abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189703200
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:59 schreef SicSicSics het volgende:

Dat is toch dezelfde kant van het debat als wat jij inneemt?

Dat is zijn democratisch recht. Dat wil overigens niet zeggen dat we hem gelijk of zijn zin moeten geven. ;)
Ja en nee, (zelfde kant)
Overigens heb ik niet geschreven dat hem zulke voorstellen verboden moeten worden maar a) bracht ik het in het topic omdat hij demonstraties wil verbieden, hetgeen ik nergens heb voorgesteld en waar ik op tegen ben en b) omdat het vlak daarvoor, een post eerder over islamofobie ging.
Daar komt bij , stel, de meerderheid stemt democratisch om een dictatuur in te stellen, wat dan ?
Daartegen zijn maatregelen genomen hier en daar. Wat Ozturk voorstelt kan als een ondermijning van de democratie worden opgevat en dus als Staatsgevaarlijk. Zeker als men bedenkt waar zulke voorstellen (mede) vandaan komen.
shift-knop defekt
pi_189705876
Verkapte censuur :

Nos weigert te benoemen dat de Armeniers Christenen waren/zijn en dat door moslims genocide op hun werd gepleegd.

https://nos.nl/artikel/23(...)de-op-armeniers.html

Al voor hun bekering tot het christendom vormden de Armeniërs één volk.
In 301 nam het land als eerste land het christendom als staatsgodsdienst aan.
Zij vormden de Armeens-Apostolische Kerk.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeni%C3%ABrs
shift-knop defekt
pi_189706037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:30 schreef TomLuny het volgende:
Verkapte censuur :

Nos weigert te benoemen dat de Armeniers Christenen waren/zijn en dat door moslims genocide op hun werd gepleegd.

https://nos.nl/artikel/23(...)de-op-armeniers.html
Dat is geen censuur.
Jij doet opnieuw een verkapte frame.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:40:42 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189706084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is geen censuur.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189706740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

Dat is geen censuur.
ok
laten we het nep nieuws noemen dan
selectief feiten weglaten enzo

------

en hier dan weer niet

20 jaar cel voor oud-militair om in brand steken Bosniakken

Een rechtbank in Bosnië-Herzegovina heeft een voormalige Bosnisch-Servische militair veroordeeld tot twintig jaar cel voor het in brand steken van 57 Bosniërs tijdens de oorlog in het gebied tussen 1992 en 1995.
26 mensen kwamen daarbij om het leven. De meeste slachtoffers waren moslim.
Onder de slachtoffers was een baby van twee dagen oud.

[..]

Tussen 1992 en 1995 kwamen zo'n 100.000 mensen om het leven tijdens de oorlog in Bosnië.
De meeste slachtoffers waren Bosnische moslims, die Bosniakken worden genoemd.

https://nos.nl/artikel/23(...)eken-bosniakken.html

Terwijl het allemaal verband houdt met elkaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door TomLuny op 30-10-2019 22:39:05 ]
shift-knop defekt
pi_189708977
Femke : moslims lopen achter.

---

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam vindt de versterkte oproep die uit de moskee schalt ’niet van deze tijd’.

Het verbieden van een oproep tot het belijden van een godsdienst is juridisch echter niet mogelijk, stelt Halsema.
,,Omdat het beschermd is in de Grondwet, is het niet mogelijk om over te gaan tot een verbod",

https://ejbron.wordpress.(...)-niet-van-deze-tijd/

Het volgende is dus allemaal door onze Grondwet beschermd :

.
It comes mainly from the antisemitic verses in the Qur'an, verses which Robert Spencer has usefully compiled, along with excerpts from classic and contemporary Qur'anic commentators. I have posted this material just below:

The Qur'an depicts the Jews as inveterately evil and bent on destroying the wellbeing of the Muslims.

They are the strongest of all people in enmity toward the Muslims (5:82); as fabricating things and falsely ascribing them to Allah (2:79; 3:75, 3:181); claiming that Allah's power is limited (5:64); loving to listen to lies (5:41); disobeying Allah and never observing his commands (5:13); disputing and quarreling (2:247); hiding the truth and misleading people (3:78); staging rebellion against the prophets and rejecting their guidance (2:55); being hypocritical (2:14, 2:44); giving preference to their own interests over the teachings of Muhammad (2:87); wishing evil for people and trying to mislead them (2:109); feeling pain when others are happy or fortunate (3:120); being arrogant about their being Allah's beloved people (5:18); devouring people's wealth by subterfuge (4:161); slandering the true religion and being cursed by Allah (4:46); killing the prophets (2:61); being merciless and heartless (2:74); never keeping their promises or fulfilling their words (2:100); being unrestrained in committing sins (5:79); being cowardly (59:13-14); being miserly (4:53); being transformed into apes and pigs for breaking the Sabbath (2:63-65; 5:59-60; 7:166); and more.

https://www.jihadwatch.or(...)-become-irreversible

Waren er nog vragen over imams die iets willen ?

---

ik zei al, lastig onderwerp

-----

Femke Halsema, grachtengordel, GroenLinks, voorvechter van de islamisering van Nederland, haalde haar kinderen van de zwarte school af en plaatste hen op een witte blanke school:

"Ze zijn naar een andere buurtschool. Dat is beter voor hun welzijn. Kinderen zijn geen sociaal experiment.
Over de reden wil ik niets zeggen, het gaat over de privacy van mijn kinderen."

Haar kinderen zijn geen sociaal experiment, maar úw kinderen wel.

Daarom stemt zij op Groenlinks en stemt u op de PVV.

>
https://blondemevrouw.nl/(...)-witte-nederlanders/

en nu sputtert ze dan een beetje tegen om de schijn hoog te houden

[ Bericht 11% gewijzigd door TomLuny op 31-10-2019 01:30:30 ]
shift-knop defekt
pi_189715819
Grabbelton post - toch heeft het ieder verband met het vrije woord.

De Blauwe Moskee in Amsterdam-West laat binnenkort structureel de Azan klinken. Volgens huisimam Yassin Elforkani is de bekendste kreet uit deze gebedsoproep iets heel moois dat bijdraagt aan wederzijds begrip. Hij heeft het uiteraard over ‘Allahu Akbar’ wat er op neerkomt dat Allah de grootste god is. Direct daarna verzekert de azan luisteraars tot in hun huiskamer dat ‘er geen god is behalve Allah’. Het zal je maar luidkeels gezegd worden, terwijl je op het punt staat de Bijbelse God te danken voor het eten – achter gesloten deuren, zoals het hoort.

Het moskeebestuur wil vrij letterlijk gaan communiceren dat mijn God niet bestaat. Goed hard, zodat iedereen het kan horen. En dat is vooralsnog hun recht. De Nederlandse wetgeving biedt hier namelijk alle ruimte toe, omdat er geen wet voor is.

>
https://tpo.nl/2019/10/31(...)jn-god-niet-bestaat/

Parool probeert alsnóg versterkte islamitische oproep tot gebed volledig in het Arabisch door te drammen.
https://tpook.nl/2019/10/(...)_campaign=artikelkop

Door het versperren van de weg konden bussen met demonstranten tegen Zwarte Piet niet naar Dokkum voor de nationale sinterklaasintocht. Daarmee zijn zij belemmerd in de uitoefening van het recht op vrije meningsuiting en het recht op betoging. “Belangrijke grondrechten”‘, aldus het hof. “Verdachten hebben het recht in eigen hand genomen. Dit is zeer ernstig en ontoelaatbaar.”

https://tpo.nl/2019/10/31/lagere-straffen-voor-blokkeerfriezen/

'Over my dead body':

VVD burgemeester laat Pegida nooit meer demonstreren bij moskeeën in Eindhoven

https://www.omroepbrabant(...)oskeeen-in-Eindhoven

https://nos.nl/artikel/22(...)actie-eindhoven.html

En een stukje over scheiding kerk en staat

Christenen moeten een positieve voorhoede zijn tegen polarisatie, zegt de coördinator terrorismebestrijding (Chrislam)
https://www.trouw.nl/reli(...)estrijding~b98bd670/
shift-knop defekt
  donderdag 31 oktober 2019 @ 16:25:32 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189716124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:02 schreef TomLuny het volgende:
Grabbelton post - toch heeft het ieder verband met het vrije woord.

De Blauwe Moskee in Amsterdam-West laat binnenkort structureel de Azan klinken. Volgens huisimam Yassin Elforkani is de bekendste kreet uit deze gebedsoproep iets heel moois dat bijdraagt aan wederzijds begrip. Hij heeft het uiteraard over ‘Allahu Akbar’ wat er op neerkomt dat Allah de grootste god is.
"Allah Akhbar" betekent niets ander dan "God is groot", niet 'onze God is de grootste'. Bovendien is het woord Ällah" gewoon het Arabische woord voor God. En aangezien Mohammed eigenlijk gewoon de God uit de Bijbel en Talmoed heeft overgenomen, wordt "jouw God' hier niet beledigd of gekleineerd.
quote:
Direct daarna verzekert de azan luisteraars tot in hun huiskamer dat ‘er geen god is behalve Allah’. Het zal je maar luidkeels gezegd worden, terwijl je op het punt staat de Bijbelse God te danken voor het eten – achter gesloten deuren, zoals het hoort.
Er is geen God dan God. Hetzelfde staat in de Bijbel, hoor "Gij zult geen vreemde goden voor mijn aangezicht vereren".

quote:
Het moskeebestuur wil vrij letterlijk gaan communiceren dat mijn God niet bestaat. Goed hard,
Zie hierboven. Nee dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189716443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

"Allah Akhbar" betekent niets ander dan "God is groot", niet 'onze God is de grootste'. Bovendien is het woord Ällah" gewoon het Arabische woord voor God. En aangezien Mohammed eigenlijk gewoon de God uit de Bijbel en Talmoed heeft overgenomen, wordt "jouw God' hier niet beledigd of gekleineerd.
Het was mijn citaat, niet mijn god ;)

Ik zou mezelf als agnost beschrijven, heb verder namelijk niets met welke religie dan ook.
Wat de betekenis betreft, ik geloof dat je daar niet helemaal gelijk in hebt, ik heb namelijk al zo vaak anders daarover gelezen. Staat zelfs in wiki meen ik.

Allahoe akbar (الله أَكْبَر, Allāhu akbar) is een Arabische zinsnede die ook de takbīr of takbeer (تَكْبِير) wordt genoemd en meestal vertaald wordt als "God is de grootste". Anderen vertalen de woorden ook wel met "God is groot", "God is zeer groot" of "God is groter". Tevens wordt "Allah akbar" tijdens de salat opgezegd, namelijk telkens aan het begin van het gebed dat moslims in principe vijfmaal per dag uitvoeren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Allahoe_akbar_(islam)

quote:
Er is geen God dan God. Hetzelfde staat in de Bijbel, hoor "Gij zult geen vreemde goden voor mijn aangezicht vereren".

[..]

Zie hierboven. Nee dus.
De schrijver ervan is Chris Develing | ThePostOnline
Chris Develing is blogger, christen, deelnemer aan het islamdebat, pro-leven voorstander en medewerker van DeoVolentenl.nl.

Zijn email valt aan te klikken, er kan meen ik niet gereageerd worden op het bericht.

https://tpo.nl/2019/10/31(...)jn-god-niet-bestaat/

en hij zit ook op Volkskrant en nog een paar anderen zo te zien.

maar om niet al te flauw te doen zal ik mijn eigen mening er bij zetten :

Ik ben tegen dat moskee gekrijs.

En eraan toevoegend, schriftvergelijkend en na diverse video's over de leer te hebben bekeken is de aanname dat islam, christendom+jodendom dezelfde god hebben lang niet algemeen aanvaard. Integendeel zelfs, hoewel er vanuit met name de katholieke hoek wel die lijmpoging actief wordt ondernomen. Zal dus enkel nog pittiger worden om seculier te blijven als die twee stromingen door dezelfde geul gaan stromen, waar Aalbersberg NCTV nu zo te zien mee bezig is. En dat is niet eens een katholiek meen ik, de stroom wordt dus nog groter.

Toevoeging 2 :
Stel dat Özturk zn zin krijgt, zie vorige post, en er komt een verbod op demonstreren bij een moskee dan moeten door dat lawaai gestresste buurtbewoners dus ergens in de Flevopolder hun spandoekje gaan ophangen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 31-10-2019 17:21:24 ]
shift-knop defekt
pi_189732554
het volgende bevat veel doorkoppelingen en is voldoende materie om er minstens een uurtje aan te besteden.
Zover ben ik zelf nog niet maar zet alvast het begin neer als TVP.

.
De censuur in Duitsland wordt angstwekkend, en steekt bij gelegenheid ook de Nederlandse grens over

[..]

Dat we in Nederland met aanstaande censuur te maken hebben is daarom geen ongelukje, maar onderdeel van een operatie die in de gehele EU veld lijkt te winnen.

>
http://verenoflood.nu/cen(...)d-steekt-grens-over/

Ps,
Fenixx is weer on-line, was dus gewoon een databse error en geen censuur zoals ik vermoedde. Zover ik nu weet althans.
De reden voor hun verhuizing was echter wel de dreiging om afgekapt te worden zoals zij zelf opgaven.
shift-knop defekt
pi_189735917
Pief paf poef zeggen leidt tot dwangarbeid
+ doxing

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft in hoger beroep honderd uur werkstraf geëist tegen Mila van den Bosch, de vrouw die ‘Als je Thierry dood wil schieten, zeg dan paf’ riep tijdens een linkse demonstratie tegen racisme in maart in Amsterdam. De Nijmeegse studente werd in april dit jaar veroordeeld tot 100 uur werkstraf.

>
https://tpo.nl/2019/11/01(...)t-100-uur-werkstraf/
shift-knop defekt
  vrijdag 1 november 2019 @ 21:49:49 #137
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189736919
Als zaken in de openbaarheid gezegd kunnen worden kun je het standpunt van de tegenstander met argumenten bestrijden. Op het moment dat censuur wordt toegepast dan lijkt het erop dat de
argumenten op zijn en men aan het valsspelen is door de tegenstander de mond te willen snoeren.
Een beetje als dat er niet over het drankprobleem van papa gepraat mag worden, beter om het er niet over te hebben, dan maak je hem ook niet kwaad.

Censuur is het begin van het einde van een vrije samenleving.
Wie bepaalt dan het narratief? Wat is juist of niet juist?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_189736980
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef TomLuny het volgende:
Bovendien zou het onder Staatsgevoelige informatie kunnen vallen en dat is grijs gebied.
Ik volg je niet, leg eens uit ajb?
pi_189737171
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Ik volg je niet, leg eens uit ajb?
Laat ik eerst mijn gequote post erbij pakken dan

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef TomLuny het volgende:
Nooit eerder getoonde video van een getuige van de aanslag op de Bataclan in Parijs, november 2015.
Men hoort o.a. dat de moslims lang van te voren van de dag van de aanslag al aan het dreigen waren en de politie al een aantal dreigementen had gekregen. Deze voorvallen werden voor ’t grote publiek verborgen gehouden. Na de aanslag selecteerden de journalisten uit de verklaringen van de getuigen de politiek correct in orde bevonden getuigenissen, d.w.z. die verklaringen die geen afbreuk deden aan het “vivre-ensemble”, het samenleven met moslims.
De andere verklaringen werden gecensureerd.

video
https://ejbron.wordpress.(...)p-de-islam-te-uiten/

Kan het zelf niet controleren daar de video Frans-talig is (15min) en de rest ga ik ook niet uitzoeken.
Bovendien zou het onder Staatsgevoelige informatie kunnen vallen en dat is grijs gebied.
Ik kan daar niet zo goed een antwoord op geven omdat ik geen Frans ken en ook verder niet in die specifieke gebeurtenis ben gedoken. Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat een Staat bepaalde informatie niet altijd vrij geeft omdat dit nadelig is voor het algemeen belang. Daardoor ontstaat er een grijs gebied.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:49 schreef Eiwitshake het volgende:
Als zaken in de openbaarheid gezegd kunnen worden kun je het standpunt van de tegenstander met argumenten bestrijden. Op het moment dat censuur wordt toegepast dan lijkt het erop dat de argumenten op zijn en men aan het valsspelen is door de tegenstander de mond te willen snoeren.
Een beetje als dat er niet over het drankprobleem van papa gepraat mag worden, beter om het er niet over te hebben, dan maak je hem ook niet kwaad.

Censuur is het begin van het einde van een vrije samenleving.
Wie bepaalt dan het narratief? Wat is juist of niet juist?
Vermoedelijk is het doel van censuur juist om het narratief te bepalen.
Daarom ben ik er ook niet bepaald blij mee.
shift-knop defekt
pi_189737509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:01 schreef TomLuny het volgende:
Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat een Staat bepaalde informatie niet altijd vrij geeft omdat dit nadelig is voor het algemeen belang. Daardoor ontstaat er een grijs gebied.

Zo grijs is dat helemaal niet wanneer het algemeen belang zogenaamd gelijk zou zijn aan het in stand houden van het eigen op evidente onwaarheden gestoelde politieke idealisme.
pi_189738164
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Zo grijs is dat helemaal niet wanneer het algemeen belang zogenaamd gelijk zou zijn aan het in stand houden van het eigen op evidente onwaarheden gestoelde politieke idealisme.
Volkomen waar.
Je mag enkel hopen dat degenen die de Staatsgeheimen beheren aan de goeie kant staan.
Feit blijft dat bepaalde boeken voor 20 of 30 jaar gesloten blijven en niet in de openbaarheid mogen worden gebracht. Dat is niet alleen hier maar overal.
Die censuur, want dat is het is gewoon, laat ik voor het gemak maar liever even buiten beschouwing.
shift-knop defekt
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:33:03 #142
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189744345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:25 schreef TomLuny het volgende:
jij schreef : Nee, dat is hoe wij wetgeving maken en beoordelen.
mijn antwoord : Er is geen wet die iemand het verplicht het eens te zijn met de wet.

'wij' is dan een meerderheid die de wet maakt en beoordeelt neem ik aan.
Niet iedereen zal het met de gemaakte wet eens zijn, daar val ik in dit geval dan onder en dat wou ik ter sprake brengen, als kennisgeving.
Je hoeft het ook niet eens te zijn met de wet, maar je moet je er wel aan houden. :)
quote:
Dat staat je vrij. Toch geloof ik niet dat mijn gebruik ervan zomaar uit de lucht gegrepen is.

Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een andere controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Censuur_(informatie)
In die zin is het demonstreren tegen de Islam ook censuur. Of demonstreren tegen de gebedsoproep. Of varkens bakken bij een Moskee.

Daarom hou ik liever een wat nauwere aan, want dan is het moeilijker om in de slachtofferrol te kruipen. :)

quote:
Heb ik bewijs dat dit een doelbewuste actie was van Van der Laan, nee.
[/quore]
Klaar. :)
[quote]
En als je vertrouwen hebt in de overheid wat betreft je veiligheid terwijl die overheid jou ontwapend heeft, alleen daarin zit al iets scheef. En zoals ik zei, bij veel mensen heeft de bescherming gewoonweg gefaald. Maar goed, dat is misschien ander onderwerp.
Je leest echt teveel Amerikaanse troep! _O- De overheid die mij ontwapend heeft... Wow. :D
quote:
Ik kan wel minstens 10 voorbeelden geven waar een roep om beveiliging niet werd ingewilligd of signalen totaal verkeerd werden beoordeeld.
Ik zeg ook niet dat er niets te verbeteren is. Ik zeg dat we vrijer (en veiliger) zijn dan ooit!
quote:
Je gelooft niet mijn beschrijving dat knokploegen gewoon tussen moeders met kinderwagens meelopen ?
Ik geloof niet dat dit betekent dat die moeder het automatisch ook goedkeuren.
quote:
Je loopt dan wel sneller de kans om uitgebuit te worden.
In zo'n theoretische discussie? Dat risico durf ik wel te lopen. Bovendien past dat in onze Christelijke cultuur, iets met wangen! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:09:07 #143
116015 SicSicSics
pi_189744681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:59 schreef TomLuny het volgende:
Vinden wij elkaar dan toch, ten dele althans.
Als bijvoorbeeld iemand oproept om iemand anders te gaan vermoorden dan vind ik dat ook strafbaar en ook als iemand dreigt om iemand te vermoorden of ernstig etsel toe te brengen vind ik niet kunnen. Oproepen tot discriminatie, nee zal ook niet mogen hoewel dit gebied weer grijzer wordt. Men mag niet discriminerend handelen, bijvoorbeeld door bepaalde groepen geen werk te verlenen en andere wel. Oproepen om dat wel te gaan doen zal dan begrijperlijkerwijs ook niet toegestaan zijn. Toch is het grijs want net was Ozturk in beeld en die roept openlijk op tot discriminatie met zijn voorstel om verplichte quota voor minderheden in de personeelsbezetting op te nemen.
Ja, dat zou je kunnen zeggen. Zullen we dan afspreken dat we positief discrimeneren afschaffen wanneer discriminatie is afgeschaft? ;)
quote:
Ik ben voor het Amerikaanse model, kan daarmee misschien meteen een lang verhaal kort maken.
Ik niet. Overigens is 'hate speech' ook in Amerika strafbaar.
Bovendien zijn dingen als 'libel', 'slander', 'defamation' etc. in Amerika, niet zozeer strafrechtelijk aan te pakken, publiekrechtelijk is het Amerikaanse model veel beperkender.
quote:
nou ja, dat moet dan maar, het gaat hier o.a. over welke taal is toegestaan en welke niet
Dus er is een soort van 'taalpolitie' nodig? ;)
quote:
Dan had je het iets nauwkeuriger kunnen formuleren misschien.
Dit schreef je : Anders mag een Imam ook roepen dat hij homo's van een gebouw wil gooien.

Je had het net over taal, iets willen is niet hetzelfde als het doen.
Ook zegt hij niet binnen een moskee met duizend volgers : "ga homo's van het dak gooien"
En in dit geval speelt de ideologische overtuiging wel mee want als hij teksten citeert dat het de wens van zijn god is dat homo's van de aarde verdwijnen dan kan men dat wel gaan verbieden maar daarmee wordt dus ook meteen ingegrepen op zijn vrijheid van godsdienst. En zelfs als dat gebeurt dan blijft de tekst nog gewoon staan. Om die bron aan te pakken moet er dus ook een verbod op de tekst komen. Vrij lastig dit allemaal.
Zo lastig is het niet. ;) Maar je hebt gelijk. Iemand van het dak willen gooien is wat anders dan zeggen dat homo's van een dak gegooid moeten worden.
quote:
Vind ik ook, gore poten thuishouden, intimidatie achterwege laten en trek die laffe maskers van die koppen af.
Maar ik zou nog iets verder gaan, het overschreeuwen zodat iemand niet meer verstaanbaar is vind ik ook censuur.
Dus jij stond niet te juichen toen een motorclub langs Phelps en zijn kinderen reed om ze het demonstreren onmogelijk te maken?

Ik wel namelijk. *O*
quote:
Nou niet altijd, het demonstratierecht ligt aardig onder vuur.
Maar wel op een democratische manier. ^O^
quote:
Het was maar een vluchtig gegrepen voorbeeld.
Ik had er ook eentje van tegen-abortus kunnen nemen met fysiek tegendemonstrerende lieden etc.
Same rule applies.

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 02-11-2019 14:18:16 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:13:18 #144
116015 SicSicSics
pi_189744719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:16 schreef TomLuny het volgende:
Daar komt bij , stel, de meerderheid stemt democratisch om een dictatuur in te stellen, wat dan ?
Dan hebben we geen democratie meer ... Maar dat is lastig, want zou een flinke grondwetswijziging vragen.
quote:
Daartegen zijn maatregelen genomen hier en daar. Wat Ozturk voorstelt kan als een ondermijning van de democratie worden opgevat en dus als Staatsgevaarlijk. Zeker als men bedenkt waar zulke voorstellen (mede) vandaan komen.
Wanneer je 'haatdemonstraties' wil verbieden, val je toch precies in lijn met de wetgeving? Het gaat nu om de vraag: Wanneer is iets een haatdemonstratie?
Ik zou het niet als ondermijning van de democratie willen wegzetten, maar gewoon als een voorstel tot handhaving.
En dan mag de rechtelijke macht aangeven waar de grens ligt.
Fine, fuck you then!
pi_189745107
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:33 schreef SicSicSics het volgende:

Je hoeft het ook niet eens te zijn met de wet, maar je moet je er wel aan houden. :)
Nee hoor, ze roepen gewoon een republiek uit als het ze niet bevalt.
Maar ok, je hebt gelijk.

quote:
In die zin is het demonstreren tegen de Islam ook censuur. Of demonstreren tegen de gebedsoproep. Of varkens bakken bij een Moskee.

Daarom hou ik liever een wat nauwere aan, want dan is het moeilijker om in de slachtofferrol te kruipen. :)
Waarom schrijf jij moskee met een hoofdletter, doe je dat ook bij het woord bibliotheek en zo ?
De varkens werden niet bij een moskee gebakken maar op de openbare weg.
Of beter gezegd, er werd helemaal niks gebakken want de bbq'ers werden aan het spit gereigd.
Het wordt pas censuur als gelovigen verhinderd worden om de moskee te betreden.

quote:
Je leest echt teveel Amerikaanse troep! _O- De overheid die mij ontwapend heeft... Wow. :D
Lekker lachen om een ander zn cultuur en dan inclusiviteit claimen :N

Toch ben je ontwapend en ik ook..
En ja, ik ben voor de 1st en de 2nd
Althans wat betreft de 2nd vind ik de beperkingen hier te ver doorgeslagen.

quote:
Ik zeg ook niet dat er niets te verbeteren is. Ik zeg dat we vrijer (en veiliger) zijn dan ooit!
Waar woon jij dan, in de Ivoren Toren straat ?

quote:
Ik geloof niet dat dit betekent dat die moeders het automatisch ook goedkeuren.
Je zou eens wat life-streams kunnen kijken , of terugkijken.
Het valt tegen om er een foto van te vinden, deze lijkt er een beetje op

Zie jij mensen bezwaar maken tegen dat zulke linkse terreur knokploegen gewoon aanwezig zijn bij de demonstratie ? Ik niet.
En weet je waarom ? Omdat de knokploegen de demonstranten hebben wijsgemaakt dat zij aanwezig moeten zijn om hun te beschermen tegen de nazies. Nou meestal is het 20.000 man die de straat opgaan als er ergens 50 een rechts geluidje laten horen maar iedereen wil graag die fabel geloven van geboden bescherming dus blijft deze terreur een voedzame bodem houden.

quote:
In zo'n theoretische discussie? Dat risico durf ik wel te lopen. Bovendien past dat in onze Christelijke cultuur, iets met wangen! :)
Dat is makkelijk gezegd als de brenger van die boodschap toch al weet dat hij onsterfelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 02-11-2019 14:07:37 ]
shift-knop defekt
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:08:53 #146
116015 SicSicSics
pi_189745177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:58 schreef TomLuny het volgende:
Waarom schrijf jij moskee met een hoofdletter, doe je dat ook bij het woord bibliotheek en zo ?
De varkens werden niet bij een moskee gebakken maar op de openbare weg.
Of beter gezegd, er werd helemaal niks gebakken want de bbq'ers werden aan het spit gereigd.
Het wordt pas censuur als gelovigen verhinderd worden om de moskee te betreden.
Niet bewust. Excuseer. Heb je liever dat ik dat niet doe en is dat dan censuur? ;) :P
De varkens werden uiteindelijk helemaal niet gebakken en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet om treur. Het idee alleen al is van een aanmatigende kleinzieligheid, die geen beroep op democratisch recht verdient. Maar dat is mijn mening. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Lekker lachen om een ander zn cultuur en dan inclusiviteit claimen :N

Toch ben je ontwapend en ik ook..
En ja, ik ben voor de 1st en de 2nd
Althans wat betreft de 2nd vind ik de beperkingen hier te ver doorgeslagen.
Dat mag. :) En ik lach ook Saudiërs uit die vinden dat vrouwen niet mogen rijden. Heeft niets met mijn 'inclusiviteit' te maken. ;)
quote:
Waar woon jij dan, in de Ivoren Toren straat ?
In één van de meest democratische en vrije landen van het Westen. 8-) Top-10 notering. Volgens The Economist. O+
quote:
Je zou eens wat life-streams kunnen kijken , of terugkijken.
Het valt tegen om er een foto van te vinden, deze lijkt er een beetje op

[ afbeelding ]
Niet zo'n behoefte aan.
quote:
Zie jij mensen bezwaar maken tegen dat zulke linkse terreur knokploegen gewoon aanwezig zijn bij de demonstratie ? Ik niet.
Betekent 'niet actief bezwaar maken' dat je ze steunt? Want dan steun ik echt veul! :D
quote:
En weet je waarom ?
Nee.
quote:
Omdat de knokploegen de demonstranten hebben wijsgemaakt dat zij aanwezig moeten zijn om hun te beschermen tegen de nazies. Nou meestal is het 20.000 man die de straat opgaan als er ergens 50 een rechts geluidje laten horen maar iedereen wil die fabel geloven van geboden bescherming dus blijft deze terreur een voedzame bodem houden.
Lijkt me een zwak argument inderdaad. Waar en wie hebben dat zo gezegd?
quote:
Dat is makkelijk gezegd als de brenger van die boodschap toch al weet dat hij onsterfelijk is.
Het is en blijft een onderdeel van onze cultuur en tradities hè ;)
Fine, fuck you then!
pi_189745506
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

Ja, dat zou je kunnen zeggen. Zullen we dan afspreken dat we positief discrimeneren afschaffen wanneer discriminatie is afgeschaft? ;)
Ok, maar laten we de CO2 uitstootbeperking dan ook pas laten ingaan als mensen geen CO2 meer uitademen.

quote:
Ik niet. Overigens is 'hate speech' ook in Amerika strafbaar.
Bovendien zijn dingen als 'libel', 'slander', 'defamation' etc. in Amerika, niet zozeer strafrechtelijk aan te pakken, publiekrechtelijk is het Amerikaanse model veel beperkender.
Ik heb eerder gemerkt dat er tegenstrijdige berichten daarover zijn, ik heb het nu over hate-speech.
Zag eens een video daar stond ook iemand te beweren dat het verboden is. Andere video's en berichten gaven echter een heel ander beeld. Maar ja, daar begint het weer, wat is hatespeech volgens jou, welke gevallen daarvan zijn in Amerika (de VS) wel verboden en welke niet ?
Hoewel ik het een tijdje gevolgd heb ben ik geen jurist, dus nogmaals ik hou het op deze wiki :

In de Verenigde Staten daarentegen wordt de grondwettelijke (eerste amendement) vrijheid van meningsuiting veel ruimer opgevat en zijn er weinig strafbaarstellingen van hate speech.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Haatzaaien

Voor smaad heeft de SPLC pas nog een paar miljoen moeten aftikken

OOPS
SPLC Pays $3.3 Million Settlement to Counter-Extremism Group It Called ‘Anti-Muslim’

https://www.thedailybeast(...)t-called-anti-muslim

quote:
Dus er is een soort van 'taalpolitie' nodig? ;)
:{w

Taalpolitie is meer in de zin van Stasi die actief loopt te controleren of iemand niet naast het potje pist. Het is wat anders als iemand een advocaat in de arm neemt en naar de rechter gaat om een aanklacht in te dienen wegens bijvoorbeeld smaad of bedreiging. Dan gaan de juristen zich buigen of het dat inderdaad is. Maar goed, ik geef je gelijk daarin dat dit ook een soort van politie uitoefening is. En wat de juristen besluiten is maar net welke wet er aanwezig is. Daarom is het wmb beter om vage wetten uit het boek te verwijderen.

quote:
Zo lastig is het niet. ;) Maar je hebt gelijk. Iemand van het dak willen gooien is wat anders dan zeggen dat homo's van een dak gegooid moeten worden.
Dus nu mag de imam wel zeggen dat hij homo's van het dak wil gooien ?
Of toch niet ?

quote:
Dus jij stond niet te juichen toen een motorclub langs Phelps en zijn kinderen reed om ze het demonstreren onmogelijk te maken?

Ik wel namelijk. *O*
Ik krijg ene Michael Phelps in beeld, een zwembad kampioen. Ik weet daarom niet welke gebeurtenis je bedoelt

quote:
Maar wel op een democratische manier. ^O^
[..]

Same rule applies.
Mob rules are applied, yes indeed :7
shift-knop defekt
pi_189745802
Ze hebben een nieuwe variant gevonden op de leuze hate speech is not free speech

.
“Roepen om te roepen,” zegt Elatik, “is niet hetzelfde als vrijheid van meningsuiting.

https://tpo.nl/2019/11/02(...)otsen-in-het-parool/

Vijftien jaar later: dit is de nalatenschap van Theo van Gogh
https://www.parool.nl/ned(...)o-van-gogh~ba5dd639/

Wij zullen niet vergeten.

[ Bericht 34% gewijzigd door TomLuny op 02-11-2019 15:44:01 ]
shift-knop defekt
pi_189746429
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:13 schreef SicSicSics het volgende:

Dan hebben we geen democratie meer ... Maar dat is lastig, want zou een flinke grondwetswijziging vragen.
Dan hebben we geen democratie meer ..

Om dat te voorkomen lijkt het me handiger om bepaalde veiligheidszekeringen erin te zetten.
Ja, je kan zeggen, dat kan niet gebeuren want dan heb je minstens 2/3 van de stemmen nodig maar met de huidige ontwikkeling zou het zomaar kunnen dat je daar binnen een aantal jaar tegen aan zit. Je zag het bij Erdogan, die zei gewoon dat democratie een trein is en als je jouw halte hebt bereikt dan stap je er vanaf.
Bovendien is de grondwet leuk maar er zijn ook plaatselijke verordeningen en dezelfde koeltoeren die Amsterdam nu uithaalt met zn eigen wetten te formuleren kan je best eens omgekeerd terug gaan zien in bijvoorbeeld Den Haag en Rotterdam. Is eigenlijk al gebeurd trouwens, de politie werd bij de rellen van Hendriquez aan de kant geschoven en vervangen door een sharia buurtwacht vanuit de moskee.

quote:
Wanneer je 'haatdemonstraties' wil verbieden, val je toch precies in lijn met de wetgeving?
Het gaat nu om de vraag: Wanneer is iets een haatdemonstratie?
Ik zou het niet als ondermijning van de democratie willen wegzetten, maar gewoon als een voorstel tot handhaving.
En dan mag de rechtelijke macht aangeven waar de grens ligt.
Nee, die vraag komt van jou.
Er bestaat voor mij geen haatspraak.

En dat voorstel waar jij het nu over hebt houdt in dat overal gedemonstreerd mag worden behalve bij een moskee als het aan Denk ligt. Want demonstreren tegen een moskee is automatisch haat volgens hun.
Maakt niet of daar spijkerbom terroristen worden opgeleid, of daar polygamische kinderhuwelijken worden voltrokken, of dat er wapens in worden opgeslagen of dat de hele buurt moet lijden onder het kattegejank, maakt niks uit, er tegen demonstreren mag niet.

En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat iedere moskee dat doet maar Wagensveld had ook niet zomaar een moskee uitgekozen om bij te protesteren. En dat wordt natuurlijk niet gemeld door de media zodat iedereen in de waan blijft verkeren dat hij en pegida lukraak een pokke hekel aan moslims hebben en ze het als een anti-islam partij kunnen blijven afschilderen.
shift-knop defekt
pi_189746829
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:28 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dan hebben we geen democratie meer ..

Om dat te voorkomen lijkt het me handiger om bepaalde veiligheidszekeringen erin te zetten.
Ja, je kan zeggen, dat kan niet gebeuren want dan heb je minstens 2/3 van de stemmen nodig maar met de huidige ontwikkeling zou het zomaar kunnen dat je daar binnen een aantal jaar tegen aan zit. Je zag het bij Erdogan, die zei gewoon dat democratie een trein is en als je jouw halte hebt bereikt dan stap je er vanaf.
Bovendien is de grondwet leuk maar er zijn ook plaatselijke verordeningen en dezelfde koeltoeren die Amsterdam nu uithaalt met zn eigen wetten te formuleren kan je best eens omgekeerd terug gaan zien in bijvoorbeeld Den Haag en Rotterdam. Is eigenlijk al gebeurd trouwens, de politie werd bij de rellen van Hendriquez aan de kant geschoven en vervangen door een sharia buurtwacht vanuit de moskee.
[..]

Nee, die vraag komt van jou.
Er bestaat voor mij geen haatspraak.

En dat voorstel waar jij het nu over hebt houdt in dat overal gedemonstreerd mag worden behalve bij een moskee als het aan Denk ligt. Want demonstreren tegen een moskee is automatisch haat volgens hun.
Maakt niet of daar spijkerbom terroristen worden opgeleid, of daar polygamische kinderhuwelijken worden voltrokken, of dat er wapens in worden opgeslagen of dat de hele buurt moet lijden onder het kattegejank, maakt niks uit, er tegen demonstreren mag niet.

En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat iedere moskee dat doet maar Wagensveld had ook niet zomaar een moskee uitgekozen om bij te protesteren. En dat wordt natuurlijk niet gemeld door de media zodat iedereen in de waan blijft verkeren dat hij en pegida lukraak een pokke hekel aan moslims hebben en ze het als een anti-islam partij kunnen blijven afschilderen.
Wacht even, wil je nu met droge ogen ontkennen dat Pegida een anti-islam partij is? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')