Ooh die taart! Met grove zoutkorrels aan de bovenkant lijkt ie me hemelsquote:Op zaterdag 7 december 2019 15:56 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dus heel veel zoetigheid niet lekker, dat maakt het lastig. Dus schwarzwalder bijvoorbeeld maakt mij ook niet blij.
Plan is nu mijn eigen truffeltaart met een lading M&Ms erop: https://www.seasonwithlove.nl/luxe-chocolade-taart/ Dat kan van te voren, kan mijn vriend het meenemen terwijl ik op mijn werk zit en hoef ik op locatie helemaal niets meer te doen.
Spianata romana is goddelijk in de kaasfondue.quote:Op zaterdag 7 december 2019 16:43 schreef Lonaa het volgende:
Hmm. Ik denk een kleintje kaasfondue en dan daarbij meer kaas en gesneden vleeswaren en awesomeness. Lekker borrelen.
* Lonaa slingert google aan.
Ik wilde iets dergelijks voorstellen, maar heb het recept alleen in het Fransquote:Op zaterdag 7 december 2019 15:56 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dus heel veel zoetigheid niet lekker, dat maakt het lastig. Dus schwarzwalder bijvoorbeeld maakt mij ook niet blij.
Plan is nu mijn eigen truffeltaart met een lading M&Ms erop: https://www.seasonwithlove.nl/luxe-chocolade-taart/ Dat kan van te voren, kan mijn vriend het meenemen terwijl ik op mijn werk zit en hoef ik op locatie helemaal niets meer te doen.
Oh! Goede tip!quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Spianata romana is goddelijk in de kaasfondue.
Oh, dat is ook nog wel een idee.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Ooh die taart! Met grove zoutkorrels aan de bovenkant lijkt ie me hemels
Zou ook nog kunnen! Maar ik denk dat ik het gewoon bij deze taart hou. We eten daarvoor wat hapjes, dus eten komen we sowieso niet tekort. En het is gewoon op de bank, dus als ik er toch geen zin in heb ook prima. Al is deze taart ook gewoon wel echt lekker, machtig en puur. Schuif ik voor mezelf de M&Ms eraf, maar dat vinden de kinderen leuk.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Ik wilde iets dergelijks voorstellen, maar heb het recept alleen in het Frans![]()
En als je nou echt niet van zoet houdt, zou ik er een tweede taartje bij bakken, maar dan iets quiche-achtigs met bijvoorbeeld een blauwe kaas. Kun je kiezen (tenzij iemand anders al voor een kaasgang zorgt natuurlijk).
Misschien is een mangomousse wat?quote:Op zaterdag 7 december 2019 15:11 schreef Myraela het volgende:
Ik kan juist echt geen dessert verzinnen. En dat is het enige dat ik maak dit jaar. Vind dat echt de kutste gang, ik eet het niet graag en ik maak het niet graag. Ik kom altijd op dezelfde dingen uit, crumble, tiramisu of chocolademousse oid.
Ik heb ooit zelf graved lax gemaakt met biet, en dat combineerde ik met een kleine zoete aardappelpannenkoek (van geraspte aardappel) met een dotje zure room, dille en een zachtgekookt kwarteleitje.quote:Op zondag 8 december 2019 16:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit te denken om zalm te roken in mijn rookoventje vooraf, maar waarmee zal ik dat combineren?
Hoofd wordt een stoof van wild, daar zoek ik nog iets bij.
Dessert wordt witte chocolademousse met karamel/zoute popcorn.
Ik heb vorig jaar ook graved lax gemaakt (en was verbaasd hoe simpel dat was, trouwens), maar ik vind het wel een beetje een voorgerechtgerechtquote:Op maandag 9 december 2019 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ooit zelf graved lax gemaakt met biet, en dat combineerde ik met een kleine zoete aardappelpannenkoek (van geraspte aardappel) met een dotje zure room, dille en een zachtgekookt kwarteleitje.
Oe lekker! Voor je voorgerecht een trio van zalm met zelfgemaakte graved lax en iets zalmrillettes achtigs? Die laatste is bij ons een jaarlijks terugkerend gerecht (en dan wordt er vaak ook nog een portie gemaakt voor O&N).quote:Op zondag 8 december 2019 16:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit te denken om zalm te roken in mijn rookoventje vooraf, maar waarmee zal ik dat combineren?
Hoofd wordt een stoof van wild, daar zoek ik nog iets bij.
Dessert wordt witte chocolademousse met karamel/zoute popcorn.
Dit was ook voorgerecht en na aanleiding van de post van Tuindier op wat bij de zalm te serveren.quote:Op maandag 9 december 2019 15:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar ook graved lax gemaakt (en was verbaasd hoe simpel dat was, trouwens), maar ik vind het wel een beetje een voorgerechtgerecht![]()
Maar wat dan wel..... Ik denk wel meteen aan zalm, misschien in bladerdeeg, omdat niet zo snel omver geblazen wordt door wild e.d. Even over denken...
[..]
Oe lekker! Voor je voorgerecht een trio van zalm met zelfgemaakte graved lax en iets zalmrillettes achtigs? Die laatste is bij ons een jaarlijks terugkerend gerecht (en dan wordt er vaak ook nog een portie gemaakt voor O&N).
Ooooh sorry. Beetje ziek, beetje suf enzoquote:Op maandag 9 december 2019 16:01 schreef Lonaa het volgende:
Dit was ook voorgerecht en na aanleiding van de post van Tuindier op wat bij de zalm te serveren.![]()
wb jouw vis dat tegen een goed stuk vlees moet opboksen...vind ik lastig. Ga er eens op broeden.
Heb je daar een recept voor?quote:Op maandag 9 december 2019 15:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
en iets zalmrillettes achtigs? Die laatste is bij ons een jaarlijks terugkerend gerecht (en dan wordt er vaak ook nog een portie gemaakt voor O&N).
Geeft niet.quote:Op maandag 9 december 2019 16:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ooooh sorry. Beetje ziek, beetje suf enzo
Wil je het echt tegelijk serveren?quote:Op maandag 9 december 2019 11:28 schreef Fretwork het volgende:
Wij zijn nog in het ongewisse wie het feest gaat hosten en wie alles gaat maken. Wel is duidelijk dat er een vis en vlees hoofdgerecht gaan komen. Heeft iemand een vishoofdgerecht dat tegenstand kan bieden aan een klassiek vleesgerecht voor Kerst (rund/wild/kalkoen).
Ja hoor, geen haast, kerst duurt nog wel evenquote:Op maandag 9 december 2019 16:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Morgen ok? Moet 'm even overtypen en vertalen
De zalm is hier gekleurd met biet dus? Ziet er ondanks matige foto erg lekker uit!quote:Op maandag 9 december 2019 11:50 schreef Lonaa het volgende:
Het was even terugzoeken en een matige foto:
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel interesse! Rilette klinkt goed, en van te voren voor te bereiden.quote:Op maandag 9 december 2019 16:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Morgen ok? Moet 'm even overtypen en vertalen
Ja! Die leg je erop en de kleur trekt dan in de vis. Ziet er erg gaaf uit. En helemaal niet moeilijk. De combi zalm + zoete aardappel doet het ook erg goed.quote:Op maandag 9 december 2019 18:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
De zalm is hier gekleurd met biet dus? Ziet er ondanks matige foto erg lekker uit!
[..]
Ik heb ook wel interesse! Rilette klinkt goed, en van te voren voor te bereiden.
Yes, dat is wel het planquote:Op maandag 9 december 2019 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wil je het echt tegelijk serveren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |