abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189726238
Welkom LittleTeaCup! Wat een spannende tijd is dit he!

O Donna dat kosten :X dat lijkt me zo naar en dubbel ook. Want keek voor kwaaltjes die een soort van geruststellend zijn, maar dat dat precies deze nare kwaal moet zijn is wel heftig! Ik hoop heel hard met je mee dat het in ieder geval voor een hele mooie reden is. Had je het bij je eerste zwangerschap ook?

Wat vervelend van de blaasontsteking B.ertha, hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk!

Ik herken dat gevoel Zo-is-dat! Bij mij is dat inderdaad een combi van een lage bloeddruk en niet op tijd weer wat gegeten. Naar is het wel, maar kan gelukkig weinig kwaad. Ik ga nooit meer ergens heen zonder wat te eten en dextro in mn tas.

Pff, ik heb vanaf 3 uur vannacht wakker gelegen met voorwerk. Veel voorwerk! En nu zijn mijn darmen van de leg. Begint toch wel spannend te worden nu geloof ik. Ben morgen 36 weken en ik ben overtuigd van overtijd gaan, maar het zou natuurlijk zomaar al bijna kunnen beginnen. Beetje jammer van mn darmen, heb een overgeef fobie en raak dus altijd een beetje in paniek als mn darmen opspelen. Dikke paniekaanval dus net en dat zorgt er dan weer voor dat mn darmen nog meer van streek raken. Fijne cirkel wel |:( Maar geloof dat ik weer rustig ben!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189726282
Oh gets sicillia! Hopelijk blijft ie toch nog even zitten en je eten ook :+

Niet echt tips voor ken spoiler anders dan zo kort mogelijk op de wc zitten en goed vezels eten.

B.ertha hopelijk snel van je blaasontsteking af en koppie naar beneden!

Als het onder de 2 uit komt dan moet ik inderdaad rust verwacht ik plus dan kunnen ze een cerclage plaatsen om m’n bm mond dicht te houden.
  vrijdag 1 november 2019 @ 12:21:45 #103
208890 June.
Seriously?
pi_189727827
Pff verkouden en hoogzwanger zijn is niet echt een goede combinatie :{ ;(
Shine bright like a diamond.
pi_189728056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:31 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik kom me heeeeeel voorzichtig hier melden. Gisteren een positieve test gehad. Ieeeh!
Gefeliciteerd!
pi_189731392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:40 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je wel!
pi_189747474
Mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik ben eigenlijk meelezer op fok maar nu toch een account aangemaakt. Ben nu 8 weken zwanger maar omdat ik in een branche met alleen mannelijke collega’s werk heb ik eigenlijk geen contact met andere dames.

Verder vrees ik dat ik binnenkort al nieuwe broeken moet gaan kopen (is dat normaal?) maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog voorkeur voor een merk?
pi_189748257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:43 schreef CosPhi het volgende:
Mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik ben eigenlijk meelezer op fok maar nu toch een account aangemaakt. Ben nu 8 weken zwanger maar omdat ik in een branche met alleen mannelijke collega’s werk heb ik eigenlijk geen contact met andere dames.

Verder vrees ik dat ik binnenkort al nieuwe broeken moet gaan kopen (is dat normaal?) maar zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog voorkeur voor een merk?
Ik kon met een week of 8 a 10 mijn eigen broeken ook niet meer aan. Ik kreeg ze nog net dicht, maar het zat echt niet meer lekker. Ik heb 3 zwangerschapsbroeken nu, 1 x H&M, 1x Bonprix en 1x Love2Wait. Die laatste zit mij het beste.
pi_189748570
Ik heb zwangerschapsbroeken van mamalicious en love2wait. Zitten allebei prima, die van mamalicious gaan al voor de derde zwangerschap mee, kwaliteit is prima!
Ik droeg ze bij mijn eerste ook met 8 weken al, met de 2e ook zoiets en nu bij de 3e met 5 weken al :')

Ik heb ook een h&m broek liggen, maar die draag ik nooit, zit me niet lekker...
pi_189748682
Welkom!
Ik heb er een van noppies en die zit heerlijk! Van de andere weet ik zo het merk niet maar die zit minder lekker omdat ie niet zo'n buikband heeft (ook al vervloekte ik die in het begin bij de noppies broek). Het voelt toch steeds alsof die afzakt en ik heb er nog heel lang een riem in gedragen maar dan moest ik die weer losmaken als ik lang zat :')
pi_189750367
Ik leefde in die van de H&M! O+

Het gaat echt heel goed met onze kleine man. Nog 20 gram en hij zit weer op zijn geboortegewicht 3145gram! (Wat ben ik blij dat hij geen dysmatuur was/is zeg!)
De bevalling ging eindstand echt heel snel even korte samenvatting ik heb maar 4 minuten geperst :D de rest deel ik in het bevallingverhalentopic als je er benieuwd naar bent!

June :* verkouden en hoogzwanger zijn is echt vervelend ja. Hopelijk is het snel weg! Ben benieuwd wanneer jouw kleintje komt kijken! O+
  zondag 3 november 2019 @ 10:49:58 #111
426379 elamanilo
elämänilo
pi_189757748
Sicilia, ik heb ook 1 keer een aambei gehad en hier was ie dezelfde dag nog weg met zoutoplossing Neusspray van A Vogel!
pi_189757943
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:49 schreef elamanilo het volgende:
Sicilia, ik heb ook 1 keer een aambei gehad en hier was ie dezelfde dag nog weg met zoutoplossing Neusspray van A Vogel!
Ah top, thanks voor de tip! Ik heb ze helaas wel vaker, maar heb nooit echt een fijne oplossing gevonden nog. Gaan we proberen!

Inmiddels de 36 weken aangetikt en het begint nu echt wel zwaarder te worden. Heb zoveel slaap nodig, dat ben ik helemaal niet gewend haha! Maar ik ben gewoon alleen maar heel erg moe, moe, moe en alles kost mega veel energie.
Heb ook al heel veel last van voorwerk, maar dat heb ik alle andere keren ook al lang van te voren gehad, dus dat was te verwachten en zegt vrij weinig.
Gister hebben we de box neergezet, alle nieuw gekochte beddengoed en hydrofielen en zo zijn gewassen en hebben een plekje gekregen in de commode, ik heb een voetenzak voor de Maxi-cosi gemaakt, bed staat op klossen...we komen gelukkig steeds een stukje verder met de voorbereidingen O+ Nu moet het mentaal nog even landen, ik ben hoog zwanger en over heel snel hebben we weer een inimini baby in huis :D
pi_189760021
Bedankt voor de tips, heb nu maar van 3 merken een broek besteld (mamalicious, noppies en love2wait).

Nog gefeliciteerd BellaaElisa! Fijn dat het uiteindelijk toch nog snel ging. Voor mij is het nog lang niet in zicht maar het is wel iets waar ik het meest tegen op kijk... naast het moment dat ik het op mijn werk moet vertellen.
pi_189766663
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:24 schreef CosPhi het volgende:
Bedankt voor de tips, heb nu maar van 3 merken een broek besteld (mamalicious, noppies en love2wait).

Nog gefeliciteerd BellaaElisa! Fijn dat het uiteindelijk toch nog snel ging. Voor mij is het nog lang niet in zicht maar het is wel iets waar ik het meest tegen op kijk... naast het moment dat ik het op mijn werk moet vertellen.
Dat is ook heel herkenbaar en blijft deels, maar trekt wel langzaam bij.

Weekwissel naar 31 weken en het is net alsof er een knop om is gegaan. Bekkenpijn is verdubbeld en ik kan echt niet ver meer lopen, maagzuur, kleine drukt met zijn hoofd tegen mijn ribben, slecht slapen :{
pi_189778305
Oei dat klinkt pittig B.ertha! Rustig aan doen hoor :*

Zojuist werd het Bevalbad hier bezorgd :D Ben zo benieuwd of een badbevalling gaat lukken, ik hoop het heel erg!

En net ook de laatste groei-echo gehad, ze weegt nu al ongeveer 2900 gram! Haar zus woog bij geboorte 2990 gram, dus ik ben benieuwd waar ze op gaat eindigen haha!
  Moderator/colorchick maandag 4 november 2019 @ 12:39:06 #116
382129 crew  Donna
pi_189779171
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:57 schreef Sicilia het volgende:

O Donna dat kosten :X dat lijkt me zo naar en dubbel ook. Want keek voor kwaaltjes die een soort van geruststellend zijn, maar dat dat precies deze nare kwaal moet zijn is wel heftig! Ik hoop heel hard met je mee dat het in ieder geval voor een hele mooie reden is. Had je het bij je eerste zwangerschap ook?

Ja, tot 24 weken elke ochtend. Maar dan was het daarna ook goed en kon ik alles eten en doen.
Nu ben ik na het kotsen ook nog vreselijk beroerd. Als ik HEEL rustig aan doe 's ochtends gaat het goed, dus ik sta extra vroeg op, spugen, rustig opstarten en dan dreumes naar de opvang brengen en naar m'n werk. Ondertussen nog adem halen en dan hopen dat ik daarna niet weer heel misselijk wordt. :X
  Moderator/colorchick maandag 4 november 2019 @ 12:39:23 #117
382129 crew  Donna
pi_189779179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 07:31 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik kom me heeeeeel voorzichtig hier melden. Gisteren een positieve test gehad. Ieeeh!
Gefeliciteerd!
pi_189779393
Welkom CosPhi en LittleTeaCup :)

Ik heb zwangerschapsbroeken van de H&M, zit best ok en wil er niet teveel geld aan uit geven

@Sicilia: Zeg gaat iig groter worden dan d'r zus :D

Wij hebben een drukke week gehad, van de week een paar knopen doorgehakt. Ik wil een Doula bij de bevalling en we gaan wisselen qua verloskundigepraktijk. We hebben er bij ons op dit moment maar 1 en door grote drukte heb je niet 1 vaste verloskundige, maar draaideurbeleid.

En dat hebben we ook in het ZKH gehad met de fertiliteitsbehandelingen en dat ging toen niet lekker qua traject maar ook informatieoverdracht etc. Je bouwt geen band op, bent een nummer etc.

Nou zeg ik niet dat het hier ook zo gaat, echter prettig voel ik me er niet bij. Dus we gaan om naar een kleinere praktijk met een verloskundige die jouw verloskundige is van onderzoeken tot bevalling. Volgende maand hebben we de intake.

Voor de rest begonnen met de babykamer, muurtje geschilderd, box gehaald. Pinterest me een slag in de rondte :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189787425
Fijn he, knopen doorhakken :) hopelijk heb je er nu een beter gevoel bij.

Wij gaan morgen naar de voorlichting van het ziekenhuis. Wat zijn nou nog goede vragen om te stellen?
pi_189802812
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:15 schreef B.ertha het volgende:
Fijn he, knopen doorhakken :) hopelijk heb je er nu een beter gevoel bij.

Wij gaan morgen naar de voorlichting van het ziekenhuis. Wat zijn nou nog goede vragen om te stellen?
Waar was de voorlichting voor? Hopelijk heb je nog goede vragen kunnen bedenken :)
pi_189813876
Voor bevallen in het ziekenhuis. Ja, ik had nog wel goede vragen vond ik zelf.

Het typische was, er zaten zeker dertig stellen in die zaal en het gros van de vragen kwam van mij en één andere vrouw.
pi_189819283
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Deze week contact gehad met de verloskundige. Heb m’n eerste echo 3 december. Voelt nog zoooo ver weg!
pi_189820821
@June. Hoe gaat het daar? :)
pi_189829853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef B.ertha het volgende:

Het typische was, er zaten zeker dertig stellen in die zaal en het gros van de vragen kwam van mij en één andere vrouw.
Was het een beetje wat je had verwacht?

@BellaaElisa hier alles nog rustig. Verkoudheid lijkt beter te gaan, maar heb nu ineens beginnende borstontsteking. Super raar. Geen koorts en niet ziek gelukkig, dus nu bij HA om even te sparren hoe en wat.
  donderdag 7 november 2019 @ 11:39:16 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189829954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef B.ertha het volgende:

Bij ons werden er helemaal geen vragen gesteld haha. De voorlichting film was duidelijk denk ik (of mensen hebben achteraf vragen gesteld bij de informatie markt)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189830452
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:55 schreef BellaaElisa het volgende:
@:June. Hoe gaat het daar? :)
Jij nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :* O+
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 7 november 2019 @ 12:31:29 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_189830759
:W

Ik kom hier ook maar eens even weer langs! :)

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en van het weekend ontdekt dat Mup1 een zusje krijgt O+.

Ben 2e paasdag (13/4) uitgerekend oO<

25 november 20-weken echo en als dan alles ok is, gaan we aan het kamertje beginnen.

Nu vol ongeduld aan het afwachten tot ik iets ga voelen, want dat is tot op heden nog niet het geval. bij Mup1 was dat ook pas >23 weken, dus ik vrees dat ik nog even geduld moet hebben...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 7 november 2019 @ 12:33:01 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_189830779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en van het weekend ontdekt dat Mup1 een zusje krijgt O+.

25 november 20-weken echo en als dan alles ok is, gaan we aan het kamertje beginnen.

Nu vol ongeduld aan het afwachten tot ik iets ga voelen, want dat is tot op heden nog niet het geval. bij Mup1 was dat ook pas >23 weken, dus ik vrees dat ik nog even geduld moet hebben...
Oh wat een fijn bericht, xm! Dan was het toch al snel weer raak na de miskraam? Super! Gefeliciteerd!
disclaimer
  donderdag 7 november 2019 @ 12:34:51 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_189830808
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wat een fijn bericht, xm! Dan was het toch al snel weer raak na de miskraam? Super! Gefeliciteerd!
15 april de mk, op 7 aug weer een positieve test :Y. Dus dat is best snel ja, vorige keren duurde het een jaar.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_189831300
Gefeliciteerd XcUZ_Me! *O*
pi_189831359
Wat een goed nieuws!! Van harte gefeliciteerd! O+ *O*
pi_189833114
Gefeliciteerd *O*
  donderdag 7 november 2019 @ 15:36:15 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189833830
quote:

Oh wat gaaf!!!!! *O* Gefeliciteerd! :*
pi_189834556
Wat leuk XM! Van harte gefeliciteerd O+
pi_189834743
XM, wat fijn! Gefeliciteerd!
pi_189834997
quote:

*O* *O* *O*
  donderdag 7 november 2019 @ 17:09:04 #137
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_189835109
quote:

XM O+ Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_189836904
Gefeliciteerd XM O+ *O*
pi_189837925
quote:

*O* O+
pi_189837973
quote:

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_189838291
Gefeliciteerd!!
  Moderator/colorchick donderdag 7 november 2019 @ 19:52:51 #142
382129 crew  Donna
pi_189838496
quote:

Gefeliciteerd!
pi_189839496
Xm. Wat tof. Gefeliciteerd O+
pi_189840792
Wat leuk weer allemaal nieuwe zwangeren :D gefeliciteerd en welkom allemaal!

Hier vandaag 30 weken en weer goedgekeurd door de vlos met een HB van 7,5 en een baby die zowaar een keer met zn hoofd naar beneden lag, maar volgens mij is ie alweer teruggedraaid. Nog 4 a 6 weken werken en dan gewoon al verlof :o
pi_189846051
XM, wat een fijn nieuws! O+ O+ O+
Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189847773
Zijn er meer lange mensen hier? Zwangerschapspanty's zijn echt vreselijk, dat kruis zit veel te laag en in gewone panty's los ik dat op met een grotere maat maar deze rekken echt niet mee in de lengte. Ik draag al L/XL
pi_189847821
quote:

Proficiat :*. Ik ben jarig op 13 april.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 8 november 2019 @ 13:03:49 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189849514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:08 schreef B.ertha het volgende:
Zijn er meer lange mensen hier? Zwangerschapspanty's zijn echt vreselijk, dat kruis zit veel te laag en in gewone panty's los ik dat op met een grotere maat maar deze rekken echt niet mee in de lengte. Ik draag al L/XL
Ontlurk; ik zwoer (zwoor? zweerde?) bij de panty's van de hema. 40 denier en in maat 48/50 ofzo rekken ze echt in alle richtingen mee. Zwangerschapspanty's zat zo'n ondersteunende band in en daar werd ik echt heel ongelukkig van.

Edit: deze dus:https://www.hema.nl/dames(...)-denier-zwart-100000

Per twee goedkoper: https://www.hema.nl/dames(...)01140_VDAcolor=zwart

En een legging kan ook helpen (en maakt in laarzen niks uit) om een beetje lengte te winnen:
https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000001131.html

Oh, en normaal broekmaat 38 en pantymaat 40-42 ivm de lengte.

En dit zou ook nog kunnen: https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000008750.html

Wel extra buikstuk, maar geen vervelende ondersteunende onzin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189850378
Thanks voor de tips.

Die van de prenatal hebben ook geen ondersteuning, maar eigenlijk vind ik het ook al vervelend dat ze tot onder mijn bh komen.
Ik kan nog wel eens een gigamaat gewone proberen :Y
pi_189863610
Zo, Moeders voor Moeders is hier net geweest. Over een week mag ik beginnen met in een fles te piesen. 😂

3 december de eerste echo. Duurt zo lang nog! Ben zo ongeduldig... Gisteravond naar een concertje geweest, man, da’s nu al een soort van topsport. Ben halverwege maar ergens aan de zijkant tegen een muurtje gaan leunen.
pi_189863617
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk; ik zwoer (zwoor? zweerde?) bij de panty's van de hema. 40 denier en in maat 48/50 ofzo rekken ze echt in alle richtingen mee. Zwangerschapspanty's zat zo'n ondersteunende band in en daar werd ik echt heel ongelukkig van.

Edit: deze dus:https://www.hema.nl/dames(...)-denier-zwart-100000

Per twee goedkoper: https://www.hema.nl/dames(...)01140_VDAcolor=zwart

En een legging kan ook helpen (en maakt in laarzen niks uit) om een beetje lengte te winnen:
https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000001131.html

Oh, en normaal broekmaat 38 en pantymaat 40-42 ivm de lengte.

En dit zou ook nog kunnen: https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000008750.html

Wel extra buikstuk, maar geen vervelende ondersteunende onzin.
Oeh ja, Hema panty’s zijn sowieso echt fijn!
pi_189864499
Ben je zo moe LTC? Concerten vond ik ook wel lastig, hele avonden staan en dan ook nog al die prikkels..

Ik heb gisteren mijn rhesusprik gehaald en een controleplas ingeleverd om te zien of de blaasontsteking voorbij is (en vervolgens vergeten om te bellen voor de uitslag :@). De VK heeft even gevoeld en geluisterd toen ik er toch was O+ kleine man ligt nog steeds in een stuit.

En vandaag mijn trouwjurk opgehaald en lekker uitwaaien op het strand O+ hoewel mijn aanstaande een strandwandeling maakt terwijl ik op het terras zit want echt wandelen zit er niet meer in :')
pi_189864966
Hoop voor je dat de blaasontsteking weg is B.ertha! En wat leuk dat ze even extra kon voelen/luisteren :) Mijn uk lag laatst bij de verloskundige zowaar met zn hoofd beneden in mn bekken, maar volgens mij is hij sinds dien al minstens 10 keer compleet omgedraaid. Geen idee dus hoe hij nu ligt :s)

Lekker op het terras is ook fijn toch? En leuk, bijna zover dus? :D

Ik werd vanmorgen wakker met nesteldrang. Mijn baby móest nú ineens een wieg, verschoonkussen etc etc hebben... Dus ik ben maar lekker gaan shoppen net :D Maf gevoel, bij mn oudste kwam dat pas de avond voor de bevalling.. Ik heb ook veel meer gekocht dan ik normaal zou doen :X maar och, ik ben er blij mee O+
pi_189865386
37 weken *O*
Maar ze moet echt nog even blijven zitten, vrijdag moeten we eerst nog even het kinderfeestje van middelste vieren en zaterdag zijn feestje voor de familie en vrienden :s).
pi_189865505
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:32 schreef Chan het volgende:
Hoop voor je dat de blaasontsteking weg is B.ertha! En wat leuk dat ze even extra kon voelen/luisteren :) Mijn uk lag laatst bij de verloskundige zowaar met zn hoofd beneden in mn bekken, maar volgens mij is hij sinds dien al minstens 10 keer compleet omgedraaid. Geen idee dus hoe hij nu ligt :s)

Lekker op het terras is ook fijn toch? En leuk, bijna zover dus? :D

Ik werd vanmorgen wakker met nesteldrang. Mijn baby móest nú ineens een wieg, verschoonkussen etc etc hebben... Dus ik ben maar lekker gaan shoppen net :D Maf gevoel, bij mn oudste kwam dat pas de avond voor de bevalling.. Ik heb ook veel meer gekocht dan ik normaal zou doen :X maar och, ik ben er blij mee O+
Ja, woensdag is het zover O+
En haha je nesteldrang! Ik heb het nog steeds niet..
pi_189867422
Sicilia mooie mijlpaal *O*

Alvast een hele fijne dag dan woensdag B.ertha! O+
En sja, die nesteldrang.. ik overweeg ook nu al alles te gaan wassen, maar dat zou veel te vroeg zijn..

Heeft iemand hier ervaring met luieremmers? Ik overweeg zo een waarbij de luiers in een zakje gedraaid worden, omdat ik geen vuilnisbak buiten heb en het ding wel middenin de kamer zal staan. Maar helpt dat echt? De verkoopster zei dat je dan echt niks meer ruikt... Maar ik vertrouw ervaringsdeskundigen toch iets meer dan verkoopsters :P
pi_189868478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:57 schreef B.ertha het volgende:
Thanks voor de tips.

Die van de prenatal hebben ook geen ondersteuning, maar eigenlijk vind ik het ook al vervelend dat ze tot onder mijn bh komen.
Ik kan nog wel eens een gigamaat gewone proberen :Y
Nog een ontlurk! Ik was hier 3 jaar geleden ook, nu 22 weken zwanger van de tweede en lees weer graag mee 😃

Ik heb altijd deze panty’s, in de grootste maat (ben 1m80), en die paste mij de vorige keer tot aan t eind van de zwangerschap. Aangezien ze niet zo hoog komen kun je m tot onder je buik optrekken! Ik haat ook panty’s die tot aan je tetten komen 😂
https://www.pantys-boutiq(...)son.php?sPartner=gnl
pi_189869665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:35 schreef Chan het volgende:

En sja, die nesteldrang.. ik overweeg ook nu al alles te gaan wassen, maar dat zou veel te vroeg zijn..

Heeft iemand hier ervaring met luieremmers? Ik overweeg zo een waarbij de luiers in een zakje gedraaid worden, omdat ik geen vuilnisbak buiten heb en het ding wel middenin de kamer zal staan. Maar helpt dat echt? De verkoopster zei dat je dan echt niks meer ruikt... Maar ik vertrouw ervaringsdeskundigen toch iets meer dan verkoopsters :P
Ik heb niet zo’n ding maar een gewone luier emmer met losse deksel. Die staat op onze slaapkamer (bij de commode en zoonlief slaapt daar ook) en met om de dag die emmer verschonen gaat het prima. (Zitten zakjes in van de luierinzamelingsbak en die knopen we dan dicht) Wij doen grotendeels wasbaar en de wasbare luieremmer ruik je helemaal niet. De wegwerp alleen kort nadat de deksel open geweest is. Ik vind het persoonlijk zeer mehh dat er om elke wegwerpluier nóg een extra laag plastic zou gaan. Plus daarnaast mijns inziens ook helemaal niet nodig dus.

Een vriendin heeft zo’n omkeersysteem emmer zonder extra zakjes en die ruik je trouwens helemaal niet, ook niet met de luier er in omkeren. Misschien is dat anders nog iets.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 21:18:32 #159
269689 crew  Viv
pi_189870943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nog een ontlurk! Ik was hier 3 jaar geleden ook, nu 22 weken zwanger van de tweede en lees weer graag mee 😃
Welkom terug, en gefeliciteerd! *O* Je was kort na de vorige bevalling foetsie, heb nog regelmatig aan je gedacht. :Y
pi_189872575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Welkom terug, en gefeliciteerd! *O* Je was kort na de vorige bevalling foetsie, heb nog regelmatig aan je gedacht. :Y
Ha, thanks! Grappig dat je dat nog weet! Ik merkte dat ik de tijd niet kon vinden om te lezen en laat staan om te posten (en alles bij te houden en te reageren) dus inderdaad verwaterde het al snel. Nu merk ik toch dat ik het wel fijn vind om weer mee te lezen met ‘lotgenoten’ 😂
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 23:23:46 #161
269689 crew  Viv
pi_189873250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Grappig dat je dat nog weet!
Ik onthoud zo ongeveer alles. 8-) Het bijhouden van topics werd voor mij vooral steeds lastiger omdat ik er steeds eentje opschoof en de voorgaande wilde blijven volgen (nu zou het dus rammelaars, WOHTS, Z&G, baby, dreumes én peuter zijn :') ). Onder andere Z&G volg ik dus eigenlijk niet meer, maar ik zag dat je in het Kindernamentopic had gepost. ;)
pi_189879528
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:06 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik heb niet zo’n ding maar een gewone luier emmer met losse deksel. Die staat op onze slaapkamer (bij de commode en zoonlief slaapt daar ook) en met om de dag die emmer verschonen gaat het prima. (Zitten zakjes in van de luierinzamelingsbak en die knopen we dan dicht) Wij doen grotendeels wasbaar en de wasbare luieremmer ruik je helemaal niet. De wegwerp alleen kort nadat de deksel open geweest is. Ik vind het persoonlijk zeer mehh dat er om elke wegwerpluier nóg een extra laag plastic zou gaan. Plus daarnaast mijns inziens ook helemaal niet nodig dus.

Een vriendin heeft zo’n omkeersysteem emmer zonder extra zakjes en die ruik je trouwens helemaal niet, ook niet met de luier er in omkeren. Misschien is dat anders nog iets.
Hmmja.. bij oudste had ik een gewone emmer met deksel en dat was me toch een partij vies elke keer bij het optillen van de deksel.. En nu komt het ding middenin de woonkamer te staan, dus dat wil ik hoe dan ook niet. Bovendien, daar gaat ook eerst een plastic zak in, dus qua hoeveelheid plastic maakt het weinig uit. Ook zo'n omkeerbak, die heb ik ook wel bekeken maar daar doe je ook eerst een zak in. En het ding was een stuk lomper dan zo een met een draaisysteem.

Die zakken waar jij het over hebt, is dat iets anders dan plastic? Ik had ooit biologisch afbreekbare vuilniszakken, maar die stonken zo mogelijk nog meer dan een volle emmer luiers..

Wasbare luiers heb ik wel overwogen, maar dat lijkt me echt heel erg veel gedoe. Wel stukken beter voor het milieu.. Was daar niet een apart topic over?
pi_189881621
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:04 schreef Chan het volgende:

[..]

Hmmja.. bij oudste had ik een gewone emmer met deksel en dat was me toch een partij vies elke keer bij het optillen van de deksel.. En nu komt het ding middenin de woonkamer te staan, dus dat wil ik hoe dan ook niet. Bovendien, daar gaat ook eerst een plastic zak in, dus qua hoeveelheid plastic maakt het weinig uit. Ook zo'n omkeerbak, die heb ik ook wel bekeken maar daar doe je ook eerst een zak in. En het ding was een stuk lomper dan zo een met een draaisysteem.

De zakjes zijn de bijbehorende plastic zakken van de recycling. Alleen daarin mogen ze ingeleverd worden. Een boel luiers met z’n allen in 1 zakje op elke luier apart in een eigen zakje is toch een heel verschil.

quote:
Die zakken waar jij het over hebt, is dat iets anders dan plastic? Ik had ooit biologisch afbreekbare vuilniszakken, maar die stonken zo mogelijk nog meer dan een volle emmer luiers..

Wasbare luiers heb ik wel overwogen, maar dat lijkt me echt heel erg veel gedoe. Wel stukken beter voor het milieu.. Was daar niet een apart topic over?
Wasbare luiers hebben inderdaad eigen topic! Op facebookgroepen is er ook heel veel over te vinden. Het hoeft helemaal niet veel gedoe te zijn hoor, zeker niet als je eenmaal een keuze hebt gemaakt in welk systeem. En part time wasbaar is ook veel minder “gedoe”. Wij gebruiken met uitjes en S nachts bijvoorbeeld wel wegwerp. Maar thuis wasbaar en zoveel mogelijk. Maar geen stress als wegwerp beter uit komt alhoewel ik een stuk vrolijker wordt van wasbare! O+
pi_189883587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:35 schreef Chan het volgende:

Ik heb een normale en daar doe ik vuilniszakken met een geurtje in. De luiers zelf doe ik apart in een geurend zakje ook en die emmer leeg ik om de dag.

Beneden gaan ze gewoon in de prullenbak, maar ook in een geurzakje eerst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator/colorchick zondag 10 november 2019 @ 19:37:31 #165
382129 crew  Donna
pi_189884117
Ik had een heel lang verhaal getypt, maar klikte perongeluk op 'terug', aarghhh.

Maar na een nachtje op de SEH met hevige buikpijnen heb ik wel een hele mooie knipper gezien en gehoord! O+ O+
En ik ben ook in orde. M'n hormonen leggen m'n darmen eigenlijk helemaal stil. Helemaal verstopt. :|W
  zondag 10 november 2019 @ 19:45:29 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189884263
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb een normale en daar doe ik vuilniszakken met een geurtje in. De luiers zelf doe ik apart in een geurend zakje ook en die emmer leeg ik om de dag.

Beneden gaan ze gewoon in de prullenbak, maar ook in een geurzakje eerst.
Maar jij doet dus elke luier in een plastic zakje en dan nog eens samen in één grote plastic zak? Wat een hoop plastic...

Wij hebben deze met een recycle-zak van de gemeente hier erin en ik ruik hem echt, echt niet. Ook niet bij buikgriep/tandjes/stinketen.

En dus geen extra plastic O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator/colorchick zondag 10 november 2019 @ 19:46:42 #167
382129 crew  Donna
pi_189884293
Luiers gaan hier gewoon in de prullenbak. De extreme ontploffers met super stank gaan eerst in een geurzakje. Maar we hebben niet eens 1 zo'n pakje zakjes gebruikt in 1.5 jaar.
pi_189884364
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:37 schreef Donna het volgende:
Ik had een heel lang verhaal getypt, maar klikte perongeluk op 'terug', aarghhh.

Maar na een nachtje op de SEH met hevige buikpijnen heb ik wel een hele mooie knipper gezien en gehoord! O+ O+
En ik ben ook in orde. M'n hormonen leggen m'n darmen eigenlijk helemaal stil. Helemaal verstopt. :|W
Fijn dat je een knipper had!! Moet een opluchting zijn! Maar waarom lag je op de seh?
  Moderator/colorchick zondag 10 november 2019 @ 19:54:38 #169
382129 crew  Donna
pi_189884448
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Fijn dat je een knipper had!! Moet een opluchting zijn! Maar waarom lag je op de seh?
Ik had het gevoel dat m'n buik uit elkaar knalde van de buikpijn. Ik kon niet liggen, niet staan, niet zitten. Alleen keihard huilen. Werd daar ineens mee wakker vannacht. De pijn zat echt heel hoog in de buik en ik werd kortademig.
Het was erger dan 21 uur weeën van m'n bevalling, echt vreselijk.
Na allemaal onderzoeken en bloed en urine en echo's zat ik dus helemaal verstopt. Lang leve de zwangerschapshormonen :{w
pi_189886008
Ach jeetje Donna wat een narigheid! Maar wat een geluk van de knipper O+

Hopelijk snel een oplossing voor je darmen!
pi_189887084
Oei wat schrikken Donna! Hoe is het nu met de pijn? Heb je wel iets gekregen tegen de verstopping dan? Maar wat goed van de knipper O+

Heel veel plezier woensdag B.ertha!

En nog welkom aan alle nieuwe zwangere :D
pi_189887618
Voor de luieremmer vragen:
Waarom een vuilniszak in de prullenbak? Wegwerpluiers vouw je netjes dicht en ook met een vuilniszak in de prullenbak gaat het op den duur stinken.

Hier gaan de wegwerpluiers los in een prullenbakje en later in de container. Ontplofte luiers gaan wel in een luierzakje. Onderweg gebruiken we de geurende luierzakjes ook, vind ik wel zo netjes.

Ik heb nog een wasbare vuilniszak overwogen aangezien ik toch al een wasmachine aanslinger voor de wasbare luiers was maar eigenlijk gaat zonder zak net zo prima.

quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 19:37 schreef Donna het volgende:

*O* knipper. Gelukkig op de juiste plek, lijkt me wel erg spannend met zoveel buikpijn.
Is de verstopping en de pijn nu over?
  zondag 10 november 2019 @ 22:13:39 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_189887704
Ik gebruik een vuilniszak in de luieremmer want dat brengt makkelijker weg naar de luiercontainer 2 straten verderop :P
disclaimer
pi_189888007
In een luiercontainer mag het sowieso niet los toch?
Met een afvalcontainer in de straat is zonder zak ook wat onhandig. Je zou dan de luieremmer dan in bijv de keukenafvalbak kunnen legen en alles in 1 zak wegbrengen maar of je daar nu veel mee wint?

Bij ons moet de luiers bij het restafval. Ik til gewoon het prullenbak (is geen mega grote) naar de container.
Wat ik er vooral mee wil zeggen is dat een afvalzak lang niet altijd nodig is.
  maandag 11 november 2019 @ 07:15:56 #175
208890 June.
Seriously?
pi_189890033
Vanuit onze gemeente hebben we geen container maar moet alles voor de restafval in speciale zakken aan straat. Het wordt ook maar 2 keer per maand opgehaald..

Dus hier ook maar besloten om een luieremmer te kopen. Dan kunnen we die om de dag ofzo legen en dan tijdelijk buiten droppen totdat we alles bundelen in de specialw plastic zak. Amders gaat het erg meuren denk ik :')
  maandag 11 november 2019 @ 08:11:20 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890356
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:08 schreef Elleska het volgende:
Voor de luieremmer vragen:
Waarom een vuilniszak in de prullenbak? Wegwerpluiers vouw je netjes dicht en ook met een vuilniszak in de prullenbak gaat het op den duur stinken.

Hier gaan de wegwerpluiers los in een prullenbakje en later in de container. Ontplofte luiers gaan wel in een luierzakje. Onderweg gebruiken we de geurende luierzakjes ook, vind ik wel zo netjes.

Ik heb nog een wasbare vuilniszak overwogen aangezien ik toch al een wasmachine aanslinger voor de wasbare luiers was maar eigenlijk gaat zonder zak net zo prima.
[..]

*O* knipper. Gelukkig op de juiste plek, lijkt me wel erg spannend met zoveel buikpijn.
Is de verstopping en de pijn nu over?
Omdat het hier alleen in speciale recyclezakken in de luiercontainer mag. Dus zo'n recyclezak zit in de luieremmer. En bovendien heeft prul nog weleens doorlekluiers en nu blijft de luieremmer mooi plas- en poepvrij enzo.
pi_189890498
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Omdat het hier alleen in speciale recyclezakken in de luiercontainer mag. Dus zo'n recyclezak zit in de luieremmer. En bovendien heeft prul nog weleens doorlekluiers en nu blijft de luieremmer mooi plas- en poepvrij enzo.
zoals je zelf al zegt zijn dat recyclezakken en geen vuilniszakken ;)

Weetje laat maar, er komt alleen maar commentaar op merk ik al.
pi_189890711
In jouw geval snap ik dat je de luieremmer gewoon leeg kiept in de container Elleska. Wij hebben helaas alleen van die gemeenschappelijke ondergrondse containers waar gewoon een zak in moet. Dan is een eigen zak in de luieremmer het makkelijkst, met legen in de vuilniszak van de keuken schiet je dan inderdaad weinig op.
  Moderator/colorchick maandag 11 november 2019 @ 08:59:08 #179
382129 crew  Donna
pi_189890712
Ik heb inderdaad zakjes met vezels gekregen weer op recept (maar die had ik ook nog wel thuis). Ik moest daar midden in de nacht enorm naar toilet en toen luchtte het direct op gelukkig! Ik weet niet wat ze anders hadden gedaan. :9
  maandag 11 november 2019 @ 09:07:50 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_189890771
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:59 schreef Donna het volgende:
Ik heb inderdaad zakjes met vezels gekregen weer op recept (maar die had ik ook nog wel thuis). Ik moest daar midden in de nacht enorm naar toilet en toen luchtte het direct op gelukkig! Ik weet niet wat ze anders hadden gedaan. :9
Ik wel :+

Fijn dat t is opgelost :*
disclaimer
pi_189890772
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
  Moderator/colorchick maandag 11 november 2019 @ 09:12:40 #182
382129 crew  Donna
pi_189890808
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik wel :+

Fijn dat t is opgelost :*
Hahaha. Ik heb helaas ooit de nodige onderzoeken gehad 'aan die kant' dus ik kan me ook wel iets indenken. :X

Nu morgen gewoon naar het echocentrum voor de 'echte' echo. Inclusief meting enzo. Zin in. :Y)
  maandag 11 november 2019 @ 09:32:47 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890986
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:08 schreef Chan het volgende:
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
Je geurvraag voor de tommee tippee kan ik niet beantwoorden, maar die recyclezakken zijn dus echt specifiek voor incontinentiemateriaal hier in de gemeente. Op de website staat:

Luiers en incontinentiemateriaal kunt u gratis inleveren bij de speciale luiercontainers. U gebruikt hiervoor de speciale luierzakken. De luiers mogen gezamenlijk met de luierzakken in de luiercontainers.

Al is de informatie wel wat inconsequent, want op de zakken staat dat billendoekjes erbij mogen, maar als je heel ver doorklikt op de website kom je op een pdf uit waar staat dat je die apart zou moeten houden... Ik volg de informatie op de zak.
  maandag 11 november 2019 @ 09:42:25 #184
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189891076
quote:

Wij hebben een Tommee Tippie maar onze baby is ruim 2 weken dus qua stink luiers valt dat nog wel mee.

Op dit moment ruik ik niks als ik hem open doe om een nieuwe luier erbij te doen :)
pi_189891085
quote:

In elk geval Albert Heijn verkoopt composteerbare vuilniszakken: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds Maar dat is dus alleen nuttig als het afval dat je erin doet ook gecomposteerd wordt (bijvoorbeeld bij gft). Bij luiers is het afhankelijk van de verwerkingsmethode of zo'n zak zin heeft.
  maandag 11 november 2019 @ 09:43:21 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189891091
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je geurvraag voor de tommee tippee kan ik niet beantwoorden, maar die recyclezakken zijn dus echt specifiek voor incontinentiemateriaal hier in de gemeente. Op de website staat:

Luiers en incontinentiemateriaal kunt u gratis inleveren bij de speciale luiercontainers. U gebruikt hiervoor de speciale luierzakken. De luiers mogen gezamenlijk met de luierzakken in de luiercontainers.

Al is de informatie wel wat inconsequent, want op de zakken staat dat billendoekjes erbij mogen, maar als je heel ver doorklikt op de website kom je op een pdf uit waar staat dat je die apart zou moeten houden... Ik volg de informatie op de zak.
Hier precies hetzelfde, ook met tegenstrijdige informatie rondom de billendoekjes haha.
pi_189891759
quote:

Ik zal me afzijdig houden van de plasticdiscussie (en dat valt me zwaar als duurzaamheidsadviseur :+ ) maar heb ook gehoord dat het een ontzettend dure oplossing is. Die 'cartridges' met zakken zijn echt aanzienlijk duurder dan gewone vuilniszakjes.
pi_189891792
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]

In elk geval Albert Heijn verkoopt composteerbare vuilniszakken: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds Maar dat is dus alleen nuttig als het afval dat je erin doet ook gecomposteerd wordt (bijvoorbeeld bij gft). Bij luiers is het afhankelijk van de verwerkingsmethode of zo'n zak zin heeft.
Helaas zijn composteerbare vuilniszakken een wassen neus, zelfs als je ze in het gft zou gooien. Hetzelfde geldt voor composteerbare groentezakjes. Dat composteert namelijk niet gewoon tussen het gft maar heeft speciale bacteriën nodig waar de composteerinstallaties niet op ingericht zijn.

Plus, men ziet daar het verschil niet tussen bioplastic en in het gft gemikt regulier plastic, dus wordt het er meestal ook nog direct uitgefilterd en alsnog bij het gewone plastic gegooid (waar het juist de kwaliteit van het recyclaat vermindert).
pi_189892001
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik ben vanochtend weer voor controle bij de gynaecoloog geweest. Alles is goed met de baby, ik ben nu 18 weken en 4 dagen. Woensdag heb ik de 20-weken echo in een echocentrum. Wel zijn we erachter gekomen dat ik blaasontsteking heb, dus daarvoor heb ik nu antibiotica.

Ik ben zo benieuwd woensdag. Zo leuk! Hopelijk is alles goed met de kleine.

Wij hebben trouwens deze luieremmer, moeten daar nog speciale zakken in? Wij hebben een luiercontainer in de buurt. Hoe werkt dat?
https://www.bol.com/nl/p/we-too-luieremmer-wit/9200000086987804/
  Moderator/colorchick maandag 11 november 2019 @ 11:01:55 #190
382129 crew  Donna
pi_189892016
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Helaas zijn composteerbare vuilniszakken een wassen neus, zelfs als je ze in het gft zou gooien. Hetzelfde geldt voor composteerbare groentezakjes. Dat composteert namelijk niet gewoon tussen het gft maar heeft speciale bacteriën nodig waar de composteerinstallaties niet op ingericht zijn.

Plus, men ziet daar het verschil niet tussen bioplastic en in het gft gemikt regulier plastic, dus wordt het er meestal ook nog direct uitgefilterd en alsnog bij het gewone plastic gegooid (waar het juist de kwaliteit van het recyclaat vermindert).
Echt waar? Maar hoe kan het dan dat mijn zakjes compleet vergaan als er iets vochtigs in m'n afval zit?
Ik voel me genept.
  maandag 11 november 2019 @ 11:07:38 #191
208890 June.
Seriously?
pi_189892079
40 weken vandaag *O*
Dat de beeb maar snel mag komen..
pi_189892138
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:01 schreef Donna het volgende:

[..]

Echt waar? Maar hoe kan het dan dat mijn zakjes compleet vergaan als er iets vochtigs in m'n afval zit?
Ik voel me genept.
Ik denk dat er misschien wel zakjes zijn die uit zichzelf vergaan, die zullen de uitzondering zijn. Maar dat is ook precies het probleem: dat willen we meestal niet. Het moet toch wel een tijdje meegaan voordat het vergaat en die bewerking maakt het juist weer een stuk lastiger.

Voor je luiers maakt het trouwens niet uit, want dan zou je een mooi gecomposteerd zakje hebben en dan gaat er alsnog de fik in. (Behalve misschien bij luierrecycling, dat proces ken ik niet goed genoeg om te zeggen of en wat er uiteindelijk verbrand wordt).

[ Bericht 0% gewijzigd door B.ertha op 11-11-2019 11:16:35 ]
pi_189892142
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef June. het volgende:
40 weken vandaag *O*
*O* al enige tekenen dat er misschien iets staat te gebeuren?

QuattroF veel plezier alvast woensdag! En sterkte met de blaasontsteking..

Qua prijs maakt het me eigenlijk vrij weinig uit, ik wil écht níet die stank middenin mn huis.. als ik meer ruimte had in huis, of deuren tussen verschillende ruimtes om maar wat te noemen, was ik er wat makkelijker mee denk ik, maar nu heb ik vrij veel over voor een systeem dat die stinkluiers geurdicht opbergt tot ik weer naar de ondergrondse vuilcontainer loop... Die is gelukkig wel dichtbij, dat scheelt weer iets...
pi_189892209
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 11:00 schreef QuattroF het volgende:
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik ben vanochtend weer voor controle bij de gynaecoloog geweest. Alles is goed met de baby, ik ben nu 18 weken en 4 dagen. Woensdag heb ik de 20-weken echo in een echocentrum. Wel zijn we erachter gekomen dat ik blaasontsteking heb, dus daarvoor heb ik nu antibiotica.

Ik ben zo benieuwd woensdag. Zo leuk! Hopelijk is alles goed met de kleine.

Wij hebben trouwens deze luieremmer, moeten daar nog speciale zakken in? Wij hebben een luiercontainer in de buurt. Hoe werkt dat?
https://www.bol.com/nl/p/we-too-luieremmer-wit/9200000086987804/
Spannend hoor! Veel plezier. En sterkte met de blaasontsteking.
De mijne is gelukkig weg *O*
quote:
40 weken vandaag *O*
Woei! Ik hoop het ook voor je O+
  Moderator/colorchick maandag 11 november 2019 @ 11:19:56 #195
382129 crew  Donna
pi_189892241
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik denk dat er misschien wel zakjes zijn die uit zichzelf vergaan, die zullen de uitzondering zijn. Maar dat is ook precies het probleem: dat willen we meestal niet. Het moet toch wel een tijdje meegaan voordat het vergaat en die bewerking maakt het juist weer een stuk lastiger.

Ahhh. Ja ik heb die van de Action en die verdwijnen na een tijdje helemaal als het vochtig is. Maar ik leeg m'n GFT bakje toch om de dag dus dat is geen probleem.

Aparte luier inzameling is hier al een paar jaar niet meer.. Geen idee waarom ze dat afgeschaft hebben.
pi_189892271
Iets heel anders:
Hoe maak je mooie zwangerschapsfoto's van jezelf? Ik overweeg namelijk om stijlvol naakt te gaan, maar vind het een enorme drempel om bloot rond te hupsen voor iemand met een camera. Dus het lijkt me wel tof als me dat zelf zou lukken. Zoiets met een doek voor je borsten bijvoorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189892324
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:19 schreef Donna het volgende:

[..]

Ahhh. Ja ik heb die van de Action en die verdwijnen na een tijdje helemaal als het vochtig is. Maar ik leeg m'n GFT bakje toch om de dag dus dat is geen probleem.

Aparte luier inzameling is hier al een paar jaar niet meer.. Geen idee waarom ze dat afgeschaft hebben.
Die van de action heb ik ook, maar die zijn eigenlijk veel te groot voor mijn bakje dus ik merk dat ik me vaak bezwaard voel om zoveel plastic weg te gooien voor een paar kliekjes. Ik wil daarom binnenkort gaan experimenteren met van die grote koffiefilters, die leg ik dan onderin om het vocht en rot op te vangen. Ik loop toch altijd met bakje en al naar de kliko omdat die zak altijd lekt.
pi_189892397
quote:
40 weken vandaag *O*
Oeh spannend! Succes met de laatste loodjes!
pi_189892529
Mijlpaal der mijlpalen, June! Ben benieuwd wanneer de baby zin heeft om te komen!

En Donna, een vervelende aanleiding, maar wat fijn dat jullie een knipper hebben mogen zien! *O*

We hadden vorige week onze 20 weken-echo en baby(meisje!) ziet er gezond uit. Wel ligt de placenta gedeeltelijk voor de uitgang lijkt het, dus ik heb donderdag nogmaals een echo in het ziekenhuis en vrijdag een gesprek met de gyn. Afgelopen week wel direct de horrorscenario's van de verloskundige aangehoord (kans op bloedingen, kans op opname in ziekenhuis). Het stomme is dat ik me na de 20 weken-echo niet echt druk maakte hierom, maar na het gesprek met de VK dus wel. Nou goed, eerst deze week maar weer afwachten.
  maandag 11 november 2019 @ 15:54:48 #200
208890 June.
Seriously?
pi_189895162
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:11 schreef Chan het volgende:

[..]

*O* al enige tekenen dat er misschien iets staat te gebeuren?

QuattroF veel plezier alvast woensdag! En sterkte met de blaasontsteking..

Qua prijs maakt het me eigenlijk vrij weinig uit, ik wil écht níet die stank middenin mn huis.. als ik meer ruimte had in huis, of deuren tussen verschillende ruimtes om maar wat te noemen, was ik er wat makkelijker mee denk ik, maar nu heb ik vrij veel over voor een systeem dat die stinkluiers geurdicht opbergt tot ik weer naar de ondergrondse vuilcontainer loop... Die is gelukkig wel dichtbij, dat scheelt weer iets...
Wel 3 menstruatie achtige krampen gehad maar dat is het. Vooralsnog niets helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')