abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190336432
@Messina, wist je dat Pampers ook nog broekjes in maat 7 heeft? Die deden hier de truc lange tijd bij mijn bovengemiddeld grote zoon.
  zondag 8 december 2019 @ 23:39:57 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190337386
Mijn kinderen zijn beiden met 1,5 jaar gestopt met middagdutjes doen, dus ik lees jullie verhalen over slapende peuters altijd met lichte jaloezie :').
KuikenGuppy
pi_190338861
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 23:39 schreef Burdie het volgende:
Mijn kinderen zijn beiden met 1,5 jaar gestopt met middagdutjes doen, dus ik lees jullie verhalen over slapende peuters altijd met lichte jaloezie :').
Hier ook.... je bent niet alleen :D :*
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator maandag 9 december 2019 @ 07:17:53 #254
269689 crew  Viv
pi_190338901
Middagdutjes waren hier altijd zo'n gedoe, het kostte veel tijd en moeite om haar naar bed te brengen en ik kon er totaal niet op rekenen dat ze dan inderdaad ging slapen en zo ja, voor hoelang. Sinds ze 2,5 is doet ze thuis geen dutjes meer (op het kdv nog wel, maar die dagen moet ze er 's ochtends eerder uit), maar ik heb dus wat dat betreft echt geen heimwee naar voorheen. :D
pi_190339266
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Is dat klein? Klinkt mij niet abnormaal. Noud is 2 jaar en 9 maanden en die zit rond de 13 kilo, is volgens mij aardig gemiddeld?
hij zit op de - 1 lijn qua lengte, dus wel wat aan de kleine kant ja.
  maandag 9 december 2019 @ 08:35:11 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_190339272
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 08:33 schreef Nazil het volgende:

[..]

hij zit op de - 1 lijn qua lengte, dus wel wat aan de kleine kant ja.
Mwah, da's ietsjes pietsjes kleiner dan gemiddeld, geen uitzonderlijke dwerg ofzo ;)
disclaimer
pi_190339650
Middagdutjes gaan hier juist prima tov een jaar geleden. Ze kan voorlopig nog niet zonder.
Zaterdag was ze pas om 9:45 wakker en heb ik besloten haar wakker te houden. Ze was savonds wel heel moe en sliep om 19:45 (vroeg voor haar). Na anderhalf uur werd ze wakker en deed ze er een uur over om weer in slaap te vallen, terwijl ze normaal heel wat uren doorslaapt. Reden om de dutjes erin te houden!

Ik vroeg gisteren wat ze het leukste cadeau vond, ‘de shampoo’! :') (wat ze overigens al geraden had voordat ze het had uitgepakt.
Ze was wel heel verdrietig dat haar nieuwe poppenstoel niet mee naar de opvang mocht vanochtend.
pi_190341428
Bijlezen lukt niet echt doordat het forum mobiel de hele tijd vastloopt bij me -O-

Ik las een grappige opmerking van Simon, waar ik stiekem ook om moest lachen :@

Leuk om te lezen hoe jullie Sint hebben gevierd :)

Mijn peuter is ook een kleine reus aan het worden bleek vanmorgen op het CB, 91cm en 14 kilo, beiden in het bovenste lijntje voor haar leeftijd :') Verder doet ze alles wat een kindje van haar leeftijd moet doen dus we zijn weer helemaal goedgekeurd :7 Ik hecht er nu niet zo veel waarde meer aan eigenlijk, maar het is toch leuk om te horen dat ze het goed doet O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190346611
Hier hadden we laatst de 14 maanden afspraak, kapteintje heeft alleen maar gehuild omdat ie werd onderbroken in z'n spel om van de wachtkamer naar de arts te gaan. Kort gesprekje dus :') snel de nodige controles, verteld over z'n spraak en een snelle ballen check en dat was m. Meten en wegen ging ook niet van harte dus hij is ongeveer 95 cm bij 13 kg, bovenste lijntje vd lengte en onderste qua gewicht :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 december 2019 @ 21:29:24 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190353239
Consultatieburo! Wij mogen er dus donderdag heen. Max vroeg zich af wat dat dan was. "Daar ging je heen toen je nog baby was", heb ik er nog van gemaakt. Zo voelt het ook. Maar goed, we mogen natuurlijk ook voor zo'n ogentest. Ik ging een beetje met uitleggen dat daar een bril bij hoort met 1 dichte kant. "Maar mama, ik kan toch mijn hand voor mijn oog houden?" Uhh, yeah sure, tuurlijk.

Vanaf vrijdag gaan we trouwens een moordend schema in van leuke dingen weliswaar, maar veel en druk. Vrijdagavond avondje samen naar theater en Max uit logeren, zaterdagochtend vlieg ik naar het buitenland voor werk. Dinsdag wordt een topdag, want dan komen mijn grote en kleine vriendje daarheen vliegen voor een paar dagen vakantie O+ Daarna dan kerst, verjaardag en oud en nieuw.

Vinden jullie het ook zo snel kerst ineens? Op het kdv is het ook ineens kerst, terwijl Max nog volop Sinterklaarliedjes zingt :') Ik snap wel dat kindjes (en ouders :P ) best overprikkeld raken van december.
  maandag 9 december 2019 @ 21:54:09 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190353854
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:29 schreef Quoi het volgende:
Vinden jullie het ook zo snel kerst ineens? Op het kdv is het ook ineens kerst, terwijl Max nog volop Sinterklaarliedjes zingt :') Ik snap wel dat kindjes (en ouders :P ) best overprikkeld raken van december.
Wij doen daarom sinds een paar jaar heel bewust zo min mogelijk in december.

Waar gaan jullie heen op werk/vakantie?
KuikenGuppy
  maandag 9 december 2019 @ 22:00:17 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190354003
Edinburgh - Schotland!
  maandag 9 december 2019 @ 22:07:33 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_190354149
ik kijk elk jaar uit naar december en als het dan eenmaal zo ver is zit ik wiegend en huilend in een hoekje :')
Het helpt ook niet dat de hele wereld altijd alles nog even in december wil proppen. Deadlines op het werk, en trainingen, thema-weken, het grote kerstfeest. Nog even snel een heidagje hier, nog even snel wat trainingsmateriaal opleveren daar, allemaal bovenop je normale werk wat ook al piekt. Dan op school nog van alles. Familiezaken. Ik vind december heel gezellig, maar ik weet dat ik ook blij ben als het weer lekker saai januari is :')
disclaimer
pi_190354176
Grappig, jullie ook allemaal consultatiebureau. Ik moet morgen. Heb die plaatjes een keertje laten zien en die snapt ze wel, heb niks van een brilletje gezegd maar neem aan dat dat geen probleem is, nieuwe dingen vindt ze wel leuk.
Zal daar de zindelijkheid ook nog eens even aankaarten.
pi_190354244
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:00 schreef Quoi het volgende:
Edinburgh - Schotland!
O+ O+ O+
  maandag 9 december 2019 @ 22:24:12 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190354442
Ik vind het maar gedoe, dat december :o. Dus wij slaan zoveel mogelijk van het gedoe over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 december 2019 @ 23:06:02 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190355193
Hier exact de frustratie van SQ :X

Wij hadden vandaag de laatste afspraak op het cb. Alle testjes keurig en knettervrolijk gedaan en toen, terwijl hij gierend met mij naar een draaimolentje blies, werd hij door die mevrouw geprikt!!! :o :( :'(

Het arme kind was echt súperverdrietig en verontwaardigd...

Maargoed, eenmaal thuis kon hij wel stoer zn Garfield pleister laten zien en het aan iedereen vertellen :')

15 kg en 102 cm trouwens. Ukkepukje blijft nog even dus O+
pi_190359305
Naast alle standaard decembershit ook nog een jarige moeder, schoonmoeder, oma (ja, ik heb mijn oma nog O+ ) en beste vriendin.

Luierbroekjes maat 6: Alles nat. Helaasje pindakaasje :P
De Drynites (4-7) zitten wel goed, maar die lijken me nou helemaal niet fijn overdag...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190360653
oO<
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:53 schreef Messina het volgende:
Naast alle standaard decembershit ook nog een jarige moeder, schoonmoeder, oma (ja, ik heb mijn oma nog O+ ) en beste vriendin.

Luierbroekjes maat 6: Alles nat. Helaasje pindakaasje :P
De Drynites (4-7) zitten wel goed, maar die lijken me nou helemaal niet fijn overdag...
Anders misschien eens vragen bij de apotheek :?
pi_190360664
Is een goed idee, moet ik morgen toch even heen ^O^

Ik besefte me net ineens dat hij waarschijnlijk ipv kleinere plasjes ook in één keer een grotere plas doet, dus tijd om het potje te herintroduceren misschien ;)
Hij vond dat ding 3 maanden geleden nog doodeng... ;(
pi_190361736
Mijn peutert van 2.4 vindt het potje ook niks (schuift ook een beetje weg als hij probeert te zitten) maar zo'n opzetbril op de wc vind hij wel cool, want dan kan hij doorspoelen _O-
pi_190361833
Mijn potje kan flushen! (Het geluid maken iig :P )
Een normaal potje (je weet wel, zo'n klein standaard ding) wordt hier gedragen als hoed ( :') )

Maar doorspoelen (de echte wc) is ook wel echt favoriet hier. *O*
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:20:19 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190369080
Jacob vond bij de laatste twee potjespogingen het ding te koud 8)7. Wat nu? Potje met stoelverwarming kopen?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:21:20 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_190369102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Jacob vond bij de laatste twee potjespogingen het ding te koud 8)7. Wat nu? Potje met stoelverwarming kopen?
Voorverwarmen op de radiator?
disclaimer
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:22:55 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190369141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Voorverwarmen op de radiator?
Leuk bedacht wel. Maar ik heb in de badkamer zo'n handdoekending waar geen potje op kan en die meestal uitstaat. Hij heeft toevallig vanmorgen nogal geboeid zitten kijken naar Max op een zitverkleiner dus overweeg dat nu aan te schaffen. Terwijl ik tegelijk er eigenlijk helemaal geen moeite voor wil doen.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:23:04 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_190369145
Ik vind het knap hoor, ik begin er nog niet aan. Noud gaat op het kdv dus wel soms mee naar de wc. Luier uit, broek op de enkels en dan op de wc.
Maar wel als er dan een ander kindje hulp nodig heeft, snel ongezien opstaan, op de grond schijten, en daar dan in gaan springen. De leidster was maar een minuutje weg _O-
disclaimer
pi_190369344
L vindt het potje ook te koud. De wc verkleiner ook. We hebben 2 potjes en 2 verkleiners en het boeit hem totaal niks }:| en hij is ook altijd heel verbaasd als ik zeg dat hij geplast heeft, hij zegt dan van niet.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:12:02 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190370556
Hier staat het potje ook stof te vangen. Toiletverkleiner gaat momenteel prima. Elke keer als ik zijn luier zou verschonen, gaat hij naar de wc. Soms komt er wat, soms niet. Maar hij krijgt wel de routine van gaan zitten - proberen - doortrekken - handen wassen - afdrogen. Ben ik al trots op!

Vandaag werd ik erg blij van deze 2 gele mannetjes (mannetje nr. 2 afkomstig van @Lemijn). Ook al qua leeftijd wat uit elkaar, heeeerlijk met elkaar gespeeld O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190373144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind het knap hoor, ik begin er nog niet aan. Noud gaat op het kdv dus wel soms mee naar de wc. Luier uit, broek op de enkels en dan op de wc.
Maar wel als er dan een ander kindje hulp nodig heeft, snel ongezien opstaan, op de grond schijten, en daar dan in gaan springen. De leidster was maar een minuutje weg _O-
:D Mag hij sindsdien toch nog steeds mee?

Hier mogen ze op de wc/potje rond het verschonen of voor het in bad gaan. Lala heeft soms succes, Em vrijwel nooit. Het streven is om ze volgend jaar zomer zindelijk te hebben, dan ben ik tevreden!

Een zitverkleiner is net zo koud als een potje Lemijn. Is het het potje zelf dat hij koud vindt, of de blote billen? Want dan is een andere plek wellicht een oplossing?
De zitverkleiner hier is door kleuter amper gebruikt. Op het kdv gebruiken ze die ook niet, en hij zit liever zelf. Ik zou dus even goed kijken of dat wel echt nodig is, ook omdat zonder uiteindelijk makkelijker is (want buitenshuis hebben ze die vrijwel nergens, en kleuter plast sinds hij dat ding niet meer gebruikt ook amper meer over de bril/rand heen).
Mijn meiden gebruiken hem overigens wel, die zijn te onhandig of nog niet sterk genoeg en glijden anders zo de pot in (been there, done that). Kleuter heeft voor die eerste fase vooral het potje gebruikt, maar de meiden gaan daar alleen ruzie om maken en exact hetzelfde potje verkopen ze niet meer. Ze kunnen overigens (ook met opstapje) nog niet zelf op de bril komen en dat is ook een reden waarom we zindelijkheid nog niet belangrijk vinden. Zomer 2020 is het streven.

Foto's zien er gezellig uit Quoi! Leuk van de matchende kleding :D

Wow Rena, dat doet ze goed! Heeft ze mijn meiden ingehaald denk ik.

De meiden hebben het ziek zijn gelukkig heel beperkt gehouden (ik ben 5 dagen ziek geweest, man ondertussen al 6 en kleuter uiteindelijk ook 6). 2 dagen koorts waarvan 1 dag hangerig en dat was het. En Lala beweert zelfs dat iedereen ziek was maar zij helemaal niet. Ik hoop dus maar dat we het hiermee ook gelijk gehad hebben. Ze missen in ieder geval wel Sinterklaas heel erg, daar wordt nog steeds voor gezongen. Pakjesavond is ook niet helemaal goed uit de verf gekomen dit jaar door ziekte helaas. Volgend jaar begrijpen ze dat hopelijk wat beter en is het ook wat gezelliger met fitte ouders en broer.
pi_190376007
James kan prima zonder luier maar hij vertikt het gewoon... doet het alleen als hij er zin in heeft :') op psz doen ze er ook niet echt moeite voor.

Vandaag is t alweer 3 jaar geleden dat mijn ventje er zo slecht aan toe was en ik hem bijna kwijt was... december blijft een rare maand...

Maar zo trots op de kleine vechter!♡

S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator woensdag 11 december 2019 @ 20:43:29 #281
269689 crew  Viv
pi_190386452
Ja gm87 ik weet het nog goed, ik was toen zo'n beetje non-stop aan het kolven en vond uiteraard dat ik het niet echt getroffen had zo, tot jij begon te posten over J in het ziekenhuis en dat je hem zelfs niet mocht vasthouden. :'( Wat een reality check was dat zeg. En wat is hij er godzijdank goed uitgekomen. :*
pi_190386665
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja gm87 ik weet het nog goed, ik was toen zo'n beetje non-stop aan het kolven en vond uiteraard dat ik het niet echt getroffen had zo, tot jij begon te posten over J in het ziekenhuis en dat je hem zelfs niet mocht vasthouden. :'( Wat een reality check was dat zeg. En wat is hij er godzijdank goed uitgekomen. :*
Ja ik zat vanavond het nieuws te kijken, een stukje over RS... dat hoesten van dat kleine mensje... vreselijk! Maar goddank is het nu een heerlijke peuterdraak die mij heel veel grijze haren bezorgd. :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 december 2019 @ 20:57:11 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190386715
Nou @ViviRAWRS dat kolven van jou is anders een monsterlijke klus geweest. @gewoonmezelf87, heerlijk binkie is het toch! Geeft wel weer vertrouwen dat hij het nu goed doet denk ik :)
  woensdag 11 december 2019 @ 20:57:25 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190386721
Kijk die mooie mentions van mij nou toch.
  Manager PR/Moderator woensdag 11 december 2019 @ 21:08:50 #285
269689 crew  Viv
pi_190386947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
Nou @:ViviRAWRS dat kolven van jou is anders een monsterlijke klus geweest.
Dat klopt, maar het was toen wel goed om weer te beseffen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je baby gezond is en thuis is en dat je hem/haar mag vasthouden wanneer je maar wil. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
Kijk die mooie mentions van mij nou toch.
Goed bezig! *O* En als dit mobiel was heb je dikke kans dat autocorrect voortaan een handje helpt. ;)
pi_190387100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het was toen wel goed om weer te beseffen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je baby gezond is en thuis is en dat je hem/haar mag vasthouden wanneer je maar wil. :)
[..]

Goed bezig! *O* En als dit mobiel was heb je dikke kans dat autocorrect voortaan een handje helpt. ;)
Ik heb joue kolfavontuur vanaf de zijlijn gevolgd maar diep respect voor jouw doorzettingsvermogen... ik haf ws allang opgegeven.
S. 2014
J. 2016
pi_190388134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:23 schreef SQ het volgende:
:D _O-

Ben wel blij om te lezen dat ik nog niet achterloop op zindelijkheidsgebied (bij C :P ), ik heb al verschillende mensen gehad die me vragen of ik er al actief mee bezig ben :? Ze is pas net 2 :o

FF, wat balen dat jullie allemaal zo ziek zijn geweest :o

Gm87, wat heftig zeg, van wat ik begrijp RS virus? En wat een stoer mannetje nu zeg! O+

Mijn peuter begint nu echt met de dag wijzer te worden zeg, vooral qua praten merk ik echt dagelijks verschil, alsof ze echt een update heeft gehad sinds haar verjaardag :)
And you know I might
  woensdag 11 december 2019 @ 22:35:37 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190388814
Het is ook wel weer hot topic onder de (schoon)moeders en consorten, na het lopen. En dan horen daar natuurlijk de honderd ongevraagde tips bij :')

Max vindt een luier trouwens steeds vervelender (jeuken of niet goed zitten) en doet ‘m soms zelf uit/af. Dat zal dan toch wel ergens een keer goed gaan :)
  woensdag 11 december 2019 @ 23:52:02 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190390241
Gezonde kindjes O+ geen vanzelfsprekendheid, maar zo fijn als ze weer gezond zijn. Wat een zorgen

Die Noud trouwens _O- _O-

Miep wil regelmatig voor het slapengaan niet plassen en moet dan met luier slapen. Doet ze m als ze wakker wordt wel zelf snel al af 'want luiers zijn voor baby's' zegt ze dan _O- O+

Het is een enorme peuterdraak af en toe, maar ze is ook zoooo verschrikkelijk leuk en lief O+ O+ O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190391928
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
James kan prima zonder luier maar hij vertikt het gewoon... doet het alleen als hij er zin in heeft :') op psz doen ze er ook niet echt moeite voor.

Vandaag is t alweer 3 jaar geleden dat mijn ventje er zo slecht aan toe was en ik hem bijna kwijt was... december blijft een rare maand...

Maar zo trots op de kleine vechter!♡

[ afbeelding ]
Ach GM :* wat een klotevirus is het toch. Maar wat ziet James er nu goed uit! Mijn gedachten zijn nu ook vaker bij vorig jaar.. Het heeft meer indruk achter gelaten dan ik toen dacht.
pi_190393397
Wij wonen in de buurt van Plaswijckpark (grote buitenspeeltuin/binnenspeeltuin/dierentuintje) en de kapitein vind het daar awesome dus we hebben een abonnement. Wat ik dus niet wist was dat hij weet hoe het heet. Gisteren was onze vrije dag samen, hij kwam knuffelen en zei met de grootste blauwste puppyogen "mama, samen naar plaswijck? samen spelen en treintje rijden". O+ is goed hoor kind :D de afwas en de was doen we morgen wel weer.

Ze leren zo ontzettend snel nu :D ik vind het zo leuk, kleine sponsjes :D
  donderdag 12 december 2019 @ 22:21:49 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190407980
Leuk @littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Het is genieten, die kleine mannetje en vrouwtjes. Ik ben vandaag helemaal week, want vanmorgen mochten we naar het consultatiebureau en ik glim nog steeds van trots. Daar zat mijn manneke dan op een stoel, met zijn hand voor zijn ene oog, al die plaatjes op te noemen! En voetballen want ook een testje blijkbaar O+ Alleen tekenen zag hij ff niet zitten, maar het is geen tekenaar weten we.

Wat een verschil trouwens tussen ons oude cb en deze :o Vorige midden in achterstandswijk, groots opgezet, deze piepklein, in het gebouw van zijn kdv. Wat weer superhandig was, kon hij meteen door.

Vroegen nog of ik veel geoefend had met de ogentest, dat hij het zo netjes deed. Uhmmm ja, vanmorgen vroeg 8)7

Morgen brengt mijn vriend 'm naar mijn zus voor een nachtje logeren. Hebben wij onze datenight :') en kan vriendj me op onchristelijk tijdstip naar Schiphol brengen. Zie ik 'm dinsdag pas weer, als hij landt in Edinburgh met z'n vader O+
pi_190408044
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:21 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Het is genieten, die kleine mannetje en vrouwtjes. Ik ben vandaag helemaal week, want vanmorgen mochten we naar het consultatiebureau en ik glim nog steeds van trots. Daar zat mijn manneke dan op een stoel, met zijn hand voor zijn ene oog, al die plaatjes op te noemen! En voetballen want ook een testje blijkbaar O+ Alleen tekenen zag hij ff niet zitten, maar het is geen tekenaar weten we.

Wat een verschil trouwens tussen ons oude cb en deze :o Vorige midden in achterstandswijk, groots opgezet, deze piepklein, in het gebouw van zijn kdv. Wat weer superhandig was, kon hij meteen door.

Vroegen nog of ik veel geoefend had met de ogentest, dat hij het zo netjes deed. Uhmmm ja, vanmorgen vroeg 8)7

Morgen brengt mijn vriend 'm naar mijn zus voor een nachtje logeren. Hebben wij onze datenight :') en kan vriendj me op onchristelijk tijdstip naar Schiphol brengen. Zie ik 'm dinsdag pas weer, als hij landt in Edinburgh met z'n vader O+
Geef gerust een gil als je een keer samen naar plaswijck wil :P kaptein leidt max vast graag rond haha.

En lekker bezig bij het CB ^O^ parentingpoints in the pocket :7
  donderdag 12 december 2019 @ 22:35:18 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190408283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geef gerust een gil als je een keer samen naar plaswijck wil :P kaptein leidt max vast graag rond haha.

En lekker bezig bij het CB ^O^ parentingpoints in the pocket :7
Houd ik in gedachten! ^O^
pi_190428166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:21 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:littledrummergirl ! Tot nu toe nog steeds niet geweest, terwijl we er relatief dichtbij wonen.

Haha leuk is dat he, je kan zo trots zijn op wat ze allemaal al kunnen!

Hu bij mijn dochter deden ze die ogentest niet meer, ‘want we sturen, zo is gebleken, te veel onterecht door’. Dus in Utrecht doen ze alleen die test met 3j 9 mnd, maar dan is het volgens mij niet met die plaatjes maar gewoon met die rondjes zegmaar, dat je moet zeggen waar de opening zit.

Mijn kleine zat in de wachtruimte in het Engels re tellen, iedereen helemaal verbaasd 😂 Heeft Dora toch nog nut gehad!
pi_190443376
Quoi, leuk hè om die bevestiging te krijgen dat je kind het goed doet, ook al weet je dat zelf vaak wel :Y

Ik pas vanavond op mijn 4 neefjes in de leeftijd van 6 tot 11 jaar en wat waardeer ik het dan dat mijn peuter nog niet zelf uit bed kan komen zeg :') :') De oudste twee gaan zometeen naar bed, en ze protesteerden net al heftig *O* Goede oudere kinderen training dit :P
And you know I might
pi_190445268
Hier ook niet actief bezig met zindelijkheid.
Hij heeft zelf nog niet door dat hij plast.
Laatste zat hij zeker 15 min op het potje tv te kijken :'), vond ik een druppel erin en de rest lag op de mat haha. Geen idee hoe hij dat flikte maar hij keek me als een botsauto aan toen ik dat druppeltje toejuichte.

Maandag staat een afspraak bij de huisarts voor V zijn ogen. Merken dat hij loenst sinds een week of 2.
Huisarts wilt eerst zelf kijken voordat ze me doorverwijst.. heb wat foto's als bewijs want zul je zien dat hij het niet doet :+
pi_190450514
Hier ook zero zindelijkheid, wel wordt er na het badderen vaak heel enthousiast op de badmat geplast :') maar echt niet dat ik hem op dat moment op de wc krijg, dat wil ie nog niet.

Hij gaat binnenkort naar een nieuwe groep op het kdv waar naar de wc gaan standaard gebeurt n paar keer per dag, wie weet doet dat wat :D
pi_190450571
Zindelijkheid, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat gaan. Ze is een tijd 1 of 2x per dag op het potje gegaan met steevast resultaat (plas). Plots wilde ze niet meer en nu nog steeds maar sporadisch. Soms lukt het, soms niet.
Gisteren wilde ze wel maar plaste ze al voordat ze op het potje zat. Toen ze merkte dat ze nat werd hield ze in (schrok ze) en heeft ze het plasje op het potje afgemaakt. Vind ik al knap!
Later op de dag liep ze ineens naar een hoek van de kamer achter een kast en hoorde ik dat ze aan het poepen was. Vond het wel typisch. Poepen op potje of wc is echter een steevaste nee en zie ik niet snel gebeuren.
pi_190454368
Mijm plast echt al tijden voor zijn dutjes op de wc, maar merk nu ook dat overdag zijn luiers vaak helemaal droog blijven. Vind het alleen te spannend om geen luiers meer om te doen. Met goed weer maar eens proberen.
Nadeel is dan wel dat hij op de wc niet alles eruit plast en ‘s nachts steeds doorlekt :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')