Ja, maar waarom eigenlijk? Ze kunnen gewoon het daglicht volgen. Dat kan niet altijd en overal, maar dit lijkt me een voorbeeld waar dat wel zou kunnen.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)-over-verzetten-klok
"Het kan betekenen dat de liften straks een uur later openen."
Dat is dus de Engelse tijd (GMT).quote:
Wél aan de hoeveelheid nuttig daglicht. Die neemt met permanent wintertijd sterk af.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:51 schreef Arcee het volgende:
Overigens ben ik voor wat we nu wintertijd noemen, maar het gaat even om het principe. De tijd die de klok aangeeft verandert niets aan de hoeveelheid daglicht en de dagelijkse verdeling ervan.
Dat hangt maar net van je tijdsindeling af he.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:15 schreef Zelva het volgende:
Wél aan de hoeveelheid nuttig daglicht. Die neemt met permanent wintertijd sterk af.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hangt maar net van je tijdsindeling af he.
Maar mijn voorbeeld sloeg juist op zomertijd in de winter, op permanente zomertijd dus en dat lijkt me tijdens de wintersport nog wel goed te doen. Je zou denk ik prima alles 1 uur later kunnen laten beginnen en eindigen. De liften om 10:00 uur openen in plaats van 9:00 uur en dan om 18:00 uur sluiten in plaats van 17:00 uur. Dat lijkt me voor de wintersporters eigenlijk geen probleem.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wél aan de hoeveelheid nuttig daglicht. Die neemt met permanent wintertijd sterk af.
Waarom geldt deze tijd dan maar 5 maanden van het jaar en niet 7?quote:
Het gaat om het daglicht benutten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar mijn voorbeeld sloeg juist op zomertijd in de winter, op permanente zomertijd dus en dat lijkt me tijdens de wintersport nog wel goed te doen. Je zou denk ik prima alles 1 uur later kunnen laten beginnen en eindigen. De liften om 10:00 uur openen in plaats van 9:00 uur en dan om 18:00 uur sluiten in plaats van 17:00 uur. Dat lijkt me voor de wintersporters eigenlijk geen probleem.
Omdat het uiterst belangrijk is om je te houden aan de natuurwet van de tijdslijnen die door mensen zijn verzonnen uiteraard! Duh!quote:Op zondag 27 oktober 2019 23:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom geldt deze tijd dan maar 5 maanden van het jaar en niet 7?
Wmb nietquote:Op maandag 28 oktober 2019 04:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wintertijd
Wmb gaat deze permanent in.
Dat hangt dus van je eigen tijdsindeling af. Je bepaalt zelf tot welke categorie mensen je behoort.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je midden in de nacht of op de ultravroege morgen buiten, ik herhaal buiten actief bent heb je wel iets aan permanente wintertijd ja. Voor hoeveel mensen geldt dat?
Ja, dat was precies mijn punt inderdaad. Wintersporters kunnen prima van 10:00 tot 18:00 skiën plaats van van 9:00 tot 17:00 uur. Als de zomertijd dus permanent zou worden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gaat om het daglicht benutten.
Waarom is de door de mens zelf verzonnen tijd zo belangrijk?
En dan maar moeten gokken wat lunchtijd is in jaipur?quote:Op maandag 28 oktober 2019 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon alle tijdzones afschaffen, de hele wereld UTC. Kunstmatig gedoe allemaal.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:04 schreef incel het volgende:
Doe mij maar zomertijd, stuk warmer de hele dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |