abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 22:33:42 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189788818


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.

:B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!

https://twitter.com/ESF_FOK

Willen we zondag 8 december gaan bowleeeeeeeeeeeeeeeeeeh?

Poll: Zondag 8 december ESF-meet
Leuk idee, ik ben er bij!
Ik ben er niet bij en vind dat jammer
Ik ben er niet bij en vind dat niet jammer
Ik weet het nog niet
Ik wil alleen maar stemmen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 22:34:00 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189788824
Ik zag niet meteen dat ik lapo had, goedenavond!
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 22:39:26 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189788915
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2019 22:25 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Held. _O_ _O_ _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 4 november 2019 @ 22:40:13 #4
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189788927
Is dat de broer van Mastru?
pi_189788962
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:40 schreef Asjemenou_ het volgende:
Is dat de broer van Mastru?
Je bedoelt Mastur, of is dat zijn neef?
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter maandag 4 november 2019 @ 22:43:19 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_189788967
quote:
5s.gif
Op maandag 4 november 2019 22:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wie van hier heeft er wel eens in een bed & breakfast geslapen?
Meer dan 20 jaar geleden in Manchester, was met vriendinnen, B&B was van een oud stel, we kwamen het toevallig tegen in een godvergeten straat net buiten het centrum, nog steeds geen idee hoe we er terecht kwamen. Hadden geen geld voor een hotel dus het was prima voor een nachtje, moesten de volgende dag verder. Het ouder echtpaar was gezellig, kletste de oren van je kop, zo veel dat we bijna de bus naar het station misten. Twee jaar geleden net buiten Dublin ook een B&B gedaan voor een nachtje, het is alsof je bij de mensen thuis bent en je ontmoet zowat de hele familie én de hont. :D Vorig jaar na een concert verbleven in een supertoffe B&B in Antwerpen, de eigenaar is een stel waarvan de vrouw voor Amnesty werkt en de man is een muziekjournalist. Die had zowat iedereen al gezien en geïnterviewd en het onderkomen is daarom ook helemaal thematisch ingericht, je hebt een jazz kamer, een glamrock kamer, een indie kamer en overal hingen concertposters en lijsten met honderden concertkaartjes. Ook interessante verhalen gehoord en ik ga er zeker nog een keer terug! Dat allemaal gezegd hebbende... een B&B is gezellig, laagdrempelig maar ik word er desondanks toch wel stikongemakkelijk van dat de gastheer/vrouw eigenlijk heel vaak aanwezig is en je daardoor een beetje moet letten op wat je zegt en doet en je bent haast altijd verplicht wel een praatje te maken terwijl ik daar 9 van de 10 keer geen behoefte aan heb, tenzij het een muziekjournalist is met toffe verhalen. :7 Wat was de vraag ook alweer? :@
  maandag 4 november 2019 @ 22:43:32 #7
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189788973
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:42 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Je bedoelt Mastur, of is dat zijn neef?
Ja dat is zijn neef.
  maandag 4 november 2019 @ 22:44:33 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189788992
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Held. _O_ _O_ _O_
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 4 november 2019 @ 22:55:54 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_189789126
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:28 schreef Guanabana het volgende: Ik heb The Winter Soldier overgeslagen trouwens, maar ik begreep dat die ook nog wel goed is? :@ Nou ja, nu geen zin meer in in ieder geval. Nu alleen Black Panther (denk ik) nog, Infinity War en Endgame.
Winter Soldier wordt altijd wel gezien als een van de betere films, ja! Het is een beetje politieke thriller meets superheroes. Dus als je politieke thrillers leuk vindt, misschien nog best een poging waard.
pi_189789145
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:55 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Winter Soldier wordt altijd wel gezien als een van de betere films, ja! Het is een beetje politieke thriller meets superheroes. Dus als je politieke thrillers leuk vindt, misschien nog best een poging waard.
Niet echt :P

Maar vond Doctor Strange wel echt de leukste en beste Marvel tot nu toe! :) Wilde hem eigenlijk overslaan maar toch goed dat ik hem nog heb gekeken.
Koel en donker bewaren
pi_189789152
Mijn volgende film wordt geen Marvel, want dat wordt mijn 1000ste stem. 8-) Dus dat moet wel een speciale worden.
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 november 2019 @ 22:58:20 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_189789163
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:43 schreef Cee het volgende:

[..]

Meer dan 20 jaar geleden in Manchester, was met vriendinnen, B&B was van een oud stel, we kwamen het toevallig tegen in een godvergeten straat net buiten het centrum, nog steeds geen idee hoe we er terecht kwamen. Hadden geen geld voor een hotel dus het was prima voor een nachtje, moesten de volgende dag verder. Het ouder echtpaar was gezellig, kletste de oren van je kop, zo veel dat we bijna de bus naar het station misten. Twee jaar geleden net buiten Dublin ook een B&B gedaan voor een nachtje, het is alsof je bij de mensen thuis bent en je ontmoet zowat de hele familie én de hont. :D Vorig jaar na een concert verbleven in een supertoffe B&B in Antwerpen, de eigenaar is een stel waarvan de vrouw voor Amnesty werkt en de man is een muziekjournalist. Die had zowat iedereen al gezien en geïnterviewd en het onderkomen is daarom ook helemaal thematisch ingericht, je hebt een jazz kamer, een glamrock kamer, een indie kamer en overal hingen concertposters en lijsten met honderden concertkaartjes. Ook interessante verhalen gehoord en ik ga er zeker nog een keer terug! Dat allemaal gezegd hebbende... een B&B is gezellig, laagdrempelig maar ik word er desondanks toch wel stikongemakkelijk van dat de gastheer/vrouw eigenlijk heel vaak aanwezig is en je daardoor een beetje moet letten op wat je zegt en doet en je bent haast altijd verplicht wel een praatje te maken terwijl ik daar 9 van de 10 keer geen behoefte aan heb, tenzij het een muziekjournalist is met toffe verhalen. :7 Wat was de vraag ook alweer? :@
De achterliggende gedachte was dat laatste stukje :P Je hebt de vraag die ik eigenlijk niet gesteld heb dus fantastisch beantwoord ^O^

Ik ben voor een tripje naar Londen op zoek naar een slaapplaats, en ben er nog niet helemaal uit wat het moet worden. Hotels in de stad zijn best duur, hotels verder naar buiten moet je weer elke dag ver reizen (wat op zich wel te doen is hoor) en ik weet niet of ik op een slaapzaal in een hostel zit te wachten. In de lijst stond ook een B&B, schappelijk geprijsd, niet overdreven ver van de stad af en fantastische ratings, met veel loftuitingen voor de gastvrouw. Maar ergens vind ik het ook wel lekker dat er op vakantie niemand aan m'n kop zeurt, dus ik vroeg me een beetje af wat de mores dan zijn. Of dat inderdaad samen ontbijten is en een bezoekje aan de huiskamer (bijvoorbeeld) als je een beetje bijtijds thuis bent (wat dus zo lijkt te zijn) of dat je net als in een hotel zonder bezwaar meteen door kan wandelen naar je kamer. Nu weet ik dat :)

Dank je Cee!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 4 november 2019 @ 22:58:47 #13
370352 I
Eye for an I
pi_189789170
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:34 schreef Momo het volgende:
Ik zag niet meteen dat ik lapo had, goedenavond!
Goeeeedenavond!
  maandag 4 november 2019 @ 22:59:12 #14
370352 I
Eye for an I
pi_189789174
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:57 schreef Guanabana het volgende:
Mijn volgende film wordt geen Marvel, want dat wordt mijn 1000ste stem. 8-) Dus dat moet wel een speciale worden.
:D

Verstandig hoor. :+ Beetje afwisseling is nooit verkeerd.
pi_189789238
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Held. _O_ _O_ _O_
Wat heb je met je UI gedaan en wat stelt het voor?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189789249
Veel in B&B's geslapen trouwens, en over vrijwel allemaal goede ervaringen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 november 2019 @ 23:04:20 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_189789269
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2019 23:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wat heb je met je UI gedaan en wat stelt het voor?
TT al gelezen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 november 2019 @ 23:04:53 #18
39237 crew  H_T
2733
pi_189789276
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 23:03 schreef Aoibhin het volgende:
Veel in B&B's geslapen trouwens, en over vrijwel allemaal goede ervaringen
Hoe sociaal verwachten ze dat je doet?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189789387
quote:
12s.gif Op maandag 4 november 2019 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

TT al gelezen?
Maar daar vind ik het niet op lijken :P Dit is meer een ijsbeer met paintstrepen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 4 november 2019 @ 23:29:04 #20
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189789607
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:10 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Maar daar vind ik het niet op lijken :P Dit is meer een ijsbeer met paintstrepen
Het is dan ook best lastig om fotorealistische roetvegen op een 182 pixel ijsberengezichtje aan te brengen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_189789621
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hoe sociaal verwachten ze dat je doet?
In mijn ervaring eigenlijk heel weinig. Ik zit in het VK eigenlijk altijd in B&B's (toevallig begin dit jaar in een hotel, want toen kon het niet anders) en er is mij nooit aan de kop gezeurd. Omdat B&B's wel persoonlijker zijn gerund, zie je de eigenaren wel vaker, dus dan zullen ze sneller vragen hoe je dag is en of je wat nodig hebt. Maar als je gewoon zegt 'nee, alles oké' dan laten ze je over het algemeen wel met rust (ligt uiteraard ook wel aan de mensen die je net treft).

B&B's zoals ik ze ken zijn wel wat huiselijker dan een hotel en vaak gerund door een familie of een groepje vrienden, maar het is wel wat anders dan een Airbnb dat je echt in iemands huis zit. Van wat ik heb ervaren is het gewoon een soort hotel, maar dan kleinschaliger en huiselijker. Je hoeft zeker niet te ontbijten met die mensen, noch zit je ineens in de huiskamer van andere mensen. :P

Oh en buiten Londen een hotel is ook heel goed te doen, als je net een goede verbinding hebt met metro of trein binnen Greater London kun je met de Oyster Card echt alles makkelijk bereiken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189789636
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het is dan ook best lastig om fotorealistische roetvegen op een 182 pixel ijsberengezichtje aan te brengen. :P
Dat is te zien :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 november 2019 @ 23:47:40 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_189789828
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 23:30 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

In mijn ervaring eigenlijk heel weinig. Ik zit in het VK eigenlijk altijd in B&B's (toevallig begin dit jaar in een hotel, want toen kon het niet anders) en er is mij nooit aan de kop gezeurd. Omdat B&B's wel persoonlijker zijn gerund, zie je de eigenaren wel vaker, dus dan zullen ze sneller vragen hoe je dag is en of je wat nodig hebt. Maar als je gewoon zegt 'nee, alles oké' dan laten ze je over het algemeen wel met rust (ligt uiteraard ook wel aan de mensen die je net treft).

B&B's zoals ik ze ken zijn wel wat huiselijker dan een hotel en vaak gerund door een familie of een groepje vrienden, maar het is wel wat anders dan een Airbnb dat je echt in iemands huis zit. Van wat ik heb ervaren is het gewoon een soort hotel, maar dan kleinschaliger en huiselijker. Je hoeft zeker niet te ontbijten met die mensen, noch zit je ineens in de huiskamer van andere mensen. :P

Oh en buiten Londen een hotel is ook heel goed te doen, als je net een goede verbinding hebt met metro of trein binnen Greater London kun je met de Oyster Card echt alles makkelijk bereiken.
Dank je, dan blijft ie toch nog even in de overweging staan :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189789848
Ik vind B&B's eigenlijk juist wat fijner dan hotels, omdat het wat knusser is en vaak wat 'specialer' en persoonlijker is dan het standaard hotel. Nadeel is dat er vaak geen 24-uurs receptie is, maar je krijgt vrijwel altijd een sleutel van de voordeur, waardoor je niet standaard op een bepaalde tijd terug hoeft te zijn. En anders heb je altijd het nummer van de eigenaren als er echt iets is.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189789945
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dank je, dan blijft ie toch nog even in de overweging staan :)
Succes nog met beslissen ^O^ Maar ik zou als ik jou was echt niet huiverig zijn voor B&B's. Er is vaak weinig verschil met een hotel. Wel minder afstandelijk, maar ook niet persé opdringerig.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')