Nou, de diepte is meer het vraagstuk over het gat tussen intentie en interpretatie, en of referenties daarin vallen. Eigenlijk een centrale vraag die geldt voor alle kunst, zou je kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een discussie over of iets wel of niet een referentie is zou ik niet echt de diepte in gaan noemen. En voegt weinig toe als je het gewoon over star wars wilt hebben
Ja, dat kan zeker. Maar het feit is dat bounty hunters in andere Star Wars media ook hebben gevlogen en het elkaar salueren net zo goed in films kan voorkomen waarin beide personages in een vliegtuig zitten. Dat het gaat om iemand in een "vliegpak" die de saluut geeft doet ons denken aan Iron Man, maar het is niet gezegd dat Favreau, die deze aflevering schreef, aan Iron Man dacht toen bij besloot om die andere Mandalorian nog even langs Mando's schip te laten vliegen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 11:07 schreef over_hedge het volgende:
En dat het een referentie is lijkt me vrij duidelijk. Jon favreau zou toch genoeg moeten zijn om dat door te hebben
Inderdaad, daar zou ik zelf eerder aan denken. Maar zeker niet aan Iron Man.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Volgens mij is het origineel zelfs een The Rocketeer referentie
Dat vond ik echt een bazenfilm destijds.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Staat ook op Disney+ overigens.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:52 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dat vond ik echt een bazenfilm destijds.
Echt zo'n gave jaren '30 art-deco stijl.
Oh, en Jennifer Connolly
Klopt! Laatst nog ff gezien. Heb ‘m ook al jaren op DVD liggen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Staat ook op Disney+ overigens.
Ja, leuk, maar dat was niet de discussie. Referentie heeft intentie nodig, interpretatie bepaalt alleen of die referentie aankomt.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:18 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou, de diepte is meer het vraagstuk over het gat tussen intentie en interpretatie, en of referenties daarin vallen. Eigenlijk een centrale vraag die geldt voor alle kunst, zou je kunnen zeggen.
Lol die had ik dus ook. Binnenkort maar eens herkijken op D+quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:32 schreef lord_bono het volgende:
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Dat kan je pas met zekerheid zeggen als hij er zelf iets over zegtquote:Op dinsdag 26 november 2019 14:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. Maar het feit is dat bounty hunters in andere Star Wars media ook hebben gevlogen en het elkaar salueren net zo goed in films kan voorkomen waarin beide personages in een vliegtuig zitten. Dat het gaat om iemand in een "vliegpak" die de saluut geeft doet ons denken aan Iron Man, maar het is niet gezegd dat Favreau, die deze aflevering schreef, aan Iron Man dacht toen bij besloot om die andere Mandalorian nog even langs Mando's schip te laten vliegen.
Voor hetzelfde geldt ging het tijdens de productie zo:
Andere Producer: "Ha, leuke Iron Man-referentie, Jon."
Jon: "Huh, wat?"
Andere Producer: "Dat die gast nog effe langszij komt, dat is een verwijzing naar Iron Man, toch?"
Jon: "Oh, verdomd, ja. Wat grappig, dat had ik zelf niet eens door."
Als het al een referentie is, dan van The Rocketeer. Check dat stukje waar hij die clown uit het vliegtuig redt, vanaf 43:30 ongeveer. Daar gebeurt precies hetzelfde als in The Mandalorian, echter blijft het een erg generieke handeling voor personages in jetpacks IMHO.quote:Op dinsdag 26 november 2019 23:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Dat kan je pas met zekerheid zeggen als hij er zelf iets over zegt
Maar in dit geval vind ik het allemaal wel heeeel toevallig
- Jon
- Marvel en star wars van disney
- Een scene met een mannetje in armor die naast een vliegtuig vliegt en een groet doet
Het valt allemaal precies samen. Maar anyway. Ik ga er nu echt over ophouden want mijn mening is ondertussen bekend
Deels wel mee eens, wel een goede filler episodequote:Op vrijdag 29 november 2019 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voelde beetje als een filler op de een of andere manier.
In ieder geval iets langer in lengte dit keer.
Absoluut. Dit is voor mij zeker "de Seven Samuari-aflevering". Vond ik wel een leuke inspiratie.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Concept van deze aflevering lijkt "geleend" bij Seven Samurai
Fillers bestaan niet. Die term wordt alleen gebruikt door kijkers die ongeduldig zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mooie aflevering. Helaas is instant gratification tegenwoordig belangrijker dan gewoon lekker wat characterbuilding. Dan is het meteen een 'filler'.
Ja. Ik heb pas in deze aflevering geleerd hoe dat heet (ik kende alleen de naam van de AT-AT's; van deze apparaten was me eerder nooit de naam bijgebleven), maar ik verwachtte in eerste instantie wel dat het zoiets was.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:23 schreef Salamander het volgende:
Nog meer mensen die al dachten dat er een AT-ST was bij de eerste aanval?
Dat was ook zo, alleen lieten ze dat nog in het midden om het later duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:23 schreef Salamander het volgende:
Vond het wel een goede aflevering. Ben de Dark Tower serie aan het herlezen en dit was wel een gunslinger achtige aflevering. Dus inderdaad een western.
Nog meer mensen die al dachten dat er een AT-ST was bij de eerste aanval?
Ik bedoelde het ook meer dan bepaalde scènes nogal uitgerekt werden ietwat onnodig.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Fillers bestaan niet. Die term wordt alleen gebruikt door kijkers die ongeduldig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |