j a joh vast wel , regels zijn regelsquote:Op maandag 4 november 2019 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niemand die zich daar aan gaat houden en de pakkans is nihil dankzij apps als Flitsmeister.
Jij komt duidelijk nooit buiten. Op veel snelwegen waar je nu 100 mag wordt al standaard 120 gereden.quote:Op maandag 4 november 2019 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j a joh vast wel , regels zijn regels
jij gaat lekker 100 rijden
ik heb wel een auto maar gebruik hem nooitquote:Op maandag 4 november 2019 22:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk nooit buiten. Op veel snelwegen waar je nu 100 mag wordt al standaard 120 gereden.
Ja makkelijk lullen dus. Zolang jij er maar geen last van hebt.quote:Op maandag 4 november 2019 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb wel een auto maar gebruik hem nooit
ikke niet , mijn fiets gaat geen 100quote:Op maandag 4 november 2019 22:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ja makkelijk lullen dus. Zolang jij er maar geen last van hebt.
Elk 100 gebied gewoon trajectcontrole.quote:Op maandag 4 november 2019 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niemand die zich daar aan gaat houden en de pakkans is nihil dankzij apps als Flitsmeister.
Blijf je wel een beetje on-topic. Ook jij bent nogal een kampioen in om off-topic te raken en te gaan schelden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij kan mijn zinnen niet eens normaal lezen, maar je komt wel met allerlei teksten over leugensVerder laat je in al je posts merken dat je er echt he-le-maal niets van begrijpt, want je lijkt daadwerkelijk te geloven in je eigen, met fouten doorspekte, huis-tuin-en-keukenlogica omtrent doorstroom en dergelijke. Bij elk artikel wat al geplaatst is waarin experts precies zeggen hoe het zit, verzet je zelf even wat doelpalen, ga je schaven aan je eigen bedachte definities omtrent capaciteit enzo, in een poging om het allemaal overeind te laten staan. Jij bent degene die doelpalen verplaatst en je leest (bewust?) slecht alles wat tegen je geworpen wordt, zodat je met een paar schijnargumenten ermee weg denkt te komen.
Beetje treurig allemaal, je mag best toegeven dat je vanachter je computer het allemaal toch niet zo helder zag als je in eerste instantie dacht te zien. En je hoeft zeker niet met beschuldigingen tegen anderen te komen als je jezelf zo consequent vast aan het praten bent. Gewoon een beetje irritant, zeker die agressie van je op het moment dat we niet allemaal vrolijk aansluiten in je foutenpolonaise.
Dat is niet waar, weet ik uit ervaring.quote:Op maandag 4 november 2019 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elk 100 gebied gewoon trajectcontrole.
Wat? Neequote:Op maandag 4 november 2019 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elk 100 gebied gewoon trajectcontrole.
Hahahahaquote:Op maandag 4 november 2019 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elk 100 gebied gewoon trajectcontrole.
Ik hou me trouwens altijd aan de snelheid, waarom zou je niet? Om 2 minuten op een dag te winnen?
Er is rekeningrijden? Weer wat geleerd.quote:Op maandag 4 november 2019 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-huisje-van-130-km-u
[ afbeelding ]
[..]
de knieval voor rekeningrijden
quote:Op dinsdag 5 november 2019 09:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet waar, weet ik uit ervaring.
Het leek mij een suggestie van @Hanca. Een prima suggestie ook, als je je niet aan de snelheid kan houden moet je niet autorijden.quote:
Nee. Statistisch bewezen. Jij bent de enige die leugens verspreidt en aan bedrog doet. Kappen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:57 schreef bianconeri het volgende:
Politiek blijft politiek.
Leugens en bedrog. Ongeacht of het de VVD, CDA, SGP of SP is.
Snelheid omlaag is alleen goed voor die bange autorijders die nu al niet harder durven dan 100.
Kunnen ze beter strengere eisen aan een rijbewijs stellen, scheelt auto's op de weg.
Langs de veluwe wat trager ok.
Maar serieus verder nutteloos verhaal.
Nee, dat weet ik. Het was een voorstel/oplossing. Dan kun je niet te hard rijden.quote:Op dinsdag 5 november 2019 09:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet waar, weet ik uit ervaring.
Ehm, ik kom echt letterlijk in het hele land behalve Limburg... en nog blijft het zo: met te hard rijden win je zelfs op lange afstanden zo goed als geen tijd.quote:Op dinsdag 5 november 2019 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hahahaha
Kom eens verder dan je directe omgeving.
Misschien moet je voor de gein eens gaan meten, want dit is de reinste onzin. Met een beetje doorrijden midden in de zomer op zondagochtend kan ik zelfs tussen alle 130 wegen nog een kwartier van mijn eta af rijden. 130 -> 100 is dan echt een gigantisch verschil.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ehm, ik kom echt letterlijk in het hele land behalve Limburg... en nog blijft het zo: met te hard rijden win je zelfs op lange afstanden zo goed als geen tijd.
Ik had het over te hard rijden, niet over het veranderen van de maximumsnelheid.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien moet je voor de gein eens gaan meten, want dit is de reinste onzin. Met een beetje doorrijden midden in de zomer op zondagochtend kan ik zelfs tussen alle 130 wegen nog een kwartier van mijn eta af rijden. 130 -> 100 is dan echt een gigantisch verschil.
Een kwartier is een kwartier.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over te hard rijden, niet over het veranderen van de maximumsnelheid.
Ik ga er dan van uit dat je niet 140 gaat rijden waar je 100 mag, dat is levensgevaarlijk. Maar stelselmatig 10 tot 15 km te hard rijden levert echt nauwelijks tijdswinst op. En met nauwelijks bedoel ik inderdaad dat je ipv 2 uur en 30 minuten ergens 2 uur en 15 minuten over doet, dat is bijna niks.
Want jij rijdt met grote regelmaat ritten van 2,5 uur in Nederland? En je rijdt direct de snelweg op, rijdt er pas bij je bestemming weer af en de hele weg mag je nu 130?quote:
Ik rij ook liever 130 maar als ik moet kiezen tussen een lagere snelheid of bv een autoloze zondag of dat je vlees straks onbetaalbaar is of je in een kartonnen doos moet wonen dan rij ik wel 100km/u hoor. Zoveel scheelt dat ook weer niet in tijd, wel in verbruik en uitstoot.quote:
Netto over de gehele dag en alle weggebruikers zorgt een snelheidsverlaging voor tijdswinst.quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:09 schreef Piles het volgende:
[..]
En dan ook nog een kwartier * tienduizenden weggebruikers * 300 dagen per jaar.
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt niet minder onjuist.quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Netto over de gehele dag en alle weggebruikers zorgt een snelheidsverlaging voor tijdswinst.
Maar het is gewoon juist. Waarom zou ik de experts niet geloven en jou wel?quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar dat maakt niet minder onjuist.
Ik wil ook graag 100 km/u rijden voor het milieu (dat doe ik nu al vrijwillig). Het levert echter amper iets op voor het milieu. Het is pure symboolpolitiek. En daar ben ik zwaar tegen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:09 schreef Metro2005 het volgende:
Overigens wel heel opvallend dat men blijkbaar echt werkelijk NIETS wil opgeven voor een beter milieu / klimaat. Zelfs zoiets simpels als iets langzamer rijden wordt al neergesabeld door een flink aantal mensen. De noodzaak is blijkbaar nog niet helemaal doorgedrongen.
Dit meen je toch niet serieus?quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ehm, ik kom echt letterlijk in het hele land behalve Limburg... en nog blijft het zo: met te hard rijden win je zelfs op lange afstanden zo goed als geen tijd.
Mensen die 100 rijden op de snelweg moet je het rijbewijs afpakken en verbannen van alle wegen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik wil ook graag 100 km/u rijden voor het milieu (dat doe ik nu al vrijwillig). Het levert echter amper iets op voor het milieu.
ik rij nooit harder dan 100 op de snelweg , echt nooitquote:Op dinsdag 5 november 2019 17:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen die 100 rijden op de snelweg moet je het rijbewijs afpakken en verbannen van alle wegen.
Dat scheelt wel wat voor het milieu.
Mensen die nu al 100 km/u rijden op de snelweg zijn een gevaar op de weg. Wat een gekken kom je soms tegen zeg die slechts 100 of 110 rijden. Knettergek.
Kruip dan niet achter het stuur als je niet een normale snelheid durft aan te houden.
Worden de wegen veel veiliger van en scheelt voor het milieu
Alvast bedankt namens iedereen op de weg en namens het milieu.
Als je niet achter het stuur durft te stappen: Doe dat dan ook niet.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik rij nooit harder dan 100 op de snelweg , echt nooit
ik heb ook groot rijbewijs, alle categorieënquote:Op dinsdag 5 november 2019 17:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je niet achter het stuur durft te stappen: Doe dat dan ook niet.
Lever je rijbewijs in, ga geen auto meer rijden.
Je bent een groot gevaar op de snelweg als je 100 rijdt.
Ook inleveren.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook groot rijbewijs, alle categorieën
Ik had het over te hard rijden. Niemand rijdt structureel 30 km/u te hard, verder is het in Nederland niet over de hele snelweg 100 (en dat zal het ook niet worden, dat is het plan helemaal niet). Te hard rijden is meestal gemiddeld hooguit 10km/u. Tegen 120 of 130 dat je mag rijden scheelt dat echt maar een paar minuten.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus?
Natuurlijk maakt het op een hele korte afstand niets uit en ook tijdens de spits niet (dan doet een limiet er toch niet toe). Maar voor een middel lange tot lange afstand win je echt veel tijd met een 130km/u tov 120, laat staan 100.
Stel je moet 260km rijden. Met 100 doe je daar een dikke 2,5 uur over. Met 130 2 uur.
Dan win je gewoon meer dan een half uur.
Of... je windt je niet zo op. Wacht tien seconden en dan kun je rustig inhalen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit soort gekken die zo traag rijden moet je van de weg hebben.
Kun je ze niet van de weg duwen dan , of gewoon rechts inhalen en dan keihard toeteren?/quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit soort gekken die zo traag rijden moet je van de weg hebben.
POL / Zwaardere straffen voor verkeershufters en drankrijdersquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kun je ze niet van de weg duwen dan , of gewoon rechts inhalen en dan keihard toeteren?/
Of vlak voor ze gaan rijden, en dan bovenop de rem, dan leren ze het wel
Interessante bron. Het heeft blijkbaar zo weinig effect dat je het eigenlijk niet mee mag nemen. Je geeft mensen hierdoor gewone valse hoop.quote:Op dinsdag 5 november 2019 16:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik wil ook graag 100 km/u rijden voor het milieu (dat doe ik nu al vrijwillig). Het levert echter amper iets op voor het milieu. Het is pure symboolpolitiek. En daar ben ik zwaar tegen.
Wat leesvoer: https://verkeersanalist.n(...)tikstofproblematiek/
Maar landbouw is per definitie voor de lange termijn. Boeren uitkopen, verplaatsen of vergroenen is maandenwerk, of misschien zelfs jarenwerk. Als je binnen nu en 2 of 3 maanden wat wil doen voor de bouw, zul je ook al die andere maatregelen moeten nemen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Interessante bron. Het heeft blijkbaar zo weinig effect dat je het eigenlijk niet mee mag nemen. Je geeft mensen hierdoor gewone valse hoop.
Ik ben verder van mening dat je beter één grote aanpassing moet doen (landbouw), dan tig kleine aanpassingen. Zeker op korte termijn komt dat laatste op een gegeven moment slecht binnen bij mensen. Want die denken dan: “Ja leuk, maar we hebben al zoveel moeten opgeven”
Maar een alternatief moet daadwerkelijk wat toevoegen. Dat is met het verlagen van max snelheid niet van toepassing. In die ene bron wordt al aangegeven dat de invloed van bezineauto's minimaal is en vrachtverkeer heeft al te maken met een limiet van 80 km/u.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar landbouw is per definitie voor de lange termijn. Boeren uitkopen, verplaatsen of vergroenen is maandenwerk, of misschien zelfs jarenwerk. Als je binnen nu en 2 of 3 maanden wat wil doen voor de bouw, zul je ook al die andere maatregelen moeten nemen.
Enige korte termijn bij de landbouw is dat toevoegen van dat middel aan het voer, als dat daadwerkelijk helpt en geen bijwerkingen heeft moeten ze dat natuurlijk sowieso doen.
Dat proberen ze al decennia. Maar zelfs eindeloze files halen mensen niet uit hun auto, denken dat je dat op een manier op de korte termijn wel kan is puur wensdenken. Onderzoeken gaven recent aan dat zelfs bij gratis ov de meeste mensen gewoon dagelijks in hun file blijven aanschuiven.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan zie ik eigenlijk liever dat er meer wordt geinvesteerd in openbaar vervoer, carpoolen meer wordt gepromoot of nog meer vanuit huis te werken. Met andere woorden, zorg voor minder auto's op de weg.
Laat het feit dat alle bouw stil ligt maar dat de verbouwing van een circuit gewoon doorgaat je niet inzien dat het een grote poppenkast is met uiteindelijk doel meer geld bij de burger weg te kunnen halen?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat proberen ze al decennia. Maar zelfs eindeloze files halen mensen niet uit hun auto, denken dat je dat op een manier op de korte termijn wel kan is puur wensdenken. Onderzoeken gaven recent aan dat zelfs bij gratis ov de meeste mensen gewoon dagelijks in hun file blijven aanschuiven.
En bronnen van de regering, officiële rekenmeesters, zouden hebben aangegeven dat 100 rijden ruimte geeft voor 70.000 woningen. Die bron vind ik betrouwbaarder. En dat zet dus op zeer korte termijn heel veel zoden aan de dijk. Itt allerlei wensdenken of lamgetermijnoplossingen. Dingen die we niet moeten laten, het moet beide.
100 overal is inmiddels wel het plan.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over te hard rijden. Niemand rijdt structureel 30 km/u te hard, verder is het in Nederland niet over de hele snelweg 100 (en dat zal het ook niet worden, dat is het plan helemaal niet). Te hard rijden is meestal gemiddeld hooguit 10km/u. Tegen 120 of 130 dat je mag rijden scheelt dat echt maar een paar minuten.
Dat 130 of 100 rijden wel verschil maakt over hele lange afstanden klopt. Op het korte woon/werk verkeer trouwens niet.
Heeft toch niets met je opwinden te maken?quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of... je windt je niet zo op. Wacht tien seconden en dan kun je rustig inhalen.
Waarom zou ik?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kun je ze niet van de weg duwen dan , of gewoon rechts inhalen en dan keihard toeteren?/
Of vlak voor ze gaan rijden, en dan bovenop de rem, dan leren ze het wel
Sorry, maar ik blijf het maar raar vinden. Jaren geleden is de snelheid op een aantal snelwegen verhoogd naar 130 en nu moet het eigenlijk zo snel mogelijk terug naar 100.quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat proberen ze al decennia. Maar zelfs eindeloze files halen mensen niet uit hun auto, denken dat je dat op een manier op de korte termijn wel kan is puur wensdenken. Onderzoeken gaven recent aan dat zelfs bij gratis ov de meeste mensen gewoon dagelijks in hun file blijven aanschuiven.
En bronnen van de regering, officiële rekenmeesters, zouden hebben aangegeven dat 100 rijden ruimte geeft voor 70.000 woningen. Die bron vind ik betrouwbaarder. En dat zet dus op zeer korte termijn heel veel zoden aan de dijk. Itt allerlei wensdenken of lamgetermijnoplossingen. Dingen die we niet moeten laten, het moet beide.
Die verhoging was inderdaad raar, onnodig en ondoordacht.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sorry, maar ik blijf het maar raar vinden. Jaren geleden is de snelheid op een aantal snelwegen verhoogd naar 130 en nu moet het eigenlijk zo snel mogelijk terug naar 100.
Jij denkt dat de rechters een plan hebben gesmeed om de democratie omver te werpen en de macht te grijpen, oid?quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Laat het feit dat alle bouw stil ligt maar dat de verbouwing van een circuit gewoon doorgaat je niet inzien dat het een grote poppenkast is met uiteindelijk doel meer geld bij de burger weg te kunnen halen?
quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat de rechters een plan hebben gesmeed om de democratie omver te werpen en de macht te grijpen, oid?
Zowel de stikstof uitspraak als de uitspraak over het circuit komen niet van de politiek of de regering, maar van rechters. Jij denkt dus dat die daar een plan mee hebben. De rechters, niet de politici.quote:
De hele politiek wil niet tegen stemmen en denkt ach laat maar gaan, het is de prins van Nederland en waarom zal ik dan lastig doen , dus hoppa vergunningquote:Op dinsdag 5 november 2019 22:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel de stikstof uitspraak als de uitspraak over het circuit komen niet van de politiek of de regering, maar van rechters. Jij denkt dus dat die daar een plan mee hebben. De rechters, niet de politici.
Er liggen inmiddels 2 rechtelijke uitspraken dat dit door mag gaan, dus hoezo nou weer de politiek? Als de regering dit zou verbieden zouden ze de daarop volgende rechtszaak waarschijnlijk verliezen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De hele politiek wil niet tegen stemmen en denkt ach laat maar gaan, het is de prins van Nederland en waarom zal ik dan lastig doen , dus hoppa vergunning
Maar een race circuit met benzine en stookolie en vreettenten midden in een Natura 2000 gebied daar klopt geen ene zak van
Overigens mag je als 'gewone burger', iedereen dus ook een keertje racen als je inschrijfgeld betaald en dan kan je zowel met je eigen auto als een gehuurde auto daar hard rijden. Het is niet gratis maar dus ook niet enkel voor de elite. En nee, die Grand Prix volgend jaar hoeft voor mij ook niet perse.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er liggen inmiddels 2 rechtelijke uitspraken dat dit door mag gaan, dus hoezo nou weer de politiek? Als de regering dit zou verbieden zouden ze de daarop volgende rechtszaak waarschijnlijk verliezen.
Van mij hoeft Zandvoort ook niet, maar hier de politiek aankijken is wel erg vreemd. Net als de politiek aankijken op de stikstofnorm. Je moet ze aankijken dat ze 20 jaar te weinig deden, niet dat ze nu te veel doen. Dat ze de uitspraak van de rechter volgen is neem ik aan iedere Nederlander blij mee.
Het is natuurlijk wel bekend dat de koninklijke familie altijd haar zin krijgt, hoe onredelijk de eisen ook zijn. Er is een reden dat totale lul Prins Bernhard probleemloos huisjes kan melken, en dat het koninklijk huis wel geld krijgt voor het onderhoud van de paleizen, maar daar nooit zelf voor hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er liggen inmiddels 2 rechtelijke uitspraken dat dit door mag gaan, dus hoezo nou weer de politiek? Als de regering dit zou verbieden zouden ze de daarop volgende rechtszaak waarschijnlijk verliezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |