abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189744622
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Katholieken kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat gejammer door de straten heen. Wat mij betreft worden alle kerkklokken ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n geloof eens wat minder invasief belijden.
Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:15:04 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189744735
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.sintantoniusp(...)ent-geluidswagen-in/

Zie daar.....
De katholieken zijn geen haar beter. Waarom mag de katholieke kerk wél oproepen door de straten en de moslims niet. Een auto is nog erger. Een auto kan overal naar toe rijden.
Even hoor, dat is geen omroepwagen met speakers oid, het is gewoon een zendbak waar je met je kerkradio/ scanner oid op kunt intunen. Niemand hoort daar verder iets van.
  zaterdag 2 november 2019 @ 18:37:26 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189748260
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.
Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.

Verder is het sowieso van de zotte dat er een gebedsoproep gedaan wordt in het Arabisch en nog versterkt ook. Pure provocatie. Hetzelfde als die nikaabs en burqa's die sinds enkele jaren steeds meer opduiken. Men moet en zal de Islam naar de niet-islamitische burger brengen, en die burger zit daar niet zo te wachten. Olie op vuur dit.

Verketteren van lieden die deze gebedsoproep niet zo zien zitten is verder nogal makkelijk. Er is godsdienstvrijheid, er mogen moskeeën zijn, de Koran is niet verboden, men mag zelfs in weerwil van wetten alsnog verpakt over straat. De Islam heeft ALLE ruimte gekregen om zich te uiten. Maar men wil meer, nu weer electronische, Arabische gebedsoproepen.

Het is die opdringerigheid waar menigeen tegen fulmineert, en terecht. Het ligt er weer zó dik bovenop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 2 november 2019 @ 18:53:36 #179
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189748508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Integendeel. De gebedsoproep beklemtoont dat in de Islam God geen zoon heeft, derhalve Jezus niet God is, terwijl het christendom - op een paar clubjes na - gegrondvest is op het idee dat Jezus God zelf is.

Verder is het sowieso van de zotte dat er een gebedsoproep gedaan wordt in het Arabisch en nog versterkt ook. Pure provocatie. Hetzelfde als die nikaabs en burqa's die sinds enkele jaren steeds meer opduiken. Men moet en zal de Islam naar de niet-islamitische burger brengen, en die burger zit daar niet zo te wachten. Olie op vuur dit.

Verketteren van lieden die deze gebedsoproep niet zo zien zitten is verder nogal makkelijk. Er is godsdienstvrijheid, er mogen moskeeën zijn, de Koran is niet verboden, men mag zelfs in weerwil van wetten alsnog verpakt over straat. De Islam heeft ALLE ruimte gekregen om zich te uiten. Maar men wil meer, nu weer electronische, Arabische gebedsoproepen.

Het is die opdringerigheid waar menigeen tegen fulmineert, en terecht. Het ligt er weer zó dik bovenop.
Zoals ik al eens eerder zei; islam is alleen maar nemen, maar nooit (toe)geven.

Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189748690
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:11:39 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189748718
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Zo klopt het. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:20:28 #182
Why is all the rum gone?
pi_189748811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Liefhebbers van kermissen/tentfeesten/muziekoptredens/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen kunnen ook de pestpleuris krijgen. Oprotten met dat geschreeuw door de straten heen. Wat mij betreft worden alle luidsprekers ook buiten dienst gesteld en gaat iedereen z'n hobby (kermissen/tentfeesten/muziekfestivals/midwinterhoornblaasbijeenkomsten/sportevenementen) eens wat minder invasief belijden.
Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.
En er worden ook erg weinig midwinterhoornblaasbijeenkomstextremisten gesignaleerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189748865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, we kunnen beter religie wat meer aan banden leggen. Zorgt alleen maar voor intolerantie, agressie, oorlogen, terrorisme, etc. De gemiddelde midwinterhoornblaasbijeenkomst verloopt daarentegen verbazingwekkend vredelievend.
En er worden ook erg weinig midwinterhoornblaasbijeenkomstextremisten gesignaleerd.
Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.
Die Gedanken sind frei. Religie is niet aan banden te leggen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, vrijheid van gedachten en vrijheid van vereniging en vergadering. Het is een grijs gebied in hoeverre er dan sprake is van een religieuze beleving of een samenkomst mbt activiteiten of gedeelde interesses.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:27:53 #184
Why is all the rum gone?
pi_189748893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Religie is niet aan banden te leggen.
Natuurlijk wel. Wij hebben hier in Nederland het geloof al keurig gereduceerd van 80 naar minder dan 50% in slechts een paar decennia. Gaat prima. ^O^
pi_189748934
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef deedeetee het volgende:
Die eeuwige vergelijking met het luiden van kerkklokken. -O- Het is een groot verschil of je dat geluid hoort - dat hier al vele eeuwen te horen is - of iemand voluit hoort roepen over bidden tot allah.
.
Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:37:07 #186
182233 thedeedster
pi_189748988
quote:
Sympathiek dat de moslims daar zoveel rekening houden met hun medestadgenoten die geen moslim zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:45:03 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 november 2019 @ 20:20:09 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189749944
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:32 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Als ik het in mijn straat zou horen zou ik het min of meer zien als een bezetting.
Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internet

quote:
■ De gebedsoproep (Azan) stelt dat mensen zich moeten onderwerpen aan de islam.

■ De gebedsoproep verkondigt ​​de moslimaanspraak op macht over het gebied van het gebed.

■ Het geluid van kerkklokken en gebiedende islamitische gebedsoproepen zijn niet hetzelfde; De Azan is verbaal en draagt ​​een boodschap die neerkomt op gedachtecontrole en propaganda.

■ De Azan is een belangrijk religieuze ritueel, men kan het vergelijken met de islamitische vlag. Het uitroepen van dit gebed over de stad laat zien dat inwoners van de stad moslim zijn.

■ Na de inname van Mekka werd de Azan gezien als teken van islamitische macht over de niet-moslims.’

■ De gebedsoproep begint met het verkondigen van 'Allahu akbar', om aan te geven dat Allah de grootste God is in de wereld der goden, en dat dus alles en iedereen moet buigen voor Allah en Mohammed. De oproep propageert de islam over de stad.
pi_189751345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 20:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Goeie interpretatie; zo kun je dat ook vinden op internet
[..]

Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.

De azan is in feite al onderdeel van de religieuze plechtigheid zelve. Als ongelovige of jood, als je dit hoort, word je hier dus ongevraagd bij betrokken, oftewel het word (goh) opgedrongen. En je hebt geen keus, dan (passief weliswaar) te "participeren".
pi_189751966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dus waarom zou je er dan als niet-moslim überhaupt mee in discussie gaan? Je hebt niets te winnen.
Men kan veel winnen met een discussie met moslims als men maar niet alleen naar een moslim hoeft. Voor het geval dat de moslim boos wordt, heeft men dan twee helpende handen extra.
  maandag 4 november 2019 @ 03:23:55 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189775310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 november 2019 @ 05:23:00 #192
182233 thedeedster
pi_189775535
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 03:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het probleem is eerder denk ik dat er religieuzen zijn die alleen in een waarheid geloven en dat ook nog eens met machtsmiddelen en geweldsmiddelen aan een ander willen opdringen. Dat is niet voorbehouden aan de islam. En je ziet ook dat mensen met een ideologische achtergrond zich daar meer en meer schuldig aan maken.
De zeurpieten zijn een mooi voorbeeld. Op een gegeven moment waren er 100+ draadjes over dit onderwerp. Ging helemaal nergens meer over.
pi_189775850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een midwinterhoornblaascessie is ook religieus geïnitieerd. De heidenen onder hen willen de boze geesten verjagen, de Christelijke midwinterhoornblazen willen de geboorte van Jezus verkondigen.
Die Gedanken sind frei. Religie is niet aan banden te leggen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, vrijheid van gedachten en vrijheid van vereniging en vergadering. Het is een grijs gebied in hoeverre er dan sprake is van een religieuze beleving of een samenkomst mbt activiteiten of gedeelde interesses.
De vrijheid van godsdienst is wat religie aan banden legt. Het is geen recht van een religie, het is een recht van mensen tov religies. De vrijheid van godsdienst beschermt mensen tegen religieuze heerszucht en maakt ze daarmee vrije burgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189775946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Echt weer typisch iets voor de verdorven Randstad.
Ik woon tegenwoordig ook in Amsterdam voor mijn werk. Gelukkig is het maar voor een jaar.
Anders had ik daar nog niet dood gevonden willen worden.
Vanuit antropologisch perspectief vind ik het echter wel leuk om in Amsterdam te wonen.

Een stad vol activistische linksgekkies, hipsters en bobo's (allemaal met elkaar verweven).
De meeste millennial mannen zien eruit als homo's, de meeste vrouwen dragen veel te wijde broeken, wilde net uit bed haren, allemaal hetzelfde spijkerjasje. Uniek!!!!

Natuur is er amper in de Randstad. Als Limburger vind ik het maar een beklemmende bende, ik snap wel dat men zo'n lange tenen heeft. Er is simpelweg geen ruimte om tot rust en tot jezelf te komen.

Wel grappig dat 'De Amsterdammer' de waarheid in petto heeft omtrent milieu en klimaat, terwijl hij zelf elke binding daarmee is verloren. Dan vaak ook nog met belerende toon de conservatieve provincialen 'onderwijzen' over milieu, klimaat, vegetarisme, etc. Bijzonder!

Dildo's in etalages, wiet op iedere hoek van de straat en het Engels als voertaal.
Ik ging laatst een hapje eten, ik wordt in het Engels aangesproken, niet in het Nederlands. Ik besloot toen maar om in het Limburgs terug te praten.
De echte Amsterdammer kom je nog zelden tegen. Utopie!
Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 4 november 2019 @ 09:15:56 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189776471
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 07:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Je zou mij niet genoeg kunnen betalen om in Amsterdam te wonen. Smerige stad, overal vieze wietlucht en kotsende toeristen. Troep dat in de kanalen drijft enz. En dan het vreselijke volk wat er inderdaad woont. Nee bedankt.
Amsterdam is een openlucht rariteitenkabinet.
  maandag 4 november 2019 @ 20:17:19 #196
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_189786287
quote:
4s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat ook een verschil is, de kerkklok is een aankondiging/roep tot en van een religieuze plechtigheid.

De azan is in feite al onderdeel van de religieuze plechtigheid zelve. Als ongelovige of jood, als je dit hoort, word je hier dus ongevraagd bij betrokken, oftewel het word (goh) opgedrongen. En je hebt geen keus, dan (passief weliswaar) te "participeren".
Dit kun je tot in den treuren blijven verkondigen, linksgekkies kunnen en willen en het verschil toch niet zien.

Dat er uiterlijke overeenkomsten zijn tussen beide religies maakt hen nog niet hetzelfde, verre van zelfs. De linksmens vergelijkt het met zijn eigen beperkte referentiekader. Oma ging ook bidden in de kerk, en werd opgeroepen met de kerklokken. Ze kreeg de religie ook uit een boek dat ook werd verkondigd in een preek.
Vanuit dat beperkte referentiekader gaan ze vervolgens hun enige vergelijkingsmaterieel direct 1 op 1 vertalen met een voor Nederland vreemde religie die op het eerste oog ongeveer dezelfde gebruiken lijkt te hebben.
Ondertussen zijn die gebruiken op het eerste oog inderdaad misschien redelijk hetzelfde, het geloof belijden en de boodschap zijn echter totaal anders. De herkomst van beide religies ook.

Maar om je hier in te verdiepen vergt veel tijd en denkwerk en dat kost de oppervlakkige technodeuntjes beluisterende linksmens te veel moeite. Gewoon lekker chill een pilletje achterover klappen en je mening over verbroedering aan iedereen verkondigen zonder verder stil te staan bij historische context en sociologische diversiteit is veel makkelijker! Chill!!!!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_189786509
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.

Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
Ja, dat moet je eens in Mekka gaan uitleggen.
pi_189791328
Tja. Nederland is nu eenmaal een land zonder karakter. We capituleerde met de nazi's, nu doen we het met de islam.

En dat terwijl we net onze eerste transgender-zebrapad hebben. Wat jammer nou...
pi_189794242
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:17 schreef Eiwitshake het volgende:
Vanuit dat beperkte referentiekader gaan ze vervolgens hun enige vergelijkingsmaterieel direct 1 op 1 vertalen met een voor Nederland vreemde religie die op het eerste oog ongeveer dezelfde gebruiken lijkt te hebben.
Ondertussen zijn die gebruiken op het eerste oog inderdaad misschien redelijk hetzelfde, het geloof belijden en de boodschap zijn echter totaal anders. De herkomst van beide religies ook.

Maar om je hier in te verdiepen vergt veel tijd en denkwerk en dat kost de oppervlakkige technodeuntjes beluisterende linksmens te veel moeite. Gewoon lekker chill een pilletje achterover klappen en je mening over verbroedering aan iedereen verkondigen zonder verder stil te staan bij historische context en sociologische diversiteit is veel makkelijker! Chill!!!!
!
Eens kijken
pi_189794264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:36 schreef theunderdog het volgende:
Tja. Nederland is nu eenmaal een land zonder karakter. We capituleerde met de nazi's, nu doen we het met de islam.

En dat terwijl we net onze eerste transgender-zebrapad hebben. Wat jammer nou...
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')