Tsja, je kan het ook omdraaien: waarom een maatregel nemen die wellicht 0 winst oplevert maar wel een hoop geld kost?quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar het moge duidelijk zijn dat de meningen verschillen over hoeveel een reductie in de uitstoot ook een reductie in de depositie betekent, maar dát het een reductie betekent lijkt me evident. En aangezien er veelal meer voordelen dan nadelen kleven aan 100 rijden ivm 130 (doorgaans betere doorstroming, veiliger, efficiëntere auto's etc.) lijkt me dit een no-brainer.
Het kost juist betrekkelijk weinig geld en het levert zeker iets aan winst op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Tsja, je kan het ook omdraaien: waarom een maatregel nemen die wellicht 0 winst oplevert maar wel een hoop geld kost?
Willen we nou echt iets aan het milieu doen, of doen we maar alsof?
Dan rijdt die auto dus niet de maximumsnelheid en is die de veroorzaker. Als je gaat inhalen moet je eerst versnellen en daarna pas opzij. Ligt dus aan het feit dat de inhalende auto niet de maximumsnelheid rijdt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat niet in het artikel, maar als jij zeer regelmatig op de snelweg reed (achter het stuur, niet er naast want dan merk je veel minder) dan wist je dit. Dit weet iedere autobestuurder. Auto's die langzamer rijden op de linkerbaan komen bijna altijd achter een vrachtwagen vandaan.
Dan rijdt vrachtwagen A, die wordt ingehaald door vrachtwagen B, dus niet de maximumsnelheid. Anders had B niet hoeven inhalen.quote:Vrachtwagens die inhalen zorgen altijd voor een hele lange rij auto's achter hen.
Kortom: in allebei je voorbeelden is de oorzaak iemand die niet de maximumsnelheid rijdt.quote:Het staat niet in het artikel. In het artikel staat ook niet dat auto's wielen hebben. Algemene kennis ga je niet steeds opschrijven.
Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kost juist betrekkelijk weinig geld en het levert zeker iets aan winst op.
Hebben ze zo terugverdiend. Flitsautootjes gaan het vast heel druk krijgen de komende maanden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...
Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is 'betrekkelijk weinig'. Enig idee wat het kost om dit helemaal uit te werken, besluiten te nemen en vervolgens de hele weginrichting (borden e.d.) aan te passen? Gaat miljoenen kosten...
Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...
1 boerderij levert ook procentjes of minder op. En in bepaalde natuurgebieden kan de depositie vanaf de snelwegen echt wel in de tientallen procenten lopen, zo liet de minister al weten.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...
Ik vermoed dat het uitkopen van één boer meer kost, maar relatief minder oplevert.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dat levert dan ook meteen een enorme winst op. I.p.v. dat geschraap met tienden van procenten...
vermoedens heb je niets aanquote:Op vrijdag 1 november 2019 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het uitkopen van één boer meer kost, maar relatief minder oplevert.
Hangt ervan af hoe groot ie isquote:Op vrijdag 1 november 2019 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om winstgevende boerderijen uit te kopen? Kan zo per boerderij al miljoenen kosten...
quote:1.
Staand beleid
Budget
Aan het landbouwbeleid is in 2019 bijna 59 miljard euro toegekend. Dit is zo'n 36% van het totale EU-budget. Het budget dat vanuit de EU beschikbaar is gesteld voor deze zaken wordt aangewend vanuit twee landbouwfondsen, die corresponderen met de twee onderdelen van het landbouwbeleid.
1.
inkomenssteun
In de vorm van directe betalingen. De inkomenssteun bestaat uit drie onderdelen.
In de basis krijgt iedere boer die voldoet aan de milieu- en duurzaamheidseisen van de Europese Unie 260 euro per hectare landbouwgrond.
Daarnaast is er ook inkomenssteun gericht op biodiversiteit. Boeren krijgen 115 euro aan 'vergroeningspremie' per hectare.
Als laatste is er een speciale steun voor jonge boeren.
Boeren die jonger dan 41 jaar zijn, krijgen 50 euro extra subsidie per hectare per jaar
Het huidige landbouwbeleid (2014-2020)
Het huidige Gemeenschappelijk Landbouwbeleid bestaat uit twee onderdelen: landbouwsubsidies en subsidies gericht op plattelandsontwikkeling. Deze onderdelen zijn gericht op drie zaken; inkomenssteun voor de boeren, marktregulering en plattelandsontwikkeling.
Met dit landbouwbeleid wil de Commissie het beleid groener, eerlijker, efficiënter, en effectiever maken.
De toekomst van het landbouwbeleid
Inmiddels is de discussie over het landbouwbeleid na 2020 losgebarsten. De Europese Commissie heeft voorgesteld om de begroting van het GLB voor de periode 2021-2027 met ongeveer 5 procent te verlagen.
.
quote:Op zaterdag 2 november 2019 04:01 schreef michaelmoore het volgende:
Hangt ervan af hoe groot ie is.
100.000 euro per hectare, reken maar uit voor een boer met 50 hectare is inderdaad 2 miljoen ongeveer.
Maar de overheid heeft hiervoor 500 miljoen gereserveerd.
En de meeste boeren krijgen subsidie, dus winstgevend??
https://joop.bnnvara.nl/n(...)ngen-bakken-subsidiequote:
quote:De boeren die eerder deze week vernielingen aanrichtten in Groningen, kunnen de schade vermoedelijk moeiteloos aftikken.
Want hoe zeer ze ook klagen over het gebrek aan respect, in financieel opzicht hebben ze in ieder geval niet te klagen over steun van de overheid, ontdekte Sikkom.
Zo ontving de boer die met zijn trekker de deur van het provinciehuis eruit ramde, vorig jaar meer dan 120.000 euro subsidie, schrijft de Groningse jongerennieuwssite.
Ironisch genoeg krijgt die boer bijna 35.000 euro voor 'klimaat- en milieuvriendelijke landbouwpraktijken'.
Eerder dit jaar constateerde de Algemene Rekenkamer dat tweederde van de Europese inkomenssteun gaat naar Nederlandse boeren met een bovenmodaal inkomen.
Jaarlijks strijkt de agrarische sector 750 miljoen euro op aan landbouwsubsidies
Die eerste boer moet je dan ook niet uitkopen, hè...quote:Op zaterdag 2 november 2019 00:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een boer met 500 koeien die 24 / 7 binnen staan in een moderne megastal vervuild nauwelijks
Een boer met 12 hectare grond die 60 koeien heeft, die buiten lopen, vervuild veel
Het verlagen van de snelheid ook.quote:Een boer uitkopen is een eenmalige investering
Ne dat zou niet handig zijn, beter de smeerlappen uitkopen en daar woningen bouwenquote:Op zaterdag 2 november 2019 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die eerste boer moet je dan ook niet uitkopen, hè...
Een verlaging van de maximumsnelheid is dus niets anders dan symboolpolitiek. En de doorstroming gaat er ook niet beter van worden aangezien je in de spits sowieso al geen 130 kunt rijden vanwege de drukte. Het enige wat ermee bereikt wordt is dat het buiten de spits nog kutter is om over een lege 4-baans snelweg te rijden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Staat ook in het artikel dat ik vergeten ben erbij te linken: https://www.volkskrant.nl(...)is-onzeker~b70a1359/
[..]
Het antwoord is dus: we weten het niet.
Je weet dat die file mede ontstaat, doordat er 130 gereden wordt?quote:Op zondag 3 november 2019 00:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En de doorstroming gaat er ook niet beter van worden aangezien je in de spits sowieso al geen 130 kunt rijden vanwege de drukte.
Pak lekker de trein dan als je het zo kut vindt om in de auto te rijden? En de snelheidsverhoging leverde welgeteld 1(!)% tijdswinst op. Nou, nou.quote:Het enige wat ermee bereikt wordt is dat het buiten de spits nog kutter is om over een lege 4-baans snelweg te rijden.
Nee files ontstaan doordat er teveel auto's op hetzelfde moment over hetzelfde stukje asfalt rijden. Een lagere maximum snelheid gaat daar niets aan veranderen. En de trein is voor paupers. Dat is nog vele malen kutter.quote:Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat die file mede ontstaat, doordat er 130 gereden wordt?
[..]
Pak lekker de trein dan als je het zo kut vindt om in de auto te rijden? En de snelheidsverhoging leverde welgeteld 1(!)% tijdswinst op. Nou, nou.
En de snelheid van 130 naar 100 terugbrengen verbetert de doorstroming en verhoogt de wegcapaciteit.quote:Op zondag 3 november 2019 00:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee files ontstaan doordat er teveel auto's op hetzelfde moment over hetzelfde stukje asfalt rijden. Een lagere maximum snelheid gaat daar niets aan veranderen.
en levert de overheid meer inkomsten op aan boetes om de stikstof problematiek aan te pakkenquote:Op zondag 3 november 2019 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de snelheid van 130 naar 100 terugbrengen verbetert de doorstroming en verhoogt de wegcapaciteit.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.quote:Op zondag 3 november 2019 10:30 schreef Confetti het volgende:
Ik rij daadwerkelijk op snelwegen en op 100 km/h wegen zit iedereen constant op elkaars lip.
quote:Op zondag 3 november 2019 11:55 schreef Hawk123 het volgende:
Nou, eerste reacties zijn weer zuur en daarna een flink debat.
Wat mij betreft HeelHollandHonderd. Is prima.
Ik hoop dat dit snel wordt ingevoerd, kan ik lekker veel bekeuringen bezorgen![]()
Witte envelop, Paars randje. Fijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |