Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.quote:Op zaterdag 2 november 2019 12:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Katholieken kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat gejammer door de straten heen. Wat mij betreft worden alle kerkklokken ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n geloof eens wat minder invasief belijden.
Even hoor, dat is geen omroepwagen met speakers oid, het is gewoon een zendbak waar je met je kerkradio/ scanner oid op kunt intunen. Niemand hoort daar verder iets van.quote:Op zaterdag 2 november 2019 11:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.sintantoniusp(...)ent-geluidswagen-in/
Zie daar.....
De katholieken zijn geen haar beter. Waarom mag de katholieke kerk wél oproepen door de straten en de moslims niet. Een auto is nog erger. Een auto kan overal naar toe rijden.
Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.
Verder is het sowieso van de zotte dat er een gebedsoproep gedaan wordt in het Arabisch en nog versterkt ook. Pure provocatie. Hetzelfde als die nikaabs en burqa's die sinds enkele jaren steeds meer opduiken. Men moet en zal de Islam naar de niet-islamitische burger brengen, en die burger zit daar niet zo te wachten. Olie op vuur dit.
Verketteren van lieden die deze gebedsoproep niet zo zien zitten is verder nogal makkelijk. Er is godsdienstvrijheid, er mogen moskeeën zijn, de Koran is niet verboden, men mag zelfs in weerwil van wetten alsnog verpakt over straat. De Islam heeft ALLE ruimte gekregen om zich te uiten. Maar men wil meer, nu weer electronische, Arabische gebedsoproepen.
Het is die opdringerigheid waar menigeen tegen fulmineert, en terecht. Het ligt er weer zó dik bovenop.
Zo klopt het.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.
Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.
En er worden ook erg weinig midwinterhoornblaasbijeenkomstextremisten gesignaleerd.
Natuurlijk wel. Wij hebben hier in Nederland het geloof al keurig gereduceerd van 80 naar minder dan 50% in slechts een paar decennia. Gaat prima.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Religie is niet aan banden te leggen.
Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef deedeetee het volgende:
Die eeuwige vergelijking met het luiden van kerkklokken.Het is een groot verschil of je dat geluid hoort - dat hier al vele eeuwen te horen is - of iemand voluit hoort roepen over bidden tot allah.
.
Sympathiek dat de moslims daar zoveel rekening houden met hun medestadgenoten die geen moslim zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hadden we aan de Wagenstraat in den haag een journalist op de thee :p
Overigens blijkt dat de moskee toestemming heeft om de oproep drie keer per dag te doen :p
In Den Haag is versterkte gebedsoproep moskeeën geen probleem
Ondanks bezwaren wil de Blauwe Moskee in Nieuw-West snel beginnen met de versterkte gebedsoproep. In Den Haag is het al vele jaren praktijk, vooral in wijken met veel moslims. ‘Die hebben geen bezwaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Nu nog even "democratisch" de sharia invoeren in die buurt en dan is het feest compleet.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:08 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hadden we aan de Wagenstraat in den haag een journalist op de thee :p
Overigens blijkt dat de moskee toestemming heeft om de oproep drie keer per dag te doen :p
In Den Haag is versterkte gebedsoproep moskeeën geen probleem
Ondanks bezwaren wil de Blauwe Moskee in Nieuw-West snel beginnen met de versterkte gebedsoproep. In Den Haag is het al vele jaren praktijk, vooral in wijken met veel moslims. ‘Die hebben geen bezwaar
Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internetquote:Op zaterdag 2 november 2019 19:32 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.
quote:■ De gebedsoproep (Azan) stelt dat mensen zich moeten onderwerpen aan de islam.
■ De gebedsoproep verkondigt de moslimaanspraak op macht over het gebied van het gebed.
■ Het geluid van kerkklokken en gebiedende islamitische gebedsoproepen zijn niet hetzelfde; De Azan is verbaal en draagt een boodschap die neerkomt op gedachtecontrole en propaganda.
■ De Azan is een belangrijk religieuze ritueel, men kan het vergelijken met de islamitische vlag. Het uitroepen van dit gebed over de stad laat zien dat inwoners van de stad moslim zijn.
■ Na de inname van Mekka werd de Azan gezien als teken van islamitische macht over de niet-moslims.’
■ De gebedsoproep begint met het verkondigen van 'Allahu akbar', om aan te geven dat Allah de grootste God is in de wereld der goden, en dat dus alles en iedereen moet buigen voor Allah en Mohammed. De oproep propageert de islam over de stad.
Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.quote:Op zaterdag 2 november 2019 20:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internet
[..]
Men kan veel winnen met een discussie met moslims als men maar niet alleen naar een moslim hoeft. Voor het geval dat de moslim boos wordt, heeft men dan twee helpende handen extra.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.
Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.
Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
De zeurpieten zijn een mooi voorbeeld. Op een gegeven moment waren er 100+ draadjes over dit onderwerp. Ging helemaal nergens meer over.quote:Op maandag 4 november 2019 03:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.
De vrijheid van godsdienst is wat religie aan banden legt. Het is geen recht van een religie, het is een recht van mensen tov religies. De vrijheid van godsdienst beschermt mensen tegen religieuze heerszucht en maakt ze daarmee vrije burgers.quote:Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.
Die Gedanken sind frei. Religie is niet aan banden te leggen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, vrijheid van gedachten en vrijheid van vereniging en vergadering. Het is een grijs gebied in hoeverre er dan sprake is van een religieuze beleving of een samenkomst mbt activiteiten of gedeelde interesses.
Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 13:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Echt weer typisch iets voor de verdorven Randstad.
Ik woon tegenwoordig ook in Amsterdam voor mijn werk. Gelukkig is het maar voor een jaar.
Anders had ik daar nog niet dood gevonden willen worden.
Vanuit antropologisch perspectief vind ik het echter wel leuk om in Amsterdam te wonen.
Een stad vol activistische linksgekkies, hipsters en bobo's (allemaal met elkaar verweven).
De meeste millennial mannen zien eruit als homo's, de meeste vrouwen dragen veel te wijde broeken, wilde net uit bed haren, allemaal hetzelfde spijkerjasje. Uniek!!!!
Natuur is er amper in de Randstad. Als Limburger vind ik het maar een beklemmende bende, ik snap wel dat men zo'n lange tenen heeft. Er is simpelweg geen ruimte om tot rust en tot jezelf te komen.
Wel grappig dat 'De Amsterdammer' de waarheid in petto heeft omtrent milieu en klimaat, terwijl hij zelf elke binding daarmee is verloren. Dan vaak ook nog met belerende toon de conservatieve provincialen 'onderwijzen' over milieu, klimaat, vegetarisme, etc. Bijzonder!
Dildo's in etalages, wiet op iedere hoek van de straat en het Engels als voertaal.
Ik ging laatst een hapje eten, ik wordt in het Engels aangesproken, niet in het Nederlands. Ik besloot toen maar om in het Limburgs terug te praten.
De echte Amsterdammer kom je nog zelden tegen. Utopie!
Amsterdam is een openlucht rariteitenkabinet.quote:Op maandag 4 november 2019 07:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.
Dit kun je tot in den treuren blijven verkondigen, linksgekkies kunnen en willen en het verschil toch niet zien.quote:Op zaterdag 2 november 2019 21:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.
De azan is in feite al onderdeel van de religieuze plechtigheid zelve. Als ongelovige of jood, als je dit hoort, word je hier dus ongevraagd bij betrokken, oftewel het word (goh) opgedrongen. En je hebt geen keus, dan (passief weliswaar) te "participeren".
Ja, dat moet je eens in Mekka gaan uitleggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.
Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
!quote:Op maandag 4 november 2019 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Vanuit dat beperkte referentiekader gaan ze vervolgens hun enige vergelijkingsmaterieel direct 1 op 1 vertalen met een voor Nederland vreemde religie die op het eerste oog ongeveer dezelfde gebruiken lijkt te hebben.
Ondertussen zijn die gebruiken op het eerste oog inderdaad misschien redelijk hetzelfde, het geloof belijden en de boodschap zijn echter totaal anders. De herkomst van beide religies ook.
Maar om je hier in te verdiepen vergt veel tijd en denkwerk en dat kost de oppervlakkige technodeuntjes beluisterende linksmens te veel moeite. Gewoon lekker chill een pilletje achterover klappen en je mening over verbroedering aan iedereen verkondigen zonder verder stil te staan bij historische context en sociologische diversiteit is veel makkelijker! Chill!!!!
quote:Op dinsdag 5 november 2019 07:36 schreef theunderdog het volgende:
Tja. Nederland is nu eenmaal een land zonder karakter. We capituleerde met de nazi's, nu doen we het met de islam.
En dat terwijl we net onze eerste transgender-zebrapad hebben. Wat jammer nou...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |