abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190119682
Ik begreep uit de laatste aflevering dat ze "verborgen als ratten en telkens 1 per 1 eruit komen" als zo weinig mogelijk laten zien. En daarom ook die helm.

Het vreemde is wel dat ze dan super opvallende pakken dragen waar iedereen zijn hoofd naar draait en ze op het einde van de aflevering allemaal buiten vliegen met veel lawaai...
  maandag 25 november 2019 @ 18:21:43 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_190120393
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Precies dit. Desalniettemin een topserie hoor, daar niet van.
Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_190120430
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maakt me verder niet uit die helm ooit af gaat of niet, maar als je een vrij grote naam cast, dan weet je dat de kans 95% is dat we hem ooit zonder gaan zien, al was 't maar in een flashback.
We hebben eigenlijk al een flashback gezien zonder helm, in z'n jonge jaren, dus geen Pedro Pascal.
  FOK!Fotograaf maandag 25 november 2019 @ 18:25:47 #104
364681 over_hedge
pi_190120462
quote:
99s.gif Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Komt door game of thrones. Zijn hoofd is er niet meer :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_190120920
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:33 schreef zipcon het volgende:
Ik begreep uit de laatste aflevering dat ze "verborgen als ratten en telkens 1 per 1 eruit komen" als zo weinig mogelijk laten zien. En daarom ook die helm.

Het vreemde is wel dat ze dan super opvallende pakken dragen waar iedereen zijn hoofd naar draait en ze op het einde van de aflevering allemaal buiten vliegen met veel lawaai...
De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.
pi_190121077
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben en het haar wassen.
Die baard zal er onderhand ook onderuit groeien.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 november 2019 @ 19:13:31 #107
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_190121316
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De echte vraag is natuurlijk hoe ze dan seks hebben
er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_190121967
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:13 schreef Tokus het volgende:

[..]

er wordt alleen gezegd dat de helm niet afgaat, niet dat ze de rest ook altijd aanhouden...
Ja maar dan nog.. :P
Niet echt handig allemaal.
  maandag 25 november 2019 @ 22:51:52 #109
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_190126236
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Mijn punt is dus exact het tegenovergestelde. ;)

Een filmmaker kan, al dan niet bewust, zijn beïnvloed door een ander werk en daar een kenmerk van hebben meegenomen in hun eigen werk. Een kijker kan dat zien als referentie naar dat andere werk, en dat is een geldige observatie, ook als de maker dat niet met die intentie heeft gedaan (of het zich niet eens heeft gerealiseerd).

Da's het mooie van kunst; geen interpretatie is fout. :)
Referentie wordt echter altijd als een bewuste actie gezien, en is niet aan de kijker om te beoordelen, aangezien het een knipoog van de regisseur is.

Afijn, laten we dergelijke discussies bij een reeks over filmbeschouwing, techniek en theorie houden zou ik zeggen, het ging erom of meerdere mensen het als een referentie zien.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin dinsdag 26 november 2019 @ 09:39:59 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_190129742
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:

Afijn, laten we dergelijke discussies bij een reeks over filmbeschouwing, techniek en theorie houden zou ik zeggen, het ging erom of meerdere mensen het als een referentie zien.
Ja, god forbid dat we eens de diepte in gaan. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 09:49:59 #111
364681 over_hedge
pi_190129853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:

[..]

Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_190130258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
Ja okay maar dat bepaal jij niet.

Als de discussie zo loopt dan loopt het zo, het blijft nog steeds inhoudelijk over iets uit een aflevering of scene etc. gaan.
  Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 11:02:04 #113
9859 crew  Karina
Woman
pi_190130678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?

Het is mij niet opgevallen, ik dacht gewoon: oh jet packs dat is handig. En jet packs zie je wel vaker in series, dus of het een referentie was? Ik denk van niet. Ik dacht alleen: mm waarom hebben zij wel die jetpacks en hij niet. Al zei hij dacht ik wel: I have to get one of those.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 11:07:24 #114
364681 over_hedge
pi_190130727
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:02 schreef Karina het volgende:

[..]

het gaat toch over de aflevering? Dit topic gaat niet over Star Wars in het algemeen maar over deze serie in het bijzonder en blijkbaar is er al dan niet een referentie naar Iron Man?

Het is mij niet opgevallen, ik dacht gewoon: oh jet packs dat is handig. En jet packs zie je wel vaker in series, dus of het een referentie was? Ik denk van niet. Ik dacht alleen: mm waarom hebben zij wel die jetpacks en hij niet. Al zei hij dacht ik wel: I have to get one of those.
Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.

En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben :)

Maar heel het punt van skull waar ik het wel mee eens ben. Laten we het juist ergens anders over hebben. Maar toen kwam een boomer zeggen: dat bepaal jij niet :')
pi_190130760
vriendelijk blijven, mensen. als je iets niet wil lezen, sla je het gewoon over.
  Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 11:11:41 #116
9859 crew  Karina
Woman
pi_190130787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[

Daar begon het mee ja. Daarna ging de discussie over wat een referentie is en of er onbewuste referenties bestaan. Dat heeft niks meer met een scène te maken en is een discussie opzich.
Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.
quote:
En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben :)
Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zo :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 11:12:57 #117
364681 over_hedge
pi_190130806
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:11 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou ja op zich vind ik een zijsprongetje niet zo erg, het gaat meestal vanzelf weer OT.
[..]

Ik weet dat soort dingen niet hoor, namen van schrijvers en zo :')
Ja het is dan ook maar een kleine easter egg waar je niks aan mist als je het niet weet. Vandaar dat de discussie zo doelloos is :P
  dinsdag 26 november 2019 @ 11:17:22 #118
12888 Skull-splitter
pi_190130879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:39 schreef Breuls het volgende:

[..]

Je meent serieus dat iets ook per toeval een referentie (letterlijk verwijzing, een actieve rol van schrijver of filmmaker) kan zijn? Ok. Bron?

Ik denk vooral dat die discussie hier niet zo hee boeiend is, omdat het afleidt van de vermeende referentie, waar ik de mening heb dat het te generiek een "trope" is van jetpak dragende karakters om als referentie gezien te worden.

Deed Mando nou een landing op 1 knie en een hand op de grond, andere achter zich... ;)
pi_190131600
Een referentie is sowieso niet per ongeluk, dan was het een toevalligheid. Refereren is verwijzen, en je kan iemand niet per ongeluk naar Iron Man verwijzen, wel iemand per ongeluk er aan laten doen denken. Daarnaast lijkt het me niet dat ze in nota bene Star Wars een dergelijke referentie maken. 8)7
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 12:40:42 #120
364681 over_hedge
pi_190132019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:05 schreef illusions het volgende:
Een referentie is sowieso niet per ongeluk, dan was het een toevalligheid. Refereren is verwijzen, en je kan iemand niet per ongeluk naar Iron Man verwijzen, wel iemand per ongeluk er aan laten doen denken. Daarnaast lijkt het me niet dat ze in nota bene Star Wars een dergelijke referentie maken. 8)7
Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
pi_190132051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dit gebeurt echt heel vaak bij films. De oude delen zitten ook helemaal vol met referenties naar andere films.
De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè. :+

Het lijkt me niet plausibel, maargoed elke gek z'n gebrek. :P
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:42:49 #122
12888 Skull-splitter
pi_190132052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Behalve Hidden Fortress? Er zitten geen dik aangezette referenties in zoals dat tegenwoordig zelfbewust vaak wel het geval is.
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 12:47:03 #123
364681 over_hedge
pi_190132103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef illusions het volgende:

[..]

De oude delen ja? Nooit gezien - referenties dan hè. :+

Het lijkt me niet plausibel, maargoed elke gek z'n gebrek. :P
Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.

En het YouTube kanaal new rockstars maakt per film een filmpje over easter eggs als je het interessant vind.

Maar heel het punt van die dingen is dat het super kleine details zijn als knipoog. Meer ook niet.
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:51:23 #124
12888 Skull-splitter
pi_190132155
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee. Ze vallen ook totaal niet op. Mijn Lucas zelf zegt het ook. Is over films die inspiratiebron geweest is voor hem. Je hebt heel de making off serie. Volgens mij nog wel op youtube te vinden. Daar verteld die het.

En het YouTube kanaal new rockstars maakt per film een filmpje over easter eggs als je het interessant vind.

Maar heel het punt van die dingen is dat het super kleine details zijn als knipoog. Meer ook niet.
Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.
  FOK!Fotograaf dinsdag 26 november 2019 @ 12:55:05 #125
364681 over_hedge
pi_190132196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:51 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je gooit nu wel inspiratie, hommage en referentie op 1 hoop.
Er zitten referenties naar andere films in de star wars films die voor g Lucas als inspiratiebron gedient hebben. Ik gooi niks op 1 hoop?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')