abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189829743
De slowchat van OUD. Waar het soms heel hard gaat of waar de dagen vooruit kruipen.
  donderdag 7 november 2019 @ 11:33:13 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189829860
Tx ladies, zo fijn om te kunnen delen.

@YPPY bedankt voor je ervaringsverhaal mbt de onderwijsconsulent.
Klinkt alsof daar echt wel toegevoegde waarde in zit mbt gesprekken en deuren openen.
Ik ben ook huiverig voor het ‘heb je weer zo’n-ouder’-effect. ;)
***
pi_189829863
Goede mail BE! Wat een rotsituatie :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 7 november 2019 @ 12:20:15 #4
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189830588
Mooie mail BE :*
pi_189830590
Wat een goede mail BE.. Het is zo jammer dat O niet kan laten zien wat voor knul hij is op zijn huidige school. En juist dan hoop je dat er ergens wel een plekkie voor hem is, waar hij lekker zichzelf kan zijn. En dat hij dan niet wordt aangenomen op basis van zo'n foute indruk maakt het wel zuurder.

Alleen al het netwerk van zo'n consulent kan misschien helpen om een andere plek te vinden?
pi_189830838
Sterke mail be. Hopelijk komt er snel een blijvende en passende plek voor O.
pi_189831665
De horror! Mn wasmachine dood.

Die dingen horen niet stuk te gaan als je vent in het buitenland zit, je tweeling net is ingeent en alleen maar jankt, en de stapel was geen dag zonder kan.

:’) kutleven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2019 @ 13:32:17 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189831893
Oh neeeeee! Dat zou echt verboden moeten zijn. Dood of oud genoeg om gewoon nu een nieuwe te bestellen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189832032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:18 schreef Ticootje het volgende:
De horror! Mn wasmachine dood.

Die dingen horen niet stuk te gaan als je vent in het buitenland zit, je tweeling net is ingeent en alleen maar jankt, en de stapel was geen dag zonder kan.

:’) kutleven.
een extra grote snelle betere nieuwe

En niks aan!! Wijntje?
Met een meidenkwartet
pi_189832096
Juist, de nieuwe is groter en wordt morgen gebracht.

Alleen moet ik zelf de oude afkoppelen, waar een vriezer opstaat.

Nou ja, komt wel goed.

Bijna wijntijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189832195
BE :* Goede mail wel.

Tico, het zou verboden moeten worden. Nieuwe dan maar met zo’n heel-veel-liter trommelinhoud?

Iemand van jullie al eens een IXXI verhuisd? Ik heb onze IXXI nu van de muur gehaald. Alle kruisjes en verbindingen zijn nog goed en dus herbruikbaar, ik moet alleen voor het nieuwe huis een nieuwe ophangstrip hebben.
Moet ik dan de ‘hanging kit’ of de ‘toolkit’ nieuw bestellen?
pi_189832544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:45 schreef Ticootje het volgende:
Juist, de nieuwe is groter en wordt morgen gebracht.

Alleen moet ik zelf de oude afkoppelen, waar een vriezer opstaat.

Nou ja, komt wel goed.

Bijna wijntijd.
Doen de mannetjes die de nieuwe komen brengen dat niet? Deden de blauwe mannetjes bij ons wel. De oude werd losgekoppeld en de nieuwe wasmachine en droger geinstalleerd. incl alles 2 trappen op en af tillen.

Bij mijn ouders werd de vriezer aan de kant gezet, de droger van de wasmachine getild en daarna de wasmachine vervangen. Daar hoefden ze dan weer geen trappen op en af.
pi_189833136
Ja de blauwe mannen heb ik besteld.

Mediamarkt was 3 tot 5 werkdagen, das te lang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2019 @ 15:36:57 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189833840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:18 schreef Ticootje het volgende:
De horror! Mn wasmachine dood.

Die dingen horen niet stuk te gaan als je vent in het buitenland zit, je tweeling net is ingeent en alleen maar jankt, en de stapel was geen dag zonder kan.

:’) kutleven.
:o Ai!!! :X
***
  donderdag 7 november 2019 @ 15:37:59 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189833862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:52 schreef Malteser het volgende:
BE :* Goede mail wel.

Tico, het zou verboden moeten worden. Nieuwe dan maar met zo’n heel-veel-liter trommelinhoud?

Iemand van jullie al eens een IXXI verhuisd? Ik heb onze IXXI nu van de muur gehaald. Alle kruisjes en verbindingen zijn nog goed en dus herbruikbaar, ik moet alleen voor het nieuwe huis een nieuwe ophangstrip hebben.
Moet ik dan de ‘hanging kit’ of de ‘toolkit’ nieuw bestellen?
@Claudia_x ff lokken
Hebben jullie de IXXI meeverhuisd?
***
pi_189834136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:52 schreef Malteser het volgende:
BE :* Goede mail wel.

Tico, het zou verboden moeten worden. Nieuwe dan maar met zo’n heel-veel-liter trommelinhoud?

Iemand van jullie al eens een IXXI verhuisd? Ik heb onze IXXI nu van de muur gehaald. Alle kruisjes en verbindingen zijn nog goed en dus herbruikbaar, ik moet alleen voor het nieuwe huis een nieuwe ophangstrip hebben.
Moet ik dan de ‘hanging kit’ of de ‘toolkit’ nieuw bestellen?
Volgens de FAQ heb je de hanging kit nodig. De toolkit is voor uitbreidingen. https://www.ixxiyourworld.com/nl/faq/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189834521
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 13:52 schreef Malteser het volgende:
BE :* Goede mail wel.

Tico, het zou verboden moeten worden. Nieuwe dan maar met zo’n heel-veel-liter trommelinhoud?

Iemand van jullie al eens een IXXI verhuisd? Ik heb onze IXXI nu van de muur gehaald. Alle kruisjes en verbindingen zijn nog goed en dus herbruikbaar, ik moet alleen voor het nieuwe huis een nieuwe ophangstrip hebben.
Moet ik dan de ‘hanging kit’ of de ‘toolkit’ nieuw bestellen?
Heb je de originele doos/accessoires niet bewaard? Dan heb je namelijk enkel nieuwe powerstrips nodig lijkt me.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189834734
Dank. Ik had de website al bekeken maar was er toch niet 100% zeker van.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Heb je de originele doos/accessoires niet bewaard? Dan heb je namelijk enkel nieuwe powerstrips nodig lijkt me.
Jawel, maar bij het verwijderen van de bovenrail, trek je de tesa los van de mono’s en niet alle mono’s kunnen hergebruikt worden. Ook zijn de gaatjes van de bovenrail wat uitgelubberd door het verwijderen van de mono’s.
Ik heb nog wat powerstrips over en ook nog een paar mono’s maar niet voldoende.
pi_189835234
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Ja de blauwe mannen heb ik besteld.

Mediamarkt was 3 tot 5 werkdagen, das te lang.
Dan doen ze dat waarschijnlijk wel voor je, als je zeker wil zijn even navragen bij de klantenservice.

Met de witgoed installatie door de rode mannetjes heb ik geen goede ervaring mee. Die kwamen bij onze vorige woning spullen bezorgen. Begon direct al goed toen ze erachter kwamen dat er geen lift was terwijl dat gewoon op papier stond. Uiteindelijk alles netjes aangesloten maar niet waterpas gezet kwamen we later achter.
Afval namen ze weer mee.... Incl alle handleidingen, transportbeugel, sleutel om de pootjes te verstellen, beugels die nodig zijn om de koelkastdeur de andere kant op te laten draaien, enzovoort. De klantenservice was vervolgens om te janken.
pi_189835263
Oh mn vorige wasmachine kwam van de mediamarkt, de machine heeft zo’n 8 jaar gedraaid en de monteurs had ik ook geen klachten over.

Het is ook maar net wie je treft gok ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189836485
Oh nee tico dat kun je er nu echt niet bijhebben.
Succes
pi_189836599
Aaargh Tico, wat een kl*te timing van het apparaat. Zal je altijd zien he... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189838462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:41 schreef Malteser het volgende:
Dank. Ik had de website al bekeken maar was er toch niet 100% zeker van.
[..]

Jawel, maar bij het verwijderen van de bovenrail, trek je de tesa los van de mono’s en niet alle mono’s kunnen hergebruikt worden. Ook zijn de gaatjes van de bovenrail wat uitgelubberd door het verwijderen van de mono’s.
Ik heb nog wat powerstrips over en ook nog een paar mono’s maar niet voldoende.
Ah, ik heb ze alleen nog maar opgehangen, maar verplaatsen leek me niet zo lastig, vandaar. Geen praktijk-ervaring dus.

Tico, ik zou het van de positieve kant zien: een grotere wasmachine *O* die van ons gaf ook de geest toen de meiden 9 maanden waren. De nieuwe wasmachine is groter en veel sneller (en zuiniger)! Ik ben zo blij dat hij kapot ging, dat scheelt me nu echt al heel veel uur wachten en vaker de was moeten doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189839238
En ik heb bijna een dagtaak aan onze droger. We hadden eerst een condensdroger deed wat hij moest doen maar hij vloog in brand. Toen een warmtepompdroger gekocht. En die doet er natuurlijk heel lang over maar geeft om de haverklap de melding dat het filter vol zit. En dan moet je die weer leeg maken. Ik vind overigs dat het filter dan helemaal niet vol zit. Of hij geeft aan klaar maar dan vind ik de Was echt nog te nat.

Miskoop van de eeuw dat ding.
pi_189839863
En hier gaat het niet zo lekker. Heb de laatste roos veel laat van mijn hart. Geen steken. Maar een hoog hartritme dat ineens heel erg daalt. Nu vertrouw ik een horloge nooit helemaal en neem die metingen met een korrel zout maar ik ging van 162 naar 42 binnen 30 mijn in rust.

Mijn schildklier is niet helemaal 100% maar niks aan de hand volgens arts. Moest hem wel even opnieuw prikken gisteren gedaan en kreeg net de uitslag.

Meting

Waarde

Thyroid stimulerend hormoon (TSH)

0,23

vrij thyroxine (FT4)

15,9

Ene stabiel te laag de andere goed over 6mmd opnieuw prikken. Maarik voel mij dus niet 100 weinig energie ook. En ondanks dat ik weet dat het geen kwaad ken voelt het wel naar.
pi_189840216
Heel goede mail, BE!

Ik vind het ook eigenlijk best wel erg dat pedagogen ervoor kiezen een kind, dat ze maar zo kort hebben gezien, in zulke woorden te omschrijven. En dat ze op basis van een momentopname ook tot die conclusie komen. Juist bij kinderen zou je toch moeten weten dat een andere setting en/of een ander moment een volledig ander beeld zou kunnen opleveren? Zeker als je al weet dat er problemen zijn.

Kortom, ik vind het heel goed dat je de school nog deze reactie stuurt. Hopelijk zet het ze toch wel aan het denken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 november 2019 @ 22:42:39 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189842898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef F_r het volgende:
En hier gaat het niet zo lekker. Heb de laatste roos veel laat van mijn hart. Geen steken. Maar een hoog hartritme dat ineens heel erg daalt. Nu vertrouw ik een horloge nooit helemaal en neem die metingen met een korrel zout maar ik ging van 162 naar 42 binnen 30 mijn in rust.

Mijn schildklier is niet helemaal 100% maar niks aan de hand volgens arts. Moest hem wel even opnieuw prikken gisteren gedaan en kreeg net de uitslag.

Meting

Waarde

Thyroid stimulerend hormoon (TSH)

0,23

vrij thyroxine (FT4)

15,9

Ene stabiel te laag de andere goed over 6mmd opnieuw prikken. Maarik voel mij dus niet 100 weinig energie ook. En ondanks dat ik weet dat het geen kwaad ken voelt het wel naar.
Zou het niet schelen als je dat horloge gewoon afdoet, F_r?
Ik heb soms het gevoel dat je er te veel mee bezig bent.

Maar vooral natuurlijk veel sterkte gewenst en ik hoop dat dit van snel voorbijgaande aard is :*
En je verhaal met de droger is akelig herkenbaar trouwens :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 november 2019 @ 22:43:36 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189842927
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:44 schreef Franny_G het volgende:
Heel goede mail, BE!

Ik vind het ook eigenlijk best wel erg dat pedagogen ervoor kiezen een kind, dat ze maar zo kort hebben gezien, in zulke woorden te omschrijven. En dat ze op basis van een momentopname ook tot die conclusie komen. Juist bij kinderen zou je toch moeten weten dat een andere setting en/of een ander moment een volledig ander beeld zou kunnen opleveren? Zeker als je al weet dat er problemen zijn.

Kortom, ik vind het heel goed dat je de school nog deze reactie stuurt. Hopelijk zet het ze toch wel aan het denken.
+1
Ik denk wel dat ze nog wel zullen reageren op die mail. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 8 november 2019 @ 00:31:22 #29
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189844518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef F_r het volgende:
En hier gaat het niet zo lekker. Heb de laatste roos veel laat van mijn hart. Geen steken. Maar een hoog hartritme dat ineens heel erg daalt. Nu vertrouw ik een horloge nooit helemaal en neem die metingen met een korrel zout maar ik ging van 162 naar 42 binnen 30 mijn in rust.

Mijn schildklier is niet helemaal 100% maar niks aan de hand volgens arts. Moest hem wel even opnieuw prikken gisteren gedaan en kreeg net de uitslag.

Meting

Waarde

Thyroid stimulerend hormoon (TSH)

0,23

vrij thyroxine (FT4)

15,9

Ene stabiel te laag de andere goed over 6mmd opnieuw prikken. Maarik voel mij dus niet 100 weinig energie ook. En ondanks dat ik weet dat het geen kwaad ken voelt het wel naar.
Zorg je verder goed voor jezelf? Goed eten enzo? Genoeg slaap?

En ik snap het niet helemaal: die lage TSH is toch een goede reden voor je symptomen? En als je je daar niet ok bij voelt, dan is het toch niet ok? Of is het wel ok omdat het chronisch is?
pi_189845413
Slik je een goede multivitamine? Niet helemaal lekker 100 energie kan ook gewoon een vitamine te kort zijn. Met name d.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189845447
Goede en sterke mail BE!
En ik denk dat het verschil in opvatting van O thuis/sportclub vs op school juist een teken zou moeten zijn dat er iets in de schoolsetting fout zit. Het is dan toch juist die observatie die de aandacht zou moeten hebben, zou je zeggen.
Ik vind je een bikkel. Moet erg moeilijk zijn, dit.
pi_189845495
Hele goede mail BE!

Tico, klote van de wasmachine!

Onze wasmachine maakte onwijs veel herrie bij het afpompen. Op internet wat tips gezocht maar dat wilde niet helpen. Ik had bijna een nieuwe gekocht.
Toen nog even naar dr helpdesk gebeld hen die gaven als tip de stroom er een half uur afhalen. Na een half uur de stekker er in gedaan en de wasmachine aangezet. En warempel... geen herrie bij het afpompen. Maar toen hoorden we druppels, bleek dat de wasmachine stond te lekken, zo over de net geverfde trap en plafond. Alles zeiknat. Filter zat er niet goed in.
De blazen stonden in het hout. M heeft alles afgestoken en toen trok hij de hele stuclaag van het plafond 😭

Halve dag werk naar de klote. Gelukkig is hij handig. Plafonnetje is weer strak, het hout staat weer netjes in de verf.
En er staat een lekbak onder de wasmachine 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 november 2019 @ 07:15:55 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189845555
Oh shit Vicky! :o -O-

En nogmaals dank voor de support ladies! *;
***
  vrijdag 8 november 2019 @ 07:48:04 #34
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189845674
Ohnee vicky
pi_189846468
Aargh vicky... waardeloos. -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef F_r het volgende:
En hier gaat het niet zo lekker. Heb de laatste roos veel laat van mijn hart. Geen steken. Maar een hoog hartritme dat ineens heel erg daalt. Nu vertrouw ik een horloge nooit helemaal en neem die metingen met een korrel zout maar ik ging van 162 naar 42 binnen 30 mijn in rust.

Mijn schildklier is niet helemaal 100% maar niks aan de hand volgens arts. Moest hem wel even opnieuw prikken gisteren gedaan en kreeg net de uitslag.

Meting

Waarde

Thyroid stimulerend hormoon (TSH)

0,23

vrij thyroxine (FT4)

15,9

Ene stabiel te laag de andere goed over 6mmd opnieuw prikken. Maarik voel mij dus niet 100 weinig energie ook. En ondanks dat ik weet dat het geen kwaad ken voelt het wel naar.
Naar... kan die te lage waarde passen bij je klachten?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 november 2019 @ 09:49:18 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189846708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 22:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Zou het niet schelen als je dat horloge gewoon afdoet, F_r?
Ik heb soms het gevoel dat je er te veel mee bezig bent.

Maar vooral natuurlijk veel sterkte gewenst en ik hoop dat dit van snel voorbijgaande aard is :*
En je verhaal met de droger is akelig herkenbaar trouwens :X
+1

Beterschap Fr
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:25:09 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189847172
Ah balen Vicky! -O-.

Even een kort vraagje tussendoor. Mijn jongens keken Bob de Bouwer en sindsdien roepen ze steeds iets van "sjouwerpower". Ik heb het Bob ook horen roepen, maar kon het niet goed verstaan. Iemand een idee wat ze roepen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 08-11-2019 11:33:18 ]
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 11:11:50 #38
447051 crew  Peejtur
pi_189847818
WGR / Financiën regelen (gezin)

Wellicht interessant topic voor mensen hier :)
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:12:20 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189847825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef Burdie het volgende:
Ah balen Vicky! -O-.

Even een kort vraagje tussendoor. Mijn jongens keken Bob de Bouwer en sindsdien roepen ze steeds iets van "sjouwerpower". Ik heb het Bob ook horen roepen, maar kon het niet goed berwraan. Iemand een idee wat ze roepen?
:D

Geen idee trouwens, ik ben al een paar jaar uit Bob de B.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:33:32 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189848122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D

Geen idee trouwens, ik ben al een paar jaar uit Bob de B.
Verstaan dus. :').
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:35:11 #41
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_189848988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef F_r het volgende:
En hier gaat het niet zo lekker. Heb de laatste roos veel laat van mijn hart. Geen steken. Maar een hoog hartritme dat ineens heel erg daalt. Nu vertrouw ik een horloge nooit helemaal en neem die metingen met een korrel zout maar ik ging van 162 naar 42 binnen 30 mijn in rust.

Mijn schildklier is niet helemaal 100% maar niks aan de hand volgens arts. Moest hem wel even opnieuw prikken gisteren gedaan en kreeg net de uitslag.

Meting

Waarde

Thyroid stimulerend hormoon (TSH)

0,23

vrij thyroxine (FT4)

15,9

Ene stabiel te laag de andere goed over 6mmd opnieuw prikken. Maarik voel mij dus niet 100 weinig energie ook. En ondanks dat ik weet dat het geen kwaad ken voelt het wel naar.
Heb je wel eens van POTS gehoord?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_189850564
Godver, mn kraan verkalkt. Dus die moet eerst vervangen worden. Geen was dit weekend.

Gelukkig is het een 9kilo trommel, maandag meteen 3 wassen gok ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 november 2019 @ 16:05:15 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189852048
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Heb je wel eens van POTS gehoord?
Ik ken iemand die zo heet van z'n achternaam.
Was altijd bezig met bommen, granaten en legerspullen. Verbaasde me dus niks dat die het leger in is gegaan :P.
Hij had op scoutingkamp tijdens een dropping ook ineens een handgranaat gevonden :').
KuikenGuppy
pi_189855380
het eerste wat ik zowat van mn telefoon gezwierd heb is de stappenteller/gezondheidsapp. Ik kreeg stress van dat ding en focuste mij te veel op aantal stappen ipv ontspannen een wandelingetje.

Als er iets niet goed is met je lichaam bent jij die gene die dat aan kan voelen. Voor de een geeft bijv. een beetje lage bloeddruk geen problemen en de ander staat dan te tollen op zn benen.
Blijf aangeven als je een niet pluis gevoel hebt. (oh mocht het niets lichamelijks zijn stress is a devil).
pi_189856130
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Heb je wel eens van POTS gehoord?
Daar dacht ik ook aan. Ik herken de klachten en heb ook POTS.
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:53:09 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189856270
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:44 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan. Ik herken de klachten en heb ook POTS.
Ik had dus nog nooit van POTS gehoord.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189856282
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door F_r op 08-11-2019 21:50:36 ]
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:03:42 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189858760
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:44 schreef Franny_G het volgende:
Heel goede mail, BE!

Ik vind het ook eigenlijk best wel erg dat pedagogen ervoor kiezen een kind, dat ze maar zo kort hebben gezien, in zulke woorden te omschrijven. En dat ze op basis van een momentopname ook tot die conclusie komen. Juist bij kinderen zou je toch moeten weten dat een andere setting en/of een ander moment een volledig ander beeld zou kunnen opleveren? Zeker als je al weet dat er problemen zijn.

Kortom, ik vind het heel goed dat je de school nog deze reactie stuurt. Hopelijk zet het ze toch wel aan het denken.
Daar ben ik het helemaal mee eens, wat een vreemde conclusies zeg, en dat op basis van even observeren in een context waar hij toch al niet goed op z'n plek zit. Bizar.
Goede mail, BE. (ik las dit net allemaal pas).
in de haak.
  zaterdag 9 november 2019 @ 09:00:35 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189862613
:*

Gisteren belde O me zelf om 11.15 dat ik hem MOEST komen halen en dat hij nooit meer terug zou gaan. 🙄
Ik heb hem opgehaald en toen hebben we een heel mooi en eerlijk gesprek met hem gehad. Dat we er alles aan gaan doen om nu toch echt eens de juiste plek voor hem te vinden, waar dat ook is, maar dat hij tot die tijd wel op school moet blijven omdat het anders de boel alleen maar gecompliceerder wordt.
Dat begreep hij wel.

We hebben besloten dat we een ‘onderwijsconsulent’ in gaan schakelen om daarmee heel gedegen alle opties te onderzoeken.

Ik sprak bij dat ophalen de directeur en de IB-er van zijn huidige school en die waren inderdaad heel verbaasd over de typering, zeiden ook dat het behoorlijke statements waren na een half uurtje observeren en vonden het ook maar vreemd dat ze O ook niet zelf gesproken hadden voor ze tot hun eindconclusie kwamen.

Het is heel jammer, we dachten echt dat deze school best eens de uitkomst zou kunnen zijn, zij leken er ook echt open voor te staan maar ergens is er iets scheef gegaan in het proces.

Maar goed, de wonden zijn gelikt ;) en maandag ga ik meteen bellen naar de onderwijsconsulent.
***
pi_189862703
Het is niet de kraan dus. Wat een avontuur. Nieuwe machine is gewoon een doa.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189862720
Wat fijn dat jullie er een goed gesprek over hebben gehad. Ik vind het ook wonderlijk hoe ze zo’n oordeel kunnen hebben over een kind op basis van die korte observatie. Goed dat je nog gemaild hebt. Ik hoop dat de onderwijsconsulent jullie goed kan helpen en O. eindelijk ergens komt waar het goed gaat met hem, waar hij zich fijn voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189862723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Het is niet de kraan dus. Wat een avontuur. Nieuwe machine is gewoon een doa.
Een kapotte machine geleverd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189862895
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:00 schreef BE het volgende:
:*

Gisteren belde O me zelf om 11.15 dat ik hem MOEST komen halen en dat hij nooit meer terug zou gaan. 🙄
Ik heb hem opgehaald en toen hebben we een heel mooi en eerlijk gesprek met hem gehad. Dat we er alles aan gaan doen om nu toch echt eens de juiste plek voor hem te vinden, waar dat ook is, maar dat hij tot die tijd wel op school moet blijven omdat het anders de boel alleen maar gecompliceerder wordt.
Dat begreep hij wel.

We hebben besloten dat we een ‘onderwijsconsulent’ in gaan schakelen om daarmee heel gedegen alle opties te onderzoeken.

Ik sprak bij dat ophalen de directeur en de IB-er van zijn huidige school en die waren inderdaad heel verbaasd over de typering, zeiden ook dat het behoorlijke statements waren na een half uurtje observeren en vonden het ook maar vreemd dat ze O ook niet zelf gesproken hadden voor ze tot hun eindconclusie kwamen.

Het is heel jammer, we dachten echt dat deze school best eens de uitkomst zou kunnen zijn, zij leken er ook echt open voor te staan maar ergens is er iets scheef gegaan in het proces.

Maar goed, de wonden zijn gelikt ;) en maandag ga ik meteen bellen naar de onderwijsconsulent.
Een goed gesprek zo te lezen. Succes met de onderwijsconsulent, ik hoop echt dat er een geschikte plek voor O uit gaat komen.

Wel fijn misschien dat huidige directeur en IB-er, O ook niet herkennen in wat er in dat verslag stond en wat een gemiste kans dat ze O zelf niet hebben gesproken...
Volgens mij zijn veel kinderen prima in staat om een gesprek te voeren, maar daar lijkt nog wel eens aan voorbij gegaan te worden. Hoorde het ook bij een klasgenoot van mijn oudste afgelopen jaren, er werd steeds maar over hem gesproken, terwijl als ze het hem gevraagd hadden, hij daar echt iets zinnigs over had kunnen zeggen. Zonde vind ik dat.

:*

Tico, wat is een doa :?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:18:02 #54
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189863072
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 9 november 2019 09:54 schreef Nijna het volgende:
Tico, wat is een doa :?
[/quote]
Dead on arrival?
pi_189863394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Tico, wat is een doa :?
Dead on arrival?
[/quote]

Ah... weer wat geleerd, ik voel me soms echt een complete noob hoor met die afkortingen... :')
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189863444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 06:08 schreef Ticootje het volgende:
Slik je een goede multivitamine? Niet helemaal lekker 100 energie kan ook gewoon een vitamine te kort zijn. Met name d.
D neem ik al extra een b12 spuit ik.
pi_189863456
Oh vicky wat een nachtmerrie gelukkig is je man handig
pi_189864078
Jep, de machine is stuk. Morgen wordt een nieuwe geleverd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189864187
Mijn collega’s doen ook weleens observaties van kinderen, maar dat is normaal gesproken zeker drie keer en dan een langere tijd per keer. En dan gesprekken met schoo/kdv en ouders en dan is het nog maar een ‘richting’ om verder te kijken.

En half uur zegt totaal niks.

Goed dat je een onderwijsconsulent in gaat schakelen BE. Die mensen doen niks anders. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:28:11 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189864903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:00 schreef F_r het volgende:

[..]

D neem ik al extra een b12 spuit ik.
Eigenlijk moet je dus gewoon even door de huisarts doorgelicht worden?
pi_189865090
Be goed dat je een onderwijsconsulent gaat benaderen. Hopelijk kan die gene jullie helpen.
pi_189865111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je dus gewoon even door de huisarts doorgelicht worden?
Tja eigenlijk wel maar gok dat er niks uitkomt. Mijn lichaam heeft een flinke knauw gehad van de zwangerschappen. Alles zal binnen de normen liggen maar wel aan de lage kant. Dat was bij de laatste check zo.
Gisteren had ik dan weer nergens last van. Die ik hoop dat de periode van last weer voorbij is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:57:06 #63
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189865211
BE wat een rot achtbaan hebben jullie nu. Steeds geen steek verder komen en dan zo'n bericht van een school met hoge verwachtingen klapt er wel in. Ik lees mee en denk aan jullie. Hoop dat O gauw op z'n plek zit!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 9 november 2019 @ 13:59:42 #64
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189865234
Wat raden jullie aan als multivitamines voor volwassenen?
Of voor kinderen? (8jr)
Frikadel (koosnaam) heeft al jaren een laag hb en slikt nu weer Ferrohuppeldepup pillen. Maar er is vast nog wel wat extra's voor hem te doen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_189865421
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:59 schreef Vlinder het volgende:
Wat raden jullie aan als multivitamines voor volwassenen?
Of voor kinderen? (8jr)
Frikadel (koosnaam) heeft al jaren een laag hb en slikt nu weer Ferrohuppeldepup pillen. Maar er is vast nog wel wat extra's voor hem te doen?
Supradin forte.

Kinderen koop ik gewoon wat er in de aanbieding is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189866179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Het is niet de kraan dus. Wat een avontuur. Nieuwe machine is gewoon een doa.
Lijkt wel een gebed zonder end. Nou ja, fijn dat het niet de kraan is.

Vlinder, hier van die multivitamine gummies van Davitamon of Kruidvat. Totdat de jongste ze in 1 keer als een soort snoepjes had opgegeten :')
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:27:23 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189866184
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:59 schreef Vlinder het volgende:
Wat raden jullie aan als multivitamines voor volwassenen?
Of voor kinderen? (8jr)
Frikadel (koosnaam) heeft al jaren een laag hb en slikt nu weer Ferrohuppeldepup pillen. Maar er is vast nog wel wat extra's voor hem te doen?
Zit er vitamine C in de ferrohuppeldepup? Dat helpt de absorptie.
  Jubileum moderator zaterdag 9 november 2019 @ 15:47:31 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189866372
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]


Kinderen koop ik gewoon wat er in de aanbieding is.
Je hebt er al 5, waarom zou je er nog meer kopen?
/superflauwemodus
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:06:27 #69
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189867112
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:47 schreef Lois het volgende:

[..]

Je hebt er al 5, waarom zou je er nog meer kopen?
/superflauwemodus
:D
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:15:47 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189867206
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:47 schreef Lois het volgende:

[..]

Je hebt er al 5, waarom zou je er nog meer kopen?
/superflauwemodus
:D @Lois! _O-
***
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:16:57 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189867221
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:59 schreef Vlinder het volgende:
Wat raden jullie aan als multivitamines voor volwassenen?
Of voor kinderen? (8jr)
Frikadel (koosnaam) heeft al jaren een laag hb en slikt nu weer Ferrohuppeldepup pillen. Maar er is vast nog wel wat extra's voor hem te doen?
Roosvicee Ferro laten drinken als aanvulling?
Scheutje door de sinaasappelsap voor de Vit C zoals @Gaoxing voorstelt.
***
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:43:39 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189867532
Roosvicee Ferro idd! Werkt als een trein :Y

BE, wat een gedoe! Ik heb diverse kinderen als O. af en toe op m'n werk, maar dat is maar 1 ochtendje per week en die programma's duren maar 6 weken :{ Zou willen dat ik iets structurelers voor 'm had...

Ik ga vanavond naar Fred van Leer in het theater, en ik ben al de hele week bezig met 'wat moet ik aan' .. wetende dat bij hem een witte legging bijv. een absolute no-go is en je dan meteen voor de hele zaal te kakken gezet wordt (en ja, we zitten nog op rij 1 ook.. :X )
Nu maar veilig spijkerbroek, shirt, lang vest en zitschoenen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189867657
Wilde je een witte legging aan doen dan ET? ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189867668
Veel plezier ET! Laat je jezelf filmen als je op het podium moet komen? >:)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:01:10 #75
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189867718
Ferro en vitamineC dus. Thnx
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:08:48 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_189867818
Ik zou júist een witte legging aandoen om te zien wat er gebeurt. Met een leuk deesiegwal rokje er op.
disclaimer
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:15:45 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189867922
Wat moet ik verwachten bij een theatershow van Fred van Leer? Ik heb echt geen idee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189867934
Veel plezier et ik zou ook voor de witte legging gaan. Al heb ik er daar geen van.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:17:13 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189867949
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:43 schreef E.T. het volgende:
Roosvicee Ferro idd! Werkt als een trein :Y

BE, wat een gedoe! Ik heb diverse kinderen als O. af en toe op m'n werk, maar dat is maar 1 ochtendje per week en die programma's duren maar 6 weken :{ Zou willen dat ik iets structurelers voor 'm had...

Ik ga vanavond naar Fred van Leer in het theater, en ik ben al de hele week bezig met 'wat moet ik aan' .. wetende dat bij hem een witte legging bijv. een absolute no-go is en je dan meteen voor de hele zaal te kakken gezet wordt (en ja, we zitten nog op rij 1 ook.. :X )
Nu maar veilig spijkerbroek, shirt, lang vest en zitschoenen..
En ik weet dus ook niet wat zitschoenen zijn ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:17:50 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_189867958
Zitschoenen = hoge hakken ;)
disclaimer
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:20:20 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189867983
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:17 schreef SQ het volgende:
Zitschoenen = hoge hakken ;)
Ah, dat is op zich wel logisch, ware het niet dat je toch ook nog altijd naar het theater toe moet en weer naar huis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:23:13 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868019
30 jaar geleden viel de muur. Dat betekent dat ik precies 30 jaar geleden met een paar vriendinnen op Terschelling was. Ik kan me nog herinneren dat we daar in een huisje naar de tv keken en niet konden geloven dat het echt gebeurde.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:24:02 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_189868032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Ah, dat is op zich wel logisch, ware het niet dat je toch ook nog altijd naar het theater toe moet en weer naar huis.
Niet-amsterdammers doen dat toch met de ootoo?
disclaimer
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:24:42 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868040
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet-amsterdammers doen dat toch met de ootoo?
Ah, ik heb geen auto, dus ik heb een ander referentiekader. Autorijden met hoge hakken is dan ook weer niet aan te raden natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:26:09 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_189868054
Nee, maar daarvoor heb je natuurlijk je autorij-instappers klaarliggen 8-)

Niet dat ik nou zo'n pro ben hoor, ik zou alleen de fiets pakken en dan maken die hakken ook niet uit :P
disclaimer
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:29:15 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868103
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:26 schreef SQ het volgende:
Nee, maar daarvoor heb je natuurlijk je autorij-instappers klaarliggen 8-)

Niet dat ik nou zo'n pro ben hoor, ik zou alleen de fiets pakken en dan maken die hakken ook niet uit :P
Ja, dat is waar. Ik ben met name van het OV afhankelijk en kan echt niet lopen op hoge hakken. Maar ik geloof ook niet dat ik de doelgroep ben van Fred van Leer. Ik zou gewoon weggestuurd worden, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189868149
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:23 schreef livelink het volgende:
30 jaar geleden viel de muur. Dat betekent dat ik precies 30 jaar geleden met een paar vriendinnen op Terschelling was. Ik kan me nog herinneren dat we daar in een huisje naar de tv keken en niet konden geloven dat het echt gebeurde.
Is dat vandaag. Ik had nog niet de leeftijd toen alleen maar school te gaan. Laat staan om alleen op vakantie te gaan . Maar weet het nog wel. Mijn ouders zeiden dat dat heel belangrijk was een we mochten even het nieuws kijken.

En welke droger hebben jullie? Dan weet ik dat ik die ook nooit moet kopen.
pi_189868179
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:43 schreef E.T. het volgende:
Roosvicee Ferro idd! Werkt als een trein :Y

BE, wat een gedoe! Ik heb diverse kinderen als O. af en toe op m'n werk, maar dat is maar 1 ochtendje per week en die programma's duren maar 6 weken :{ Zou willen dat ik iets structurelers voor 'm had...

Ik ga vanavond naar Fred van Leer in het theater, en ik ben al de hele week bezig met 'wat moet ik aan' .. wetende dat bij hem een witte legging bijv. een absolute no-go is en je dan meteen voor de hele zaal te kakken gezet wordt (en ja, we zitten nog op rij 1 ook.. :X )
Nu maar veilig spijkerbroek, shirt, lang vest en zitschoenen..
Een witte legging is hopelijk bij iedereen een no go. En al helemaal in de winter.
pi_189868191
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:08 schreef SQ het volgende:
Ik zou júist een witte legging aandoen om te zien wat er gebeurt. Met een leuk deesiegwal rokje er op.
Maar ook dit!
pi_189868201
Ik ga met een vriendin naar de Rumag theatershow. En we hebben heel bewust kaartjes gekocht op de eerste rij precies in het midden. Kom maar op met je kut quotes
pi_189868246
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:23 schreef livelink het volgende:
30 jaar geleden viel de muur. Dat betekent dat ik precies 30 jaar geleden met een paar vriendinnen op Terschelling was. Ik kan me nog herinneren dat we daar in een huisje naar de tv keken en niet konden geloven dat het echt gebeurde.
A is daarstraks (1,5 uur geleden) aangekomen in Berlijn. Gaat nu eten en straks nog de stad door.
Morgen gaan ze een stadstour doen, heel veel wandelen.

Maandagavond gaan ze naar Krakau. Dinsdagochtend naar een groot zwemparadijs, s middags een Schindler wandeling in de Ghetto.
Woensdag naar Auschwitz en Birkenau, donderdag Krakau in en dan s avonds naar huis.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vicky op 09-11-2019 18:52:18 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:46:44 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189868299
Toffe trip Vicky!

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef pinquit het volgende:
Wilde je een witte legging aan doen dan ET? ;(
Whehehe!

Gezellig trouwens, wat leven in de brouwerij in de SC! *O*
***
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:52:07 #93
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868354
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

A is nu (1,5 uur geleden) aangekomen in Berlijn. Gaat nu eten en straks nog de stad door.
Bijzonder om daar net vandaag te zijn. Buiten dat is Berlijn sowieso ongelooflijk de moeite waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189868370
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:46 schreef BE het volgende:
Toffe trip Vicky!
[..]

Whehehe!

Gezellig trouwens, wat leven in de brouwerij in de SC! *O*
Ja supergaaf
hihi ik drukte te snel op verzenden, ze gaan nog meer doen

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Bijzonder om daar net vandaag te zijn. Buiten dat is Berlijn sowieso ongelooflijk de moeite waard.
Jazeker. Ben heel benieuwd hoe het er is.

Ik ben er in 1993 geweest met school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:55:36 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868395
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ja supergaaf
hihi ik drukte te snel op verzenden, ze gaan nog meer doen
Hoe oud is ze nu? Best wel heftige en vermoeiende trip voor jongeren. Maar wel bijzonder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:56:09 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189868404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef pinquit het volgende:
Wilde je een witte legging aan doen dan ET? ;(
Die heb ik gelukkig niet eens ;)
Maar meer, dat ik gewoon 'onopvallend' wil zijn vanavond maar toch wel gewoon wat leuks. En aangezien k bijna nooit 'uitga' heb ik ook niet echt veel kleding in die categorie :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189868423
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu? Best wel heftige en vermoeiende trip voor jongeren. Maar wel bijzonder.
Net 14.
Ja zeker een heftige trip, maar ook wel een hele mooie.
Ze hebben gister Schindlers List gezien. Daar was ze erg van onder de indruk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:59:11 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

Net 14
Oei, dat is wel jong hoor. Mijn zoon is bijna 16 en mocht van mij nog niet met school mee naar de concentratiekampen. Dat vond ik voor hem echt te heftig; hij is daar nog niet aan toe.
Maar dat is voor elk kind anders natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:59:42 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189868452
Ik ben nog nooit in Berlijn geweest :@ Lijkt me wel onwijs tof!
Weet nog wel heel goed van toen de muur viel.. En de les Duits de volgende dag op school van een Berlijnse..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189868465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:59 schreef livelink het volgende:

[..]

Oei, dat is wel jong hoor. Mijn zoon is bijna 16 en mocht van mij nog niet met school mee naar de concentratiekampen. Dat vond ik voor hem echt te heftig; hij is daar nog niet aan toe.
Maar dat is voor elk kind anders natuurlijk.
Ik was destijds 15.
Ze is een vroege leerling, zit nu in de 3e
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189868479
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:59 schreef E.T. het volgende:
Ik ben nog nooit in Berlijn geweest :@ Lijkt me wel onwijs tof!
Weet nog wel heel goed van toen de muur viel.. En de les Duits de volgende dag op school van een Berlijnse..
Ik vond het destijds helemaal niet leuk. Maar misschien had dat ook met het gastgezin te maken waar ik verbleef. Dat was echt niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:11:39 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868625
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:02 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik vond het destijds helemaal niet leuk. Maar misschien had dat ook met het gastgezin te maken waar ik verbleef. Dat was echt niet leuk.
Ik vind dat wel een nadeel van dat soort reizen, ja.
Mijn dochter vond het ook niet heel leuk. Wat mij betreft mogen de scholen dit soort reizen uit het programma halen eigenlijk :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189868647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een nadeel van dat soort reizen, ja.
Mijn dochter vond het ook niet heel leuk. Wat mij betreft mogen de scholen dit soort reizen uit het programma halen eigenlijk :@
A zit in 2 verschillende hostels
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:13:33 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868653
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

A zit in 2 verschillende hostels
Dat is leuker, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189868671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is leuker, ja.
Ze zit op een kamer met 3 vriendinnen, dus dat is een gezellige bende.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:18:23 #106
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189868725
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:23 schreef livelink het volgende:
30 jaar geleden viel de muur. Dat betekent dat ik precies 30 jaar geleden met een paar vriendinnen op Terschelling was. Ik kan me nog herinneren dat we daar in een huisje naar de tv keken en niet konden geloven dat het echt gebeurde.
Oh ja dat is waar! Ik heb er toen maar heel weinig van meegekregen, want ik woonde in zwitserland en daar was gewoon heel weinig uit het buitenland op tv.

Ik googelde een paar weken geleden met zoon een cellist, en die bleek uit het Kroatische plaatsje te komen waar ik net na m’n eindexamen op vakantie was geweest. Gisteren droeg ik de oorbellen die ik toen had gekocht 😀
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:22:14 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189868800
Ik weet ook nog wel dat we er naar keken op TV. :Y Dat was echt wel heel bijzonder.
Wij zongen toen bij muziek op school al een tijdje: Oost Berlijn. O+
***
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:22:39 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189868803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh ja dat is waar! Ik heb er toen maar heel weinig van meegekregen, want ik woonde in zwitserland en daar was gewoon heel weinig uit het buitenland op tv.

Ik googelde een paar weken geleden met zoon een cellist, en die bleek uit het Kroatische plaatsje te komen waar ik net na m’n eindexamen op vakantie was geweest. Gisteren droeg ik de oorbellen die ik toen had gekocht 😀
Leuk dat je die nog hebt. Die oorbellen hebben al veel van de wereld gezien dan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:28:01 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189868897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:22 schreef livelink het volgende:
Leuk dat je die nog hebt. Die oorbellen hebben al veel van de wereld gezien dan.
Volgens mij heb ik ze zeker 25 jaar niet meer gedragen. Ze lagen in een doosje met herinneringen, sieraden die ik niet meer droeg. Maar vrijdag had ik iets aan waar ze perfect bij stonden.
pi_189868910
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

A zit in 2 verschillende hostels
Dat is leuk! Hier volgend jaar een gastgezin in het buitenland, maar wel met twee kinderen per gezin. Het jaar erop uitwisseling en dan zitten ze alleen. Mevrouw koos hier zelf voor. 😃
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 19:50:05 #111
5428 crew  miss_sly
pi_189869354
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:01 schreef Vlinder het volgende:
Ferro en vitamineC dus. Thnx
Bij voorkeur dus vitamine C en ijzer bij dezelfde maaltijd en dan geen zuivel erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189896690
Mn nieuwe machine draait de eerste was!!

En omdat de loodgieter erbij moest komen is meteen de lekkende keukenkraan gemaakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189897093
🎉🎉🎉 voor draaiende wasmachines 🎉🎉🎉

Wij hadden vandaag 2 flinke storingen op het werk. De verwarming was kapot, het was 15 graden op kantoor. Gelukkig werd deze snel gemaakt.

De andere was een mega server storing. We hebben de hele dag niet in kunnen loggen/niets kunnen doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189899133
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:00 schreef Ticootje het volgende:
Mn nieuwe machine draait de eerste was!!

En omdat de loodgieter erbij moest komen is meteen de lekkende keukenkraan gemaakt.
*O*

quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 18:31 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉🎉 voor draaiende wasmachines 🎉🎉🎉

Wij hadden vandaag 2 flinke storingen op het werk. De verwarming was kapot, het was 15 graden op kantoor. Gelukkig werd deze snel gemaakt.

De andere was een mega server storing. We hebben de hele dag niet in kunnen loggen/niets kunnen doen.
Brrr, gelukkig was dat snel opgelost.
Handig alles digitaal, tot er dus een of andere storing is, dan kan je niks meer... hopelijk morgen wel weer...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 11 november 2019 @ 22:24:55 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189901039
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:00 schreef Ticootje het volgende:
Mn nieuwe machine draait de eerste was!!

En omdat de loodgieter erbij moest komen is meteen de lekkende keukenkraan gemaakt.
Nice! *O*
***
pi_189926679
En wast hij goed tico?

Ik moest vandaag naar de dermatoloog voor een moedervlek op mijn voet. Ik ben meteen op een spoed plek ingepland gelukkig pas de 27e. Ik verwacht eigenlijk dat er niks uitkomt maar mis wel weer de trail dit jaar een daar baal ik van.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 14-11-2019 11:11:58 ]
  woensdag 13 november 2019 @ 19:34:56 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:04 schreef F_r het volgende:
En wast hij goed tico?

Ik moest vandaag naar de dermateloog voor een moedervlek op mijn voet. Ik ben meteen op een spoed plek ingepland gelukkig pas de 27e. Ik verwacht eigenlijk dat er niks uitkomt maar mis wel weer de trail dit jaar een daar baal ik van.
Wanneer moet je met een moedervlek naar de dokter dan? Alleen toch als hij verandert?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189928108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:34 schreef livelink het volgende:

[..]

Wanneer moet je met een moedervlek naar de dokter dan? Alleen toch als hij verandert?
Klopt. Er zat daar vroeger niks. Maar ik weet niet precies wanneer hij kwam. Wel dat hij groter werd. Hij is niet symmetrisch en apart van kleur.

De voetreflex therapeute had al een paar keer gezegd laat er eens naar kijken. Jaja maar uiteindelijk toch wel gedaan.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:37:48 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:36 schreef F_r het volgende:

[..]

Klopt. Er zat daar vroeger niks. Maar ik weet niet precies wanneer hij kwam. Wel dat hij groter werd. Hij is niet symmetrisch en apart van kleur.

De voetreflex therapeute had al een paar keer gezegd laat er eens naar kijken. Jaja maar uiteindelijk toch wel gedaan.
Hopelijk is het niks dan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189928204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Hopelijk is het niks dan.
Daar ga ik wel vanuit.
Maar mijn oom is overleden aan alvleesklierkanker en dat schijnt een verband te hebben en ik heb een heel lichte huid.

Nou ja over een ruim een maand weet ik het.
pi_189928287
Ik heb nog een half rekje wat hangt te drogen, maar ik moet zeggen, met 9 kilo per wasbeurt ben je wel snel bij met de was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:49:42 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189928301
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nog een half rekje wat hangt te drogen, maar ik moet zeggen, met 9 kilo per wasbeurt ben je wel snel bij met de was.
Ah, fijn dat het allemaal weer werkt!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 november 2019 @ 20:07:58 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nog een half rekje wat hangt te drogen, maar ik moet zeggen, met 9 kilo per wasbeurt ben je wel snel bij met de was.
Bij mij is juist het droogproces de bottleneck.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:14:06 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_189928797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Bij mij is juist het droogproces de bottleneck.
Pluseinz. Maar goed, ik droog alles nu op zolder op een rekje. Ook de pisbedden van zoonlief eke 3 dagen ;(
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:14:59 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928816
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Pluseinz. Maar goed, ik droog alles nu op zolder op een rekje. Ook de pisbedden van zoonlief eke 3 dagen ;(
Ai, daar ben je klaar mee. Is dat iets recents?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:16:36 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_189928844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:14 schreef livelink het volgende:

[..]

Ai, daar ben je klaar mee. Is dat iets recents?
Ja, maar hij is 2, dus het hoort er ook wel een beetje bij. Houdt zijn plas de hele nacht op, bij het ochtendgloren laat ie alles lopen, en dan overstroomt zelfs de beste pamper. Had mijn dochter ook voordat ze zindelijk werd ;)
disclaimer
pi_189928858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Bij mij is juist het droogproces de bottleneck.
De was komt er bijna droog uit. Binnen een dag is het droog aan het rek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:17:47 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar hij is 2, dus het hoort er ook wel een beetje bij. Houdt zijn plas de hele nacht op, bij het ochtendgloren laat ie alles lopen, en dan overstroomt zelfs de beste pamper. Had mijn dochter ook voordat ze zindelijk werd ;)
Oh, ik herken het niet. Maar waarschijnlijk wel een teken dat hij als hij eenmaal zindelijk is, hij ook dag en nacht zindelijk zal zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:18:18 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189928876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De was komt er bijna droog uit. Binnen een dag is het droog aan het rek.
Wow :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189928932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:18 schreef livelink het volgende:

[..]

Wow :o
Mn wasrekken staan wel tegen de verwarming aan. Maar dan nog, super relaxt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:21:46 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_189928962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh, ik herken het niet. Maar waarschijnlijk wel een teken dat hij als hij eenmaal zindelijk is, hij ook dag en nacht zindelijk zal zijn.
Dat was met de oudste ook ja, dus dat zou echt fantastisch zijn *O*
Tenminste iets waar mijn kroost in uitblinkt. :')
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:25:35 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189929043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De was komt er bijna droog uit. Binnen een dag is het droog aan het rek.
Ja mijn wasmachine doet dat ook. Zit veel minder vocht nog in dan bij de vorige machine. ‘s Avonds op het rek is de volgende ochtend droog. Prettig want ik pluk het er zo om 06:00uur meteen weer af soms :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 november 2019 @ 20:29:53 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189929131
Op hoeveel toeren centrifugeert jullie wasmachine dan, 3000 toeren? :o Hier is het zeker na een koude nacht niet droog. Overdag wel sneller, want het wasrek staat boven een convectorput. Maar niets verslaat een warme zomerdag met een briesje. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 13 november 2019 @ 20:58:45 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189929705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:29 schreef Mariposas het volgende:
Op hoeveel toeren centrifugeert jullie wasmachine dan, 3000 toeren? :o Hier is het zeker na een koude nacht niet droog. Overdag wel sneller, want het wasrek staat boven een convectorput. Maar niets verslaat een warme zomerdag met een briesje. O+
Max 1600 toeren.
Wasrek staat op zolder.
Niks dan lof voor mijn AEG _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189929863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:29 schreef Mariposas het volgende:
Op hoeveel toeren centrifugeert jullie wasmachine dan, 3000 toeren? :o Hier is het zeker na een koude nacht niet droog. Overdag wel sneller, want het wasrek staat boven een convectorput. Maar niets verslaat een warme zomerdag met een briesje. O+
Op mn lijnen op een meter of 3 hoog met een windje erdoor. Sneller dan de droger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:23:18 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189931155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Bij mij is juist het droogproces de bottleneck.
Hier ook. Of eigenlijk de strijk daarna.
Maar ik ben eindelijk weer bij, heb vanmiddag flink doorgewerkt *O*.

En morgen ligt er gewoon weer was :').

De zekerheden in het leven:
Je wordt geboren
Je gaat dood
Je betaalt belasting
Soldaat van Oranje wordt verlengd
Er is altijd was.
KuikenGuppy
  woensdag 13 november 2019 @ 22:24:43 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189931197
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier ook. Of eigenlijk de strijk daarna.
Maar ik ben eindelijk weer bij, heb vanmiddag flink doorgewerkt *O*.

En morgen ligt er gewoon weer was :').

De zekerheden in het leven:
Je wordt geboren
Je gaat dood
Je betaalt belasting
Soldaat van Oranje wordt verlengd
Er is altijd was.
En dan ga ik waarschijnlijk nog dood ook zonder Soldaat van Oranje te hebben gezien :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:27:27 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189931240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef livelink het volgende:

[..]

En dan ga ik waarschijnlijk nog dood ook zonder Soldaat van Oranje te hebben gezien :')
+1
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_189931294
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:27 schreef Vlinder het volgende:

[..]

+1
+2
Ik stel voor FOKmeet aldaar
pi_189931342
+3
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:58:53 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189931666
+4
Ik meet graag mee! :Y

Overigens weet ik niet beter dan dat was in 1 nacht droogt maar het hing in ons vorige tochtige jaren '30 huis boven het trapgat op de eerste verdieping dus dat zoog van beneden naar zolder als een malle daar langs. :D _O-
Nu hangt het op zolder naast een open raampje waar ik ook wel tocht vermoed, het gaat nog steeds vrij rap wel.
***
  donderdag 14 november 2019 @ 00:09:01 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189932489
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

+2
Ik stel voor FOKmeet aldaar
Voor of na onze dood?
KuikenGuppy
  donderdag 14 november 2019 @ 08:05:08 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189934035
+5, maar vind de kaartjes zo belachelijk duur.

En mijn was komt ook bijna droog uit de machine hoor. 1400 toeren 8 kilo trommel. Heerlijk! En dan pleur ik nog alles wat in de droger mag, gewoon in de droger. Maar da's meer vanwege zachte handdoeken en zachte kleertjes voor prul enzo. En omdat ik niet heel veel ruimte heb om de was op te hangen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189934262
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier ook. Of eigenlijk de strijk daarna.
Maar ik ben eindelijk weer bij, heb vanmiddag flink doorgewerkt *O*.

En morgen ligt er gewoon weer was :').

De zekerheden in het leven:
Je wordt geboren
Je gaat dood
Je betaalt belasting
Soldaat van Oranje wordt verlengd
Er is altijd was.
Je vergeet griep.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 november 2019 @ 09:04:00 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189934354
Oh nee, griep hebben wij allevier echt vrijwel nooit last van. Fikse verkoudheid en daar blijft het wel bij. *O*
Ik kan me niet eens herinneren wanneer een van ons voor het laatst ziek was.
*afklopt... ;)
***
  donderdag 14 november 2019 @ 09:25:19 #146
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189934548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 08:05 schreef Tink89 het volgende:
+5, maar vind de kaartjes zo belachelijk duur.
Maar het is het geld zo ontzettend waard! :Y
Het is zo mooi !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 14 november 2019 @ 10:29:42 #147
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_189935236
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier ook. Of eigenlijk de strijk daarna.
Maar ik ben eindelijk weer bij, heb vanmiddag flink doorgewerkt *O*.

En morgen ligt er gewoon weer was :').

De zekerheden in het leven:
Je wordt geboren
Je gaat dood
Je betaalt belasting
Soldaat van Oranje wordt verlengd
Er is altijd was.
Je vergeet
Als je gaat slapen in een tanktop word je met minstens 1 blote tiet wakker.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_189935320
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Je vergeet
Als je gaat slapen in een tanktop word je met minstens 1 blote tiet wakker.
Ik las tankdop en snapte er al niks van.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:45:43 #149
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_189935403
Dat is inderdaad ook een logische plaats om in te slapen ja :?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_189935751
Ik heb net de diepvries ontdooid wat een werk zeg
  donderdag 14 november 2019 @ 11:12:10 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189935770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Maar het is het geld zo ontzettend waard! :Y
Het is zo mooi !
Vast, maar inclusief reis op en neer kan ik van dat geld ook een week op vakantie...

quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Je vergeet
Als je gaat slapen in een tanktop word je met minstens 1 blote tiet wakker.
Uhm nee... echt nog nooit gehad?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 november 2019 @ 11:44:52 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189936158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vast, maar inclusief reis op en neer kan ik van dat geld ook een week op vakantie...
[..]

Uhm nee... echt nog nooit gehad?
Ik weet niet hoe jij op vakantie gaat.. maar 39 euro voor een kaartje (3e ramg) en 50 euro voor heen en weer rijden, meer ben je toch niet kwijt?


Van 90 euro kan ik niet echt een week op vakantie hoor.. :o :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189936284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:10 schreef F_r het volgende:
Ik heb net de diepvries ontdooid wat een werk zeg
Dat kun je beter hartje winter doen. Kun je al je vrieswaar gewoon buiten zetten.
  donderdag 14 november 2019 @ 12:04:55 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189936410
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kun je beter hartje winter doen. Kun je al je vrieswaar gewoon buiten zetten.
Handige tip wel. Achteraf. :P.
KuikenGuppy
pi_189936431
Nou 't is koud zat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189936601
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kun je beter hartje winter doen. Kun je al je vrieswaar gewoon buiten zetten.
Het was hier koud genoeg en er zat een flinke laag ijs in dus wel echt nodig.
pi_189936657
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Handige tip wel. Achteraf. :P.
Ze heeft het niet van te voren in drievoud aangekondigd.
Valt mee beetje tegen van fr
pi_189936665
Wij krijgen dinsdag ook onze nieuwe (tweedehandse) wasmachine thuis *O*
Een asko, om te testen of het dan niet lijkt alsof er dagelijks een delegatie van de luchtmacht op onze zolder op oefening is :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189936683
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:23 schreef LeSage het volgende:
Wij krijgen dinsdag ook onze nieuwe (tweedehandse) wasmachine thuis *O*
Een asko, om te testen of het dan niet lijkt alsof er dagelijks een delegatie van de luchtmacht op onze zolder op oefening is :')
Asko? Nog nooit van gehoord. Hier landen de helicopters ook op zolder
pi_189936703
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Asko? Nog nooit van gehoord. Hier landen de helicopters ook op zolder
Scandinavisch merk, hebben een ander ophangsysteem dan alle andere wasmachines.
Speciaal aanbevolen voor houten plafonds. We gaan nu de tweedehandse testen voor een klein prijsje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189936724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:26 schreef LeSage het volgende:

[..]

Scandinavisch merk, hebben een ander ophangsysteem dan alle andere wasmachines.
Speciaal aanbevolen voor houten plafonds. We gaan nu de tweedehandse testen voor een klein prijsje.
Ben benieuwd dan naar jullie ervaring
pi_189936754
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben benieuwd dan naar jullie ervaring
Met mijn gigantische bergen was kan ik je waarschijnlijk woensdag al een uitgebreide review geven :')
Ik kom erop terug!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 14 november 2019 @ 13:15:03 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_189937304
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:23 schreef LeSage het volgende:
Wij krijgen dinsdag ook onze nieuwe (tweedehandse) wasmachine thuis *O*
Een asko, om te testen of het dan niet lijkt alsof er dagelijks een delegatie van de luchtmacht op onze zolder op oefening is :')
Asko's zijn bazen. Superstil.
disclaimer
pi_189937686
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kun je beter hartje winter doen. Kun je al je vrieswaar gewoon buiten zetten.
Huishoud topic alert :D
Ik heb zo'n no frost geval en elke keer denk ik dat ik de vriezer weer eens moet ontdooien, kijk erin en concludeer dan dat de bakken schoonmaken echt genoeg is. Ideaal!
pi_189937747
Er is iemand op fok heel enthousiast over asko. Ik ken het merk niet verder.

De volgende diepvries wordt ook een no-frost geval.
  Jubileum moderator donderdag 14 november 2019 @ 14:28:35 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189938424
Als ik (nou ja de wasmachine dus) centrifugeer weet het hele blok het :D ik ben wel eens bang dat de buren denken “alweer wassen?” Maar ja met “heel veel ongelukjes maar ik hoef geen luier om” oudste erbij was ik zo’n 5-6 wassen per week.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 november 2019 @ 14:39:48 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189938543
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij op vakantie gaat.. maar 39 euro voor een kaartje (3e ramg) en 50 euro voor heen en weer rijden, meer ben je toch niet kwijt?

Van 90 euro kan ik niet echt een week op vakantie hoor.. :o :@
Njah, als ik dan veel geld uitgeef, ga ik niet derde rang zitten. Plus dan ga ik natuurlijk niet alleen, dus al met al al snel 200 euro. En daar kun je prima een week voor naar texel ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 november 2019 @ 14:41:20 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189938572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, als ik dan veel geld uitgeef, ga ik niet derde rang zitten. Plus dan ga ik natuurlijk niet alleen, dus al met al al snel 200 euro. En daar kun je prima een week voor naar texel ofzo.
Nog geen kind dat niet buiten de vakanties op vakantie mag hè...
Dan kun je dat wel vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 november 2019 @ 14:42:26 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189938591
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog geen kind dat niet buiten de vakanties op vakantie mag hè...
Dan kun je dat wel vergeten.
Nope, prul is nog geen jaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 november 2019 @ 14:46:26 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_189938641
Een week naar texel voor 200 euro lukt mij ook eind januari niet hoor _O-
Ja, wellicht in een tent en dan elke avond nasi uit blik eten :P
disclaimer
pi_189938645
Trekken ze lootjes voor sint op school, heeft degene die mijn jongste heeft getrokken, online cadeautjes zitten uitzoeken. En dan ook nog van die waar dan bij staat 4 euro (in kleine lettertjes, bij aankoop van minimaal 4, 1 stuk is 6 euro :{ ). Er mag geen snoep gekocht worden, maar dan heb je 7 euro te besteden. Staan er op het lijstje allemaal cadeautjes die qua prijs niet te combineren zijn omdat je dan over het budget heen gaat, maar die op zichzelf dan weer te goedkoop zijn.
Misschien moet ik de verzendkosten gewoon meetellen voor die 7 euro... :6

Nu heb ik voor het ene item op het lijstje een goedkoper alternatief gevonden, zelfde kleur maar iets andere uitvoering. En nu heb ik voor het andere item ook een goedkoper alternatief, andere uitvoering en andere kleur... maar dan zou ik meer in de richting komen van het te besteden bedrag.
Dat kan ik wel maken toch...? Iets met een gegeven paard enzo...
Ik denk dat ik er een beetje te zwaar aan til, maar zo werkt mn hoofd :') .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 november 2019 @ 14:51:16 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189938707
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:46 schreef SQ het volgende:
Een week naar texel voor 200 euro lukt mij ook eind januari niet hoor _O-
Ja, wellicht in een tent en dan elke avond nasi uit blik eten :P
Landal via de Hema is 149 voor een midweek op een prima park. En ja, dan zelf koken, maar dat doe ik toch meestal op vakantie.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 november 2019 @ 14:55:14 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_189938742
149 is dan meestal exclusief boekingskosten, bedlinnen, handdoeken, toeristenbelasting, parkeerkaartjes en dergelijke.
Uiteindelijk als je t allemaal optelt kost het altijd minimaal het dubbele. :')
disclaimer
pi_189938936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:46 schreef Nijna het volgende:
Trekken ze lootjes voor sint op school, heeft degene die mijn jongste heeft getrokken, online cadeautjes zitten uitzoeken. En dan ook nog van die waar dan bij staat 4 euro (in kleine lettertjes, bij aankoop van minimaal 4, 1 stuk is 6 euro :{ ). Er mag geen snoep gekocht worden, maar dan heb je 7 euro te besteden. Staan er op het lijstje allemaal cadeautjes die qua prijs niet te combineren zijn omdat je dan over het budget heen gaat, maar die op zichzelf dan weer te goedkoop zijn.
Misschien moet ik de verzendkosten gewoon meetellen voor die 7 euro... :6

Nu heb ik voor het ene item op het lijstje een goedkoper alternatief gevonden, zelfde kleur maar iets andere uitvoering. En nu heb ik voor het andere item ook een goedkoper alternatief, andere uitvoering en andere kleur... maar dan zou ik meer in de richting komen van het te besteden bedrag.
Dat kan ik wel maken toch...? Iets met een gegeven paard enzo...
Ik denk dat ik er een beetje te zwaar aan til, maar zo werkt mn hoofd :') .
Je hoeft toch niet iets van het lijstje te kopen? Ik zou dat als suggestie zien. Of geef je kind 7 euro mee en stuur het een speelgoedwinkel in, uiteindelijk is het hun ding.

SQ, de bijkomende kosten bij de hema-actie vallen wel mee. Ik was ¤20 extra kwijt aan toeristenbelasting, de rest zat er al bij. De prijzen op hun eigen website zijn wel een beetje misleidend idd, daar kun je zo ¤100 bij optellen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189939314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:46 schreef Nijna het volgende:
Trekken ze lootjes voor sint op school, heeft degene die mijn jongste heeft getrokken, online cadeautjes zitten uitzoeken. En dan ook nog van die waar dan bij staat 4 euro (in kleine lettertjes, bij aankoop van minimaal 4, 1 stuk is 6 euro :{ ). Er mag geen snoep gekocht worden, maar dan heb je 7 euro te besteden. Staan er op het lijstje allemaal cadeautjes die qua prijs niet te combineren zijn omdat je dan over het budget heen gaat, maar die op zichzelf dan weer te goedkoop zijn.
Misschien moet ik de verzendkosten gewoon meetellen voor die 7 euro... :6

Nu heb ik voor het ene item op het lijstje een goedkoper alternatief gevonden, zelfde kleur maar iets andere uitvoering. En nu heb ik voor het andere item ook een goedkoper alternatief, andere uitvoering en andere kleur... maar dan zou ik meer in de richting komen van het te besteden bedrag.
Dat kan ik wel maken toch...? Iets met een gegeven paard enzo...
Ik denk dat ik er een beetje te zwaar aan til, maar zo werkt mn hoofd :') .
Je tilt er veeeeel te zwaar aan.
Hier is het trouwens maar 3 euro

Ik haal voor mijn lootje wel een pakje stiften.
pi_189939541
Jullie hebben een punt ;).
Tnx
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189939563
Je tilt er idd te zwaar aan.
pi_189939597
Ik kan ook wel mutsen met zulke dingen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189940332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:43 schreef Nijna het volgende:
Jullie hebben een punt ;).
Tnx
Fijn hè, fok!
pi_189940668
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn hè, fok!
Yup, het helpt soms om ff te checken :Y
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189941061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Landal via de Hema is 149 voor een midweek op een prima park. En ja, dan zelf koken, maar dat doe ik toch meestal op vakantie.
Wij gaan een weekje in de kerstvakantie.

Die prijzen zijn om te janken. Man man man. En vol he, al die parken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189941093
Hier ook die hoeren sint loodjes.

Ik heb niks meer het het hele feest niet. We vieren het niet eens en elk jaar zit ik 3 van die kut surprises te fixen. Die ik koop voor 20 eu per stuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189941112
Ik kijk wel uit naar kerst. Niet naar de verplichte nummers, maar wel de periode.

En de vakantie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 november 2019 @ 17:35:42 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189941183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:30 schreef Ticootje het volgende:
Hier ook die hoeren sint loodjes.

Ik heb niks meer het het hele feest niet. We vieren het niet eens en elk jaar zit ik 3 van die kut surprises te fixen. Die ik koop voor 20 eu per stuk.
:D
Sorry Ticootje. Ik ben er gelukkig van af.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189941372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:35 schreef livelink het volgende:

[..]

:D
Sorry Ticootje. Ik ben er gelukkig van af.
Man man man. Ik nog zo lang niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 november 2019 @ 17:53:45 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189941394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Man man man. Ik nog zo lang niet.
Je hebt een tijdje de luxe van maar 2 surprises als ik het zo een beetje reken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator donderdag 14 november 2019 @ 19:53:28 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189943273
Oh vreselijk die surprises... iedereen waarschuwt voor slaapgebrek als je het hebt over kinderen krijgen maar niemand zegt:
Hee joh denk ook vooral aan:
* Sinterklaas surprises maken :{
* dat uur in dat warme zwembad, jarenlang, elke week, tijdens zwemles :{
* “gezellig” meelopen met de avondvierdaagse ;(

*zo maar wat frustraties rondstrooit*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_189943336
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:53 schreef Lois het volgende:
Oh vreselijk die surprises... iedereen waarschuwt voor slaapgebrek als je het hebt over kinderen krijgen maar niemand zegt:
Hee joh denk ook vooral aan:
* Sinterklaas surprises maken :{
* dat uur in dat warme zwembad, jarenlang, elke week, tijdens zwemles :{
* “gezellig” meelopen met de avondvierdaagse ;(

*zo maar wat frustraties rondstrooit*
Hou op, schei uit, lalalaaaa can't hear you :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 14 november 2019 @ 20:00:23 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189943379
Haha Lois :D maar wel de waarheid als een koe -O-

Thank the lord voor degene die bij ons op school bedacht dat groep 5 nog met de middenbouw mee sinterklaas viert. _O_

Één jaar uitstel van executie en dus één jaar minder zo’n surprise maken.

Tico, gewoon een never ending story die surprises. Wat een shit gedachte :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189943404
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:53 schreef Lois het volgende:
Oh vreselijk die surprises... iedereen waarschuwt voor slaapgebrek als je het hebt over kinderen krijgen maar niemand zegt:
Hee joh denk ook vooral aan:
* Sinterklaas surprises maken :{
* dat uur in dat warme zwembad, jarenlang, elke week, tijdens zwemles :{
* “gezellig” meelopen met de avondvierdaagse ;(

*zo maar wat frustraties rondstrooit*
Ballorig of gelijkwaardige speelhallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator donderdag 14 november 2019 @ 20:11:36 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189943609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ballorig of gelijkwaardige speelhallen.
Oja de hel op aarde :{
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 november 2019 @ 20:15:14 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_189943680
Dat zwembad kijk ik ook niet naar uit nee. :')
Maar zo'n avondvierdaagse lijkt me dan weer hartstikke leuk *O*
disclaimer
pi_189943735
In dat zwembad neem je toch gewoon een boek mee ofzo?
  donderdag 14 november 2019 @ 20:31:15 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_189943918
Ik heb gewoon de schurft aan zwembaden :'(
En zelf een flink gevalletje zwemlestrauma ook _O-
disclaimer
pi_189943926
Ik ga gewoon boodschappen doen. De zwemles is een uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189943995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:18 schreef lunapuella het volgende:
In dat zwembad neem je toch gewoon een boek mee ofzo?
Hier hadden ze zwemles op zondagochtend. Ik nam een boek mee en kon heerlijk wakker worden.
Nu zwemmen ze nog, bij de reddingsbrigade. Kind 1 is bezig met diploma 6 en kind 2 is bezig met zwemdiploma 5.
Avondvierdaagse vind ik wel gezellig eigenlijk. Wel liever de 10 ipv de 5, 10 is veel minder druk en loopt tenminste lekker door.
De puzzel qua sporten op woensdag is wel een dingetje de ene heeft hockey tot 17.30, de andere start met turnen om 17.30
*poef* nu is het weg
pi_189944098
Een oprechte vraag, waarom maken jullie de surprises van jullie kinderen? Dat is toch hun eigen pakkie an, desnoods aangestuurd en gestimuleerd door papa/mama? Gezellig knutselmiddagje O+
pi_189944114
Sporten lukt me niet om die puzzel rond te krijgen. 17:30 red ik gewoon niet en sporten die dan een keer om 20 trainen vind ik veel te laat voor kinderen van 11 of 9.

Resultaat, we zijn sportloos.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 november 2019 @ 20:45:48 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189944119
Oh man... als je me schuin tegen een muur leunt val ik staande in slaap! :O

Zo had ik 2,5 maand niks en zo heb je ineens 5 uitvaarten in 5 weken. :o
Supergaaf O+ maar ook slopend. :Y
Deze laatste van deze week begon heel relaxt maar toen werd het toch nog een flinke productie die in 2,5 dag effectief gefixt moest worden. Uitvaart om 16 uur, borrel van 17-18.30 wat 19.30 werd. :’)
En nu zo om 21uur een nagesprek met de dochter van twee uitvaarten geleden, ze woont in Frankrijk en wilde graag nog even met me praten.

Volop lof van de uitvaart van vandaag trouwens dus moe, maar wel op een wolkje! ;)

/dagboek

Ik ben heel dubbel vwb sint. Heb eig niet zo’n zin, maar de jongens vinden de surprises zo leuk dat we het toch wel weer doen. Van scholen heb ik nog niks gezien/gehoord.

Zwemles al even niet meer goddank en avondvierdaagse... wat een hel... maar ook echt... ;) als het goed is nog maar 1 jaar, 1 kind! *O*
***
pi_189944137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een oprechte vraag, waarom maken jullie de surprises van jullie kinderen? Dat is toch hun eigen pakkie an, desnoods aangestuurd en gestimuleerd door papa/mama? Gezellig knutselmiddagje O+
Omdat dat helemaal niks wordt. Maar misschien laat ik het idd wel eens gewoon aan hen dit jaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189944167
Avond 4 daagse vinden ze niet leuk, worden ze moe van enzo.
Na een jaar klagen was ik er meteen klaar mee. Ik ga ze niet meesleuren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189944192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat dat helemaal niks wordt. Maar misschien laat ik het idd wel eens gewoon aan hen dit jaar.
Probeer het eens :) een groep 6, 7, 8-kind moet met wat begeleiding/inspiratie wel zelf iets kunnen maken, met hier en daar een beetje sturing.
pi_189944422
Er moeten hier in huis 5 surprises gemaakt worden. 4 voor in de familie en T 1 voor school.
Geen idee wat A doet met SKlaas op school.

Avond4D lopen we altijd. T loopt altijd voorin bij de vlag, en ik loop ergens in het midden bij vriendinnen.

Wow BE, dat is zeker even aanpoten geweest...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189945518
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een oprechte vraag, waarom maken jullie de surprises van jullie kinderen? Dat is toch hun eigen pakkie an, desnoods aangestuurd en gestimuleerd door papa/mama? Gezellig knutselmiddagje O+
Hier heeft (toen groep 5) de surprise zo goed als zelf gemaakt. (Grote ballon met papier mache en daar een voetbal van gemaakt) Dit jaar gaat ze t ook zelf maken. Ik wil \best helpen en meedenken, maar tis haar pakkie an

Das fiks druk BE, Wat fijn dat ze dan wel tevreden zijn geweest, wij hadden een tijd na de uitvaart van mijn schoonvader ook een nagesprek. We hadden ook iemand met een eenmanszaak. Ons toen erg goed bevallen.
*poef* nu is het weg
  donderdag 14 november 2019 @ 21:57:14 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189945576
BE, wat heb je het fijn druk! *O*

Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven les gegeven aan een klas van 26 hoogbegaafden :X Niet iets waar m'n ambitie ligt, maar ja.. m'n student-docenten waren op, al m'n back-up-plannen niet beschikbaar... Dan ga ik zelf wel die workshop geven.
Gesloopt na 3 uur met die gasten, wel heel leerzaam (vooral ook veel over mezelf geleerd) en nu weet ik tenminste wat ik m'n student-docenten aandoe als ik ze op pad stuur :D
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 november 2019 @ 22:16:38 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189946069
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:57 schreef E.T. het volgende:
BE, wat heb je het fijn druk! *O*

Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven les gegeven aan een klas van 26 hoogbegaafden :X Niet iets waar m'n ambitie ligt, maar ja.. m'n student-docenten waren op, al m'n back-up-plannen niet beschikbaar... Dan ga ik zelf wel die workshop geven.
Gesloopt na 3 uur met die gasten, wel heel leerzaam (vooral ook veel over mezelf geleerd) en nu weet ik tenminste wat ik m'n student-docenten aandoe als ik ze op pad stuur :D
Wat doe je voor een werk E.T.?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 14 november 2019 @ 22:20:28 #207
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189946164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:49 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Probeer het eens :) een groep 6, 7, 8-kind moet met wat begeleiding/inspiratie wel zelf iets kunnen maken, met hier en daar een beetje sturing.
Mijn kinderen echt niet. Die vinden het vreselijk.
Vorig jaar was het er nog maar 1. Nu heb ik er 2 waarvan 1 de meester heeft getrokken. Dat is wel tof voor hem :D

Hier ook maar 3 euro. Maar ik weet dat de meeste er niet zo heel strikt in zijn. En ik weet dat er meer ouders zijn die de surprises grotendeels maken of behoorlijk veel helpen. Dus dat scheelt ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_189946230
hier is de surprise 5 euro en die krijgen ze van school. Ik heb van de week voor de OC 200 briefjes van 5 gehaald bij het GWK en daarna tussen de sint maarten belletjes door in enveloppen gedaan.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:49:35 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189949946
Weet je, ik heb altijd al mijn surprises zelf gemaakt. En dat was leuk en leerzaam en soms ook frustrerend, maar wel prima. En ja, er waren altijd een paar kinderen in de klas met surprises die ze echt niet zelf gemaakt konden hebben, maar ook een paar met 'een doos in een doos in een doos...' die overduidelijk op het laatste moment in elkaar geflanst was. En uiteindelijk was iedereen altijd gewoon blij met het cadeautje en de moeite en dan was het ook prima.

Ik ben wat dat betreft natuurlijk nog ver van de surprise-leeftijd, maar je leert je kind toch ook iets door ze zelf - of op z'n minst samen - aan de knutsel te laten gaan? Al is het een ballon met papiermaché, een raket van een keukenrol en gekleurd papier of een doos in een doos in een doos in een doos in een doos...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189949995
Ik doe dit jaar voor het eerst in ca 10 jaar weer mee met surprises. En ik heb het lootje met kado-suggesties in mijn broek laten zitten dus die is nu onleesbaar schoon gewassen :(

En hier gaan we het andersom doen, met z’n allen mijn surprise maken! Voor zover dat kan dan...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:50:06 #211
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189951393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:44 schreef Peacefulll het volgende:
Een oprechte vraag, waarom maken jullie de surprises van jullie kinderen? Dat is toch hun eigen pakkie an, desnoods aangestuurd en gestimuleerd door papa/mama? Gezellig knutselmiddagje O+
Omdat de juf hem dan afkeurt als niet mooi en niet goed genoeg en mijn kind dat al zo gefrustreerd raakt van surprises dan echt er helemaal klaar mee is. en ik een dag heb om een betere te maken.

vorig jaar had oudste voor een klasgenoot heel erg haar best gedaan.
precies gekocht wat hij wilde hebben, hij had haar ook en had alleen maar kruidnoten er in gedaan. dat vond ik zo sneu.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:49 schreef Tink89 het volgende:


Ik ben wat dat betreft natuurlijk nog ver van de surprise-leeftijd, maar je leert je kind toch ook iets door ze zelf - of op z'n minst samen - aan de knutsel te laten gaan? Al is het een ballon met papiermaché, een raket van een keukenrol en gekleurd papier of een doos in een doos in een doos in een doos in een doos...
een doos in een doos keuren ze hier gewoon af.
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:56:41 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_189951470
Klinkt als een fijne school :')
disclaimer
pi_189951625
Wij moeten nu al elk jaar paasdozen knutselen (ze maken dan een ontbijtje voor elkaar, geleverd in een versierde schoenendoos). Mijn kinderen vinden knutselen dus hooguit 5 min leuk.. :{. Dus die doos is al een behoorlijke uitdaging en zonder hulp (of meer intensieve begeleiding) zouden die dozen maar half af komen :'). Ik ben blij dat we nog 2 jaar hebben voor we in de surprisetijd belanden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189951821
Een basisschool die surprises afkeurt? 8)7

Ik heb dit jaar als lootje mijn vriend. Dat wordt dus lastig om een surprise te maken thuis :')
pi_189951881
Nou dacht ik van alles hier op fok gelezen te hebben (incluis ONZ), maar een juf die een surprise afkeurd wegens niet mooi genoeg slaat echt alles. Het is toch niet voor haar?
pi_189951906
Haha, ja dat is inderdaad een goeie grap.

Wordt het advies voor de vervolgopleiding er ook nog op gebaseerd of zo? :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:32:07 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189951966
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:27 schreef Franny_G het volgende:
Haha, ja dat is inderdaad een goeie grap.

Wordt het advies voor de vervolgopleiding er ook nog op gebaseerd of zo? :') .
De kinderen met de mooiste surprises krijgen advies om een praktische opleiding te kiezen.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:33:46 #218
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189951986
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou dacht ik van alles hier op fok gelezen te hebben (incluis ONZ), maar een juf die een surprise afkeurd wegens niet mooi genoeg slaat echt alles. Het is toch niet voor haar?
Nee maar een kind dat als enige een doos krijgt met geen gedicht zal dat vast niet als prettig ervaren.
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:34:23 #219
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189951994
Het zou zo een verzinsel van Juf Ank kunnen zijn.. waanzin! :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:34:49 #220
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189952001
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 10:56 schreef SQ het volgende:
Klinkt als een fijne school :')
is bij bijna alle scholen gewoon de regel dat een surprise aan bepaalde minimale eisen moet voldoen
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:36:53 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_189952030
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:34 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

is bij bijna alle scholen gewoon de regel dat een surprise aan bepaalde minimale eisen moet voldoen
Ja, wat zijn die minimale eisen dan?
disclaimer
pi_189952280
Hier alleen de eis aan de hoeveelheid regels van het gedicht. En er mag niet alleen maar snoep gekocht worden. De surprises moeten wel al een dag van te voren naar school, maar ik weet niet of er gekeurd wordt.
*poef* nu is het weg
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 11:59:18 #223
5428 crew  miss_sly
pi_189952320
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:34 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

is bij bijna alle scholen gewoon de regel dat een surprise aan bepaalde minimale eisen moet voldoen
Klopt, maar ik vind dit erg star.

Bij de vorige school waren de eisen zoals het hoort minimaal: je doet je best op een surprise en er zit een gedicht bij van minimaal 4 regels.

S houdt ook niet van knutselen, en we begeleiden haar er natuurlijk wel bij, maar ze maakt haar surprises en paasontbijtdoos altijd zelf. En nee, dat zijn geen hoogstaande kunststukjes, maar je kunt wel zien dat ze haar best heeft gedaan. En wij vragen altijd: zou je zelf blij worden als je deze surprise zou krijgen? Een keer was ze daar nog niet zo van overtuigd en hebben we samen nog nagedacht hoe we het konden verbeteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:05:00 #224
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189952396
Ik heb gelukkig nooit van een surprise-keuring gehoord!
Mijn kinderen ma(a)k(t)en ze ook gewoon zelf, hooguit met wat aanwijzingen van ons (ouders), of met wat hulp van oudere broer/zus (zo fijn als de kinderen groter zijn!) :)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:05:19 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189952402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind dit erg star.

Bij de vorige school waren de eisen zoals het hoort minimaal: je doet je best op een surprise en er zit een gedicht bij van minimaal 4 regels.

S houdt ook niet van knutselen, en we begeleiden haar er natuurlijk wel bij, maar ze maakt haar surprises en paasontbijtdoos altijd zelf. En nee, dat zijn geen hoogstaande kunststukjes, maar je kunt wel zien dat ze haar best heeft gedaan. En wij vragen altijd: zou je zelf blij worden als je deze surprise zou krijgen? Een keer was ze daar nog niet zo van overtuigd en hebben we samen nog nagedacht hoe we het konden verbeteren.
+1
pi_189952405
Ik hoop dat mijn kind creatief wordt :') want ik denk dat ik zelf qua surprises maken mn eigen basisschoolniveau nog niet ben ontstegen :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:05:45 #227
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189952411
De eisen vatten jullie denk ik serieuzer op dan ze zijn. Kinder knutsels zijn prima, alleen en zelfgemaakte knutsels ook. maar een doos in een doos vind ik toch echt wel erg gemakkelijk en niet vallen onder een suprise.

Eisen:
Kind moet meehelpen aan de surprise.
de surprise moet een zelf geschreven gedicht bevatten in een envelop aan de buitenkant.
de surprise mag geen viezigheid bevatten. (of andere flauwe grappen.)
ingepakte dozen en los ingepakte cadeaus tellen niet als surprise. (kies iets wat bij het kind past)
cadeautjes moeten in de surprise of onzichtbaar zijn aan de buitenkant.
Surprises moeten x aantal dagen van tevoren aanwezig zijn indien niet goed krijg je extra kans om het te veranderen/verbeteren.

Ik vind het voor de kinderen die dus 0 hulp krijgen en met een ingepakt cadeau komen zonder gedicht erg sneu dat ouders niet helpen. Maar om te ontvangen is een ingepakte doos niet leuk als je zelf met heel veel moeite een zwembad hebt zitten knutselen.
Ik vind het fijn dat het anders gaat dan bij ons waar dozen nog wel ok waren.
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:06:57 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189952424
Het is best sneu als jij je best hebt gedaan op een surprise.... en zelf krijg je een matige doos in een doos
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:08:49 #229
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189952446
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
De eisen vatten jullie denk ik serieuzer op dan ze zijn. Kinder knutsels zijn prima, alleen en zelfgemaakte knutsels ook. maar een doos in een doos vind ik toch echt wel erg gemakkelijk en niet vallen onder een suprise.

Eisen:
Kind moet meehelpen aan de surprise.
de surprise moet een zelf geschreven gedicht bevatten in een envelop aan de buitenkant.
de surprise mag geen viezigheid bevatten. (of andere flauwe grappen.)
ingepakte dozen en los ingepakte cadeaus tellen niet als surprise. (kies iets wat bij het kind past)
cadeautjes moeten in de surprise of onzichtbaar zijn aan de buitenkant.
Surprises moeten x aantal dagen van tevoren aanwezig zijn indien niet goed krijg je extra kans om het te veranderen/verbeteren.

Ik vind het voor de kinderen die dus 0 hulp krijgen en met een ingepakt cadeau komen zonder gedicht erg sneu dat ouders niet helpen. Maar om te ontvangen is een ingepakte doos niet leuk als je zelf met heel veel moeite een zwembad hebt zitten knutselen.
Ik vind het fijn dat het anders gaat dan bij ons waar dozen nog wel ok waren.
Ik vind het erg strenge eisen! Alleen de eerste eis vind ik redelijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:17:01 #230
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189952553
een kind dat tot de oksels in appelstroop moet duiken omdat de moeder van chantal daar zo om kan lachen vind ik dus echt niet acceptabel. ik ben zo blij met de eis van geen vieze dingen.
pi_189952620
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:08 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik vind het erg strenge eisen! Alleen de eerste eis vind ik redelijk.
Dat dus. Jemig, we hebben het hier over onschuldige surprises. Als ze hier al zoveel regeltjes bij verzint vraag ik me af hoe dat gaat bij de serieuzere zaken die kinderen op school moeten doen.
pi_189952811
Maken jullie dan ook andere huiswerk van je kind omdat het na 5 min geen zin meer heeft/ er gefrustreerd van raakt / het resultaat niet perfect is?

quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
een kind dat tot de oksels in appelstroop moet duiken omdat de moeder van chantal daar zo om kan lachen vind ik dus echt niet acceptabel. ik ben zo blij met de eis van geen vieze dingen.
Ik kan me 1x een vieze surprise herinneren. De gever moest van meester het cadeautje zelf uitpakken en alles schoonmaken. Dat zou de moeder van chantal vast geweldig vinden.
pi_189952887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:31 schreef Elleska het volgende:
Maken jullie dan ook andere huiswerk van je kind omdat het na 5 min geen zin meer heeft/ er gefrustreerd van raakt / het resultaat niet perfect is?
[..]

Ik kan me 1x een vieze surprise herinneren. De gever moest van meester het cadeautje zelf uitpakken en alles schoonmaken. Dat zou de moeder van chantal vast geweldig vinden.
Huiswerk voor basisschool kinderen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:46:17 #234
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189952973


Ik weet niet of dit werkt. Maar dit is van onze school en ik vind dit echt prima.

Op deze manier kunnen de leerlingen samen met de meester of directrice eventueel nog cadeaus mooier maken. Want soms komen ze echt heel karig aan.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:48:42 #235
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189953005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat dus. Jemig, we hebben het hier over onschuldige surprises. Als ze hier al zoveel regeltjes bij verzint vraag ik me af hoe dat gaat bij de serieuzere zaken die kinderen op school moeten doen.
Kijken we over een paar jaar weer of je nog blij bent met geen eisen als je kind als enige geen surprise heeft maar een lullige kartonnen doos en geen gedicht en een kilo appelstroop omdat chantal die haar getrokken heeft er geen zin in had.
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:57:29 #236
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189953115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Kijken we over een paar jaar weer of je nog blij bent met geen eisen als je kind als enige geen surprise heeft maar een lullige kartonnen doos en geen gedicht en een kilo appelstroop omdat chantal die haar getrokken heeft er geen zin in had.
Het is bij mijn kinderen nooit een probleem geweest (mijn jongste zit in groep 8 ). Soms zaten er wat flauwe surprises bij, dat vonden ze geen probleem.
Zelf vond ik het vervelender als ze een megagrote surprise mee naar huis kregen, die ze graag wilden bewaren. Daar hebben we echt geen ruimte voor (ook het mee naar huis nemen leverde wel eens praktische problemen op). Maar ook dat hebben we gewoon overleefd ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 12:58:13 #237
5428 crew  miss_sly
pi_189953125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Kijken we over een paar jaar weer of je nog blij bent met geen eisen als je kind als enige geen surprise heeft maar een lullige kartonnen doos en geen gedicht en een kilo appelstroop omdat chantal die haar getrokken heeft er geen zin in had.
Geen gedicht en een hoop appelstroop vind ik inderdaad een no go, maar die kartonnen doos, mooi geverfd, met zorg uitgekozen cadeautje, dat is al heel wat. En hoe in hemelsnaam gaan die kinderen leren hoe ze een surprise maken, als ze het nooit doen? Ik vind de uitleg in de brief hierboven over iets maken dat de ontvanger leuk vindt heel goed. Als je voor het eerst in je leven een surprise maakt, moet je dat nog leren. Zoals ze alles nog moeten leren. Het probleem is dat veel volwassenen dat vergeten en het leerproces overslaan.

S kreeg op een bepaald moment bij het paasontbijt een enorme doos met allerlei kleurtjes en dingetjes. Hij was zeer zeker niet mooi. De moeder van het jongetje die hem had gemaakt fluisterde me in dat hij er geen hulp bij had gewild en vier avonden mee bezig was geweest. Hij wilde namelijk iets heel moois voor S maken. Dus ik heb dat ook S nog even ingefluisterd "Wat lief he van L dat hij zo zijn best heeft gedaan op jouw paaasontbijtdoos. Zijn moeder vertelde dat hij er wel vier avonden mee bezig is geweest".
Waarop ook bij S de waardering groeide en haar reactie was "ik vind hem niet zo mooi, maar hij heeft wel heel erg zijn best gedaan he? Dat is ook belangrijk".
Dat was groep 3 of 4.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189953180
Ik denk dat je ook prima terecht komt zonder capaciteit om surprises te maken.

Maar idd, ik zal de meiden dit jaar zelf laten gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:04:51 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_189953211
Ik vind gewoon niet dat de ouders de surprise zouden moeten maken. Als je dat gaat doen leren ze toch ook niks? Je kunt toch oorzaak-gevolg wel uitleggen?
En ik begrijp heus wel dat dat bij een groep 5 kind lastig is, maar als ze het eenmaal een keer hebben meegemaakt weten ze heus wel hoe het werkt. En dan kun je alsnog helpen, maar het helemaal uit handen nemen lijkt me nou echt compleet de plank mis slaan.
disclaimer
pi_189953224
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:06 schreef amaranta het volgende:
Het is best sneu als jij je best hebt gedaan op een surprise.... en zelf krijg je een matige doos in een doos
Ja, dat kan vervelend zijn, maar verschil in kwaliteit is er altijd. Ik weet van vroeger ook nog dat er altijd een paar surprises zijn die er met kop en schouders bovenuit steken. En dat er ook altijd een paar matige bij zijn. Niks aan te doen, en wat hierbij leidend zou moeten zijn, is het plezier in het maken en geven.

Daarom vind ik een lange lijst van regels ook niet handig. Je verschuift het gevoel van 'leuk, we vieren samen een feestje' naar een prestatie, waarbij je op voorhand natuurlijk al weet dat er kinderen zullen zijn die hier minder goed in slagen. Moet je je voorstellen dat je een kind bent wiens surprise wordt afgekeurd... Het lullige daarbij is ook nog eens dat dit natuurljk vooral kinderen zullen zijn die ouders hebben die geen tijd/energie etc hebben om hun kind een beetje hierbij te helpen of te begeleiden. Zulke verschillen worden alleen maar meer benadrukt, doordat je eisen stelt.

Maar wat het voornaamste is: het hoort een laagdrempelig en gezellig feestje te zijn. Waarbij het draait om het plezier, en niet om hoe mooi je cadeau of surprise is.

Om die reden zijn er overigens ook genoeg scholen die surprises hebben afgeschaft. Dat is misschien ook wel jammer, maar voor mij zou het ook of dat zijn, of surprises waarbij vieze dingen wel verboden zijn, maar verder niets verplicht is, ook het gedicht niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:06:41 #241
5428 crew  miss_sly
pi_189953239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je ook prima terecht komt zonder capaciteit om surprises te maken.

Maar idd, ik zal de meiden dit jaar zelf laten gaan.
Ik denk dat het niet zozeer gaat om de capaciteit om een surprise te maken. S is ook geen knutselaar en ze maakt echt geen kunstige hoogstandjes (en aan mij heeft ze ook niet veel, want ik ben ook geen creatief tiepje :'). Waar het wel om gaat, is leren hoe je iets kunt doen voor een ander. De ander zien (wat voor hobby heeft iemand, bijvoorbeeld) en je erop toeleggen iets voor de ander te doen. Een leuk cadeautje erbij te zoeken. Dat soort dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189953248
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huiswerk voor basisschool kinderen?
Mijn groep 6er heeft elke week huiswerk. Soms wat taal, soms rekenen.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:09:33 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953273
Ik moest net mijn groep 5 kind uitleggen wat lootjes trekken en een surprise maken is, en die ziet het nu al niet zitten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:09:58 #244
5428 crew  miss_sly
pi_189953278
Wat ik dan bijvoorbeeld wel doe om het mijn niet zo creatieve kind gemakkelijker te maken, is samen naar de winkel zodat ze precies dat uit kan zoeken wat ze nodig denkt te hebben voor wat ze gaat maken. Veertjes, stickers, bling-bling, goudpapier, verf, weet ik veel. Wij hebben, omdat we geen knutselaars zijn, niet heel veel in huis, dus dat sla ik dan maar in. Daar spendeer ik dan wel wat meer aan, en dan kan S wat beter uit de voeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:11:33 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_189953295
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zozeer gaat om de capaciteit om een surprise te maken. S is ook geen knutselaar en ze maakt echt geen kunstige hoogstandjes (en aan mij heeft ze ook niet veel, want ik ben ook geen creatief tiepje :'). Waar het wel om gaat, is leren hoe je iets kunt doen voor een ander. De ander zien (wat voor hobby heeft iemand, bijvoorbeeld) en je erop toeleggen iets voor de ander te doen. Een leuk cadeautje erbij te zoeken. Dat soort dingen.
Ja precies.
Ik vind juist dat dit hele gedoe vergald wordt door al die ouders die het niet kunnen loslaten en de complete handel weer zelf gaan regelen.
Zo leg je de drempel steeds hoger, en kan een kind wat het zelf wil doen bij voorbaat al niet tippen aan een kind waarvan de ouders alles doen.
Ik vrees dat we zo een hele onzelfstandige faalangstige generatie aan het kweken zijn.
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:12:09 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik dan bijvoorbeeld wel doe om het mijn niet zo creatieve kind gemakkelijker te maken, is samen naar de winkel zodat ze precies dat uit kan zoeken wat ze nodig denkt te hebben voor wat ze gaat maken. Veertjes, stickers, bling-bling, goudpapier, verf, weet ik veel. Wij hebben, omdat we geen knutselaars zijn, niet heel veel in huis, dus dat sla ik dan maar in. Daar spendeer ik dan wel wat meer aan, en dan kan S wat beter uit de voeten.
Goed idee, want ik ben ook zo creatief als een Rubiks kubus, dus hier ook weinig in huis, en als het er wel is zie ik het waarschijnlijk niet als creatief materiaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 15-11-2019 13:26:42 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189953327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:58 schreef miss_sly het volgende:

S kreeg op een bepaald moment bij het paasontbijt een enorme doos met allerlei kleurtjes en dingetjes. Hij was zeer zeker niet mooi. De moeder van het jongetje die hem had gemaakt fluisterde me in dat hij er geen hulp bij had gewild en vier avonden mee bezig was geweest. Hij wilde namelijk iets heel moois voor S maken. Dus ik heb dat ook S nog even ingefluisterd "Wat lief he van L dat hij zo zijn best heeft gedaan op jouw paaasontbijtdoos. Zijn moeder vertelde dat hij er wel vier avonden mee bezig is geweest".
Waarop ook bij S de waardering groeide en haar reactie was "ik vind hem niet zo mooi, maar hij heeft wel heel erg zijn best gedaan he? Dat is ook belangrijk".
Dat was groep 3 of 4.
Nou precies, dat is het punt. Elkaar afrekenen op hoe goed of slecht je iets doet of kan, vind ik sowieso een no go. Daar horen leerkrachten en ouders op toe te zien. Dus ja, als Chantal jouw surprise heeft gemaakt en zij kan niet knutselen en de ouders hebben dat ook niet voor elkaar gekregen, dan is dat vooral rottig voor Chantal, dan leer je daar een beetje boven te staan en daar help je je kind bij. Want laten we wel zijn: onze kinderen worden (generaliserend, maar ik geloof dat het hier voor de meesten wel geldt) echt al verwend genoeg hoor. Ze zijn niet zielig omdat ze een wat mindere surprise krijgen, kom op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:15:59 #248
5428 crew  miss_sly
pi_189953356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed idee, want is ben ook zo creatief als een Rubiks kubus, dus hier ook weinig in huis, en als het er wel is zie ik het waarschijnlijk niet als creatief materiaal.
En met verf, veertjes, bling-bling of wat dan ook, kun je zelfs een gewone kartonnen doos om toveren tot een prachtig plekje om een cadeautje in te verstoppen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189953361
Gedicht maken vond mijn dochter we enorm moeilijk vorig jaar. Ik zag dat een bijlesbureau een workshop aanbood en daar is ze heen geweest. Heeft een mooi gedicht in elkaar gezet toen. Ze vroeg me gister al of dat dit jaar weer was.
*poef* nu is het weg
pi_189953363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik dan bijvoorbeeld wel doe om het mijn niet zo creatieve kind gemakkelijker te maken, is samen naar de winkel zodat ze precies dat uit kan zoeken wat ze nodig denkt te hebben voor wat ze gaat maken. Veertjes, stickers, bling-bling, goudpapier, verf, weet ik veel. Wij hebben, omdat we geen knutselaars zijn, niet heel veel in huis, dus dat sla ik dan maar in. Daar spendeer ik dan wel wat meer aan, en dan kan S wat beter uit de voeten.
Ja, zo zou ik ook zijn. Maar er zijn natuurlijk ook ouders die zich zoiets niet kunnen veroorloven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189953367
Ik geniet nog even extra van het laatste jaar Sinterklaas in de onderbouw ;(

En ik vraag me nu wel af hoe ik dat ga doen met 3 kinderen waarvan 2 in dezelfde klas. Zouden die dat geheim kunnen houden voor elkaar tzt? Of stel dat de een de ander trekt? 8)7
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:20:49 #252
5428 crew  miss_sly
pi_189953419
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:16 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, zo zou ik ook zijn. Maar er zijn natuurlijk ook ouders die zich zoiets niet kunnen veroorloven.
Nee, natuurlijk is dat zo. Ik geef ook alleen maar aan wat ik doe (en kan doen) om het mijn kind wat gemakkelijker te maken. Then again kun je bij Action of zo ook best wat goedkoop knutselspul kopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 13:21:13 #253
5428 crew  miss_sly
pi_189953427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:17 schreef Kyara het volgende:
Ik geniet nog even extra van het laatste jaar Sinterklaas in de onderbouw ;(

En ik vraag me nu wel af hoe ik dat ga doen met 3 kinderen waarvan 2 in dezelfde klas. Zouden die dat geheim kunnen houden voor elkaar tzt? Of stel dat de een de ander trekt? 8)7
Ik kan me voorstellen dat dat nogal een uitdaging is, inderdaad :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:25:41 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_189953490
Laat je kinderen anders eens naar YouTube filmpjes kijken over surprises maken, er is best veel te vinden, dat kan ook helpen in de inspiratie ;)
disclaimer
pi_189953583
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:25 schreef SQ het volgende:
Laat je kinderen anders eens naar YouTube filmpjes kijken over surprises maken, er is best veel te vinden, dat kan ook helpen in de inspiratie ;)
Zo heeft S vorig jaar haar surprise gemaakt.
*poef* nu is het weg
pi_189953824
Helpen is toch niet hetzelfde als alles uit handen nemen? Net zoals ze best hulp mogen vragen bij huiswerk, mogen ze hulp vragen bij knutselwerkjes.

No way dat ik surprises zou gaan maken terwijl de kinderen iets anders doen. Het is ook niet mijn hobby :P. Toen de oudste afgelopen jaar dacht dat hij met 3 stickers plakken wel klaar was met zijn Paasdoos, heb ik hem ook ff teruggeroepen. Maar even helpen met karton uitknippen (pokkewerk), daar zou ik echt geen moeite mee hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:50:53 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_189953847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Helpen is toch niet hetzelfde als alles uit handen nemen?

klopt. Ik gebruik "alles uit handen nemen" ook zeer bewust. Er zijn namelijk massa's ouders die dat doen. Helpen =/= overnemen.
disclaimer
pi_189953858
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja precies.
Ik vind juist dat dit hele gedoe vergald wordt door al die ouders die het niet kunnen loslaten en de complete handel weer zelf gaan regelen.
Zo leg je de drempel steeds hoger, en kan een kind wat het zelf wil doen bij voorbaat al niet tippen aan een kind waarvan de ouders alles doen.
Ik vrees dat we zo een hele onzelfstandige faalangstige generatie aan het kweken zijn.
Ik doe dit idd. Maar niet bewust ofzo, maar gewoon omdat ik gewend ben dat ik alles regel in dit huishouden. Ik kan dat heel moeilijk loslaten.

Dingen die ik loslaat in huis gaan meestal binnen een dag fout en dan kan mijn autist in mezelf dat niet aan. Zoals het verkeerde brood openmaken.

Ik spoor niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:55:55 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_189953903
Daarmee bepaal je wel een beetje je eigen lot, ticootje. Want als mama toch altijd alles oplost komt er ook nooit een noodzaak om zelf iets te doen en dus zal jij het altijd moeten blijven doen ;)

Maar als je je daar senang bij voelt is dat natuurlijk prima :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 14:00:22 #260
5428 crew  miss_sly
pi_189953955
Dat is de ene kant van de medaille, dat je alles zelf moet blijven doen.
De andere kant is dat je ook je kinderen ontneemt om dingen te leren. En fouten te maken en het de volgende keer beter/wel goed te doen. Ik vind dat wel heel belangrijk en laat dus ook wel dingen gebeuren ook al weet ik dat het fout gaat. Of nog niet helemaal goed. En over kleinigheden zoals het verkeerde wat-dan-ook (brood, yoghurt, kaas, pindakaas, drinken, koekjes) openmaken heb ik me maar heen gezet :')

En dan heb ik er maar één. Kun je nagaan :')2
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189954007
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:55 schreef SQ het volgende:
Daarmee bepaal je wel een beetje je eigen lot, ticootje. Want als mama toch altijd alles oplost komt er ook nooit een noodzaak om zelf iets te doen en dus zal jij het altijd moeten blijven doen ;)

Maar als je je daar senang bij voelt is dat natuurlijk prima :P
Nee en ik word ook chaggo af en toe dat ze echt niks zelf kunnen.

En dan denk ik gelukkig wel, niet raar omdat ik het altijd doe.

Maar het is zoveel sneller...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:39:56 #262
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_189954460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]
(..)
Maar het is zoveel sneller...
(Alsof ik mijn moeder hoor! :D)
Natuurlijk kan jij het sneller, jij hebt meer ervaring. Je kinderen kunnen het op den duur ook sneller als zij ervaring hebben opgedaan.
Bovendien kun je zelf een ander klusje doen, in de tijd dat zij ermee bezig zijn, zo bespaar je toch nog tijd (en erger je je misschien minder aan het trage tempo, omdat je er minder 'bovenop' zit) ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_189954471
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Omdat de juf hem dan afkeurt als niet mooi en niet goed genoeg en mijn kind dat al zo gefrustreerd raakt van surprises dan echt er helemaal klaar mee is.
Yeah sure :') Ik moet de eerste leerkracht nog tegenkomen die een kind op 5 dec met surprise terug naar huis stuurt om een nieuwe te maken :D

Edit: anders lees je even verder.

Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden en kan me, met name het afkeuren van surprises niet voorstellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peacefulll op 15-11-2019 14:49:44 ]
pi_189954568
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou precies, dat is het punt. Elkaar afrekenen op hoe goed of slecht je iets doet of kan, vind ik sowieso een no go. Daar horen leerkrachten en ouders op toe te zien. Dus ja, als Chantal jouw surprise heeft gemaakt en zij kan niet knutselen en de ouders hebben dat ook niet voor elkaar gekregen, dan is dat vooral rottig voor Chantal, dan leer je daar een beetje boven te staan en daar help je je kind bij. Want laten we wel zijn: onze kinderen worden (generaliserend, maar ik geloof dat het hier voor de meesten wel geldt) echt al verwend genoeg hoor. Ze zijn niet zielig omdat ze een wat mindere surprise krijgen, kom op.
Amen!
pi_189954614
Weet je, die regels zijn er ook omdat er ouders zijn die geen besef hebben van of zich niks aantrekken van common sense. Er zijn afspraken over tussendoortjes omdat sommige kinderen met cola en chips naar school worden gestuurd. En zo zijn er dus ook afspraken voor surprises, zodat er een soort basis duidelijk is.
Op scholen waar ik gewerkt heb was het trouwens geen probleem om knutselmateriaal mee naar huis te nemen als daar thuis geen geld voor was, aan die kinderen boden we het zelf aan.
pi_189954723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huiswerk voor basisschool kinderen?
Eh, ja. De surprise is eigenlijk ook een huiswerkopdracht.

Maar die vraag telt net zo goed tegen de tijd dat ze op de middelbare school zitten.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:01:26 #267
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189954765
Oh jongens, ik hou zo van Sinterklaas en surprises O+ Maar wij zijn inderdaad pas aan surprises begonnen toen de kinderen 11 en 13 waren denk ik. Dat was ook de eerste keer dat ze naar een Sinterklaasintocht gingen, omdat we voor het eerst in Nederland woonden. Het is echt zo magisch O+ Stond 13-jarige te grinniken om Piet, die pepernoten in haar capuchon stopte. Heerlijk!

Onze surprises zijn dus ook altijd echt een verrassing. Oudste zoekt meestal Pinterest en Youtube af. Jongste weet vaak precies wat hij wil maken en zit dan dagenlang in de tuin aan een werkbank te knutselen. Grappig genoeg hebben ze het doorgetrokken naar kerst: vorig jaar kreeg ik prachtige zelfgemaakte kerstcadeaus.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:12:44 #268
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189954859
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:05 schreef Franny_G het volgende:

Om die reden zijn er overigens ook genoeg scholen die surprises hebben afgeschaft. Dat is misschien ook wel jammer, maar voor mij zou het ook of dat zijn, of surprises waarbij vieze dingen wel verboden zijn, maar verder niets verplicht is, ook het gedicht niet.
Ik zou het graag afgeschaft zien. *O* of alleen een cadeautje inpakken en dat als genoeg accepteren. Ik snap de regels heel goed maar ik vind het hele surprise idee echt zo stom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen gedicht en een hoop appelstroop vind ik inderdaad een no go, maar die kartonnen doos, mooi geverfd, met zorg uitgekozen cadeautje, dat is al heel wat. En hoe in hemelsnaam gaan die kinderen leren hoe ze een surprise maken, als ze het nooit doen? Ik vind de uitleg in de brief hierboven over iets maken dat de ontvanger leuk vindt heel goed. Als je voor het eerst in je leven een surprise maakt, moet je dat nog leren. Zoals ze alles nog moeten leren. Het probleem is dat veel volwassenen dat vergeten en het leerproces overslaan.

Een geel geverfde doos met wat oranje crepepapier een kuiken noemen vind ik natuurlijk prima.
Leuk cadeautje er in en klaar. ALLE met zorg gemaakte kinderknutsels zijn hier dus wel gewoon goed natuurlijk maar als je een gewone schoenendoos, zonder gedicht en zonder echt cadeau er neer zet dan is dat een grote teleurstelling om te ontvangen als je zelf 5 dagen in de weer bent geweest als kind. ik vind wel dat een juf daar op moet toezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:50 schreef Hupje het volgende:
Weet je, die regels zijn er ook omdat er ouders zijn die geen besef hebben van of zich niks aantrekken van common sense. Er zijn afspraken over tussendoortjes omdat sommige kinderen met cola en chips naar school worden gestuurd. En zo zijn er dus ook afspraken voor surprises, zodat er een soort basis duidelijk is.
Op scholen waar ik gewerkt heb was het trouwens geen probleem om knutselmateriaal mee naar huis te nemen als daar thuis geen geld voor was, aan die kinderen boden we het zelf aan.
Dat vind ik een mooi iets, want knutselspullen zijn heel duur.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:17:43 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189954905
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:12 schreef Budabuddumbam het volgende:

Dat vind ik een mooi iets, want knutselspullen zijn heel duur.
Dat is eigenlijk heel vreemd, want knutselen was volgens mij van oorsprong iets op een goedkope manier maken met de dingen die je hebt of makkelijk kunt vinden (blaadjes, takjes enz.)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:23:10 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_189954966
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:12 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik zou het graag afgeschaft zien. *O* of alleen een cadeautje inpakken en dat als genoeg accepteren. Ik snap de regels heel goed maar ik vind het hele surprise idee echt zo stom.
[..]

Een geel geverfde doos met wat oranje crepepapier een kuiken noemen vind ik natuurlijk prima.
Leuk cadeautje er in en klaar. ALLE met zorg gemaakte kinderknutsels zijn hier dus wel gewoon goed natuurlijk maar als je een gewone schoenendoos, zonder gedicht en zonder echt cadeau er neer zet dan is dat een grote teleurstelling om te ontvangen als je zelf 5 dagen in de weer bent geweest als kind. ik vind wel dat een juf daar op moet toezien.
[..]

Dat vind ik een mooi iets, want knutselspullen zijn heel duur.
Ik snap het niet helemaal... je zegt net zelf dat jouw kinderen werden afgerekend omdat de surprises die ze maken niet als mooi genoeg werden bestempeld, maar nu proef ik weer heel veel slachtoffersmaak omdat ze lelijke surprises kríjgen. Maar wellicht is dat een kink in de communicatie-kabel hoor.

Ik heb als kind ook vaak zat een grabbelton gehad als surprise, dat was eigenlijk de standaard uitvlucht van kinderen die niet erg creatief waren. Vond ik dat jammer? Ja. Maar in die tijd waren wel bijna álle surprises door de kinderen zelf gemaakt. Dus het was ook niet zo dat de rest dan met perfect door moeder uitgevoerde verrassingen kwam.
disclaimer
pi_189955010
Ik heb een keer een pluchehondje gemaakt met een cadeautje erin. Met hulp van mijn moeder en met lapjes van de markt en heel veel tijd een heel mooi hondje in elkaar gezet. Ik was echt supertrots op mijn prachtige surprise. Was alleen te goed gelukt want ze vond het jammer dat ik niet iets zelf had gemaakt. :') Ze geloofde me ook gewoon niet. ;(

#surprisetrauma
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:32:50 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_189955080
Mijn beste surprise was nog wel een grote piemel van een pringlesbus, een paasei en 2 bolkaarsen. Papiermache, verf, beharing... veel lol mee gehad. Was uiteraard niet op de basisschool.
Dit soort dingen zijn ook eigenlijk pas echt leuk als je een beetje skills hebt ontwikkeld :')
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:38:13 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189955138
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:32 schreef SQ het volgende:
Dit soort dingen zijn ook eigenlijk pas echt leuk als je een beetje skills hebt ontwikkeld :')
Dat dus.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:47:54 #274
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189955243
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal... je zegt net zelf dat jouw kinderen werden afgerekend omdat de surprises die ze maken niet als mooi genoeg werden bestempeld, maar nu proef ik weer heel veel slachtoffersmaak omdat ze lelijke surprises kríjgen. Maar wellicht is dat een kink in de communicatie-kabel hoor.

Ik heb als kind ook vaak zat een grabbelton gehad als surprise, dat was eigenlijk de standaard uitvlucht van kinderen die niet erg creatief waren. Vond ik dat jammer? Ja. Maar in die tijd waren wel bijna álle surprises door de kinderen zelf gemaakt. Dus het was ook niet zo dat de rest dan met perfect door moeder uitgevoerde verrassingen kwam.
Ik denk dat je me helemaal verkeerd leest.
Alleen vorig jaar kreeg ze geen cadeau en alleen snoep wat ze niet eet er in.

Ik vind knutsels van andere kinderen niet lelijk hoor, en als ze hun best hebben gedaan vind ik het altijd genoeg. Maar ik heb als ouder wel gezien hoe het bij anderen ging en hoe veel gemene dingen er normaal gevonden worden door kinderen en ouders.

ik vind een grabbelton die versierd is door een kind prima als dat binnen de regels van school zou passen en dat doet het dus niet. (vooral vanwege troep die creatieve grabbeldozen gaven)

Niet ok


wel ok
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:48:25 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189955254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:17 schreef Kyara het volgende:
Ik geniet nog even extra van het laatste jaar Sinterklaas in de onderbouw ;(

En ik vraag me nu wel af hoe ik dat ga doen met 3 kinderen waarvan 2 in dezelfde klas. Zouden die dat geheim kunnen houden voor elkaar tzt? Of stel dat de een de ander trekt? 8)7
Ri.enk en J.elte zitten bij elkaar in de klas. Ze weten van elkaar wie ze hebben en houden dat verder stil voor klasgenoten.
En je zou vast met de leerkrachten kunnen afspreken dat als ze elkaar trekken dat ze dan even mogen ruilen?

R.ienk had vorig jaar een hele simpele doos gekregen waar een legoblok van was gemaakt. Dat ding bleek zou stevig dat hij nu nog leeft en nu dient als bewaardoos :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_189955805
Ergens werd gezegd dat knutselspullen duur zijn, ik wil daar even op inhaken :) Ik ga met mijn dochter zo 1x in de 2 maanden naar de action om knutselspulletjes te kopen. Ik ben elke keer max 5 euro kwijt en dan kan ze toch weer aardig knutselen en daar zit ook lijm bij. Of het kwalitatief goed is, dunno. Maar goed genoeg voor een surprise die binnen enkele minuten in stukken op de grond ligt.
pi_189956160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee en ik word ook chaggo af en toe dat ze echt niks zelf kunnen.

En dan denk ik gelukkig wel, niet raar omdat ik het altijd doe.

Maar het is zoveel sneller...
Ik weet niet of dit helpt hoor. Maar ik heb onlangs met een collega wel even gelachen om een moeder van een leerling. Leerling, 17 jaar oud, examenklas gymnasium, vertelt dat z'n moeder een weekje weg is en dat hij een halfuur heeft gedaan over het maken van z'n eigen lunch. Want boterhammen smeren, da's best lastig. Dag erna ging het al iets beter, zei hij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 november 2019 @ 17:17:19 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189956359
De regels bij Budda zijn in feite niet anders dan het briefje van Vlinder.
Ik vind het niet te streng.
Een gedicht en geen onversierde doos en geen ranzigheid.
Geen regels waar een bovenbouwer niet mee uit de voeten kan wat mij betreft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189956546
Wij mogen dit jaar ook. Ik dacht dat het pas vanaf groep 6 zou zijn.
pi_189956714
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:00 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit helpt hoor. Maar ik heb onlangs met een collega wel even gelachen om een moeder van een leerling. Leerling, 17 jaar oud, examenklas gymnasium, vertelt dat z'n moeder een weekje weg is en dat hij een halfuur heeft gedaan over het maken van z'n eigen lunch. Want boterhammen smeren, da's best lastig. Dag erna ging het al iets beter, zei hij.
Als het aan J zou liggen smeerde ik ook zijn brood nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189956963
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:00 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit helpt hoor. Maar ik heb onlangs met een collega wel even gelachen om een moeder van een leerling. Leerling, 17 jaar oud, examenklas gymnasium, vertelt dat z'n moeder een weekje weg is en dat hij een halfuur heeft gedaan over het maken van z'n eigen lunch. Want boterhammen smeren, da's best lastig. Dag erna ging het al iets beter, zei hij.
Das wel heel sneu. :D

Ik mag er ook aan geloven, dochter (groep 6) kwam net helemaal enthousiast thuis dat ze een surprise mag maken voor een kindje uit de klas. Wat ik uit haar verhaal begreep is dat ze 5 euro van school krijgen waarmee ze online iets kunnen uitzoeken. Volgende week gaan ze lootjes trekken dus dan zal ik vast meer details te horen krijgen.

Ik ben overigens niet van plan om haar te helpen, al vind ik samen knutselen zelf wel erg leuk. Dat wordt dus op mijn handjes zitten als dochter bezig is.
  vrijdag 15 november 2019 @ 18:00:05 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189956970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als het aan J zou liggen smeerde ik ook zijn brood nog.
Want het is ook zoveel leuker als het een verrassing is als je niet weet wat er op je boterhammen zit :D Aldus de mijnesen.
  vrijdag 15 november 2019 @ 18:17:02 #283
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189957159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ergens werd gezegd dat knutselspullen duur zijn, ik wil daar even op inhaken :) Ik ga met mijn dochter zo 1x in de 2 maanden naar de action om knutselspulletjes te kopen. Ik ben elke keer max 5 euro kwijt en dan kan ze toch weer aardig knutselen en daar zit ook lijm bij. Of het kwalitatief goed is, dunno. Maar goed genoeg voor een surprise die binnen enkele minuten in stukken op de grond ligt.
Maar dat is voor jou niet veel geld. Voor veel mensen is 5 euro wel veel. En als je de basis al niet hebt dan is het wel meer dan 5.
Je moet maar net die action hebben.

Bij ons op school betaal je het cadeau zelf dus dat is 5 euro per kind en dan nog knutselspullen als je van een klein budget leeft is dat veel voor een minima zeker omdat december sowieso al een dure maand is.
pi_189957160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Want het is ook zoveel leuker als het een verrassing is als je niet weet wat er op je boterhammen zit :D Aldus de mijnesen.
Ik bedoel Joene he. Die bijna 40 is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189957191
Hier is het budget 6 eu, dat geeft school mee aan de kinderen.

Maar dan krijg je lijstjes met daarop bv een schaalmodel van de auto van max verstappen.

Kinderen hebben geen idee wat dingen kosten en dat 6 eu niet zoveel is.

Ik heb van beide lijstjes de goedkoopste wens besteld, maar leg er dan maar 5 eu bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 18:21:34 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189957224
Dat brood smeren boeit me nou helemaal niet eigenlijk. Het is heus niet zo dat een kind verhongert als ze dat ineens zelf moeten doen.

Ik zie dat dus ook niet als basisvaardigheid wat ik mijn kinderen moet bijbrengen. Net zoals koken trouwens. Iedereen die ik ken heeft leren koken op het moment dat het moest, ongeacht of ze dat al thuis moesten doen of niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189957232
Bij ons het verzoek om wel te helpen waar nodig, het is wel de bedoeling dat er iets surprise achtigs mee naar school gaat. Een ingepakte kartonnen doos of alleen een ingepakt cadeautje is niet ok. Ze moeten het hier een paar dagen van tevoren al meenemen, dan controleren de leerkrachten of er echt voor iedereen een surprise is (ik denk dat dat wel eens mis is gegaan).
Verder het verzoek voor een gedichtje erbij en geen snoep.
Nu doen ze over een klein snoeperijtje niet moeilijk, maar voor het volledige bedrag snoep kopen mag niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189957246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:21 schreef livelink het volgende:
Dat brood smeren boeit me nou helemaal niet eigenlijk. Het is heus niet zo dat een kind verhongert als ze dat ineens zelf moeten doen.

Ik zie dat dus ook niet als basisvaardigheid wat ik mijn kinderen moet bijbrengen. Net zoals koken trouwens. Iedereen die ik ken heeft leren koken op het moment dat het moest, ongeacht of ze dat al thuis moesten doen of niet.
Zonder mn ouders enorm af te vallen, maar veel bijzonders kwam er niet op tafel.

Koken heb ik zelf geleerd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 november 2019 @ 18:26:25 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189957290
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonder mn ouders enorm af te vallen, maar veel bijzonders kwam er niet op tafel.

Koken heb ik zelf geleerd.
Dat bedoel ik dus. Dit zijn nou typisch van die dingen die iedereen ook heus zelf wel leert en dat hoeft wat mij betreft geen onderdeel van de opvoeding te zijn. En het kan inderdaad een enorm pluspunt zijn dat je niet van je ouders overneemt dat alles kapotgekookt wordt bijvoorbeeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189957415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonder mn ouders enorm af te vallen, maar veel bijzonders kwam er niet op tafel.

Koken heb ik zelf geleerd.
+1 "biefstuk is vies want het wordt zo taai als je het bakt" rustig n half uur op t fornuis laten staan :r werkelijk alles laten aanbranden, aardappels, rijst brrrr.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189957447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:21 schreef livelink het volgende:
Ik zie dat dus ook niet als basisvaardigheid wat ik mijn kinderen moet bijbrengen. Net zoals koken trouwens. Iedereen die ik ken heeft leren koken op het moment dat het moest, ongeacht of ze dat al thuis moesten doen of niet.
Je eigen eten kunnen regelen is geen basisvaardigheid? 8)7 .

Dus als je kinderen eens mee gaan op kamp of op hun zeventiende / achttiende eens gaan kamperen met een stel vrienden dan kunnen zij gaan toekijken hoe anderen wel iets kunnen en dan moeten die anderen het hen maar leren of zo? Want zo ging het dus bij mij.. Thuis niet geleerd te koken en wat voelde ik me een sukkel toen ik op die leeftijd met vrienden naar festivals ging, op vakantie, in studentenhuizen woonde en op bezoek ging en ik echt geen idee had hoe het moest en zij wel. Dan heb je wel degelijk het gevoel dat je ouders iets hebben laten liggen. En terecht ook. Mijn vriendje waar ik mee ging samenwonen op m'n 20e heeft me ook wel eens hoofdschuddend gezegd dat het vrij ernstig was hoe ik zo niet voorbereid was op een zelfstandig leven. Hij heeft mij leren koken zo ongeveer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 november 2019 @ 18:40:55 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189957501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoel Joene he. Die bijna 40 is.
Jaja, ik snap het. Maar ik denk dat mijn kinderen ook niet voor hun 40e van mening veranderen.

Ik ben het trouwens met livelink eens dat iedereen wel leert koken als het nodig is, maar ik ben ook van plan om een kookboek samen te stellen voor oudste de deur uit is. Wordt nog even opschieten. En met jongste kook ik zo af en toe samen, en dan doe ik m’n best het zo scheikundig mogelijk te benaderen in de hoop dat het zo blijft hangen.
  vrijdag 15 november 2019 @ 19:01:39 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189957756
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:37 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Je eigen eten kunnen regelen is geen basisvaardigheid? 8)7 .

Dus als je kinderen eens mee gaan op kamp of op hun zeventiende / achttiende eens gaan kamperen met een stel vrienden dan kunnen zij gaan toekijken hoe anderen wel iets kunnen en dan moeten die anderen het hen maar leren of zo? Want zo ging het dus bij mij.. Thuis niet geleerd te koken en wat voelde ik me een sukkel toen ik op die leeftijd met vrienden naar festivals ging, op vakantie, in studentenhuizen woonde en op bezoek ging en ik echt geen idee had hoe het moest en zij wel. Dan heb je wel degelijk het gevoel dat je ouders iets hebben laten liggen. En terecht ook. Mijn vriendje waar ik mee ging samenwonen op m'n 20e heeft me ook wel eens hoofdschuddend gezegd dat het vrij ernstig was hoe ik zo niet voorbereid was op een zelfstandig leven. Hij heeft mij leren koken zo ongeveer.
Ik zeg niet dat het geen basisvaardigheid is. Ik zeg dat het geen basisvaardigheid is die ik hen moet bijbrengen.

En mijn dochter is nu bijna 18 en kookt gewoon. Heeft ze niet van mij geleerd en is ook geen traumatische ervaring voor haar geweest. Ze heeft het gewoon allemaal ergens opgepikt her en der. Internet, kookboeken, vriendinnen. Soms gaan dingen gewoon vanzelf en dit is wat mij betreft zo'n voorbeeld.

En bij mijn zoon gaan dit soort dingen niet vanzelf, dus hij moest dit wel actief leren, maar dat heeft school gelukkig voor haar rekening genomen bij hem. Anders had ik dat moeten doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189958311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:17 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar dat is voor jou niet veel geld. Voor veel mensen is 5 euro wel veel. En als je de basis al niet hebt dan is het wel meer dan 5.
Je moet maar net die action hebben.

Bij ons op school betaal je het cadeau zelf dus dat is 5 euro per kind en dan nog knutselspullen als je van een klein budget leeft is dat veel voor een minima zeker omdat december sowieso al een dure maand is.
Daar heb je gelijk in. Wat voor de ander peanuts is, is voor een ander een heel bedrag.

Koken heb ik trouwens ook zelf geleerd. Ik zag mijn moeder weleens witlof of spruitjes schoonmaken, maar mij echt in de keuken meenemen... nee. Maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat mijn zus en ik verwend zijn thuis. We hoefden niks te doen, mijn moeder deed alles. Ook (onze kamers) schoonmaken. Daar ben ik wel heel slecht in. Klinkt stom, maar ik kan er geen routine in vinden in het schoonmaken/huishouden.
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:11:32 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189958764
Ik ben wel blij dat mijn moeder me de basis van koken heeft meegegeven. En nog steeds maak ik m'n erwtensoep, kipragout, pruimentaart, wafels en rijstpap zoals zij ze maakt (en dus zoals mijn oma ze maakte O+ )

Ik vind dat wel een basis die je je kinderen moet meegeven. Daarnaast is het ontzettend gezellig om samen te koken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:37:07 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189959273
Ik heb van thuis uit niet leren koken en heb het ook overleefd op een studentenkamer.
Je leert vanzelf koken. Dat gaat eerst een paar keer fout maar oefening baart kunst :P

Spannende zaken waren het in die tijd niet maar dat hoeft ook niet.
Inmiddels heb ik er wel lol in en heb als nog aardige skills ontwikkelt.
Intrinsieke motivatie doet een hoop ;)

O vindt het leuk om te helpen dus die pikt dat wel vanzelf op voordat hij het huis uit gaat :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:49:22 #297
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_189959546
Ik ging op mn 17e behoorlijk onverwachts samenwonen, dus hier had ik ook nog niet alle vaardigheden zegmaar :+

Toch is het goedgekomen. Behalve huishouden en het echte schoonmaken en opruimen. Dat lukt mij echt niet. Maar dat kan de man heel goed :7
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:57:50 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189959756
Ik kan nog steeds niet goed koken.. er komt eten op tafel,maar er is altijd wel iets niet "goed" .. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189960386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 19:01 schreef livelink het volgende:

Ik zeg niet dat het geen basisvaardigheid is. Ik zeg dat het geen basisvaardigheid is die ik hen moet bijbrengen.

En mijn dochter is nu bijna 18 en kookt gewoon. Heeft ze niet van mij geleerd en is ook geen traumatische ervaring voor haar geweest. Ze heeft het gewoon allemaal ergens opgepikt her en der. Internet, kookboeken, vriendinnen. Soms gaan dingen gewoon vanzelf en dit is wat mij betreft zo'n voorbeeld.

En bij mijn zoon gaan dit soort dingen niet vanzelf, dus hij moest dit wel actief leren, maar dat heeft school gelukkig voor haar rekening genomen bij hem. Anders had ik dat moeten doen.
Het gaat natuurlijk niet vanzelf, want je dochter heeft daar buiten jou om best wat inspanningen voor geleverd zo te lezen. En school bij je zoon. Wat mij betreft is het de taak van ouders om hun kinderen te betrekken bij deze dagelijks gang van zaken en hen hierin een basis mee te geven.

En dan schemert nog ander punt door (niet zozeer in jouw post, maar wat ik lees bij Ticootje): dat kinderen met een moeder die maar vanzelfsprekend de hele tijd voor iedereen in het gezin zorgt en blijft zorgen (ook als kinderen allang zelf een steentje zouden kunnen bijdragen), opgroeien met een erg ongeëmancipeerde voorbeeld, met een bijbehorend verwachtingspatroon voor hun eigen leven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:32:48 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189960545
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:26 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet vanzelf, want je dochter heeft daar buiten jou om best wat inspanningen voor geleverd zo te lezen. En school bij je zoon. Wat mij betreft is het de taak van ouders om hun kinderen te betrekken bij deze dagelijks gang van zaken en hen hierin een basis mee te geven.

En dan schemert nog ander punt door (niet zozeer in jouw post, maar wat ik lees bij Ticootje): dat kinderen met een moeder die maar vanzelfsprekend de hele tijd voor iedereen in het gezin zorgt en blijft zorgen (ook als kinderen allang zelf een steentje zouden kunnen bijdragen), opgroeien met een erg ongeëmancipeerde voorbeeld, met een bijbehorend verwachtingspatroon voor hun eigen leven.
Tja, ik denk dat wij van mening verschillen over het feit dat het 'verkeerd' is dat mijn kind buiten mij om inspanningen heeft moeten leveren om iets te leren. Ik vind dat helemaal niet verkeerd, maar kennelijk verschillen we daarin van mening.

Mijn zoon is niet representatief voor deze discussie, vanwege zijn autisme, waardoor hij dingen anders oppakt dan anderen. En misschien ook juist wel representatief, want ik moet zoveel dingen bewust aan hem leren en meegeven, dat ik op andere punten makkelijker denk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:38:46 #301
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189960697
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:16 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat doe je voor een werk E.T.?
IK organiseer lesactiviteiten voor basisschoolleerlingen en VWO-leerlingen op de Erasmus Universiteit :)
's Middags hadden we 250 VWO leerlingen die workshops kwamen doen in het kader van profielkeuze :) (en 'savonds nog een refresh-training voor onze student-docenten.. ik was blij toen ik eindelijk thuis was in elk geval ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')