abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189726879
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De problemen zouden ook verminderen als iedereen gewoon altijd de maximumsnelheid aanhield.
Nogmaals: je snapt blijkbaar niet dat veranderingen in snelheid op de snelweg bijna altijd te maken hebben met vrachtverkeer. En die rijden al de maximumsnelheid.

Dat er een enkeling 100 rijdt waar je 130 mag is echt niet de oorzaak. Het gaat om de vrachtwagens. En die kunnen geen 130. Niemand wil ook dat die 130 rijden. Dus moet de snelheid van de rest dichter naar de snelheid van de vrachtwagens worden gebracht. Iedereen die vaak op de weg is, snapt dit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:58:02 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189726904
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nogmaals: je snapt blijkbaar niet dat veranderingen in snelheid op de snelweg bijna altijd te maken hebben met vrachtverkeer. En die rijden al de maximumsnelheid.
Waar staat dit in het artikel?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189726945
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar staat dit in het artikel?
Dat staat niet in het artikel, maar als jij zeer regelmatig op de snelweg reed (achter het stuur, niet er naast want dan merk je veel minder) dan wist je dit. Dit weet iedere autobestuurder. Auto's die langzamer rijden op de linkerbaan komen bijna altijd achter een vrachtwagen vandaan. Vrachtwagens die inhalen zorgen altijd voor een hele lange rij auto's achter hen.

Het staat niet in het artikel. In het artikel staat ook niet dat auto's wielen hebben. Algemene kennis ga je niet steeds opschrijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:03:27 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189726963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat staat niet in het artikel
Waarom reageer je dan niet op wat er wel in het artikel staat en wat ik daar over zeg?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189726990
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan niet op wat er wel in het artikel staat en wat ik daar over zeg?
Omdat alles wat jij zegt is gebaseerd op de verkeerde aanname, jij vergeet namelijk het vrachtverkeer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189727024
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee sorry, dit is echt complete stierenpoep.
Goede onderbouwing.
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:15:12 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189727085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat alles wat jij zegt is gebaseerd op de verkeerde aanname, jij vergeet namelijk het vrachtverkeer.
Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189727119
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
Een vrije interpretatie is niet hetzelfde als "baseren".
pi_189727140
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik baseer wat ik zeg op wat de expert zegt _O-. In jouw artikel!
Ja, en die zegt niet dat wielen rond zijn. En niet dat vrachtverkeer geen 130 rijdt. En dus ook niet dat het aan vrachtverkeer ligt. Dingen die iedereen weet hoef je niet te herhalen, daarbij is het artikel geen compleet rapport.

Jij vergeet dat snelheidsverschillen per definitie bestaan op onze wegen, omdat vrachtverkeer daar nou eenmaal rijdt. En dus is jouw gedroomde "iedereen rijdt 130" niet haalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189727198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Uit hetzelfde artikel:
[..]

Dan de vraagt: neemt het totaal met 4% af, of het aandeel van het verkeer.
Het eerste kan ik me niet voorstellen, dan zou verkeer van 6,5% naar 2,5% gaan. Dus dat zal het tweede zijn: 6,5% met 4% daling = 0,26% op het totaal. Whooptie-doo -O-
Opvallend dat je een onwaarschijnlijke conclusie niet wil aannemen, maar een nog onwaarschijnlijkere conclusie wel klakkeloos accepteert.

quote:
Nu de cijfers die wel bekend zijn: Onderzoek van TNO uit 2016 berekende dat auto’s en bestelbusjes (benzine en diesel) op wegen met een maximum snelheid van 130 kilometer per uur gemiddeld 40 procent meer NOx uitstootten dan bij 100. Tussen 130 en 120 kilometer per uur was het verschil ‘slechts’ 12 procent. ‘Iedereen 100' heeft dus het meeste effect. En deze maatregel kan snel worden ingevoerd, in tegenstelling tot het verkleinen van de veestapel.
De winst is dus sowieso 40%. Dat maakt 0,4*6% is sowieso al 2,4% winst. Nog niet de 4% waar de hoogleraar mee kwam, maar nog altijd een veelvoud van jouw 0,26%.

Overigens beweert ook niemand dat naar 100 gaan een wondermiddel is, maar hooguit een acuut middel om bv. de woningbouw weer op gaan te brengen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:31:51 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_189727249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook elektrische auto's rijden veel efficiënter met 100 t.o.v. 130.
Totaal niet relevant gezien het om de stikstof uitstoot gaat in de directe nabijheid van de desbetreffende weg.
pi_189727309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Totaal niet relevant gezien het om de stikstof uitstoot gaat in de directe nabijheid van de desbetreffende weg.
Niet relevant voor de stikstofuitstoot inderdaad. Wel relevant voor het bredere 'elektrisch rijden, want goed voor het milieu'-debat. En 130 is minder goed voor het milieu dan 100. Vooralsnog ook voor elektrische auto's.

Bovendien zou het vreemd zijn als je elektrische auto's 130 laat rijden, want dan krijg je alsnog grote snelheidsverschillen.

De enige reden om elektrische auto's 130 te laten rijden is om snelheidsverslaafden te stimuleren een elektrische auto te laten kopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:54:31 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189727528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet relevant voor de stikstofuitstoot inderdaad. Wel relevant voor het bredere 'elektrisch rijden, want goed voor het milieu'-debat. En 130 is minder goed voor het milieu dan 100. Vooralsnog ook voor elektrische auto's.

Bovendien zou het vreemd zijn als je elektrische auto's 130 laat rijden, want dan krijg je alsnog grote snelheidsverschillen.

De enige reden om elektrische auto's 130 te laten rijden is om snelheidsverslaafden te stimuleren een elektrische auto te laten kopen.
wanneer gaat men maps koppelen aan het gaspedaaal ?

Dat zal schelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189728416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Opvallend dat je een onwaarschijnlijke conclusie niet wil aannemen, maar een nog onwaarschijnlijkere conclusie wel klakkeloos accepteert.
[..]

De winst is dus sowieso 40%. Dat maakt 0,4*6% is sowieso al 2,4% winst. Nog niet de 4% waar de hoogleraar mee kwam, maar nog altijd een veelvoud van jouw 0,26%.

Overigens beweert ook niemand dat naar 100 gaan een wondermiddel is, maar hooguit een acuut middel om bv. de woningbouw weer op gaan te brengen.
Je haalt stikstofuitstoot en stikstofdeposito door elkaar :)
  vrijdag 1 november 2019 @ 13:52:56 #115
36038 Shaman
retro-progressief
pi_189729029
quote:
15s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:52 schreef Morrigan het volgende:
Voor de mensen die van alles roepen, zouden jullie ook bronnen willen plaatsen. Komt wat geloofwaardiger over.

Mij maakt het niet uit als ze de snelheid verlagen, maar ik zou wel graag een berekening willen zien die aantoont dat het inderdaad efficiënter is.
Geen berekening, wel uitleg van een hoogleraar verkeerspsychologie en mobiliteitsbehoud en een verkeerskundige:
https://www.autoweek.nl/a(...)ing-maximumsnelheid/
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:15:53 #116
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729401
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is gewoon een politiek spelletje, omdat automobilisten minder protesteren dan boeren en de bouw. Dus de makkelijkste uitweg.
Je bedoelt dat hard rijden iets minder belangrijk is dan eten produceren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:52 schreef Shaman het volgende:

[..]

Geen berekening, wel uitleg van een hoogleraar verkeerspsychologie en mobiliteitsbehoud en een verkeerskundige:
https://www.autoweek.nl/a(...)ing-maximumsnelheid/
Die hoogleraar 'denkt' dat het qua doorstroming uitmaakt. En zelfs als dat al zo is: wat heeft dit dan voor invloed op de stikstofdeposito? Want daar ging de discussie over.
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:28:35 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Die hoogleraar 'denkt' dat het qua doorstroming uitmaakt. En zelfs als dat al zo is: wat heeft dit dan voor invloed op de stikstofdeposito? Want daar ging de discussie over.
Iemand heeft de pagina hiervoor een grafiek gepost.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Iemand heeft de pagina hiervoor een grafiek gepost.
Die gaat over emissie (uitstoot), niet over neerslag (deposito).
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:30:56 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729577
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Die gaat over emissie (uitstoot), niet over neerslag (deposito).
Wat je uitstoot komt ook weer neer, dat lijkt me nogal logisch :')
Het in eerste instantie niet uitstoten is daarvoor dan ook een uitstekend middel om de neerslag tegen te gaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat je uitstoot komt ook weer neer, dat lijkt me nogal logisch :')
Het in eerste instantie niet uitstoten is daarvoor dan ook een uitstekend middel om de neerslag tegen te gaan.
Tegen zulke wetenschappelijke argumenten kan ik niet op.
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:39:57 #122
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189729710
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Tegen zulke wetenschappelijke argumenten kan ik niet op.
Dat heet gewoon common sense. Roetdeeltjes e.d. slaan ook gewoon neer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189729950
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Je haalt stikstofuitstoot en stikstofdeposito door elkaar :)
Staat ook in het artikel dat ik vergeten ben erbij te linken: https://www.volkskrant.nl(...)is-onzeker~b70a1359/

quote:
Helaas is de uiteindelijke ‘winst’ veel minder groot. Dit komt doordat ‘emissies’ niet hetzelfde zijn als ‘deposities’, de neerslag van stikstof op de grond, waar het hier om draait. Juist bij deze stikstofdepositie speelt het verkeer een veel kleinere rol: daar is ongeveer 45 procent afkomstig van landbouw, ruim 30 procent waait over uit het buitenland en ‘maar’ 6 procent komt van het verkeer. (...) Hoe groot dan wel? Precies over deze cruciale vraag zwijgt het rapport. Uitspraken over de vereiste snelheidsbeperkingen laat de commissie-Remkes voor rekening van de politiek.
Het antwoord is dus: we weten het niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189729956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat heet gewoon common sense. Roetdeeltjes e.d. slaan ook gewoon neer.

Klopt, maar het is onzeker hoeveel van die deeltjes neerslaan in de kwetsbare gebieden:
quote:
Dit komt doordat niet alle stikstofoxiden (en een deel van de ammoniak) uit de uitlaat neerdwarrelen in kwetsbare natuurgebieden. Bijvoorbeeld doordat veel verkeer ook in de stad rijdt. En mogelijk komt het doordat veel veeteelt juist wel in de buurt van natuurgebieden gebeurt. Hierdoor zal het effect van een snelheidsreductie op snelwegen veel kleiner zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189729996
Maar het moge duidelijk zijn dat de meningen verschillen over hoeveel een reductie in de uitstoot ook een reductie in de depositie betekent, maar dát het een reductie betekent lijkt me evident. En aangezien er veelal meer voordelen dan nadelen kleven aan 100 rijden ivm 130 (doorgaans betere doorstroming, veiliger, efficiëntere auto's etc.) lijkt me dit een no-brainer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')