abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189726945
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar staat dit in het artikel?
Dat staat niet in het artikel, maar als jij zeer regelmatig op de snelweg reed (achter het stuur, niet er naast want dan merk je veel minder) dan wist je dit. Dit weet iedere autobestuurder. Auto's die langzamer rijden op de linkerbaan komen bijna altijd achter een vrachtwagen vandaan. Vrachtwagens die inhalen zorgen altijd voor een hele lange rij auto's achter hen.

Het staat niet in het artikel. In het artikel staat ook niet dat auto's wielen hebben. Algemene kennis ga je niet steeds opschrijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:03:27 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189726963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat staat niet in het artikel
Waarom reageer je dan niet op wat er wel in het artikel staat en wat ik daar over zeg?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189726990
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan niet op wat er wel in het artikel staat en wat ik daar over zeg?
Omdat alles wat jij zegt is gebaseerd op de verkeerde aanname, jij vergeet namelijk het vrachtverkeer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189727024
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee sorry, dit is echt complete stierenpoep.
Goede onderbouwing.
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:15:12 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189727085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat alles wat jij zegt is gebaseerd op de verkeerde aanname, jij vergeet namelijk het vrachtverkeer.
Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189727119
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
Een vrije interpretatie is niet hetzelfde als "baseren".
pi_189727140
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
Ja, en die zegt niet dat wielen rond zijn. En niet dat vrachtverkeer geen 130 rijdt. En dus ook niet dat het aan vrachtverkeer ligt. Dingen die iedereen weet hoef je niet te herhalen, daarbij is het artikel geen compleet rapport.

Jij vergeet dat snelheidsverschillen per definitie bestaan op onze wegen, omdat vrachtverkeer daar nou eenmaal rijdt. En dus is jouw gedroomde "iedereen rijdt 130" niet haalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189727198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Uit hetzelfde artikel:
[..]

Dan de vraagt: neemt het totaal met 4% af, of het aandeel van het verkeer.
Het eerste kan ik me niet voorstellen, dan zou verkeer van 6,5% naar 2,5% gaan. Dus dat zal het tweede zijn: 6,5% met 4% daling = 0,26% op het totaal. Whooptie-doo -O-
Opvallend dat je een onwaarschijnlijke conclusie niet wil aannemen, maar een nog onwaarschijnlijkere conclusie wel klakkeloos accepteert.

quote:
Nu de cijfers die wel bekend zijn: Onderzoek van TNO uit 2016 berekende dat auto’s en bestelbusjes (benzine en diesel) op wegen met een maximum snelheid van 130 kilometer per uur gemiddeld 40 procent meer NOx uitstootten dan bij 100. Tussen 130 en 120 kilometer per uur was het verschil ‘slechts’ 12 procent. ‘Iedereen 100' heeft dus het meeste effect. En deze maatregel kan snel worden ingevoerd, in tegenstelling tot het verkleinen van de veestapel.
De winst is dus sowieso 40%. Dat maakt 0,4*6% is sowieso al 2,4% winst. Nog niet de 4% waar de hoogleraar mee kwam, maar nog altijd een veelvoud van jouw 0,26%.

Overigens beweert ook niemand dat naar 100 gaan een wondermiddel is, maar hooguit een acuut middel om bv. de woningbouw weer op gaan te brengen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:31:51 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_189727249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook elektrische auto's rijden veel efficiënter met 100 t.o.v. 130.
Totaal niet relevant gezien het om de stikstof uitstoot gaat in de directe nabijheid van de desbetreffende weg.
pi_189727309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Totaal niet relevant gezien het om de stikstof uitstoot gaat in de directe nabijheid van de desbetreffende weg.
Niet relevant voor de stikstofuitstoot inderdaad. Wel relevant voor het bredere 'elektrisch rijden, want goed voor het milieu'-debat. En 130 is minder goed voor het milieu dan 100. Vooralsnog ook voor elektrische auto's.

Bovendien zou het vreemd zijn als je elektrische auto's 130 laat rijden, want dan krijg je alsnog grote snelheidsverschillen.

De enige reden om elektrische auto's 130 te laten rijden is om snelheidsverslaafden te stimuleren een elektrische auto te laten kopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:54:31 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189727528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet relevant voor de stikstofuitstoot inderdaad. Wel relevant voor het bredere 'elektrisch rijden, want goed voor het milieu'-debat. En 130 is minder goed voor het milieu dan 100. Vooralsnog ook voor elektrische auto's.

Bovendien zou het vreemd zijn als je elektrische auto's 130 laat rijden, want dan krijg je alsnog grote snelheidsverschillen.

De enige reden om elektrische auto's 130 te laten rijden is om snelheidsverslaafden te stimuleren een elektrische auto te laten kopen.
wanneer gaat men maps koppelen aan het gaspedaaal ?

Dat zal schelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189728416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Opvallend dat je een onwaarschijnlijke conclusie niet wil aannemen, maar een nog onwaarschijnlijkere conclusie wel klakkeloos accepteert.
[..]

De winst is dus sowieso 40%. Dat maakt 0,4*6% is sowieso al 2,4% winst. Nog niet de 4% waar de hoogleraar mee kwam, maar nog altijd een veelvoud van jouw 0,26%.

Overigens beweert ook niemand dat naar 100 gaan een wondermiddel is, maar hooguit een acuut middel om bv. de woningbouw weer op gaan te brengen.
Je haalt stikstofuitstoot en stikstofdeposito door elkaar :)
  vrijdag 1 november 2019 @ 13:52:56 #115
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189729029
quote:
15s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:52 schreef Morrigan het volgende:
Voor de mensen die van alles roepen, zouden jullie ook bronnen willen plaatsen. Komt wat geloofwaardiger over.

Mij maakt het niet uit als ze de snelheid verlagen, maar ik zou wel graag een berekening willen zien die aantoont dat het inderdaad efficiënter is.
Geen berekening, wel uitleg van een hoogleraar verkeerspsychologie en mobiliteitsbehoud en een verkeerskundige:
https://www.autoweek.nl/a(...)ing-maximumsnelheid/
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:15:53 #116
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729401
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is gewoon een politiek spelletje, omdat automobilisten minder protesteren dan boeren en de bouw. Dus de makkelijkste uitweg.
Je bedoelt dat hard rijden iets minder belangrijk is dan eten produceren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:52 schreef Shaman het volgende:

[..]

Geen berekening, wel uitleg van een hoogleraar verkeerspsychologie en mobiliteitsbehoud en een verkeerskundige:
https://www.autoweek.nl/a(...)ing-maximumsnelheid/
Die hoogleraar 'denkt' dat het qua doorstroming uitmaakt. En zelfs als dat al zo is: wat heeft dit dan voor invloed op de stikstofdeposito? Want daar ging de discussie over.
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:28:35 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Die hoogleraar 'denkt' dat het qua doorstroming uitmaakt. En zelfs als dat al zo is: wat heeft dit dan voor invloed op de stikstofdeposito? Want daar ging de discussie over.
Iemand heeft de pagina hiervoor een grafiek gepost.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Iemand heeft de pagina hiervoor een grafiek gepost.
Die gaat over emissie (uitstoot), niet over neerslag (deposito).
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:30:56 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729577
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Die gaat over emissie (uitstoot), niet over neerslag (deposito).
Wat je uitstoot komt ook weer neer, dat lijkt me nogal logisch :')
Het in eerste instantie niet uitstoten is daarvoor dan ook een uitstekend middel om de neerslag tegen te gaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat je uitstoot komt ook weer neer, dat lijkt me nogal logisch :')
Het in eerste instantie niet uitstoten is daarvoor dan ook een uitstekend middel om de neerslag tegen te gaan.
Tegen zulke wetenschappelijke argumenten kan ik niet op.
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:39:57 #122
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729710
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Tegen zulke wetenschappelijke argumenten kan ik niet op.
Dat heet gewoon common sense. Roetdeeltjes e.d. slaan ook gewoon neer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729950
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Je haalt stikstofuitstoot en stikstofdeposito door elkaar :)
Staat ook in het artikel dat ik vergeten ben erbij te linken: https://www.volkskrant.nl(...)is-onzeker~b70a1359/

quote:
Helaas is de uiteindelijke ‘winst’ veel minder groot. Dit komt doordat ‘emissies’ niet hetzelfde zijn als ‘deposities’, de neerslag van stikstof op de grond, waar het hier om draait. Juist bij deze stikstofdepositie speelt het verkeer een veel kleinere rol: daar is ongeveer 45 procent afkomstig van landbouw, ruim 30 procent waait over uit het buitenland en ‘maar’ 6 procent komt van het verkeer. (...) Hoe groot dan wel? Precies over deze cruciale vraag zwijgt het rapport. Uitspraken over de vereiste snelheidsbeperkingen laat de commissie-Remkes voor rekening van de politiek.
Het antwoord is dus: we weten het niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189729956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat heet gewoon common sense. Roetdeeltjes e.d. slaan ook gewoon neer.

Klopt, maar het is onzeker hoeveel van die deeltjes neerslaan in de kwetsbare gebieden:
quote:
Dit komt doordat niet alle stikstofoxiden (en een deel van de ammoniak) uit de uitlaat neerdwarrelen in kwetsbare natuurgebieden. Bijvoorbeeld doordat veel verkeer ook in de stad rijdt. En mogelijk komt het doordat veel veeteelt juist wel in de buurt van natuurgebieden gebeurt. Hierdoor zal het effect van een snelheidsreductie op snelwegen veel kleiner zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189729996
Maar het moge duidelijk zijn dat de meningen verschillen over hoeveel een reductie in de uitstoot ook een reductie in de depositie betekent, maar dát het een reductie betekent lijkt me evident. En aangezien er veelal meer voordelen dan nadelen kleven aan 100 rijden ivm 130 (doorgaans betere doorstroming, veiliger, efficiëntere auto's etc.) lijkt me dit een no-brainer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189730113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar het moge duidelijk zijn dat de meningen verschillen over hoeveel een reductie in de uitstoot ook een reductie in de depositie betekent, maar dát het een reductie betekent lijkt me evident. En aangezien er veelal meer voordelen dan nadelen kleven aan 100 rijden ivm 130 (doorgaans betere doorstroming, veiliger, efficiëntere auto's etc.) lijkt me dit een no-brainer.
Tsja, je kan het ook omdraaien: waarom een maatregel nemen die wellicht 0 winst oplevert maar wel een hoop geld kost?
Willen we nou echt iets aan het milieu doen, of doen we maar alsof?
pi_189730213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, je kan het ook omdraaien: waarom een maatregel nemen die wellicht 0 winst oplevert maar wel een hoop geld kost?
Willen we nou echt iets aan het milieu doen, of doen we maar alsof?
Het kost juist betrekkelijk weinig geld en het levert zeker iets aan winst op.

Hoeveel scheelt per natuurgebied, een gebied als De Peel dat omsloten is door snelwegen zal het effect vanuit de auto's groter zijn dan het Lauwersmeer waar geen snelweg in de buurt ligt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189730318
Ik knip je quote even in stukjes:

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat staat niet in het artikel, maar als jij zeer regelmatig op de snelweg reed (achter het stuur, niet er naast want dan merk je veel minder) dan wist je dit. Dit weet iedere autobestuurder. Auto's die langzamer rijden op de linkerbaan komen bijna altijd achter een vrachtwagen vandaan.
Dan rijdt die auto dus niet de maximumsnelheid en is die de veroorzaker. Als je gaat inhalen moet je eerst versnellen en daarna pas opzij. Ligt dus aan het feit dat de inhalende auto niet de maximumsnelheid rijdt.
quote:
Vrachtwagens die inhalen zorgen altijd voor een hele lange rij auto's achter hen.
Dan rijdt vrachtwagen A, die wordt ingehaald door vrachtwagen B, dus niet de maximumsnelheid. Anders had B niet hoeven inhalen.
quote:
Het staat niet in het artikel. In het artikel staat ook niet dat auto's wielen hebben. Algemene kennis ga je niet steeds opschrijven.
Kortom: in allebei je voorbeelden is de oorzaak iemand die niet de maximumsnelheid rijdt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189730399
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het kost juist betrekkelijk weinig geld en het levert zeker iets aan winst op.
Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:32:50 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189730487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...
Hebben ze zo terugverdiend. Flitsautootjes gaan het vast heel druk krijgen de komende maanden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189730500
Ik vind het prima :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_189730514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...
Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189730583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...
Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...
pi_189730693
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...
1 boerderij levert ook procentjes of minder op. En in bepaalde natuurgebieden kan de depositie vanaf de snelwegen echt wel in de tientallen procenten lopen, zo liet de minister al weten.

Je moet niet de landelijke gemiddelde depositie van de snelwegen (dat is zo'n 4%) op alle natuurgebieden plakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189737184
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...
Ik vermoed dat het uitkopen van één boer meer kost, maar relatief minder oplevert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 2 november 2019 @ 00:43:27 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189740232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het uitkopen van één boer meer kost, maar relatief minder oplevert.
vermoedens heb je niets aan
een boer is soms 100 keer zo groot als een andere
een boer is soms 100 keer zo vervuilend als een andere
een boer met 500 koeien die 24 / 7 binnen staan in een moderne megastal vervuild nauwelijks
Een boer met 12 hectare grond die 60 koeien heeft, die buiten lopen, vervuild veel

Een boer uitkopen is een eenmalige investering

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2019 03:59:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 november 2019 @ 04:01:57 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189741282
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...
Hangt ervan af hoe groot ie is
100.000 euro per hectare, reken maar uit voor een boer met 50 hectare is inderdaad 2 miljoen ongeveer
Maar de overheid heeft hiervoor 500 miljoen gereserveerd
https://mijn.rvo.nl/europese-subsidies-2018
Een de meeste boeren krijgen subsidie he, dus winstgevend ??, kom kom
https://www.europa-nu.nl/id/vg9pir5eze8o/landbouwbeleid_glb
quote:
1.
Staand beleid
Budget

Aan het landbouwbeleid is in 2019 bijna 59 miljard euro toegekend. Dit is zo'n 36% van het totale EU-budget. Het budget dat vanuit de EU beschikbaar is gesteld voor deze zaken wordt aangewend vanuit twee landbouwfondsen, die corresponderen met de twee onderdelen van het landbouwbeleid.

1.
inkomenssteun
In de vorm van directe betalingen. De inkomenssteun bestaat uit drie onderdelen.
In de basis krijgt iedere boer die voldoet aan de milieu- en duurzaamheidseisen van de Europese Unie 260 euro per hectare landbouwgrond.
Daarnaast is er ook inkomenssteun gericht op biodiversiteit. Boeren krijgen 115 euro aan 'vergroeningspremie' per hectare.
Als laatste is er een speciale steun voor jonge boeren.
Boeren die jonger dan 41 jaar zijn, krijgen 50 euro extra subsidie per hectare per jaar
Het huidige landbouwbeleid (2014-2020)

Het huidige Gemeenschappelijk Landbouwbeleid bestaat uit twee onderdelen: landbouwsubsidies en subsidies gericht op plattelandsontwikkeling. Deze onderdelen zijn gericht op drie zaken; inkomenssteun voor de boeren, marktregulering en plattelandsontwikkeling.
Met dit landbouwbeleid wil de Commissie het beleid groener, eerlijker, efficiënter, en effectiever maken.

De toekomst van het landbouwbeleid

Inmiddels is de discussie over het landbouwbeleid na 2020 losgebarsten. De Europese Commissie heeft voorgesteld om de begroting van het GLB voor de periode 2021-2027 met ongeveer 5 procent te verlagen.

.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2019 08:28:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189741313
quote:
Op zaterdag 2 november 2019 04:01 schreef michaelmoore het volgende:

Hangt ervan af hoe groot ie is.
100.000 euro per hectare, reken maar uit voor een boer met 50 hectare is inderdaad 2 miljoen ongeveer.
Maar de overheid heeft hiervoor 500 miljoen gereserveerd.

En de meeste boeren krijgen subsidie, dus winstgevend??


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2019 04:10:15 ]
  zaterdag 2 november 2019 @ 04:23:07 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189741358
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2019 04:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)ngen-bakken-subsidie
https://mijn.rvo.nl/europese-subsidies-2018
quote:
De boeren die eerder deze week vernielingen aanrichtten in Groningen, kunnen de schade vermoedelijk moeiteloos aftikken.
Want hoe zeer ze ook klagen over het gebrek aan respect, in financieel opzicht hebben ze in ieder geval niet te klagen over steun van de overheid, ontdekte Sikkom.

Zo ontving de boer die met zijn trekker de deur van het provinciehuis eruit ramde, vorig jaar meer dan 120.000 euro subsidie, schrijft de Groningse jongerennieuwssite.
Ironisch genoeg krijgt die boer bijna 35.000 euro voor 'klimaat- en milieuvriendelijke landbouwpraktijken'.

Eerder dit jaar constateerde de Algemene Rekenkamer dat tweederde van de Europese inkomenssteun gaat naar Nederlandse boeren met een bovenmodaal inkomen.
Jaarlijks strijkt de agrarische sector 750 miljoen euro op aan landbouwsubsidies




[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2019 08:28:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189744555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een boer met 500 koeien die 24 / 7 binnen staan in een moderne megastal vervuild nauwelijks
Een boer met 12 hectare grond die 60 koeien heeft, die buiten lopen, vervuild veel
Die eerste boer moet je dan ook niet uitkopen, hè...

quote:
Een boer uitkopen is een eenmalige investering
Het verlagen van de snelheid ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 2 november 2019 @ 17:22:00 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189747136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die eerste boer moet je dan ook niet uitkopen, hè...
Ne dat zou niet handig zijn, beter de smeerlappen uitkopen en daar woningen bouwen

scheeelt een bak subsidie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189754375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Staat ook in het artikel dat ik vergeten ben erbij te linken: https://www.volkskrant.nl(...)is-onzeker~b70a1359/
[..]

Het antwoord is dus: we weten het niet.
Een verlaging van de maximumsnelheid is dus niets anders dan symboolpolitiek. En de doorstroming gaat er ook niet beter van worden aangezien je in de spits sowieso al geen 130 kunt rijden vanwege de drukte. Het enige wat ermee bereikt wordt is dat het buiten de spits nog kutter is om over een lege 4-baans snelweg te rijden.
pi_189754419
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En de doorstroming gaat er ook niet beter van worden aangezien je in de spits sowieso al geen 130 kunt rijden vanwege de drukte.
Je weet dat die file mede ontstaat, doordat er 130 gereden wordt?

quote:
Het enige wat ermee bereikt wordt is dat het buiten de spits nog kutter is om over een lege 4-baans snelweg te rijden.
Pak lekker de trein dan als je het zo kut vindt om in de auto te rijden? En de snelheidsverhoging leverde welgeteld 1(!)% tijdswinst op. Nou, nou.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189754507
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je weet dat die file mede ontstaat, doordat er 130 gereden wordt?
[..]

Pak lekker de trein dan als je het zo kut vindt om in de auto te rijden? En de snelheidsverhoging leverde welgeteld 1(!)% tijdswinst op. Nou, nou.
Nee files ontstaan doordat er teveel auto's op hetzelfde moment over hetzelfde stukje asfalt rijden. Een lagere maximum snelheid gaat daar niets aan veranderen. En de trein is voor paupers. Dat is nog vele malen kutter.
pi_189754521
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nee files ontstaan doordat er teveel auto's op hetzelfde moment over hetzelfde stukje asfalt rijden. Een lagere maximum snelheid gaat daar niets aan veranderen.
En de snelheid van 130 naar 100 terugbrengen verbetert de doorstroming en verhoogt de wegcapaciteit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 3 november 2019 @ 07:53:49 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189755964
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En de snelheid van 130 naar 100 terugbrengen verbetert de doorstroming en verhoogt de wegcapaciteit.
en levert de overheid meer inkomsten op aan boetes om de stikstof problematiek aan te pakken
En het is definitie het einde van de VVD als regeringspartij
https://www.telegraaf.nl/(...)torijders-van-europa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189757441
Ik rij daadwerkelijk op snelwegen en op 100 km/h wegen zit iedereen constant op elkaars lip. Zeker omdat achter elke boom een agent kan staan.

Maar ik zou het wel een interessante test vinden. Het effect voor de stikstof is echter vrijwel nihil, omdat een ongeluk en de daardoor ontstane file veel en veel meer stikstof veroorzaakt. En jawel, de laatste paar jaar stijgt het aantal ongelukken enorm. Hoe? Door de toegenomen drukte.
pi_189758687
Nou, eerste reacties zijn weer zuur en daarna een flink debat.
Wat mij betreft HeelHollandHonderd. Is prima.
Ik hoop dat dit snel wordt ingevoerd, kan ik lekker veel bekeuringen bezorgen :)
Witte envelop, Paars randje. Fijn...
pi_189759697
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:30 schreef Confetti het volgende:
Ik rij daadwerkelijk op snelwegen en op 100 km/h wegen zit iedereen constant op elkaars lip.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189760041
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:55 schreef Hawk123 het volgende:
Nou, eerste reacties zijn weer zuur en daarna een flink debat.
Wat mij betreft HeelHollandHonderd. Is prima.
Ik hoop dat dit snel wordt ingevoerd, kan ik lekker veel bekeuringen bezorgen :)
Witte envelop, Paars randje. Fijn...
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189780707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, lagere snelheid is een betere doorstroom en hogere capaciteit.
LAGAS principe idd.
Heb dat ook ooit op de TU gehad maar precieze theorie weet ik ook niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 november 2019 @ 22:08:47 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189788382
https://www.telegraaf.nl/(...)-huisje-van-130-km-u


quote:
'Nu is het wel klaar met die gekkigheid'

Onrust in VVD om heilig huisje van 130 km/u
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

8 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Er is onrust ontstaan bij de VVD nu de top van de 'vroemvroempartij' een verlaging van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur niet langer uitsluit.
Bij Kamerleden klinkt rumoer, maar na het tornen aan de hypotheekaftrek, de knieval voor rekeningrijden en weer een kinderpardon is de vraag of de fractie dit keer wel een blokkade opwerpt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189788718
quote:
Niemand die zich daar aan gaat houden en de pakkans is nihil dankzij apps als Flitsmeister.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')