abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 11 november 2019 @ 08:11:20 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890356
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:08 schreef Elleska het volgende:
Voor de luieremmer vragen:
Waarom een vuilniszak in de prullenbak? Wegwerpluiers vouw je netjes dicht en ook met een vuilniszak in de prullenbak gaat het op den duur stinken.

Hier gaan de wegwerpluiers los in een prullenbakje en later in de container. Ontplofte luiers gaan wel in een luierzakje. Onderweg gebruiken we de geurende luierzakjes ook, vind ik wel zo netjes.

Ik heb nog een wasbare vuilniszak overwogen aangezien ik toch al een wasmachine aanslinger voor de wasbare luiers was maar eigenlijk gaat zonder zak net zo prima.
[..]

*O* knipper. Gelukkig op de juiste plek, lijkt me wel erg spannend met zoveel buikpijn.
Is de verstopping en de pijn nu over?
Omdat het hier alleen in speciale recyclezakken in de luiercontainer mag. Dus zo'n recyclezak zit in de luieremmer. En bovendien heeft prul nog weleens doorlekluiers en nu blijft de luieremmer mooi plas- en poepvrij enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189890498
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Omdat het hier alleen in speciale recyclezakken in de luiercontainer mag. Dus zo'n recyclezak zit in de luieremmer. En bovendien heeft prul nog weleens doorlekluiers en nu blijft de luieremmer mooi plas- en poepvrij enzo.
zoals je zelf al zegt zijn dat recyclezakken en geen vuilniszakken ;)

Weetje laat maar, er komt alleen maar commentaar op merk ik al.
pi_189890711
In jouw geval snap ik dat je de luieremmer gewoon leeg kiept in de container Elleska. Wij hebben helaas alleen van die gemeenschappelijke ondergrondse containers waar gewoon een zak in moet. Dan is een eigen zak in de luieremmer het makkelijkst, met legen in de vuilniszak van de keuken schiet je dan inderdaad weinig op.
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 08:59:08 #179
382129 crew  Donna
pi_189890712
Ik heb inderdaad zakjes met vezels gekregen weer op recept (maar die had ik ook nog wel thuis). Ik moest daar midden in de nacht enorm naar toilet en toen luchtte het direct op gelukkig! Ik weet niet wat ze anders hadden gedaan. :9
  maandag 11 november 2019 @ 09:07:50 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_189890771
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:59 schreef Donna het volgende:
Ik heb inderdaad zakjes met vezels gekregen weer op recept (maar die had ik ook nog wel thuis). Ik moest daar midden in de nacht enorm naar toilet en toen luchtte het direct op gelukkig! Ik weet niet wat ze anders hadden gedaan. :9
Ik wel :+

Fijn dat t is opgelost :*
disclaimer
pi_189890772
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 09:12:40 #182
382129 crew  Donna
pi_189890808
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik wel :+

Fijn dat t is opgelost :*
Hahaha. Ik heb helaas ooit de nodige onderzoeken gehad 'aan die kant' dus ik kan me ook wel iets indenken. :X

Nu morgen gewoon naar het echocentrum voor de 'echte' echo. Inclusief meting enzo. Zin in. :Y)
  maandag 11 november 2019 @ 09:32:47 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189890986
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:08 schreef Chan het volgende:
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
Je geurvraag voor de tommee tippee kan ik niet beantwoorden, maar die recyclezakken zijn dus echt specifiek voor incontinentiemateriaal hier in de gemeente. Op de website staat:

Luiers en incontinentiemateriaal kunt u gratis inleveren bij de speciale luiercontainers. U gebruikt hiervoor de speciale luierzakken. De luiers mogen gezamenlijk met de luierzakken in de luiercontainers.

Al is de informatie wel wat inconsequent, want op de zakken staat dat billendoekjes erbij mogen, maar als je heel ver doorklikt op de website kom je op een pdf uit waar staat dat je die apart zou moeten houden... Ik volg de informatie op de zak.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 november 2019 @ 09:42:25 #184
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189891076
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:08 schreef Chan het volgende:

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Wij hebben een Tommee Tippie maar onze baby is ruim 2 weken dus qua stink luiers valt dat nog wel mee.

Op dit moment ruik ik niks als ik hem open doe om een nieuwe luier erbij te doen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189891085
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:08 schreef Chan het volgende:
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
In elk geval Albert Heijn verkoopt composteerbare vuilniszakken: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds Maar dat is dus alleen nuttig als het afval dat je erin doet ook gecomposteerd wordt (bijvoorbeeld bij gft). Bij luiers is het afhankelijk van de verwerkingsmethode of zo'n zak zin heeft.
  maandag 11 november 2019 @ 09:43:21 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189891091
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je geurvraag voor de tommee tippee kan ik niet beantwoorden, maar die recyclezakken zijn dus echt specifiek voor incontinentiemateriaal hier in de gemeente. Op de website staat:

Luiers en incontinentiemateriaal kunt u gratis inleveren bij de speciale luiercontainers. U gebruikt hiervoor de speciale luierzakken. De luiers mogen gezamenlijk met de luierzakken in de luiercontainers.

Al is de informatie wel wat inconsequent, want op de zakken staat dat billendoekjes erbij mogen, maar als je heel ver doorklikt op de website kom je op een pdf uit waar staat dat je die apart zou moeten houden... Ik volg de informatie op de zak.
Hier precies hetzelfde, ook met tegenstrijdige informatie rondom de billendoekjes haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189891759
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:08 schreef Chan het volgende:
Die recyclezakken waar jullie het over hebben, zijn die dan ook van plastic of zijn die afbreekbaar? En waar vind ik die als mijn gemeente dat zo niet doet?
Volgens mij maakt het qua plastic weinig uit als er na elke luier die je in de emmer doet even een stukje dichtgedraaid wordt of dat je de volgende er gelijk achteraan kiept zonder de voorgaande luier afgesloten te hebben.. Wel wát natuurlijk, maar sja... Dat is meer een plasticdiscussie en geen geurdiscussie..

Maar is er iemand die weet of die tommee tippee's nou echt 100% geurdicht zijn ook op het moment dat je de emmer opendoet om de volgende luier erin te doen?

Donna wat fijn dat je een knipperend hartje gezien hebt O+ en sterkte met de verstopping, hopelijk is t gauw helemaal weg.
Ik zal me afzijdig houden van de plasticdiscussie (en dat valt me zwaar als duurzaamheidsadviseur :+ ) maar heb ook gehoord dat het een ontzettend dure oplossing is. Die 'cartridges' met zakken zijn echt aanzienlijk duurder dan gewone vuilniszakjes.
pi_189891792
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]

In elk geval Albert Heijn verkoopt composteerbare vuilniszakken: https://www.ah.nl/product(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds Maar dat is dus alleen nuttig als het afval dat je erin doet ook gecomposteerd wordt (bijvoorbeeld bij gft). Bij luiers is het afhankelijk van de verwerkingsmethode of zo'n zak zin heeft.
Helaas zijn composteerbare vuilniszakken een wassen neus, zelfs als je ze in het gft zou gooien. Hetzelfde geldt voor composteerbare groentezakjes. Dat composteert namelijk niet gewoon tussen het gft maar heeft speciale bacteriën nodig waar de composteerinstallaties niet op ingericht zijn.

Plus, men ziet daar het verschil niet tussen bioplastic en in het gft gemikt regulier plastic, dus wordt het er meestal ook nog direct uitgefilterd en alsnog bij het gewone plastic gegooid (waar het juist de kwaliteit van het recyclaat vermindert).
pi_189892001
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik ben vanochtend weer voor controle bij de gynaecoloog geweest. Alles is goed met de baby, ik ben nu 18 weken en 4 dagen. Woensdag heb ik de 20-weken echo in een echocentrum. Wel zijn we erachter gekomen dat ik blaasontsteking heb, dus daarvoor heb ik nu antibiotica.

Ik ben zo benieuwd woensdag. Zo leuk! Hopelijk is alles goed met de kleine.

Wij hebben trouwens deze luieremmer, moeten daar nog speciale zakken in? Wij hebben een luiercontainer in de buurt. Hoe werkt dat?
https://www.bol.com/nl/p/we-too-luieremmer-wit/9200000086987804/
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 11:01:55 #190
382129 crew  Donna
pi_189892016
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 10:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Helaas zijn composteerbare vuilniszakken een wassen neus, zelfs als je ze in het gft zou gooien. Hetzelfde geldt voor composteerbare groentezakjes. Dat composteert namelijk niet gewoon tussen het gft maar heeft speciale bacteriën nodig waar de composteerinstallaties niet op ingericht zijn.

Plus, men ziet daar het verschil niet tussen bioplastic en in het gft gemikt regulier plastic, dus wordt het er meestal ook nog direct uitgefilterd en alsnog bij het gewone plastic gegooid (waar het juist de kwaliteit van het recyclaat vermindert).
Echt waar? Maar hoe kan het dan dat mijn zakjes compleet vergaan als er iets vochtigs in m'n afval zit?
Ik voel me genept.
  maandag 11 november 2019 @ 11:07:38 #191
208890 June.
Seriously?
pi_189892079
40 weken vandaag *O*
Dat de beeb maar snel mag komen..
Shine bright like a diamond.
pi_189892138
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:01 schreef Donna het volgende:

[..]

Echt waar? Maar hoe kan het dan dat mijn zakjes compleet vergaan als er iets vochtigs in m'n afval zit?
Ik voel me genept.
Ik denk dat er misschien wel zakjes zijn die uit zichzelf vergaan, die zullen de uitzondering zijn. Maar dat is ook precies het probleem: dat willen we meestal niet. Het moet toch wel een tijdje meegaan voordat het vergaat en die bewerking maakt het juist weer een stuk lastiger.

Voor je luiers maakt het trouwens niet uit, want dan zou je een mooi gecomposteerd zakje hebben en dan gaat er alsnog de fik in. (Behalve misschien bij luierrecycling, dat proces ken ik niet goed genoeg om te zeggen of en wat er uiteindelijk verbrand wordt).

[ Bericht 0% gewijzigd door B.ertha op 11-11-2019 11:16:35 ]
pi_189892142
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef June. het volgende:
40 weken vandaag *O*
Dat de beeb maar snel mag komen..
*O* al enige tekenen dat er misschien iets staat te gebeuren?

QuattroF veel plezier alvast woensdag! En sterkte met de blaasontsteking..

Qua prijs maakt het me eigenlijk vrij weinig uit, ik wil écht níet die stank middenin mn huis.. als ik meer ruimte had in huis, of deuren tussen verschillende ruimtes om maar wat te noemen, was ik er wat makkelijker mee denk ik, maar nu heb ik vrij veel over voor een systeem dat die stinkluiers geurdicht opbergt tot ik weer naar de ondergrondse vuilcontainer loop... Die is gelukkig wel dichtbij, dat scheelt weer iets...
pi_189892209
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 11:00 schreef QuattroF het volgende:
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik ben vanochtend weer voor controle bij de gynaecoloog geweest. Alles is goed met de baby, ik ben nu 18 weken en 4 dagen. Woensdag heb ik de 20-weken echo in een echocentrum. Wel zijn we erachter gekomen dat ik blaasontsteking heb, dus daarvoor heb ik nu antibiotica.

Ik ben zo benieuwd woensdag. Zo leuk! Hopelijk is alles goed met de kleine.

Wij hebben trouwens deze luieremmer, moeten daar nog speciale zakken in? Wij hebben een luiercontainer in de buurt. Hoe werkt dat?
https://www.bol.com/nl/p/we-too-luieremmer-wit/9200000086987804/
Spannend hoor! Veel plezier. En sterkte met de blaasontsteking.
De mijne is gelukkig weg *O*
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef June. het volgende:
40 weken vandaag *O*
Dat de beeb maar snel mag komen..
Woei! Ik hoop het ook voor je O+
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 11:19:56 #195
382129 crew  Donna
pi_189892241
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik denk dat er misschien wel zakjes zijn die uit zichzelf vergaan, die zullen de uitzondering zijn. Maar dat is ook precies het probleem: dat willen we meestal niet. Het moet toch wel een tijdje meegaan voordat het vergaat en die bewerking maakt het juist weer een stuk lastiger.

Ahhh. Ja ik heb die van de Action en die verdwijnen na een tijdje helemaal als het vochtig is. Maar ik leeg m'n GFT bakje toch om de dag dus dat is geen probleem.

Aparte luier inzameling is hier al een paar jaar niet meer.. Geen idee waarom ze dat afgeschaft hebben.
pi_189892271
Iets heel anders:
Hoe maak je mooie zwangerschapsfoto's van jezelf? Ik overweeg namelijk om stijlvol naakt te gaan, maar vind het een enorme drempel om bloot rond te hupsen voor iemand met een camera. Dus het lijkt me wel tof als me dat zelf zou lukken. Zoiets met een doek voor je borsten bijvoorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189892324
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:19 schreef Donna het volgende:

[..]

Ahhh. Ja ik heb die van de Action en die verdwijnen na een tijdje helemaal als het vochtig is. Maar ik leeg m'n GFT bakje toch om de dag dus dat is geen probleem.

Aparte luier inzameling is hier al een paar jaar niet meer.. Geen idee waarom ze dat afgeschaft hebben.
Die van de action heb ik ook, maar die zijn eigenlijk veel te groot voor mijn bakje dus ik merk dat ik me vaak bezwaard voel om zoveel plastic weg te gooien voor een paar kliekjes. Ik wil daarom binnenkort gaan experimenteren met van die grote koffiefilters, die leg ik dan onderin om het vocht en rot op te vangen. Ik loop toch altijd met bakje en al naar de kliko omdat die zak altijd lekt.
pi_189892397
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2019 11:07 schreef June. het volgende:
40 weken vandaag *O*
Dat de beeb maar snel mag komen..
Oeh spannend! Succes met de laatste loodjes!
pi_189892529
Mijlpaal der mijlpalen, June! Ben benieuwd wanneer de baby zin heeft om te komen!

En Donna, een vervelende aanleiding, maar wat fijn dat jullie een knipper hebben mogen zien! *O*

We hadden vorige week onze 20 weken-echo en baby(meisje!) ziet er gezond uit. Wel ligt de placenta gedeeltelijk voor de uitgang lijkt het, dus ik heb donderdag nogmaals een echo in het ziekenhuis en vrijdag een gesprek met de gyn. Afgelopen week wel direct de horrorscenario's van de verloskundige aangehoord (kans op bloedingen, kans op opname in ziekenhuis). Het stomme is dat ik me na de 20 weken-echo niet echt druk maakte hierom, maar na het gesprek met de VK dus wel. Nou goed, eerst deze week maar weer afwachten.
  maandag 11 november 2019 @ 15:54:48 #200
208890 June.
Seriously?
pi_189895162
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:11 schreef Chan het volgende:

[..]

*O* al enige tekenen dat er misschien iets staat te gebeuren?

QuattroF veel plezier alvast woensdag! En sterkte met de blaasontsteking..

Qua prijs maakt het me eigenlijk vrij weinig uit, ik wil écht níet die stank middenin mn huis.. als ik meer ruimte had in huis, of deuren tussen verschillende ruimtes om maar wat te noemen, was ik er wat makkelijker mee denk ik, maar nu heb ik vrij veel over voor een systeem dat die stinkluiers geurdicht opbergt tot ik weer naar de ondergrondse vuilcontainer loop... Die is gelukkig wel dichtbij, dat scheelt weer iets...
Wel 3 menstruatie achtige krampen gehad maar dat is het. Vooralsnog niets helaas.
Shine bright like a diamond.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')