quote:
Die JLC knalt eruitquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.
Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:
[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-
[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-
[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-
Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.
Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.
Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.
De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO
Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom.![]()
Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Op vind ik saai. En ik wil wel graag een datum!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die JLC knalt eruit![]()
Heb je wel al eens een Grand Seiko omgehad? Ik had er ook eentje in overweging (Snowflake) maar vond em in het echt afgezien van de wijzerplaat wat tegen vallen. YM is mij te druk
Eentje die er imho ook tussen valt qua stijl is de Oyster Perpetual 39 met blauwe wijzerplaat.
Zeker doen idd,quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Op vind ik saai. En ik wil wel graag een datum!
Heb nog geen GS omgehad nee. Toch maar eens doen..
De sbga375 is gewoon van staal hoor. Vind alleen de band wat minder mooi. Lijkt wel wat op zo'n lelijke speedie band. Titanium horloges begin ik niet aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker doen idd,
dat titanium en de band deden het niet voor mij
Oh dan zat ik nog even teveel met de 211 in gedachtequote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
De sbga375 is gewoon van staal hoor. Vind alleen de band wat minder mooi. Lijkt wel wat op zo'n lelijke speedie band. Titanium horloges begin ik niet aan.
hoeveel mm is deze?quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef GSbrder het volgende:
Van de week deze Longines weer ongedaan. Mooi horloge, maar ik draag hem toch wat te weinig, dus deze gaat in de verkoop.
[ afbeelding ]
38.5mmquote:
Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Niet fris? Je betaalt een heel stuk minder dan voor een Patek, maar krijgt kwaliteit die Patek wel aardig benadert. Relatief gezien zijn JLC's behoorlijk betaalbaar voor de kwaliteit! Ik snap daarom je reactie niet. Of bedoel je wat anders met 'niet fris'?
Zou A. Lange & Söhne qua finish/afwerking wel in dezelfde league als PP scharen. Zelfs boven andere merken van de Holy Trinity. JLC zit daar niet op, dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.
Wel maakt jlc echt fraaie horloges inderdaad. Helaas wel met gevoelige uurwerken en bijbehorende servicekosten.
Ik had lange ook genoemd in het rijtje. Ik zie JLC eigenlijk meer als een sjiekere IWC als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou A. Lange & Söhne qua finish/afwerking wel in dezelfde league als PP scharen. Zelfs boven andere merken van de Holy Trinity. JLC zit daar niet op, dat ben ik met je eens.
Ik las 'm andersom. Dat JLC meer in het rijtje van Lange zou staan, in plaats van in het rijtje van PP. Snap nu wat je bedoelde.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik had lange ook genoemd in het rijtje. Ik zie JLC eigenlijk meer als een sjiekere IWC als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zijn wel een aantal merken die PP evenaren of zelfs overtreffen. Een merk dat PP zeker overtreft is Duffour.
Een 3 wijzer met centrale seconde van Moser is qua afwerking echt wel te vergelijken met een PP calatrava. En dat voor minder geld.
Er zijn best veel kleinere merken zoals de 3 die je noemt die hele mooie dingen maken. Ik weet niet of je weleens naar basel world geweest bent, maar daar hebben ze ook altijd een afdeling met kleinere merken. Daar zitten technisch heel mooie merken tussen.quote:Op maandag 6 april 2020 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik las 'm andersom. Dat JLC meer in het rijtje van Lange zou staan, in plaats van in het rijtje van PP. Snap nu wat je bedoelde.
Dufour, maar ook Voutilainen of bijv. Grönefeld (uit Nederland) hebben echt een bizar kwaliteitsniveau.
Fair enough, er zit wel redelijk wat tussen beiden. Alsnog is JLC goed afgewerkt voor de prijs. Wat ik lees heb je nog veel meer waar voor je geld met een Moser. Dat sportmodel vind ik wel stoer. Maar te groot met 42 mm.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Jlc heeft echt niet de afwerking die patek heeft, zelfs niet bij benadering. Dan moet je eerder denken aan een lange, moser of parmigiani.
Wel maakt jlc echt fraaie horloges inderdaad. Helaas wel met gevoelige uurwerken en bijbehorende servicekosten.
Zeker, een moser ziet er fris en modern uit met de afwerking op niveau van Patek. Ik vind het sportmodel overigens de minst fraaie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Fair enough, er zit wel redelijk wat tussen beiden. Alsnog is JLC goed afgewerkt voor de prijs. Wat ik lees heb je nog veel meer waar voor je geld met een Moser. Dat sportmodel vind ik wel stoer. Maar te groot met 42 mm.
Ik vind de blauwe plaat met name mooi. De varianten met rood, bruin en groen spreken me wat minder aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Zeker, een moser ziet er fris en modern uit met de afwerking op niveau van Patek. Ik vind het sportmodel overigens de minst fraaie.
Als er iets stuk gaat aan zoiets gaat het wel flink centen kosten.
Vind je de IWC Petit Prince niks? Ik hou ook erg van blauwe wijzerplaten en vind dat het mooiste horloge dat ik ken. Er komt als het goed is over niet al te lange tijd een nieuwe versie van uit, met een in-house-uurwerk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Die heb ik op mijn wishlist gezet. Versie met de blauwe plaat.
Kanshebbers voor mijn volgende aankoop zijn:
[ afbeelding ]
Rolex Yachtmaster 126622
MSRP: EUR 11.400,-
[ afbeelding ]
Jaeger LeCoultre Reserve de marche
MSRP: EUR 9.000,-
[ afbeelding ]
Grand Seiko SBGA375
MSRP: EUR 5.100,-
Conclusie is in ieder geval dat ik een horloge met blauwe plaat wil. Op het moment is alles zwart of wit. Niet bewust, maar wel wat saai.
Tweede conclusie is dat ik gebruikt wil kopen, zodat de kop er af is. Ik ken mezelf en weet dat ik mijn grail horloges in de regel uiteindelijk toch weer inruil voor wat anders.
Conclusie die ik nog niet heb getrokken is of ik ga voor sportief of dressy. Mijn huidige collectie zit er een beetje tussenin. De Globemaster kan op alligatorband prima dressy zijn en op staal sportief. Mijn GMT Master II is op jubilee (die in bestelling is) vrij dressy en op oyster vrij sportief.
De Yachtmaster bevindt zich ook een beetje in deze categorie, tussen sportief en dressy in. De JLC is alleen dressy en de Grand Seiko alleen sportief. WHAT TO DOOOOOO
Gaat denk ik een kwestie worden van wanneer ik er een voor een schappelijke prijs gebruikt tegenkom.![]()
Mijn budget is liefst <5K. Dus ik zou de SBGA al wel kunnen kopen. Maar dan gooi ik er liever wat bovenop voor de YM of JLC. Misschien is daarmee de eerste afvaller ook al bekend. Heb de JLC (in wit) al op fora langs zien komen voor <4K.
Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind je de IWC Petit Prince niks? Ik hou ook erg van blauwe wijzerplaten en vind dat het mooiste horloge dat ik ken. Er komt als het goed is over niet al te lange tijd een nieuwe versie van uit, met een in-house-uurwerk.
Je hebt er verstand van zo te zien. Ik dacht juist dat het positief was dat ze het Sellita-uurwerk gingen vervangen door een in-house-uurwerk. Maar ik begrijp jouw post zo dat het vooral in naam een in-house-uurwerk is en dat je eigenlijk gewoon te veel betaalt. Klopt dat?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:05 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.
Het grootste voordeel van die nieuwe zogenaamde eigen calibers oor IWC is dat ze een veelvoud aan servicekosten kunnen vangen.
Dit geldt dus ook voor calibre 69355 die je vindt in de nieuwe Portugieser (ref. 371605)?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:05 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Die nieuwe zogenaamde IWC in house uurwerken zij erg sterk gebaseerd op Eta lay-outs. Niet te vergelijken met de echte in house calibers van IWC.
Het grootste voordeel van die nieuwe zogenaamde eigen calibers oor IWC is dat ze een veelvoud aan servicekosten kunnen vangen.
Zeker.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:37 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Dit geldt dus ook voor calibre 69355 die je vindt in de nieuwe Portugieser (ref. 371605)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |