/pages/brands . Dat is een firma met 5 werknemers en 0 gegenereerde omzet volgens de info. Ze hebben ook een boutique 'Mainspring Boutique'.

Wie, wat er precies achter schuilt, who knows? Komt me nogal shady over.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 april 2020 @ 07:59:52 #270
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_192547971
Goed dat je dat vond, maar ik ken hun merkjes wel van discountsites. Dus er zal wel omzet zijn. Ook Earnshaw zit erbij, die heb ik al wel eens vastgehad en vond ik, voor de prijs echt niet tegenvallen. Hoelang ze meegaan is een andere discussie,
Nu in sommige Spinnakers zit een zwitsers Selita sw-200 binnenwerk wat zich toch al als een betrouwbaar werkpaardje heeft bewezen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:33:17 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192548726
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.

Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:

[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-

[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-

[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-

Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.

Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.

Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.

De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO

Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom. :+

Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Vind je de IWC Petit Prince niks? Ik hou ook erg van blauwe wijzerplaten en vind dat het mooiste horloge dat ik ken. Er komt als het goed is over niet al te lange tijd een nieuwe versie van uit, met een in-house-uurwerk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192551521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind je de IWC Petit Prince niks? Ik hou ook erg van blauwe wijzerplaten en vind dat het mooiste horloge dat ik ken. Er komt als het goed is over niet al te lange tijd een nieuwe versie van uit, met een in-house-uurwerk.
Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.
Het grootste voordeel van die nieuwe zogenaamde eigen calibers oor IWC is dat ze een veelvoud aan servicekosten kunnen vangen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:07:59 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192552417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.
Het grootste voordeel van die nieuwe zogenaamde eigen calibers oor IWC is dat ze een veelvoud aan servicekosten kunnen vangen.
Je hebt er verstand van zo te zien. Ik dacht juist dat het positief was dat ze het Sellita-uurwerk gingen vervangen door een in-house-uurwerk. Maar ik begrijp jouw post zo dat het vooral in naam een in-house-uurwerk is en dat je eigenlijk gewoon te veel betaalt. Klopt dat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192552747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.
Het grootste voordeel van die nieuwe zogenaamde eigen calibers oor IWC is dat ze een veelvoud aan servicekosten kunnen vangen.
Dit geldt dus ook voor calibre 69355 die je vindt in de nieuwe Portugieser (ref. 371605)?
Play hard, go pro.
pi_192554144
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:37 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Dit geldt dus ook voor calibre 69355 die je vindt in de nieuwe Portugieser (ref. 371605)?
Zeker.
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:53:32 #276
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192555159

Nieuwste aanwinst. Redelijk stylish klokkie tegen MSRP -71%.

Er komt ooit nog wel een Breitling... AP RO ofzo. :P Maar nu ff niet.
En 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd' natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192555512
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwste aanwinst. Redelijk stylish klokkie tegen MSRP -71%.

Er komt ooit nog wel een Breitling... AP RO ofzo. :P Maar nu ff niet.
En 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd' natuurlijk.
Netjes veel plezier ermee
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:37:36 #278
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192555720
Zijn er trouwens nog meer zoals in de OP genoemde watchuseek.com-sites om een beetje over nieuwe modelletjes te kwijlen enzo? :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192556508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hebt er verstand van zo te zien. Ik dacht juist dat het positief was dat ze het Sellita-uurwerk gingen vervangen door een in-house-uurwerk. Maar ik begrijp jouw post zo dat het vooral in naam een in-house-uurwerk is en dat je eigenlijk gewoon te veel betaalt. Klopt dat?
Een in-house uurwerk is vooral een prestige dingetje. Klinkt toch specialer dan een massa eta uurwerk. En het maakt in de ogen van d eliefhebber een horlogemerk ook een echt horlogemerk ipv dat ze vooral ontwerper en kastbouwer zijn.

Maar objectief beschouwend is een ETA (ligt wel aan welke) uurwerk gewoon een prima ding in een horloge. En in principe kan iedere horlogemaker er aan werken wat scheelt in het onderhoud. Bij de in-house uurwerken moet je het al snel opsturen naar de fabriek of een speciaal servicestation, dat is eigenlijk altijd duurder.

Servicebeurtje voor een Rolex klokkie bijvoorbeeld zit nu volgens mij op iets van ¤600-700 bij een Rolex Service Center. Voor een horloge met een ETA automaat ben je voor ¤200 ofzo klaar.

Je moet voor jezelf bepalen of je een in-house movement belangrijk vind. Qua uiterlijk zie je er geen verschil in. En wat het je dus waard is. Ikzelf vind het wel mooi, (ondanks dat ik het niet zie)
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 19:44:48 #280
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192556692
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:37 schreef shiz het volgende:
Zijn er trouwens nog meer zoals in de OP genoemde watchuseek.com-sites om een beetje over nieuwe modelletjes te kwijlen enzo? :Y)
Het kanaal van Watchfinder is een aanrader.

https://www.youtube.com/channel/UCLaoR2K7Dsa_KUK-DVpdZZA
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:57:47 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192557950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Een in-house uurwerk is vooral een prestige dingetje. Klinkt toch specialer dan een massa eta uurwerk. En het maakt in de ogen van d eliefhebber een horlogemerk ook een echt horlogemerk ipv dat ze vooral ontwerper en kastbouwer zijn.

Maar objectief beschouwend is een ETA (ligt wel aan welke) uurwerk gewoon een prima ding in een horloge. En in principe kan iedere horlogemaker er aan werken wat scheelt in het onderhoud. Bij de in-house uurwerken moet je het al snel opsturen naar de fabriek of een speciaal servicestation, dat is eigenlijk altijd duurder.

Servicebeurtje voor een Rolex klokkie bijvoorbeeld zit nu volgens mij op iets van ¤600-700 bij een Rolex Service Center. Voor een horloge met een ETA automaat ben je voor ¤200 ofzo klaar.

Je moet voor jezelf bepalen of je een in-house movement belangrijk vind. Qua uiterlijk zie je er geen verschil in. En wat het je dus waard is. Ikzelf vind het wel mooi, (ondanks dat ik het niet zie)
Dank je wel voor je uitleg. Alleen voelt zo'n IWC met een Sellita-uurwerk voor mij een beetje als een Aston Martin met een Opel-motor. Is dat een reële vergelijking?

En zou je een alternatief weten voor een IWC Petit Prince, uitgaand van een budget van bijvoorbeeld 2.000 euro? Het liefst wil ik een automaat met een blauwe wijzerplaat, luminol wijzers en een donkerbruine leren band, bij voorkeur van een merk dat een beetje exclusief is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:31:25 #282
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192558529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het kanaal van Watchfinder is een aanrader.

https://www.youtube.com/channel/UCLaoR2K7Dsa_KUK-DVpdZZA
:D Iets van 7 rode balkjes onder videos die ik blijkbaar al heb gezien, de laatste die over de Tudor Black Bay 58, die is trouwens echt gaaf! 🤩
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192558601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitleg. Alleen voelt zo'n IWC met een Sellita-uurwerk voor mij een beetje als een Aston Martin met een Opel-motor. Is dat een reële vergelijking?

En zou je een alternatief weten voor een IWC Petit Prince, uitgaand van een budget van bijvoorbeeld 2.000 euro? Het liefst wil ik een automaat met een blauwe wijzerplaat, luminol wijzers en een donkerbruine leren band, bij voorkeur van een merk dat een beetje exclusief is.
Ik vind de Petit Prince geweldig dus zou niet weten waarom je een alternatief wilt. Hebben wij deze conversatie niet al eens gehad? :D

Je auto analogie gaat niet op want een Opel en Aston motor geven verschillende prestaties. Ik niet zo snel een goede analogie kunnen bedenken. Persoonlijk vind ik een in-house movement wel leuk, je koopt dan imho toch het totaalpakket. Maar het zou zeker geen dealbreaker zijn als ik een bepaald horloge mooi vind.

Daarnaast zijn er eigenlijk niet zoveel fabrikanten die hun eigen uurwerken maken dus dan zou je de zoektocht wel erg beperken. Helemaal voor rond de ¤2k, zelfs tweedehands

Gewoon lekker de Petit Prince kopen je niet drukmaken om het uurwerk :Y


Je zou evt ook naar Nomos kunnen kijken, hebben leuke horloges en een in-house uurwerk als je dat toch belangrijk vindt.

[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 10-04-2020 21:42:43 ]
pi_192558658
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:31 schreef shiz het volgende:
Tudor Black Bay 58
Die heb ik een tijdje terug omgehad. Van plaatjes en nieuwsberichten dacht ik een beetje meh, maar in het echt en om m'n pols vond ik het toch wel een erg tof horloge. Wel op leer/nato, de 'rivets' op de stalen band vind ik lelijk
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:45:25 #285
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_192558809
Moest ff denken aan de Junghans Meister.
heitieh
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:52:01 #286
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192558940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitleg. Alleen voelt zo'n IWC met een Sellita-uurwerk voor mij een beetje als een Aston Martin met een Opel-motor. Is dat een reële vergelijking?
Zou een IWC geen Aston Martin noemen. Eerder een BMW M3 of een Mercedes AMG. En ja, het streven naar een duur in-house uurwerk snap ik wel, maar tegelijkertijd past/hoeft het ook niet zo bij een tool watch. Ben wel blij met m’n Petit Prince, ook omdat een service-beurt voor ¤500 eens in vijf jaar kan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:56:54 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192559029
Als je een “in-house” IWC wil, tweedehands, kun je naar een IW3233 kijken. Best mooie Ingenieurs met een Pellaton automaat. Wel stukje duurder, rond de 3,5-4,0k.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192559089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hebt er verstand van zo te zien. Ik dacht juist dat het positief was dat ze het Sellita-uurwerk gingen vervangen door een in-house-uurwerk. Maar ik begrijp jouw post zo dat het vooral in naam een in-house-uurwerk is en dat je eigenlijk gewoon te veel betaalt. Klopt dat?
De nieuwe uurwerken zijn discutabel wat inhouse betreft. Het zijn eigen uurwerken, gebaseerd op ETA uurwerken. Niet zo spannend dus als de versies met een pellaton systeem erin gebouwd bijvoorbeeld. Daar betaal je dan ook een stuk meer voor.
pi_192559185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Een in-house uurwerk is vooral een prestige dingetje. Klinkt toch specialer dan een massa eta uurwerk. En het maakt in de ogen van d eliefhebber een horlogemerk ook een echt horlogemerk ipv dat ze vooral ontwerper en kastbouwer zijn.

Maar objectief beschouwend is een ETA (ligt wel aan welke) uurwerk gewoon een prima ding in een horloge. En in principe kan iedere horlogemaker er aan werken wat scheelt in het onderhoud. Bij de in-house uurwerken moet je het al snel opsturen naar de fabriek of een speciaal servicestation, dat is eigenlijk altijd duurder.

Servicebeurtje voor een Rolex klokkie bijvoorbeeld zit nu volgens mij op iets van ¤600-700 bij een Rolex Service Center. Voor een horloge met een ETA automaat ben je voor ¤200 ofzo klaar.

Je moet voor jezelf bepalen of je een in-house movement belangrijk vind. Qua uiterlijk zie je er geen verschil in. En wat het je dus waard is. Ikzelf vind het wel mooi, (ondanks dat ik het niet zie)
De oudere en duurdere inhouse uurwerken zijn inderdaad echt een prestige ding. Die nieuwe goedkopere uurwerken zijn vooral om waarschijnlijk minder afhankelijk te zijn van derde partijen en te je tot service te dwingen bij IWC zelf. Onderdelen zullen ze niet verstrekken aan onafhankelijke horlogemakers. Overigens doen ze dat bij Rolex ook niet, maar daar is het nog vrij gemakkelijk om aan onderdelen te geraken.

Overigens kost een officiële Rolex service tegenwoordig wel wat meer dan dat je aangeeft. Bij een onafhankelijke horlogemaker zit je al tussn de 300 en 500 euro voor een standaard Rolex uurwerk.
Een ETA 3 wijzerig uurwerk moet je kunnen laten servicen tussen de 100 en 150 euro.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:44:19 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192564808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vind de Petit Prince geweldig dus zou niet weten waarom je een alternatief wilt. Hebben wij deze conversatie niet al eens gehad? :D
Haha, ja. Vorig jaar stond ik dus op het punt er een te kopen. Op zaterdag zou ik hem gaan halen, maar de avond ervoor sprak ik iemand op horlogeforum.nl die me vertelde dat er een Sellita-uurwerk in zit, waardoor het me allemaal te weinig exclusief aanvoelde. Toen besloot ik te wachten op die nieuwe versie met dat in-house-uurwerk, maar ik krijg nu bijna het idee dat dat meer een verdienmodel is voor IWC dan dat je er 'uurwerkkwalitatief' op vooruitgaat ten opzichte van het generieke uurwerk dat er nu in zit.
quote:
Je auto analogie gaat niet op want een Opel en Aston motor geven verschillende prestaties. Ik niet zo snel een goede analogie kunnen bedenken.
Oké, dan wordt het eigenlijk iets gevoelsmatigs. Een ring dan waarvan alleen de buitenkant van goud is en de binnenkant van een metaal met dezelfde dichtheid maar dat goedkoper is, is dat een vergelijking?
quote:
Persoonlijk vind ik een in-house movement wel leuk, je koopt dan imho toch het totaalpakket. Maar het zou zeker geen dealbreaker zijn als ik een bepaald horloge mooi vind.
Dat eerste heb ik ook,dat tweede nog niet.
quote:
Daarnaast zijn er eigenlijk niet zoveel fabrikanten die hun eigen uurwerken maken dus dan zou je de zoektocht wel erg beperken. Helemaal voor rond de ¤2k, zelfs tweedehands

Gewoon lekker de Petit Prince kopen je niet drukmaken om het uurwerk :Y
Zit ook wat in. Weet jij heel toevallig of die nieuwe Petit Prince al uit is?
quote:
Je zou evt ook naar Nomos kunnen kijken, hebben leuke horloges en een in-house uurwerk als je dat toch belangrijk vindt.
Die vind ik ook nog wel mooi. Maar het gekke is dus dat de Petit Prince het enige horloge is dat ik echt heel mooi vind.
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:45 schreef Joooo-pi het volgende:
Moest ff denken aan de Junghans Meister.
[ afbeelding ]
Mooie kleur wijzerplaat, maar ik hou niet van chronografen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou een IWC geen Aston Martin noemen. Eerder een BMW M3 of een Mercedes AMG. En ja, het streven naar een duur in-house uurwerk snap ik wel, maar tegelijkertijd past/hoeft het ook niet zo bij een tool watch. Ben wel blij met m’n Petit Prince, ook omdat een service-beurt voor ¤500 eens in vijf jaar kan.
En jij hebt er een met een Sellita-uurwerk?
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:56 schreef GSbrder het volgende:
Als je een “in-house” IWC wil, tweedehands, kun je naar een IW3233 kijken. Best mooie Ingenieurs met een Pellaton automaat. Wel stukje duurder, rond de 3,5-4,0k.
Inderdaad mooi. Maar ik vind hem iets te dressy en die Petit Prince vind ik iets stoerder, ook door die Arabische cijfers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:00 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De nieuwe uurwerken zijn discutabel wat inhouse betreft. Het zijn eigen uurwerken, gebaseerd op ETA uurwerken. Niet zo spannend dus als de versies met een pellaton systeem erin gebouwd bijvoorbeeld. Daar betaal je dan ook een stuk meer voor.
Zeg je dan eigelijk dat het behalve dat het leuk klinkt om een in-house-uurwerk te hebben eigenlijk kwalitatief niet zo veel uitmaakt of je een generiek of een in-house-uurwerk in een IWC hebt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De oudere en duurdere inhouse uurwerken zijn inderdaad echt een prestige ding. Die nieuwe goedkopere uurwerken zijn vooral om waarschijnlijk minder afhankelijk te zijn van derde partijen en te je tot service te dwingen bij IWC zelf. Onderdelen zullen ze niet verstrekken aan onafhankelijke horlogemakers. Overigens doen ze dat bij Rolex ook niet, maar daar is het nog vrij gemakkelijk om aan onderdelen te geraken.

Overigens kost een officiële Rolex service tegenwoordig wel wat meer dan dat je aangeeft. Bij een onafhankelijke horlogemaker zit je al tussn de 300 en 500 euro voor een standaard Rolex uurwerk.
Een ETA 3 wijzerig uurwerk moet je kunnen laten servicen tussen de 100 en 150 euro.
Da's inderdaad nog wel relevant voor mij dan. Want die servicekosten zijn toch een soort vaste lasten (zo zie ik het dan). En daar krijg ik bij die in-house-uurwerken dan een verdienmodelgevoel bij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192565016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De oudere en duurdere inhouse uurwerken zijn inderdaad echt een prestige ding. Die nieuwe goedkopere uurwerken zijn vooral om waarschijnlijk minder afhankelijk te zijn van derde partijen en te je tot service te dwingen bij IWC zelf. Onderdelen zullen ze niet verstrekken aan onafhankelijke horlogemakers. Overigens doen ze dat bij Rolex ook niet, maar daar is het nog vrij gemakkelijk om aan onderdelen te geraken.

Overigens kost een officiële Rolex service tegenwoordig wel wat meer dan dat je aangeeft. Bij een onafhankelijke horlogemaker zit je al tussn de 300 en 500 euro voor een standaard Rolex uurwerk.
Een ETA 3 wijzerig uurwerk moet je kunnen laten servicen tussen de 100 en 150 euro.
Oh ja dat was ik even vergeten, dat ETA minder en minder buiten de eigen Swatch groep levert. En de drang om het proprietary te maken om er later ook nog eens geld aan te verdienen acht ik idd ook wel als plausibel :D

Weet je wat een RSC beurt ongeveer kost (simpel uurwerk, no-date)?

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 11-04-2020 11:12:32 ]
pi_192565426
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:44 schreef Federer-fan het volgende:
Die vind ik ook nog wel mooi. Maar het gekke is dus dat de Petit Prince het enige horloge is dat ik echt heel mooi vind.
Dan is het toch duidelijk?

vwb uurwerk zou ik me niet zo druk maken. Misschien wat minder exclusief maar als het alleen exclusief om het exclusief zijn is voegt het imho ook weinig toe.

Tudor is in zijn Black Bay series ook van ETA uurwerken naar in-house gegaan en qua tweedehands prijzen lijkt dat niet echt een groot verschil te geven (met in achtneming dat de in-house modellen nieuwer zijn)
pi_192566354
Mijn gevoel zegt wel dat je best even kunt wachten om te zien hoe dit hele Coronagebeuren gaat uitpakken over een paar maanden.

Wellicht kun je een koopje scoren tegen die tijd. Of heb je het geld zelf nodig omdat het tegenzit ;(
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:08:35 #294
67670 Skv
Cynist.
pi_192566620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind je de IWC Petit Prince niks? Ik hou ook erg van blauwe wijzerplaten en vind dat het mooiste horloge dat ik ken. Er komt als het goed is over niet al te lange tijd een nieuwe versie van uit, met een in-house-uurwerk.
Dank voor je suggestie. Is niet echt mijn model. En het merk Tudor doet me eigenlijk ook helemaal niks. Vind het een beetje het blije irritante broertje dat ook mee wil doen met spelen. Ik besef dat de kwaliteit prima is en heb zelf ook Tudor gehad overigens.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:14:40 #295
67670 Skv
Cynist.
pi_192566711
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oh ja dat was ik even vergeten, dat ETA minder en minder buiten de eigen Swatch groep levert. En de drang om het proprietary te maken om er later ook nog eens geld aan te verdienen acht ik idd ook wel als plausibel :D

Weet je wat een RSC beurt ongeveer kost (simpel uurwerk, no-date)?
600 tot 800 Euro meen ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:19:49 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192567620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan is het toch duidelijk?
Ja, da's waar.
quote:
vwb uurwerk zou ik me niet zo druk maken. Misschien wat minder exclusief maar als het alleen exclusief om het exclusief zijn is voegt het imho ook weinig toe.

[...]
Zit ook wat in. Dat het gewoon goed werkt, is het belangrijkst.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:45 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn gevoel zegt wel dat je best even kunt wachten om te zien hoe dit hele Coronagebeuren gaat uitpakken over een paar maanden.
Ja, kan ik wel doen.
quote:
Wellicht kun je een koopje scoren tegen die tijd. Of heb je het geld zelf nodig omdat het tegenzit ;(
Nee, ik koop alleen maar boodschappen. Dus ik ben letterlijk spekkoper.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:55:24 #297
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192571968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En jij hebt er een met een Sellita-uurwerk?
[..]

Inderdaad mooi. Maar ik vind hem iets te dressy en die Petit Prince vind ik iets stoerder, ook door die Arabische cijfers.
Ja, een SW300 / IW35111 als ik het goed heb.
Tikt prima en er zit voldoende waarde in het horloge wat mij betreft. Snap dat je de Ingenieur iets meer dressy vindt. Er zijn niet zo gek veel horloges met een blauwe wijzerplaat en de pilot-cijfers, dan zit je waarschijnlijk in Zenith/Breitling/IWC terrein. Is de Aviater 8 niets voor je? Ook een ETA-base, maar net iets goedkoper (retail dan).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:08:08 #298
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192572160
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, een SW300 / IW35111 als ik het goed heb.
Bedoel je dit?
quote:
Tikt prima en er zit voldoende waarde in het horloge wat mij betreft. Snap dat je de Ingenieur iets meer dressy vindt. Er zijn niet zo gek veel horloges met een blauwe wijzerplaat en de pilot-cijfers, dan zit je waarschijnlijk in Zenith/Breitling/IWC terrein. Is de Aviater 8 niets voor je? Ook een ETA-base, maar net iets goedkoper (retail dan).
Ja, zeker mooi. Al weet ik dan van mezelf dat ik het later toch jammer vind dat ik niet heb gekocht wat ik écht mooi vind.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:11:24 #299
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192572206
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, zeker mooi. Al weet ik dan van mezelf dat ik het later toch jammer vind dat ik niet heb gekocht wat ik écht mooi vind.
Kan ik me voorstellen. Ik vind de Le Petit Prince (Mark XVIII) zeker een goeie optie en zou 'm iedereen aanraden. Strapmonster, supergoed leesbaar, goede finish op de kast en de wijzerplaat. Heb de mijne in (ik geloof) 2017 gekocht voor ca. EUR 3,250 en heb 'm tot op de dag van vandaag minstens drie keer per week om.

Bedoelde niet de 3511, maar IWC noemt die Sellita de Calibre 35111
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:23:58 #300
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192572391
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Ik vind de Le Petit Prince (Mark XVIII) zeker een goeie optie en zou 'm iedereen aanraden. Strapmonster, supergoed leesbaar, goede finish op de kast en de wijzerplaat. Heb de mijne in (ik geloof) 2017 gekocht voor ca. EUR 3,250 en heb 'm tot op de dag van vandaag minstens drie keer per week om.
Oké. Ja, ik vind hem ook enorm duidelijk en mooi rustig en eenvoudig.
quote:
Bedoelde niet de 3511, maar IWC noemt die Sellita de Calibre 35111
Ja, prachtig. Stel dat ik het horloge dat jij hebt ergens tweedehands zou willen kopen, hoe veel zou ik dan kwijt zijn voor een fatsoenlijk, legaal exemplaar?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')