Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.quote:Op maandag 25 november 2019 16:40 schreef illusions het volgende:
[..]
Precies dit. Desalniettemin een topserie hoor, daar niet van.
We hebben eigenlijk al een flashback gezien zonder helm, in z'n jonge jaren, dus geen Pedro Pascal.quote:Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
Komt door game of thrones. Zijn hoofd is er niet meerquote:Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.quote:Op maandag 25 november 2019 17:33 schreef zipcon het volgende:
Ik begreep uit de laatste aflevering dat ze "verborgen als ratten en telkens 1 per 1 eruit komen" als zo weinig mogelijk laten zien. En daarom ook die helm.
Het vreemde is wel dat ze dan super opvallende pakken dragen waar iedereen zijn hoofd naar draait en ze op het einde van de aflevering allemaal buiten vliegen met veel lawaai...
Die baard zal er onderhand ook onderuit groeien.quote:Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.
er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...quote:Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben
Ja maar dan nog..quote:Op maandag 25 november 2019 19:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...
Referentie wordt echter altijd als een bewuste actie gezien, en is niet aan de kijker om te beoordelen, aangezien het een knipoog van de regisseur is.quote:Op maandag 25 november 2019 13:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mijn punt is dus exact het tegenovergestelde.
Een filmmaker kan, al dan niet bewust, zijn beïnvloed door een ander werk en daar een kenmerk van hebben meegenomen in hun eigen werk. Een kijker kan dat zien als referentie naar dat andere werk, en dat is een geldige observatie, ook als de maker dat niet met die intentie heeft gedaan (of het zich niet eens heeft gerealiseerd).
Da's het mooie van kunst; geen interpretatie is fout.
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.quote:Op maandag 25 november 2019 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Afijn, laten we dergelijke discussies bij een reeks over filmbeschouwing, techniek en theorie houden zou ik zeggen, het ging erom of meerdere mensen het als een referentie zien.
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebbenquote:Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.
Ja okay maar dat bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:02 schreef Karina het volgende:
[..]
het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?
Het is mij niet opgevallen, ik dacht gewoon: oh jet packs dat is handig. En jet packs zie je wel vaker in series, dus of het een referentie was? Ik denk van niet. Ik dacht alleen: mm waarom hebben zij wel die jetpacks en hij niet. Al zei hij dacht ik wel: I have to get one of those.
Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:07 schreef over_hedge het volgende:
[
Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.
Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zoquote:En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben
Ja het is dan ook maar een kleine easter egg waar je niks aan mist als je het niet weet. Vandaar dat de discussie zo doelloos isquote:Op dinsdag 26 november 2019 11:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.
[..]
Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zo
Je meent serieus dat iets ook per toeval een referentie (letterlijk verwijzing, een actieve rol van schrijver of filmmaker) kan zijn? Ok. Bron?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan.
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:05 schreef illusions het volgende:
Een referentie is sowieso niet per ongeluk, dan was het een toevalligheid. Refereren is verwijzen, en je kan iemand niet per ongeluk naar Iron Man verwijzen, wel iemand per ongeluk er aan laten doen denken. Daarnaast lijkt het me niet dat ze in nota bene Star Wars een dergelijke referentie maken.
De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
Behalve Hidden Fortress? Er zitten geen dik aangezette referenties in zoals dat tegenwoordig zelfbewust vaak wel het geval is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef illusions het volgende:
[..]
De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè.
Het lijkt me niet plausibel, maargoed elke gek z'n gebrek.
Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.
En het YouTube kanaal new rockstars maakt per film een filmpje over easter eggs als je het interessant vind.
Maar heel het punt van die dingen is dat het super kleine details zijn als knipoog. Meer ook niet.
Er zitten referenties naar andere films in de star wars films die voor g Lucas als inspiratiebron gedient hebben. Ik gooi niks op 1 hoop?quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |