abonnement Unibet Coolblue
pi_189909434
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
pi_189915839
Whoah, mijn peutermeisje wilde vanavond proberen zonder luier te slapen, uit zichzelf! Heb ik nou net een berg luierbroekjes gekocht bij kruidvat in de aanbieding vorige week 😅

Nog tips, moet ik haar zo nog laten plassen of maar gewoon zien wat er gebeurt? Van wakker maken wordt ze nooit heel erg vrolijk. Afgelopen tijd was ze ‘s ochtends droog (alleen vanochtend niet, zelfs pyjama was nat zoveel had ze geplast in het luierbroekje)..?
pi_189915864
Oh en oeps! Sorry! Ik weet niet meer wat het laatste bericht was in de vorige.. ☺☺
pi_189918756
Ik zou haar s avonds voor het slapen sowieso laten plassen en als ze het daarmee redt om droog te blijven zou ik dat doen.. Als ze vaak s ochtends niet droog is daarmee dan later nog een keer wakker maken om te plassen.

Het zit hem denk ik vooral in de succeservaringen. Dus kies de manier waarop het het vaakst lukt ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189920913
Emmy is zonder luier gaan slapen toen ze het zelf aan gaf. Dat ging de eerste twee weken meteen goed. Daarna 2 nachten een nat bed. Op nacht 3 een keer wakker gemaakt om te plassen maar toen was ze helemaal de kluts kwijt en wilde niet op de wc en ik vond het ook zielig. Sindsdien laten we haar ongeveer 1,5 uur voor het slapengaan niks drinken. Ze drinkt gelukkig overdag meer dan genoeg en sindsdien geen ongelukjes meer gehad.
pi_189926843
S. gaat om 11 uur altijd nog even plassen maar wordt daar meestal niet echt wakker van.
Hier nog nooit een droge luier gehad, maar ik heb het gewoon eens geprobeerd. Af en toe nog wel eens een nat bed (meestal na een vermoeiende dag), maar over het algemeen gaat dit wel goed.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189929537
Dank voor de tips!
vannacht werd ze om 2u wakker; mama mijn broek is opeens helemaal nat. Op de wc gezet en alles vervangen door droog beddengoed en droge pyjama, toen wilde ze toch een luierbroekje aan.
Vanavond met naar bed brengen vroeg ze waarom het niet gelukt was, uitgelegd dat ze het nog moet leren. Op de vraag of ze het weer wilde proberen (lag al in bed mét luierbroekje) zei ze ja. Maar niet nu 😂

Komt wel weer, het begin is er. We zouden haar liever niet wakker maken ‘s nachts omdat ze dan heel boos wordt én lastig weer in slaap komt..

Wordt vervolgd denk ik :-)
pi_189934626
Kleuter plast s nachts meestal nog heel zijn luier vol, ondanks dat we hem nog steeds elke avond rond 11 uur wakker maken en hij dan op de wc plast. Tot hij naar school ging ging het goed, ook op vakantie, maar nu is hij te moe om te gaan plassen. Komt vanzelf wel. Maar hopelijk wel binnenkort ;)

Wij hebben onze co de rups ook binnen! Binnen 24 uur na het sluiten van een deal! Wat een lawaai komt daar uit idd :D ik weet niet of ik er stiekem vanavond zelf mee kan spelen zonder dat ik klachten krijg. Sowieso nog ff een handleiding zoeken. Ze krijgen hem voor 5 december gezamenlijk met een brief dat de rest van de kado’s vertraagd zijn (we vieren 7 Dec pas pakjesavond). De verkoper heeft er ook nog een vrijwel nieuwe Gruffalo puzzel bij gedaan die vast ook enthousiast ontvangen zal worden. Soms is marktplaats wel heel fijn O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189935044
Handleiding voor Co de rups is niet nodig hoor :D. Aanzetten, lijfdelen eraan, grote knop indrukken en Co doet wat erop staat. Je hebt links, rechts, rechtdoor, muziek (en misschien nog een heel rondje oid). Evt proberen om vanaf startpunt naar eindpunt te komen.
pi_189935255
Ik moet voor 5 december nog flink aan de slag :X

Wel een hit op dit moment: piccolo. Geleend van de bibliotheek en S. vindt het heel leuk om daar samen mee te spelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189945095
Ha grappig wij hebben ook een co de rups liggen, die heb ik vorig jaar in de sale gekocht maar toen was dochter nog wel echt te klein ervoor, dus maar een jaar in de kast gelegd. We zijn van plan hem nu met Sint of Kerst te geven, ze is nu net 3. Maar veel lawaai dus 😬 haha oeps!
  donderdag 14 november 2019 @ 21:55:42 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189945542
Ik heb net een schoenkadootje besteld: een prikblokje. Kijken wat hij daarvan vindt. Lijkt me een heerlijk geconcentreerd klusje voor 'm :P

Verder zijn we een soort schimmen van onszelf, want nog steeds is het elke ochtend 5 uur. Op één ochtend na, toen ik zei: kom maar in ons bed. Toen sliep hij heerlijk door tot half 8. Vriendlief slaapt alleen niet (hij gooit zijn benen altijd richting zijn vader ^O^ ), dus dat mag niet meer.
pi_189945606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:55 schreef Quoi het volgende:
Ik heb net een schoenkadootje besteld: een prikblokje. Kijken wat hij daarvan vindt. Lijkt me een heerlijk geconcentreerd klusje voor 'm :P

Verder zijn we een soort schimmen van onszelf, want nog steeds is het elke ochtend 5 uur. Op één ochtend na, toen ik zei: kom maar in ons bed. Toen sliep hij heerlijk door tot half 8. Vriendlief slaapt alleen niet (hij gooit zijn benen altijd richting zijn vader ^O^ ), dus dat mag niet meer.
Campingbedje of matrasje bij jullie op de kamer geen oplossing om in ieder geval af en toe wat slaap meer te kunnen pakken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189946048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Campingbedje of matrasje bij jullie op de kamer geen oplossing om in ieder geval af en toe wat slaap meer te kunnen pakken?
Ik vind dat wel een beetje gemeen, zo’n volwassen man in een campingbedje laten slapen zodat de rest door kan slapen ;)
Maar wel rot Quoi.

Hier was het prikblok met 3 jaar nog geen succes, daar werd overal geprikt behalve waar het hoort. Sinds hij het op school heeft gedaan vindt hij het overigens wel leuk. De meiden hebben het ook op school gedaan tijdens de peuterochtend laatst en vonden het ook heel leuk, maar ook daar werd er overal geprikt en maar een paar keer bewust op het lijntje. Maar ze hadden er wel plezier in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189947038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een beetje gemeen, zo’n volwassen man in een campingbedje laten slapen zodat de rest door kan slapen ;)
:D

Ik kruip altijd bij Fee in bed als ze om 5u de dag wil beginnen.
Maar ik geloof dat Max een peuterbed heeft, hè?
pi_189947157
Prikblok vindt l wel leuk, maar niet voor langer dan 2 minuten en mama moet het afmaken. Plaatjes met dinos hebben we. Plaatjes duren nog wat te lang, maar het prikken zelf kon hij al wel goed
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 november 2019 @ 23:50:52 #17
269689 crew  Viv
pi_189947834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:55 schreef Quoi het volgende:
Op één ochtend na, toen ik zei: kom maar in ons bed. Toen sliep hij heerlijk door tot half 8. Vriendlief slaapt alleen niet (hij gooit zijn benen altijd richting zijn vader ^O^ ), dus dat mag niet meer.
Haha zoiets hadden wij laatst ook. Ze was toen enorm aan het spoken (want koorts), dus na tig keer op en neer lopen naar haar kamer, heb ik haar maar tussen ons in gelegd. Ik de volgende dag zo van "Zo hebben we toch nog redelijk geslapen hè?", bleek dat mijn man een kutnacht had gehad omdat ze steeds zijn kant op kwam te liggen. :') :@
pi_189952330
Grappig die verschillen, M. slaapt altijd bij ons en dat gaat wel prima :+ Ze rolt soms tegen 1 van ons aan maar daar worden we niet wakker van. Ik heb meer last van het gesnurk van man _O-

Elke ochtend 5 uur lijkt me echt verschrikkelijk trouwens ;(
pi_189954072
:W Na 2,5 week zonder laptop eindelijk weer eens op het www :)

Quoi, 5 uur is wel heel erg vroeg inderdaad :O

Simon kan zo heerlijk van alles vertellen. Gister bij het afruimen van de tafel hadden manlief en ik het over de plasticsoep. Simon ging dat woord meteen nazeggen. Toen zei ik tegen hem "Ja, Simon, plasticsoep is slecht voor het milieu. Weet je wat milieu is?" Antwoordt ie daarop "ja, milieu is belanglijk" :D :D :D

Gister in de auto naar huis was het erg druk op de weg. Simon zei ook dat er veel mensen waren op de weg. Toen zei hij opeens " is mama ook een mens?" Ja, mama is ook een mens. Hij "papa is geen mens" Ik zei, papa is ook een mens. Toen Simon weer "Simon is ook een mens" O+ O+

En hij heeft echt zoveel fantasie in zijn spel momenteel, zo leuk en soms ontroerend om te zien. Sinds gister heeft ie een klein tafeltje gedekt, met blokjes als kopjes en boekjes als bordjes en dan zitten zijn knuffels erbij als visite en is ie van alles aan het maken in zijn keukentje. In de stapelbekers zit dan bv. jam, pindakaas en appelstroop en er is taart. Soms mogen/moeten manlief en ik ook aanschuiven en krijgen we een slab om en dan mogen we ook mee-eten O+ .

Gister heeft ie in een winkel een glazen kerstbal uit een kerstboom gehaald en kapot gegooid. Hij was me net te snel af. Beetje apart was, dat er echt mensen bleven kijken en gingen lachen... Maar goed, ik heb het gemeld bij het personeel en het was niet erg.
pi_189956385
Wat een geklets Tolstoi O+

We waren net op de bakfiets geweest en zaten wat te grappen. Ik zei tegen de jongens dat ik ze de kieteldood zou gaan geven.
S. tegen M.: ‘Kom maar, ik help je wel. Ik sta altijd apparaat!’

O+ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189959051
😱 Onze peuter wil al maanden alleen maar mama. Mamamamamamamamama. Als papa komt, dan zegt ze Weg Jij!
Mama is echter zwanger en doodop na een dag werken, dus zou fijn zijn als papa weer eens iets mag doen..
Iemand tips? Ik kán niet meer!
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:06:12 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189961325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:26 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
😱 Onze peuter wil al maanden alleen maar mama. Mamamamamamamamama. Als papa komt, dan zegt ze Weg Jij!
Mama is echter zwanger en doodop na een dag werken, dus zou fijn zijn als papa weer eens iets mag doen..
Iemand tips? Ik kán niet meer!
Lekker een dagje (+ avondje of misschien wel een nachtje?) weg gaan, laat het ze maar samen even uitzoeken. Win-win.
KuikenGuppy
pi_189961886
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker een dagje (+ avondje of misschien wel een nachtje?) weg gaan, laat het ze maar samen even uitzoeken. Win-win.
Ik gok dat er dan niks aan de hand is. Maar als ik er ben moet ik ALLES doen..
pi_189962136
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik gok dat er dan niks aan de hand is. Maar als ik er ben moet ik ALLES doen..
En als je dat gewoon weigert :P? Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189962339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik gok dat er dan niks aan de hand is. Maar als ik er ben moet ik ALLES doen..
En als je het uiteindelijk steeds doet, doorbreek je de spiraal ook niet. Man heeft hier wisselende diensten waardoor ik er soms bijna een hele week alleen voor sta. De week erna is ook altijd 'mama doen, mama doen!' maar door daar niet aan toe te geven doorbreken we dat snel en is het na een dag of soms twee weer klaar. Het is van beide kanten altijd even hard werken omdat het voor man niet leuk is om steeds afgewezen te worden en voor mij weer even wennen is om plaats te maken ipv automatisch het dan ook maar te doen. Vaak gaat het wel met gehuil en gedoe, maar dat is beter dan het alternatief. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189962472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik gok dat er dan niks aan de hand is. Maar als ik er ben moet ik ALLES doen..
Gewoon weigeren. Mijn zoontje was ook echt een moederskindje, maar toen ik zwanger was heb ik bewust dingen aan mijn man over gelaten, ondanks gehuil van zoontje. En ze zijn toen ook regelmatig met zn tweeën echt dingen gaan doen in het weekend zodat ik af en toe wat rust had en hun band beter werd en papa ook goed genoeg was voor de verzorgingsdingen. En sindsdien is papa de favoriet, dat is de andere kant er van :')

Wat een opmerkingen Tolstoj! Knap dat hij al zulke verbindingen kan leggen en dat ook al kan vertellen.

Mijn meiden zijn helemaal into Sinterklaas. Hij wordt enthousiast overal aangewezen en het Sinterklaasjournaal wordt twee keer per dag vol aandacht bekeken. Vandaag moesten er ook nog allerlei sinterklaasliedjes er achteraan (op de NPO app hebben ze pieten die liedjes zingen, met de nieuwe tekst erbij), vonden ze helemaal leuk. Ze zijn enthousiaster dan hun grote broer, en vooral Lala kan er bijna gehypnotiseerd naar kijken. Ik heb ook zo'n zin in de intocht morgen, ik begrijp echt niet dat mijn man dit weekend heeft uitgekozen voor zijn mannenweekend. En ik ben ook benieuwd of hij dat volgend jaar weer in deze periode zou doen. Stiekem zijn we allebei echte familiedieren die vooral graag kneuterige dingen met het gezin doen en daar heel blij van worden, terwijl we getwijfeld hebben over wel/geen kinderen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189966179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

En als je dat gewoon weigert :P? Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Ja, dat zou ik ook denken als ik jullie was. Ze gaat rond 20u naar bed normaalgesproken (I know, laat, maar zo zijn we het gewend, lukt ook niet anders met onze jobs). Als ik papa het laat doen gaat ze 1) niet naar boven of al spartelend moet ze dan naar boven getild worden. 2) eenmaal boven blijft het spartelen doorgaan en komt er ook slaan en gillen bij. Kortom helemaal overstuur
Ga ik mee naar boven en denk ik te kunnen ontsnappen dan begint het gillen alsnog zodra ik naar beneden ga.
Ze slaapt vaak sowieso niet voor 20:45, maar als ik het niet doe slaapt ze om 22u nog niet.
Dus ja, ergens kiezen we misschien ook voor de makkelijke weg. Maar gezien mijn staat wil ik zelf graag om 22u naar bed en dat gaat niet als mevrouw dan nog niet slaapt 😬


Het is een fase, toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-11-2019 08:12:13 ]
pi_189966334
Mijnes gast rond dezelfde tijd naar bed en slapen dus echt laat vind ik dat niet. Wat betreft naar bed brengen zou ik dan een uitzondering maken want op tijd slapen als je al zo moe bent is wel fijn. Al denk ik wel dat het goed is om dit een keer te gaan doorbreken, ook met oog op nummer 2. Maar dat is natuurlijk niet het ALLES wat je bedoelt. Lijkt mij dat er genoeg dingen overblijven om wel bij je partner neer te leggen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189966343
Hoe oud is ze, justme?

Ik denk toch echt dat het goed is om deze fase nu te doorbreken. Je zegt dat je zwanger bent dus er komt een moment dat je echt niet kan omdat je bijv de baby aan het voeden bent oid. Dat lijkt me helemaal geen fijn moment om daarmee te starten.

We hadden het hier met inslapen. Het was echt nodig om te doorbreken. Nog steeds slaapt ze soms pas om 22:00, maar meestal rond 21:00 en wij zijn voordat ze slaapt samen beneden en hebben dus eindelijk onze avond terug. Ze begrijpen nu zoveel, gewoon goed uitleggen wat vanaf nu de bedoeling gaat zijn.

Ik was ook degene die haar 90% van de avonden naar bed bracht, nu doen we het zoveel mogelijk om en om. Daar komt weerstand, soms nog steeds. Duidelijk blijven en doorzetten is voor de langere termijn veel helpender.
Mijn vriend heeft/had er een handje van om te vragen of papa het zou doen (luier/douchen/naar bed etc) en dan zij ze standaard nee, mama. En dan kreeg ik een hoor je ze wil dat jij het doet.
Omdat je het vraagt ja. Gewoon stellig zeggen papa gaat het doen en het zo doen. Dat ging echt snel beter.
Nee niet leuk voor een paar dagen, maar wel nodig.
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:31:15 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189966649
Ik zou echt een paar avonden dan gewoon weg gaan/zijn als ze naar boven gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 16-11-2019 09:48:44 ]
KuikenGuppy
pi_189966898
Wat fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat nolita O+ *O* daar hebben jullie hard aan gewerkt ^O^

And justme, ik ben bang dat het toch een kwestie is van doorbreken. Pick your battles, niet alles hoeft ineens door papa gedaan te kunnen worden, maar door bijv overdag wat vaker voet bij stuk te houden gaat het misschien uiteindelijk in de avond ook wel makkelijker. Op deze leeftijd sluipen er heel makkelijk "verkeerde gewoontes" in (ons kind heeft bijvoorbeeld besloten na zijn tukjes zijn slaapzak aan te willen houden. In t weekend geen probleem, dan waggelt ie er gewoon in rond, maar doordeweeks als we haast hebben is t drama want "niet de voetjes eruit, mama nee, doe maar niet :(". Dus hoe knus het ook is, nu gaat ook in t weekend de slaapzak meteen uit. Die duidelijkheid helpt hem. Hij vind het nog steeds niet leuk, maar blijven herhalen met dezelfde woorden wat er gaat gebeuren en waarom helpt wel). Zo heeft denk ik iedere ouder wel wat onhandige gewoontes in zn routine laten sluipen. Maar het is dus wel weer om te draaien en dat gaat jullie ook lukken ^O^ even doorzetten, volhouden, en je kindje went er vanzelf weer aan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 november 2019 @ 11:06:58 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189967563
“Daaaaaar wordt aan de deur geklopt”, klonk het vanmorgen wederom om 5:00 uur :D Dan duurt het nog lang tot de intocht om 12:00 :')

Genoeg gezegd hierboven, maar ik snap wel dat het lastig is. Overschat jezelf vooral niet, ook hier kon het gewoon allemaal anders toen ik even niks kon.
pi_189973711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 11:06 schreef Quoi het volgende:
“Daaaaaar wordt aan de deur geklopt”, klonk het vanmorgen wederom om 5:00 uur :D Dan duurt het nog lang tot de intocht om 12:00 :')

:D

Hier is Sinterklaas ook een belangrijk onderwerp. S. vindt het fantastisch, heeft de hele intocht gekeken en vanmiddag nog ‘Het paard van Sinterklaas.’
Mijm snapt er nog maar weinig van, roept af en toe ‘Sinterklaaaaaas’ en gaat dan weer verder met zijn leven.
Zijn pietenpakje was wel echt te schattig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189973769
L vindt er geen zak aan en vroeg elke keer of de intocht al afgelopen was. We hebben hem gedoopt tot mietje pietje want hij vond het doodeng :+ het doet hem nu ook nog niet veel dat hij vanavond (over 5 minuten) z'n schoen mag zetten
  zaterdag 16 november 2019 @ 19:15:19 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189973791
En, hebben alle peuters genoten van de intocht?
Wij hebben het zoals gepland aan ons voorbij laten gaan. Volgend jaar gaan we zeker kijken. We gaan wel met een bevriend gezin (en Jacobs vader) op 5 december het vieren, daar heb ik veel zin in.

Ik blijf het praten zo fascinerend vinden. Jacob heeft een serie woorden met de oo ontdekt (opa, oma, open etc) en voert het wat te ver door. Lepel is nu olé, en meneer is omble en zo zijn er nog wat merkwaardige foutjes ingeslopen. Helaas zegt hij inmiddels veel als het veel is, en niet meer zes. Dat vond ik veel leuker. En hij snapt wat twee is. Oftewel het vordert langzaam maar gestaag ^O^ . /liefdagboek
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189974398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat nolita O+ *O* daar hebben jullie hard aan gewerkt ^O^
Dankje LDG, het heeft wat uithoudingsvermogen gekost maar we zijn nu heel tevreden over hoe het gaat. :) Dit hadden we ons 3 maanden geleden niet kunnen voorstellen. Vandaag wilde ze om 19:00 al naar bed (normaal gaan we rond 20:00). Ze slaapt nog niet, maar ligt stil boven in bed en wij beneden op de bank. _O_

Wat goed van Jacob, lekker klanken oefenen!

Sinterklaas begint langzaamaan wat meer te komen hier. De intocht heeft ze zijdelings gekeken, maar duurde te lang. Ze wilde wel haar schoen zetten, maar mama heeft gezongen. O+

Afgelopen twee dagen zei N plots 3 keer: ‘N moet eigenlijk plassen’. Twee keer lukte het daadwerkelijk op de wc. Weer zo’n sprongetje. O+
pi_189974557
Wij zijn naar een lokaal klein intochtje geweest met t kapiteintje, hij in de draagzak op mn rug (want suf en snotterig) hij vond er niet zoveel van :D leek niet onder de indruk en reageerde ook niet echt op wat ie zag. Al kan ie nu wel sinterklaas en piet zeggen. Volgende week gaan we naar zo'n feest met cadeautjes en op schoot zitten dus t leek me goed als hij t al eens gezien zou hebben, maar of t heeft gewerkt _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189976438
James vond het geweldig!! De pieten en klaas en pepernoten! Alles leuk. Na 30 minuten was de rek eruit en was hij zwaar overprikkeld...

S. 2014
J. 2016
pi_189976738
Mietje pietje :D

Dat is stap 1 Nolita! *O*

Em en Lala vonden de intocht op tv heel interessant, waren helemaal ongerust over de trein en het paard dat kwijt was. Tot de stoet bij een nep koningin was, toen ging ik soep maken en was de interesse weg. Daarna naar de intocht in de stad en dat was nog wel heel spannend. Ze durfden eigenlijk geen snoepgoed aan te pakken en Em draaide zich op een gegeven moment zelfs om naar mij toe. Kleuter vond het nog enger, tot hij snoepgoed zag, daarna gingen die handen wel naar voren. Ze hadden ook mega veel snoepgoed, uiteindelijk hadden we bijna Lala’s hele capuchon gevuld (ik had geen zakje mee en heb zelfs nog veel afgeslagen, maar schattige peuters trekken Pieten aan). Maar na afloop vonden ze het geweldig. Mijn schoonvader woont in het centrum dus daarna zijn we bij hem langs gegaan en daar kwamen ze vol grote verhalen binnen.

En vanavond hebben ze de schoen gezet met kleurplaten er in. Lala wilde een onbegrijpelijk lied over het paard zingen, maar uiteindelijk is het een poging tot sinterklaas kapoentje geworden. Ze krijgen vandaag een speelboek van de Sint onder de schoen.

We hadden gisteren nog wel een tweelingmijlpaal: Em die als grapje beweerde dat ze Lala was. En Lala helemaal verontwaardigd “nee, ik Lala, jij Em” en En bleef voet bij stuk houden :D ze zijn sowieso erg bezig met wie wie is momenteel, als ik ook maar even de verkeerde naam zeg, zelfs als ik me direct verbeter, krijg ik al commentaar van ze.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189977211
Leuk al die intochten! Hier in de wijk is het volgende week pas. Gek genoeg wordt het heel erg gehyped op de opvang, incl lekker makkelijk sinterklaasjournaal kijken op de ipad. Ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden dit jaar, ze maakt het natuurlijk nu veel bewuster mee!

Madam is 3 jaar. Ik denk niet dat het niet goed gaat zonder mij, papa kan het prima. Alleen mag het niet van madame. We proberen papa zoveel mogelijk te laten doen, dat gaat overdag makkelijker hoewel ze dan ook meer naar mij vraagt, maar het naar bed brengen is echt rampzalig. Inderdaad in het kader van de nieuwe baby hoopten we dit weer te doorbreken. Gelukkig hebben we nog 4 maanden..
helpt ook niet mee dat áls ik er dan een keer echt niet ben ‘s avonds, meneer papa opeens ook iets heeft voor zijn werk en hij haar dan nóg niet zelf in bed kan leggen. Handig.

Ik hoor van jullie gewoon doorzetten, dat wil ik ook wel maar op een gegeven moment houdt het ook wel op, als het kind helemaal overstuur is gaat ze sowieso niet slapen.
Als ik google dan lees ik dat je het maar vooral even moet laten, niet het kind dwingen door de op dit moment niet-favo ouder te laten doen.
Het zal vast wel weer goedkomen, ooit..

Nouja, genoeg over gehad. We moeten het toch zelf gaan ondervinden 😀 dank voor alle tips!
pi_189982660
Justme hier hielp een vakantie met z'n 3en.hij moest niks van z'n vader hebben maar in en na de centerparcs was alles weer helemaal prima. Ik denk dat hij gewoon een tijd lang te weinig tijd met hem had doorgebracht en met mij natuurlijk veel meer want ik werk maar 20 uur. Door de vakantie is het wat gelijk getrokken. Maar nog ben ik favoriet hoor.


As we speak zit hij aan de kruidnoten. Ik moest hem naar beneden tillen, volgens mij vond hij het maar eng. Vervolgens heeft hij een paar minuten naar de cadeautjes gestaard, een voor een alle kruidnoten in een bakje gedaan en is toen rustig de cadeautjes (2) uit gaan pakken. Een hotweels raceautootje (WAUWWWWW!) en handschoenen met een haai er op (praktisch ding want het touwtje van zijn handschoenen is zo kort dat ik het lastig vind om ze aan te doen :+) nu wel helemaal blij. Hij vroeg nog wel waar zijn papiertje (verlanglijstje) was. Ik zeg die heeft de sint meegenomen zodat hij weet wat jij wil hebben. Volgens mij denkt hij dat dit het was met de cadeaus voor sinterklaas :+ hij zei dat hij niet de graafmachine van z'n verlanglijstje had gekregen.
pi_189982865
Ach Nazil, het is ook best lastig te begrijpen.
Wij hebben de schoenzet-kalender geprint en die zat vanmorgen ingevuld in de schoen.
S. vond het ook te spannend, Mijm begreep het nog niet zo goed.

Cadeaus (een magnetisch tekenbord voor Mijm en een houten rijgspel voor S.) zijn meteen een dikke hit!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190000482
Ik dropte de kapitein net op de opvang en ik zag dat daar ook een kickass grote sinterklaas op het raam was geschilderd, dus de hype zal dit jaar wel beginnen :P. Als hij niet over cafeautjes in zn schoen begint dan gaan we dat ook niet doen. Hij krijgt een loopfiets voor sinterklaas (waarschijnlijk deze)


Met een helm :Y en dan vind ik t eigenlijk wel weer prima. Ons mini huis groeit dicht met al het speelgoed :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190000745
Wat een gave loopfiets LDG O+

LeSage, handig zo'n schoenzetkalender, die ga ik even onthouden voor als Jewel daar ook behoefte aan krijgt! Leuk dat de cadeautjes goedgekeurd zijn O+

Nazil, wat een pret O+ Gaat hij die graafmachine op 5 december wel krijgen? :+

FF, leuk dat de intocht geslaagd was! En heerlijk die tweeling van jou O+

Gewoonmezelf, wat een mooie foto! O+

Wij zijn zaterdag ook bij de intocht geweest, zowel peuter als dreumes waren niet bang. Bij de optocht stonden in eerste instantie veel pubers en volwassenen vooraan (dat zal ik nooit begrijpen), maar we hebben Jewel naar voren geduwd en toen konden we gelukkig zelf ook een plekje krijgen met Vlokje erbij. Ze vonden het geweldig, vooral de pepernoten vielen goed in de smaak. 's Avonds hadden wij een feest en lieten we twee stuiterende kinderen achter bij de oppas :+
pi_190001912
@Schanu nee :+ hij heeft genoeg auto's, hij krijgt een kassa met toebehoren.
pi_190002032
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:25 schreef Nazil het volgende:
@:Schanu nee :+ hij heeft genoeg auto's, hij krijgt een kassa met toebehoren.
Super leuk! O+
pi_190003332
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:35 schreef Schanu het volgende:

[..]

Super leuk! O+
Ja wij werken beide in een winkel en laatst zat hij in een winkel zo leuk met zo'n kassa te spelen dat ik hem later stiekem gekocht heb. Met wat nepgeld en boodschappen, ik verheug mij al op boodschappen bij hem doen O+


As we speak zitten we (alweer) met de gewone lego te spelen. Dat is ook echt een flinke hit. Niet gedacht dat hij er al zo veel mee kan. Zelf een brandweer bouwen, mee rijden, hele verhalen en opnieuw bouwen. Vermaakt hij zich zo een hele middag mee. Hij speelt er heel anders mee dan de duplo.
  maandag 18 november 2019 @ 20:45:31 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190010847
Hier ook Nazil, echt een legokind. We bouwen hangars, garages, ziekenhuizen, kazernes, graafmachines, opleggers voor nieuwe en kapotte bruggen ( :? ), bruggen, tunnels en natuurlijk de standaard hulpdiensten. Pfft.

Wij hebben naar de intocht op tv gekeken, al was Max snel de aandacht kwijt (het duuuuuuuurde ook maar). Schoen zetten was erg leuk. Hij vroeg er verder niet naar de volgende avond. Volgende week komt hij hier dichtbij aan en komt door onze straat O+

Wij lijken een beetje uit het vroege-opsta-ritme te komen. Nergens worden meer middagslaapjes gedaan, dat helpt ook wel denk ik. Alleen mijn ouders nog even overtuigen. Die zijn momenteel erg aan huis gebonden en leggen hem tijdens een oppasdag steevast op bed. Ik ga op een vrije dag veel meer op pad. Hij slaapt altijd wel als je 'm neerlegt 's middags en mijn moeder zegt dan ook altijd: hij was ka-pot! Ja, jammer ma, maar graag wakker houden overdags }:|
  maandag 18 november 2019 @ 20:54:32 #49
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190011034
Heel bekend dat soms-wel-soms-niet slaapje. Hele drukke week vorige week met 2x logeren en natuurlijk de Sinterklaasintocht, dus vandaag tegen de kinderopvang gezegd dat meneer best even mocht slapen s middags.
Maar over t algemeen proberen we m wakker te houden, dat geeft hier een veel betere nachtrust.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_190012341
Wat een mooie loopfiets! Ik ben toevallig net bezig een andere puky te kopen via marktplaats, dochter heeft nog die hele kleine en daar is ze inmiddels veel te groot voor.
Bij ons mag ze na de intocht komend weekend haar schoentje zetten. Ze vraagt er nu nog helemaal niet naar terwijl het er op tv steeds over gaat, blijkbaar snapt ze dat toch nog niet helemaal. Prima 🙂

Wij waren trouwens in september met vakantie, daar mocht papa nog af en toe naar bed brengen, maar sinds we terug zijn is het weer alleen maar mama. Ik snap het ergens ook wel. Papa is altijd maar druk en heeft niet zoveel aandacht op t moment.. krijg het niet voor elkaar om dat te doorbreken helaas. Hij heeft ook niet veel aandacht voor mij als ik er zo eens over nadenk 😬 Zal wel door t eind van t jaar komen, ben zelf ook drukker op werk maar ik neem het gelukkig niet mee naar huis.

Hier wordt nog wel geslapen overdag. Soms denk ik dat het niet meer nodig is, maar precies de dagen dat ze dan niet geslapen heeft overdag, zijn de nachten bal met 500x wakker worden. Dus ik laat het nog maar even, kan ik zelf ook een middagdutje doen op mijn mamadag 😜
pi_190012397
Wat leuk dat gewone Lego nu al een hit is. Ik durf dat echt nog lang niet aan met mijn meiden. Mn kleuter is er pas net mee begonnen (en ook gelijk heel fanatiek in).

's Avonds slapen gaat hier ook heel veel beter sinds de middagslaapjes vrijwel nooit meer gedaan worden. Volgens mij heb ik ze afgelopen weekend ook nogal uitgeput met vrijdag naar opa en oma en daar eten (op de terugweg om 18:30 sliepen ze in de auto), zaterdagmiddag naar de intocht en opa (op de terugweg om 17:00 sliepen ze in de auto) en zondag naar de hertjes en de speeltuin. Ze waren daarna zo vervelend dat ik om 16:45 ben gaan koken, we om 17:15 zijn gaan eten en de meiden uiteindelijk om 18:15 in bed lagen en daarna geen kik meer hebben gegeven. En mijn man moest ze vanmorgen wakker maken om ze op tijd klaar te hebben om kleuter naar school te brengen.

JustMe, kun je ze niet in het weekend samen iets laten ondernemen? Even quality time voor hen, rust voor jou?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_190012443
Ja, in theorie een goed idee. Ware het niet dat ook dan papa druk is. Ofwel met werk, ofwel met het afmaken (klussen) van ons huis om het verkoop-klaar te maken. The joy. Hoop dat dat dit jaar klaar is en we volgend jaar met een schone lei kunnen beginnen.. 😐
  maandag 18 november 2019 @ 22:04:41 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190012474
Dan zeg jij: ik heb het ook nogal druk, met ons kind :+
pi_190012572
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 22:04 schreef Quoi het volgende:
Dan zeg jij: ik heb het ook nogal druk, met ons kind :+
Haha ja. Dat zeg ik zeker. Maar dat maakt niet altijd indruk 😜 ik werk zelf ook nog 4 dagen, dus (gelukkig) ben ik niet 24/7 met kind bezig, dat zou niets voor mij zijn. Maar gelukkig hoef (en kan) ik mijn werk bijna niet mee naar huis te nemen, daar zorg ik ook wel voor. Manlief echter heeft altijd wel 500 mails of apps of telefoontjes te beantwoorden, en omdat het een internationaal bedrijf is gaat dat ook echt 24/7 door. En je hebt je telefoon altijd bij je dus dan is een mail snel bekeken, maar dan moet je weer iets. Zo houd je jezelf wel bezig.

Nouja, er zal vast wel een rustiger periode aankomen ooit.
Combinatie van mama zwanger en papa druk zal wel oorzaak zijn dat mama alles moet doen. Snap ik ergens ook wel maar soms wel lastig. Het komt vast wel weer goed.
pi_190012726
Ik heb ook gewone lego gekocht in de sale van de week. Weet alleen nog niet of ik het al ga geven, dochter speelt nog zo leuk met duplo. Ze had voor onze bruiloft een setje gewone lego gekregen een halfjaar terug en daar werd ik wel gek van qua kleine frummeltjes overal.. dus misschien wacht ik er nog maar even mee. Heb een kast vol met kadootjes die ik steeds uit de sale meeneem dus ik heb genoeg andere dingen te geven 🤪
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:13:37 #56
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190024946
Dat je man geen tijd heeft voor andere dingen dan zijn werk lijkt me persoonlijk nog een stuk vervelender, jUsTmE13o2. Hopelijk wordt dat weer beter, maar het klinkt niet alsof hij op een dag uit zichzelf zijn telefoon weglegt en jullie weer ziet, eerlijk gezegd. Sorry niet mijn subtielste dag.

Ik moest lachen om de tweeling die grapjes gaan maken over hun identiteit _O- .

Goed om hier weer over loopfietsen te lezen, misschien moet ik er toch ook weer naar gaan zoeken. We hebben een te grote en die weigert Jacob consequent. Al zal dat met een kleinere niet veel beter worden denk ik. Maar de afstanden die ik andere kinderen er vaak mee zie afleggen maakt me wel jaloers.

Jacob heeft vandaag het fenomeen garage doorgrond. We gingen naar de garage om de koplamp van mijn auto te laten vervangen. Hij had gezien dat 'ie stuk was, en we mochten even kijken in de werkplaats toen 'ie het weer deed. Verder was hij enorm geboeid door alle auto's zonder nummerbord in de showroom. Thuis is alles nagespeeld met zijn ikea-garage. Echt leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190026170
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:13 schreef Lemijn het volgende:
Dat je man geen tijd heeft voor andere dingen dan zijn werk lijkt me persoonlijk nog een stuk vervelender, jUsTmE13o2. Hopelijk wordt dat weer beter, maar het klinkt niet alsof hij op een dag uit zichzelf zijn telefoon weglegt en jullie weer ziet, eerlijk gezegd. Sorry niet mijn subtielste dag.

Ik heb er gelukkig (nog) wel vertrouwen in, maar ik snap dat mijn verhaal wat somber overkomt. Ik ga er vanuit dat het in het nieuwe jaar wel weer goed komt. Gewoon erg drukke periode nu, op kantoor. Het salaris is er gelukkig ook naar, wat dat aan gaat niks te klagen. En dan ook nog dat huis wat af moet (en eerlijk is eerlijk, daar doe ik niks aan. Beetje verven zou ik nog wel kunnen maar het is vooral latjes op maat maken en timmeren en afkitten en weet ik het wat - niks voor mij).
Maar goed, het blijft wel jammer dat er periodes met zo weinig aandacht zijn, inderdaad.
pi_190026224
Wat grappig dat je zoontje de garage naspeelde Lemijn. Hoe oud is hij? Mijn dochter speelt nog niet echt dingen na, is me nog niet opgevallen althans..

Vandaag waren we naar de bieb om de hoek. Wilde sint boekjes. Geen één te vinden dus he indie hele bieb! Ja eentje, maar die vond ik na het voorlezen in de bieb stom dus heb ik maar gelaten. Haal morgen wel wat in de winkel 😳
  dinsdag 19 november 2019 @ 21:03:23 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190027000
Oh dat hadden wij vorige week ook. Toen ben ik het gaan navragen, bleken ze op, maar hadden ze een lading in het magazijn staan. Gingen ze speciaal voor mij bijvullen en had ik alle keus O+ Er is een superleuk boek van Boer Boris over het paard van Sinterklaas.

Lemijn, dat naspelen is zo leuk! En leuk dat je een (kleiner) fietsje overweegt. Het lijkt mij erg handig om te wandelen, terwijl peuter lekker 'loopfietst'. Mijn doemscenario is alleen dat ik er alleen maar achteraan moet rennen of sjouw met peuter en fiets. Keep me informed :)

Oh en ik word tegenwoordig gesust met mijn eigen woorden. Zo zei ik in de auto: gatsie, wat een regen. Max: jaaaaa, maar gelukkig zitten we lekker droog in de auto.

En in de Ikea wil ik nog even langs een andere afdeling wil mèt hem (en niet terwijl hij bij een Ikea keukentje blijft spelen), zegt 'ie: Oh maar mama, ik blijf toch bij je? Ik zal voor je zorgen, geef me maar een handje.

:o :D
pi_190027393
Ik ben een beetje bang voor de loopfiets de laatste tijd😜 onze gup stopt niet altijd wanneer dat wel zou moeten, en we wonen aan alleen maar drukke straten nu.. en ze racet er ook nog eens keihard mee, moet echt rennen om bij te houden, en dat vind mijn lijf op dit moment niet zo leuk 😂
Ik hoop dat ze met een grotere de eerste tijd weer wat voorzichtiger en rustiger zal doen. Dat kleine ding dat ze nu nog gebruikt kent ze op haar duimpje en daar stunt ze flink mee
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 november 2019 @ 22:36:16 #61
269689 crew  Viv
pi_190029349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:29 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat grappig dat je zoontje de garage naspeelde Lemijn. Hoe oud is hij? Mijn dochter speelt nog niet echt dingen na, is me nog niet opgevallen althans..
Oh hier wel, en dat is zo leuk! (Ze is vorige maand 3 geworden, maar ze doet het al vrij lang.) Ze heeft bijvoorbeeld een poppenbed en ze vroeg zelf om een krukje, zodat ze ernaast kan zitten en het handje van de pop/knuffel kan vasthouden, "net als mama". O+
pi_190030037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh hier wel, en dat is zo leuk! (Ze is vorige maand 3 geworden, maar ze doet het al vrij lang.) Ze heeft bijvoorbeeld een poppenbed en ze vroeg zelf om een krukje, zodat ze ernaast kan zitten en het handje van de pop/knuffel kan vasthouden, "net als mama". O+
Wat schattig! Vandaag moest er toevallig wel opeens getrouwd worden. Deed ze een kleed in haar nek en dat was dan de sleep. Maar dat zie ik niet echt als naspelen ofzo. Misschien zie ik het gewoon niet 😅
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 november 2019 @ 23:16:17 #63
269689 crew  Viv
pi_190030220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:06 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat schattig! Vandaag moest er toevallig wel opeens getrouwd worden. Deed ze een kleed in haar nek en dat was dan de sleep. Maar dat zie ik niet echt als naspelen ofzo. Misschien zie ik het gewoon niet 😅
Maar dat is het toch wel? Ze komt toch niet spontaan op dat idee? :D
pi_190030682
Hier speelden ze laatst dat de een gepoept had en verschoond moest worden door de ander terwijl die op een papier op de grond lag met de benen in de lucht. Net als beer, die poept blijkbaar ook vaak. En een lol dat ze dan hebben :D maar echt situaties die ze net meegemaakt hebben naspelen doen ze nog niet.

Justme, ik ben het wel met Lemijn eens. Geld is leuk, maar met tijd koop je meer mooie herinneringen. Mijn man werkt ook bewust maar vier dagen daarom. Zeker als ze klein zijn gaat het zo hard qua tijd. En straks met een kleine erbij zit je ook weer meer aan huis gebonden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_190032794
Hier werd gisteren een ijsbeer in mijn bed gelegd
“Slaap beer slaap, buiten loopt schaap, witte voetjes! Doei!” *geeft handkus en rent weg.
O+

Ook hier poepen knuffels heel vaak en zijn ze vies.

En koken in hun eigen keuken met pannen van mama is en blijft heel leuk. Vooral spaghetti (Kapla blokken) met ei.

Hij wordt zo groot :'(

Justme, hier ook een snelle op de loopfiets. Het was even doorzetten en veel rennen, maar nu vertrouw ik hem volledig en stopt hij elke keer als ie moet oversteken. Auto’s En andere weggebruikers schrikken nog wel van hem, daar moet ik nog iets op verzinnen. Ik snap dat dit in jou situatie niet mogelijk is overigens.
pi_190043695
Simon speelt ook veel na, al een week of 2/3 over dinosaurussen (we hebben een soort dinosaurus speurtocht gedaan in de dierentuin, met veel rook en een dinosaurus ei), rook en een ei. Hij was toen wel wat bang voor de rook. Als hij het nu naspeelt en ik zeg dat ik de rook wel een beetje spannend vind, dan zegt ie " geef maar een handje, dan durf je wel". En dan lopen we samen hand in hand zogenaamd door de rook en vindt ie het leuk om dan middenin de rook mijn hand los te laten, dan komt ie niet meer bij _O- O+ :D
pi_190043717
Adrian O+ O+

We hadden het over nog een keer de schoen zetten. De knuffelschildpad was alleen 'weggelopen' naar de badkamer dus die mocht z'n schoen niet zetten als hij dat nog een keer deed. L: die mag 3 schoenen zetten! (Ik denk nog, waarom? Beest heeft 4 poten?) L: dan krijgt hij 3 cadeautjes en kan hij met de andere hand de cadeautjes uitpakken!
:+
  woensdag 20 november 2019 @ 21:22:42 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190043749
Hihi, @Tolstoi dat zegt Max dus ook. "Geef maar een handje, ik blijf bij je" en dat soort dingen O+

Ik kocht gisteren een toiletverhoger en dat had ik eerder moeten doen. Of de timing is gewoon goed, maar ineens lijkt Max het te snappen. Hij gaat nu telkens zelf naar de wc. Ik hoef alleen de knoop van zijn broek open te maken. Vanmiddag pasten mijn ouders op en belde mijn moeder euforisch op dat hij zijn eerste plasje daar had gedaan :D
pi_190043964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:43 schreef FlyingFish het volgende:
Hier speelden ze laatst dat de een gepoept had en verschoond moest worden door de ander terwijl die op een papier op de grond lag met de benen in de lucht. Net als beer, die poept blijkbaar ook vaak. En een lol dat ze dan hebben :D maar echt situaties die ze net meegemaakt hebben naspelen doen ze nog niet.

Justme, ik ben het wel met Lemijn eens. Geld is leuk, maar met tijd koop je meer mooie herinneringen. Mijn man werkt ook bewust maar vier dagen daarom. Zeker als ze klein zijn gaat het zo hard qua tijd. En straks met een kleine erbij zit je ook weer meer aan huis gebonden.
Tja, dat van die 4 dagen had ik ook wel gewild, maar dat krijg ik er echt niet in. Kan ook niet als ik zie wat een werk hij moet verzetten.. en als hij daar ongelukkig van wordt lijkt het me ook niet zo’n succes. Ik probeer hem te pushen om eens een dag thuis te blijven, gewoon zomaar, maar dat lukt in deze periode ook niet echt. Ook in een rustiger periode, zegge 2 jaar geleden, wilde/kon hij het niet. En nee, geld is niet alles maar het is financieel gezien wel veel logischer dat hij 5 dagen werkt. In dat opzicht kan ik beter minder gaan werken maar dat wil ik ook niet, dan gaat alles langs me heen op het werk terwijl ik een leidinggevende functie heb. Ik heb het een poosje geprobeerd maar dat werkte echt niet. Naja goed, dat zijn een beetje onze keuzes geweest, voor we dochter kregen dacht ik dat hij wel 4 dagen zou gaan werken, maar toen zat zijn carriere nog niet zo in de lift. Achja.

Ik heb net die nieuwe loopfiets opgehaald. Echt bizar hoe nieuw die er nog uitziet (en een koopje voor minder dan de helft van een nieuwe - ik haat het om zulke spullen nieuw te kopen, we kunnen het best betalen maar ik vind het gewoon zonde!)
pi_190043970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar dat is het toch wel? Ze komt toch niet spontaan op dat idee? :D
Haha misschien een beetje. Maar ze deed niet echt iets na behalve zo rondlopen
pi_190043993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:21 schreef Nazil het volgende:
Adrian O+ O+

We hadden het over nog een keer de schoen zetten. De knuffelschildpad was alleen 'weggelopen' naar de badkamer dus die mocht z'n schoen niet zetten als hij dat nog een keer deed. L: die mag 3 schoenen zetten! (Ik denk nog, waarom? Beest heeft 4 poten?) L: dan krijgt hij 3 cadeautjes en kan hij met de andere hand de cadeautjes uitpakken!
:+
Haha dat is slim bedacht!
pi_190044498
Pfff, hoe kijken jullie hier tegen aan, weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190044865
Tolstoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190045190
Lastige discussie is dat, Tolstoi. Ik deel ook jouw mening. Ik ben zelfs zo dat ik soms expres een beetje stimuleer om het niet allemaal volgens 'de boekjes' te doen, juist omdat ik graag wil dat mijn kinderen hun eigen fantasie en creativiteit blijven gebruiken en niet maar bezig zijn steeds met hoe het hoort (kortom, het oordeel van anderen). Mijn vriend heeft dat iets minder, maar staat er wel hetzelfde in. Ik herken het wel van onze oude buren. Die waren ook erg zo. Dat ging zo ver dat ze op peuterleeftijd al bezig waren hun kind de juiste pengreep aan te leren. En dan ging hun peuter tegen mijn peuter zeggen dat ze haar stift niet goed vasthield. Daar werd ik dan weer vrij link van. :') .

Maar goed, misschien moet je de discussie op een iets hoger plan tillen. Weg van: wat is goed of fout, maar meer naar: wat heeft een kind nodig in deze fase?

Voor het opbouwen van zelfvertrouwen is het heel belangrijk dat een kind speels mag zijn. Zelf mag ontdekken, allerlei 'gekke' dingen kan uitproberen, om dan uit zichzelf misschien uit te komen op: 'vogels zijn niet blauw'. Of "vogels zijn niet blauw, maar ik vind ze zo wel heel mooi'. En dat betekent heel veel loslaten, vertrouwen op je kind. En zeker bij dit soort activiteiten vooral het plezier benadrukken en niet het resultaat. Misschien dat je dat stuk over zelfvertrouwen met hem kunt bespreken. Want ik denk dat iedere ouder graag een kind wil met een positief zelfbeeld en vertrouwen in zichzelf.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190045221
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190045296
Ik moet dan aan dit liedje denken:
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:04:25 #77
269689 crew  Viv
pi_190045451
ZZ had laatst op het kinderdagverblijf een kleurplaat volledig zwart gemaakt met waskrijt, ik kon niet eens meer zien wat de afbeelding eigenlijk was. Zij helemaal trots: "Kijk, paardje is helemaal weg!" :D Daar heeft ze niet alleen veel plezier van gehad, het was ook nog eens leerzaam (want met potlood was dit niet gelukt). ^O^
  donderdag 21 november 2019 @ 13:43:19 #78
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190051649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ had laatst op het kinderdagverblijf een kleurplaat volledig zwart gemaakt met waskrijt, ik kon niet eens meer zien wat de afbeelding eigenlijk was. Zij helemaal trots: "Kijk, paardje is helemaal weg!" :D Daar heeft ze niet alleen veel plezier van gehad, het was ook nog eens leerzaam (want met potlood was dit niet gelukt). ^O^
_O- ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190051773
Ik snap je man wel een beetje, Tolstoi :@
Ik vind het heel moeilijk om aan te zien dat mijn kinderen iets anders maken dan ik zelf in gedachten heb. Ik weet heus dat het veel beter is om ze zelf aan te laten modderen, dus dat doe ik dan ook, maar ik moet dan echt op mijn handen zitten :')
Het enige wat je kunt doen is je eigen inzichten delen, je kunt hem niet echt dwingen om jouw opvoedmethodes altijd te volgen (moeilijkkkkkk :( ), hopelijk trekt hij dan dezelfde conclusies :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190054006
Mooi verhaal vivi :D Die heb je toch wel aan de muur gehangen he?

Hier kleuren ze sowieso nog amper echt, het is nog krassen en enigszins in de buurt van iets wat ze een kleurtje wilden geven maar vooral ook er omheen. Qua kleurtjes mogen ze doen wat ze willen, maar ik probeer ze toch wel een beetje richting binnen de lijntjes kleuren te sturen, want die fijne motoriek komt straks van pas bij het leren schrijven en andere vaardigheden.

Het tekenen vind ik lastiger soms. Want het standaard getekende huis hebben ze nog nooit in het echt gezien. Net zoals sommige andere iconen ook totaal niet lijken op hoe ze er in het echt uit ziet. Moeten ze dan het bekende plaatje tekenen of hun eigen, waarschijnlijk onherkenbare, versie?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_190054961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ had laatst op het kinderdagverblijf een kleurplaat volledig zwart gemaakt met waskrijt, ik kon niet eens meer zien wat de afbeelding eigenlijk was. Zij helemaal trots: "Kijk, paardje is helemaal weg!" :D Daar heeft ze niet alleen veel plezier van gehad, het was ook nog eens leerzaam (want met potlood was dit niet gelukt). ^O^
Willem kleurde ook altijd alles zwart. Ik vond dat gewoon lelijk. Dat zei ik ook. Ik weet niet of dat pedagogisch verantwoord is, maar ik vond dat echt niet fijn om oma met haar verjaardag een volledig zwart blaadje te laten krijgen. Nu kleurt ie alles in regenboog 🌈
  donderdag 21 november 2019 @ 18:26:28 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190055543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:49 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Willem kleurde ook altijd alles zwart. Ik vond dat gewoon lelijk. Dat zei ik ook. Ik weet niet of dat pedagogisch verantwoord is, maar ik vond dat echt niet fijn om oma met haar verjaardag een volledig zwart blaadje te laten krijgen. Nu kleurt ie alles in regenboog 🌈
Ik ben ooit via die tekenskills bij een kinderpsycholoog beland

Blijft een mooi verhaal _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190055933
Ik heb bij de waterverf de zwart er uit gehaald omdat l ook z'n tekening voor de verjaardag van oma anders zwart wilde schilderen :+

Maar verder kleurt hij er maar een eind op los, als het hem langer dan 5 minuten boeit ben ik blij want het is geen kleurwonder.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:32:23 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190058085
Oja kleuren :')

Zo belandde ik pas per ongeluk bij een lezing over kindertekeningen lezen. En terwijl de mevrouw allerlei theorieën uit tekeningen ontfutselde, kraste mijn kleine neanderthaler achterin het lokaal betekenisloos op een stuk papier. Pengreep, binnen lijntjes kleuren, wat is dat? En ik word daar dan weer erg blij van O+

@TolstoiFan, hij zal er zelf ook best achter komen dat het geen zin heeft. En als de ene ouder nu creativiteit stimuleert en de ander wat meer waarde hecht aan "hoe het hoort", vind ik dat best goed in evenwicht :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 21-11-2019 21:23:51 ]
pi_190059003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:32 schreef Quoi het volgende:
Oja kleuren :')

Zo belandde ik pas per ongeluk bij een lezing over kindertekeningen lezen. En terwijl de mevrouw allerlei theorieën uit tekeningen ontfutselde, kraste mijn kleine neanderthaler achterin het lokaal betekenisloos op een stuk papier. Pengreep, binnen lijntjes kleuren, wat is dat? En ik word daar dan weer erg blij van O+

@:Nolita, hij zal er zelf ook best achter komen dat het geen zin heeft. En als de ene ouder nu creativiteit stimuleert en de ander wat meer waarde hecht aan "hoe het hoort", vind ik dat best goed in evenwicht :)
Deze is voor Tolstoi denk ik? :)
  donderdag 21 november 2019 @ 21:24:20 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190059065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 21:21 schreef Nolita het volgende:

[..]

Deze is voor Tolstoi denk ik? :)
Staat er toch? O-)

:@
  donderdag 21 november 2019 @ 21:41:58 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190059402
Ik ga morgen paar dagen alleen de hort op naar het buitenland en uitgerekend nu is peuter voor het eerst in haar leven mega aanhankelijk naar mij toe. Normaal altijd richting mijn man. Ben benieuwd hoe dat gaat dus komende dagen :+

Schoen zetten, Sinterklaasliedjes zingen en áls er een cadeautje in zit die glunderende oogjes zien hè... Je kunt me wegdragen, zo gaaf _O_
Ze vindt het donker sinds een tijdje spannend, en nu heeft ze dus van Sinterklaas een nachtlampje met Elsa van Frozen gekregen. Nouuuuu, dat kan niet meer stuk _O_

Op de crèche doen ze Pietengym, echt, mijn jeugd all over again, heer-lijk _O_ *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 november 2019 @ 22:16:29 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190059892
Hey, je gaat al! Veel plezier alvast. Over 3 weken mag ik een paar dagen alleen (maar met veel collega's) de hort op. "De mannen" joinen wel een paar dagen later, al is het alleen maar omdat ze allebei zo goed passen bij de omgeving :+ Schotland
  donderdag 21 november 2019 @ 22:25:22 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190060014
Herfst in Schotland, ook niet verkeerd, ondanks ook stuk werkgerelateerde dingen ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190060083
Lekker Molo, geniet er van! En wellicht voelt ze onbewust wel dat er iets te gebeuren staat en is ze daardoor zo aanhankelijk. Komt vast wel goed.

Ik mag in mei een paar dagen naar Krakau *O* In eerste instantie met alleen mn zussen, maar uiteindelijk met zussen, ouders, zwager en nichtje. Maar geen kinderen!

En ik vind Sinterklaas ook zo leuk nu. Dat schattige poging doen tot zingen O+ Sinterklaas kapoentje kennen ze nu redelijk, maar ze vinden 'trippel trappel trippel trap' van Zachtjes gaan de paardenvoetjes vooral heel leuk, maar dat liedje vinden ze verder nog erg moeilijk. En het enthousiasme als er 's ochtends iets in de schoen zit, zelfs al is het maar 1 kruidnoot O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 21 november 2019 @ 22:38:32 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190060209
Ik ben wel vaker weggeweest dus ik denk niet echt dat dit meespeelt bij haar. Maar is vooral gek om te merken, ik ken dit niet joh met mijn papa'skindje _O-

De liedjes inclusief foutjes erin, awwwww, ik vind dat zo cute hè O+

Mooi trouwens, ze brabbelde net in haar slaap door de babyfoon 'ik, ik wil tv kijken!' _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 november 2019 @ 00:36:41 #92
269689 crew  Viv
pi_190062170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:42 schreef FlyingFish het volgende:
Mooi verhaal vivi :D Die heb je toch wel aan de muur gehangen he?
Absoluut! :Y
Inmiddels heeft het plaatsgemaakt voor dit meesterwerk (stevig papier, aquarelverf uit tubes, véél water, met een kwast en een sponspenseel):

Ze doordrenkt het papier echt compleet. Met een beetje pech vallen er gaten in, met een beetje geluk komen er alleen van die vieze korrels vanaf. Dat experimenteren is ook vooral haar lol, vaak gebruikt ze de verf niet of nauwelijks. :D

Ook zo'n mooie, onlangs was ze stickers aan het plakken en op het laatst moest er nog een grote flamingo bij. Ik opperde nog dat die misschien beter aan de achterkant zou passen, maar nee:

Wat zou je man daarvan vinden @TolstoiFan ? ;)
pi_190069354
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
  vrijdag 22 november 2019 @ 18:18:05 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190071297
Baby Annabel natuurlijk!

Serieus: ik heb geen idee. Is Emmy in de ban van de poppen, @Arja?

@Vivi: ik vind het nog best netjes gedaan ^O^
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:29:12 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190072468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:24 schreef Arja het volgende:
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
Ik vind zelf de baby born pop wel mooi, is dat wat? Is ook een formaat waar veel kleertjes voor te koop zijn, voor kleinere poppen is de keuze heel matig.
KuikenGuppy
pi_190073729
Ik weet dat baby born in bad kan, dat doen ze tenminste in de reclame waar ze zo'n babybadje willen verkopen ook, maar mijn oudste was na 2 keer wel genezen omdat baby born vervolgens nog 2 dagen aan het nalekken is uit allerlei gaten..

Wij hadden ook een kleine pop (volgens mij ook van baby born?), die ging wel mee in bad want daar kon ik gewoon een beentje eraf trekken en zo goed droogmaken aan de binnenkant :+
pi_190073848
Hier ook poppenfanaat; ze speelt met oude poppen van mij waaronder een babyborn van bijna 25 jaar oud gok ik. Toen die van de zomer mee in bad ging lekte die vervolgens nog dagen. Niet handig. Ik zag nu wel een baby Born in bad set; neem aan dat die sowieso geschikt is. Als de gewone baby Born ook in bad kan tegenwoordig ga ik die een keer halen in de toekomst.
N krijgt een poppeneetstoel/wipper etc in 1. Ze zet de poppen steeds in dr eigen eetstoel om ze eten te geven. In de schoen had ze vorige week van die magische flesjes en ze heeft er de hele zondag mee gespeeld. O+
  vrijdag 22 november 2019 @ 22:16:48 #98
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_190075657
Baby born heeft tegenwoordig gaten in haar voeten, bij ons moet ze nog steeds een nachtje op de badrand nadruppelen maar met wat schudden is het dan aardig droog. De oudere baby born versie van oudste is ook gelijk naar de piercer geweest toen we dat ontdekten 😃
pi_190077379
De piercer _O-

Ja ze is echt een poppenmoedertje (al speelt ze ook met auto’s en is het ook een buitenkind). Het allerliefst wil ze een kinderwagen van Sint. Ze heeft het er iedere dag over dat ze een kinderwagen krijgt en heeft het zelfs op het bord “geschreven” voor Sint. Ik leg nog uit dat het een wens is en je niet weet of je het krijgt :')

Maar natuurlijk krijgt ze het. Ik wil dat koppie zien als ze hem ziet O+

Een mooie pop zou ze dan voor kerst krijgen met kleertjes en luiers en zo. Dat laatste van marktplaats.
Maar al die baby borns zijn toch interactief? Kunnen plassen en huilen en zo?
pi_190077623
Ah! Misschien is het de leeftijd. Onze baby born is 5 jaar oud en nog niet gepiercet :P

En dat plassen en huilen bleek ook een beetje een farcé. Dat plassen ging nog wel door een knopje op haar buik, maar dat huilen hebben we nooit echt gesnapt. Ze kan huilen door in haar armpje te knijpen, maar volgens mij moet er dan ook een draaiknopje op haar rug goed staan? :?
Onze baby born bleek iig niet zo'n emotioneel exemplaar en heeft dan ook nog nooit een traan gelaten in haar 5-jarige bestaan.

Maar wellicht zijn de huidige baby borns beter. Of misschien hebben wij een maandagochtendexemplaar.
pi_190077825
Ja precies daarom wil ik een pop zonder die functies :Y
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:42:42 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_190079142
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
pi_190079501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:42 schreef snoenk het volgende:
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_190079514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
:D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 23 november 2019 @ 09:44:54 #105
269689 crew  Viv
pi_190079846
Ik had vroeger zo'n pop waarbij de ogen dicht gaan bij liggen en open bij rechtop staan/zitten, meer interactie hoeft van mij niet hoor. :D
pi_190080132
Maar als ik er nou gewoon geen water in doe en Emmy niet op de hoogte breng van die stomme functies, is er niks aan de hand toch?
pi_190085728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:24 schreef Arja het volgende:
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
Ik kwam net toevallig deze tegen.
quote:
Vanaf nu kun je met de New Born Baby Badpop ook je pop meenemen in bad. Het lichaam van deze pop is namelijk waterbestendig. De pop heeft een leuke zwempak aan en een duikbril. Wanneer je de pop onder water houdt met de duikbril op maakt ze leuke bubbels in het water
Maar zelf dus geen ervaring mee.
pi_190088198
Wij hebben hier voor verjaardag een baby born gegeven. Het voedsel ed meteen aan de kant gegooid, geen zin in dat gesmeer 😜 De pop zelf leidt een eenzaam bestaan, oude vieze (stoffen lijfje) pop blijft favoriet. Baby born ligt ergens in een hoekje..
in bad nemen schijnt wel te kunnen maar dan inderdaad helemaal leeg laten lopen naderhand begreep ik, dus hebben we ook nog niet gedaan 😬 ofwel, lekker zonde. Het is dat ik hem al had liggen, had namelijk al zo’n vermoeden nu dat het niks zou worden. Misschien dat dochter2 ee straks wat aan heeft..

Voor kleinere poppen heb je wel dametjes op marktplaats die (hele mooie en niet zo duur) kleertjes maken hoor! Maar kleertjes zijn overrated, popje is hier altijd naakt.
pi_190097955
Ff zo leuk je verhaal van de meiden die elkaar zijn. Hier is dat ook aan de orde van de dag: de één is de ander, is mama of een object (waarop de ander boos gilt "Ik geen gordijn, ik ben *naam*" :')).

Nazil, leuk al de gewone lego. Wij zijn laatst naar LEGiO (oude lego fabriek) geweest en daar speelden ze er ook echt leuk mee. Duplo is alleen wel een stuk gemakkelijker opruimen, dus voor nu vind ik het nog wel even goed zo. :D

Justme, op basis van wat je allemaal schrijft lijkt het me wel fijn om samen goed af te stemmen wat jullie verwachtingen en behoeften zijn, zeker met straks een kleine erbij wordt het alleen maar drukker. Hopelijk vinden jullie er samen een weg in.

Quoi, hier was het in het begin ook echt even duidelijk regels stellen met de loopfietsen (idd paar keer erachteraan moeten rennen :')). Ik ben wel heel duidelijk geweest en steeds terug naar huis gegaan als ze toch een hoek om gingen na meerdere waarschuwingen. Daardoor gaat het nu heel goed, ze blijven samen altijd op de afgesproken plekken wachten tot ik er ben.

Tolstoifan ik sluit me aan bij wat er gezegd is over zelfvertrouwen en wilde er nog aan toe voegen dat knutselen ook om plezier gaat. Wij hebben hier ook rood zwart gekraste tekeningen. Maar ook ons gezinnetje als koppoters in een bos ( O+ ). Als we voor iemand knutselen laat ik ze meestal 2 dingen maken. Ik laat ze eerst hun gang gaan, soms is het dan al iets moois. Is het alleen maar bruine drab verf dan stel ik voor om er nog 1 speciaal voor persoon X te maken, met een beetje hulp komen ze dan zelf wel op iets leuks (wat vindt diegene mooi denk je? En welke kleur moet de graafmachine dan worden? Zullen we hem ook bandjes geven).

Nog minder dan 4 maand en ze gaan naar de basisschool, ik vind het zo snel gaan ineens. Ze worden zo wijs en zelfstandig en zijn zo lief. Ik merk echt dat we steeds meer echte afspraken kunnen maken, fijn is dat. Tegelijk kunnen ze ook nog zo lief klein zijn, favoriete spelletje is sochtends "in het kuikenhok" zitten (onder mijn dekbed) en er dan om en om steeds weer uit komen om te knuffelen. :D O+ O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 november 2019 @ 17:57:21 #110
269689 crew  Viv
pi_190102836
@Madivi wat klinkt dat enorm lief, van dat kuikenhok. O+ O+
pi_190104530
Madivi daarom hebben we de regel ook met de lego dat dat alleen aan de eettafel mag. Dat doen we dan ook samen, de duplo doet hij alleen.
pi_190104611
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
  zondag 24 november 2019 @ 19:36:22 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190104764
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190105111
Cygne, precies wat Lemijn zegt!

Bedankt nog voor alle poppen-tips.

We zijn naar het huis van Sinterklaas geweest en ze vond het leuk en was ook wel erg onder de indruk. We gingen samen met mijn vriendin en haar dochtertje van 5, die ook een vriendin is van Emmy. Ze liepen hand in hand en daardoor werd ze wat dapperder en heeft ze zelfs een tekening en een high five aan Sint durven geven.
pi_190105347
Peuter oefent hier met ontkenningen en "misschien" als hij de keuken in wil maar dat niet kan (we hebben er een traphekje voor) probeert hij het nu met "mamaa? Auto inne keuken!" en als ik vraag of dat inderdaad zo is "mama, auto misschien in de keuken, kaptein even kijken?" kleine slimmerd :D. Zo leuk dat je je zo live steeds meer taal ziet snappen. ik ben nogal een taalnerd :@ dus ik vind t razend interessant om te zien.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190105381
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 19:26 schreef Cygne het volgende:
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
God wat bot geformuleerd zo -O- daar help je toch niemand mee.

Hopelijk vinden jullie nu een lieve logopedist voor wolfje, zoek gewoon tot het goed voelt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190105552
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open. Gisteren gaf hij Sinterklaas op het werk van zijn vader een hand en kroop hij bij een collega op schoot. _O-
  zondag 24 november 2019 @ 20:39:04 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190106066
Maar Sinterklaas ís ook gewoon heel spannend. @Cygne laat je niet kisten. Diegene heeft blijkbaar geen kaas gegeten van een beetje normale communicatie. Ik herinner me onze logopediste als zo'n lieve vrouw, die ons vooral veel vertrouwen heeft gegeven en zo hoort het, niet anders. Succes ermee.

@Lemijn wat is het leuk om dat experimenteren met taal te merken. Jij en ik, hele belangrijke concepten en best ingewikkeld (vooral als je dat zelf probeert uit te leggen :') ).

@littledrummergirl hold your horses, voor je het weet is alles onderdeel van verbaal onderhandelen ;)

@Madivi dat spelletje van jullie in bed klinkt té lief O+

Wij wonen sinds een half jaar in een klein dorp (weliswaar tegen de stad aan geplakt) en aangezien de sint door onze straat zou komen, besloten we gister lopend naar de intocht te gaan "om de hoek". Na een kwartiertje ontdooide Max en kwam hij zijn beste maatje van het kdv tegen en ging hij "all the way" :D Dansen, rennen, pepernoten ronselen bij pieten, zingen..... O+

De he-le dag door sinterklaasliedjes zingen hé? <O) :D

Ons blije ei:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190106167
@Quoi en Sinterklaas vond hij dus helemaal niet eng. Hij is al sinds gisteren zoet met z'n electro-spel dat hij gisteren kreeg.

Ik hoop dat wij ook zo'n logopedist treffen. De kinderfysiotherapeut was ook zo fijn.

En wat een blije snoet! O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 november 2019 @ 20:51:08 #120
269689 crew  Viv
pi_190106400
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:14 schreef Cygne het volgende:
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open.
Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
pi_190106588
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
Dat is ook wel een techniek natuurlijk. _O-

Iedereen die Wolf kent reageert ook :? :? op dit verhaal. _O-
pi_190112391
Zorgelijk gedrag, tssss. Ik zou haar wel feedback geven hierover trouwens, of vragen of de jeugdarts dat wil doen.

Ysje heeft het hele idee van ik al een tijdje onder de knie en gebuikt het ook met verve. Als hij iets zelf wil doen, is het: "Nee, ikkkkkkkk!!" En dan ook echt met die kkkkkkkk.
Ik vind het heel gezellig met hem. Maar ik heb wel veel bewondering voor hoe z'n zusje met hem omgaat. Want hij probeert alles van haar af te pakken (zit ze aan tafel een broodje te eten, loopt hij langs en grist gewoon broodje van haar bord), slaat er soms op los, gooit mooie bouwwerken om, stampt overal doorheen. En zij blijft meestal heel geduldig en lief. Omdat ze zo verliefd op hem is, zegt ze. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190114748
Gelukkig hadden jullie al door dat er geen klik was met de logopedist Cygne, dat maakt misschien dat je zo’n oordeel wat sneller deels naast je neer kan leggen. Wel netjes van de jeugdarts dat die er zelf al over belde. Hopelijk vinden jullie een fijne logopedist!

Mooi verhaal vivi :D ze kunnen lekker eigenwijs zijn soms.

Lekker enthousiast staat hij weer op de foto Quoi! Wij zijn ook naar het sinterklaasfeest in het winkelcentrum geweest. Lala durfde niet te kijken (en was juist vooraf het enthousiast om te gaan). Em en kleuter vonden het heel interessant en zaten hand in hand op onze nekken aandachtig te kijken. Toen we na het boodschappen doen nog wat pieten en de Sint tegen kwamen liep Lala er ook langs met een hand voor haar ogen om ze maar niet te zien :D

En om de hoek zagen we toen opeens nog een piet en sinterklaas uit een auto stappen, wat ze wel heel raar vonden. Want wat doet de Sint nou in een auto?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190118355
Cygne, wat naar zeg dat rapport. Het lijkt mij ook helemaal niet vreemd als een kind zich op zijn ouders richt als die in dezelfde ruimte zijn. Dat doen mijn beide meiden ook, lijkt mij juist heel gezond gedrag, zeker in aanwezigheid van een (voor Wolf) onbekende logopedist...

Wat een heerlijke foto van Max!

Mijn peuter van krap aan 3 heeft besloten dat ze wil stoppen met duimen, mijn hart loopt echt over van trots O+ Vorige week waren we bij de tandarts en die merkte op dat haar tandje naar voren begint te staan maar ook haar kaak. En dat dit gevolgen gaat hebben voor haar volwassen gebit als ze haar duim-gedrag voortzet. Dat vond ze heel indrukwekkend en toen ze hoorde dat ze beter kon stoppen met duimen beaamde ze dat meteen :o Ik dacht eerst nog, die houdt het nooit vol, ze is verknocht aan haar duim. Maar toen ze thuis een paar keer gedachteloos haar duim in haar mond stak vroeg ze zelf om de 'vieze nagellak' (die we eerder probeerden maar zonder succes) omdat haar duim dan niet meer lekker zou zijn. Zo geschiedde het dat ze nu al vanaf eind vorige week overdag niet meer duimt :o
Gisteravond besloot ze vervolgens dat ze 's nachts ook wel kan stoppen, dus of ze de nagellak ook 's nachts op mocht. Natuurlijk kind! Vannacht sliep ze tussen ons in, ze heeft niet geduimd. En status update van de opvang vandaag, was dat ze daar tijdens het middagslaapje ook niet heeft geduimd. Mijn knappe grote kleine meid, dat ze nu al zo goed snapt dat het beter is om te stoppen en de wilskracht heeft om dat dan ook echt te doen O+
pi_190118857
Wat knap, @Schanu!

@FlyingFish dat waardeer ik ook wel echt. Sowieso een fijn mens.
  maandag 25 november 2019 @ 20:49:40 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190123617
Wow Schanu, wat enorm knap van haar zeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 26 november 2019 @ 07:31:37 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190128778
Schanu, geweldig zeg! Met dank aan de tandarts :)

Ik word net gecorrigeerd tijdens het zingen van een sinterklaasliedje :')

At this moment staat Zie Ginds Komt De Stoomboot op repeat en is de bank de boot en zijn bord het roer.

Verder krijg ik vragen hoe hij het dak dan afkomt met zijn paard en waarom hij er soms anders uitziet. Stop de tijd nu :o
  dinsdag 26 november 2019 @ 21:14:00 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190140216
Wow Quoi :D . Die volgt volgend jaar van z'n geloof zo denk ik?

Ik weet niet of ik al had verteld dat ik de Strijd om de Korstjes had opgegeven? Maar dat heb ik dus. Eindelijk echt iets waarvan ik had gedacht dat ik het nooit zou doen, dat ik nu toch heb gedaan :o . Nu eet hij tenminste gewoon weer 2 of 3 boterhammen bij het ontbijt in plaats van 1. En ik mag de korstjes. Of de prullenbak. Of soms toch een beetje hij. En het is weer veel gezelliger aan tafel *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190141170
Ik gaf de korstjes aan de teckel. Inmiddels eet hij ze wel weer.
pi_190142632
Wij leggen de korstjes in een bakje buiten voor de vogels :+ en ja ik weet dat er zout in zit en dat het niet goed voor die beesten is maar ze pikken wel meer slecht spul van de grond. Het zijn ook maar af en toe een paar kleine korstjes.

Vandaag was hij dinosaur (op z'n Engels) tandarts. De Dino had vieze tanden, er zat viezigheid in. Zijn eigen woorden letterlijk. Ging hij met een zaklamp de bek in kijken, schoonmaken en de viezigheid er uit halen. 'zo goed als nieuwe tandjes!' ik vraag mij nog steeds af hoe hij bij zo goed als nieuw komt.
  dinsdag 26 november 2019 @ 23:06:12 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190142798
Ik geloof ook dat dat weer over ging, die korstjes-fetish. Nu gaan er in ieder geval heerlijk hele boterhammen in, terwijl dat een jaar geleden nog een ding was.

@Nazil, lekker bezig met die tandarts! :D

@Svane, teckels als afvalbak, zo doen mijn ouders dat ook en die is nu met recht een sausage dog.

Naar welke wc gaan jullie trouwens met de oudere jongenspeuters? Nu ik hem alleen maar naar de wc laat gaan en niet meer aan verschoonruimtes meer doe, twijfel ik soms. Vaak ga ik zelf naar de wc en zet ik hem staand voor mijn neus voor een schone luier. Het is dat een aantal keer een kind (meisje) riep: "Hey, een jongen! Hij moet naar de andere wc!" dat ik erover ben gaan nadenken.

Ik riep overigens terug: "Ja en hij hoort bij mij en ik ben een meisje." Geef mij nu maar unisex toiletten.
pi_190143494
Ik neem mijn jongenskleuter mee naar de dames. Maar als m’n man erbij is stuur ik hem mee ;) maar als het heel druk is ga ik ook gewoon bij de mannen met hem.

Gezelligheid ftw Lemijn *O* Hier is de korstjesfase alweer een tijd afgelopen gelukkig, en ze zijn weer over naar 2 boterhammen (bij de overstap naar vroeg opstaan ivm schooltijden waren ze naar 1 boterham gegaan).

We gaan vrijdag de ‘speen in de schoen voor Piet’-truc proberen om ze van de speen af te krijgen. De laatste tijd zijn ze meerdere keren per nacht wakker en aan het piepen om niks of omdat de speen niet op grijpafstand ligt. Ze slapen na een aai ook wel weer door, maar dan ben ik alweer wakker van de trap op en af. En kleuter is nu van het s nachts wakker worden en met licht aan gaan spelen, dus iedereen komt weer wat slaap te kort.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 november 2019 @ 23:58:47 #133
269689 crew  Viv
pi_190144990
Ik stap niet graag een mannentoilet binnen wanneer er allemaal mannen staan te plassen. Ik ga daarom altijd gewoon met ze naar de vrouwen. Tenzij er geen man aanwezig is, dan maakt het mij echt niet uit.
pi_190153195
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 23:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Quoi zelfs de etiquette is daar niet consequent in:
https://www.beatrijs.com/welke-wc-met-kind/
https://www.beatrijs.com/welk-openbaar-toilet/
https://www.beatrijs.com/mag-een-vader-het-damestoilet-betreden/
Voor beide keuzes valt wat te zeggen, en er is dus kennelijk geen vaste regel. :Y)
Lekker consequent die Beatrijs. _O-
pi_190153786
Hier nog niet echt aan de orde, maar ik neem peuter tegen die tijd gewoon mee naar de dames denk ik. Een rondlopend peutertje bij de dames lijkt me minder ongemakkelijk dan een volwassen vrouw bij de mannen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190154566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 17:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier nog niet echt aan de orde, maar ik neem peuter tegen die tijd gewoon mee naar de dames denk ik. Een rondlopend peutertje bij de dames lijkt me minder ongemakkelijk dan een volwassen vrouw bij de mannen :+
Precies mijn redenatie.
Als mijn vader vroeger meeging naar zwemles gingen we altijd aan de mannenkant en dan in zo’n apart hokje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 november 2019 @ 08:26:42 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190163520
Ik neem S ook mee naar de dames wc's hoor. En idd, bij zwemles gaat het ook op geslacht van de ouder welke kleedkamer je kiest.

Ik vind het zooo bizar dat hij al zo groot is. Mijn tweede is toch een beetje mijn baby gebleven :') dus hoezo gaat hij al naar de wc en al bijna naar school?? :o

Sinterklaas vindt hij ongeveer net zo boeiend als zn zus destijds. Not really. Toen we de eerste keer schoen gingen zetten, een paar dagen na Sint Maarten, was hij vooral héél boos dat we na het zingen niet gingen 'sinterklaasje lopen' :D :')
  donderdag 28 november 2019 @ 08:44:59 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190163686
Mijn kleine grote eigenwijze luiwammes heeft apart dagen weg zonder mama prima overleefd. Ze zijn naar de nieuwe Frozen film geweest dus daar zit ze nu vol in.

Sinterklaas vindt ze wel leuk maar ze houdt niet echt van chocolade of koekjes dus dat snoepgoed maakte niet zo'n indruk geloof ik :')

Gisterochtend vroeg ze of ik haar schoen beneden wilde pakken voor haar, dan kon ze zien of er wat in zat, want ze wilde in bed blijven liggen :') :') :')
Luiwammes, zelfs bij een gevulde schoen :') _O- _O- _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 november 2019 @ 09:07:45 #140
269689 crew  Viv
pi_190163898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 08:44 schreef Molo het volgende:
Gisterochtend vroeg ze of ik haar schoen beneden wilde pakken voor haar, dan kon ze zien of er wat in zat, want ze wilde in bed blijven liggen :') :') :')
Luiwammes, zelfs bij een gevulde schoen :') _O- _O- _O- :')
Heeft ze vast niet van een vreemde. :D O+
  donderdag 28 november 2019 @ 09:09:11 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190163913
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heeft ze vast niet van een vreemde. :D O+
Klopt :P

Arme Koos, twee van die mormels in huis :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190164419
Hahaha, Molo _O-

Hier was S. onder de indruk van Piet die gisteravond hoorde dat de tandenborstels aan vervanging toe waren (hij was nogal gehecht aan zijn oude exemplaar, maar een nieuwe van de Sint is natuurlijk wel heul tof).
Mijm was vooral blij met de mandarijnen die erbij lagen :')

Verder lammen wij maar wat aan op het moment. Niemand van ons 3 is echt opgeknapt en mijn vriend zit nog half belabberd op het werk. Hardnekkig griepje wel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190170175
Korstjes worden hier ook al een tijd niet meer gegeten, terwijl ze er eerder prima in gingen. Ik vraag altijd of ze alles op eet, klaar is met eten, maar dan is het voor mij ook klaar en gaan ze de prullenbak in. Komt hopelijk wel weer.

Molo, je luiwammes met dr schoen. :D

Beterschap lesage!

N was net aan het naspelen dat ze haar pop naar de opvang bracht en daarna ging werken. (Inclusief jas aan, tas op de rug en kinderwagen haha). Daarna kwam ze pop ook weer ophalen. O+
pi_190180594
Ging het laatst over slaaptrainers?

Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
pi_190181454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:16 schreef Malteser het volgende:
Ging het laatst over slaaptrainers?

Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
Ah thanks. De Sint is blij me deze tip *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190184062
Nog een tip voor de portemonnee van de Sint: lineaushof heeft een black friday actie, ¤10 voor een kaartje voor volgend seizoen (tot 30 juni). Een aanrader voor peuters en kleuters.

En met Unox gekocht bij de kleinere supermarkten maak je kans op 4 kaartjes voor de Unox-dag in de Efteling in januari. Winkans is aardig hoog, wij hadden de 2e keer al prijs. Ze hebben ook tienduizenden beschikbare kaartjes. Linkje voor info: https://promoties.tessa.c(...)r-de-winter-efteling
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190184247
Wij kwamen net tijdens een wandeling toevallig 2 Pieten tegen, die al langs scholen gingen. Simon was niet bang, maar hij sloeg wel een beetje dicht. Hij kreeg een hele hoop kruidnoten en gaf uiteindelijk een handje en zei " dank je wel Zwarte Piet" O+

En vervolgens heeft ie de hele weg terug naar huis gehuild, omdat ie van mij niet alle kruidnoten in 1 keer mocht opeten :')

:'( :( Voor die kl*te eczeem, die weer vreselijk de kop op steekt, nu vooral in de knieholtes. Sinds de weeromslag zijn we al flink aan het smeren, maar het heeft het niet voorkomen. We blijven stug doorsmeren en doen schietbedjes dat het niet weer zo erg wordt als vorig jaar met stukken, die helemaal werden opengekrabd en gingen ontsteken -O-
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:02:19 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190184559
Hopelijk wordt het niet te erg @Tolstoi. Max heeft ook altijd last van een soort wintereczeem, gelukkig een stuk milder. Gelukkig helpt regelmatig smeren met gewoon vaselinelanettespul voldoende.

Max' beste maatje zit op de psz en vandeweek gingen we hem even ophalen daar. Tot nu toe leek me een extra ochtend bovenop 2 opvangdagen nogal veel van het goede, Maar toen ik zag hoe Max daar was O+ Hij vergat meteen zijn knuffels (die zo ongeveer aan 'm vastgeplakt zitten), maakte een ander vriendje en met z'n drieen speelden ze zo leuk. Klap op de vuurpijl: ze renden aan het einde met z'n drieen naar de wc en Max gaat doodleuk op de wc zitten om een plasje te doen.

Gezien het gebrek aan houvast aan de opa-en-oma-oppasdag (die zijn 9 vd 10 keer ziek zwak en misselijk) denk ik dat ik toch de knoop dan maar doorhak. Het doet hem goed :)
pi_190185379
Ik vind de speelzaal ook wel een echte toevoeging bovenop opvang. Ze doen daar toch wat meer schoolser.
Hoewel S. en Mijm (laatste vanaf komende maandag) allebei in de peutergroep zitten bij de opvang. Daar worden ook echt al wat meer dingen gedaan op weg naar school. Samen plassen op de wc, werken met picto’s, een ‘hulpje’, zelf boterhammen smeren en dat soort werk.

Super leuke actie, FF. Helaas geen van die winkels hier in de buurt :{

Wat klote van het eczeem. Vriendinnetje van mij heeft dat zo erg dat ze regelmatig een week aan de prednison zit. Ik kan ooit wel voor haar huilen, het is zo belastend, ook qua vermoeidheid.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:07:43 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190190834
Jongens ik dender er even tussendoor met

- een klacht: haat aan alle 100 regeldingen met een nieuw huis

- en een vraag: hoe wegen jullie kwaliteit/sfeer van kinderopvang vs. reisafstand?

Ik heb straks op 1 km afstand een gewoon oke mainstream kdv, goed georganiseerd maar slap aftreksel van wat we nu hebben. En op 5 km een toffe, aan de rand van een bos, antroposofisch. Moet ik wel de stad voor door maar in praktijk gaan we sowieso altijd met de auto want ik moet door naar werk. En in het oerwoud aan regelzaken kan ik dit soort dingen dus niet meer overzien :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190190924
Wij reden om de sfeer 8 minuten de verkeerde kant op (en dan dus weer terug praktisch langs ons huis) voor een kdv wat fijner voelde. Nooit spijt van gehad. Wel ooit verkeersstress als het druk was op de weg, maar dat woog er tegen op.
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:21:10 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_190191139
Ik mis mijn oude kdv echt enorm, maar het was voor mij echt niet te doen anders, dan had ik dagelijks 16 extra fietskilometers moeten maken (dwz een uur extra reistijd). Auto was geen optie, want in de ochtendspits vanuit een randgemeente het centrum van Eindhoven in moeten is nog erger dan een uur omfietsen :')
Het is dus een persoonlijke afweging. Als het qua reizen haalbaar is, en het voelt fijner, zou ik een kdv niet persé het dichtst bij huis zoeken. Voor een school vind ik dat héél anders, maar voor de opvang dus niet.
disclaimer
pi_190191380
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:34:41 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190191467
Oei wat een schrik, GM! Kan ik me heel goed voorstellen, dikke knuffel :*.
KuikenGuppy
pi_190191470
Wij hebben het kdv gekozen op basis van locatie (en dat het binnen prima voelde). Uiteindelijk erg blij mee omdat we daardoor ook bij deze basisschool binnen zijn gekomen en daar lijken we elke week tevredener mee te zijn (zo erg zelfs dat ik de meiden er laatst al ingeschreven heb omdat ik zie hoeveel broertje/zusjes er in kleuters klas zijn en ik anders bang ben dat er geen plek meer is, terwijl normaal pas met 3 jaar wordt ingeschreven in onze gemeente).

Misschien is dat ook wel een goed overwegingspunt, heeft een van de kdv's een samenwerking met een school en hoe voel je je daarbij? Een samenwerking maakt de overstap naar school wel een stuk makkelijker en soms mogen ze dan ook al eerder (deels) starten. Is voor een baby niet iets om rekening mee te houden, maar voor een peuter wellicht al wel. Ook voor als je een nr 2 wil ooit, dan zijn locaties bij elkaar wel zo praktisch. En informeer ook in hoeverre er überhaupt plek is...

Maar gefeliciteerd, een nieuw huis *O* Ik vond jullie oude huis altijd wel gezellig klinken, maar wellicht niet zo praktisch meer.

Dat is schrikken gm! Hou hem maar even goed in de gaten, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190191972
Wat schrikken GM!

Tja, kdv. Er is er 1 hier in het dorp. Ook simpel, niets bijzonders of extra’s, niet flexibel. Nu hebben wij geen flexibiliteit nodig normaal gesproken en voor een ander kdv moet ik al snel 10 minuten (vooral de verkeerde) kant en dus naar een ander dorp rijden.
Deze zit naast de school. Als ik zie hoe vrolijk N er is, altijd vaste gezichten. Ik heb al moeite om haar evt naar een andere dag te plaatsen ivm deels andere kindjes en leiding. Ze is echt wel gehecht daar.

Voor ons heeft afstand de doorslag gegeven. Tegenwoordig vind ik het ook heel tof dat N kindjes herkent als we naar de speeltuin gaan, boodschappen doen of bij andere activiteiten in het dorp zijn. Ik vind het een prettig idee dat ze deze contacten straks ook mee kan nemen naar school. En idd met een tweede wel heel handig als N op school zit dat het dicht bij elkaar ligt.
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:48:24 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190193118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
Oh jezus dat is heftig om mee te maken zeg! :o
Sterkte, hopelijk een rustige nacht en geen nasleep verder. :* :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:52:17 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190193187
Leuk altijd, van die concrete vragen @Lemijn! Ben ook erg benieuwd naar je plannen mbt nieuw huis! En dat gedoe rond opvang regelen vond ik ook wat. Uiteindelijk bleken we niet zoveel keus te hebben vanwege de wachtlijsten. Toen werd het dus een meer mainstream kdv, met op het eerste oog weinig extra's. Ook qua afstand de verkeerde kant op (al is het maar een paar honderd meter :') ). maar ik had niet kunnen voorspellen dat hij nu vriendjes heeft die hij in de straat tegenkomt en hoe tof dát is!

En uiteindelijk weet je het niet van tevoren. Zijn leidsters zijn heel erg leuk, de organisatie op het kdv is belabberd, maar dat doet niks met Max.

Succes met je overwegingen!

En James, wat doe je! :o Hopelijk geen spugerij meer.
pi_190193938
Thanks ladies. Hii heeft nog een x gekokhalst en wilde daarna drinken... dat zit er nog in, en hij slaapt nu. Hopenlijk is t er nu uit en voelt hij zich morgen weer een stuk beter.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 november 2019 @ 00:44:21 #160
269689 crew  Viv
pi_190194920
@Lemijn dat kdv bij het bos klinkt als 100 keer meer passend bij jullie dan die andere. Als de nadelen niet te groot zijn (hoeveel extra reistijd, extra kosten?, onhandige openingstijden?, minder flexibiliteit?) zou ik het wel weten hoor. O+

Wij droegen ons kdv eerst echt een warm hart toe en inmiddels is dat wel bekoeld, maar zoals bij Quoi heeft dat met de organisatie te maken en niet met de leidsters, dus ZZ daar weghalen vanwege onze principes zou niet in haar belang zijn. Dus ja, er zijn hier met wat omrijden wel fijnere kdv's in de regio (waaronder eentje op een boerderij met koeien en modder en laarsjes O+ ) , en toch laten we het maar zo.

gm87 wat eng zeg! :*
pi_190196395
Oh GM, wat een schrik ;( hoe is de nacht gegaan?

Lemijn, wij komen op weg naar ons KDV 2 andere tegen. Eentje zie ik zelfs door ons voorraam. Ik ben daar niet gaan kijken, omdat we met de eigenaresse nogal wat gezeik hebben in de straat (o.a. gigantische parkeerproblemen veroorzaken) en de andere ook niet gaan kijken omdat daar een boel leidsters vertrokken en kindjes uit overstapten. Ons KDV nu waren we met 1 stap binnen al verliefd op (moestuin, kippen, konijnen, regenpakken, rust in het gebouw, houten speelgoed) en nog altijd super tevreden mee. Die paar minuten fietsen vind ik dan geen bezwaar, maar is echt een overweging die je zelf moet maken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190196460
Hij heeft zn drinken er nog een x uit gegooid en heeft nu ook koorts.. dus zo toch nog even overleggen met de hap... straks zit er water in zn long ofzo.
S. 2014
J. 2016
pi_190196490
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hij heeft zn drinken er nog een x uit gegooid en heeft nu ook koorts.. dus zo toch nog even overleggen met de hap... straks zit er water in zn long ofzo.
Wat klote zeg. Zeker even overleggen ja.
Wel lastig, want het heerst natuurlijk ook enorm. Laten we hopen dat hij daar gewoon last van heeft :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190196893
10:50 even naar de hap.
S. 2014
J. 2016
pi_190197216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hij heeft zn drinken er nog een x uit gegooid en heeft nu ook koorts.. dus zo toch nog even overleggen met de hap... straks zit er water in zn long ofzo.
Ah getsie, hopelijk valt het mee zometeen :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190198257
Gelukkig zijn zn longen schoon. Hij klaagt nu vooral over buikpijn, heb hem een btj platte cola gegeven en net een horrorluier gehad dus hopenlijk is het zn systeem nu uit

Morgen vieren we pakjesavond dus zou leuk zijn als ie zich dan goed voelt
S. 2014
J. 2016
pi_190200113
Wat een stress, GM. Gelukkig zijn zn longen schoon. Hopelijk veel plezier morgen!

Lemijn, het is inderdaad heel lastig die afweging en daarvoor is het goed denk ik om het voor jezelf op een rij te zetten, wat het concreet betekent. Ik vind de opmerking over basisschool ook wel een goede. Overigens zou ik het ook best bijzonder vinden als je die keuze hebt en er geen lange wachtlijsten zijn?

Toen wij verhuisden, was er ook een kdv in het bos, echt prachtig. Maar daar was echt geen plek. Toen gekozen voor een andere lokatie van dezelfde organisatie. Die lokatie ging ineens sluiten en daardoor kreeg Ysje voorrang bij het kdv in het bos. Hij zit er nu alsnog en dat is vooral ook leuk omdat er vanuit dat kdv ook veel kinderen naar onze basisschool gaan. Hij zit nu al bij een broertje in de groep van een kind uit I's klas.

Verder is het contrast wel enorm. Waar we voorheen middenin het centrum van de stad zaten, met een kdv in een oud postkantoor met geen/nauwelijks natuur in de buurt, zit Ysje nu dus middenin het bos. Maar I heeft het op haar kdv in de stad ook enorm naar haar zin gehad. Met terugwerkende kracht, nu ik meer opvang heb gezien, vind ik de leidsters die zij daar had echt heel top. O+ . Het is best lastig om dit soort zaken van tevoren goed in te schatten...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 30 november 2019 @ 20:30:19 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190205082
Ja, lastig is het en onvoorspelbaar soms.

@GM gelukkig lijkt het mee te vallen.

Ik tikte hier vorig jaar een stukje over het sintfeest op het werk van mijn vriend. Dit jaar had ik hetzelfde. Leuk hoor, al die happy hardcore sintliedjes en het naar binnen beamen van Sinterklaas, maar onze peuter zingt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de klassiekers en waarom nu niet gewoon minstens één keer gewoon een normaal sintliedje en dat hij dan binnenkomt, op een stoel gaat zitten en iets gaat vertellen?

Afijn, oma sprak :')
pi_190210152
Oh, dat begrijp ik heel goed, Quoi. Maar ja, ik ben dan ook al stokoud.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190210544
Ik ben nog piepjong (nee grapje, maar ook niet oud) en vind de traditionele liedjes gewoon het leukst.
Wij luisteren veel naar de liedjes van Maan. Niet zo’n ergerlijk vals kinderkoortje, maar wel de echt liedjes.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 1 december 2019 @ 09:48:07 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190210583
Gelukkig :)

We hebben vaak het sinterklaasalbum van Cowboy Billie Boem opstaan of van VOF De Kunst.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 december 2019 @ 10:28:09 #172
269689 crew  Viv
pi_190210968
Ik leef kennelijk onder een steen, het fenomeen happy hardcore sintliedjes of andere nieuwe varianten is mij onbekend. :D
pi_190211045
Ach arme James!

Wij zijn dit weekend ook naar de hap geweest op vakantie.. Emmy heeft een heftige en pijnlijke herpesinfectie in haar hele mond en ze eet, drinkt en slaapt nauwelijks. Zo zielig ze wordt elke keer huilend half slapen wakker als ze weer moet gapen ofzo.
We kunnen al 2 nachten steeds maar een half uurtje slapen en soms hooguit 2, maar ik sta er dan op een gegeven moment helemaal strak van en lig erop te wachten. En ik kan ook niks voor haar doen, sterker nog vaak wijst ze me boos af nu
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 december 2019 @ 10:40:44 #174
269689 crew  Viv
pi_190211162
Ach arme emmy! Beterschap.

James zn koorts is weg en hij heeft na een goede nacht slaap vandaag ook weer iets gegeten. Nog wel snel moe en chagrijnig maar dat trekt wel bij. Hij is wel flink geschrokken van alles.
S. 2014
J. 2016
pi_190211824
Wat naar Arja :( Ik herken het dan gewoon liggen te wachten op de volgende huilbui wel. We hadden dat gisternacht voor het eerst weer en ik merkte ook gelijk weer hoe gestresst je reageert op elk klein geluidje. Hopelijk herstelt ze snel en heeft iedereen wat tijd om bij te slapen.

Fijn dat James zich beter voelt GM!

Wij hebben vrijdag de spenen in de schoen gedaan voor baby piet, die had spenen nodig had de Sint geschreven, en Em en Lala werden er nu wel oud voor. (de brief hadden we woensdag al ontvangen, om ze voor te bereiden). Ze vonden het vooraf allebei prima, spenen gingen ook zo de schoen in. Toen ze echt naar bed gingen wilde Em die van haar weer meepakken maar met wat uitleg “baby piet heeft hem nodig en jij bent al groot! Sinterklaas geeft je dan morgen in ruil daarvoor een kado” legde ze hem toch terug. Lala heeft hem niet meer gemist, maar Em vond het inslapen toch even moeilijk. En van 0:30 tot 2:30 is het huilen - 5 minuten stil - huilen etc geweest. Om 1:30 heb ik haar in ons bed gelegd en was ze stil maar druk bewegend, om 2:30 vroeg ik of ze naar haar eigen bed wilde waar enthousiast “ja!” op werd gezegd. Toen hebben we nog een gesprek gehad over dat baby piet nu de speen had en is ze rustig gaan slapen. Mijn man wilde overigens om 1 uur de speen al teruggegeven, maar die heb ik bewust niet verteld waar ik ze opgeruimd heb :@ vannacht ging probleemloos!

Hier was het sintfeest wel weer erg leuk geregeld. Eerst pietenbootcamp (pietengym was een betere naam geweest), maar kleuter heeft als grote broer meegedaan met Em (die rol gaf hem net dat zetje om ook mee te doen, anders had hij niet gedurfd maar om haar te helpen wel) en zelfs Lala heeft even meegedaan. Hier wel de hippe pietenmuziek omdat daar wat tempo in zit, maar de komst van Sint zelf was met ouderwetse muziek. Dat vonden ze wel weer heel spannend en beide durfde ze niet hun kado zelf bij Piet en Sint op te halen. Lala durfde het zelfs niet meer uit te pakken tot ze weg waren. Maar ze vonden het wel heel erg leuk!

En verder ben ik aan het nadenken hoe ik Sinterklaas en kerst vorm wil geven dit jaar. Ik denk dat we nu gaan beginnen met de gezinstradities op zetten en natuurlijk zijn die ook aan verandering onderhevig, maar ik wil wel dat de basis staat. Kleuter heeft het al weken over het opzetten van de boom (dat heeft blijkbaar indruk gemaakt vorig jaar), maar ik twijfel verder nog een beetje. Pakjesavond vieren we de 7e pas met schoonfamilie, we hebben wel 1 gezamenlijk kado voor op 5 december (zodat kleuter dat evt op school kan vertellen) en hebben net besloten dan lekker te gaan gourmetten met z’n vijven. Kleuter was gelijk enthousiast maar vroeg daarna wie er dan op Em en Lala ging passen :’) maar kerst twijfel ik nog een beetje. We doen geen individuele kado’s en ik denk ook geen gezinskado dit jaar, maar ik zit te denken aan het maken van zo’n schoenendoos per kind met nieuwe pyjama, ondergoed, sokken en iets van een leuke film ofzo er in (een plaatje dan, we hebben geen fysieke films meer :’) ) om op kerstavond te kijken. Nadeel is wel dat de dagen voor kerst voor mij de drukste dagen van het jaar zijn, dus wat we ook doen, ik moet het wel nu gaan voorbereiden. Wat voor ‘tradities’ hebben jullie?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 1 december 2019 @ 12:29:03 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190212064
Ik doe niet echt aan voorbereiding ervoor, behalve paar sinterklaascadeautjes kopen en afspreken dat te vieren.
Kerstdata staan vast en ik bedenk wat ik wil koken, verder zien we wel.
Kneuterigheid en traditionele familiegerichte mutserigheid galore iig, maar daar is mijn dochter nóg meer van dan ik, dus dat komt goed _O_

GM: top dat James weer beter gaat, nu even beide rustig verwerken, want zal er vast inhakken zo'n ervaring ;(

Arja, wat ontzettend zielig zeg! Kan daar nog iets aan gedaan worden om de last wat te verminderen?

Gisteren sinterklaasviering gehad op werk van mijn man. Wát een toffe, oldskool, Sinterklaas was dat _O_
Ze vond het retespannend, en uiteindelijk heel erg leuk.
Sint ging op het einde nog even op De Snollebollekes de polonaise lopen met alle kinderen O+ O+ O+ alleen zat madame toen even te poepen op het toilet... Bummer!

Volgend jaar nieuwe poging :+ maar was tof :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190215351
Molo nee ze krijgt al maximale pijnstilling.

Oh ja speentjes wil Emmy nu niet omdat ze pijn heeft en ik heb gezegd hoe knap en groot dat van haar is en toen hebben we de speentjes weg gegooid. Ik zag hier al 3 jaar tegenop maar heb nu van de nood een deugd gemaakt :+
  zondag 1 december 2019 @ 20:51:46 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190220875
@Arja! Veel sterkte daar. Wat ellendig, zo'n herpesinfectie. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier ook geen specifieke voorbereidingen op tradities. Het is mooi dat we voor het eerst sinds jaaaaaren weer eens sinterklaas vieren met mijn familie, door Max O+ Verder heb ik altijd een neiging om tradities te doorbreken, dus laat ik ze vooral niet te erg opzetten :+ Ik geef wel toe dat ik anders nadenk over de feestdagen nu we Max hebben.

...die ik overigens vandaag heb ingeschreven voor de psz!

...die vanavond een bal in de lucht gooide, zei: "Kijk eens wat ik kan mama!" en de bal toen opving _O_ Wtf!
pi_190221520
Ik vind het ook leuk om na te denken over tradities O+ dit jaar gaan we op 1e kerstdag naar familie (om en om schoonfamilie/familie elk jaar). En tweede kerstdag brunchen met z'n 3tjes, maar wat verder nog moet ik nog even bedenken. Wil iets met lichtjes of kaarsjes, maar wat :{ misschien met lampion wandelen in het bos na zonsondergang ofzo :D. Misschien stervenskoud maar ik ken niemand die het doet :+ dus wel origineel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 1 december 2019 @ 22:22:24 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190223356
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het ook leuk om na te denken over tradities O+ dit jaar gaan we op 1e kerstdag naar familie (om en om schoonfamilie/familie elk jaar). En tweede kerstdag brunchen met z'n 3tjes, maar wat verder nog moet ik nog even bedenken. Wil iets met lichtjes of kaarsjes, maar wat :{ misschien met lampion wandelen in het bos na zonsondergang ofzo :D. Misschien stervenskoud maar ik ken niemand die het doet :+ dus wel origineel
Met kerst kun je ook vaak een levende kerststal bezoeken. Met geitjes en schaapjes enzo, vuurtje, snert, glühwein... O+.

Ik heb een boekje waar ik al onze 'tradities' en seizoensdingetjes in opschrijf, zodat ik alles handig bij elkaar heb. Onze gedichtjes voor advent bijvoorbeeld, zo hoef ik ze niet elk jaar opnieuw op te zoeken. En ons recept voor pepernoten, kniepertjes, of hoe lang het ook alweer duurt om één pak oliebollen te bakken (en hoeveel je ook alweer uit één pak kunt halen).
Ben ermee begonnen na de geboorte van Guppy, omdat mijn geheugen een blijvend vergiet bleek te zijn :').
En ik hou van voorbereiden, en daarmee de drukte spreiden, dus ik zou rustig in augustus al alle schoencadeautjes kunnen aanschaffen als dat in de planning goed uitkomt. Die dingen bederven toch niet :P.
KuikenGuppy
pi_190226947
Hallo :W C is vandaag jarig dus officieel een peuter nu, het gedrag vertoont ze al weken overigens :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera! *O* O+

Tijd om hier eens te gaan bijlezen, zag al wel voorbij komen dat er veel zieke kindjes zijn, beterschap :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190227763
Gefeliciteerd C! Wat heerlijk dat je nu een echte peuter bent *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190228178
Hoi c'tje *O* gefeliciteerd!!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190228256
Welkom en gefeliciteerd C en rena *O*

Wat een handig idee Burdie! Is dat boekje ook verboden in te kijken voor je kinderen? Of noteer je er geen kado’s in?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190238128
Hiep hiep hoera, C is een peuter *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!
pi_190238925
Gefeliciteerd Rena en welkom!

Emmy is behoorlijk opgeknapt dus hebben we op onze laatste vakantiedag toch nog veel plezier kunnen maken. Ze huppelde weer en was weer enthousiast over alles en at als een paard en met veel genot. Ik heb mijn meisje weer terug O+
En ze slaapt zonder speen!
  maandag 2 december 2019 @ 21:59:25 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190240337
Heel erg goed nieuws, @Arja!

Welkom C'tje! Welkom in alweer de leukste fase van je leven ;)

Ik ben erachter gekomen dat Max heel hoog kan springen :') Zo hoog sprong hij nl. driftig op en neer vanmorgen toen ik 'm bij kdv afzette, zónder zijn knuffels. Die krijgt hij telkens nog mee. Maar hij heeft een loopfietsje vanaf gisteren en wilde daarmee naar het kdv. Prima, maar dan geen handen over voor je "vrienden". Prima, zo leek eerst, maar de wereld verging toen hij doorkreeg wat dat betekende :D Er werd dan ook níét gezwaaid.
pi_190246970
Dank voor de felicitaties! :)

Arja wat fijn dat ze weer opgeknapt is!

Quoi, heerlijk hè dat temperament :o

Hier was het vanmorgen ook weer woedend krijsen om iets waar ik niet achter kon komen, ik vind het echt lastig als ze zo woest wordt dat je haar er bijna niet uitkrijgt. Ik vermoed misschien dat ze aanvoelde dat het vandaag weer oppasdag bij opa en oma is en dat ze dat lastig vind, hoe leuk ze het daar ook altijd heeft. Was ook voor het eerst dat ze moest huilen toen ik wegging vandaag. Verlatingsangst heeft ze nog niet eerder gehad eigenlijk, zou dat alsnog kunnen in deze fase?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190247586
Of t nog verlatingsangst is weet ik niet rena. Wat wij hier wel eens hebben is dat t kapteintje het gewoon stom vind dat wij weg gaan omdat hij met ons wil spelen. Dat kan hij tegenwoordig ook wel redelijk aangeven, "papa niet weg, blijven spelen, samen!" Of zoiets :D. Ik denk dat ie ondertussen wel weet dat we weer terugkomen als we weggaan, maar soms vind ie het wel gewoon jammer heb ik het idee. Hij is graag bij ons O+ vind ik wel zoet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190251032
Mijn man appte dat later inderdaad ook nog, dat ze nu dus steeds beter doorheeft dat ze op dinsdag naar opa en oma gaat en dat ze gewoon heel graag bij ons is, ik moet me maar gevleid voelen ;) Ik zal het wel makkelijker vinden als ze zich ook beter kan uiten straks. Vanaf volgende maand gaat ze 2 ochtenden naar de PSZ, ben heel benieuwd hoe dat dan zal gaan :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190251250
Gefeliciteerd Rena!
L hier vindt het heel leuk op de opvang, maar wil de laatste tijd ook niet meer gaan. Ik denk dat hij het gewoon super gezellig bij ons thuis vindt. Hij moet nu ook altijd z'n knuffel hebben terwijl het eerder een kus was en dan ging hij spelen. Zal wel een fase zijn, en dat wil naar de basisschool :+ weet hij veel dat hij dan elke dag moet. Hij wil gewoon heel graag 4 zijn. Nog driekwart jaar.


Aanrader: bij de action hebben ze kerstknutselsetjes. Een plastic ster of rondje met glasverf erbij om te schilderen tot glashanger voor wel 60 cent of 3 piepschuimballen met een soort vieze plakkerige klei met balletjes er in om op te plakken voor 2 euro. Die laatste kochten wij en liggen nu te drogen. Super grappig, alleen leg er wel een placemat of wegwerp tafelkleed onder want daarna zit wel alles onder de gekleurde lijm en bolletjes.
pi_190256190
Die glasverfhangertjes klinken leuk! Donderdag maar rondje action weer 😀

Ahhh ik ben heerlijk gaan zwemmen net! Baby-in-de-buik is er helemaal wild van nu 😂
peuter vond het maar raar dat ik ‘naar zwemles’ was maar papa mocht haar wel naar bed brengen hoor. ‘Maar de komende week moet mama het weer doen’ werd er gezegd. Als ik er niet bij ben is er dus weinig aan de hand, alleen als ik thuis ben, ben ik altijd de Sjaak 😬
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:43:19 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190256437
Goed dat je dat bent gaan doen @JustMe! En ja, dat is bekend hier. Als ik de deur uit ben geen probleem, ben ik "in the house"..... :N Al moest ik net van 20-21 even een call doen voor werk en leent onze zolder zich er blijkbaar perfect voor om te kunnen werken - even los van alles. Intussen bracht vriend Max naar bed. Parfait :)
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:54:35 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190257602
Jaaaa, welkom rena en C!
En herkenbaar ook hier, dat hij steeds meer weet wat hij wil en dat ook laat merken. In voorkeuren en of hij zin heeft in dat opa/oma/papa komt. Op het moment zelf is hij er altijd wel voor in, vantevoren niet perse }:| .

Jacob is niet meer zo braaf als hij was. Stapt nu brutaal kijkend de stoep af. Probeert weer te slaan. Ligt dagelijks te krijsen op de grond. En begint zijn naam goed te zeggen. Doe niet man! Kalm!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190257782
Ik kreeg gister weer een kdv zinnetje om mn oren geslingerd toen ik iets uit z'n handen pakte "neeneenee mammatje, dat doen we hier niet" :') :D like whuuut
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190258389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kreeg gister weer een kdv zinnetje om mn oren geslingerd toen ik iets uit z'n handen pakte "neeneenee mammatje, dat doen we hier niet" :') :D like whuuut
_O-
pi_190260440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kreeg gister weer een kdv zinnetje om mn oren geslingerd toen ik iets uit z'n handen pakte "neeneenee mammatje, dat doen we hier niet" :') :D like whuuut
:D

Ik had vanmorgen een fijn gesprekje met Mijm.

‘Ik houd van jou, tot aan de maan en...’

‘Pizza!!’

Gelukkig is pizza zijn lievelings, dus hij houdt echt veel van mij O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190260851
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

:D

Ik had vanmorgen een fijn gesprekje met Mijm.

‘Ik houd van jou, tot aan de maan en...’

‘Pizza!!’

Gelukkig is pizza zijn lievelings, dus hij houdt echt veel van mij O+
D'ahw, pizza is hier ook leven _O- hij ziet het ook overal, rij je met de auto langs een Domino's "kijk mama, pizza!" O+ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190265084
Gefeliciteerd en Welkom Rena met je mooie C O+

FF, wat knap van jouw meiden dat ze de speen aan baby Piet hebben gegeven!!

Ik lees over driftbuien, ik had de hoop dat nu Jewel drie werd we die fase achter ons konden laten. Ze heeft ze in de afgelopen weken echter alleen maar verder geperfectioneerd. Ze haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan en ik merk dat mijn geduld steeds minder wordt, ik heb het gevoel dat de drukte rondom haar verjaardag en alle daarop volgende feestdagen er ook niet bepaald positief aan heeft bijgedragen. Hopelijk keert de rust in januari weer terug, ik houd hoop :')

Verder is ze een heerlijk kind hoor, nog steeds gestopt met duimen waar ik echt enorm trots op ben O+ Slaapt wel weer elke nacht tussen ons in, wat ook wel weer erg knus is. En is zo'n heerlijke babbelaar. Toen ze maandag naar de opvang ging begon ze bij binnenkomst meteen tegen de leidster te vertellen dat ze op mama's werk was geweest en dat er een pietenfeest was. Dat ze moest huilen van de blauwe piet, maar dat ze een high five had gegeven aan de roze piet. Dat ze de blauwe piet toen toch ook niet meer zo eng vond O+ (de kleur refereert aan de kleur van de pietenpakken trouwens, waar ik wel om moest lachen gelet op de vermoeiende terugkerende pietendiscussie. Mijn kind kan de kleur van piet kennelijk niets schelen, de kleur van de pietenpakken wel :'))
pi_190297103
Oh my, hoor net volgende van manlief: hij was met Simon in winkel, daar liep ook een vrouw in een niqab. Simon riep " kijk een spook" :@ :@
Ik moest er wel hard om lachen toen ik het hoorde.....
pi_190300849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Oh my, hoor net volgende van manlief: hij was met Simon in winkel, daar liep ook een vrouw in een niqab. Simon riep " kijk een spook" :@ :@
Ik moest er wel hard om lachen toen ik het hoorde.....
Haha ik moest hardop lachen😂
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:35:31 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190303425
Lekker, die onbevangenheid! Straks mag je ook nog gaan uitleggen waarom enzo.

Hier houden de vragen gewoon nooit op tijdens een gemiddelde dag :P

Na een weekje matig eten en hoesten, stortte Max woensdagmiddag in bij opa en oma. Hoge koorts en alles eruit spugen. Ik zag al Sinterklaas voor me met een ziek manneke op de bank. Maar donderdagochtend alles weer ok, hardcore Sint gevierd op het kdv.

En eind van de middag dus bij ons thuis. We hadden de buurman gevraagd te bonzen op de deur en daar stond dan de zak voor de voordeur. Max heeft tot ca. 22 uur gestuiterd en viel midden in een sinterklaasliedje in slaap O+
pi_190308647
Hebben jullie tips? Dochtertje van oktober 16, dus iets meer dan 3, was met 2 jaar al compleet zindelijk (tenminste ze zei altijd dat ze moest en dan kwam er ook altijd wat, vrijwel geen ongelukjes. Ze kon nog niet zelf naar de wc).

Nu, sinds augustus oid, is het helemaal mis. Broekplassen af en toe (meestal zegt ze dat nog wel), maar inmiddels ook weer broekpoepen. Ik dacht, dat komt omdat ze het spannend vind dat er een baby komt, maar inmiddels zijn we 3 maanden verder en geen verbetering, het lijkt juist erger te worden want inmiddels zegt ze het ook niet meer als ze gepoept heeft.

Ik heb een poos gemopperd als ze dat gedaan had, maar een minstens zo lange tijd niets gezegd, en gewoon verschoond (ze draagt geen luier meer, alleen ‘s nachts/met slapen).

De opvang wordt er ook een beetje dol van. Het liefst zouden zij haar weer een luier aandoen, maar ik vrees dat ze dan helemaal het gevoel krijgt dat het wel prima is. En ze blijft dan nog langer met kak rondlopen met vuurrode billen tot gevolg. Daarom een tijd met een kookwekker gewerkt, wanneer ze braaf naar de wc ging als die afging. Dat ging prima, totdat ze nu op de pot wel een plas doet maar 5 min later alsnog in de broek poept. Ik snap er niks meer van. Als ik vraag waarom, zegt ze dat niet weet. Als ik vraag of ze het niet voelde of geen zin had, zegt ze dat ze geen zin had. Als ik vraag of ze zon kak in de broek lekker vindt, zegt ze ja. Als ik vraag of we afspreken dat ze het gaat zeggen als ze moet, zegt ze ja. Als ik zeg dat ze het moet zeggen als ze het gedaan heeft, zegt ze ja. Maar ze doet het niet.

Met plassen is het overigens ook meestal zo dat haar onderbroek een klein beetje nat is, maar ze laat in ieder geval niet alles lopen dus dat vind ik niet meetellen, als ze het dan maar zegt en de rest op de pot/wc doet.

Inmiddels word ik er soms wel weer een beetje boos van, ik kan nu gewoon niet zoveel hebben. Ik weet dat dat ook niet goed is maar ik ben er zo klaar mee!

Ik wilde volgende week maar eens met de huisarts overleggen. Ik denk zelf dat ze het misschien wel helemaal niet voelt aankomen. Soms laat ze een scheet en dan zit haar broek al vol. Misschien ontlasting laten testen op parasiet? We hebben 2 raskatten die een jaar/1,5 geleden ook poepproblemen hadden en nog steeds niet optimaal gaat. Giardia bleek alleen steeds negatief dus we weten niet wat zij zouden kunnen hebben.

Ze stond overigens net weer te kontendraaien dus dat is een teken dat ze het wel voelt. Moest haar flink overtuigen dat ze toch echt op de pot moest gaan, ze wordt dan altijd een beetje boos want ze speelt liever door. Heb het speelgoed op haar schoot gezet en toen was het goed. Flinke drol in de pot gedaan, blij dat die niet in haar onderbroek zat 😅
pi_190308881
Een kindje van 3, met allerlei spannende gebeurtenissen om haar heen, lijkt me niet heel gek dat zindelijk zijn dan veel kracht kost.
Ik geloof dat ik toch een tijdje een luier om zou doen, gewoon om even tot rust te laten komen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190309048
Ik zou het ook mezelf gemakkelijk maken in jouw situatie en gewoon luiers gebruiken. Komt vanzelf wel weer.

Tolstoi :D je man zal zich wel geschaamd hebben :D

Ik ben wel blij als sinterklaas straks helemaal voorbij is. Mijn man, ik en kleuter zitten al een paar dagen een beetje te snotteren en hoesten op de bank, en de meiden springen en rennen hyper het hele huis door terwijl ze steeds roepen “er zijn geen stoute kinderen”. Afgewisseld met soms een ander liedje. Vanmiddag hebben we pakjesavond, daarna is het gelukkig voorbij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:02:20 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309054
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:25 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hebben jullie tips? Dochtertje van oktober 16, dus iets meer dan 3, was met 2 jaar al compleet zindelijk (tenminste ze zei altijd dat ze moest en dan kwam er ook altijd wat, vrijwel geen ongelukjes. Ze kon nog niet zelf naar de wc).

Nu, sinds augustus oid, is het helemaal mis. Broekplassen af en toe (meestal zegt ze dat nog wel), maar inmiddels ook weer broekpoepen. Ik dacht, dat komt omdat ze het spannend vind dat er een baby komt, maar inmiddels zijn we 3 maanden verder en geen verbetering, het lijkt juist erger te worden want inmiddels zegt ze het ook niet meer als ze gepoept heeft.

Ik heb een poos gemopperd als ze dat gedaan had, maar een minstens zo lange tijd niets gezegd, en gewoon verschoond (ze draagt geen luier meer, alleen ‘s nachts/met slapen).

De opvang wordt er ook een beetje dol van. Het liefst zouden zij haar weer een luier aandoen, maar ik vrees dat ze dan helemaal het gevoel krijgt dat het wel prima is. En ze blijft dan nog langer met kak rondlopen met vuurrode billen tot gevolg. Daarom een tijd met een kookwekker gewerkt, wanneer ze braaf naar de wc ging als die afging. Dat ging prima, totdat ze nu op de pot wel een plas doet maar 5 min later alsnog in de broek poept. Ik snap er niks meer van. Als ik vraag waarom, zegt ze dat niet weet. Als ik vraag of ze het niet voelde of geen zin had, zegt ze dat ze geen zin had. Als ik vraag of ze zon kak in de broek lekker vindt, zegt ze ja. Als ik vraag of we afspreken dat ze het gaat zeggen als ze moet, zegt ze ja. Als ik zeg dat ze het moet zeggen als ze het gedaan heeft, zegt ze ja. Maar ze doet het niet.

Met plassen is het overigens ook meestal zo dat haar onderbroek een klein beetje nat is, maar ze laat in ieder geval niet alles lopen dus dat vind ik niet meetellen, als ze het dan maar zegt en de rest op de pot/wc doet.

Inmiddels word ik er soms wel weer een beetje boos van, ik kan nu gewoon niet zoveel hebben. Ik weet dat dat ook niet goed is maar ik ben er zo klaar mee!

Ik wilde volgende week maar eens met de huisarts overleggen. Ik denk zelf dat ze het misschien wel helemaal niet voelt aankomen. Soms laat ze een scheet en dan zit haar broek al vol. Misschien ontlasting laten testen op parasiet? We hebben 2 raskatten die een jaar/1,5 geleden ook poepproblemen hadden en nog steeds niet optimaal gaat. Giardia bleek alleen steeds negatief dus we weten niet wat zij zouden kunnen hebben.

Ze stond overigens net weer te kontendraaien dus dat is een teken dat ze het wel voelt. Moest haar flink overtuigen dat ze toch echt op de pot moest gaan, ze wordt dan altijd een beetje boos want ze speelt liever door. Heb het speelgoed op haar schoot gezet en toen was het goed. Flinke drol in de pot gedaan, blij dat die niet in haar onderbroek zat 😅
Als dat al zo lang aan de gang is heb je een patroon te pakken, dat is voor haar lastig om zelf uit te komen, zeker met zoveel spanningen in huis rondom jouw zwanger zijn en de taakverdeling met je vriend/man.

Er bestaan protocollen voor vanuit de huisarts, en eventueel het ziekenhuis (poep- en plaspoli voor kindjes).
Dat is 99% op psyche gericht, want er is fysiek vrijwel nooit iets aan de hand.

Huisarts lijkt me idd handig, anders blijven jullie alle drie in dezelfde vicieuze cirkel zitten en dat is alleen maar negatief
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:06:48 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309118
Vanavond Sinterklaas vieren bij een vriendin met haar zus en onzer kinderen. Heerlijk, veel zin in.
Hapjes en drank zijn gekocht, logeerbedjes erbij, topppp

Ouderwetse suikerbeestjes gekocht bij de banketbakker hier, ik werd er helemaal nostalgisch sentimenteel van O+
En een oud mannetje naast me daar bij de winkel ook, heel gesprek gehad over de tofheid van Sinterklaas en de magische denkwereld van kindjes *;
Heerlijk, ik hou van zulke oudjes O+

Ze krijgt een Anna en een Elsa pop en nog twee kleine dingetjes. Jammer wel dat Koos de poppen vorige week midden in de logeerkamer hier thuis had gezet zonder te verstoppen.... (Lamlulllll :') :') :') )
Dat was wat gekrijs toen ze ermee aan kwam lopen en terug moest geven :')
Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren als ze vanavond 'ineens' die cadeaus krijgt _O-

Nou ja, zal wel goed komen, en hij weet het voor volgend jaar, hoop ik :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:59:04 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190309695
Wij hadden één kadootje samen in de speelgoedwinkel gekocht, Max en ik. Dat die in de zak zat vond hij niet gek. We hebben de Sint een beetje geholpen.

Dat was een lego camper trouwens. Hoe tof O+

@JustMe, ik denk ook dat ik zou gaan voor even rust in de tent en luier. Je wil echt geen boosheid linken aan haar poepen en plassen, dan ben je verder van huis.

@FlyingFish, jouw post :D Succes daar! Ik zie het levendig voor me.
  zaterdag 7 december 2019 @ 11:41:55 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190310233
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 09:47 schreef LeSage het volgende:
Een kindje van 3, met allerlei spannende gebeurtenissen om haar heen, lijkt me niet heel gek dat zindelijk zijn dan veel kracht kost.
Ik geloof dat ik toch een tijdje een luier om zou doen, gewoon om even tot rust te laten komen :)
Dit, ik zou idd weer een luier geven en het voor nu even op een laag pitje zetten. De boosheid moet er van af.
Mijn jongste is van november '16 en draagt ook nog een luier. Hij kan het wel, maar wil niet. Nou, dan niet. Hij weet dat hij straks niet naar school mag met een luier om, ik ga er van uit dat dat tzt voldoende motivatie is om zindelijk te worden. Het komt heus goed :Y.
KuikenGuppy
pi_190310772
Molo, ik had net ook zo’n oudje. Ik wilde de bakfiets bij het fietsenrek zetten en toen ging een oud vrouwtje een andere fiets verplaatsen voor mij, zodat ik er bij kon O+
Ik zei al dat ik zo breed ben met die bak. Zei ze dat ze dit juist zo gezellig en handig vond O+

FF :'( :D vooral die 2 meiden die er dan door rennen is grappig voor ons, minder voor jullie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 7 december 2019 @ 13:06:35 #212
269689 crew  Viv
pi_190311139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:59 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden één kadootje samen in de speelgoedwinkel gekocht, Max en ik. Dat die in de zak zat vond hij niet gek. We hebben de Sint een beetje geholpen.
Wat lief! O+ Ik was laatst met ZZ in de Lidl toen daar allemaal tof speelgoed lag, ik heb het wel gekocht (want die winkel is niet dichtbij en tijdelijk assortiment), maar niet als Sinterklaascadeau. Het ligt nu in de kast en als ze een papa-ZZ-dag heeft mag ze steeds een doos openmaken. Hij is nog steeds niet fit, zo kunnen ze de dag een beetje leuk doorkomen als ze niet naar buiten gaan. :)
pi_190317991
Thanks allemaa! Ik ga echt geen luier meer omdoen maar zal wel een cursus anger management doen ;-) gewoon tanden op elkaar. Het ging vandaag afgezien van de drol in de luier vanochtend eigenlijk heel goed. Ik moest haar wel sturen maar ze ging wel gewoon als ik het vroeg.
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:57:12 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190320420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:18 schreef Quoi het volgende:
Baby Annabel natuurlijk!

Serieus: ik heb geen idee. Is Emmy in de ban van de poppen, @:Arja?

@:Vivi: ik vind het nog best netjes gedaan ^O^
Kunnen jullie @ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 december 2019 @ 00:30:03 #215
269689 crew  Viv
pi_190320784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:
Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed. w/ Het lijkt me wel irritant inderdaad! :*
  zondag 8 december 2019 @ 04:09:54 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190321837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Nóg niet *) *) *) :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 8 december 2019 @ 04:12:20 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190321847
Wij zijn onderweg naar huis toe, weekendje bij vrienden Sinterklaas vieren was top maar eindigde vannacht dus met een peuter die tussen ons in wilde liggen en toe twee keer toe het hele bed, mij, Koos en zichzelf onder kotste O+ :')

Beddengoed op, alles zuur, dus maar in de auto geklommen

Waar bij de auto aangekomen mevrouw doodleuk zei 'ik vond het héél erg gezellig!' _O-

Nog nooit veel gespuugd deze dame en niks geks gegeten, dus ik vrees virusje.

Gezellig O+ :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190322386
Hm... hier een peuter met een enorm ontstoken oog sinds gistermiddag. Helemaal dik en komt van alles uit. Waarom altijd in het weekend zoiets?

Wel tot 8 uur uitgeslapen met z’n 4 *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190322391
@Molo beterschap. Wel een Sinterklaas om te onthouden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190322508
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 04:12 schreef Molo het volgende:
Wij zijn onderweg naar huis toe, weekendje bij vrienden Sinterklaas vieren was top maar eindigde vannacht dus met een peuter die tussen ons in wilde liggen en toe twee keer toe het hele bed, mij, Koos en zichzelf onder kotste O+ :')

Beddengoed op, alles zuur, dus maar in de auto geklommen

Waar bij de auto aangekomen mevrouw doodleuk zei 'ik vond het héél erg gezellig!' _O-

Nog nooit veel gespuugd deze dame en niks geks gegeten, dus ik vrees virusje.

Gezellig O+ :+
Zo'n sintweekend hadden wij vorige week ook... beterschap!
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 december 2019 @ 09:10:37 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190322678
Beterschap Molo! Kots :r

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kunnen jullie @:ViviRAWS volledige username gebruiken ajb? Ik word nu voortdurend gementioned nml en ik heb er niks mee te maken ;-)
Ja maar, ja maar :+ ;)

Mompelt iets over grote letters kleine letters gedoe
  zondag 8 december 2019 @ 11:29:47 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190324721
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha, ik zag dat je als laatste gepost had en vroeg me af wat deze oldbie ineens in het peutertopic deed. w/ Het lijkt me wel irritant inderdaad! :*
No problem ;)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 8 december 2019 @ 11:30:11 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190324733
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 04:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Nóg niet *) *) *) :+
Nou, meer 'die tijd ligt al jaren achter me!' ;)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_190327405
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 8 december 2019 @ 14:31:37 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190327856
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, meer 'die tijd ligt al jaren achter me!' ;)
Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezen *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190328368
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
er bestaat natuurlijk sowieso incontinentiemateriaal voor kinderen, maar ik hoop dat je daar nog niet aan hoeft (mega duur denk ik) en dat er ergens een merk is die en maat groter maakt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190328735
Ketel is ook groot en heeft tot hij ruim 4 jaar was (ja, laat zindelijk ja) maat 6+ van Kruitvat gedragen.
  zondag 8 december 2019 @ 17:21:12 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_190330270
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 14:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk voor de kleinkinderen, alvast weer inlezen *;
Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 8 december 2019 @ 17:22:21 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190330292
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
Kan zo gebeurd zijn *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190330502
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:35 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is ook groot en heeft tot hij ruim 4 jaar was (ja, laat zindelijk ja) maat 6+ van Kruitvat gedragen.
Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.
Maar ik ga het eens proberen, zijn niet eens superduur en anders kan ik een ander er nog wel blij mee maken :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190330892
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Het "probleem" is dat meneertje nog echt een 2-jarige bouw heeft, dus lekkere dikke buik/billen.
Maar ik ga het eens proberen, zijn niet eens superduur en anders kan ik een ander er nog wel blij mee maken :)
Dat had Ketel op die leeftijd ook, maar nooit problemen gehad met de pasvorm van Kruidvat.
  zondag 8 december 2019 @ 18:08:26 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190331011
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
Reus check. Wow! 20 kg bij 2,5! Dat heeft onze 3j3m jarige nu. Ik vind de luierbroekjes wat ruimer zitten dan de luiers. Etos valt groter. Maar ondanks grove bouw heeft hij gelukkig smalle billetjes O+
pi_190331155
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:04 schreef Messina het volgende:
Iemand hier ook een reus? 2,5 jaar, 104cm, rond de 20kg. De grootste maat pampers beginnen langzaamaan toch wel strak te zitten, iemand een gouden tip? :)
Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moeten O-)
S. 2014
J. 2016
pi_190331171
3j3m is 95.5cm en 14.8 kilo volgens CB 2 maanden geleden :+ nu 97 cm en 15.2 kg na een groeispurt. Ja hij is klein.
pi_190331637
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eh, nou dat duurt nog even hoop ik. Mijn kind is 12.
12 alweer O+
Die topicreeks..

Dat is zeker een reus Messina. Zijn jij of jouw partner zo groot?
Emmy is bijna 3,5 en 101 cm bij 16 kilo. Ze weegt al sinds ruim een half jaar 16 kilo en wordt vooral langer en slanker. Lange benen ook.
  zondag 8 december 2019 @ 19:21:42 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190332245
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 08:15 schreef LeSage het volgende:
Hm... hier een peuter met een enorm ontstoken oog sinds gistermiddag. Helemaal dik en komt van alles uit. Waarom altijd in het weekend zoiets?

Wel tot 8 uur uitgeslapen met z’n 4 *O*
Vervelend zo’n ontstoken oog! Dat had Jacob een poosje geleden ook, tegelijk met een fikse verkoudheid. Hij wreef er veel in en dat deed pijn en dan moesten er steeds kusjes op :') . Maar je hoeft er meestal niet voor langs de huisarts op zich, gaat vanzelf over. Duurde hier wel meer dan een week (lees: eindeloos). Er staat een stukje over op thuisarts maar ben te lui om te linken mobiel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 8 december 2019 @ 19:25:26 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190332325
Ik ben de tweejaars-afspraak bij het cb laatst vergeten :@ . Dus geen idee van lengte en gewicht. Ik weet wel dat ie groter wordt en wijzer en grappiger.

De middagdutjes zijn steeds zo’n strijd en ik wil helemaal geen strijd dus vanmiddag zijn we gewoon gaan lunchen met vrienden en daarna door naar de speeltuin. Ging probleemloos. En hij ligt nu nog steeds wakker terwijl hij meestal om 19u wel uit gaat... Ik denk dat we de dutjes op crechedagen wel blijven proberen en op de rest zal ik het aanbieden maar niet meer speciaal omheen plannen. Daaaag, eigen tijd overdag, het was leuk je gekend te hebben. :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190332544
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn dochter was ook groot.. en heeft lang de 6+ gedragen. Zelfs nu nog wel eens als.we heel lang zonder toilet moeten O-)
Van de kruidvat ook? :)

quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:47 schreef Arja het volgende:

[..]

12 alweer O+
Die topicreeks..

Dat is zeker een reus Messina. Zijn jij of jouw partner zo groot?
Emmy is bijna 3,5 en 101 cm bij 16 kilo. Ze weegt al sinds ruim een half jaar 16 kilo en wordt vooral langer en slanker. Lange benen ook.
Ja, wij zijn beiden lang, 2 meter en 1.80 :)
Vooral zijn bovenlichaam is lang, net als bij z'n vader ;) Broeken kunnen nog wel in 104, maar truien is 110 / 116 (ligt er een beetje aan hoe het valt, ene merk is 't andere merk niet).
Ik zit hier maar een beetje te wachten tot de verhoudingen wat meer gaan kloppen voor maat 110 ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190332547
Dat vond ik ook even slikken, Lemijn. De dagen gaan non stop door, maar het went ook wel snel en wel fijn om er geen rekening mee te hoeven houden.
pi_190332874
Ach Lemijn, voor je het weet gaat ie naar school (S. over een maandje al oefenen :X ) en heb je ineens weer tijd alleen. Bij mij slaapt Mijm gelukkig nog lang ‘s middags, dus dan heb ik heerlijk rust in de kiet.

Dikke vette teleurstelling net bij S. We hebben vanmiddag (op de bakfiets :+ ) een kerstboom gehaald, maar zijn een standaard vergeten :|W
Dus nu nog niet kunnen optuigen en tranen daardoor. Morgenavond een nieuwe poging.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 8 december 2019 @ 20:19:37 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190333291
@Messina, mijn jongste draagt ook 6+, Kruidvat of Etos vind ik hetzelfde vallen qua maat.
KuikenGuppy
pi_190333434
Went inderdaad snel, Lemijn.. Althans, Günther (die hier pas over een maand hoort, tot snel luitjes!) slaapt sinds kort op gemiddeld vier van de zeven dagen niet meer overdag en dat vond ik aanvankelijk wel heel gek voelen. :Y Maar al snel vond ik het eigenlijk wel handig, voor de dagplanning :) En gezellig! O+

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 09-12-2019 00:19:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_190333804
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:25 schreef Lemijn het volgende:
De middagdutjes zijn steeds zo’n strijd en ik wil helemaal geen strijd dus vanmiddag zijn we gewoon gaan lunchen met vrienden en daarna door naar de speeltuin. Ging probleemloos.

Daaaag, eigen tijd overdag, het was leuk je gekend te hebben. :W .
Hier ook een tijdje slechte middagdutjes gehad (als in niet gaan slapen, alleen maar kletsen en zingen in bed), nu slaapt ie 9 van de 10 keer weer prima tussen de middag. Ook 's avonds gaat ie prima slapen (meestal rond 20 uur).

Die eigen tijd, dat is wel dingetje. Is het heel slecht als ik er wel een beetje tegenop kijk om straks geen eigen tijd meer te hebben overdag :@ :@ :@ Hoe leuk Simon ook is.
Het lijkt me in zo'n geval niet haalbaar om alleen maar hele dagen op pad te gaan, iets van huishouden zal er ook moeten gebeuren. Maar je kunt je peuter toch ook niet een uur alleen laten, terwijl je zelf bv. de bovenverdieping stofzuigt/dweilt/badkamer schoonmaakt enz...…
Aan de andere kant krijg je er wel meer flexibiliteit voor terug.

@Messina, wow wat een groterd! Geen tips verder. Simon is ook bijna 2,5 jaar, maar past nog net in maat 4+, we hebben deze week maat 5 in huis gehaald. Ik denk dat hij rond de 95 com is en rond de 15 kilo.
pi_190335227
Hier ook blij met het middagdutje! En nee, ik ga dan echt geen huishouden doen, maar zelf ook even met de beentjes omhoog en het snaveltje toe op de bank 😂 ben blij dat ze nog wil slapen tussen de middag. Dacht een poosje dat het over was maar de laatste tijd slaapt ze juist weer heel lang als ik niet oplet.

Vandaag waren we naar zo’n indoorhal om te skieen met vrienden. Nouja, dochter heeft dus voor het eerst op ski’s gestaan. Geen greintje angst, die wilde al meteen alleen naar beneden, haha. Ze ging nog best hard ook met haar handjes op haar knietjes! Ben zelf wel gesloopt nu terwijl ik niet eens zo veel heb gedaan. Manlief moest er steeds mee/achteraan rennen, die zal ook wel lekker slapen vannacht 😂
  zondag 8 december 2019 @ 21:53:16 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_190335438
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:18 schreef Nazil het volgende:
3j3m is 95.5cm en 14.8 kilo volgens CB 2 maanden geleden :+ nu 97 cm en 15.2 kg na een groeispurt. Ja hij is klein.
Is dat klein? Klinkt mij niet abnormaal. Noud is 2 jaar en 9 maanden en die zit rond de 13 kilo, is volgens mij aardig gemiddeld?
disclaimer
  zondag 8 december 2019 @ 21:56:05 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_190335484
Middagdutjes zijn hier ook vrijwel verleden tijd, denk dat Noud nog 1 a 2 dagen per week overdag slaapt. En da's uiteraard altijd op het kdv. Voor mij wel wennen, want mijn andere kind sliep nog tot ze bijna 4 was elke middag :')
disclaimer
pi_190335542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Thanks allemaa! Ik ga echt geen luier meer omdoen maar zal wel een cursus anger management doen ;-) gewoon tanden op elkaar. Het ging vandaag afgezien van de drol in de luier vanochtend eigenlijk heel goed. Ik moest haar wel sturen maar ze ging wel gewoon als ik het vroeg.
In plaats van de standaard luier kun je ook een luierbroekje doen. Dat voelt dan misschien iets minder als een grote stap terug.

Hier ook geen middagslaapjes meer. Op het kdv wel omdat die dagen vermoeiender zijn en af en toe, als we zien dat hij echt omvalt, thuis ook nog. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat we er geen rekening meer mee hoeven houden. Ik vond dat in combinatie met een al groter kind met wie je ook dingen wil ondernemen, best lastig. Kleine baby stop je in een draagdoek en gaan, maar bij een dreumes/peuter werkt dat niet meer.

Ysje heeft van Sinterklaas twee paw patrol auto's gehad en nog een reeks houten autootjes. Die paw patrol auto's sleept hij overal mee naartoe. En zo zat hij vanochtend aan het ontbijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190335856
Haha! Die paw patrol auto’s heeft Kevin ook gekregen en ook die gaan overal mee naar toe. “Waar zijn mijn pups??!!”

En dit weekend kregen we hem ook echt met geen mogelijkheid meer slapend overdag. Ik ben er echt nog niet aan toe :'(
pi_190336069
Luierbroekjes gebruiken we al voor de slaapjes 😬 madame wil zelf echt geen echte luier meer aan 😂

Vandaag met ons dagje weg trouwens supergoed gegaan, geen ongelukjes. Alleen bij filmpje kijken na het eten, maar toen was ze ook doodmoe van de dag dus dat snap ik wel 🙂 niet dat ze zei dat ze moest overigens maar als wij zeiden dat ze moest stribbelde ze niet tegen maar ging en deed wat. En blijkbaar kon ze het vandaag goed ophouden!
pi_190336399
Hebben jullie peuters ook van die periodes dat alles wat ze aanraken kapot gaat? Ik word er echt helemaal gestoord van. Of is Kevin gewoon lomp? Ik kan het niet meer herinneren van Willem, maar die is sowieso wat minder onbesuisd.
pi_190336432
@Messina, wist je dat Pampers ook nog broekjes in maat 7 heeft? Die deden hier de truc lange tijd bij mijn bovengemiddeld grote zoon.
  zondag 8 december 2019 @ 23:39:57 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190337386
Mijn kinderen zijn beiden met 1,5 jaar gestopt met middagdutjes doen, dus ik lees jullie verhalen over slapende peuters altijd met lichte jaloezie :').
KuikenGuppy
pi_190338861
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 23:39 schreef Burdie het volgende:
Mijn kinderen zijn beiden met 1,5 jaar gestopt met middagdutjes doen, dus ik lees jullie verhalen over slapende peuters altijd met lichte jaloezie :').
Hier ook.... je bent niet alleen :D :*
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 december 2019 @ 07:17:53 #254
269689 crew  Viv
pi_190338901
Middagdutjes waren hier altijd zo'n gedoe, het kostte veel tijd en moeite om haar naar bed te brengen en ik kon er totaal niet op rekenen dat ze dan inderdaad ging slapen en zo ja, voor hoelang. Sinds ze 2,5 is doet ze thuis geen dutjes meer (op het kdv nog wel, maar die dagen moet ze er 's ochtends eerder uit), maar ik heb dus wat dat betreft echt geen heimwee naar voorheen. :D
pi_190339266
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Is dat klein? Klinkt mij niet abnormaal. Noud is 2 jaar en 9 maanden en die zit rond de 13 kilo, is volgens mij aardig gemiddeld?
hij zit op de - 1 lijn qua lengte, dus wel wat aan de kleine kant ja.
  maandag 9 december 2019 @ 08:35:11 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_190339272
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 08:33 schreef Nazil het volgende:

[..]

hij zit op de - 1 lijn qua lengte, dus wel wat aan de kleine kant ja.
Mwah, da's ietsjes pietsjes kleiner dan gemiddeld, geen uitzonderlijke dwerg ofzo ;)
disclaimer
pi_190339650
Middagdutjes gaan hier juist prima tov een jaar geleden. Ze kan voorlopig nog niet zonder.
Zaterdag was ze pas om 9:45 wakker en heb ik besloten haar wakker te houden. Ze was savonds wel heel moe en sliep om 19:45 (vroeg voor haar). Na anderhalf uur werd ze wakker en deed ze er een uur over om weer in slaap te vallen, terwijl ze normaal heel wat uren doorslaapt. Reden om de dutjes erin te houden!

Ik vroeg gisteren wat ze het leukste cadeau vond, ‘de shampoo’! :') (wat ze overigens al geraden had voordat ze het had uitgepakt.
Ze was wel heel verdrietig dat haar nieuwe poppenstoel niet mee naar de opvang mocht vanochtend.
pi_190341428
Bijlezen lukt niet echt doordat het forum mobiel de hele tijd vastloopt bij me -O-

Ik las een grappige opmerking van Simon, waar ik stiekem ook om moest lachen :@

Leuk om te lezen hoe jullie Sint hebben gevierd :)

Mijn peuter is ook een kleine reus aan het worden bleek vanmorgen op het CB, 91cm en 14 kilo, beiden in het bovenste lijntje voor haar leeftijd :') Verder doet ze alles wat een kindje van haar leeftijd moet doen dus we zijn weer helemaal goedgekeurd :7 Ik hecht er nu niet zo veel waarde meer aan eigenlijk, maar het is toch leuk om te horen dat ze het goed doet O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190346611
Hier hadden we laatst de 14 maanden afspraak, kapteintje heeft alleen maar gehuild omdat ie werd onderbroken in z'n spel om van de wachtkamer naar de arts te gaan. Kort gesprekje dus :') snel de nodige controles, verteld over z'n spraak en een snelle ballen check en dat was m. Meten en wegen ging ook niet van harte dus hij is ongeveer 95 cm bij 13 kg, bovenste lijntje vd lengte en onderste qua gewicht :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 december 2019 @ 21:29:24 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190353239
Consultatieburo! Wij mogen er dus donderdag heen. Max vroeg zich af wat dat dan was. "Daar ging je heen toen je nog baby was", heb ik er nog van gemaakt. Zo voelt het ook. Maar goed, we mogen natuurlijk ook voor zo'n ogentest. Ik ging een beetje met uitleggen dat daar een bril bij hoort met 1 dichte kant. "Maar mama, ik kan toch mijn hand voor mijn oog houden?" Uhh, yeah sure, tuurlijk.

Vanaf vrijdag gaan we trouwens een moordend schema in van leuke dingen weliswaar, maar veel en druk. Vrijdagavond avondje samen naar theater en Max uit logeren, zaterdagochtend vlieg ik naar het buitenland voor werk. Dinsdag wordt een topdag, want dan komen mijn grote en kleine vriendje daarheen vliegen voor een paar dagen vakantie O+ Daarna dan kerst, verjaardag en oud en nieuw.

Vinden jullie het ook zo snel kerst ineens? Op het kdv is het ook ineens kerst, terwijl Max nog volop Sinterklaarliedjes zingt :') Ik snap wel dat kindjes (en ouders :P ) best overprikkeld raken van december.
  maandag 9 december 2019 @ 21:54:09 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190353854
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:29 schreef Quoi het volgende:
Vinden jullie het ook zo snel kerst ineens? Op het kdv is het ook ineens kerst, terwijl Max nog volop Sinterklaarliedjes zingt :') Ik snap wel dat kindjes (en ouders :P ) best overprikkeld raken van december.
Wij doen daarom sinds een paar jaar heel bewust zo min mogelijk in december.

Waar gaan jullie heen op werk/vakantie?
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2019 @ 22:00:17 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190354003
Edinburgh - Schotland!
  maandag 9 december 2019 @ 22:07:33 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_190354149
ik kijk elk jaar uit naar december en als het dan eenmaal zo ver is zit ik wiegend en huilend in een hoekje :')
Het helpt ook niet dat de hele wereld altijd alles nog even in december wil proppen. Deadlines op het werk, en trainingen, thema-weken, het grote kerstfeest. Nog even snel een heidagje hier, nog even snel wat trainingsmateriaal opleveren daar, allemaal bovenop je normale werk wat ook al piekt. Dan op school nog van alles. Familiezaken. Ik vind december heel gezellig, maar ik weet dat ik ook blij ben als het weer lekker saai januari is :')
disclaimer
pi_190354176
Grappig, jullie ook allemaal consultatiebureau. Ik moet morgen. Heb die plaatjes een keertje laten zien en die snapt ze wel, heb niks van een brilletje gezegd maar neem aan dat dat geen probleem is, nieuwe dingen vindt ze wel leuk.
Zal daar de zindelijkheid ook nog eens even aankaarten.
pi_190354244
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:00 schreef Quoi het volgende:
Edinburgh - Schotland!
O+ O+ O+
  maandag 9 december 2019 @ 22:24:12 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190354442
Ik vind het maar gedoe, dat december :o. Dus wij slaan zoveel mogelijk van het gedoe over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 december 2019 @ 23:06:02 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190355193
Hier exact de frustratie van SQ :X

Wij hadden vandaag de laatste afspraak op het cb. Alle testjes keurig en knettervrolijk gedaan en toen, terwijl hij gierend met mij naar een draaimolentje blies, werd hij door die mevrouw geprikt!!! :o :( :'(

Het arme kind was echt súperverdrietig en verontwaardigd...

Maargoed, eenmaal thuis kon hij wel stoer zn Garfield pleister laten zien en het aan iedereen vertellen :')

15 kg en 102 cm trouwens. Ukkepukje blijft nog even dus O+
pi_190359305
Naast alle standaard decembershit ook nog een jarige moeder, schoonmoeder, oma (ja, ik heb mijn oma nog O+ ) en beste vriendin.

Luierbroekjes maat 6: Alles nat. Helaasje pindakaasje :P
De Drynites (4-7) zitten wel goed, maar die lijken me nou helemaal niet fijn overdag...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190360653
oO<
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:53 schreef Messina het volgende:
Naast alle standaard decembershit ook nog een jarige moeder, schoonmoeder, oma (ja, ik heb mijn oma nog O+ ) en beste vriendin.

Luierbroekjes maat 6: Alles nat. Helaasje pindakaasje :P
De Drynites (4-7) zitten wel goed, maar die lijken me nou helemaal niet fijn overdag...
Anders misschien eens vragen bij de apotheek :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190360664
Is een goed idee, moet ik morgen toch even heen ^O^

Ik besefte me net ineens dat hij waarschijnlijk ipv kleinere plasjes ook in één keer een grotere plas doet, dus tijd om het potje te herintroduceren misschien ;)
Hij vond dat ding 3 maanden geleden nog doodeng... ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190361736
Mijn peutert van 2.4 vindt het potje ook niks (schuift ook een beetje weg als hij probeert te zitten) maar zo'n opzetbril op de wc vind hij wel cool, want dan kan hij doorspoelen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190361833
Mijn potje kan flushen! (Het geluid maken iig :P )
Een normaal potje (je weet wel, zo'n klein standaard ding) wordt hier gedragen als hoed ( :') )


Maar doorspoelen (de echte wc) is ook wel echt favoriet hier. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:20:19 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190369080
Jacob vond bij de laatste twee potjespogingen het ding te koud 8)7. Wat nu? Potje met stoelverwarming kopen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:21:20 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_190369102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Jacob vond bij de laatste twee potjespogingen het ding te koud 8)7. Wat nu? Potje met stoelverwarming kopen?
Voorverwarmen op de radiator?
disclaimer
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:22:55 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190369141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Voorverwarmen op de radiator?
Leuk bedacht wel. Maar ik heb in de badkamer zo'n handdoekending waar geen potje op kan en die meestal uitstaat. Hij heeft toevallig vanmorgen nogal geboeid zitten kijken naar Max op een zitverkleiner dus overweeg dat nu aan te schaffen. Terwijl ik tegelijk er eigenlijk helemaal geen moeite voor wil doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:23:04 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_190369145
Ik vind het knap hoor, ik begin er nog niet aan. Noud gaat op het kdv dus wel soms mee naar de wc. Luier uit, broek op de enkels en dan op de wc.
Maar wel als er dan een ander kindje hulp nodig heeft, snel ongezien opstaan, op de grond schijten, en daar dan in gaan springen. De leidster was maar een minuutje weg _O-
disclaimer
pi_190369344
L vindt het potje ook te koud. De wc verkleiner ook. We hebben 2 potjes en 2 verkleiners en het boeit hem totaal niks }:| en hij is ook altijd heel verbaasd als ik zeg dat hij geplast heeft, hij zegt dan van niet.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:12:02 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190370556
Hier staat het potje ook stof te vangen. Toiletverkleiner gaat momenteel prima. Elke keer als ik zijn luier zou verschonen, gaat hij naar de wc. Soms komt er wat, soms niet. Maar hij krijgt wel de routine van gaan zitten - proberen - doortrekken - handen wassen - afdrogen. Ben ik al trots op!

Vandaag werd ik erg blij van deze 2 gele mannetjes (mannetje nr. 2 afkomstig van @Lemijn). Ook al qua leeftijd wat uit elkaar, heeeerlijk met elkaar gespeeld O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190373144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind het knap hoor, ik begin er nog niet aan. Noud gaat op het kdv dus wel soms mee naar de wc. Luier uit, broek op de enkels en dan op de wc.
Maar wel als er dan een ander kindje hulp nodig heeft, snel ongezien opstaan, op de grond schijten, en daar dan in gaan springen. De leidster was maar een minuutje weg _O-
:D Mag hij sindsdien toch nog steeds mee?

Hier mogen ze op de wc/potje rond het verschonen of voor het in bad gaan. Lala heeft soms succes, Em vrijwel nooit. Het streven is om ze volgend jaar zomer zindelijk te hebben, dan ben ik tevreden!

Een zitverkleiner is net zo koud als een potje Lemijn. Is het het potje zelf dat hij koud vindt, of de blote billen? Want dan is een andere plek wellicht een oplossing?
De zitverkleiner hier is door kleuter amper gebruikt. Op het kdv gebruiken ze die ook niet, en hij zit liever zelf. Ik zou dus even goed kijken of dat wel echt nodig is, ook omdat zonder uiteindelijk makkelijker is (want buitenshuis hebben ze die vrijwel nergens, en kleuter plast sinds hij dat ding niet meer gebruikt ook amper meer over de bril/rand heen).
Mijn meiden gebruiken hem overigens wel, die zijn te onhandig of nog niet sterk genoeg en glijden anders zo de pot in (been there, done that). Kleuter heeft voor die eerste fase vooral het potje gebruikt, maar de meiden gaan daar alleen ruzie om maken en exact hetzelfde potje verkopen ze niet meer. Ze kunnen overigens (ook met opstapje) nog niet zelf op de bril komen en dat is ook een reden waarom we zindelijkheid nog niet belangrijk vinden. Zomer 2020 is het streven.

Foto's zien er gezellig uit Quoi! Leuk van de matchende kleding :D

Wow Rena, dat doet ze goed! Heeft ze mijn meiden ingehaald denk ik.

De meiden hebben het ziek zijn gelukkig heel beperkt gehouden (ik ben 5 dagen ziek geweest, man ondertussen al 6 en kleuter uiteindelijk ook 6). 2 dagen koorts waarvan 1 dag hangerig en dat was het. En Lala beweert zelfs dat iedereen ziek was maar zij helemaal niet. Ik hoop dus maar dat we het hiermee ook gelijk gehad hebben. Ze missen in ieder geval wel Sinterklaas heel erg, daar wordt nog steeds voor gezongen. Pakjesavond is ook niet helemaal goed uit de verf gekomen dit jaar door ziekte helaas. Volgend jaar begrijpen ze dat hopelijk wat beter en is het ook wat gezelliger met fitte ouders en broer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190376007
James kan prima zonder luier maar hij vertikt het gewoon... doet het alleen als hij er zin in heeft :') op psz doen ze er ook niet echt moeite voor.

Vandaag is t alweer 3 jaar geleden dat mijn ventje er zo slecht aan toe was en ik hem bijna kwijt was... december blijft een rare maand...

Maar zo trots op de kleine vechter!♡

S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 december 2019 @ 20:43:29 #281
269689 crew  Viv
pi_190386452
Ja gm87 ik weet het nog goed, ik was toen zo'n beetje non-stop aan het kolven en vond uiteraard dat ik het niet echt getroffen had zo, tot jij begon te posten over J in het ziekenhuis en dat je hem zelfs niet mocht vasthouden. :'( Wat een reality check was dat zeg. En wat is hij er godzijdank goed uitgekomen. :*
pi_190386665
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja gm87 ik weet het nog goed, ik was toen zo'n beetje non-stop aan het kolven en vond uiteraard dat ik het niet echt getroffen had zo, tot jij begon te posten over J in het ziekenhuis en dat je hem zelfs niet mocht vasthouden. :'( Wat een reality check was dat zeg. En wat is hij er godzijdank goed uitgekomen. :*
Ja ik zat vanavond het nieuws te kijken, een stukje over RS... dat hoesten van dat kleine mensje... vreselijk! Maar goddank is het nu een heerlijke peuterdraak die mij heel veel grijze haren bezorgd. :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 december 2019 @ 20:57:11 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190386715
Nou @ViviRAWRS dat kolven van jou is anders een monsterlijke klus geweest. @gewoonmezelf87, heerlijk binkie is het toch! Geeft wel weer vertrouwen dat hij het nu goed doet denk ik :)
  woensdag 11 december 2019 @ 20:57:25 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190386721
Kijk die mooie mentions van mij nou toch.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 december 2019 @ 21:08:50 #285
269689 crew  Viv
pi_190386947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
Nou @:ViviRAWRS dat kolven van jou is anders een monsterlijke klus geweest.
Dat klopt, maar het was toen wel goed om weer te beseffen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je baby gezond is en thuis is en dat je hem/haar mag vasthouden wanneer je maar wil. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
Kijk die mooie mentions van mij nou toch.
Goed bezig! *O* En als dit mobiel was heb je dikke kans dat autocorrect voortaan een handje helpt. ;)
pi_190387100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het was toen wel goed om weer te beseffen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je baby gezond is en thuis is en dat je hem/haar mag vasthouden wanneer je maar wil. :)
[..]

Goed bezig! *O* En als dit mobiel was heb je dikke kans dat autocorrect voortaan een handje helpt. ;)
Ik heb joue kolfavontuur vanaf de zijlijn gevolgd maar diep respect voor jouw doorzettingsvermogen... ik haf ws allang opgegeven.
S. 2014
J. 2016
pi_190388134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind het knap hoor, ik begin er nog niet aan. Noud gaat op het kdv dus wel soms mee naar de wc. Luier uit, broek op de enkels en dan op de wc.
Maar wel als er dan een ander kindje hulp nodig heeft, snel ongezien opstaan, op de grond schijten, en daar dan in gaan springen. De leidster was maar een minuutje weg _O-
:D _O-

Ben wel blij om te lezen dat ik nog niet achterloop op zindelijkheidsgebied (bij C :P ), ik heb al verschillende mensen gehad die me vragen of ik er al actief mee bezig ben :? Ze is pas net 2 :o

FF, wat balen dat jullie allemaal zo ziek zijn geweest :o

Gm87, wat heftig zeg, van wat ik begrijp RS virus? En wat een stoer mannetje nu zeg! O+

Mijn peuter begint nu echt met de dag wijzer te worden zeg, vooral qua praten merk ik echt dagelijks verschil, alsof ze echt een update heeft gehad sinds haar verjaardag :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 11 december 2019 @ 22:35:37 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190388814
Het is ook wel weer hot topic onder de (schoon)moeders en consorten, na het lopen. En dan horen daar natuurlijk de honderd ongevraagde tips bij :')

Max vindt een luier trouwens steeds vervelender (jeuken of niet goed zitten) en doet ‘m soms zelf uit/af. Dat zal dan toch wel ergens een keer goed gaan :)
  woensdag 11 december 2019 @ 23:52:02 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190390241
Gezonde kindjes O+ geen vanzelfsprekendheid, maar zo fijn als ze weer gezond zijn. Wat een zorgen

Die Noud trouwens _O- _O-

Miep wil regelmatig voor het slapengaan niet plassen en moet dan met luier slapen. Doet ze m als ze wakker wordt wel zelf snel al af 'want luiers zijn voor baby's' zegt ze dan _O- O+

Het is een enorme peuterdraak af en toe, maar ze is ook zoooo verschrikkelijk leuk en lief O+ O+ O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190391928
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
James kan prima zonder luier maar hij vertikt het gewoon... doet het alleen als hij er zin in heeft :') op psz doen ze er ook niet echt moeite voor.

Vandaag is t alweer 3 jaar geleden dat mijn ventje er zo slecht aan toe was en ik hem bijna kwijt was... december blijft een rare maand...

Maar zo trots op de kleine vechter!♡

[ afbeelding ]
Ach GM :* wat een klotevirus is het toch. Maar wat ziet James er nu goed uit! Mijn gedachten zijn nu ook vaker bij vorig jaar.. Het heeft meer indruk achter gelaten dan ik toen dacht.
pi_190393397
Wij wonen in de buurt van Plaswijckpark (grote buitenspeeltuin/binnenspeeltuin/dierentuintje) en de kapitein vind het daar awesome dus we hebben een abonnement. Wat ik dus niet wist was dat hij weet hoe het heet. Gisteren was onze vrije dag samen, hij kwam knuffelen en zei met de grootste blauwste puppyogen "mama, samen naar plaswijck? samen spelen en treintje rijden". O+ is goed hoor kind :D de afwas en de was doen we morgen wel weer.

Ze leren zo ontzettend snel nu :D ik vind het zo leuk, kleine sponsjes :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 december 2019 @ 22:21:49 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190407980
Leuk @littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Het is genieten, die kleine mannetje en vrouwtjes. Ik ben vandaag helemaal week, want vanmorgen mochten we naar het consultatiebureau en ik glim nog steeds van trots. Daar zat mijn manneke dan op een stoel, met zijn hand voor zijn ene oog, al die plaatjes op te noemen! En voetballen want ook een testje blijkbaar O+ Alleen tekenen zag hij ff niet zitten, maar het is geen tekenaar weten we.

Wat een verschil trouwens tussen ons oude cb en deze :o Vorige midden in achterstandswijk, groots opgezet, deze piepklein, in het gebouw van zijn kdv. Wat weer superhandig was, kon hij meteen door.

Vroegen nog of ik veel geoefend had met de ogentest, dat hij het zo netjes deed. Uhmmm ja, vanmorgen vroeg 8)7

Morgen brengt mijn vriend 'm naar mijn zus voor een nachtje logeren. Hebben wij onze datenight :') en kan vriendj me op onchristelijk tijdstip naar Schiphol brengen. Zie ik 'm dinsdag pas weer, als hij landt in Edinburgh met z'n vader O+
pi_190408044
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:21 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Het is genieten, die kleine mannetje en vrouwtjes. Ik ben vandaag helemaal week, want vanmorgen mochten we naar het consultatiebureau en ik glim nog steeds van trots. Daar zat mijn manneke dan op een stoel, met zijn hand voor zijn ene oog, al die plaatjes op te noemen! En voetballen want ook een testje blijkbaar O+ Alleen tekenen zag hij ff niet zitten, maar het is geen tekenaar weten we.

Wat een verschil trouwens tussen ons oude cb en deze :o Vorige midden in achterstandswijk, groots opgezet, deze piepklein, in het gebouw van zijn kdv. Wat weer superhandig was, kon hij meteen door.

Vroegen nog of ik veel geoefend had met de ogentest, dat hij het zo netjes deed. Uhmmm ja, vanmorgen vroeg 8)7

Morgen brengt mijn vriend 'm naar mijn zus voor een nachtje logeren. Hebben wij onze datenight :') en kan vriendj me op onchristelijk tijdstip naar Schiphol brengen. Zie ik 'm dinsdag pas weer, als hij landt in Edinburgh met z'n vader O+
Geef gerust een gil als je een keer samen naar plaswijck wil :P kaptein leidt max vast graag rond haha.

En lekker bezig bij het CB ^O^ parentingpoints in the pocket :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 12 december 2019 @ 22:35:18 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190408283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geef gerust een gil als je een keer samen naar plaswijck wil :P kaptein leidt max vast graag rond haha.

En lekker bezig bij het CB ^O^ parentingpoints in the pocket :7
Houd ik in gedachten! ^O^
pi_190428166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:21 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Het is genieten, die kleine mannetje en vrouwtjes. Ik ben vandaag helemaal week, want vanmorgen mochten we naar het consultatiebureau en ik glim nog steeds van trots. Daar zat mijn manneke dan op een stoel, met zijn hand voor zijn ene oog, al die plaatjes op te noemen! En voetballen want ook een testje blijkbaar O+ Alleen tekenen zag hij ff niet zitten, maar het is geen tekenaar weten we.

Wat een verschil trouwens tussen ons oude cb en deze :o Vorige midden in achterstandswijk, groots opgezet, deze piepklein, in het gebouw van zijn kdv. Wat weer superhandig was, kon hij meteen door.

Vroegen nog of ik veel geoefend had met de ogentest, dat hij het zo netjes deed. Uhmmm ja, vanmorgen vroeg 8)7

Morgen brengt mijn vriend 'm naar mijn zus voor een nachtje logeren. Hebben wij onze datenight :') en kan vriendj me op onchristelijk tijdstip naar Schiphol brengen. Zie ik 'm dinsdag pas weer, als hij landt in Edinburgh met z'n vader O+
Haha leuk is dat he, je kan zo trots zijn op wat ze allemaal al kunnen!

Hu bij mijn dochter deden ze die ogentest niet meer, ‘want we sturen, zo is gebleken, te veel onterecht door’. Dus in Utrecht doen ze alleen die test met 3j 9 mnd, maar dan is het volgens mij niet met die plaatjes maar gewoon met die rondjes zegmaar, dat je moet zeggen waar de opening zit.

Mijn kleine zat in de wachtruimte in het Engels re tellen, iedereen helemaal verbaasd 😂 Heeft Dora toch nog nut gehad!
pi_190443376
Quoi, leuk hè om die bevestiging te krijgen dat je kind het goed doet, ook al weet je dat zelf vaak wel :Y

Ik pas vanavond op mijn 4 neefjes in de leeftijd van 6 tot 11 jaar en wat waardeer ik het dan dat mijn peuter nog niet zelf uit bed kan komen zeg :') :') De oudste twee gaan zometeen naar bed, en ze protesteerden net al heftig *O* Goede oudere kinderen training dit :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190445268
Hier ook niet actief bezig met zindelijkheid.
Hij heeft zelf nog niet door dat hij plast.
Laatste zat hij zeker 15 min op het potje tv te kijken :'), vond ik een druppel erin en de rest lag op de mat haha. Geen idee hoe hij dat flikte maar hij keek me als een botsauto aan toen ik dat druppeltje toejuichte.

Maandag staat een afspraak bij de huisarts voor V zijn ogen. Merken dat hij loenst sinds een week of 2.
Huisarts wilt eerst zelf kijken voordat ze me doorverwijst.. heb wat foto's als bewijs want zul je zien dat hij het niet doet :+
pi_190450514
Hier ook zero zindelijkheid, wel wordt er na het badderen vaak heel enthousiast op de badmat geplast :') maar echt niet dat ik hem op dat moment op de wc krijg, dat wil ie nog niet.

Hij gaat binnenkort naar een nieuwe groep op het kdv waar naar de wc gaan standaard gebeurt n paar keer per dag, wie weet doet dat wat :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190450571
Zindelijkheid, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat gaan. Ze is een tijd 1 of 2x per dag op het potje gegaan met steevast resultaat (plas). Plots wilde ze niet meer en nu nog steeds maar sporadisch. Soms lukt het, soms niet.
Gisteren wilde ze wel maar plaste ze al voordat ze op het potje zat. Toen ze merkte dat ze nat werd hield ze in (schrok ze) en heeft ze het plasje op het potje afgemaakt. Vind ik al knap!
Later op de dag liep ze ineens naar een hoek van de kamer achter een kast en hoorde ik dat ze aan het poepen was. Vond het wel typisch. Poepen op potje of wc is echter een steevaste nee en zie ik niet snel gebeuren.
pi_190454368
Mijm plast echt al tijden voor zijn dutjes op de wc, maar merk nu ook dat overdag zijn luiers vaak helemaal droog blijven. Vind het alleen te spannend om geen luiers meer om te doen. Met goed weer maar eens proberen.
Nadeel is dan wel dat hij op de wc niet alles eruit plast en ‘s nachts steeds doorlekt :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190460543
Muh t kapiteintje is ook ziek, gelukkig niet de poepgriep des doods, maar snot, koorts en geen eetlust en fut.

En hoe sneu ik t ook altijd vind als ie ziek is, dat ie dan ineens weer uren wil hangen en knuffelen vind ik heerlijk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')