Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.quote:Op maandag 25 november 2019 16:40 schreef illusions het volgende:
[..]
Precies dit. Desalniettemin een topserie hoor, daar niet van.
We hebben eigenlijk al een flashback gezien zonder helm, in z'n jonge jaren, dus geen Pedro Pascal.quote:Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
Komt door game of thrones. Zijn hoofd is er niet meerquote:Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.quote:Op maandag 25 november 2019 17:33 schreef zipcon het volgende:
Ik begreep uit de laatste aflevering dat ze "verborgen als ratten en telkens 1 per 1 eruit komen" als zo weinig mogelijk laten zien. En daarom ook die helm.
Het vreemde is wel dat ze dan super opvallende pakken dragen waar iedereen zijn hoofd naar draait en ze op het einde van de aflevering allemaal buiten vliegen met veel lawaai...
Die baard zal er onderhand ook onderuit groeien.quote:Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.
er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...quote:Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben
Ja maar dan nog..quote:Op maandag 25 november 2019 19:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...
Referentie wordt echter altijd als een bewuste actie gezien, en is niet aan de kijker om te beoordelen, aangezien het een knipoog van de regisseur is.quote:Op maandag 25 november 2019 13:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mijn punt is dus exact het tegenovergestelde.
Een filmmaker kan, al dan niet bewust, zijn beïnvloed door een ander werk en daar een kenmerk van hebben meegenomen in hun eigen werk. Een kijker kan dat zien als referentie naar dat andere werk, en dat is een geldige observatie, ook als de maker dat niet met die intentie heeft gedaan (of het zich niet eens heeft gerealiseerd).
Da's het mooie van kunst; geen interpretatie is fout.
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.quote:Op maandag 25 november 2019 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Afijn, laten we dergelijke discussies bij een reeks over filmbeschouwing, techniek en theorie houden zou ik zeggen, het ging erom of meerdere mensen het als een referentie zien.
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebbenquote:Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.
Ja okay maar dat bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:02 schreef Karina het volgende:
[..]
het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?
Het is mij niet opgevallen, ik dacht gewoon: oh jet packs dat is handig. En jet packs zie je wel vaker in series, dus of het een referentie was? Ik denk van niet. Ik dacht alleen: mm waarom hebben zij wel die jetpacks en hij niet. Al zei hij dacht ik wel: I have to get one of those.
Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:07 schreef over_hedge het volgende:
[
Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.
Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zoquote:En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben
Ja het is dan ook maar een kleine easter egg waar je niks aan mist als je het niet weet. Vandaar dat de discussie zo doelloos isquote:Op dinsdag 26 november 2019 11:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.
[..]
Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zo
Je meent serieus dat iets ook per toeval een referentie (letterlijk verwijzing, een actieve rol van schrijver of filmmaker) kan zijn? Ok. Bron?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:05 schreef illusions het volgende:
Een referentie is sowieso niet per ongeluk, dan was het een toevalligheid. Refereren is verwijzen, en je kan iemand niet per ongeluk naar Iron Man verwijzen, wel iemand per ongeluk er aan laten doen denken. Daarnaast lijkt het me niet dat ze in nota bene Star Wars een dergelijke referentie maken.
De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
Behalve Hidden Fortress? Er zitten geen dik aangezette referenties in zoals dat tegenwoordig zelfbewust vaak wel het geval is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef illusions het volgende:
[..]
De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè.
Het lijkt me niet plausibel, maargoed elke gek z'n gebrek.
Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.
En het YouTube kanaal new rockstars maakt per film een filmpje over easter eggs als je het interessant vind.
Maar heel het punt van die dingen is dat het super kleine details zijn als knipoog. Meer ook niet.
Er zitten referenties naar andere films in de star wars films die voor g Lucas als inspiratiebron gedient hebben. Ik gooi niks op 1 hoop?quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.
Nou, de diepte is meer het vraagstuk over het gat tussen intentie en interpretatie, en of referenties daarin vallen. Eigenlijk een centrale vraag die geldt voor alle kunst, zou je kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. Maar het feit is dat bounty hunters in andere Star Wars media ook hebben gevlogen en het elkaar salueren net zo goed in films kan voorkomen waarin beide personages in een vliegtuig zitten. Dat het gaat om iemand in een "vliegpak" die de saluut geeft doet ons denken aan Iron Man, maar het is niet gezegd dat Favreau, die deze aflevering schreef, aan Iron Man dacht toen bij besloot om die andere Mandalorian nog even langs Mando's schip te laten vliegen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:07 schreef over_hedge het volgende:
En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben
Inderdaad, daar zou ik zelf eerder aan denken. Maar zeker niet aan Iron Man.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Volgens mij is het origineel zelfs een The Rocketeer referentie
Dat vond ik echt een bazenfilm destijds.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Staat ook op Disney+ overigens.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:52 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dat vond ik echt een bazenfilm destijds.
Echt zo'n gave jaren '30 art-deco stijl.
Oh, en Jennifer Connolly
Klopt! Laatst nog ff gezien. Heb ‘m ook al jaren op DVD liggen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Staat ook op Disney+ overigens.
Ja, leuk, maar dat was niet de discussie. Referentie heeft intentie nodig, interpretatie bepaalt alleen of die referentie aankomt.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:18 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou, de diepte is meer het vraagstuk over het gat tussen intentie en interpretatie, en of referenties daarin vallen. Eigenlijk een centrale vraag die geldt voor alle kunst, zou je kunnen zeggen.
Lol die had ik dus ook. Binnenkort maar eens herkijken op D+quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Dat kan je pas met zekerheid zeggen als hij er zelf iets over zegtquote:Op dinsdag 26 november 2019 14:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. Maar het feit is dat bounty hunters in andere Star Wars media ook hebben gevlogen en het elkaar salueren net zo goed in films kan voorkomen waarin beide personages in een vliegtuig zitten. Dat het gaat om iemand in een "vliegpak" die de saluut geeft doet ons denken aan Iron Man, maar het is niet gezegd dat Favreau, die deze aflevering schreef, aan Iron Man dacht toen bij besloot om die andere Mandalorian nog even langs Mando's schip te laten vliegen.
Voor hetzelfde geldt ging het tijdens de productie zo:
Andere Producer: "Ha, leuke Iron Man-referentie, Jon."
Jon: "Huh, wat?"
Andere Producer: "Dat die gast nog effe langszij komt, dat is een verwijzing naar Iron Man, toch?"
Jon: "Oh, verdomd, ja. Wat grappig, dat had ik zelf niet eens door."
Als het al een referentie is, dan van The Rocketeer. Check dat stukje waar hij die clown uit het vliegtuig redt, vanaf 43:30 ongeveer. Daar gebeurt precies hetzelfde als in The Mandalorian, echter blijft het een erg generieke handeling voor personages in jetpacks IMHO.quote:Op dinsdag 26 november 2019 23:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Dat kan je pas met zekerheid zeggen als hij er zelf iets over zegt
Maar in dit geval vind ik het allemaal wel heeeel toevallig
- Jon
- Marvel en star wars van disney
- Een scene met een mannetje in armor die naast een vliegtuig vliegt en een groet doet
Het valt allemaal precies samen. Maar anyway. Ik ga er nu echt over ophouden want mijn mening is ondertussen bekend
Deels wel mee eens, wel een goede filler episodequote:Op vrijdag 29 november 2019 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voelde beetje als een filler op de een of andere manier.
In ieder geval iets langer in lengte dit keer.
Absoluut. Dit is voor mij zeker "de Seven Samuari-aflevering". Vond ik wel een leuke inspiratie.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Concept van deze aflevering lijkt "geleend" bij Seven Samurai
Fillers bestaan niet. Die term wordt alleen gebruikt door kijkers die ongeduldig zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mooie aflevering. Helaas is instant gratification tegenwoordig belangrijker dan gewoon lekker wat characterbuilding. Dan is het meteen een 'filler'.
Ja. Ik heb pas in deze aflevering geleerd hoe dat heet (ik kende alleen de naam van de AT-AT's; van deze apparaten was me eerder nooit de naam bijgebleven), maar ik verwachtte in eerste instantie wel dat het zoiets was.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:23 schreef Salamander het volgende:
Nog meer mensen die al dachten dat er een AT-ST was bij de eerste aanval?
Dat was ook zo, alleen lieten ze dat nog in het midden om het later duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:23 schreef Salamander het volgende:
Vond het wel een goede aflevering. Ben de Dark Tower serie aan het herlezen en dit was wel een gunslinger achtige aflevering. Dus inderdaad een western.
Nog meer mensen die al dachten dat er een AT-ST was bij de eerste aanval?
Ik bedoelde het ook meer dan bepaalde scènes nogal uitgerekt werden ietwat onnodig.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Fillers bestaan niet. Die term wordt alleen gebruikt door kijkers die ongeduldig zijn.
Dat is een kwestie van smaak. Jij vindt het niet nodig, maar de makers wilden misschien bepaalde momenten wat rust en tijd geven. Reken maar dat over zulke dingen heel bewust wordt nagedacht.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook meer dan bepaalde scènes nogal uitgerekt werden ietwat onnodig.
Erg mooi ja, visuele kunst met een Star Wars sausje.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
Vond aflevering 4 echt heel goed. vooral hoe die AT-ST uit de bossen kwam met die rooie "ogen" en dan dat shot waar je ze dat apparaat stil ziet staan en dan de dorpelingen aan de andere kant.
ik kreeg er een WW1 loopgraven gevecht Vibe bij. echt heel tof gedaan.
Dat moment is er al geweest met die Mudhorn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:47 schreef Craptacular het volgende:
Overigens vind ik dat baby yoda wel vergelijkbaar met Gizmo (gremlins). De knoppen scene waar baby yoda knopjes indrukt ook al mag het niet voegt alleen maar toe aan het karakter.
Dat Mando zegt blijf hier en dat hij daarna naast hem staat is ook een teken van het aard van het beestje en zijn relatie met mando. Kan mijn niet aan de gedachte ontkomen dat er ergens nog een moment komt dat baby Yoda Mando gaat redden.
Daarom zei ik "...nog een moment"quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat moment is er al geweest met die Mudhorn.
Never gonna happen inderdaad. Baby yoda is marketing goudquote:Ik ben dol op baby Yoda maar ik zet echt een Disney tattoo op mijn borst als Disney hem een schokkende dood laat sterven om Mando een karakterimpuls te geven.
Ooh verkeerd gelezen, sorry en ja daarom zei ik het ook, geniaalste mannetje sinds kleine Groot.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:59 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Daarom zei ik "...nog een moment"
[..]
Never gonna happen inderdaad. Baby yoda is marketing goud
Beetje meer Filoni-achtige dood en verderf had er wel in gemogen ja maar met Disney als eigenaar zit dat er helaas niet in.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:59 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Daarom zei ik "...nog een moment"
[..]
Never gonna happen inderdaad. Baby yoda is marketing goud
Het blijft disney, maar een r rated star wars had ik wel willen zien.
Fillers bestaan wel degelijk... The Fly?quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Fillers bestaan niet. Die term wordt alleen gebruikt door kijkers die ongeduldig zijn.
Valt heel makkelijk te doen met animeren.quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:03 schreef Craptacular het volgende:
Het zal wel vanwege tijddruk ed. niet mogelijk zijn, maar zou het ook cool hebben gevonden als ze stop motion hadden gebruikt voor de AT-ST.
Vind deze AT-ST toch wel heel erg vet en imponerend vergeleken met dat breekbare speelgoed uit de jaren 80.quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:03 schreef Craptacular het volgende:
Het zal wel vanwege tijddruk ed. niet mogelijk zijn, maar zou het ook cool hebben gevonden als ze stop motion hadden gebruikt voor de AT-ST.
Beste aflevering van de serie.quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Fillers bestaan wel degelijk... The Fly?
En keiharde filler...quote:
Mwah, het is letterlijk een filler aangezien de productie moest verhuizen waardoor zaken niet beschikbaar waren, maar wel de set van het lab klaarstond. Knappe en interessante aflevering, maar qua karakterontwikkeling is het gewoon rekken.quote:
Ja een miljoenen serie die ff een fillertje maakt vanwege logistieke problemenquote:Op zondag 1 december 2019 10:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mwah, het is letterlijk een filler aangezien de productie moest verhuizen waardoor zaken niet beschikbaar waren, maar wel de set van het lab klaarstond. Knappe en interessante aflevering, maar qua karakterontwikkeling is het gewoon rekken.
Eerste seizoenen van Lost hadden er ook een handje van omdat men toen nog 24 afleveringen per seizoen maakte...
Het fatsige star wars nerd gehalte is vrij hoog ja.quote:Op zondag 1 december 2019 04:38 schreef superniger het volgende:
Ik sla dit topic over.
4 pagina's lang geneuzel over Iron Man en referenties.
ontopic: Leuk dat Gina Carano een rol in deze serie heeft.
quote:Op zondag 1 december 2019 11:09 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ja een miljoenen serie die ff een fillertje maakt vanwege logistieke problemenDe grootste onzin natuurlijk deze comment.
quote:This is a "bottle episode", an episode with limited cast and sets produced due to limited budget. The show had spent much of the budget on the building of the superlab so a low-cost episode was needed.
Is dit een officiele quote van Disney of van een "fan" site waar ze discussiëren over de kleur van mando's sokken?quote:
Goed argument, lekker kort.quote:Op zondag 1 december 2019 11:31 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Is dit een officiele quote van Disney of van een "fan" site waar ze discussiëren over de kleur van mando's sokken?
Omdat het een lager budget heeft is het niet meteen een filler...quote:
Dat is een quote over Breaking Bad van ruim 9 jaar geleden.quote:Op zondag 1 december 2019 11:12 schreef Skull-splitter het volgende:
This is a "bottle episode", an episode with limited cast and sets produced due to limited budget. The show had spent much of the budget on the building of the superlab so a low-cost episode was needed.
Nee, het heeft hier dus helemaal niks mee te maken.quote:Op zondag 1 december 2019 11:31 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Is dit een officiele quote van Disney of van een "fan" site waar ze discussiëren over de kleur van mando's sokken?
quote:Op zondag 1 december 2019 15:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is een quote over Breaking Bad van ruim 9 jaar geleden.![]()
![]()
Andere mensen hebben ook Google hoor.
[..]
Nee, het heeft hier dus helemaal niks mee te maken.
Anders lees je even terug.quote:Op zondag 1 december 2019 15:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is een quote over Breaking Bad van ruim 9 jaar geleden.![]()
![]()
Idee achter een filler: er moet zendtijd gevuld worden zonder dat het hoofdverhaal verder komt. Ik denk dat je met the Fly dan een aardig eind komt...quote:Op zondag 1 december 2019 12:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat het een lager budget heeft is het niet meteen een filler...
Waarom niet, het gaat toch over The Mandalorian? Tevens ben jij degene die het standpunt opbrengt en verdedigt.quote:Op zondag 1 december 2019 19:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Anders lees je even terug.
[..]
Idee achter een filler: er moet zendtijd gevuld worden zonder dat het hoofdverhaal verder komt. Ik denk dat je met the Fly dan een aardig eind komt...
Maar net als de discussie of iets een referentie kan zijn zonder opzet verder niet relevant voor dit topic.
Begrijpend lezen is moeilijk.quote:Op zondag 1 december 2019 19:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom niet, het gaat toch over The Mandalorian? Tevens ben jij degene die het standpunt opbrengt en verdedigt.
maar deze definitie is niet van toepassing op aflevering 4 mijns inziens het hoofdverhaal komt zeker wel verder.quote:Op zondag 1 december 2019 19:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Idee achter een filler: er moet zendtijd gevuld worden zonder dat het hoofdverhaal verder komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
Dat demonstreer je inderdaad kundig.quote:Op zondag 1 december 2019 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk.
quote:Op zondag 1 december 2019 21:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar deze definitie is niet van toepassing op aflevering 4 mijns inziens het hoofdverhaal komt zeker wel verder.Precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De sniper wees eerst op Mando, later op de kleine yoda. De bountyhunters weten dat Mando met de buit er vandoor is. Vind dat niet eens zo gek.quote:Op zondag 1 december 2019 23:47 schreef pokkerdepok het volgende:
leuke aflevering, seven samurai concept, past perfect in de western/samurai vibe van deze serie. uitstapje naar een wereld, en weer verder. als dat een filler heet, doe dan nog maar 10 fillers.
wel raar dat ze BY dus kunnen tracken, maar dat mando zich nog niet heeft afgevraagd hoe dan. of daar wat aan doet.
wie ze dan ook kunnen tracken, blijft dezelfde vraag. hoe.quote:Op zondag 1 december 2019 23:57 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
De sniper wees eerst op Mando, later op de kleine yoda. De bountyhunters weten dat Mando met de buit er vandoor is. Vind dat niet eens zo gek.
Was het een filler, beetje ja en een beetje nee, men kwam aan op een gekke planeet en moest daar ook snel weer weg. Zit wat ontwikkeling in, ook dat, Mando mag z'n helm nooit afzetten en zit vast aan baby Yoda.
Was dit een fail-episode, absoluut nee, want de Star Wars sfeer zit er goed in
Nou, niet iedereen weet dat jouw post over "Fly" over Breaking Bad ging. Ik reageerde erop zonder te bevestigen dat het daarover ging (want dat is onderdeel van de grap), maar een meelezer kan dat natuurlijk eenvoudig missen. Dus dat kun je anderen niet echt verwijten.quote:Op zondag 1 december 2019 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk.
Maar hoe werkt dat ding?quote:Op maandag 2 december 2019 11:15 schreef Karstman het volgende:
Ik vermoed dat zo'n fob alleen relatief close range werkt, paar kilometer hooguit. Als het zonnestelsel overschrijdend zou werken dan wordt het vak van bounty hunter wel heel makkelijk. Dus alleen met ander skills en middelen vind je de juiste planeet en grove locatie op de planeet.
Geen idee, DNA, Midi-chlorians, zweet?quote:Op maandag 2 december 2019 11:18 schreef Breuls het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat ding?
Heeft BY een chip, of is het een vorm van wetenschap die we nog niet langs hebben zien komen?
Beter hoeft niet, kan wel. Ik vond The Fly een leuke aflevering. Het was alleen een prototype filler. Veel series verzanden dan gewoon tot een soap achtige serie.quote:Op maandag 2 december 2019 11:17 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou, niet iedereen weet dat jouw post over "Fly" over Breaking Bad ging. Ik reageerde erop zonder te bevestigen dat het daarover ging (want dat is onderdeel van de grap), maar een meelezer kan dat natuurlijk eenvoudig missen. Dus dat kun je anderen niet echt verwijten.
Mijn argument over filler: als het als negatief label wordt gebruikt voor "ik vond het saai, er gebeurde niets" dan ontken ik het bestaan ervan, maar bottle episodes bestaan wel. Dat zijn juist door de beperkte mogelijkheden vaak betere afleveringen omdat een schrijver niet lui kan zijn.
In de eerste ep zie je de mando zo'n ding programmeren met leeftijd en nog wat zaken, het is ook niet unlimited range ofzo.quote:Op maandag 2 december 2019 11:18 schreef Breuls het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat ding?
Heeft BY een chip, of is het een vorm van wetenschap die we nog niet langs hebben zien komen?
maar ze zijn toch nog niet weg van de planeet? alleen weg uit het dorp? want zo zijn er nog wel wat vragen die overblijven. hoe kwamen die raiders aan die AT-ST. wie is die dorpeling (love interest) van mando die verdacht goed kon schieten en vechten voor iemand die daar woont.quote:Op zondag 1 december 2019 23:57 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
De sniper wees eerst op Mando, later op de kleine yoda. De bountyhunters weten dat Mando met de buit er vandoor is. Vind dat niet eens zo gek.
Was het een filler, beetje ja en een beetje nee, men kwam aan op een gekke planeet en moest daar ook snel weer weg. Zit wat ontwikkeling in, ook dat, Mando mag z'n helm nooit afzetten en zit vast aan baby Yoda.
Was dit een fail-episode, absoluut nee, want de Star Wars sfeer zit er goed in
Dacht ik eerst ook, maar nee het is niet Lando.quote:Op maandag 2 december 2019 14:02 schreef imgoddamnugly het volgende:
De baby yoda memes zijn erg grappig.
Is die personeelschef eigenlijk Lando Calrisian?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |