Ja en nee, (zelfde kant)quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:59 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is toch dezelfde kant van het debat als wat jij inneemt?
Dat is zijn democratisch recht. Dat wil overigens niet zeggen dat we hem gelijk of zijn zin moeten geven.
Dat is geen censuur.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef TomLuny het volgende:
Verkapte censuur :
Nos weigert te benoemen dat de Armeniers Christenen waren/zijn en dat door moslims genocide op hun werd gepleegd.
https://nos.nl/artikel/23(...)de-op-armeniers.html
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen censuur.
Jij doet opnieuw een verkapte frame.
okquote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is geen censuur.
Jij doet opnieuw een verkapte frame.
"Allah Akhbar" betekent niets ander dan "God is groot", niet 'onze God is de grootste'. Bovendien is het woord Ällah" gewoon het Arabische woord voor God. En aangezien Mohammed eigenlijk gewoon de God uit de Bijbel en Talmoed heeft overgenomen, wordt "jouw God' hier niet beledigd of gekleineerd.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:02 schreef TomLuny het volgende:
Grabbelton post - toch heeft het ieder verband met het vrije woord.
De Blauwe Moskee in Amsterdam-West laat binnenkort structureel de Azan klinken. Volgens huisimam Yassin Elforkani is de bekendste kreet uit deze gebedsoproep iets heel moois dat bijdraagt aan wederzijds begrip. Hij heeft het uiteraard over ‘Allahu Akbar’ wat er op neerkomt dat Allah de grootste god is.
Er is geen God dan God. Hetzelfde staat in de Bijbel, hoor "Gij zult geen vreemde goden voor mijn aangezicht vereren".quote:Direct daarna verzekert de azan luisteraars tot in hun huiskamer dat ‘er geen god is behalve Allah’. Het zal je maar luidkeels gezegd worden, terwijl je op het punt staat de Bijbelse God te danken voor het eten – achter gesloten deuren, zoals het hoort.
Zie hierboven. Nee dus.quote:Het moskeebestuur wil vrij letterlijk gaan communiceren dat mijn God niet bestaat. Goed hard,
Het was mijn citaat, niet mijn godquote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Allah Akhbar" betekent niets ander dan "God is groot", niet 'onze God is de grootste'. Bovendien is het woord Ällah" gewoon het Arabische woord voor God. En aangezien Mohammed eigenlijk gewoon de God uit de Bijbel en Talmoed heeft overgenomen, wordt "jouw God' hier niet beledigd of gekleineerd.
De schrijver ervan is Chris Develing | ThePostOnlinequote:Er is geen God dan God. Hetzelfde staat in de Bijbel, hoor "Gij zult geen vreemde goden voor mijn aangezicht vereren".
[..]
Zie hierboven. Nee dus.
Ik volg je niet, leg eens uit ajb?quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef TomLuny het volgende:
Bovendien zou het onder Staatsgevoelige informatie kunnen vallen en dat is grijs gebied.
Laat ik eerst mijn gequote post erbij pakken danquote:Op vrijdag 1 november 2019 21:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik volg je niet, leg eens uit ajb?
Ik kan daar niet zo goed een antwoord op geven omdat ik geen Frans ken en ook verder niet in die specifieke gebeurtenis ben gedoken. Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat een Staat bepaalde informatie niet altijd vrij geeft omdat dit nadelig is voor het algemeen belang. Daardoor ontstaat er een grijs gebied.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef TomLuny het volgende:
Nooit eerder getoonde video van een getuige van de aanslag op de Bataclan in Parijs, november 2015.
Men hoort o.a. dat de moslims lang van te voren van de dag van de aanslag al aan het dreigen waren en de politie al een aantal dreigementen had gekregen. Deze voorvallen werden voor ’t grote publiek verborgen gehouden. Na de aanslag selecteerden de journalisten uit de verklaringen van de getuigen de politiek correct in orde bevonden getuigenissen, d.w.z. die verklaringen die geen afbreuk deden aan het “vivre-ensemble”, het samenleven met moslims.
De andere verklaringen werden gecensureerd.
video
https://ejbron.wordpress.(...)p-de-islam-te-uiten/
Kan het zelf niet controleren daar de video Frans-talig is (15min) en de rest ga ik ook niet uitzoeken.
Bovendien zou het onder Staatsgevoelige informatie kunnen vallen en dat is grijs gebied.
Vermoedelijk is het doel van censuur juist om het narratief te bepalen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 21:49 schreef Eiwitshake het volgende:
Als zaken in de openbaarheid gezegd kunnen worden kun je het standpunt van de tegenstander met argumenten bestrijden. Op het moment dat censuur wordt toegepast dan lijkt het erop dat de argumenten op zijn en men aan het valsspelen is door de tegenstander de mond te willen snoeren.
Een beetje als dat er niet over het drankprobleem van papa gepraat mag worden, beter om het er niet over te hebben, dan maak je hem ook niet kwaad.
Censuur is het begin van het einde van een vrije samenleving.
Wie bepaalt dan het narratief? Wat is juist of niet juist?
Zo grijs is dat helemaal niet wanneer het algemeen belang zogenaamd gelijk zou zijn aan het in stand houden van het eigen op evidente onwaarheden gestoelde politieke idealisme.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:01 schreef TomLuny het volgende:
Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat een Staat bepaalde informatie niet altijd vrij geeft omdat dit nadelig is voor het algemeen belang. Daardoor ontstaat er een grijs gebied.
Volkomen waar.quote:Op vrijdag 1 november 2019 22:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zo grijs is dat helemaal niet wanneer het algemeen belang zogenaamd gelijk zou zijn aan het in stand houden van het eigen op evidente onwaarheden gestoelde politieke idealisme.
Je hoeft het ook niet eens te zijn met de wet, maar je moet je er wel aan houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:25 schreef TomLuny het volgende:
jij schreef : Nee, dat is hoe wij wetgeving maken en beoordelen.
mijn antwoord : Er is geen wet die iemand het verplicht het eens te zijn met de wet.
'wij' is dan een meerderheid die de wet maakt en beoordeelt neem ik aan.
Niet iedereen zal het met de gemaakte wet eens zijn, daar val ik in dit geval dan onder en dat wou ik ter sprake brengen, als kennisgeving.
In die zin is het demonstreren tegen de Islam ook censuur. Of demonstreren tegen de gebedsoproep. Of varkens bakken bij een Moskee.quote:Dat staat je vrij. Toch geloof ik niet dat mijn gebruik ervan zomaar uit de lucht gegrepen is.
Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een andere controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Censuur_(informatie)
Je leest echt teveel Amerikaanse troep!quote:Heb ik bewijs dat dit een doelbewuste actie was van Van der Laan, nee.
[/quore]
Klaar.![]()
[quote]
En als je vertrouwen hebt in de overheid wat betreft je veiligheid terwijl die overheid jou ontwapend heeft, alleen daarin zit al iets scheef. En zoals ik zei, bij veel mensen heeft de bescherming gewoonweg gefaald. Maar goed, dat is misschien ander onderwerp.
Ik zeg ook niet dat er niets te verbeteren is. Ik zeg dat we vrijer (en veiliger) zijn dan ooit!quote:Ik kan wel minstens 10 voorbeelden geven waar een roep om beveiliging niet werd ingewilligd of signalen totaal verkeerd werden beoordeeld.
Ik geloof niet dat dit betekent dat die moeder het automatisch ook goedkeuren.quote:Je gelooft niet mijn beschrijving dat knokploegen gewoon tussen moeders met kinderwagens meelopen ?
In zo'n theoretische discussie? Dat risico durf ik wel te lopen. Bovendien past dat in onze Christelijke cultuur, iets met wangen!quote:Je loopt dan wel sneller de kans om uitgebuit te worden.
Ja, dat zou je kunnen zeggen. Zullen we dan afspreken dat we positief discrimeneren afschaffen wanneer discriminatie is afgeschaft?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:59 schreef TomLuny het volgende:
Vinden wij elkaar dan toch, ten dele althans.
Als bijvoorbeeld iemand oproept om iemand anders te gaan vermoorden dan vind ik dat ook strafbaar en ook als iemand dreigt om iemand te vermoorden of ernstig etsel toe te brengen vind ik niet kunnen. Oproepen tot discriminatie, nee zal ook niet mogen hoewel dit gebied weer grijzer wordt. Men mag niet discriminerend handelen, bijvoorbeeld door bepaalde groepen geen werk te verlenen en andere wel. Oproepen om dat wel te gaan doen zal dan begrijperlijkerwijs ook niet toegestaan zijn. Toch is het grijs want net was Ozturk in beeld en die roept openlijk op tot discriminatie met zijn voorstel om verplichte quota voor minderheden in de personeelsbezetting op te nemen.
Ik niet. Overigens is 'hate speech' ook in Amerika strafbaar.quote:Ik ben voor het Amerikaanse model, kan daarmee misschien meteen een lang verhaal kort maken.
Dus er is een soort van 'taalpolitie' nodig?quote:nou ja, dat moet dan maar, het gaat hier o.a. over welke taal is toegestaan en welke niet
Zo lastig is het niet.quote:Dan had je het iets nauwkeuriger kunnen formuleren misschien.
Dit schreef je : Anders mag een Imam ook roepen dat hij homo's van een gebouw wil gooien.
Je had het net over taal, iets willen is niet hetzelfde als het doen.
Ook zegt hij niet binnen een moskee met duizend volgers : "ga homo's van het dak gooien"
En in dit geval speelt de ideologische overtuiging wel mee want als hij teksten citeert dat het de wens van zijn god is dat homo's van de aarde verdwijnen dan kan men dat wel gaan verbieden maar daarmee wordt dus ook meteen ingegrepen op zijn vrijheid van godsdienst. En zelfs als dat gebeurt dan blijft de tekst nog gewoon staan. Om die bron aan te pakken moet er dus ook een verbod op de tekst komen. Vrij lastig dit allemaal.
Dus jij stond niet te juichen toen een motorclub langs Phelps en zijn kinderen reed om ze het demonstreren onmogelijk te maken?quote:Vind ik ook, gore poten thuishouden, intimidatie achterwege laten en trek die laffe maskers van die koppen af.
Maar ik zou nog iets verder gaan, het overschreeuwen zodat iemand niet meer verstaanbaar is vind ik ook censuur.
Maar wel op een democratische manier.quote:Nou niet altijd, het demonstratierecht ligt aardig onder vuur.
Same rule applies.quote:Het was maar een vluchtig gegrepen voorbeeld.
Ik had er ook eentje van tegen-abortus kunnen nemen met fysiek tegendemonstrerende lieden etc.
Dan hebben we geen democratie meer ... Maar dat is lastig, want zou een flinke grondwetswijziging vragen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:16 schreef TomLuny het volgende:
Daar komt bij , stel, de meerderheid stemt democratisch om een dictatuur in te stellen, wat dan ?
Wanneer je 'haatdemonstraties' wil verbieden, val je toch precies in lijn met de wetgeving? Het gaat nu om de vraag: Wanneer is iets een haatdemonstratie?quote:Daartegen zijn maatregelen genomen hier en daar. Wat Ozturk voorstelt kan als een ondermijning van de democratie worden opgevat en dus als Staatsgevaarlijk. Zeker als men bedenkt waar zulke voorstellen (mede) vandaan komen.
Nee hoor, ze roepen gewoon een republiek uit als het ze niet bevalt.quote:Op zaterdag 2 november 2019 12:33 schreef SicSicSics het volgende:
Je hoeft het ook niet eens te zijn met de wet, maar je moet je er wel aan houden.
Waarom schrijf jij moskee met een hoofdletter, doe je dat ook bij het woord bibliotheek en zo ?quote:In die zin is het demonstreren tegen de Islam ook censuur. Of demonstreren tegen de gebedsoproep. Of varkens bakken bij een Moskee.
Daarom hou ik liever een wat nauwere aan, want dan is het moeilijker om in de slachtofferrol te kruipen.
Lekker lachen om een ander zn cultuur en dan inclusiviteit claimenquote:Je leest echt teveel Amerikaanse troep!De overheid die mij ontwapend heeft... Wow.
Waar woon jij dan, in de Ivoren Toren straat ?quote:Ik zeg ook niet dat er niets te verbeteren is. Ik zeg dat we vrijer (en veiliger) zijn dan ooit!
Je zou eens wat life-streams kunnen kijken , of terugkijken.quote:Ik geloof niet dat dit betekent dat die moeders het automatisch ook goedkeuren.
Dat is makkelijk gezegd als de brenger van die boodschap toch al weet dat hij onsterfelijk is.quote:In zo'n theoretische discussie? Dat risico durf ik wel te lopen. Bovendien past dat in onze Christelijke cultuur, iets met wangen!
Niet bewust. Excuseer. Heb je liever dat ik dat niet doe en is dat dan censuur?quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:58 schreef TomLuny het volgende:
Waarom schrijf jij moskee met een hoofdletter, doe je dat ook bij het woord bibliotheek en zo ?
De varkens werden niet bij een moskee gebakken maar op de openbare weg.
Of beter gezegd, er werd helemaal niks gebakken want de bbq'ers werden aan het spit gereigd.
Het wordt pas censuur als gelovigen verhinderd worden om de moskee te betreden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat mag.quote:Lekker lachen om een ander zn cultuur en dan inclusiviteit claimen![]()
Toch ben je ontwapend en ik ook..
En ja, ik ben voor de 1st en de 2nd
Althans wat betreft de 2nd vind ik de beperkingen hier te ver doorgeslagen.En ik lach ook Saudiërs uit die vinden dat vrouwen niet mogen rijden. Heeft niets met mijn 'inclusiviteit' te maken.
In één van de meest democratische en vrije landen van het Westen.quote:Waar woon jij dan, in de Ivoren Toren straat ?Top-10 notering. Volgens The Economist.
Niet zo'n behoefte aan.quote:Je zou eens wat life-streams kunnen kijken , of terugkijken.
Het valt tegen om er een foto van te vinden, deze lijkt er een beetje op
[ afbeelding ]Betekent 'niet actief bezwaar maken' dat je ze steunt? Want dan steun ik echt veul!quote:Zie jij mensen bezwaar maken tegen dat zulke linkse terreur knokploegen gewoon aanwezig zijn bij de demonstratie ? Ik niet.
Nee.quote:En weet je waarom ?Lijkt me een zwak argument inderdaad. Waar en wie hebben dat zo gezegd?quote:Omdat de knokploegen de demonstranten hebben wijsgemaakt dat zij aanwezig moeten zijn om hun te beschermen tegen de nazies. Nou meestal is het 20.000 man die de straat opgaan als er ergens 50 een rechts geluidje laten horen maar iedereen wil die fabel geloven van geboden bescherming dus blijft deze terreur een voedzame bodem houden.Het is en blijft een onderdeel van onze cultuur en tradities hèquote:Dat is makkelijk gezegd als de brenger van die boodschap toch al weet dat hij onsterfelijk is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Ok, maar laten we de CO2 uitstootbeperking dan ook pas laten ingaan als mensen geen CO2 meer uitademen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:09 schreef SicSicSics het volgende:
Ja, dat zou je kunnen zeggen. Zullen we dan afspreken dat we positief discrimeneren afschaffen wanneer discriminatie is afgeschaft?
Ik heb eerder gemerkt dat er tegenstrijdige berichten daarover zijn, ik heb het nu over hate-speech.quote:Ik niet. Overigens is 'hate speech' ook in Amerika strafbaar.
Bovendien zijn dingen als 'libel', 'slander', 'defamation' etc. in Amerika, niet zozeer strafrechtelijk aan te pakken, publiekrechtelijk is het Amerikaanse model veel beperkender.
quote:Dus er is een soort van 'taalpolitie' nodig?
Dus nu mag de imam wel zeggen dat hij homo's van het dak wil gooien ?quote:Zo lastig is het niet.Maar je hebt gelijk. Iemand van het dak willen gooien is wat anders dan zeggen dat homo's van een dak gegooid moeten worden.
Ik krijg ene Michael Phelps in beeld, een zwembad kampioen. Ik weet daarom niet welke gebeurtenis je bedoeltquote:Dus jij stond niet te juichen toen een motorclub langs Phelps en zijn kinderen reed om ze het demonstreren onmogelijk te maken?
Ik wel namelijk.
Mob rules are applied, yes indeedquote:Maar wel op een democratische manier.
[..]
Same rule applies.
Dan hebben we geen democratie meer ..quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:13 schreef SicSicSics het volgende:
Dan hebben we geen democratie meer ... Maar dat is lastig, want zou een flinke grondwetswijziging vragen.
Nee, die vraag komt van jou.quote:Wanneer je 'haatdemonstraties' wil verbieden, val je toch precies in lijn met de wetgeving?
Het gaat nu om de vraag: Wanneer is iets een haatdemonstratie?
Ik zou het niet als ondermijning van de democratie willen wegzetten, maar gewoon als een voorstel tot handhaving.
En dan mag de rechtelijke macht aangeven waar de grens ligt.
Wacht even, wil je nu met droge ogen ontkennen dat Pegida een anti-islam partij is?quote:Op zaterdag 2 november 2019 16:28 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dan hebben we geen democratie meer ..
Om dat te voorkomen lijkt het me handiger om bepaalde veiligheidszekeringen erin te zetten.
Ja, je kan zeggen, dat kan niet gebeuren want dan heb je minstens 2/3 van de stemmen nodig maar met de huidige ontwikkeling zou het zomaar kunnen dat je daar binnen een aantal jaar tegen aan zit. Je zag het bij Erdogan, die zei gewoon dat democratie een trein is en als je jouw halte hebt bereikt dan stap je er vanaf.
Bovendien is de grondwet leuk maar er zijn ook plaatselijke verordeningen en dezelfde koeltoeren die Amsterdam nu uithaalt met zn eigen wetten te formuleren kan je best eens omgekeerd terug gaan zien in bijvoorbeeld Den Haag en Rotterdam. Is eigenlijk al gebeurd trouwens, de politie werd bij de rellen van Hendriquez aan de kant geschoven en vervangen door een sharia buurtwacht vanuit de moskee.
[..]
Nee, die vraag komt van jou.
Er bestaat voor mij geen haatspraak.
En dat voorstel waar jij het nu over hebt houdt in dat overal gedemonstreerd mag worden behalve bij een moskee als het aan Denk ligt. Want demonstreren tegen een moskee is automatisch haat volgens hun.
Maakt niet of daar spijkerbom terroristen worden opgeleid, of daar polygamische kinderhuwelijken worden voltrokken, of dat er wapens in worden opgeslagen of dat de hele buurt moet lijden onder het kattegejank, maakt niks uit, er tegen demonstreren mag niet.
En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat iedere moskee dat doet maar Wagensveld had ook niet zomaar een moskee uitgekozen om bij te protesteren. En dat wordt natuurlijk niet gemeld door de media zodat iedereen in de waan blijft verkeren dat hij en pegida lukraak een pokke hekel aan moslims hebben en ze het als een anti-islam partij kunnen blijven afschilderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |