Gewoon niet waar. Je zegt dingen die niet kloppen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij plaatst nog geen 3 minuten nadat ik de link plaats een reactie alsof hij het filmpje heeft bekeken iets wat uiteraard niet kan, aangezien het filmpje 10 minuten duurt bijna, tenzij hij kan tijdreizen that is, iets met parels en zwijnen is passend in deze
Ondertussen heb ik het filmpje gezien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooie linkdump, op welk stukje, inhoudelijk, moet ik reageren?
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze christelijke theoloog is het met jouw stelling dus niet eens. hij onderbouwt het op een heldere manier
Het is geen oproep tot gebed bij christenen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:17 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hier ook, en dat ding staat 500 meter verder. Een slag om de tijd aan te geven kan wel, maar op zondag dat achterlijke doorrammen met die klote klokken gaat nergens over. Ook die christenen kunnen ondertussen gewoon een appjes sturen om op te roepen voor gebed.
Jawel hoor. Bijvoorbeeld het Angelus.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is geen oproep tot gebed bij christenen.
Dat is het wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is geen oproep tot gebed bij christenen.
Maakt het zoveel uit ?quote:
klokkenluiden voor de kerkgang dat doet men hier al 20 jaar niet meerquote:
Nog niet goed.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog, Jezus wordt binnen de Islam geëerd als een profeet.
Dan woon je niet in de BBquote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klokkenluiden voor de kerkgang dat doet men hier al 20 jaar niet meer
Deze domme onwetende Pieter-Jaap de Terrorbestrijder heeft helemaal geen flauw idee wat er in de Koran over zijn verlosser geschreven staat. Daarin wordt namelijk ontkend dat Jezus voor de verlossing van de wereld aan het kruis is gestorven; iets wat zijn grootste en voornaamste missie was. En dan nog zeggen dat profeetje Jezus in de Koran geëerd wordtquote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:44 schreef TomLuny het volgende:
ja, je vraagt je af hoe dat komt
Zo lang de politie nog iftars bezoekt, zolang burgemeesters nog thee drinken en moslims door de overheid worden aangesteld als anti-discriminatiedeskundigen en zolang universiteiten geen einde maken aan de dwang tot politieke correctheid, geven ze islamisten de ruimte.
pek en veren
http://verenoflood.nu/de-ongeziene-islamiseringsactiviteiten/
[ afbeelding ]
NCTV Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg:
'Wat zou het mooi zijn als christenen in wijken, dorpen en steden aan polarisatie een tegengeluid geven'.
>
https://www.trouw.nl/reli(...)estrijding~b98bd670/
[ afbeelding ]
Ik was van plan er geen theologische discussie van te maken en verwijs liever naar wat ik eerder schreef vandaag voordat dit topic werd geopend :quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Tengano het volgende:
Deze domme onwetende Pieter-Jaap de Terrorbestrijder heeft helemaal geen flauw idee wat er in de Koran over zijn verlosser geschreven staat. Daarin wordt namelijk ontkent dat Jezus voor de verlossing van de wereld aan het kruis is gestorven; iets wat zijn grootste en voornaamste missie was. En dan nog zeggen dan profeetje Jezus in de Koran geëerd wordt![]()
![]()
Deze pas bekeken, week of twee geleden, ook van DW.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Tengano het volgende:
Deze domme onwetende Pieter-Jaap de Terrorbestrijder heeft helemaal geen flauw idee wat er in de Koran over zijn verlosser geschreven staat. Daarin wordt namelijk ontkend dat Jezus voor de verlossing van de wereld aan het kruis is gestorven; iets wat zijn grootste en voornaamste missie was. En dan nog zeggen dat profeetje Jezus in de Koran geëerd wordt![]()
![]()
Allebei zijn het dan ook asociale en heerszuchtige leuzen hoor! Dat jij nou zo geïndoctrineerd bent dat je het normaal vindt.... Iemand die ook maar een béétje onafhankelijk kan nadenken ziet de arrogantie en agressie er wel van afdruipen....quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Tis ook zo lekker inclusief ook..... /sarcasmemodus.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En ? Waar haal jij de imbeciele gedachte vandaan dat iedereen de god van Abraham aanbidt en het fijn vindt als er in zijn oor geschreeuwd wordt dat alle andere religies nep zijn ?
Yep, dat is het en niets anders. Geeft die imam overigens ook gewoon toe hoor. Hij vindt dat het "normaal" moet zijn/worden om ongevraagd en in de publieke ruimte die islam aan iedere voorbijganger op te dringen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
En de religie van haat krijgt weer eens meer vrijheid om hun gif te verspreiden.
en daar stopt t niet mee natuurlijkquote:Op vrijdag 1 november 2019 00:49 schreef stopnaald het volgende:
Yep, dat is het en niets anders. Geeft die imam overigens ook gewoon toe hoor. Hij vindt dat het "normaal" moet zijn/worden om ongevraagd en in de publieke ruimte die islam aan iedere voorbijganger op te dringen.
En het toch maar uiterst vreemd vinden dat mensen een steeds grotere hekel aan moslims en hun religie krijgen.....raar toch?
was dat toen ze de jericho muren opbliezen ?quote:Op vrijdag 1 november 2019 02:03 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Voortaan alleen de eerste maandag van de maand om 12:00
We verliezen heel veel. Onze democratie, gelijke rechten voor alle mensen, ongeacht geslacht of geaardheid, met name.quote:Op vrijdag 1 november 2019 03:24 schreef Stray_cat het volgende:
Maar stel nou dat het zover komt, in het ergste geval, wat verliezen we dan? Mannen vinden het wel makkelijk als vrouwen alleen nog het recht van het aanrecht (JA, kom op) hebben, geen inspraak. Wees eerlijk, vrouwen zeiken en als er wetten komen om dat te beperken dan gaan ook de BBM (Boze Blanke Mannen) erin mee. Als puntje bij paaltje komt.
Ben jij een vrouw?quote:Op vrijdag 1 november 2019 03:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
We verliezen heel veel. Onze democratie, gelijke rechten voor alle mensen, ongeacht geslacht of geaardheid, met name.
Wat te denken van al die lui die hem steunen? Al die deugmensjes zoals Halsema? Die zijn het echte probleem. Faciliteren van dit gedrag omdat je een debiele deuger bent zou strafbaar moeten worden gesteld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Yep, dat is het en niets anders. Geeft die imam overigens ook gewoon toe hoor. Hij vindt dat het "normaal" moet zijn/worden om ongevraagd en in de publieke ruimte die islam aan iedere voorbijganger op te dringen.
En het toch maar uiterst vreemd vinden dat mensen een steeds grotere hekel aan moslims en hun religie krijgen.....raar toch?
Liever dat de ottomanen ook worden gestopt. Ergens in het huidige Roemenië ofso.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt er wordt gereageerd alsof de Turken weer voor de poorten van Wenen staan.
“Hannibal ante portas!”
De Ondergang van het Avondland is vast onvermijdelijk geworden hierdoor.
Wel leuk om ergens de lijn te trekken vind je niet? En waarom dat niet doen bij het in het arabisch van de daken krijsen dat er geen god behalve allah is?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt er wordt gereageerd alsof de Turken weer voor de poorten van Wenen staan.
“Hannibal ante portas!”
De Ondergang van het Avondland is vast onvermijdelijk geworden hierdoor.
Misschien moet je de Grondwet nog eens doorlezen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:24 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Wel leuk om ergens de lijn te trekken vind je niet? En waarom dat niet doen bij het in het arabisch van de daken krijsen dat er geen god behalve allah is?
De Grondwet heeft ouderwetse opvattingen over religie. Religieuzen moeten vrijheid van religie hebben in zoverre ze niet vervolgd ervoor mogen worden door de overheid. Ze verdienen verder geen extra rechten om geluidsoverlast te veroorzaken, of anderzijds de publieke ruimte te veel te vervuilen met hun sprookjes en fabeltjes. Geen bijzondere privileges geven.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je de Grondwet nog eens doorlezen.
LOLquote:Op vrijdag 1 november 2019 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je de Grondwet nog eens doorlezen.
Ja, ik weet ook eerlijk niet aan welke groep ik het meeste hekel heb.....quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat te denken van al die lui die hem steunen? Al die deugmensjes zoals Halsema? Die zijn het echte probleem. Faciliteren van dit gedrag omdat je een debiele deuger bent zou strafbaar moeten worden gesteld.
En een gebesdsoproep is natuurlijk hetzelfde als het hier voor het zeggen krijgen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
LOL
Die grondwet is zo'n beetje het eerste wat afgeschaft wordt als die lui het voor het zeggen krijgen! Te beginnen met het roemruchte artikel 1.
Maar goed, dat iets wat zo'n deugerd als jij toch niet wil in zien. Pas als het te laat is ga jij janken.
Dus, wil jij dat alvast even doen voordat 'zij' het doenquote:Op vrijdag 1 november 2019 11:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
LOL
Die grondwet is zo'n beetje het eerste wat afgeschaft wordt als die lui het voor het zeggen krijgen! Te beginnen met het roemruchte artikel 1.
Maar goed, dat iets wat zo'n deugerd als jij toch niet wil in zien. Pas als het te laat is ga jij janken.
Als je niet snapt dat er een strijd gaande is om meer verworvenheden in de maatschappij te krijgen door moslims ben je erg naïef. Ik had je toch wel hoger ingeschat. Iets met vinger, hand enzo. We hebben al sharia rechtbanken, islam burgerwachten in bepaalde wijken, “hulpverleners” die mandaat krijgen vanuit de driehoek, “deradicaliserings” programma’s die niets anders zij. dan gesubsidieerde hersenspoelprogramma’s en nu gaan ze opschuiven richting de openbare ruimtes. Keer op keer op keer op keer pakken ze een klein stukje erbij.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een gebesdsoproep is natuurlijk hetzelfde als het hier voor het zeggen krijgen.
En onder het mom van absolute vrijheid van religie de seculiere rechtstaat langzaam laten uithollen door religieuze groeperingen die niet geremd worden door enige twijfel in hun oerconservatieve opvattingen is natuurlijk wel verstandig. Want als straks geëist wordt dat naast schei en natuurkunde ook de levensloop van mohammed op school onderwezen moet worden staan jij en consorten hier nog steeds de boel te relativeren ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:35 schreef John_Rambo het volgende:
[..]
Dus, wil jij dat alvast even doen voordat 'zij' het doenDat is echt lachwekkend dom zelfs.
Dat kwam gewoon al aan de orde bij het vak levensbeschouwing.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:41 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
En onder het mom van absolute vrijheid van religie de seculiere rechtstaat langzaam laten uithollen door religieuze groeperingen die niet geremd worden door enige twijfel in hun oerconservatieve opvattingen is natuurlijk wel verstandig. Want als straks geëist wordt dat naast schei en natuurkunde ook de levensloop van mohammed op school onderwezen moet worden staan jij en consorten hier nog steeds de boel te relativeren ben ik bang.
Gezien de huidige veranderde bevolkingssamenstelling lijkt het me van groot belang dat we er een apart vak van maken. Dit om moslims te laten voelen dat ze óók volwaardig bij de Nederlandse samenleving betrokken worden en hun denkbeelden serieus worden genomen. Zit wat in toch?quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:45 schreef John_Rambo het volgende:
[..]
Dat kwam gewoon al aan de orde bij het vak levensbeschouwing.
Tuurlijk knul.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:47 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Gezien de huidige veranderde bevolkingssamenstelling lijkt het me van groot belang dat we er een apart vak van maken. Dit om moslims te laten voelen dat ze óók volwaardig bij de Nederlandse samenleving betrokken worden en hun denkbeelden serieus worden genomen. Zit wat in toch?
Je zou er zo in meegaan. Ergens moet de lijn getrokken worden, niet leuk, wel iets om over na te denken.quote:
Het moet vreselijk zijn om de hele dag zo bang te zijn. Dat moet toch je hele leven verzieken?quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat er een strijd gaande is om meer verworvenheden in de maatschappij te krijgen door moslims ben je erg naïef. Ik had je toch wel hoger ingeschat. Iets met vinger, hand enzo. We hebben al sharia rechtbanken, islam burgerwachten in bepaalde wijken, “hulpverleners” die mandaat krijgen vanuit de driehoek, “deradicaliserings” programma’s die niets anders zij. dan gesubsidieerde hersenspoelprogramma’s en nu gaan ze opschuiven richting de openbare ruimtes. Keer op keer op keer op keer pakken ze een klein stukje erbij.
Tut tut, niet zo op de man spelen als je geconfronteerd bent met feiten. Je kan beter dan wegrennen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het moet vreselijk zijn om de hele dag zo bang te zijn. Dat moet toch je hele leven verzieken?
Er is de blauwe pil en de rode, elk geeft een heel andere kijk op de dingen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het moet vreselijk zijn om de hele dag zo bang te zijn. Dat moet toch je hele leven verzieken?
quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een gebesdsoproep is natuurlijk hetzelfde als het hier voor het zeggen krijgen.
Eerst de islamisering ontkennen en belachelijk maken, dan een inhoudelijke reactie daarop wegdraaien met een persoonlijke aanval.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je het nu over Nederland of een land elders ter wereld?quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat er een strijd gaande is om meer verworvenheden in de maatschappij te krijgen door moslims ben je erg naïef. Ik had je toch wel hoger ingeschat. Iets met vinger, hand enzo. We hebben al sharia rechtbanken, islam burgerwachten in bepaalde wijken, “hulpverleners” die mandaat krijgen vanuit de driehoek, “deradicaliserings” programma’s die niets anders zij. dan gesubsidieerde hersenspoelprogramma’s en nu gaan ze opschuiven richting de openbare ruimtes. Keer op keer op keer op keer pakken ze een klein stukje erbij.
Ik ben net zoveel moslim als jij, hoor. Maar ik laat me niet bang maken door enge onderbuikverhalen van xenofoben en racisten, die elke invloed van buitenaf beschouwen als een aanval op hun knusse huisje. Types als jij hadden deze zelfde teksten vermoedelij’ in de 16e eeuw in pamfletten geschreven tegen de komst van de vele Joden uitPortugal en de Belgen na de val van Antwerpen, waardoor we mensen als Spinoza, Hooft en Vondel hadden gemist in onze cultuur.quote:Op vrijdag 1 november 2019 12:13 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Eerst de islamisering ontkennen en belachelijk maken, dan een inhoudelijke reactie daarop wegdraaien met een persoonlijke aanval.
Als je nu, net zoals @:probeer, aan gaat geven dat je mooi vind dat anderen die kritisch zijn over de islam (of waar je het gewoon mee oneens bent) bedreigd worden en hoopt dat ze ook echt in elkaar geslagen worden, dan weet ik het wel weer zeker; dan ben je dus ook een moslim.
Niet erg hoor, maar dat zou weer een hoop posts van jou verklaren.
Samensmelten? Dat zou enige aanpassing impliceren...quote:Op vrijdag 1 november 2019 12:48 schreef hunterrnl het volgende:
Persoonlijk ben ik het al niet eens met het samen smelten van verschillende vreemde culturen.
Toch is het een gruwel, al die sterkere mannen die in de Nederlandse openbare ruimtes gezamenlijk kletsen in andere talen, talen welke veel Nederlandse jongeren nooit geleerd hebben en daardoor dus geen passend antwoord kunnen geven.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben net zoveel moslim als jij, hoor. Maar ik laat me niet bang maken door enge onderbuikverhalen van xenofoben en racisten, die elke invloed van buitenaf beschouwen als een aanval op hun knusse huisje. Types als jij hadden deze zelfde teksten vermoedelij’ in de 16e eeuw in pamfletten geschreven tegen de komst van de vele Joden uitPortugal en de Belgen na de val van Antwerpen, waardoor we mensen als Spinoza, Hooft en Vondel hadden gemist in onze cultuur.
Bangmakerij, ''enge'' onderbuikverhalen, xenofoben, racisten en ''elke invloed van buitenaf is een aanval''. Verder een hoop bla bla, maar inhoudelijk gaat het wéér nergens over.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar ik laat me niet bang maken door enge onderbuikverhalen van xenofoben en racisten, die elke invloed van buitenaf beschouwen als een aanval op hun knusse huisje.
De LOI heeft vast prima taalcursussen die dat probleem oplossen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Toch is het een gruwel, al die sterkere mannen die in de Nederlandse openbare ruimtes gezamenlijk kletsen in andere talen, talen welke veel Nederlandse jongeren nooit geleerd hebben en daardoor dus geen passend antwoord kunnen geven.
Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag. Als het opperwezen in de islam een vriend kan hebben, dan kan het ook een vriendin hebben. Dat het geen sexe heeft doet er niet toe. Dus, nogmaals: hebben ze in de islam eigenlijk ook een "vriendin van god"? Het rijtje dat jij opnoemde, Jezus, Mozes, Abraham, betreft mannen. De islam lijkt, zoals vrijwel alle religies, nogal door mannen te worden gedomineerd. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
god is in de islamitsche tradiei geen man zoals in de andere abrahimitische traditeis, moslims zeggen, what would be the point dat god een sexe zou hebben?
Ik zie je er in dit topic eigenlijk geen uitspraak over doen, maar mag ik aannemen dat je geen problemen hebt met een versterkte gebedsoproep in het Arabisch vanaf de blauwe moskee? Dat je het niet ziet als oprukkende islamisering? Dat het je eigenlijk aan je reet zal roesten?quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De LOI heeft vast prima taalcursussen die dat probleem oplossen.
Dit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En vergeet de INHOUD van de boodschap niet.
"Alleen onze God is echt. Jouwe is dus nep. Nahnahnahnah"
Iedere week weer versterkt door de wijk laten schallen.
Roep dat Allah nep is en je krijgt 30 booslims op je dak.
Helemaal correct.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik zie je er in dit topic eigenlijk geen uitspraak over doen, maar mag ik aannemen dat je geen problemen hebt met een versterkte gebedsoproep in het Arabisch vanaf de blauwe moskee? Dat je het niet ziet als oprukkende islamisering? Dat het je eigenlijk aan je reet zal roesten?
Dagelijks in het arabisch door de straten schreeuwen dat er geen God behalve Allah is is geen islamisering? Slaap rustig verder. Ik snap dat bij "islamisering" er gelijk PVV alarmbellen gaan rinkelen maar dit niet als islamisering bestempelen is absurd.quote:
Persoonlijk ben ik voor het verbannen van religie uit het openbare leven. Geloven doe je maar achter je voordeur. Dus ik ben niet voor angeluskleppen of gebedsoproepen.quote:
Kan wel zijn, maar die sterkere oudere mannenbendes gaan echt geen vloeiend Nederlands spreken en vertalen ook niet wat zij tegen elkaar zeiden toen zij alleen reizende vloeiend Nederlands sprekende jongeren passeerden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De LOI heeft vast prima taalcursussen die dat probleem oplossen.
Euh nee, dat doen ze inmiddels al een aantal jaartjes hoor, denk bijv. maar eens aan die hoofddoek die in bijna alle gevallen niet meer geweigerd mag worden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:18 schreef Logic91 het volgende:
Het is niet zo moeilijk. Op het moment interpreteren we de vrijheid van religie naar mijn mening te ruim. We geven de religieuze groepen hiermee handvatten waardoor je dit soort excessen krijgt. En ze hebben zeker een punt dat het binnen de huidige juridische kaders prima kan, maar dat hebben de mensen die het als intrusief en opdringerig ervaren ook.
Speel deze mensen niet in de kaart. Het is duidelijk dat moslims op dit moment de grenzen aan het opzoeken zijn.
Katholieken kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat gejammer door de straten heen. Wat mij betreft worden alle kerkklokken ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n geloof eens wat minder invasief belijden.quote:Op zaterdag 2 november 2019 11:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.sintantoniusp(...)ent-geluidswagen-in/
Zie daar.....
De katholieken zijn geen haar beter. Waarom mag de katholieke kerk wél oproepen door de straten en de moslims niet. Een auto is nog erger. Een auto kan overal naar toe rijden. Als je geen moslimoproepen wil horen ga je niet in de buurt van een moskee wonen.
Hou je niet van koeiegeloei woon je niet op het platteland. Etc.
Een moskee maakt "lawaai" vanuit de moskee, net als klokkengebeier van een kerk.
Dus zo vreemd is het niet.
Dat komt toch eigenlijk wel neer op een etymologische drogreden, aangezien het godsbeeld in de islam een ander is dan in het christendom. Het wordt daar als volstrekte blasfemie gezien om te beweren dat Allah (= "de God") een zoon heeft, terwijl dat juist de essentie van het christendom is. Wezenlijk is het dus inderdaad een andere godheid, ook al is er een historisch-genetische relatie met Jahweh en God.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Etymologie
De meest gangbare theorie is dat het woord Allah is afgeleid uit een samentrekking van al en ʾilāh tot al-ilāh, wat 'de god' of 'degene die aanbeden wordt' betekent. Een andere theorie traceert de etymologie van Allah uit het Aramese woord, Alāhā, wat God betekent.[2] Dus e
‘Er is geen God dan Allah’ zegt letterlijk ‘Er is geen God dan God’.
Dus ja.
Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.quote:Op zaterdag 2 november 2019 12:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Katholieken kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat gejammer door de straten heen. Wat mij betreft worden alle kerkklokken ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n geloof eens wat minder invasief belijden.
Even hoor, dat is geen omroepwagen met speakers oid, het is gewoon een zendbak waar je met je kerkradio/ scanner oid op kunt intunen. Niemand hoort daar verder iets van.quote:Op zaterdag 2 november 2019 11:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.sintantoniusp(...)ent-geluidswagen-in/
Zie daar.....
De katholieken zijn geen haar beter. Waarom mag de katholieke kerk wél oproepen door de straten en de moslims niet. Een auto is nog erger. Een auto kan overal naar toe rijden.
Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.
Verder is het sowieso van de zotte dat er een gebedsoproep gedaan wordt in het Arabisch en nog versterkt ook. Pure provocatie. Hetzelfde als die nikaabs en burqa's die sinds enkele jaren steeds meer opduiken. Men moet en zal de Islam naar de niet-islamitische burger brengen, en die burger zit daar niet zo te wachten. Olie op vuur dit.
Verketteren van lieden die deze gebedsoproep niet zo zien zitten is verder nogal makkelijk. Er is godsdienstvrijheid, er mogen moskeeën zijn, de Koran is niet verboden, men mag zelfs in weerwil van wetten alsnog verpakt over straat. De Islam heeft ALLE ruimte gekregen om zich te uiten. Maar men wil meer, nu weer electronische, Arabische gebedsoproepen.
Het is die opdringerigheid waar menigeen tegen fulmineert, en terecht. Het ligt er weer zó dik bovenop.
Zo klopt het.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.
Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.
En er worden ook erg weinig midwinterhoornblaasbijeenkomstextremisten gesignaleerd.
Natuurlijk wel. Wij hebben hier in Nederland het geloof al keurig gereduceerd van 80 naar minder dan 50% in slechts een paar decennia. Gaat prima.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Religie is niet aan banden te leggen.
Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef deedeetee het volgende:
Die eeuwige vergelijking met het luiden van kerkklokken.Het is een groot verschil of je dat geluid hoort - dat hier al vele eeuwen te horen is - of iemand voluit hoort roepen over bidden tot allah.
.
Sympathiek dat de moslims daar zoveel rekening houden met hun medestadgenoten die geen moslim zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hadden we aan de Wagenstraat in den haag een journalist op de thee :p
Overigens blijkt dat de moskee toestemming heeft om de oproep drie keer per dag te doen :p
In Den Haag is versterkte gebedsoproep moskeeën geen probleem
Ondanks bezwaren wil de Blauwe Moskee in Nieuw-West snel beginnen met de versterkte gebedsoproep. In Den Haag is het al vele jaren praktijk, vooral in wijken met veel moslims. ‘Die hebben geen bezwaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Nu nog even "democratisch" de sharia invoeren in die buurt en dan is het feest compleet.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hadden we aan de Wagenstraat in den haag een journalist op de thee :p
Overigens blijkt dat de moskee toestemming heeft om de oproep drie keer per dag te doen :p
In Den Haag is versterkte gebedsoproep moskeeën geen probleem
Ondanks bezwaren wil de Blauwe Moskee in Nieuw-West snel beginnen met de versterkte gebedsoproep. In Den Haag is het al vele jaren praktijk, vooral in wijken met veel moslims. ‘Die hebben geen bezwaar
Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internetquote:Op zaterdag 2 november 2019 19:32 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.
quote:■ De gebedsoproep (Azan) stelt dat mensen zich moeten onderwerpen aan de islam.
■ De gebedsoproep verkondigt de moslimaanspraak op macht over het gebied van het gebed.
■ Het geluid van kerkklokken en gebiedende islamitische gebedsoproepen zijn niet hetzelfde; De Azan is verbaal en draagt een boodschap die neerkomt op gedachtecontrole en propaganda.
■ De Azan is een belangrijk religieuze ritueel, men kan het vergelijken met de islamitische vlag. Het uitroepen van dit gebed over de stad laat zien dat inwoners van de stad moslim zijn.
■ Na de inname van Mekka werd de Azan gezien als teken van islamitische macht over de niet-moslims.’
■ De gebedsoproep begint met het verkondigen van 'Allahu akbar', om aan te geven dat Allah de grootste God is in de wereld der goden, en dat dus alles en iedereen moet buigen voor Allah en Mohammed. De oproep propageert de islam over de stad.
Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internet
[..]
Men kan veel winnen met een discussie met moslims als men maar niet alleen naar een moslim hoeft. Voor het geval dat de moslim boos wordt, heeft men dan twee helpende handen extra.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.
Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.
Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
De zeurpieten zijn een mooi voorbeeld. Op een gegeven moment waren er 100+ draadjes over dit onderwerp. Ging helemaal nergens meer over.quote:Op maandag 4 november 2019 03:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.
De vrijheid van godsdienst is wat religie aan banden legt. Het is geen recht van een religie, het is een recht van mensen tov religies. De vrijheid van godsdienst beschermt mensen tegen religieuze heerszucht en maakt ze daarmee vrije burgers.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.
Die Gedanken sind frei. Religie is niet aan banden te leggen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, vrijheid van gedachten en vrijheid van vereniging en vergadering. Het is een grijs gebied in hoeverre er dan sprake is van een religieuze beleving of een samenkomst mbt activiteiten of gedeelde interesses.
Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Echt weer typisch iets voor de verdorven Randstad.
Ik woon tegenwoordig ook in Amsterdam voor mijn werk. Gelukkig is het maar voor een jaar.
Anders had ik daar nog niet dood gevonden willen worden.
Vanuit antropologisch perspectief vind ik het echter wel leuk om in Amsterdam te wonen.
Een stad vol activistische linksgekkies, hipsters en bobo's (allemaal met elkaar verweven).
De meeste millennial mannen zien eruit als homo's, de meeste vrouwen dragen veel te wijde broeken, wilde net uit bed haren, allemaal hetzelfde spijkerjasje. Uniek!!!!
Natuur is er amper in de Randstad. Als Limburger vind ik het maar een beklemmende bende, ik snap wel dat men zo'n lange tenen heeft. Er is simpelweg geen ruimte om tot rust en tot jezelf te komen.
Wel grappig dat 'De Amsterdammer' de waarheid in petto heeft omtrent milieu en klimaat, terwijl hij zelf elke binding daarmee is verloren. Dan vaak ook nog met belerende toon de conservatieve provincialen 'onderwijzen' over milieu, klimaat, vegetarisme, etc. Bijzonder!
Dildo's in etalages, wiet op iedere hoek van de straat en het Engels als voertaal.
Ik ging laatst een hapje eten, ik wordt in het Engels aangesproken, niet in het Nederlands. Ik besloot toen maar om in het Limburgs terug te praten.
De echte Amsterdammer kom je nog zelden tegen. Utopie!
Amsterdam is een openlucht rariteitenkabinet.quote:Op maandag 4 november 2019 07:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.
Dit kun je tot in den treuren blijven verkondigen, linksgekkies kunnen en willen en het verschil toch niet zien.quote:Op zaterdag 2 november 2019 21:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.
De azan is in feite al onderdeel van de religieuze plechtigheid zelve. Als ongelovige of jood, als je dit hoort, word je hier dus ongevraagd bij betrokken, oftewel het word (goh) opgedrongen. En je hebt geen keus, dan (passief weliswaar) te "participeren".
Ja, dat moet je eens in Mekka gaan uitleggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.
Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
!quote:Op maandag 4 november 2019 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Vanuit dat beperkte referentiekader gaan ze vervolgens hun enige vergelijkingsmaterieel direct 1 op 1 vertalen met een voor Nederland vreemde religie die op het eerste oog ongeveer dezelfde gebruiken lijkt te hebben.
Ondertussen zijn die gebruiken op het eerste oog inderdaad misschien redelijk hetzelfde, het geloof belijden en de boodschap zijn echter totaal anders. De herkomst van beide religies ook.
Maar om je hier in te verdiepen vergt veel tijd en denkwerk en dat kost de oppervlakkige technodeuntjes beluisterende linksmens te veel moeite. Gewoon lekker chill een pilletje achterover klappen en je mening over verbroedering aan iedereen verkondigen zonder verder stil te staan bij historische context en sociologische diversiteit is veel makkelijker! Chill!!!!
quote:Op dinsdag 5 november 2019 07:36 schreef theunderdog het volgende:
Tja. Nederland is nu eenmaal een land zonder karakter. We capituleerde met de nazi's, nu doen we het met de islam.
En dat terwijl we net onze eerste transgender-zebrapad hebben. Wat jammer nou...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |